Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Het is hard en vreselijk, vooral voor Liverpool, maar dit is de enige uitkomst’

Laatste update:

Door de uitbraak van het coronavirus is ook de Premier League tot stilstand gekomen. Het is de bedoeling dat de Engelse competitie op 4 april weer wordt hervat, maar er wordt ernstig rekening mee gehouden dat de hervatting verder uitgesteld wordt of dat de laatste wedstrijd van het seizoen zelfs al gespeeld is. Alan Shearer is van mening dat er in het laatste geval geen kampioen kan worden aangewezen.

Liverpool gaat momenteel aan de leiding in de Premier League, met een voorsprong van 25 punten op naaste achtervolger Manchester City. The Reds hebben in principe nog zes punten nodig om de landstitel veilig te stellen, maar het is dus nog de vraag of en wanneer de Engelse competitie wordt hervat. “Wanneer, en dat zou iets waanzinnigs zijn, dit seizoen niet afgemaakt kan worden, kan je op geen enkele manier een winnaar aanwijzen”, zo schrijft Shearer in zijn column in The Sun.

Liverpool-fans: 'Goede maatregel, maar hopelijk krijgt Liverpool wel nog de titel'

“Het is hard en vreselijk, vooral voor Liverpool, maar dit is de enige uitkomst. Als je het resterende wedstrijdprogramma niet kan afmaken, kan je ook geen kampioenschap uitdelen of een degradant aanwijzen”, gaat de oud-spits van Southampton, Blackburn Rovers, Newcastle United en de Engelse nationale ploeg verder. “Voor Liverpool zou het ongelofelijk hard zijn. Maar ik zou geen manier zien hoe het eerlijk is hen de landstitel toe te kennen, ondanks dat geen enkele ploeg ze meer zou inhalen. Ze hebben nog zes punten nodig om het kampioenschap binnen te halen, maar die hebben ze nog niet.”

“Dat is de reden dat het seizoen in dat geval als nietig moet worden beschouwd. De situatie was anders geweest als ze de landstitel al hadden veiliggesteld. Maar dat is niet het geval en ondanks dat dit een vreselijk scenario is, is het in mijn ogen de enige optie om geen kampioen aan te wijzen”, concludeert Shearer. Hij stelt dat het een ‘rare tijd’ moet zijn voor de spelers van Liverpool, aangezien ze moeten wachten of ze hun sterke seizoen kunnen voortzetten. “Het is aan hen om professioneel en gedisciplineerd te blijven, tot ze weten wat er verder gaat gebeuren.”

Ben jij het met Alan Shearer eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Totale onzin. Of je geeft Liverpool het kampioenschap, of je gaat verder met het seizoen in een later stadium. Maar om heel het seizoen nietig te verklaren is zeer onterecht. Niet alleen voor Liverpool, maar ook voor clubs als Leicester en Sheffield die nu boven hun kunnen presteren.

16 maart 2020 om 09:04

Dit soort gekkies zoeken louter spanning en sensatie. Ondanks dat er geen voetbal gespeeld wordt in Engeland moeten de krantjes verkocht worden...

16 maart 2020 om 09:35

Alan Shearer een gekkie noemen? Dat is een zeer gerespecteerde oud-voetballer, mocht je dat niet weten.. hij geeft zijn mening en zo vreemd is die niet eens.. als we nu nog 2 maanden niet kunnen spelen gaat het seizoen niet afgemaakt worden, dan moeten er keuzes gemaakt worden die sowieso drastisch en voor verschillende partijen negatief uitpakken, er is dan geen goede keuze meer

16 maart 2020 om 09:42

Ik vind zijn mening wel dermate vreemd dat ik hem een gekkie noem. Om in maart aan te kondigen dat de meest drastische maatregel getroffen moet worden vind ik echt idioot. Er zijn zat gerespecteerde oud-voetballers die best onder de categorie gekkies kunnen vallen, zeker in Engeland. Als je dit zegt dan kan ik de betreffende persoon best als gekkie classificeren. Oud-voetballer betekent absoluut niet dat je de belangen van alle betrokken organisaties begrijpt.

16 maart 2020 om 09:59

@aadmaat, als je Alan Shearer niet niet kent mag je uberhaupt geen mening over de premier league hebben.

16 maart 2020 om 10:11

@aadmaat maar hij begrijpt de belangen wel een stuk beter dan jij dat doet...

16 maart 2020 om 10:11

Dit is onzin.. want stel dat je het seizoen dus wel geldig verklaard, en dan? Ga je Norwich en Aston-Villa direct laten degraderen? Met nog ?9? Wedstrijden te spelen? Zie je dat als een optie? Het idee gaat nu om dan dus leeds en west bromwich erbij te betrekken en het seizoen evengoed nietig te laten verklaren. Het zou heel onrechtvaardig zijn die andere twee ploegen eruit te zetten naar mijn mening. En helaas ja dan is het heel lullig en onterecht maar dan is Liverpool geen kampioen, ookal zijn ze dat natuurlijk wel.

16 maart 2020 om 10:14

EmileSteele, waar maak je uit op dat ik Alan Shearer niet ken? Dat je mijn mening over zijn opmerking niet waarderen kan ik nog begrijpen, maar ik zeg nergens dat ik hem niet ken...

16 maart 2020 om 10:16

Lieve Mick, je loopt een beetje vooruit op de zaken net als Shearer. Soms moet je een situatie even aankijken en dan daarop acteren. Het heeft heel weinig zin om nu al te praten over het nietig verklaren van de competitie.

16 maart 2020 om 10:18

London Calling, stel jij dat Shearer door zijn uitvoerende rol in de voetballerij heel veel verstand heeft van de bedrijfskundige kant ervan? Lijkt me dat hij wel het een en ander weet, maar niet dat hij daar echt heel veel expertise in heeft.

16 maart 2020 om 10:47

@aadmaat, maar die heb jij ook zeker nietje kop in het zand blijven steken en met mensen levens spelen lijkt me bedrijfskundig nog slechter in deze situatie. Dus misschien moet je eerst even een keer gaan nadenken voordat je andre mensen beticht van het hebben van domme - sensatie zoekende meningen.

16 maart 2020 om 11:09

Zeker niet je kop in het zand steken en uiteraard pas weer spelen op het moment dat het echt veilig is. Ben je het er wel over eens dat het niet zo handig is om nu al dit soort ingrijpende maatregelen te opperen en ze te presenteren als de meest geschikte oplossing? Uiteraard moet je niet met levens spelen en moet je zorgen voor een aantal zaken: de IC’s moeten voldoende capaciteit hebben, het personeel in de zorg moet voldoende capaciteit hebben en de economische processen moeten zo snel en veilig mogelijk weer verder gaan. Het virus zal zich verspreiden en slachtoffers gaan opleveren, vooral onder ouderen en kwetsbare mensen. Natuurlijk zullen er, evenals bij een andere vorm van griep, ook jongeren ernstige gezondheidsproblemen ervaren. Gelukkig zal het meerendeel er met een paar vervelende nachten vanaf komen. Het grote probleem vind ik dat men op economisch vlak alle reserves aan het aanspreken is en na deze grieppandemie de gevolgen daarvan zal ervaren. Daarom opteer ik voor rust en kalmte, vervelend vind ik dan ook dat mensen als Shearer in dit geval zeer ingrijpende maatregelen opteren in de media. Het is niet leuk dat mensen ziek worden, maar ook zeker niet leuk als je na deze pandemie met heel de wereld in een recessie terechtkomt en dat bijvoorbeeld de zorgkosten verder stijgen. Dan is het helemaal vervelend als mensen met k*** en/of andere nare fysieke mankementen hun eigen zorgkosten niet meer kunnen betalen. De koers naar die situatie zetten we nu wel in doordat mensen zich laten leiden door angst wat begrijpelijk is, maar wat niet heel goed is voor de economie. Onder druk van heel veel mensen heeft de regering nu ook besloten om de scholen te sluiten. Dit voelt goed vanuit oogpunt van gezondheid, maar is o zo slecht voor de portemonnee. Zeker de portemonnee van zelfstandigen en mensen die op tijdelijke basis werken bij organisaties.

16 maart 2020 om 11:23

Ja. Want ook zij hebben net zoveel wedstrijden gespeeld als een Liverpool of iedereen in de competitie..ik ben het met je eens als zij een aantal wedstrijden zouden achter lopen, en op basis van die wedstrijden de stand nog kan veranderen.maar als iedereen evenveel wedstrijden heeft gespeeld, dan is er toch niets op tegen om de stand als eindstand uit te roepen, en een kampioen aan te wijzen, ploegen laten degraderen en promoveren??hoe zie jij het nietig verklaren van een seizoen dan voor je? Wat doe je met de europese competities volgend seizoen? Wat doe je met spelers waarvan contracten aflopen of spelers die gedurende dit seizoen al verkocht zijn? Het is geen Fifa waar je alles 'even' uitstelt he...

16 maart 2020 om 12:59

Als je met dit soort argumenten aankomt als de koploper ruim 25 punten voorstaat lijkt het me niet meer dan logisch dat Liverpool als kampioen word aangewezen. Leuk dat hij een gerespecteerd oud-voetballer is, maar z'n argumenten komen nogal dom over. Het lijkt dan ook meer uit een vorm van eigenbelang (misschien clubvoorkeur of iets dergelijks).

16 maart 2020 om 09:15

Welke oplossing zou je dan aandragen? Vrijwel elke beslissing die je neemt, benadeelt wel iemand. Waarom zouden de belangen van Liverpool het zwaarst moeten wegen? In het geval van Liverpool is het misschien wel vrij duidelijk hoe de kaarten liggen, maar voor vrijwel alle andere clubs die nog strijden om plaatsen die ergens recht op geven (europees voetbal, lijfsbehoud) zeer zeker niet. Er is geen draaiboek voor situaties zoals deze, dus er zal sowieso gewoon ad hoc een invulling aan gegeven gaan moeten worden. Maar ik zie echt geen enkele reden waarom de belangen van Liverpool hierbij dan zwaarder zouden moeten wegen dan de belangen van andere clubs.

16 maart 2020 om 09:23

Het virus is vrij serieus, net als griep. De competitie ligt nu drie weken stil, ik weet toch zeker dat de spelers die nu ziek zijn dan zijn genezen en je als club gewoon 18 fitte spelers moet kunnen leveren. Aangezien de belangen zo zwaar wegen, we hebben het over honderden miljoenen, kun je de competitie dan beter uitspelen zonder publiek. De reden dat men nu niet speelt heeft toch een hoop te maken met het publiek en niet zozeer met de spelers en staf.

16 maart 2020 om 09:40

Dit is zo kortzichtig. Dan heb je alsnog groepen van tientallen zo niet honderden mensen per wedstrijd die heen en weer moeten reizen en zo het virus weer heel makkelijk kunnen verspreiden. Daarnaast hebben we ook wel gezien dat er altijd supporters zijn die zich alsnog verzamelen bij het stadion, samenkomen om in een kroeg/bij vrienden de wedstrijd te kijken, etc.

16 maart 2020 om 09:43

De reden dat men nu niet speelt, heeft te maken met het zoveel mogelijk beperken van interpersoonlijke contacten. Je lijkt niet te beseffen dat er bij het draaiende houden van een competitie wel wat meer komt kijken dan een handjevol spelers in een leeg stadion. Komt nog bij dat het natuurlijk niet zo eenvoudig is als "de huidige spelers even laten uitzieken, en dan weer verder". De rest is dan nog steeds niet immuun, dus het risico op besmetting in de selecties (en in bredere zin dus de voetbalorganisaties als geheel) is dan nog steeds reëel. Tot slot komt daar nog bij dat de financiële belangen in de voetbalwereld echt in het niet vallen bij de financiële belangen van veel andere sectoren die nu geraakt worden, dus er is ook niet echt een noodzaak om voor voetbal per se een uitzondering te maken.

16 maart 2020 om 09:44

Ik kan me niet voorstellen dat de competities over 3 weken weer van start gaan. Vooralsnog zijn er een hoop landen met maar halve maatregelen, net als Nederland. Daarbij doen er in Engeland al helemaal gekke ideeën de rondte. Het zou mij niet verbazen als er in Engeland en Nederland pas over 2 maanden weer gevoetbald wordt.

16 maart 2020 om 09:55

Geef het kampioenschap aan Liverpool en laat play-offs spelen voor Europees en degradatie.

16 maart 2020 om 09:55

Laten we in ieder geval even de situatie rustig bekijken. De wereld kan er over drie weken heel anders uitzien. Ik vind het gewoon heel vreemd om nu dit soort drastische maatregelen te opperen als de beste oplossing. Over drie weken kan het dat de ic’s leegstromen en er weer nieuwe mogelijkheden zijn. Shearer weet wat voor bereik hij heeft en ik vind hem niet geschikt om over dit onderwerp een groot publiek aan te spreken.

16 maart 2020 om 10:04

Volgens mij heeft liverpool nog steeds niet de benodigde punten. Dus geen kampioenschap. Zo simpel is het.

16 maart 2020 om 10:47

Dit de eindstand en geen degradatie. En wel promotie van de andere divisie 's. En volgend seizoen meer degradanten

16 maart 2020 om 10:57

En clubs als Wolves, Sheffield, Tottenham en Arsenal hebben dan maar pech dat ze Europese plekken mislopen? Hoewel ze daar nog alle kans op hebben? En dat allemaal zodat Liverpool per se tot kampioen uitgeroepen kan worden? Niet dat Liverpool het kampioenschap niet verdient, zelden zal een kampioenschap meer verdiend zijn geweest. Maar ik vind het nogal wat om de belangen van allerlei andere clubs te schaden door toepassing van ad hoc regels die vooral tot doel hebben Liverpool tot kampioen uit te kunnen roepen.

16 maart 2020 om 11:07

Welke andere optie is er dan? Op welke manier kan je een Sheffield wel compenseren dan? Ze hebben er geen recht op obv de huidige stand. En Sheffield heeft er ook geen recht op obv vorig jaar..

16 maart 2020 om 11:18

Mee eens. Plus het feit dat veel spelers weer opgetraind moeten worden, dit kan ook weer weken duren. De competitie gaat echt maanden stilliggen ben ik bang voor... EK opschuiven en de competities in de zomer door laten gaan lijkt me de beste en eerlijkste optie. De situatie voor Liverpool is natuurlijk vervelend, maar ik denk nog veel meer aan de teams die strijden tegen degradatie, die gaan nooit akkoord met een gedwongen degradatie die op papier wordt uitgesproken. En terecht!

16 maart 2020 om 09:28

@hangover96 je snapt toch wel dat er enorm veel verandert voor Liverpool... Die CL plaats is dit seizoen nooit een probleem geweest. Ze kunnen voor t eerst sinds 30 jaar kampioen worden...nu gaat dat wellicht niet door, of zonder fans, in een leeg stadion, geen huldiging...enz enz... Das voor de club gewoon een drama (op sportief gebied dan, niet te vergelijken met de echte drama's).maar goed...als t zo is, dan is t zo

16 maart 2020 om 09:31

waarom totale onzin?wat als dit nog aanhoudt tot juli?wil je dan eerst dit jaar afmaken, dan gelijk beginnen met het nieuwe seizoen en het ek erachteraan.ze hebben nu mooi die datum van begin april genoemd, maar in Engeland en Nederland is de situatie nog lang niet zo ver als in Italie en ook daar is het einde nog lang niet in zicht.de kans dat er begin april weer gevoetbald wordt is heel erg klein. En dan moet je ergens keuzes gaan maken en welke keuze je ook maakt...hij is ruk.want als je nu zegt dat Liverpool kampioen is, moet je ook de andere standen aanhouden. De strijd om degradatie is enorm spannend en daar staat eigenlijk nog veel meer op het spel dan het kampioenschap. Degraderen kost gewoon 200 miljoen pond

16 maart 2020 om 09:42

Ja, maar in Nederland en Spanje is iedereen het er dus wel mee eens dat de competitie maar gewoon direct is afgelopen zonder kampioen. Natuurlijk zijn er een hoop mensen die er over nadenken, en er zal vast iets slims bedacht worden, maar het blijft wel moeilijk. Iedereen realiseert zich dat hoe dan ook Liverpool de echte kampioen is. Maar er zullen altijd clubs en mensen blijven zeggen: "ja, maar ze zijn nog geen kampioen dus het seizoen moet maar nietig verklaart worden".ik heb echt geen idee hoe ze dit overal gaan oplossen, maar het zou voor iedereen fijn zijn als er een passende oplossing komt.

16 maart 2020 om 10:13

Het zou inieder geval een rare kampioenschap zijn. Het had natuurlijk mooier geweest als Liverpool zonder al dat drama kampioen had gespeeld en als ik me niet vergis konden ze officieel kampioen zijn tegen City. Als je de kampioenschap geeft aan Liverpool gezien de context gaat dat qua glans toch jammer zijn. Waarom we zo doen is omdat Liverpool al lang geen kampioen hebben gespeeld. Ik denk persoonlijk dat ze de kampioenschap niet aan Liverpool zal toekennen! Er zijn teveel negatieve koppen gekomen dat het mij doet vermoeden dat ik gelijk ga hebben

16 maart 2020 om 10:39

Sowieso is het oneerlijk voor wie er dan ook in welk land dan ook bovenaan staat. Die hebben hun best gedaan daar te staan en bij het einde van een competitie, hoe dan ook het einde is, hebben gewoon het recht zich kampioen te noemen. Hoe zuur voor een nummer 2 ook. Voor een nieuw seizoen moeten er ook Europese tickets verdeeld worden. Dit geld dan net zo voor promotie of degradatie. Waarom al dat gedoe om ineens competities nietig te verklaren terwijl je ook de huidige stand kan gebruiken. Bijna elke competitie is sowieso al voor over de 70 tot 75 procent gespeeld.

16 maart 2020 om 10:58

En het is al even oneerlijk voor wie pakweg 5de of 6de staat op 3 punten van de 4de plaats en dus CL voetbal. Zeker als er nog gemiddeld 8-10 wedstrijden te spelen zijn. Dat verhaal geldt ook voor de ploegen die onderaan staan. Een ploeg die momenteel 1 punt onder de streep staat, met nog 10 wedstrijden te spelen, moet dus maar accepteren dat ze degraderen?

16 maart 2020 om 11:08

Een wedstrijd dat 60 minuten gespeeld is en wordt afgelast kent ook geen winnaar. Deze maatregel is sneu voor een club dat 5-0 voor staat en beschermert een team dat 2-1 achterstraat maar ondertussen met 2 man meer op het veld.

Maw seizoen. Moet ongeldig verklaard worden wat sneu is voor Liverpool, Leicester, leeds en westbromwich.

16 maart 2020 om 10:55

Waarom onzin? Het enige dat je met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan stellen is dat Liverpool kampioen zou worden. Daarnaast zijn nog alle CL plaatsen te verdelen, de EL plaatsen en de degradatieplaatsen. Met nog een groot aantal wedstrijden te spelen, zou het voor 19 van de 20 ploegen onfair zijn de huidige stand als eindstand te nemen.

16 maart 2020 om 11:41

Oneens, als je de scenario's naast elkaar legt dan lijkt dit mij over het algemeen genomen de meest reele oplossing ALS Corona over 1 a 2 maanden weer overgewaaid is. Volgend jaar gewoon opnieuw beginnen aan dit seizoen. Het is wrang, ik gun het Liverpool enorm, maar ik vind 'oplossingen' die hier aangedragen worden als vanaf september het seizoen afmaken en daarna iedereen maar 1x treffen oid nog oneerlijker.

16 maart 2020 om 11:51

Het is vooruitlopen op de feiten, maar het is wel degelijk logisch en terecht het seizoen nietig te verklaren wanneer het niet afgemaakt kan worden omdat de pandemie uit de klauwen loopt, ondanks dat het tegen jouw rechtvaardigheidsgevoel ingaat. Er is immers nog niets gewonnen, dus valt er geen winnaar aan te wijzen; dit is logisch! Ik vind het is verbijsterend dat mensen die reageren op hun onderbuikgevoel i.p.v. hun hersenen het durven hebben over onzin en zelfs over gekkies (@aadmaat) durven spreken. Al die duimpjes omhoog vind ik vrij apart als je nagaat dat volwassen mannen 1,2kg aan hersenen in hun schedel hebben. Wat betreft het niet spelen zonder publiek is vooralsnog ook logisch; voetballen wordt gedaan voor het volk, en dus met publiek, al kan ik mij voorstellen dat de competities worden hervat zonder publiek indien dat veilig is. maar ik kan mij net zo goed voorstellen dat er niet meer gespeeld wordt dit seizoen en dat er nergens een kampioen wordt uitgeroepen in Europa.

16 maart 2020 om 12:21

Zo;n virus is nou eenmaal onterecht. Een kampioesschap geven aan een club die dat in theorie niet is, dat is ook onterecht.shearer heeft gewoone een punt. Hoe klote het allemaal ook is; doen alsof dit seizoen niet heeft plaatsgevonden is de meest eerlijke manier omdat een onafgemaakt seizoen simpelweg ongeldig is voor een eindstand.dat geld voor clubs die zouden gaan promoveren, voor clubs die om degradatie strijden. Clubs die finale spelen en clubs die bovenaan staan.je kan niet de ene een prijs geven omdat dit gegund wordt; want dat is het, er mist een belangrijke kwalificatie, en tegen de ander zeggen; helaas maar we pakken de huidige stand dus jij hebt pech.nietig verklaren, volgend jaar met zn allen opnieuw.

Gewoon kampioenschap toekennen aan Liverpool.stand bevriezen, prijzen toekennen. Het is niet ideaal, maar nietig verklaren kent alleen maar verliezers. (behalve de degradatiekandidaten)

16 maart 2020 om 10:48

Precies, want hoe zouden ze anders de clubs toewijzen die volgend jaar in de Europese toernooien spelen?

16 maart 2020 om 11:45

Gemakkelijk, iedereen die dit seizoen Europees speelde, want dat wordt ook niet afgemaakt.

16 maart 2020 om 11:45

'nietig verklaren kent alleen maar verliezers' dit is zo'n onzin.. bovendien zal geen club die degradeert/ geen europees voetbal haalt het accepteren als ze op basis van een onaf, dus geen rechtsgeldige ranglijst degraderen. Helemaal juridisch gezien is het hele seizoen nietig verklaren veel meer te billijken, en gewoon opnieuw te beginnen vanaf september. Dus ook geen 2x half seizoen oid.

16 maart 2020 om 11:53

Nietig verklaren is in mijn ogen beter dan stand bevriezen. Er zijn teams met inhaal wedstrijden, het ene team heeft een zwaardere schema achter de rug. Feit blijft, zolang er niks 100 duidelijk is, is het onmogelijk om een conclusie te trekken. Er strijden 6/7 teams voor plek 4, de nummer 4 Chelsea kan Leicester city inhalen, Arsenal heeft 1 wedstrijd minder gespeeld dan de rest.je kan natuurlijk wel een hoge threshold invoeren. Op basis van de threshold kan Liverpool kampioen worden. Het seizoen afmaken heeft uiteraard mijn voorkeur.

Absolute onzin, vanwege het puntenverschil kun je ze beter gewoon kampioen maken en de onderste paar teams als het weer kan paar duels tegen elkaar als soort playoffs voor degradatie

16 maart 2020 om 09:08

Ook al hebben ze z’n grote voorsprong kan je niet zeggen dat ze kampioen worden maar de rest moet nog spelen voor Europees voetbal en degradatie. Daar gaat natuurlijk niemand mee akkoord. Hervatten, alles zo laten of nietig verklaren zijn denk ik. Want als je zegt dat ze kampioen zijn moet je alles ook zo laten vind ik. En voor heel veel teams staat er nog genoeg op het spel.

16 maart 2020 om 09:25

Iedereen weet dat liverpool kampioen zou worden. Dit heeft zelfs de CEO van Man City toegegeven. Ik denk dat er vanuit de andere teams geen weerstand is om Liverpool kanpioen te maken. De rest kan je dan alsnog anders invullen.

16 maart 2020 om 09:37

Nietig verklaren is toch wel een krankzinnige oplossing die alleen voor sensatiezoekers die zich thuis of op werk vervelen mogelijk is. De resterende tien wedstrijden kan je in een heel snel programma afwerken, zonder publiek.

16 maart 2020 om 09:51

Wanneer dan? In 2021? Want dit gaat nog wel even duren hoor.

16 maart 2020 om 10:09

Gezien de laatste wedstrijden is dat vreemd genoeg helemaal geen zekerheidje dat ze dit maar even doen. Los van het feit dat ze heel veel wedstrijden (waar ze de betere waren) net hebben gewonnen. Je kunt niet iemand tot kampioen bekronen als men nog niet het benodigde aantal punten heeft. Jammer voor liverpool, maar is niet anders.

16 maart 2020 om 10:42

@aadmaat Je kop in het zand blijven steken dat is pas debiel...er kan op dit moment zo wie zo niet gespeeld worden omdat er de nodige mensen in en rond het voetbal in quarantaine zitten.daarnaast gaan we hier mogelijk naar een situatie toe zoals in spanje en italie waarin bijeenkomsten boven de 5 mensen niet meer mogen. Dan krijg je wedstrijden van 2 tegen twee met alleen een wissel voor de thuisclub en de coaching via skype over de video schermen of zo. Ze gaan er hier van uit dat de piek van dit hele gebeuren pas over 10 tot 12 weken ligt, dan moet het nog een paar weken uitrazen. Dus over een maand of 4 - 5 kunnen we weer over naar de orde van de dag. Als dat de situatie is dan kunnen we beter kijken hoe we daar op een goede en zo eerlijk mogelijk manier naar toe kunnen werken in plaats van wanhopig te blijven roepen dat mensen die vooruit willen kijken debiele sensatiezoekers zijn.

16 maart 2020 om 11:48

Nietig verklaren is absoluut niet krankzinnig. Het is gewoon zo dat als dit seizoen niet volledig afgemaakt kan worden, waar het nu op lijkt het eigenlijk niet te rechtvaardigen is dat clubs op basis van dit onaffe, dus oneerlijke seizoen consequenties ondervinden, positief of negatief.

16 maart 2020 om 12:44

Musi doe eens normaal. Geen zekerheidje dat Liverpool kampioen zou worden?

Ze moestel 2 winnen uit 9 (als Man City alle resterende wedstrijden wint). Liverpool heeft heel het seizoen maar 1 keer verloren. En nu zouden ze meer dan 7 uit 9 verliezen? Gast...

Speel de eerste helft van komend seizoen de resterende competities uit,alle nationale en internationale bekercompetities idem en doe 2e helft van het seizoen een hele competitie waarbij ploegen elkaar maar 1x treffen (met een zo eerlijk mogelijk speelschema voor iedereen)en dan volgende zomer Ek. Want ik denk,dat we nog wel even zoet zijn met dat virus.

16 maart 2020 om 09:10

Lastig omdat als je pech hebt je alleen maar grote ploegen uit hebt. Wat je zegt is niet eens heel slecht maar dan zou je Europees misschien minder wedstrijden moeten gaan spelen en minder teams. Gewoon twee groepen en kruisfinales.

16 maart 2020 om 10:40

Maar transfers dan (bv Ziyech naar Chelsea)? Dat is toch niet mogelijk?! Hoe jammer het ook is voor Liverpool en Ajax (etc), competie laten vervallen lijkt me de beste optie. Er is tijd te kort.

16 maart 2020 om 10:44

@Scouserper ik vind dit zo'n gek idee nog niet. Iedereen een eerlijke kans en na het EK weer normaal verder. De promovendi zullen het alleen lastig krijgen wanneer ze iedereen maar 1x treffen. Desondanks moet iedereen hier schikken en inleveren, dat is nu eenmaal de situatie. Ik ben het helemaal eens met je idee.

16 maart 2020 om 11:49

Dan heb je 2 oneerlijke seizoenen ipv 1. Ik vind dan Sheares oplossing beter, hoe cru het ook is voor Liverpool.

Natuurlijk kan je in Engeland wel een kampioen aanwijzen.. Met zo'n verschil + nog maar 6 punten nodig in 9 wedstrijden.. Iedereen is ervan overtuigd dat Liverpool kampioen zou worden lijkt me. Zelfs de achtervolgers zouden hier denk ik mee akkoord gaan.

16 maart 2020 om 12:54

Hangover 96,ik heb de simpele en eerlijke oplossing! Normaal gesproken worden de wedstrijden verschillend van elk seizoen van elkaar gespeeld.mocht het niet mogelijk zijn dit seizoen af te maken, dan moeten ze uiteindelijk het nieuwe seizoen beginnen in de volgorde van de wedstrijden die nu nog afgewerkt moet worden.deze potten tellen dan dubbel in de zin als volgt: je resultaat telt dan zowel als afsluiting van de wedstrijden van het vorig seizoen als het nieuwe seizoen. En dit doe je natuurlijk enkel voor de ontbrekende wedstrijden.zo op die manier belast je de spelers niet extra, en heeft iedereen net zoveel kans om de plekken wel of niet te halen van vorig seizoen en het nieuwe seizoen. Zo zou Liverpool theoretisch zelf de titel niet hoeven te halen, wat in de praktijk natuurlijk niet gaat gebeuren.op die manier kunnen de rest van de ploegen die voor Europees voetballen ook eerlijk hun tickets verdienen. Enkel degradatie en promotie wordt dan 1 jaar uitgesteld. Maar je kan dezelfde opzet ook voor de 2e league gebruiken!

16 maart 2020 om 09:22

Sterker nog: maar 6 in 9 wedstrijden. Natuurlijk wordt LFC kampioen, daar twijfelt al lang niemand meer aan. Liverpool is ook niet het probleem met de competitie, ik denk dat iedereen wel er vanuit gaat dat ze die titel krijgen. Maar dan? Van plek 4 tot 11 staat het enorm dicht op elkaar, en onderin staat het ook enorm dicht bij elkaar. Vooral dat zijn de probleemgevallen. En daar komt nog bij dat niet ieder team evenveel wedstrijden heeft gespeeld.

16 maart 2020 om 09:31

Enkel man city, arsenal, shef united en aston villa hebben een wedstrijd minder gespeeld. Laat ze die wedstrijd nog inhalen, dan is er meer dan 75% van de wedstrijden gespeeld. Dan kan je de stand als eindstand gebruiken. Je kan dan kiezen om play-offs te houden voor belangrijke plekken, zoals europees voetbal of degradatie. Laat daarbij enkel de teams die 3 punten of minder achterstand hebben hieraan deelnemen. Dan heb je een redelijk eerlijke oplossing al is er nooit een volledig eerlijke oplossing te bedenken

16 maart 2020 om 09:46

Dit is competievervalsing Niels. Sommige teams hebben de top al gehad andere moeten tegen teams die nergens voor spelen. Om dit zo te doen is gewoon apart.

16 maart 2020 om 10:34

@Arsenal-Gunner Ik ben blij dat je dit argument aandraagt omdat het me verbaast hoeveel mensen dan maar play-offs aandragen als oplossing. Dat is echt vrijwel altijd geredeneerd vanuit een bepaald clubbelang, want het is inderdaad competitievervalsing van het zuiverste soort.

16 maart 2020 om 11:10

@ The Shins het probleem is wel een beetje dat alles buiten het gewoon uitspelen met publiek voor het einde van het seizoen wel voor iemand niet eerlijk is. Aan alle alternatieven zitten haken en ogen. En zelfs als het nog lukt om voor juli alles af te werken kun je je afvragen of dat nog wel eerlijk is.

16 maart 2020 om 11:28

Niels, dat is niet heel eerlijk tegenover de rest. City speelt dan nergens meer om, waardoor Arsenal drie belangrijke punten kan bijschrijven. Sheffield en Aston Villa moeten dan weer wel vol aan de bak. En vergelijk ook de speelschema's van de clubs, sommige clubs hebben een veel zwaarder programma dan een ander team. Playoffs is gewoon onzin, en gaat niet gebeuren. Alles voor Juli afwerken is niet te doen. Ten eerste gaat het waarschijnlijk nog wel een maand duren voordat de competities uberhaupt door zullen gaan, als het niet nog langer is, en ten tweede zijn er gewoon nog veel wedstrijden die gespeeld moeten worden.

16 maart 2020 om 11:31

@london Calling Ja, daar ben ik het volledig met je eens. Het is hoe dan ook een lastige keuze, ik wil alleen maar betogen dat het belang van Liverpool door het vrijwel zekere kampioenschap niet zwaarder weegt dan het belang van alle andere clubs.

Toch wel typisch dat na de vicevoorzitter van WHU ook Shearer zich laat lenen om nog wat extra zout in de wonden te strooien van Liverpool door middel van een column in dit pulpblaadje. Verder is het afwachten, maar met de dag lijkt een voetbalkampioenschap van minder belang te worden.

16 maart 2020 om 09:25

Ja, hoe durft Shearer in een column de actualiteit die heel de wereld bezighoudt aan te snijden en daarin zijn overdenkingen over de gevolgen voor het voetbalseizoen te zetten. Voortaan moet ie dat maar niet meer doen zodat mensen als lfc11 er niet over vallen.

16 maart 2020 om 09:34

Rustig aan. Hij mag prima zijn mening geven en zijn overdenkingen over de gevolgen voor de voetbalwereld. Als jij het verband niet ziet tussen een negatief scenario voor Liverpool in eerst een open brief en nu een column in een pulpblaadje wat met een reden in Liverpool geboycot wordt, dan houdt het op.

16 maart 2020 om 10:43

Alan Shearer heeft natuurlijk een verleden bij onder andere Newcastle en Blackburn Rovers, maar hij heeft de laatste jaren wel echt een goede reputatie opgebouwd als analist. Daarnaast zegt hij echt niet zo iets geks want ik ben het er an sich wel mee eens. Het is inderdaad helemaal niet leuk voor Liverpool, maar de alternatieven zijn voor andere clubs nog slechter. In het land der blinden is eenoog koning zegt men dan.

16 maart 2020 om 10:47

Nog wat extra zout in de wonden te strooien van Liverpool? Het gaat om de gevolgen voor de gehele competitie, waarom weegt het belang van Liverpool zwaarder dan het belang van pak en beet Bournemouth? Liverpool wordt benoemd omdat ze met een straatlengte voorstaan en het daarom extra zuur voor ze is, maar de competitie draait niet alleen om Liverpool. Vind het eerlijk gezegd toch ietwat overtrokken om dit op te vatten als 'zout in de wonden strooien'.

Denk misschien dat het beste is om Liverpool kampioen te maken. Dit is natuurlijk onzin met die voorsprong die ze hebben. Verder misschien geen degradanten dit jaar en een mini toernooi om de Eu plekken.

Nietig verklaren zou inderdaad het meest eerlijke zijn, vooral voor de teams in de degradatie zone.

16 maart 2020 om 11:10

Waarom.. Die hebben toch net zoveel wedstrijden gespeeld als Liverpool die 25 punten los staat?? Je staat waar je staat. Of dat nu na 5, 10, of 40 wedstrijden is. Zolang iedereen maar evenveel wedstrijden gespeeld heeft..

16 maart 2020 om 11:28

Dat is te simpel gedacht. Ten eerste heeft nog niet iedereen exact evenveel wedstrijden gespeeld, maar zelfs als je daaraan voorbij gaat heeft niet iedereen die wedstrijden gespeeld tegen dezelfde tegenstanders. Als je die lijn van redeneren zou volgen, is het een stuk eerlijker om het klassement van de winterstop over te nemen. Dan heeft iedereen exact één keer tegen elk ander team gespeeld. En zou Liverpool overigens nog steeds kampioen zijn.

Slaat natuurlijk helemaal nergens op, zo'n straatlengte voorsprong rechtvaardigd het toekennen van een kampioenschap al zou het niet helemaal kunnen worden afgemaakt.
Mocht er dit seizoen niet meer gespeeld kunnen worden dan kan je volgend seizoen trouwens ook de eerste speelrondes hetzelfde maken als de nu resterende rondes en die voor beide seizoenen laten tellen.

Ik zou er voor kiezen om seizoen 20/21 te schrappen en volgend jaar gebruiken om alles in te halen. Geen haast, geen stress, geen dubbele agenda's.

16 maart 2020 om 09:55

Eens. Ik denk ook dat we de komende maanden nog niet voetballen, wellicht einde van het jaar. Dan kan je dit seizoen eind 2020 af te maken en het seizoen 2020/2021 een half seizoen te maken. Veel eerder gaat deze crisis toch niet opgelost zijn. De Ek's en Wk's kunnen allen een jaar opschuiven en de CL en EL kunnen in 2020/2021 een verkorte format hebben zonder returns en de helft van de poulewedstrijden (net zoals dat al werkt op Ek's en Wk's).

16 maart 2020 om 10:45

Voor de clubs natuurlijk wel een financiele ramp, wat heel veel stress gaat opleveren. Voor veel clubs betekend het namelijk een jaar niet of nauwelijks inkomsten, terwijl contracten met spelers gewoon doorlopen. Voor de betreffende thuiswedstrijden is immers al betaald door de fans. In het geval van Nederland heb je clubs die dan in een jaar 8 wedstrijden gaan spelen. Daar kun jeje club niet mee overeind houden.

16 maart 2020 om 13:13

@master D, daar heb je wel een heel goed punt. Misschien is mijn optie toch iets te makkelijk gedacht...

16 maart 2020 om 11:11

Hoe vul je de Europese competities in dan? Liverpool kan sinds 30!! jaar weer kampioen worden....

Ze bewandelen een compleet verkeerde weg met dit soort opmerkingen. Maak je borst maar nat voor de hoeveelheid rechtszaken die hieruit volgen. Zowel bovenin als onderin zijn de belangen te groot, maar ook de belangen uit de Championship (promovendi lopen bizar veel geld mis). Denk ook aan variabele beloningen voor het aantal gespeelde wedstrijden en vergoedingen voor kampioenschap en/of lijfbehoud. Zoveel mensen met hoge posities roepen nu enorm rare en domme dingen, van zulke mensen verwacht je juist enige creativiteit en het vermogen tot verder denken.

Aankomend seizoen net als in Argentinie doen. Eerste helft van het seizoen het corona seizoen uitspelen en tweede helft van het seizoen een competitie spelen zonder uit en thuis.

Ik snap de punten van Shearer.
Alleen Liverpool staat 25 punten voor!

In tegenstelling tot de overige competities is het in Engeland wel duidelijk wie er kampioen gaat worden.

Spanje, Duitsland, Italië, NL.. zijn de competities nog onbeslist.
Niemand zou het raar vinden als Liverpool het kampioenschap wordt gegeven.

1 ding is zeker, Liverpool moet zowiezo de beker krijgen. 25 punten is gewoon te bizar voor woorden, stel dat er nu 6 punten tussen zou zitten dan zou ik het nog begrijpen. Maar 25!!!!

Als je alle andere toernooien schrapt kun je toch gewoon 2 wedstrijden per week afwerken? Druk programma, ja, maar ik denk dat iedereen daar wel mee kan leven. Met nog 9 a 10 wedstrijden op het programma kun je het dan in 5 weken afwerken. Start je half april ben je dus nog voor juni klaar. Afhankelijk van hoe lang het virus nog zal duren, natuurlijk, maar dat moet best te doen zijn denk ik.

Ongelooflijk, ze moeten dan de titel gewoon aan Liverpool geven! Ze staan nota bene 25 punten voor terwijl Man City alle wedstrijden moet winnen en Liverpool ze allemaal moet verliezen om nog een kans te maken. Als de competitie nog spannend was zoals in NL of Duitsland, a la... heel zuur voor Liverpool nu ze eindelijk een keer heel dichtbij zijn. Laten we hopen dat deze situatie zo snel mogelijk voorbij is, en dat mensen veilig zijn! Stay safe!

Zou fijn zijn als we allemaal de komende 2 weken niet meer praten over welke maatregelen genomen moeten worden als......... Want wat vast staat nu, is dat we het gewoon niet weten. Laten we eerst maar eens wachten tot eind maart en dan de schade opmaken en een besluit nemen. De Uefa komt morgen bij elkaar en zal de komende weken wel met updates komen. Dit zelfe geld voor de nationale bonden, zij komen wel met een voorstel waar alle clubs over mogen stemmen.

Wat een onzin zeg. Liverpool heeft het hele seizoen gedomineerd alsof ze nu alles gaan verliezen. Geef ze toch het kampioenschap.

Oplossing lijkt me vrij simpel. Of je roept de huidige stand op als eind stand. Resultaat : Liverpool kampioen.of je pakt de stand in de winterstop (al hadden ze die niet in Engeland, dus de stand wanneer de competitie op de helft was) als eind stand. Resultaat : Liverpool kampioen.hetzelfde zal je in alle competities moeten gaan doen. Alleen dan kan je voorkomen dat je de komende jaren nog 'last' gaat krijgen en het schema op de schop moet.

16 maart 2020 om 11:41

Ik zal je een nieuwtje vertellen, de competitie bestaat nog uit 19 andere ploegen dan Liverpool. Ploegen op wie een beslissing een veel grotere impact hebben dan of Liverpool een beker krijgt of niet. De huidige stand nemen slaat nergens op, aangezien niet iedereen evenveel wedstrijden gespeeld heeft (laat staan in hoeverre deze teams allemaal een evenwichtig programma gehad hebben). Wil jij een Aston Villa laten degraderen, terwijl veel concurrenten een wedstrijd meer hebben mogen spelen en binnen 2 punten staan? Wil jij een Watford dat juist sinds januari zijn punten pakt laten degraderen omdat we alleen de eerste 19 wedstrijden mee laten tellen? Dat zijn keuzes die echt impact hebben. Voor de CL-plaatsen precies hetzelfde. Ga je de Wolves of Man Utd bevoordelen door 1 van jouw genoemde keuzes en wat te doen met Sheffield? Die hebben nog een wedstrijd te goed waarmee ze op plek 5 terecht kunnen komen (een mogelijke CL-plaats gezien de situatie van Man City).

16 maart 2020 om 13:51

Ja dus? Die hebben dan toch net zoveel wedstrijden gespeeld als Liverpool. Dat Liverpool toevallig meer punten heeft bij elkaar weten te sprokkelen doet er dan toch niet toe?als jij gewoon lees wat hierboven schreef.je moet een moment pakken waarop iedereen evenveel wedstrijden gespeeld heeft. Het liefst in het midden van de competitie. In Nederland de winterstop en in Engeland zal je op basis van het aantal wedstrijden moeten doen.hoe leg jij uit tegen een Liverpool dat in 30 jaar geen kampioen is geworden, vervolgens 29 wedstrijden in de competitie een voorsprong van 22 punten heeft? Ja sorry maar de afgelopen 29 wedstrijden hebben jullie voor spek en bonen gespeeld, dus de salarissen etc.. zijn voor niets uitgegeven?hoe leg jij het tegen Leicester City uit dat een droom seizoen heeft, 5 punten los van Chelsea en het CL voetbal kan ruiken dat ook zij voor nop hebben gespeeld en weer vanaf 0 kunnen beginnen??en begin dan niet over, ja maar in September kunnen zij het seizoen toch hervatten? Want dat kan niet. Er zullen spelers (transfervrij)vertrekken.. Hoe regel jij de transfermarkt? Mag je wel spelers aantrekken? Stel City koopt Messi, maar ze zijn allang over de helft van de competitie waardoor er ploegen zijn die niet tegen Messi zullen spelen...zoals een Ziyech... Moet hij het seizoen afmaken, ondanks hij op dit moment contractueel vast ligt bij Chelsea?en wat doen we uberhaupt met CL voetbal volgend seizoen? Geen groepsfase meer?kortom, je haalt jezelf enorm veel ellende op de hals wanneer je voor de meest creatieve oplossingen kiest. Terwijl je een platform moet creeren waarop zoveel mogelijk facetten voor iedereen gelijk is.. En dan kom je in mijn ogen al snel op het aantal gespeelde wedstrijden aan...

Dit kunnen ze niet maken tegenover liverpool met 22 punten
voorsprong op de nummer 2
manchester city,dan zouden
ze inderdaad (de engelse voetbalbond) liverpool gewoon
het kampioenschap moeten geven

16 maart 2020 om 11:15

Al stonden ze op basis van doelsaldo op 1 (zoals Ajax vs. Az)..zolang iedereen maar evenveel wedstrijden heeft gespeeld, dan is de oplossing toch niet zo lastig. Helemaal in Nederland niet waar er twee competitie helfden bestaan.je zit met contracten, balansen (geld) en sponsoren.. Het uistellen van een seizoen (zoals hierboven geopperd wordt) kan niet zomaar...

Je kan toch gewoon vanaf september verder? Dan wordt het maar een kort seizoen. Die gast3n hebben niet voor niets zoveel wedstrijdem gespeeld.

Ik vond Alan Shearer een zeer respectabele spits. Absoluut een legende, maar het is zo jammer dat de haat die men in Engeland heeft tegen Liverpool zelfs zo ver gaat dat dit soort onzin wordt uitgekraamd.

Nou ken ik de huidige situatie niet in de premier league, maareh… Shearer zegt: Maar ik zou geen manier hoe het eerlijk is hen de landstitel toe te kennen, ondanks dat geen enkele ploeg ze meer zou inhalen. waarom zijn ze dan al niet tot kampioen gekroond als geen enkele club ze meer kan inhalen? Dus zijn betoog vind ik erg vreemd.

16 maart 2020 om 12:05

Hij bedoeld in de praktijk zal niemand ze meer inhalen met zo een voorsprong van 25 punten (!) op nr 2. Maar mathematisch kunnen ze nog ingehaald worden. Je wordt pas gekroond als je mathematisch kampioen bent.

16 maart 2020 om 12:46

Begrijp ik helemaal. alleen vind ik het dan vreemd om dat uit de mond van Shearer te horen. Juist hij als ex prof moet weten dat zolang het nog kan, je dat soort dingen niet moet zeggen.

Ben het volledig eens met Shearer. Er zijn dingen die sport nu eenmaal overstijgen. Liverpool de titel 'geven'? Aub zeg, zo werkt het niet. Je moet officieel kampioen worden, of ze moesten mathematisch al kampioen geweest zijn. Ik denk ook niet dat Liverpool op deze manier het kampioenschap zou willen vieren. Maarja, mensen en hun onderbuikgevoelens altijd.

16 maart 2020 om 12:44

Volledig eens? Je maakt een grapje mag ik hopen? Liverpool gaat 100% kampioen worden, en dat mag onder geen voorwaarde ontnomen worden!

16 maart 2020 om 13:27

Ze zouden kampioen worden ja, maar het moet officieel zijn. Dat snap je toch zelf ook wel.

16 maart 2020 om 12:49

Idd wat je zegt,maar dat betekent dan ook dat op een geschikt tijdstip de competitie uitgespeeld moet gaan worden,want dan kun je pas officieel kampioen worden toch?

16 maart 2020 om 13:38

Niemand geeft Liverpool (of ieder andere club die op dit moment bovenaan staat in de competities) de titel.. Daar hebben ze tot een week of twee geleden keihard voor moeten werken.het zou een schande zijn als zij het kampioenschap moeten missen.. Je moet naar een situatie toe waar iedereen net zoveel wedstrijden heeft gespeeld, en dat moment als eindstand nemen. Je kroont nr 1 tot kampioen, verdeelt de europese tickets en je laat de onderste ploegen degraderen..vervolgens begin je in Augustus weer fris en fruitig aan een nieuw seizoen..waat mensen al snel overheen kijken is het feit dat alles contractueel vast ligt. Vaak tot en met Juni/juli..

16 maart 2020 om 14:46

Je gaat gewoon niet hier unaniem uitkomen met alle voetbalclubs in een competitie. Vandaar dat de competitie schrappen en de stand van vorig seizoen pakken voor het verdelen van de Europese tickets naar mijn mening het eerlijkste is. Je kan niet een half seizoen laten tellen als een heel seizoen en dit neemt toch alle glans van een eventuele titel toch weg. Je gaat dan gewoon de boeken in als de corona kampioen, daar heeft niemand wat aan. Het pakken van de stand in het midden van de competitie is ook een slechte oplossing omdat het dan niet eerlijk is i.v.m. uit en thuis duels. Bij elke oplossing zijn er verliezers en moet je dus voor de oplossing kiezen dat de competitie niet meetelt.

16 maart 2020 om 18:25

Zij hebben niets te willen.. Er zijn bijna 30 wedstrijden gespeeld. Dan sta je waar je hoort te staan. Ongeacht of er nog 4 of 10 wedstrijden te voetballen zijn. Liverpool heeft een enorme huishouding, sponsoren en eigenaren die na 30 jaar af zien eindelijk weer eens kampioen gaan worden. Ook zonder Corona was dat namelijk gebeurt, want wist je dat ze een voorsprong hebben van 22 punten??

Het is geen computerspelletje waar je zo maar even een competitie de prullenbak in gooit...

Kijk naar Leicester City.. Vertel het maar tegen ze dat ze de CL niet in mogen volgend seizoen, ondanks hun voorsprong van 5 punten op Chelsea...

16 maart 2020 om 22:13

Waarom hebben Liverpool en Leicester wel wat te willen en ploegen als Bournemouth, Chelsea en Aston Villa niet? Bournemouth zou nu op 1 doelpunt verschil degraderen en zij hebben ook een enorme huishouding, sponsoren en eigenaren die graag volgend jaar nog premier league zouden willen spelen. De competitie is niet afgemaakt en je kan pas kampioen worden als je de beste bent door 2 keer tegen alle andere competitiegenoten te spelen. Iedereen weet dat Liverpool mijlenver voorstaat op de rest en ze zonder corona inderdaad kampioen waren geworden maar nu is corona er en kan je het gewoon niet afmaken. Onvolledige competitie dus ongeldig

Er is maar 1 eerlijke uitkomst, en dat is dat Liverpool kampioen wordt! Niets meer of minder! Eindelijk na 30 jaar gaan ze kampioen worden, en dan zou ze dat ontnomen worden, dit na zo een mega voorsprong, waar de rest toch niet meer bij zou komen!en indien het niet in te halen is, zelfs dit jaar, dan stellen ze het maar uit tot volgende jaar. Ze moeten verder gaan waar ze waren gebleven...zo simpel ligt het. Of ze spelen zonder publiek. Dit is een unicum wat Liverpool nu heeft gepresteerd, zo een voorsprong! Dan zou het echt zwaar onfair zijn dat ze de titel moeten opgeven.

Ik heb een goed idee hoe men toch niets extra hoeft te doen. Ze weten wat de resterende wedstrijden zijn, mocht het niet meer mogelijk zijn om die in te halen, dan begin je uiteindelijk de nieuwe competitie met dezelfde potten in de volgorde zoals ze nog uitgespeeld moesten worden.je hebt dan zeg maar een wedstrijd die dubbel telt...zowel in het vorige als huidige seizoen. Op die manier kan je het meest eerlijke uitslag geven. Liverpool wordt dan alsnog gewoon kampioen en het nieuwe seizoen heeft dan geen extra wedstrijden buiten de reguliere.denk dat dit een simpele en meest eerlijke oplossing zou zijn. En mochten de wedstrijden toch doorgaan dit seizoen maak je ze gewoon af. maar we moeten rekening ermee houden dat dit niet zal gebeuren.

16 maart 2020 om 13:57

En wat doe je met spelers die ondertussen elders een contract hebben getekend? Een Ziyech die vanaf 1 juli (of juni) een speler van Chelsea is??dan zorg je toch juist voor competitie vervalsing?als City het in hun kop haalt om Messi (noem maar een voorbeeld) binnen te halen omdat zij kosten wat het kost CL voetbal willen behalen... Er zijn al ploegen die 2 keer tegen City hebben gespeeld... Hoe wil je dit oplossen?het voetbal bestaat veelal uit contracten die van begin seizoen (augustus) tot eind seizoen (juni/juli) lopen.. Hoe denk jij dit op te lossen?een oplossing waar je echt niets voor hoeft te doen, en volgend seizoen op 0 kan beginnen?die bestaat er wel degelijk, bekroon Liverpool tot kampioen. Huur in de zomer een bus voor de parade (als het virus is gaan liggen).. En feesten maar.dan kan je in Augustus weer lekker vanaf 0 beginnen. Europees voetbal blijft gelijk, Liverpool heeft na 30 jaar eindelijk weer eens de titel op naar de volgende..

16 maart 2020 om 16:41

Er is geen totale oplossing...zo simpel ligt het...maar beter dan de resultaten wissen...liverpool wordt 100% gegarandeerd kampioen en dat zou desastreus zijn als dit ongedaan wordt gemaakt!ook voor Ajax en andere ploegen heeft het gevolgen...wij verliezen ook weer spelers...zo simpel ligt het helaas. Alles wissen is pas je reinste competitie vervalsing. En anders vlaggen ze nu maar af waar iedereen staat...simpel.

Ik heb wel een idee om de competitie in te korten. Dit seizoen is afgelopen. Dan in augustus, uitgaande het EK aat niet door, begin je met een paar mini-competities. Liverpool sowieso kampioen aangezien ze dat hoe dan ook zouden worden. Nummer 2 t/m 10 spelen een competitie om CL en EL plekken. En de onderste 4 eentje om degradatie. Deze toernooien in max 2 weken afhandelen. Betekent wellicht 3 wedstrijden per week voor een club, maar dat kan toch, schaf je bv komend jaar de League cup af scheelt al weer wat wedstrijden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren