Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

KNVB krijgt massaal negatief advies: Eredivisie 2019/20 lijkt voorbij

Laatste update:

De wens om het Eredivisie-seizoen per direct te beëindigen wordt breed gedragen. In navolging van Ajax, AZ en PSV hebben meerdere clubs het advies aan de KNVB gegeven om de huidige jaargang per direct definitief te staken. Minstens negen van de achttien clubs zouden de huidige jaargang niet meer willen hervatten en voor 3 augustus afmaken vanwege de coronacrisis.

Volgens de Volkskrant-journalist Willem Vissers zien ook Fortuna Sittard, PEC Zwolle, ADO Den Haag en hekkensluiter RKC Waalwijk geen heil meer in het afmaken van de competitie, zo meldt hij op Twitter. De Telegraaf-journalist Mike Verweij voegt daar de clubs Feyenoord en Willem II nog aan toe, terwijl diens collega Jeroen Kapteijns aangeeft dat het verzet van FC Utrecht weinig uit zal halen.

De KNVB bracht eerder deze week naar buiten dat het voornemens is om de Eredivisie later dit jaar te hervatten en voor 3 augustus af te ronden. De plannen werden afschoten door Marc Overmars, directeur voetbalzaken van Ajax. Hij noemde de Eredivisie ‘dood’. Een dag later had Ajax telefonisch overleg met AZ en PSV, waarin beide clubs aan hebben gegeven dat zij achter het plan van de Amsterdammers staan om het seizoen per direct te beëindigen. Tijdens een gesprek met de bond hebben de clubs uit Alkmaar en Eindhoven het advies uitgebracht om te stoppen met het seizoen, zo bevestigen beide clubs via de officiële kanalen.

"Wij snappen als geen ander dat dit een zeer lastig besluit zal zijn", reageert Robert Eenhoorn, algemeen directeur van AZ. "Maar wij vinden de huidige corona-situatie dusdanig zorgwekkend dat het uitspelen van het restant van de wedstrijden zonder publiek voor ons van ondergeschikt belang is. Er is bovendien nog teveel onzekerheid over hoe het coronavirus zich verder zal ontwikkelen."

PSV-directeur Toon Gerbrands laat op de clubwebsite weten dat het volgens de Eindhovenaren niet te verantwoorden is om het seizoen nog te hervatten. "Ten eerste omwille van de volksgezondheid. Dat is het allerbelangrijkste. Wij zitten in de regio die het hardste getroffen is. Bijna iedereen kent wel iemand die ziek is, ziek is geweest of overleden is. Dan heeft voetbal geen prioriteit meer. Daarnaast zijn we van mening dat het doorspelen in de zomer, zoals de UEFA gisteren heeft voorgesteld, niet haalbaar is. Wat doen we dan bijvoorbeeld met spelers die tot en met 30 juni onder contract staan? En zo zijn er nog wel meer niet te beantwoorden vraagstukken.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het betreft dus vooral clubs die een groot belang hebben bij het stopzetten van de competitie. Maar het is compleet logisch dat het niet anders kan dan de competitie nietig verklaren en na de zomer weer met een frisse start beginnen. Dan heb je ook geen gedoe met het aflopen van de spelerscontracten. De ontwikkelingen omtrent corona gaan nog wel een tijdje duren dus de KNVB moet zich gewoon neerleggen bij het stopzetten van de Eredivisie.

2 april 2020 om 18:38

Wat voor een belang hebben feyenoord en az en psv bij het stilzetten?

2 april 2020 om 18:40

Ze zijn allemaal verzekerd van Europees voetbal.

2 april 2020 om 18:58

Net alsof er Europees gevoetbald gaat worden. Misschien in september zonder ( uit) publiek maar voorronde wedstrijden in Juli zijn in mijn optiek uitgesloten. Ook het reizen naar pak hem beet Madrid met duizenden mensen tegelijk is dit jaar echt een illusie.

2 april 2020 om 19:03

Wie zegt dat er uberhaupt Europees gevoetbald gaat worden? . Ik zie iedereen het Europees voetbal als warme broodjes onderling verdelen maar daar heeft de KNVB vrij weinig overtezeggen. Er is ook nog altijd een optie om in het voorjaar 2021 de huisige CL uit te spelen en dan de competitie uitslag van 2021 te gebruiken voor verdeling van de europeese tickets

2 april 2020 om 19:08

Precies! Hoe gaat dat lopen met dei Europese competities dan? Ik vind het een uitstekend plan voor de Knvb om gewoon nu die stekker eruit te halen. Dat zeg ik al twee weken. Dus meteen doen! Alleen vraag ik me in alle ernst af wat er dan gaat gebeuren als de Uefa zou zwichten voor het geld en de druk van de clubs in de PL, die juist hebben gezworen dat de League, koste wat het kost, afgemaakt moet gaan worden. Wat gaat de Knvb dan doen?? Stel dat Uefa en Fifa inderdaad met die megalomane onzin aan komen dat transferwindows gaan worden verplaatst en met voorstellen komen over het juridisch inbreken op bestaande overeenkomsten tussen club en speler (terwijl dat helemaal niet kán!!) om spelers toch ook na 1 juli voor een club te kunnen laten spelen, wat dan?? Dan alsnog ook hier uitspelen? Zonder publiek allemaal uiteraard??? Is toch idiotie, of zie ik dat nou echt verkeerd en moet álles, ja letterlijk álles, wijken voor ons voetbal? Ik hoop dan maar dat de nationale regeringen van de Europese landen samenkomen en gewoon Uefa dwingen om deze onzin te staken en in het kader van de beheersing van het virus gewoon alles wat die voetbalbonden bedacht hebben verbieden. Hopelijk komt dan het verstand en de reden terug.

2 april 2020 om 19:19

Tuurlijk is het niet zeker of er volgend seizoen Europees gevoetbald wordt. Maar ik kan mij wel voorstellen dat clubs zich willen indekken voor het geval het wel doorgaat.

2 april 2020 om 19:20

Gelukkig kunnen de Fifa en Uefa de Nedelandse en Europese arbeidswetgeving en regelgeving niet aanpassen. Na 30 juni is het gewoon klaar voor al die spelers zonder contract. Niemand kan hen dwingen een tijdelijke nieuw contract te accepteren van 33 dagen, niemand kan hen dwingen bij een nieuw contract hun juridische bescherming vrijwillig op te geven. En of we in dit najaar en komende winter Europees voetbal hebben, we moeten het maar zien. Als Corona dan nog altijd rondwaart, staat geen enkel land grote supporters groepen toe.

2 april 2020 om 18:41

Willem 2? AZ? Feyenoord? Die ploegen waren nog volop in de race. Welk groot belang hebben zij precies? En zoals Stravven hier beneden aangeeft. Wat te denken van RKC en ADO. Die degraderen. Vanuit eigen belang. Ja precies.

2 april 2020 om 18:44

Ze staan allemaal op plekken die Europees voetbal verzekeren. Het is alleen nog de vraag of Willem II de plek krijgt omdat Utrecht in de bekerfinale staat

2 april 2020 om 18:48

Tsja, als we alles op die manier dood relativeren. Feyenoord, AZ en Willem 2 hadden enkel nog wat te winnen. Amper nog iets te verliezen. Dan is het geenszins eigen belang maar gewoon logisch verstand.

2 april 2020 om 19:02

Nope, Az heeft een verbouwing staan deze zomer en gaat dan in de problemen komen. Puur eigenbelang dus.

2 april 2020 om 19:16

Velhelderend. Overigens clubs die financieel gezond zijn, kunnen nu ook goedkoop spelers halen bij clubs die in de problemen zitten. Als de competitie wordt stilgezet, krijg je daarna de discussie of de tussenstand de eindstand wordt of de competitie als nietig wordt verklaard. Daarin verschillen de belangen natuurlijk enorm.

2 april 2020 om 19:22

In de race voor wat? We weten geeneens of we wel Euopees voetbal hebben volgend jaar. Zonder vaccin wordt het heel lastig om over landsgrenzen te spelen. Wat denk je als je Minsk loot, een club in een land waar de president zegt dat corona helemaal niet bestaat. Zouden spelers daar naar toe gaan? Degradatie clubs zitten masaal zonder spelers per 30 juni. Hoe moeten die de competitie uitspelen?

2 april 2020 om 18:42

Wat voor belang hebben Ado en RKC erbij? Die degraderen volgens mij nu, of ligt dat aan mij?

2 april 2020 om 18:45

Ik hoor uit de media veel verhalen dat ADO en RKC erin blijven en dat er volgend seizoen eenmalig 20 clubs in de Eredivisie spelen met Cambuur en de Graafschap erbij.

2 april 2020 om 18:45

Die degraderen waarschijnlijk niet als het seizoen stopgezet wordt.

2 april 2020 om 18:48

Als je een beetje gemeen denkt kun je redeneren dat ze gokken op clementie van de Knvb die op deze wijze geen 2 ploegen naar beneden gaat sturen en dat wat dat betreft dit hun beste kans op handhaving is, omdat ze het sportief niet zouden gaan redden,

2 april 2020 om 18:49

Het is nog onduidelijk wat voor gevolgen het stoppen van de competitie heeft voor de eindstand. Ze kunnen namelijk ook besluiten dat er niemand degradeert. RKC heeft alleen aangegeven dat er maar liefst 6 belangrijke spelers (groot deel ook basis) na 30 juni niet meer bij RKC onder contract staan en dat dan een groot probleem gaat worden.

2 april 2020 om 18:49

Rkc heeft al aangegeven degradatie eventueel te accepteren. Men wil vooral tijdig duidelijkheid zodat men beleid kan maken op KKD niveau of Ere niveau. Zoals selectie samenstellen ect, niet zo gek dus.

2 april 2020 om 18:55

Afgaand op de punten hebben ze er natuurlijk geen recht op. Maar ik zou het wel mooi vinden RKC nog een jaar te zien op het hoogste niveau. Hebben leuk voetbal laten zien. Heb er van genoten.

2 april 2020 om 19:00

RKC is reëel. Ik had niet zoveel met hen, maar ik vind hun een voorbeeld voor veel clubs. Daar zitten verstandige mensen aan de top. Dat is overigens niet gebaseerd op deze kwestie maar op het algehele beleid dit jaar.

2 april 2020 om 19:07

Ja, maar ook dat is niet zeker. En het is in theorie voor beide clubs nog mogelijk om zich veilig te spelen. En RKC heeft al aangegeven dat ze vooral duidelijkheid willen, in de ED of JL, om hun begroting voor volgend seizoen op te kunnen stellen, iets wat ik zeker voor een eventueel degraderende club kan begrijpen.

2 april 2020 om 19:40

Geloof als het allemaal waar is wat ze zeggen dat er geen clubs degraderen en volgend jaar 20 clubs in de eredivisie spelen waarvan er vier degraderen maar dat weet ik niet of dat klopt

2 april 2020 om 19:41

Volgens mij gaan ze daar nu pas naar kijken omdat er tot nu toe van uit werd gegaan door de Knvb dat ze verder zouden spelen.dus dat is allerminst zeker.

2 april 2020 om 18:44

Ja en alle clubs die nu tegen het schrappen zijn van de competitie, hebben er belang bij dat de competitie wordt uitgespeeld omdat ze nu niet op een voordelige plek staan (en kans maken om te stijgen).

2 april 2020 om 18:57

Idd, vooral AZ. Die gaat alleen maar vertraging/uitstel gaat krijgen anders met de verbouwing. Niet meer niet minder. De andere clubs zou ik zelf niet weten omdat ik die te wening volg om welke reden ze afzeggen.

2 april 2020 om 20:01

Je kunt het ook vanuit een ander perspectief bekijken: clubs met het meeste gezonde verstand....

" Het betreft dus allemaal clubs die een groot belang hebben bij het stopzetten van de competitie ". Als je naar de stand op de ranglijst kijkt, zie je dat er geen club is die niets te winnen of te verliezen heeft. Daar kan je bij het nemen van een besluit dus ook geen rekening houden anders komt dat besluit er niet.

Het lijkt erop dat het gewoon te krap gaat worden om uit te spelen. Echter blijft het bijna onmogelijk om het eerlijk te beëindigen. Zeker de startpremies voor de Europese tickets zijn gewoonweg te belangrijk voor de clubs bovenin. Terwijl de kleine clubs moeite gaan krijgen om overeind te blijven. Daarom wil ik het über-socialistische idee opperen om de volledige inkomsten (startpremies) die de Europese clubs zullen ontvangen evenredig te verdelen, of in ieder geval om de begrotingstekorten aan te vullen voor de clubs die het niet kunnen dragen.

2 april 2020 om 18:47

Ik snap niet echt waarom de Europees spelende clubs daardoor een heel groot gedeelte van hun startgelden moeten inleveren. Dat die kleinere clubs gesteund moeten worden is denk ik duidelijk, maar waarom sommige clubs daar veel voor moeten afgeven is me niet helemaal duidelijk.

2 april 2020 om 18:59

Omdat de Europees spelende clubs die tickets nu gedeeltelijk in hun schoot geworpen krijgen na een onvolledige competitie.

2 april 2020 om 19:01

Want Ajax, AZ en Feyenoord zouden geen Europees voetbal spelen als heel de competitie gespeeld zou worden?

2 april 2020 om 19:19

Neh, van de clubs die dit seizoen Europa in gingen staan er vier in de top vier end e vijfde staat zesde. De enige club die een ticket 'in de schoot geworpen' zou krijgen, is Utrecht. Want de finale halen is tegenwoordig geen recht meer om de EL in te gaan, dus dat moet als die niet gewonnen wordt via de competitie afgewongen worden. Daar staat Willem II nu vijfde. Utrecht staat drie punten achter, maar met een wedstrijd minder gespeeld. Met een beduidend beter doelsaldo. Ik vraag me af waar je op doelt als je zegt dat er clubs zijn die tickets in de schoot geworpen krijgen. Of doel je op het eit dat Ajax dan de CL in zou mogen, met AZ en Feyenoord, bijvoorbeeld, niet of zo?

2 april 2020 om 20:12

Ik vind sowieso niet dat clubs verantwoordelijk zijn voor andere clubs. Laat de Knvb maar met maatregelen komen om clubs te helpen. Die kijken vanuit hun torentje en doen werkelijk niets. Maar wel met de eer strijken als Ajax de halve finale van de CL haalt en het geld incasseren die de clubs voor de Knvb verdienen.

2 april 2020 om 18:58

Voor zover ik weet zijn de TV-gelden gewoon uitgekeerd door Fox, de sponsorgelden voor zover ik weet ook, al kan er in een sponsorcontract wel een clausule staan over het aantal wedstrijden, en i de enige grote inkomstenbron die gemist wordt de losse kaartverkoop. Ja, dat is best wat geld, maar dat zijn geen CL-miljoenen voor de meeste clubs. Want volgens mij zijn bij alle clubs de seizoenskaarten al lang betaald.

2 april 2020 om 19:04

Welk Europees voetbal? Ga er maar niet van uit dat er in 2020 nog Europees gevoetbald gaat worden. Die internationale verplaatsingen van grote groepen kun je nog wel een tijdje uit je hoofd zetten.

2 april 2020 om 19:15

jorisdijk. Mee eens. Te kort dag om dit seizoen uit te spelen. Maar ik kan wel leven met een besluit waarin Ajax naar de CL gaat. Ze stonden bovenaan, waren kampioen afgelopen seizoen en presteerden vorig seizoen zeer goed in de CL. Dat is spijtig voor AZ, zeker, maar dit is geen situatie waar men om gevraagd of in de hand gewerkt heeft. Dit overkomt álle clubs. Ik vind alleen wel dat gelet op de bijzondere omstandigheden er sprake zou moeten zijn van een verdeling van de CL inkomsten, tussen een aantal clubs. En dan heb ik het alleen over de startpremies, die de club krijgt enkel voor het deelnemen aan het toernooi. Dat bedrag zou je kunnen verdelen. En dan kan Ajax het geld dat ze verdienen met de resultaten, dus als Ajax de groepsfase zou overleven, gewoon wél in zijn geheel houden. Dat lijkt mij een redelijke oplossing van het probleem over welke clubs je naar welke toernooien moet sturen vanwege het feit dat je geen formele 'eindstand' hebt, omdat de competitie geschrapt wordt.

2 april 2020 om 19:41

Ik weet dit niet zeker, omdat dit niet bekend is, maar gaat Ajax wel direct de CL in? Ofwel: Worden de coefficienten van dit seizoen, wat nog niet af is, gebruikt, of die van het seizoen ervoor? Want dat maakt nogal een verschil: De kampioen wel of niet direct de CL in, de nummer 3 wel of niet direct de EL in en zo verder.

2 april 2020 om 20:57

Dan zie ik liever dat te tv inkomsten van de eredivisie de komende 2 seizoenen evenredig worden verdeeld over de clubs. Dan dragen alle top/subtop clubs de lasten, en niet 1 club. Zo kunnen we de kleinere clubs in deze tijden mooi helpen.

2 april 2020 om 19:47

Dat er iets gedaan word voor de kleine clubs zou ik toejuichen in deze situatie. Volgens mij heeft Ajax bijvoorbeeld al voorgesteld om de 5% europese inkomsten die gebruikt zouden kunnen worden om het kunstgras te vervangen te gebruiken om elders gaten in de begroting te dichten.maar om alles te verdelen dat gaat wat ver. De CL start premie zou naar Ajax of AZ en mogelijk Feyenoord en heel misschien PSV gaan. Dat je binnen die clubs met een soort regeling komt zou ik ook nog kunnen begrijpen. zeker wat betreft de 16 miljoen aan startgeld. Maar waarom ze dit dan ook nog met de rest moeten delen begrijp ik niet. De overige clubs zouden deze inkomsten toch al niet hebben.

Competitie direct stop zetten, geen teams die degraderen en met 2 teams extra van de Keuken Kampioen volgend seizoen spelen. Geen gezeik meer dat bepaalde teams in hun voordeel praten.

Weet iemand hoe het zit met de tickets voor de EL. Feyenoord staat namelijk derde dus automatisch EL. De winnaar van de beker krijgt ook automatisch een ticket voor de EL. Is het zo dat wij dat ticket nu krijgen? Hopelijk kan iemand dit uitleggen.

2 april 2020 om 19:00

Voor zover ik weet gaat het ticket voor de groepsronde naar de bekerwinnaar. Als de bekerwinnaar via de competitie ook al EL haalt schuift dat ticket door, en ik denk dat Utrecht dan pech en Willem II geluk heeft omdat die boven Utrecht staan. Dubbel zuur voor Utrecht, omdat die ook nog een wedstrijd tegoed hebben.

2 april 2020 om 19:01

Je gaat sowieso problemen krijgen om het allemaal rond te krijgen europees, ga er namelijk maar vanuit dat de europese topcompetitie gewoon doorgaan. Anders gaat er een financiële strop komen. Dus worden voorrondes alweer lastig als je die al wil starten in augustus..... Dus ja, we gaan het wel zien hoe het allemaal loopt.

2 april 2020 om 19:06

Volgens mij beginnen de voorrondes al in juli als ik me niet vergis, afhankelijk van in welke ronde je instroomt. De Nederlandse clubs stromen in de tweede voorronde in volgens mij, die is normaal gezien eind juli.

2 april 2020 om 19:18

Ook goed, maar dat wordt nu natuurlijk niet meer haalbaar. Verwacht dus een andere insteek.

2 april 2020 om 19:02

Persoonlijk zou ik het prima vinden om Utrecht het ticket te geven die gekregen zou worden bij het winnen van de beker. Maar de kans bestaat dat dat ticket doorschuift naar de volgende.

2 april 2020 om 19:20

Dat ticket is een beter ticket dan het ticket voor de nummer drie op de ranglijst. Dus dat zomaar doorschuiven heeft wel consequenties. Dan moet Feyenoord dus drie rondes door om de groepsfase te halen.

Blij en goed dat Overmars zicht heeft uitgesproken gisteren. Hierdoor lijkt er toch een beweging ingang gezet te zijn. Na al die besluitloze weken.

2 april 2020 om 19:18

Dat inderdaad en ik denk dat het nieuws uit belgie vandaag ook wel een aardig zetje heeft gegeven in de (eindelijk) besluitvorming

2 april 2020 om 19:31

Denk ook dat de spelers zelf liever hebben dat het seizoen wordt gestaakt, aangezien er gisteren nog werd bericht dat de aanvoerders het niet zagen zitten om het seizoen nog uit te spelen. Die zullen waarschijnlijk hebben gesproken namens merendeel van de spelers. Wel begrijpelijk ze er geen heil in zien. Gezondheid moet altijd voorop blijven staan.

2 april 2020 om 19:19

Net alsof clubs nu opeens binnen een paar uur besluiten om ook maar de competitie te stoppen.dit is allemaal allang besloten met alle gegadigden volgens mij, achter gesloten deuren.ben erg benieuwd hoe de Knvb hier gehoor aan gaat geven en de tickets voor zowel CL als Europa-league gaat verdelen, zeker wat betreft het bekerticket.voor het Nederlands voetbal zou het trouwens perfect zijn als Ajax de voorrondes gaat spelen omdat het dan realistischer is dat we eindelijk weer eens 2 clubs in de groepsfase hebben, maar daar zullen ze wel niet mee accoord gaan denk ik zomaar......leve het Nederlands belang

2 april 2020 om 21:38

Eindelijk weer eens 2 ploegen in de groepsfase hebben. Dat was vorig seizoen nog het geval, dus dat 'eindelijk' valt ook wel weer mee.

2 april 2020 om 20:15

Mee eens. Het lijkt erop dat men gewoon zat te wachten tot iemand z'n mond open trok. Een goede zaak dat meer clubs zich nu uitspreken en min of meer eensgezind zijn. Van de Knvb hoef je namelijk niet veel te verwachten.

3 april 2020 om 04:04

@siriuseh Wachten? er was een afspraak om a.s. dinsdag als clubs gezamenlijk een statement naar buiten te brengen. De vraag rest nu waarom Ajax zich genoodzaakt voelt om deze afspraak niet na te komen en vroegtijdig de publieke opinie te bewegen.

3 april 2020 om 14:04

Mij interesseert het eigenlijk niet. Het gaat mij erom dat clubs zich uitspreken en in welke volgorde dat gebeurt, maakt mij niet uit.

3 april 2020 om 04:03

@armandodede Afspraak was om a.s. dinsdag als clubs gezamenlijk een statement naar buiten te brengen. De vraag rest nu waarom Ajax zich genoodzaakt voelt om deze afspraak niet na te komen en vroegtijdig de publieke opinie te bewegen.

Waarom worden er zo snel acties/standpunten ingenomen? Wie weet wat er na 1 juni mogelijk is. In een (dikke) maand zou je de competitie uit kunnen spelen. Niemand weet hoe de wereld er over twee maanden voor staat. Grote kans dat we er nog mee zitten, maar twee maanden terug werd corona nog als 'niet overdraagbaar van mens tot mens' beschouwd en was de kans klein dat het naar NL zou komen...

2 april 2020 om 19:11

Normaal gezien (dus als het hele coronavirus niet had plaatsgevonden) weet je uiterlijk op 10 mei wat je komend seizoen te wachten staat, en waarschijnlijk al een aantal weken eerder omdat de laatste speelronde meestal niet beslissend is. Om dan nog in juni te moeten gaan spelen en dan nog je begroting op te gaan stellen voor je volgende seizoen is gewoon niet te doen voor veel clubs. Want wel of geen El/cl scheelt nogal wat, net zoals eventueel promoveren of degraderen.

3 april 2020 om 04:08

@stravvenje gaat voor het gemak er vanuit dat de competities starten in augustus. Daarbij is deze tijd voor niemand makkelijk des te meer reden voor afstemming en eenheid.

2 april 2020 om 19:12

Omdat clubs beleid voor het aankomende seizoen moet uitstippelen (begroting, spelers komen en spelers gaan, personeel, andere inkomsten etc.). Daarnaast lopen ook nog eens een groot aantal contracten af op 30 juni, waardoor clubs in de problemen komen en er gewoon sprake is van competitievervalsing. Duidelijkheid is wat er nu nodig is voor elke club.

Het is nog maar de vraag of bij het begin van het nieuwe seizoen alles weer normaal is. Misschien voetballen we wel tot september of nog langer niet en zeker niet met publiek. Eerst maar eens afwachten wat het RIVM de komende maanden gaat zeggen. Kan er daarna gekeken worden wanneer we weer kunnen gaan voetballen

Seizoen schrappen en in de voorbereiding op nieuw seizoen (wanneer dat ook mag zijn) een toernooi tussen de top 8 van de huidige ranglijst voor de Europese plekken. Winnaar gaat CL in, verliezend finalist de vCL, de ploeg die de verliezers finale wint en 3de wordt rechtstreeks de EL in etc. Leuke voorbereiding op een nieuw seizoen en zo kan niemand klagen dat het aanhouden van de huidige ranglijst of die van vorig seizoen oneerlijk is. Geef je de winnaar ook de JC schaal, kan er ook nog wat zilverwerk in de kast.

2 april 2020 om 19:12

Leuke voorbereiding, maar dan kan je met Heracles in de CL uitkomen met wat pech, leuk voor Heracles, maar niet voor de Knvb. En al helemaal niet fair, Heracles staat momenteel 20 punten achter Ajax en AZ, met nog 8 wedstrijden te gaan is dat gat niet te overbruggen.

2 april 2020 om 19:16

Dat is waar, maar normaal gesproken moeten een Ajax, AZ, Feyenoord en PSV gewoon de halve finales halen in zo’n toernooi. Zeker als je het over twee wedstrijden doet per ronde. Je kan ook de top 6 pakken, met Nations League type poules om halve finales te bepalen

2 april 2020 om 19:20

Heel leuk, maar ook die clubs hebben op dat moment net zoals iedere andere club een zwaar gebrek aan ritme. En tegen die tijd is Ajax bijvoorbeeld Ziyech kwijt, dat scheelt nogal een slok op een borrel.

2 april 2020 om 19:34

Dat geldt dan toch voor allemaal? Dus het gebrek aan ritme is voor iedereen een gelijk speelveld. En Ziyech is een gemis, maar Anthony is er dan wel bij. En wie weet wat Overmars nog op de kop tikt of de andere clubs aan spelers verliezen. Denk dat Ajax zich het minst zorgen hoeft te maken in elk scenario. Het wordt sowieso een beslissing waarbij er verliezers zijn, dan zie ik liever zo’n toernooi (wat natuurlijk nooit gaat gebeuren, maar leuker dan de plekken op een onvolledig of oud seizoen toewijzen).

3 april 2020 om 04:10

@proevoje gaat voor het gemak er vanuit dat we dan geen Corona meer hebben. De zogeheten second wave wordt in het najaar verwacht. En van de huidige wave zijn de besmettingen nog niet eens onder controle.

Het lijkt bijna op een vooropgezet plan van de clubs. Eerst de avond ervoor Ajax groot in de media, waarna andere clubs vandaag volgen. Zou me echt niet verbazen als dit echt zo is bedacht door de clubs.

2 april 2020 om 19:44

Eerlijk, als de Knvb wel door wil maar de clubs niet is dit de beste manier om het te doen denk ik. Ajax, Psv, Feyenoord en AZ leggen redelijk wat gewicht in de schaal, en als je dan ook al 5 andere clubs meetrekt ben je al een eindje.

2 april 2020 om 20:17

Je hebt momenteel al Ajax, Psv, AZ, Rkc, Ado, terwijl clubs als FC Twente, Pec, Vvv, Emmen, Sparta, Heerenveen, Groningen en Heracles ook geen extra nadelen ondervinden. Die zullen het inmiddels ook allemaal wel best vinden, denk ik zo.

Wat een ongelofelijke non-discussie is dit zeg. Hoe wil je dit eredivisie seizoen afmaken als contracten op 1 juni aflopen? Dat leidt tot complexe juridische / economische vraagstukken, waar je nooit tot een realistische oplossing gaat komen.

2 april 2020 om 20:21

Nee, sterker nog, hoe wil je het seizoen afmaken met contracten die op 1 Juli aflopen???

2 april 2020 om 21:10

Nee, nog sterker: Hoe wil je het seizoen afmaken met contracten die op 30 juni om 23:59:59 aflopen?

3 april 2020 om 04:12

@fortuna91iets waar alle competities mee zitten.mocht het corona virus morgen weg zijn dan is het niet onmogelijk dat de Fifa/uefa met een brede oplossing komt. Het virus is echter niet morgen weg en ook nog niet in Augustus kortom genoeg stof om over na te denken nu.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren