Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Robben vond het niet lekker ruiken en vertrok, ik kon het niet geloven’

Laatste update:

Arjen Robben ruilde PSV in de zomer van 2004 in voor Chelsea en in dienst van the Blues won hij onder meer tweemaal de landstitel en een FA Cup. De voormalig Oranje-international had ook elders in Engeland terecht kunnen komen, daar Manchester United eveneens geïnteresseerd was. Volgens oud-verdediger Rio Ferdinand grepen the Red Devils echter om een bijzondere reden mis.

“Wat een speler, Robben was geweldig. We hadden hem naar Manchester United moeten halen”, steekt Ferdinand van wal tijdens een Q&A-sessie op zijn Instagram-account. “Volgens mij is hij ook op het trainingscomplex geweest. Hij heeft daar een rondje gelopen, vond het er niet lekker ruiken en vertrok naar Chelsea. Ik kon het niet geloven man, hij had een geweldige speler voor ons kunnen zijn.”

Ferdinand is onder de indruk van de manier waarop Robben door ogenschijnlijk steeds dezelfde actie uit te voeren succesvol is gebleven: “Je wist dat hij altijd naar binnen kwam om met links te schieten, maar de linksback kon er gewoon niets tegen doen. Hij zei dan: ‘Ik kom naar binnen met mijn linkerbeen en jij gaat me niet afstoppen.’ En dat lukte ook niet.”

Ondanks deze mooie woorden denkt Ferdinand dat hij met een betere speler dan Robben heeft samengespeeld. De Engelsman schaalt Ryan Giggs net wat hoger in: “Giggsy was een ongelooflijke speler. Van een linksbuiten naar een centrale middenvelder tegen het einde van zijn carrière. Een geweldige, geweldige voetballer. Ik moet dan ook voor Giggsy kiezen, al was Robben ook een lastpak.”

Wie vond jij de betere speler?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja, gemiste kans. Maar Giggs was wel beter

25 maart 2020 om 14:16

Hahahaha, Giggs is echt een icoon voor United dus ik begrijp je best, maar de pure kwaliteiten van Robben waren beter, zijn plafond lag hoger.

25 maart 2020 om 15:52

de pure kwaliteiten? wat houdt dat in?

25 maart 2020 om 16:16

Dat hij in bijna alles beter is.

Ondanks dat ik Nederlander ben en United haat vind ik Giggs natuurlijk.... Slechter dan Robben. Holy moly Giggs beter dan Robben, als Robben minder blessures had gehad tikte die het niveau van Messi en Ronaldo aan. Giggs was inderdaad heel erg goed. Maar een fitte Robben zou bij elke voetballer die niet voor United speelt of heeft gespeeld de voorkeur krijgen over Giggs.

25 maart 2020 om 14:09

Niveau Messi/ronaldo...dat wordt echt alleen maar in Nederland geroepen.

25 maart 2020 om 14:18

Dat is helemaal niet waar, ik zie genoeg Engelsen het zeggen, heb t ook op TV gehoord en so what. Je moet niet vergeten dat Robben al sinds 2004 14 jaar lang eigenlijk de meest beslissende speler is geweest van Nederland.

25 maart 2020 om 15:02

Messi/Ronaldo niveau is natuurlijk overdreven; dus geen buitencategorie, maar zijn handelsmerk was wel buitencategorie en was mits fit na wellicht 3 of 4 (inclusief Messi/Ronaldo)spelers, de aller beste ter wereld

25 maart 2020 om 20:16

Dat riepen ze heel eventjes ook de spaanse hoofdstad. Daarna kwam Cristiano en kon Robben wieberen. Iedereen die beweert dat Robben van dat niveau was (of door blessures dat niveau net niet aan kon tikken), neem ik niet serieus. Met recht. Was ie geweldig? Zeker. Fantastisch? Absoluut. Een van de beste Nederlandse voetballers tot nu toe? Zeker weten. Meneer is van het kaliber van Basten, Bergkamp, enzo. Maar een behoorlijk stuk verwijderd van Messi.

25 maart 2020 om 21:19

Ik vind dat hij wel degelijk het niveau heeft aangetikt. Robben was echt geniaal, zelfkritisch en liet supermooie dingen zien van wereldklasse (goal tegen united bijv. Ik was er helemaal stil van als utd supporter . En nog veel meer.. natuurlijk over de gehele carriere niet als Messi of Ronaldo. Maar echt wel de skills.

25 maart 2020 om 14:12

Zag deze topic onlangs op social media en gek genoeg was dat niet zo, beetje een drogreden ook. Maar verder schat ik Robben zelf ook hoger in. Maar je doet wel mooi alsof jij zelf helemaal geen bias hebt.

25 maart 2020 om 14:57

Ik ben zelf keeper. Mijn grote voorbeeld was Schmeichel en een beetje van de Sar. Ondanks dat ik voor Liverpool ben wil niet zeggen dat ik niet objectief kan zijn. Net zoals de Discussie Scholes vs Gerrard. Wat eigenlijk nooit een discussie kan zijn. Maar United fans daar graag een discussie van willen maken. Gerrard was gewoon de betere/meer compleet van de 2. Maar goed dat is een andere discussie. Natuurlijk heb ik ook wel bias. Maar lang niet altijd.

25 maart 2020 om 15:31

Een heleboel mensen vinden Scholes bijvoorbeeld beter, zelfs non United fans. Je bent ongelooflijk biased en het mooie is dat je dat zelf niet inziet.

25 maart 2020 om 16:39

@AjaxCunian, potje verwijt het keteltje. Hij geeft prima argumenten waarom HIJ Gerrard beter vindt. Dat jij het daar niet mee eens bent is prima, maar kom dan zelf met goede argumenten waarom, in plaats van op de man te spelen. Dat is alleen maar een teken van zwakte.

25 maart 2020 om 16:52

Niemand kan volledig objectief zijn.

25 maart 2020 om 17:43

Gerrard beter dan Scholes?? Zonder discussie? Haha. Zijn echt niet alleen United fans die Scholes beter vinden. Gerrard was een houthakker vergeleken met Scholes.

25 maart 2020 om 17:47

@ oxxisprima argumenten waarom hij Gerrard beter vindt? Hij zegt alleen dat hij Gerrard beter vindt... Hoge standaard heb jij zeg. Dat zegt precies niets...er zijn genoeg mensen buiten United die Scholes enorm waarderen. Kijk maar naar wat bijvoorbeeld Xavi over Scholes zei. Of Guardiola., of Iniesta, of Vieira, of Zidane. Zegt ook genoeg dat 5 spelers van Barcelona het shirtje van Scholes wilden na de wedstrijd tussen hen.

25 maart 2020 om 19:20

Gerrard was beter omdat hij completer was. Ze hadden beide een zelfde rol in het team. Alleen Gerrard was defensief gewoon veel beter Scholes. Scholes kon met 1 beweging en pass een hele verdediging bloot leggen, maar Gerrard ook. Qua statistieken doen ze weinig onder voor elkaar. Alleen heeft Gerrard veel meer assists. Scholes, Lampard en Gerrard hebben de pech gehad dat ze allemaal in het zelfde tijdperk speelde. Aangezien het niet samen ging op een middenveld voor het nationale team. Gerrard een houthakker noemen blijkt wel weer dat je totaal geen benul hebt hoe goed hij was. Scholes wat in wat hij deed van wereldklasse. Gerrard was alleen completer en daarom vind ik hem beter. Heeft ook nooit echt een sterren elftal om zich heen gehad. Scholes daarin tegen.....

25 maart 2020 om 19:35

Vergeleken met Scholes was Gerrard inderdaad een houthakker. Ietwat gechargeerd natuurlijk. Maar qua pure klasse kwam Gerrard niet in de buurt van Scholes. Dat jij zegt dat ze eenzelfde rol hadden in het team hadden, blijkt maar weer uit dat jij de rol van Scholes niet op een juiste manier in kan schatten...

26 maart 2020 om 07:21

@TheBigShow Zelfde geldt voor Gerrard. Zidane was nog degene die hem als beste voetbal ter wereld bestempelde. En dan kom jij met de term 'houthakker'. Jij hebt er niet echt kijk op schat ik zo in.

26 maart 2020 om 10:07

Tja, mag jij vinden. Ik zeg niet dat Gerrard er weinig van kan. Vergeleken met Scholes vind ik hem niet verfijnd. Ik zeg er ook steeds bij "vergeleken met Scholes", maar daar ga jij aan voorbij zie ik. Evenals dat ik houthakker typeerde als gechargeerd.

27 maart 2020 om 17:13

Oxxis, ik ben ook biased maar hij geeft helemaal geen argumenten. Is ook hier niet de discussie voor. Completer is ook niet beter. Anders is Rooney beter dan Messi geweest. Om maar het voorbeeld te geven. Of Pogba beter dan Xavi.

25 maart 2020 om 15:41

@keizer: Robben was niet beter dan Giggs en komt al helemaal niet in de buurt van Messi of Ronaldo. Giggs was ook een veel completere voetballer dan Robben. En ik heb niks met Man U. En ook niet met Chelsea trouwens. Vind Robben een geweldige voetballer, maar voor mij was Giggs toch echt de betere van die 2.

25 maart 2020 om 16:53

Completer betekent niet meteen beter.

25 maart 2020 om 17:43

Klopt. Daarom staat er 'ook'..

Man man man, ik word zo moe van Ferdinand. Altijd als er naar zijn mening over spelers wordt gevraagd schaalt ie zijn oud-United medespelers toch net een tikje hoger in dan andere wereldspelers. Lijkt mij, los van het feit dat Giggs ook uitzonderlijk goed was, toch duidelijk dat Robben een betere speler is geweest. Veel bepalender voor het succes van zijn teams dan Giggs. Zonder blessures has Robben in mijn ogen echt een gouden bal kunnen winnen. Kan ik niet over Giggs zeggen.

25 maart 2020 om 14:41

Giggs was in de jaren 90 en begin zero's ook wel bepalend hoor. Daarnaast speelde Robben in een tijd waarin de buitenspelers steeds meer de man van een team zijn terwijl Giggs uit een tijd komt waarin een klassieke 10 dat nog was. Kortom, niet te vergelijken dus

25 maart 2020 om 16:10

Over Giggs kun je juist hetzelfde zeggen. Giggs kreeg vrij vroeg in zijn carrière al een kunstheup. Voor zijn kunstheup was het misschien wel de beste buitenspeler ter wereld.

Robben was beter. Die was op zijn top niveau gewoon 1 van de beste 3 spelers van de wereld. Jammer van zijn blessures. Wie weet wat hij dan had kunnen bereiken.

Ik vind Giggs en Robben in geen enkel opzicht vergelijkbaar. Giggs was niet echt een pure winger terwijl Robben een winger pur sang was. Giggs maakte nooit meer dan 10 goals per seizoen, was niet snel en moest het juist van zijn spelinzicht hebben. Robben scoorde veel meer, was extreem explosief maar ook een stuk egoã¯stischer in zijn spel.

25 maart 2020 om 14:18

Giggs nooit snel? Giggs was juist heel erg een winger, heeft volgens mij meeste assists in Premier League ooit (veel wedstrijden ook). Robben was juist van de nieuwe generatie waarin wingers naar binnen komen. Vroeger speelden linksbenigen op links, rechtsbenigen op rechts zo veel mogelijk.

25 maart 2020 om 14:24

Vergeleken met Robben en landgenoot Bale vond ik Giggs zeker niet snel. Maar misschien is mijn beeld verstrooid omdat Giggs na zijn 30e nog dik 10 jaar door is gaan voetballen.

25 maart 2020 om 14:28

Denk het ook, als jonge jongen was hij razendsvlug. Die sprint tegen Oranje weten we nog goed, maar Robben was ook niet per se Bale zijn maatje. Vooral na de vele blessures, maar Bale is zijn eigen maatje ook niet meer.

25 maart 2020 om 16:14

Giggs was voor zijn kunstheup razendsnel en super lichtvoetig. Maar zelfs daarna nog redelijk snel en behendig.

25 maart 2020 om 15:04

Precies wat AjaxCunian zegt, Giggs was juist een echte winger. En had zeker snelheid, de beroemde goal tegen Arsenal in 99 is hier een voorbeeld van. En daarbij heeft hij wel seizoenen gehad dat hij +10 goals maakte. Ondanks de blessures van robben, vind ik dat Giggs het ook veel langer op hoog niveau heeft laten zien.

25 maart 2020 om 18:22

Niet snel? heeft in zijn eentje Arsenal een paar keer opengereten hoor.

Ongelooflijk welke spelers United echt op het laatste moment heeft misgelopen of spelers waar United net voor afhaakte. Voor mijn tijd ging het om Ronaldinho, Robben, Essien die United had misgelopen. Ramsey was zo goed als binnen. United was heel lang achter Villa/silva en uiteindelijk waren Silva en Aguero naar City (grootste klap van de afgelopen 10 jaar). Maar dit heeft elke andere topclub vast ook. Kroos, Haaland recentelijk doet ook pijn.

Los van het feit dat Robben een wereld speler was , zou ik voor Giggs gegaan zijn puur omdat Giggs minimaal gelijkwaardig vind en een meer allround speler was en Robben was dat toch minder plus dat Giggs gewoon tot zijn 40 ste op topniveau speelde bijna het dubbel aantal wedstrijden nee ik zou altijd voor Giggs hebben gekozen . Maar ieder zijn voorkeur en mening .

25 maart 2020 om 14:30

Ferdinand is wel objectief zeg, wil zijn ex ploeggenoten blijkbaar toch niet laten vallen, maar Van Dijk en Robben waren beter dan Vidic en Giggs. Het niveau wat Robben aantikte heeft Giggs nooit kunnen halen.

25 maart 2020 om 14:43

Maar Giggs heeft bijna 20 seizoenen in de top gespeeld en Robben bij lang en na niet. Dus het is maar wat je als beter bestempeld: voor lange periode een constant niveau halen of beter pieken. Ik vind dat je ze niet kan vergelijken. Over van Dijk en Vidic: dat is niet eens een discussie. Kijk maar eens wat compilaties van Vidic terug. Dan zie je dingen en een verbetenheid die van Dijk nog nooit heeft laten zien.

25 maart 2020 om 14:59

Vidic heeft ook zo veel persoonlijke prijzen in de wacht gesleept toch? Omdat ie zo werelds was. Hou toch op Vidic was een prima verdediger maar zat in zijn tijd nog niet bij de beste 5 van de wereld.

25 maart 2020 om 15:04

Ik moet zeggen dat je eerste argument een van de meest lachwekkendste is die ik hier in jaren heb gezien. Dus als Neymar nu zou stoppen dan was Giggs ook beter dan hem geweest omdat die veel langer op topniveau speelde? Robben heeft lang zat op topniveau gespeeld, dat begon al bij Chelsea. Blonk uit in Cl's, op toernooien in 2008, 2010 en 2014 en heeft een niveau gehaald (jarenlang) wat Giggs nooit heeft kunnen halen. Respect voor Giggs dat die zo lang door is gegaan, maar dat zegt niets over hoe goed iemand in zijn prime jarenlang was. United brilletje even af doen. Statistieken, daar kun je iedere speler beter mee laten maken. Vidic was een geweldenaar, maar ook die heeft het niveau van Van Dijk van de laatste twee jaar nooit gehaald.

25 maart 2020 om 18:56

Oh El phenomeno toch, ik heb het met je te doen. Giggs afrekenen op het feit dat hij niet op EK’s en WK’s actief is geweest. Vind je het heel gek als international van Wales. Wat een maatstaf zeg, wat een niveau. Daarnaast is Giggs altijd een teamspeler geweest en blonk zelf ook zeker vaak uit in de BPL en CL alleen Giggs deed dat zo’n 10 jaar voordat Robben dat deed. Staat waarschijnlijk niet meer zo goed op je netvlies. Over vidic kan ik kort zijn. Vidic in de periode 2007-2009 bij United was by far beter dan van Dijk. Bij de Vidic van Toen kwam niemand langs. Dat man united was überhaupt superieur aan het Liverpool van nu. Dat team werd gerekend als 1 van de beste ooit. Dat wordt over dit team van Liverpool nooit gezegd

25 maart 2020 om 20:17

Ik zeg nergens dat ik Giggs afreken omdat die geen Wk's en Ek's heeft gespeeld. Ik zeg enkel dat Robben op veel grote toernooien uitblonk. Giggs was een hele goede speler, maar niet van het niveau Robben. Vidic, tja in Italië liepen er in die tijd al meerdere betere verdedigers rond. Jammer dat je totaal niet serieus te nemen bent omdat je door een United bril kijkt. Verder besteed ik geen tijd meer aan je.

25 maart 2020 om 20:24

Ok, toedels, grapjas. Giggs was van absolute wereldklasse. Het niveau van Robben niet aangetikt? Gekkie. Giggs was absoluut van dat niveau. Anders haal je de bijna duizend officiële wedstrijden voor Man Utd niet. En al helemaal niet in dat tijdperk.

26 maart 2020 om 00:01

Superieur aan dit Liverpool? Dit Liverpool heeft 2 jaar achter elkaar een puntenaantal gehaald dat nooit eerder behaald is door een team in de Premier League en staat 2 Champions League campagnes achter elkaar in de finale. Je zal wel United supporter zijn, maar dit Liverpool is minstens van hetzelfde niveau, en waarschijnijk van een hoger niveau.

27 maart 2020 om 17:15

Zo werkt het niet, het gaat om concurrentie. Toentertijd was er veel meer concurrentie omdat Liverpool, Arsenal, Chelsea ook wat betekende. Er speelde toppers bij middenmoters en subtop. Liverpool/city zijn nu veel beter dan de rest. Wat United presteerde in Europa was ook knapper dan wat Liverpool nu doet.. alleen was Barcelona te goed.

25 maart 2020 om 16:11

Bovendien speelde Giggs bijna zijn hele carrière met een kunstheup. De echte Giggs van voor de kunstheup heeft bijna niemand hier meer meegemaakt denk ik.

25 maart 2020 om 16:52

In het begin van zijn carrière was Giggs echt van buitengewone klasse. Hij kwam in een groep door met uitzonderlijke voetballers, maar Giggs was echt een supertalent. De lengte van zijn carrière op het hoogste niveau bevestigd dat alleen maar. Zeker wanneer je zijn kunstheup meerekent. Natuurlijk was Robben voor Nederland en Bayern onmisbaar. Maar zijn lichaam zat hem niet mee, en helaas was hij daardoor te vaak niet van de partij.

Die United jongens moeten gewoon met z'n allen in een huisje gaan quarantainen, dan kunnen ze elkaar face to face af rukken want jeetje mina zeg, er komt nul objectiviteit bij kijken en alles en iedereen die door Ferguson is gecoacht is de beste speler allertijden. Grappig want juist bij Ferdinand zeg ik misschien wel dat zijn plek buiten kijf staat, andere zijn Terry, Addams, en Kompany.nee hoor Robben is echt 2 klasses beter dan Giggs, die gewoon een icoon is en het ook van hele andere kwaliteiten moest hebben, n echte winger was t niet. Robben heeft het zeker niet in zijn eentje gedaan, maar was de hoofdrolspeler voor Nederland van af het ek in 2004 en natuurlijk ook de beste bij t Bayern dat de CL won.

25 maart 2020 om 14:31

2 klasses beter dan Giggs? Dat is Messi, en niet Robben. Giggs was juist meer winger dan Robben was. Speelde traditioneel in een 442, bleef veel aan de zijlijn, buitenom en voorgeven. Robben is koning van het binnendoor wat meer past bij een wide forward. Volgens mij was Ribery toen overigens de beste, zekere Neuer, Lahm, Boateng, Schweinsteigers waren toen geen misselijke spelers.

25 maart 2020 om 16:13

Een echte winger was Giggs niet? Volgens mij heb je dan bijna de hele carriere van Giggs gemist. Zeker de periode van voor zijn kunstheup.

25 maart 2020 om 16:55

Jij doet wat mij betreft Giggs te kort. Buitengewone winger die in een latere fase zijn voetbalintelligentie kon etaleren op het middenveld. Robben is zeer speciaal, zeker voor ons, maar wat mij betreft van het zelfde niveau.

25 maart 2020 om 18:00

@adonis, Scotsman, Ajaxcunian, jullie hebben gelijk, ik doe een legende te kort, ik ben ook bevoordeeld dat zeker. Is een geweldige speler, maar ik blijf Robben beter vinden, een speler die heel goed wist wat hij moest brengen en wanneer hij het beste moet zijn. Geweldige ethiek en familie man. Verder @ajaxcunian heb je ongelijk, Ribery was de beste bij Bayern in het jaar dat ze de finale verloren van Chelsea, toch denk ik dan aan de goals van Robben tegen Fiorentina en United. Robben was de beste speler in het jaar dat ze wonnen van Dortmund in de finale. Beiden geweldig natuurlijk.

In het begin van zijn carrière, en dus ten tijde van zijn overstap naar Chelsea, was Robben een zelfde type als Giggs en ik ben er van overtuigd dat dit zwaar heeft meegewogen in zijn keuze niet voor United te kiezen. Giggs was een publiekslieveling, 1 van de bepalende spelers waar Ferguson op bouwde, en in tegenstelling tot Robben, amper tot nooit geblesseerd of afwezig. Ondanks dat ik Robben een geweldenaar vond, zou ik puur op consistentie en het kunnen bouwen op een speler binnen een elftal ook altijd voor Giggs zijn gegaan. Robben was wat dat betreft veel meer een luxespeler, maar zeker nadat hij bij Real en Bayern naar de rechterkant verhuisde wel veel beslissender voor een elftal wanneer hij dan wel eens fit en beschikbaar was. Echter bij United hadden ze elkaar absoluut in de weg gezeten, ook kijkend naar hoe lang Giggs uiteindelijk nog door ging, dus ik denk dat het prima is dat het zo is gelopen.

25 maart 2020 om 16:56

Goede analyse. Ik denk dat je uiteindelijk meer aan Giggs hebt dan aan Robben. Achteraf gezien. Maar dat is makkelijk praten.

Waarom altijd weer van die vreemde vergelijkingen? Robben en Giggs waren als buitenspelers totaal het tegenovergestelde. De ene werd daardoor later omgeschoold tot centrale middenvelder en kon dat blijven doen tot z'n 40ste zonder bijzonder veel te hoeven lopen. Daarom had Manchester United in die tijd ook altijd 1 pure verdedigende middenvelder, de ander had totaal andere kwaliteiten was tot het einde van z'n carriere een topspeler aan de buitenkant. Beiden geweldenaren en totaal niet vergelijkbaar.

25 maart 2020 om 16:13

dus omdat ze compleet tegenovergesteld waren werd Giggs omgeschoold? Volgens mij is het vrij eenvoudig. Robben haalde de hogere pieken, Giggs het constant hogere niveau. Robben kon dit niet omdat hij te vaak geblesseerd was, ondanks dat hij na zijn blessures vaak wel weer direct op topniveau terug was.

26 maart 2020 om 01:10

Niet zozeer in directe zin, maar indirect zeker wel. Giggs had een geweldig overzicht, een enorme handelingssnelheid en een exceptioneel gevoel voor de bal. Dat zijn kwaliteiten die ook op het middenveld erg belangrijk zijn. Datgene wat Robben zo exceptioneel beheerst en wat hem zo ontzettend goed maakte, is niet iets wat je een centrale middenvelder ziet doen.

Uiteraard was Giggs veel beter! Zijn niet met elkaar te vergelijken. Giggs was een echte winger zoals je die vroeger had. Die moesten juist mensen passeren, voorzetten geven. Giggs heeft het ook veel langer op niveau laten zien.

25 maart 2020 om 15:07

Ja want de duur van je carrière bepaald hoe goed iemand is? Robben presteerde 12-14 jaar top Giggs 18-20. Dit heeft niks maar dan ook niks te maken met kwaliteit. Dus heeft ook niks te maken met deze vergelijking. Als Robben nou van al zijn jaren nou maar 2-3 jaar goed gepresteerd had zou je mogen zeggen dat Giggs beter was. Maar Robben heeft gewoon als die fit was constant een hoog niveau gehaald.

25 maart 2020 om 15:42

Zoals ik al zei, je kunt ze niet met elkaar vergelijken. Nouja ik vind wel dat de duur van goed presteren wel een kwaliteit is, het zegt wel iets over een speler. Robben heeft natuurlijk ook veel last gehad van blessures.

25 maart 2020 om 15:56

Het zegt dat het totale onzin is. De laatste acht jaar van Giggs was het ook een beetje rouleren. Wat zegt het over kwaliteit of een speler 20, 18, 16, 14, 12 of 10 jaar op topniveau speelde? Als Messi en Neymar nu stoppen, is Giggs dan ook beter omdat die ''langer'' bij een grote club speelde? Sommige spelers hun lichaam werken ook niet mee, of was Van Basten ook maar een matig spitsje omdat die het niet lang volhield? Robben speelde meer dan tien jaar op wereldniveau, speelde veel sterke toernooien en was een betere speler dan Giggs. Grappig dat sommige United fans hier zulke bizarre argumenten bedenken om een speler toch beter te achten.

25 maart 2020 om 16:17

@el fenomeno, Ik zeg ook helemaal niet dat de ene speler beter is dan de andere. Je kunt ze niet met elkaar vergelijken. Dus ook niet met Messi of neymar. Maar je kunt toch niet ontkennen dat het toch iets zegt over een speler dat ie lang op niveau heeft gespeeld? Buiten de blessures waar je niks aan kan doen natuurlijk.

25 maart 2020 om 16:53

Ja, het zegt dat dan die geluk heeft gehad met zijn lichaam en/of goed voor zijn lichaam heeft gezorgd, maar het is een absolute drogreden om dan te zeggen dat het meespeelt in kwaliteit. Je kunt ze juist wel met elkaar vergelijken door hun prime jare erbij te pakken en daarin was Robben toch nog wel een klasse beter.

25 maart 2020 om 17:01

Ik vond Giggs in zijn prime helemaal niet minder dan Robben. Robben kwam van rechts en scoorde daardoor meer. Giggs heeft veel meer assists geleverd omdat hij op links stond. Ik vraag me af of je Giggs wel hebt zien spelen in zijn prime.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren