Feyenoord sluit miljoenendeal voor wagenpark en zwaait Opel uit
Feyenoord heeft een miljoenendeal gesloten met het Duitse automerk BMW, zo meldt het Algemeen Dagblad. De selectie van de Rotterdammers rijdt nu nog in auto’s van Opel, maar vanaf komend seizoen worden die voertuigen ingeruild voor BMW’s. Volgens de krant is de nieuwe deal het resultaat van 'intensieve gesprekken tussen Feyenoord en alle betrokkenen bij het automerk'.
Behalve Opel was Feyenoord in het verleden ook aan Volkswagen en Toyata verbonden. Het is voor het eerst dat de selectie van de Eredivisie-club in auto’s van BMW gaat rijden. De krant meldt dat het totale wagenpark voor spelers, de staf, het personeel van de club en het stadion ongeveer 140 auto’s telt. Door de deal met BMW komt er een einde aan een jarenlange samenwerking met Opel.
Opel was tussen 2013 en 2017 als hoofdsponsor aan Feyenoord verbonden. Na het hoofdsponsorschap ging het automerk verder bij de club in de vorm van een partnership. Die deal loopt komende zomer af en wordt dus niet verlengd. Het is onbekend of Opel op een andere manier aan Feyenoord verbonden blijft.
Feyenoord is niet de enige club uit de Eredivisie waar de spelers in BMW rijden. AZ sloot in het seizoen 2018/19 al een deal met BMW en was de eerste Eredivsie-club die zijn spelers in het automerk liet rijden. Ajax-spelers rijden in auto’s van Mercedes, terwijl PSV in 2018 overstapte van Mercedes naar Alfa Romeo.
Meer nieuws
Marciano Vink noemt twee spelers waar Ajax per direct afscheid van moet nemen
PSV kan ‘half Europa’ aftroeven in strijd om veelbelovend talent van Gent
Van Dijk gaat na totale deceptie in op aanstaande komst van Slot naar Liverpool
John van ’t Schip is zeer verrast door wissel Brian Brobbey: ‘Het is heel gek’
Teun Koopmeiners helpt Atalanta met goal aan plek in finale Coppa Italia
Sprookjeseinde raakt verder uit zicht voor Klopp na zeperd in Merseyside Derby
Meer sportnieuws
Mooie en verrassende deal! Wat zijn de bedragen die er mee gemoeid zijn? Gaan ze er op vooruit? Of is dit meer voor de naamsbekendheid? Hoe moet ik dit zien?
Volgens mij gaat dit puur om de lease van de wagens een stuk marketing en/of korting. Ik geloof niet dat er miljoenen naar welke NL club dan ook gaan van een automerk zoals Volkswagen bijvoorbeeld bij Wolfsburg doet. De autos die NL clubs rijden zijn vaak niet eens van de club zelf maar van een leasemaatschappij.
Ah helder. Dacht dat er ook altijd wat geld naar een club ging.
" Volgens mij gaat dit puur om de lease van de wagens een stuk marketing en/of korting. Ik geloof niet dat er miljoenen naar welke NL club dan ook gaan van een automerk zoals Volkswagen bijvoorbeeld bij Wolfsburg doet ". Dat hangt van de inhoud van het contract af. Bij Ajax kunnen de talenten bijv. van de faciliteiten van Mercedes gebruik maken om hun rijbewijs te halen en verleent Mercedes ook diensten (bijv. auto met chauffeur) als de club verplichtingen heeft of ergens naar toe moet zoals het voetbalgala. Het gaat wel iets verder dan uitsluitend het leveren van autos. Over de meeste sponsorcontracten is het nodige bekend over de inhoud, maar dat geldt gek genoeg niet voor dit soort sponsoren. In ieder geval niet over het financiele aspect.
Hoe weet je dat het een mooie deal is als je niet weet wat de bedragen zijn
misschien is die wel gek van BMW en is hij blij dat er nu meer in Nederland komen te rijden. kan in zijn opthiek al een mooie deal zijn en dan zijn de bedragen irrelevant aan of het mooi is of niet. dan is hij gewoon verder geïnteresseerd in het verhaal.
on: van alle merken denk ik dat PSVers in de mooiste auto rijden, altijd een zwak gehad voor Alfa. daarbij hoop ik dat er wel een beteren deal is dan alleen het leveren van auto's (beetje zo als scepticus het uitlegt) en in het artikel staat dat Opel helemaal verdwijnt. komt BMW dan ook op het shirt? zo ja dan zit er denk ik wel een vergoeding aan.
BMW zal het partnership wat Opel nu heeft overnemen, dus zullen niet extra op het shirt komen. Zoals Opel dit seizoen ook al niet meer op het shirt stond. Maar met je eens: heb ook een enorm zwak voor Alfa Romeo. Maar goed, BMW is ook een erg mooi merk.
Heb ooit gehoord dat als je wilt weten wat er allemaal kapot kan gaan aan een wagen, je een Alfa Romeo moet kopen...on topic: vond Opel toch schraal afsteken tegenover Mercedes bij Ajax en Alfa bij Psv. Goede zet!
Haha, ik heb zelf een Alfa Romeo en ik ken de verhalen, met name over de oudere modellen. Maar gelukkig merk ik er niks van en ben ik er erg blij mee En wat je zegt klopt inderdaad; BMW geeft je toch weer wat meer prestige. Al vond ik Opel, zeker ook met hun activaties (vooral i.s.m. Hartstichting), eerder wel een hele toffe hoofdsponsor.
Ja dat blijft toch een beetje subjectief denk ik haha. Qua merkimago paste Opel perfect bij Feyenoord. Denk dat Feyenoord toch een beetje in een tweestrijd heeft gezeten. Wil je met de club rijden in auto's welke enigszins je clubidentiteit uitdragen? Of wil je je toch meer etaleren als 'topclub' waar je toch meer op zoek gaat naar een premium merk.
Vanuit dat oogpunt had BMW dit seizoen de autoleverancier van Ajax moeten zijn. Die wagens moeten om de haverklap terug naar de garage. Pas perfect bij de selectie van Ajax waarvan spelers om de haverklap geblesseerd zijn.BMW mag misschien de uitstraling of naam hebben van A-klasse, maar dat was vroeger. Doordat ze zo moeten concurreren met de middenklasse staan de auto’s meer stil dan dat ze rijden. Geldt trouwens ook voor Audi. En dit zeggen meerdere werknemers van beide merken.
Haha wat is dat nou weer voor opmerking? BMW heeft natuurlijk een veel grotere, betere en duurdere uitstraling. Veel chiquer, die Opel reclames zagen er toch niet uit. Bij een "topclub" hoort ook gewoon een topmerk. Laat daar geen twijfel over bestaan..
Ik verwacht toch niet dat Opel op een andere manier aan de club verbonden blijft. Lijkt me dat BMW en Opel dat allebei niet willen. En BMW, Opel, Mercedes, Audi, het is me om het even. Het bedrag, daar gaat het om
BMW, Audi en Mercedes oké. Maar Opel is toch van een andere klasse. Wat dat betreft ben ik dus wel tevreden met BMW.
Ik vind Bmw, Audi en Mercedes ook niet hetzelfde, maar inderdaad wel van een compleet andere klasse dan Opel.
Hoe zou jij ze klasseren?
Als sponsorgeld maakt het niet uit toch? Neem aan dat ze allemaal met euro’s betalen.. qua type auto zijn er natuurlijk grote verschillen!
Lekker man, ik ken iermand die voor BMW werkt dus wellicht kan ik goedkoop een kaartje bemachtigen. Dit is toch goed nieuws in deze jammerlijke tijden.. Een aanvulling op de bericht van panerai, als je een leaseauto hebt dan ben je nooit de eigenaar dat is altijd de leasemaatschappij zelf. Je kan wel de leaseauto overnemen, maar dat is niet goedkoop. Ik denk dat Feyenoord een goede zaak heeft gedaan en BMW Ook. Ik ga dit vieren onder een genot van een glaasje verse sinaasappelssap.
BMW is een prachtig merk, dus ik snap wel dat Feyenoord blij is met deze nieuwe partner. Toch vraag ik mij af waarom BMW er interesse in heeft. BMW presenteert zich doorgaans als premium. Feyenoord is allesbehalve dat, het is in mijn ogen de grootste volksclub van Nederland. En dan niet in de zin van 'een simpel volksclubje' zoals een Derksen dat wel eens zegt, maar een volksclub als in een gewone, normale, benaderbare club die midden in de bevolking staat. Opel was wat dat betreft echt de perfecte partner voor die club. BMW vind ik eerder bij een club als Ajax passen, dat toch vaak een ietwat elitaire uitstraling heeft.
Omdat dit waarschijnlijk niet om sponsoring gaat. Bmw gaat een partnership aan of te wel Feyenoord least exclusief BMW met als tegenprestatie een hoge korting en wat andere randzaken. Ik geloof niet dat BMW miljoenen aan Feyenoord gaat betalen puur als sponsoring om de merknaam te vergroten, ik denk dat BMW hier grotendeels beter van wordt i.p.v. Feyenoord. Ik denk dat dit overigens voor alle Automerk deals in NL gaat, net zo goed bij PSV en Ajax.
Anderzijds is 'topsport' ook het willen streven naar het beste en passen beide merken weer bij elkaar. Maar ik snap je insteek.
Misschien wou Opel simpelweg de deal niet verlengen? Met dit soort deals hebben dingen als imago maar weinig invloed. Een traditionele volksclubber kan waarschijnlijk toch geen nieuwe Opel of BMW betalen. BMW staat dan weer bekend als sportief merk, dat past natuurlijk bij een sportclub. En bovendien wou BMW sowieso meer aan voetbalsponsering doen. Vorig jaar waren er ook al plannen om Bayern München te sponsoren.
Ik denk de BMW i3 voor Dickie de doorslag heeft gegeven tijdens de onderhandelingen. Prima deal, BMW is toch wat meer klasse dan Opel.
Beetje misleidende titel. Gaat Feyenoord nu miljoenen ontvangen voor deze deal? Of kost het miljoenen om de spelers in BMW's te laten rijden? Kan ik niet echt uit de tekst opmaken.
Het is te hopen dat sommige voetbalclubs niet omvallen want zoveel vet hebben ze niet op de botten
Leuk voor de spelers van Feyenoord BMW vind ik persoonlijk een erg mooi (sportief) merk. Leuk om daarmee naar de trainingen te rijden! Ben zelf autoliefhebber pur sang en altijd al een zwak gehad voor BMW en Alfa Romeo, sportieve merken met een prachtige geschiedenis. Ik vraag me alleen af hoe de constructie nu in elkaar zit? Dit kan ik niet helemaal opmaken uit het artikel.
Meestal is het een ruildeal waarbij Feyenoord wellicht nog iets moet bijbetalen voor de lease. Feyenoord leased dan voor een zeer laag bedrag, en bmw krijgt dan een skybox en 20 kaarten per wedstrijd en advertentie ruimte op website, programmaboekjes etc. Tenminste zo was de deal destijds met Volkswagen.
Reageer
Je kunt niet reageren op oude documenten.