Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Koeman: ‘De clausule om naar Barça te kunnen is voor ná het EK’

Laatste update:

Het EK is vanwege de uitbraak van het coronavirus definitief uitgesteld naar de zomer van 2021, zo maakte de UEFA dinsdag na het spoedoverleg wereldkundig. Ronald Koeman heeft begrip voor de beslissing om het eindtoernooi niet langer deze zomer door te laten gaan. De bondscoach van het Nederlands elftal benadrukt het voordeel van de verplaatsing, nu hij geen zorgen meer heeft over het op tijd fit zijn van de langdurig geblesseerden Memphis Depay, Donyell Malen en Steven Bergwijn. Een eventueel dienstverband bij Barcelona wordt door de verplaatsing met minimaal een jaar uitgesteld, zo verwacht Koeman. "De clausule in mijn contract om naar Barça te kunnen is voor ná het EK. Daar is geen datum bij genoemd, dus nu na het EK in 2021. Maar ik ben daar trouwens nog geen seconde mee bezig geweest.”

"Depay, Malen en Bergwijn waren onzeker voor deze zomer, dus dit is inderdaad een meevaller voor hen en voor ons", verklaart Koeman dinsdag in gesprek met de NOS. "Maar het EK van aankomende zomer was een geweldige uitdaging voor ons en iedereen keek ernaar uit." De oefeninterlands tegen de Verenigde Staten (27 maart) en Spanje (31 maart) zijn door de UEFA verplaatst naar begin juni, afhankelijk van de situatie rondom de coronacrisis. Koeman wacht de ontwikkelingen in de komende weken af. "Ik kan nu niks zeggen over wanneer wij nu weer voor het eerst bij elkaar kunnen komen. Eerst moeten de competities weer gaan starten en niemand weet wanneer dat is. Dan pas kunnen we weer denken aan het Nederlands elftal."

Koeman heeft nog geen contact gehad met de internationals van Oranje over het uitstellen van het EK en de gevolgen daarvan voor de speelkalender. "Ik heb bewust afgewacht en nu zoek ik contact met spelers en staf. Dat vind ik ook vrij normaal", aldus de keuzeheer van het Nederlands elftal, die de komende weken voornamelijk thuis zal doorbrengen. "We hopen dat het allemaal niet te lang gaat duren. Maar nogmaals, er is onzekerheid en geen voetbal, dus de dagen en weken zijn lang. Maar het zal wel weer goedkomen."

Het uitstellen van het EK lijkt ervoor te zorgen dat Koeman voorlopig niet aan de slag gaat als trainer van Barcelona, ondanks het feit dat hij een clausule in zijn contract heeft bij de KNVB die dat mogelijk maakt. "Het gaat alleen om Barcelona en alleen om een moment na het EK", zei directeur topvoetbal Nico-Jan Hoogma vorig jaar november bij FOX Sports. Koeman kreeg in januari het aanbod om de ontslagen Ernesto Valverde op te volgen, maar bedankte toen voor de eer. Volgens De Telegraaf is de bondscoach van Oranje nog steeds van zin om op korte termijn in te stappen bij de Catalaanse grootmacht. Vanwege het verplaatsen van het EK lijkt er voorlopig een streep te kunnen worden gezet door de ambitieuze plannen.

Directeur betaald voetbal Eric Gudde gaat ervan uit dat Koeman in 2021 als bondscoach van Oranje aan het EK begint. "Ik heb nog nooit twijfel gehad over de afspraak die Ronald en ik daarover gemaakt hebben", verklaart de bestuurder tegenover de NOS. "Dit staat als een paal boven water. Dat is prettig en zo is het ook gewoon." Koeman zelf is minder stellig over zijn toekomst bij het Nederlands elftal. "Ik zou echt niet weten wat ik daarop moet antwoorden", antwoordt hij op de vraag of hij volgend jaar zomer op de bank zit bij Oranje. "Daar is helemaal niet over gesproken. Ik keek uit naar een EK in deze zomer en ik kijk nu uit naar een EK in 2021. Ik kan mij niet voorstellen dat dat verandert", aldus Koeman, die deze zomer gaat evalueren met de KNVB. "En dus moet ik maar kijken of de KNVB met me door wil", zegt hij tegen De Telegraaf.

Zie jij Ronald Koeman als trainer terugkeren bij Barcelona?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als iedereen fit was gebleven waren Memphis, Malen en Bergwijn wellicht samen in de basis begonnen. Dat het nu is uitgesteld naar de zomer van 2021 komt Nederland heel goed uit. Niemand zit te wachten op Babel, Berguis en Wout Weghorst in de aanval denk ik zo.

17 maart 2020 om 17:41

Berghuis in zijn huidige vorm vind ik niet echt minder als Bergwijn. de rest ben ik wel met je eens

17 maart 2020 om 17:44

Bergwijn speelt in de Premier League ouwe Japie niet zoals Berghuis tegen de lamme en de blinde. Bergwijn was ondanks dat hij niet fit was ook gewoon goed bezig bij PSV met 5 goals en 10 assists in 15 duels volgens mij. Ik zou altijd voor Bergwijn gaan ipv Berghuis. Ook Promes zou mijn voorkeur hebben tov Berghuis.

17 maart 2020 om 17:46

Die statistieken waren niet tegen de lamme en de blinde?

17 maart 2020 om 17:47

@el_guaje toen Bergwijn tegen diezelfde lamme en de blinden speelde haalde hij toch een lager rendement als Berghuis in de Eredivisie de afgelopen seizoenen. ook neemt Berghuis vaak Feyenoord op sleeptouw wat ik Bergwijn niet zag doen bij zijn club Psv. in de PL heeft Bergwijn nog alles te bewijzen dus dat zullen we ook moeten afwachten. hij doet het redelijk maar 2 goals in 5 wedstrijden is nou ook weer niet heel bijzonder. Malen en Depay hebben wel een hoog rendement dus daar ben ik het wel met je over eens

17 maart 2020 om 17:59

Zozo ... bergwijn heeft 3 (?) wedstrijden in de PL gespeeld en het is meteen een heel andere voetballer?

17 maart 2020 om 18:05

Eens, Malen moet het ook nog maar laten zien en Memphis is ook niet altijd even stabiel.als Weghorst er ballen in blijft trappen en Berghuis blijft goed voetballen hoeven van mij Memphis, Malen en Bergwijn niet allemaal te ballen.memphis is al langer gewoon aardig goed, niet superstabiel maar stabieler dan Bergwijn en Malen. Berghuis is volwassen en stabiel en Weghorst is dat ook een aanval met die 3 valt ook te overwegen. Overigens valt Babel wat mij betreft buiten de boot, ik ben groot fan van Babel als voetballer en als mens, maar hij is gewoon niet meer zo goed of uberhaupt nooit zo goed geweest en dan moet je ook eerlijk zijn.

17 maart 2020 om 18:16

Berghuis kan tenminste zijn team op sleeptouw nemen, iets dat ik Bergwijn niet zag doen. Inmiddels ook een compleet ander persoon geworden in die paar hele wedstrijden in de PL. Kansloos natuurlijk, Berghuis is gewoon een stuk verder en kan betere statistieken overleggen.

17 maart 2020 om 18:17

Malen was stabiel genoeg dit seizoen tot hij geblesseerd werd

17 maart 2020 om 18:36

Magikhetwete, ik ben blij dat jij geen bondscoach bent. Depay voor Weghorst? Daarbij was Malen meer dan stabiel stond al in speelronde 15 op 11 goals volgens mij, waar Berghuis na 25 op 15 staat.

17 maart 2020 om 20:16

Maar uiteindelijk maakt het weinig uit. Berghuis, Bergwijn, Luuk de Jong en in mindere mate Babel en Promes spelen een vrij anonieme rol in Oranje. Als je ze niet opstelt, merk je het echt niet met betrekking tot kwaliteit. Voor de categorie Bergwijn, Malen, Stengs, Boadu, Kluivert enzovoort is dat niet erg gezien hun jonge leeftijd, maar als ik dan zo'n verongelijkte Promes voor de camera's zie na de zoveelste onzichtbare interland terwijl hij momenteel wel zo'n beetje op z'n plafond zit; schrijnend! Dan kun je best concluderen dat je jongens als Berghuis, Promes, Babel enzovoort niet eens meer hoeft te selecteren.

17 maart 2020 om 20:21

El Guaje, Malen is een spits en Berghuis een rechtsbuiten, dus hoe kun je dat vergelijken? Ik zou Berghuis op dit moment echt niet willen ruilen voor Bergwijn of Malen bij Feyenoord. Die laatste twee hebben meer potentie, maar ik zie ze echt de kar niet trekken zoals Berghuis dat doet. In zijn huidige vorm zou ik Berghuis zo opstellen in Oranje. Lijkt me juist een goede aanvulling op Depay en Bergwijn/Promes

17 maart 2020 om 20:43

Is z'n huidige vorm dan echt zo speciaal? Ja, in de Eredivisie maar Oranje en een EK is wel even andere koek. Ik vergelijk hem qua niveau een beetje met Promes en die komt er ook niet echt aan te pas in Oranje. Als je dan nagaat dat die jongens wel zo'n beetje aan het plafond zitten, kun je best concluderen dat ze nooit echt iets gaan toevoegen aan Oranje.

17 maart 2020 om 21:55

@sirius dat zou kunnen maar het is niet zo dat Berghuis de afgelopen seizoenen minder presteert als Bergwijn

18 maart 2020 om 12:37

Dat klopt, maar zoveel ontlopen ze elkaar niet en Berghuis is wel ruim 6 jaar ouder. Dan zou ik dus altijd voor een 22-jarige speler gaan waar sowieso nog rek in zit dan een 28-jarige speler die allang bewezen heeft weinig tot niets toe te voegen, ook al is hij wellicht wat beter. Als Berghuis in aanmerking zou komen voor een basisplaats, had hij in de afgelopen 2 jaar al veel meer minuten gemaakt in Oranje.

18 maart 2020 om 13:07

@sirius ja maar dan kan je ook voor een Stengs of Ihatarren gaan die ik beiden meer talent vind hebben als Bergwijn en die nog jonger zijn. imo moet je in een nationaal elftal ook niet kijken naar leeftijd maar naar de beste spelers van dat moment

17 maart 2020 om 17:55

Ik denk niet dat hij met memphis en malen speelt dan zal ipv malen wel promes spelen of heel Mischien zelfs wel babel(jammer genoeg). Ik zelf zou het wel heel interessant vinden met malen en memphis omdat ze beide vanaf de zijkant en in de spits kunnen.

17 maart 2020 om 20:18

Vergeet Ihattaren niet. Die heeft er straks ook weer een jaartje PSV opzitten en is dan 19 jaar. Voor een jongen als Zirkzee is dit ook helemaal niet erg. Die komt er net een beetje door en kan zich nog een jaar ontwikkelen. Voor de talenten van 18-21 jaar is deze ontwikkeling met betrekking tot henzelf zeer interessant.

17 maart 2020 om 21:57

@sirius en Stengs en Boadu heb je ook nog wat ik grote talenten vind met veel groeipotentie

18 maart 2020 om 12:41

Absoluut. Met hen nog veel meer spelers. We zitten in een periode waarin we een flinke aanwas aan jong talent hebben.

17 maart 2020 om 20:25

Wat is er mis met berghuis? Berghuis is een van (en misschien wel) de beste van de eredivisie nu.

17 maart 2020 om 20:45

Maar dat is ook direct het enigste wat hij ooit heeft gespeeld, de Eredivisie. Berghuis is absoluut niet slechter dan de alternatieven, maar ook niet aantoonbaar beter. Promes voegt niets tot nauwelijks iets toe aan Oranje en Berghuis is zo'n beetje van hetzelfde niveau. Die jongens zitten aan hun plafond. Als ze het nu nog niet hebben laten zien, is het onwaarschijnlijk dat ze het in de toekomst nog wel gaan doen.

Meevaller? Onzin, volgend jaar zijn er weer andere geblesseerden die niet mee kunnen doen.

17 maart 2020 om 17:39

Wie weet zijn dat dan wel Babel en Strootman. Dan is dit wel degelijk een meevaller. Ik vind je reactie een beetje te kort door de bocht.

17 maart 2020 om 17:52

@falonso wat je vindt mag je houden, geen woord aan gelogen. Babel en Strootman kunnen echt niet meer in Oranje. Memphis Malen en Bergwijn dient de voorhoede te zijn met Berghuis op de bank

17 maart 2020 om 17:53

@falonso, ik mag toch hopen dat Babel en Strootman er dan inmiddels niet meer bij zijn.

17 maart 2020 om 18:21

Eens! Die twee komen echt te kort. Dan kan je beter een talent meenemen voor op die posities, daar heb je dan in de toekomst wellicht nog plezier van.

17 maart 2020 om 17:52

Het kan onzin zijn. Wie weet zijn het inderdaad volgend jaar Frenkie en Virgil. Maar misschien zijn wij wel topfit en zijn bij Frankrijk bijvoorbeeld Mbappe en Griezmann er niet bij. Voor het Nederlands elftal is dit zeker tegen tegenvaller.

17 maart 2020 om 17:53

@njfromvol dat kan zeker maar Depay is wel veruit de belangrijkste en meest onmisbare speler van dit Oranje imo. zonder hem hebben we echt een zwaar probleem

17 maart 2020 om 17:58

Dat kan.ik denk dat als er een of twee uit het rijtje Van Dijk, De Ligt en De Jong geblesseerd zijn, we ook kommer en kwel roepen.

17 maart 2020 om 18:05

@njfromvol die zouden we zeker missen maar voor een Van Dijk en De Ligt bv hebben we nog een goede verdediger als De Vrij achter de hand die zich ook staande houd in de Europese top. voor Depay hebben we niet zo een speler achter de hand

17 maart 2020 om 18:31

@Japie ik denk dat Frenkie ook onmisbaar is. De Jong of de Roon is nogal een verschil. En het begon bij Oranje pas te draaien toen de Jong er in kwam.

17 maart 2020 om 22:01

@rick1o1 Frenkie is idd ook moeilijk te missen alleen heb je met Wijnaldum nog een goede middenvelder lopen. Depay is imo eigenlijk onze enige aanvaller van internationaal niveau

17 maart 2020 om 17:57

Nj. Beetje te kort door de bocht van jou inderdaad. Het hangt dan wel heel erg van het blessuregeval af dat er dan niet bij is en hoe belangrijk die voor het Nederland Elftal is. Dat met Depay, de belangrijkste speler in dit Nederlands elftal, nu de kans aanzienlijk veel groter is dat hij wel mee doet dat mag best een meevaller genoemd worden.

17 maart 2020 om 20:21

Maar juist dit jaar was het erg penibel omdat we min of meer geen aanval meer hadden. Verdedigend zitten we sowieso wel goed en buiten Frenkie de Jong is ons middenveld ook wel tamelijk breed. Zolang De Jong fit blijft, denk ik dat dit voor Oranje ontzettend voordelig is.

Tot volgend jaar blijkt dat Van Dijk en Wijnaldum geblesseerd zijn. Enig voordeel wat ik kan bedenken is dat vele jonge spelers die we hebben een jaar meer ervaring hebben en er wellicht misschien een paar talentjes bijkomen. Dan denk ik aan spelers als Bijlow, Zirkzee en spelers als Ihatarren en Boadu die weer verder zijn.

17 maart 2020 om 18:17

Hoe meer spelers je hebt die meer klaar zijn om een EK te spelen, hoe meer blessures je kunt opvangen. Nu hebben we op veel positiesl niet zoveel rondlopen en moeten we snel terugvallen op spelers als Babel, Berghuis enzovoorts wanneer de sleutelspeler op die positie wegvalt. Een jaar verder en talenten als Malen, Boadu, Zirkzee, Ihattaren, Stengs, Kluivert, Koopmeiners, Vd Beek, Gravenberch, Wijndal en Bijlow zijn allemaal weer een jaartje verder. Dat zijn toch veelal spelers waar ik de toekomst van Oranje in zie, aangevuld met alle gevestigde namen die er al zijn natuurlijk, waarvan de ''jongere'' spelers ook weer een jaar verder zijn, zoals Frenkie, De Ligt en Dumfries.

17 maart 2020 om 18:18

Bijlow????? Omdat hij weer 2,3 goede wedstrijden had gespeeld? Hij liet onlangs weer tegen PSV zien dat het een middelmatige doelman is bij de doelpunt van Psv.bijlow wordt een stuk beter gemaakt dan hij is.

18 maart 2020 om 10:38

Ja, en Onana was 3 jaar geleden nog een clown op goal die bij Jong Ajax de een na andere blunder maakte. Van der Sar werd op zijn 34/35e pas beschouwd als een wereldkeeper.

De kans dat vdijk of Wijnaldum volgend jaar geblesseerd zijn is niet minder dan wanneer ze in juni geblesseerd zouden zijn.als het seizoen door zou gaan. Die kans is er altijd, juni 2020 of juni 2021 maakt geen verschil in kans op een blessure. Ofwel, een drogreden nu niet blij te zijn dat Depay terug kan komen.wel een voordeel dat de nu zeker geblesseerden een grote kans hebben in 2021 niet geblesseerd te zijn.

Ik ben benieuwd of hij zijn seizoen bij Valencia zou kunnen overtreffen bij Barcelona. Ik denk dat Ronald Koeman beter met Nederlandstalige spelers kan. Dus hierna Ajax of PSV denk ik. Eerst PSV dan Ajax. Dan is de cirkel weer rond. Daarna nog die 3 clubs als TD. Eindigen als directeur van Groningen en praatprogramma's vullen over Barca.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren