Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Polen spuwt gal in videoboodschap: ‘Gebruik die hersenpan een keer!’

Laatste update:

Vanwege de coronacrisis wordt iedereen in Nederland geadviseerd om zo veel mogelijk thuis te blijven. Ondanks de waarschuwingen gingen veel mensen zaterdag toch de deur uit, met als resultaat dat op verschillende plaatsen in het land drukke bijeenkomsten ontstonden. PEC Zwolle-aanvoerder Bram van Polen snapt niets van de lakse houding van zijn landgenoten. De verdediger heeft een speciale videoboodschap opgenomen om namens zijn club een dringende oproep te doen.

"Ik merk dat ik behoorlijk geïrriteerd ben", opent Van Polen zondag zijn relaas. "Ik snap mensen niet. Iedereen die nu de straat opgaat, het bos ingaat en niet die anderhalve meter afstand houdt. Denk nou eens na mensen! De mensen die dat zeggen hebben ervoor gestudeerd en zijn er alleen maar mee bezig. Ik snap niet dat je dat niet in je botte kop kan krijgen, dat je niet het fatsoen hebt om aan andere mensen te denken, om die anderhalve meter afstand te houden."

"Je moet gewoon binnen blijven, wat is dat nou voor moeite?", gaat de hevig verontwaardigde Van Polen verder met zijn boodschap. "Ze vragen niet om binnen een dag een salto te leren. Dit is iets dat iedereen kan. Ik snap sommigen wel als ze denken: Ik zie het niet om me heen. Maar dát willen we juist vóór zijn. Dat mensen in je omgeving gaan sterven. Ga maar bij jezelf na, je kunt nu wel leuk in groepjes naar het bos gaan of leuk bij elkaar gaan hangen, dat is allemaal leuk en aardig."

Van Polen benadrukt de ernst van de situatie nog maar eens. "Wat nou als het jouw opa of oma is? Denk daar nou eens over na. Dan kun je daar niet meer naar toe. Die gaan dan eenzaam sterven in het ziekenhuis. Ga nou eens met die gedachte aan andere mensen denken. Ik hoor de politiek alleen maar zeggen: ‘Blijf alsjeblief binnen’. Blijf dus ook gewoon binnen, denk gewoon na! Gebruik die hersenpan een keer!"

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij heeft helemaal gelijk hoor. Daarom denk ik ook dat een lockdown slechts een kwestie van tijd is. Heel eerlijk merk ik het zelf ook wel. Als iedereen binnen blijft, dan kan ik best even naar buiten. Geen goede gedachte, maar wel een hele begrijpelijke. Die impuls moet je echt onderdrukken en dat valt niet altijd mee.

22 maart 2020 om 15:39

Ik begrijp daar niks van. Hoe moeilijk kan het zijn om thuis te blijven . Er is genoeg vermaak met Netflix , Amazon , games , Skype, Whatsapp etc. Eten kun je bestellen, thuis laten bezorgen. En nog zie je die idioten in parkjes en bossen samenkomen. Dat je even een frisse neus haalt snap ik, maar die idioten die ondanks alle waarschuwingen blijven samenkomen mogen ze van mij keihard aanpakken

22 maart 2020 om 19:44

Ik weet niet of eten bestellen nou wel zo slim is ! Ik bedoel 1,5 meter afstand houden , maar wel iemand anders je eten klaar laten maken klinkt niet erg logisch.

23 maart 2020 om 05:29

@baradona Geloof me, daar zijn nu; net als in supermarkten, coffeeshops, apotheken en loketverkoop heel veel extra hygiene protocollen waar ook streng op wordt gecontroleerd door de gemeente. Zou natuurlijk wel erg sneu zijn als je twee weken in quarantaine zit en dan alsnog zonder in contact te komen met mensen corona krijgt. Maar goed, wat dacht je van die producten die je aanraakt in de supermarkt dan? Wat als we een twijfelachtige corona patient hebben die ene paar keer dingen terug heeft gelegd "?

22 maart 2020 om 15:39

Het probleem is denk ik ook niet zozeer dat er mensen buiten zijn, maar dat mensen nog steeds groepen opzoeken alsof er niets aan de hand is. Op plaatsen waar je geen afstand kunt houden of waar het besmettingsgevaar hoog is, komen nog veel te veel mensen.

22 maart 2020 om 15:46

Juist. Loop een rondje door de buurt als je een frisse neus wilt halen en vermijd gewoon contact. Als je graag met iemand wilt praten heb je vrijwel altijd een telefoon in je buurt waardoor je het contact kan blijven houden. Boodschappen doe ik zelf ook in de winkel omdat er gewoon soms geen doorkomen aan is op de online winkels. Dan hou je netjes je winkelwagen aan afstand, betaal je met je pinpas en ga je gewoon weer naar huis. Zo moeilijk is het niet. Maar sommige mensen vinden het nodig om een strandfeestje te bouwen. Ga toch gauw weg.

22 maart 2020 om 16:58

Het probleem is dat het kabinet de mensen nog veel te veel vrijheden geeft. Het is niet voor niks dat ze in het buitenland veel kritiek hebben op hoe Nederland omgaat met het coronavirus.

22 maart 2020 om 17:07

De enigste reden waarom ze dat zeggen, is omdat ze zelf ook die fouten maken en/of hebben gemaakt. Als ik dan hoor dat ze in Italie kritiek op Nederland hebben, denk ik bij mezelf: Hou je lekker bezig met je eigen. Daar gaat meer dan genoeg flink fout. Daar zit 'm vooral het probleem. Elk land houdt er andere maatregelen op na en niemand weet echt wat ze moeten doen.

22 maart 2020 om 16:14

Tja, of lockdown nou zo'n geweldig idee is. Denk dat de mensen alsnog zullen afspreken, maar dan bij elkaar thuis. Bovendien lees je ook dat lange termijn een lockdown juist counterproductief is

22 maart 2020 om 17:08

Dat is inderdaad de andere kant van de medaille. Als cijfers uitwijzen dat een lockdown counterproductief is en dat het bovendien enorm schadelijk is voor de economie, heeft het dan wel zoveel zin om over te gaan op zo'n extreme maatregel? Het is nu even geen onderwerp van gesprek, maar er is natuurlijk wel een leven na het virus. Wat dat betreft snap ik de Nederlandse overheid wel.

22 maart 2020 om 17:24

Hier in België houdt nochtans iedereen er zich degelijk aan hoor. Het gevolg van zo een hevige maatregelen is natuurlijk ook dat men begint te beseffen dat het menens is. Daarnaast wordt er ook gewoon gecontroleerd waarom je op straat bent tegenwoordig. En geloof me, als je zware boetes kunt krijgen denken mensen wel twee keer na voordat ze een familiebezoekje gaan doen.

22 maart 2020 om 17:40

Ik denk niet dat de cijfers van landen in verhouding zover uiteenlopen als we bevolkingsdichtheid ook in acht nemen. Maar goed, ik ben het met je eens dat flinke boetes helpen om groepen te voorkomen. Toch zullen er ook in Belgie genoeg mensen zijn die stiekem bij elkaar zitten enzovoort. Daar ontkom je niet aan, nergens. Ik denk bovendien dat er weinig maatregelen zijn die op de lange termijn veel effect hebben. Aan een complete lockdown zijn enorme risico's verbonden voor na de tijd en lichtere maatregelen werken niet (voldoende). Zo'n besmettelijk virus hou je niet buiten de deur. Het is naar mijn mening gewoon hopen dat er zo snel mogelijk een vaccin word geproduceerd. In de zomer zal het virus wellicht nauwelijks aanwezig zijn door de warme temperaturen, maar er zal toch snel een vaccin gevonden moeten worden.

22 maart 2020 om 17:46

@sirius Zelfs artsen en politie luiden nu de noodklok en zeggen dat de lockdown toch gaat komen waarschijnlijk omdat veel mensen toch blijkbaar geen verantwoordelijkheidsgevoel hebben. Hier een bericht van de artsen en politie die de noodklok luiden:Artsen en politie luiden noodklok: 'Blijf binnen of mensen gaan dood'RTL Nieuws 2 uur geledenIn het Amsterdamse bos staat de kersenbloesems in bloei. Dit trekt normaal gesproken veel bezoekers, nu wordt het afgeraden hier te komen.© ANPIn het Amsterdamse bos staat de kersenbloesems in bloei. Dit trekt normaal gesproken veel bezoekers, nu wordt het afgeraden hier te komen.IC-verpleegkundigen, artsen, politieagenten. Ze luiden massaal de noodklok met allemaal dezelfde boodschap: blijf alsjeblieft binnen, want er gaan mensen dood. "Ik word echt boos als ik zie dat mensen massaal naar het strand gaan."Hij zit op dit moment te Kolonisten van Catannen met zijn gezin, kinderarts Jan Peter Rake van het UMCG. "Dit zou heel Nederland moeten doen", zegt hij. En om dat duidelijk te maken, plaatste hij een filmpje op Twitter met de dringende boodschap: blijf alsjeblief thuis.Keihard aan het werk"Er gaan mensen dood als je dat niet doet", vertelt hij. "Waarschijnlijk zijn dat niet de mensen die nu buiten lopen, maar wel hun ouders, of hun buurman of kwetsbare vrienden. In Groningen is het nog niet zo druk als in Brabant, maar wij zijn hier wel keihard aan het werk om ons voor te bereiden op een stroomvloed aan IC-patiënten. Als mensen nu binnen blijven, kunnen wij straks de zorg aan. Het lijkt erop dat nog niet iedereen dat beseft.""Met elkaar moeten we ervoor zorgen dat de zorg niet ontploft", gaat Rake verder. "Er worden al veel patiënten vanuit Brabant verplaatst naar ziekenhuizen in het noorden van het land. Moet je je voorstellen: je wordt in coma gebracht in een Brabants ziekenhuis en wordt twee weken later wakker in Groningen."Zieke kinderen verplaatstIn Nederland zijn inmiddels 4204 mensen positief getest en 179 patiënten zijn overleden. "We zijn kinderen bij wie dat kan van de intensive care aan het verplaatsen zodat ook daar coronapatiënten terechtkunnen. We zijn alles in gereedheid aan het brengen om deze crisis te boven te komen.""Daarom, nogmaals: sla de waarschuwingen van de overheid niet in de wind. Echt, ik snap dat het lekker weer is en dat mensen naar buiten gaan, maar houd alsjeblieft afstand. Er is nu nog geen complete lockdown, maar de groep die nu bij elkaar komt, kan het verpesten voor de hele maatschappij. Want als niemand de verantwoordelijkheid neemt, dan zit die lockdown er wel aan te komen.

Wat zijn er toch een hoop simpele en domme mensen in de maatschappij. Je zou ze allemaal van het strand moeten vegen en op een eiland gooien, ga elkaar maar vermaken en aansteken als je zoveel schijt aan de rest hebt. Zulke mensen zouden geen ic plek mogen bezetten.

22 maart 2020 om 15:56

Juist! De enige oplossing.
Kunnen ze in de zorg ook beter werken.

22 maart 2020 om 16:00

Een hoop boze mensen op vz.

22 maart 2020 om 16:13

Je bent het er blijkbaar niet mee eens, gezien je cynische reactie. Mensen die naar het strand gaan snappen er gewoon helemaal niets van.

22 maart 2020 om 16:18

Ik ben best boos op de mensen die schijt hebben aan de adviezen ja. Ik heb ook vrienden die gisteravond doodleuk een verjaardag gingen vieren met z'n 10en. Vind ik echt niet kunnen.

22 maart 2020 om 16:19

Dus nu niet meer je vrienden? Onder de 30 personen toch geen probleem?

22 maart 2020 om 16:20

Als je afstand houdt is het prima. Even een heerlijke frisse neus halen. Gezond nu je toch al zoveel binnen zit.

22 maart 2020 om 16:21

Boos of terecht verontwaardigd? Het is toch ook van de zotte hoe iedereen lepeltje lepeltje loopt op openbare plekken? De maatregelen zijn er niet voor niks maar laten we er met z'n allen voor zorgen dat de zorg echt oververhit raakt!

23 maart 2020 om 07:11

Ja mooi. Zullen we dan ook gelijk alle rokers, overmatig alcohol drinkers en hardrijders erbij zetten. Allemaal mensen die door hun gedrag ervoor zorgen dat ziekenhuizen vol raken. Sterker nog, liggen er nog heel wat meer voor in het ziekenhuis en gaan nog heel wat meer mensen door dood.

Vanuit deventer klasse Bram!!

22 maart 2020 om 16:20

Wat een knakker! Mee met de hype en politiek correct gelul!Iedereen kan en komt buiten!

22 maart 2020 om 16:24

Ik kan in de ggz steeds moeilijker zorgen voor de mensen en eea uitleggen door lakse gaste zoals jij, knakker!

22 maart 2020 om 16:26

"hype?" Waarom print je deze uitspraak niet even uit, hang hem boven je bed en kijk er over 1 maand nog eens naar als er straks dagelijks honderden mensen sterven in Nederland. Je gaat er vast wel eentje van kennen. En ik hoop dat je je dan kapot schaamt. Idioot.

Al die mensen die nu buiten in die druktes lopen zijn ook de eerste die gaan klagen dat de staat niet genoeg gedaan heeft wanneer ze besmet raken

Ik zie vandaag ontzettend veel verontwaardigde berichten van mensen, die 2 dagen geleden precies hetzelfde deden waar ze nu zo verontwaardigd over doen.

Lekker makkelijk je grammetje halen Brammetje...

Ik zit thuis met 3 jonge kinderen. Zij mogen niet naar school. Ik mag alleen thuiswerken. Oma en opa mogen niet oppassen en zelfs mijn oma kan geen boodschappen doen (mijn pa heeft een agressieve vorm van k*** en een B12 tekort. Ja het kan dodelijk voor hem zijn, maar ze moeten toch eten? Dus ik haal mn boodschappen voor hen en mijn eigen gezin. Soms moet je even met je kleintjes naar buiten. Als het te druk is zoek ik een andere, maar als het rustig is laat ik mn kinderen ook even spelen. Zij snappen er geen reet van.

Je moet zoveel als mogelijk binnen blijven. Niet binnen blijven omdat het moet. M.i. moeten dr ouderen (gepensioneerden en bijna gepensioneerden) binnen blijven en hulp vragen van hun eigen kinderen of buren.

80% houdt er een milde groep aan over. Ook dat is bekend. Met name de oudere groep, uitzonderingen daargelaten, worden er doodziek van en sterven een verschrikkelijk eenzame dood.

22 maart 2020 om 17:43

Ik denk persoonlijk dat het geen probleem moet zijn om met je kinderen even naar buiten te gaan zolang je je gezonde boerenverstand gebruikt. Maar er zijn veel te veel voorbeelden aan te wijzen van mensen die dat totaal niet doen en echt schijt hebben. Die het individu boven het collectief zetten. Ikzelf ben erg gesteld op het buiten zijn en ga nog iedere dag. Maar wel met alle mogelijke voorzorgmaatregelen. Zoeken van rustige stukken, met een boog om mensen heen, afstand houden in zo goed als alle gevallen, bij thuiskomst onmiddelijk handen was en de kring aan bezochte personen flink verkleinen tot naaste famillie. En ja, soms zal je wel binnen moeten blijven als je wel naar buiten had gewild. Ik denk dat de oproep van Van Polen vooral is gericht op mensen die zich nergens iets van aantrekken.

22 maart 2020 om 19:27

Dat zegt hij niet, of er zijn stukjes weggelaten, want volgens Brammetje moet iedereen binnenblijven. Voor hem misschien mogelijk, maar wat denk je van mensen in de bouw? Veelal zzp ers die ook niet zomaar ff werk kunnen laten liggen. Het is een enorm lastige situatie en daar gaan de meeste mensen echt wel verantwoord mee om. Natuurlijk heb je er gekken tussenlopen. Ik vind het gewoon gemakkelijk scoren van deze man.

22 maart 2020 om 21:32

Brammetje doelt gewoon op de groepen mensen die doen alsof er niets aan de hand is. Mensen die in grote drommen naar het strand en het bos gaan om daar letterlijk te vechten voor een parkeerplaats. Dat is niet makkelijk scoren, dat is de waarheid vertellen.

23 maart 2020 om 01:18

Het wordt gewoon irritant al die mensen die nu boos gaan doen. De media maakt het groter dan het is. Nederland is geen dom volk dat zich bang laat maken. 17.000.000 mensen en 179 overleden. Allemaal oudere en mensen die al een aandoening hadden. Ik woon zelf niet in Nederland en volg het nieuws met grote verbazing. Hoe de pers en de WHO mensen zo kan beïnvloeden. Over 10 weken is corona weer weg. Het aantal IC is al aan het dalen overigens. Dus relax, was je handen en houdt afstand. Haal een frisse neus eet gezond en sport. In plaats van je op te sluiten in je huis. Over een paar weekjes is dit weer weg en hoor je deze schreeuwers ineens niet meer. Dan zeggen ze ja maar het had erger kunnen zijn. Als je jezelf wil opsluiten doe het en laat weldenkende mensen met rust. Paniek zaaiers

23 maart 2020 om 08:58

Woutersl, op wat voor manier ben je gekwalificeerd om dit soort uitspraken te doen? Denk je serieus dat je met een beetje googlen het beter weet dan mensen van het WHO die hier voor opgeleid zijn? Wat een arrogantie. Een Jaap van Dissel van het Rivm heeft 28 wetenschappelijke publicaties, maar jij hebt er blijkbaar meer verstand van. Verder: Het aantal mensen op de IC neemt juist heel erg toe, absoluut niet af. De cijfers hiervoor kun je gewoon checken, dus waarom je dit soort uitspraken doet is mij een raadsel. Ten tweede: Het gaat niet om het aantal overledenen. Bij het uitbreken van een pandemie gaat het er om het aantal zieken laag genoeg te houden dat de ziekenhuis capaciteit het aan kan. Als je kijkt naar Italie waar dit niet gelukt is, dan zie je wat voor problemen je krijgt. Op dit moment volgen we nog steeds het schema van Italie, dus reden genoeg om even voorzichtig te doen. Dat heeft niets te maken met paniek zaaien, dat is gewoon je gezond verstand gebruiken. En dan komen we inderdaad op wat je zegt: Je kan best even naar buiten, maar houd afstand. En dat is dus waarom we ons zo boos maken, mensen houden die afstand niet. Die denken dat dit een soort leuke vakantie is en hangen massaal op de boulevard in Scheveningen en hebben totaal lak aan de maatregelen. Maar als het straks helemaal mis gaat is het allemaal de schuld van de regering. Paniek is niet goed, maar domheid is heel slecht.

Mensen, die lockdown gaat er 100% komen.

De mensen willen het blijkbaar maar niet begrijpen niet oppakken. Als je op de woonboulevards kijkt hoeveel mensen daar lopen. En ook nog eens geen afstand bewaren. Dit gaat niet goed komen. Alle bouwmarkten, actions, big bazars etc. etc. gaan uiteindelijk sluiten.

Dat kan niet uitblijven want de mensen houden geen afstand. De afstand tussen de klant en de caissière is ook geen anderhalve meter. Dat is nog geen meter.

Hoe lang houdt Rutte de lockdown nog tegen?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren