Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Het sterrenteam van het seizoen 2019/20 als de Eredivisie nu wordt stopgezet

Laatste update:

De KNVB praat dinsdag met alle betaaldvoetbalclubs over het vervolg van de Eredivisie. De voetbalbond hoopt het seizoen nog af te maken, mits het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) zegt dat de bestrijding van het coronavirus dat toelaat. Er is echter ook een realistische kans dat het seizoen wordt stopgezet, zoals in België naar alle waarschijnlijkheid gebeurt. Voetbalzone heeft voor dat geval een Team van het Jaar samengesteld, waarin de prestaties van de spelers tot dusver zijn verwerkt.

Met vier afgevaardigden is AZ hofleverancier van de basisploeg. Koploper Ajax is met slechts één basisklant vertegenwoordigd, maar heeft wel drie spelers op de 'reservebank'; AZ heeft twee wisselspelers. Willem II en Feyenoord leveren allebei twee spelers voor de eerste elf: Mike Trésor Ndayishimiye en Sebastian Holmén zijn geselecteerd namens de verrassende nummer vijf van de Eredivisie, terwijl Marcos Senesi en Steven Berghuis van Feyenoord in de basiself te vinden zijn. Bovendien is de trainer, Dick Advocaat, afkomstig van de Rotterdammers.


Het volledige dreamteam van 2019/20 tot dusver


Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

Reservebank: André Onana, Daley Blind, Nicolás Tagliafico (allen Ajax), Mark Diemers (Fortuna Sittard), Fredrik Midtsjö (AZ), Joey Veerman (sc Heerenveen), Myron Boadu (AZ).

Trainer: Dick Advocaat (Feyenoord).

Marco Bizot (AZ)
De keuze onder de lat was geen gemakkelijke: zowel Marco Bizot als André Onana is bezig aan een ijzersterk seizoen. De statistieken spreken echter in het voordeel van de doelman van AZ. Hoewel beide keepers 24 wedstrijden speelden in de Eredivisie, werd Bizot aanzienlijk minder vaak gepasseerd dan Onana (11 om 21 keer), terwijl er meer schoten op zijn doel werden afgevuurd (240 om 232). Bizot is dit seizoen de minst gepasseerde eerste keeper van de Eredivisie en hield zijn doel aanzienlijk vaker schoon dan Onana. Toen beide sluitposten op 1 maart tegenover elkaar stonden in Amsterdam, behoorde Bizot tot de uitblinkers van AZ tijdens de 0-2 zege, nota bene in de week waarin hij zijn vader verloor. Een smet op het seizoen van Bizot was zijn vroege rode kaart in de uitwedstrijd tegen Sparta Rotterdam (3-0 nederlaag).

Denzel Dumfries (PSV)
"Denzel Dumfries natuurlijk", reageerde Marco van Basten in december 2019 tijdens de presentatie van zijn biografie op de vraag wie hij zou kiezen als rechtsback, als hij bondscoach van Oranje was. “Het is een gozer die je pijn doet, die de beuk erin gooit. Alleen al hoe die uit zijn ogen kijkt... Dumfries vreet je op als het moet.” Het was daags na een 1-1 remise bij FC Emmen en vier dagen na een 4-0 nederlaag tegen Sporting Portugal. PSV vekeerde in slechte vorm, maar aanvoerder Dumfries hield zich staande en speelde na de jaarwisseling een belangrijke rol in de wederopstanding. Met zeven doelpunten is Dumfries dit seizoen met stipt de meest scorende verdediger van de competitie. Na het vertrek van Santiago Arias naar Atlético Madrid en Angeliño naar Manchester City moet PSV vrezen opnieuw een aanvallende back kwijt te raken.

Sebastian Holmén (Willem II)
Plots, maar niet geheel onverwacht dook Janne Andersson op 8 maart op in De Kuip. De bondscoach van Zweden bekeek de allerlaatste wedstrijd die Feyenoord en Willem II dit seizoen speelden. Speciaal voor Sebastian Holmén was hij afgereisd naar Rotterdam. “Bij de nationale selectie komen is een big thing”, glunderde Holmén enkele dagen later in gesprek met het Brabants Dagblad. “Het betekent alles voor mij. Tegen Feyenoord speelde ik niet mijn beste, maar wel een degelijke wedstrijd.” Holmén had de voorselectie gehaald, maar overleefde de schifting uiteindelijk niet voor de later afgelaste interlands tegen Rusland en Cyprus. Zolang Holmén tot de uitblinkers van Willem II blijft behoren, is hij echter op de goede weg om te debuteren voor Zweden.

Marcos Senesi (Feyenoord)
Supporters van Feyenoord schrokken, toen Marcos Senesi op zondag 22 september zijn debuut maakte in het eerste efltal. De verwachtingen waren hooggespannen, maar in de uitwedstrijd tegen FC Emmen (3-3) waren de eerste acties van de Argentijn bijzonder ongelukkig. “Dat heb je als je uit een andere competitie komt. Dit is het proces van wennen”, nam toenmalig trainer Jaap Stam het op voor Senesi. Stam bleek gelijk te hebben. De opmars van Feyenoord, na de komst van diens opvolger Dick Advocaat, ging hand in hand met de opmars van Senesi. Was het eerst nog de vraag hoe lang hij zijn basisplaats zou behouden, nu is het de vraag of Feyenoord hem kan behouden in de eerstvolgende transferperiode.

Owen Wijndal (AZ)
Het seizoen 2019/20 is het jaar van de doorbraak van Owen Wijndal. De twintigjarige back werd vorige maand door bondscoach Ronald Koeman voor het eerst beloond met een plek in de voorselectie van het Nederlands elftal. Het was de bekroning voor een sterk seizoen, waarin met name de aanvallende bijdrages van Wijndal opvallen: geen enkele verdediger leverde dit seizoen meer assists (zes) dan hij. Toch was het geen gemakkelijke keuze om Wijndal de voorkeur te geven boven Nicolás Tagliafico. De Argentijn is, ondanks enkele onsportieve momenten, misschien wel de meest constante speler van Ajax. Ook in dit geval wordt een beroep gedaan op enkele statistieken, die Wijndal het voordeel van de twijfel geven.

Teun Koopmeiners (AZ)
Niet alleen Wijndal maakte vorige maand zijn debuut in de voorselectie, dat gold ook voor Teun Koopmeiners. De aanvoerder van AZ is de controleur van dit elftal, die het nemen van penalty’s dit seizoen tot kunst heeft verheven: van de tien benutte hij er negen. Hij werd daarbij geholpen door zijn vader Remco Koopmeiners, werkzaam als sportpsycholoog. Koopmeiners stond dit seizoen in alle wedstrijden van AZ in de basis en geldt als leider van de ploeg die uitgroeide tot titelkandidaat. Vorige week werd hij door media in Italië nog in verband gebracht met AC Milan; zijn waarde werd geschat op vijftien miljoen euro.

Mike Trésor Ndayishimiye (Willem II)
"Jeetjemina zeg, hé. Dit is gewoon talent, hè. Je moet gewoon je mond houden en hier een paar keer naar kijken", verlekkerde Rafael van der Vaart zich in januari aan beelden van Mike Trésor Ndayishimiye, die in de uitwedstrijd tegen AZ (1-3 zege) scoorde en zijn tegenstanders doldraaide. Eerder scoorde hij al in de gewonnen uitwedstrijd tegen Ajax (0-2). “Ajax kan hem zo nemen, hoor. Honderd procent”, vulde Van der Vaart aan in de uitzending van Studio Voetbal, om eraan toe te voegen dat ook Feyenoord en PSV ‘goede opties’ zijn. Ndayishimiye, nota bene een huurling van NEC op wie Willem II een optie tot koop heeft, maakte dit seizoen gemiddeld iedere 301 minuten een doelpunt en was betrokken bij acht treffers (vijf doelpunten, drie assists). .

Hakim Ziyech (Ajax)
Het niveau van vorig seizoen haalt hij niet altijd, maar dat zegt meer over hoe goed hij voor de zomer was dan over hoe ‘slecht’ hij erna presteert. Hij kampte met wat fysieke klachten, maar nog altijd is Ziyech de grote man bij Ajax en het is niet verwonderlijk dat Chelsea zich middenin het seizoen alvast versterkte met de smaakmaker. Na 21 optredens in de Eredivisie staat de teller op 6 goals en 12 assists. Bovendien creëerde Ziyech 78 kansen voor zijn ploeggenoten, waarmee hij alleen ploeggenoot Dusan Tadic (91 kansen) voorrang hoeft te verlenen in de ranglijst van alle Eredivisie-spelers.

Steven Berghuis (Feyenoord)
Als het stopzetten van de Eredivisie voor iemand slecht uitkwam, was het Steven Berghuis wel. In de laatste vijf officiële wedstrijden van Feyenoord scoorde de buitenspeler liefst zeven keer. Met vijftien doelpunten is hij dit seizoen samen met Cyriel Dessers gedeeld topscorer van de Eredivisie; de sterspeler van Feyenoord gaf iets vaker een assist (zeven om vijf keer). De kans bestaat dat Berghuis zijn laatste wedstrijd voor de Rotterdammers al heeft gespeeld. Met zijn 28 jaar wacht voor de aanvaller, na een mislukt avontuur bij Watford, wellicht een kans om zich toch nog te bewijzen bij een buitenlandse club. Het zou een gemis zijn voor de gehele Eredivisie.

‘Honderd procent zeker dat Steven Berghuis op lijstjes staat bij Ajax’

Lees artikel

Cyriel Dessers (Heracles Almelo)
Een gedeeld topscorer kan eigenlijk niet ontbreken in het sterrenteam, zeker niet als hij voor Heracles Almelo speelt. Dessers beleeft zijn beste seizoen ooit in de Eredivisie en was met namen in de maanden voor de winterstop op dreef. Zo scoorde hij vijftien keer in de eerste twintig officiële wedstrijden die Heracles dit seizoen afwerkte. Het hoogtepunt van zijn seizoen vond echter plaats na de jaarwisseling, toen Dessers zijn ploeg met een fantastische uithaal een 1-0 zege op Ajax bezorgde op 23 februari. Hoewel het contract van Dessers nog twee jaar doorloopt, wordt het voor Heracles lastig om de Belg binnenboord te houden.

Oussama Idrissi (AZ)
Hij haalde voorheen nog nooit dubbele cijfers in de Eredivisie, maar met dertien doelpunten is dit het meest productieve seizoen ooit van Oussama Idrissi. Met een gemiddelde van een doelpunt per 152 minuten behoort hij, ondanks dat hij geen centrumspits is, tot de top tien van spelers die het meest regelmatig scoren in de Eredivisie (en minstens tien duels hebben gespeeld). Idrissi, vorige maand nog trefzeker op bezoek bij Ajax (0-2 zege), maakte dit seizoen onder meer indruk op Roy Makaay: de voormalig jeugdtrainer van Feyenoord, die Idrissi in 2015 uit de jeugdopleiding zag vertrekken, merkt dat de aanvaller zich ontwikkeld heeft. “Oussi heeft een goede passeeractie en een voorzet in huis, is creatief en beschikt over scorend vermogen. Die kwaliteiten laat hij nu wekelijks zien. AZ is zeker niet zijn eindstation”, voorspelde Makaay in februari in De Telegraaf.

Trainer: Dick Advocaat (Feyenoord)
De meest makkelijke keuze is die voor de trainer. Advocaat werd dit seizoen de architect van de wederopstanding van Feyenoord: onder zijn leiding groeide de club tegen alle verwachtingen in uit tot titeluitdager. Van de veertien wedstrijden sinds Advocaat het roer overnam won Feyenoord er twaalf en verloor het er geen enkele. Het is de grote vraag of Advocaat volgend seizoen nog actief is als trainer van Feyenoord. Mocht het seizoen niet worden afgemaakt, dan zal dat voor de gelouterde oefenmeester toch voelen als unfinished business.

Ben je het grotendeels eens met het Team van het Jaar?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Onana is de betere keeper en tagliafico de betere back. Maarja

5 april 2020 om 10:53

Klopt wat je zegt. Ik vind persoonlijk dat Padt er ook nog best bijpast. Wat onopvallend misschien, maar amper meer tegengoals en meer clean sheets dan Onana.

5 april 2020 om 10:20

Onana is zeker de beste keeper van de eredivisie en dus beter dan bizot. Maar dit seizoen is bizot beter. Zoals berserko al zegt, de statistieken liegen niet en zijn zeker in het voordeel van bizot.

5 april 2020 om 10:25

Je bent zo goed als je laatste seizoen. Bizot is dus op dit moment een betere keeper dan Onana.

5 april 2020 om 10:34

Zo kun je het bekijken maar je snapt mijn punt neem ik aan?

5 april 2020 om 11:04

Dit vind ik een partij geneuzel. Dan zou Lang een betere buitenspeler zijn dan Neres. Ja, precies.

5 april 2020 om 13:29

Nee, dat is echt complete onzin. Neres is geblesseerd.je kunt alleen overwogen worden als je fit bent en kunt spelen. Scheve vergelijking Mario!

5 april 2020 om 13:42

Dan verdraai je het wel in je eigen voordeel, dat zei je immers niet. Maar goed, dan nemen we Dessers en Huntelaar. Dessers is toch geen betere spits dan Huntelaar, kom nou toch.

5 april 2020 om 14:26

Het is natuurlijk maar hoe je het bekijkt. Onana heeft het al langer laten zien, dus in die zin heb je meer zekerheid dat hij het volgend seizoen ook goed zal doen. Dus in die zin is hij beter.

5 april 2020 om 14:28

Als ik nu een team moet samenstellen kies ik Dessers boven Huntelaar hoor. Huntelaar was een geweldige spits maar daar is de echte scherpte wel vanaf terwijl Dessers nu op z'n top zit. Is toch geen schande voor een Huntelaar als dat op deze leeftijd een keer komt?

5 april 2020 om 14:30

Maar Mario, waarom staat Huntelaar dan niet in de basis? Waarom kiest Ajax voor spitsen die minder presteren dan Dessers, terwijl ze een garantie voor doelpunten op de bank hebben zitten?

5 april 2020 om 14:36

@feye88 Dat is wel ongelofelijk kort door de bocht zeg, tsjonge jonge dat je nog zoveel duimpjes hebt gekregen. Er spelen veel te veel factoren mee bij het maken van zo'n beslissing. Blessures, vorm van je medespelers, een bepaald 'vastigheid' van je team, stats per competitie etc. etc.ik kan je vertellen dat Bizot waarschijnlijk betere statistieken heeft in Europa, maar vergelijk het verschil in tegenstanders en het hoge aantal tegendoelpunten tegen bijvoorbeeld Chelsea uit, dat veranderd de 'stats' drastisch. Wil je zeggen dat Quagliarella, Piatek en Zapata betere spelers zijn dan Ronaldo omdat ze dat seizoen meer hadden gescoord?

5 april 2020 om 14:52

Ik ga er vanuit dat je beter kunt redeneren dan dit simpele geneuzel. Tadic past beter in het systeem dat Ajax wilt spelen en dus speelt Tadic in de punt. Zet Huntelaar bij Heracles neer en hij maakt er nog steeds 25. Dat ik dit nog moet uitleggen.@Skede, dat ligt mijns inziens puur aan het type spits dat je zoekt. Zoek je een killer en een pure afmaker dan zou ik altijd voor Huntelaar boven Dessers kiezen.

5 april 2020 om 14:56

@juventurinnee, dat wil ik niet zeggen. Dat is nou kort door de bocht. Ik baseer me ook niet alleen op statistieken. Ik vind Bizot gewoon beter keepen. Stabieler, meer reddingen, weinig fouten. Wat wil je nog meer horen? Je krijgt een schot op je af gevuurd en op dat moment heb ik Bizot er liever staan dan Onana dit seizoen. En ik vind dat niet alleen, het wordt ondersteund door cijfers. En nogal overweldigend ook. En dan reken ik Europa niet mee, want daar speelden ze niet in dezelfde competitie. Het gaat ook om het team van het jaar in de Eredivisie.

5 april 2020 om 15:01

@mariomaar ook Tadic is niet spits van het jaar. En die zou toch beter moeten zijn als Dessers, ondanks zijn andere speelwijze. Maar dat argument maak je niet. Jij wil een wissel van Ajax, die nauwelijks speelt, in het team van het jaar zetten op basis van wat hij een paar seizoenen geleden voor het laatst gedaan heeft: doelpunten maken. En dat in de verkiezing van het "team van het Jaar". Hoe kun jij redeneren dat een speler die niet speelt, eerder in het team van het jaar moet staan dan de topscorer van de competitie dit jaar.

5 april 2020 om 15:08

Ho, even. Je legt mij woorden in de mond. Huntelaar in het team van het jaar? Wat? Ik? Haha, natuurlijk niet. Jij zegt dat je zo goed bent als je laatste seizoen. Dat noem ik vervolgens onzin. Huntelaar is een betere spits dan Dessers, ondanks het seizoen van beide. Dat zeg ik. Jij zegt dan Lang - Neres vergelijking niet mogelijk is want dat telt niet doordat Neres geblesseerd is. Dan pak ik Dessers - Huntelaar, die zijn niet geblesseerd geweest. Natuurlijk staat Dessers er terecht in, maakt hem geen betere speler dan Huntelaar overall natuurlijk.

5 april 2020 om 16:49

Welke richting ga je precies op in deze discussie? We hebben het toch over het team van het jaar? Daar gaat dit hele artikel over. En in dat licht is Dessers toch de betere spits gebleken? In die context is Dessers een betere spits dan Huntelaar. Als je hun carrieres tegen elkaar gaat afsteken is Huntelaar natuurlijk beter. Maar dat is een heel andere discussie. En ja. Je kunt de huidige Huntelaar niet goed noemen omdat hij 5 jaar geleden de pannen van het dak speelde. Dat heeft geen invloed op zijn huidige kwaliteiten.

5 april 2020 om 17:23

Nou, op basis van jouw logica "je bent zo goed als je laatste seizoen" is dat toch echt de uitkomst, die 3 spelers waren dat seizoen toch echt beter. Leuk dat jij Bizot beter vindt maar dat was niet het punt, je constateert het in je voorgaande bericht toch echt als een feit. "je krijgt een schot op je af gevuurd en op dat moment heb ik Bizot er liever staan dan Onana dit seizoen. En ik vind dat niet alleen, het wordt ondersteund door cijfers. En nogal overweldigend ook." Weer zo kort door de bocht, statistieken kun je zeker bij een keeper niet vergelijken. Stel je voor Onana krijgt 15 penalty's tegen, waarvan het merendeel erin gaat en Bizot niet en weg zijn je betrouwbare statistieken. Ik bracht Europa erbij omdat je zegt dat Bizot beter is dan Onana, dat betekent dus niet specifiek in 1 competitie, dan moest je dat beter verwoorden.

5 april 2020 om 17:59

Haha, welke discussie ga jij op. Mijn beste. Op iemand die letterlijk zegt dat Bizot dit seizoen beter is, maar Onana overall beter vindt. Zeg jij dat je zo goed bent als je laatste seizoen. Waarmee je dus insinueert dat Bizot een betere keeper is doordat hij dit seizoen beter heeft gepresteerd. Dan kom ik met het vergelijk van Dessers en Huntelaar waarin in jouw redenatie Dessers dus een betere spits van Huntelaar is. Dat vind ik nonsens, ondanks dat Dessers dit seizoen duidelijk beter heeft gepresteerd en datzelfde geldt voor Bizot en Onana. Dat maakt hun echter geen betere keeper of spits, mijns inziens. Ze staan logischerwijs beide terecht in het team van het jaar, maar daar ageerde is dus niet tegen.

5 april 2020 om 10:24

Vorig seizoen absoluut. Maar met name bizot is dit seizoen met afstand de beste keeper op de Nederlandse velden. Zeer constant, nauwelijks fouten en de statistieken spreken voor zich

5 april 2020 om 13:07

Echt waar Fey88? Dus Veltman is al die jaren de beste back geweest toen ie verguisd was? Tenminste dag gaven zijn statistieken weer. Statistieken kunnen wel je eigen ogen ondersteunen maar op basis van statistieken iemand beter noemen vind ik risicovol. Met eigen ogen was Bizot trouwens wel erg goed dit seizoen.

5 april 2020 om 13:35

Ik zeg nergens dat de statistieken alles verklaren. Maar ze geven precies aan waarom Bizot op dit moment beter is dan Onana. Dat kun je ook zonder statistieken zien. Maar in dit geval ondersteunen ze het beeld op het veld.

5 april 2020 om 14:18

Zeker voor keepers is de vorm van de ploeg bepalend. Die reddingspercentages zeggen mij niet zo veel. AZ draait als een trein en Ajax bagger, logisch dat AZ spelers dan betere cijfers afleggen. Op basis van vorm (in de ED, ook niet onbelangrijk) is dit het best presterende team. Echter kan je de reserve aanvoeder van Argentinië toch niet links laten liggen voor een jongen die net 15 leuke ED potjes heeft gespeeld? Een Dessers die bij Utrecht hopeloos faalde tegenover een voormalig spits van Milan, Real en Schalke? Dit zou een geweldig team zijn voor ED begrippen, maar er lopen betere spelers rond in de competitie.

5 april 2020 om 14:22

Snap je nou echt niet dat het gaat om wie het best presteert dit jaar? Dan presteren dessers, wijndal en bizot gewoon beter. Is dat zo lastig te begrijpen?

5 april 2020 om 14:28

@tyuinals die spelers zoveel beter zijn, moeten ze geen moeite hebben om die zwakkelingen die nu uitverkozen zijn te overschaduwen toch? Het is fantastisch dat je onder de indruk bent van de status van een paar spelers, maar ik kijk liever naar het spel zelf en naar ondersteunende feiten.en die spreken niet in het voordeel van Onana en Bizot. En waarom je Huntelaar in het elftal van het jaar wilt hebben, snap al helemaal niet. Dan zou je net zo goed Van Hanegem kunnen uitroepen tot middenvelder van het jaar. Of misschien wel Puck van Heel. Je verleden is belangrijker dan je huidige prestaties, toch?

5 april 2020 om 14:44

@feye88 Ik ben het eens dat Bizot er terecht in staat. Maar deze statistieken zeggen niet zo veel. Een goede verdediging helpt immers ook bij het verkrijgen van deze statistieken. Als je als keeper alleen maar rollertjes van buiten de 16 krijgt heb je al snel meer reddingen, minder tegengoals, meer cleansheets en een hoger reddingspercentage dan een keeper die 3x per wedstrijd iemand alleen voor zijn doel ziet opduiken en er daarvan 2 pakt. Je moet bij keepers kijken naar de kwaliteit van de kansen en reddingen om iets over statistieken te kunnen zeggen. In deze statistieken komt bijvoorbeeld nergens terug dat Bizot AZ 3 punten heeft gekost door die rode kaart tegen Sparta. Want die actie van hem raken hem in deze wedstrijd totaal niet, terwijl ze wel met 10 man verder moesten, verloren en 3 tegentreffers kregen. Maar die treffers komen niet bij zijn cijfers, reddingspercentage, cleansheet, etc.

5 april 2020 om 17:47

Ja en nee. Ik zou als keeper liever die miljoenenverdediging van Ajax voor mijn neus hebben staan dan die omgeturfde middenvelders van AZ.

5 april 2020 om 17:58

@ Master D."een goede verdediging helpt immers ook bij het verkrijgen van deze statistieken". Je hebt helemaal gelijk maar je wil toch niet beweren dat AZ een betere verdediging heeft dan Ajax? Bovendien bestond de achterhoede van AZ in de eerste 17 wedstrijden misschien 3 maal uit dezelfde opstelling omdat er steeds iemand geblesseerd was. Het zal mij echt een worst zijn wie de betere is maar jij doet het nu voorkomen dat Bizot voornamelijk rollertjes tegen heeft gehouden en dat Onana 3 x per wedstrijd een spits alleen op zich zag afkomen.laten we er voor het gemak eens vanuit gaan dat Bizot geen rode kaart had gepakt tegen Sparta en dat Sparta niet met 3-0 maar met 5-0 had gewonnen dan had Bizot nog steeds betere statistieken.

6 april 2020 om 11:25

Wijndal duidelijk grote stappen gemaakt dit seizoen. Volledig terecht dat hij boven tagliafico eindigt.potentieel vaste back van het NL elftal. In Rotterdam, Eindhoven en in Amsterdam erg sterk gespeeld. De traditionele top drie had geen kans mede door Wijndal.daarnaast vraag ik me af of je iemand (tagliafico) in je (dream)team wilt hebben die expres met zijn noppen op iemand gaat staan.

Laten we eerlijk zijn, Ndayshimiye is voor mij pas echt opgevallen vanaf de wedstrijd tegen Ajax. Dat was op 6 december, hij heeft daarna nog een paar goede wedstrijden gespeeld maar het is niet zo dat hij zoals dessers het hele jaar uitblinkt. Ik vind team van het jaar een beetje overdreven.

5 april 2020 om 10:43

Ik ben het er niet helemaal mee eens. Ndayshimiye speelt echt al een sterk seizoen. Ook voor die wedstrijden. Toevallig dat hij tegen Ajax en az nog beter speelde maar ook daarvoor speelde hij echt niet slecht.
Desserts heeft echt een sterk seizoen. Ben alleen bang dat hij het maar een seizoen volhoud dus als ik Heracles was zou ik hem zo duur mogelijk verkopen nu het nog kan.

5 april 2020 om 10:54

Precies, dat hij alleen wedstrijden van Willem II tegen topclubs kijkt, zeg niks over het seizoen van Tresor. In een nieuwe omgeving begon hij vrijwel meteen met presteren.. 10 goals en 6 assists in 26 wedstrijden als nummer 10 bij Willem II is gewoon erg sterk. Overigens had ik Pol Llonch op zijn plek gezet in dit elftal.. die is nog belangrijker voor ons..

5 april 2020 om 11:29

Daar ben ik het met eens, het spel van llonch en saddiki worden echt te weinig belicht naar mijn idee

Mijn dreamteam: Onana, Dest, Schuurs, Blind, Tagliaficia, Martinez, van de Beek, Ziyech, Babel, Traore, Promes. Groetjes van een PSV-fan

5 april 2020 om 13:52

Ik ben benieuwd naar je reservebank! Kan je die ook nog even delen?

5 april 2020 om 15:04

Geen probleem. Bram van Polen, Sjaak Polak, Pa-modou Kah, Stijn Vreven en Royston Drenthe.

5 april 2020 om 18:53

Wowww! Naast een ijzersterke basiself, een bank met ervaring! Menig trainer zal er jaloers op zijn!

Senesi die tot november nog als miskoop werd beschouwd?! Ndaisimeye voetbalt leuk, maar scoort weinig en is pas in december op gaan vallen na Ajax-willem2, vreemd overigens dat ejuke dan nog niet eens op de bank zit... en wijndal boven tagliafico is een lachertje. Nico is een van de beste linksbacks ter wereld.... voetbalzone, dit team is op basis van vorm voor t stop werd gezet! Geen team van het jaar!

5 april 2020 om 11:10

Bizot; dumfries, holman, blind, tagliafico; midsjo, Ziyech, koopmeiners/vd beek; berghuis, boadu, Linssen

5 april 2020 om 11:47

Zo’n bijzonder seizoen heeft Tagliafico niet gespeeld hoor. Meer dan terecht dat Wijndal erin staat.

5 april 2020 om 12:29

Scoort weinig? Net zo veel gescoord als Donny van de Beek dit seizoen in 11 wedstrijden minder.. dat jij geen Willem II kijkt, betekent niet dat Tresor pas goed is vanaf de wedstrijd tegen Ajax. Nico speelt dit seizoen echt niet bijzonder en alle stats spreken in het voordeel van Wijndal.. dus meer dan terecht dat hij erin staat..

5 april 2020 om 13:39

Senesi heeft 3 wedstrijden moeten wennen en iedereen had meteen een oordeel klaar. Na die wedstrijden is hij een rots in de branding geworden. Echt een uitstekende verdediger. Een van de redenen dat Feyenoord nu zo lastig te verslaan is. Wijndal doet het toch fantastisch? Waarom zou Tagliafico erin moeten staan? Door het vorige seizoen?

5 april 2020 om 14:12

Dan kun je nog de vraag stellen of ie moet worden opgenomen in het elftal. Het eerste kwart deed ie niet mee. Daarna deed ie mee en moest ie een aantal wedstrijden wennen. Dan heeft ie dus per saldo 10 wedstrijden goed gespeeld. Op zich terecht dat iemand dan vraagtekens plaatst of hij in het elftal van het jaar moet worden opgenomen. Botman en Blind hebben ook wel 10 goede wedstrijden gespeeld, alleen die deden dat meer aan het begin van het seizoen.

5 april 2020 om 14:32

Inderdaad, zoals Blind de eerste seizoenshelft heeft gepresteerd, kun je moeilijk om hem geen. Wijndal ipv Tagliaficio kan ik prima begrijpen. Op doel moet natuurlijk wel Onana staan. Berghuis wat mij betreft de beste speler. Om de klasse van Ziyech kun je niet heen. Dan moet de motor van Az er nog bij, namelijk Midtsjo. Die klasbak van Willem 2 moet er ook in. Dan heb ik 2 namen die op dezelfde positie spelen, maar er beide in horen: Zeefuik & Svensson. Ejuke was voor mij ook 1 van de smaakmakers. Senesi speelde een puik seizoen, maar die heb ik eigenlijk alleen al ingezet omdat hij onverstoorbaar, tegen alle kritieken in, toch iedereen heeft weten te overtuigen van zijn kwaliteiten. En vooral in de kuip vind ik dat een uitzonderlijke prestatie.

Onana
Zeefuik
Senesi
Blind
Wijndal
Svensson
Ziyech
Midtsjo
Ndayishimiye
Berghuis
Ejuke
5 april 2020 om 14:44

Waarom moet Onana natuurlijk op doel staan? Bizot zijn statistieken zijn duidelijk beter. Voor een keeper vrij belangrijk.

5 april 2020 om 14:48

Omdat Onana de betere reflexen heeft, beter in 1 op 1 situaties is, voetballend beter is en veel atletischer is dan Bizot. Statistieken zijn inderdaad belangrijk, maar wanneer de verdediging verandert in gatenkaas, ben je als keeper zijnde machteloos. (ook al ben je Neuer of Buffon)

5 april 2020 om 15:05

Alsof de verdediging van AZ zo denderend. Vlaar, Wuytens, Hatzidiakos en Leeuwin zijn echt geen top centrale verdedigers (meer (nadruk op Vlaar)). Al moet ik wel zeggen dat Chatzidiakos steeds beter ging spelen tot zijn blessure. Onana is dit seizoen gewoon minder dan Bizot, betekent niet dat Onana in het algemeen slechter is dan Bizot. Maar op de rechtsback na, heeft Ajax nagenoeg betere (centraal) of gelijkwaardig verdedigers (linksback) lopen ten opzichte van AZ. Dus Bizot hoort in dit elftal thuis.

5 april 2020 om 15:07

Oh, het centrum van AZ is niet het halve seizoen geblesseerd geweest? Er is een tijd geweest dat er twee centrale middenvelders in de verdediging stonden. Daarna nog gespeeld met Leeuwin, die o zo geweldige verdediger... Bizot heeft gewoon onwijs goed gekeept en vaak de nul gehouden, zonder een constant centrum voor zich. Als ik me niet vergis heeft Bizot net zo veel, misschien zelfs wel meer, schoten op zn doel gekregen. Hij heeft simpelweg gewoon vaker de nul gehouden. In de Eredivisie heeft Bizot gewoon beter gepresteerd dan Onana. Voetballend is Onana inderdaad beter. Overall vind ik Onana trouwens ook beter. Maar dit seizoen heeft Bizot in de Eredivisie beter gepresteerd naar mijn mening.

5 april 2020 om 15:28

Maar de verdediging van Ajax is geen gatenkaas. En in principe kwalitatief beter dan die van AZ. Vlaar was voor het laatst top 6 jaar geleden. En de rest is nooit meer dan Eredivisie subtop geweest.

5 april 2020 om 15:55

Senesi werd misschien na zijn eerste wedstrijd als miskoop beschouwd. Maar door wie? De media. Die kunnen zoveel roepen, dat maakt van iemand nog geen slechte speler (of een goede). Senesi speelt dit jaar op zijn eerste 2 wedstrijden na absoluut top. En dat is knap als Argentijn zijnde, in een (destijds) niet draaiend Feyenoord.

Bizot mag dan de betere stats hebben maar Onana is natuurlijk de veel betere keeper. En datzelfde geld ook voor Boadu ipv Dessers bijvoorbeeld. En Wijndal is nog lang niet van het niveau van Tagliafico natuurlijk. Senesi goed herpakt dit seizoen maar niet van het niveau Blind natuurlijk. Ziyech is veel beter dan Berghuis als rechtsbuiten. Idrissi mag de veters van Promes nog niet strikken, enzovoorts. Dus deze opstelling mag je met een flink korreltje zout nemen. Doe mij deze opstelling maar: Onana, Dumfries, Veltman, Blind, Tagliafico, Vd.Beek, Koopmeiners, Ndayshimiye, Ziyech, Boadu, Promes

5 april 2020 om 14:18

De subjectiviteit spat van je bericht af. Ik geloof dat we jou beter met een "flink" korreltje zout kunnen nemen.

5 april 2020 om 14:25

Mijn opstelling zou wel 100% zeker met ruime cijfers winnen van de gesuggereerde opstelling . 4 of 5-1 was het wel geworden dan.

5 april 2020 om 14:23

Wat is er dan zoveel beter aan Onana? Waar blijkt dat uit? Welk aspect van zijn spel is zoveel belangrijker dan reddingen en clean sheets dat Onana beter is dan Bizot? En wat is er zo goed aan Tagliafico, dat, ondanks dat hij niet heel veel opvalt dit seizoen en zijn statistieken ook nogeens niet in zijn voordeel spreken, hij toch beter is dan Wijndal? Ziyech heeft dit seizoen 18 potten op het middenveld gespeeld. En 10 op rechtsbuiten. Lijkt me dat topscorer en fulltime aanvaller Berghuis (die dit seizoen overigens bij meer goals betrokken was dan Ziyech) best een plekje verdient op rechtsbuiten. Idrissi is niet het halve seizoen geblesseerd geweest en draagt erg veel bij aan AZ. Grotere impact gehad dan Promes. Blind heeft een wisselvallig seizoen. Senesi heeft 3 wedstrijden moeten wennen en is sindsdien constant uitstekend aan het voetballen. Jouw betoog mag je met een hoop korrels zout nemen. Want je kan vrij weinig onderbouwen. Je draagt een aantal statements aan en zegt dat het natuurlijk zo is.

5 april 2020 om 14:42

Daarom is Ziyech ook door Chelsea gekocht en Berghuis niet. Omdat Berghuis veel beter is. Daarom wordt Onana door de hele Europese top gevolgd en Bizot niet. Omdat Bizot veel beter is. Al die clubs snappen het niet, maar jij, alwetende wereldheerser, weet het wel. Lul toch niet man, ga in een hoekje zitten jammeren dat je onrealistische kampioenschapsdroom is doorgeprikt maar val ons niet lastig met je clubvoorkeur.

5 april 2020 om 14:45

Feye88, Blind was natuurlijk wel veruit de beste speler van de Eredivisie voor het ongeval, daar hoef je alleen maar de wedstrijden van Ajax voor terug te kijken. Senesi mag van mij gerust het andere plekje innemen. Idrissi ben ik totaal geen fan van, maar van Promes ook niet. Ik vind bijvoorbeeld dat Ejuke en die jongen van Willem 2 best een plekje mogen krijgen, die stegen boven zichzelf uit.(in een middelmatig elftal) Dat iedereen Dumfries erin zet vind ik nog kwalijker. Op alle fronten is Svensson een betere speler. Daarbij was ook Zeefuik sterker dan Dumfries dit seizoen. (die paar doelpunten verbloemen blijkbaar een hoop) Ziyech en Berghuis lijkt me duidelijk dat die erin horen, evenals Midtsjo. (daar kan je ook echt gewoon niet omheen) Wijndal vind ik goed spelen, echter wel in combinatie met Idrissi, die vaker de balletjes meegeeft dan voor eigen succes gaat. Met een andere winger voor zich, is Wijndal helemaal niet zo bijzonder. (maar goed dat zegt mn gevoel)

5 april 2020 om 18:18

Huh? Kampioensdroom? Die had ik helemaal niet. En waarom breng je dat op?
Onana heeft in het verleden inderdaad beter gepresteerd. Maar nu niet. Dus is bizot nu beter.
Ik zeg helemaal niet dat berghuis beter is. Maar hij is wel de beste rechtsbuiten van Nederland dit seizoen. En ziyech de beste aanvallende middenvelder. Beiden verdienen een plek.
Ik baseer mijn oordeel op de prestaties van dit seizoen. Wat ze voorgaande seizoenen deden is niet relevant voor dit seizoen.
Volgens mij snap je de discussie niet zo goed. Maar zo gepikeerd reageren is nergens voor nodig.

5 april 2020 om 18:21

Blind was eerder uitstekend inderdaad. Verder kan ik me best in je keuzes vinden. Moet wel zeggen dat dumfries er persoonlijk voor heeft gezorgd dat PSV nu nog zo hoog staat. Kijk ff naar het aantal beslissende doelpunten dat hij heeft gemaakt. Maar svensson was constanter.

Blind was toch echt 2/3 van de competitie de beste van de Eredivisie. En Tagliafico beter dan Wijndal. En Boadu beter dan Dessers. En Ihattaren niet eens op de bank?
Leuk hoor, die scorebord journalistiek. Maar ik kijk liever naar het totaalplaatje

Waarom snappen veel mensen niet dat dit over het team van het seizoen gaat en niet over de beste spelers uit de Eredivisie. Spelers als Bizot en Wijndal hebben meer bijgedragen aan hun teams dan Tagliafico en Onana hebben bijgedragen. Daarnaast zijn de overige spelers die in het team staan ook meer dan terecht. Dessers heeft dit seizoen ontzettend constant gepresteerd. Hij staat niet voor niks bovenaan in de topscorerslijst. Mike Tremor heeft ook een zeer constant seizoen gespeeld. Senesi is na een zwak begin een rots in de branding voor Feyenoord geworden. Als laatste zijn mensen die Ziyech boven Berghuis zouden kiezen niet goed snik, aangezien Berghuis qua cijfers een beter seizoen heeft gedraaid dan Ziyech. Al met al een terecht elftal imo.

Dit was oom ongeveer mijn team van het seizoen. Alleen senesi had ik er niet in staan. Ik had Martinez. Speelde het grootste deel van het seizoen aardig en vaak foutloos

Dessers en Ndayishimiye vind ik toch wel opvallende keuzes. Ik zou daar toch eerder voor Boadu/Malen en Ihattaren/vdBeek gaan. Laatstgenoemden zijn misschien geen linkshalf, maar Ziyech speelt ook zelden als rechtshalf.

Wijndal of Tagliafico is heel close, valt voor beiden wat te zeggen. Zelfde geldt in mijn ogen voor Idrissi/Promes/Sinisterra, Senesi/Blind.

Holmen begrijp ik wel, aangezien de topploegen niet heel sterk bezet zijn op die positie.

Mijn beste 11: Onana: Dumfries Senesi Blind Tagliafico: Midsto Vd Beek Ziyech: Stengs Boadu Promes

5 april 2020 om 16:51

Ik respecteer je mening. Maar ik vraag me toch af hoe je de topscorer uit de Eredivisie uit het elftal kan laten. (berghuis, edit)

Ajax heeft tot een paar weken voor het einde de competitie gedomineerd. Vervolgens vind ik het dan opvallend dat AZ (omdat ze een seizoen boven verwachting draaien) ineens meer spelers er neerzetten. Ik denk dat het merendeel hier toch eerder voor een tagliafico of haps kiest boven een wijndal. Ik neem deze opstelling niet zo serieus.

Vreemd dat MVP Tadic er niet in staat.

5 april 2020 om 16:53

Ik was er werkelijk van overtuigd dat Tadic slecht speelt dit seizoen. En dan zie je zijn cijfers en zie je zijn waarde voor Ajax. Bizar.

5 april 2020 om 21:47

Hij had vorig seizoen natuurlijk een topseizoen , nu wat minder sprankelend. Echter is hij nog steeds van grote waarde voor Ajax idd. Met zulke cijfers hoor je gewoon in het dreamteam.

Dit is mijn opstelling,

De Fohn Genee,
Dickie Advocaat, Aadje telraam de Mos, Kale van Halst, Johan de snor Derksen,
Theo kratjeteveel Janssen, wereljdse Boskamp, juichen van Gaal
Lachstuip Van der Gijp, Bitterbal Van der
Vaart, Accent Perez

Misschien is het een soort recency-effect of de lat ligt hoger bij een aantal spelers van Ajax om in dit team te komen, want ik mis Van de Beek en Blind. Blind tikte voor zijn blessure een ongekend hoog niveau aan, was de rust zelf aan de bal en stond verdedigend zijn mannetje. Na zijn blessure door het gebrek aan ritme wat mindere momenten die misschien wat meer zijn blijven hangen. ondanks dat vind ik dat op basis van zijn prestaties voor de winterstop Blind zeker een plek verdiend in dit elftal. Van de Beek speelde het hele jaar stabiel, ook in periodes dat Ajax door blessures minder speelde en was betrokken bij 13 doelpunten. Ndayshimiye is een prachtig talent, die vooral indruk maakte tegen AZ en Ajax, maar hij heeft dit seizoen ook een aantal echte off-days gehad. Zelfde geld naar mijn idee voor Ihattaren die ook goede wedstrijden afwisselde met wedstrijden waarin hij weinig indruk maakte. Voor de rest een mooi team!

Naar mijn mening hoort dit het te zijn. Onana, dumfries, senesi, blind, tagliafico, koopmeiners, Ziyech, midsjo, berghuis, dessers, idrissi

Echt joh, wie heeft deze opstelling verzonnen? Zijn wij vergeten dat Ajax de eerste seizoenshelft superieur was aan iedereen? Onana op de goal + Blind en Tagliafico in de back. Middenveld zou ik kiezen voor Midsjo, speelt ook geweldig.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren