Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Feyenoord volgt Ajax, PSV en AZ nog niet en ‘heeft begrip’ voor KNVB

Laatste update:

Feyenoord ‘heeft er begrip voor’ dat de KNVB donderdag geen besluit heeft genomen over het wel of niet voortijdig beëindigen van de competitie, zo benadrukt de Rotterdamse club donderdagavond via de officiële kanalen. De voetbalbond gaf in de middaguren aan dat meer tijd nodig is om de gevolgen van de twee resterende scenario’s op een rij te zetten. Het gaat dan om de impact van het uitspelen van de competitie na 30 juni of het per direct definitief afbreken van de huidige voetbaljaargang.

De KNVB heeft de clubs en de ECV uitgenodigd volgende week dinsdag met elkaar deze twee resterende scenario’s te bespreken. Waarbij voor het scenario ‘Uitspelen na 30 juni’ nadrukkelijk wordt aangegeven dat hiervan alleen sprake kan zijn als tegen die tijd de overheid en het RIVM hier goedkeuring voor geven. Feyenoords algemeen directeur Mark Koevermans denkt dat het goed is dat nu de tijd wordt genomen voor een zorgvuldige afweging. “Sommige clubs wilden vandaag de stekker er al uit trekken. Ook voor ons is het uiteraard een reële optie dat de competitie uiteindelijk niet wordt uitgespeeld.”

"Je ziet dat vrijwel alle andere Europese competities ook de ontwikkelingen nog even afwachten en hun competities vooralsnog alleen hebben uitgesteld. Een niet afgemaakte competitie is voor iedereen immers sportief zeer onbevredigend, voor zowel spelers als supporters. Bovendien is de financiële impact voor clubs groot, wanneer je er een streep onder zet. Dus laten we onszelf de tijd gunnen zaken goed op een rij te zetten", benadrukt Koevermans.

Koevermans zegt het jammer te vinden dat een aantal clubs zich niet heeft gehouden aan de afspraak om gezamenlijk op te trekken. "Dat is misschien goed voor de eigen pr maar niet goed voor de uitstraling van het voetbal als geheel. In deze toch al verwarrende tijden, moet je eenheid met alle clubs uitstralen en zoeken naar een gezamenlijke oplossing."

Het niet uitspelen van de competitie zal voor Feyenoord ook grote financiële gevolgen hebben, benadrukt Koevermans. "De financiële impact die het coronavirus nu al op Feyenoord heeft, is fors. Bij een grote club als Feyenoord heb je het over miljoenen die we nu mislopen, terwijl het gros van de uitgaven wel gewoon door gaat. We hebben als clubs ook een grote verantwoordelijkheid naar al ons personeel. Dat is ook een aspect dat we mee moeten wegen."

Feyenoord houdt het financieel nog wel even vol. "Maar daar zit natuurlijk een grens aan. Ook om die reden zou het heel goed zijn als we de competitie in juni, juli en mogelijk augustus toch kunnen uitspelen. En nogmaals: mits verantwoord! We gaan echt geen risico’s nemen of iets doen tegen de adviezen in van het RIVM. Maar feit is dat niemand nu weet hoe de situatie bijvoorbeeld in de loop van juni of juli is. Laat ons dus rustig de ontwikkelingen de komende weken afwachten."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zorgvuldige afweging? Je moet gewoon realistisch zijn ipv in je fantasie sprookjeswereld blijven hopen op een goed einde. Wanneer wordt meneer Koevermans wakker? Ik hoop dat Casper van Eijck hem even wat bij kan brengen vanuit het Erasmus.

2 april 2020 om 19:43

Wakker worden? Fantasiewereld? Sprookjes? Waar heb je het allemaal over? Heb je het statement uberhaupt wel gelezen of zit je allerlei gekkigheid in je hoofd te halen? Ik zie louter verstandige, voorzichtige dingen staan die Koevermans zegt.

2 april 2020 om 19:54

Orgullo snap consy heel goed. Er kan sowieso nog 2maanden niet gespeeld worden. De gevolgen gaat iedereen in de maanden daarna nog duidelijk merken. Velen hebben al op voorhand gezegd alles af te gelasten tot ver in de zomer. Heel typisch dat een KNVB UEFA FIFA weer zo eigenwijs moeten doen om koste wat kost alles door te drukken. Alles moet wijken voor hun belang.
Ze moeten hun verantwoordelijkheid nemen en geen risico's nemen met andermans gezondheid.

2 april 2020 om 20:17

Wie zegt dat ze dat gaan doen dan? Ik heb nog nergens gelezen dat er tegen alle adviezen en besluiten van de overheid in, clubs gedwongen worden te voetballen. Dat je alles moet mee wegen ook het kantoor personeel, lijkt mij logisch.

2 april 2020 om 21:10

Voorlopig is er geen enkele noodzaak vandaag een beslissing te nemen en daar valt iets voor te zeggen, toch. Zoals je zelf Al zegt kan er voorlopig toch niet gevoetbald worden.

2 april 2020 om 19:44

Snap het probleem niet zo om gewoon even te wachten. Kans is klein dat het nog doorgaat ja maar waarom nu al overal een streep doorzetten? Wacht gewoon alle ontwikkellingen af, wat het RIVM over 3 of 4 weken zegt en maak dan een beslissing en kijk wat er mogelijk is. Waarom nu ineens al die haast?

2 april 2020 om 19:49

Duidelijkheid is belangrijk. RKC heeft bijvoorbeeld al aangegeven dat ze willen stoppen met dit seizoen, wat de gevolgen ook zijn. Als ze degraderen vinden ze het prima, zolang ze maar duidelijkheid hebben over wat hun begroting moet worden voor volgend seizoen. Het verschil tussen in de lange en korte termijn denken.

2 april 2020 om 19:53

Dat geeft denk ik wel de ernst van de problemen goed weer. De clubs missen inkomsten en het boekjaar komt 30 juni ten einde. Ieder plan voor de toekomst kan niet gemaakt worden zolang de onzekerheid van het afmaken van dit seizoen in de weg staat. Overigens ging RKC al uit van een 1 jarig verblijf in de Eredivisie, hebben bewust het geld na de promotie en transfer van Frenkie niet in de selectie gestoken. Waarschijnlijk omdat ze ook wel besefte dat de promotie een redelijke toevalstreffer was.

2 april 2020 om 20:09

Het probleem zit bij de transfermarkt die op 30 juni opengaat. Alle degradanten zitten zodner spelers, ze hebben massaal de contracten opgezegd. Ze moeten eerder weten of de erdivisie danwel eerste divisie spelen. De Td's moeten daar aan de slag. Voor de topclubs geldt het ook, er wordt aan spelers getrokken maar je wilt alleen verkopen als je zeker weet dat je in juli niet hoeft te voetballen. Dus komen AZ, Ajax en PSV in de problemen. Feyenoord zit alleen zonder trainer, Bottegin, Fer en Tapia. Die denken dat dat kennelijk geen probleem is.

2 april 2020 om 20:15

Bij de topclubs gaat het denk ik in verhouding meevallen, vooral onderin wordt het lastig, zeker als je veel spelers huurt, want die keren waarschijnlijk allemaal terug naar hun club.

2 april 2020 om 21:37

Het is niet alleen huren, degradatie clubs werken veel met een-jarige contracten. Bij Twente zijn er dertien contracten opgezegd en ze hebben ook nog eens vier huurspelers die op 30 juni terug gaan. En de coach is ook ontslagen. Dat zijn dus 17 spelers en de coach. Die kunnen na 30 juni gewoon niet meer spelen.

2 april 2020 om 20:09

En wat vind je van de opmerking dat Koevermans het jammer vind dat een aantal clubs zich niet aan de afspraak houd om gezamenlijk op te trekken. Er staat een afspraak voor dinsdag gepland.

2 april 2020 om 20:09

De clubs trekken gezamelijk op. Alleen Feyenoord en utrecht niet.

2 april 2020 om 20:14

Oh dan heb ik toch een groot aantal reacties van clubs gemist. Dus buiten Feyenoord en Utrecht is iedereen akkoord?

2 april 2020 om 20:15

Tot nu toe hebben 8 clubs definitief gezegd te willen stoppen, Feyenoord heeft gezegd af te willen wachten, en een aantal clubs heeft nog niets van zich laten horen.

2 april 2020 om 20:53

De laatste keer dat ze bij Feyenoord naar Gudde luisterde ging het ook niet lekker. 🤔. Ben wel benieuwd hoe het zit met die afspraak want gezamenlijk optrekken is heel wat anders daar de meningen nogal verschillen.

3 april 2020 om 05:55

De clubs trekken helemaal niet samen op. Er staat een overleg gepland voor dinsdag en daarna zou er met een gezamenlijk statement naar buiten gekomen worden. Door eigen meningen eerder naar buiten te brengen, kun je als eredivisie eigenlijk sowieso niet meer gezamenlijk naar buiten treden en wordt de wil van een aantal clubs er door gedrukt via de media. Het is een beetje hetzelfde als lekken naar de media maar dan niet achter anderen de rug om

3 april 2020 om 06:51

Als de clubs gezamelijk op zouden trekken had Overmars zijn statement eerst met de rest overlegd.

2 april 2020 om 20:19

Hij zegt hier toch niets vreemds? Er is een overleg gepland waarbij alle scenario’s en de gevolgen daarvan besproken zullen worden. Aan de hand daarvan trek je conclusies en breng je gezamenlijk een statement. Nu is het ieder die voor eigen parochie gaat preken.

2 april 2020 om 21:48

Hij heeft natuurlijk ook wel een beetje gelijk aangezien er nog veel onzeker is. Wel vind ik dat er nu afgesproken niet worden dat als er voor een bepaalde datum niet getraind kan worden dat er dan een streep onder gaat.

Helemaal mee eens. Eerst kijken wat de aankomende tijd brengt en welke eventuele mogelijkheden er dan nog zijn.

2 april 2020 om 19:39

Hoi ik ben Feyenoord supporter maar als je weer gaat spelen naai je alleen je eigen ik zeg stekker er uit en wel NU.

2 april 2020 om 19:42

Wat verwacht jij dat er de aankomende tijd nog kan gaan gebeuren dan, wat de huidige situatie drastisch gaat veranderen?

2 april 2020 om 20:20

Drastisch veranderen? Ik denk normaal contact zoals op een voetbalveld al snel mogelijk is, grote getallen van publiek wellicht niet, laten we gewoon afwachten in plaats van overhaast een beslissing te maken vanuit de emotie die velen schreeuwen.

2 april 2020 om 20:32

@Goalski hoe dan? Normaal contact mogelijk terwijl we nog niet eens iedereen in de zorg controleren laat staan voetballers en alles wat eromheen zit. Of wil je alle spelers in quarantaine zetten en doorspelen? Er is niemand geen viroloog die gelooft dat we weer normaal kunnen sporten met 22 man op 1 veld en entourage eromheen in mei. Er is geen vaccin, geen medicijn alleen maar hoop. Maar niets wijst eronder het snel beter zal gaan.

2 april 2020 om 20:46

@goalski er zijn twee opties: nu stoppen, of eventueel (dus onduidelijkheid) spelen zonder publiek. Willen jullie dan echt zonder publiek gaan spelen? Feyenoord in een lege kuip? Ik kan me enorm ergeren aan mensen die blijven roepen: laten we afwachten, maar verder totaal geen idee hebben waaróp we dan wachten.

2 april 2020 om 20:47

Als je serieus denkt dat normaal contact snel weer mogelijk gaat zijn staat je nog een behoorlijke domper te wachten. Op de website van Rivm of NU kun je veel informatie vinden over de huidige stand van zaken.

2 april 2020 om 21:11

Goalski denkt waarschijnlijk dat als je getest bent je het niet kan krijgen.
Je hebt pas een beetje zekerheid als je antilichamen hebt.
Niet iedere ziekenhuis opname wordt er getest en ook al heb je het gehad dan nog is de zekerheid er niet dat je het niet meer kan krijgen.
Dit gaat erg lang duren alleen zien heel veel mensen dat niet in en richten zich op de datums die het RIVM aangeeft.

2 april 2020 om 19:45

@wazza: check het Erasmus MC op hemelsbreed een paar kilometer van de Kuip af. Er gaat op korte termijn echt niet gevoetbald worden. Enige juiste wat je nu kan doen is stoppen, goede afspraken met elkaar maken en hopen dat je het komende seizoen enigszins normaal kan beginnen.

2 april 2020 om 20:10

Je kan nu al kijken, tot begin mei geen activiteiten. Pas daarna kan er weer getraind worden. Op 30 juni is de competitie voorbij. Reken het maar uit.

2 april 2020 om 20:22

Je kunt toch ook voetballen zodra je weer mag trainen? Dan heeft niemand een voorbereiding, dus iedereen dezelfde start. Wacht gewoon af hoe het zich ontwikkelt de komende maand, juist perfect dat de KNVB het even afwacht en niet direct met de emotie van de dag mee vaart.

2 april 2020 om 20:35

Natuurlijk kun je niet meteen voetballen zodra je weer gaat trainen. Dit heeft echt 0,0 met emotie van de dag te maken maar juist alles met een gezonde dosis realiteitsbesef. Het zijn emoties van de dag om maar iedere keer naar oplossingen te zoeken terwijl je nu al weet dat het virus de komende maanden niet gaat verdwijnen. Zoek gewoon naar een definitieve oplossing als de competitie niet verder kan zodat je alle focus op het volgende seizoen kan hebben. Want hoe en wanneer we het volgende seizoen gaan beginnen word ook nog een flinke puzzel.

2 april 2020 om 20:35

Emotie van de dag?? Er sterven mensen in elk ziekenhuis en er zit echt geen progressie in voor positiviteit of verbetering. De doctoren weten nog niet eens veel vragen te beantwoorden mbt Corona maar de KNVB denkt dat het goed is mensen in onzekerheid te houden daar waar het niet meer logisch is.

2 april 2020 om 21:13

Juist Thamike maar mensen willen dat niet zien of accepteren maar dit gaat heel lang duren.

2 april 2020 om 21:35

@goalski Nee dat kan niet. Dat is voor spelers te gevaarlijk, ze kunnen veel makkelijker blessures oplopen als ze niet fit zijn. Clubs hebben geen tijd, vooral clubs die moeten weten of ze volgend jaar eredivisie of eerste divisie spelen hebben echt haast.

3 april 2020 om 02:56

@speedyafcgenoeg creatieve manieren om hier een mouw aan te passen zie bijvoorbeeld Bayern. Verder of er tijd is, moet nog blijken met al snap ik niet waarom Ajax gevolgd door anderen hun woord breken en niet gezamenlijk een statement maken. Blijkbaar is er behoefte om ook nu media aandacht te krijgen terwijl het volgens mij toch echt draait om eenheid in deze dagen. Zeker als de Fifa, Uefa of Knvb plannen heeft die niet stroken met de filosofie van de Nederlandse clubs.

2 april 2020 om 20:28

Idd het is wel duidelijk dat eenieder naar zijn eigen kijkt. En daarom is het extra vreemd. Wacht gewoon geduldig af, ga mee met de bond, de Uefa e.d. die duidelijke scenario's hebben uitgestippeld. Clubs zijn nu erg egoistisch bezig, want als nu stoppen erg nadelig was voor hen dan zouden ze anders piepen. Dit is gewoon niet het juiste wat die clubs nu roepen en Feyenoord doet het prima door gewoon achter de KNVB te staan en ook zij volgen de Uefa en Fifa, simpel. Snap dat gezeik niet echt.

2 april 2020 om 20:43

Je snapt wel meer niet zo te lezen. Als je zo dicht bij het einde op doelsaldo eerste en tweede staat heb je dus een grote kans op een hoofdprijs. Zowel Ajax als AZ zal hoogstwaarschijnlijk geen kampioensschaal krijgen dit seizoen. Dan preken ze toch alles behalve voor eigen parochie. De hele wereld word getroffen door dit pokke virus en als je dit seizoen al zou uitspelen speel je toch om een prijs zonder betekenis. Alsof er ook maar 1 persoon met een beetje fatsoen in zijn donder dit kampioenschap (of de Knvb beker) zou vieren. De grootste egoisten momenteel zijn de mensen die voetballers en andere betrokkenen onnodige gezondheidsrisico's willen laten nemen voor entertainment. Of nog erger zodat een club niet bovenaan eindigt.

2 april 2020 om 20:58

Dat is waar, het zal geen leuk einde zijn. Daar heb je me wel wat overtuigd moet ik zeggen. Ajax direct CL in next year trouwens. Congratz.

2 april 2020 om 21:03

Dankjewel. Om eerlijk te zijn doet het me oprecht niets momenteel. Wellicht dat dat tijdens de CL verandert. Ook een kampioenschap is niets waard momenteel. Voor welke club we ook zijn, momenteel lopen we het beste samen hand in hand.

2 april 2020 om 21:04

Hand in hand is een beetje ongelukkige woordkeus trouwens.

2 april 2020 om 21:14

Samen sterker door strijd dan?😉

Die zijn dus door de RvC terug gefloten. Nu zegt Koevermans hier niet heel veel, hij sluit op korte termijn helemaal niets uit.

2 april 2020 om 21:02

Koevermans valt zijn maatje Gudde niet af bedoel je..

3 april 2020 om 03:00

@ajaxmindje bedoeld dat Koevermans geen woord wil breken zoals ze o.a. bij Ajax wel gedaan hebben. Lekker zelf de publiciteit zoeken, aandacht vragen en de publieke opinie naar je hand zetten. Dit terwijl men, de Eredivisie clubs hebben afgesproken gezamenlijk een statement te maken a.s. dinsdag.in dagen als deze zou je juist voor eenheid moeten strijden en niet voor eigen gewin gaan. Succes met alle clubs weer op één lijn krijgen nu wanneer de Knvb, Uefa of Fifa iets op gaat zetten wat niet gunstig is voor (alle) Nederlandse clubs.

3 april 2020 om 17:56

Nou de waarheid heeft zich snel achterhaald niet? Knvb en Feyenoord laten zich gewoon intimideren. Steek lekker je hoofd in het zand struisvogel(tje)

En zo zie je maar weer dat iedereen zijn eigen belang voor trekt in het nemen van beslissingen en statements.ajax heeft daarmee de toon gezet en Feyenoord bevestigd nu dat iedereen zijn mening aanpast aan hoe het eigen straatje er bij ligt.

2 april 2020 om 19:47

Ajax kan het toch nooit goed doen. Zouden ze niks zeggen dan moeten ze zich 'als grootste club van Nederland' ook zo gedragen en hun mond opentrekken. Zouden ze niet eerste staan en zeggen dat het seizoen moet stoppen, dan is het 'omdat ze toch geen kampioen meer kunnen worden'. Nu staan ze bovenaan, statisch gezien veruit de grootste kanshebber om aan het einde van dit seizoen kampioen te zijn en zeggen ze dat het seizoen beter kan stoppen. Doen ze het ook niet goed, want op deze manier 'krijgt Ajax eenvoudig CL-geld'. Misschien ook eens overwegen dat Ajax wél het beste voor heeft voor de maatschappij en dat als Ajax er inderdaad een CL ticket aan overhoudt dat dat dan is omdat ze vorig jaar kampioen zijn geworden en nu weer bovenaan staan. Dan nog niet eens in acht genomen dat Ajax kilometers ver voorloopt op de rest van NL qua coefficient punten en het dus ook het meeste verdient van allemaal.

2 april 2020 om 19:59

Het zou Ajax sieren als ze zeggen 'geef ons die voorrondes maar', want wij maken daarin meer kans dan Az om de groepsfase te behalen......in het belang van het Nederlands voetbalmaar dat zal wel niet, omdat......je raad het al.....dat gegarandeerde startgeld zwaarder weegt dan het "nederlands belang" waar je raad het ook al, Ajax het altijd maar over heeft.

2 april 2020 om 20:04

Daar ga je weer de mist in. Niet Ajax of de Knvb bepaald wie er CL speelt, de Uefa heeft er een hele dikke stem in. Waarom zou de uefa het accepteren dat de nummer twee van een land de CL in gaat en de sterkere nummer 1 de vorrondes gaat spelen? Zin er overigens wel voorrondes? Is er wel een CL toernooi? Of heeft de Uefa dit jaar andere plannen?

2 april 2020 om 20:05

Hey, maar Tinus. Hoe zat het nou? AZ wilde toch graag doorspelen?

2 april 2020 om 20:07

Volgens de meeste VZ volgers zou Az toch makkelijk kampioen kunnen worden dus waarom hun dan geen voorronde CL als ze hoger worden ingeschat dan Ajax? Lijkt me dan dat Az makkelijker door de voorrondes komt dan Ajax omdat ze beter zijn toch?

2 april 2020 om 23:05

Haha Kokkie, alles om Ajax maar te benadelen. Veel supporters zijn zo inconsequent als de neten. Als er geld gevangen moet worden , moet Ajax zich solidair tonen. Als Ajax die solidariteit nodig heeft , draait iedereen zich om. Zie vorig seizoen met verplaatsingen. On topic: vind de stelling van Fey. niet heel vreemd. Gewoon zelf geen standpunt innemen en afwachten. Ik kan ook de standpunten van clubs waarderen die uitdragen wat in hun ogen het beste is. En in mijn ogen onvermijdelijk. Je kunt na 30 juni niet meer verder met de competitie omdat spelers weg zijn. Dat gaat nooit goedkomen.

3 april 2020 om 00:25

@kokkieafca0341 Ik heb niemand zien zeggen dat AZ "makkelijk" kampioen zou worden, al helemaal niet "de meeste". Je overdrijft ter plekke, om je punt extra kracht bij te zetten. En om je uit de droom te helpen, wat mij betreft eindigt de competitie nu, mag Ajax lekker die trieste schaal van dit seizoen omhoog houden, en lekker de zieke miljoenen opstrijken. Wees er maar trots op.

3 april 2020 om 00:28

@dolfifumi nog zo'n iemand die zich op zijn teentjes getrapt voelt als er ook maar een zuchtje negativiteit op Ajax komt. Ik zou zeggen ga lekker samen met Kokkie die trieste schaal van dit seizoen omhoog houden. Claimen dat anderen die eier schaal van hun hoofd moeten halen, ik zou zeggen, begin bij jezelf. En nee, AZ staat terecht 2de, dus ze hebben wat mij betreft geen recht op die directe plaatsing.

3 april 2020 om 00:31

@tinus45 Realistisch gezien staat Ajax gewoon op 1, door een beter doelsaldo. AZ heeft kansen zat gehad om het doelsaldo op te krikken, maar hebben dat nagelaten. Daar kan je Ajax moeilijk op aankijken.

3 april 2020 om 03:06

@djabberje hebt toch afgesproken gezamenlijk na een vergadering een statement uit te brengen. Dat was het enige juiste wat Ajax had kunnen doen, nu doen ze aan stemmingmakerij en zorgen ze ervoor dat de eenheid die er was er duidelijk niet meer is. Erg fijn als er straks regelingen komen die niet stroken met de belangen van clubs.en hoezo heeft Ajax wel het beste voor net als of al die andere clubs dat niet hebben. Het gaat hier puur om eenheid en afstemming en niet eigen gewin waar Ajax duidelijk mee bezig is.anyway laat Ajax en Az maar een finale wedstrijd spelen voor de tickets en hou de bekerfinale in het nieuwe seizoen. Dan zou je de winnaars van beide partijen ook nog een extra finale kunnen geven.

3 april 2020 om 03:16

@speedyafcmet dezelfde reden dat ze nu eventueel Ajax uit een vroegtijdig gestopte competitie zouden accepteren voor die ticket. Je praat als of er nog maar 2 speelrondes zijn en Ajax zover voorstaat dat het een gelopen race is. De realiteit is dat er nog 9 rondes zijn en de nr 1 en 2 op gelijke hoogte staan qua punten.de overige vragen die je had is de motivatie van Feyenoord om dus niet te vroeg te beslissen en je als club te houden aan de onderlinge afspraken (tenzij je puur kijkt naar eigenbelangen). Dan had je dinsdag gezamenlijk als clubs uit de Nederlandse Eredivisie een statement kunnen uitbrengen. Wel typerend dat na het gentleman's akkoord Ajax wederom woord breekt en puur uit eigen belang lijkt te handelen.

3 april 2020 om 10:23

Ajax heeft nimmer het gentlemen akkoord verbroken. Pure onzin, gewoon nep nieuws verzonnen door jou. Ajax heeft zich aan alle voorwaarden van de gentlemen agreement gehouden, simpel als dat. Op dit moment weten we helemaal niet of er volgend jaar uberhaupt Europees voetbal zal zijn en in welke vorm. Niemand weet of je komend half jaar veilig kan reizen en spelen in plekken zoals Minks, wit-Rusland. Niemand weet uberhaupt hoe lang de Corona problemen aan gaan houden.

2 april 2020 om 20:20

Ik denk dat de clubs achter de schermen gewoon zich kapot aan het ergeren waren over de Knvb en de Eredivsie CV. Die zogenaamde eenheid naar buiten toe probeerde uit te stralen, maar vervolgens sloeg de Knvb 2x de plank enorm mis (met de vergunningen voor evenementen en 3 augustus) en dan zouden clubs nu ook stil moeten blijven in aanloop naar ... Ondertussen bleek de lijn Knvb steeds minder de mening van de clubs te vormen. Daarop heeft Overmars (met wat rugdekking) de knuppel via De Telegraaf in het hoenderhok gegooid waardoor nu de werkelijke verhoudingen bloot zijn komen te liggen.

3 april 2020 om 03:27

Het feit dat Ajax zich genoodzaakt ziet om vroegtijdig de publieke opinie voor zich te winnen zegt mij genoeg. Stel de Fifa, Uefa of Knvb komt straks met een voorstel wat een deel van de clubs goed uitkomt en een deel niet (of misschien wel allemaal niet) hoe ga je alle clubs dan weer bij elkaar krijgen en op één lijn? Dit soort acties (waar Ajax wel een handje van heeft) zorgt enkel voor onderlinge wantrouwen.

3 april 2020 om 09:33

Overmars had zijn toon wat kunnen matigen, maar ik sta wel volledig achter zijn boodschap. Het idee dat je van de Uefa of Fifa nog wat mag verwachten qua voorstellen om de competitie goed uit te spelen is vrijwel nihil. Ze hebben geen enkele zeggenschap over het arbeidsrecht en dus zit je na 30 juni met een situatie waarbij clubs vele spelers verliezen. De vraag is dan of je überhaupt nog kan spelen, ik geloof dat het bij sommige clubs gaat om een speler of 15. Nog afgezien of je dat een eerlijke voortzetting zou kunnen noemen. De Knvb bied ook een plannen waar je iets mee kan als club. Het seizoen is gewoon klaar.

3 april 2020 om 10:24

Het boeit totaal niet welk voorstel de Fifa / Uefa of Knvb hebben als dat van de overheid niet mag of als het niet uitvoerbaar is om,dat het tegen de wet is. Bedenk jij nu maar een scenario hoe je de competitie nog af kan spelen, dan leg ik je daarna wel uit waarom je scenario niet uitgevoerd kan worden.

2 april 2020 om 20:42

@Tinus dus Overmars doet het uit eigen belang en het zou Ajax sieren om vCL te spelen omdat ze meer kans zouden hebben dan AZ? En dan sta jij al eerste te blèren hoe arrogant de Ajacieden zijn zeker. Maar AZ gaat wel mee met risico vCL te spelen dus je theorie gaat ook niet op. Het is Feyenoord die niet uit eigen belang wil doorspelen en de KNVB volgt??? Geen raar woord over?

3 april 2020 om 03:21

@thamikewaar hoor je iemand zeggen dat Feyenoord wil doorspelen?denk je echt dat Az inmiddels nog een andere keuze heeft dan dit? Als zij een andere mening uiten dan krijgen zij de negatieve media aandacht en zijn zij de slechte verliezers. Als iedereen al op één lijn zat dan was Ajax niet genoodzaakt om vroegtijdig een statement te maken. Dan zou je dat samen doen en als een club als Feyenoord dinsdag nog steeds niet akkoord was dan had dat dan geuit kun worden.

3 april 2020 om 10:29

AZ heeft genoeg aan haar hoofd, ze moeten het stadion repareren. Ze hebben spelers die in internationale belangstelling staan. En iedereen maakt zich zorgen over zijn/haar eigen gezondheid en die van hun geliefde.

Prima statement! Ik vind het ook niet meer dan normaal dat je rustig afwacht ipv van de toren gaat lopen schreeuwen om er nu al mee te stoppen! Voor mij voelt dat als het komt verdomd goed uit vóór de club die dat nu al roept! Het rivm gaat heus geen toestemming geve om te voetballen als het niet veilig is! En niemand weet hoe de situatie 1 juni is! Miss kan er prima gespeeld worden? En misschien niet? Dan zal het rivm dit verbieden en kun je als nog de competitie beëindigen? Word je ook niet gezien als club voor wie de situatie wel goed uit komt als het nu stopt!

2 april 2020 om 19:58

Ik kan je nu al vertellen dat het tegen die tijd nog lang noet voorbij is, dat is namelijk heel naïef denken.. Rutte die zelf weigert de grens dicht te gooien voor vakantie hangers is natuurlijk vragen om nog meer problemen, daarbij heeft het in China dik 6 maanden geduurd voordat alles mondjesmaat open gaat en dan nog onder strenge voorwaarden, in NL denken ze er na 2 maanden wel vanaf te zijn, dat is geloven in sprookjes

2 april 2020 om 21:05

Sterker men heeft in China een nieuwe lockdown afgekondigd.

3 april 2020 om 03:30

@kokkieafca0341er is niemand (met inhoudelijke kennis) die gesteld heeft dat dit zo over is, sterker nog er is al medegedeeld dat dit slechts de eerste golf is en dat in het najaar de tweede golf te verwachten is. Ook is medegedeeld dat dit virus volgend jaar ook nog gewoon actief is , de hoop is alleen dat er dan veel meer mensen immuun zijn en dat er vaccinaties beschikbaar zijn.

3 april 2020 om 01:02

Davviejfcu Voor AZ zou het nadelig kunnen uitpakken als ze het seizoen nu eindigen, met op dit moment een gedeelde eerste plaats. Als er inderdaad doorgespeeld zou worden na eind Juni, dan is bv Ziyech ook niet meer bij Ajax. Dus hoezo praat AZ in haar eigen straatje? Boven alles staat de gezondheid van iedereen. Iemand die nu nog denkt dat er eind Juni gespeeld kan worden is van het padje af. Kijk om je heen, de ene na de andere aantal record doden. Dat schijt virus is niet weg in Juni. Clubs hebben nu duidelijkheid nodig, om plannen voor een (hopelijk) volgend seizoen. Spelen we wel Europees, of niet, is het voorronde, directe plaatsing? Wat wordt ons budget (altijd afhankelijk van waar je speelt, bv degradeer je, of blijf je), wat gebeurd er met clubs die een leger aan huur spelers heeft?. Je denkt veels te simpel. Ze moeten gewoon duidelijkheid scheppen, er gaat niet meer gevoetbald worden, dan kan je dat beter maar nmeteen besluiten, i.p.v. jezelf als een struisvogel je kop in het zand steken. Hoe langer men wacht, hoe moeilijker het wordt voor volgend seizoen.

3 april 2020 om 03:34

@badhabbitjij denkt ook te simpel, al betrokken partijen moeten ook een afweging maken op de impact van komend seizoen. Het is vrij gemakkelijk om te zeggen dat we nu allemaal stoppen en dan? Denk je dat we in augustus of september corona vrij zijn en weer allemaal gezellig kunnen (internationaal) voetballen?

3 april 2020 om 18:53

@eazy-e Waar zie je mij zeggen dat we in September Corona vrij zijn? Ik denk dat dit jaar helemaal niet meer gevoetbald gaat worden, en daarom pleit om clubs de duidelijkheid, en tijd te geven om daar mee om te gaan.

3 april 2020 om 10:31

Dat weet je wel, Corona zal er op 1 juni nog altijd zijn, vaccins worden niet verwacht voor 2021. Niemand weet geeneens of er uberhaupt volgend seizoen Europees voetbal zal zijn. Dus welke voordelen zijn er nu te behalen voor Ajax om nu te stoppen? Denk je nou echt dat er een kampioens feestje gaat komen ofzo? Dit seizoen is gewoon verpest.

Ajax, AZ, Psv, Pec, Ado, Fortuna en velen anderen zijn het allemaal met elkaar eens en trekken gezamelijk op. Feyenoord en Utrecht zijn de buitenbeentjes. Dus Koevermans vind het jammer dat zijn club niet optrekt me de rest? Verborgen kritiek op de Rvc?

2 april 2020 om 19:54

De eerste 5 clubs zijn toevallig allemaal clubs met een belang in het stopzetten van de competitie.ajax ziet zich direct geplaatst zijn voor de CL, voor Az was het al een utopie om dit seizoen de voorrondes CL te halen, PSV prijst zich heel gelukkig met EL nu en ADO en Fortuna hoeven geen degradatie meer te vrezen.nogmaals gezegd, sr zit bij een ieder in zijn beslissing ontzettend veel eigenbelang.de Knvb heeft allang al tijden geleden gezegd de richtlijnen van het Rivm te volgen en vedscheidene club vinddn het nu nodig om extra goodwill te kweken met statements over dingen die waarschijnlijk toch zullen volgen.

2 april 2020 om 19:59

Is er komend seizoen een CL? Zijn er sponsoren voor dat CL seizoen? Kan je door Europa reizen om bijvoorbeeld in Minsk, in wit-Rusland te voetballen? Willen spelers en coaches naar dergelijke landen reizen zolang er geen corona vaccin is? Rivm richtlijn is mooi maar het seizoen eindigd op 30 juni. Rivm zegt, tot begin mei anderhalve meter afstand. Dus met optrainen erbij is het allang niet meer mogelijk om de competitie af te spelen.

2 april 2020 om 20:25

En zo heeft iedereen zijn eigen verhaal even blijft de discussie leven.
We zien her allemaal wel als er iemand komt met definitieve besluiten, tot die tijd is her speculeren over wat en hoe.
Ergens wel leuk, maar ben er eigenlijk wel klaar mee.

2 april 2020 om 21:01

@Tinus noem je nu bewust Feyenoord en haar belang niet op? Beetje vreemd en vooral dat je AZ noemt want die stond er nog erg goed voor toch? Of nu ineens niet meer. Jij weet niet eens hoe het Europees geregeld gaat worden met diverse toernooien.

Iedereen heeft gewoon een eigen mening, daar zijn we mensen voor. Sommige vinden dat en andere vinden het weer zo. positief of negatief. Een makkelijk besluit is het sowieso niet. Er staan ook nog genoeg festivals in juni gepland die vooralsnog gewoon doorgaan, ook om juridische redenen. Geld is gewoon een belangrijk iets bij heel veel bedrijven. Ik snap dat wel, maar soms is anders beter of verstandiger. Aan de andere kant moet je ook een keer door. De vierdaagse is ook nog niet afgelast. Mocht ik in augustus vakantie hebben en er zijn geen beperkingen, dan ga ik waarschijnlijk gewoon op vakantie. Kortom, niemand is het altijd maar eens

Ik vraag me af hoe Feyenoord dit voor zich ziet. Normaal gezien zou je op 10 mei (de laatste speelronde van de Eredivisie dit jaar) weten waar je aan toe bent als club. En dat is best belangrijk om je plannen voor het komende jaar uit te gaan stippelen. Als je degradeert stel je een hele andere selectie samen dan wanneer je niet degradeert. Als je promoveert word het ook weer anders, net zoals wanneer je EL of CL speelt. Als je de competitie wil uitspelen weet je dat niet voor eind juni, nogal een groot verschil.

2 april 2020 om 20:10

Ik kan me niet voorstellen dat mensen die willen dat de competitie wordt uitgespeeld bij dat soort praktische zaken stil staan. Daar is namelijk geen antwoord op te geven. Budgetten voor het hele jaar worden bepaald aan de hand van de eindranking van het jaar er voor. Dan hebben technisch directeuren een paar weken tijd om met het bepaalde budget spelers bij elkaar te zoeken. Zeker in een land als Nederland is het verloop bij veel clubs heel erg groot. Zeker in de tweede helft van de Eredivisieranking moeten clubs het elk jaar met handenvol nieuwe spelers doen. Die clubs krijgen een onmogelijke opdracht op hun teams op te vullen voor het nieuwe seizoen, als je ze nu niet langer de tijd geeft.

3 april 2020 om 03:39

"je ziet dat vrijwel alle andere Europese competities ook de ontwikkelingen nog even afwachten en hun competities vooralsnog alleen hebben uitgesteld. Een niet afgemaakte competitie is voor iedereen immers sportief zeer onbevredigend, voor zowel spelers als supporters. Bovendien is de financiële impact voor clubs groot, wanneer je er een streep onder zet. Dus laten we onszelf de tijd gunnen zaken goed op een rij te zetten"het is niet zo dat Feyenoord perse wil doorspelen, zij willen een beslissing maken die voor iedereen het beste is. Zo'n beslissing kan je enkel maken wanneer je alle variabelen weet en die ken je nog niet van alle betrokken partijen. Velen doen hier of enkel in Nederland de problemen spelen maar andere landen hebben met hun competities er net zo last van.

3 april 2020 om 03:42

Daarbij wordt de tweede corona golf in het najaar verwacht, grote kans dat men al verder naar voren kijkt dan enkel deze competitie ronde. De noodzaak om dan vooruit en ook voorop te lopen in dit debacle zie ik dan ook niet zo.

Wat zou het niet uitspelen clubs dan kosten? Kan iemand me dat uitleggen? Hoor dit argument vaker maar zie de kosten echt niet. Wel de extra kosten wanneer je de wedstrijden speelt zonder publiek erbij. Foxsports heeft immers de tv-gelden al gegarandeerd.

2 april 2020 om 19:53

Het enige wat ik me kan voorstellen zijn de losse kaartverkoop en horecagelegenheden in het stadion. Maar het is mogelijk dat sponsoren clausules in contracten hebben staan voor zulke gevallen, daar ben ik niet heel zeker over. Ik kan je wel zeggen dat als de competitie niet doorgaat of niet doorgaat met supporters NAC heel veel minder inkomsten gaat hebben, puur omdat ze dan geen bier verkopen in het stadion. Maar dat zegt misschien meer over de supporters dan over de club.

Ah, de bron van het AD maakt zich bekend. 'flink aantal' m'n anjer. Er is wel een flink aantal clubs dat het seizoen af wil sluiten en het niet meer af wil maken om zich op volgend seizoen te richten. Dat Koevermans het jammer vindt dat niet iedereen in dezelfde pas loopt is toch echt iets waarvan hij bij zijn eigen club te rade moet gaan.

Ik zie het probleem niet zo van afwachten. Normaal zou de competitie tot midden Mei duren, dus ook dan pas zijn de degradanten, promovendi en de Europese plaatsen bekend. Waarom niet afwachten tot dan en dan opnieuw bekijken hoe we er voor staan met de corona crisis. Is de situatie dan hetzelfde zoals nu of nog erger dan kun je als nog de stekker eruit trekken en is er eigenlijk niets veranderd qua voorbereiding op het volgende seizoen dan in een normaal seizoen.

2 april 2020 om 20:08

Hoe zat het nou? Liverpool kampioen maken, maar in de andere competities niet? Ik wacht nog steeds op een antwoord.

2 april 2020 om 20:17

Ik vraag me af of Liverpool het uberhaupt wel wil, je wil je eerste titel in de Premier League met je fans vieren, en niet krijgen omdat de competitie platgelegd wordt.

2 april 2020 om 20:47

Als je begrijpend kunt lezen dan zou je deze vraag niet stellen. Mijn statement met betrekking tot Liverpool was dat als de competitie nu gestopt zou worden (ik zet het maar ff bij zodat het duidelijk is voor jou: dit is een mogelijk scenario, dus het hoeft niet dat de competitie gestopt wordt, daarom is het een scenario) dat het dan terecht zou zijn dat Liverpool als kampioen wordt uitgeroepen. In de andere competities zou ik het, als de competities nu gestopt zouden worden (alweer, ik zet het maar voor de zekerheid eventjes bij: dit is een scenario, dus het hoeft niet zo te zijn dat de competitie definitief wordt gestopt), onterecht vinden als er een kampioen wordt uitgeroepen (misschien niet in Frankrijk want daar staat PSG ook een straatlengte voor). Dus dat ik het een goed idee vind om het nog eventjes aan te kijken en dan een beslissing te nemen is ook gewoon een scenario. Ik hoop dat het nu duidelijker voor je is. Anders wil ik het nog wel ff voor je uitleggen.

2 april 2020 om 20:53

Thnx. Helder. Maar het kan toch niet zo zijn dat je uitzonderingen gaat maken? Als je Liverpool kampioen maakt zul je ook Barca, Ajax, PSG, Bayern, Brugge, etc. Kampioen moeten maken. Ik vind het enorm lullig voor Liverpool maar dit seizoen is ten dode opgeschreven en daarbij ook hun titel.

2 april 2020 om 21:04

Hahaha nee want dat komt hem niet uit. Ninja maakt zijn eigen scenario en bijbehorende reglementen die ook nog eens per land verschillend zijn. Of competitie zet je stop en hanteer je de ranglijst of je doet het niet en dan bestaat ie niet meer en mag je naar vorig seizoen kijken.

3 april 2020 om 12:21

@ Dr.mario en @thamike En waarom kun je geen uitzonderingen maken? Stel de FA en clubs besluiten gezamenlijk dat het klaar is voor dit seizoen dan kunnen diezelfde FA en clubs toch ook overeenkomen dat Liverpool kampioen is? Hetzelfde zou kunnen gebeuren in Frankrijk. De Uefa heeft niets te maken met wie er kampioen wordt in Engeland. Je ziet nu ook dat bijvoorbeeld Belgiã£â« de stekker er al zo goed als heeft uitgetrokken (volgens de laatste berichtgeving) terwijl in andere landen de competitie misschien nog wel wordt uitgespeeld. Uitzonderingen kunnen altijd gemaakt worden. En ik heb verder helemaal niets met Liverpool, als ik een team in Engeland wat gun is het Arsenal, maar liverpool moet 6 punten (van een mogelijke 27) halen om kampioen te worden. Ze hebben in de hele competitie nog maar 1 keer verloren. Je denkt toch niet dat, dat kampioenschap hun ontglipt was? Dus voor deze, zeer unieke situatie vind ik het meer dan redelijk dat er wel een kampioen wordt uitgeroepen.

3 april 2020 om 12:25

@thamike zie mijn reactie hierboven. En je kunt hier wel populair lullen met ik zeg hoe het mij het beste uitkomt. Er komt mij niets het beste uit. Ik heb niets met Liverpool, als ik een team in Engeland iets gun is het Arsenal. Wat mij het beste uitkomt is dat de competities worden uitgespeeld, want dan kan ik tenminste lekker voetbal kijken. Nogmaals mijn vraag: waarom kunnen verschillende landen geen verschillende uitkomsten vinden? Kijk bijvoorbeeld naar vorig seizoen: De Knvb ging alle wedstrijden van ajax omtrent hun Europese duels verschuiven. Dat gebeurde in andere landen (bijv. Engeland en Spanje) ook niet. Ook is er in Spanje bijv. een regel dat je maar 3 spelers van buiten de EU in je selectie mag hebben. Dat is in Nederland ook niet het geval. Dus alweer: waarom kunnen de regels in verschillende landen niet een beetje afwijken van elkaar?

Volgens mij zegt Feyenoord alleen dat ze eerst het gesprek met de KNVB willen afwachten dinsdag voordat ze conclusies trekken. Wellicht wat afwachtend, maar weinig mis mee. Leuk dat sommige clubs er nu al de stekker uit willen trekken, maar wat zijn dan de gevolgen voor een Dordrecht of Roda JC die het financieel al zwaar hebben. Lijkt me niet heel gek als eerst de voorstellen van de KNVB afgewacht worden.

2 april 2020 om 20:06

Sommige? Het is bijna de hele eredivisie minus Feyenoord en Utrecht. Het is toch duidelijk dat we uit de tijd lopen. Tot begin mei kan er niet getraint worden met de groep. Pas in juni zou je dan weer kunnen spelen en eind juni is het seizoen dan alweer voorbij. Hoe ga je dat doen dan?

2 april 2020 om 20:13

Ik heb nergens gelezen dat bijna de hele Eredivisie dat vindt. Het hoogste aantal dat ik heb gelezen is 9. Daarbij gaat het niet alleen om de Eredivise clubs maar ook om de KKD clubs. Dus 9, of laten het er 10 of 11 zijn, is niet echt een meerderheid van de BVO’s he.

2 april 2020 om 20:15

Het overleg op dinsdag afwachten en met een eenduidige conclusie naar buiten communiceren lijkt me geen verkeerde gedachte.

2 april 2020 om 20:18

@proevo clubs als Twente en Emmen hebben per 30 juni geen spelers meer om een elftal op te stellen. De a1 zal dan moeten gaan ballen. Wat denk je dat hun mening is?

2 april 2020 om 20:21

@SpeedyAFC, je baseert je dus op je eigen conclusies. Kan je argument dat het vrijwel alle clubs zijn dus ook de prullenbak in. Niemand roept dat er perse gevoetbald moet gaan worden, maar afwachten welke voorstellen de KNVB heeft en hoe ze dat soort vraagstukken denken te gaan oplossen mocht er toch gevoetbald worden, en wat de gevolgen zijn bij het schrappen voor alle clubs, lijkt me vrij normaal.

3 april 2020 om 03:45

@speedyafc als dat het geval is dan waarom de noodzaak zien om vroegtijdig dit bericht te uitten? Als toch al 99 procent van de clubs dezelfde mening hebben dan maakt die paar dagen wachten toch niet uit? De competitie is dan blijkbaar toch al gestopt en daarbij houdt iedereen zich dan ook nog eens aan de afspreken.

3 april 2020 om 03:48

@speedyafcin al je reacties doe je als of enkel Nederland dit probleem kent. Grote kans dat de overkoepelende organisaties een oplossing voor iedereen bedenkt. Dus wat als die spelers verplicht worden om de competities uit te spelen als dat het plan wordt en realiseerbaar is?

3 april 2020 om 09:47

Je bedoelt dat Fifa/uefa de Nederlandse en Europese arbeidswetten en regelgeving buiten werking gaan stellen? Leg mij dan eens uit hoe ze dat doen?

Elke club heeft een eigen belang in deze gehele discussie. Objectief gezien is de beste optie om de competitie per direct te beëindigen, waarbij geen enkele club degradeert. Het lijkt me daarbij een goed idee om als solidariteit aan de gehele competitie de Europese inkomsten voor volgend seizoen te verdelen door alle Eredivisie clubs.

2 april 2020 om 20:12

Waarom zouden teams zich doordeweeks inspannen als de tegenstander van het weekend daar ook voor betaald krijgt èn dan ook nog eens tegen een vermoeide tegenstander speelt? Dat is ook een kromme oplossing.

3 april 2020 om 03:50

Ik laat in het midden wat ik vind van dit voorstel maar als club krijg je ook nog eens geld per gewonnen wedstrijd. Daarbij is Europees voetbal erg goed voor je cv wil jij jezelf etaleren in het internationaal voetbal.

Ja het inderdaad heel jammer dat de clubs niet gezamenlijk optrekken ... met o.a Fortuna, PEC Zwolle, Rkc, Ado, Ajax, PSV en AZ inderdaad. Ik snap ook wel waarom deze clubs zich uitspreken, door stil te blijven kan de suggestie ontstaan dat er instemming is onder de clubs over de gekozen Knvb lijn. Nu blijkt dat een meerderheid helemaal niet achter de lijn van de Knvb staat.

2 april 2020 om 20:28

Op dit moment zijn er twee kampen, het kamp stoppen en het kamp niet stoppen. In het kamp stoppen zitten de eerder door jou genoemde clubs, terwijl Feyenoord, Vitesse, Utrecht en Willem II momenteel niet willen stoppen. En er is nog een deel clubs wat niets heeft laten weten, met onder andere Groningen, Heracles, Heerenveen, Twente, Emmen, Sparta en Vvv. Ik vraag me af wat er voor eigenlijk alle clubs die nog niets hebben laten horen op het spel staat qua sportieve belangen, volgens mij zijn dat de clubs die eigenlijk nergens meer voor spelen, en momenteel vooral aan hun financiele belangen kunnen denken in plaats van sportieve, en ook de clubs die in principe al het meeste duidelijkheid hebben over volgend seizoen.

2 april 2020 om 21:36

Sterker nog, bij VVV en Twente zou je kunnen bedenken dat het sportieve belang om te stoppen groter is aangezien het degradatiespook Venlo en Enschede nog niet verlaten heeft. Ik denk dat die clubs (het zou geloof ik om 8 voorstanders gaan) ook in het kamp Ajax zitten. Voor Heracles, Groningen, Sparta en Heerenveen hangt het vooral af hoe de competitie uitgespeeld gaat worden en wat de financiële aspecten zijn (komen er play-offs, gaat er gespeeld worden met publiek en is er een transferwindow). Persoonlijk gok ik dat ik dat er 2 hardliners zijn die echt voor doorspelen willen gaan en dat zijn Feyenoord en FC Utrecht. Vitesse en Willem II zijn me een beetje onduidelijk, misschien vreest dat Willem II dat het het kind van de rekening gaat worden als het gaat om de verdeling van de EL tickets. Het is in ieder geval duidelijk dat er van eenheid absoluut geen sprake is, misschien was de hoop daarop ook een beetje ijdel.

2 april 2020 om 22:03

Ik heb geen idee waarom Vitesse en Willem II de competitie willen afmaken, maar dat is wat ze naar buiten gebracht hebben. Heerenveen gaat er vanuit dat de competitie niet hervat zal worden, dus die kan je denk ik ook in het kamp stoppen plaatsen.. Groningen hoopt op uitspelen, met publiek. Sparta, Heracles en VVV hebben nog niets laten weten. FC Emmen houdt zich tot nu toe op de vlakte, net zoals Twente, die hebben beiden aangegeven te wachten tot dinsdag met een statement.dus de balans: Ado, Ajax, AZ, Fortuna, Heerenveen, Pec, PSV en RKC willen stoppen. Heracles, Sparta en VVV zijn nog onbepaald, Emmen en Twente wachten dinsdag af, en Groningen, Utrecht, Feyenoord, Willem II en Vitesse willen de competitie afmaken.

3 april 2020 om 03:53

@stravvende clubs hebben onderling afgesproken om na dinsdag een beslissing te nemen. Feyenoord refereert terug aan deze beslissing zoals in de artikel staat geschreven. Toch weet jij het zo te lezen dat je beweerd dat Feyenoord perse wil doorspelen.ik denk overigens dat de grote vraag is waarom ziet Ajax zich genoodzaakt om die afspraak niet na te komen?

"de financiële impact die het coronavirus nu al op Feyenoord heeft, is fors. Bij een grote club als Feyenoord heb je het over miljoenen die we nu mislopen, terwijl het gros van de uitgaven wel gewoon door gaat. We hebben als clubs ook een grote verantwoordelijkheid naar al ons personeel. Dat is ook een aspect dat we mee moeten wegen."stel dat je weer gaat voetballen eind juni begin juli, ik denk dat je dan echt nog niet in volle stadions kan spelen. Zonder publiek schiet je er dus ook niets mee op ben ik bang voor.this soap continious!

2 april 2020 om 22:05

Nee, maar iets wat ik nog niet eerder heb benoemd: Stel dat de clubs nu bepalen dat de competitie stopt, maar de overheid voor 1 juli de noodsituatie zoals die nu is intrekt dan hebben sponsoren en supporters een reden om een deel van hun geld terug te vragen. Of dat gaat gebeuren is een tweede, maar dat is waarom een aantal clubs nog niet heel erg staan te springen om te stoppen.

2 april 2020 om 23:43

Tja heb er zelf ook over nagedacht hoe dat zou gaan. Heb zelf al bijna 30 jaar een seizoenkaart bij Ajax, maar nog geen seconde overwogen geld terug te vragen. Maar gek genoeg dacht ik er aan omdat ik twee kaartjes had gekocht voor mijn neefje voor zijn 9e verjaardag voor Ajax PEC op 6 april. Ik dacht nog hopelijk gaat het door en anders mag hij ze vast terug geven....maar denk maar dat we moeten denken dat het leed geleden is.sponsoren zijn een ander verhaal. Ook die kunnen in de problemen zitten. Die zullen misschien wel willen betalen, maar niet kunnen. Ook al ga je toch weer ballen.zelf vraag ik me af of het reëel is dat we in juni weer gaan trainen. Acht die kans niet groot. Maar uiteindelijk weet niemand het.

3 april 2020 om 00:16

Laten we realistisch zijn, deze maand is trainen nog niet mogelijk, en het zou me verbazen als het volgende maand wel zo zou zijn. Ik weet niet hoe trouw de fans van Ajax zijn, maar ik heb wel wat fans van NAC gesproken, en nog niemand gehoord die ook maar overweegt om zijn seizoenskaart niet te verlengen of om geld terug te vragen. Ik denk ook niet dat seizoenskaarhouders het probleem gaan worden. Sponsoren zijn een ander verhaal inderdaad, de grote sponsoren zullen wel kunnen betalen denk ik, in het geval van Ajax zijn het veel vrij grote bedrijven, zoals Adidas, Mercedes, AB Inbev (bud bier) en Ziggo, die wel een klap op kunnen vangen. Ik denk dat het vooral voor de kleinere clubs een probleem kan gaan worden.

3 april 2020 om 07:51

Precies, kleinere sponsoren willen misschien wel, maar kunnen gewoon niet meer betalen. Nou afwachten maar en hopen op betere tijden

Heerlijk die eenheid.... not! Maak aub afspraken over het verdelen van de CL en EL inkomsten en klaar met dit seizoen. Geen kampioen alleen plekken verdelen. Snap Feyenoord wel zijn de beste ploeg van 2020 en hadden een beker finale. Streden nog voor de prijzen en hadden misschien een sleutelrol kunnen spelen in de laatste speelronden.

3 april 2020 om 03:56

@jousesdat niet alleen maar vele clubs maar ook mensen hier doen of dat dit probleem zich enkel in Nederland bevindt. Daarbij is het realistisch dat we in augustus of zelfs september ook nog niet kunnen voetballen (mogelijk zonder of beperkt publiek). De impact is veel groter dan de Nederlandse competitie van 19/20. Het is een internationaal probleem die volgend seizoen ook nog zal beheersen.

Virus werkt zijn schaduw al maanden in china.
Hier net bezig met dagelijks hobderd of meer doden. Vooruitzien en gezond verstand gebruiken is regeren. Hele verhaal is kansloos.
Dat de FIFA en UEFA represailles uit wil delen is veelzeggend. Gezondheid en levens zijn minder belangrijk dan de zakken vullen. Stoppen, groot gedeelte van NL valt om en heeft geen werk meer. Wat is belangrijker!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren