Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Deyovaisio Zeefuik heeft naast PSV opties in Premier League en Ligue 1’

Laatste update:

Deyovaisio Zeefuik maakt dit seizoen een uitstekende indruk bij FC Groningen en de prestaties van de rechtsback zijn niet onopgemerkt gebleven. Eurosport weet donderdag te melden dat er interesse is van meerdere clubs, waaronder PSV.

De Eindhovenaren lijken door de aanwezigheid van aanvoerder Denzel Dumfries voorlopig goed te zitten voor de positie rechts achterin. De Oranje-international is echter al enige tijd onderwerp van gesprek en kan naar verluidt op interesse rekenen van onder meer AC Milan. Als Dumfries inderdaad vertrekt, zou Zeefuik in beeld kunnen komen als zijn opvolger.

De door Ajax opgeleide vleugelverdediger is daarnaast volgens bovengenoemde sportzender in beeld bij het Engelse Southampton en het Franse Stade Reims. Eurosport bericht zelfs over ‘serieuze gesprekken’ tussen Groningen en deze twee laatste clubs. Zeefuik zou overigens herenigd worden met Kaj Sierhuis als hij voor Reims kiest. De spits maakte in januari de gang van Groningen naar Frankrijk.

Zeefuik speelt sinds begin 2018 voor de Trots van het Noorden, dat hem eerst een halfjaar van Ajax huurde en hem vervolgens definitief overnam. De 22-jarige rechtsback, die tot nu toe 73 wedstrijden speelde namens de Groningers, ligt nog vast tot medio volgend jaar.

Denk jij dat Deyovaisio Zeefuik volgend seizoen nog bij FC Groningen speelt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heeft zich toch uitstekend ontwikkeld bij Groningen! Leuke speler die aanvallend zijn steentje bijdraagt. Zou als ik hem was toch lekker het Premier League avontuur aan gaan.

23 april 2020 om 14:07

Ik lees dat wel vaker, maar hij is aanvallend juist mediocre. Verdedigend is die heel stabiel en fel, met goeie tackles. En hij heeft longen als een paard. Maar qua voorzetten en aanvallend moet hij echt nog stappen zetten. Genoeg voorzetten gezien die niet bij spelers kwamen, maar hij is een verdediger en dat kan die.

23 april 2020 om 14:12

Eens, de laatste fase is aanvallend vaak niet heel bijzonder bij Zeefuik. Wel komt hij vaak genoeg in een wedstrijd in die positie door die paardenlongen. Dat stuk van zijn spel verbeteren en hij kan nog een leuke carriere hebben.

23 april 2020 om 19:42

Denzel Dumfries in mindere mate, verdedigend wel stabieler.

24 april 2020 om 01:00

Hoezo Denzel Dumfries in mindere mate? Snap die vergelijking ook niet? Denzel is aanvallend zoveel beter dan Zeefuik, zie zijn periodes bij Heerenveen, Sparta en nu bij Psv. Dumfries is zoveel explosiever, terwijl ik Zeefuik verdedigend net zo sterk vind als de Dumfries van de tweede helft van de Eredivisie. Deze vergelijking gaat me net zo op als Hakim Ziyech vergelijken met Riyad Mahrez, waarbij ik het gevoel heb dat ze meer met elkaar vergeleken worden omdat ze allebei Noord-Afrikaans zijn.

23 april 2020 om 15:06

Prima speler. Op een bepaalde manier vergelijkbaar met Dumfries. Echte krijgers. Daar houden ze van in het buitenland. Premier League past wel bij hem. Ik sluit niet uit dat hij daar nog beter gaat worden.

Als psv serieus is met zeefuik dan betekent dat Rodríguez van Ac milan overgenomen wordt en dumfries de omgekeerde weg volgt.

23 april 2020 om 12:58

Ze zoeken gewoon een opvolger voor Dumfries omdat hij waarschijnlijk naar een andere club vertrekt, je hoeft het niet moeilijker te maken dan het is haha.

23 april 2020 om 12:59

Zou mij niets verbazen als Dumfries gewoon nog een seizoen bij PSV blijft. Zeker gezien de coronacrisis en en het verzetten van het EK. Dumfries lijkt mij de eerste keuze voor Koeman op de rechtsback positie en dat zal waarschijnlijk ook zo blijven als hij opnieuw weer een goed seizoen draait bij PSV.

23 april 2020 om 13:09

Ik mag toch hopen dat Dumfries geen eerste keuze wordt op het EK. In ons spelsysteem krijgt de rechtsback de meeste ruimte, daar moet iemand staan die iets kan met een bal.

23 april 2020 om 13:22

Dat kan Dumfries prima. Ziet er niet oogstrelend uit, maar door zijn power brengt hij aanvallend genoeg. Voor Hateboer geldt hetzelfde. Als je echt gaat kijken naar iemand die goed is aan de bal, kom je bij Karsdorp uit. We kunnen echter ook niet echt stellen dat hij momenteel een basisplaats verdient

23 april 2020 om 13:23

In de kwalificatie liet Koeman het afhangen van de tegenstander. Tegen de mindere goden zou je misschien eerder met Promes daar willen voetballen, daar die inderdaad vaardiger is met de bal aan de voet. Tegen aanvallendere ploegen zou ik altijd met Dumfries spelen.

23 april 2020 om 13:24

Ik zie als ik eerlijk ben op dit moment geen betere rechtsback dan Dumfries. Tete speelt bijna nooit, Veltman wordt ik ook niet vrolijk van en Hateboer is duidelijke en back voor een 352 systeem.

23 april 2020 om 13:36

Zoals? Veltman heeft daar ook gespeeld bij oranje en die was nog 10x zo slecht.. en hoezo kan Dumfries niks met een bal? Heeft 7 veldgoals gemaakt dit seizoen in de eredivisie, ter vergelijking Tadic heeft er 8..

23 april 2020 om 13:40

Veltman was niet persé slecht maar je hebt er bijna niets aan om een speler als Veltman daar neer te zetten als je ook wat aanvallende impulsen wil hebben.

23 april 2020 om 13:53

Alsof een veldgoal telt of je kan voetballen of niet...
Als je ziet hoevaak een bal van de voeten van Dumfries afvliegt of hij een ruk voorzet geeft is enorm vaak. Maar door zijn ijver en doorzettingsvermogen maak je veel goed. Niet de beste maar een erg nuttige speler die ook goed fysiek heeft.
Ontopic: Zeefuik is een logische interesse van PSV ik zou hem bij Ajax ook wel weer willen zien om te strijden met een Mazraoui (bij verkoop Dest). Maar als ik die jongen was zou ik lekker naar Engeland gaan en dat avontuur aangaan en kijken of je via die weg nog stappen omhoog kan maken.

23 april 2020 om 14:01

Wie wou je er anders neerzetten? Dumfries is een prima keuze op rechtsback die echt wat aan het spel toe kan voegen. Daarnaast is Dumfries echt het toonbeeld van onverzettelijkheid dat inspireert.

23 april 2020 om 14:22

Het gaat om het feit dat als je zoveel kan scoren dat je dus wel degelijk iets met een bal kan. Hierboven werd iets anders beweerd. Dumfries is technisch misschien niet de beste maar ik vind het gewoon onzin om te zeggen dat Dumfries niks kan met een bal of niks doet met de ruimte die hij krijgt. Hij kan er juist erg veel mee en dat laat zijn doelpuntenaantal ook zien. Kan inderdaad nog wel aan zijn overzicht en rendement werken.

23 april 2020 om 14:41

Ik vind zelf voor oranje Dumfries helemaal ongeschikt. Kan leuk tegen counter ploegen of met veel ruimte maar anders heb je niets aan hem. In balbezit heb je niets maar dan ook echt niets aan Dumfries. Veltman is opkomend dan niet zo sterk maar in de kleine ruimtes beter en sterker in de passing. Veltman is zeker niet mijn droom back, en het is matig voor een nationaal elftal. Maar ik ben zelf echt nier gecharmeerd van Dumfries in een voetballend team. Echt een speler die in Italie wel uit de verf zou komen.

23 april 2020 om 16:48

Schei uit man. Als ik 10 keer als een bezetene opkom en de bal 10x lukraak voor gooi valt er ook wel een goed... dumfries is een bikkel, maar voetballend een zwakke back.

23 april 2020 om 22:26

En Zeefuik?

Toch wel beter als wie je nu op noemt

23 april 2020 om 13:00

Rodriguez kan echt niet aangetrokken worden door PSV, daar verdient hij gewoon echt teveel salaris voor. Zeker in deze tijd waarbij de begroting met tientallen miljoenen omlaag moet is het zeker niet verantwoord om een linksback aan te trekken die minimaal 2 miljoen per jaar wilt gaan verdienen.

Ik zie Dumfries nog wel een seizoen in Eindhoven blijven om in beeld te blijven voor het EK om vanuit dat toernooi een mooie transfer te maken. Bij Milan is het maar de vraag of hij in de basis komt. Daarom zie ik Zeefuik voorlopig niet naar PSV komen, ondanks dat ik denk dat hij wel een goede vervanger voor Dumfries is.

Tja, onze beste speler. Logisch dat daar interesse voor is en dat is hem natuurlijk ook gegund. Deyo is met zijn snoeiharde (maar faire) tackles uitgegroeid tot publiekslieveling. Het lijkt alsof deze man nooit moe wordt. Ik verwacht een prijskaartje van rond de 3-4 miljoen.

23 april 2020 om 13:50

Ik hoop toch echt dat we een keer voor een speler de hoofdprijs gaan vragen dus dan zat ik te denken tussen de 5 en 8 miljoen dat lijkt me geen verkeerd bedrag en dat is zeefuik sowieso ook wel waard

23 april 2020 om 14:24

Ik denk dat 4/5 miljoen wel echt de max is, al weet je het bij PSV natuurlijk nooit. Die hebben er wel een handje van om teveel te betalen, zie Doan, Bruma etc..

23 april 2020 om 15:36

8 miljoen is wel lekker ja. Ik kijk ook uit naar de transfer van Tagliafico. Die gaat dan ongeveer rond de 45-55 miljoen opleveren.

Heeft zich de laatste 2 jaar super ontwikkeld.in het begin onbesuisd en onnodige kaarten, nu geconcentreerd spelend, als aanvaller heb je geen fijne middag tegenover hem.kan absoluut een stap hogerop aan, gevoelsmatig zou zelfs Ajax hem weer kunnen gebruiken.heerlijke stofzuiger achterin die met zijn snelheid veel kan compenseren, ook als bv de centrale verdediger mee naar voren is.groningen heeft niet voor niets zo weinig doelpunten tegen.ajaxieden die zeggen dat hij echt slecht was zou ik tegen zeggen van volg hem nu eens een poosje en verbaas je

23 april 2020 om 13:19

Een slechte speler is het nooit geweest, werd dan ook doorgeschoven bij Ajax toen hij uit o17 doorschoof. Alleen is hij in het huidige spel aan de bal te voorspelbaar en beperkt, zeker omdat de back vaak vrije man is en bij Ajax voorzetten niet werken. Een betere duelback loopt er niet rond in Nederland imo, alleen past hij stuk beter bij andere ploegen dan bij Ajax.

Zou hem graag bij Feyenoord zien ipv Nieuwkoop die terugkomt. Zal waarschijnlijk wel te duur zijn..

Doet het prima bij FC Groningen, dus logisch dat er interesse is. Een aggressieve speler in de positieve zin van het woord. Verdedigend goed en energie voor 10. Voetballend wellicht niet heel verheffend maar dat hoeft ook niet altijd.

Weet iemand of Ajax een terugkoopclause heeft bedwongen?

23 april 2020 om 13:20

Hebben ze eruit gehaald paar maanden geleden, dat is nu een groter doorverkooppercentage geworden ipv terugkoopoptie volgensmij.

Gelukje voor Psv. Was de zoveelste flop geworden. Leuke speler voor een subtopper in een competitie maar een topper gaat het nooit worden. Hij compenseert een hoop met zijn felle verdedigen maar voetballen kan hij totaal niet.

23 april 2020 om 13:26

Dumfries was bij Heerenveen niet veel verder als Zeefuik nu bij Groningen is. Zou niet weten waarom hij per definitie zou floppen.

23 april 2020 om 13:37

Omdat hij niet kan voetballen. Een harde werker maar als je dit vergelijkt met Arias,Angelino,Dumfries. Deze zijn vele malen beter! Dan vind ik het nog meer een speler voor Feyenoord met zijn harde bikkelen

23 april 2020 om 13:48

Alsof spelers die ‘hard bikkelen’ per definitie bij Feyenoord passen. Zo achterhaald en echt onzin. Dat hele mouwen opstroop-verhaal slaat helemaal nergens op

23 april 2020 om 13:55

Niks achterhaalds aan. Rotterdam is een stad van het niet lullen maar poetsen. Dat is de mentaliteit die daar heerst en zijn Rotterdammers over het algemeen ook trots op. Feyenoord speelt nou eenmaal vaak haar beste potjes tegen de top in Nederland als ze de mouwen wel opstropen maargoed dat mag jij onzin vinden. Dat is jou mening.

23 april 2020 om 13:58

Dumfries heeft dan wel weer 1 voordeel, zijn scorend vermogen.

23 april 2020 om 14:54

Je reageert niet op mijn argument dat Dumfries bij Heerenveen niet veel verder was als Zeefuik dat nu is bij Groningen. Ja Arias, Angelino en Dumfries zijn nu veel beter, en waren dat ook toen ze bij PSV zaten, maar Angelino en Dumfries waren niet beter toen ze bij PSV kwamen dan dat Zeefuik nu is. Je kunt niet een beloftevolle aankoop die nog moet groeien in kwaliteit gaan vergelijken met spelers die er al een aantal jaren op hebben zitten bij Psv. Angelino was een uitstekende speler bij Nac, Zeefuik is een uitstekende speler bij een club die ik nu hoger inschat dan NAC destijds. Of Zeefuik dezelfde ontwikkeling doormaakt als de spelers die jij opnoemt weet je natuurlijk nooit, maar om het bij voorbaat een flop te noemen slaat nergens op.

23 april 2020 om 14:57

Ik vind dumfries niet veel beter dan zeefuik. Sterker nog, ik denk dat zeefuik verdedigend beter is

23 april 2020 om 14:57

Karsdorp, Haps, Senesi, Kokcu, Sinisterra, Jorgenson en Berghuis zijn alleen spelers die niet aan dat profiel voldoen, maar het toch laten zien of hebben laten zien bij Feyenoord. Fer, Toornstra en Botteghin zijn de spelers die het van hun niet lullen maar poetsen mentaliteit moeten hebben maar die kun je in elk elftal wel aanwijzen. Beetje kort door de bocht dat dit soort spelers die volgens jou niet kunnen voetballen maar hard kunnen bikkelen eerder bij Feyenoord zouden passen.

Zou ik een goede zet vinden. Met het spel dat Schmidt gaat spelen heb je een type Dumfries nodig. Ik verwacht dat Dumfries een mooie stap naar het buitenland zet, waarbij je Zeefuik voor 3/4 miljoen wel op kunt halen. Denk niet dat Zeefuik momenteel niet veel minder is, dan toen Dumfries naar PSV kwam.

23 april 2020 om 16:05

Eens. Normaal ben ik geen fan van het halen van spelers uit de subtop. Het percentage dat iets toevoegt in de top, slaagt en met winst wordt doorverkocht is groot, terwijl de aanschafprijs doorgaans ook aan de naar mijn smaak te hoge kant ligt. Dumfries heeft me erg positief verrast in dat opzicht, maar ik zie over het algemeen niet veel spelers die niet een lot van stilstand en teleurstelling staat de wachten in de top. Zoals Feyenoord met Larsson, Immers, Toornstra, Kramer, Basircicoglu, Ayoub, Amrabat, Haps, Van der Heijden, Botteghin en Vormer ondervond (niet dat ieder van deze spelers teleurstelt in de Kuip, maar (op verrassend genoeg Amrabat na) stijgt hun potentie niet boven het niveau van Feyenoord, wat de club er niet beter op maakt op de lange termijn. Bij PSV zie ik Thomas bij nader inzien nog wel iets betekenen, maar is Doan evenzeer een typische subtopper die nooit zal doorgroeien, wat evenzeer geld spelers als Hendrix, Rosario en Sadilek en de karrevracht aan troep die John de Jong van buitenaf aantrok. Maar Zeefuik lijkt me een uitzondering, zou het toejuichen als hij de opvolger van Dumfries wordt.

Als hij de kans krijgt dan altijd Southampton kiezen natuurlijk. Zou prachtig zijn. Engeland past ook echt bij zijn mentaliteit.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren