Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Computermodel moet ‘nachtmerrie’ over ‘oneerlijke’ Eredivisie voorkomen

Laatste update:

Adviesbureau Hypercube komt met een computermodel waardoor het restant van het seizoen in de Eredivisie in minder speelronden kan worden afgewerkt. Door middel van het algoritme, waarbij wordt gekeken naar de prestaties en het programma dat is afgewerkt, kan een zogeheten ‘gewogen stand’ worden gepresenteerd. Volgens Hypercube is het model zeker niet nadelig voor de Nederlandse clubs.

"Daarmee kan een aantal speelrondes vervallen, zonder dat de kansen van de clubs toenemen of slinken", vertelt directeur Peter Nieuwenhuis in gesprek met Voetbal International. De bestuurder, eerder al de bedenker van de kampioens-play-offs in de Belgische Jupiler Pro League, heeft al de nodige lijntjes uitgelegd. "We hebben bonden inmiddels benaderd met dit model waarmee in juni de competities op een correcte manier tot een einde zouden kunnen komen."

In Europa liggen de competities stil en wordt flink gediscussieerd over het restant van deze voetbaljaargang. Wordt er na 1 juni weer gevoetbald, of gaat er soms definitief een streep door dit seizoen? "Daarom zijn er besluiten nodig die plausibel in de oren klinken van alle betrokkenen: spelers, trainers, fans, sponsors, clubbestuurders en zendgemachtigden", aldus Nieuwenhuis, die gelijk een oplossing aandraagt. "We kunnen de puntentotalen van alle deelnemende clubs zodanig schalen dat de kansen die clubs tot op de dag van vandaag op het veld hebben verworven, intact blijven. Dat zorgt voor maximale eerlijkheid en bezorgt iedereen een spannend einde van het seizoen."

De aandacht komt vervolgens weer op de Eredivisie te liggen. "Je zou er bijvoorbeeld aan kunnen denken om FC Utrecht - Ajax en AZ - Feyenoord nog te spelen, zodat iedereen op 26 wedstrijden staat", legt Nieuwenhuis uit. "Vervolgens schrap je de rondes 27 tot en met 30 en maak je een nieuwe stand. Wat dat voor clubs betekent, rekent de computer uit. Zo wordt er onder meer rekening gehouden met het programma dat clubs hebben afgewerkt." Clubs met een makkelijk programma tot dusver ontvangen een kleinere bonus dan clubs met een zwaarder programma. "Zo ontstaat weliswaar een gekunstelde ranglijst, maar wel een die recht doet aan hetgeen de clubs tot nu toe hebben gepresteerd. Zo kan je met een verhaal komen naar je sponsors, fans en houders van de uitzendrechten."

Een eventuele play-off tussen koploper Ajax en achtervolger AZ, die in punten gelijk staan, ziet Nieuwenhuis niet zitten. "Het gaat om meer dan alleen dat. Stel dat de overheid straks de regels versoepelt en dat je nog een paar weken zou kunnen voetballen? Dan moet je ervoor zorgen dat álle clubs relevante wedstrijden hebben." De Hypercube-directeur kijkt verder dan de titelstrijd. "Er staat veel meer op het spel dan alleen een schaal. Het gaat om de continuïteit van de bedrijfstak." Een eerlijk seizoenseinde gaat dus voor alles. "Mijn nachtmerrie is dat de huidige stand straks maar wordt gepakt omdat men het niet meer weet. Dat zou pas echt oneerlijk zijn."

Vind jij het een goed idee van Hypercube?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dus gewoon de wedstrijdjes simuleren, ja man goed plan... beetje rare oplossing dit. Voetbal is onvoorspelbaar dus kan je ploegen niet compenseren met punten van wedstrijden die nog niet gespeeld zijn.

24 maart 2020 om 13:14

We kunnen ook alle trainers een gratis account geven op Football manager en kijken wat er gebeurt.

24 maart 2020 om 13:36

Haha ja idd, wat een belachelijk voorstel is dit natuurlijk. We gaan even afwachten wat de KNVB vandaag beslist.

24 maart 2020 om 14:51

Fm2020 is nog een week gratis te spelen

Heeft het gedrocht van de Belgische playoffs bedacht. Ok, next...

24 maart 2020 om 14:06

Hoezo gedrocht. Niveau van de competitie is flink gestegen, de financiële mogelijkheden gegroeid en het aantal topclubs toegenomen want naast de traditionele drie zijn ook Gent en Genk erbij gekomen, recentelijk ook Antwerp waardoor je zes min of meer evenwaardige clubs hebben die strijden om de titel. Het systeem is wel nadelig die niet bij de top horen. Kloof wordt alleen maar groter.

24 maart 2020 om 14:46

Als de kloof groeit klopt het model toch niet, of wel soms? Voetbal is geen exacte wetenschap, dus zo mag je het niet benaderen.

24 maart 2020 om 15:15

Ligt eraan wat het doel is. Wil je bereiken dat de beste sterker worden en aansluiting vinden bij de rest van Europa, dan is het model geslaagd. Wil je dat iedereen er beter van wordt, dan is het model niet geslaagd.de opmerking over de Belgische play offs staat verder los van de discussie of je een computermodel de eindklassering mag laten bepalen.

Belachelijk idee. Het is geen Fifa. Gewoon streep eronder en door naar een , hopelijk op tijd startend, volgend seizoen.

Ik ben een voorstander van technologische vooruitgang en goede baanbrekende initiatieven, maar dit is in mijn ogen bizar. Je kan geen potjes laten afwerken door de computer, omdat die geen rekening kan houden met de vorm van de dag, blessures, etc. Of je gaat gewoon uitspelen (denkt niet dat het gaat lukken) of je kapt de competitie (misschien wel als het kan met de 2 inhaalwedstrijden erbij).

24 maart 2020 om 14:21

Ik ben ook geen voorstander van het fictief afwerken van de wedstrijden, maar wat je zegt dat een computer geen rekening kan houden met zaken als blessures of vorm is natuurlijk niet correct. Een computer kan daar juist zeer goed rekening mee houden. Dat soort zaken kunnen allemaal worden berekend.

24 maart 2020 om 14:37

Kan jij dan zo een computer die weet wanneer een speler geblesseerd raakt? Kan je miljarden mee verdienen. Dit is natuurlijk niet mogelijk!!

24 maart 2020 om 15:38

Wat denk je dat gokbedrijven doen? Die hebben allemaal modellen om zo goed mogelijk de uitslag te bepalen, die zuigen de ratios ook echt niet zomaar uit hun duim.

24 maart 2020 om 15:57

En hoe kan zo’n gokbedrijf blijven bestaan? Precies.

25 maart 2020 om 09:52

Doordat ze tot op zeker hoogte goed kunnen voorspellen wat er in een wedstrijd gaat gebeuren. Ze daarnaast ook het menselijke gedrag goed kunnen voorspellen (welke ratio zet aan tot welke inzet etc) en dat gecombineerd maakt dat de gokbedrijven zelf per saldo altijd de winnaar zijn.

"een eerlijk seizoenseinde gaat dus voor alles"een seizoen laten eindigen door middel van een simulatie, dat lijkt me nou niet echt eerlijk. Een voetbalwedstrijd is onmogelijk om te voorspellen. Wat de uiteindelijke beslissing zal worden, het zal voor veel commotie zorgen aangezien er altijd een partij benadeeld wordt.

Dit is nog wel het meest belachelijke idee wat er is langsgekomen, een eindstand berekenen door middel van simulatie. Dan is het seizoen ongeldig verklaren en opnieuw beginnen nog beter.

Waar ik in ieder geval zeker wat voor voel is om Utrecht - Ajax en AZ - Feyenoord nog te laten spelen. Dit biedt drie voordelen:1. Alle ploegen eindigen met 26 wedstrijden;2. De titelstrijd wordt beslist, bij een gelijke stand is Ajax kampioen;3. FC Utrecht en Willem II eindigen met een gelijk aantal wedstrijden. Momenteel staat Utrecht 3 punten achter met een wedstrijd minder, maar met een beter doelsaldo. Gaat om een EL-ticket.

24 maart 2020 om 13:16

Dat is juist zo oneerlijk, Feyenoord is zeker van de 3de plek en spelen nergens om en laten Az dan winnen omdat ze liever Az kampioen zien dat Ajax. Utrecht daarentegen doet er alles aan om Ajax geen kampioen te maken dus die oplossing is in de huidige situatie totaal niet eerlijk.

24 maart 2020 om 13:32

Dat is ook wel weer zo. De huidige situatie is met name voor FC Utrecht super oneerlijk. Evenveel verliespunten én een beter doelsaldo dan Willem II. Bedenk daar maar eens oplossing voor...

24 maart 2020 om 13:48

Denk dat de meest eerlijke oplossing is om de stand in de winterstop te pakken. Dan heb je natuurlijk wel dat de ene ploeg thuis heeft gespeeld tegen ploeg A en de andere uit, maar so be it. Iedereen heeft dan evenveel wedstrijden gespeeld en iedereen heeft in ieder geval 1 keer tegen elkaar gespeeld. Een kampioen enz hoeft er dan niet te komen, maar dan kun je in ieder geval op een iets eerlijkere manier de Europese plekken verdelen.

24 maart 2020 om 13:53

Een paar jaar geleden hebben we toch ook gewoon onze plicht gedaan in een vergelijkbare situatie? Fans zullen er anders over denken, maar Dick en de spelers willen gewoon winnen. Hiermee geef ik trouwens geen mening over het plan.

24 maart 2020 om 13:54

@martijnr Dan gaat Feyenoord weer piepen want dan krijgen we niets voor de geweldige comeback. Seizoen annuleren bij niet uitspelen is gewoon de enige oplossing. Anders is er altijd wel wat.

24 maart 2020 om 14:17

@Dante ik snap dat je het seizoen moet annuleren. Maar wie gaat er dan Europa in? Het Europese seizoen cancelen en volgend jaar met dezelfde deelnemers opnieuw spelen vind ik ook prima, maar dan gaan ploegen zeuren die dit seizoen het goed doen en zicht hadden op bv CL. Een optie die voor de KNVB slim kan uitpakken en die ik hieronder ook opper is dat de Europese plekken worden gegeven op basis van Europese resultaten de laatste jaren. Dan heb je de grootste kans dat je volgend jaar veel punten binnenhaalt. Maar goed: dan gaat Willem II natuurlijk piepen. Er zullen altijd verliezers zijn in deze situatie, maar de KNVB moet beslissen wat voor Nederland het beste is. Als we vrij zijn om europese deelnemers aan te wijzen lijkt me het slim om je sterkste afgevaardigden te sturen (in dit geval, en ik vermoed ook op basis van Europese prestaties de laatste vijf jaar: Ajax CL, AZ vCL (waardoor hopelijk Boadu en Stengs enz blijven), Feyenoord en PSV EL.

24 maart 2020 om 14:38

Denk je nou heus dat spelers van Feyenoord zo kinderachtig zouden zijn. Ja, er zullen fans zijn die zo denken maar spelers staan daar boven.

24 maart 2020 om 13:22

Los van het gegeven dat ook één enkele wedstrijd spelen een lastig verhaal wordt, is het ook niet echt heel eerlijk. Feyenoord speelt dan nergens meer om (en hebben zelfs incentief om de wedstrijd te laten lopen). Ajax speelt tegen een tot op het bot gemotiveerd Utrecht (om tweeërlei reden). Iets zeg me dat je dit vast niet zo bedacht zou hebben als het niet vooral ongunstig uit zou kunnen pakken voor Ajax. Edit: te langzaam getypt, maar dus precies wat Sebasjuh ook al zegt.

24 maart 2020 om 13:37

@The Shins. Ik zoek vooral naar een manier om het voor FC Utrecht draaglijk te maken.

25 maart 2020 om 20:34

Geef de ticket van de bekerfinale aan utrecht, zoals dat tot voor kort de regel was.

24 maart 2020 om 13:23

Feyenoord speelt dan nergens meer voor, dus dat zou even goed competitievervalsing zijn.

24 maart 2020 om 13:44

Ik weet het niet. Dat betekent dus dat je een alles of niks wedstrijd krijgt na 3 maanden niet gevoetbald te hebben ergens eind juni. Weet niet of dat per se eerlijk is. Dan kun je beter die hele speelronde er uit halen zodat iedereen 25 wedstrijden heeft gespeeld als de rest niet uitgevoetbald kan worden.

24 maart 2020 om 14:51

Dat dus, de speelronde waar het verschil is ontstaan eruit en dat op moment is de ranglijst lijdend.

Haha, schaamteloos. Dat je dit überhaupt durft voor te stellen. Ik ben Ajacied maar op deze manier wil je toch niet bovenaan eindigen? Ajax maakt statistisch natuurlijk de meeste kans tegen bijna elke tegenstander hoe leuk blijft het dan? En daarnaast wil hij Feyenoord - ajax even door het systeem laten berekenen. Wat een vreselijk idee.

24 maart 2020 om 14:43

Computer kan het nooit goed doen. Zet je Ajax op winst, dan gaan Feyenoorders terecht roepen dat ze al 14 wedstrijden ongeslagen zijn. Zet je Feyenoord op winst gaat Ajax roepen dat Feyenoord in de laatste 15 jaar maar 4x heeft gewonnen van Ajax en dat er dus zelden verloren wordt in de Kuip. Niemand zal tevreden zijn met welk resultaat de computer ook komt.

Dit neemt dus geen blessures mee in de reeds behaalde resultaten. Bijvoorbeeld Ajax die een half elftal belangrijke spelers gemist heeft. AZ heeft ook een aantal belangrijke spelers gemist. Andere clubs mogelijk ook. Dit slaat nergens op. Gewoon afwachten en desnoods afmaken zonder publiek.

Ook al zou je 1 juni kunnen starten dan heb je nog 3 weken training nodig en kan je nog 1 wedstrijd spelen dus de speelronde van Ajax/Utrecht en Az/Feyenoord. Maar dat is gezien de huidige situatie ook niet eerlijk want een Feyenoord kan dan niets meer behalen omdat ze toch al 3de zijn en dus geen inzet tonen om zo ervoor te zorgen dat Ajax geen kampioen wordt. En om te bepalen om wedstrijden te schrappen lijkt me ook erg oneerlijk want je weet natuurlijk nooit of Fortuna-Ajax een 3 punter voor Ajax wordt of toch voor Fortuna. Je kan leuk cijfers ernaast leggen voor een voorspelling maar om dat dan te gebruiken als uitslag is niet heel eerlijk, Tuurlijk zal Fortuna 999 keer van de 1000 keer verliezen van Ajax maar die ene keer zou maar net nu zijn. Je moet gewoon het met de informatie doen die je nu hebt en dat is niet afronden. Spelen vanaf 1 juni met 3 weken optrainen is onmogelijk omdat contracten tot 30 juni lopen. Je zal moeten zeggen op 10 mei bepalen we hoe dan de stand van zaken is en als het er nog net zo uitziet als nu dan is de huidige stand de eindstand en degradeert er niemand en komen er twee bij. Is alleen dan rooskleuriger kan je misschien nadenken over een klein vervolg.

Wat mij het meest irriteert in deze gehele discussie is dat iedereen maar zeikt en zanikt over het feit dat Ajax in het uiterste scenario de CL krijgt toegekend door dan wel de Uefa of Knvb, omdat de competitie niet uitgespeeld kan worden danwel toegewezen krijgt en dat doelsaldo een te geringe basis is om het aan Ajax toe te kennen. En dat dan uit het niets door vele gezegd word dat onderlinge duels belangrijker is dan doelsaldo. Terwijl de regels van de Knvb gewoon helder en duidelijk zijn. "bij gelijk aantal punten wordt er eerst gekeken naar doelsaldo". Zullen we dan ook gelijk het kampioenschap van PSV in het seizoen 06/07 ook, maar terugdraaien en toekenen aan Ajax. Aangezien dat beslist werd op maar 1 goal verschil en Ajax in de onderlinge duels de betere was? of is dat opeens geen issue meer dan, want "haat" jegens Ajax speelt een zwaardere rol dan realischtisch en logisch nadenken. Hoe je de promotie degradatie gaat regelen is wat mij betreft heel duidelijk nummers 1 en 2 laten promoveren van de KKD en niemand degradeerd in de Eredivisie. Verder word er geen kampioen uitgeroepen. de huidige stand bepaald de plaatsingen voor Europees voetbal, wanneer het mogelijk is om op zijn minst de aantal gespeelde wedstrijden gelijk te trekken en de bekerfinale te spelen moet je dat doen.

24 maart 2020 om 13:30

We hebben helemaal geen regels voor het bepalen van de eindstand als een competitie na 25/26 moet worden afgebroken wegens een pandemie.

24 maart 2020 om 13:35

Maar er zijn wel duidelijke regels met betrekking tot het bepalen van een eindstand. Wanneer de knvb zegt dat dit de eindstand zal worden dan is het toch allemaal klip en klaar, eerst kijken naar punten dan naar doelsaldo etc. Hoe je het ook gaat bekijken Ajax zal de CL plek krijgen wanneer er niet meer gespeeld kan worden.

24 maart 2020 om 13:36

De nummer 2 cl rechtstreeks geven en Ajax niet gaat ook een beetje ver vind je niet? In Nederland telt nou eenmaal doelsaldo boven onderling resultaat. Jammer maar zo werkt het nou eenmaal. Mensen kunnen nu met zijn allen regels gaan bedenken zodat Ajax het niet zou krijgen maar hoe zielig ben je dan?

24 maart 2020 om 13:41

@speilen precies dat is wat ik bedoel. Natuurlijk moet je alles uit de kast halen om de overige speelrondes te laten spelen.of minimaal de aantal gespeelde wedstrijden recht te trekken. Maar wanneer dat niet kan moet je wel gewoon kijken naar de huidige stand punt uit. Treurig maar de situatie is nou eenmaal zo. En dan kan je niet opeens geen wijzen naar onderlinge duels of zeggen dat doelsaldo te gering is. Dan moet PSV zijn kampioenschap in 06/07 ook maar inleveren?

24 maart 2020 om 13:52

Het zou in mijn ogen nog eerlijker, of in ieder geval slimmer, zijn van de knvb om de Europese plekken te verdelen op basis van behaalde resultaten in Europa de laatste vijf jaar. Er is geen manier om de stand eerlijk te maken voor iedereen. Dan maar van de kans gebruikmaken om volgend seizoen zoveel mogelijk punten binnen te hengelen. Al heeft mijn voorkeur dat de stand na 17 potjes leidend wordt voor de Europese plekken en dat de competitie verder gewoon wordt geschrapt. Zo heeft dit seizoen nog een beetje waarde.

24 maart 2020 om 13:55

Ja. Die duidelijke regels schrijven voor dat de competitie over 34 wedstrijden beslist wordt. Het gaat mij er niet om wie die plek krijgt overigens, maar enkel dat jij beweert dat er regels zouden zijn hoe we hiermee omgaan.

25 maart 2020 om 20:37

En een zegereeks van 14 wedstrijden overboord gooien. Er is geen juiste oplossing voor dit probleem.

24 maart 2020 om 13:52

Verschil is alleen dat doelsaldo eerlijk is als iedereen 2x tegen dezelfde tegenstander gespeeld heeft. Ajax kan nu bv een beter doelsaldo hebben door de tegenstanders die ze gehad hebben. De onderlinge wedstrijden tussen ajax en az zijn wel allebei gespeeld. Natuurlijk slaat het ook nergens op om az hierom kampioen te maken, maar je blind staren op doelsaldo is ook niet helemaal eerlijk (zoals geen een oplossing in dit dilemma).

24 maart 2020 om 14:47

Het programma van AZ is nog zwaarder met alleen maar ploegen uit het linkerrijtje thuis, terwijl Ajax de nummers 13 t/m 15 nog ontvangt in de Arena. Dan kun je met de beste wil ter wereld niet de verwachting uitspreken dat Ajax een beter doelsaldo heeft omdat ze de makkelijkere wedstrijden al gehad hebben. Onderling resultaat is in Nederland sowieso geen meetinstrument, die zou niet weten waarom je die zou moeten introduceren tussentijds. Wellicht wel iets voor de toekomst.

24 maart 2020 om 15:34

Als je de programma's naast elkaar legt zie je dat Ajax een zwaarder programma heeft gehad tot nog toe dan AZ.

24 maart 2020 om 17:18

Zelfs dit is al vreselijk relatief. Waarop is de stelling gebaseerd dat club A meer gaat winnen omdat het vaker tegen clubs uit het 'rechterrijtje' speelt? Je kunt toch met exact dezelfde autoriteit stellen dat het voor een club als AZ, dat bekend staat om hun goed verzorgde voetbal, juist veel lekkerder is om tegen veel clubs uit het linker rijtje te spelen? Ga even na, van PSV gewonnen, Ajax in eigen huis van de mat getikt, Feyenoord verslagen, etc. etc. Het is toch zelf lastiger voetballen tegen een club die een bus parkeert dan tegen een betere club die zélf ook wil voetballen? Dus hoe ga je dit verwerken dan in een computerprogramma??

Wat een grap! Dit gaat echt niet gebeuren. Het gaat gewoon afgelast worden. Jammer voor iedereen. Het is niet anders dit jaar. Voor iedereen is het vervelend genoeg. Ajacieden gaan echt geen feestje vieren hierom. Tenminste dat mag ik niet hopen.

Gewoon online Football Manager toernooi organiseren waarbij de echte trainers de controle nemen over de teams. Eigenlijk beetje hetzelfde principe zoals het bedrijf Hypercube voorstelt.

AZ heeft 2x van Ajax gewonnen en uit bij Feyenoord/PSV, ook uit bij Utrecht. Dus op papier een makkelijker programma dan Ajax die nog uit naar Feyenoord en Utrecht moet... plus onderling resultaat in voordeel van AZtov Ajax.

24 maart 2020 om 14:16

En nog steeds niet meer punten dan Ajax en ook nog eens een minder doelsaldo. Tja, dan heeft AZ het blijkbaar tegen de kleintjes minder goed gedaan.

24 maart 2020 om 14:50

Oh ja wat een makkelijk programma heeft AZ met nog 6 ploegen uit het linkerrijtje en allemaal zware thuiswedstrijden. Terwijl Ajax 5 ploegen uit het linkerrijtje treft en op papier alleen al thuis 9 punten kan bijschrijven tegen Twente, PEC en Vvv. Die moet ik AZ nog zien halen tegen Psv, Feyenoord en FC Utrecht. Houdt toch eens op met dat fabeltje dat AZ een makkelijker programma heeft terwijl ze nog 2 topclubs krijgen, uit naar Groningen moeten en ook nog tegen Vitesse en Utrecht moeten ballen.

Dus eigenlijk op basis van xpg?

Burn like a slave Churn like a cog We are caged in simulations Algorithms evolve Push us aside and render us obsolete

Grote onzin!gewoon Fc Emmen kampioen en klaar!het is heel simpel met sport.je kunt niet alles beïnvloeden.zo worden wedstrijden gestaakt omdat het te veel regenende, sneeuw enz.soms halverwege omdat het onweerdealles is niet te bepalen met een computer....in dit geval heerst er een zwaar virus waardoor het niet door kan gaan.het eerlijkste is om de stand zo te laten.het oneerlijkste is om de stand van vorig seizoen erbij te pakken.kijk hoe mooi PSV er dan mee weg komt.moedernatuur heeft gesproken en besloten dat het stopt

Alle resterende wedstrijden wel spelen, maar dan korter. Bijvoorbeeld 45 minuten voor een hele wedstrijd. Dan kun je om de dag spelen en zo je de laatste 8 of 9 rondes afwerken in ruim 2 weken. Dus als we nu eens gaan starten op 14 juni met AZ-Feyenoord en Utrecht-Ajax, dan hebben we op 16 juni speelronde 27 en dan heb je op 30 juni de laatste wedstijden.

24 maart 2020 om 20:33

Ik waardeer het dat je meedenkt in oplossingen, maar wedstrijden van 45 minuten, daar zal niemand mee akkoord gaan denk ik.

Lachwekkende oplossing om op basis van een computermodel zogenaamd tot een eerlijke stand te komen. Elke uitkomst hiervan is pure speculatie en een vorm van competitievervalsing. Er valt namelijk helemaal niks zinnigs te zeggen over wat er in eventueel geschrapte wedstrijden gebeurd. Zeker niet na zo'n lange periode zonder voetbal. Echt wie verzint het om de oplichters van Hypercube weer te benaderen om het voetbal nog verder naar de klote te helpen. Als blijkt na de simulatie dat Ajax alleen op kop staat, krijg je gezeik, als AZ op kop staat krijg je gezeik en als alles hetzelfde blijft krijg je ook gezeik omdat er dan belangrijke wedstrijden niet gespeeld zijn.

Zo heb ik ook wel een idee, laten we gewoon de aanvoerders van alle elftallen online fifa tegen elkaar spelen. Competitie is dan voor 1 juni klaar en hebben de toeschouwers ook nog iets om naar te kijken. Heb dit plan ook al bij alle voetbalbonden neergelegd. Maar serieus, wat een dom idee van dat bedrijf om op basis van algoritme's punten toe te kennen. Voetbal is een contactsport en geen computerspel. Gezien de huidige situatie niet meer dan logisch dan ook dat of alles alsnog wel wordt gespeeld of alles niet en niet dmv dit soort belachelijke ideeen waarbij het bedrijf eigenlijk alleen maar te doen is om commercieel belang.

misschien heel gek maar als we een week hebben voor alle duels waarom niet in 1 week een soort toernooi maken waarin de overige wedstrijden in 30 of 45 minuten worden gespeeld? dan heb je 34 wedstrijden voor iedereen en kan desnoods 2/3 op een dag spelen maar in elk geval elke dag. en anders besluiten alle overige wedstrijden in 0-0 te laten beeindigen en dan eindig je dus met deze stand. enige andere opties zijn annuleren of seizoen volgend jaar afmaken en eventueel een heel lang seizoen ervan te maken van bijv januari 2021- juni 2022 om een jaarlijkse kalender te voorkomen

24 maart 2020 om 15:00

Wedstrijdjes van 30 of 45 minuten zijn leuk voor zomeravondtoernooitjes voor caféteams... Maar zo kun je de eredivisie toch niet af gaan maken?

24 maart 2020 om 15:54

Dus omdat korte wedstrijden tot nu toe zijn voorbehouden aan caféteams moeten we het niet serieus overwegen? De andere voorstellen zijn een stuk ingrijpender, met korte wedstrijden kun je tenminste de competitie afmaken, op een manier die voor alle teams dezelfde gevolgen heeft (namelijk kortere wedstrijden). Er worden dus geen teams bevoordeeld ten opzichte van andere teams.

25 maart 2020 om 20:41

We hebben in de beker gezien hoe 30 minuten voetbal eruit ziet... daar zijn enkel verliezers

Het maakt niet uit welke kunstgreep je bedenkt, zolang aan het einde van de rit niet alle 18 clubs 2x tegen elkaar hebben gespeeld heb je nooit een écht eerlijke uitslag. De enige realistische oplossing is om een streep door dit seizoen te zetten, geen kampioen uit te roepen (je kunt immers pas kampioen worden na 34 wedstrijden) en dan bij gebrek aan een betere optie de Europese tickets en promotie- en degradatieplekken te verdelen aan de hand van de huidige stand (waarbij je de punten deelt door het aantal gespeelde wedstrijden, omdat niet iedereen er evenveel gespeel heeft).

24 maart 2020 om 20:37

Ik denk inderdaad dat dit de beste oplossing is, al zal het altijd zuur blijven voor sommige clubs die hierdoor geld mislopen. RKC en ADO Den Haag zijn denk ik de enige clubs die er baat bij hebben als het seizoen op deze manier wordt beëindigd.

25 maart 2020 om 20:48

Nee, want op basis van de huidige stand degraderen RKC en ADO gewoon.

Kunnen we dan dat niet gewoon voor komend seizoen ook doen? Zijn de spelers wel goed uitgerust voor het ek en kans op blessures is vrij klein.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren