Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Als er iets interessants voorbijkomt, denk ik wel na over vertrek bij Ajax’

Laatste update:

Ajax nam afgelopen zomer na het succesjaar in de Champions League afscheid van Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong. De Amsterdammers slaagden er verder in om de selectie intact te houden en deden met onder meer Quincy Promes, Edson Álvarez en Razvan Marin ook een aantal grote aankopen. Aankomende zomer dreigt echter opnieuw een leegloop en van Hakim Ziyech is al zeker dat hij aankomend seizoen bij Chelsea speelt.

Daley Blind kijkt niet op van alle transfergeruchten rondom zijn ploeg: “Dat was vorig jaar ook zo”, vertelt hij in gesprek met Voetbal International. Ziyech weet sinds de bekendmaking van zijn transfer minder zijn stempel te drukken op het spel van Ajax, maar volgens Blind heeft dit niets te maken met zijn naderende overgang: “Hakim is helemaal niet met zijn hoofd in Londen. Hij heeft gewoon pech gehad met zijn blessure en is nog steeds iemand die het verschil kan en ook weer gaat maken.”

Blind zelf keerde bijna twee jaar geleden terug uit Engeland om weer bij Ajax te gaan spelen. De centrale verdediger sluit echter niet uit dat Manchester United niet zijn enige werkgever in het buitenland zal blijven: “Ik ben deze week dertig geworden. Dat is nog redelijk jong. Als er iets komt waar ik me goed bij voel, zal ik niet op voorhand nee zeggen. Maar laat duidelijk zijn dat ik me goed voel en ontzettend op mijn plek ben bij Ajax. Ik heb mijn vrouw, kind, familie en vrienden om me heen en we spelen bij Ajax topwedstrijden in Europa”, is hij echter stellig.

De Oranje-international gaat ervan uit dat de Amsterdammers na het huidige teleurstellend verlopen Europese seizoen in de toekomst weer een rol van betekenis zullen spelen: “Ik weet dat Marc Overmars (directeur voetbalzaken, red.) daar sinds de start van dit seizoen alweer mee bezig is. Daar heb ik wel vertrouwen in.” Blind heeft na het vertrek van De Jong en De Ligt echter wel gemerkt dat het lastig is om vervangers aan te trekken die er meteen staan: “Toch staat er weer een goed team en dat zal er komende seizoenen heus ook staan. Neemt niet weg dat als er voor mij iets interessants voorbijkomt, ik daar wel over nadenk.”

Denk jij dat Daley Blind volgend seizoen nog voor Ajax speelt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Geen rare gedachtegang.. heeft genoeg kwaliteiten om belangrijk te kunnen zijn in het buitenland. Maar moet zich wel beseffen dat de allergrootste clubs mss niet meer komen voor een speler van 30. Maar clubs als Valencia, Leverkusen, Inter Milan etc.. daar zie ik hem nog wel 3/4 jaar ballen.

Hij legt het ook prima uit. Dus als Ajax zijnde zou ik niet heel bang zijn.

11 maart 2020 om 08:36

Ja, zijn vorm voor de blessure en vorig jaar had ik het zeker niet gek gevonden als hij nog een mooie stap zou maken. Wilt hij naar clubs zoals jij die opnoemt is het wel zaak om snel verbetering te laten zien in zijn huidige vorm, want als er iemand echt minder was laatste wedstrijden was het Blind wel.

11 maart 2020 om 08:50

Inter gaat echt niet voor een slome kleine Blind. En daarbij is Blind 100× minder dan een Skiniar,De Vrij en Godin. Wat nu de norm is voor Inter. Milan zie ik wel zo dom zijn om interesse te tonen, helaas hebben die altijd wel eens intersse in mindere goden als Blind. Nee, ze rijtje clubs zijn veel te hoog gegrepen. Ik zie hem eerder belanden bij Wolfsburg,Werder,Sociedad, hooguit Atalanta, maar alleen omdat Nederlanders hun naar meer smaakt, gok ik. Blind mist te veel kwaliteiten om in een topcompetitie te slagen. Zoals al gebleken.

11 maart 2020 om 09:16

Ik zou niet weten waarom Blind naar Milan wil. In alles behalve de naam en de nationale competitie is het een stap achteruit. Bovendien speelt Milan niet eens europees. Dat je Atalanta ook lager inschat als Milan is ook erg vreemd.

11 maart 2020 om 09:21

@thugvz, begrijpend lezen, ik zeg nergens dat ik Atalanta minder vind. Ik zeg zelfs dat Atalanta het hoogste is waar hij aan de bak zou kunnen. Ik zeg dus ook duidelijk dat Milan wel vaker vist in het "B" categorie types Blind. dus Milan ik bedoelde dat Blind te kort komt voor Milan, dat dusi hooguit bij een Atalanta terecht zou komen maar puur omdat ze goed gaan met Nederlanders..

11 maart 2020 om 10:07

Begrijpend schrijven blijkbaar ook. Dus samenvattend: jij vindt Atalanta wel beter dan Milan, maar Blind zou daar dan alleen terecht komen omdat ze goed gaan met Nederlanders.vreemde theorie.

11 maart 2020 om 10:31

Helemaal geen vreemde theorie @Zlatan... als je Atalanta uit elkaar plukt zijn de spelers buiten Gomez en Zapata niet meer dan oke spelers, maar omdat ze een goed team zijn met elkaar, zitten ze daar ver boven. Blind zou ik daar wel zien slagen met zn landgenoten want dat maakt het makkelijkere. Snap je het nu? bijv Nederland onder Van Gaal kwam echt niet zover omdat we zo geweldig goed waren met spelers als Fer,BMI,Clasie ect maar omdat ze een echt teamgeest en goed tactiek hadden. Waar BMI tegenwoordig uithangt? Geen idee. Maar niet op topniveau. Net zoals veel van de andere jongens uit Oranje van die tijd.

11 maart 2020 om 10:58

Milan vist wel vaker in "b" categorie types want Milan is zelf ook "b" categorie. Afgezien van Donnarumma en Zlatan stelt Milan ook niet zoveel voor. Een Blind in de vorm van voor zijn blessure is te goed voor Milan.daarnaast is Blind niet mislukt bij United. Niet volledig geslaagd, maar zeker niet mislukt!

11 maart 2020 om 15:51

Maurootje.

Wat doe je toch altijd neerbuigend over alles wat niet Italiaans is? Voor een trage, maar slimme voetballer is de serie a toch juist een optie? Daar ligt het tempo het laagst van alle topcompetities en spelen de linies dichter bij elkaar. Komt bij dat de kracht van Blind positioneren en passen is dan kun je dus prima met snelle spelers in de voorste linie op de counter voetballen. Iets wat Italiaanse ploegen over het algemeen goed beheeersen. Skiniar en de Vrij willen misschien wel een stapje omhoog maken en dan zou het helemaal geen gekke gedachte zijn om bij een type Blind uit te komen.

Ik weet niet zo goed bij wat voor club Blind dan zou passen en denk ook niet dat hij zal vertrekken aankomende zomer...voor volgend seizoen vertrouw ik er ook in dat Overmars weer een sterk elftal bij elkaar weet te houden/krijgen. Dit lijkt mij de beste opstelling voor volgend seizoen. Waardoor je alleen een vervanger voor Tagliafico hoeft te halen als die vertrekt. Wijndal lijkt mij de beste optie. Tagliafico verkopen voor 20 tot 25 miljoen en Wijndal ophalen tussen de 9 en 12 miljoen.

Onana
Mazraoui
Schuurs
Blind
Wijndal
Gravenberch
Promes
Martinez
Neres
Tadic
Anthony
11 maart 2020 om 09:18

AZ gaat de hoofdprijs vragen voor Wijndal en dat is echt niet tussen de 8 en 12 miljoen. Daarnaast heeft AZ al aangegeven liever niet meer aan Ajax, PSV of Feyenoord te verkopen omdat ze de concurrentie willen aangaan. Als jij hier aangeeft dat Tagliafico 20-25 moet gaan opleveren denk ik dat Ajax dat bedrag uiteindelijk ook kwijt zal zijn aan Wijndal. Iedereen weet ook dat Ajax geld heeft en dat is ook niet bepaald een voordeel.

11 maart 2020 om 09:38

Waarschijnlijk zullen ze hoger inzetten inderdaad, maar als Wijndal de overstap ook ziet zitten (is geen aanname) dan zal het niet meer worden dan 15 miljoen dan. En voor een linksback van een subtopper uit de eredivisie vind ik dat best veel geld.

11 maart 2020 om 09:41

in deze opstelling heb je een middenveld dat totaal uit balans is. Je krijgt dan een blok spelers voorin en een blok achterin. Precies zoals tegen Lille in de eerste CL wedstrijd. Dat moet je zien te voorkomen

11 maart 2020 om 09:52

Hmmm, ik vond dat in het begin v/h seizoen met Alvarez en Martinez ook. Toen had je ook 6 verdedigers en 4 aanvallers. Was des Ajax en mocht absoluut niet, maar we wonnen er wel mee. Wie zie jij liever op de plek van Gravenberch om het middenveld in balans te brengen?

11 maart 2020 om 11:53

vd Beek zou dat iets beter moeten kunnen met duidelijke instructies en anders zou ik Promes niet op 10 doen. Denk dat Promes op 10 zorgt voor het ontbreken van de connectie. Hij is voetballend niet goed genoeg om als een 10 te spelen. Hij is teveel een aanvaller

11 maart 2020 om 13:53

Sorry, ik heb ik ook liever vd Beek. Alleen acht ik de kans groot dat hij vertrekt.

Ik weet niet waar Blind naar toe zou willen of een interessante uitdaging wilt vinden, maar hij gaat echt niet naar een grotere club dan Ajax. Hij is veels te traag (ook in handelingsnelheid( en is fysiek niet opgewassen om in het buitenland te spelen. Zijn sublieme passing en overzicht gaan m niet overeind houden, dus hij mag zich gelukkig prijzen als hij zijn carierre afsluit bij Ajax

11 maart 2020 om 08:46

Afgelopen weken is wel gebleken waar zijn zwakte ligt.

11 maart 2020 om 10:10

Tuurlijk. Meer dan een jaar Ajax op sleeptouw genomen met prima voetbal en dan op basis van zijn laatste 3 wedstrijden beoordelen waar zijn zwakte ligt.

11 maart 2020 om 11:37

Die zwakte heeft die al jaren hoor, niet een paar wedstrijden. Ajax op sleeptouw genomen ook haha. Bijzonder dat er mensen achter deze overschatte verdediger blijven staan.

11 maart 2020 om 13:58

Blind heeft die zwakte al jaren. Ook bij United al. Hij heeft het de afgelopen 1,5 jaar goed weten te dekken. En vorig jaar was hij natuurlijk enorm complementair met de Ligt

Nah ik betwijfel of er wat langs komt. Na vorig jaar zeker ja maar hij laat het nu niet meer zien. Ik kan me niet voorstellen dat een club hem nu gaat halen. Risico lijkt me te groot

Nou Daley, je bent toch gehaald om een van de leiders te zijn bij Ajax de komende jaren. Tja, het gaat minder met Ajax en er is opeens een opening om te vertrekken. In vorige interviews heb je nog aangegeven dat je zeker nog jaren bij Ajax wil voetballen. Daarnaast zijn er heel veel mensen (voornamelijk bij Ajax) die vinden dat je veel toevoegt aan Ajax. Ik denk niet dat ze in het buitenland zo happig zijn om je te contracteren. Als je een echte ajacied bent, is er toch niks mooiers om je laatste jaren bij Ajax af te sluiten.

11 maart 2020 om 09:19

Hij heeft wel degelijk gezegd toen die weer terugkwam dat hij Ajax niet direct zag als een eindstation, en hij graag nog een keer in een topcompetitie zou willen voetballen, mocht de juiste club voorbijkomen. Als je voetballer bent is er toch niks mooiers om in een topcompetitie te voetballen, bij een club waar je een goed gevoel bij hebt? Hij heeft maar 1 voetballeven hé en om dan je laatste paar jaar daarvan te slijten in de eredivisie? En echte Ajacieden gunnen zo'n speler toch nog wel zo'n stap naar het buitenland?

11 maart 2020 om 09:30

Zoals puntnaarachter ook al zegt, Blind heeft al vanaf het begin aangegeven dat als er mooie clubs voorbijkomen hij daar zeker naar gaat luisteren. Hij heeft niet beweerd nog jaren bij Ajax te blijven, maar dat hij wel goed zit bij Ajax op het moment. Je kan de nieuwsberichten er op na kijken, want elke transferperiode wordt gevraagd aan Blind of hij vertrekt en hij zegt altijd hetzelde: als er een mooie club langskomst, dan ga ik goed nadenken.

11 maart 2020 om 10:25

Een opening om te vertrekken... Je kunt het ook overdrijven he, Blind zegt hier letterlijk niet veel meer dan dat hij niet op voorhand nee zegt en zal nadenken over echt interessante aanbiedingen. Die "opening" om te vertrekken was er al vanaf de eerste dag dat hij weer bij Ajax tekende, en tegelijkertijd hoor je hem ook telkens zeggen dat hij ontzettend goed op zijn plek is bij Ajax. Nog even los van of er wel of geen interesse zal zijn van clubs die je hoger aan kunt slaan dan Ajax.

11 maart 2020 om 14:20

Zo reageer je als je alleen de titel leest en zoals we inmiddels weten zijn die hier tegenwoordig uitsluitend op sensatie gericht. Feitelijk zegt hij alleen: niet bij voorbaat nee. Wat gewoon intelligent is, maar verte van aanstuurt op een vertrek.

Blind, waar dan? In Duitsland heb je niks aan alleen positiespel. Ik kan me Leverkusen met Bosz wel goed voorstellen. Vanuit achteruit de opbouw regelen met een sterke snelle Tah of Topbisoo naast hem.

Denk dat hij meer uit is op contract verlenging. Heeft dat ook al eens aangegeven, een boel mensen zoals Tadic, Neres, Ziyech etc etc etc hebben hun contract opgewaardeerd zien worden. Denk dat dit gewoon een vorm van onderhandelings positie creëeren is!

11 maart 2020 om 10:40

Hij is na ziyech toch de best betaalde speler? Ik hoop iig dat hij blijft. Vond hem de beste vorig jaar maar er moet wel een goede centrale naast hem staan.

Kan me niet voorstellen dat Blind Nederland gaat verlaten. Zo'n avonturier is hij niet. Zoals gezegd bij Ajax zit hij goed en dicht bij familie en vrienden. En met zijn geplaatst kastje zit je in NL ook goed.

Waar denkt dit halfzacht ei dan nog aan de bak te komen ? Is al mislukt bij een echte topclub en word in de eredivisie al eruit gerend door ongeveer iedere snelle aanvaller, nee wel duidelijk dat je met meneertje blind de oorlog nooit zult winnen.

11 maart 2020 om 10:11

Manchester United een echte topclub. Ik welke tijd leef jij dan? En een oorlog win je er mss niet mee, maar vorig jaar wel de titel, de knvb beker en de halve finale van de CL.

11 maart 2020 om 10:31

De halve finale van de CL won Ajax er dan helaas weer niet mee Ik verwacht ook niet dat er nog een boel grote clubs op de stoep zullen staan voor Blind, de echte internationale top wordt hem niet meer, daar is hij te oud voor en mist hij bepaalde kwaliteiten. Hij zal vast nog een aardige dosis aanbiedingen krijgen uit bijv. China, Saudi Arabië en de VS, maar voor het geld zie ik het hem niet doen, en hij lijkt me ook niet het avontuurlijke type dat "altijd al in de VS wilde wonen". Die zit lekker in Amsterdam, gaat ongetwijfeld een Tadic-achtige contractverlenging krijgen en kan dan na zijn loopbaan aan de slag als verdedigerstrainer ofzo, tenzij hij er ambities voor een maatschappelijke carrière op nahoudt?

11 maart 2020 om 11:16

Nee, die halve finale niet idd! Ik zie Blind ook niet zo gauw vertrekken. Is bij Ajax prima op zijn plek en de absolute top zal niet komen voor hem. Verwacht ook 'gewoon' een contractverlenging.

11 maart 2020 om 14:00

Man U werd in 2014 gewoon gezien als echte topclub hoor. Daarnaast is United in alles een topclub. Het heeft nu alleen geen topteam maar qua uitstraling, omzet, aanzien, geschiedenis en impact is het nog steeds wereldtop

11 maart 2020 om 10:27

Gezien het aantal wedstrijden wat hij voor UTD heeft gespeeld, kun je toch moeilijk concluderen dat hij daar gefaald heeft. En dan met Ajax de halve finale CL halen en in een aantal wedstrijden de absolute uitblinker zijn zoals Juve uit! Hij is btw idd niet snel nee. Maar dat maakt hij dus ruim schoots goed in mijn ogen!

11 maart 2020 om 10:56

Waar is dat toch op gebaseerd dat hij mislukt is bij Manu? Heeft genoeg wedstrijden gespeeld daar en ook nog eens prijzen gepakt. Daarnaast zijn er een hoop supporters die hem een warm hart toedragen, lijkt me niet dat je dat snel doet met een speler die mislukt is.

11 maart 2020 om 14:01

Hij heeft veel wedstrijden gespeeld voor United toen ze rond de 6e plek eindigden. Het seizoen dat ze 2e werden, speelde Blind amper. Ze lieten Blind ook makkelijk gaan. Dat supporters hem een warm hart toedragen is leuk voor hem maar dat kan ook prima bij spelers die mislukt zijn. Als je sympathiek bent, kan je alsnog falen. Babovic was ook geliefd in de Kuip maar faalde toch

Ik denk dat Ajax er nu achterkomt dat men qua verdediging heel veel kwaliteit ingeleverd heeft door het vertrek van de Ligt, de Jong en Schöne en men er niet voldoende voor heeft teruggehaald. En ik vind Blind een hele goede voetballer, maar niet zo een goede CV. Overmars heeft iets te doen als ze er komend jaar Europees weer willen staan.

Ik lees weer een boel gemekker op Blind, waarbij meer dan eens wordt geopperd dat hij niet bij een echt betere club dan Ajax aan de bak komt. Dat kan zeker zo zijn, maar ik verwacht eigenlijk niet dat dat zijn ambitie is. Zoals Blind op mij overkomt is hij ook een liefhebber, die absoluut kan genieten van nog een seizoentje op het niveau van pak hem beet AS Roma of Valencia. Puur om een keertje de sfeer in een ander land mee te maken.

Als Blind nog naar een topcompetitie zou willen, dan lijkt me de serie A de beste keuze. Daar wordt het spelletje vaak net wat tactischer gespeeld (al is dat de laatste jaren wel minder geworden dan de schaakpartijen van voorheen) en Blind is daarin wel echt een topper.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren