Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Telegraaf: KNVB gaat Ajax, PSV en AZ teleurstellen

Laatste update:

De KNVB praat de profclubs dinsdagmiddag via een videoverbinding bij over de gevolgen van de twee scenario's die nu nog voor de rest van het seizoen op tafel liggen. De nationale bond hoopt nog steeds dat de Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie voor 3 augustus worden uitgespeeld, mits het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) zegt dat de bestrijding van het coronavirus dat toelaat. Het doemscenario is dat het seizoen nu al is afgelopen. Dat zal de meeste financiële gevolgen hebben.

Volgens De Telegraaf gaat de KNVB niet overstag voor Ajax, PSV en AZ. De drie topclubs voerden afgelopen week de druk op om de competities in het profvoetbal als gespeeld te beschouwen. Volgens het dagblad gaat de KNVB de clubs vertellen dat men een beslissing over de competities vooruit zal schuiven naar 21 april als premier Mark Rutte naar buiten komt met nieuwe kabinetsmaatregelen voor na 28 april.

“Er wordt gehoopt op afschaling van de verordeningen, zodat er na een korte voorbereiding van drie weken alsnog kan worden gevoetbald in Nederland”, zo verzekert chef voetbal Valentijn Driessen dinsdag op de voorpagina van het sportkatern. “Lukt dit niet, dan ligt het voor de hand dat er in een later stadium een streep door het seizoen 2019/20 gaat.” Ajax, PSV en AZ willen het seizoen nu al beëindigen, net als enkele clubs die tegen degradatie strijden. Feyenoord, FC Utrecht, Sparta en Willem II vinden het daarvoor nog te vroeg, net als de KNVB.

Betrokkenen verwachtten al niet dat er dinsdag al een beslissing zou vallen over het wel of niet meteen beëindigen van de Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie. Ook de Eredivisie NV, Coöperatie Eerste Divisie praten mee, net als de zogenoemde stakeholders als FOX Sports, de belangenorganisaties van coaches (CBV), clubs (FBO) en scheidsrechters (BSBV), spelersvakbond VVCS en het supporterscollectief.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Voor de clubs is er toch een noodfonds gewoon stoppen met het seizoen

7 april 2020 om 08:27

Dan moeten ze zich lekker terugtrekken, dan weten we meteen wie zullen degraderen. Waarom denkt iedereen in Nederland meer verstand te hebben van zaken waar sommige groepen dag in, dag uit mee bezig zijn. Hou toch op met dat gezanik en laat de beleidsbepalers gewoon hun werk doen. Destijds met de semi lockdown ook een hoop bombarie en zie het beeld van nu, het heeft waarschijnlijk toch goed uitgepakt. Al die betweters, bah.

7 april 2020 om 08:54

Van nog geen 10 doden naar 100 doden per dag. Echt perfect uitgepakt

7 april 2020 om 08:54

Er degradeert helemaal niemand. En als het seizoen verder gaat dan degraderen RKC en ADO gewoon

7 april 2020 om 08:59

Iedere dode is er een te veel, laat dat duidelijk zijn. Maar de mensen die nu te overlijden komen, die zitten natuurlijk al even in de pijplijn, wellicht wel 3 tot 4 weken. Vandaar dat er nu ook niet besloten kan worden wat te doen na 28 april.

7 april 2020 om 09:00

Auba: kortzichtige reactie. Je zou moeten kijken naar nieuwe besmettingen. Het virus heeft een vrij lange incubatietijd. Kun je nagaan hoeveel doden er zonder de maatregelen waren gaan vallen.

7 april 2020 om 09:10

@auba: Dat is wel de meest kortzichtige reactie van de dag. Gefeliciteerd.

7 april 2020 om 09:37

@Goalski inderdaad alleen zeiken over seizoen schrappen alsof dat corona verhelpt en een nieuw seizoen komend najaar wel 'gewoon' gespeeld kan worden. Dit is de beste oplossing gewoon de huidige stand bevriezen en het 'nieuwe' seizoen 2020/2021 overlappen met uitspelen tot aan het EK. Dit is tijdtechnisch, gezondheidszorg technisch en rechtvaardigheid voor geleverd werk. Men wilt maar haast over kop schrappen en wat helpt dat? Duidelijkheid, zeggen ze. Duidelijkheid waarover? Corona is een onzekere factor dus hoezo duidelijkheid?

Noodfondsen kunnen clubs op de been houden en als de corona overgewaaid is, zodra alles hervat wordt kunnen clubs deze noodfondsen terugbetalen. De belastingbetaler dus ... Men wilt 100% beslissingen nemen met 50% kennis.

7 april 2020 om 13:10

De enigste kennis dat je moet hebben is niet van de knvb of van clubs of andere groepen, de spelers zelf zullen nog altijd beslissen of ze gaan voetballen als ze het aanpakken net zoals in duitsland en engeland(grote groep wil zwart op wit de garantie dat het veilig is om te trainen/voetbal zodat dan alle risco’s voor de bond/clubs zijn

7 april 2020 om 09:42

Ajax en RKC zijn er wel bij gebaat om de competitie te stoppen. Geld hoeft geen drijfveer te zijn, mensen hunkeren ook weer naar iets van normaliteit. Waarom nu knopen doorhakken? Het noodplan is duidelijk. Het zou mij niet interesseren als ze op 29 juni zeggen: ok nu weten wij het zeker we gaan niet door. Wat is daar mis mee? Waarom moet het nu al uitgeroepen worden?

7 april 2020 om 10:03

Dat is nog helemaal niet zeker en daar gaat het mij helemaal niet om

Kunt wel merken dat geld belangrijker is

7 april 2020 om 09:45

Boehoe... word eens volwassen. In een eredivisie zijn er 18 clubs met elk financiele belangen die ontzettend belangrijk zijn voor toekomstig succes of uberhaupt voortbestaan van de club. Dat deze figuren geen invloed hebben richting de gezondheid, dat kan, maar ze hebben wel invloed op het besturen van de competitie en de clubs. Dat is dan ook wat ze kunnen, en wat ze doen.

7 april 2020 om 11:37

Dus gaat geld voor gezondheid? Natuurlijk heeft dit daar invloed op. Voetbal hoort gewoon een bijzaak te zijn in zo’n situatie.

7 april 2020 om 12:25

Neehee, het voetbalspelletje is inderdaad bijzaak, maar de clubs erachter zijn gewoon bedrijven met personeel. Zij hebben invloed op hun financiele huishouding. De artsen, zorgmedewerkers etc hebben invloed op de gezondheid. Het Rivm instrueert de knvb vervolgens wat verstandig is. Zolang er nog niets bekend is moet er aan financiele scenarioplanning worden gedaan en niet domweg zeggen dat alles moet worden afgekapt, hoewel dat ook een scenario is, is het de makkelijkste en nog onbekend of het de beste is.

7 april 2020 om 15:19

Prima dan spelen we het toch uit. Ajax is al bezig de jnunioren op te trainen, Ajax heeft al aankopen gedaan om eventueel spelers te vervangen. De grootste problemen zitten toch echt in het rechterrijtje, daar waar spelers gehuurd of al ontslagen zijn.

8 april 2020 om 14:44

Je snapt dat het clubs alleen maar meer geld kost als ze langer in onduidelijkheid blijven? Ze kunnen nu nergens op anticiperen, maar schrijven maandelijks wel de kosten af. Het is een volledig naieve gedachte om te denken dat de situatie rond mei volledig anders is.

7 april 2020 om 10:07

Ajax is opeens zo begaand met de gezondheid van iedereen. Maar wel voor een miljoentje naar Qatar gaan.

7 april 2020 om 15:21

Wat is er mis met Qatar? Als jarenlang gaan clubs daar heen in de winter. Er wordt over niet al te lange tijd zelf een WK gehouden. Voetbal staat los van politiek. We hebben ook in landen als Rusland, Oekraine, tijdens de Argentijnse dictatuur, noem maar op gevoetbalt. Elk jaar spelen er clubs tegen Rusland of wit-Rusland. Op het WK voor clubs speel je ook tegen clubs uit Qatar e.d.

Het zijn ook een stel slapjanussen bij elkaar daar bij die Knvb. Ze durven echt niks. Neem een voorbeeld aan Duitsland of België waar ze wel een beslissing durven te nemen. Of je het er mee eens bent of niet. Lekker de hielen blijven likken van Ceferin. Na 1 juli door voetballen word toch een probleem gezien de contracten. Dan kan de FIFA iets anders gaan zeggen, maar juridisch staan ze zeer zwak als een speler weigert, dan is het klip en klaar. Eigenlijk neigt het dan naar competitie vervalsing. Of spelen er meer dingen op de achtergrond zoals prominente plekjes binnen de UEFA waar KNVB functionarissen op zitten te azen, of zijn ze bang dat de UEFA zich terug trekt voor het EK, waar 4 wedstrijden in de Arena worden gespeeld? Je zou dat bijna denken, maar zal me ook niks verbazen......

7 april 2020 om 08:22

De KNVB volgt haar eigen standpunt, maar dat is kennelijk niet het standpunt dat jij hebt. Na 1 juli is helemaal geen probleem om door te voetballen, laat ze daar het scenario gewoon voor uitwerken. Voor iedereen is het beter wanneer de competitie uit kan worden gespeeld, de vraag is alleen of dit mogelijk is gezien de volksgezondheid. Aangezien dat laatste over een aantal weken pas duidelijker is, is wachten nu de beste oplossing.

7 april 2020 om 09:07

De Knvb volgt helemaal geen eigen standpunt, maar is doodsbang voor de Uefa. Als de gezondheid het toe laat en ze met een goed voorstel komen voor spelers wiens contract eind juni afloopt ben ik voor uitspelen. Ik ben dan alleen wel bang voor veel blessures volgend seizoen; korte of geen zomerstop, korte of geen winterstop (want EK komt eraan). Daarna korte zomerstop (door Ek), korte winterstop (want WK komt eraan) en daarna WK.

7 april 2020 om 09:24

Wachten vind ik prima, maar na 1 juli door voetballen is zeker wel een probleem voor veel clubs. Twente en ADO kunnen dan waarschijnlijk niet eens meer 11 spelers opstellen. Misschien het seizoen maar 7 tegen 7 afmaken? Ook direct minder kans op besmetting...

7 april 2020 om 09:38

Daar komt vast een oplossing voor, maar in geval van nood: spelen er ook enkel huurspelers in het 2e elftal van Twente of ADO en in de jeugd? Laten we afwachten wat het scenario wordt, wellicht kunnen ze gewoon spelers voor 1maand huren. Het blijft moeilijk om in oplossingen te denken voor velen, vandaar dat er een werkgroep dagelijks mee bezig is.

7 april 2020 om 08:25

Het kan aan mij liggen, maar volgens mij is er in Duitsland nog helemaal niets definitief beslist? Juiste beslissing dit van de Knvb; het is nergens voor nodig om nu al een definitieve beslissing te maken.

7 april 2020 om 08:38

Klopt. Er is maar 1 land waar iets beslist is, en dat is belgie.

7 april 2020 om 08:58

Ook nog niet definitief hoor. Daar wordt 15 april pas de knoop doorgehakt door de Algemene Vergadering..

7 april 2020 om 08:43

Uefa staat helemaal juridisch niet zwak. Ze kunnen zo een transfer verbod op leggen totdat de competities zijn uitgespeeld dit mag dan wel niet rechtsgeldig zijn maar ze kunnen altijd als straf een prof licentie van een speler afpakken die zich hier niet aan houdt. Daar kan een speler juridisch niks aan doen.

7 april 2020 om 08:56

Waarop de speler naar het CAS trekt en de CAS dat lachend terugdraait.

7 april 2020 om 10:27

De CAS kijkt naar de reglementen van de FIFA en UEFA als die aangepast worden heeft de speler geen poot om op te staan. En er zijn geen nadelen aan dit plan. Noem 1 nadeel aan dit plan?

7 april 2020 om 11:25

Je geeft zelf aan dat het niet rechtsgeldig is. Het CAS is een sporttribunaal. Die geven de Eufa en de FIFA dan geen gelijk.

7 april 2020 om 15:24

De Uefa kan niets afpakken van een speler, de speler spant dan een Europase zaak aan. De laatste Europese zaak was een ramp voor de Uefa en leidde tot het Bosman arrest. En zodra je een speler met een aflopend contract een nieuwe verbintenis aan biedt, dan is die geldig tot 2021. Clubs als Twente kunnen dan failliet gaan. Spelers zijn juist erg machtig, werknemers genieten bescherming in Europa. De Uefa is helemaal niet machtig, een uitspraak van het EU hof kan hen zelfs fataal worden.

7 april 2020 om 18:24

Welke speler gaat naar het Europees hof omdat hij door de corona crisis 2 maanden langer bij een zelfde club moet spelen wat verder voor de speler helemaal geen consequenties heeft? Welke speler is zo dom en egoistisch? Jullie d3nken veel te moeilijk want er zitten geen nadelen aan dit plan. Zowel noem er 1?

7 april 2020 om 08:58

De knvb zijn een stel slapjanussen als ze luisteren naar Ajax. Overmars denkt alles maar uit de kunnen maken, maar zo werkt het niet. Goed dat de knvb niet blind met de grote clubs mee gaat!

7 april 2020 om 09:04

Maar wel met de wind mee wilt draaien van de Uefa, zeer draadkrachtig laf besluit. En een dikke middelvinger naar de zorg. Naã¯ef.

7 april 2020 om 09:54

Waarom draait de Knvb met de Uefa mee? Kan toch gewoon zijn dat de Knvb zelf deze beslissing wil nemen, ongeacht Uefa standpunt. Zolang er niets duidelijk is over juni en juli is het te voorbarig om een besluit te nemen.

7 april 2020 om 10:34

Snuggere reactie. Overmars zei wat ie wilde, de andere clubs gaan in zij standpunt mee maar komen niet naar buiten. Het is de halve eredivisie die het niet meer ziet zitten. Overigens volgens de kenners zal het virus er nog tot september oktober zijn

7 april 2020 om 11:33

@dirk_borst wie weet is de Knvb het wel eens met de argumenten van de Uefa zoals AZ en PSV dat zijn met de argumenten van Ajax. ook de Knvb mag een eigen mening en standpunt hebben, zoals Overmars die ook heeft

7 april 2020 om 10:56

Duitsland is juist het land waar nu wordt gesproken over zo snel mogelijk door voetballen. Mensen lijken zich niet te beseffen dat de huidige maatregelen tot eind 2021 zouden moeten duren om effect te hebben op verdwijning of oplossen van het virus. Op een gegeven moment zullen dingen weer verder moeten gaan.. of willen jullie allemaal nog tot eind 2021 binnen blijven?

8 april 2020 om 14:51

De overheid gaat de regels echt niet versoepelen de komende maanden?! Los van jouw betoog zal de capaciteit van de zorginstanties ook voldoende moeten zijn om aan de enorme vraag naar zorg momenteel te voldoen. Het virus, z'n beperkingen en al z'n gevaren zijn nog niet eens volledig in beeld gebracht.

Prima zaak. Er is geen enkele noodzaak om nu al een knoop door te hakken.

7 april 2020 om 07:04

Voetbal is geen noodzaak in deze tijden.

7 april 2020 om 07:08

Goh, heb je nog meer mooie dooddoeners?

7 april 2020 om 07:31

Nee maar die duizenden mensen die werken in deze entertainment-business (en dan bedoel ik niet eens de voetballers) zullen het behoud van baan en salaris toch wel een noodzaak vinden lijkt me zo. Hoe langer het plat ligt, of helemaal niet uitgespeeld wordt gaat banen kosten. Lekker makkelijk schreeuwen vanaf de zijkant.

7 april 2020 om 07:34

Als je gewoon een beetje gezond verstand gebruikt, dan is het haast onmogelijk om binnen nu en 2 maanden weer te spelen, dat virus is dan echt bij lange na nog niet verdwenen, in China heeft het een half jaar geduurd, wij zijn pas net onderweg en tot nu toe is volgens de cijfers pas 1 tot 3% besmet geraakt.. Het wordt dan dus zonder publiek verder spelen of het wordt het als met carnaval 1 groot virus oord

7 april 2020 om 07:36

Dat is niet de kern. Het gaat er om of het realistisch is om nog uit te spelen. Nee dus, let maar op. Dit is alleen maar angst voor UEFA.

7 april 2020 om 08:28

En in oktober is het vast ook nog niet verdwenen. Wil je dan maar het hele land een jaar of langer platleggen? Het virus hoeft niet te verdwijnen, maar onder controle worden gebracht. En niemand weet wanneer daar sprake van zal zijn.

7 april 2020 om 08:46

Maar als je on theorie in augustus misschien zou kunnen spelen, waarom niet wachten? Ik heb liever dat de knvb keer op keer uitstelt en dat we misschien in augustus weer voetbal kunnen kijken dan dat we nu de competitie afkappen en dat straks blijkt dat het coronavirus onder controle is en we hadden kunnen voetballen.

7 april 2020 om 11:44

@rolotjuh iedereen schreeuwt vanaf de zijlijn, ook de mensen die de Knvb van alles verwijten schreeuwen makkelijk vanaf de zijlijn

7 april 2020 om 07:26

Juist geen goede zaak. Er blijft nog steeds heel veel onduidelijk daarnaast krijg je een vorm van competitievervalsing doordat gehuurde spelers terug gaan naar hun eigen club, verkochte spelers gaan naar hun nieuwe club ook al verlengt de UEFA de transfertermijn waar de UEFA niks over kan zeggen wat dat is arbeidsrecht.
De piek op de IC’s moet nog komen en wordt eind april begin mei verwacht, waardoor de maatregelen per 28 april echt niet worden opgeheven. Ook zal gefaseerd gestart worden en dan lijkt mij dat d zzp-ers en andere ondernemingen voor het voetbal gaan net zoals, kappers, fysiotherapeuten en het opstarten van de normale gezondheid.
Bovenstaande dingen zijn mij belangrijker als een potje voetbal.
Ook de gezondheid van de spelers is belangrijker dan de KNVB en de UEFA

7 april 2020 om 08:48

Maar wat nou als we kunnen voetballen in augustus? De kans is inderdaad heel klein, maar ik wacht toch liever met 0% extra risico dan dat we nu de competitie afkappen en we straks moeten toekijken hoe er in de meeste landen weeer wordt gevoetbald, maar we in Nederland het een goed idee vonden de competitie vroegtijdig af te kappen

7 april 2020 om 10:38

sterker nog, de kenners van corona zeggen gewoon dat het virus nog tot eind van het jaar rknddwaald, alleen na juli op lagere schaal maar weg zal het niet gaan. Hoezo risico's nemen.. ik kan er me m'n kop niet bij, maargoed waarschijnlijk word het dan eind april weer uitgesteld of eindelijk duidelijkheid beslist want dit is ook waardeloos

7 april 2020 om 11:35

@lucagio en het is geen competitievervalsing om een eindstand te baseren op een competitie die nooit is afgemaakt en waar niet iedereen twee keer dezelfde tegenstander is tegen gekomen en een FC Utrecht zelfs een wedstrijd minder heeft gespeeld als de andere clubs?

7 april 2020 om 07:29

" Prima zaak. Er is geen enkele noodzaak om nu al een knoop door te hakken ". Er nog veel minder noodzaak om dat niet te doen. Er mag niet voor 1 juni gespeeld worden en het is volstrekt onmogelijk om de competitie in 4 weken af te maken. In het plan van de Uefa waarin staat dat het voetbal voor 3 augustus moet worden afgemaakt, moet het nieuwe seizoen meteen daarna beginnen. Dat kan in de eerste plaats helemaal niet omdat de spelers volgens de CAO gewoon recht hebben op drie weken vakantie en bovendien is het volstrekt onverantwoord is om de spelers slechts drie weken op te laten trainen en vervolgens 14 maanden achter elkaar te laten door spelen. DAt is volslagen krankzinnig. En dan ook nog met droge ogen beweren dat de gezondheid van de spelers voorop staat. De kans dat er in mei getraind mag gaan worden, is ook nihil. De piek van het aantal besmettingen wordt volgens de Rivm rond 1 mei verwacht en het is ondenkbaar dat de maatregelen daarna meteen worden afgeschaald. En als dat gaat gebeuren, gaat dat stapsgewijs en staat het belang van het voetbal op de laatste plaats. Gudde heeft een belofte gedaan die hij nooit zal kunnen nakomen met zijn uitspraak dat er pas weer gespeeld gaat worden als het Rivm de garantie geeft dat het veilig is. Die garantie zal en kan het Rivm immers pas geven als er een vaccin is en dat gaat volgens de mensen die er voor hebben doorgeleerd, niet meer lukken voor het einde van het jaar.

7 april 2020 om 08:05

Ik ben inmiddels ook wel voorstander om te wachten. Dan zullen ook jullie voorstanders van hervatting zien dat het totaal onrealistisch is en zal de competitie vanzelf worden gestopt. Kwestie van tijd.

7 april 2020 om 08:17

Dan is het toch ook goed. Ik ben er alleen tegenstander van om nu zo snel al de competitie stop te zetten. De verwachting is dat we over een paar weken al een versoepeling van verschillende regels gaan zien. Dan gaat de overheid goed in de gaten houden wat daar het effect van is. Als het effect is dat het virus dan nog steeds onder controle is, dan is het echt wel aannemelijk dat er per 1 juni weer gevoetbald kan worden hoor, ook al is dat zonder publiek. En misschien werkt het niet en zien ze dat het virus weer harder om zich heen grijpt na de versoepeling, waardoor de regels toch weer strenger worden. In dat geval zal er niet gespeeld kunnen worden en dan kunnen ze dus alsnog definitief een streep zetten door het seizoen. Niemand weet hoe het gaat over een aantal weken. Iedereen heeft daar een idee over, maar er is 0% zekerheid. Nu een besluit nemen is daarom dus ook gewoon overhaast.

7 april 2020 om 08:33

Ik geloof er simpelweg niet in dat er in juni weer gevoetbald wordt. De hoop van de KNVB lijkt er op gestoeld dat de regering de regels afzwakt zodat er op 28 april weer kan worden begonnen met trainen zodat de competitie in juni weer kan worden aangevangen. Waarom zou de regering de regels op 28 april afschalen? De IC piek wordt eind mei verwacht. Dat is verwachting van virologen, deskundigen en het RIVM. De regering volgt het RIVM. Kan mij daarom niet voorstellen dat ze voor de piek van het IC + een paar weken extra de regels afzwakken. Dan zit je medio juni / juli wanneer er weer kan worden getraind + drie weken laten de competitie kan worden hervat. Dan is het op zijn vroegst augustus.

7 april 2020 om 08:40

@vvbrunschot. Zoals Dr.Mario ook zegt. Ze gaan no way de regels versoepelen op het moment van de verwachte piek. Wanneer de druk op de IC hoog is gaan ze echt geen regels versoepelen.

7 april 2020 om 09:16

De verwachte piek is bijgesteld naar begin mei.

7 april 2020 om 09:22

Dan wordt het begin mei plus een paar weken. Dan wordt er ergens half juni begonnen met trainen. Nou, nou. Poe. Poe. Wat een verschil.

7 april 2020 om 09:48

De piek wordt verwacht inderdaad. Net zoals ze hadden verwacht dat de ic verhogen naar 2400 bedden al vol zou zitten voordat het gerealiseerd zou zijn. Een verwachting is een niet vaststaande zaak. Ik denk ook dat de komende weken de resultaten daarvan zullen aantonen of er 28 april versoepeld word of dat er strengere maatregelen komen.

7 april 2020 om 10:15

Dr Mario. Het is niet zo dat we als land in quarantaine blijven totdat de ziekte helemaal verdwenen is of iedereen het gehad heeft. Dat kan de economie gewoon niet aan. Zodra er grip is op de plekken op de IC verwacht ik dat er langzaam afgebouwd zal worden. Dat die piek er aan komt in mei hoeft geen enkel probleem te zijn, zolang het maar binnen de lijnen blijft van het opgestelde beleid. Je hoort ook niks voor niks steeds vaker geluiden die afvragen hoe lang we deze maatregelen moeten blijven voortzetten sinds de consequenties van de maatregelen veel groter zijn dan van Corona zelf. Als je voetballers allemaal test en ze hebben niks, kan je prima spelen zonder publiek

7 april 2020 om 10:20

En dan nog, als de regels worden versoepeld, zal de belangrijkste regel, namelijk 1,5 meter afstand houden, niet zomaar weer aan de kant worden geschoven. Dat zal heel geleidelijk gaan. Maar een contactsport als voetbal? Nee, dat duurt nog wel even denk ik.

7 april 2020 om 08:45

Nou weet je het is zeker wel van belang wanneer de knoop doorgehakt wordt. Dan weten de clubs en spelers waar men aan toe is. Afwachten en onzeker zijn wat gaat gebeuren is voor niemand. Gewoon klaar afgelopen. Ajax, AZ, Feyenoord, PSV, en Willem II europa in Europese start inkomsten verdelen over de Eredivisie en KKD clubs. En klaar iedereen tevreden. Zo moeilijk is het niet neem even een voorbeeld aan onze Belgische vrienden.. En anders moet je net als Engeland een EK schema maken en iedere dag gaan spelen. Twee opties maar optie 1 is de beste denk ik. En volgend seizoen starten met 20 clubs.

7 april 2020 om 09:43

Is ook zo serieus nemen wel geen noodzaak.. half stadion met afstand houden van elkaar is mogen optie

8 april 2020 om 14:53

Nee joh, gewoon niet luisteren naar wat overheden en hun deskundigen te vertellen hebben en lekker de onduidelijkheid in stand houden. Alle partijen doen vooral aannames, maar de aannames van de overheden zijn toch vele malen aannemelijker dan die van de Knvb, de Uefa, de Fifa of elke andere voetbalinstantie. Onduidelijkheid kost ook geld.

8 april 2020 om 16:16

Juist wel luisteren naar wat overheden en hun deskundigen zeggen. Die hebben echter nog niks besloten over mogelijk voetbal in de zomermaanden. De 21e weten we al iets meer, het kan toch geen kwaad om daar op te wachten?

Let op dat dit het einde is van de Eredivisie!

Ik geloof er heilig in dat er straks een topcompetitie komt doot heel europa.

En dat wij als Ajax, en ook PSV en AZ daar aansluiten...

7 april 2020 om 07:26

Ja heel erg logisch dat de huidige 1,2 en 4 daar aansluiten. Zullen we FC Groningen ook voor die competitie uitnodigen, gewoon omdat we nu kennelijk in ene fase zijn dat we eigen regels mogen maken?

7 april 2020 om 07:55

Hij spreekt over een toekomstige situatie waarin hij blijkbaar denkt dat az als derde club van Nederland aansluit. Jij hebt de azijn al achter de kiezen mee ik.

7 april 2020 om 08:11

Los van een topcompetitie waarin 3 clubs uit de MickeyMouse League mogen meedoen een utopie is. Geloof ik nooit dat een AZ boven een Feyenoord zal worden geplaatst. Stadion, grootte, de stad..

7 april 2020 om 08:22

Mocht er een top competitie komen wordt er mogelijk niemand uit Nederland toegelaten maar mocht dat wel zo zijn heeft alleen Ajax een kans om toegelaten te worden.

7 april 2020 om 08:33

@JK-Ajax Moet je azijn gedronken hebben dan om het onzin te vinden dat iemand Az, dat de afgelopen 10 seizoenen 3 keer boven Feyenoord is geeindigd, en wellicht met dit onafgemaakte seizoen op 4 keer komt, de nummer 3 van Nederland te vinden? Nog even afgezien van Uitstraling, supporters, stadion, achterland hoor, maar die reactie is toch op zich een hele logische reactie op een onnodig provocerende post? Overigens: van mij mogen mensen dat rustig vinden hoor, zo is het ook wel weer. Maar er zijn er voor minder verwijderd hier, alleen gingen die dan over een andere club.

7 april 2020 om 09:53

Een europese topcometitie waar wij 3 clubs mogen aanleveren? Hoeveel zijn dat er dan totaal? Een clubje of 60/70? Als er ooit een europese competititie komt dan mag je blij zijn wanneer je 1 club mag laten aansluiten.....

7 april 2020 om 08:20

Ja laten we een Europese topcompetitie starten, terwijl er een virus heerst. Al dat gereis van clubs en fans is nu wel een goed moment ja. Nog meer onzin te melden?

8 april 2020 om 14:55

Je denkt werkelijk dat een club met een begroting van 25 miljoen euro uitgenodigd word voor zo'n top competitie? AZ is nog lang niet zover als Feyenoord. Verder: Als dit het einde van de Eredivisie betekent, betekent dit ook het einde van de Uefa. Dan kunnen alle kleine en middelgrote competities het namelijk schudden. Dat kan de Uefa zich niet veroorloven.

Precies de reden waarom een Ajax, AZ en PSV naarbuiten zijn gekomen met een standpunt. Omdat de Knvb weigert een beslissing te nemen en alles voor zich uitschuift. Weer 2 weken onzekerheid voor clubs waarin geen beleid gemaakt kan worden. Over 2 weken verlengen we het gewoon weer,omdat er nog te veel vraagtekens zijn.

7 april 2020 om 07:36

Namens de Knvb wil ik me verontschuldigen dat we het beleid van van de bestuurders van het land volgen en niet die van de deskundigen van VZ.Het beleid is er wel, alleen is het niet het beleid dat bepaalde figuren willen zien en doen we daarom alsof dit geen beleid is.

7 april 2020 om 08:11

Volgens mij is het beleid dat er niet voor 1 juni gevoetbald mag worden. Laat nu tussen 1 juni en 30 juni niet de volledige competitie uitgespeeld kunnen worden en vanaf 1 juli gaat de transferperiode in, waardoor clubs als Rkc, Twente, FC Emmen, ADO tientallen spelers verliezen. Daar gaat geen Fifa wat aan veranderen, want die gaan niet over arbeidsrecht. Dan is er maar 1 optie en dat is stoppen.

7 april 2020 om 08:25

@Monique KNVB volgt helemaal niet het beleid van de bestuurders van dit land want die hebben al aangegeven dat er voor 1 Juni niet gespeeld mag worden. De KNVB volgt maar 1 pad en dat is naar geld geld en nog eens geld. Naar gezondheid van mensen wordt totaal niet gekeken. Kom aub niet met de onzin dat de KNVB de overheid volgt want dat is gewoon niet zo.

7 april 2020 om 08:27

Ik zie het probleem verder ook niet van iedereen hier. Er kan nog niet bepaald worden wat er na 1 juni wordt gedaan. Er kan ook nog niet bepaald worden of het volgend seizoen kan starten. Dus echt beleid maken is sowieso onmogelijk. Gaan we dan oprecht met zijn alle stressen dat al die zielige onderbetaalde voetballers in spanning moeten afwachten?

7 april 2020 om 08:41

En waarom kunnen er geen 9 wedstrijden in 1 maand gespeeld worden. Om de 3 a 4 dagen 90 minuten spelen, een wielrenner noemt zoiets vakantie

7 april 2020 om 09:11

ja, laten we voetballers gaan vergelijken met wielrenners, en daarop acteren. Dat zal werken. Wow.

7 april 2020 om 09:30

Je kunt het inderdaad niet vergelijken. Maar los daarvan zie ik het probleem van 9 wedstrijden in 1 maand ook niet. De spelers zijn uitgerust als ze beginnen en hebben direct daarna vakantie. Wat is het probleem ?

7 april 2020 om 09:41

9 wedstrijden in 1 maand zonder wedstrijdritme. Succes daarmee.

7 april 2020 om 10:03

Ze zullen we iets van voorbereiding moeten krijgen, al moeten we dat ook niet overdrijven want fitness kan nu al opgebouwd worden. Het gaat dan idd hooguit over wedstrijdritme. Wat niet zo relevant is als niemand het heeft. En ipv een ek wordt er nu dan een maandje elke 3 dagen een wedstrijd gespeeld. Evt zelfs 3 weken dan moeten de teams maar wat meer rouleren. Dus inderdaad waarom niet!

7 april 2020 om 10:07

Prima. Kijken we daarna hoeveel spelers er geblesseerd zijn en niet aan volgend seizoen kunnen beginnen/ hun gewenste transfer kunnen gaan maken.

7 april 2020 om 10:12

Als de belangen groot zijn komen spelers altijd snel terug na hun blessures. Nu is dat ineens een issue. Dat terwijl ze nu niet geblesseerd zijn en heel veel tijd hebben voor rust en conditie/fitness.

7 april 2020 om 10:14

Als de belangen heel groot zijn, gaan spelers juist overbelast worden.

7 april 2020 om 10:27

Nee er is géen beleid. Als er beleid had geweest had de Knvb nu minstens één plan gepresenteerd wat er gebeurd als er wél gevoetbald gaat worden en één plan wat er gebeurd als er niét meer gevoetbald gaat worden. Dan kunnen de clubs voor beide situaties een plan maken voor volgend seizoen, en nu kan dat niet en zit iedereen in onzekerheid. Vandaar ook de oproep van Ajax, AZ en PSV om te stoppen.

7 april 2020 om 12:33

Het is aan de club in hoeverre ze hun spelers willen belasten. Iedereen heeft selecties van meer dan 20 spelers, eventueel nog aan te vullen met jeugdspelers.en het speelveld is in dat opzicht gelijk. Als Depay deze zomer eegedaan had aan het ek denk ik niet dat ik zoveel bezwaren op snel terugkomen zou lezen, en die komt daadwerkelijk uit een zware blessure. Ik zeg niet dat 1 juni haalbaar is, maar roepen dat in de maand juni 9 wedstrijden afwerken onmogelijk is slaat echt nergens op.

7 april 2020 om 12:35

@hector Dus omdat de Knvb heeft besloten af te wachten moet het nu maar stoppen?

7 april 2020 om 07:41

Volstrekt logisch dat de KNVB nu geen beslissing neemt. Ze kijken de ontwikkeling aan en dat is logisch. Het is pas begin April.

Als Ajax, AZ en PSV zo principieel zijn, laat ze dan maar uit de competitie stappen. Nu leggen ze druk op de KNVB die simpelweg de diverse scenario's open houdt en nu niet wil gaan gokken over iets waarvan het verloop momenteel nog niet te voorspellen is.

7 april 2020 om 08:13

Het verloop is wel te voorspellen, want we mogen niet voor 1 juni voetballen en na 1 juni krijgen we in 30 dagen planningtechnisch niet alle wedstrijden gespeeld. Laat staan met publiek. Er is dus maar 1 scenario en dat is stoppen.

7 april 2020 om 08:30

In 30 dagen krijg je het misschien planningtechnische in huidig vorm niet rond. Maar het geeft je wel de mogelijkheid om met een afgeslankte alternatieve vorm te komen. Ik geloof er verder ook niet in. Maar snap de noodzaak om gelijk de stekker eruit te trekken niet.

7 april 2020 om 08:32

Gelukkig zijn er altijd nog de grote VZ Experts die precies weten wat wel en niet mogelijk is.

Wacht nu maar gewoon even af. Is dat nu zo lastig? Er zijn zoals gezegd nog diverse scenario's en zodra er echt een duidelijke winnaar is zal er echt wel een knoop door worden gehakt.

Bijzonder dat menigeen hier maar roept dat voetbal bijzaak is, maar vervolgens wel keihard verbolgen zijn als de bond aangeeft even af te willen wachten. Waarom maak je je druk om iets wat toch maar bijzaak is?

7 april 2020 om 08:52

@SammerensJij snapt er duidelijk niks van. Net als de KNVB overigens. En het RIVM... En het kabinet...Wij vz' ers hebben vanuit onze zolder allang en breed een deskundige analyse gedaan en duidelijk bewijs dat er geen andere oplossing is dan nu al het seizoen opgeven.Waarom het oordeel van proffesionele organisaties afwachten als we zelf de beschikking hebben over de meest geavanceerde dikke duimen en onderbuiken waarop we ons kunnen basseren?

7 april 2020 om 07:58

De KNVB neemt geen beslissing omdat dat 1 te vroeg is en 2 er dan een kans is dat we worden uitgesloten van Europese competitie. Als dat het gevolg is , dan krijgt de KNVB dat weer over zich heen. Dit is gewoon een goed besluit. Aflasten kan altijd nog.

Tja, je kan deze beslissing nog drie weken vooruit schuiven. Maar net of je na 1 juni alweer evenementen mag organiseren van de overheid met meer dan 100 personen wat een voetbal wedstrijd met zich meebrengt.. dat is het eerste. Het tweede, ben benieuwd hoe de knvb het probleem gaat oplossen met de aflopende contracten per 01-07. Daar zullen ze vandaag dan mee moeten komen, want enkele duidelijkheid zal gegeven moeten worden willen niet meer clubs nee gaan zeggen

7 april 2020 om 07:27

Wat te doen met wedstrijden zonder publiek? Ook maar festivals en beurzen zonder publiek dan? Paaspop kan door gaan, zonder publiek. Meteen massaal geld terug bij een Knvb beslissing om wedstrijden zonder publiek te spelen. Desnoods via een kort geding.

7 april 2020 om 07:42

Wat ik me ook nog afvraag en wat de clubs ook zeker gaan vragen is het volgende. Stel er breekt Corona uit binnen mijn club. Binnen de selectie een paar zieken. Mogen clubs dan zeggen....het risico is ons te groot om tegen Ajax te spelen. Stel deze wedstrijd maar even uit. Ook heel benieuwd hoe de knvb dat oplost. Want dit ga je krijgen. Er gaan ook misschien spelers ziek worden en wat als je als kleinere club geen team meer op de been krijgt?

7 april 2020 om 08:34

Een voetbalwedstrijd zonder publiek vergelijken met een festival of beurs gaat echt volledig mank.

7 april 2020 om 08:45

Het gaat helemaal niet volledig mank. Voetbal is een sport voor de supporters. Dat weet iedereen. Daarnaast, waar alle clubs bang voor zijn is dat ze de supporters terug moeten betalen voor de wedstrijden die ze niet hebben kunnen bezoeken. Zonder publiek hou je dat probleem. Dat het niet helemaal te vergelijken is oke, maar zeggen dat het volledig mank gaat is ook niet waar.

7 april 2020 om 08:57

Waar de voetbalclubs vooral bang voor zijn is dat ze tv-gelden mislopen. Daarbij komt dat 90% van het volk dat een voetbalwedstrijd bekijkt, via de tv kijjkt en misschien 10% in het stadion, bij een festival is dit sneller andersom. Je kan zeggen dat er iets voor de vergelijking te zeggen valt, maar helemaal juist is het ook niet.

7 april 2020 om 09:35

Het klopt dat zowel concerten als voetbal voor het publiek hoort te zijn. Echter speel je voetbal ook om te winnen en zo kampioen te worden. Door het seizoen af te maken krijg je niet alleen een kampioen, maar krijg je een eerlijkere verdeling van de europese plekken en promotie en degradatie strijd. Dit is bij concerten ed natuurlijk geen sprake van. Ga jij voor zo eerlijk mogelijk (als het verantwoord is) ?

7 april 2020 om 11:36

@hansje1969 dan speel je toch zonder publiek de competitie uit?

7 april 2020 om 13:45

Ja daar houd ik uiteraard al rekening mee.maar wat denk je dat bij een wedstrijd komt kijken?volgens Cees Jansma zit je bij een grotere wedstrijd al gauw aan 300 man als je zonder publiek speelt. Of je moet zonder pers en zonder camera mensen spelen. Lijkt me ook dat je ballen jongens moet schrappen en dan nog moet de veiligheid gewaarborgd worden. Dus hoe wil je dat gaan organiseren? Met twee teams, coaches en medici, arbiters zit je al een man of zestig. Dat gaat nooit lukken.wat gaat er gebeuren als supporters gaan besluiten we gaan buiten het stadion steunen? Denk dat lokale overheden er dus ook niet zo op zitten te wachten.

7 april 2020 om 15:44

@hansje1969 het word lastig idd. ik denk dat we moeten afwachten hoe de situatie er in juni uitziet maar het ziet er niet rooskleurig uit

7 april 2020 om 16:37

Afwachten, maar zie het dus ook somber in.

Volgens mij zijn de maatregelen die afgekondigd zijn tot 1 juni (vergunninghoudende evenementen) ook van toepassing op het voetbal. Dus voetballen met of zonder publiek doet er totaal niet toe. Tot 1 juni mag er niet gevoetbald worden.derhalve verwacht ik dat het uitstel tot eind april toch gaat leiden tot een einde van de competitie.door de verdeeldheid binnen de clubs durft de Knvb gewoon geen beslissing te nemen, en wachten ze gewoon tot die beslissing voor ze genomen wordt. Ook is de Knvb natuurlijk bang voor de Uefa dat er geen Nederlandse clubs mogen deelnemen aan de toernooien voor het nieuwe seizoen.

De KNVB maar in ieder geval zien niet daadkrachtig te zijn. En maar verschuilen achter allerlei instanties in plaats van zelf een statement te maken, ongeacht de keuze. Laffaards.

7 april 2020 om 08:34

Laat Ajax maar een statement maken en uit de competitie stappen dan.

8 april 2020 om 15:00

Wat je er ook van vind, Ajax maakt al een statement door een duidelijk standpunt in te nemen die strookt met de beslissingen en prognoses van de overheid. De Knvb doet compleet het tegenovergestelde en zorgt alleen maar voor nog meer schade door clubs tot het laatste moment in onduidelijkheid te laten.

Van mij part gaan we jaren nog door het met zelfde seizoen alleen wil ik van de KNVB horen hoe Ajax Ziyech na dertig juni in de JC ArenA kan houden. Hoe kunnen alle eredivisieclubs hun spelers gebruiken die verhuurd zijn en dan weer naar hun originele clubs moeten? Ik zou Ceferin hier eens over willen horen...

7 april 2020 om 08:35

Denk je niet dat ze dit soort knelpunten uitvoerig aan het bekijken zijn bij de diverse bonden? Er zijn legio problemen die geadresseerd worden en dit is er 1 van.

7 april 2020 om 10:44

Als ik het nieuws goed genoeg volg hoor ik hier van de UEFA en KNVB kantoren niks van. Misschien omdat ze beseffen dat na dertig juni er geen mogelijkheid is om door te gaan met het huidige seizoen? Lijkt me lastig om ineens juridisch zomaar dingen te veranderen. Ik denk niet dat Chelsea Ajax zomaar toestemming gaat geven om Ziyech in Amsterdam te houden. Zelfde geldt voor andere spelers die bijvoorbeeld verhuurd zijn. De clubs verliezen nu al genoeg geld. Om dan spelers onnodig te gaan riskeren omdat de UEFA andere plannen heeft? Zou graag een antwoord hier op willen hebben want ook Ajax heeft belangen, niet? Net als Feyenoord en de andere clubs die niet willen stoppen met het huidige seizoen (en dat is hun recht).

7 april 2020 om 11:03

Waarschijnlijk hoor je nog niets omdat dit uiterst complexe materie is. Er moet een heleboel bekeken en uitgezocht worden en hier is nu eenmaal ook geen jurisprudentie voor. Dat dit tijd nodig heeft is volstrekt logisch.

7 april 2020 om 11:55

Het is inderdaad een uiterst complexe materie, om het arbeidsrecht in heel Europa te veranderen op relatieve extreem korte termijn terwijl je daar helemaal niet over gaat. Vergelijk het met dat jij de noodtoestand in Rusland wil afkondigen. Dan kun je bedenken op basis van welke wettelijke grond je dit kan doen, welke maatregelen je daarna kan nemen en hoe je het nieuws naar buiten gaat brengen. Alleen uiteindelijk kom je bij de uitvoering erachter dat je president van Rusland dient te zijn om dat te doen en dat ben je niet. Dus gaat het hele feestje niet door.

8 april 2020 om 15:03

Ik vraag me af of ze daar uberhaupt iets over te zeggen hebben. Die contracten zijn opgesteld conform de wettelijke- en grondwettelijke verplichtingen en regels. Overheden gaan daar echt niet in mee, want dan krijg je een enorme stormvloed aan branches die hetzelfde eisen. Dat gaat enorm oplopen in de papieren...

Hoe dan ook, het seizoen uitspelen gaat echt een probleem worden. En hoe eerlijk een beslissingswedstrijd tussen Ajax en AZ ook zou zijn, ook dat is niet mogelijk. Want dan heeft Feyenoord er natuurlijk ook nog wat van te vinden. En wat dacht je van Psv? Mijn inziens is de enige juiste beslissing nog steeds: het seizoen schrappen. En wat betreft de Europesee verdeling: ja, ook daar zullen mensen en clubs het er niet over eens zijn of worden.

Met publiek zal hem niet worden. Maar zonder kan wellicht best. 9 wedstrijden in Juni, das 2 per week, ik zie het probleem niet.

7 april 2020 om 08:22

Als de teams dan vanaf mei weer kunnen gaan trainen om ook wedstrijdfit te zijn per 1 juni. Volgens mij is dat ook nog een probleem.

7 april 2020 om 08:33

Zonder publiek is het mogelijk, maar alleen als teams al in mei kunnen trainen. Als dat niet mogelijk is dan is alles voor 1 juli spelen niet mogelijk. En als dat niet mogelijk is dan zitten sommige clubs toch met een probleem. Veel clubs raken een of meer spelers uit de basis kwijt, en sommige zelfs 4 of nog meer.

7 april 2020 om 08:46

Je mag toch verwachten dat deze spelers nog gewoon fit zijn. Vanaf half Mei wellicht weer trainen. Van te voren alle spelers testen en Dan 1,5 mAnd gesloten trainingskamp. Voor elke wedstrijd alle spelers testen. Volgens mij kan het allemaal best.

7 april 2020 om 09:05

"je mag toch verwachten dat deze spelers nog gewoon fit zijn."dat mag je op zich wel verwachten ja. Maar daarmee zijn ze natuurlijk nooit wedstrijdfit.en laat dat nou net nodig zijn om veel wedstrijden te spelen in korte tijd. Het is volstrekt onverantwoord.

7 april 2020 om 09:36

Ach wat is wedstijdfit. Wordt dat niet wat overrated. 90 minuten rennen, en Dan weer 3 dagen rust...moet kunnen toch

7 april 2020 om 09:41

Tuurlijk. Dat moeten voetballers, die heel anders getraind worden en zijn, maar even kunnen. Sure.

7 april 2020 om 17:15

Als je niet wedstrijdfit bent dan gaan er veel spelers geblesseerd raken. Dan heb je al een druk programma, verlies je ook nog spelers aan blessures

7 april 2020 om 10:23

Totdat een speler opeens besmet is en het hele elftal in quarantaine moet, en vervolgens de teams waar tegen hij tegen gespeeld heeft ook. De maatregelen zullen wel versoepeld worden maar de thuis quarantaine wanneer iemand ziek/besmet is zal blijven duren totdat er een vaccin is waarschijnlijk.

7 april 2020 om 10:52

Dat is ook een argument waar niemand het over heeft. Juist om dit te voorkomen zal men nog voorzichtiger moeten zijn. In China waar deze ellende begon komen zelfs weer berichten binnen dat er angst is dat het weer erger aan het worden is. Ik snap zeker de belangen van clubs die door willen voetballen, maar je moet realistisch blijven. Dit kan nog maanden gaan duren.

Zo snel als men was met het afgelasten van het amateurvoetbal..... Maar ja mensen die voor hun plezier spelen zijn dus niet belangrijk voor de KNVB.....
Geen risico nemen en nu stoppen met dit seizoen... Of gaan voetballer straks op 1 1/2 meter van elkaar af lopen....

7 april 2020 om 09:36

Nu zijn de belangen bij amateur voetbal minder groot dan bij betaald voetbal. Daarnaast zijn het in de amateur tak veel meer wedstrijden (je hebt namelijk veel meer teams) dus is het ook minder te overzien.

8 april 2020 om 15:10

Binnen het profvoetbal stuur je dan ook meer dan duizend mensen wekelijks door heel Nederland. Sterker nog; met het dan enorm drukke speelschema voor de boeg stuur je die mensen minstens twee keer per week door heel Nederland. Dan heb ik het alleen nog maar over spelers en technische staf tijdens wedstrijden. Dan heb je nog trainingen en personeel wat dan ook werk zal moeten verrichten. Het is hoe dan ook uiterst onverantwoord. Die grote voetbalinstanties willen het gewoon niet zien en dat vind ik wel gevaarlijk.

Wat een laf en onverantwoord gelul van de Knvb. Dus als men later verder kan gaan zijn de risico's meteen verdwenen? Dus zodra er afgeschaald wordt, kunnen we meteen weer lekker met zijn allen bij elkaar gaan zitten. Gegarandeerd dat er dan een tweede golf komt voor het einde van de zomer.
In wie zijn hersenspinsel is de eredivisie of zogezegd voetbal belangrijker dan gezondheid en of mensenlevens.
Hoe kan een bond, waar elke voetballende Nederlander lid van moet zijn, zijn leden aan dit soort risico's blootstellen? Nee wederom plaatsten de machts geile Knvb mannetjes het financiële boven het gezonde. De voetbal branche vind zichzelf al vele jaren veel te belangrijk. En dan met name de bvo wereld.
Overigens is de verwachting dat het hele corona gebeuren nog een langdurig jojo effect zal hebben. Ondanks dat ook ik het voetbal enigszins mis, ben ik wel voor verantwoordelijke stappen. En anders duurt het maar wat langer. Heb het idee dat deze hele lock down een hoop mensen ook wat nieuwe inzichten geeft in wat er echt toe doet.

7 april 2020 om 08:51

Wil overigens wel eens zien wat de Knvb gaat doen als een aantal clubs geen gehoor aan Knvb bevelen gaat geven.
Zonder Ajax, PSV, AZ en misschien nog een paar clubs wordt het bestaansrecht voor de bond steeds minder makkelijk..

in juni de 2 inhaalwedstrijden spelen en de bekerfinale,en dan de competitie afsluiten.

7 april 2020 om 09:09

Wat is het nut als onze competitie afgemaakt word en bijvoorbeeld in Frankrijk. Duitsland en Italië niet. Volgens mij moet het gewoon Europees gelijk getrokken worden.Hoe moeten anders alle tickets verdeeld worden?

7 april 2020 om 09:43

Maar waarom zou je het niet afmaken ? Je wilt als club toch kampioen worden. Als het verantwoord is vind ik dat ze het af moeten maken zodat de kampioen, europese plekken en de promotie degradatie zo eerlijk mogelijk bepaald wordt ? Want wat wil je met RKC doen ? Erin laten ? Ze staan zo dik onderaan dat ze het niet verdienen om nog een jaar in de eredivisie te blijven (ondanks dat ze leuk voetbal spelen).

8 april 2020 om 15:12

De vraag is niet waarom je het niet af zou maken, maar of het uberhaupt af te maken is. Al een hele poos neigt het er naartoe dat het haast onmogelijk is om in juni alweer terug te gaan naar het normale leven en die geluiden worden met de minuut sterker.

Er reageren wel veel mensen dat het laf en zwak is van de knvb, maar zelfs landen als Italië en Spanje, waar de situatie veel erger is dan hier nemen nog geen besluit. Wacht gewoon af. Mogelijk kan er pas in November gespeeld worden. Dan zou je dus 2 seizoenen weggooien omdat deze is beëindigd en er geen ruimte is voor een nieuw seizoen. Hoe dat met contracten gaat is ook afwachten, maar ook daar zal over nagedacht worden. En voor hetzelfde geld kan er over een maand zonder publiek gespeeld worden

En de KNVB gaat maar weer door met onduidelijkheid scheppen. Zal me niks verbazen dat ze het 21 april maar weer voor zich uit gaan schuiven. KNVB moet een datum benoemen waarbij ze zeggen dat is het laatste moment dat we kunnen beginnen. Na 30 juni uitspelen voel ik nu niet erg veel voor. Dit gaat voor veel problemen zorgen, en de KNVB roept heel leuk om de competitie voor 3 augustus af te maken, maar laat ze dan ook een duidelijk plan hebben hoe het eruit ziet na 30 juni want daar is heel veel onduidelijkheid over. Door al die onduidelijkheid krijg je veel gemor onder de clubs, want niemand weet waar hij aan toe is.

7 april 2020 om 10:04

En als er pas in november pas gevoetbald mag worden met publiek? Dan zou het ook een keuze kunnen zijn om van 2 seizoenen 1 te maken. Als je nu de competitie beëindigd dan is het maar de vraag wanneer je kan starten met het nieuwe seizoen en of er dan een volledig schema past omdat vanwege een aankomend EK ook de competities vroeg klaar moeten zijn. Hopelijk nemen ze er voldoende tijd voor. Dat selecties mogelijk anders zullen zijn als nu lijkt me vervelend maar niet meer dan dat. Eerlijk gaat dit seizoen hoe dan ook niet eindigen

7 april 2020 om 10:58

Voor Ajax, Feyenoord, PSV, AZ enz
Is dat heel vervelend ja. Voor kleine clubs die heel veel contracten zien aflopen is het een doodvonnis die missen nu ook nog eens de inkomsten om spelers aan te trekken. Sommige clubs zullen al moeite krijgen om 11 spelers op te stellen. Dit zal gelden voor een groot deel van het rechterrijtje van de eredivisie en groot deel van de KKD (noodfonds potje is daarom ook erg belangrijk) met het voorstel om van 2 seizoenen 1 te maken, breng je juist nog meer clubs in de problemen. Wil je dan clubs in 1 seizoen 9 wedstrijden laten spelen en verder niks? Het grootste punt is dat de KNVB geen duidelijkheid schept. Ik kan best begrijpen dat ze de competitie willen afmaken, maar hoe? Voor 30 juni gaat erg lastig worden (misschien nog wel mogelijk als je 1 juni kan beginnen en dan 2 wedstrijden per week) en de KNVB roept wel om het voor 3 augustus te doen, maar er is nog totaal geen plan hoe het na 30 juni eruit moet komen te zien. Hoe zit het dan met aflopende contracten, spelers die elders al hebben getekent, de transferperiode en de start van volgende competitie. Dus komop KNVB zorg voor duideliijkheid bij clubs waardoor ze weten waar ze aan toe zijn.

7 april 2020 om 17:06

Ook volgend seizoen zal elke club weer een compleet team op moeten kunnen brengen. En ik weet ook wel dat dat qua competitie niet eerlijk is omdat je tegen andere teams speelt dan, maar of je het nu beëindigd of later of later uitspeeld. Eerlijk is het dit seizoen nooit. Ik blijf er bij, dat als je nu het seizoen beëindigd dan is het ook nog maar de vraag of je volgend seizoen een normaal seizoen kan spelen. Naar mijn idee is op dit moment afwachten het enige juiste

Blij mee!afwachten jongens, we hopen toch allemaal dat de bal weer gaat rollen. Desnoods zonder publiek maar ik mis het voetbal!

Het is echt vrijwel onmogelijk om de competitie nog na 1 juni door te laten gaan. Als ze vanaf dan pas mogen beginnen met trainen moet erv eerst 3 weken getraind worden. Dus beginnen ze in de 4e week van juni en hebben ze 5 weken om de competitie af te maken. Dat is al vrij kort en bijna onmogelijk. Dan zijn er veel clubs waarvan contracten van spelers op 30 juni eindigen. Die zitten met een 1/2 of 3/4 kwart selectie. En dan zijn er nog de spelers waarvan ze al verkocht zijn en hun contract per 1 juli ingaat. Ik geloof dat geen enkele club zit te wachten op dat een aankoop later (dus pas augustus) zich meldt bij de club omdat ze nog een behoorlijk aantal wedstrijden moeten spelen bij hun vorige club. Daarnaast is de kans op blessures wat groter als er in korte tijd een heel wat wedstrijden wordt gespeeld en letterlijk geen van die clubs zit erop te wachten dat hun aankoop binnen komt met een blessure. Dat is dan dubbel op later aangesloten plus een blessure opgelopen. Geen enkele club zal daarmee akkoord gaan. Dus zeer waarschijnlijk dat een aantal clubs nog meer spelers gaat kwijtraken of een aantal. Voor mij zijn er meer redenen om niet door te gaan dan om wel door te gaan. Gewoon het seizoen beëindigen ipv zo krampachtig vasthouden aan een "misschien" of "er is dan een kans". Die zijn vrij miniem

Deze maatregelen die we nu hebben gaan na 28 april gewoon verlengd worden hoor maar succes knvb, Schoothondje van de uefa. Durf verdorie eens een standpunt in te nemen. Het is niet verantwoord en het gaat niet meer gebeuren. Klaar.

7 april 2020 om 10:09

Hou toch eens op met paniekerig zeggen dat alle maatregelen verlengd gaan worden en het niet meer verantwoord is. Je kan niet in de toekomst kijken. Wacht nou gewoon eens af wat de komende weken zullen brengen i.p.v. angstig willen stoppen.

Deze situatie biedt kansen om die gehele Eredivisie te hervormen. Stop met 18 clubs waarvan de helft 'leeft' en 'op leeft' als Ajax op bezoek komt. De Eredivisie moet sterk worden om in de toekomst in Europa nog enige vuist te maken. Maak er een competitie van 9 teams van die elk 2 x uit en thuis tegen elkaar spelen. De nummer 8 en 9 spelen promotie / degradatie met de league eronder.

7 april 2020 om 10:05

Oke, doen we ff. De eerste negen die mogen meedoen zijn … de nummers 1 tm 9 van nu? De nummers 1 tm 9 van de afgelopen 10 jaar?de nummers 1 tm 9 van de afgelopen 100 jaar? Overigens leven er net zoveel clubs op als Feyenoord op bezoek komt als wanneer Ajax langskomt hoor, maar dat terzijde.

Ik ben Ajacied, maar vind het zeer terecht dat de Knvb wacht met het nemen van een definitieve beslissing. Waarom zou je die beslissing nu al nemen, terwijl dat nog niet noodzakelijk is. Echt complete bullshit en snap oprecht niet dat de genoemde clubs hier voorstander van zijn.

Kijk als het"heilige Wimbledon"wordt geschrapt dan zou spelletje voetbal gewoon moeten hervat/doorgaan.
Sport is wel het laatste waar nu aandacht aan besteed moet worden,de wereldgezondheid overstijgt ALLE sport.

7 april 2020 om 12:28

Eens. Al die knvb en clubmedewerkers moeten dus maar de wereldgezondheid verbeteren. Waar zij aandacht voor moeten hebben is hun bedrijfsvoering. Sport is gewoon business en moet blijven doorgaan, mits dat weer veilig wordt geacht.

8 april 2020 om 15:17

Maar dat moet wel verantwoord en binnen de restricties gebeuren. Dan werkt het niet als je je lijnrecht tegenover zo'n 90 procent van het betaalde voetbal manoeuvreert en maar niet wilt zien wat de overheidsinstanties en deskundigen inmiddels al weken proberen te zeggen. Ze zijn aan het dweilen met de kraan open en doen dat met een dweil die niet werkt.

Ik snap niet dat de Knvb, Uefa en andere Europese bonden niet nu met het idee komt van we trekken alles gelijk."week A" beginnen we met voetballen en gaan door tot "week B" daar tussen loopt de competitie. Tussen week A en week B loopt een transferzomer en het Ek/wk en in de winter plannen we Europees breed nog een transferperiode. Heb je nooit het gezeur dat clubs spelers wegkopen als de transferperiode bijv in NL voorbij is en Spanje nog open.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren