Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘AS Roma zoekt oplossing voor Justin Kluivert en denkt aan ruildeal’

Laatste update:

AS Roma is druk bezig met de invulling van de selectie voor volgend seizoen en i Giallorossi willen Moise Kean graag terughalen naar de Serie A. De jongeling ruilde Juventus vorig jaar in voor Everton, maar komt vooralsnog niet echt uit de verf in Liverpool. Als Roma erin slaagt om Kean te strikken, wordt Justin Kluivert mogelijk het kind van de rekening.

La Nazione en La Gazzetta dello Sport weten namelijk te melden dat de Romeinen ruimte zullen moeten maken in het salarishuis als zij Kean binnen willen halen en Kluivert staat in dat geval op de nominatie om te vertrekken. Zaakwaarnemer Mino Raiola vertegenwoordigt beide spelers en zou inmiddels al op de hoogte zijn van Engelse interesse in Kluivert.

Het in Florence gevestigde La Nazione suggereert dinsdag echter ook een tweede optie voor de 21-jarige aanvaller. Roma en Fiorentina werken achter de schermen al enige tijd aan een ruildeal, waarbij Cristiano Biraghi de gang naar de Italiaanse hoofdstad moet maken en Alessandro Florenzi en Leonardo Spinazzola de omgekeerde route bewandelen.

Kluivert zou eveneens onderdeel kunnen worden van een deal tussen de twee clubs, met Dusan Vlahovic als mogelijke vijfde speler die in de constructie betrokken wordt. Fiorentina staat echter niet te springen om een vertrek van de twintigjarige spits, waardoor het nog maar de vraag is hoe levensvatbaar deze deal uiteindelijk zal blijken.

Denk jij dat Justin Kluivert beter kan vertrekken bij AS Roma?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is al begonnen . Kluivert zijn zwerftocht na vertrek bij Ajax . Ik vorspel 4 clubs in 6 jaar en uiteindelijk een plek bij Pec Zwolle . Spijt heeft hij echter niet want : "ik heb getraind met de grootste namen en erg veel geleerd ".

5 mei 2020 om 14:26

Klopt en als ik de meeste Ajax fans mag geloven had hij bij Ajax ook niet gespeeld , dus al met al toch FF wat meer verdiend

5 mei 2020 om 14:29

Haha dat klopt helemaal. Bij dit Ajax had hij het ook erg moeilijk gehad.

5 mei 2020 om 15:13

Tegenover een Ziyech en een (fitte) Neres zeg ik ja. Maar Neres is afgelopen seizoen voortdurend geblesseerd geweest met als gevolg dat spelers als Promes en Babel gehaald moesten worden. Ik heb Kluivert echter hoger zitten dan die twee, dus moeilijk? Nee. Het is met name de misgunning die velen Ajacieden dit laten roepen.

5 mei 2020 om 15:39

Met Tadic, Neres, Ziyech en Promes waren er in mijn ogen 4 betere alternatieven op de flanken. En ja, sommige spelers kunnen ook op andere posities spelen, maar Kluivert had niet snel een basisplaats gehad.

5 mei 2020 om 15:56

Diezelfde fans praten al niet positief over die jongen sinds hij besloot te vertrekken, terwijl diezelfde fans hem daarvoor als toptalent omschreven. Sorry hoor, maar dan vertrouw ik liever op m'n eigen observaties dan dat selectieve gebazel.

5 mei 2020 om 16:15

Als kluivert er gebleven was, hadden ze dan promes gehaald? Lijkt mij van niet

5 mei 2020 om 16:37

Wat zeggen jouw eigen observaties? Niet bedoeld als aanval, ik ben oprecht nieuwsgierig. Ik denk dat Kluivert een leuk talent is maar geen wereldtop. Voor Ajax een leuke speler geweest, maar geen dragende kracht. Hij had een Neres, Tadic of Ziyech niet op de bank gehouden maar is wel beter dan een Danilo of Lang.

5 mei 2020 om 16:45

@caribbean Kluivert hoger dan Promes? Poahhhhhh, dat lijkt me echt zeer onwaarschijnlijk.

5 mei 2020 om 16:46

Kluivert vertrok een seizoen eerder dan dat Promes kwam. Had Kluivert gebleven en hij had goed meegedraaid in vorig jaar, dan had hij alsnog wel vertrokken verwacht ik. Overigens denk ik niet dat Kluivert veel had gespeeld vorig seizoen, omdat ik hem toch minder in de kleine ruimte vindt t.o.v. de spelers die er vorig jaar stonden. OT: Volgens mij had Kluivert toch net weer een basisplaats veroverd bij Roma? Lijkt mij sterk dat hij dan weg mag en zeker niet in een ruildeal.

5 mei 2020 om 17:33

@sirius Vertel a.u.b. geen onzin. Kluivert was bij Ajax samen met Ab en De ligt de 3 Toptalenten, die bij veel clubs op de radar stonden. Kluivert is gewoon een groot talent. Het gaat om de ontwikkeling van Kluivert en dat pakt hij in de meeste hun ogen verkeerd aan. Iedereen gunt het hem, maar de meeste weten ook dat hij de stap nog niet moest maken. Hij was populair maar nog niet onomstreden en dat moet je wel zijn vind ik.de Ligt en de Jong die waren dat wel en voor hun was het wel tijd, ondanks dat ze niet 5 jaar hebben volbracht. Zie nu Ziyech, heeft ook eerst Heerenveen,twente, Ajax en nu Chelsea. PS. Ik vond van Beukering in de jeugd ook een Toptalent, maar hij heeft zich niet verder kunnen ontwikkelen. Huntelaar en van Persie in die periode, hebben dat wel kunnen doen. Het wilt dus niet zeggen, dat als je een toptalent bent je ook daadwerkelijk zal slagen. Zo slim zijn wij Ajacieden wel, omdat te weten.... Kijk maar hoeveel talenten of die ooit (top) talent zijn geweest bij Ajax en nu bij een ander club spelen/rondlopen.

5 mei 2020 om 14:28

Dat ook weer niet. Een zwerftoch waarschijnlijk wel, maar hij heeft toch best wel wat wedstrijden voor Roma gespeeld. Die ga je niet meer bij een club als Pec zien. In het ergste geval speelt hij voor zijn dertigste al in de Mls.

5 mei 2020 om 14:35

Je weet dat Drenthe ook binnen enkele jaren van Real Madrid naar de amateurs is gegaan? Een enorme terugval is zeker niet onmogelijk, want dat is vaker gebeurd. Ik hoop echter dat het Kluivert bespaart blijft.

5 mei 2020 om 14:53

Wat Drenthe geflikt heeft is echt razend knap, want ik zie letterlijk geen enkele voetballer van een wereldclub naar de amateurs gaan voor zijn dertigste. Drenthe is echt een heel extreem geval. Ik denk dat je Kluivert beter met Bojan kan vergelijken. Al liet Bojan op nog jongere leeftijd veel meer zien bij een absolute topclub dan Kluivert dat bij Ajax heeft gedaan. Het schiet mij nu te binnen, maar Kluivert doet mij een beetje denken aan Januzaj. Af en toe laat die wel leuke dingen zien, maar nooit over een langere periode.

5 mei 2020 om 15:10

Een speler als Kishna is anders ook niet goed bezig, of Tom de Mul in het verleden. Ola John? Castaignos? Mink Peeters, al heeft hij het nergens in het profvoetbal laten zien.. De loopbaan van Douglas en Ruiz ging volgens mij ook erg snel naar beneden na Twente?

5 mei 2020 om 15:18

Kishna heeft 2 knieën van een 70 jarige, sommigen voorspelden al dat hij daardoor geen lange carriere zou hebben, ze wisten toen hij wat jonger was niet eens of voetbal er nog wel in zat. Tom de Mul had ook enorm veel blessures. De genoemde namen kwamen amper aan de bak bij hun clubs. Mink heeft nooit een wedstrijd voor Real gespeeld, Castaignos ook amper, nog geen 10 wedstrijden. Kluivert zit in iets meer dan anderhalf jaar al op meer dan 50 wedstrijden voor Roma, geen vergelijkbare situaties. Douglas en Ruiz zaten bij mindere clubs

5 mei 2020 om 15:19

Ik vind het geen goede voorbeelden die je aandraagt. Kishna, de Mul en Castaignos kwamen al helemaal niet aan de bak bij de ploegen die hun had gekocht. Kluivert heeft in 2 seizoenen toch al iets van 60 wedstrijden voor Roma gespeeld. Bovendien werden Kishna en De Mul ook wel enorm geteisterd door blessures waardoor ze haast niet meer kunnen voetballen. Douglas en Ruiz hebben toch nog wel wat leuke clubs gepasseerd en spelen niet voor hun dertigste voor bijvoorbeeld Pec. Over Ola John ben ik het wel met je eens. Ik heb zelfs geen idee waar hij nu uithangt.

5 mei 2020 om 15:27

Zo erg is het met Ola John ook niet, zit bij een subtopper in Portugal. Een club die regelmatig meedoet in de EL, beter dan Zwolle. Alleen bijna niet meegedaan vanwege blessure.

5 mei 2020 om 15:41

Natuurlijk kunnen we allemaal andere zaken aanhalen. Mijn punt is dat het snel bergafwaarts kan gaan met spelers om welke reden dan ook. Het kan. Betekend niet dat dit met Kluivert ook gaat gebeuren. Laten we hopen van niet.

5 mei 2020 om 15:59

Bojan liet wel een stuk meer zien dan Kluivert. Die was echt een megatalent op die jonge leeftijd. Hoeveel goede wedstrijden speelde Kluivert nou echt bij Ajax? 10?

5 mei 2020 om 16:06

Het was meer om aan te duiden dat ik Kluivert eerder zo'n traject zie afgaan, dan de geschetste 'over een paar jaar speelt hij bij Pec'. Hoewel Bojan bijna overal geflopt is, heeft hij toch wel steeds in topcompetities gespeeld. Kluivert heeft inderdaad niet echt veel bijzonders laten zien. Hier en daar scoorde hij inderdaad wat, maar hij kwam vooral in beeld door zijn praatjes.

5 mei 2020 om 16:15

Bij kishna ligt het meer aan blessures. Speelde gewoon goed bij zowel ajax als lazio. Het is een ALS gedoe maar als hij sterkere knieën had was hij een heerlijk speler geworden voor heel veel clubs en een basisplek in oranje. Zijn attitude kan je miss niet liggen maar zijn kwaliteiten en talent waren aanwezig.

5 mei 2020 om 16:28

Overigens ben ik wel blij voor Kishna dat hij toch dat lucratief Laziocontract heeft kunnen tekenen. Het ziet er naar uit dat hij niet meer echt op hoog niveau zal kunnen blijven acteren.

5 mei 2020 om 16:37

@ajax/barca2014, precies. Ik weet dat Raiola zelden spelers naar de VAE brengt maar ik denk dat dat echt een goeie optie is. Gewoon beetje rustig ballen en geld pakken zonder druk

5 mei 2020 om 17:33

Volgens mij heeft Kluivert geluk gehad dat er veel geblesseerde waren destijds. Ik vind sommige reacties wel raar. Toen hij bij Ajax speelde was het een wereldtalent. Toen hij besloot te vertrekken en voor een andere club speelt is het in een keer een middelmatige speler. Ik zie Justin Kluivert wel slagen bij een counter ploeg of een ploeg als West Ham.

5 mei 2020 om 19:24

Hij was ook echt een talent bij Ajax. Er zijn niet veel 18 jarigen die bij een topclub 10 goals weten te scoren. Hij heeft zich echter niet weten door te ontwikkelen. Dat is wat hem nu wordt verweten.

5 mei 2020 om 20:10

Kluivert heeft zich wel kunnen ontwikkelen en was goed bezig. Maar is helaas niet onomstreden....maar hij is nog jong.

5 mei 2020 om 14:32

Alsjeblieft niet zeg! Wij zitten ook al met Dennis Johnsen opgescheept. Er zijn grenzen!! 😁

5 mei 2020 om 14:47

Jep, zoiets als jaartje Newcastle, jaartje Schalke, twee jaar Poolse Kampioen en terug naar Nederland ja bij een grauwe middenmoter... zonde...

5 mei 2020 om 15:01

@4eman: voorlopig speelt hij bij AS Roma en heeft hij in 2 seizoenen 47 wedstrijden gespeeld. Ik snap dan ook jouw cynische opmerking niet. Kans is daarnaast heel groot dat hij bij Roma blijft.

5 mei 2020 om 15:06

Ga je het zelfde roepen over de ligt omdat Barcelona of Real Madrid interesse lijkt te hebben? Sommige dachten vooraf niks meer van Kluivert te gaan horen na zijn vertrek bij Ajax, nou hier is hij er nog steeds en heeft hier en daar het gewoon aardig gedaan bij As Roma ( had laatste paar weken zelfs een basisplaats ). Ik word een beetje moe van de misgunning richting Kluivert en nee het is geen supertalent ala Frenkie of De Ligt maar nu ga je er al van uit dat hij gaat falen terwijl hij zelf op jonge leeftijd staande heeft gehouden bij een As Roma.

5 mei 2020 om 15:06

We zullen zien, maar het lijkt me een beetje overdreven. Hij heeft gewoon prima wedstrijden gespeeld bij Roma. Ik denk dat het op het randje van z'n niveau is. Misschien net iets te hoog. Maar ik denk dat Pec Zwolle wel heeel blij zou zijn met Kluivert.

5 mei 2020 om 15:10

Salah had ook twee tussenstations nodig nadat die faalde bij Chelsea, een van die clubs was toevallig Fiorentina. En kjik nu, een van de meest gevreesde aanvallers ter wereld. Je kan niemands carrière voorspellen. En Kluivert heeft veel te veel talent om te eindigen bij Pec. Die blijft nog heel lang in een topcompetitie, terwijl jij het met lede ogen aankijkt. Wat een triest figuurtje ben je zeg. En een misgunner.

5 mei 2020 om 15:23

Precies. Heb vooral het idee dat het misgunnen is omdat hij een ander pad voor zich zag dan bij het heilige Ajax.

5 mei 2020 om 15:59

@puntnaarachter - Exact dat. Die jongen word al verguisd door een deel sinds hij besloot te vertrekken, terwijl diezelfde mensen hem daarvoor omschreven als Europees toptalent. Kritiek op die jongen gaat zelden om z'n kwaliteiten en veel vaker komt het voort uit wrok.

5 mei 2020 om 15:30

Het feit dat je zoveel duimpjes krijgt voor zo'n zure reactie is geen reclame voor het niveau hier.

Feit is dat die jongen met de grond werd gelijkgemaakt toen hij weg ging. Hij zou weg gaan kwijnen op de bank of tribune. Helaas, hij heeft gewoon veel gespeeld bij Roma en dus waren de zure mensen ineens nergens te bekennen.

En zie hier, bij het eerste gerucht over een situatie die mogelijk negatief voor hem zal zijn komen ze direct weer tevoorschijn. Jammer...

5 mei 2020 om 15:52

Overdrijver van de hoogste graad. Je leest een artikel en eet dat meteen als snoep. Als je na AS Roma terechtkomt bij Everton is dat ook mooi meegenomen. Niemand verwacht van hem dat ie even goed of beter dan zijn vader zal worden dus kap nu gewoon eens met dat negatieve gedoe?

5 mei 2020 om 15:55

Wat is al begonnen? Je snapt toch wel dat dit een gerucht is? Verder vind ik het altijd wel grappig dat de meest middelmatige talenten (zoals Riedewald) dit soort uitspraken nooit om de oren geslingerd krijgen omdat ze "netjes" vertrokken, terwijl deze Justin Kluivert (die daadwerkelijk relatief veel talent heeft) dit soort uitspraken om z'n oren geslingerd krijgt uit wrok. Nergens op gebaseerd, jouw betoogje.

5 mei 2020 om 16:00

@4e man Het zit diep hé?! En met jou meerdere hier zodra er een JK bericht is met geruchten, duikt men erop om hun gal te spuwen. Men zit klaar om te kunnen 'zie je nou wel!. In het bericht staat dat JK *MOGELIJK* kind van de rekening zou kunnen worden. Ik tel al twee misschien-woorden en toch redeneert men hier alsof het een voldongen feit is. Daarbij een worst case scenario schetsen en hoppa likes vergaren ... Stoer hoor!

5 mei 2020 om 16:00

@4e man Het zit diep hé?! En met jou meerdere hier zodra er een JK bericht is met geruchten, duikt men erop om hun gal te spuwen. Men zit klaar om te kunnen 'zie je nou wel!. In het bericht staat dat JK *MOGELIJK* kind van de rekening zou kunnen worden. Ik tel al twee misschien-woorden en toch redeneert men hier alsof het een voldongen feit is. Daarbij een worst case scenario schetsen en hoppa likes vergaren ... Stoer hoor!

5 mei 2020 om 16:03

jij voorspelt het niet alleen, maar jij hoopt het van harte. Hoe kan ook iemand het grote Ajax passeren voor een club als AS Roma

5 mei 2020 om 16:24

Pec Zwolle? Welnee, ik zie hem ook nog wel bij PSV terecht komen namelijk. Net als zijn vader.

Engeland lijkt me helemaal niet de juiste keuzen voor Kluivert. Als ik hem was zou ik het eerder zien zitten in een type club als Sevilla, Porto of Valencia.

5 mei 2020 om 14:38

Nee joh als ik hem was zou ik op clubs als Real Madrid en Bayern wachten. Als je de weg naar beneden inzet bij Roma kun je echt niet "even" naar Sevilla.

5 mei 2020 om 14:57

Zeg ik dat hij de clubs voor het uitkiezen heeft dan? Gebeurt vaak genoeg dat een club als Sevilla zo’n gokje wil wagen. En laten we niet doen alsof hij volledig geflopt is bij Roma en totaal geen minuten kreeg.. Misschien is Sevilla uiteindelijk ook wel te hoog gegrepen. Clubs als Sociedad en Villarreal zijn ook niet verkeerd!

Hij moet zeker naar een Spaanse ploeg, daar spelen zij op zijn manier en filosofie.. Engeland kan ook ma ligt aan de teams, en die teams zijn dubbelbezet en vooralsnog te hoog gegrepen tenzij hij een geweldige zaakwaarnemer heeft of de coach wilt een talent als backup..

5 mei 2020 om 14:38

Of Duitsland. Daar doen zulke buitenspelers het vaak ook goed.

5 mei 2020 om 14:40

Raiola is zeker een geweldige zaakwaarnemer. Zelfs een afgeschreven Ajaxspeler als Philip Sandler helpt hij nog aan een topclub

5 mei 2020 om 15:12

@bpreal: hij moet vooral lekker blijven. Doet het meer dan prima bij Roma.

5 mei 2020 om 16:02

Hij moet in ieder geval naar een ploeg die speelt vanuit balbezit en aanvallend voetbal. Maar goed, dit is enkel een gerucht en het lijkt me sterk dat Roma hem nu al laat gaan.

Hij moet zeker naar een Spaanse ploeg, daar spelen zij op zijn manier en filosofie.. Engeland kan ook ma ligt aan de teams, en die teams zijn dubbelbezet en vooralsnog te hoog gegrepen tenzij hij een geweldige zaakwaarnemer heeft of de coach wilt een talent als backup..

Fiorentina is een prima ploeg om te leren van spelers als Ribery. Volgende tussenstap naar de echte top.

Het is waarschijnlijk compleet onrealistisch, maar AZ zou een goeie club voor hem zijn. Ik verwacht niet dat er spelers zullen vertrekken voorin bij AZ door de financiële crisis waarin de voetbalwereld gestort zal gaan worden. Met Stengs op 10, Kluivert op rechts, Boadu in de spits en Idrissi op links zou AZ mee kunnen gaan doen om de titel. Kluivert zou bij AZ mogelijk Champions League voetbal kunnen spelen en zou verzekerd zijn van een basisplek. Bij Ajax was hij nog lang niet uitgeleerd, misschien kan dat in Alkmaar. Aangezien dit wishfull thinking is, hoop ik dat Kluivert kiest voor de Spaanse competitie. Ik denk dat hij als roulatiespeler nuttig kan zijn bij clubs als Sevilla en Valencia en van daaruit zou hij dan door moeten groeien naar een basisplek.

5 mei 2020 om 15:03

Waarom zou Kluivert naar AZ willen gaan als hij in 2 seizoenen 47 wedstrijden bij Roma heeft gespeeld? Die gaat daar gewoon blijven en zal genoeg wedstrijden blijven meepakken.

5 mei 2020 om 15:19

Ik heb weinig gezien van Kluivert, maar van wat ik gezien heb lijkt zijn frivoliteit een beetje weg. Ook is zijn rendement niet heel overtuigend. Bij een club als AZ zou hij één van de absolute sterspelers kunnen zijn en zou hij 45+ wedstrijden spelen als één van de beslissende spelers en daarbij ook nog Europees spelen. Ik denk dat een rol in de spotlight zijn ontwikkeling zou bevorderen in plaats van de vrij anonieme speler die die nu is.

5 mei 2020 om 15:47

@Suarez7: dat denk ik juist niet. Hij speelde de laatste weken voor Corona al een paar weken basis en is juist al een stuk volwassener geworden in z’n spel. Itialiaanse competitie is een stuk sterker dan de Nederlandse competitie en denk dat hij juist baat heeft dat niet alle schijnwerpers vanuit Nederland op hem staan gericht. Als Kluivert straks na Corona zo door blijft gaan, maakt hij die aantallen wedstrijden ook.

5 mei 2020 om 16:01

@4ever4ajax, niet alleen de weken voor Corona hoor. Hij staat eigenlijk dit hele seizoen al in de basis. Zowel serie a als El

5 mei 2020 om 16:04

Ik dacht ook even aan AZ, maar het is inderdaad niet realistisch. Hij vertrekt van Ajax naar Roma en speelt daar ook relatief veel. Ik denk niet eens dat Roma 'm echt graag laat gaan. Kluivert is toevallig vandaag pas 21 jaar geworden en is nog steeds een groot talent. Dit lijkt me vooral een gerucht.

5 mei 2020 om 16:26

Kluivert naar AZ? Nee, zie eerder PSV als optie. Met Raiola als zaakwaarnemer is dat zeker niet uit te sluiten namelijk.

Kluivert heeft toch best veel wedstrijden voor Roma gespeeld. Iig meer wedstrijden in Roma dan in Amsterdam. Ik vind hem ook beter geworden en een stuk volwassener in zijn spel. Het Italiaanse spel ligt hem normaliter niet maar heeft zich behoorlijk aangepast. Daarnaast slaat dit bericht natuurlijk nog nergens om, er is niets concreets en er wordt maar wat geroepen. Ik snap die cynische opmerkingen richting Justin niet echt.

5 mei 2020 om 14:43

De cynische toon snap ik wel en komt voornamelijk door eerdere uitspraken van Kluivert zelf. Die toon moet hij maar accepteren voor nu. Als hij later goed gaat presteren en een meer volwassen indruk in de media gaat maken, is iedereen dat snel vergeten.

5 mei 2020 om 15:21

Welke uitspraken dan precies?

5 mei 2020 om 15:42

Uitspraken over een transfer van 150 miljoen, direct de liefde verklaren aan Roma, uitspraken over Feyenoord die denigrerend waren.

5 mei 2020 om 16:07

Die cynische toon komt toch grotendeels uit 1 hoek omdat die jongen besloot bij Ajax te vertrekken. Lang niet door iedereen natuurlijk, maar er zijn toch best veel supporters die hem eerder als toptalent bestempelden en die hem sinds zijn vertrek bij Ajax degraderen tot middelmatig talent.

Snap de meeste reacties niet. Kluivert heeft het gewoon goed gedaan bij AS Roma!ik vind het juist enorm knap van hem dat hij zijn eigen keuzes maakt en er vol voor gaat,ga zo door Justin!

5 mei 2020 om 14:56

Hij heeft het helemaal niet goed gedaan, want zijn rendement is gewoon laag. Dat hij veel wedstrijden heeft gespeeld betekent niet dat hij het goed heeft gedaan. Ik denk dat Roma hoopte dat hij dit seizoen zou ontploffen na een jaar eerder te kunnen hebben rijpen. Opzich is hij nu nog interessant voor clubs aangezien hij nog maar 21 is en hij wel een bepaalde bravoure heeft.

5 mei 2020 om 15:02

Hij speelde best prima dit seizoen moet ik eerlijk zeggen. Had ook een nieuwe rol meer vanuit het midden. Z'n rendement was niet top, maar ook niet ontzettend slecht dit seizoen. Hij is nog jong, dus dat kan nog verbeteren

5 mei 2020 om 15:06

Je hebt gelijk. IK heb het een beetje bot verwoord. Hij deed het redelijk, maar ook niet echt heel indrukwekkend. Als Roma zijnde kan je hem nu verkopen tegen een klein verlies of geen verlies, of je kunt gokken dat hij komend seizoen zal exploderen. Het is een moeilijke afweging aangezien hij toch wel 17 miljoen heeft gekost.

5 mei 2020 om 15:07

@ajax/barca2014 maar dan kan je ook stellen dat Frenkie het niet goed heeft gedaan bij Barca want die speelt ook veel maar voegt qua spel op dit moment ook niet veel toe daar en De Ligt had het afgelopen seizoen ook moeilijk bij Juventus. dit zijn jonge gasten die hun draai aan het vinden zijn in een topcompetitie. dat ze uberhaupt speeltijd krijgen is al knap

5 mei 2020 om 15:11

Hij zat vaker op de bank dan dat hij speelde. En die wedstrijden dat hij speelde werd hij bijna bewust overgeslagen of bijna niet aangespeeld, dus hoezo heeft onze logokusser het goed gedaan in Rome vraag ik mij dan af?

5 mei 2020 om 15:14

Maar Japie, de Ligt en Frenkie spelen wel bij de Europese top. Juventus en Barca doen mee om de CL te winnen. Roma heeft vaak al moeite om de CL te halen. Bovendien is Kluivert met zijn 17 miljoen toch wel een flinke investering van Roma geweest. Bij Barcelona zie je aankopen van meer dan 100 miljoen op de bank verdwijnen. Bovendien spelen de namen die jij aandraagt ook pas vanaf dit jaar voor die ploegen. Ik ontken niet dat je een aanpassingsjaar nodig hebt. Kluivert heeft die echter vorig jaar al gehad, en had nu naar mijn mening toch wel wat rendement moeten halen. Het kan natuurlijk nog komen, maar ik begrijp wel dat Roma misschien nu nog voor hem wat geld wil vangen aangezien het onzeker is of hij zijn potentie zal waarmaken.

5 mei 2020 om 15:14

@MrBoity: 47 wedstrijden in 2 seizoenen en had bovendien de laatste weken voor Corona een standaard basisplaats.

5 mei 2020 om 15:17

Waarom die frustraties Mrboity ? Als je van een rotatiespeler bij Ajax naar wekelijkse uitblinker in de Serie A gaat ben je een hele grote speler, waarom verwacht iedereen dat Kluivert meteen een hoog rendement heeft? De reden dat er veel van onze Kluivert verwacht wordt is alleen door zijn vader. Kluivert heeft al veel meer laten zien dan in zijn tijd bij Ajax. Hij is juist de goede kant op aan het gaan, hij moet geduldig blijven en stappen blijven maken.

5 mei 2020 om 16:11

@ajax/barca2014 laat me een ander voorbeeld nemen dan. Daley Blind ging voor 16 miljoen (slechts 1 miljoen goedkoper als Kluivert) naar United en hobbelde daar ook maar een beetje mee zonder bepalend te zijn. toen vond iedereen dat het geweldig was dat hij zoveel minuten maakte maar als Kluivert het toevallig is is dit meteen de zogenaamde route terug naar PEC Zwolle en heeft hij er niks van gebakken bij AS Roma. ik heb het gevoel dat deze jongen altijd anders beoordeeld wordt als bepaalde andere spelers

5 mei 2020 om 16:25

Gunfactor zal zeker een rol spelen, maar ik vind niet dat je beide spelers met elkaar kan vergelijken. Blind was/ is een multifunctionele speler. De ene coach gebruikt hem als cv en de ander als CVM of LB. Niemand had in het begin hoge verwachtingen van Blind. Ook niet toen hij naar United ging. Kluivert is een flankspeler die in principe alle facetten om een topper op die positie te worden beheerste. Hij had scorend vermogen, hij kon een mannetje passeren, hij kon assists geven en hij had ook echt dat typisch uitdagend gedrag van een buitenspeler. Wij supporters hadden best hoge verwachtingen van Kluivert, want hij liet op 18-jarige leeftijd echt geweldige dingen zien. Natuurlijk was hij nog niet constant wat normaal is op die leeftijd aangezien nog vlieguren moest maken. Dat hij daar anders over dacht is wat veel mensen ergert. Statistisch gezien is de kans om als zo'n jonge voetballer van de eredivisie naar de Seriea te mislukken best groot. Castaignos, Kishna, Bouy zijn hem al bijvoorbeeld voor gegaan. De eredivisie is gewoon de beste competitie om te groeien. Je bent pas klaar voor het buitenland als je constant in de eredivisie hebt weten te presteren. Maar hij vond zichzelf kennelijk goed genoeg om toch de uitdaging aan te gaan of hij ging voor extra meer geld. Ook de combinatie Raiola jonge speler buitenland werkt natuurlijk als een rode lap.

5 mei 2020 om 17:08

@Japie-- Je praat echt complete onzin. Daley Blind was gewoon basisspeler bij United op zijn laatste seizoen na. Het seizoen ervoor eindigde ze 2e. Ook stond hij basis in alle 4 de finales waar United een prijs heeft gepakt in zijn periode bij de club. Het klopt dat United het niet fantastisch deed, maar Blind was echt niet een speler die leuk mee hobbelde, was gewoon een geliefde speler. Hij deed het op verschillende posities prima zonder door de ondergrens te zakken. De combi Blind en Smalling is ook gewoon bijzonder solide gebleken. Als er iemand op deze site spelers of coaches beoordeeld op basis van gevoel ben jij het wel. Is dat niet de reden dat je onder elk artikel van Veltman/mourinho weer kritiek moet leveren? Kom aub niet aanzetten dat United eigenlijk moest mee strijden om het landskampioenschap, dat United bestond al niet meer. Voor het niveau van United in die periode was Blind een uitstekende speler. Ik ben het met je eens dat Kluivert om andere redenen krtitiek krijgt dan zijn kwaliteiten. Maar die vergelijking met Blind gaat echt nergens over.

5 mei 2020 om 19:02

Het is inderdaad de gun-factor.... Hij werd op handen gedragen bij Ajax, als hij op een normale manier had aangegeven weg te gaan had iedereen hem al her geluk van de wereld gegund, maar ja... dat laatste interview waarin hij alles en iedereen binnen Ajax te kakken zette... ja dan misgun ik (en met mij een heleboel mede-ajacieden) het hem...

5 mei 2020 om 20:56

Ach mrBoity, dat sentimentele gedoe en daar alles aan ophangen vind ik wat kinderachtig. Ik hecht 1000% meer waarde aan een spelers die vanaf de jeugd bij de club heeft gespeeld en daarna door beïnvloeding het niet handig doet dan een speler die helemaal geen gevoel heeft bij de club. Kluivert is naar een mooie club gegaan en dacht een mooie kans te krijgen in de volgende stap van zijn carrière. Dat gun je hem dan toch gewoon ipv je gram halen op basis van wat uitspraken?

5 mei 2020 om 15:07

@Joris3pinter: dat zijn vooral zure reacties van mensen. Ik ben trots op wat hij in 2 seizoenen heeft neergezet en zie hem niet snel weg gaan. Hierboven heeft er zelf iemand over dat hij Kluivert een clubhopper vindt, terwijl hij tot dusver alleen voor Ajax en Roma heeft gespeeld. Mensen kijken denk ik sowieso weinig naar Roma (anders zouden ze wel anders zeggen) en andere mensen pakken hem alleen maar op zijn uitspraken eerder en zien hem graag falen (typisch bekrompen Nederlanders).

Kom op mannen, wellicht geen wereldtopper maar ook weer niet zo slecht bij AS Roma... hij speelt best veel wedstrijden en doet het zeker niet heel slecht. En het is een competitie die we ook hoog aanschrijven als we het over De Vrij en De Ligt hebben.

Met Kluivert en Ünder heb je toch prima flanken. Rare structuur heeft Roma

5 mei 2020 om 15:10

Met Under hebben we toch gezien dat het na een indrukwekkend eerste jaar het daarna toch een stuk minder is geworden. Op de flanken spelen vind ik toch een van de moeilijkste posities, en dan zeker op piepjonge leeftijd. Je kunt niet van zo'n jonge spelers verwachten dat ze steeds hun tegenstanders kunnen passeren en voor assists/goals zullen zorgen. Althans niet bij een club als Roma en in een 'veteranen' competitie als de Serie A waar de verdedigers een stuk slimmer staan opgesteld. Bovendien blijft het natuurlijk gokken of ze hun potentie zullen waarmaken.

5 mei 2020 om 16:52

Under heeft dit jaar veel gesukkeld met blessures, maar was in de wedstrijden die hij speelde zeker niet minder dan het eerste jaar. Moest uiteraard weer vorm terugvinden na de blessures, maar Kluivert en Ünder op de flanken gaat toch veel dreiging van uit. Zou zonde zijn als Kluivert zou vertrekken vond het wel een mooie aanval die ze nu hebben.

Wat ik las bij een Roma fan account is alleen dat Mino Raiola de mogelijkheden onderzoek voor een eventueel vertrek. Daarbij zou Moise Kean de omgekeerde weg kunnen bewandelen. Kean komt weinig tot spelen toe en Roma is al tijden op zoek naar een (tweede) spits, nu hebben ze kalinic gehuurd.persoonlijk denk ik niet dat Kluivert zo maar weg zal gaan, heeft toch aardig veel gespeeld en is de laatste weken (voor de lockdown) toch wel belangrijk geweest. Zelf heeft hij ook al aangegeven dat hij goed speelt, maar dat zijn rendement wel omhoog zou moeten. Ik denk dat Kluivert er goed aan zal doen om nog een jaartje te blijven, Foncesca speelt in 4-3-3 en hij wordt veel opgesteld. Afgelopen jaar wel veel geluk gehad met de blessures van concurrenten, zowel Under als Perotti zijn veel geblesseerd geweest.hopelijk kan Roma deze zomer ook goed investeren in de verdediging en het middenveld, momenteel zijn alleen Pellegrini Veretout en Kolarov echt van waarde, Smaldini is na dit seizoen namelijk weer weg.

Pau Lopez
Spinazzola
Smalling
Fazio/mancin
Kolarov
Veretout
Pellegrini
Diawara
Zaniolo
Dzeko
Kluivert

Wat ik van Kluiver het afgelopen jaar gezien heb viel niet mee. Altijd een aardige speler maar lijkt zich niet echt te ontwikkelen op de onderdelen waar hij zich zou moeten ontwikkelen om echt een betere speler te worden. Iets meer rust en overzicht, rendement en constantheid. Misschien komt het nog.

Waarom is (bijna) iedere Ajax fan zo rancuneus nog steeds over Justin Kluivert? Vroeger was het nog veel erger gelukkig zijn er nu hier al steeds meer die inzien dat ie het wel goed doet. Heeft nu idd al 47 duels voor As Roma dat is meer dan de 44 voor 1e van Ajax alleen wel met 5 doelpunten bij Roma tov van 12 bij Ajax. Dat is gewoon goed. En als we gaan kijken wie in het seizoen van Kluivert nog meer weggingen bij Ajax kom je op: ''players club transfer sumjustin Kluivert as Roma as Roma €17.25mdeyovaisio Zeefuik fc Groningen fc Groningen €300kmitchell Dijks bologna FC 1909 bologna free transfermaximilian Wöber sevilla Fc sevilla Fc loanamin Younes ssc Napoli ssc Napoli free transfernick Viergever psv Eindhoven psv Eindhoven free transfernorbert Alblas nec Nijmegen nec Nijmegen free transfersiem de Jong sydney Fc sydney Fc loanmateo Cassierra fc Groningen fc Groningen loanbenjamin van Leer nac Breda nac Breda loan''younes welliswaar transfervrij maar toch maar 18 duels voor Napoli in 2,5 jaar tijd. Nick Viergever zit bij PSV , As Roma doet iig laatste jaren in Europa flink beter dan Psv. Wober welgeteld 0 duels voor Sevilla...wel 11 voor Sallzburg.en de rest spreekt voor zich die hebben het sowieso minder ver geschopt dan Kluivert. Ooit gehoord van let it go?

Misschien concluderen we over 10 jaar dat Justin Kluivert de zoveelste in een lange rij is die te vroeg de stap naar et buitenland heeft gemaakt. Waar immers zit je beter als jong ventje dan in de jeugd van Ajax ? In je eigen omgeving bij je eigen maatjes, waar iedereen je kent ? Mooi hoor al die centjes die je in Rome ontvangt, maar die had je ook later wel kunnen gaan ophalen.

Kluivert blijft en gaat verassen volgend seizoen. Heb het gevoel dat hij het gaat maken bij Roma. daje Roma

Oei het wordt een ruilobject. Dat zat er ook wel aan te komen jammer genoeg voor hem.

Kluivert heeft dit seizoen veel gespeeld en deed dat ook verdienstelijk. Met name verdedigend heeft hij grote stappen gezet. Roma richt zich op de toekomst met jonge aankopen, ik kan niet inzien waarom ze van hem af willen.

Denk dat hij wel bij Roma blijft. Anders lijkt Bayer Leverkusen met Peter Bosz me qua speelstijl ook niet verkeerd voor hem.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren