Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Babel denkt aan toekomst: ‘Waar kan ik maandelijks bijna drie ton verdienen?’

Laatste update:

Ryan Babel bevindt zich met zijn 33 jaar in de nadagen van zijn loopbaan als voetballer. De aanvaller, die in de afgelopen maanden door Ajax werd gehuurd van Galatasaray, denkt er al geruime tijd over na hoe zijn leven na het voetbal eruit komt te zien en probeert zich hier ook zo goed mogelijk op voor te bereiden. Dit doet hij door zijn geld slim te investeren, in de hoop ook na zijn actieve carrière op dezelfde manier door te kunnen leven.

“Ik heb mezelf tijdens mijn hele carrière afgevraagd met wat voor soort business of baan ik hetzelfde zou kunnen verdienen als mijn voetbalsalaris. Helaas zijn er niet veel banen waarbij je netto maandelijks tussen de 100.000 en 300.000 euro kan verdienen”, vertelt hij in gesprek met Forbes. “Ik moest hier echt een oplossing voor vinden voor het moment waarop ik stop met voetballen, omdat ik op zijn minst mijn huidige levensstijl wil behouden. Ik wil er niet op achteruitgaan.”

Babel heeft daarom besloten om zich te richten op appartementengebouwen: “Hotels storten op dit moment in elkaar, grote winkelcentra ook, veel sectoren hebben problemen. Daarom denk ik dat het behoorlijk veilig is om in appartementengebouwen te investeren.” Het duurde echter even voordat de aanvaller het nut van deze strategie inzag. In de tijd dat hij bij Liverpool speelde, kocht hij voor drie ton zijn eerste appartement: “Ik was jong en naïef en ik dacht: ‘hé, ik heb een getal met zes cijfers op mijn bankrekening staan. En nu haal ik daar wat vanaf om maandelijks 1.400 euro aan huur binnen te krijgen?’ Ik dacht: ‘nee, dan spaar ik liever door en laat ik die nullen groeien.’”

Babel kreeg op een gegeven moment door dat hij veertig à vijftig losse appartementen zou moeten kopen om op dezelfde manier door te kunnen leven. Hij had er op dat moment pas elf tot zijn beschikking: “Ik rekende het uit en ik was een beetje teleurgesteld in vastgoed. Op een gegeven moment ben ik echter weer teruggekomen bij het vastgoed, maar niet op dezelfde manier als waarop ik het eerst deed. Ik moest het op een andere manier aanpakken en groter denken. Zo kwam ik uit bij de strategieën en investeringen die ik nu doe, waarbij ik makkelijker kan opschalen.”

Babel heeft inmiddels een portfolio tot zijn beschikking dat zich uitstrekt van Amsterdam tot Miami: “Ik richt me alleen op de cashflow en de stabiliteit. Ik wil mijn cashflow-emmer laten groeien, zodat er maandelijks genoeg geld binnenkomt om de rekeningen te betalen. Het ultieme doel is het creëren van vrijheid. Ik wil naar de situatie toe waar ik niet meer voor het geld hoef te werken, maar het geld voor mij werkt.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik denk dat een opleiding voor die branche dan geen overbodige luxe is. Die situatie waar hij naar op zoek is, is namelijk wel enorm afhankelijk van factoren waar zelfs hele ervaren vastgoedmagnaten nog problemen van ondervinden. Het kan wel jaren duren voordat je slapend geld kunt verdienen, want daar lijkt hij naar op zoek te zijn.

21 mei 2020 om 15:29

Kwestie van geluk en timing, je kan studeren tot je een ons weegt, maar de meeste mensen waar het geld voor hen werkt, hebben dat niet geleerd met een opleiding

21 mei 2020 om 15:35

Zolang Babel genoeg buffer overhoud om toekomstige crisissen te overleven, is vastgoed een zo goed als risicoloze investering. De verhuur levert vaak al een stuk meer op dan de hypotheek en woningen stijgen altijd in waarde over de lange termijn. Ik vind dit echt een van de minst risicoloze investeringen.

21 mei 2020 om 15:45

Geen enkele investering is risicoloos en zo ook vastgoed niet. Het risico kan beperkt zijn, maar een ongeluk zit in een klein hoekje. Bovendien heb je als verhuurder ook bepaalde verplichtingen. Ik denk overigens dat Babel al wel een bepaalde hoeveelheid kennis heeft, maar slapend geld verdienen is niet zo gemakkelijk. Was dat het wel, deed iedereen het. Hij zal er dus eerst voor moeten werken naar mijn idee. Maar goed, hij komt wel verstandig over in deze en ik heb er altijd wel respect voor als voetballers niet in hun kwetsbare bubbel blijven leven en ook verder kijken dan hun carriere.

21 mei 2020 om 15:56

Laatste bankencrisis gemist? In Nederland daalde de huizenprijzen niet heel veel, schommelde tussen de 8 en 12 procent, in Amerika (waar hij dus ook huizen heeft) was het tussen de 25 en 30 procent. Het is een redelijk veilige investering in vergelijking met aandelen, staat tegenover dat de winsten ook lager zijn.

21 mei 2020 om 16:01

Babel zegt ook niet dat slapend geld verdienen makkelijk is. Hij zegt wel dat hij daarna streeft. Ook is het een stomme opmerking om te zeggen dat anders iedereen het zou doen .... duuhhh!!! Maar jij en ik weten dat 'nooit' iedereen het kan doen. En waarom zou het niet kunnen? Hij heeft al 1 ding wat je zeker moet hebben om zover te reiken. Geld! En nog 1 ding, om succesvol in een bepaalde branche te zijn hoef je echt geen tientalle jare opleiding te volgen.

21 mei 2020 om 16:02

In vergelijking met aandelen zijn veel investering "redelijk veilig". De aandelenmarkt is allesbehalve stabiel en de risico's zijn soms enorm.

21 mei 2020 om 16:06

Precies! Laat die crisis nou net zijn ontstaan in de hypothekenmarkt, dus in verband met onroerende goederen. Het is denkbaar dat de huizenmarkt einde dit jaar weer in gaat storten. Zeker met die enorme inflateuze groei die we de laatste twee jaar gezien hebben. Die bubbel stond, los van Corona, al op barsten. Dus dan kan de waarde van je portefeuille ook opeens een stuk minder worden.

21 mei 2020 om 16:10

Die 8% tot 12% is dan wel landelijk, het kan lokaal natuurlijk erg schommelen. Mijn zus heeft een jaar of 4 geleden voor een kleine 2 ton een appartement in Amsterdam gekocht, dat appartement is nu ruim 3,5 ton waard. Dat wil natuurlijk ook zeggen dat het de andere kant op kan uitvallen.

21 mei 2020 om 16:23

Gebruikte landelijke cijfers ja, zeker in deze markt is het verschil ontzettend groot. Huizenprijzen zijn nu na de crisis weer behoorlijk gestegen, kijk je naar de randstad tot het absurde toe

21 mei 2020 om 17:44

@rugu Enige is natuurlijk wel dat je het appartement ook moet willen verkopen op dat moment. Nu geloof ik dat je een appartement misschien wel iets sneller weer inruilt dan een woning, maar goed, de timing is ook belangrijk. En wat de gek ervoor wil geven. In de huidige markt willen mensen boven de vraagprijs gaan, maar er is ook een tijd geweest dat er 10% lager geboden en geaccepteerd werd.

21 mei 2020 om 18:08

Als je in Nederland woonachtig blijft betaal je hier toch vermogensbelasting op? Daar gaat dan een redelijk deel van de huur heen plus alle uitgaves voor onderhoud en beheer. Maar ok, ik geloof dat er in Amsterdam ook een tendens van opkoping is waardoor de gewone man uit de stad wordt gejaagd. Eigenlijk zou er gewoon een verbod moeten komen dat er met woningen, waar algemene schaarste, kan worden gespeculeerd. Maak gewoon een wet dat enkel de bewoner of de gemeente eigenaar van een woning mag zijn. En ja, dat is vervelend voor superrijken die in meerdere steden een woning hebben maar er zijn ook verhalen van woningen in Amsterdam die daardoor meer dan 300 dagen leegstaan.

Voor Babel vind ik het wel zielig. Hij wil hier dus niks extra’s voor doen. Enkel investeren en elke ochtend naar het aantal nullen op zijn bankrekening kijken. Lijkt me zo’n leeg bestaan. Geen doelen, geen zingeving; ik zou me dood vervelen. Je hebt toch iets nodig waar je je tanden in kan zetten?

22 mei 2020 om 10:58

@sirius, die voetballers zijn ineens allemaal investeerders geworden. Ze hebben gezien dat de overmarsen en nog wat gasten er dik aan verdient hebben en net als bij allemaal lezen van 'de ontvoering van heineken' praten en apen ze elkaar dan allemaal na. Ik ben het eens met jou, zijn grootschalige investeringsbedrijven die uitdagingen hebben om rendementen te halen. Geloof niet dat Ryan Babel met amper opleiding maar ook weinig ervaring nu ineens de vastgoedmogul is. En als ik hoor praten over opschalen en 40-50 appartementen kopen, dan denk ik alleen maar; grote investeringen betekenen ook grote risicos.

22 mei 2020 om 21:46

"het is denkbaar dat de huizenmarkt einde dit jaar weer in gaat storten."worden er dan in een half jaar 100.000 huishoudens bijgebouwd?ik voorzie juist dat het alleen maar gaat stijgen. Vorig jaar is er bijna niks gebouwd door de stikstofcrisis, dit jaar hadden we de coronacrisis en volgend jaar hebben we de economische crisis.oftewel de schaarste wordt alleen maar groter en groter. Ik denk dat we in 2030 op de ton komen aan het tekort aan huizen. En wie weet hoeveel tonnen thuislozen er zijn als we dat echt eens gaan onderzoeken.dat betekent dat huizen geen recht meer zijn (zeker niet voor de starter) en we Amerikaanse toestanden gaan kennen als het gaat om dakloosheid.

23 mei 2020 om 09:57

@wandering
Het mooie aan vastgoed is, dat de waarde van je pand wel kan dalen, maar de verhuurprijzen blijven hetzelfde. Dus zolang je het blijft verhuren, en je huurder trouw betaalt, voel je er niks van.

23 mei 2020 om 16:16

@ Udovic In Nederland word er amper belasting betaald over vermogen, alleen in Polen is het nog erger. Het is een van die dingetjes waar je Nederlandse politici nooit over hoort wanneer ze voor de bühne goede sier proberen te maken dat de inkomensverschillen in Nederland klein zijn. Terwijl de belasting op vermogen nihil is, is daarin tegen de belasting op arbeid in Nederland onevenredig groot, net zoals zoveel zaken in Nederland zit er mooie teflon laag op, maar zodra je die wat dieper kijkt is het een grote gore stinkende bende.

21 mei 2020 om 15:51

Als je moet leven van aankopen en verkopen (en/of provisie) dan is enige opleiding allicht handig ja. Als je ‘alleen’ koopt voor de verhuur en steady inkomstenbron dan heb je echt niet bijster veel kennis nodig en kan er weinig fout gaan (als je die appartementen cash koopt en geen tientallen miljoenen aan hypotheek hebt uitstaan, waar ik even vanuit ga)

21 mei 2020 om 16:07

Dat ligt eraan. Als je de appartementen verhuurt, heb je ook bepaalde blijvende verplichtingen, terwijl je ook verplichtingen hebt als je ze verkoopt. Je betaalt een behoorlijk bedrag voor een appartementencomplex en je krijgt daar maandelijks elke keer een klein deeltje van terug. Het duurt dus wel even voor je echt aan zo'n complex gaat verdienen. Je moet namelijk eerst jouw investering terugverdienen. Er kan genoeg fout gaan en zeker als kennis een afwezigheid is. Nu zeg ik niet dat Babel een gebrek aan kennis heeft of iets in die richting, maar elke investering heeft zo z'n risico's en in bijna alle gevallen moet je eerst de uren maken voor het rendement dermate hoog is dat je achterover kunt leunen.

21 mei 2020 om 16:07

In deze tijden van 'gratis geld' zou het een domme zet zijn om onroerend goed te kopen met cash. Dankzij de rentestanden is financieren veel en veel voordeliger en slimmer.

21 mei 2020 om 16:16

Eigen geld blijft altijd verstandiger en voordeliger dan een hypotheek afsluiten. 2% is nog altijd meer dan 0%

21 mei 2020 om 16:20

@sirius: maar dan ben je dus vooral bezig met roi en of je wel waar krijgt voor je investering en per wanneer. Als dat je niet interesseert en je enige doel is om een maandelijkse inkomsten bron te hebben - dan maakt het dus niet uit of de prijzen tussendoor 30% stijgen of dalen.

Met deze strategie ben je alleen de Sjaak als de huurprijzen imploderen

21 mei 2020 om 16:21

Klopt, maar het is fnuikend voor je cashflow positie. Stel je komt een buitenkansje tegen. Als je al je cash al in andere stenen hebt zitten, dan heb je geen snelle slagkracht meer om toe te slaan. Dus dat is een afweging. Maar je hebt geen ongelijk hoor, eigen geld kost je niks. Tenzij de banken zover wegzakken dat die negatieve rentes ook op zakelijke leningen van toepassing worden en je geld erbij krijgt als je geld leent.

21 mei 2020 om 18:34

Volgens mij begrijp je dan de financiële situatie van Babel niet helemaal. Hij kan vanuit zijn huidige salaris gewoon elke 2 maanden een appartement kopen. Dus dat is los van al het geld dat hij de ruim 14 profjaren daarvoor al verdiende. Als zijn uitgangspunt is om ongeveer 3 ton netto per maand binnen te krijgen, dan zal hij daar in de wereldsteden waar hij het over heeft inderdaad zo’n 50 losse appartementen voor moeten hebben. Immers hij zal ook bedrijven moeten inhuren om het onderhoud te doen en huurders te vinden.
Daarom is hij nu bezig om complexen op te kopen. Scheelt al snel 40% in onderhoudskosten.

21 mei 2020 om 20:16

@ Maykel24 Als je echt een mooi rendement wil halen gaat dat natuurlijk sneller met eigen en geleend geld wanneer je investeringen als onderpand kan gebruiken. Dan kun je zo 3 huizen kopen i.p.v. 2 alleen hou je op de korte termijn op het derde huis iets minder over (of misschien wel niets), je totale lange termijn opbrengst is echter een stuk hoger.

21 mei 2020 om 22:10

@London: uiteraard, maar dat was niet het statement. Het statement was dat het dom is om met eigen geld een huis te kopen 😃

21 mei 2020 om 16:12

Zolang je niet gedwongen bent om te verkopen is het risico in vastgoed redelijk beperkt. Zeker wanneer je inmiddels zoals hij in verschillende landen en steden e.e.a. hebt. Het klinkt zo wie zo een stuk bewuster dan de verhalen die je hier van de meeste voetballers leest over wat zij met hun geld gedaan hebben.

21 mei 2020 om 16:50

Een opleiding als op school? Daar heb je niets aan. Daar leer je het van iemand die zelf geen succes heeft gehad in hetzelfde vak.

Beste is om een mentor te zoeken, die hetgeen gepresteerd heeft wat jij wilt bereiken in de branche waar je dit wilt bereiken.

21 mei 2020 om 17:25

Met een opleiding op school kom je te werken voor die mentoren waar je van leert en dat vind ik overigens wel erg kort door de bocht. Met dat argument is school dus volledig overbodig omdat zij (in jouw woorden) zelf niet hebben bereikt wat jij wilt bereiken? Sorry hoor, maar dat vind ik echt een slecht argument en feitelijk incorrect. Met betrekking tot dit onderwerp: Iedereen kan geld investeren, maar met een studie verhoog je de kennis door je te laten onderwijzen in het bredere vlak.

ik vind het geen geweldige voetballer maar het is zo te zien wel een verstandige gozer. er is ook een leven na het voetbal en als je dan gewend bent aan een bepaald uitgavenpatroon moet je wel gaan nadenken over hoe je dat straks financieel gaat oplossen

21 mei 2020 om 15:35

Daar hoeft hij zich geen zorgen te maken met het aantal; appartementen die hij heeft zeer verstandig in vastgoed dat blijft altijd , hij laat nu al het geld werken voor hem er zijn in ieder geval nog voetballers die nadenken over later en zijn zat voorbeelden over spelers die na hun carrière aan de grond zitten en toch heel veel hebben verdiend .

Het is bij Babel meer de kapsel dat opvalt bij de scouts dan zijn prestaties. Want Babel heeft het eigenlijk ook nergens waar gemaakt..

21 mei 2020 om 15:33

mee eens maar hij heeft wel een aantal grote clubs op zijn CV staan dus hij moet een goede zaakwaarnemer hebben

21 mei 2020 om 15:39

Ben ik het totaal niet mee eens het is gewoon een goede speler maar geen wereld top moet dat dan altijd en zijn er niet zo veel hoor die echt wereldtop worden dat is maar een heel klein deel , maar het niet zo dat hij helemaal niets dus dat ligt echt niet alleen aan zijn zaken waarnemer . Bij Liverpool heeft hij het anders uitstekend gedaan hoor 150 wedstrijden en aardig wat goals .

21 mei 2020 om 16:07

Hij is multimiljonair geworden als voetballer dus dan heb je het per definitie gemaakt als prof, aangezien professioneel voetballer betekent dat voetbal je beroep is. Daarbij heeft hij aardig wat wedstrijden gesprek bij Ajax Liverpool en in Turkije. Vergelijk dat maar eens met een Sjakie Polak of Natan Rutjes....

21 mei 2020 om 16:16

Babel 'gewoon een goede speler'? Nee, dat vind ik zeker niet. Hoe kom je hier eigenlijk bij? Was al bij Ajax geen onomstreden speler. Ik herinner me nog wel de totale verbijstering dat Liverpool zoveel geld op tafel legde voor een speler die aardig bezig was bij Ajax maar zelfs daar geen uitblinker was. Dat hij bij Liverpool 'uitstekend' gepresteerd zou hebben daar snap ik al helemaal niks van. Hij speelde 146 wedstijden, all competitions, en maakte 22 goals. Geen indrukwekkend moyenne, maar in het begin was zijn indruk nog goed. Maar als je dan ook nog weet dat hij in zijn eerste jaar vier goals maakte in de competitie (in 30 wedstrijden) en nooit meer dan vier goals per seizoen in de PL maakte, dan vraag ik me af hoe jij erbij komt dat hij daar 'uitstekend presteerde'. Na zijn eerste seizoen zakte Babel steeds verder weg en weg.

22 mei 2020 om 11:09

Ik kan me alleen indenken dat hij doelt op het Nederlands Elftal. Daar heeft hij toch een paar goede wedstrijden gespeeld en is het een nuttige kracht gebleken. Bij Ajax (eerste periode) liep ik me al groen en geel de ergeren aan die man. Alleen maar naar binnen kappen en schieten (ongeacht de afstand). Voor iemand die geen echte linksbuiten is, maar tevens niet rendeert in de spits, heeft hij ook nog eens bar weinig zelfreflectie. Maargoed, schiet hij ons straks op het EK naar de volgende ronde juich ik net zo hard mee.

21 mei 2020 om 16:06

Heeft het bij Deportivo uitstekend gedaan. Heeft het de eerste 2 seizoenen bij Besiktas ook prima gedaan, net als bij zijn terugkeer bij Ajax in 2012. Bij Fulham ook aardig gepresteerd

22 mei 2020 om 08:52

@Tazaboy Babel heeft toch gewoon een hele behoorlijke carrière gehad? De man is naar de zandbak vertrokken, teruggekomen naar Europa en speelt nog altijd in oranje. Ik vond hem lang gewoon goed bij Liverpool. Bijzonder dat je het na dit stuk over HET kapsel van Babel hebt.

Vreemd artikel over Babel die groter gaat denken om zn huidige levensstijl te kunnen behouden. moet ie helemaal zelf weten. Maar zo'n beetje alle voetballers met 6 nullen,doen dit. die houden hierover wijselijk hun mond.

21 mei 2020 om 15:38

zoveel is er toch ook weer niet mis met dit soort uitspraken? uiteindelijk willen we financieel allemaal goed zitten en dan mag hij van mij best aangeven hoe hij dat van plan is als een interviewer hem daarnaar vraagt

22 mei 2020 om 16:10

Omdat dit soort types de reden zijn dat het praktisch onmogelijk is om betaalbaar te kunnen huren. Of om als starter een huis te kopen. Een babel kan makkelijk die 5-10k bovenop jouw bod gooien en vervolgens kan je voor belachelijke prijzen bij hem huren.

22 mei 2020 om 16:31

@siepie maar het segment waar hij in actief is is denk ik niet gericht op de burger met een modaal inkomen maar meer op de mensen met veel geld

21 mei 2020 om 15:38

Misschien goed dat iemand z’n mond open trekt on de jeugd te doen beseffen dat het slim is om je geld te investeren in plaats van alles uit te geven.

21 mei 2020 om 15:44

In dat wereldje waarin hij zich begeeft is het juist goed dat hij hierover nadenkt en dit hardop uitspreekt. Veel jonge jongens leven teveel in het nu en genieten met oogkleppen op van het snelle leven. Het is niet voor niets dat veel voetballers failliet gaan of blut zijn na hun carrière.

21 mei 2020 om 15:50

Dat komt tegenwoordig overigens wel minder voor. Daarvoor is er tegenwoordig te veel geld in de voetballerij. De meeste voetballers gaan overigens niet failliet omdat ze te veel in het nu leven, maar omdat ze (hun hele leven) al zeer onverantwoord met geld omgaan of uberhaupt nooit veel hebben verdiend. Een Adriano kan bijvoorbeeld 100 miljoen euro op de bank hebben, die had het allemaal opgemaakt, terwijl een Sjaak Polak nooit aanzienlijk meer dan Jan Modaal heeft verdiend en dan logischerwijs na z'n carriere moet gaan werken voor iets meer dan het minimumloon (bij wijze van spreken).

21 mei 2020 om 16:15

Hij zegt toch niets verkeerds? De meeste verhalen die je hier leest over het geld wat voetballers verdienen tijdens hun carriere gaan er over dat ze het net zo hard weer uitgeven. Wat dat betreft vind ik het wel mooi om een keer een stuk te lezen van iemand die laat zien dat hij wel bewust met zijn geld bezig is en dat het ook anders kan.

21 mei 2020 om 19:08

Misschien aan gedacht dat hij gewoon gevraagd wordt voor een interview waar hem wordt gevraagd wat hij met zijn geld doet naast het voetbal...

Babel heeft wel een grote babbel. Leuk idee natuurlijk, maar ik heb nog nooit een vastgoedmannetje gezien met roze haar. Eerst dat maar eens fixen natuurlijk!

Eigenlijk best een prima carrière gehad. Nergens goed gespeeld, maar toch een vorstelijk salaris. Dat doet de man dan weer wél goed.

21 mei 2020 om 15:48

Maar Babel heeft wel het niveau waarbij cashen een stuk makkelijker wordt. Als je in de top competities mee kunt komen (ook al doe je dat onopvallend), moet je je in principe "financieel nauwelijks (tot on)afhankelijk" kunnen spelen.

21 mei 2020 om 16:07

je gaat neem ik aan niet op Babel zijn hoofd wonen maar in een van zijn huizen

21 mei 2020 om 19:08

Ja precies want een woning kopen/huren valt of staat met het haar van de eigenaar.

24 mei 2020 om 00:42

Vaak zijn dit soort types de mensen die niks gaan bereiken in hun leven en proberen mensen op andere manieren naar beneden te praten. Best sneu

Lekker duidelijk ook allemaal. 50 appartementen om 3 ton per maand te pakken? Succes. Appartementen van een miljoen misschien.

21 mei 2020 om 16:02

Dat is 6000 euro per appartement per maand , en dan ook nog aan winst. Lijkt me inderdaad geen goede berekening. Zelfs als je waardestijging meerekent moet hij al zo'n 30 miljoen investeren en 10% waardestijging per jaar behalen..

21 mei 2020 om 16:02

Hij krijgt dus 1400 euro per maand voor dat ene appartement, dus 50 is 70.000 per maand, als hij het uit de verhuur wil halen heeft hij minstens 300 appartementen nodig om netto 3 ton te pakken, dus hij kan nog ff

21 mei 2020 om 16:04

Haha pandjesbaas en huisjesmelker Babel nee toekomst. Als Babel echt veel geld wilt verdienen moet hij a la raiola zaakwaarnemer worden. Hij kent het wereldje en is zelf ook veel gaan zwerven. Dus hij kan vast wel spelers slijten

21 mei 2020 om 16:08

@wandering, je kan appartementen ook opsplitsen. 600 euro voor kamer x 4/5 huurders

21 mei 2020 om 16:16

Ik ben benieuwd of hij er ook rekening mee houdt dat het onderhouden van panden ook erg duur is. Ik weet niet waar in Amsterdam hij vastgoed heeft, maar volgens mij is een behoorlijk deel in het centrum wel monumentaal, dat kan ook aardig in de papieren lopen qua onderhoudt.

21 mei 2020 om 16:19

Dat kan Primetime, ik gebruik het voorbeeld wat hij zelf geeft in dit artikel.

21 mei 2020 om 16:23

Welnee Rugu. Alleen sukkelige huisbazen doen aan het onderhoud van hun panden. De slimmere die melken gewoon uit en hebben maling aan onderhoud. En lastige huurders worden gewoon aangepakt of uitgezet, als ze niet oppassen.

21 mei 2020 om 16:38

Ik weet niet in hoeverre daar op gehandhaaft wordt, maar voor monumentale panden geldt gewoon onderhoudsplicht. Verder stel je dat alleen slimmere het uitmelken en maling hebben, ik weet niet of dit sarcasme is, maar een monumentaal pand niet onderhouden lijkt me het domste wat je kan doen.

21 mei 2020 om 16:48

@rugu, het is sws niet slim om een monumentaal pand te kopen. Zeker in deze tijd niet, voorheen kon je nog flink wat kosten aftrekken maar dat kan nu niet meer.

21 mei 2020 om 17:34

Rugu, okay, nou dan geldt wat ik zei puur voor niet monumentale panden!

22 mei 2020 om 05:04

(''hij krijgt dus 1400 euro per maand voor dat ene appartement, dus 50 is 70.000 per maand, als hij het uit de verhuur wil halen heeft hij minstens 300 appartementen nodig om netto 3 ton te pakken, dus hij kan nog ff''nadenken is ook een vak apart.hij zegt dat hij 50 apartementen nodig heeft om zijn leefstijl te kunnen continueren.dat wil zeggen dat hij zo'n 70.000 euro per maand nodig heeft daarvoor.hoe kon hij anders al die investeringen doen als hij 3 ton per maand zou spenderen om te leven? Hij verdiend 3 ton maar dat is niet zijn maandelijkse levensstandaard.......

21 mei 2020 om 16:23

Dat hangt natuurlijk van de appartementen af. Er staan er hier in Londen bijvoorbeeld genoeg te huur waar je voor een appartment 3 of 4 ton per maand (echt per maand, ik bedenk het ook niet) moet betalen. dan heb je er aan eentje genoeg. passen helaas niet in mijn budget

21 mei 2020 om 16:27

Mij lijkt dat de vastgoed markt in Londen nou ongeveer de enige West Europese Markt is (misschien op die in Parijs na dan) die je verder met geen enkele andere vastgoed markt kunt vergelijken. Mijn ex kocht ooit in Oost Londen in 1989 een appartementje, voor ongeveer 90.000 pond. De meest recente taxatie, viel wat lager uit omdat er groot onderhoud gepland staat aan het gehele pand, was 675.000 pond. Twee slaapkamers, keuken, badkamer zitkamer. Vlak bij Tottenham (de wijk, niet de club). Londen is één groot gekkenhuis!

21 mei 2020 om 16:37

Geef de Brexit even tijd: Londen gaat hard inzakken.

21 mei 2020 om 16:49

Ik weet het. Ik kwam hier een paar jaar geleden naar toe en dacht dat ik in Nederland een leuk huisje had. Maar sinds ik hier woon heb ik het idee dat een miljoen voor een huis niet veel geld is allen kom ik weinig mensen tegen die dat kunnen betalen. gaat helemaal nergens over. Een groot deel van de explosie in huizenprijzen hier is van de afgelopen 10-15 jaar. Dus als babel mazzel had heeft hij in zijn liverpool tijd hier relatief goedkoop misschien nog e.e.a. op kunnen kopen.overigens denk ik dat een huis van een ton in amsterdam uit 1989 nu ook 3 of 4 ton moet kosten.

21 mei 2020 om 16:55

@regulator, ik denk dat dat wel mee zal vallen. Gek genoeg is Londen het meest tegen de brexit maar binnen de UK het minst afhankelijk van de EU. Londen drijft toch vooral op de financiele sector en hoofdkantoren van grote bedrijven maar waar iemand zit die op knoppen drukt maakt wat dat betreft niet veel uit. Wanneer je naar sommige steden in het noorden gaat die een grotere industiele sector hebben die afhankelijk zijn van de Europese afzetmarkt dan is de impact daar veel groter.

21 mei 2020 om 17:43

Londencalling. Ja, klopt maar ik denk niet dat je het dan hebt over in principe weinig bijzondere appartementen in een buitenwijk van Amsterdam. Maar over een goed gelegen plek. Wat ik zei, ik had het over Stoke Newington, zeg maar, en niet over een huis in Chelsea, Soho of Kensington.

21 mei 2020 om 18:06

Ik ken Stoke Newington een beetje, heb een paar vrienden die daar in de buurt wonen. i.d.d geen Chelsea maar het ligt voor the City heel aardig, daar zit je in een kwartierje met de overground.

22 mei 2020 om 22:31

De handel zal niet afnemen en ze hoeven niet mee te betalen aan de puinzooi die de Zuid-Europese landen ervan maken. In Londen zullen de woningprijzen echt niet gaan dalen doordat ze uit de Europese Unie stappen.

3 ton netto of bruto? Oh het gaat over Babel, geen verschil dus.

Nou Babel, gewoon een land zoeken waar je geen belasting hoeft te betalen en lekker kan parasiteren op anderen die wél echt hard werken voor hun geld...

24 mei 2020 om 00:45

Zo zielig om dit soort dingen te lezen. Blijf jij inderdaad maar in dat bubbel leven on de rest van je leven hard te werken en vooral blijven klagen op mensen die wel weten hoe ze geld moeten maken. Parasiteren? Hahaha z’n zielig bericht zelden gelezen.

Babel kan anders ook even langsgaan bij een andere vastgoedmagnaat bij Ajax. Marc Overmars.

Waar geef je in godsnaam 3 ton per maand aan uit??? Ik zou dat niet eens moreel gezien kunnen, ook al zou ik het geld daarvoor hebben. Ik denk trouwens niet dat Babel in de liefdadigheid zit, voordat er zo'n opmerking komt. Babel, misschien eens minder materialistisch zijn. Echt geluk zit in de immateriele zaken. Lees daar maar eens een paar boeken over.

21 mei 2020 om 20:30

In zijn geval dus aan appartementen. Als je het geld hebt ga je er ook naar leven. En als je eenmaal iets gewend bent dan wil je niet snel meer terug. Het zal best dat je van geld niet gelukkig wordt, maar van een gebrek aan geld kun je wel ongelukkig worden alleen is dat "gebrek" voor iedereen een ander bedrag.

Fantastisch hoe z on beperkte voetballer zich gruwelijk binnen voetbalt. Fantastisch voor hem, maar precies wat er mis is in de wereld

22 mei 2020 om 08:59

Je komt heel verbitterd over. Als mensen gewoon hun best doen en een goede opleiding afronden dan kunnen ze toch prima een appartement kopen? Vaak zijn het mensen die niet nachten lang hebben geleerd die zeiken over mensen die goed geld verdienen. Het zijn vaak niet de mensen die lange dagen op de uni hebben doorgebracht. Minder tijd op VZ zitten en iets moois opbouwen, dan kan je dat linkse gebrabbel zelf een keer omzetten in daden en dan hoef je minder op vermogende mensen te zeiken.

22 mei 2020 om 12:34

Ik heb met mensen gestudeerd die heel hun sociaal leven hebben opgeofferd de opleiding af te ronden. Ik ken mensen die van VMBO naar een universitaire master zijn gegaan, omdat ze zich uit de naad hebben gewerkt. Veel mensen die klagen over de markt hebben tijd om voetbal te kijken en uit eten te gaan. Mensen die dat appartement echt willen kopen en bereid zijn er echt voor te werken, die kunnen het kopen. Dat kan betekenen dat je social life, je hobbies en je slaap moet opofferen. Menig mens is daar niet bereid toe en durft wel te klagen. Genoeg mensen hebben hun bachelor gehaald en kunnen nog geen huis kopen en ook dan kan klagen of er wat aan doen.

23 mei 2020 om 16:04

Ik denk dat het vooral betekent dat wij fundamenteel anders denken over het leven. Misschien dat een van ons er ooit anders over zal denken, maar voorlopig zijn wij twee mensen die elkaar niet zullen begrijpen.

24 mei 2020 om 08:51

Aso baan? Iemand die niets toevoegt? Eikel? Lekker zuur. Ik heb een appartement op mijn perceel staan dat ik via airbnb verhuur maar zie mezelf niet als aso en ik heb een universitaire opleiding afgerond waardoor ik mensen help, maar blijkbaar voeg ik dan niks toe. Oké. Ik mag hopen dat iedereen hier op zoek is naar een manier om financieel onafhankelijk te worden, die vrijheid zou toch iedereen willen? Ik vind het eerder beperkt als je dat zelf niet doet en dan ook nog eens anderen er op afrekent. Riekt naar afgunst!

24 mei 2020 om 09:17

Je kunt het de mensen niet kwalijk nemen als ze gebruik maken van het systeem. Maar AirBnB is een platform wat de woningmarkt in grote steden nog verder heeft verziekt. En het zuigt ook nog eens de sociale cohesie uit wijken. Airbnb is zn doel totaal voorbijgeschoten, met al die lui de pandjes kopen enkel om het te verhuren via een vakantiehuur platform.

Als je maandelijks 1 tot 3 ton nodig hebt is er toch echt iets goed mis met je.

22 mei 2020 om 09:05

Waarom is er dan iets mis? Als je een mooie auto wil en meerdere mooie huizen dan is dat toch prima? Hij betaalt het niet met belastinggeld, maar met zijn eigen geld. Arme linkse losers zeiken altijd op vermogende mensen. Doe zelf een keer wat en laat anderen lekker doen met hun geld wat ze willen. Alsof jij geen leven wil waar je drie ton per maand verdient.

23 mei 2020 om 15:03

Het is nog maar de vraag natuurlijk of dit geen belastinggeld is, het gaat hier immers om de man die legaal belasting ontduiken promoot op social media. Daarnaast stoor ik me gigantisch aan het feit dat je iedereen die kritiek levert hier, en hierboven ook al, ‘arme linkse losers’ noemt. Alleen omdat iemand het beroep van vastgoedmakelaar (wat niet alleen niets toevoegt aan de samenleving, maar actief op het ongeluk van anderen parasiteert) kritisch benadert, wil dat zeker niet zeggen dat ze arm zijn. Sterker nog, het zegt me eerder dat ze iets verder kijken dan hun neus lang is en niet alles laten gaan met dat ellendige ‘hij heeft het toch zelf verdiend’, boze, rechtse internet meneer.

23 mei 2020 om 16:01

Het is niet zozeer dat ik boos ben, ik vind het meer irritant. Ik noem natuurlijk niet iedereen die kritiek levert een loser. Het gaat mij meer om de mensen die in de slachtofferrol duiken, maar niet alles doen om in de gewenste situatie te komen. Wij staan er gewoon anders in en ik vind inderdaad dat je het zelf moet verdienen. In het geval van Babel heeft hij het zeker zelf verdiend en mag hij binnen de wetskaders alles doen om zo min mogelijk belasting te betalen.

23 mei 2020 om 16:34

Er zijn ook welvarende mensen die het vastgoed beroep niks vinden, zoals Hoogindeconcen hierboven. Dat heeft niks met slachtoffers rol te maken, maar met een mening over dat beroep. Niet iedereen ambieert een salaris van dergelijke proporties overigens, ook al hebben ze er wel de hersencapaciteiten voor.

23 mei 2020 om 17:15

Klopt zeker, maar er zijn ook mensen die graag van drie ton per maand leven en daar is ook niks mis mee. Ik zeg niet dat iedereen het moet ambiëren, maar het mag wat meer geaccepteerd worden. Juga geeft hierboven aan dat er iets mis is als je dat nodig hebt.

Het zou toepasselijk zijn als hij dan een flatgebouw koopt en het dan 'De toren van Babel' noemt

Ryan is een slimme kerel en verstandig is hij ook zeer zeker. Maar soms denk weleens jongen doe eens normaal.. Bijvoorbeeld die haarkleuren. Maar ja hij moet ermee lopen. Dus lekker zelf weten. Maar hij wordt nu steeds weggezet als geldwolf. Maar zijn we niet allemaal geldwolven als we de kans krijgen om bakken met geld te verdienen? Je maakt mij niet wijs dat er ook maar iemand rond loopt op deze aardbol die nee zegt tegen 3 ton salaris in de maand. En misschien is Babel wel een lieverhebber van de wereld ontdekken. Turkije is een prachtig land, het midden-oosten, en Amerika zijn geweldige levenservaringen. Dus oordeel niet over mensen als je hen niet persoonlijk kent, of dagelijks meemaakt. Overigens zou ik Babel nog wel in de MLS willen zien. Misschien heeft Frank de Boer of Jaap Stam wel plek voor hem in hun Atlanta United of Cincinati. Of zou hij samen kunnen spelen met Kappelhof of Wormgoor bij Chicago Fire of Colombus Crew.. Het zouden mooie opties zijn voor Babeltje. We gaan het zien waar hij komend seizoen gaat spelen.

Levensstijl behouden en 1 tot 3 ton netto per maand nodig.. misschien moet die even met Janice gaan praten over wat normaal is. Wat een zwakzinnige, ik snap echt dat je veel geld wilt verdienen, maar misschien eens gaan denken dat het normaal is (eigenlijk achterlijk veel) om met 10.000 netto per maand te leven en dankbaar te zijn voor het feit je een realistische kans hebt om meer te hebben dan dat.ik vind het echt een ondankbare hond die alleen maar voor het geld leeft, wat dat betreft is het positief dat die er in ieder geval voor wilt werken.

22 mei 2020 om 12:00

Waarom moet ‘ie met zijn zusje gaan praten? Ze hebben door hun sport beide een andere referentiekader ontwikkeld.
Atleten, zeker van haar niveau, kunnen niet van hun sport leven. Ze investeren meer, dan dat ze ervoor terugkrijgen. Sterker nog; ik weet dat zij meer en harder trainde dan haar broer. En wat kreeg zij in termen van financiën ervoor terug?
Ryan heeft het geluk dat hij als profvoetballer zoveel kan verdienen en wil na z’n voetbalcarrière z’n inkomsten zo hoog mogelijk houden. Ben je daarom dan zwakzinnig?

23 mei 2020 om 12:04

Om te leren dat 3 ton per maand abnormaal is en dat die zijn handjes dicht mag knijpen dat die daar uberhaupt over kan praten. Ryan is in mijn optiek zeker zwakzinnig hij heeft 0,0 aansluiting met de realiteit. Ja dan lijkt het me wel handig om met je zusje die zich kapot werkt, het net niet red en er niet van kan leven te gaan praten om weer met je beide voetjes even te landen op de grond.ik gun hem van harte dat die goed onderneemt, ik heb ook geen moeite met zijn salaris of zijn ambitie, maar ik heb wel moeite met het feit dat hij geen idee heeft hoe de wereld werkt en geen idee heeft waar die over praat met zijn levensstijl van 100-300k per maand, ja dan mag ik je best een zwakzinnige noemen.het is gewoon pijnlijk om te lezen en ik hoop dat die besef krijgt dat hij enorm bevoorrecht is dat hij de mogelijkheid heeft om structureel meer per maand te verdienen dan goed betaalde directeuren per jaar.

24 mei 2020 om 00:51

Zielig verhaal man.

Dan zie je toch hoe over betaald voetbal spelers worden hè.
Over de toppers heb ik het niet maar als dit soort spelers al zoveel geld verdienen dat ze dit kunnen doen is toch een klap voor de mensen die jaren studeren en een echte vaan hebben en al nauwelijks een hypotheek kunnen krijgen vd bank.

Denk dat Babel niet zelf zijn appartementen verhuurd maar deze ergens onderbrengt,en zeer zeker niet contant betaald maar gewoon een hypotheek heeft via een investerings BV
Dus weinig risico lijkt mij

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren