Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Neres: ‘Als mij dat was overkomen, dan had ik Tadic de favela in mij laten zien’

Laatste update:

Ajax won vorig jaar in de halve finale van de Champions League met 0-1 van Tottenham Hotspur en na afloop van het treffen Noord-Londen vroeg David Neres om het shirt van zijn landgenoot Lucas Moura. Een week later dompelde de Braziliaanse middenvelder Ajax in diepe rouw met een hattrick in de tweede helft, waardoor de Amsterdamse club de finale misliep. Na afloop van de returnwedstrijd in de Johan Cruijff ArenA zat Neres logischerwijs niet te wachten op het shirt van Moura.

"Dat shirt had ik waarschijnlijk verbrand", zegt Neres met een kwinkslag in een interview op het Braziliaanse YouTube-kanaal Desimpedidos. De vleugelaanvaller krijgt daarna de vraag welk doelpunt voor hem de meeste waarde heeft: Zijn eerste treffer voor São Paulo, zijn enige doelpunt tot dusver voor de nationale ploeg of zijn doelpunt namens Ajax tegen Real Madrid in de achtste finale van de Champions League in het Santiago Bernabéu. "Daar kan ik niet echt een keuze in maken, want elk doelpunt heeft natuurlijk zijn waarde."

Neres komt ook terug op het opmerkelijke incident rondom ploeggenoot Dusan Tadic, die begin maart in de uitwedstrijd van Ajax tegen sc Heerenveen hevig tekeerging tegen Sergiño Dest. De rechtsback stond volgens de aanvoerder te ver naar voren, wat riskant zou zijn bij een eventuele counter van de Friezen. Tadic kwam met zijn hoofd heel dicht bij die van Dest, iets dat Neres nooit zou hebben geaccepteerd. "Als Tadic dat bij mij zou hebben gedaan, dan had ik hem de favela in mij laten zien", verwijst Neres naar de sloppenwijk in São Paulo waarin hij is opgegroeid.

De buitenspeler van Ajax krijgt met ingang van volgend seizoen gezelschap van landgenoot Antony, die eveneens afkomstig is van São Paulo. "Hij beschikt over geweldige kwaliteiten", verklaart Neres over de door Ajax aangetrokken vleugelaanvaller. "Ik hoop niet dat hij op de bank terechtkomt, het zou namelijk geweldig zijn als we samen in de voorhoede zouden kunnen spelen." Neres heeft al contact gehad met Antony over de toekomstige samenwerking in Amsterdam. "Hij stuurde me al een berichtje met de vraag hoe het er allemaal aan toegaat in Nederland." Antony, wiens transferbedrag kan oplopen tot ruim 21 miljoen euro, tekende een vijfjarig contract bij Ajax en sluit normaal gesproken in de voorbereiding op het nieuwe seizoen aan bij de selectie van trainer Erik ten Hag.

Zie jij David Neres volgend seizoen bij Ajax spelen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Omdat je uit een wijk komt waar armoede en criminaliteit heerst mag niemand jou je op je plek zetten?

24 april 2020 om 15:13

Terwijl hij nu zelf zo'n jongen met een groot huis en een mooie auto is waar hij waarschijnlijk vroeger minachting voor had. Je kan je niet voordoen als een ghetto jongen en tegelijkertijd in immens dure kleding rond lopen en je highclass gedragen. We hebben het hier over een potje voetbal waarbij je best door je aanvoerder op je plek mag worden gezet lijkt me, toch?

24 april 2020 om 15:17

Wat lul je nou allemaal met je ghetto gedragen etc. Depay met z’n vingertjes in je oor vind je wel leuk? Maar die gedraagt zich natuurlijk normaal, heeft geen dure kleding en rijd in een fiat panda.

24 april 2020 om 15:25

Helaas manifesteert Depay zich zo ook de laatste tijd, al was hij eerst op de goede weg. Ik mag toch wel gewoon een mening hebben over iemand zonder dat ik hem minacht of veracht? Wat ik beschrijf is een bekend fenomeen van deze tijd. Als iemand zegt, hij (je aanvoerder) had dat niet moeten doen bij mij, omdat hij hem dan de favela had laten zien dan zie ik dat wel als ghetto achtig haha. Neres loopt er altijd bij alsof iedereen hem maar zn reet mag likken. Die moet nog ff wat volwassener worden.

24 april 2020 om 15:29

''terwijl hij nu zelf zo'n jongen met een groot huis en een mooie auto is waar hij waarschijnlijk vroeger minachting voor had.'' Wat een onzin, hij heeft dit geld als profvoetballer verdient. Profvoetballers krijgen echt wel zwaar respect uit favela. Het is niet alsof hij dat geld als snitch ofzo heeft verdient.

24 april 2020 om 15:31

Een aanvoeder mag je aanspreken maar hoe Tadic het dee ging nergens over is niet iemand op zijn plek zetten maar iemand intimideren.

24 april 2020 om 15:32

Dat zeg ik niet. Hij moet alleen niet doen alsof Tadic niet iemand op zijn plek mag zetten, ook als je uit de favela komt.

24 april 2020 om 15:33

Nou ik denk niet dat jij eraan mag likken. Zou je misschien wel graag willen dat kan natuurlijk. Ik vind het wel wat hebben die "niemand maakt me wat look". Zolang je buiten het veld maar een leuke gast bent toch? Volgens mij is hij dat verder gewoon. Verder is het toch gewoon een sympathieke speler die zelden betrokken is bij akkefietjes. Hij wordt gewoon beoordeeld omdat een beetje een stoney look heeft. Nounou erggg hoor!

24 april 2020 om 15:37

Uhm, naja dan ligt het aan mij. Neres heeft wel degelijk ene macho gedraag, dat komt natuurlijk doordat hij in de favela is opgegroeid. Snap ik allemaal! Alleen waarom moet dat weer als reden worden gegeven?

24 april 2020 om 15:38

Geen idee, hoop dat hij een leuke gast is Heb het ook alleen maar over zijn gedrag op het voetbalveld.

24 april 2020 om 15:47

Geen idee blijkbaar staat dat stoer ofzo. Het zijn toch allemaal een beetje mannetjes he wat dat betreft. Maar ik geloof Neres wel dat hij dat niet gepikt had

24 april 2020 om 17:34

CR9,Hij gaat om de wijze waarop Tadic Dest uitkafferde. Neres zegt NERGENS dat Tadic hem niet op zijn plek mag zetten.Het is dat Dest een rustige jongen is, maar iemand die dit niet had gepikt had geroepen ‘commandeer je hond en blaf zelf’.Edit: Het is trouwens tekenend dat een teamgenoot dit zo openlijk in een interview durft te roepen...

24 april 2020 om 15:13

Ja, want dat is wat hij zegt..

24 april 2020 om 15:13

Nee. Omdat je in zo'n wijk door omstandigheden leert van je af te bijten, accepteer je het niet zonder meer als iemand op zo'n korte afstand dreigend voor je staat en je op aggressieve wijze toespreekt. Dan reageer je daar op.

24 april 2020 om 15:28

Leuk, maar daarvoor hoef je niet in een ghetto op te groeien om dat niet te accepteren. De een groeit nou eenmaal daarop en de ander niet. We weten toch allemaal wat er gebeurt in de favela?de een groeit op in een favela en de ander in een rijke wijk maar wordt thuis geterroriseerd door pa of broer, of gepest op school. Ik snap ook wel dat hij in de favela sterker is geworden, maar hij is toch niet meer in de favela? Hier is het anders, op een voetbalveld hoort het ander te zijn.

24 april 2020 om 15:38

Je hebt geen idee waar je over praat.
En je punt wat je wil maken is me ook een raadsel. Je zegt zelf dat hij sterker is geworden in de Favela dat is toch ook precies wat hij bedoelt? Hij had niet over zich heen laten lopen. Tadic is ook geen god ofzo he

24 april 2020 om 15:40

Tadic reageerde te, maar ik snap niet waarom Neres de favela moet opbrengen als het gaat om een dispuut op het voetbalveld? Zulke dingen worden altijd naar voren gebracht om te laten weten dat ze uit hard hout gesneden zijn.

24 april 2020 om 15:57

Neres noemt de favela spreekwoordelijk op. Dat snap je toch ook wel uit deze tekst? Het punt is dat hij het gedrag van Tadic niet geaccepteerd zou hebben op dat moment.

24 april 2020 om 16:46

Omdat waar jij opgegroeid bent het een en ander over je zegt. In de favela, dan heb je waarschijnlijk veel gevochten en leer je voor jezelf opkomen puur door de omgeving sterker nog, je zult wel moeten in die omgeving. Hier in Nederland waar wij beschermd zijn kan je er nog mee wegkomen als je niet voor jezelf leert opkomen.

24 april 2020 om 15:14

Tadic wist precies tegen wie hij het deed natuurlijk. Een beetje flauw was het wel vind ik achteraf. Tuurlijk moet Dest zich aan bepaalde gemaakte afspraken houden maar je kan ook op een normale manier communiceren. Je hoeft niet iemand voor lul te zetten. Mooi om te zien dat Neres er zin in heeft om met Antony te gaan ballen. Hopen dat Neres nog een jaartje wil blijven, lijkt er wel op als je dit zo leest.

24 april 2020 om 15:16

Spielen, het gaat hier om het incident met Dest.

24 april 2020 om 15:16

lang? het gaat hier om sergino dest hoor, misschien eerst het artikel lezen.

24 april 2020 om 15:33

@spielen inderdaad. eerst talentje Noa Lang en daarna talentje Dest. toen Veltman en Blind een paar keer amateuristisch goals weg gaven dit seizoen was Tadic nergens te bekennen en toen Tagliafico naar voren ging op de momenten dat Dest al voorin stond heb ik hem ook niet gehoord

24 april 2020 om 15:48

Nja verschil van Veltman en Dest is wel dat Veltman simpelweg niet beter kan. Veltman lijkt me trouwens wel een van makkelijkste slachtoffers als het om een confrontatie gaat.

24 april 2020 om 15:15

Dat zegt hij toch niet? Hij zegt alleen dat hij de favela in hem had laten zien, of te wel dat hij gewoon boos was geworden. Ik vind het juist logisch, dat je je niet op zo’n wijze op je plek laat zetten.

24 april 2020 om 15:34

Nee ja je hebt wel gelijk dat Tadic iets te erg door het lint gaan haha, zeker tegen zo'n jonge jongen. Alhoewel Dest natuurlijk wel een redelijke attitude heeft. Dest zei volgensmij ook nog wel een paar woordjes.

24 april 2020 om 15:32

@cr9! je kan ook iemand op zijn plek zetten zonder hem publiekelijk in zijn bek gaan staan te schreeuwen. ik geef Neres groot gelijk en ik snap eerlijk gezegd ook niet dat Dest dit over zijn kant liet gaan

24 april 2020 om 15:35

Ben ik met je eens hoor, je mag best iemand op zijn plek zetten maar niet zo als hij deed. Echter had ik het erover dat je niet over je achtergrond moet praten wanneer het gaat om een dispuut op het voetbalveld.

24 april 2020 om 15:35

Japie, dest liet zich doen omdat hij Miss zo is en dat daarom Tadic dat deed bij hem? Sorry ma zelfs men eigen vader moet zoiets niet doen bij mij. Je kan normaal communiceren of schelden op afstand Etc. Ma zo dicht hoofd tegen elkaar en uitbrander midden in een pot??? Favela of niet maar zoiets valt niet bij iedereen binnen

24 april 2020 om 15:37

@cr9! dat ben ik met je eens inderdaad. je pikt zoiets of je pikt het niet maar je achtergrond heeft daar verder weinig mee te maken. je hoeft niet uit de favela te komen om dit soort achterlijk gedrag van een teamgenoot niet te accepteren

24 april 2020 om 15:39

@bpreal ik vind het ook aanvoerder onwaardig. je bent het uithangbord van je team en dan ga je los als een of andere bezetene aan de pillen voor het oog van heel Nederland. ik had hem als ik Dest was midden in zijn gezicht uitgelachen

24 april 2020 om 17:40

Ik weet het niet Japie, mischien is dat juist het gene wat mis is tegenwoordig in het profvoetbal. Bij besprekingen zal Ten Hag regelmatig hebben gezegd dat Dest niet te diep moet staan, omdat ze anders in de problemen komen. Wanneer Dest daar dan lak aan heeft en hij voor de zoveelste keer 10 meter achter zijn man aanloopt, dan mag Tadic daar best iets van zeggen. Een Van Hanegem of Cruijff hebben ook regelmatig uitbranders gegevens, maar toen was dat heel normaal. Tegenwoordig is er nog maar weinig van de hiërarchie te merken, omdat ze allemaal miljoenen toegestopt krijgen.

24 april 2020 om 17:47

@nl_modric ik zeg toch niet dat Tadic daar niks van mag zeggen? je hoeft het alleen niet te zeggen door je te gedragen als de locale dorpsidioot. verder vind ik wel dat hij Veltman en Blind dan ook wel een paar keer had mogen aanpakken toen die van invloed waren op het resultaat in negatieve zin, maar hij pikt er alleen de makkelijke slachtoffers altijd uit met jongens als Noa Lang en Dest. tegen die andere spelers durft hij niks te zeggen. dat vind ik inconsequent en aanvoerder onwaardig gedrag want hij zet mensen op hun plek op basis van willekeur en niet door rechtlijnig te zijn. Dest vind ik overigens ook iemand zonder ruggengraat want een voetballer met een beetje karakter in zijn donder pikt dit niet van een teamgenoot, of die nou wel of geen aanvoerder is

24 april 2020 om 15:35

Dat is niet wat hij zei.

24 april 2020 om 15:42

Zeker wel, maar het heeft alles met de manier waarop te maken natuurlijk. In the heat of the moment kan dat, maar je zo laten gaan als aanvoerder vond ik niet sterk. Als Dest Tadic had weggeduwd, wat een begrijpelijke reactie zou zijn, dan kreeg Dest half Nederland over zich heen. Neres heeft gezien zijn achtergrond en karakter misschien niet de kalmte die Dest heeft.

24 april 2020 om 15:55

Misschien was de manier waarop iets of misschien toch behoorlijk overtrokken !! Hoe Tadic hier tekeer ging, sloeg echt helemaal nergens op.

24 april 2020 om 16:50

Dat zegt hij toch niet. Wat hij bedoeld is dat je hem niet zo te kijk moet zetten in het bij zijn van (miljoenen) anderen. Het maakt niet uit in welke setting je bent trouwens. Als iemand zo dreigend met zijn hoofd dichtbij mijn hoofd komt is zn laatste minuut ingegaan. Geen enkele volwassen vent hoeft dit te pikken gast!

24 april 2020 om 17:31

Zijn mensen zoals jij echt zo wereldvreemd en beperkt van geest dat jullie dit onder ‘criminaliteit’ en ‘ghetto’ scharen?

En dan hoeft Neres niet meer voor Ajax te voetballen. Als je als speler iets fout doet moet je het van je aanvoerder kunnen accepteren.

24 april 2020 om 15:17

Of Tadic niet. Beide hebben veel fans. Dan was er een soort onwerkbare situatie ontstaan en kon er 1 opkrassen.

24 april 2020 om 15:36

Tadic heeft een contract tot 2026 toch haha? Ik denk dat ze Neres wel willen verkopen voor 40-60 miljoen

24 april 2020 om 15:50

Dat hoeft geen probleem te zijn hoor. Brenet en Depay vlogen elkaar ook weleens tegen elkaar op. Heb nog filmpje gezien waar gewoon vuist werd uitgedeeld. Je hoeft het niet persoonlijk op te vatten ofzo.

24 april 2020 om 15:21

Inhoudelijk Ja, de manier waarop was niet fraai.;

24 april 2020 om 15:34

@jxrno als je als aanvoerder iemand normaal aanspreekt wel ja maar niet als je als als een of andere doorgedraaide dwaas iemand in de bek gaat staan te schreeuwen voor het oog van heel Nederland

24 april 2020 om 16:08

Volgens mij ook een beetje roedeldier, die Tadic.dit zie ik hem bij Lang enj Dest doen, twee nieuwelingen, maar niet bij een Ziyech, Onana, Bind of vd Beek.

24 april 2020 om 16:45

hij pikt idd alleen de makkelijke slachtoffers eruit om zijn gezag te laten gelden

24 april 2020 om 17:28

Omdat die gasten niets terug zeggen als ze op hun flikker krijgen. Die weten inmiddels hoe het is om met grotere jongens te voetballen of zijn inmiddels een grote jongen. Als tadic iets zegt tegen je, dan moet je dat gewoon aannemen of langs je laten gaan. Maar als je dan iets terug zegt of een beweginkje maakt met je hoofd of armen, dan kan (en mag) je hem krijgen ook. Tadic heeft gewoon gelijk en dan moet je niet reageren als die eerst iets zegt tegen je. Ik keur de actie vanuit tadic hiermee niet goed hoor, want dat kan wel iets minder. Maar Lang en Dest reageren allebei op de eerste aanmerkingen, dan moet je ook niet raar opkijken als iemand je dan een keer vol gas aanpakt toch.

24 april 2020 om 17:56

@jdg84 nou, ik heb aardig wat andere Ajax spelers ook zien falen en ik heb toen niet gezien dat Tadic er wat van zei. hij durft gewoon niet de grote jongens aan te pakken en pikt er graag de makkelijke slachtoffers uit voor het oog van de camera om even te laten zien hoeveel gezag hij heeft en wat voor een "winnaar" hij wel niet is. ik hoop dat Dest volgende keer hetzelfde doet als Tadic een paar kansen om zeep helpt of zich drie keer op rij vast loopt in een kluts van verdedigers. kijken hoe consequent Tadic dan is als een medespeler hem een keer de huid vol scheld

Ah joh, niet te serieus nemen dit soort uitspraken. Waarschijnlijk gewoon semi-grappig gezegd in het kader van een lollig Braziliaans YT item. Uiteindelijk gaat het natuurlijk allemaal om status/positie. Neres is in zijn jeugd ongetwijfeld ook meermaals uitgekafferd door oudere jongens/meer ervaren ploeggenoten, zeker op straat in de favela. Tadic hetzelfde verhaal. Hoort er allemaal bij en als Dest straks een paar jaar ouder en beter is kan hij weer broekies op hun plek zetten.

En gelijk heeft neres. Je mag als aanvoerder best wat zeggen tegen een medespeler, maar je duidelijk dat Tadic ff aandacht wilde en zich wilde laten zien als aanvoerder. Walgelijk. Zo zie je dat zelf een sterkhouder (dat vind ik neres) het niet eens was met zo een aanpak. Respect hoort te komen van beide kanten. En laten we aub niet doen alsof Tadic een status heeft van een Messi of Ronaldo.

24 april 2020 om 17:39

Wat Tadic deed was alles behalve fraai, ik zie dit zelf liever ook niet, maar om te insinueren dat Tadic dit deed voor de show is naar mijn mening regelrecht belachelijk. Je moet niet vergeten dat het al weken, nee, maanden vreselijk slecht liep bij Ajax en ook spelers zijn mensen en zijn ook weleens gefrustreerd. Het zo uiten heeft nogmaals ook niet mijn voorkeur. Maar voor de show? Nee, schiet hij en Ajax niks mee op.en niemand maakt de vergelijking met Messi en Ronaldo, dat doe jij.

Fysiek lijkt het mij David tegen Goliath hahaha. Tadic zal weinig moeite hebben met Neres maar ik waardeer de dappere instelling van onze Braziliaanse strijder. Actie van Tadic zal ik nooit respect voor hebben. Hoogmoedswaanzin ten top naar mijn mening.

Tadic had 100% gelijk, Dest wilde weer diep terwijl Tagliafico al hoog stond op links. Dat kan je de kop kosten in de omschakeling en had AZ Champions League gespeeld. Was de laatste wedstrijd voor het corona virus. Zo duur kan zo ondoordachte actie zijn, maar dat snapt Dest en ook Neres niet. Lekker pingelen zonder aan consequenties te denken en Europa League in.

Echt anderhalf meter afstand hield Tadic niet nee. Denk dat er nu wel meer mensen het niet accepteren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren