Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Tagliafico constateert ‘vreemd beleid’: ‘Maar wat doen wij dan tot september?’

Laatste update:

De Bundesliga wordt dit weekeinde hervat, terwijl er in Engeland en Spanje plannen zijn om op korte termijn weer te voetballen. De Eredivisie echter is onlangs definitief stilgelegd door de KNVB, vanwege de aanhoudende coronacrisis. Nicolás Tagliafico zet in een interview met het Argentijnse Radio Continental vraagtekens bij het beleid van de overheid ten aanzien van de zomermaanden.

"Het is vreemd", concludeert de linksback van Ajax in het vraaggesprek. "De Nederlandse regering heeft besloten om geen evenementen met veel publiek, zoals bij festivals, concerten en sport, toe te laten tot 1 september." Tagliafico ziet wat dat betreft een duidelijk verschil met de mentaliteit in andere Europese landen. "Andere competities beginnen binnenkort weer, maar wat doen wij hier dan tot september?"

Transferadvies Van de Beek van oud-leermeester bij Ajax: 'Daar moet hij stappen maken'

Het is nog niet bekend wanneer het seizoen 2020/21 begint, wat volgens Tagliafico voor problemen kan zorgen. "We hebben nu vakantie, maar kunnen niets uitvoeren. Ajax geeft ons nu drie weken vakantie, daarna kunnen we weer drie weken trainen. En daarna krijgen we wéér drie weken vakantie. Dat is behoorlijk vreemd. Het is op deze manier erg lastig trainen." Tagliafico legt uit waarom dat zo is. "Als ik niet iedere dag train, dan voel ik me snel uitgeput. Ik train nu drie dagen per week op de club."

Tagliafico geeft nog een reden aan waarom hij de komende tijd in topconditie wil blijven. "Als ik bij Ajax vertrek, en dat is momenteel nog onzeker, wil ik dat mijn conditie zo goed mogelijk is", aldus de vleugelverdediger, wiens contract in Amsterdam nog twee jaar doorloopt. Het is echter niet uit te sluiten dat hij deze zomer van club wisselt. "Ajax is een fantastische club, maar de Eredivisie is niet zo sterk." De linksback heeft zo zijn voorkeuren, al wil hij niet specifiek op clubs ingaan. "De Premier League is voor mij wel de beste competitie ter wereld. LaLiga is de nummer twee en daarna volgt de Serie A. Als er een mogelijkheid voorbijkomt, dan gaan we die bespreken."

Ben jij het eens met de kritiek van Nicolás Tagliafico?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heeft volgens mij vrij weinig te maken met een andere mentaliteit? Maar uiteindelijk zijn voetballers natuurlijk ook gewoon mensen, en komt daar zo nu en dan ook wel eens onzin uit.

14 mei 2020 om 12:59

Misschien moet je ook even kijken naar de afkomst van Nico. Vind het wel weer typisch Nederlands om dit als 'onzin' te bestempelen omdat het niet in jou denkbeeld past. Dus ja ik denk dat het best met zijn mentaliteit te maken heeft, maar dat vind ik ook niet gek als je niet dezelfde gedachtegang hebt gezien je culturele achtergrond

14 mei 2020 om 13:06

Met zijn mentaliteit? Volgens mij heeft die het over het verschil in mentaliteit tussen Europese landen onderling en dat vanuit die mentaliteit wordt bepaald of de voetbal wel doorgang krijgt of niet? En dat vind ik inderdaad grote onzin ja. Dat jij begint over denkbeelden is mij een groot raadsel.

14 mei 2020 om 13:15

Ik doel op het woord mentaliteit omdat je zijn mening als 'onzin' bestempeld ongeacht het onderwerp van het artikel.

14 mei 2020 om 13:54

Zijn mening is ook onzin.
Spanje, Italië, Duitsland en Engeland gaan beginnen ZONDER publiek omdat ze veel meer afhankelijk zijn van inkomsten uit tv-gelden dan Nederlandse clubs.
In die landen zijn er zat spelers die niet eens willen beginnen, maken zich veel zorgen voor de extra risico’s voor hunzelf en hun gezinnen.

14 mei 2020 om 13:54

Het is ook onzin. Heeft niks te maken met mentaliteit maar alleen maar met geld. Waarom denk je dat België, Frankrijk en Nederland zijn gestopt met voetballen en de grootste competities niet? Oja, alleen maar om het geld. Geen andere reden. Nico doet hier net overkomen of de mentaliteit in Duitsland/Engeland anders is dan in Nederland en dat er daarom niet wordt gevoetbald. Daarnaast is ons land veel dichter bevolkt en gaat er minder geld om in de eredivisie. Misschien moet Nico gaan solliciteren als viroloog en stoppen met voetballen. Wordt echt een beetje moe van dit soort reacties van voetballers, ga eens een dagje meelopen met mensen die werken in het ziekenhuis die al maanden staan te ploeteren voor ons. Lekker zeuren over dat je 3 weken vakantie hebt en moe wordt omdat je niet elke dag kan trainen. Tjonge, jonge wat een zwaar leven heeft hij ook zeg..

14 mei 2020 om 14:14

@tilburg013: Leuk dat je nu de Nederlandse, Belgische en Franse competities eruit pikt, maar wat dacht je van de Zwitserse, Oostenrijkse, Bulgaarse en Portugese competitie? Die hervatten toch gewoon? Daar gaat echt niet meer geld in om dat de Nederlandse, Belgische en Franse competitie hoor. Ook de minder rijke competities starten dus gewoon.

14 mei 2020 om 14:15

@tilburg013, ik begrijp wel wat Nico bedoelt. In sommige landen wordt topsport gewoon veel meer gewaardeerd dan in Nederland. Het duidelijkste verschil zie je juist in de Olympische sporten die geen ene moer opbrengen qua geld, de buitenlandse Papendallen waren nog gewoon toegankelijk. In sommige landen hebben ze echt een status apart en wordt dat ook gewoon geaccepteerd

14 mei 2020 om 14:32

Primetime. 'In sommige landen wordt topsport veel meer gewaardeerd dan in Nederland?'. Ah daarom staat Nederland zo hoog op de medaillespiegel? Knap voor een land dat topsport eigenlijk niet waardeert en het als een soort van bijzaak ziet. Zelfs in Amerika moesten topsporters zoveel mogelijk vanuit huis trainen, ook een land dat topsport niet waardeert?

14 mei 2020 om 14:33

Ik pak niet zomaar Frankrijk, België en Nederland. Ik pak die 3 landen omdat die landen in de top 10!! Staan van zwaarst getroffen landen ter wereld. België en Nederland als kikkerlandjes staan in de top 10 ja. Zwitserland heeft 1800 doden, Bulgarije 99 en maar 2100 besmettingen, Oostenrijk heeft 600 doden, Portugal heeft er 1100. Ter vergelijking Frankrijk, België en Nederland hebben er 27.000, 9.000 en 5.500. Dus wie pakt hier nou zomaar wat landen? Als je een vergelijking gaat maken, zorg dan dat je je feiten op orde hebt en ga niet lukraak maar wat roepen. Die landen zijn allemaal veel minder zwaar getroffen dus je vergelijking raakt kant noch wal.

14 mei 2020 om 14:33

Inderdaad, als er ergens nou topsport wordt gewaardeerd dan is het in Nederland. Als klein kikkerlandje doen wij bijna overal mee in de top..

14 mei 2020 om 14:37

En dan heb ik het nog niet eens gehad over hoe dichtbevolkt Nederland en België zijn t.o.v. die andere landen. Dat scheelt namelijk echt heel veel. Verspreiding gaat hier veel en veel sneller.:

14 mei 2020 om 14:40

inderdaad het gaat alleen maar om geld. Zij moeten de competitie afmaken voor de tv gelden anders komen de clubs nog meer in de problemen. Hier moeten we juist gaan starten met een nieuwe competitie om de clubs niet in de problemen te brengen omdat we hier meer afhankelijk zijn van de sponsor inkomsten en verkochte seizoenskaarten voor het nieuwe seizoen. We zullen zien hoe lang het goed blijft gaan. En wat ze gaan doen als er ineens veel spelers besmet raken? Corana kan je longen voor de rest van je leven beschadigen en ook het herstel kan lang gaan duren. Ik hoop dat ze in het buitenland goed verzekerd zijn. Of we het hier goed doen of juist niet. Time will tell.

14 mei 2020 om 14:40

@puntnaarachter @tilburg, in veel landen waren Olympische centra gewoon open dus de faciliteiten waren er. Medailles hebben niet per se te maken met hoe een land topsport waardeert, de sporters moeten het net ook maar willen. Wat in landen zoals Amerika nog regelmatig het probleem is. De reden waarom Nederlanders veel meer medailles pakken is de mentaliteit. Nederlanders doen gewoon wat ze leuk vinden ookal levert het ze geen cent op. Amerikanen willen de American Dream en vinden gewoon dat de Olympische Spelen geen zak opbrengt. Die kiezen dan gewoon voor iets anders.

14 mei 2020 om 14:45

Wat een zwabberig verhaal, maar laat ik de vraag anders stellen: Welke zwaar getroffen landen hadden hun Olympische centra nog open? Engeland, Frankrijk, Italië, Spanje, Amerika, China, België, Venezuela, Rusland, enz...? Dan heb je ook nog te maken met grote van landen. Heb jij gebieden waar het virus niet of nauwelijks is en dat ligt op 500 km van een epicentrum dan is dat natuurlijk een ander verhaal dan een papendal wat ongeveer in een epicentrum ligt. Maar het is altijd wel lekker Nederlands om onze inzet/daden te bagitaliseren en het bij de buren een stuk groener te zien. Medailles zeggen wel degelijk iets over hoe belangrijk topsport wordt geacht. In Nederland heerst een zeer goed klimaat om de top te halen, vandaar dat je ook dus veel sporters hebben die dat uiteindelijk halen. Bij ons worden er echt geen speciale mensen geboren hoor. En ik weet niet hoe jij erbij komt dat de Olympische spelen niks voorstelt in Amerika of in jouw woorden te praten 'geen zak oplevert', nou in Amerika tel je als sporter juist mee als jij een gouden plak kan scoren. Niet voor niets dat Amerika in die spiegel) dan ook de 1e plek heeft met ruime 2x zoveel medailles als de nummer 2.

14 mei 2020 om 15:12

Zwabberig? Waar het in het kort op neer komt. Amerikanen kiezen bv vaak voor beter betaalde sporten ipv Olympische sporten omdat je van Olympische sporten niet bepaald rijk wordt. Daarom halen ze weinig medailles binnen. In de NFL kan je als runningback gewoon zoveel meer verdienen dan als olympisch sprinter, gewoon 10 miljoen vs ?. In MMA kan je zoveel meer verdienen dan in het judo of worstelen. Ronda Rousey (judo) en Daniel Cormier (worstelen) hadden allebei een medaille gepakt en op jonge leeftijd al de sport de rug toegekeerd om in het veel meer verdienende MMA aan de slag te gaan. Ronda Rousey pakte op haar hoogtepunt 2 miljoen voor een partij. Hoeveel judoka zie je hier naar het mma overstappen? Geen een, daar talloze. Alleen onze kickboksers chasen massaal het geld. Meest interessante is om Youtube nog de trailer van Counterpunch van Netflix te bekijken. Daar zegt letterlijk een zeer talentvolle jonge bokser dat hij niet naar de Olympische Spelen hoeft omdat hij er niks mee verdient. Why go to the Olympics if you can go pro and buy a Bugatti? Fuck de olympics, de volgende Floyd 'money' Mayweather, dat is wat ze willen. Onze buurlanden waren sws open. Japan ook. Oh trouwens weet je wat nog nota bene een van de sporten waar Nederland het best in presteert en aan de top staat? Kickboksen terwijl het ene gala na het andere wordt afgelast door gemeentes.

14 mei 2020 om 15:30

Maar Amerikanen halen weinig medailles binnen? Volgens mij halen Amerikanen juist heel veel medailles binnen? Ik snap dus niet echt wat jij bedoelt met Amerika die weinig medailles naar binnen haalt? Wat betreft vechtsporten heb ik weinig kaas gegeten en geloof je graag hoor, maar heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag wat betreft topsporters die in zwaar getroffen landen gewoon konden door trainen? Jij hebt het over heel veel landen, en nu komt het op mij over dat Nederland haast het enige land was dat dit soort centra heeft dicht gegooid. Ik ben oprecht benieuwd welke zwaar getroffen landen gewoon door zijn gegaan met trainen en het openhouden van dit soort centra's in zwaar getroffen gebieden? Duitsland heeft alles door hun capaciteit gewoon onder controle, dus vind ik niet bepaald zware getroffen. En wat betreft kickboxen, als jij bedoelt met gala's zoals in de gelderdome, dan snap jij toch ook wel dat dat geen doorgang krijgt?

14 mei 2020 om 16:10

Ik bedoelde met kickboksen dat er echt de afgelopen jaren heel veel gala's werden afgelast uit angst door burgemeesters. Ondanks alles staat Nederland nog steeds aan de top. Uiteraard begrijp ik dat deze nu geen doorgang vinden maar ik had het over de vorige 10 jaar. Relatief doet de USA het echt niet sterk, zeker de afgelopen paar edities niet, Europese landen doen het gezien hun inwonersaantal een stuk beter. Het klopt dat ze op 1 staan maar ik vind het wel zo eerlijk om te kijken naar het aantal inwoners wat veel hoger is. Want het is niet echt eerlijk om een land van 20 miljoen inwoners met 330 miljoen te vergelijken, dat ben je toch wel met mee eens? Als je het naar aantal inwoners gaat kijken doen landen als Duitsland, Nederland en Engeland het gewoon veel beter dan Amerika als het om medailles gaat maar eigenlijk wel meer Europese landen. Vroeger deden jongens uit de NFL nog weleens mee met de Olympische spelen, 100m en 200m. En raad eens? Ze pakten nog regelmatig een medaille. Sprinten wordt daar enorm vaak gedaan als 2e/3e sport, als je kijkt naar de topjeugd in het sprinten dan zit er vaak nog topspelers uit het American Football bij. Een sport als basketbal is daar gewoon compleet veranderd met andere regels om het entertainender te maken, gevolg is dat zelfs de Amerikaanse supersterren moeite hebben met matige teams. Relatief halen ze best weinig medailles binnen en het heeft weinig met topsportcultuur te maken maar vooral met geld. Dafne Schippers had het over Amerikaanse en Jamaicaanse sprinters die nog door konden trainen. België en Duitsland zijn allebei ook geopend. Paar topturnsters hadden het ook nog over buitenlanders die nog konden doortrainen al ben ik heel eerlijk gezegd vergeten wie dat waren en om welke landen het ging.

Belgie en Frankrijk zijn ook stil gelegd. Van de rest is nog maar afwachten hoe het gaat uitpakken. Duitsland mag dit weekend weer, maar heeft ook alweer een club in lock down. Volgens mij is het echt wachten tot er weer om de beurt een stuk of 3/4 clubs in lock down zitten en je weer een hele hoop wedstrijden moet verplaatsen en uit stellen. Maar we gaan het zien, ik hoop dat het vrij soepel gaat verlopen zodat er nog wat voetbal te zien is deze weekenden.

14 mei 2020 om 13:14

Het is inderdaad wachten op meer besmettingen binnen de bundesliga. Stel je voor dat volgende week 2 clubs een corona patient constateren en de week erop een andere club weer wat constateert dan krijg je uiteindelijk een competitie waarbij alle clubs een ander aantal wedstrijden gespeeld heeft. Wat ga je dadelijk bepalen als op het eind sommige clubs 34 wedstrijden, sommige clubs 32, sommige 30 en een enkele 28 wedstrijden heeft gespeeld? Dan kan je onmogelijk prijzen verdelen op die ranglijst.

14 mei 2020 om 13:18

Ik denk dit gewoon de realiteit gaat zijn. Net zoals in het normale leven het waarschijnlijk aan en uit gaat met de maatregelen zal dit met voetbal ook zo gaan. Zal vast wel voor komen dat er een paar weken niet gespeeld kan worden maar ook de voetbal industrie moet door gaan. We moeten gewoon accepteren dat dit net zo lang doorgaat totdat er een vaccin is. Er zijn geen garanties dat het nu onverantwoord is om de competities te hervatten. Het belangrijkste is om de zorg onder controle te houden en dat is bijna overal zo. Zie de huidige cijfers. Er is ook geen enkel bewijs dat het beter is om tot September te wachten. De situatie kan zelfs enorm verslechterd zijn. Je moet kijken naar de actualiteit en op dit moment is er geen gevaar voor de zorg om het voetbal weer te hervatten.

14 mei 2020 om 15:43

Er is geen gevaar omdat al die maatregelen grotendeels netjes werden nageleefd door de burgers. Mensen bleven binnen en hielden afstand. Wat denk je dat er gaat gebeuren als mensen dat minder gaan doen zoals je nu steeds meer ziet? Juist. Dan stromen de IC's weer vol.

14 mei 2020 om 16:37

Dus jij wilt mensen een jaar lang binnen houden? Volgens mij zie je in Zweden ook nergens de IC’s vollopen. De meeste mensen houden zich gewoon aan het afstand houden en handen wassen. De schade die de economie oploopt als je te lang wacht zal meer schade aan de gezondheid op den duur toebrengen dan Corona zelf. Dat het drukker wordt is prima maar de meeste mensen zijn niet dom en zullen zich ook aan de aanbevelingen houden wanneer ze weer naar buiten mogen.

Het lijkt misschien vreemd dat er in Nederland wat anders gedaan wordt dan in andere Europese landen, maar dat komt vooral omdat die andere landen ongelofelijke risico's nemen met het voetbal omdat ze anders te veel geld mislopen. Ik zou als voetballer
in Nederland niet klagen over het verstandigere beleid hier. Je kunt erop wachten tot in alle snel hervattende landen de spreekwoordelijke pleuris uitbreekt. Zo lang rust houden is natuurlijk niet ideaal voor topsporters, maar zo'n virus enorme verspreidingskansen geven binnen je sport is dat nog minder.

14 mei 2020 om 13:54

Als de pleuris uitbreekt, dan is dat natuurlijk niet allemaal toe te schrijven aan twee keer per week tien potjes voetbal in de buitenlucht. In Nederland gooien ze meer dan twintigduizend kapperszaken open. Laat er maar een simpele rekensom op los qua contacten daarin dagelijks en verspreiding + het feit dat de contacten binnen zijn in plaats van buiten. Enfin, er zijn tig betere argumenten te verzinnen dan de ongelofelijke risico's die ze nemen, want in in het geheel der aantallen besettingen is dat miniem (alle spelers besmet van een selectie van 20 spelers bij 20 clubs zou bijvoorbeeld 'slechts' 400 besmettingen betekenen) . Dat voetballers zelf geen proefkonijn hoeven te zijn, er belangrijkere dingen zijn, er bij een besmetting van een speler nog geen oplossing is behalve iedereen in quarantaine, geen extra druk op de zorg voor een spelletje, etc. zijn betere argumenten. Daarom moet er ook bij te veel weerstand van de voetballers zelf over een herstart, gekozen worden voor het niet herstarten ervan wat mij betreft.

14 mei 2020 om 14:20

Dat er zoveel kapperszaken opengaan ligt aan het gefaseerd afbouwen van de lockdown. Als je de kappers nog twee maanden toe houdt, zal 2/3 failliet gaan en dat geld niet voor de meeste voetbalclubs. Vanaf het moment dat je terug begint met voetballen, kun je meteen gewoon het hele land terug open gooien en daar wachten ze momenteel even mee. Het gaat er dus niet over dat er door het voetbal er enorm veel besmettingen gaan bijkomen maar wel omdat je het moeilijk kunt verklaren dat voetbal terug opstart en andere sectoren niet. En voetbal en kapperszaken openen is natuurlijk wel een groter risico dan alleen kapperszaken, en kapperszaken zijn gewoon belangrijker.

14 mei 2020 om 14:39

Ja, maar dat is heel mijn punt ook niet wat er belangrijker is of waar het mee te maken heeft. Ik zeg enkel en alleen dat het niet herstarten van de competitie, omdat het enorm zou bijdragen aan de verspreiding van het virus in zijn algemeenheid binnen de bevolking echt miniem is en een slecht argument is wat mij betreft.

Ik ben ontzettend fan van Nico, maar hier slaat hij wat mij betreft de plank volledig mis. Ik vind het totaal overantwoord om de competitie te hervatten, alleen al om de reden dat er bijvoorbeeld in de Bundesliga maar liefst 25.000 Coronatests nodig zijn om de competitie uit te spelen. Wat mij betreft kan je die wel beter besteden en is het totaal niet verantoordelijk om deze te verspillen aan de mooiste bijzaak van het leven.

14 mei 2020 om 13:02

Volgens mij heeft Duitsland een overschot aan tests en bood deze dan ook aan Nederland. Dan kun je dit toch prima besteden? Nederland loopt wat dat betreft gewoon achter de feiten aan.

14 mei 2020 om 13:08

Het scheelt in Duitsland wel dat zij een IC en test capaciteit hebben waar wij alleen van kunnen dromen. Ze kunnen daar gewoon wat meer hebben. Nederland had op de piek van de uitbraak maximaal 4000 tests per dag en een IC capaciteit van 1200 + 1200 flexibel. Dan kan je als land gewoon wat minder klappen opvangen. In dat licht vind ik het bijzonder verstandig dat de overheid terughoudend is met versoepelen van de maatregelen. Zeker als we het over zoiets hebben als betaald voetbal, wat ik toch geen vitale functie zie vertolken in de maatschappij.

"we hebben nu vakantie, maar kunnen niets uitvoeren. Ajax geeft ons nu drie weken vakantie, daarna kunnen we weer drie weken trainen. En daarna krijgen we wéér drie weken vakantie. Dat is behoorlijk vreemd. Het is op deze manier erg lastig trainen." Deze hele situatie is vreemd, Nico. Voor iedereen. En dat het in andere landen doorgaat, heeft niets met mentaliteit (wellicht verkeerd vertaald, anders slaat hij de plank volledig mis) te maken.

Wat betreft het trainen geef ik hem volledig gelijk. Best gek dat je drie weken vakantie hebt, drie weken gaat trainen en daarna weer met vakantie gaat. Klinkt niet zinvol. Wat betreft het stilleggen van de competitie geef ik hem zwaar ongelijk, ik denk dat die discussie inmiddels ook wel vaak genoeg gevoerd is.

Ik denk zoals altijd dat het word mentaliteit verkeerd is vertaald kunnen we hier nou niet een sierd de vos op zetten die spreekt ook geen perfect spaans maar die weet wel elke vertaling en ook in de goede context. In nederland kunnen we alles behalve vertalen

In Belgiã« en Frankrijk is het voetbal ook stilgelegd. Of het voetbal in Italiã«, Spanje en Engeland doorgaat is nog maar afwachten. Ik volg het Engelse voetbal redelijk goed en daar zien ze juist steeds meer beren op de weg. De spelersvakbond heeft aangegeven dat veel spelers niet zitten te wachten op een hervatting van de competitie. De managersvakbond heeft aangegeven dat de PL niet wordt herstart als er geen overeenstemming bereikt kan worden over het spelen op neutraal terrein. De Premier League geeft aan alleen op neutraal terrein te willen gaan spelen, maar daar zijn meerdere clubs het niet mee eens. Veel burgemeesters hebben inmiddels aangegeven tegen een herstart te zijn, waaronder die van Liverpool en Londen, niet de minsten. TV zenders hebben aangegeven alsnog hun geld terug te willen als er zonder publiek in de zomervakantie wordt uitgespeeld, omdat ze aangeven dat ze daar niet voor hebben betaald of gaan betalen. Die hebben grotendeels gelijk gekregen, de PL heeft nu al 400 miljoen euro aan TV geld moeten terugbetalen. En dat is nog maar het topje van de ijsberg. Los daarvan wordt het doorspelen in Duitsland door heel veel mensen, behalve de Dfb, juist als een farce gezien.

14 mei 2020 om 13:48

"de premier league geeft aan alleen op neutraal terrein te willen gaan spelen, maar daar zijn meerdere clubs het niet mee eens. veel burgemeesters hebben inmiddels aangegeven tegen een herstart te zijn, waaronder die van liverpool en londen, niet de minsten." die meerdere clubs, zijn er maar 6 van de 20 tot nu toe. er moeten minimaal 14 clubs instemmen met spelen op neutraal terrein. precies genoeg, zo lijkt het. verder is het ook niet erg als burgemeesters wedstrijden verbieden in hun stad. er zijn namelijk genoeg stadions met voldoende grootte buiten londen en liverpool om te kunnen voetballen. zeker als je ook naar de stadions in de lagere engelse divisies kijkt en niet alleen de stadions in de premier league. misschien dat dat ook veiliger is, omdat in de stad toch wel een grotere risico is om samenscholingen rondom het stadion dan buiten de steden. verder zeg je dat doorspelen in duitsland door veel mensen als farce wordt gezien, maar dat is echt onzin. in de telegraaf was er een poll over de evenementen en daar stond ook een poll tussen over of het verantwoord is om te voetballen zonder publiek. 62 procent van de mensen is het hier mee eens met liefst 8000 stemmen.

14 mei 2020 om 13:55

Je bent niet goed geã¯nformeerd. Het gaat niet om het verbieden van voetbalwedstrijden in hun stad. De burgemeesters zijn tegen de herstart in het algemeen, omdat voetbal altijd voor niet of nauwelijks te handhaven samenkomsten zorgt. Ze zijn niet bang voor de wedstrijden zelf, ze zijn bang dat er weer een piek aankomt omdat mensen het niet kunnen laten om samen voetbal te gaan kijken, of samenkomen om een titel, Europese ticket, of voorkoming van degradatie te gaan vieren. 6 is toch echt meervoud. Meerdere dus. En ze hoeven nog maar éã©n club te overtuigen om dwars te gaan liggen en het feest is hoogstwaarschijnlijk afgelopen. In ieder geval, dat de Premier League weer gaat starten is nog totaal geen uitgemaakte zaak. Serie A en La Liga idem dito. Gewoon een domme opmerking van Tagliafico.

14 mei 2020 om 13:57

En als de FA voet bij stuk houdt en er dus drie clubs gaan degraderen, zijn er heel gauw drie clubs minder tegen een herstart op neutraal terrein. Maar je hebt verder gelijk. De herstart van de PL is verre van zeker en dat is ook logisch gezien de huidige stand van zaken in het VK.

14 mei 2020 om 14:04

"ze zijn niet bang voor de wedstrijden zelf, ze zijn bang dat er weer een piek aankomt omdat mensen het niet kunnen laten om samen voetbal te gaan kijken, of samenkomen om een titel, Europese ticket, of voorkoming van degradatie te gaan vieren." Je moet niet vergeten dat dit soort samenscholing je zonder het voetbal ook gewoon hebt. Mensen gaan nu ook gewoon bij elkaar op bezoek om alsnog te feesten, bbq'en, films kijken, noem het maar op. Of samen in een park liggen. Bij Op1 lieten ze laatst nog een foto van massa's mensen die samen bij elkaar in een park liggen in Amsterdam. Is daar nu ook een piek ontstaan? Nee. Ik denk dat een nieuwe golf daarom uitgesloten is bij het hervatten van Bpl, omdat de extra samenscholingen niet veel meer zullen zijn dan zonder het voetbal.

Wij hebben inderdaad een andere mentaliteit. Daarom is ons land rijk, met een goed sociaal vangnet en netjes onderhouden wegen. Wij denken graag na over gevolgen voordat we iets doen. Het is ontzettend zielig dat Nico zich nu een paar maanden moet vermaken zonder voetbal. Hij mag ook mijn werk en salaris overnemen en tegelijkertijd voor m'n kinderen zorgen. Dan ga ik wel met zijn salaris in de zon zitten. Het is voor jonge mensen in de kracht van hun leven misschien wrang, want wij hebben niet zoveel te duchten van het virus, maar denk eens aan de mensen die hun ouders / grootouders verliezen aan dit virus en niet eens afscheid kunnen nemen.

Hij mag dat vinden. Andere landen hebben andere situaties met hun eigen experts. Het ene land heeft het test capaciteit niet van het andere land. Het economische belang van een voetbalcompetitie is misschien groter in dat land dan in Nederland, zeker in het geval van spanje en engeland waar er veel meer geld in voetbal omloopt. Om simpel naar een ander land te kijken werkt niet echt tenzij dat land in dezelfde situatie zit als ons. En ik denk dat de experts op dit gebied dat ook doen, die zullen de situatie net iets beter kennen dan ons

14 mei 2020 om 15:43

In Frankrijk liggen de tv-gelden ook op 1.15 miljard op per seizoen. Het lijkt me dus echt niet onmogelijk om de voetbalcompetitie stop te zetten puur vanwege het geld.

14 mei 2020 om 16:37

Het zijn voorbeelden lierse niet te letterlijk nemen. Ik probeer alleen aan te geven dat de situatie per land anders is. En dat in sommige landen voetbal een hogere of lagere prioriteit heeft, dat vullen die landen verder zelf in.

3 weken vakantie 3 trainen 3 vakantie vreselijk! Ik snap dat wedstrijd conditie anders is maar ik kan me niet voorstellen dat hij zo simpel is dat hij niet zelf kan trainen op de 'vrije dagen. Als je daar gerichte trainingen doet blijft je conditie echt wel prima

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren