Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Valentijn Driessen op de vingers getikt om ‘verbazingwekkende’ uitspraken

Laatste update:

De Telegraaf pakte donderdagochtend uit met het nieuws dat de aanvoerders van de Eredivisie-clubs het seizoen 2019/20 het liefst per direct willen beëindigen. De captains zouden zich volgens de berichtgeving zorgen maken over het voortwoekeren van het coronavirus en willen de groepstraining pas hervatten als het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu) verklaart dat dit op een honderd procent veilige manier kan gebeuren.

Evgeniy Levchenko, de voorzitter van spelersvakbond VVCS, laat via Twitter echter een ander geluid horen. Volgens de voormalige middenvelder berust de berichtgeving van De Telegraaf niet op waarheid. Levchenko richt in zijn tweet rechtstreeks tot Valentijn Driessen, de chef voetbal van de ochtendkrant en auteur van het artikel.

“Met verbazing lees ik de uitspraak van Valentijn Driessen in De Telegraaf over dat de aanvoerders van de clubs het seizoen 2019/20 per direct willen beëindigen. Dat klopt niet”, is Levchenko stellig. “We hebben vandaag (donderdag, red.) een conference call met de CSR (centrale spelersraad, red.) en we komen vanavond met het statement van de spelersvakbond.”

De uitlatingen over het eventuele stopzetten van het seizoen komen een dag na de grote videovergadering van de UEFA, waarin de Europese voetbalbond erop aangedrongen heeft om de nationale competities wel uit te spelen. De KNVB houdt, ondanks gemor van onder meer Ajax, RKC Waalwijk, Fortuna Sittard en PEC Zwolle, voorlopig vast aan deze lijn.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dus levchenko komt met een statement van de spelersvakbond? Wat heeft dat met alle aanvoerders van de clubs te maken dan? Spreekt de spelersvakbond namens al deze aanvoerders? Dat de spelersvakbond iets anders kan zeggen dan al deze aanvoerders wilt nog niet zeggen dat het bericht van Driessen niet klopt.

2 april 2020 om 13:12

Ja, de spelersraad spreekt namens de aanvoerders. Echter clubs als Ajax, Psv, Feyenoord zijn niet vertegenwoordigd in deze raad, omdat hun belangen vaak net iets anders zijn. Maar in zijn algemeenheid kun je zeggen dat de spelersraad namens de (meeste) aanvoerders spreekt.

2 april 2020 om 13:13

Tuurlijk spreekt levchenko vanuit zijn rol met aanvoerders. Lijkt mij dat dat zijn voornaamste aanspreekpunten zijn voor de belangen van spelers.

2 april 2020 om 13:43

Ik denk dat Levchenko vanuit zijn rol en communicatie heel goed weet of de berichtgeving van Driessen al dan niet klopt. Een oprechte vraag: snap jij wie de spelersvakbond vertegenwoordigd? Vanuit jouw post lijkt het daar eigenlijk niet helemaal op en dat geeft niet, maar het baart me zorgen dat twaalf anderen dat ook niet lijken te snappen.

het is ook wel algemeen bekend dat valentijn uit zijn nek kletst. dit komt vooral tot uiting als hij bij vi aanschuift en er een vraag aan hem wordt gesteld. het lijkt wel alsof hij dan op dat moment iets verzint en uitkraamt. komt totaal niet geloofwaardig over en verbazingwekkend genoeg krijgt hij toch podium.

2 april 2020 om 14:40

Als Driessen alleen maar uit zijn nek zou kletsen, zou hij per week ongeveer tien kort gedingen aan zijn broek hebben met eisen tot rectificatie. Kennelijk blijkt deze man echter gewoon over uitstekende bronnen te beschikken, die weliswaar niet aan hem doorgeven wat jij en anderen heel graag willen horen (dat ze op de training bij Ajax allemaal heel veel respect voor Ten Hag hebben, hem heeeeeel serieus nemen, hem zeker nooit nadoen en dat men helemaal in katzwijn ligt zodra Ten Hag over tactiek begint) maar dat maakt niet dat de man alleen maar onzin verkoopt en dingen verzint. Prima dat het jou niet zint wat Driessen doorgeeft wat hem wordt verteld, maar daarmee is het niet opeens allemaal niet waar. Jij onderschat hoe haatdragend en achterbaks mensen binnen de voetballerij wel niet zijn. Of dacht jij dat trainers die de pest hebben aan spelers of bestuurders niet zelf ook uit de school klappen en dingen laten lekken naar de pers als het hen uitkomt? Je verwondering over het podium van een journalist is heerlijk naief.

Verrassend dat de Telegraaf feiten verdraait en ook nog eens feiten verdraait in lijn met hun eigen clubvoorkeur. Schandalig hoe ook zo'n crisis weer wordt gebruikt om de eigen voorkeursclub er voordeel uit te laten halen. Maar goed, zo werkt het tegenwoordig helaas.

2 april 2020 om 12:51

Nou ja, doe jij praktisch niet hetzelfde? Je begint direct over Ajax omdat AZ er eventueel nadeel van ondervindt. Je bent het er duidelijk niet mee eens omdat AZ dan geen kampioen wordt, terwijl de competitie stoppen vooralsnog de beste optie is. Alles wijst erop dat het seizoen afmaken niet meer gaat lukken.

2 april 2020 om 13:55

AZ hoeft hier zeker geen nadeel van te ondervinden. Dat is een voorbarige conclusie. Wat ik zeg is dat er nu een bericht wordt gefabriceerd dat in lijn is met de visie van Ajax. Dat is gewoon feitelijk juist.

2 april 2020 om 14:01

Dat het idee van Overmars toevallig zowel het beste is voor de volksgezondheid als voor Ajax, is voor hem dan een leuke bijkomstigheid. Ik vind het ook schrijnend dat nu telkens word gewezen naar AZ alsof zij de grootste kanshebber zijn op die eerste plaats. Ze zijn het hele seizoen al in de achtervolging en zijn volgens mij nog geen moment koploper geweest. Sterker nog; Ajax heeft het aan zichzelf te danken dat het momenteel geen straatlengte voorstaat.

2 april 2020 om 14:24

Het maakt helemaal niets uit wie de grootste kanshebber is.
Het maakt ook niet uit wie 3 maanden geleden bovenaan staat of nu.
Het uitspelen van de competitie is de meest eerlijke optie.
En Overmars en Ajax zouden hun mond houden als Ajax nog in de CL zou zitten zoals vorig jaar. Dan zouden ze het maar al te graag willen uitspelen.

2 april 2020 om 14:47

Mee eens dat uitspelen in de meeste gevallen de beste optie is, zodat gewoon iedereen de kans heeft gekregen het beste er zelf uit te halen. Maar dát is nou net het punt. Het lijkt erop alsof deze optie momenteel prevaleert boven álles. Er wordt op dit moment gespeculeerd en nagedacht over de meest bizarre en idiote scenarios, die er bovendien ook nog eens voor gaan zorgen dat de gevolgen van deze Corona break nog over de komende drie tot vier seizoenen voelbaar zullen zijn. En dat alleen maar omdat er clubs zijn die koste wat het kost dit seizoen uit moeten spelen, met uiteindelijk maar één reden: geld! En dat vind ik, afgezet tegen de crisis die we momenteel doormaken waarbij het einde nog niet eens in zicht is, laat staan dat we kunnen voorspellen hoe de wereld er dan uit ziet, én waar het gaat om volksgezondheid, volslagen krankzinnig. Dus ja, eerlijk ja, maar wanneer dacht je hieraan te kunnen beginnen? Tot 1 juni mag er niet eens getraind worden. Dus je kunt heel erg misschien (maar ik geef je op een briefje dat die kans klein is) eind juni eens gaan ballen en dan moet je maar eventjes de competitie afwerken terwijl contracten aflopen, en er clubs zijn die geen spelers meer over hebben? En dan zeker ook nog alles zonder publiek?? Nee, het plannen van dit soort toestanden is een verspilling van tijd en energie. Voorlopig gaat er helemaal nergens gevoetbald worden. Dus laat dit idee varen.

2 april 2020 om 12:56

Voorkeursclub wat? Wellicht heb je het gemist, maar de telegraaf is de laatste paar jaren een soort priveoorlog aan het voeren met Ajax, in het bijzonder Overmars en Ten Hag. Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig lijkt me.

2 april 2020 om 14:51

Beweer jij hier nu dat De Telegraaf niet meer de 'huiskrant' is van Ajax? Ja, okay, Driessen vind het leuk om elk nieuwtje dat zijn bronnen hem melden ook lekker op te schrijven ja, maar je gaat hier toch niet met droge ogen beweren dat er geen directe link meer is tussen Ajax en De Telegraaf? Zou heel raar zijn. Overigens, je kunt die kritiek op bepaalde mensen binnen de Ajaxdirectie uitstekend verklaren als gevolg van de Cruijff revolutie. Telegraaf was Cruijff, weet je nog? Hoe sommigen zich jegens Cruijff hebben gedragen, wordt ze uiteraard, in goede Cruijff stijl, dus rancuneus, ingewreven. Maar daarmee bestaat er nog wel steeds gewoon een voorkeur (bij verreweg de meeste redacteuren).

2 april 2020 om 15:32

Dat beweer ik absoluut niet. Ik beweer dat Driessen niet Ajax als voorkeursclub heeft. Aangezien Driessen dit artikel heeft geschreven lijkt me at vrij relevant. De rest van je verhaal ben ik het 100 mee eens. Er is zekere rancune tussen bepaalde leden van de Telegraaf en de huidige Ajax - directie, dat is waar ik op doelde. Zoals jij aangeeft door de Cruijf revolutie en hoe dat afgelopen is. Maar ik zal zeker niet ontkennen dat de Telegraaf Amsterdam als focus heeft, en dus qua sport Ajax.

2 april 2020 om 13:02

@alkmaar54.... waar ben je nu zelf mee bezig dan? Je doet precies hetzelfde en hebt blijkbaar niet door dat de Telegraaf de laatste tijd dus continu anti Ajax bezig is. Mensen kom op zeg. Kappen met dat gezeur. Zelfs nu in deze tijd mogen bepaalde beslissingen niet genomen worden van velen omdat hun eigen club dan niet krijgt wat de supporters graag willen. Zelfs nu is de haat voor een bepaalde club belangrijker dan de gezondheid. Weet je wat. Geef az maar lekker die schaal en kap met de competitie. Blij nu? Kan mij het schelen. Gezondheid staat boven alles en dan ook echt alles. Punt.

2 april 2020 om 13:27

Is de Telegraaf anti Ajax of anti ten Hag ? Hier ziet een heel groot verschil in. Zover ik het zie vind ik de Telegraaf vooral tegen sommige personen gericht en niet tegen de club ajax.

2 april 2020 om 13:36

Anti vd Sar, anti Overmars en anti Ten Hag, kortom de hele Ajax leiding.

2 april 2020 om 13:36

Driessen heeft heel weinig met Ajax, je hebt er paar bij Telegraaf die niets Ten Hag hebben maar Driessen zit er volgensmij met gedachte tegengas te geven om niet een clubblad te worden. Telegraaf is natuurlijk wel heel erg Amsterdam georiënteerd en met telesport heb je dan al snel Ajax ja. Vond het bij VI top dat een De Graafschap fan de Ajaxwatcher was, Driessen heeft naar mijn weten niets met Ajax maar sinds hij wat bronnen kwijt lijkt is hij verre van positief over de club, haha.

2 april 2020 om 14:53

Driessen heeft meer dan voldoende bronnen binnen Ajax. Ja okay, voorheen waren dat de trainer en de voorzitter zelf en dat is nu niet meer het geval. Maar bronnen zijn er binnen Ajax zat hoor. Waar komt dat toch vandaan, dat men steeds roept dat Driessen 'zijn bronnen binnen de club kwijt is'??

2 april 2020 om 15:06

Het verschil is dat de ene een fan is en de andere een objectief medium zou moeten zijn. Zoiets hoeft toch niet uitgelegd te worden lijlt me.

2 april 2020 om 18:25

Yep, dat krijg je wel vaker inderdaad, als diegenen die de redactie van een 'objectief medium' vormen gewoon fan zijn van die club.

2 april 2020 om 20:32

zonder die 3 had Ajax nu geen gevulde bankrekening en die successen in de CL gehaald...

2 april 2020 om 15:42

Alkmaar54 wat een laffe, kinderachtige en typische opmerking weer, zeker voor iemand die waarschijnlijk uit 1954 komt. Telegraaf dus Driessen zijn zo negatief naar Ajax en vooral Ten Hag, dat clubvoorkeur wel in de prullenbak kan. En natuurlijk ontgaat je het feit weer, dat niemand om deze situatie gevraagd heeft.

2 april 2020 om 16:29

Sulejmanii, even buiten de discussie om. AZ is ontstaan uit AZ '67 dat een fusieclub was van Alkmaar '54 en FC Zaanstreek.

2 april 2020 om 18:29

Wat? Ajax heeft De Telegraaf uitdrukkelijk gevraagd om geen verhalen meer te publiceren die van interne bronnen komen om deze situatie te voorkomen??? Okay dan. Maar je suggestie dat de clubvoorkeur van de Telegraaf voor Ajax, als Amsterdamse krant, de prullenbak in kan is net zoiets als suggereren dat Sjaak Swart helemaal geen Ajaxbril op heeft maar gewoon objectief commentaar geeft op wat hij ziet. Kom op joh, het is nog net geen Teleajaxsport, maar het scheelt bijzonder weinig. Alsof De Telegraaf alleen maar positief over Ajax mag schrijven zeg, haha, want een onzinnige opmerking. Daar heb je Ajax shownieuws en Ajaxtv voor!

3 april 2020 om 11:57

Slayer1 oké goed, thanks voor jouw toevoeging.

3 april 2020 om 12:06

Constant kante sorry hoor, maar wat een belachelijk vergelijk. Een ieder in Nederland weet, dat Swart nooit objectief kan zijn omtrent Ajax en dat Ajax zijn leven is.Het AD is ook een Rotterdamse krant, maar die staan ook lang niet altijd aan de kant van Feyenoord. Dusja die bewering kan de prullenbak , en is die anti kruistocht en haat van Driessen jegens Ajax en Ten Hag nou echt ontgaan? Man man over onzinnige opmerkingen gesproken, "alleen maar positief schrijven" wanneer hebben ze dat gedaan? 😅Zelfde dat Overmars wilde stoppen, en een dag later az en jouw club ook volgde. Maar je moest eens zien in welke grote getalen, die Anti Ajax gevoelens opborrelde. Te triest voor woorden.

Clubs raken veel spelers kwijt en met name het rechter rijtje zal veel vaste krachten verliezen in juni. Bovendien verplaats je het probleem naar volgend jaar als je de boel nog wilt afmaken. Het schema is dan als volgt: Afmaken seizoen - voorbereiding - nieuw seizoen - ek - voorbereiding - nieuw seizoen - wk. Dat allemaal zonder pauzes, rust en een overvol schema is gewoon niet te doen voor de spelers.

2 april 2020 om 12:56

Het zijn wel maar 9 wedstrijden hé! Als de competitie nu eindigt komen er 2 nieuwe clubs bij dus dan worden er ook nog is 4 wedstrijden extra gespeeld. Dat zijn dus 5 wedstrijden extra die je er tussen moet plannen. Dat lijkt mij niet onmogelijk.

2 april 2020 om 13:57

Niet onmogelijk? Alleen al organisatorisch is dat haast niet te doen. Laten we ervan uitgaan dat er zonder publiek gespeeld word. Dan heb je elke speelronde met betrekking tot spelers, technische- en medische staf alleen al meer dan duizend mensen per speelronde die je loslaat door heel Nederland. Doe dat eens keer 9 wedstrijden. Dat terwijl er weinig voordeel voor clubs is om wedstrijden te spelen zonder publiek. Er zitten zo ontzettend veel haken en ogen aan...

2 april 2020 om 12:56

Klopt, er wordt dan enorme roofbouw gepleegd op spelers. En het argument tv gelden is voor Nederland ook niet van toepassing. Uitspelen zonder publiek zou dan ook meer kosten veroorzaken voor clubs geen inkomsten extra voor clubs, issue mbt vertrekken spelers etc en minder rust voor nieuwe seizoen.

2 april 2020 om 13:30

@sirius, de contracten lopen 30 juni af. Dat betekend dat ze heel juni nog voor een club kunnen / moeten spelen. Als voetbal op 1 juni vrijgegeven wordt (met of zonder publiek) kun je volgens mij met een doordeweeks programma het seizoen nog prima afmaken.

2 april 2020 om 13:39

Jij wilt voor Feyenoord en Utrecht 10 wedstrijden in 30 dagen inplannen? Dat is een ramp aangezien gecontroleerde verspreiding als we weer "vrijheid" krijgen een must is. Laatste dat ze willen is dat duizenden fans om de 3 dagen door het land gaan en met groepen samenkomen. Met publiek zie ik zodoende niet gebeuren nog, lijkt me alleen bij een best case scenario haalbaar. Zonder publiek zit volgensmij geen speler of fan op te wachten.

2 april 2020 om 13:53

Bovendien heb je al heel wat mensen nodig om een wedstrijd te kunnen spelen. Technische- en medische staf, basisspelers en de gehele bank alleen al zorgen voor zo'n 60 mensen en dan zijn er vast nog andere zaken waar personeel voor nodig is. Ervan uitgaande dat je 9 wedstrijden per speelronde speelt zijn dat meer dan duizend man die je door heel Nederland loslaat. Dat is uiterst onverantwoord.

2 april 2020 om 13:53

Ik heb het niet over de beker gehad. Maar over alleen de competitie. Daarnaast heb ik het ook niet over supporters gehad, maar alleen over het spelen van wedstrijden. Ondanks dat ik zelf ook een seizoenskaart heb (en dat het voor mijn club beter is als er nu een eindstand bepaald wordt) ben ik er wel voorstander van uit te spelen (indien nodig zonder publiek).

2 april 2020 om 14:54

Janssen, conform de maatregelen van het kabinet zal ook trainen vóór 1 juni er niet in zitten. Dus dan wordt het weet ik hoeveel duels in ongeveer tien dagen tijd afwerken. Zie jij dat zitten?

2 april 2020 om 15:14

Klopt dit wel ? zojuist op de site van de rijksoverheid gekeken en daar staat dat sportaccommodaties tot (in ieder geval) 28 april gesloten blijven. Als daarna de regels aangepast worden kun je wel vanaf die datum weer trainen.

2 april 2020 om 15:18

@sirius, 60 mensen is gewoon 1 bus met personen. Ik werk nog gewoon, en ik kom elke dag onderweg meer dan 60 mensen tegen. Daarnaast gaan deze personen van 1 naar de andere plek en komen ze niet in aanraking met heel veel andere mensen. Ze komen met minder verschillende mensen in aanraking dan dat als ik boodschappen ga doen. (ja, zijn staan dan niet op 1,5 meter afstand) maar wij praten dan wel over 2 maanden verder.

2 april 2020 om 18:23

Begon te twijfelen na je opmerking en ik denk dat je een punt hebt. Formeel gaat het inderdaad om vergunningplichtige activiteiten. Die zijn sowieso tot 1 juni uitgesloten. Maar dat geldt niet voor de sluiting van sportaccomodaties. Dat verbod geldt, voorlopig, tot 28 april. Dus het is inderdaad, zoals jij stelt, nog niet uitgesloten dat de clubs per 28 april zouden kunnen gaan trainen, zodat er letterlijk per 1 juni a.s. weer gevoetbald zou kunnen gaan worden, eventueel. Dus daarin heb je feitelijk inderdaad gelijk. Echter, laten we even realistisch kijken. Hoe groot acht jij de kans dat de overheid zegt: na 28 april zeker nog geen versoepeling van maatregelen én ook zeker nog geen evenementen of toestaan van sporttrainingen, ja dan valt dit plan ook snel in duigen in mijn ogen. En de kans dat de maatregelen worden verlicht of opgeheven per eind april acht ik persoonlijk te verwaarlozen. Los hiervan, dit scenario werkt toch alleen als we zonder publiek gaan spelen? Wat heeft dat voor zin? Dat is uitspelen om het uitspelen. Want voetbal, dat bedoeld is als vermaak voor ons, het volk, dat zonder toeschouwers moet worden gespeeld, wat hebben we daaraan?? Tuurlijk moet alles gedaan worden om uit te spelen maar mijn gevoel zegt me al weken dat we filosoferen over scenario's waarvan we nu eigenljik al weten dat die onzinnig zijn. Hoezo zijn we bezig met voetbalwedstrijdjes over zes weken, terwijl ze in China ruim drie maanden compleet stil gelegen hebben??

2 april 2020 om 14:28

Niet aanstellen. Gewoon minder trainen en meer wedstrijden spelen.
Overigens heb ik deze solidariteit niet gezien bij Ajax toen er vorig seizoen complete speelschemas werden verplaatst en clubs met drukte te maken kregen. Toen vonden ze het geen enkel probleem.

Typisch Valentijn Driessen. Brengt zijn aannames altijd als feiten. Betrap hem er telkens op bij VI. "Ja dat is toch zo, dat kan niet anders". Als dat je mindset is kan je beter geen journalist zijn.

Sta hier niet van te kijken, zeker gezien het feit dat dit door Valentijn Driessen geschreven is. Die man moet echt eens gaan stoppen met onzinnigheden of geruchten als waarheid te verkondigen. Dit is niet de eerste keer en helaas waarschijnlijk ook niet de laatste keer. Het wordt hoog tijd dat deze man op de een of andere manier eens geboycot wordt.

2 april 2020 om 14:56

Zolang de bronnen binnen Ajax keurig het materiaal aan Driessen aanleveren zal hij dat blijven doorgeven. Leuk hoor, een boycot, maar die bronnen blijven gewoon naar Driessen toe gaan en probeer daar maar eens wat aan te doen.

2 april 2020 om 17:19

Maar heeft hij daadwerkelijk bronnen binnen Ajax? Want vaak heb ik het idee dat wat hij zegt op totale onzin is gebaseerd. Hij heeft al zo vaak uitspraken of beweringen gedaan waar achteraf uiteindelijk helemaal niets van waar bleek. Hier een treffend voorbeeld: Volgens Valentijn Driessen zagen Ziyech en Tadic het absoluut niet in elkaar vinden en konden ze totaal niet met elkaar overweg. Dit kwam bijvoorbeeld ook vanuit zijn 'bronnen binnen Ajax', terwijl dit achteraf de grootste lariekoek is gebleken..

2 april 2020 om 18:12

Dat er, eind 2018, problemen waren tussen Ziyech en Tadic, dat is nooit verzonnen of bedacht natuurlijk. Dat was gewoon wáár! Er is totaal nooit gebleken dat dit lariekoek was. Ja, okay, prima, toen Ajax in de halve finales van de CL stond en dat bericht, van vijf maanden eerder, ter sprake gebracht werd, ja uiteraard gaat een Ziyech dan een beetje net doen alsof hij het nooooooooit erg heeft gevonden om 'zijn' shirtje met nummer tien af te staan aan Tadic (want hey, zo is Ziyech namelijk, oprechte goudeerlijke jongen die uiteraard zonder enig probleem altijd direct zegt waar het op staat en die altijd 100% eerlijk is: "tuurlijk krijgt Dusan mijn shirtje, is toch logisch wie hier de baas is: Dusan!" en dat Tadic ook meteen drie keer zoveel salaris kreeg als Ziyech, dat vond jij de normaalste zaak van de wereld (zó normaal dat Ajax hem hals over kop direct na de transferwindow een forse salarisverhoging heeft geschonken, zonder verlenging van zijn contract, want uiteraard was Ziyech zó tevreden met alles, die vond alles prima!)? Dus nee, het was alles behalve lariekoek maar iets dat iedereen die een beetje naar de lichaamstaal van Ziyech en Tadic keek gewoon waar. Sowieso, hoezo zou je zoiets, even kijken naar de kern, gaan verzinnen precies? Zomaar uit het niets dingen bedenken, echt puur omdat Driessen op persoonlijke titel een 'ajaxhater' is??? Kom op, dat is toch kinderachtig gedacht? Tuurlijk is hem dit gewoon vanuit een directe bron verteld. En dus logisch dat hij dit opschrijft. Dat successen en veel winnen uiteindelijk alles verbloemen en dat irritaties onderling en ruzies, die er altijd zijn binnen een spelersgroep (zet 25 mannen lang bij elkaar en uiteraard zijn er mensen binnen die groep die elkaar niet mogen of minder liggen, daar is toch niks spannends aan?) worden overschaduwd door de successen die geboekt worden, dat is toch al zo oud als wat? Heb jij gehoord over de problemen binnen de spelersgroep van PSV in 2015 of in 2018? Nee? Die waren er echt wel. Weet je hoe dan komt? Als er succes in, dan hoor je dat niet want dan blijft het binnenboord. Maar als er bij een topclub tegenslag is, ja dan komen de verhalen stuk voor stuk naar buiten. Zal best dat Ziyecy en Tadic nu een werkbare situatie gecreerd hebben, maar dat wl niet zeggen dat het destijds, toen Tadic net binnen was, ook zo was. En daar gaat dit verhaal over. Want dat klopte destijds dus gewoon wél. En sorry dat ik dit zeg, maar je snapt hopelijk wat ik bedoel, dit is nergens zo ernstig aanwezig als bij Ajax. Maar dat is logisch. De grootste club, grootste fanschare, meeste aandacht, etc. etc. Dus logisch ook dat er veel en veel meer naar buiten komt dan bij andere clubs het geval is. Dus ja, Driessen heeft gewoon bronnen bij Ajax. Dat waren vroeger de trainer en de voorzitter/directeur, nu zijn dat andere mensen. Maar bronnen heeft ie, dat staat wel vast.

Dus, Levchenko heeft de spelersraad nog niet gesproken maar weet al wel wat de consensus gaat worden? Waarom moet dat statement dan tot vanavond wachten?

2 april 2020 om 18:13

Nee, erger nog, hij heeft al bij voorbaat de consensus bepaald, terwijl die nog moet worden vastgesteld, zodat hij eventjes Valentijn Driessen op de vingers kon tikken.

2 april 2020 om 19:00

Inderdaad, dat lijkt mij ook. Het is een fantast die namens een grote achterban enkel zijn eigen mening zit te vertolken, wat hem uitermate ongeschikt maakt om als gezicht van de Vvcs naar buiten te treden. Ook het AD geeft hun bek maar een draai om Overmars na diens uitspraken aan te willen pakken met het immer vage anonieme 'flink aantal' clubs.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren