Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Engelse media publiceren details over hervatting van Premier League

Laatste update:

De Premier League wordt vermoedelijk 1 juni hervat. Het is de bedoeling om de competitie dan in zes weken tijd af te ronden. Het nieuwe seizoen begint, na een korte pauze, op 8 augustus. Engelse media melden zondag dat dat nu het scenario is waaraan gewerkt wordt. De financiële gevolgen zouden met dit plan het minst groot zijn.

De Engelse competitie ligt sinds 13 maart stil vanwege de uitbraak van het coronavirus. Het was eerst de bedoeling 4 april weer te voetballen, later werd die periode verlengd tot 30 april. Het plan om ook in juli door te voetballen, kan nog wel wat gevolgen hebben. Veel contracten van spelers lopen eind juni af. De wereldvoetbalbond FIFA heeft al aangegeven mee te willen werken aan dispensaties.

In het plan staat ook dat de eerste wedstrijden na de hervatting nog wel zonder publiek worden gespeeld. In het Verenigd Koninkrijk zijn ruim 5.000 duizend gevallen van het coronavirus bekend en 233 patiënten zijn overleden. Sinds vrijdagavond zijn zelfs alle cafés, theaters en andere uitgaansgelegenheden in het land dicht om het virus beter te kunnen bestrijden.

In de Premier League zijn nog negen speelronden te gaan. De wedstrijden Manchester City - Arsenal en Sheffield United - Aston Villa moeten nog wel ingehaald worden. Koploper Liverpool heeft nog twee overwinningen nodig om de eerste landstitel in dertig jaar tijd binnen te slepen.

Het coronavirus heeft komende zomer ook gevolgen voor de transfermarkt, zo zegt sporteconoom Christoph Breuer zondag tegen het Duitse persbureau DPA "Er zal zeker een deuk in de markt zichtbaar zijn. Vooral voor de voetballers achter de echte top, zal niet direct meer de hoofdprijs worden betaald", denkt Breuer.

Voor de beste voetballers van de wereld zal er niet direct veel veranderen, verwacht Breuer. “De 'supersterren' blijven van grote waarde voor topclubs. Dit zijn vaak clubs met investeerders die mogelijk zelfs de financiële crisis goed kunnen compenseren.” De crisis zal er volgens de sporteconoom voor zorgen dat clubs gaan werken met een smallere selectie. Ook op andere gebieden zullen clubs moeten kijken naar hoe ze de kosten omlaag kunnen brengen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

2 a 3 weken 'zomerstop'' en dan een nieuw seizoen lijkt mij toch ook niet de bedoeling?

22 maart 2020 om 09:58

Wellicht dat ze de huidige stop als zomerstop zien. Helaas zit er weinig anders op.

22 maart 2020 om 10:17

In Engeland hoeven ze ''nog'' maar 9 speelrondes af te werken, dus misschien is dat wel mogelijk daar. In Spanje moet men nog 11 speelrondes af werken, al een heel ander verhaal en in Italie en Spanje is dit virus een groter probleem. Zoals ik al eerder voorspeelde, de komende weken hoef je echt niet op voetbal te rekenen, ook de F1 gaat pas in juli van start. Ik volg zelf de UFC op de voet, daar gaan ze proberen om midden april weer vechters in de kooi toe te laten, ook dat wordt nog een uitdaging.

22 maart 2020 om 10:47

Door de eerdere lakse maatregelen van Johnson worden de problemen in Engeland ook nog heel groot hoor. De situatie in het huidige Londen doet echt denken aan de situatie in Madrid een week geleden.

22 maart 2020 om 13:07

London gaat volgens de voorspellingen op dit moment erger worden dan Lombardije, ik hou mijn hart echt vast.

22 maart 2020 om 14:22

Hoeveel weken zomervakantie heb jij? Laten we nu niet doen, of ze een uitzonderlijk zwaar beroep hebben. Een dokter werkt nu minimaal 18uur dat is zwaar, 90min is niks.

22 maart 2020 om 14:30

een voetballer werkt niet 90 minuten he? Hij moet hiervoor een week trainen om zo optimaal mogelijk in die 90 minuten te presteren. Dat vergt een hoop van je spieren om dit programma te doen (kan zelfs nog intensiever worden als Champions league en Europa League erbij komen). Dan moet je goed tot rust komen, ik betwijfel of drie weken genoeg is hiervoor. Het is trouwens bespottelijk hoe Engeland hiermee omgaat, dat kan niet anders dan helemaal misgaan! Maar om op jouw reactie terug te komen. Engeland gaat na een periode die funest is voor topsporters, terugschakelen naar een programma waar je topfit voor moet zijn, om vervolgens een hele kleine pauze in te lassen. Dit is vragen om blessures...

22 maart 2020 om 14:32

@zwig dat er in de verpleging nu niet conform arbeidstijdenwet gewerkt wordt snapt denk ik iedereen. Maar een topsporter vergelijken met een willekeurige andere baan is volstrekte waanzin. Jij hebt in jou werk echt niet elke minuut van de dag jou topniveau nodig. Een topsporter heeft dat in wedstrijden absoluut wel nodig.

22 maart 2020 om 15:33

@Tipptopp: zwig refereert naar een dokter en dat is zeker geen willekeurige baan. Dat houdt niet in dat een topsporter alleen 90 minuten moet werken want ze trainen uiteraard ook. Maar een aandachtsverslapping van een arts tijdens zijn dienst (en dat is niet 18 uur) houdt in dat mensenlevens verloren kunnen gaan. Ofwel een arts moet zijn hele dienst 100% zijn aandacht erbij houden en dat is zeker meer dan verlangt wordt qua dan van voetballers, dus artsen beoefenen een hogere mate van topsport dan voetballers.

22 maart 2020 om 15:35

Een week trainen.. lees 2 uurtjes per dag.. mensen overdrijven hier wel verschrikkelijk zeg.. los van dat ze miljoenen betaald krijgen om nu thuis een hardloopschematje uit te voeren, hebben ze ook gewoon 3 weken vrij als dit seizoen wordt afgemaakt.. is dat dan niet genoeg? Heel de wereld moet zich toch aanpassen aan het Corona virus? Ik heb 2 weken zomervakantie en werk dan gewoon weer 50 uur in de week voor veel minder salaris. Daarnaast doe ik ook nog 4x per week krachttraining.. wat een aanstellerij hier allemaal zeg..

22 maart 2020 om 14:59

Denk dat ze de seizoensstart ook wel een paar weken uitstellen.

Volslagen krankzinnig en volstrekt onverantwoordelijk. De competitie wordt 1 juni hervat, loopt half juli af en dan moeten de spelers drie weken later al weer aan het nieuwe seizoen beginnen dat al onverantwoord zwaar is. Als dit waar zou zijn, toont men daarmee aan dat men compleet lak heeft aan de gezondheid van de spelers en die ondergeschikt wordt gemaakt aan het financiele belang. Het is niet de vraag of dat slachtoffers gaat eisen, maar hoeveel en wanneer. En dat is een uiterst trieste constatering. Al is het nog maar zeer de vraag of de competitie op 1 juni wel hervat kan worden en hoe men het probleem met de aflopende contracten gaat oplossen. Zyech is 1 juli speler van Chelsea en zou de laatste wedstrijden dus mee kunnen doen. Over competitievervalsing gesproken.

22 maart 2020 om 10:44

" Er is al sprake van dat creatief wordt omgegaan met dergelijke transfers en de ingangsdatum van een contract. ". Dat is juridisch volstrekt onmogelijk. Een contract is een zaak tussen clubs en spelers en daar heeft een bond helemaal niets over te zeggen. Wat een bond in theorie zou kunnen doen, is de transferwindow uitstellen tot de de competitie is beeindigd. In dat geval is Zyech op 1 juli wel speler van Chelsea, maar kan hij niet meteen in actie komen omdat de transferwindow nog niet is ingegaan. Bij een dergelijk scenario kan hij dan echter ook niet meer voor Ajax in actie komen, aangezien hij speler van Chelsea is. Het is echter maar de vraag of dat juridisch wel door de beugel kan omdat dat in de praktijk betekent dat je de regels tussentijds aanpast en dat juridische gevolgen kan hebben. Tenzij de clubs een herenakkoord sluiten, waarin ze beloven niet naar de rechter te stappen. Maar daarmee ben je er nog niet. Zyech is per 1 juli speler van Chelsea, dat is contractueel bepaald en die club kan hem dus op 1 juli opeisen. Omgekeerd geldt dat natuurlijk ook, als bijv. Real De Bruyne gekocht zou hebben en zijn contract op 1 juli zou ingaan, zou Real hem op die datum kunnen opeisen zonder dat iemand daar iets aan kan doen. Het ligt ook voor de hand dat Real dat zou doen. Zyech is 1 juli speler van Chelsea, als hij na 1 juli nog langer voor Ajax zou blijven spelen en geblesseerd zou raken, zijn de gevolgen voor Chelsea en kan die club de gevolgen daarvan niet op Ajax verhalen. Als dat zou gebeuren terwijl hij nog in dienst is bij Ajax, wordt het een heel ander verhaal omdat in dat geval de ontbindende contractvoorwaarden van kracht worden. In contracten die in de winter worden gesloten, maar pas in de zomer ingaan, worden altijd ontbindende voorwaarden opgenomen waarmee een kopende club eventueel onder het contract uit kan of opnieuw over de voorwaarden die er in staan, kan onderhandelen als een speler in de tussentijd ernstig geblesseerd raakt. Zodra dat contract is ingegaan, kan dat uiteraard niet meer. Dan zijn de risicos volledig voor de nieuwe club.

22 maart 2020 om 10:50

Klopt Scepticus, Chelsea kan hem per 1 juli opeisen. Spelen voor Chelsea kan Ziyech echter niet in dit lopende seizoen, want hij kan niet meer ingeschreven worden.Wat mogelijk wel plaats kan vinden, is een mondiaal besluit dat contracten of transfers later plaats vinden. Want naast transfers heb je ook te maken met aflopende contracten per 30 juni. Een overkoepelend besluit/akkoord kan alle termijnen in contracten en overeenkomsten tussen clubs juridisch doen opschuiven. De transfer van Ziyech gaat dan bijvoorbeeld niet per 1 juli in, maar per einde van het lopende seizoen.

22 maart 2020 om 09:54

Ze hebben nu toch "zomerstop"? Ze krijgen hun rust dus wel, alleen wat eerder. Zie het probleem niet

22 maart 2020 om 10:03

Die gedachtegang snap ik ja, maar de spelers moeten in deze tijden nog steeds vol voor zichzelf trainen om fit te blijven(anders dan in de zomerstop) daarnaast willen sporters ook wel even op vakantie in de zomerperiode.

22 maart 2020 om 10:17

De meeste spelers trainen in de zomer door. Op een lichtere intensiteit misschien maar ze gaan echt niet stil zitten.

22 maart 2020 om 10:33

Tja, ik zou dit weekend ook "op vakantie" naar het buitenland. Gaat nu ook even niet door

22 maart 2020 om 10:56

" Ze hebben nu toch "zomerstop"? Ze krijgen hun rust dus wel, alleen wat eerder. Zie het probleem niet ". Ze hebben geen zomerstop, ze zijn nog steeds aan het werk en zowel lichamelijk als mentaal met dat werk bezig. Tijdens een vakantie zijn ze dat niet, dan kunnen ze zich volledig ontspannen. Nu hebben de meesten van hen " huisarrest" en mogen hun huis niet uit, dat heeft niets met vakantie te maken omdat dat niet ontspannend werkt, maar juist extra stress oproept. En dan wil ik het nog niet eens hebben over de spelers die op bed liggen omdat ze het virus hebben opgelopen of in quarantaine zijn omdat ze in aanraking zijn geweest met mensen die dat hebben. Als je dat vakantie noemt, heb je wel een hele bijzondere interpretatie van dat begrip. Drie weken voorbereiding is een minimale eis, waar 6 weken ideaal is. Dat geldt echter niet voor een zware competitie als die in Engeland die ook gewoon in de winter doorloopt. Bovendien komt er een EK waardoor de internationals tot juli door moeten spelen, dat is compleet gekkenwerk zonder vakantie en een voorbereiding van maar 3 weken. Volstrekt onverantwoord.

22 maart 2020 om 12:32

Dit is geen vakantie vriend. Dit is quarantine. Zit een enorm verschil tussen maar goed. Als de gezondheid van de spelers je weinig boeit en jij alleen maar het champions league liedje op tv wilt horen dan snap ik waarom je zo reageert.

22 maart 2020 om 13:58

@scepticusOok tijdens de vakanties hoort de echte topsporter zich niet volledig te laten gaan. Ze moeten mentaal altijd met hun werk bezig zijn. Dit is niet de ideale vakantie, maar meer rust dan tijdens Corona hebben voetballers in de echte top laatste 10 jaar zeker niet gehad. Als Corona niet was moesten de spelers een EK afwerken, en hadden ze ook maar 3 weken rust. Dat na een lang seizoen, CL, en EK. Nu hebben de voetballers 6 tot 8 weken rust gehad. Blessures kunnen herstellen, Gewrichten en spieren kunnen echt tot rust komen, en worden alleen ietswat lichte oefenprogramma's afgewerkt om het lichaam fit te houden. Dit komt niet in de buurt van een normaal seizoen.Bovendien denk ik dat iedere topvoetballer zelf ook het seizoen zou willen uitspelen. Geen een prof zou het leuk vinden midden in een seizoen te stoppen.Tot slot.. Hoe gek het ook klinkt, financieel is voetbal niet houdbaar als de sponsoren zoveel geld verliezen.. Je kunt simpelweg van geldschieters niet verwachten miljarden te pompen zonder enige tegenprestatie. Niemand doet dat. Is idioot. Als het seizoen niet afgemaakt wordt, zou het mij niet verbazen dat meerdere clubs in financiële problemen komen. Dit is geen grap. Ook dit is een verantwoordelijkheid die een topsporter draagt. Het zijn niet de plaatselijke thuiskoekjesbakkers die mogen presteren wanner ze dat willen. Hier wordt altijd geschermd met dat voetballers zoveel verdienen, omdat de marketingketen om hen heen zoveel verdient en zij die verantwoordelijkheid dragen. Dus net als de caissière bij de AH, net als de kinderdagverblijf, net als de mensen in de zorg, onderwijs, politie en brandweer, hebben deze voetballers in de entertainment wereld een belangrijke verantwoordelijkheid. Zij moeten ook presteren.Tot slot lijkt het mij een hele wijze beslissing om het zo in te delen. Ik verwacht dat met de stijging van de temperaturen in Europa corona snel zal verdwijnen. Het is een virus en die kunnen niet overleven in temperaturen boven de 27 graden. Als je nu ook de wereldkaart pakt dan zie je dat bij landen waar de temperatuur hoog is Corona nagenoeg er niet is. Sterker nog in landen zoals India en Jemen waar een tekort aan schoon water is, en hygiëne ver te zoeken is, is er bij na geen corona. Dus de verwachting is dat we tegen de zomer 'tijdelijk' coronavrij kunnen leven en dan is voetbal zonder publiek spelen zeker een van de opties. Mei had ik ook te vroeg gevonden. Maar 1 juni zie ik wel als een plausibele datum.

22 maart 2020 om 15:17

"De meeste hebben hun "huisarrest"... wie niet in deze tijden?
Kom op zeg nou niet doen alsof hun de dupe zijn tijdens deze corona crises.

22 maart 2020 om 10:12

Scepticus, spelers moeten ingeschreven worden voor de competitie. Ziyech kan niet meer ingeschreven worden voor de BPL van dit seizoen. Ziyech gaat in dit seizoen dus geen wedstrijd voor Chelsea spelen.

22 maart 2020 om 11:05

" Scepticus, spelers moeten ingeschreven worden voor de competitie. Ziyech kan niet meer ingeschreven worden voor de BPL van dit seizoen. Ziyech gaat in dit seizoen dus geen wedstrijd voor Chelsea spelen ". In theorie heb je gelijk. Alleen heeft die inschrijving een einddatum en dat is uiterlijk 30 juni. Dus geldt na 30 juni voor alle spelers exact hetzelfde wat voor Zyech geldt, nl dat ze niet ingeschreven zijn en dus niet speelgerechtigd. In theorie zou de FA die inschrijving kunnen verlengen, maar voor spelers van wie het contract op 30 juni afloopt, kan dat natuurlijk niet. En ook dat komt neer op het aanpassen van regels terwijl het seizoen al bezig is. En dat is juridisch aan te vechten voor een club die daar nadeel van ondervindt. Wat je in je vorige bericht schrijft over contracten, dat die door een overkoepelend orgaan zouden kunnen worden aangepast, is complete nonsens. Een contract is een wettelijke overeenkomst tussen een club en een speler en daar hebben alleen die club en die speler iets over te zeggen. Ook een voetbalbond is gewoon aan de wet gebonden en heeft geen enkele strafrechterlijke bevoegdheid.

22 maart 2020 om 11:07

Uiteindelijk blijft overeind staan dat wat jij aangaf niet klopt. Namelijk dat Ziyech mogelijk nog wedstrijden gaat spelen voor Chelsea in het lopende seizoen en dat dat competitievervalsing zou zijn. Dat gaat simpelweg niet gebeuren, want hij kan niet ingeschreven worden voor het lopende seizoen.Ben wel met je eens dat je een situatie kan krijgen van spelers met een aflopend contract. Dus in die zin is er sprake van competitievervalsing. Ziyech die het seizoen bij Ajax niet meer kan afmaken en spelers die transfervrij zijn en daarom ook geen wedstrijden meer spelen voor de clubs waar ze nu onder contract staan.

22 maart 2020 om 12:43

" Uiteindelijk blijft overeind staan dat wat jij aangaf niet klopt. Namelijk dat Ziyech mogelijk nog wedstrijden gaat spelen voor Chelsea in het lopende seizoen en dat dat competitievervalsing zou zijn ". Alleen heb ik dat niet gezegd. Wat ik wel heb gezegd is: " Zyech is 1 juli speler van Chelsea en zou de laatste wedstrijden dus mee kunnen doen ". Dat is iets anders dan dat ik heb beweerd dat het zeker is dat hij mee gaat doen. Jij zegt dat dat niet zou kunnen, terwijl je dat niet met argumenten hard kan maken. Als de competitie langer gaat duren dan 30 juni, zijn de spelers niet meer speelgerechtigd omdat hun inschrijving op 30 juni eindigt. De geldigheid zal in dat geval hoe dan ook verlengd moeten worden om te kunnen spelen. Spelers van wie het contract afloopt en die inmiddels een nieuwe club hebben gevonden, zijn in dat geval hoe dan ook niet beschikbaar en jij kunt op geen enkele manier uitsluiten dat de bond ter compensatie daarvan, nieuwe spelers het recht geeft om al voor hun nieuwe club uit te komen. Het ligt niet voor de hand dat dat gaat gebeuren, maar helemaal uitsluiten kan je het ook niet. Het hangt van de maatregelen af die de FA gaat nemen. Als het begin van de transferwindow wordt uitgesteld tot de competitie is afgelopen, kan het inderdaad niet, maar jij weet net zo min als ik wat de FA daarover gaat beslissen. Als je bestaande aflopende inschrijvingen kunt verlengen, kan je ook nieuwe inschrijvingen toestaan.

22 maart 2020 om 12:55

Haha kom op Scepticus, wat jij zegt ('zyech is 1 juli speler van Chelsea en zou de laatste wedstrijden dus mee kunnen doen', is precies hetzelfde als wat Diegelbereds uit jouw tekst haalt ('namelijk dat Ziyech mogelijk nog wedstrijden gaat spelen voor Chelsea in het lopende seizoen en dat dat competitievervalsing zou zijn'. Je mag best eens je ongelijk toegeven hoor. Nb sorry voor de smileys die vz er ongevraagd tussen plakt.

22 maart 2020 om 13:14

" Haha kom op Scepticus, wat jij zegt ('zyech is 1 juli speler van Chelsea en zou de laatste wedstrijden dus mee kunnen doen ". Dat is niet hetzelfde, jij bent alleen niet in staat om de nuance te zien. Ik herhaal het nog maar een keer, voor de laatste keer, ik heb geschreven dat Zyech vanaf 1 juli speler is van Chelsea en dat Chelsea hem vanaf die datum dus zou kunnen inzetten. Het gevolg van een aankoop is nl. dat je er ook gebruik van kan en mag maken. Ik heb helemaal nergens beweert dat dat ook gaat gebeuren en ik heb ook nergens beweerd dat Chelsea dat zou mogen. Ik heb niet voor niets het woord " zou " gebruikt. Als Chelsea hem zou mogen inzetten, zou dat op competitievervalsing neerkomen, zoals het ook competitievervalsing zou zijn als een club haar spelers niet meer zou kunnen inzetten omdat ze uit hun contract zijn gelopen. De kans dat Zyech mee zou mogen doen, is veel groter dan de kans dat een speler die per 1 juli onder contract staat bij een nieuwe club, niet door die club opgeeist zal worden. Maar ook dat is iets heel anders dan dat daarom ook zou gebeuren. Er zal hoe dan ook sprake van competitievervalsing zijn als de competitie niet voor 30 juni is afgehandeld.

22 maart 2020 om 13:17

Nogmaals Scepticus... Chelsea kán helemaal geen gebruik maken van Ziyech. Al staat hij dan onder contract, hij is niet ingeschreven en mág en kán dan helemaal geen wedstrijden voor Chelsea spelen.Jij zegt dat Chelsea Ziyech zou kunnen inzetten. Ik zeg: nee dat kan niet, want daarvoor moet je ingeschreven staan als speelgerechtigde speler. Ik ben er 100% van overtuigd dat je hier ongelijk hebt. Kom eens met een argument waarom Ziyech voor Chelsea speelgerechtigd zou zijn a.u.b. En kom niet aan met de ingangsdatum van zijn contract, want daarmee is hij nog steeds niet speelgerechtigd.

22 maart 2020 om 14:02

" Kom eens met een argument waarom Ziyech voor Chelsea speelgerechtigd zou zijn a.u.b. En kom niet aan met de ingangsdatum van zijn contract, want daarmee is hij nog steeds niet speelgerechtigd ". Begin een met een reactie fatsoenlijk en in de context te lezen voor je er op reageert. Als je mijn ongelijk met argumenten weet aan te tonen, ben ik de eerste om dat ongelijk toe te geven, dat heb ik al vaak genoeg gedaan. Ik ben echter niet bereid om mijn ongelijk toe te geven aan iemand die mijn teksten uit het verband rukt en me woorden in de mond legt de ik niet heb uitgesproken. Ik heb helemaal nergens gezegd dat het vast staat dat Zyech in het restant van de competitie voor Chelsea uit zou mogen komen en dat heb ik in daaropvolgende reacties diverse malen herhaald. Wat ik heb gezegd, is dat Zyech voor Chelsea uit zou kunnen komen omdat hij per 1 juli bij die club onder contract staat. Wat ik heb gezegd, is dat je ook niet kunt uitsluiten dat hij na 30 juni speelgerechtigd zou kunnen zijn omdat het seizoen er dan officieel opzit en de inschrijvingen van alle spelers aflopen en dus niet langer geldig zijn. Spelers inschrijven mag volgens de Britse reglementen alleen voordat het seizoen is begonnen, tijdens de winter mogen er alleen onder strikte voorwaarden nieuwe spelers worden ingeschreven. Die inschrijvingen lopen 30 juni af waardoor ook die ingeschreven spelers, net als Zyech, na 30 juni niet meer speelgerechtigd zijn. Volgens de Britse reglementen mogen er tijdens het lopende seizoen geen nieuwe spelers worden ingeschreven waardoor er volgens de regels dus na 30 juni ook niet meer gespeeld zou kunnen worden. Dat betekent dus automatisch dat om door te kunnen spelen, de regels tijdelijk moeten worden aangepast en als je de regels kunt aanpassen om bestaande inschrijvingen te verlengen, kan je die ook aanpassen om nieuwe spelers toe te laten. Beide is in strijd met de gangbare regels. Als besloten wordt om de transferwindow uit te stellen, kan er niet gehandeld worden en kan Chelsea Zyech dus ook niet opstellen. Dat dat gaat gebeuren, is heel waarschijnlijk maar dat is heel iets anders dan dat dat 100 procent zeker is zoals jij beweert. En zolang het niet 100 procent zeker is, kan je noch het een noch het ander uitsluiten en dat heeft helemaal niets met gelijk of ongelijk te maken. Als de competitie na 30 juni doorloopt zullen de regels tijdelijk moeten worden aangepast anders gaat dat niet lukken. En jij weet net zo min als ik wat de Bobos zullen besluiten, dat weten ze waarschijnlijk zelf nog niet eens. Tenzij je over een glazen bol beschikt.

22 maart 2020 om 14:28

Ik leg helemaal geen woorden in je mond. Ik grijp terug op jouw initiële reactie en die luidt: "Zyech is 1 juli speler van Chelsea en zou de laatste wedstrijden dus mee kunnen doen. Over competitievervalsing gesproken".. Dit zijn jouw letterlijke woorden. Jouw woorden komen op mij over als stelling dat Ziyech inzetbaar is. Zo bedoel je het misschien niet, maar zo komt het wel over. Het is overigens een kwaliteit om met weinig woorden je punt duidelijk te maken. Deze kwaliteit bezit jij overduidelijk niet. Laten we afspreken dat ik reacties fatsoenlijk en in context ga lezen en dat jij je beperkt tot de kern. Dat leest een stuk prettiger en laat minder ruimte voor een andere context. Nu streep eronder, we komen elkaar in een ander topic wel weer op een positieve manier tegen.PS: ik heb inderdaad geen glazen bol

22 maart 2020 om 14:28

Scepticus, ik volg deze discussie met interesse, maar je bent me nu kwijtgeraakt. Je maakt er een levenswerk van om in dit soort topics uit te leggen wat allemaal onder de huidige geldende regels is toegestaan (hulde overigens dat je hier kennelijk zo goed van op de hoogte bent, dat brengt de discussie naar een hoger niveau), vervolgens merkt Diegelbereds op dat een van jouw eerdere genoemde scenario's niet kan plaatsvinden omdat het niet is toegestaan volgens de huidige regels, en daarna merk je na diverse lange heen-en-weer betogen doodleuk op dat de regels kunnen worden aangepast. Ja, hallo, natuurlijk kan dat, maar als dat de slotsom van deze discussie is doe je tientallen van jouw eerdere betogen in feite ook af als een wassen neus.

22 maart 2020 om 14:43

Ik kan me overigens best voorstellen, en daarmee ondersteun ik in feite de stelling van Scepticus, dat de FA uitzonderingen gaat toestaan. En dan is het wellicht mogelijk (niemand weet het zeker) dat Ziyech na 1 juli speelgerechtigd is voor Chelsea, terwijl er tegelijkertijd spelers uit hun contract lopen (na 30 juni) en daardoor niet meer in actie kunnen komen. Volgens mij vindt Scepticus dát competitievervalsing en daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Het is gewoon afwachten hoe deze situatie zich ontwikkelt.

Volgens mij is de cirkel zo aardig rond Scepticus!

22 maart 2020 om 12:08

Als je serieus denkt dat Ziyech nog kan/mocht/kon spelen dan snap je er weinig van. Je weet toch dat dit niet kan. Daarnaast gaat Ajax hem ook gewoon nodig hebben, dus iedereen zal wel rekening houden met elkaar. Wat gaat Ziyech doen, daar gewoon op de bank zitten? Verder hoop ik dat deze pandemie gewoon afgezwakt is zodat het door kan gaan. Ben er overtuigd van dat alles goed komt.

22 maart 2020 om 12:56

" Als je serieus denkt dat Ziyech nog kan/mocht/kon spelen dan snap je er weinig van. Je weet toch dat dit niet kan. Daarnaast gaat Ajax hem ook gewoon nodig hebben, dus iedereen zal wel rekening houden met elkaar ". En dan zeg je dat ik er niets van snap? Zyech is 1 juli speler van Chelsea en dan heeft Ajax niets meer over hem te zeggen. Net zo min als jij nog iets over je auto hebt te zeggen als jem te koop hebt aangeboden en het koopcontract is ondertekend. Los van het gegeven dat de kans te verwaarlozen is dat Zyech bereid zou zijn om het risico te lopen om geblesseerd te raken terwijl hij voor Ajax blijft spelen, gaat Chelsea hem daar natuurlijk nooit toestemming voor geven omdat de club als dat zou gebeuren, voor de gevolgen opdraait. De baas van het Rivm heeft er vandaag opnieuw geen enkel misverstand over laten bestaan dat het nog maanden gaat duren voor het virus onder controle is en de maatregelen ingeperkt kunnen gaan worden, waardoor de kans dat de competitie uitgespeeld kan worden opnieuw kleiner is geworden. Er moet zelfs nog maar worden afgewacht of de nieuwe competitie tijdig kan beginnen. Als dat het geval zou zijn, zou dat al winst zijn.

22 maart 2020 om 14:16

Je snapt best dat er wel wat aangepast gaat worden door zo'n uitzonderlijke situatie. Stel dat Chelsea de basiself van Ajax had gekocht, dan had Ajax niks meer gehad? Ben er zeker van dat spelers blijven zoals het nu is, seizoen uitspelen en dan maakt iedereen zijn move. Alles schuift op.

22 maart 2020 om 12:29

Scepticus ik heb het idee dat er toch nog wel een mogelijkheid is hoor. Als de BPL stelt dat nieuwe spelers pas vanaf een volgend seizoen mogen instromen, heeft een Chelsea tot die tijd niets aan een Ziyech, en zouden ze hem per 1-7 tot het einde van het BPL-seizoen net zo goed weer kunnen verhuren aan Ajax zodat hij ook met Ajax het lopende seizoen kan afmaken. Feit blijft dan wel dat je volledig afhankelijk bent van de goodwill van beide partijen om eruit te komen, en dat clubs inderdaad gewoon kunnen besluiten spelers op te eisen. Zeker wanneer ze bang zijn voor blessures kunnen ze dat gaan doen, en misschien is het niet eens onterecht: zolang nieuwe spelers nog niet mogen instromen omdat het oude seizoen nog bezig is, kun je ze als nieuwe club ten minste een flinke vakantie geven zodat ze het aankomende seizoen beter doorkomen. Een lastig scenario wordt het sowieso.

22 maart 2020 om 13:32

" Scepticus ik heb het idee dat er toch nog wel een mogelijkheid is hoor. Als de BPL stelt dat nieuwe spelers pas vanaf een volgend seizoen mogen instromen, heeft een Chelsea tot die tijd niets aan een Ziyech, en zouden ze hem per 1-7 tot het einde van het BPL-seizoen net zo goed weer kunnen verhuren aan Ajax zodat hij ook met Ajax het lopende seizoen kan afmaken ". Dat zou in theorie kunnen, maar dan alleen als de transferwindow niet zou worden uitgesteld. Normaal mag je tijdens het seizoen alleen in de zomer en de winter spelers verhandelen. Als het seizoen langer gaat duren, ligt het voor de hand dat de transferwindow uitgesteld gaat worden tot het seizoen is afgelopen. In dat geval kan Zyech niet voor Ajax spelen omdat hij per 1 juli speler van Chelsea is, maar kan ook Chelsea hem niet opstellen omdat hij pas na opening van de nieuwe transferwindow speelgerechtigd is. Als de transferwindow is gesloten mag je niet handelen en dus ook geen huurcontract afsluiten. Er is echter een situatie ontstaan waar je, als je ook na 30 juni wil doorspelen, niet uitkomt op basis van de bestaande regelgeving en de bonden moeten dus improviseren om alles in elkaar te passen waardoor alles mogelijk is. Als Zyech langer voor Ajax zou mogen spelen, is het ook niet ondenkbaar dat hij ook eerder voor Chelsea in actie zou mogen komen, aangezien de regelgeving daarvoor (tijdelijk) zou moeten worden aangepast. Dus is het afwachten wat de bonden beslissen. Ik denk persoonlijk dat het seizoen alleen wordt afgemaakt als dat redelijkerwijs voor 30 juni kan. En die kans lijkt me persoonlijk heel klein.

22 maart 2020 om 14:06

Het is allemaal improvisatie waar de hele wereld nu mee bezig is, dus ik zie niet echt in waarom bonden niet een speciale regel zouden invoeren die dit soort terugverhuurconstructies mogelijk maken. Ben het wel met je eens dat de kans me sowieso klein lijkt dat nationale competities nog voor 1 juli afgerond gaan zijn. En zeker in Engeland, waar ze tot een paar dagen geleden vrolijk deden of er weinig aan de hand was. Daar gaat de boel over een weekje of twee harder escaleren dan we tot nu toe in Italië en Madrid gezien hebben, dus het zou me echt verbazen als we daar nog voor september voetbal gaan zien.

22 maart 2020 om 14:13

" Het is allemaal improvisatie waar de hele wereld nu mee bezig is, dus ik zie niet echt in waarom bonden niet een speciale regel zouden invoeren die dit soort terugverhuurconstructies mogelijk maken ". Ondanks die improvisatie, krijg je nog steeds een bekeuring als je door rood rijd en ga je de bak in als je een tasje jat. Omdat dat ondanks de crisis volgens de regels verboden is. Zoals het volgens de voetbalregels verboden is om buiten de transferwindows spelerscontracten af te sluiten. Zolang de regels van kracht zijn, is dat dus niet mogelijk om dat wel mogelijk te maken, zou je de regels dus moeten aanpassen.

22 maart 2020 om 12:39

Wellicht is het nu ook tijd, dat voetballers gaan leven als echte topsporters. Andere sporten laten toch vaak genoeg zien, dat ze in zo'n periode veel meer wedstrijden aan kunnen. Een aantal voetballers laten nu zelfs zien, dat ze amper waarde hechtten aan de voorwaarden van hun beroep. Ik denk dat een hoop mensen verbaasd zullen zijn van hoe ver voetballers van andere atleten afstaan. Dus totaal onverantwoordelijk? Ik ben minder sceptisch

22 maart 2020 om 12:46

Idd ze hebben nu genoeg tijd om te herstellen van anders. Dat ze 1 juni zegt en lijkt mij wat voorbarig aangezien we nu gewoon nog niet weten waar wij alleemaal aan toe zijn.

22 maart 2020 om 12:48

Even onverantwoord als de korte zomerpauze wanneer een EK of WK wordt gespeeld?

22 maart 2020 om 13:37

@scepticus: daarnaast lopen ook in de PL veel contracten op 30-6 af waardoor mensen dus de laatste wedstrijden niet meer meedoen. Ik ben het met je eens dat het walgelijk is je plannen te ontvouwen terwijl het probleem nog niet eens op z’n hoogtepunt is.

22 maart 2020 om 13:55

Slachtoffers gaat eisen? Wat bedoel je daarmee? Clubs zullen zelf toch wel verantwoordelijk om willen gaan met hun spelers om blessures te voorkomen. Gewoon iets meer doorwisselen. Laten we a.u.b. geen enorme medelijden creëren voor duurbetaalde voetballers die hun 'normale' 4-6 weken durende 'vakantie' (soms nog korter) moet inwisselen voor een 2-3 weken durende break. Normaal worden er 5-6 oefenwedstrijden gespeeld in de voorbereiding, nou nu even niet. Laat maar zien dat je een goede tactiek hebt om verantwoordt en goed om te gaan met je spelers om toch je wedstrijden te winnen. Een keer wat anders dan het vaste stramien van een seizoenstart. Ik ga er alvast voor zitten!!

Ik ben heel benieuwd, maar momenteel zie ik het somber in. 1 juni is natuurlijk nog circa 9 weken weg en in die tijd kan er veel gebeuren, maar spelen in volle stadions? Ik weet het niet hoor. Wedstrijden zonder publiek vind ik dan een reëler scenario.

22 maart 2020 om 09:55

Er staat ook bij dat de 1e wedstrijden zonder publiek zijn. Ik vind 9 weken wel een redelijk tijdbestek. Zou alleen de competitie pas in September laten starten. En wellicht iets aanpassen in het bekertoernooien. Zoals geen return wedstrijden en na 90min gelijk strafschoppen bij gelijkspel om de gezondheid van de spelers te waarborgen.

22 maart 2020 om 10:40

Met je eens! Van mij mag je zelfs de EFL cup bijvoorbeeld even schrappen en zet die EL plek dan terug naar de competitie zelf. Alleen de FA cup is dan ook genoeg, incl. de maatregelen die jij nu noemt. Verplaats de transfer periode vanaf dat ze klaar zijn met de competitie tot 1 september ofzo. En begin inderdaad dan ook weer pas met voetballen.

22 maart 2020 om 10:21

Tot de zomer van 2021 kan je geen fans meer toelaten, want dan pas zal er een vaccin beschikbaar zijn. Ik merk dat best veel mensen gevoelig zijn voor lege stadions, maar dude, je wil nu toch gewoon voetbal op je beeldscherm zien in deze tijden dat je thuis moet zitten? Wat kunnen de fans mij in hemelsnaam schelen. Ik vind het heerlijk zonder al dat gedreun op de achtergrond. De fans komt wel weer een keertje, eerst maar de atleten weer aan het werk krijgen zodat iedereen thuis lekker kan genieten van sport. En aan al die mensen ie gewoon nog steeds naar buiten gaan in grote groepen, je bent verziekt en je hebt hulp nodig. Tijdens de tweede wereld oorlog werden jouw grandparents opgeroepen om in het leger te gaan, jij hoeft alleen thuis te zitten en dat is al te zwaar voor je.

22 maart 2020 om 10:45

Precies, en anders zet je voor de TV kijker gewoon geluidsfragmenten van andere wedstrijden achter de uitzending (wel van dezelfde thuisclub natuurlijk, anders komt het wel heel vreemd over), dat moet met enige creativiteit in de regiekamer wel te regelen zijn. Maar een groter probleem is denk ik dat corona voorlopig niet weg is, en bepaalde teams natuurlijk nog steeds geinfecteerd kunnen raken. Die kunnen dan op zijn minst een paar weken niet spelen lijkt me, en hoe ga je dat dan oplossen.

22 maart 2020 om 11:43

Die argumentatie klopt niet. Zolang er een 'muur' wordt gevormd van immune mensen (mensen die de ziekte hebben gehad) kunnen mensen gewoon naar het stadion gaan. Niet dat ik perse tegen wedstrijden zonder publiek ben

22 maart 2020 om 12:33

Enig idee hoe lang het gaat duren voordat er genoeg mensen besmet zijn geweest en er tegelijkertijd niet teveel mensen besmet geraken zodat de zorg kan blijven functioneren? Dat zal langer duren dan 8 weken.

Ben benieuwd of dit haalbaar is. In Engeland lopen ze nog achter op ons.

22 maart 2020 om 10:04

Of dat ze in Engeland achter ons of welk land dan ook lopen maakt voor hen niet uit. Blijkbaar is het financiele plaatje zo groot dat ze de PL koste wat kost uit willen spelen, zonder publiek (voorlopig), dat dan weer wel.

22 maart 2020 om 10:16

Dat begrijp ik, kost hun anders 820 miljoen dacht ik. Maar ja als Engeland achter loopt op ons en op andere landen betekend het dus dat het daar nog veel erger wordt. Of de PL hervat kan worden is dus de vraag.

22 maart 2020 om 10:18

FR / ze moeten het wel uitspelen, die TV gelden zijn al uitgekeerd aan de clubs als ik het goed heb. Als die dat weer terug moeten betalen ben je verder van huis dan ooit.

22 maart 2020 om 10:33

arsenal890; Dat is wat het de PL enz tot op heden kost. Tot ze weer beginnen (of) zit ik net te lezen dat ze 1.5 miljard verliezen. Als ze de PL niet uit gaan spelen verliezen ze 4 miljard. Dit is enkel op TV rechten (die al betaald zijn) en stadion bezoekers. Neem je de merchandising erbij.... Maar ook ik zie ze niet beginnen, daar ze sinds gisteren er pas mee zijn begonnen om uitgaansgelegenheden te sluiten. Er al 5000 geregistreerde besmettingen zijn, maar goed, geld regeert blijkbaar.

22 maart 2020 om 10:38

Inside; Klopt dat die uitbetaald zijn, terugbetalen zal geen optie zijn. Dan vallen er meerdere clubs om en ben je inderdaad verder van huis. Maar de strijd gaan ze nu pas starten in Engeland, daardoor denk ik dat 1 juni te kort bij zal zijn.

22 maart 2020 om 11:34

" Of dat ze in Engeland achter ons of welk land dan ook lopen maakt voor hen niet uit. Blijkbaar is het financiele plaatje zo groot dat ze de PL koste wat kost uit willen spelen, zonder publiek (voorlopig), dat dan weer wel ". Ook de PL zal zich gewoon aan de wet moeten houden. Daarbij is de PL net als de Eredivisie NV een orgaan dat de clubs vertegenwoordigd. En noch de PL noch de clubs gaan over de competitiezaken, die zijn de verantwoordelijkheid van de FA, zoals dat in NL geldt voor de Knvb. Dus als de FA niet de verantwoordelijkheid wil dragen voor het hervatten van de competitie, heeft de PL geen poot om op te staan en gaat het feest niet door. Daarbij heeft de FA ook nog andere belangen zoals de FA cup en het nationale team en zal ook die laten meewegen in haar oordeel. Bovendien gaan de opbrengsten van de PL volledig naar de clubs, de FA krijgt daar geen cent van, waardoor de noodzaak om de competitie te hervatten voor de FA ook veel minder is. Natuurlijk heeft de FA het beste voor met de clubs, maar niet ten koste van alles.

En hier zien we de impact van kapitalisme op voetbal. De engelse clubs zouden misschien niet willen maar moeten de competitie afmaken want anders vallen er een paar om. Neem een voorbeeld aan onze clubs leven niet boven hun stand gezond beleid een strenge controle
Op de financiën en een jaartje bijvoorbeeld geen EL of CL zou wat inkomsten betreft zonde zijn maar de meeste clubs kunnen dit missen want ze passen zich aan en doen dit ook met de begroting. In de grote competities begroten ze allemaal op inkomsten die niet garant zijn en nemen ze financiële risico’s die nu in deze tijd de choas en mis management bloot geven. Reken maar dat sommige landen nog niet aan EL of CL kunnen deelnemen omdat het te gevaarlijk is neem Italie en Spanje en wie weet welke landen volgen. Dit is eigenlijk een zegen want nu gaat eindelijk dat verrotte kapitalistische systeem naar de klote en let op de Nederlandse clubs gaan hier zwaar van profiteren. Sneu voor de Engelse dat ze met hun hoofd op het hakblok liggen en het zwaard al aan het vallen is en ze de gekste dingen voorstellen om het onvermijdelijke te vermijden.

22 maart 2020 om 10:48

Ik ben het niet helemaal met je eens. Ook in Nederland zijn er een aantal ploegen die het moeilijk gaan krijgen als het seizoen niet wordt afgemaakt. Bovendien worden de TV-gelden ook in Nederland gewoon opgenomen in de begroting. Logisch, want dat zijn normaliter vaste inkomsten. Het gaat in Nederland uiteraard wel om hele andere bedragen dan in de BPL. Daarnaast zie ik de Nederlandse clubs niet zo snel profiteren. De CL zonder Spaanse, Italiaanse en Engelse ploegen zal geen doorgang vinden en anders met sterk verminderde opbrengsten.Ik wil het gráág anders zien, maar dat verrotte kapitalistische systeem (zoals jij het noemt) gaat niet zo heel snel naar de klote...

22 maart 2020 om 11:43

" Ook in Nederland zijn er een aantal ploegen die het moeilijk gaan krijgen als het seizoen niet wordt afgemaakt ". De situatie in NL is onvergelijkbaar met Engeland. In Engeland worden de begrotingen voor een substantieel deel bepaald door de tvgelden, in NL is dat veel en veel minder. Ajax krijgt in NL het meeste geld uit de TV pot, maar die inkomsten maken amper 10 procent uit van de begroting. De inkomsten uit die tv gelden komen uiteindelijk rechtstreeks in de zakken van de zaakwaarnemers terecht aangezien het bedrag dat de club aan zaakwaarnemers kwijt is, bijna gelijk staat aan de tvinkomsten. Het gaat dus niet alleen om andere bedragen, maar ook om andere verhoudingen, de clubs in NL zijn veel minder afhankelijk van de mediagelden dan in GB en dat is het logische gevolg van het feit dat ze ook veel minder ontvangen. Dus ook dit nadeel heeft ook zijn voordeel.

Ik vraag me af in hoeverre dit besluit is ingegeven door de ongewenste situatie dat je er anders eigenlijk niet aan ontkomt om deze competitie nietig te verklaren, en dat is in deze situatie een bijzonder lastig besluit gegeven de enorme voorsprong van Liverpool. Deze oplossing betekent wel een zware belasting voor de spelers, want er is dan eigenlijk geen zomerstop en bovendien is er na volgend seizoen ook nog eens een EK. Aan de ene kant kun je dat mogelijk oplossen door het League Cup toernooi te schrappen en de FA Cup in afgeslankte vorm af te werken (geen replays, en de ploegen die Europees spelen stromen pas na een bepaalde ronde in), al is het aan de andere kant toch al vaak zo dat de topclubs in de bekertoernooien met fantasieopstellingen aantreden, dus de vraag is hoeveel verlichting dit daadwerkelijk brengt. Het lijkt me wishful thinking dat je vanaf begin juni met publiek zal kunnen spelen, dus het worden hoogstwaarschijnlijk wedstrijden zonder publiek. Maar als straks bij een van de spelers corona wordt geconstateerd en een heel team ofwel besmet is en ziek wordt, of in quarantaine moet, dan kun je een wedstrijd toch moeilijk laten doorgaan en begint het probleem weer van voren af aan.

22 maart 2020 om 10:49

Britten zijn gek op tradities. Die gaan het meest prestigieuze bekertoernooi, de fa cup, echt niet uitkleden. Als ze dat wel doen is dat toch al verrassend te bestempelen

22 maart 2020 om 11:50

" Britten zijn gek op tradities. Die gaan het meest prestigieuze bekertoernooi, de fa cup, echt niet uitkleden. Als ze dat wel doen is dat toch al verrassend te bestempelen ". Die tradities zal de PL waarschijnlijk minder aan het hart gaan dan de inkomsten, maar dat geldt niet voor de FA en die gaat uiteindelijk over de wedstrijdprogrammas en niet de PL. Daarom denk ik dat je gelijk hebt en het zou mij ook verbazen als de FA bereid zou zijn om de bekertoernooien aan te passen. Bovendien komt er in de zomer een EK aan en het nationale elftal is het paradepaardje van de FA. De FA heeft er derhalve een groot belang bij om te voorkomen dat de spelers over de kling gejaagd worden en aan het eind van het seizoen op zijn, hetgeen natuurlijk niet zonder gevolgen zal blijven voor het nationale elftal.

22 maart 2020 om 12:02

Dat Britten van tradities houden is waar, maar de glans van de FA Cup is echt wel voor een deel verloren gegaan in de loop der jaren. Je ziet dat de topteams dit toernooi steeds minder serieus nemen, en pas vanaf de kwartfinale of halve finale echt op volle sterkte aantreden. Dat is aan de ene kant leuk voor de kleinere clubs want die hebben dan meer kans om ver te komen, maar dat heb je ook als je de topclubs later laat instromen. Dus mij zou het niet verbazen als de FA Cup in wat aangepaste vorm wordt afgewerkt als dat noodzakelijk is om nog een ordentelijk voetbalseizoen te kunnen organiseren, want uiteindelijk is het voorkomen van overbelasting voor de spelers in het belang van iedereen.

22 maart 2020 om 13:59

@johan78, niet mee eens hoor. Er zijn bepaalde trainers die het niet serieus nemen en dan kijk ik vooral naar Klopp. Mourinho en Pep hebben echt wel vanaf begin af aan de sterkste teams opgesteld met miss 1 jeugdspeler erin

22 maart 2020 om 14:34

Nou, dan raad ik je aan om nog even de opstellingen van Man City tegen Port Vale en tegen Fulham op te zoeken, dat waren niet bepaald de sterkste opstellingen. Nou was dat tegen die tegenstanders ook niet nodig, maar dat er in die toernooien heel veel wordt gerouleerd en spelers die minder vaak in actie komen aan bod komen, is onomstotelijk waar.

Ze hebben het alleen maar over de financiële consequenties maar over de gezondheid heeft niemand het. Zo zie je maar weer wat voor egoïstische sport het is

22 maart 2020 om 13:09

Inderdaad. Die Ceferin van de UEFA heeft het ook alleen maar over financiële inkomsten die de bond nu misloopt door het het uitstellen van het EK en dat de UEFA zo het grootste offer heeft gebracht. Geen enkel woord over gezondheid oid. Triest.

Ik geef nog 1 keer mijn mening. Ik ga er steeds meer van uit dat geen enkele competitie nog voor de zomer wordt hervat. Als het al kan, en zelfs dat is twijfelachtig, zou ik tot 31 december benutten om alles uit te spelen. Daarna vanaf 1 januari een soort noodcompetitie i.p.v. een normaal seizoen. Dan zou je met seizoen 2021-2022 weer gewoon kunnen voetballen. Werkelijk alles staat op losse schroeven, zie de laatste berichten uit Italie waar nu misschien alle niet essentiële bedrijven worden gesloten. In het belang van het overwinnen van dit virus zal er in alle opzichten, ook juridische (contracten), maximale flexibiliteit nodig zijn. Dat het voetbal ook enorme verliezen, honderden miljoenen, zal lijden, is zeker. De vrouw van een Franse vriend van me heeft Corona en hij schreeuwt het uit: blijf thuis, blijf thuis, blijf thuis en vermijd iedereen. Dat stemt me somber over de toekomst, het zal alleen nog maar erger worden.

22 maart 2020 om 12:13

Dat denk ik ook balcontact, we hebben het ergste echt nog niet gehad. Ik denk dat het een kwestie van tijd is voordat we moeten nadenken over een totaal andere oplossing om nog ergens een bal te laten rollen, tenzij er op korte termijn een vaccin wordt ontwikkeld tegen dit virus. Misschien moet je ergens op een afgesloten plek wel een paar velden aanleggen met faciliteiten voor alle teams uit een competitie om te trainen en langere tijd te verblijven, waarbij je in bijvoorbeeld 6 maanden een competitie afwerkt. Dit gebied, wat een soort olympisch dorp is, wordt dan afgesloten voor alle publiek, met uitzondering van media, waarbij iedereen die het gebied betreedt eerst getest wordt en twee weken in quarantaine moet. Selecties en media verblijven daar dan permanent gedurende die periode. Lijkt me voor spelers en hun families verschrikkelijk overigens, maar wellicht is dat wel wat uiteindelijk nodig is om miljoenen kijkers weer toegang tot competitief voetbal te kunnen geven, zolang dat vaccin er niet is.

Gekkenwerk. Annuleer gewoon het seizoen en doe eerst wat nodig is. De eigen belangen moeten weer voorrang krijgen, onvoorstelbaar eigenlijk.

Hahah (ik lach om hoe dom het is). Die spelers gaan helemaal geslooot worden volgend seizoen. Ga maar uit van enorm veel blessures, met zo weinig rust tijd en dan moeten ze de komende tijd een hele lange periode door. Want dan moet het EK gespeeld worden, de nations league, en de zoner daarop het WK weer. Oh ja, de WK kwalificaties niet vergeten.

We gaan pas weer voetballen als er een vaccin is hoor. Dat is ergens eind 2021... niet alleen het EK maar ook het WK komt in het geding.

22 maart 2020 om 13:19

Ik ben het niet met je eens. Ik denk dat er in mei weer gevoetbald gaat worden omdat alle competities voor 1 juli moeten zijn afgerond.

23 maart 2020 om 05:46

Dat zie ik gewoon niet gebeuren. Sterker nog, volgend seizoen.... Ik heb er een hard hoofd in.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren