Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Krijgt de Eredivisie een vrouwelijke trainer? ‘Ik zou in gesprek gaan’

Laatste update:

Sarina Wiegman zou zeker welwillend staan voor het trainerschap bij een club in het betaald voetbal. De bondscoach van de Oranje Leeuwinnen is geboren en getogen in Den Haag en kreeg in een interview met Omroep West de vraag of ze in zou gaan op mogelijke avances van ADO Den Haag, waar nu Alan Pardew voor de selectie staat.

“Ik zou wel in gesprek gaan”, vertelt Wiegman zaterdag aan de regionale omroep. “Uiteindelijk wil je altijd weten wat de visie van de club is. Dat weet je natuurlijk enigszins al. Je wilt weten welke voorwaarden er zijn, hoe de toekomst eruitziet en met welke budgetten je werkt. Dus ik zou zeker een eerste gesprek aangaan.”

“En naar aanleiding daarvan kijken: wat verwachten ze van mij als coach, wat verwacht ik van de club”, legt Wiegman uit. “En ook: als je de eerste vrouw bent, komt er een hoop bij kijken. Hoe ga je daar mee om? Hoe je het wendt of keert, ik kan wel net doen alsof het niets teweeg zou brengen, maar dat zou het zeker wel doen.”

De vijftigjarige Wiegman was tussen 2007 en 2014 al voor ADO werkzaam. Na twee periodes als assistent-bondscoach van de Oranje Leeuwinnen werd de oud-voetbalster in januari 2017 aangesteld als bondscoach. In 2017 werd het EK in eigen land veroverd en afgelopen zomer werd de WK-finale van de Verenigde Staten verloren.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoewel ik vrouwen zeker in staat acht dit te doen moet je dit niet willen

Macho cultuur in de kleedkamer , die gaan simpelweg niet een vrouw serieus nemen als het op tactiek etc aankomt.

Noem me maar ouderwets , ik weet dat het gevoelig ligt in 2020 maar vrouwen moeten bij het vrouwen voetbal blijven en mannen bij het mannenvoetbal.

14 maart 2020 om 17:39

Ik ben het niet helemaal met je eens. Mannen kunnen veel betekenen in het vrouwenvoetbal.

14 maart 2020 om 17:44

Mee eens. Ik wil niet concluderen dat vrouwen onmogelijk in het mannenvoetbal zouden kunnen slagen, maar het zou een bijna onmogelijke opgave worden. De kleedkamer cultuur in het mannen voetbal is een totaal andere wereld aan die van het vrouwen voetbal.

14 maart 2020 om 18:09

Ik zou persoonlijk alles aannemen van een vrouw die weet wat ze doet. Ik zie niet in waarom niet. Heb zovaak vrouwelijke chefs gehad op werk en zolang ze hun werk goed deden was er niks aan de hand. Zou een beetje kinderachtig zijn als voetballers daar anders over denken om eerlijk te zijn

14 maart 2020 om 18:10

Ben het meerendeels met je eens. Heb niks tegenover vrouwen of vrouwenvoetbal natuurlijk, ik geniet wel van vrouwenvoetbal, zitten echt welke goeie voetbalsters tussen maar ik moet wel eerlijk bekennen dat wanneer er een mannelijke tacticus naar het vrouwenvoetbal komt, je het gelijk wel gelijk kunt zien. Neem even Foppe de Haan als voorbeeld, kwam als assistent voor het Nederlands vrouwenelftal in 2017 en de vrouwen wonnen toen gelijk het EK. Tuurlijk hebben ze ook wel een geweldige lichting met Martens, Miedema, Groenen en van der Gragt maar de hand van Foppe de Haan was zeker te zien in het tactisch opzicht.al met al is Wiegman natuurlijk een goeie trainer maar ADO kan toch beter opzoek gaan naar een mannelijke trainer.

14 maart 2020 om 19:08

Ze hadden en hebben een mannelijke trainer wat is daar zogoed aan. Wiegman kan het niet veel slechter doen. Maar ik hoop dat ze de vrouwen vlijft trainen. En ze zou dom zijn om bij een club gaan die totaal geen visie en beleid hebben.

14 maart 2020 om 22:09

Maar Agueroo, er zijn natuurlijk meer mannelijke trainers in het vrouwenvoetbal bij dr andere landen die niks hebben gewonnen toen omdat NL won. Wil dat dan concluderen dat de mannen niks kunnen en dat er vrouwen aan het roer moeten staan? Dat NL het EK won lag denk ik vooral aan de goede lichting, de saamhorigheid in het team en dat er in NL gevoetbald werd. Dat Foppe iets deed was een minimaal verschil imo.

14 maart 2020 om 18:48

Dat is wel een beetje een 'self-fulfilling prophecy'. Zolang vrouwen niet het mannenvoetbal instappen vanwege de cultuur zal die cultuur juist door die afwezigheid van vrouwen in stand gehouden worden. Zo blijf je in die cirkel hangen: er heerst een bepaalde cultuur -> vrouwen treden niet toe -> die cultuur blijft in stand -> vrouwen treden niet toe, en ga zo maar door. Ik denk dat het niet lang meer gaat duren voordat er een capabel vrouw naam gaat maken in het mannenvoetbal. Wat echter belangrijk is is dat het niet geforceerd gaat voelen, want dan zal de weerstand alleen maar heviger gaan worden.Edit: Ik dacht, omdat dit artikel over Wiegman ging, dat ik niet duidelijk hoefde te maken dat ik een vrouwelijke coach bedoelde. Daar zat ik blijkbaar verkeerd want sommige blijken te denken dat ik een speelster bedoelde.

14 maart 2020 om 19:05

Dat kan alleen als het een man-wijf is, want mannen hebben gewoon veel meer kracht. Zelfs de spelers waarvan wij zeggen dat die op techniek speelt ipv kracht. Gaat dus nooit een vrouw met de mannen meedoen. Dit kan alleen op amateur niveau.

14 maart 2020 om 20:32

Kan helemaal niet op amateur niveau.. de 0-15 spelers rollen de oranje leeuwinnen op puur op fysieke kracht, Laat staan bij het heren voetbal. Die-ene bedoeld denk ik een coach/assistente.

14 maart 2020 om 22:10

Er is een groot verschil tussen een heel team van vrouwen en een vrouw. Een heel team met het fysiek van Brian Ruiz zou ook tegen de jeugd verliezen.

Zouden ze kunnen doen als ze voor het einde van de competitie al gedegradeerd zijn.

14 maart 2020 om 22:10

Zou wel moeten, want als titel staat: vrouwelijke trainer in eredivisie. Anders staat ze gewoon als trainer in de KKD

Ik wil absoluut niet zeggen dat ze geen goede trainster is, maar om nu in de Eredivisie aan de slag te gaan.... het is nogal een mannenwereld en de vraag is of je daarin kan aarden. Het is niet voor niets dat er zo weinig vrouwen bepaalde functies binnen de voetballerij bekleden, nogal krom, maar wel de realiteit. Maar goed, er zal toch eens een vrouw die stap moeten zetten, dan heeft Wiegman wel een aardige CV.

14 maart 2020 om 17:54

Maar als de eerste vrouw direct door het ijs zakt (dat hoeft niet eens zozeer aan haar te liggen), kan het nog wel jaren duren voordat zo'n kans zich weer voor gaat doen. Bovendien denk ik niet dat clubs in de situatie van ADO gaan experimenteren met dit soort dingen als de nadelen vele malen groter zijn dan de voordelen.

14 maart 2020 om 17:58

Tja het is inderdaad de vraag of het lukt binnen de mannenwereld, maar als je het nooit probeert weet je het ook niet. Ik denk eigenlijk dat het wel kan lukken, vrouwen hebben overal in de samenleving al leidinggevende posities, ook in plekken waar een machocultuur heerst (het leger, politie). Waarom zou het dan in het voetbal niet kunnen? Ook heeft ze haar strepen wel verdiend want het EK winnen en finale WK halen zijn echt goede prestaties. Veel slechter dan Pardew kan ze het sowieso niet doen trouwens...

14 maart 2020 om 23:46

@perry19, Ik denk dat het vooral komt door het volgende:bij de politie en in het leger werken zowel mannen als vrouwen waarover je de leiding hebt, bij het mannenvoetbal heb je alleen de leiding over mannen. Ik denk dat dit voor elke sport lastig te accepteren is. Ik kan me bijvoorbeeld ook niet voorstellen dat een mannenhockey team door vrouwen gecoacht wordt.

15 maart 2020 om 13:24

@antonieajax dit wat zegt is juist het probleem van de meeste mensen! Wat in het verleden vaker gebeurd is. Niemand geloofde in dat een donkere man leiding kon geven aan een land, poef! Obama aan de macht is USA er slechter van geworden? Een vrouw aan de macht? Merkel in Duitsland nu al zoveel jaar de baas. Wat is het verschil tussen of het nou een man, vrouw, Europees, Afrikaans of Aziatisch? Als Wiegman de leider-capaciteiten heeft wat houd het tegen? Ik zou alleen als Wiegman zijnde niet doen om afbreuk te doen aan haar eigen loopbaan. ADO is nou niet de club die het bestuur en technisch hart plus de aanhang heeft die haar het gevoel kunnen geven dat ze het echt kan gaan doen.

14 maart 2020 om 17:59

De overwegingen die jij noemt vind ik meer aan de club om daar naar te kijken voordat ze een vrouw benaderen. Het is niet dat Wiegman een telefoontje uit Den Haag verwacht met het verzoek of ze trainer wil worden. Als zo'n kans zou komen moet je hem gewoon pakken als vrouw.

Niks mis mee als vrouwen hun intrede doen in het mannen voetbal. Maar Sarina Wiegman? Wat een zelfingenomen irritante vrouw is dat. Neemt nooit wat aan van een ander en heeft altijd zo'n minachtend glimlachje rond haar mond. Ze eist de aandacht maar al te graag op. Nee, dat gaat botsen met mannelijke spelers en bestuurders. Jammer, want ze snapt het spelletje best wel.

14 maart 2020 om 22:12

Waar is dit dan op gebaseerd? Mourinho is ook zelfingenomen, die word ook serieus genomen.

14 maart 2020 om 22:46

Ja, maar Wiegman is zelfingenomen EN een vrouw. Als er frictie ontstaat door haar persoonlijkheid zullen mensen haar geslacht al snel als reden gebruiken, of dat nou werkelijk zo is of niet. Zeker de media die toch hun eigen draai aan alles geeft, laat staan zoiets.

15 maart 2020 om 07:56

Voetbalzone ban deze persoon. Ik wordt al misselijk als ik dit lees. Wat een disrespect voor Sarina en vrouwen in het algemeen zeg. 10 jaar geleden waren er bijna nergens vrouwen aan het roer en nu zijn mensen erachter dat een vrouwlijke baas niet zo verkeerd hoeft te zijn. Beetje zoals het etenvan vegetarische vleesvervangers, er hangt demening in de lucht dat het niet te vreten is, maar als je het stiekem op je bord krijgt, merkt 50% niet eens het verschil. Sarina kan heus wel een stootje hebben, is mentaal ijzersterk en zou nog wel eens succes kunnen hebben in deze 'mannenwereld'

15 maart 2020 om 08:46

@adjx. Ja, laten we iedereen bannen die een andere mening heeft dan jij... Ik zie het op korte termijn ook niet gebeuren dat een club een vrouw als hoofdtrainer aanstelt, door de "machocultuur" onder voetballers wordt dat denk ik niet helemaal geaccepteerd. Daarnaast vind ik Woegman ook maar een zelfingenomen vrouw. Ik heb het gevoel dat als het even wat minder gaat bij de club, dat de spelers haar gedrag niet zullen tolereren (helemaal omdat ze een vrouw is). Niet aan beginnen dus.

15 maart 2020 om 09:04

@adjx. Je begrijpt niet wat ik bedoel of wil niet begrijpen wat ik bedoel. Ik vind het prima dat er vrouwen gaan werken in het mannen voetbal. In het geval van Wiegman vind ik haar zeer irritant omdat ze niks van anderen wil aannemen. En dat doet ze altijd met zo'n minachtend lachje. Ze kijkt neer op anderen. Dat irriteert en zorgt ervoor dat mijn haren overeind staan als ik haar zie. Met mij hebben anderen dit ook. Het gaat om het karakter van Wiegman. Niet dat ze vrouw is. Nogmaals, het lijkt mij geweldig dat vrouwen ook werkzaam zijn in het mannen voetbal. En dat jij dan direct vraagt om een ban omdat ik een mening heb die afwijkt van de jouwe of omdat je me niet begrijpt..... Man man man..

15 maart 2020 om 09:08

Mourinho is ook zelfingenomen maar relativeert regelmatig. Zeker nu bij Tottenham. Wiegman eist maar al te graag de prestaties op en doet alsof het hogere wiskunde is. Ze is teveel bezig met 'kijk mij girlpower hebben'. Terwijl dit helemaal niet nodig is. Is nogal een verschil.

Nee, een vrouw als speler of als trainer is gedoemd om te mislukken in het mannenwereldje. Ze zal nooit serieus worden genomen. Niet door de meeste fans, niet door de media en waarschijnlijk ook niet door de spelers.Sommige dingen moet je dus niet willen.Als ze het wel zou doen dan zou ze het dus alleen doen om een hoger salaris te kunnen krijgen.

14 maart 2020 om 18:22

Er zijn inmiddels ook genoeg vrouwelijke officieren in het leger. Als iets een mannenwereld is, is dat het wel. Waarom zou het daar dan wel kunnen en niet in het voetbal? Het zal idd in het begin flink wennen zijn en het zal wel een tijd duren voordat het algemeen geaccepteerd wordt, maar dat proces is binnen de andere 'mannenwerelden' ook succesvol ingezet.

14 maart 2020 om 19:54

Daar hebben ze niet te maken met een zeer grote schare van (kritische) fans en ook niet dagelijks te maken met een zeer kritische pers en media. Daar kunnen ze relatief gezien in de onbekendheid functioneren.

14 maart 2020 om 20:34

@Mitchkot: De mannelijke trainers krijgen daar net zo goed mee te maken. Het zal er altijd op neerkomen dat wanneer je goed presteert je wordt toegezongen in de stadions en er positieve artikelen over je worden geschreven. Verlies je een paar keer wordt je uitgefloten en uitgescholden en in de media wordt je afgebrand. Je zal sowieso een dikke huid moeten hebben voor die functie in ieder geval.

Ik vraag me af of je dan echt serieus genomen word door zo'n groep. Bovendien is zij een hot item vanwege haar prestaties met de Oranje Leeuwinnen en zal dan als voorbeeld dienen. Dan is ADO niet bepaald een lekker instapmoment. Als de prestaties namelijk uitblijven gaat haar net startende carriere in het mannenvoetbal snel weer als een nachtkaars uit en loopt de ontwikkeling op dat gebied direct weer een enorme tik op die je niet zomaar weer herstelt. Verder denk ik niet dat ze bij ADO momenteel zo dom zijn om te gaan experimenteren gezien het feit dat de kans erg groot is dat ze gaan degraderen. Dan hoop je niet op een Sarina Wiegman om de club zo snel mogelijk weer terug te brengen naar de Eredivisie.

Lijkt mij niet meer dan logisch dat ze het gesprek zou aan gaan met Ado. Hoe vaak krijg je als vrouw een kans voor een gesprek om als hoofdtrainer bij de mannentak van een BVO aan te gaan. Als je ziet wat voor onbenullen er soms rondlopen, zou ik niet weten waarom een vrouw geen goede trainer kan zijn. Het gaat natuurlijk ook om het hebben van inzicht en goede trainingsmethodes. Dat is niet man of vrouw gebonden. Denk dat het nog wel even duurt voor er een vrouw hoofdtrainer is bij een Bvo. Ze zullen vast met jeugdelftallen beginnen.

Gruwelijke hekel aan vrouwelijke leidinggevenden. Altijd een bepaalde geforceerde bewijzingsdrang, waardoor ze op verkeerde momenten de strijd aan willen gaan met je. Ik vind vrouwen geen natuurlijke leiders.

14 maart 2020 om 18:18

Hier heb ik ook wel ervaringen mee ja. Die bewijsdrang zorgt soms voor hele rare reacties. Alleen om nou alle vrouwen over een kam te scheren is ook weer overdreven

14 maart 2020 om 18:55

Gangstarr

Wat een vreselijke reactie van je , vrouwen kunnen net zo goed leiden als mannen, misschien soms wel beter omdat ze onder bepaalde omstandigheden betere beslissingen kunnen nemen.

Erg ouderwertse gedachte van je.

14 maart 2020 om 19:05

Rink. Gedachte ? Ik deel mijn ervaringen. Anders dan die social media hippies, deel ik wat ik ervaar en niet wat de meute wil horen. Ik heb het over natuurlijk leiderschap he ? Ik heb het niet over positieve discriminatie en gegeven functies.

14 maart 2020 om 19:06

Doe niet zo politiek correct rink. Tuurlijk zijn er goede vrouwelijke leiders, maar de overdreven bewijsdrang zit er vaak in. Ik ben ook geen voorstander van een x percentage vrouwen verplicht in de top van bedrijven. Een vrouw hoort daar thuis als ze geschikt is, niet omdat ze een vrouw is.

14 maart 2020 om 19:09

Het gaat ook niet over verplichten hier, maar zijn statement dat vrouwen altijd een bewijsdrang hebben en geen natuurlijke leiders zijn. Misschien is het met zijn ervaringen zo, maar mijn leidinggevende heeft dat totaal niet. Ze is gewoon een leider en niemand twijfelt er aan. Tegelijkertijd gaat ze nooit de strijd aan en wilt ze juist mensen vooruit helpen. Denk dat het gedrag vaak van 2 kanten komt. Het accepteren van leiding is ook een ding.

14 maart 2020 om 20:03

Footballvip

Ik zie in mijn dagelijkse leven voldoende vrouwlijke medewerkers die meer leiderschap tonen dan de mannelijke varianten, niets te maken met politiek correct.

14 maart 2020 om 20:06

Het bewijsdrang van lekker tegen de social media "hippies" ingaan zit vooral in jou reactie.

Hoe kan jij nou oordelen over het wel of geen leiderschap van een vrouw? Omdat jij 1 of 2 slechte ervaringen hebt?

Ik heb zelf echt een hekel aan dat geforceerde gedoe tegenwoordig van iedereen , maar jou reactie schiet volledig mis.

14 maart 2020 om 21:07

Als vrouwen in het voetbal zich hetzelfde gedragen als vrouwen bij grenscontroles dan kan ook ik het helaas niet anders dan eens zijn met Gangstarr.

14 maart 2020 om 19:26

Hier kan ik me echt in vinden (ben benieuwd hoelang deze reactie blijft staan). Veel vrouwen hebben die bewijsdwang. Dat ze van die gekke harde maatregelen doen 'want ze zijn even sterk als mannen hoor'. Of van die mannen als ze niet met hun woorden uit kunnen komen en dan zeggen hoe boos ze zijn en ze willen slaan. Dit is overigs geen kritiek op de vrouw. Dit is kritiek op de media. Constant belichten hoe dit geslacht of dit ras zich moet gedragen en hoe belangrijk het is etc. En stel dat ze het slecht doet, is het de schuld van de 'mannenwereld'. (De ironie is dat ik daarom hier op klik, de comment sectie)

14 maart 2020 om 19:30

Totaal niet met je eens. Vooropgesteld dat ik het vervelend voor je vind dat je slechte ervaringen met vrouwelijke leidinggevenden hebt, is mijn ervaring het tegenovergestelde. Ruim 10 jaar als interimmer gewerkt en mijn top 5 van teamleiders en managers bevat toch echt alleen maar vrouwen.

14 maart 2020 om 19:47

Niet mee eens. Heb zeker wel slechte vrouwelijke leidinggevende gehad maar ook ontzettend sterke. Ego is juist een eigenschap die ik bij mannen vind horen. Ouderwets om de seksen langer van elkaar te scheiden, van de grens tot coach. Ik zou er in ieder geval geen moeite mee hebben..

14 maart 2020 om 22:14

Dit is dan ook gewoon sexisme, niet dan?

15 maart 2020 om 08:29

@gangstarr: de meeste mannelijke leidinggevenden die ik heb gehad hadden last van een geforceerde bewijsdrang. De vrouwelijke leidinggevenden stonden op een natuurlijke manier midden in de groep, maar hun leiderschap werd volledig geaccepteerd. Mijn ervaring is dat de geforceerde bewijsdrang bij vrouwen naar boven komt als een groep besluit niets te accepteren alleen vanwege het feit dat ze vrouw is.

Een teamsport waarbij mannen spelen moet je niet door een vrouw laten leiden. Dat gaat gewoon tegen de natuur in. Nu leven we helaas wel in een tijd waarbij men min of meer door opgelegde dwang vrouwen in posities plaatsen waar ze eigenlijk totaal niet geschikt voor zijn.in bepaalde beroepen en veel sporten moet je niet een dame de leiding laten nemen, dat werkt gewoon niet. Zeker in een teamsport niet.sporten die men alleen uitoefent zou het misschien wel kunnen werken maar dat zal dan ook beperkt zijn. Een tennisspeler kan gerust door een vrouw gecoacht kunnen worden en dan vooral het mentale vlak. Ook bij turnen zou het wel kunnen en curling en pijltjes gooien.maar met sporten en dan vooral teamsporten als basketbal, rugby en voetbal moet men niet opdringerig gaan doen om vrouwen aan te stellen want het gaat niet werken.

14 maart 2020 om 19:07

Ik vind het zeer kwalijk dat jij er als vrouw zelf zulke stereotyperingen op na houdt. Vrouwen kunnen prima leiding geven aan mannen joh. Ben opgegroeid in een huishouden met alleen mn moeder en heb nooit een vader gemist. Mijn moeder is altijd zeer capabel geweest om mij en mn broers te leiden en daarnaast heeft zij prima leidinggevende functies vervult op haar werk. Het vergt een bepaald type vrouw, maar om nou te zeggen dat het niet kan is zeer kwalijk. Er zijn vrouwen die hele landen regeren. Wees niet zo streng voor jezelf

14 maart 2020 om 19:09

Je noemt basketbal maar daar zie ik toch echt wel gebeuren dat Becky Hammon de opvolger zal zijn van Gregg Popovich. Het zou mij in ieder geval niet verbazen. Er zitten bij steeds meer, zo niet elke club, al (een) vrouw(en) in de technische staf.

14 maart 2020 om 19:12

@sannedijkstra
In mijn mening is er één probleem en dat zie je hier meteen terug in heel veel reacties: de macho cultuur binnen het voetbal. Er zou totaal geen probleem zijn om Wiegmann bij elke eredivisieclub als assistent te laten werken. Stapje voor stapje. Laat die macho's er maar aan wennen. Op een gegeven moment zou ze best hoofdcoach kunnen worden. Zoals Jesaja heel goed verwoord. Als je zelf een vrouw bent dan steun je met zulke meningen die bekrompenheid.

15 maart 2020 om 08:51

@sannedijjstra: jammer dar je zo reageeert, als je inderdaad een vrouw bent. Op mijn werk heb ik diverse vrouwen op cruciale technische posten zitten. Mijn werkgever zorgt dat iedereen in Nederland En diverse buurlanden ook, er warm bij zit. Wij hebben veel projecten en daar zitten ook vrouwen die projecten aansturen met dezelfde HBO opleiding als mannelijke collega’s. Er gaat nooit iets mis, en deze vrouwen komen even krachtig en deskundig over bij mij en mijn collega’s, onze aannemers (nog grotere macho wereld dan voetbal, namelijk pipeliners), bij overheid waar ze mee moeten overleggen enz.dus een vrouw in de voetbalwereld? No problem!!

De vooroordelen vliegen hier ook meteen om je oren zeg. Wat een geouwehoer zeg. Als of vrouwen geen kwaliteiten hebben. Wiegmann kent toch het spelletje? Juist het feit dat zij soms wat anders denkt zou eens wat goed kunnen doen. Ik heb echt een hekel aan die bekrompenheid wat ik hier lees (of dat extremisme bij bepaalde vrouwen die ook achter elke boom een boze blanke man zien). Waarom maken mensen het soms zo moeilijk?

Geen enkel probleem mee. Vrouwen in de technische staf zou al een goede eerste stap zijn om zo een natuurlijk verloop te bewerkstelligen. (Dan kot het minder geforceerd over voor bepaalde mensen) In de NBA is dit al het geval. Wat dat betreft kan het voetbal daar wel wat van leren.

Allemaal leuk en aardig maar laat ze zich eerst maar bewijzen op een lager niveau. Stap is te groot en kans op succes is daardoor heel klein. Een trainer van een topklasse zet je ook niet ineens in de eredivisie neer dus waarom zou je dat met haar wel doen.

14 maart 2020 om 22:16

Omdat ze net een nationaal team heeft gecoached, een professioneel team?

Ik ben helemaal voor en vind het ook erg leuk om te horen dat het wellicht een optie is voor Ado. Ik vind Alan Pardew een topvent en hij hoeft van mij niet zo zeer weg, maar mocht hij bij degradatie of wat ook zijn biezen pakken dan zou ik Wiegman erg graag aan de kant zien staan. Sowieso kan de voetbalwereld wel wat kwetsbaarheid gebruiken naar mijn idee. Sterker nog, als ik voetballer was zou ik veel liever een vrouwelijke trainer hebben dan een mannelijke trainer.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren