Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Sergiño Dest is zo goed als rond met Barcelona’

Laatste update:

De kans dat Sergiño Dest van Ajax naar Barcelona vertrekt is bijzonder groot, zo claimt Veronica Inside vrijdag. Het tv-programma heeft van betrouwbare bronnen vernomen dat de rechtsback zo goed als rond is met de Catalanen. Barcelona zou dit nieuws nog niet naar buiten willen brengen vanwege de coronacrisis. Eerder werd Dest vooral genoemd als optie bij Bayern München.

De negentienjarige Dest liet eerder al weten dat het zijn droom is om voor Barcelona te spelen. De laatste dagen dook Barcelona op als mogelijke nieuwe club voor Dest, die tot de zomer van 2022 vastligt in de Johan Cruijff ArenA. De drievoudig Amerikaans international werd de laatste maanden vooral gelinkt aan Bayern, dat de rechtsback als goede transferoptie zou zien.

Hakim Ziyech in tranen bij afscheid in Tuschinski

Sky Deutschland wist donderdag nog te melden dat Bayern een stapje dichterbij de komst van Dest was, aangezien Ajax weer bereid zou zijn om aan de onderhandelingstafel plaats te nemen. Bayern had in januari twintig miljoen euro geboden, maar dat bedrag werd door directeur voetbalzaken Marc Overmars geweigerd. Bayern werd eerder deze week ook in verband gebracht met Nélson Semedo. De rechtsback van Barcelona zal met een transfersom van vijftig miljoen echter fors duurder uitvallen dan Dest.

Bayern is niet de enige optie voor Semedo. De Portugees zou ook op het lijstje staan bij onder meer Manchester City, Internazionale en Juventus. Mogelijk zou een vertrek van Semedo de komst van Dest naar het Camp Nou kunnen betekenen. Veronica Inside meldt vooralsnog niets over onderhandelingen tussen Ajax en Barcelona en over de transfersom van het talent.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
15 mei 2020 om 10:25

Voor Barcelona II?

15 mei 2020 om 10:29

Wat een onzin. Dest heeft het gewoon goed gedaan tot nu toe. Men praat altijd over zijn verdedigende kwaliteiten, omdat hij aanvallend sterk is. Het is een jongen met lef, goed aan de bal en een goede instelling. Het boeit teveel mensen hoe hij bij Andy in de auto is, maar ik heb hem nog niks echt fout zien doen.

15 mei 2020 om 10:35

Aanvallend een prima back, maar zijn positiespel is bij vlagen belabberd en defensief wordt hij echt wel makkelijk geklopt tegen goede wingers. In La Liga lopen in de subtop en middenmoot ook gewoon goede wingers rond, zie bijvoorbeeld Cucurella van Getafe die de Ajacieden zeker kennen. Verder geen idee waar je het over hebt met Andy in de auto, weet eerlijk gezegd niet wat je bedoeld dus daar kan ik ook niet op ingaan.

15 mei 2020 om 10:37

Ander voorbeeld: Jaoa Cancelo. Aanvallend echt een superieure back, echt 10x Dest qua techniek maar weet het niet waar te maken bij zowel Juventus als Man. City. Alle goede (aanvallende) backs kunnen ook gewoon verdedigen. Voordat je met Marcelo aan komt, die man kan ook echt wel verdedigen, is niet voor niets al meer dan 10 jaar basisspeler bij Real Madrid.

15 mei 2020 om 10:41

Marcelo kon prima verdedigen en toen Casemiro als vaste verdedigende middenvelder ging spelen kon Marcelo nog vrijer bewegen, maar nu dat hij al 32 is merk je dat de echte pure snelheid eraf is. Ik ben verbaasd dat barcelona Dest gaat kopen maar ik gun het hem wel. De Laliga is en blijft de mooiste competitie van de wereld, en barcelona op je cv gaat je veel opleveren in de toekomst. Ben benieuwd of hij Semedo eruit kan spelen

15 mei 2020 om 10:51

De Laliga is de mooiste competitie als je van toneel houdt ja. Lekker rollen over het veld, daarna met z'n allen de scheidsrechter belagen dat het zo'n erge overtreding was of dat het juist een schwalbe was, om een paar minuten later hetzelfde toneelstukje te zien, maar dan zijn de rollen omgedraaid. Maar uiteindelijk blijft het natuurlijk iets subjectief en kan geen 1 competitie feitelijk tot beste worden gebombardeerd. En wie weet is het allemaal nu wel wat mannelijker geworden in Spanje, want moet eerlijk toegeven dat dit allemaal gebaseerd is op de Europese wedstrijden die ik Spaanse clubs heb zien voetballen. Ben 5 jaar geleden al afgehaakt toen ik wel klaar was met dat hypocriete gedrag

15 mei 2020 om 10:57

Ik snap echt niet wat die topclubs in hem zien. Aanvallend leuke back, maar verdedigend beduidend minder dan een Veltman. Natuurlijk heeft hij nog meer potentie, maar dat hadden een Van Rhijn en Van de Wiel ook. Voor Ajax wel lekker als Barca en Bayern hem echt zouden willen.

15 mei 2020 om 11:05

Dus omdat mensen het anders zien, is het maar onzin AadMaat? Dest komt goed mee, maar aanvallend echt sterk? Hij is nog absoluut niet ver genoeg in zijn ontwikkeling om al een dergelijke stap te kunnen maken. Persoonlijk zie ik in hem ook niet de potentie om dat niveau te halen. Aanvallend sterk zeg jij, maar dus zonder rendement. Zijn voorzet is niet top, zijn overzicht nog niet top, positioneel nog niet top en de keuzes die hij maakt zijn ook vaak de verkeerde. Dat komt met meer speeltijd natuurlijk ook, maar dat duurt dus nog even. Dat betekent dus dat hij het niveau Barcelona/Bayern nog absoluut niet heeft. En verdedigend is hij echt niet sterk nog. En ja ik heb hem ook bij Andy in de auto gezien, maar ik baseer mijn mening op zijn spel en niet zijn persoonlijkheid. Maar schijnbaar past dat niet in jouw straatje. En nogmaals, ik vind hem niet slecht. Ik vind alleen dat hij nog genoeg te leren heeft en daarom absoluut niet klaar is voor zo'n stap. En dat jij hem nog niks echt fout hebt zien doen geloof ik niet, want die jongen heeft wel degelijk fouten gemaakt. Dat is normaal voor een jong talent, maar het zijn dus wel fouten. En daar staan dus geen uitzonderlijke aanvallende prestaties tegenover, als je meeneemt dat het allemaal in de Eredivisie/Beker is. Als je dat vergelijkt met Saka bij mijn favoriete club, dan vind ik dat toch wel een verschil. Dest 2 goals en 6 assists in 36 wedstrijden, waarvan alle goals en assists in de Eredivisie/KNVB beker. Saka met 3 goals en 9 assists in 30 wedstrijden in de PL, Europa League, FA Cup en EFL cup. En van hem ga je ook niet zeggen dat hij Barcelona/Bayern materiaal is op dit moment.

15 mei 2020 om 11:25

Insidemadrid, je weet toch wel dat Marcelo een buitenspeler was, alvorens hij naar Madrid ging ? Die kon helemaal niet verdedigen.

15 mei 2020 om 11:34

@aadmaat ik vind hem zowel aanvallend als verdedigend niet heel indrukwekkend maar het kan zijn dat ik me vergis? op hoeveel assists staat hij?

15 mei 2020 om 11:48

Ik heb ook altijd het gevoel dat ik hem als een idioot mee naar voren zie ga (als hij er al niet staat) en dat het daarna heel snel op houdt. Zover ik het heb kunnen zien zou hij pas op 4 assists staan. Dat is voor een speler die zo vaak op komt niet heel veel.

15 mei 2020 om 11:54

Tagliafico staat op vier stuks en Dest op vijf stuks. Hoeveel verwachten jullie er van een back?

15 mei 2020 om 12:14

@Jackieboy10 ik denk dat je beter vragen kan stellen ten opzichte van de aannames die je doet, maar ik zal op je ingaan. Ik zou niet weten waaruit het niet in straatje schijnt te passen. Zelf heb ik het idee dat het spel van Arsenal ietsjes anders is dan dat van Ajax. Bij Ajax zie je bijvoorbeeld dat een Ziyech gigantisch veel ballen zelf geeft, waar ze dat bij Arsenal minder doen. Ik vind vijf assists in 25 wedstrijden helemaal niet slecht, zeker als je het afzet tegen de productie van zijn collega aan de linkerzijde. Ik vind Dest geen wereldtopper, maar dat verwacht ik ook niet van zo’n jonge back. Er is in mijn ogen maar een wereldtopper van zijn leeftijdscategorie op die positie en dan is TAA. Dat aantal van die back die jij noemt is knap, zeker bij een Engelse subtopper. Alleen denk ik dat het vergelijk niet helemaal op gaat.

15 mei 2020 om 12:14

6 Japie_Krekel. Waarvan 5 in de ED en 1 in de KNVB beker. En 2 goals, beide in de KNVB beker.

15 mei 2020 om 12:19

@Jackieboy10 Saka geeft iedere deze competitieduels een assist en dat is super, Dest elke vier competitieduels. Dat is toch beide gewoon dikke prima. Je kan niet van alle backs TAA cijfers verwachten toch?

15 mei 2020 om 12:28

Ik heb vrij weinig aannames, maar goed. Het spel is iets anders, maar lijkt grotendeels wel op elkaar. Bij Arsenal heb je net zo goed Özil, die net als Ziyech veel ballen zelf geeft. Alleen is hij meer van de pre assist geworden, maar goed. Het is zeker niet slecht, daar geef ik je gelijk in. Van mijn kant een iets te harde conclusie. Maar, mijn punt blijft staan dat het alleen in de Eredivisie is. In de CL produceert hij dat dus niets en ik vond die CL wedstrijden allemaal zijn minste wedstrijden. Dat is niet erg, maar wel relevant voor het feit of hij interesse zou genieten van Bayern en Barcelona. Daar hoef je namelijk geen wereldtop voor te zijn, maar wel die potentie te hebben en dat ook al bij vlagen hebben laten zien. Dat heeft Dest in mijn optiek dus niet. Dest heeft nog genoeg te leren en is nog bij lange na niet klaar voor een stap verder dan Ajax. Daarom is die interesse ook zo verbazingwekkend. Want als Barcelona hem koopt, speelt hij niets in zijn eerste 2 jaar. Misschien een beker potje. Bayern iets meer kans, maar ook daar hebben ze beter materiaal. Ik vind het juist een zeer sterke vergelijking, alleen is het een linksback versus een rechtsback. Beide zijn erg jong (dest 19, Saka net 18), beide zijn van origine buitenspelers en beide breken dit seizoen voor het eerst door. Het enige verschil, wat in mijn optiek erg relevant is, is dat Saka op een hoger niveau meer laat zien dan Dest op een lager niveau. En dat breng ik dus in verband met de zogenaamde interesse vanuit Barcelona en Bayern, want die snap ik dus niet. Daarnaast beweer jij dat Dest defensief geen fouten maakt, waar ik het dus niet mee eens ben. En daarin kun je flauw gaan doen en mij ze laten opnoemen, maar het lijkt mij logisch dat ik niet per wedstrijd alle fouten van Dest uit mijn hoofd weet. Wel kijk ik alles van Arsenal en zeker 80% van Ajax. Daaruit valt mij op, als algemeen beeld, dat Dest vaak positioneel niet goed staat. Hij blijft hoog hangen op momenten dat de tegenstander omschakelt (soms staat dan zelfs Ziyech eerder op een verdedigende positie dan hij). In de Eredivisie worden zulke fouten echter minder afgestraft, waardoor je dan inderdaad kunt zeggen dat het niet direct een ''fout'' van Dest is waar gevaar uit komt. Dat heeft echter te maken met het lagere niveau van de tegenstander. In de CL zag je dat Dest het wel degelijk erg lastig had tegen betere tegenstanders. Nogmaals, hij is jong en moet nog veel leren dus dat is niet erg. Alleen het is wel relevant als je over interesse van Barcelona en Bayern praat. En dat is dus een andere reden dat ik Saka aanhaal, omdat ik dat bij hem een heel stuk minder zie. En dat is dus tegen een stuk betere tegenstand. Nogmaals: beide van origine vleugelspeler (spelen dus uit positie), beide jong (saka zelfs jonger), beide voor het eerst een doorbraak en beide hebben een vergelijkbaar aantal wedstrijden gespeeld.en het gaat mij daarbij niet erom dat Saka wel of niet beter is dan Dest, of uiteindelijk beter gaat worden. Het gaat mij erom dat Barcelona en Bayern te hoog zijn gegrepen op dit moment, zelfs voor een vergelijkbare back die dus beter presteert in een betere competitie. En dat is helemaal niet erg. Maar ik zie wel sommige Ajax fans beweren dat het niet gek zou zijn als Bayern of Barcelona iemand als Dest zou kopen en dat hij dan wel degelijk aan speeltijd komt. Daar ben ik het dus volledig mee oneens.

15 mei 2020 om 12:30

@aadmaat. Zeker waar en het aantal is ook niet slecht. Het gaat mij om het niveau waarop de speler het doet en de aspecten die de speler nog moet leren. Dat zijn er bij Dest genoeg, vandaar dat ik het vertel. Dest kan zonder moeite nog 2 jaar bij Ajax spelen, voordat hij klaar is voor een stap. Die jongen is absoluut nog niet uitgeleerd in de Eredivisie.

15 mei 2020 om 12:34

“ En ja ik heb hem ook bij Andy in de auto gezien, maar ik baseer mijn mening op zijn spel en niet zijn persoonlijkheid. Maar schijnbaar past dat niet in jouw straatje.” Daar is mij het om te doen, ik vind dat soort opmerkingen erg vervelend.

15 mei 2020 om 12:39

marcello was op die leeftijd ook verre van verdedigend solide

15 mei 2020 om 13:21

@100procent Meijer "verdedigend beduidend minder dan Veltman" nou, dan is het inderdaad wel heel triest gesteld als je zelfs minder ben dan een Veltman!

15 mei 2020 om 13:37

@maurootje als je de cruciale blunders vooral niet meeneemt in je beoordeling dan kan Veltman prima statistieken overleggen

15 mei 2020 om 23:38

@Japie maar dan is elke voetballer een wereldspeler als je hun cruciale fouten niet meeneemt

15 mei 2020 om 10:36

Ligt puur aan het bedrag of dit een goede aanwinst is. Gevalletje; moet zich nog doorontwikkelen om het niveau van Barcelona aan te kunnen. Echter is er wel enige ruimte bij Barcelona aangezien ze nog geen topper op rechtsback hebben lopen.

Bijzonder verrassend nieuws. Weet niet wat ik lees haha

Nu breekt mijn klomp. Dit is toch niet het niveau waar Dest nu op moet mikken?

15 mei 2020 om 10:24

Bedoel je niet andersom? Dit is toch niet het niveau waarop barca moet mikken

15 mei 2020 om 10:27

Beide. Ik neem aan dat Viking bedoelt dat Dest daar totaal niet aan de bak zal komen.

15 mei 2020 om 10:32

Die jongen moet nog twintig worden en heeft zich in de afgelopen drie jaar heel snel ontwikkeld. In het spel van Barcelona is het fijn om een back te hebben die snel, goed aan de bal en technisch zeer vaardig is. Ik denk dat Dest voor iedere club interessant is, bij sommige voor de toekomst en bij sommige voor het heden.

15 mei 2020 om 10:37

Ik ben geen fan nog van m. Verdedigend niet sterk, wild aan de bal, ontbeert meestal een plan, geen goede voortzetting.

15 mei 2020 om 10:57

Voor elke club is het ook fijn een back te hebben die tactische discipline heeft. Dat ontbreekt bij Dest, maar kan hij nog ontwikkelen natuurlijk. Overigens vind ik zijn snelheid wel meevallen; als je er door Cyriel Dessers-met-bal wordt uitgelopen...

15 mei 2020 om 10:36

Ik snap het ook niet. Het is een prima back, maar zo bijzonder was het dit seizoen ook weer niet dat Barcelona en Bayern er om gaan vechten. Ik vind hem niet beter dan Mazraoui in ieder geval.

15 mei 2020 om 10:40

Ik snap sowieso niet waarom dat ventje na 1 pril jaar al een vertrekwens heeft. Verdomme man, aan het begin van het seizoen mocht je je even laten zien, en deed je het naar behoren. Gevalletje gek gemaakt door het wereldje denk ik

15 mei 2020 om 10:44

Het is eerder dit is toch niet het niveau waar Barcelona op moet kijken. Naar joh veel succes met hem. Aanvallend voegt hij helemaal niks toe. Verdedigend is ie nergens te bekennen omdat ie constant voorin te vinden is. Veel plezier er mee.

15 mei 2020 om 10:57

Moet Dest dan bedanken als Barca voor hem komt. Nee dank je ik ga liever naar een subtopper, zoiets?

15 mei 2020 om 10:57

Moet Dest dan bedanken als Barca voor hem komt. Nee dank je ik ga liever naar een subtopper, zoiets?

Is deze gast wel goed genoeg voor Barcelona?

15 mei 2020 om 10:23

Bij lange na nog niet, twijfel uberhaupt of hij ooit wel het niveau barca zal halen! Gun het hem wel natuurlijk.

15 mei 2020 om 10:29

Kan zomaar een schot in de roos zijn. Voetbal technisch is hij in orde en door de dominantie (spelbeeld) bij Barcelona tijdens wedstrijden kan hij best nog eens verrassen. Beetje bijschaven nog en 2 jaartjes laten wennen en Barca gaat er veel plezier aan beleven.

Leuk voor die jongen en leuk voor de kijker om meer NL spelers bij topclubs te zien (even los van of die het haalt om in de basis te staan) 😅

15 mei 2020 om 10:23

Hij speelt in NL maar heeft gekozen voor VS elftal

15 mei 2020 om 10:24

Oei daar had ik even niet aangedacht 😅

15 mei 2020 om 10:25

Hij heeft toch gewoon een Nederlands paspoort? Waarom is hij ineens geen Nederlander meer als hij voor een ander nationaal elftal kiest?

15 mei 2020 om 10:26

In de voetbalwereld wel ja

Bijzonder groot gemis voor het NL elftal, daar blijf ik bij.

15 mei 2020 om 10:34

Helemaal mee eens. Hij is nog erg jong maar kan wel veel beter voetballen dan de Dumfries en Hateboers van deze wereld.

15 mei 2020 om 11:37

kijk even naar het aantal goals dat Dumfries heeft gemaakt bij Psv. daar komt Dest met zijn "aanvallende kwaliteiten" niet eens een heel klein beetje in de buurt en verdedigend vind ik hem al helemaal zwakker. hoeveel assists heeft hij eigenlijk geleverd bij Ajax?

15 mei 2020 om 12:18

Dat is een beetje scorebordjournalistiek. Zo is Björn Vleminckx ook ooit topscorer van de eredivisie geworden maar dat maakt het nog geen topspits. Zoveel doelpunten gaat Dumfries nooit meer maken. Ik kijk meer naar hoe een speler zich houdt in de topwedstrijden (eurpese wedstrijden, toppers en interlands). Daarin zag ik Hateboer o.a. in een interland tegen Italie volledig verzuipen. Bij Dumfries zag ik tegen Duitsland werkelijk bij iedere aanname de bal van zijn voet afspringen of hij liep de bal over de zijlijn. En ik was niet de enige die dat gezien heeft want Duitsland liet hem volledig vrij en hoopte dat hij steeds werd ingespeeld. Deze lijdensweg duurde tot hij uit zijn lijden verlost werd door nota bene jouw vriend Veltman. Dest daarentegen heeft ondanks wat mindere wedstrijden in de competitie in een aantal wedstrijden laten zien een veel hoger plafond te hebben en dat ook op hoger niveau in de Champions League te kunne. Dat is clubs als Bayern, Tottenham en Barcelona blijkbaar ook opgevallen.

15 mei 2020 om 13:41

@redbaron je kan veel van Dumfries zeggen maar niet dat hij zich niet staande hield tegen toplanden als Frankrijk, Belgie en Duitsland. ter vergelijking, onze linksback leidde 7 van onze laatste 11 tegengoals in waar Dumfries zelden tot nooit tegengoals inleid in Oranje dus dan lijkt het me eerder logisch dat je eerst gaat zoeken naar een betere linksback. met Veltman bleek het achteraf nog een pak minder want die voegt aanvallend helemaal niks toe en verdedigend is hij minder als Dumfries. ik vind Dest persoonlijk een veel mindere back als Dumfries maar we zullen moeten afwachten wie verder komt van de twee. de tijd zal het uitwijzen

Voor Barcelona B mag ik hopen. Dest kan het niveau van Ajax 1 niet aan, laat staan FC Barcelona. Matige rechtsback. Kan degelijk aanvallen, hoewel die heel weinig rendement heeft, en helemaal niet verdedigen. Heeft ook niets om dat te compenseren, aangezien die ook niet zo snel is. Hopelijk is dit niet waar!

15 mei 2020 om 10:26

Ik vind dest toch niet erg traag hoor heb aardig wat goede sprintjes gezien van hem

15 mei 2020 om 14:15

Jajakong

Dest heeft redelijke snelheid maar ook weer niet heel snel. Werd toen in de CL wedstrijd tegen Lille op snelheid geklopt door Boubakary Soumaré. Verder zal Dest niet veel toevoegen aan Barca en is hij niet klaar voor deze stap en moet zich nog ontwikkelen bij Ajax op overzicht en verdedigende kwaliteiten.

15 mei 2020 om 10:26

"heeft ook niets om dat te compenseren, aangezien die ook niet zo snel is". Huh? Dest is echt wel snel hoor.. Bovendien vind ik hem ook zeker niet tekort komen voor Ajax 1 (hij heeft zeker nog vele verbeterpunten maar hij is ook pas 19 jaar). Wel met je eens dat Barca nog te hoog gegrepen is momenteel, maar er zit zeker potentie in deze jongen. Bovendien is de RB positie bij Barca niet super sterk bezet, zeker niet als de geruchten over een mogelijk vertrek van Semedo blijken te kloppen.

15 mei 2020 om 10:45

@tvl11: Klopt, dat is hem wel een aantal keer overkomen ja. Maar dat heeft niet enkel puur met snelheid te maken, meer met positionering en inzicht wat mij betreft. Als je zijn versnelling en zijn sprintsnelheid ziet kun je moeilijk stellen dat hij 'niet zo snel is' toch? Hij is sowieso de snelste verdediger van Ajax en ik denk dat er in heel de competitie ook maar weinig verdedigers sneller zijn dan hem eigenlijk, Haps wellicht en die Lewis van Willem II is ook wel rap, veel verder kom ik niet. Edit: Oh bericht waarop ik reageerde is verwijderd?

15 mei 2020 om 10:28

Basisspeler in Ajax 1 dus wat klets je nou? Diverse grote clubs hebben intresse.

15 mei 2020 om 10:52

15 van de 25 wedstrijden in de Eredivisie in de basis gestaan dit seizoen. Basisspeler? Nee, Dest is nooit onbetwiste speler geweest.

15 mei 2020 om 11:08

Dit blijf ik altijd het mooiste vinden. Als een speler van Ajax in de belangstelling staat van een grote club is altijd geklets als men zegt hij kan het niveau niet aan. Maar ow als het over talenten van andere club is dan heeft degene nog niks laten zien. Hij heeft nog geen heel seizoen gepresteerd dat hij het aankan.

15 mei 2020 om 15:24

De bewering is niet dat hij het niveau van zijn nieuwe club niet aan kan, er wordt beweert dat hij het niveau van Ajax niet aan kan. Dat is grote onzin, dan speelt een speler geen 30 wedstrijden als basisspeler in een driekwart seizoen. Je hebt gewoon niet goed gelezen.

15 mei 2020 om 10:34

Kan je drie momenten aanhalen waar Dest verdedigend in de problemen is gekomen?

15 mei 2020 om 10:44

Tegen Dessers

15 mei 2020 om 14:17

Tegen Boubakary Soumaré

Zou een aardige plottwist zijn! Ben benieuwd in hoeverre dit waar is, al helemaal nadat Barcelona heeft gezegd vaker te denken aan een ruildeal dan aan slechts een koopsom. Wie zou de omgekeerde weg moeten bewandelen?

15 mei 2020 om 10:27

Niets want Ajax heeft al gezegd gewn ruilhandel te doen. Vraagprijs 30 miljoen is ook gewoon voor Barca.

15 mei 2020 om 10:32

Zou het als Ajax zijnde toch overwegen wanneer ze met Rakitic en Alena aankomen zetten.

15 mei 2020 om 10:36

Nee hoor dan liever wat jeugd doorschuiven dan Alena en Rakitic gaat nooit naar de eredivisie komen.

15 mei 2020 om 11:31

Alena is (veel) talentvoller dan al onze jonge middenvelders. (wellicht dat Gravenberch de enige is die in de buurt komt) Dat Rakitic niet komt snap ik ook wel, al zou hij hier meteen tot de beste spelers van de competitie behoren. Stabiliteit is dan weer (sinds het vertrek van Lasse) terug op het middenveld. Daarom geef ik aan dat Ajax echt wel voor ruildeals openstaat, mochten de deals goed zijn en alle spelers ook daadwerkelijk willen.

15 mei 2020 om 12:42

Alena mag lekker bij Barca blijven. Dat Alena volgens jouw veel talentvoller is zie ik niet. Als hij echt zo talentvol is had hij wel gespeeld. Nee dank liever eigen jeugd dan dat.

15 mei 2020 om 12:44

Edit: Ajax staat niet voor ruil deals open dat is al aangegeven en gelukkig maar hoeven we ons ook geen zorgen te maken dqt we weer genaaid worden door clubs als Barca.

Dit zou Barcelona (mits goed uitgevoerd) marketing technische terug kunnen verdienen, met een groot Amerikaans talent in een Barcelona shirt!!

15 mei 2020 om 10:33

Als ze een Amerikaans talent willen halen voor marketing doelen dan kunnen ze beter voor een gio reyna gaan die tenminste de potentie van het niveau van barca heeft niet een Amerikaanse-Nederlander als dest die een beetje als american football als kip zonder kop rent en een erg laag rendement heeft

15 mei 2020 om 10:53

Een rechtsback wordt nou niet bepaald op rendement beoordeeld. Daarbij vind ik 5 assists in de Eredivisie helemaal niet slecht. Ik vind Dest ook niet veel, maar het ligt niet aan zijn rendement.

Nou, ik ben benieuwd. Blijkbaar zien de Europese topclubs iets in hem, wat ik niet zie (maar ik zit er vaker naast).

Nou, succes.... na een seizoen pieken en dalen. Ik vrees dat dit een jongen wordt met 8 clubs in 8 jaar. Talent heeft hij zeker, maar hij gaat veel te vroeg weg.

Dit zou ik een hele bijzondere transfer vinden, maar desondanks denk ik gek genoeg dat hij meer kans heeft bi Barcelona dan bij Bayern Munchen. Roberto is een middenvelder en Semedo vertrekt waarschijnlijk. Bij Bayern lopen Kimmich en Pavard. Maar uiteindelijk denk ik dat hij er nog niet klaar voor is, laat hem eerst nog een paar jaar bij Ajax spelen en ga dan denken aan zo'n stap...

15 mei 2020 om 10:38

Roberto is voor nu gewoon een rechtsback. Ik zie ook geen rede waarom Semedo weg zal gaan. Vorig seizoen had Atletico interesse maar die blijft gewoon. Verder heeft Barcelona nog Emerson en Wague voor op de lange termijn. Ik zou dit een hele rare aankoop vinden.

15 mei 2020 om 10:46

Ik zie Roberto veel liever op het middenveld spelen dan op de back positie. Wat betreft Semedo, schijnt het dat hij zijn contract maar niet wil verlengen en dat Barcelona hem zodoende wilt verkopen. Wague is momenteel verhuurt aan OSG Nice (met koopoptie). De optie voor Barcelona om Emerson over te nemen van Betis is pas in 2021 actief, en hij heeft ook een hoop PL geruchten rondom zijn persoon hangen. Ik denk ook niet dat Dest er al klaar voor is, maar ik denk dat hij wel meer kansen zal krijgen als bij Bayern.

Hoe dan? Bij Ajax is hij matig, maar goed Barca heeft wel vaker twijfelachtig aankopen gehad met Malcolm,Gomes ect.

15 mei 2020 om 10:25

Ik ga er vanuit dat het voor Barca B is

Dest -niet eens ononstreden bij Ajax en haar supporters- kan uit clubs als Bayern en Barca kiezen.ik vind dat heel bijzonder.

15 mei 2020 om 10:46

Precies, die jongen is heel talentvol maar bij Ajax heeft hij nog de ruimte om fouten te maken en wordt je hooguit door Tadic even op je plek gezet als je defensief niet de juiste positie kiest. Maar als je dit bij Bayern of Barca doet dan mag je de rest van het seizoen je wedstrijden bij Barca B of het tweede van Bayern spelen. Het beste voor die jongen zou zijn om nog een paar jaar bij Ajax te spelen en als een grote meneer naar zo'n club te gaan.

15 mei 2020 om 10:52

Natuurlijk is hij talentvol, maar dat geldt voor veel meer spelers bij Ajax, (psv, AZ en Feyenoord), maar dat wil inderdaad niet zeggen dat ze nu een dergelijke stap moeten (kunnen) zetten. Aan de andere kant; iedereen kent het verhaal Drenthe. Als hij die stap niet gezet zou hebben, zou zo'n kans nooit meer voorbij gekomen zijn.

Scouten ze bij Barcelona met hun ogen dicht? Zou je niet zeggen na vorig jaar Frenkie de Jong gekocht te hebben. Maar staat niet in zijn schaduw als het gaat om toekomstperspectief. Aardige eredivisiespeler maar komt op alle fronten tekort om daar een rol te gaan spelen.

Opvolger van Semedo dan neem ik aan, en die naar City? Emerson komt volgens mij ook deze zomer al.

Zou me als speler van Barca wel beetje bedonderd voelen als je miljoenen aan salaris inlevert, maar er wel een flink bedrag voor zo'n speler wordt neergelegd. Of het nou uit andere potjes komt of niet.

Compleet gestort zijn ze daar straks is Semedo weg en krijgen we Dest er voor terug met alle respect voor hem maar dat is totaal niet de speler met het niveau voor Barcelona

Barcelona is de laatste 3 jaar echt helemaal de weg kwijtraakt qua aankoopbeleid. Spelers vragen salaris in te leveren en dan vervolgens vrolijk doorgaan met het sponsoren van clubs door teveel geld te betalen voor middelmatige spelers. Zonder Messi was dit wanbeleid al jaren eerder door de mand gevallen. Wat is er gebeurd met de jeugd? Wat is er gebeurd met ‘mes que un club’? Barca is op het moment geen haar beter dan een City of PSG.

Onana en Tagliafico werden het meest genoemd en straks gaat Dest er met Barca vandoor.... Heel verrassend ! Ben ook benieuwd tegen welke prijs, want Barca heeft het naar het schijnt niet zo breed...

Zelfs grote clubs als Barcelona zullen in deze crisis zoeken naar goedkopere, talentvolle spelers als Dest. Zie hem in het huidige elftal vooral als invaller binnen de lijnen komen voor Semedo of Sergi Roberto als rechtsback. Of zal Dest naar voren worden geschoven als rechtsmid?

Deze man kreeg paar maanden terug een strenge preek van Tadic. En hij kan mss later zeggen man ik ga naar Barça samen spelen met Leo Messi.
In voetbal kan alles heel snel veranderen.
Moest het zo zijn wens ik hem veel succes. Ja het is een grote stap maar Barça trein passeert maar 1x

Ik vind Mazraoui beter dan Dest en hem ook beter in het combinatiespel van Ajax passen dan Dest. Vooral in de opbouwende zone is Mazraoui veel stabieler en lijkt hij ook meer spelintelligentie te hebben. Dat neemt niet weg dat ik van mening ben dan Dest een talentvolle rechtsback is. Vooral in de laatste zone blinkt hij uit, nu hij flair heeft en een man kan passeren. Daarnaast is hij brutaal en durft hij de combinaties aan te gaan en valt hij op met zijn frivoliteit. Dat aanvallende gedeelte maakt het dat hij mijns inziens veel meer potentie heeft dan Mazraoui. Er valt nog veel bij te schaven bij Dest. Hij moet stabieler worden in zijn spel, zijn voorzet echt verbeteren en hij kan zich ook positioneel verbereren. De potentie is er zeker! Met zijn snelheid lost hij defensief veel op en aanvallend brengt hij met zijn flair en techniek een extra wapen. Ik ben benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen. Ik vind dit in ieder geval geen kansloze transfer, hij heeft de technische bagage en de flair om aan te haken bij Barcelona, nu nog spelintelligentie en zowel aanvallende als defensieve stabiliteit.

Het gaat erom dat ze er met Ajax uitkomen. Dat Dest er met Barca uitkomt geloof ik wel. Tegen zo'n club zeg je als speler niet zomaar nee. Met de coronacrisis zit het hem vooral in de transfersommen of die betaald kunnen worden. Ik ben benieuwd of en op welk bedrag ze gaan uitkomen.

Voor een mooi bedragje moet je het zeker doen. Hij heeft best wel wat potentie, maar komt nu toch vaak over als een blind paard met weinig rendement en is ook vaak te laat terug bij een tegenaanval. Verder heeft hij wel een goede techniek, maar kan hij nog wel flink verbeteren in het positiespel.

Het zou niet eens zo heel gek zijjn. Barca is bezig de financien te herstructureren.Dest is zo beetje haalbare Ameeikaan, die ook nog enigzins mee kan doen met het eerste.En je laat hiermee een publiciteitsbom los op het Amerikaamse continent natuurlijkHetbzou me niet verbazen als Barca binnenkort ook een Aziaat zal aantrekken.

Grappig om te zien, al die kenners hier, die hem niet goed genoeg vinden. Daarom willen Bayern en Barcelona hem zeker zo graag inlijven?ik zou dan aan mijn eigen kijk op voetbal en spelers gaan twijfelen. Maar ja....

Ga bijna denken dat wonderen bestaan. Wat moet barca met een middelmatige back.

Barca heeft voor de komende 10 jaar hun nieuwe Dani Alves. Slimme aankoop.

Snap er nisk van eerst willen ze onana op halen en nu best die komt net kijken en dan vinden ze de licht voor 1jaar terug te duur en ze geven nu wel plus mini 25 mijoenen uit voor best

Zoeken ze nog een reserve doelpaal ofzo? Vrij verassende wending, had dit serieus niet verwacht. Is niet een speler waarvan ik dacht dit is een van de toppers van Ajax.

En als Dest zich straks stormachtig ontwikkeld, of dit nou Bayern, Barca of een andere club / grootmacht betreft, dan gaat iedereen weer een toontje lager zingen en vinden we het allemaal zeau verschrikkelijk jammer dat hij zo vroeg bij Ajax is vertrokken en voor het Amerikaanse elftal koos.mensen doen net alsof Dest een talentloze, softe en arrogante belhamel is die God op z'n blote knietjes moet bedanken dat hij bij Ajax speelt en de Amerikaanse nationaliteit heeft...jullie willen een pikkie van 19 nu al afschrijven, omdat … ?

Iedereen met een beetje verstand van voetbal zou dit niet raar moeten vinden. Zou goed in het barca systeem passen en toont best veel gelijkenissen met Dani Alves (op die absurd goede trap na)

15 mei 2020 om 10:46

Dani Alves voegt aanvallend iets toe. Dest raakt in paniek als ie een voorzet moet geven want dat kan hij niet.

15 mei 2020 om 10:48

Idd Chessao. Hoop dan ook dat hij naar Barcelona gaat. Want met zijn niveau. Worden wij Madrid elk jaar kampioen. Hala Madrid.

15 mei 2020 om 11:00

Qua dominant spel van een Barcelona: Ja.maar om hem nu veel gelijkenissen te geven met Dani Alves, dat gaat mij wel heel ver.hij is inderdaad ook razendsnel en kan daar veel mee corrigeren.maar Dani Alves had een veel betere trap (zoals jij al aangeeft). Een veel beter eindproduct en overzicht en daarnaast was Alves defensief ook echt velen malen beter dan de huidige Dest hoor...tevens geeft Dest amper goede voorzetten. Daar gaan spelers als Messi en Suarez zich denk ik dood aan ergeren

Hij rent blind naar voren en weet dan niet meer wat ie moet doen. Heeft geen voorzet in de benen, niks. Vervolgens is ie verdedigend nergens te bekennen.

Hoe betrouwbaar is deze bron? Dest zal dan toch wel niet zo slecht zijn zoals de meeste hier schrijven want anders wilt Bayern&Barca je niet.

Die jongen is best talentvol, maar Bayern en Barca? Kom op hey... Bij Bayern gaf ik hem nog kans. Daar zit een degelijke back in Pavard, maar dat is aanvallend in mijn ogen echt middelmaat (meer een CV ook).bij Barca zie ik hem Semedo toch niet eruit spelen. Is aanvallend stukken beter dan Semedo, maar defensief echt 100x minder dan Semedo...ik snap niet waarom Barca hem zou halen. Ze hebben Semedo. Sergi Roberto kan er spelen (al ben ik niet kapot van hem) en daarnaast kunnen ze ook nog die Emerson terug halen van Real Betis. Die is ook ontzettend jong, gewend aan La Liga en speelde bij Betis volgens mij (wat ik gezien heb is niet veel helaas) best prima.waarom dan niet gewoon Alba - Semedo als vaste backs en als back-ups gewoon Firpo of Cucurella & Emerson. Dan kan je Miranda nog een jaar verhuren. En dan eventueel Firpo of Cucurella nog een jaar verhuren... Maken die speeltijd en heb je degelijke back-ups...Overigens snap ik niet waarom Dest al weg zou willen. Ja, hij kan er veel verdienen en misschien schiet hij sneller door als hij tegen grootheden traint als Lewa, Messi en noem ze maar op.maar hij heeft amper 1 jaar erop zitten in Ajax 1. Op het begin was het nog stuivertje wisselen met Mazraoui. Eigenlijk speelde hij dit jaar ook zoveel, doordat Mazraoui met zijn blessures sukkelde. Niet doordat hij nu daadwerkelijk de concurrentie ''gewonnen'' had in mijn ogen.heb hem ook bij Andy in de auto gezien. Daar komt hij ook niet over als een heel ''snugger'' persoon, maar dat is mijn persoonlijke mening. Kan er ook volledig naast zitten natuurlijk...de eindpass van Dest mag nog wel stukken beter, mocht hij willen spelen bij een Bayern en Barca (dat wel dominant speelt en dan is een aanvallende back ideaal)...als ik Barca was, zou ik nog eerder Cancelo terug halen naar Spanje dan Dest... Die kan aanvallend in ieder geval meer met een bal dan Dest (eindproduct).

OK die proberen Bayern een beetje onder druk te zetten. Zal niet veel helpen. Dest is okay maar heeft nog veel stappen te maken. Zou als ik hem was wel naar Duitsland gaan want technisch gezien is hij niet goed genoeg voor de Spaanse top.

Ik ga er dan maar vanuit dat daar mensen naar zo'n speler kijken die er veel meer verstand van hebben dan ik. Tot nu toe vond ik het nou niet hele bijzonder maar laat me graag verassen.

Als het waar is, gaat hij daar de komende jaren lekker banken. Jammer voor USA dat hun rechtsback van de toekomst een bankzitter wordt...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren