Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Virgil van Dijk zou in mijn tijdperk niet de beste verdediger zijn’

Laatste update:

Michael Ballack zet zijn vraagtekens bij de vele positieve kritieken die Virgil van Dijk krijgt vanuit de voetbalwereld. De voormalig middenvelder van Bayern München en Chelsea vindt dat Van Dijk vooral profiteert van het tijdperk waarin hij speelt, een tijdperk waarin het volgens Ballack ontbreekt aan echte topspitsen.

Onlangs werd Van Dijk door Vincent Kompany genoemd als beste Premier League-verdediger aller tijden, maar Ballack wil daar niets van weten. "Het is geen wonder dat iedereen hem de beste verdediger van de Premier League noemt", zegt de Duitse oud-middenvelder. "Virgil van Dijk mag zich zeer gelukkig prijzen dat hij in een tijdperk speelt waar hij geen last heeft van Didier Drogba, Frank Lampard, Alan Shearer, Thierry Henry, Wayne Rooney, Robin van Persie, Carlos Tévez, Emmanuel Adebayor, Diego Costa, noem ze maar op."

De woorden van Ballack voeden in Engeland de discussie over de kwaliteiten van Van Dijk. Liverpool-legende Steve Nicol, die 343 officiële wedstrijden voor the Reds speelde, verdedigt de aanvoerder van Oranje. "Ik wil heel graag weten welk onderdeel van het spel van Van Dijk volgens Ballack niet goed is", zegt Nicol tegenover ESPN. "Ga je me vertellen dat Van Dijk zich niet met iedereen kan meten als het gaat om fysiek? Zelfs met Drogba. Het zou geweldig zijn om een onderling duel tussen Drogba en Van Dijk te zien, maar je kunt me niet wijsmaken dat Drogba over hem heen zou lopen."

Nicol is van mening dat Van Dijk ook uitblinkt in andere facetten dan fysiek. "Ik heb hem op snelheid nog nooit geklopt zien worden, of het nu de Premier League of Champions League is. Dus dat is geen probleem voor hem. Kan hij een pass geven? Ja, dat kan hij zeker. Ik zou graag willen weten welk onderdeel van het spel van Van Dijk volgens hem beter zou moeten."

Heeft Michael Ballack gelijk over Virgil van Dijk?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Van dijk zou toen misschien niet de beste zijn. Maar dat is ie in deze tijd wel, omdat er simpelweg geen betere verdediger is. Onnodige vergelijking..

23 mei 2020 om 23:08

Sergio Ramos is beter en zal altijd beter blijven. Ook een Varane, Jimenez, Bonucci en Chielini doen niet onder. Alle namen hebben meer ervaring dan van Dijk.

23 mei 2020 om 23:12

Jimenez, Bonucci🤣🤣. Dat zijn echt geen betere verdedigers, schei uit joh.

23 mei 2020 om 23:13

Ik had veel spelers verwacht, maar een bonucci of gimenez?? Een chiellini/ramos snap ik, maar come on.

23 mei 2020 om 23:15

Klopt, in dat rijtje hoort van Dijk inderdaad thuis. Niks om je voor te schamen toch? Hij valt gewoon op omdat het PL is en Liverpool nu draait als een tierelier. Er komt vast ook weer een tijd dat het slecht gaat en dan kan hij er weer niks van

23 mei 2020 om 23:18

@techno, van dijk is natuurlijk wel een van de grote redenen dat het draait als een tierelier. Niet de enige, maar sinds zijn komst is het van defensief kwetsbaar veranderd naar ijzersterke verdediging. Zelden zo'n groot verschil gezien bij een transfer (al had ik het niet verwacht). Een lovren speelde bijvoorbeeld 10x beter naast hem dan hij voorheen deed.

23 mei 2020 om 23:25

CMG- geen van de namen die je noemt hebben ooit zo dominant verdedigd als Van Dijk. Hij is behalve zijn fysiek en snelheid enorm goed in positionering. Ramos wordt altijd genoemd omdat hij veel langer op topniveau speelt, maar dit niveau heeft hij nooit gehaald. Als Van Dijk dit nog twee jaar volhoudt dan gaat hij de geschiedenis boeken in als een van de beste ooit.

23 mei 2020 om 23:26

Hij valt op omdat hij de belangrijkste schakel is in een team wat daarvoor moeite had om 4e te worden en daarna twee Cl-finales haalde, er 1 won, een recordaantal aantal punten haalde voor Liverpool in de PL en op weg was naar de snelste titel ooit. Hij is een laatbloeier, maar dat doet er niks aan af dat hij op dit moment de beste verdediger is op de wereld.

23 mei 2020 om 23:28

@TechnoBastard kijk jij naar wedstrijden van Liverpool. Van Dijk is zo belangrijk in hoe hij alles neerzet. Men zal het raar vinden, maar ik denk ik nooit een verdediger zo’n hoog niveau heb zien halen. Liverpool begon na zijn komst echt helemaal te draaien en ging van een gatenkaas naar minst gepasseerd.

23 mei 2020 om 23:42

Varane? Lachertje zeker? Die werd vorig CL seizoen nog even in de KO fase weggetikt!

23 mei 2020 om 23:53

Hallo, ik vind van Dijk een heerlijke verdediger. En ja ik kijk wedstrijden van Liverpool. Trots op Virgil hoor. Maar het is niet alleen van Dijk die goed draait, maar het hele team. En dat klopt gewoon bij Liverpool. Doet niks af aan dat een Ramos, Chielini etc. ook ijzersterk kunnen verdedigen..

24 mei 2020 om 00:57

Hahaha, nou bedankt CMG, hierom kon ik eens goed schaterlachen. Jimenez, hoe kom je erop. Verder komt een Bonucci nog niet eens in de buurt van v dijk. Wou bij Milan de grote man worden en de kar trekken in de defensie en viel hopeloos door de mand. Varane heeft al talloze keren laten zien zonder Ramos een pak minder te zijn. Ramos en Chiellini zijn inderdaad wereldklasse, alleen heeft die eerste veel en veel meer kaarten nodig en vind ik hem met al zijn ervaring dikwijls onbezonnen. Chiellini is op ervaring een hele grote naam, maar hoe van Dijk dit Liverpool defensief zo robuust maakt is ongelofelijk.

24 mei 2020 om 02:20

Ramos zou ik nog wel begrijpen zeker maar al die andere namen kan je gelijk wegstrepen die komen niet eens in de buurt

24 mei 2020 om 14:25

Ik laat even in het midden of Sergio Ramos beter was, maar op dit moment is Ramos toch duidelijk in verval. Dat is ook niet vreemd als je de 34 jaar gepasseerd bent. Verder is ervaring een factor, maar zeker niet doorslaggevend als we het over kwaliteit hebben. Ik heb dan ook het idee dat je vooral ergens tegenaan wilt schoppen. Als je met zo'n mening op de proppen komt, mag ik hopen dat je dat ook aan kunt tonen met cijfers en statistieken.

Wat Ballack zegt is gebaseerd op niks. Redelijk makkelijk scoren

Dit zijn altijd onmogelijke vergelijkingen. Een beste allertijden is altijd moeilijk te bepalen. Een cruijf, maradonna bijv speelden op een lager tempo maar hadden ook niet de faciliteiten. Feit is dat van dijk tegen de beste spelers van het huidige moment heeft gestaan en daar zich keurig staande hield. Genoeg topspitsen nu qua lewa, aguero, suarez/messi etc.

24 mei 2020 om 01:07

Helemaal mee eens. Elk tijdperk kent z'n sterren maar het voetbal is zo veranderd. Ballack zou dat ook moeten beseffen.

Klinkt als een zinloze ''vroegah was alles beter'' uitspraak. Next.

23 mei 2020 om 23:07

Klinkt alsof hij een mening verkondigd als ex voetballer over een voetballer. Mag toch? Als hij nou riep dat Van Dijk het allerbeste was, zou jij niet ‘next’ roepen.

23 mei 2020 om 23:10

Het is een matig onderbouwde mening. Hoezo zijn er tegenwoordig geen ''topspitsen''? En je kunt onmogelijk spelers van toen met die van nu vergelijken. Het verleden wordt vaak geromantiseerd. Ik zou niet zomaar ''next'' zeggen als hij VVD de beste zou vinden, maar als je me zou vragen of het ook klopt zou ik eveneens zeggen dat hij het moet onderbouwen. Dus, alsnog: next.

23 mei 2020 om 23:59

Dat is toch waar en er komt ook niet veel door. Enkel een Haaland en een Lautaro zijn in de schijnwerpers. En andere toppers zijn al 30 + jaar zoals Lewa en een Suarez. Ook wanneer clubs een spits willen halen is dat een moeilijke taak omdat er gewoon weg weinig keus is. Real komt aan bij een Jovic. Maar ga de clubs maar even langs, echte top spitsen zijn er in deze tijd echt veel minder. Even los van of van Dijk niet zo top zou zijn of wel in de oude tijd. Dat blijft een discussie zoals met Ronaldo en Messi. Enige wat telt is dat van Dijk vandaag de dag zowat de beste is, zeker nu een Ramos, Pique en Chie ouder worden. Enige nadeel wat van Dijk heeft is dat hij pas op een late leeftijd tot bloei is gekomen maar dan nog, het is wereldtopper op dit moment. Zelfs Aguero riep dat hij van Dijk enorm goed vond en dat het een lastige tegenstander is. van Dijk heeft ook gewoon van alles, snelheid, lengte, fysiek maar vooral is enorm intelligent in zijn spel.

24 mei 2020 om 02:14

In kwantiteit zullen er best minder topspitsen zijn. Maar je virgil, of die de beste zou zijn in dat tijdperk of niet, heeft tegen topspitsen gespeeld die het tijdperk van ballack niet kende (Messi). Daarnaast, misschien een persoonlijk mening, maar is aguero is technisch gezien beter dan elke spits met wie ballack heeft gevoetbalt. Verder onderbouwen de persoonlijke prijzen dat er nu, cijfermatig en statistisch betere spitsen rondlopen. Verder noem je talenten, zoals martinez,jovic en haaland. Het gaat om het nu. Dus wat is precies waar? Ronaldo en messi hebben cijfers waar elke spits in het ballack tijdperk niet aan kunnen tippen.

van Dijk zou echt in elk tijdperk bij de beste verdedigers ter wereld horen. Zoals Steve Nicol aangeeft beheerst van Dijk echt alle kwaliteiten die je van een centrale verdediger wilt hebben.

23 mei 2020 om 22:59

Ik kan me er anders wel ergens in vinden. De echte topaanvallers heb je momenteel niet meer in de Premier League. Hij wordt in mijn ogen dan ook niet echt getest in de de competitie. Je hebt geen v Nistelrooy, Henry, Drogba, v Persie etc. Gaat dus niet om wat hij moet verbeteren maar om de weerstand die hij momenteel krijgt.

23 mei 2020 om 23:02

Ligt eraan welke van persie. De van persie bij arsenal is redelijk vergelijkbaar qua stats ivm tot kane, zo niet minder. Van dijk laat het ook zien in de champions league bijv. Een henry heb je idd nu niet in de premier league

23 mei 2020 om 23:36

Aguero, De Bruyne, Aubameyang en Kane zij echt geen koekenbakkers. Sterker nog je kan het ook omdraaien en zeggen dat ze het toen zo goed deden maar dat er geen Van Dijk was om ze te stoppen.

23 mei 2020 om 23:58

Je vergeet alleen dat Arsenal, niks voor stelt dus altijd een maatje te klein is voor Liverpool. Zelfde geld voor Tottenham. Man city is de enige ploeg die weerstand kan geven. De Bruyne komt hij amper tegen en dan blijft Aguero over die sowieso fysiek niks in te brengen heeft. Zoals ik al zei, Henry, Drogba, Rooney etc zouden op alle vlakken een heerlijke uitdaging vormen voor hem.

24 mei 2020 om 00:25

Maar een aubamayang en kane zijn wel goede spitsen, ondanks dat Arsenal en spurs minder zijn. Dat komt ook mede door virgil natuurlijk qua de groei. Eerder was arsenal vergelijkbaar met liverpool

24 mei 2020 om 09:16

Arsenal en Spurs stellen nu weinig voor voor Liverpool. Weetje sinds wanmeer dat is? Sinds ze Van Dijk haalde. Wat een toeval.

24 mei 2020 om 10:33

Naar mijn mening is het voetbal in zn algemeen gewoon naar een hoger niveau getild. Dus die topaanvallers die er volgens jou ontbreken neemt niet weg dat een Aguero, Salah, Mane 30 jaar terug meer potten zou breken dan dat ze nu doen.

23 mei 2020 om 23:03

Steve Nicol bekijkt alles met zijn Liverpool bril dus zijn mening over van Dijk zou ik niet te serieus nemen.

24 mei 2020 om 00:55

Ballack bekijkt alles met zijn Chelsea bril dus zijn mening over van Dijk zou ik niet te serieus nemen.

24 mei 2020 om 03:40

Rodiger zou hij wel verheerlijken

23 mei 2020 om 23:26

Alle kwaliteiten? Ik ben nog steeds van mening dat Van Dijk af en toe een gebrek aan ruimtelijk inzicht heeft. Dat ie dan verkeerd instapt of juist niet goed reageert als de andere centrale verdediger instapt. Met zijn fysieke kwaliteiten kan hij dat nog vaak oplossen, maar dat is wel een minpunt in zijn spel.

23 mei 2020 om 23:33

Hij compenseert juist heel weinig met zijn fysieke kwaliteiten.

23 mei 2020 om 23:39

Ik bedoelde dan ook vooral met zijn snelheid.

24 mei 2020 om 13:57

Daarentegen stapt hij wel vaak goed in bij corners, dus aan ruimtelijk inzicht geen gebrek!

23 mei 2020 om 23:28

Van Dijk zie ik nou niet op hetzelfde niveau als bijvoorbeeld Nesta en Maldini.

23 mei 2020 om 23:50

@SuperMario het is super romantisch om Nesta en Maldini te noemen, maar die haalde echt niet het niveau van Van Dijk. Ik hou zoveel van Nesta en Maldini, maar waren niet zo dominant als Van Dijk. Als hij dit niveau nog drie jaar etaleert dan gaat hij de boeken in als de beste ooit. Ik ken geen andere verdediger dan Van Dijk die zo vaak een tegenstander heel de wedstrijd de baas is. Nesta, Maldini, Baresi, Chiellini, Ramos en stam kunnen niet met zoveel ruimte in de rug spelen en hadden allemaal veel meer verloren persoonlijke duels. Geen andere verdediger heb ik een defensie zoveel heeft laten verbeteren.

24 mei 2020 om 00:01

Aad, maat.. Ik heb Virgil hoog zitten he, en het spelletje is (qua snelheid) ontzettend veranderd. Maar Maldini niet de baas? Laten we zeggen dat ik hoop dat het zo'n baas word

24 mei 2020 om 00:09

Volgens mij lees je niet helemaal goed wat ik zeg. Maldini heeft wedstrijden gehad waarin zijn tegenstander hem de baas was en dat heb ik bij Van Dijk nog niet zien gebeuren. Maldini is na Shevchenko mijn favoriete speler, maar hij heeft hele lastige wedstrijden gespeeld.

24 mei 2020 om 02:47

Je hebt helemaal gelijk Maldini is zeker een baas mensen die zeggen dat v. Dijk beter is kijken gewoon niet naar het totale plaatje. Virgil v. Dijk is op latere leeftijd top geworden, terwijl Maldini vanaf zijn 16e jaar debuteerde in de toentertijd beste competitie vd wereld bij AC Milaan en veel langer en constanter op een top niveau speelde wat v. Dijk nooit meer kan evenaren...met alle respect.

24 mei 2020 om 03:06

Ja tuurlijk heeft Maldini meer fouten gemaakt dan v. Dijk en dat is logisch als je al vanaf je 16 t/m 41 +/- meer dan 1000 wedstrijden als profvoetballer heb gespeeld...

24 mei 2020 om 10:00

Van Dijk loopt ook nog ver achter op een John Terry bijvoorbeeld.

24 mei 2020 om 14:00

Ja, qua aantal wedstrijden op dit niveau misschien. Maar dat zegt toch niets over het niveau waar van Dijk nu op zit? Dus van Dijk kan nooit zo goed worden als Maldini en Terry omdat hij later op hoog niveau zit? Wat een slap gelul. Jaap Stam is 1 van de beste verdedigers die we als Nederland hebben gekend, iedereen weet hoe zijn carrière op gang kwam. Een land met een verdediger als van Dijk is instaat om een EK of WK te winnen, en laten we hopen dat dat gebeurd. Is Terry dan opeens niets meer vergeleken met van Dijk?

Die Ballack vergeet blijkbaar dat Messi en Ronaldo in het nu spelen.
Die twee zijn eerlijk gezegd beter dan wat in zijn tijd rondliep dus ja wat moet van Dijk eraan doen

23 mei 2020 om 22:59

Hij heeft het volgens mij over de PL.

Ik wil 1 ding aanhalen wat Van Dijk echt onderscheid van andere verdedigers weinig
Kaarten en heel Cool in het verdedigen houd goed de rust.

23 mei 2020 om 23:04

Jajaa wat stoer dat Van Persie tussen al die grote aanvallers staat. Dat bewijst dat Nederland in elke tijdperk wel een speler('s) van het aller hoogste niveau represent.

Al die domme vergelijkingen elke keer. Voetbalzone staat al altijd roodgloeiend als Messi en Ronaldo de revue passeren, maar ook het feit dat oud voetballers menen dat het in hun tijd beter, moeilijker, zwaarder of wat dan ook was. Als je alleen Ballack nu weer hoort, hij doet daarmee niet alleen van Dijk tekort, maar schijnbaar ook alle spitsen in de PL. En op basis van wat kan hij dan beoordelen dat deze allemaal minder waren dan de Drogba's en van Persies, laat staan dat van Dijk het niet zou redden in die tijd. Kansloos en vooral respectloos en dat van een speler die zelf op dat niveau heeft gespeeld.

Ah kom op.. Van Dijk komt net kijken, vind het altijd geweldig hoe mensen soms roepen dat Van Dijk beter is dan Ramos of een Bonucci, Chielini, Jimenez etc. Van Dijk was geweldig bij Southampton en heeft deze vorm verder gezet bij Liverpool, maar wat heeft hij verder bereikt om bij de allerbeste te mogen horen? Ben het dus met Ballack eens.

23 mei 2020 om 23:14

Ik vind je niveau bepalend, niet hoeveel prijzen je hebt gewonnen en ook niet altijd hoe lang je bij een topclub hebt gezeten. Genoeg topspelers die weinig tot geen prijzen hebben gewonnen. Hoe lang je op topniveau speelt is een andere kwestie van ''de beste'' zijn dan als je het puur hebt over het huidige niveau van een speler. Als speler A 10 seizoenen een 8 uit 10 speelt en speler B 4 seizoenen op niveau 9 uit 10 heeft gespeeld, acht ik speler B beter. Als speler A meer prijzen heeft gewonnen door langer op constant niveau in de top mee te draaien, heeft speler A wel een succesvollere carriere gehad, maar dat zegt dus niet alles. Daarmee doe ik overigens geen uitspraak over welke huidige verdediger ik beter vind. Daar kun je eindeloos over redeneren en het hangt er dus van af wat je definitie van ''de beste'' is.

23 mei 2020 om 23:41

@CMG- Heel vreemd om Gimenez te noemen en dan het argument over net komen kijken. Het niveau van Van Dijk bij Liverpool is hoger dan al die gasten die je noemt. Ramos is een hele constante geweldige verdediger en zal de geschiedenis ingaan als een van de beste ooit. Als je even over een seizoen kijkt dan heeft Van Dijk toch verreweg het hoogste niveau gehaald. Ik volg Liverpool al sinds de jaren 90’, ik heb lang naar Van Dijk gekeken en ik kan gewoon geen zwak punt vinden.

24 mei 2020 om 01:10

@cmg, Ik heb zo de indruk dat het je redelijk dwarszit dat van Dijk Ramos even van de troon af komt stoten? Zeker omdat je met namen als Jimenez en dergelijk aan komt zetten. Het feit dat je überhaupt ook duimpjes omhoog krijgt bevestigt eens wat ik hier vaker roept, dat een deel van de Nederlanders iets hebben tegen Van Dijk. Wat heeft hij bereikt om bij de allerbeste te mogen horen? Ik heb zelden een CV zoveel invloed zien hebben op een team, van Dijk kwam in het team en het winnen van de CL was een feit. Dit seizoen was Liverpool ook haast niet te kloppen. Van Dijk heeft bijvoorbeeld ook tegen een Kane, Aguero en Messi etc, gestaan, dus wat Ballack hier verkondigd is pure onzin. Dan kan je er wel mee eens zijn, maar je onderbouwing met namen als Jimenez en Bonucci is ook zo lek als een mandje. Dus ik kan er niks anders van maken dat de jaloezie er bij jou ervan afspat omdat van dijk momenteel in de spotlight staat en niet je lievelingetje Ramos.

24 mei 2020 om 09:18

De CL gewonnen itt Chielini.

24 mei 2020 om 14:04

"ramos of een Bonucci, Chielini, Jimenez etc. Van Dijk was geweldig bij Southampton en heeft deze vorm verder gezet bij Liverpool, maar wat heeft hij verder bereikt om bij de allerbeste te mogen horen?"wat dacht je van de CL winnen? Wat hebben Bonucci, Chielini en Gimenez precies gepresteerd?

Ballack was vroeger wel een van mijn favoriete middenvelders, maar kom op man, hij heeft toch met Southampton tegen Diego Costa, en ook nog tegen Rooney gespeeld toen hij nog bij Everton en laatste paar seizoenen bij Manchester United speelden. En de Premier League heeft dit seizoen nog steeds fantastische spitsen lopen zoals Aubameyang, Aguero, Kane, Lacazette, Vardy, en Jesus rondlopen.

Shearer en Costa een generatie noemen slaat natuurlijk al nergens op, daar zit 15+ jaar tussen. Dan ben je lukraak gewoon een aantal goede spelers aan het noemen.

Daarnaast heeft hij toch ooo gewoon tegen ene Messi gespeeld en is pak hem beet De Bruyne toch ook niks minder dan minimaal de helft van bovenstaand lijstje.

Je hoeft hem niet de beste te vinden, maar deze argumentatie slaat natuurlijk nergens op.

Nou Ballack je gaat me niet vertellen dat Lampard, Shearer, Rooney en nota bene Adebayor veel beter waren dan Kevin de Bruyne, Sergio Aguero, Harry Kane en Zaha.

Dan maar te zwijgen over Ronaldo, Messi, Mbappe, Neymar, Griezmann, Suarze, Lewa, Dybala, Etc. Waar vdijk in het internationale nog tegenover kan staan...

23 mei 2020 om 23:09

Lol Rooney was in zijn gouden-tijd beter dan al jouw genoemde PL-spelers.

23 mei 2020 om 23:26

Maar messi etc benoem je dan opvallend niet CMG?

23 mei 2020 om 23:28

Nee, Messi is veruit de beste speler in Engelse competitie, die is te goed om te benoemen.

23 mei 2020 om 23:31

Voetbaltjer benoemd ook internationaal nijogeth.

24 mei 2020 om 00:26

Ja, en CMG heeft het over de PL-spitsen, dan hoeft ie Messi dus niet te noemen.

24 mei 2020 om 01:51

Rooney heeft in 13 jaar tijd 4 keer 20+ goals gescoord in de Premier League. Aguero heeft in 9 jaar tijd 8 keer 20+ goals gescoord waarvan 5 keer 30+. Tegen wie zou van Dijk het dan lastiger moeten hebben.. Rooney of Aguero? Aguero is duidelijk de betere/completer voetballer van de twee (ook in Rooney zijn hoogtijdagen). Rooney is alleen Engels en speelde in een ijzersterk team onder Ferguson, vandaar dat de hype bij hem groter was. Denk dat van Dijk echter liever speelt tegen Rooney dan Aguero.

Als Terry en Carvalho die spelers in toom konden houden dan had van Dijk dat ook gekund in die tijd.

23 mei 2020 om 23:14

Want die zijn verdedigend slechter dan van dijk..

23 mei 2020 om 23:30

Ik had ze graag net als Virgil met tientallen meters in de rug willen zien verdedigen.

23 mei 2020 om 23:47

Natuurlijk waren die verdedigend minder dan Van Dijk. Ik snap dat je als Chelsea fan een zwak hebt voor die gasten en enigszins gekleurd bent, maar ze waren echt niet van hetzelfde niveau. Deze man werd tweede bij de verkiezing van speler van het jaar, als Messi niet tactisch had gestemd en Van Dijk wel dan was Van Dijk het geworden.

Je kan het ook anders beredeneren. Spelers als Shearer, Drogba en Henry hadden het geluk dat er in hun tijd geen verdediger als Virgil tegenover hun stond. Oftewel, zinloze vergelijking en vooral een manier van Ballack om zichzelf en zijn generatie op te hemelen.

Ik snap Ballack wel maar ben niet echt met hem mee eens. De huidige voetbal is anders en er zijn genoeg goede spitsen in de Engelse competitie.Virgil is in mijn ogen niet de beste verdediger, maar voor de Engelse begrip snap ik het wel. Virgil heeft het geluk dat hij in een team is beland waar het als team voor elkaar door het vuur gaan, beetje als "11 Dirk Kuijt" elftal. De belangrijkste persoon binnen Liverpool is zonder twijfel Klopp. Virgil is een soort eindstation achterin bij Liverpool, zeg het maar voortdurend achteruit verdedigen. De medespelers van Virgil doen en werken erg veel meer dan Virgil. Virgil is voortdurend aan het afwachten.De spitsen die Ballack zich noemde zouden tegen de huidige Liverpool ook niet makkelijk hebben omdat ze als team erg sterk zijn.

Prima om die mening te hebben, maar vervolgens dreunt hij een wel heel willekeurig rijtje op uit 'zijn tijdperk'. Shearer stopte ongeveer toen Costa pas begon met zijn carrière om maar wat te noemen.

De titel klopt niet met het artikel. In het artikel geeft Ballack aan dat Van Dijk uitblinkt tegen spelers die kwalitatief minder zijn (volgens hem) dan de spelers uit de tijd van Ballack. Dus dat Van Dijk misschien minder geniaal is dan iedereen doet voorkomen. Maar hij zegt hier toch nergens dat Van Dijk in zijn tijd niet alsnog de beste verdediger zou kunnen zijn?

24 mei 2020 om 01:37

Ja dat klopt totaal niet. Het niveau van de PL is zwaar omhoog gegaan, van alle competities eigenlijk wel. Clubs kopen vanalles

Hij heeft gelijk, want aguero, de bruyne, aubemeyang, Harry kane, Sterling, rashford, Son en vardy kunnen er helemaal niks van!

24 mei 2020 om 01:02

Allemaal een stuk minder dan de hierboven genoemde spitsen/spelers...

24 mei 2020 om 05:25

Stuk minder? Vroeger waren de verdedigers wel stuk minder dan nu. Al helemaal zeker als team was vroeger wel stuk minder dan nu!Heel veel teams van nu gaan als teams mee verdedigen en of druk zetten, dat was vroeger niet zo. Vroeger kon alle aanvallers lekker wandelen tot ie de bal heeft.

Gelijk heeft hij! Kane, Aguero, Aubameyang, Vardy, Jesus, Mahrez, Sane, De Bruyne zijn allemaal koekenbakkers! En dat Watfors tegenwoordig een Richarlison kan kopen voor vele miljoenen kon in zijn tijd ook al. Vroeger was alles beter.
Ook in Europa deden die zwakke Engelse clubs het berenslecht! Slechts vier Engelse clubs in twee Europese finales.
Verder natuurlijk een non vergelijking, sowieso altijd wie de beste is.. alsof dat altijd zo makkelijk te bepalen is.

Onnodige uitspraak van Ballack. Van Dijk is gewoon een super verdediger. Dat wordt door iedereen erkent. Je kan het spel van nu ook niet meer vergelijken met 5-10 jaar terug. Het wordt elke keer sneller, fysieker, slimmer gespeeld. Ook dan zou VVD een van de beste zijn.

24 mei 2020 om 05:28

Iedereen erkent? Ik niet, zeker niet als super verdediger. Hij zit bij de club die sls team erg sterk is. Virgil mag zijn medespelers enorm bedanken en al helemaal Klopp!

24 mei 2020 om 09:54

Je moet het even omdraaien, Peter. Sinds v.Dijk bij Liverpool zit, loopt het als een tierelier. 2 CL finales, dit jaar weer eens kampioen na 30 jaar. Ik zeg niet dat het allemaal aan v.Dijk ligt, natuurlijk niet. Maar je kunt wel degelijk een paralel zien met het aantrekken van v.Dijk en de opmars van Liverpool. Ik denk dat zijn medespelers heul erg blij zijn om v.Dijk centraal achterin te hebben staan.

25 mei 2020 om 09:21

Kom op man. Het is overduidelijk dat VVD een zeer goede verdediger is. Ja een super verdediger. Alle trainers en spelers spreken dit uit. Zijn spel, statistieken etc bewijzen dit ook. Sinds hij bij Liverpool zit draaien ze ook een stuk beter en zijn ze verdedigend zoveel sterker geworden.

Het zou eens wat zijn als iedereen die hier reageert eens zou stoppen met "die is beter dan die". En in plaats daarvan zou zeggen: "die of die is mijn favoriet". Want het is allemaal gewoon subjectief en er wordt met 100 maten gemeten. Balllack doet hier ook weer zo'n rare uitspraak. In mijn tijd bla bla bla. Wat een onzin allemaal.

Vergeet ook niet dat de Var ook nu meeweegt en voetballend gezien is Van Dijk dan gewoon een goede verdediger.

"Tegenwoordig zijn er geen topsitsen". Oke dan, behalve Lewandowski, Suarez, Aguero, Cavani, Icardi, Aubameyang, C. Ronaldo(!), Benzema, Mbappe, etc etc. Wil er ook even bij vermelden dat veel van bovengenoemde al een keer heel goed de broekzak van van dijk vanaf de binnenkant hebben mogen zien. Echt een compleet onlogische uitspraak van Ballack als je het mij vraagt..

Het is hier bijna verboden om Van Dijk niet de beste te vinden. Ik snap dat je dat wilt als Nederlander maar er zijn zoveel topverdedigers geweest. Maldini, Ramos, Bonucci, Chiellini, Terry, Nesta, ... Waren op hun top toch echt niet slechter. Is gewoon niet te vergelijken. Maar dat er vroeger en nu evengoed topspitsen zijn en VVD momenteel de beste verdediger is lijkt me wel beiden logisch.

24 mei 2020 om 01:22

Ramos maakt zo onwijs veel fouten, niet normaal. Die talloze tegendoelpunten van Real en Bonucci kan amper pasen. De rest komt qua niveau niet in de buurt en je merkt het sterke verschil als Van Dijk niet speelt, de verdediging valt uit elkaar.

24 mei 2020 om 05:32

Nou nou... Kijk hoe zijn team voetbalt, aanvallende ploeg, dan is er altijd risico achterin. Virgil zit gewoon in een goed draaiende elftal die elkaar door het vuur gaan en al speelt Liverpool niet echt als aanvallende ploeg. Zet je Ramos bij Liverpool ipv Virgil neer, dan zou Ramos het stuk beter doen.

24 mei 2020 om 07:23

@PeterVermeulen dat is echt de grootste onzin. Ramos wordt aan alle kanten voorbij gelopen in de PL. Ramos heeft de mazzel dat hij in La Liga bij ongeveer 75% van de wedstrijden zich niet maximaal hoeft in te spannen en zich kan sparen voor de Europese wedstrijden. In de PL moet je altijd top presenteren.

24 mei 2020 om 14:18

Ramos is dan ook al 34 jaar, terwijl Van Dijk 28 jaar is. Sergio Ramos was ook fenomenaal toen hij 28 jaar was. Sterker nog; hij is nog steeds geweldig, maar je merkt echter dat Ramos langzaam in verval is geraakt. Dat gebeurt nou eenmaal bij ouder-wordende voetballers.

Beetje een trieste reactie als je het mij vraagt. Een zure ‘vroeger was altijd beter’, en een dikke sneer naar de topspitsen die op dit moment actief zijn. Een Aguero, Kane en Aubameyang, die van Dijk al in eigen competitie tegenkomt, zijn natuurlijk al top. Daarnaast heeft hij in de CL vorig jaar Lewandowski en Suarez tegenover zich gehad, wat absolute wereldtop is qua spitsen. De cijfers die Lewandowski kan overleggen kunnen er uit Ballacks tijd niet veel. Maar goed, dat zal wel aan mij liggen!

24 mei 2020 om 14:16

Sterker nog: Ik durf wel te stellen dat Aubameyang, Lewandowski, Suarez en Aguero in ieder geval cijfermatig beter zijn dan de spitsen die hij opnoemt. Alleen Alan Shearer heeft consistent gepresteerd op dat gebied. Dat toont wel aan hoe erg sentiment een rol speelt bij dit soort mensen die dit soort uitspraken doen.

‘Didier Drogba, Frank Lampard, Alan Shearer, Thierry Henry, Wayne Rooney, Robin van Persie, Carlos Tévez, Emmanuel Adebayor, Diego Costa,’

Wat een bullshit zeg, je hebt nog steeds Lewandowski, Aguero, Aubameyang, Suarez, Mbappe, Icardi/Cavani, Ronaldo en Messi.’

Iedereen speelt als een spits tegenwoordig. Wat me echt opvalt is dat wanneer voetballers stoppen met voetbal dat je er dan weer achterkomt dat het ontzettende domme lui zijn.

@CMG- Ramos is maar in één ding beter en dat is in kaarten pakken.

Van Dijk speelt in de PL minstens 30 wedstrijden per seizoen waarin hij op zijn allerbest moet presteren en niet op minder 100 % kan spelen omdat de tegenstanders van een zeer hoog niveau zijn. Ramos speelt een wedstrijd of 12 tegen tegenstander waarin hij alles moet geven en niet kan verslappen. De PL is gewoon over de breedte van een veel hoger niveau dan La Liga.

Hoevaak zie je Ramos op de grond liggen na weer een tackle? Dat heeft van Dijk helemaal niet nodig, hij staat altijd goed. Hoe vaak heeft Ramos intimidatie en smerige overtredingen nodig om zich te laten gelden? Ik heb Van Dijk nog nooit kunnen betrappen op respectloos gedrag!

Van Dijk zou prima in La Liga kunnen spelen maar Ramos zou het heel moeilijk hebben in de PL.

24 mei 2020 om 14:55

Ik begrijp de haat naar Ramos. Het is nogal een lul. Maar komop. Ja, NU zou Ramos het moeilijk hebben in de PL. Duh. Hij is 34. In zijn prime die 10(?) jaar duurde zou hij het prima doen in de PL. Wat een onzin. Hij is top 5 beste verdedigers ooit, onbetwist basisspeler van een van de beste Reals ooit. Ja het is een lul die veel kaarten nodig heeft. Maar verdedigend en aanvalemd gogme, balbehandeling, het ridicule gegeven dat 50% van al zijn doelpunten de winnende is etc. Van Dijk heeft voor mij het hoogste niveau aangetikt, wat ik ooit zag.
Is hij beter dan Ramos? Nee. NU wel, maar hij heeft nog een hele weg te gaan.

24 mei 2020 om 16:08

Ook 5 jaar geleden zou hij niet beter zijn dan Van Dijk. Ramos speelt niet wekelijks op een hoog niveau en dat doet Van Dijk wel. Ramos kan mij niet overtuigen.

Ik vind het onzin om te beweren dat het makkelijker is om nu verdediger te zijn dan 10 of 20 jaar geleden. Het voetbal is zo verandert dat het moeilijker dan ooit is om centrale verdediger te zijn. Je moet kunnen opbouwen, duels kunnen winnen, spelen met 50 meter in je rug en dat allemaal op een moordend tempo. Verder is het rijtje spitsen dat Ballack noemt totale onzin. Het waren inderdaad goede spitsen maar het is niet zo dat er een periode was waarin al die spitsen tegelijk actief waren in de PL. Bovendien heb je nu ook wel een rijtje topspelers. Aguero, Bernardo Silva, De Bruyne, Sterling, Aubameyang, Kane en Son om maar wat te noemen.

24 mei 2020 om 14:12

Bovendien hebben veel spitsen die hij opnoemt ook zo hun mankementen. De meeste namen in zijn rijtje hebben bijvoorbeeld maar 1 of 2 seizoenen top gepresteerd, het rendement in acht nemend. Spelers als Van Persie, Rooney, Tevez en Adebayor hadden 1 of 2 seizoenen waarin ze los gingen en hadden verder cijfers die veel spelers wel halen in de Premier League. Nu wil ik hun kwaliteiten uiteraard niet in twijfel trekken, maar het toont wel aan hoe vaak en hoe erg sentiment een rol speelt als oud-voetballers weer eens moeten vertellen hoe geweldig het eerder allemaal was. Ballack is daar zelf ook wel een voorbeeld van. Cijfermatig helemaal niet zo'n indrukwekkende speler, maar wel iemand die elke gelegenheid aangrijpt om te verkondigen hoe geweldig het vroeger was.

Drogba, Adebayor en Shearer moeten blij zijn dat Virgil toen niet speelde. Hey kijk, die kant op kan je het ook zeggen en is het ook onmogelijk te controleren. Van Dijk speelde overigens tegelijk in de PL als Costa en Rooney dacht ik.

Ballack kon bij ook alleen interlands spelen door de slechte Duitse selectie destijds

Ballack heeft wel vaker uitspraken onder het mum van "vroeger was alles beter" en zo ook nu weer. Het is makkelijk om dingen te roepen, maar onderbouwen zit er vaak niet (voldoende) in. Ik zet bijvoorbeeld mijn vraagtekens over de kwaliteiten van Ballack die hij zelf waarschijnlijk geweldig vindt. Sentiment speelt bij oud-voetballers vaker dan eens een te grote rol en daardoor kunnen ze niet meer objectief kijken naar het hedendaagse voetbal. Als je de topspitsen van hem gaat ontleden, blijven het uiteindelijk ook spitsen waar zwakke punten waar te nemen zijn. Geen van hen heeft bijvoorbeeld de consistentie van Kane en Aguero die inmiddels al seizoenen een x-aantal doelpunten maken. Dat is Rooney, Van Persie, Adebayor en Tevez niet gelukt. Dat zijn allemaal spitsen die qua rendement 1 of 2 seizoenen los waren en voor de rest geen indrukwekkende cijfers hebben weerlegd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren