Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Juve en Barça sluiten bijzondere deal; mogelijk gevolgen voor Ajax’

Laatste update:

Juventus en Barcelona hebben een akkoord bereikt inzake een overgang van Nélson Semedo, zo pakt Sport zondagmiddag uit. De Catalaanse sportkrant meldt dat de rechtsback naar Turijn gaat verkassen, terwijl Miralem Pjanic én Mattia De Sciglio de omgekeerde weg bewandelen. Naar verluidt betaalt Juventus ook nog eens 25 miljoen euro. Goal meldt dat er nog geen deal is afgesproken en dat de clubs nog altijd aan het onderhandelen zijn.

Mogelijk heeft de overgang van Semedo én De Sciglio gevolgen voor Ajax, daar Sergiño Dest de laatste tijd vaak wordt gelinkt aan Barcelona. Diverse media, waaronder De Telegraaf, hebben aangegeven dat Barcelona heeft geïnformeerd naar de Amerikaanse back. Volgens de berichtgeving kan Dest de opvolger worden van Semedo, maar mocht De Sciglio daadwerkelijk naar Spanje gaan, dan lijkt een transfer van Dest naar Barcelona onwaarschijnlijker.

Frenkie weer op trainingsveld Barcelona, Messi verschijnt zonder baard

Momenteel zou de Portugees de laatste details met Juventus bespreken over het contract van de back in Italië. In de komende uren wordt zelfs een persoonlijk akkoord verwacht. Barcelona zou al akkoord zijn met Pjanic en De Sciglio over hun verbintenissen in het Camp Nou. Men verwacht dat Semedo, in tegenstelling tot middenvelder Arthur, zeker openstaat voor een vertrek bij de Catalaanse topclub.

Middenvelder Pjanic en rechtsback De Sciglio worden beiden in Italië al enige tijd in verband gebracht met een vertrek bij la Vecchia Signora. De twee spelers zouden overbodig zijn bevonden door Maurizio Sarri en mogen uitkijken naar een nieuwe werkgever. Pjanic ligt tot medio 2023 vast, terwijl De Sciglio tot de zomer van 2022 onder contract staat. Semedo, die naar verluidt kibbelt met Barcelona over een contractverlenging, ligt tot medio 2022 vast in Catalonië.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit zou echt een beroerde transfer zijn zeg. Juve stuurt 2 spelers weg en betaald nog is 25 miljoen. Daar klopt al niks van. Daarnaast wat moet barca met pjanic? Ze hebben in Frenkie en busquets al 2 van dat soort spelers.

17 mei 2020 om 18:15

Wat moet Barca ook met De Sciglio? wanbeleid van beide kanten als je t mij vraagt

17 mei 2020 om 18:33

Pjanic is normaal gesproken een aanvallende middenvelder. Bij Lyon en Roma speelde hij meer vooruit. De controlerende rol speelt ie pas sinds hij bij Juve zit.

17 mei 2020 om 19:57

Normaal gesproken, maar hij speelt al jarenlang op dezelfde plek als busquets. Is totaal onnodig en is al 30.

Die de sciglio is al een keer als wisselgeld gebruikt, zou waanzinnig zijn als dit waar is. Verschrikkelijke business van barca. Pjanic totaal onnodig, de sciglio niet eens goed genoeg voor de bank, en semedo die onderschat wordt. Al is juve ook een beetje de weg kwijt met deze deal. Mag hopen dat dit niet waar is.

Pjanic snap ik nog wel. Dan moeten Vidal, Rakitic, Alena en Busquets wel vertrekken asap. Kunnen niet meer mee in het verhaal. Busquets misschien nog als stand-in. Pjanic heeft voetballend veel bij te brengen. De Sciglio heb ik nooit zien spelen dus zou niet weten wat ik van hem moet vinden. Slechter dan Lenglet kan ie niet zijn, toch? Hopelijk gaat die Lenglet dan weg want dat kan echt niet in een Barca shirt.

17 mei 2020 om 18:15

Er staan zoveel fouten in je reactie dat ik me oprecht afvraag of je überhaupt wel naar voetbal kijkt. Busquets kan 'echt niet meer mee in het verhaal'?! De Sciglio die plots centraal achterin moet gaan spelen? Lenget 'kan echt niet in een Barcelona shirt'? Ik weet niet eens waar ik moet beginnen.

17 mei 2020 om 22:34

@guaporta Ja, Busquets is klaar bij Barca. Hij haalt zijn niveau niet meer. Dat mogen we na de laatste twee seizoenen nu wel concluderen. Kijk, ik vind het ook spijtig als ie straks weg is bij Barca want hij laat een grote leemte achter. Hij was grandioos, kan het spelletje lezen als geen ander. Maar wat doet jou overtuigen dat ie nog wel een tijdje verder kan als Barca weer aan het bouwen is aan sterk elftal dat op alle fronten mee kan doen met clubs als Real, Liverpool, City, Bayern, Juve? Zie jij spelers als Pique en Busquets nog in de basis taan dan? Ik alvast niet. De Sciglio is blijkbaar geen centrale verdediger, ik dacht dus van wel. Ik maak fouten en zal fouten blijven maken. Zoals je kon zien in mijn comment heb ik hem nooit zien spelen dus wist zelfs niet eens wat zijn exacte positie was. Ik ging er van uit dat hij een centrale verdediger is. Net zoals Mascherano van nature een middenvelder is, idem Sergio Roberto. En als jij echt vindt dat Lenglet bij Barca thuishoort, moet jij echt dringend je ogen gaan laten testen. Dat is Jupiler Pro League niveau.

17 mei 2020 om 18:17

Busquets kan niet meer maar is volgens mij nog een van de betere op die positie. En het is niet dat Pjanic zo jong is. Volgens mij is Frenkie nu juist de ‘nieuwe’ Busquets. Rare transfer mocht dit waar zijn maar goed daar is Barca wel goed in de laatste jaren.

17 mei 2020 om 22:54

Inderdaad, sebasjuh. Pjanic is niet meer van de jongste maar is voetballend wel nog steeds goed. Beter dan Rakitic, denk dat ie samen met Frenkie en Arthur op het middenveld echt wel het spel gaan kunnen maken als hij wat tijd krijgt. Ik vind het op zich geen rare transfer, integendeel. Vidal, Paulinho, Malcom, Mathieu zijn rare transfers. Maar Pjanic is eindelijk een middenvelder die echt kan ballen. Met zijn 30 jaar kan hij nog 3-4 seizoenen mee. Rakitic en Busquets zijn 32 maar spelen alsof ze 38 zijn.

17 mei 2020 om 18:23

Jij weet echt niet waar je het over hebt. De Sciglio is een back. Die zal dus Lenglet dus nooit vervangen.

17 mei 2020 om 22:34

Ja een fout van mij, ken de speler niet en ging er van uit dat ie een centrale verdediger is. Kan gebeuren

Wacht even. Dit is niet de bedoeling Miralem. Ik hoopte dat het alleen maar geruchten waren maar het lijkt serieuze belangstelling.

25 miljoen plus Pjanic en de sciglioHahah. Dat gelooft toch niemand . Pjanic s zelf 30/40 waard en de sciglio 15/20 schat ik zo . Dus hun schatten semedo rond de 70/80 miljoen ? Maar mocht het waar zijn snap ik Barça ook niet hoor . De sciglio is zo matig . Snap niet dat die elke keer bij topteams wordt genoemd . Leuke speler voor Torino of Fiorentina maar Barça en juve pff wat en lachertje zeg

Volgens mij zijn er alleen maar verliezers in deze mogelijke ruilconstructie. Juventus verliest een belangrijke spelverdeler, Barcelona krijgt twee spelers waar ze eigenlijk niets aan hebben en Miralem Pjanic ruilt een basisplaats voor een plaats op de bank in. En dan heb ik het nog niet eens over de spelers die door dit amateuristische geschuif minder kans op speelminuten maken. Riqui Puig, Emerson, Carles Aleñá en Arthur moeten speelminuten afstaan aan de 30-jarige Pjanic. Dan zie ik toch meer positieve kanten aan een constructie waarin Nelson Semedo naar City gaat in ruil voor João Cancelo, die op zijn beurt weer geruild wordt met Lautaro Martínez. In die constructie haalt Barcelona Emerson terug naar de club, ontvangt het een kleine vergoeding van Manchester City en kan dat gebruiken in een poging om Lautaro Martínez naar de club te halen. Van die constructie worden namelijk alle betrokken partijen beter. De vraag is alleen hoeveel er moet worden bijgelegd voor Lautaro Martínez en of je dat nog een beetje kan drukken door Arturo Vidal of Ivan Rakitic mee te sturen.

17 mei 2020 om 20:17

Deze transfer zou alleen werken als Pjanic komt omdat Vidal en Rakitic weggaan (dan nog zie ik hem liever niet komen) en als De Sciglio + de 25 miljoen naar een nieuwe rechtsback gaan (hoewel goede rechtsbacks amper te vinden zijn. Veelgenoemde namen als Cancelo, Bellerin en Dest vind ik allen tekort komen). Eigenlijk zou Barcelona hier alleen maar 1 overbodige speler inruilen voor 2 nieuwe.

17 mei 2020 om 21:00

Ik zou het enorm balen vinden als Semedo vertrekt. Deze jongen heeft zich echt goed ontwikkeld en krijgt niet de credits die hij verdient. Is vele malen beter dan Roberto op de rechtachter. Heeft alles wat een moderne wingback moet hebben en doet het hoe langer hoe beter in het shirt van Barca. Ik zou het andermaal een belachelijke transfer vinden om De Sciglio en Pjanic aan te trekken. Ik heb het stilaan echt gehad met dit lachwekkende (sorry voor het taalgebruik) k*tbestuur.

17 mei 2020 om 21:28

Als je de geruchten moet geloven, dan wil Sarri zowel Jorginho als Pogba naar Turijn halen. In dat geval begrijp ik best dat Juve meewerkt aan een vertrek van Pjanic. Al lijkt het geldbedrag wat er nog bovenop komt voor Semedo wel wat hoog. Al met al kan je best verrassende transfers krijgen in deze periode, omdat clubs niet zomaar even "geld over hebben".

18 mei 2020 om 12:36

Lautaro komt niet, dat is niet de gewenste speler voorin. En dat je nog rekent op Alena, haha. Die is al lang gewogen en te licht bevonden. En dat gedoe met Cancelo allemaal. Iets te veel Football Manager gespeeld, Guaporta?

Kan me niet voorstellen dat dit waar is. Aankoopbeleid van Barca is al om te janken en dit zou weer een bewijs ervan zijn en Juve betaalt teveel voor Semedo.

Pjanic, De Sciglio en 25 miljoen voor Semedo? Dat klinkt alles behalve geloofwaardig.

Semedo wordt zwaar onderschat en moet naar mijn mening gewoon eerste rechtsback zijn in het elftal maar ja als je twee wedstrijden in de basis staat en daarna weer 3 op de bank kom je natuurlijk nooit in je ritme,verder zal ik er echt niet van opkijken als dit nog waar is ook die 25 mln is leuk maar spelers als Pjanic en De Sciglio maken ons echt niet
sterker, ach ja eigenlijk heb ik ook helemaal geen zin meer om me druk te maken over dat vreselijke beleid wat daar gevoerd wordt

Je zou denken dat Bartomeu en co stom dronken aan het werk zijn in de kantoren van Camp Nou, het kan niet anders. In eerste instantie van Semedo naar Dest is 2,3,4 misschien wel 5 niveaus achteruit. Als je ziet dat de verdediging van Barça de absolute achilleshiel is, dan ga je niet je enige back die verdedigend solide is vervangen voor onervaren back van Ajax die helemaal niet kan verdedigen. Ik zie ook niet wat Barça met Pjanic moet, 3 jaar geleden had ik nog gezegd het kan kon maar de Pjanic van vandaag is niet meer zo goed als 3 jaar geleden en ook nog eens 30. De Sciligo begin ik niet eens over geen basisspeler bij Juventus en heeft dus ook weinig te zoeken bij Barcelona. Zou een dramatische deal zijn voor beide clubs. Pjanic zou ik eigenlijk alleen verwelkomen in een directe ruildeal voor Rakitic of Vidal en niet Semedo.

Hele, hele vreemde deal. Ten eerste: Barcelona waardeert Semedo op 50 miljoen? Lijkt me erg veel voor een degelijke back. Ten tweede: Juve betaald dus 25 miljoen én Pjanic en De Sciglio? De Sciglio is niks waard, maar Pjanic ook nog maar 25? Dat lijkt me we erg weinig. Ten derde: wat moet Barcelona met De Sciglio? Die jongen kan er echt heel weinig van. Was niet goed genoeg bij Milan, toen niet bij Juve en kan nu alweer een stap naar een topclub zetten? Heel vreemd.

Ik kan het mij bijna niet voorstellen, omdat heel weinig partijen iets aan deze transfer hebben. Voor Juventus is 2 spelers waaronder Pjanic + nog eens 25 miljoen voor Semedo erg duur betaald. Barcelona krijgt er 2 spelers bij die geen versterking zijn en op zijn hoogst 2e keuze zijn. Alleen voor Semedo zie ik hier wellicht nog een beetje winst in. Die kan bij Juventus wel vast in de basis komen.

17 mei 2020 om 21:30

Tsjah, als Juve daadwerkelijk belangstelling heeft voor Jorginho én Pogba snap ik wel dat Pjanic mag vertrekken. Ik ben wel met je eens dat Semedo alsnog duur zou worden betaald.

Op het eerste zicht lijkt dit waanzin van Juve om een rechtsback en een goede middenvelder plus 25 miljoen te geven voor semedo. Aan de andere kant even idioot van Barca natuurlijk. De sciglio kan je niet veel meer mee dan goedkope backup (wel handig dat hij volgens mij ook op links uit de voeten kan?) en pjanic, ondanks dat het een goede middenvelder is, kan Barca helemaal niets mee gezien de selectie. Met Frenkie, Arthur, busi, rakitic, Alena en puig is pjanic de definitie van overbodig naar mijn mening. Dus hebben ze 25 miljoen en een voor hun waardeloze middenvelder. Moeten ze zometeen nog op zoek naar een andere rechtsback die ofwel veel meer gaat kosten dan die 25 miljoen ofwel veel slechter is dan semedo. Enkel als men emerson als vaste rechtsback ziet voor komend seizoen zou ik het nog ergens begrijpen, al zou ik dat wel riskant vinden (al helemaal aangezien je dan in de sciglio geen goede backup hebt moest emerson teleurstellen) en rest dan nog het vraagstuk pjanic. Al bij al slechte zaken van beide kanten moest dit kloppen, dat is ook een vaardigheid zeg

18 mei 2020 om 00:45

Ach iedereen altijd leuke praatjes over Alena en Puig en de jeugd een kans geven. Barca is al jaren de grootste koopclub van de wereld. De jeugd een kans geven doen ze bijna niet meer. Veel verkeerde spelers kopen en ook nog eens op posities waar ze juist geen nieuwe spelers nodig hebben. Vind je t gek dat ze financiële problemen hebben daar. Wat een wanbeleid, alleen Neymar mist nog, de kers op de taart.

18 mei 2020 om 01:54

Doen ze niet. Ke bedoelt hebben ze de afgelopen jaren niet gedaan? Dat klopt en ik zeg ook niet dat ze dat nu wel gaan doen. Ik zeg dat ze een fout maken als ze het niet doen.

Ik vind die Pjanic op zich echt geen slechte speler, maar wat moet Juve met Semedo. Hebben ze Cuadrado niet op die positie? Of is hij al weg? Overigens lijkt Barca meer te profiteren aan deze transfer mocht het doorgaan, want Semedo dendert niet voldoende voor Barcelona, maar de twee vervangers die komen moet ik ook nog maar eens zien. Pjanic vond ik echt al jaren geweldige speler bij Juve, ben benieuwd of hij toegevoegde waarde is voor dit Barcelona.

17 mei 2020 om 19:45

@moyashi: Cuadrado is aanvallend beter dan Semedo, maar Semedo is verdedigend sterker. Uiteindelijk is verdedigen nog altijd de primaire taak van een rechtsback, zelfs een moderne rechtsback, dus dat men verder kijkt dan de Colombiaan snap ik wel.

Er wordt vaak geschreven dat Barcelona slecht is in het verkopen van spelers voor fatsoenlijke bedragen. Als dit gerucht blijkt te kloppen en Juve daadwerkelijk Pjanic, De Sciglio en 25 miljoen naar Barcelona stuurt voor Semedo vind ik dat toch wel een knap staaltje onderhandelen van de Catalanen en bewijzen ze dat ze wellicht geleerd hebben van die matige onderhandelingen in het verleden.maar waarom Barcelona met deze deal akkoord zou gaan is mij echt een raadsel. Je gaat er qua waarde van je selectie op vooruit als je Semedo omruilt voor Pjanic en De Sciglio en je bank gaat er ook op vooruit met die 25 miljoen, maar je stuurt één redelijk betaalde speler weg en haalt daar twee voor terug. Dat lijkt mij geen goede ontwikkeling voor het salarishuis van Barcelona. Er wordt al met regelmaat geschreven dat de salarissen daar eigenlijk te hoog zijn en de club weinig rek meer heeft, dus daar gaat deze potentiële deal echt geen verbetering in aanbrengen.daarnaast zit je ook met het sportieve verhaal. Barcelona heeft zowel Pjanic als de Sciglio niet nodig. Barcelona kan beter proberen een fatsoenlijke rechtsback te halen, want als Semedo verkocht wordt is die positie zwaar onderbezet. Ook een extra aanvaller is geen overbodige luxe, want Braithwaite lijkt niet het vertrouwen te krijgen van de club en Suarez is al op zijn retour. Daarnaast zit je ook nog eens met de verdediging: De blessuregevoelige Umtiti schijnt weg te willen en Piqué wordt ook met het jaar minder. Met Lenglet heb je een goede basisspeler in huis en Todibo kan uitgroeien tot een solide kracht voor Barcelona, maar met alleen die twee ga je het niet redden. De enige reden die ik kan verzinnen waarom Barcelona hiermee akkoord zou gaan, is dat het de reputatie van Bartomeu ten goede komt. Hij gaat nu zijn laatste jaar in, en hoewel alom verguisd wordt door de fans, zijn de veelal oude socis met stemrecht niet ontevreden over de man. Zolang hij af en toe een grote naam (pjanic) binnenhaalt en Barcelona prijzen pakt, vinden de socis het best. Door nu nog zieltjes te winnen kan Bartomeu het straks mogelijk maken om zijn voorganger en net zo corrupte kompaan Sandro Rosell weer president van de club te maken.

Die kranten in Spanje en Italië moeten wat schrijven om ze vol te krijgen natuurlijk maar wat een vullis qua nieuws komt daar vandaan zeg. Gaat echt nergens over.

17 mei 2020 om 21:15

Dit is onzin volgens betrouwbare bronnen, maar dat Juventus en Barca in gesprek zijn met elkaar over spelersruilen is een feit dat ook bevestigd is door de voorzitter van Juve.

17 mei 2020 om 21:32

Er zit vast wel een kern van waarheid inderdaad. En Sarri wil het liefst Jorginho én Pogba naar Turijn halen. Ergens zal geld vandaan moeten komen of er moeten spelers ingezet worden om de transfersommen te drukken.

17 mei 2020 om 21:39

Zeker, Juventus wil Pjanic wegdoen en Arthur is de eerste keuze. Arthur wil bij Barca blijven. Nu is Jorginho ook in beeld. Naast Pjanic gaan waarschijnlijk ook spelers als Rabiot/ramsey, Khedira en Rugani vertrekken om dit mogelijk te maken. Daarnaast zouden spelers als Sandro, Costa of Bernardeschi ook verkocht kunnen worden.

18 mei 2020 om 00:40

Jorginho, vreselijke speler. Las laatst een mooi statistiek; meer dan 2000 passes, 0 assists. Bij Napoli een leuke speler om te zien. Daarna helemaal niets meer: lekker tikkie breed of tikkie terug

Dat verklaart meteen mijn redenering van afgelopen transferzomer. Toen werden Rabiot en Ramsey transfervrij door Juve binnengehaald. Ik zei toen al meteen dat dat niet was omdat ze in een bepaald systeem van de club zouden passen, behalve in het transfersysteem. Ze hebben die twee gebruikt om te kunnen rouleren en nu om ze in te zetten om wel gewilde spelers te kunnen halen en daarbij als ruilobject te dienen.

Dat middenveld van Juventus was echt al matig. Inspiratieloos zonder creativiteit. Pjanic (beste middenvelder) wegdoen wordt het nu niet bepaald beter op. Nogmaals, een sterke zet van juventus als dit waar is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren