Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Zó bizar dat mensen zich met het geld van voetballers gaan bemoeien’

Laatste update:

Danny Rose voelt zich onder druk gezet door de Britse minister van Volksgezondheid Matt Hancock om salaris in te leveren. De door Newcastle United gehuurde linksback zegt er in principe geen problemen mee te hebben om tijdens de coronacrisis loon in te leveren, maar vindt dat dat niet van buitenaf opgelegd kan worden.

"Het voelt alsof we in deze discussie met de rug tegen de muur staan. Het was niet nodig voor mensen die niet betrokken zijn in het voetbal om aan voetballers te vertellen wat ze met hun geld moeten doen. Ik vind dat zó bizar", zo reageert Rose tegenover BBC Radio. De 29-voudig Engels international doelt daarmee op uitlatingen van de Britse minister Hancock, die donderdag zei dat voetballers 'akkoord moeten gaan met een loonverlaging en zo hun steentje moeten bijdragen'.

De kritiek van Hancock kwam nadat een overeenkomst over een vermindering van spelerssalarissen in de Premier League lange tijd op zich liet wachten. Inmiddels is die deal er wel: Premier League-clubs mogen maximaal dertig procent van de lonen van spelers inhouden. De verwachting is dat de clubs uit de hoogste Engelse afdeling met de besparing op de salarissen 140 miljoen euro naar de lagere divisies overmaken en nog eens 23 miljoen euro in de Britse gezondheidszorg steken.

"We zijn allemaal blij dat dit gelukt is", zegt Rose op de Engelse radio. "Ik kan alleen maar voor mezelf praten. Maar ik heb er geen enkel probleem mee dat een deel van mijn salaris naar de mensen gaat die in de frontlinie staan of naar mensen die door het virus getroffen zijn. We zijn er allemaal op gebrand om te helpen en iets in werking te zetten", aldus de Tottenham Hotspur-huurling,

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vond het zelf ook wel opvallend dat er zo expliciet op voetballers gefocust werd door de Britse politici. Uiteindelijk is het wel een mooi initiatief dat er geld aan de lagere divisies en de NHS geschonken wordt.

4 april 2020 om 20:11

Ik vind het eigenlijk bizar. Ik kan vanuit een sociaal oogpunt nog wel in komen dat er een soort extra belasting op hoge inkomens komt om zo het land te helpen, maar doe dat dan voor iedereen en niet alleen voor voetballers. Dit lijkt wel heel erg op symboolpolitiek en in tijden van een echte crisis vind ik dat eigenlijk alles behalve netjes.

4 april 2020 om 20:13

Ik krijg ook wel een zeker “symboolpolitiekgevoel” bij deze kritiek. Al blijkt echter wel dat sommige clubs gewone werknemers hun loon gedeeltelijk afbouwden/tijdelijke werkloosheid en de spelers volledig uitbetaalden, dat zou inderdaad een reden voor kritiek zijn. Maar zoals je zegt is de focus op voetbal waarschijnlijk een (gedeeltelijke) tactiek om zieltjes te winnen.

4 april 2020 om 20:19

Als je alleen je eigen club helpt om vaste werknemers op kantoor te helpen, is dat natuurlijk super. Dat wordt dan alleen binnen de club gefixt en niet zo landelijk. Niet elke club heeft dat namelijk nodig.

4 april 2020 om 22:11

Die engelse clubs vroegen hulp aan de overheid voor het betalen van hun kantoor personeel. Dan lijkt het me logisch day de overheid zegt, kijk eerst eens naar je spelers..

Wat een gezeur, je verdient miljoenen. Je kunt dus echt wel even zonder geld. Gewoon goed dat ze dat hebben opgelegd.

4 april 2020 om 20:09

Dus omdat hij miljoenen verdient moet hij het maar inleveren. En volgens mij zei hij dat hij met het inleveren geen moeite had, maar met de focus die de regering op voetballers heeft.

4 april 2020 om 20:55

De voetballers zijn de multimiljonairs. Dan is het toch logisch dat er op hun gericht is. En ja, als je miljoenen verdient mag je tijdens een crisis inderdaad inleveren.

4 april 2020 om 22:29

Jij doet net alsof het normaal is dat het op deze manier aangepakt word. Enkel voetballers worden op deze manier behandeld en worden via de media en publiekelijk onder druk gezet door een minister nota bene.. Terwijl er meer dan 350.000 miljonairs in Londen alleen wonen. Dat er aan hun gevraagd word om iets bij te dragen snap ik, maar niet op deze manier.. En dat er enkel op voetballers gericht word terwijl er gigantisch veel mensen enorm vermogend zijn in dat land is gewoon smerig. Je zegt ook wel heel makkelijk ‘En ja, als je miljoenen verdient mag je tijdens een crisis inderdaad inleveren’, heel makkelijk als je zelf niks hebt hè.. Of het wel hebt, maar het niet verplicht of geforceerd af hoeft te staan.. Ik zeg echt niet dat we medelijden met voetballers moeten hebben, maar jij maakt het wel heel simpel zo..

5 april 2020 om 00:19

Luister pik, gewone mensen in de uk betalen 50 tot 100 euro aan voetbalkanalen, tv. Daar worden die opgepepompte krankzinnige salarissen van betaald. Zonder gekken die zoveel over hebben voor voetbal, geen idoot salaris soldair zijn is dan toch niet zoveel gevraagd of wel?

5 april 2020 om 03:05

Niemand hier valt over het feit dat de voetballers iets in moeten leveren, maar wel op de manier hoe het gedaan word. Dan kun je wel de hoge salarissen en weet ik wat nog meer erbij halen, maar daar heeft niemand het hier over. De manier waarop is respectloos, en de opmerking ze zwemmen toch in het geld heeft er niets mee te maken, nog het feit dat er veel Engelsen dure abonnementen hebben om voetbal te kijken. Als we zo gaan denken dan kunnen we bill Gates een rekening sturen voor alles mensen die Windows op hun computer hebben, Drake en Beyoncé en de rest van de muziekanten voor alle mensen die hun muziek gekocht hebben en concerten bezochten, Kevin Heart en alle acteurs voor de mensen met Netflix en bioscoopbezoekers.. Want ja, ze hebben allemaal veel geld betaald om ergens fan van te zijn.. Het punt is dat er samen een oplossing gezocht moet worden, en uiteraard moeten de rijken op de wereld meer doneren dan de armen.. Maar dit moet hun keuze zijn.. En als het echt noodzakelijk is dan moet je als land alle rijken gelijk behandelen door bijvoorbeeld de belasting op hoge vermogens tijdelijk te verhogen. Niet enkel 1 groep (de voetballers) in het vizier nemen en onder druk zetten omdat ze een ‘idioot salaris’ hebben. Dat is inderdaad te veel gevraagd ja. En als je iemand aanspreekt, ook al is dat op het internet, doe dat dan normaal.. Je pik zit in je broek vriend, ik ben een Pringle.

5 april 2020 om 13:24

Maar arsenal890 er zijn heel veel multimiljonairs die geen salaris in (hoeven te) leveren, inclusief ongetwijfeld een hoop collega's van deze minister.

4 april 2020 om 20:09

Reageren zonder te lezen denk ik, hij heeft er ook geen problemen mee, het is dat mensen van buiten af zich bemoeien, begrijp ik ook wel bloed irritant.

4 april 2020 om 20:26

Ja exact, laat die jongen zelf bepalen of hij 70% van zijn salaris wil weggeven, 30% of dat hij gelijk een miljoen wil doneren.

4 april 2020 om 20:54

Nee, heb het volledig gelezen. Ik vind het logisch dat de minister van volksgezondheid dat aangeeft. Je verdient miljoen en er is een gigantische crisis gaande. Lijkt mij dan logisch dat je geld moet inleveren.

4 april 2020 om 23:46

Dan moet je toch echt een cursus begrijpend lezen volgen. Hij zegt toch zelf dat hij er geen problemen mee heeft. Hij heeft het over de druk van buitenaf en het is raar dat de focus bijna alleen maar op voetballers is, terwijl er buiten die voetballers nog tal van andere multimiljonairs zijn die niks te horen krijgen over het gedeeltelijk inleveren van hun salaris. Je zegt “lijkt me dan logisch dat je geld moet inleveren”. Danny Rose geeft al aan dat hij er geen enkel probleem mee heeft.

4 april 2020 om 20:10

Hou op man, leg jij ook even 30% van je salaris weg? Dat je misschien meer of minder verdiend geeft een ander niet het recht te bepalen over mijn salaris.

4 april 2020 om 20:13

De overheid kan dat wel bepalen natuurlijk, die kan gewoon meer inkomstenbelasting rekenen. Wat wel heel gek hier is, is dat alleen profvoetballers worden benoemd. Als je het dan doet, doe het dan voor iedereen met een bepaald hoog inkomen en niet alleen voor voetballers.

4 april 2020 om 20:56

Dat is nou echt makkelijk om te zeggen. Het gigantische verschil is dat die voetballers makkelijk salaris kunnen missen. Wij hebben het geld nodig om rond te kunnen komen en de maandelijkse lasten te betalen. Voetballers hebben geld als water en kunnen het makkelijk missen. Totaal niet te vergelijken.

4 april 2020 om 21:02

@4ever4ajax, Tsja dat zie ik wel gebeuren...de Nlse overheid graait je al aan alle kanten leeg. En het volk is dom/lui genoeg om het allemaal te accepteren. Belgie of Frankrijk staat meteen op als de belasting met 1 verhoogd wordt.. en hier wordt alles geaccepteerd.neem nou de wegenbelasting... waar is die voor? Voor goede wegen zegt iedereen. Waar zijn dan de accijnzen (voor brandstof) voor? Oh ook voor goede wegen? Nee wees niet zo naief om de overheid te geloven dat ze accijnzen gebruiken om de aanschaf van producten te beperken.benzine in Belgie is onder de 1 euro... in NL 1,45 , terwijl de olieprijzen flink zijn gedaald , er wordt/werd zelfs niet/nauwelijks winst gemaakt op de verkoop van olie en nog steeds zijn de prijzen zo hoog in Nl.ik rij liever een Q7 of een X5 (bij wijze van) en voel de gaten in de weg niet , dan dat ik honderden euros per maand betaal voor goede wegen...straks na de Corona gaan ze allemaal leuke belastingen/kosten erbij verzinnen.zometeen krijg je dooddoeners als ''als het je niet bevalt ga je toch lekker weg'' of ''zo kunnen we wel zorgen dat iedereen het goed heeft'' in 3 , 2 , 1....lekker door blijven slapen.

4 april 2020 om 22:38

Alsof je in die landen niks betaald. Ja wegenbelasting is shit als je amper rijd maar als je veel rijd kan je beter wegenbelasting hebben dan tol wat ze in die landen hebben.

5 april 2020 om 00:25

Lol...12 jaar en 5 euro "salaris" per week. De mensen die getroffen worden betalen het salaris, via de tv abonnementen. Een beetje compassie, menselijkheid is dan toch niet zoveel gevraagd van deze multimiljonairs?

5 april 2020 om 01:15

@primetime , in andere landen betaal je flink minder.Zoals Belgie bijvoorbeeld. Ja ze hebben kutwegen , maar ze rijden een leuke S-klasse waarmee je die kutwegen amper voelt. Doe mij maar een S-klasse.Heb veel vrienden die naar Belgie zijn verhuist. Gezinssituatie is hetzelfde maar ze wonen in een 2x groter huis met een tuin van een paar honderd vierkante meter en een dikkere auto. Je bespaart een paar honderd euro per maand alleen al aan zorgverzekering en wegenbelasting.In NL is het lekker wonen als je een bedrijf hebt, heerlijk belastingparadijs. Als bedrijven op dezelfde manier inkomensbelastingen moesten betalen als de gewone burger dan zou NL op zn aller aller minst 75miljard euro per jaar extra binnen krijgen, en dat is nog laag ingeschat. Maar nee hoor laten we de gewone burger leegroven.

Je hebt genoeg mensen in de wereld die zelfs miljarden binnenharken elk jaar, waarom hoor ik niks over hun? In andere sporten verdienen ze ook miljoenen, maar op de een op andere manier hoor je alleen zulke verhalen bij de voetballers.

4 april 2020 om 20:25

Dan moet je toch wat beter rondkijken denk ik. Bill en Melinda Gates hebben bijvoorbeeld iets van een 100 miljoen dollar vrijgemaakt voor Corona-onderzoek. En zo zullen er echt wel meerdere zijn.

4 april 2020 om 20:29

Je hebt het over iemand die vaccinaties wilt brengen op de markt. En jij denkt dat die 100 miljoen (wat voor hem niks is) zich niet gaat vermenigvuldigen wanneer de vaccinaties op de markt zullen komen? Dit zal hem alleen maar geld opleveren....

4 april 2020 om 20:32

Doen ze ook vrijwillig, met misschien wat eigenbelang. Ik bedoel meer het opleggen van zoiets

4 april 2020 om 20:36

Hij schijnt bijna 100 miljard dollar vermogen te hebben, 100 miljoen is dan 0,2 procent van zijn vermogen.

4 april 2020 om 20:43

Hij wilt die helemaal niet zelf op de markt brengen. Hij ondersteunt bedrijven die er onderzoek naar doen zonder aandelen of iets dergelijks in die bedrijven te hebben.

4 april 2020 om 20:45

Wat is dat nu weer voor onzin? Deze man geeft 100 miljoen weg en komt er weer commentaar “hij heeft veel geld, dat voelt hij amper”. 100 Miljoen is enorm veel en hij hoeft het niet weg te geven, enige bewondering/dankbaarheid is op zijn plaats. Daarnaast heeft Gates al miljarden weggeschonken.

4 april 2020 om 22:08

Dat zegt ook iedereen over de voetballers, hallo ik vind dit extreem veel geld en ik persoonlijk ben zeer blij dat ze dit doen! Ik praat meer over wat de rest zegt.

5 april 2020 om 00:27

Nee, voetballers spelen tegenwoordig alleen voor de prijzen... niet voor het geld!

4 april 2020 om 20:49

@vbd79, omdat je andere sporten blijkbaar niet volgt. Zion Williamson heeft 3 weken terug al bv al vanuit zichzelf aangegeven voor 30 dagen de salarissen van de gehele staff van de New Orleans Pelicans te willen betalen. Golden State Warriors heeft al 1 miljoen ervoor gereserveerd. Josh Kroenke, de Arsenal eigenaar heeft ook al dik 2 weken toegezegd om de Denver Nuggets staff te compenseren. Net zoals Mark Cuban van de Dallas Mavericks In de NBA willen ze trouwens zelfs salarissen voor 50 procent cutten van hun spelers. Ook de hoogste 100 managementsalarissen hebben een paycut van 20 procent. Een andere miljoenensport als American Football heeft er amper last van aangezien het seizoen van September tot januari loopt. Stadionpersoneel werkt sws om deze tijd niet

4 april 2020 om 21:19

Miss dat ze nu eens de salaris huizen normaal gaan maken. Ipv afhankelijk te zijn van die miljoenen van tv. Overigens ben ik het er niet mee eens dat ze maar efkes moeten inleveren. Kunnen hun ook niets aan doen dat de voetbalclubs zoveel salarissen en spelers in huis haalt dat ze niet gezond kunnen functioneren bij het weg vallen van tv gelden. Miss keer spaarpotje maken ipv honderden miljoenen uitgeven aan spelers en salarissen

4 april 2020 om 21:31

Waarom? Omdat er een keer in de 100 jaar een pandamie kan komen? In Amerika krijg je dan ipv met een lockdown met een lockout te maken.

4 april 2020 om 22:14

Ook hier gaat het over zelf willen doneren, niet over half verplicht worden om te moeten doneren. Ik heb het al eerder gezegd, ik ben echt heel blij dat mensen dit doen want niemand is verplicht te doneren. Laat mij aub niet overkomen als iemand die zuur in het leven staat.

En wat doet Hancock zelf over een paar jaar ? Lekker graaien bij BP, British Airways etcetera.

Volledig eens met Rose. Het moet eens gedaan zijn, voetballers en sporters algemeen gaan dit probleem niet oplossen. De overheid van elk land heeft geld en mogelijkheden zat. Dit is gewoon een goedkoop excuus om te laten zien wat je echt denkt over voetballers die veel betaald krijgen voor wat ze doen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren