Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Dat zou ik zeggen als ik Ajax was, ik had al lang genoeg van zijn fratsen’

Laatste update:

Ryan Gravenberch ligt nog tot medio 2021 vast bij Ajax en de Amsterdammers zijn al geruime tijd in gesprek over een contractverlenging voor de jonge middenvelder. Zaakwaarnemer Mino Raiola en Gravenberch zelf zijn echter nog niet akkoord gegaan met het voorstel van de club en Voetbal International berichtte een paar dagen geleden dat de twee wachten op een ‘duidelijk plan’. Dit nieuws is weer in het verkeerde keelgat geschoten bij Henk Spaan.

“Zou Ajax dat plan eens voor Mino op papier kunnen zetten? Dan lukt het hem vast om er een prijskaartje aan te plakken. Nou, zegt Ajax, we waren van plan hem eerst op rolschaatsen te doen en daarna op een cursus tegelzetten, want de kantine moet worden gedaan”, reageert hij in Het Parool.

Transferadvies Van de Beek van oud-leermeester bij Ajax: 'Daar moet hij stappen maken'

“Dat zou ik antwoorden als ik Ajax was, want ik had al lang genoeg van Mino met zijn fratsen.” Spaan verwijst als voorbeeld naar de onderhandelingen tussen PSV en Donyell Malen, die eveneens werden gevoerd door Raiola: “Hij was er op een slinkse manier achter gekomen wat Steven Bergwijn daar verdiende.”

“De onderhandelingen met PSV hebben net zo lang geduurd totdat Raiola voor Malen het onderste uit de kan had gehaald. Dat is altijd en eeuwig het plan van Mino. Money, money. De rest is bullshit”, besluit de journalist. Gravenberch heeft naar verluidt ook verschillende opties in het buitenland en in de afgelopen maanden kwam onder meer een aantal Italiaanse topclubs, Manchester United en Barcelona langs als mogelijke gegadigden.

Denk jij dat Ryan Gravenberch zijn contract bij Ajax gaat verlengen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als ie niet wil gewoon niet doen. Hij is nog niet eens basisspeler en eist allenaal dingen. En zo goed vind ik hem nog niet. Het is een soort Bazoer. Fysiek oke, maar aan de bal postbode voetballer en lage handelingssnelheid. Heeft echt nog van alles te bewijzen.

13 mei 2020 om 11:27

Ik ben het hiermee eens, bovendien vind hem vaak laconiek overkomen, inderdaad alsof hij de grote meneer op het middenveld is. Laat hem maar gaan dan, die zien we over een aantal jaar bij Sparta spelen dan.

13 mei 2020 om 15:32

Kom op zeg, die jongen is 17 jaar. Waar hebben we het over ? On Topic Niet bijtekenen wordt gewoon banken of verkopen. Voor hem 5 andere die wel voor Ajax willen voetballen.: Er staan genoeg talenten te trappelen.

13 mei 2020 om 20:29

Nou ja we hebben het hier over een jongen die duidelijk mentaal niet in orde is. Hij kan ongetwijfeld goed voetballen, maar hij laat het niet vaak genoeg zien (in de wedstrijden die we van hem hebben gezien). Dat hij dan laconiek is, zegt genoeg over zijn persoonlijkheid. Een talent die wil strijden voor zijn plek, zoals jij zegt, is hij niet, ik denk dat hij denkt dat het hem komt aanwaaien. Dat blijkt ook uit zijn onderhandelingsstrategie. Die ben je denk ik liever kwijt dan rijk...

14 mei 2020 om 14:31

Nou nou nou 'mentaal niet in orde' laten we niet overdrijven! Gravenberch is het grootste Nederlandse talent van zn leeftijd op die positie en daarmee de toekomst voor Ajax. In tegenstelling tot velen denk ik dat de belangrijkste opdracht voor ajax is: bouwen op je eigen talent aangevuld met aankopen. Daar hoort een Gravenberch ook bij. En niet koop zuid amerika leeg. Dus je mag Gravenberch best wat aanbieden. Iemand uit zuidamerika halen, betekent dat je niet de grootste talenten krijgt, maar wel de hoofdprijs betaald aan 3 eigenaren en dan nog een grote kans op aanpassingsproblemen. Nevertheless: ik begrijp niet waarom je als jonge speler ooit voor Raiola zou kiezen. ik heb niks tegen Raiola omdat hij gewoon duidelijk is in waar hij goed is en dat is maximaliseren van geld. Dat is geweldig als je een uitgerangeerde van Bommel bent van 32 bij Bayern, want dan brengt ie je voor dik geld nog naar AC Milan... maar als je een jonge jongen bent dan heb je daar toch niks aan?? Dan gaat het om speeltijd, vertrouwen en leercurve. Volgens mij vinden ze het gewoon stoer om in de kleedkamer op te scheppen dat ze Mino Raiola hebben. Net als over hun nieuwste Mercedes of Rolex....

14 mei 2020 om 16:23

Grootste talent van zijn leeftijd op die positie? Ihattaren is van dezelfde leeftijdsgroep (drie maanden ouder).

14 mei 2020 om 17:51

Ihattaren speelt wel op een andere positie, in dat opzicht niet te vergelijken. Als je echt een rijtje met toptalenten van NL wilt maken in die leeftijdscategorie, dan is ihattaren denk ik wel de beste; staat in de basis bij een Nederlandse topclub en heeft al veel meer laten zien dan Gravenberch

14 mei 2020 om 19:52

@Rubentje13Heb eerder het idee dat jij mentaal niet in orde ben. Zijn manier van onderhandelen? Die jongen weet niet eens wat onderhandelen is, er staat ook duidelijk in de tekst dat hij Raiola zijn onderhandeling doet, dit komt puur bij Raiola vandaan. Om dit meteen af te schuiven op Gravenberch vind ik wel heel zwak, die jongen is 17 en speelt in Ajax 1 waar hebben het over? Lijkt net alsof veel figuren hier onder een steen wonen en cowboys worden als het om zulke spelers gaat. De vergelijking met Bazoer slaat ook nergens op, Gravenberch heeft nog een hoop te leren en daar is hij zich ook bewust van. Het locanieke heeft altijd in zijn spel gezeten, ook al in de jeugd. Om nou te doen alsof hij laconiek is omdat hij In Ajax 1 speelt? Kom op.

15 mei 2020 om 11:32

Hij zal echt wel wat te zeggen hebben in de onderhandeling. Als hij zo graag bij Ajax wilt blijven, zal hij echt wel genoegen nemen ietsje minder, en dat zal hij ook duidelijk maken aan Raiola. Het feit dat het zo moeizaam gaat is niet in zn geheel toe te schrijven aan Raiola, maar ook aan Gravenberch zelf. Bovendien, het laconieke moet uit zn spel wil hij de stap naar de top zetten. Als hij dat al sinds de jeugd doet, dan heeft hij zich op dat punt niet ontwikkelt en dan is het maar de vraag of hij dat de komende jaren wel uit zn spel gaat halen. Ik denk gewoon niet dat je met zo'n jongen door moet

13 mei 2020 om 11:28

Hij is ook nog erg jong en totaal geen type bazoer. Waar bazoer verdedigend goed was is ryan aanvallend juist goed en komt verdedigend te kort. Plus bij ryan zit er wel een goede kop op. Als hij zich normaal ontwikkeld gaat hij zeker de subtop van de wereld halen.

13 mei 2020 om 11:45

Een goede kop op? Is dat ook een kwaliteit tegenwoordig? Ik vind hem voor in de fase waar hij in zit echt nog wel te licht hoor. Kan Mino natuurlijk van alles van plan zijn met hem maar straks word het gewoon een tweede Ricardo Kishna

13 mei 2020 om 12:08

Een goede kop op betekent mentaliteit, dusja dat is wel een kwaliteit. Die jongen is ook nog maar 17(?) dus logisch dat hij nog niet de baas op het middenveld is. Kishna is vooral zo gefaald door zn blessure btw

13 mei 2020 om 12:16

@wieanders, 2e kishna? Die 3! Zware knieblessures heeft gehad?

13 mei 2020 om 12:23

Een goede kop in een wereld waar je in de spotlight staat en iedereen een mening over je heeft is belangrijk. Rubentje13 vormt een mening over een zeventienjarige die hij nooit gesproken geeft en etaleert die mening hier heel vrij. Dat zegt voldoende over hoe zwaar het mentaal kan zijn. Het gaat hier om een jongetje, want dat ben je op die leeftijd nog. Daarom is het goed dat hij vertegenwoordigt wordt door een professional en eigenlijk verdient een kind nog meer bescherming, maar Henk Spaan met al zijn ervaring gooit dat kind voor de bus. Dat vind ik wel bizar. Ik ben bijna twee keer zo oud als deze jongen en als er zoveel ongefundeerde meningen over mij zouden worden geëtaleerd dan zou ik gek worden. Dus wieanders een goede kop is cruciaal in dat wereldje, waar volwassen mensen dit durven te schrijven over een zeventienjarige.

13 mei 2020 om 12:45

Goeie kop? Hoe weet jij dat nou? Volgens mij werd namelijk precies hetzelfde gezegd over Bazoer..

13 mei 2020 om 13:24

Precies! De vergelijking met Bazoer is niet heel erg raar. En saillant detail, het ging destijds bij de overgang van Bazoer van de PSV jeugd naar de Ajaxjeugd toch vooral om het feit dat Bazoer vond dat PSV 'geen duidelijk plan' had met hem. En Ajax had dat wél, zei Bazoer. Terwijl we allemaal weten dat het vooral ging om het geld én dat Bazoer bij Ajax had afgedwongen op het middenveld te mogen spelen. Terwijl PSV in hem een CV zag. Enfin, we zijn zeven jaar verder en Bazoer blijkt helemaal niet die topmiddenvelder te zijn die hij in zichzelf zag. Tot zover dus het thema 'er moet een plan zijn'. Dat is gewoon mediapraat om andere zaken naar de achtergrond te duwen.

13 mei 2020 om 13:39

Hoe hij overkomt in interviews is heel anders dan bazoer. Hij spreeky echt van een droom en dat hij daar alles voor over heeft terwijl bazoer alleen zei hoe goed die wel niet was en dat hij er allang was en dergelijke.

13 mei 2020 om 14:09

De vergelijking met Bazoer is moeilijk. Je hebt gelijk dat Bazoer het ook had over een plan, en dat iedereen eigenlijk wel weet dat het toen (en nu ook) gewoon over geld ging. Dus in dat opzicht, ja. Maar tegelijkertijd moet je een beetje oppassen dat je de vergelijking niet te ver doortrekt. Bazoer is een uitgesproken jongen die probleemloos de knuppel in het hoenderhok gooit en die al op jonge leeftijd (ik dacht 15, 16?) de transfer naar Ajax maakte en ook met City in onderhandeling was. Gravenberch is juist een hele introverte jongen. En hij en zijn vader hebben transfers altijd afgehouden toen hij jonger was, waar wel mogelijkheden lagen om echt veel meer geld te verdienen bij grotere clubs. Gravenberch zei zelfs in een interview dat Raiola hem aanraadde om de transfer te pakken en geld te verdienen want je weet nooit of je door blessures oid niet door gaat breken, maar hij deed het toch niet. Heel ander type gozer. We zullen gaan zien wat hij beslist, maar ik heb wel vertrouwen in Ryan en zijn entourage dat ze iets beter nadenken over de toekomst dan een Bazoer. Ik ben het dus niet met je oneens, ik wilde alleen even deze kanttekening plaatsen.

13 mei 2020 om 14:14

Voor de helderheid, ik zie eigenlijk vooralsnog puur een vergelijk in dat 'er moet een plan zijn' gebeuren. En odmat ik daar iets frappants in zag, heb ik dat aangestipt. Niet zozeer dat ik ook zou vinden dat er andere sterke overeenkomsten zouden zijn. Ik vind het ook zeker andere types, alleen al in het overkomen inderdaad. Overigens denk ik echt dat Gravenbergh gewoon gaat bijtekenen bij Ajax.

13 mei 2020 om 14:27

Ik denk het niet, een spele rmoet echt graag willen bijtekenen wil Railola daaraan meewerken. Raiola heeft al meer dan eens laten weten dat hij jong vertrekken om verder te worden opgeleid in Italie een prima gegeven vind. Gezien het gezeur m.b.t. deze verlengen, het speelt echt al een hele tijd, doet het me meer en meer denken aan Kluivert. Verwacht dus dat Gravenberch naar Italie verkast.

13 mei 2020 om 14:37

Als de speler tegen Raiola zegt: 'ik wil bijtekenen bij Ajax en jij gaat dat regelen", dan kan Raiola op zijn kop gaan staan maar dan kan hij alleen doen wat zijn cliënt hem vraagt. Dat Raiola die spelers in zijn macht zou hebben en ze dingen laat doen die ze niet ook zelf willen, is nonsens.

13 mei 2020 om 15:05

Niet eerlijk, Kishna was een van de spelers die botste met Fdb, daar had hij zeker zn eigen rol in, maar hij begon gewoon prima bij Lazio Roma. Dat de jongen daarna ellendige blessure na ellendige blessure heeft, is iets heel anders.

13 mei 2020 om 15:28

@Constant Kante een primeur: ik ben het helemaal met je eens. Zo’n zaakwaarnemer behartigt de belangen van een speler, maar werkt in dienst van de speler. Het is een beetje als een aankoopmakelaar. Je spreekt je wens uit voor een woning en dan gaat de makelaar er de best mogelijke deal proberen uit te slepen. Bij dat spelletje om die deal te krijgen gebruikt hij het trucje van een verkoopmakelaar: zeggen dat er andere geïnteresseerden zijn.

13 mei 2020 om 11:50

Wat eist hij dan allemaal? We hebben geen idee wat Ajax aangeboden heeft en wat Raiola vraagt, iig ik niet. Maar we zien de naam Raiola en iedereen is boos. Spaan is altijd heel erg een emotionele fan in zijn manier van reageren. Misschien kunnen we even afwachten tot de onderhandelingen slagen danwel klappen voordat we allerlei aannames doen.

13 mei 2020 om 12:19

Hoe dan ook zou ik als Ajax zijnde een 'eindvoorstel' doen. En als de heren dat niet genoeg vinden houdt het op. Ben sowieso (nog) niet overtuigd van de potentie van Gravenbergh om vaste basisspeler bij Ajax 1 te worden.

13 mei 2020 om 13:42

Als de naam Raiola valt, weet je dat het primair over geld gaat en ergens daarna over voetbal. De man zal voor spelers een prima onderhandelaar zijn, maar voor de sport een pain in the Ass.......

13 mei 2020 om 14:28

Het speelt allemaal al heel erg lang. Het is wel duidelijkd at er erg gerekt wordt doro kamp Railola. Nu willen ze een duidelijk plan. Wat ze daarmee bedoelen is erg vaag, hij zit al bij de A selectie en daar moet je op de training en in de wedstrijden je plekje verdienen. daar werkt men niet met een individueel plan. Die plannen worden in de opleiding gemaakt en gebruikt, niet bij de A selectie.

13 mei 2020 om 12:00

Echt een heel andere voetballer dan Bazoer. Heeft ook een hele andere instelling dan Bazoer. Waar Bazoer arrogant was is gravenberch juist erg nederig en erkent hij ook zijn zwakke punten (matige omschakeling en soms te laconiek). Het feit dat hij dit erkent en hieraan probeert te werken is iets anders dan Bazoer. Ten Hag zit hier overigens ook kort op. Verder wil ik je er op wijzen dat gravenberch slechts 17 jaar is en nu al moeiteloos meedraait in de basis 11. Wat verwacht je van hem? Dat hij op 17 jarige leeftijd de man is die Ajax draagt? Ter vergelijking, bazoer maakte zijn officiele debuut pas op zijn 18e. Is simpelweg 1 van de grootste talenten van de europese velden en ajax moet er alles aan doen om hem te behouden. Ik weet ook zeker dat ze dat beseffen en dat dit goed gaat komen. Jammer alleen dat Raiola er tussen zit die gewoon voor iedere speler het maximale uit de kan haalt. Die zegt gwn tegen gravenberch, ik weet 100 zeker dat we er meer uit kunnen halen. Wat verwacht je dan dat gravenberch zegt? Laat maar zitten joh, ik vind het zowel best???

13 mei 2020 om 12:11

Moeiteloos meedraait met de eerste 11, dat heb ik toch niet gezien. Ik zie hem vooral worstelen met het tempo en slecht positioneren. Als er een club zo gek is om hem te kopen voor een paar miljoen, moet Ajax dat meteen doen. Ik zie het niet in hem

13 mei 2020 om 12:16

Helemaal mee eens met DenkFFNa, bovendien wordt er gezegd dat ze een plan willen hebben. Vind ik niet heel gek voor een jonge speler, waar wil Ajax met hem aan gaan werken om hem van een talent naar een topper te laten groeien. Is dat de gym in om fysiek sterker te worden, is dat ook bij jong Ajax blijven spelen zodat hij daar de leider kan zijn en die capaciteiten kan ontwikkelen etc. Niet gek dat hij dat wil weten.

13 mei 2020 om 13:36

Ajax is alleen de best mogelijke club voor een jonge speler als die speler heel erg veel speeltijd krijgt en zich kan ontwikkelen. Van het kijken naar een middenveld met Martinez, Marin en Alvarez, daar wordt Gravenbergh echt niets beter van. Dan is naar PSV gaan een veel en vele betere optie voor een jonge speler.

13 mei 2020 om 13:46

Ik heb nog helemaal niets van dat grote talent gezien. En verbaas me over de hype rondom deze speler. Een dertien in een dozijn talent. Voor de juiste prijs: snel verkopen. Kunnen Raiola en Gravenberch cashen en zien we hem over 2/3 jaar terug bij b.v. ADO Den Haag.

13 mei 2020 om 14:31

Om dan te gaan kijken naar spelers als Schwaab, Viergever, Baumgart, Hendrix, Sadilek, Bruma en Mitroglou bedoel je? Lijkt me dat je toch echt meer leert van Matrinez en Alvarez dan van bovengenoemde heren.

13 mei 2020 om 14:39

Echt Constant Kante. Je verbaast me soms zo erg. Ik lees je posts heel graag en je hebt behoorlijk vaak iets zinnigs te zeggen, maar soms zoals nu vraag ik me echt af wat er in je hoofd gebeurt. Gravenbergh naar Psv? Wat gaat hij van Hendriks en Rosales daar leren? Hoe het je in een team van 11 alsnog lukt om iedere wedstrijd onzichtbaar te zijn?

13 mei 2020 om 14:43

Van die spelers zijn de meesten in de zomer weg. Maar van Ihattaren, Malen, Thomas, daar valt voor een jeugdspelers inderdaad voldoende van te leren. Maar, okay, no problem hoor. Tekent hij toch lekker bij en gaat vervolgens komend jaar 17 wedstrijden spelen waarvan 2 in de basis (in de beker) voor in totaal 450 minuten en voor de rest lekker vanaf de bank toekijken hoe Marin en Martinez de show stelen. Nee, je hebt helemaal gelijk Speedy, er is maar één plek waar hij beter wordt en dat is lekker op de bank bij Ajax! Want jongejonge, wat gaat die 18 jarige zich daar enorm ontwikkelen. Kijk even naar hoe dat gegaan is met Ekkelenkamp, Eiting en De Wit. Manman, wat hebben die veel geleerd van Veltman, Schuurs, Huntelaar en Noa Lang!

13 mei 2020 om 14:46

Spelen, Regulator. Spelen! Het beste en enige medicijn voor een jeugdspeler. Als jij je afvraagt wat er in mijn hoofd omgaat dat ik suggereer dat een speler beter af is bij een topclub in de basis dan bij een topclub op de bank, dan denk ik dat mijn hoofd niet het probleem is, maar vooral je eigen referentiekader. Dat hij niets zou leren bij PSV is een leuke tekst voor clubfora, maar anders is het echt gewoon makkelijk scoren. In een verder geheel leeg doel. En ook nog eens in het verkeerde doel. Het eigen doel namelijk.

13 mei 2020 om 14:52

Het is wel echt een opmerking van een Psv’er in hart en nieren. Net zoals Zoet deed: vluchten bij een sprankel van concurrentie.

13 mei 2020 om 15:45

@rochus ik zeg niet dat hij er boven uitsteekt, maar hij valt niet uit de toon. Deze jongen is 17 jaar, wat verwacht je? Frenkie maakte op 19 jarige leeftijd zijn debuut. Unuvar wordt groots over gesproken, is 1 jaar jonger. Maar eens zien of die meerdere basis plaatsen achter elkaar kan noteren komend jaar. Sontje hansen, talent van het WK, net zijn basisdebuut gemaakt, even oud. Voor zijn leeftijd is hij gewoon ver en hij heeft nog genoeg tijd om aan die minderen punten te werken. Als je 3-4 jaar verder bent en hij zich verder heeft kunnen ontwikkelen zal je er ongetwijfeld weer 40-50 miljoen voor ontvangen. Interesse van veel grote clubs zegt ook al genoeg.

13 mei 2020 om 17:38

Regulator. Ja? Dat is 'echt Psv' ja? Okay, als jij dat zo ervaart, ben ik de laatste die jou je lol daarom zou ontzeggen. Maar wie weet zou je dat eens kunnen aftesten op de feiten. Want met die 'psv mentaliteit' van bij iedere sprankel concurrentie wegvluchten haalden die Psv'ertjes deze eeuw de meeste landstitels van Nederland. Terwijl die laf wegvluchtende Psv'ertjes toch al die tijd mooi moesten opboksen tegen dat grote bolwerk vol van mentaal geharde spelers die pas opbloeien bij keiharde en kille concurrentie bij Ajax. Met mentaal zeer weerbare spelers als Kluivert Jr., Bazoer, Riedewald, Tete, enfin, ik kan er nog wel een aantal opnoemen. Neem die Dest. Is diep van binnen dus een Psv'er. Net als, als ik je goed begrijp, Gravenbergh. Ach, het is wel vaker voorgekomen dat spelers die in Amsterdam geen waardering kregen bij PSV opbloeiden en zeer waardevolle en succesvolle spelers werden. Dus laat Gravenbergh lekker naar PSV vluchten! Hij zal sowieso niet veel kosten, dus dikke prima.

13 mei 2020 om 12:15

Een akkoord moet toch gewoon voor beide partijen goed zijn. Je kunt beter de tijd nemen voor dit soort zaken. Dat er nu heel veel mensen, zonder verstand ervan, een mening hebben kunnen zij weinig aan doen. Overmars is goed in het behartigen van de belangen van Ajax, Raiola is goed in het behartigen van de belangen van zijn cliënt. Dat is een spanningsveld tussen werkgever en werknemer die er altijd zal zijn. Het lastige is dat men heel veel sympathie heeft voor een club en vaak veel minder voor een, in hun ogen, rijke voetballer. De meningen over deze jongen van zeventien worden alleen hier op Voetbalzone alleen al massaal gevormd, zonder hem ook maar een keer te hebben gesproken. Wat dat betreft moet je heel stevig in je schoenen staan. Dat besef is er hier bij volwassen mensen niet, dat verbaast me wel.

13 mei 2020 om 12:38

Die jongen wordt over drie dagen pas 18 jaar. Hoe goed verwacht je dat een jongen op die leeftijd is? Ik ben absoluut geen fan van dit soort onderhandelingstactieken waarin het lijkt alsof perspectief word gebruikt om de financiele beweegredenen te maskeren. Echter kun je niet ontkennen dat deze Ryan Gravenberch gewoon een groot talent is. Dat wordt misschien een beetje verbloemd door talenten als Ihattaren die al wel een basisplaats hebben en enigszins indruk maken, maar Gravenberch heeft ook meer dan genoeg potentie. Technisch is hij goed en fysiek ook prima. Verder vind ik zijn handelingssnelheid niet laag, maar ik heb vooral het idee dat hij soms niet weet hoe snel hij moet reageren. Het lijkt alsof hij nog niet helemaal gewend is aan het feit dat je constant scherp zal moeten zijn in Ajax 1 en ik zie nog iets dat neigt naar te veel onzekerheid in Ajax 1. Iets wat je hem bij Jong Ajax toch niet ziet hebben. Zijn verbeterpunten lijken me dus vooral mentaal.

13 mei 2020 om 12:45

Ik weet niet wat er daadwerkelijk wordt geëist, maar Gravenberch is momenteel echt geen bijzondere voetballer. Duidelijk zichtbaar dat voor hem de stap van de jeugd naar Ajax 1 een hele grote is / gaat worden. Wat ik bij hem mis is gretigheid. Gretigheid om alles op alles te zetten om de bal te veroveren. Ik vind hem altijd maar laconiek ogen, 'tja ik blijf maar kalm, want het is mijn taak niet om die bal af te pakken dusja laat een ander maar afpakken'. Hou ik niet zo van.

13 mei 2020 om 13:01

@janter ik denk dat dit wel een speciale voetballer is, maar dat men niet weet hoe hij dagelijks te werk gaat. Bij sommige gasten moet er even een knop om. Laats las ik het verhaal van Fischer over hoe de druk hem liet blokkeren. Dat zou bij deze jonge gast ook zo kunnen zijn, dat weten wij niet. Je mening heb je eigenlijk al heel snel klaar terwijl je hem nooit van dichtbij hebt meegemaakt. Je weet niet of het iemand is die goed met feedback om kan gaan, je weet niet of het iemand is die je moet overtuigen van zijn eigen kracht, je weet niet of het een jongen is die mentaal problemen heeft. Mijn punt is dat oordelen zoals jij doet best pittig is, zonder dat je iemand kent of ook maar een keer goed gesproken hebt. Ik weet niet hoe oud je bent, maar denk af en toe aan wat er allemaal kan spelen op die leeftijd. Ik was achttien toen ik een van mijn examens heb verknald, omdat ik zo bezig was met een meisje waar ik verliefd op was. Dat soort zaken kunnen allemaal van invloed zijn. Het is niet altijd zo simpel en van achter de toetsenbord oordelen is natuurlijk erg makkelijk.

13 mei 2020 om 13:27

Dus, jij zegt dat hij, als hij niet bijtekent, voor een habbekrats op te halen is deze zomer. Ik zeg: Raiola--PSV--Gravenbergh! Zou ook goed zijn voor die jongen. Komt bij Ajax toch niet veel aan spelen toe als iedereen fit is. Voor zijn ontwikkeling zou een move naar PSV het beste zijn. Kan hij naast Ihattaren het nieuwe PSV middenveld vorm geven.

13 mei 2020 om 13:57

Jij vindt het ee stap omlaag. De vraag is of dat ook daadwerkelijk zo is. Ja, als je alleen vandaag kijkt. Maar als je een wat helderder blik hebt en als je bovendien ook een beetje de geschiedenis kent van hoe voormalige Ajaxspelers het bij PSV hebben gedaan, dan zou je nooit zoiets zeggen. Het is geen stap omhoog, nee, dat klopt inderdaad. Maar omlaag? Haha.

13 mei 2020 om 14:21

Uiteraard heeft Ajax aan 'status gewonnen'. Punt is vooral dat ik dat zie voor wat het is. Een fase. Ajax had in 1995 een nog veel betere status dan nu. Die status is daarna compleet verdwenen en is nu weer terug. Dat maakt van Ajax niet ineens weer de enige topclub van Nederland. PSV is vanzelfsprekend óók een topclub. En dat Gravenbergh dat als stap terug zou zien is een aanname. Ik denk, mijn aanname, dat hij dat niet denkt. En mocht je bedoelen, Ajax gaat CL spelen (als die ooit hervat wordt, een keer) en PSV misschien niet eens Europees voetbal! Dan heb je daarin wel een punt, maar geen gelijk. Het kan zomaar zijn dat Ajax het seizoen erop geen CL meer speelt, en PSV wél. En is dan PSV opeens weer een stap hoger dan Ajax? Snap je? Korte termijn visie allemaal. PSV is een uitstekende optie voor die jongen en als je jouw suggesties opvolgt dan is de transferwaarde van die jongen zodanig gekelderd dat PSV hier een koopje aan zou hebben.overigens, los van het voorgaande, vind het wel frappant hoe deze jongen van een regelrechte sensatie paar maanden geleden, dankzij de berichten over zijn contract én Mino Raiola, ineens heel snel weer terug is in de categorie 'ach, zo goed is ie echt niet, middelmatige speler, matige speler, zie hem graag vertrekken'. Valt jou dat niet op?

13 mei 2020 om 13:38

" Als ie niet wil gewoon niet doen. Hij is nog niet eens basisspeler en eist allenaal dingen ". Hoe weet je dat hij " allemaal dingen " eist, terwijl je helemaal niet bij de onderhandelingen hebt gezeten?. Ik heb een jaar geleden al voorspeld dat het een moeilijk verhaal zou gaan worden omdat dat altijd het geval is bij spelers die Raiola als zaakwaarnemer hebben. Hij ( Gravenbergh ) heeft goede ouders die hem tot nu toe met beide voetjes op de grond hebben weten te houden, maar het is afwachten hoe het nu gaat, nu hij de handtekening van zijn ouders niet meer perse nodig heeft om een contract te ondertekenen. En hoe beinvloedbaar hij is. Raiola liep vorig jaar al overal met hem te leuren, waaruit duidelijk blijkt dat die hem het liefst al eerder naar het buitenland had gebracht. Daarbij gaan zaakwaarnemers in de Coronacrisis financieel de grootste klappen krijgen, aangezien het niet alleen de algemene verwachting is dat de spelerssalarissen en de transfersommen dramatisch omlaag zullen gaan, terwijl de zaakwaarnemers daar hun commissies op baseren, maar bovendien ook de nieuwe Fifa regels voor zaakwaarnemers miv dit seizoen ingaan. En ook die er financieel flink bij hen in zullen hakken. Daarom zullen ze er normaal gesproken flink op gebrand zijn om zoveel mogelijk zaken te doen.

13 mei 2020 om 13:55

Scepticus. "daarbij gaan zaakwaarnemers in de Coronacrisis financieel de grootste klappen krijgen, "zozo, dat zijn even wat aannames zeg! Lijkt me ook een losse flodder. Niet iedere zaakwaarnemer werkt op die commissiebasis die jij voorspiegelt en iedere zaakwaarnemer stelt de fees zelf vast, soms niet eens gerelateerd aan de betaalde transfersom. Lijkt me wel duidelijk dat jij hier gewoon weer reageert op jouw bekende rode lap: Mino Raiola. Zodra die naam hier ergens in een topic verschijnt dan is Scepticus er als de kippen bij om zijn gal te spuwen op deze man en verdwijnt ieder greintje objectiviteit direct de deur uit om plaats te maken voor de supporter Scepticus. En wat volgt is bijna standaard een ongenuanceerd en ongefundeerd verhaal, gevolgd door een forse uithaal op deze man. Heel doorzichtig allemaal. En ook heel zwak. Zaakwaarnemers die volgens jou het belang van de clubs, in dit geval Ajax, óók zouden moeten dienen hebben er niets van begrepen. Raiola begrijpt wél wat zijn taak is. En doet dat met verve. En, als dat noodzakeljik is, ook zonder enige aandacht voor het belang van Ajax maar puur voor dat van zijn cliënt. Jij pretendeert hier toch altijd verstand te hebben van juridische zaken? Jij weet toch, zeg jij, hoe advocaten werken en wat hun taken zijn? Wel, die van een zaakwaarnemer verschilt daarin nauwelijks. Alleen het belang van de cliënt telt, de rest niet. Probeer dat te snappen. Hoef je ook niet meer met die zure stukjes over Raiola te komen.

Ben ergens wel blij dat PSV geen gezeik heeft met Mino. Het is helaas gewoon een hele geode zaakwaarnemer. Maar als belangenbehartiger van een club had ik echt zo min mogelijk zaken gedaan met deze gast. Voor elke Pogba van Mino heb je ook 3 andere leuke middenvelders.

13 mei 2020 om 11:37

Geen gezeik? Hierboven staat nota bene nog in het artikel hoe moeizaam het met Malen ging. Dat Psv er aan toe geeft is iets anders dan er geen gezeik mee hebben. Je ontkomt er soms niet aan, maar als club had ik inderdaad ook de spelers die onder zijn bewind vallen elke keer snel de transfermarkt op gemieterd op het moment dat die spelletjes weer beginnen. Dat gaat onbewust bij Mino dan ook iets veranderen in zijn onderhandelingen met zo'n club.

13 mei 2020 om 11:45

Heeft Ihattaren al verlengd? Die zit toch ook in de stal van Raiola? Ik denk dat Raiola schijt heeft aan deze coronacrisis en ook daar weer het onderste uit de kan probeert uit te halen. Zijn goed recht, maar ben benieuwd of PSV in deze situatie daar aan kan voldoen.

13 mei 2020 om 11:59

Messi. Ik dacht dat 'ie nog aardig lang vast lag, maar zie nu inderdaad dat 'ie tot 2022 vast ligt. Dat is dus ook dit jaar verlengen of anders een hele moeilijke onderhandelingspositie volgende zomer hebben voor Psv.

13 mei 2020 om 12:14

Railoa lijkt me nu echt de persoon die niets met clubs heeft. Als een club failliet gaat dan is het maar zo, hij zal dan kijken hoe hij daar geld aan kan verdienen. Als persoon heeft hij gewoon andere normen dan ik, prima dat mag, maar het is niet mijn stijl.

13 mei 2020 om 13:34

Inkemontana. Dus omdat Spaan beweert dat de onderhandelingen tussen Malen en PSV 'moeizaam verliepen' dan is dat ook direct zo? Welnee, wat Spaan daar zegt is onzin. Er is onderhandeld, zeker, maar dat die moeizaam verliepen klopt gewoon niet. Malen wilde persé terug naar Nederland en PSV was de juiste sportieve uitdaging. En dat onder jouw bewind spelers de transfermarkt op zouden gaan als Raiola 'spelletjes' ging spelen is gewoon keihard kapitaalvernietiging. Spelers en clubs zijn niet gek. Elke speler die dit weet zal, om weg te komen van jouw club, direct Raiola inschakelen en ineens daalt je prijskaartje enorm en verdampt eventjes een heleboel geld. Vraag jezelf anders eens af waarom Ajax nooit daadwerkelijk dat advies van Cruijff, dat spelers die agenten namen die Ajax niet goedkeurde moesten vertrekken, in de praktijk heeft nagevolgd? Wat dacht je nou zelf? Dat Raiola daardoor ging veranderen? Welnee. Het leidt er alleen maar toe dat nog veel meer spelers dan nu al het geval is vertrekken. En dat is niet erg als het om spelers gaat die toch niet ver zouden komen, maar uiteraard doet het pijn als een speler die je voor mooie bedragen kon verkopen bijna gratis de deur uit loopt omdat je een soort 'principieel standpunt' wilt huldigen. Sorry, maar in de echte wereld kosten principes gewoon heel erg veel geld. En we weten ook allemaal wel dat Ajax afhankelijk is van het jaarlijks duur verkopen van de beste spelers om te overleven. Dus een dergelijke houding kan Ajax zich onder geen beding veroorloven.

13 mei 2020 om 14:02

Constante Kante. Ik denk dat je de contract verlening van Malen even hebt gemist? Er is niet alleen onderhandeld op het moment dat Malen terug naar Nederland kwam En wat Ajax en Raiola betreft, Ajax stelt zich al vrij hard op rondom zijn spelers. Toevallig zijn ook zeer spelers die uit zijn stal van Ajax de laatste jaren komen eigenlijk allemaal mislukt. Bouy, Kishna, Bakker, Kluivert (is nog beetje twijfelgevalletje of ie 't redt), ze zijn er nou niet allemaal erg positief uitgekomen nadat Ajax zich hard opstelde in die onderhandeling met Raiola. De enige die echt goed terecht is gekomen dat is de Ligt, maar die was al heel ver voordat Raiola zich er uberhaupt mee ging bemoeien.

13 mei 2020 om 14:35

Nee hoor, ik denk dat jij die gemist hebt. Die onderhandelingen hebben qua tijdsbestek niet langer geduurd dan normaal bij tussentijdse verlengingen. Partijen waren het al snel eens over de meeste punten en hebben altijd heel duidelijk aan gegeven dat ze er wel uit gingen komen. Wezenlijk anders dus dan hoe de onderhandelingen met de Ajaxdirectie liepen en lopen. Los daarvan, Dat Bouy en anderen mislukten, is dat voor 100% te wijten aan Raiola? Hoe dan? Het is nogal een stelling dat Bout mislukte omdat die wegging bij Ajax. Hoe toon je dat aan? Het is toch gewoon dat deze speler gewoon lang niet zo goed blijkt te zijn als zijn belofte was? Hoezo is dat de schuld van Raiola? WIl jij zeggen dat Bouy anders momenteel bij PSG of Barcelona had gespeeld, als hij gebleven was bij Ajax? Hoe weet je dat? Lijkt me onzin. Spelers die het echt hebben, drijven boven. Bouy verzoop. Niet omdat hij Raiola had, maar omdat hij gewoon niet goed genoeg was. Dat overkomt wel meer spelers in de Ajaxjeugd. Sterker, als er per generatie één of twee wel slagen, dan is dat een mooie generatie. En ik begrijp uit de vele aankopen van Ajax de afgelopen seizoenen dat men vind dat de huidige generarie niet heel succesvol is of gaat zijn (de serie Sierhuis, Ekkelenkamp, Eiting, De Wit en noem maar op) en dat de generatie erna (unuvar en zo), pas weer Ajax waardig zijn. En dat Kishna's carriere door zijn knieblessures is gesloopt en niet door Raiola, dat weet ook iedereen. En sterker, Raiola heeft voor Kishna tenminste nog een mooi contract geregeld zodat hij ondanks het einde van zin carriere nog een paar miljoen heeft weten te verdienen. En hoezo is Bakker mislukt eigenlijk? Is transfervri vertrokken bij Ajax en kreeg in februari twee basisplaatsen bij Psg. En toen kwam Corona.

13 mei 2020 om 14:54

@constante. Ja die heb ik totaal gemist, daarom benoem ik hem ook als eerste, prima comeback kerel! Er is in die periode zeer vaak over zijn verlenging geschreven die vergelijkbaar zijn met de contractverlengingen die bij Ajax altijd onder Raiola zijn spelers plaats vinden. Moeizaam, heet hangijzer, en het lekker lang rekken (een halfjaar doorloop over contractverlenging is niet bepaald normaal) . Uiteindelijke verlengde Malen zijn contract pas begin augustus, bij een contract dat het volgende jaar juli zou aflopen, dat is rijkelijk laat voor een contractverlenging van 1 van je grootste talenten/spelers. Dus je kan de wijze gaan uithangen, maar het was zeer zeker wel een heet hangijzer, ook voor Psv. Verder ga je heel erg in op het mislukken gedeelte terwijl dat van mij alleen maar een toevoeging was bedoeld op dat Ajax zich hard opstelt als het om Raiola zijn manier van onderhandelen gaat. Jij zegt tegen mij dat Ajax zoiets niet kan maken, terwijl Ajax het al voor het grootste gedeelte doet met zijn spelers. Bouy, Tete, Kluivert, Bakker, Kishna ze werden allemaal snel verpatst, of er kwam geen verlenging in de vorm van Bakker, om maar niet op de salariseisen van Raiola in te gaan.

13 mei 2020 om 19:03

Sorry, maar ik herken weinig in je perceptie. Als jij graag wilt dat het allemaal moeiljik was bij Malen vanwege Raiola, dan vind je maar lekker wat jij wilt. Alsof we nu opeens De Telegraaf moeten geloven, die riep dat PSV Malen kwijt ging raken, terwijl ook uit kamp Malen zelf constant berichten kwamen dat hij er gewoon uit ging komen met Psv. Ik snap wel wat je probeert. Ajax heeft alleen negatieve ervaringen met Ajax. En dús kan het niet zo zijn dat PSV die problemen niet heeft en prima met Raiola samen werkt. En ja, de waarheid doet pijn. Snap ik best. Maar feit is gewoon dat PSV gewoon zakelijk met Raiola werkt en het niet nodig heeft om enerzijds met die man te onderhandelen maar tegelijkertijd stoere dingen roept als 'spelers die hem als agent hebben moeten vertrekken'. Net zoals jij dat roept. Nou, mooi lijstje zeg, met de spelers die jij noemt, maar hoeveel kapitaal is hierdoor vernietigd beste jongen? Reken mij dat eens voor dan.

13 mei 2020 om 11:43

Spelers zijn ook niet dom. Die willen gewoon een intelligente ervaren zaakwaarnemer die het beste voor je carriere uit de kan haalt. Want als het aan de clubs ligt betalen ze je een dubbeltje voor wat ze aan je verdienen.vergeet niet dat we in Nederland maar een klein landje zijn dat erg goed is in opleiden door onze kenniseconomie. Dus geldt het voor elke werknemer van een Bvo, als je ergens drie keer meer kan verdienen dan pak je dat aan. Datzelfde geldt voor elk bedrijf als je goedkoop een werknemer kan scoren.

13 mei 2020 om 12:16

Maar dat is bij Raiola ook het punt. Hij regelt vaak niet wat het beste is voor de carriere, maar voor de portemonnee. Bij oudere spelers is dat soms nog niet zo'n probleem, maar voor jonge spelers wel.

13 mei 2020 om 12:30

Wat heb je eraan als je als voormalig toptalent met 28 jaar plots niet eens meer aan de bak kunt komen bij Eredivisie-clubs? Jongens als Kishna en Bouy gaat het nou niet bepaald voor de wind met betrekking tot hun sportieve carriere en zoveel hebben zij nou ook weer niet geboerd. Het valt me sowieso op dat buiten de jongens die net pas aan hun carriere beginnen elk jong talent al in het buitenland zit. Ook zie ik dat de grote talenten van AZ bij deze Raiola zitten, dus ik hoop dat er een goede kop op die jongens zit.

13 mei 2020 om 12:44

PSV lijkt z'n handen anders ook behoorlijk vol te hebben aan deze meneer, mits Spaan gelijk heeft met betrekking tot Malen. Ook de onderhandelingen met Ihattaren lijken nog niet heel erg de vlotten, terwijl er steeds meer verhalen gaan dat hij Malen weg wil brengen. PSV lijkt vooral wat flexibeler richting Raiola omdat PSV ook weleens binnen de stal van Raiola kijkt naar versterkingen. Echter zal de relatie tussen PSV en Raiola ook flink bekoelen als blijkt dat hij van plan is Ihattaren weg te brengen naar het buitenland.

De wereld heeft het veel te ver laten komen door types als Raiola zover te laten gaan.als er een x-aantal clubs zijn die zouden zeggen, geen enkele speler is meer bij ons welkom die met hem in zee gaat gaat het snel bergafwaarts ...enig nadeel is, dan moeten veel clubs dat doen en ook de kapitaalkrachtige clubs.voor een Ajax zou dat betekenen dat zij enorm veel spelers kwijt raken als zij voor hem blijven kiezen.wanneer meerdere clubs dit ook besluiten is Raiola minder interessant voor een speler.

13 mei 2020 om 11:28

Inderdaad. Ajax is echt niet afhankelijk van een Gravenberch. Ik zie er (vooralsnog) nog geen nieuwe Rijkaard in. Het scenario Bazoer lijkt momenteel meer waarschijnlijk.

13 mei 2020 om 11:49

Het lijkt mij sterk dat een miljardensector kan zeggen tegen werknemers. Dit is wat we je betalen en een zaakwaarnemer is niet welkom.uiteindelijk blijven spelers werknemers die drie keer per dag trainen op het hoogste niveau en een gevaarlijke sport beoefenen waar een klein foutje al kan betekenen dat je je been breekt en het einde carrière is.

13 mei 2020 om 13:41

Topsport is per definitie heel erg slecht voor je lichaam. Voor die stelling bestaan diverse wetenschappeljike onderzoeken die dit bewijzen. En in zijn algemeenheid zijn contactsporten inderdaad geklassificeerd als 'gevaarlijk' omdat je op een heleboel manieren heel veel kans loopt om blessures op te lopen. Dat jij denkt dat dit nauwelijks voorkomt bij jeugdspelers en een gokje waagt, doet hieraan niets af. Het gaat om de sport als geheel niet wat de kansen zijn op een carriere beëindigende blessure bij jeugdspelers alleen.

14 mei 2020 om 02:15

Er zijn genoeg voorbeelden van talenten in jeugdopleidingen die door blessures nooit meer hun niveau haalden en het nooit hebben gemaakt.

Vaak hadden dit soort jongens ook geen diploma en kwamen ze soms zelfs in het criminele circuit terecht.

13 mei 2020 om 11:50

"types" als Raiola zijn juist het gevolg van de voetbalwereld, niet de oorzaak. Ik ben zelf uberhaupt geen fan van zaakwaarnemers, maar je oogst wat je zaait en de voetballerij mag zichzelf dus bedanken voor deze geld-graaiende zaakwaarnemers.

Verbaasd reageren op de manier waarop een zaakwaarnemer opereert. Ehm, dat is toch het spel Spaan? Net zo goed als Overmars in eerste instantie laag gaat zitten bij het bieden op een nieuwe speler. Hoeven we niet verbolgen over te doen volgens mij

13 mei 2020 om 11:53

Inderdaad. Spaan is gewoon een emotioneel wrak geworden door de jaren heen. Hoe je je kunt opwinden over dit soort zaken. Alsof er niks belangrijkers is. Er is werkelijk niks mis mee om uit te spreken wat Ajax van plan is met Gravenberch, dat geeft perspectief. Dat vraag ik mijn baas / projectleider ook ... wat is het plan? En dat een zaakwaarnemer het onderste uit de kan wilt halen ... tja ... het gaat toch om "zaken", niet liefdadigheid? Als hij elder een beter plan krijgt of meer kan verdienen en hij voelt geen loyaliteit naar Ajax, dan is dat zo - dan ga je maar. De markt doet z'n werk. Het kan ook verkeerd schieten en dan heb je een kut carrière. Het is maar net hoe hard je 't wilt spelen. Er zijn 3 partijen, allen volwassen, ze maken zelf de keuzes die ze belangrijk vinden zou je zeggen, maar blijkbaar bepaald malle eppie Spaan nu de markt?

13 mei 2020 om 13:15

Het verschil is dat dit de verhouding tussen club en speler en supporter en speler kan verstoren. Dat Overmars hard onderhandeld met een club om een bepaalde speler aan te trekken heeft geen impact op deze speler. Ik zie wel degelijk een verschil.

13 mei 2020 om 13:28

Tja, zo kun je overal wel iets van maken. Je zou ook kunnen zeggen dat Overmars daarmee de verhoudingen met de verkopende club kan verstoren. Het is gewoon selectieve verontwaardiging

Een beetje ongenuanceerd van Henk, maar als ik er vanuit mag gaan dat Ajax iig nooit kan garanderen dat hij vaste basisspeler zal worden, wat kan dan zoal onderdeel zijn van dat plan?

Ik ben geen fan van Raiola, maar... "De onderhandelingen met PSV hebben net zo lang geduurd totdat Raiola voor Malen het onderste uit de kan had gehaald’’. Is dat niet wat een goede zaakwaarnemer hoort te doen?

13 mei 2020 om 11:35

niet alleen. Hij moet het totaal plaatje in de gaten houden. Dus ook kijken naar de ontwikkeling van de voetballer en de wensen van de voetballer lijkt me.als je alleen maar voor snel en veel geld gaat, kan dat nadelige gevolgen hebben voor je carriere.prima als een speler daar voor kiest, maar komt het bij de speler vandaan of bij Raiola, dat vraag ik me bij hem wel eens af.

13 mei 2020 om 13:00

Een plan dus. Laat hij nou net dat ook uitgevraagd hebben

13 mei 2020 om 11:48

Dat hangt van je interpretatie van de rol van zaakwaarnemer af. Ik persoonlijk vind dat een zaakwaarnemer wel wat meer verantwoordelijkheid heeft dan er een goed salaris uitslepen. Ik vind dat een een zaakwaarnemer (vaak bijna een soort zoon-vader relatie) ook een adviserende rol heeft m.b.t. carriereplanning etc. Als je een zaakwaarnemer ziet puur en alleen om een zo goed mogelijke deal voor een speler te realiseren, dan heb je aan Raiola een fantastische zaakwaarnemer.

13 mei 2020 om 12:06

En Rugu hoe was de werksfeer tussen jou en Raiola? Blijkbaar weet jij precies wat Raiola wel en niet doet, dus neem aan dat jij zakelijk met hem in zee bent geweest? Valt mij op dat mensen zonder enige vorm van kennis maar wat roepen over Raiola, alsof hij spelers onder druk zet om bij bepaalde clubs te tekenen. Er is werkelijk nog geen 1 speler uit zijn stal geweest die negatief over hem heeft gepraat of enige vorm van druk hebben gevoeld. De enige mensen die ik dat hoor roepen zijn de mensen die hier reageren. Wie zegt dat Raiola geen adviserende rol heeft?

13 mei 2020 om 12:51

Onder druk zet? Dat zeg ik toch helemaal niet? Het grappige is, is dat ik mijn stuk bewust geen mening over Raiola gevormd heb, behalve het feit dat hij het op zakelijk vlak uitstekend is. "puur en alleen op zakelijk vlak is hij steengoed", de rest heb ik geen idee over. Volgens mij willen jouw ogen heel graag dingen lezen die er niet staan. Ik ben ik mijn relaas juist weg gebleven van vooroordelen en beschuldigingen. Ik heb ervoor gekozen om het neutraal te houden. Grappig dan jij dan over iets struikelt waar helemaal geen sprake van is.

13 mei 2020 om 13:36

Volgens mij zet jij Raiola wel degelijk in een bepaald kamp als zaakwaarnemer? Als je een zaakwaarnemer zoekt die geen assisterenderol vervult in carrièreplanning, maar ervoor kan zorgen dat je bij de club komt die het meeste voor je betaalt moet je Raiola nemen? Want je geeft aan dat jij vindt dat een zaakwaarnemer meer moet doen dan alleen de beste deal eruit te slepen, maar zover ik begrijp valt Raiola daar dus niet onder? Anders had je hem die kwaliteiten ook wel toe gedicht lijkt mij.

13 mei 2020 om 13:59

Ik zeg helemaal niet dat Raiola daar wel of niet onder valt. Ik dicht hem die kwaliteiten niet toe omdat ik niet weet of hij die heeft (ik mocht toch niet iemand kwaliteiten toedichten of juist niet als ik niks over zijn persoonlijke aanpak weet) je spreekt jezelf nu tegen. Het feit dat je zoveel vraagtekens in een relatief kort verhaal nodig hebt, geeft aan in hoeverre je verhaal doorspekt is met aannames.

Het is ze werk om het uiterste uit de kan te halen voor zijn cliënten. Al dat gezeik dat Mino alleen aan geld denkt, ja klopt want dat is ze werk net als welke andere verkoper van een bedrijf.

13 mei 2020 om 11:37

@simontahamata en Mba1. Volgens mij zou het een zaakwaarnemer moeten gaan om de ontwikkeling van een spelersipv het onderste uit de kan halen op financieel gebied. Zeker wanneer ze nog jong zijn. Dergelijke spelers hoeven zeker niet onderbetaald te worden, maar een topsalaris geven omdat ze groot talent zijn (maar nog weinig hebben laten zien) is ook onzin. Spreek dan in het contract af dat ze bij een minimaal aantal basisplaatsen (minuten in het eerste) dat ze een bonus ontvangen. En iedereen weet inmiddels dat wanneer je bij Ajax basisspeler wordt je vervolgens een mooie transfer kunt maken.

13 mei 2020 om 11:52

@jlp40, Ehm nee. Een zaakwaarnemer moet zoveel mogelijk aan de wensen voldoen van zijn client. Dat kan speeltijd zijn, geld of een bepaalde locatie. Een van der Wiel was al meer met andere dingen bezig en vond voetbal niet eens leuk meer. Die plaats je in een metropool als Toronto. Prima zet.

Wat moet het een vermoeiend zijn om met die Raiola te dealen. Een 17 jarig talent die net een handjevol wedstrijden in het eerste heeft gespeeld. Doe hem een aanbod, als die het niet accepteert zet je hem gewoon op de transferlijst. Het is een goed talent maar het is ook niet zo dat je de nieuwe wereldster misloopt anders.

13 mei 2020 om 11:31

Ik denk wel dat ryan het in zich heeft om de wereldtop te halen. Hij word nu misbruikt als cvm en doet dat zelfs nu al redelijk. Maar er lopen genoeg potentiele wereldtoppers rond die wel naar ajax willen. Als ryan zo groot salaris wil en evt een percentage van zijn eigen transfer (net zoals toen bij Kluivert) dan he geld naar lekker investeren in een amder talent.

13 mei 2020 om 11:34

Je kunt toch niet nu al zeggen of hij wel of geen wereldster wordt? Is pas 17, heeft genoeg verbeterpunten, maar heeft wat mij betreft alles in huis om een grote speler te worden.

13 mei 2020 om 11:44

Dat weet je ook niet. Maar moet je hem dan maar ten koste van alles binnen willen houden. Ik denk dat Ajax zijn waarde en potentieel prima kan inschatten en zal naar aanleiding daarvan een aanbieding doen. Als de speler dan hoge eisen stelt (en het ook krijgt) kan het ook voor frictie in de kleedkamer zorgen. Want dat hij voor de crisis zo veel speelde had ook grotendeels te maken met alle blessures, als iedereen fit is zit hij gewoon op de bank voorlopig.

Vind het punt wat Spaan aan haalt van Malen juist een slecht voorbeeld. Daar heeft Raiola precies gedaan wat hij hoort te doen als zaakwaarnemer, namelijk het best mogelijke contract er uit halen wat er in zit. Malen heeft bij getekend en verdient dus blijkbaar enorm veel. Dan heb je het als zaakwaarnemer toch juist goed gedaan?

13 mei 2020 om 11:32

Ja juist en het is ook goed dat hij probeert voor Gravenberch hetzelfde te doen. Als Ajax hem dat niet waard vindt, dan kan hij er voor kiezen om elders te gaan spelen. Ik snap ook wel dat Ajax hem niet de hoofdprijs gaat betalen nu, wat heeft hij immers al gepresteerd in het eerste van Ajax.

13 mei 2020 om 11:40

Verschil is dat Malen al zeer belangrijk was voor PSV en Gravenberch inderdaad nog maar een paar potjes heeft gespeeld bij Ajax. Ik ben er overigens niet bang voor en denk dat hij wel bij tekent. Mocht het niet gebeuren voel ik er minder wrok voor dan bij Kluivert, omdat die zelf ook van alles en nog wat riep.

Goh daar word mino ook voor betaald om het onderste uit de kan te krijgen. Net zoals Overmars betaald krijgt om een behoorlijke selectie op de been te krijgen en zoveel mogelijk geld voor ajax te genereren. En als overmars dat beter denkt te kunnen met een (braziliaans) talent moet overmars daar zijn geld maar insteken... Dat ryan uit de eigen jeugd komt maakt hem niet heilig...

Ik heb hem niet vaak bij bij jong Ajax gezien, maar in de wedstrijden in het eerste heb ik nog weinig unieks aan hem gezien. Hij viel voornamelijk negatief op door knullig balverlies.

Ben ik nou gek? Het vragen van een jeugdspeler om een plan is toch een zeer legitieme vraag? Spaan haalt er van alles en nog wat bij en ik weet dat Raiola niet echt gepruimd wordt door de leden van VZ, maar zijn eerste prioriteit is toch echt het belang van de speler. Dat belang is de ontwikkeling en de financiele component en dat in een juiste verhouding.

13 mei 2020 om 11:39

Het probleem is: is bij Raiola de balans tussen het financiele en het sportieve deel van een overeenkomst er wel? Want bij hem heb ik het idee dat geld voorop komt, en ontwikkeling een bijkomstigheid is.

13 mei 2020 om 12:13

Dat is misschien jouw idee, maar ik begrijp dat er om een plan gevraagd wordt en dat duidt tovh echt op ontwikkeling

13 mei 2020 om 12:36

Leuk, maar ik het het vermoeden dat ook in die plannen nogal een verschil kan zijn tussen wat Raiola eist en wat een club kan bieden, zeker als het om een jeugdspeler gaat.

13 mei 2020 om 12:57

Dat is dan toch gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Dat is de rol van een zaakwaarnemer; de afweging tussen financieel en ontwikkeling.

13 mei 2020 om 11:52

Het probleem is dat het plan heel duidelijk is en volledig afhankelijk is van het presteren van Gravenberch. Als Gravenberch namelijk gepresteerd had en zijn kansen had gepakt, was ie nu basisspeler geweest. Hij deed het goed tijdens het trainingskamp in de winterstop, waardoor hij de eerste wedstrijden na de winterstop een basisplaats kreeg. Echter liet hij het in die wedstrijden niet zien en was hij vooral verdedigend kwetsbaar (zie FC Groningen uit) waardoor hij zijn plek op het middenveld weer kwijtraakte. Wat voor plan wil men dan? Als Gravenberch zich positief manifesteert in de voorbereiding op het nieuwe seizoen maakt hij een grote kans op een basisplaats, want een Donny die nu op zijn plekkie speelt kan weer prima naar de 10 positie. Echter als Gravenberch het niet goed doet kan hij zomaar weinig speelminuten krijgen. Dat is dus het plan en de sleutel ligt bij hem.

13 mei 2020 om 12:56

Dat is altijd; als je goed genoeg bent komt je er wel en anders niet.deze jongen heeft nog niet echt kunnen overtuigen afgeopen seizoen en dat kan je gezien zijn leeftijd niet echt kwalijk nemen.ik begrijp wel dat hij duidelijkheid wil waar hij staat en hoe zijn pad er uit ziet (bv spelen in bkerwedstrijden etc.)

13 mei 2020 om 13:48

Die duidelijkheid is er gewoon. Hij is kandidaat basisspeler en zijn pad is volledig afhankelijk van zijn prestaties in de voorbereiding of ie begint als basisspeler of dat hij vanaf de bank met invalbeuren zich moet gaan bewijzen. Voorlopig is het programma van seizoen 2020/2021 nog volledig in het ongewisse. Als de CL doorgaat en Ajax groepsfase speelt wordt het gezien de late start van de Eredivisie zeer druk, waardoor er gerouleerd moet worden. Dan komen de niet basisspelers dus ook weer meer in beeld om extra minuten te maken. Als hij toevallig op dat pad terecht komt na de voorbereiding. Maar ja daar valt nog niks over te zeggen qua speeltijd en kansen. Want we kennen het programma niet. De derde optie is dat hij omdat hij niet presteert in de hierarchie heel ver terugvalt en weinig speelminuten krijgt. Daar kan je nog weinig over zeggen als plotseling blijkt dat Martinez, Alvarez, Eiting en Marin hem allemaal naar de kroon steken en van de Beek niet op 10 beland. Echter is dat niet het uitgangspunt. Welk pad het wordt moet ie op het veld uitvechten met zijn concurrentie.

13 mei 2020 om 12:07

Spaan is nooit objectief als het jeugdspelers van Ajax betreft. Echter is het plan van Ajax voor Gravenberch toch al jaren duidelijk? Dan lijkt het er vooral op dat die jongen bepaalde garanties wil die geen enkele club hem gaat geven of dat dat excuus gebruikt word terwijl het aan het financiele plaatje ligt. Bovendien kun je betwisten of Raiola het beste is voor de ontwikkeling van jonge talenten. Het sportieve plaatje (de ontwikkeling) botst bijna altijd met het financiele bij Raiola en vaak wint de laatste 't.

Mino is voor voetballers op enkelen na een hele goede zaakwaarnemer. Haalt het onderste uit de kan, zorgt dat spelers naar schier onmogelijke topclubs gaan etc. Is het voetballend gezien altijd de beste keuze voor de speler? Nee. Maar dan vind ik dat je de schuld bij de speler moet leggen en niet bij Mino. Mino doet wat de speler wilt, en zorgt er alleen voor dat de best mogelijke deal eruit gesleept wordt.

13 mei 2020 om 12:15

"...zorgt dat spelers naar schier onmogelijke topclubs gaan etc." - Is dat dan zo enorm fantastisch op de lange termijn? Leuk hoor dat zo'n Ouasim Bouy een club als Juventus op z'n CV heeft staan, maar die jongen heeft nauwelijks gepresteerd, is inmiddels 26 jaar, is 8 keer verhuurd en dwingt nergens nog een basisplaats af. Ook bij PEC Zwolle was hij in z'n laatste periode geen onbetwiste basiskracht. Niet bepaald een indrukwekkend CV als voormalig toptalent. Bij Raiola is het sportieve plaatje ondergeschikt aan het financiele plaatje en dat is in veel gevallen niet goed voor de sportieve carriere van jonge talenten.

13 mei 2020 om 14:50

Ja maar dat is niet Raiola s schuld. Hij is zaakwaarnemer en geen lifecoach. Hij regelt de zakelijke kant en die is optimaal bij hem. Een genie in zijn vak!

14 mei 2020 om 11:19

Wij weten niet wat er achter de schermen gebeurt. Bovendien schrijf ik ook niet dat Raiola de hoofdverantwoordelijke is voor het falen van die jongens. Ik kaart gewoon eventuele scenario's aan met een voorbeeld. Bovendien vind ik het ontzettend kort door de bocht om te stellen dat een zaakwaarnemer alleen de zakelijke kant regelt en dat hij daarom een genie is. Zaakwaarnemers bemoeien zich met veel meer aspecten en dus heb je ook veel meer verantwoordelijkheden.

De onderhandelingen met PSV hebben net zo lang geduurd ¬totdat Raiola voor Malen het onderste uit de kan had gehaald.maar dat is toch de rol van de zaakwaarnemer Henk.... Laten we anders clubs maar 100% macht geven bij contractonderhandelingen.. Nee dat zal lekker werken.

13 mei 2020 om 12:02

En dat is de reden waarom ik ben voor vastgestelde Cao's in de voetballerij zoals dat op de normale werkvloer veelvuldig gebeurt. Momenteel is het een "wat-de-gek-ervoor-geeft-beleid" en dan krijg je dit soort capriolen en spelers die abnormaal veel verdienen voor wat ze brengen.

Je kan een mooi salaris verdienen bij een mooie club in crisitijd. Ik vind het mooi als deze jongen blijft en zich ontwikkeld, zelfs als die dan faalt kan die a la Mitchel Dijks prima naar Bologna achtige clubs en daar lekker doorvoetballen en prima verdienen, dan verdien je ook rond de 800k. Bij Ajax gaan ze deze jongen met dit contract niet meer betalen dan dat dus ik zie geen logica om zo te zaniken om centen. Teken bij, bewijs je komend jaar en teken volgend jaar weer een jaartje bij voor een nog beter salaris. Als je bij Ajax top presteert kan je ook prima groeien tot 1,5 miljoen salaris (of meer).internationaal betalen ook niet alle clubs dat soort bedragen dus het lijkt me zeer aantrekkelijk, financieel en sportief om bij Ajax te blijven en daar volgend jaar als jong ventje weer een tiental basisplekken op je naam te zetten, dan kan je daarna altijd nog weg voor een mooier salaris of nog een jaartje blijven als je tevreden bent.

Die jongen is 17. Misschien effe afwachten tot hij een contract mag tekenen?

Gravenberch wil een plan zien? Misschien moet hij even achterom kijken. Gravenberch heeft in de jeugd gespeeld en is steeds sneller doorgeschoven naar een hogere lichting, hij heeft op een leeftijd van 18 jaar al een aantal eredivisie wedstrijden achter zijn naam staan, 2 volledige seizoenen Kkd. Daar lijkt toch een soort plan in te zitten? Gravenberch moet niet gaan denken dat hij gelijk een Tadic of Blind is die onbetwiste basisspelers zijn.

Wanneer Ajax, of welke club dan ook, een speler verkoopt of koopt gebeurt dat toch meestal ook tegen de meest gunstige voorwaarden. Mogelijk dat een club als dank voor bewezen diensten water bij de wijn doet maar dit is toch heel normaal.de heer Spaan is een eng mengseltje van Driessen en nog een paar onruststokers. Het trieste van dit soort mensen is dat zij zonder bewijs verhaaltjes neerkrabbelen wat fans in woede doet ontsteken.wat was het ook al weer: "vuilnisman, kan deze zak ook mee?" Deze slogan is sterk van toepassing op deze nitwit.

Spaan zet zoals zo vaak zijn emoties weer eens op papier, waardoor de boodschap in kracht verliest en meneer voor de zoveelste keer laat zien dat hij niet objectief kan zijn als het talenten uit de stal van Ajax betreft. Als ze niet bijtekenen of willen vertrekken, deugen ze niet en/of zijn ze toch niet zo goed, terwijl als ze blijven het toptalenten zijn die kunnen rekenen op zwijmelende gedichtjes over hoe geweldig ze wel niet zijn van meneer Spaan. Het is gewoon heel simpel: Hij heeft nog een 1-jarig contract, nog niet veel laten zien in Ajax 1 en hij komt nu in een leeftijdscategorie waarin spelers de grootste ontwikkelingen doormaken. Als hij zulke onrealistische eisen stelt, verkoop je hem gewoon en als dat niet lukt, laat je hem nog een jaar banken bij Jong Ajax totdat die jongen transfervrij de deur uit gaat. Ik geloof namelijk geen moment dat het plan van Ajax omtrent Gravenberch nog niet duidelijk is bij kamp-Gravenberch en ik mag toch hopen dat die jongen zelf wel snapt dat hij op sportief vlak nog niets te eisen heeft.

Ik zou als Ajax zijnde vanaf nu alles boycotten wat iets met deze zaakwaarnemer te maken heeft, en ook duidelijk communiceren naar nieuwe Ajax spelers dat wanneer ze hem nemen, hun carriere klaar is bij Ajax.

13 mei 2020 om 12:22

Dat heeft geen zin. Ajax moet gewoon dicht bij zichzelf blijven en elk geval individueel benaderen. Je moet je als club niet willen verlagen naar een niveau waarin je in gevecht gaat met een zaakwaarnemer.

Gewoon als Ajax zeggen die is het voorstel en anders niet. Dan mag hij verkocht worden maar het prijskaartje is 20 miljoen. Lekker verkopen dan en anders niet. Ik snap dat je een mooi salaris eruit wil halen voor je cliënt maar je zal ook moeten begrijpen dat het nog geen onbetwiste basisspeler is en hij nog veel moet leren.

Ik vind het niet raar dat Raiola namens Gravenberch bij Ajax vraagt om "een plan". Het zal uiteindelijk toch neekomen op de vraag of de speler in kwestie dat vervolgens zelf ook kan invullen. Je kunt bij wijze van spreken willen dat hij de nieuwe spelmaker wordt, de draaischijf van het team. Als Raiola namens Gravenberch zoiets verlangt kun je daar natuurlijk op ingaan, maar het zal wel altijd aan de trainer blijven of hij Gravenberch ook in die rol wil hebben. Immers de trainer wordt afgerekend op de resultaten en hij is dus verantwoordelijk voor de opstellingen waarmee hij die resultaten denkt te gaan halen. Een plan heeft pas kans van slagen als de speler in kwestie waar maakt wat hij vooraf min of meer vooraf verlangt.

"gravenberch heeft naar verluidt ook verschillende opties in het buitenland en in de afgelopen maanden kwam onder meer een aantal Italiaanse topclubs, Manchester United en Barcelona langs als mogelijke gegadigden" Manchester United interesse? Nou ik denk zolang Mino zijn zaakwaarnemer is dat je United kan wegstrepen. Zij zijn juist zijn spelers aan het dumpen. Lingard kon bijtekenen totdat hij Mino in de arm nam en Lingard verdween gelijk naar de transferlijst.

13 mei 2020 om 12:48

Ik denk dat dat eerder ligt aan het feit dat Lingard inmiddels al een aantal seizoenen aantoont weinig toe te voegen, maar nog wel financiele waarde vertegenwoordigt. Als je er dus een mooi bedrag voor wilt vangen, is dit wel een goed moment om hem van de hand te doen. Manchester United zal nog wel het 1 en ander willen halen en door de crisis zullen ze ook jongens moeten verkopen om die spelers te kunnen kopen. Lingard is dan wel een speler die in dat verkoopprofiel past.

"Een duidelijk plan". Gravenberch wil natuurlijk garanties die hij nog niet verdiend. Ik kan best begrijpen dat de speler misschien bang is dat een andere jongen zijn plek gaat innemen maar dat gaat ook in het buitenland gebeuren. En nog sneller dan in Nederland bij Ajax. Gravenberch moet gewoon hard werken en z'n best blijven doen. Natuurlijk is Raiola alleen maar uit op dingen waar hij van kan profiteren. Zo een jongen brengen naar clubs als Barcelona, Man Utd, of een Italiaanse topclub helpt z'n voetbalcarrière niet. Ja, alleen de bankrekeningen van zaakwaarnemer en jonge speler. Als voor Ryan geld het enige drijfveer is dan moet Ajax hem meteen verkopen. Dat soort jongens komen later nog wel van een koude kermis thuis.

Ik vind het ook wel sneu voor Gravenberch. Hij komt op mij over als een heel vriendelijke, rustige jongen. Die dit jaar best wel wat minuten heeft gemaakt en nog zeker 3 jaar moet rijpen voor een nieuwe stap. Maar door de samenwerking met die pizzabakker lijkt het direct alsof hij een geldwolf is, of uit is op een transfer. Natuurlijk zijn eigen verantwoording door met Mino in zee te gaan, maar toch.. Karakterbreuk als je het mij vraagt.

Zeer matige voetballer die nu opeens eisen gaat stellen. Het is hierboven al vaker benoemd, maar hij doet mij in alles denken aan Bazoer. Het enige verschil is dat ik Bazoer in zijn Ajax tijd beter vond voetballen dan Gravenberch nu. Natuurlijk kan hij zich nog ontwikkelen, maar als een speler nu al buitensporige eisen (wat ik denk dat Raiola heeft gevraagd) gaat stellen is het misschien beter hem te laten gaan en je te focussen op de echte talenten die er zeker aankomen. In plaats van deze huis/tuin en keuken voetballen die een goed fyziek heeft, maar aan de bal vaak zeer matig is.

Lekker laten gaan. Over het paard getild jochie. Weer een nieuw gevalletje Bazoer. Komt handelings snelheid en ook gewone snelheid tekort nog. Heeft in mijn ogen niks laten zien nog in de kansen die hij heeft gekregen afgelopen seizoen. Veel balverlies, vertraagd het spel eerder dan dat hij het versneld en ziet het niet snel genoeg.
Wellicht dat dit nog verbeterd maar om nu al meteen dingen te eisen vind ik voor zo'n broekie nogal wat. Ongetwijfeld dat onze Italiaanse pizzaboer hier een dikke vinger in de pap heeft. Die denkt alleen aan zijn commissie weer.

Als je een leuk bedrag voor hem kan krijgen, lekker laten gaan. Ik ben nog nooit erg onder de indruk van deze jongen geraakt. En als die o0k geen interesse heeft om bij Ajax te spelen, gewoon lekker laten gaan. Voor hem genoeg anderen lijkt me. Net als Kluivert en vooral Kishna overschat ook deze jongen zichzelf.

Als club lijkt het me verschrikkelijk om met Raiola te moeten onderhandelen, maar als ik voetballer was dan was hij ook mijn zaakwaarnemer. Het enige waar je als speler voor moet opletten is dat hij je te vroeg naar een Europese topclub brengt, waar je vervolgens compleet verzuipt. Dat is waar ik in dit geval ook bang voor ben, dat je Gravenberch dan over 5 jaar bij FC Zwolle ziet opduiken.

Ik onderhandel ook altijd over mijn salaris en dat vinden mensen altijd verstandig. Als een voetballer dat doet is hij een geldwolf. Als hij dadelijk op zijn 21ste zijn been breekt en genoegen had genomen met een matig salaris slaat hij zich ook voor de kop. Ik zeg niet dat geld de enige factor moet zijn maar dat je onderhandeld en je toekomst veilig probeert te stellen, lijkt me logisch...

Wauw wat hebben mensen al een sterke mening over een dun jongetje van 17.gravenberch heeft nog veel te leren, maar mensen hier doen alsof hij het team niet op sleeptouw neemt terwijl hij zo jong is. Hij speelde vooral z'n wedstrijden in de tijd dat het heel slecht ging, met jongens als Tadic enzv hoef je niet te verwachten dat hij dan het verschil maakt. Ik vind Mino ook een vervelende gozer, maar we weten nu nog vrij weinig en het is natuurlijk wel z'n baan om geld voor die jongen te regelen. Denk dat Ryan ook begrijpt dat er geen club in Europa is die zo veel kansen biedt voor hem als Ajax dat nu doet. Ik had ook op wat meer gehoopt, maar hij komt echt net pas kijken, mensen slaan door in die kritiek zeg.

Graag of traag meneer Gravenberch
Ligt het aan Riola? Die opdracht heeft hij misschien gekregen om het onderste uit de kan te halen voor meneer(jochie) Gravenberch.
Zegt al genoeg over meneer Gravenberch die niet serieus met zijn carrière bezig is en zelf donders-goed weet wat zijn tekortkomingen waren het afgelopen seizoen en dat het niet verstandig is . En als ie meteen wil cashen zou ik meteen naar Qatar of China gaan dan speelt hij elke wedstrijd en is daar elke wedstrijd de man of the match

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren