Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Kraay: ‘Zet hem bij Feyenoord en je hebt er 15 keer meer aan dan Larsson’

Laatste update:

Chidera Ejuke is dit seizoen een van de grote smaakmakers aan de kant van sc Heerenveen en de rappe buitenspeler bezorgde de verdediging van Ajax zaterdagavond ook handenvol werk. De 22-jarige Nigeriaan is tot nu toe goed voor negen doelpunten in de Eredivisie, terwijl hij ook vier assists leverde. Dat laatste getal had nog hoger kunnen zijn als Ejuke tijdens zijn acties wat meer het overzicht bewaart, zo wordt er zondagochtend geconcludeerd bij FOX Sports.

Ploeggenoot Joey Veerman noemt Ejuke bij Goedemorgen Eredivisie ‘echt een hele goed speler’, maar heeft ook wat aanmerkingen: “Hij zet een actie in en dan weet hij zelf waarschijnlijk niet wat hij aan het doen is. Dat klinkt heel gek, maar dat is misschien echt wel zo. Ik sta vaak vrij op de zestien meter en of hij ziet het niet, of hij wil het niet zien. Maar volgens mij ziet hij het echt niet”, legt de middenvelder uit.

“Hij kijkt dan met z’n kop naar beneden of naar de goal. De trainer bespreekt het ook met hem en op het moment zelf ziet hij het gewoon niet, daar kan hij niets aan doen.” Hans Kraay junior is ondanks deze tekortkomingen in het spel van Ejuke wel zeer onder de indruk van de cijfers van de dribbelaar: “Negen goals, hij staat nu twee wedstrijden in de punt. Maar negen goals vanaf de linkerkant, hè.” Kraay ziet een stap naar de top van de Eredivisie dan ook wel weggelegd voor Ejuke: “Zet hem bij Feyenoord neer en daar heb je vijftien keer meer aan dan Sam Larsson (die inmiddels naar Dalian Professional is vertrokken, red.).”

“Ik weet niet of Feyenoord er geld voor heeft om een linksbuiten te kopen, maar dit is wel iets. Medespelers worden er af en toe gek van, trainers zullen er af en toe gek van worden. Maar wat ik mooi vind aan hem, en ik wil hem totaal niet met Arjen Robben vergelijken, maar Robben zoekt je op en gaat langs je heen. Vier keer lukt het niet en de vijfde keer blijft hij het toch doen, terwijl de trainer misschien zegt van ‘breed spelen’. En dit heeft hij ook wel een beetje”, sluit hij af.

Zou jij Chidera Ejuke een goede aanwinst vinden voor Feyenoord?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij zegt dus: Dat medespelers en de eigen trainer er soms gek van worden en 4 keer lukt het niet en 1 keer wel. Dan zou ik die jongen niet kopen.

8 maart 2020 om 11:29

Als je ziet wat hij kan dan moeten je handen als trainer toch jeuken. Ik neem aan dat de juiste trainer hier echt wel wat van kan maken. Zelf heb ik zelden een voetballer gezien met zo’n goede dribbel en best wel scorend vermogen. Ik moet wel zeggen dat Narsingh en Larsson het bij Heerenveen ook heel goed deden, maar presteren bij een topclub is net anders.

8 maart 2020 om 11:35

Narsingh heeft anders prima gepresteerd bij psv.

8 maart 2020 om 12:21

Ik had meer van hem verwacht, vond het echt een topper bij Heerenveen.

8 maart 2020 om 20:29

Ja tot hij zijn kruisband afscheurde is daarna helaas nooit meer de oude geworden.

Ik denk inderdaad dat deze Ejuke er heel goed bij zou passen. Berghuis zou hem vaak kunnen wegsteken, waarna Ejuke dan scoort. Mits hij leert meer overzicht te bewaren, kan hij dan echt een fantastische aanwinst zijn. Ook kan hij zelf een actie inzetten, dat is altijd mooi meegenomen. Ik vraag me alleen wel af of hij het nu al aan zou kunnen, de druk is toch hoger bij Feyenoord.

8 maart 2020 om 11:14

Indien Ejuke overzicht had, speelde hij niet meer in de eredivisie. Hij kan geweldig dribbelen, maar niet schieten, passen of het spel begrijpen

8 maart 2020 om 12:48

Dat had Sinistera ook niet. Leren dat kun je. Bij Feyenoord wordt meer verwacht dus daar zouden ze er meer mee werken terwijl bij Feyenoord zijn ze al blij met wat hij doet.

8 maart 2020 om 13:05

Wat dat betreft doet hij me wel een beetje terugdenken aan Amin Younes. Voor ED begrippen een asociaal goede dribbel en passeert zijn mannetje daardoor ook veelvuldig, maar hij lijkt wel vaak oogkleppen op te hebben, de laatste pass of het goede schot blijven (nog) te vaak uit. Edit: met 9 goals en 4 assists heeft hij toch wel iets meer rendement dan ik in gedachte had moet ik eerlijk toegeven, dat zijn gewoon aardige stats voor een aanvaller in de middenmoot na 25 speelrondes. Maar ik ben ervan overtuigd dat hij, met name qua assists, beter kan als hij wat meer overzicht krijgt tijdens/na zijn passeerbewegingen! Wel een hele leuke speler om te zien, zeker een van de blikvangers van dit Heerenveen!

8 maart 2020 om 14:35

Ik plaats hier toch een kanttekening. Larsson was bij Heerenveen namelijk echt niet slechter dan Ejuke en die viel ook door de mand. Feyenoord moet alleen talentvolle goedkope ED spelers halen en verder in het buitenland kijken.

Toch zijn er maar weinig spelers uit de eredivisie die kunnen aanhaken bij de traditionele top drie. Larsson was ook niet een held bij Feyenoord om eerlijk te zijn. Ik denk dat ploegen als Ajax, Feyenoord en PSV het vooral moeten hebben van eigen jeugd en spelers oppikken vanuit Zuid-Amerika. Zal niet altijd geweldig zijn, maar je ziet dat je met Martinez (tagliafico twee jaar terug) en Senessi voor een redelijk bedrag wel echt goede spelers binnen haalt.

Heerlijke speler die Ejuke. Zou ook bij Ajax en PSV niet misstaan. Waarom haalt Overmars nou Sven Botman naar Ajax en laat deze jongen lopen. Daar ga ik wel voor naar de Arena. er gebeurt altijd wat als hij aan de bal is. een echte publiekslieveling die gewoon goed kan voetballen en super veel dreiging heeft. Barca haalt niet voor niets Braithwait die het uitstekend doet bij Barca. Ejuke vind ik nog een klasse beter dan die Braithwait. Overmars wordt wakker.

8 maart 2020 om 11:19

Sven Botman is van Ajax, wel je feiten kennen als je wat roept.. Ejuke is een goede speler maar hoe gaat ie om met de druk en geringe ruimte als die bij een topclub speelt, nu heeft die zeeën van ruimte elke keer, dat speelt wel makkelijker

8 maart 2020 om 11:20

Holland8, om jou reactie kan ik echt alleen maar lachen. Wat jij allemaal opschrijft is simpelweg gewoon niet serieus te nemen.

8 maart 2020 om 16:40

Sorry @kokkieafca0341 misschien had ik het woordje "terug" moeten schrijven voor "halen". Natuurlijk weet ik dat Botman speler van Ajax is en dat hij gevolgd wordt. Maar blijft een feit dat ik niet begrijp waarom hij teruggehaald wordt terwijl je in Schuurs al een vergelijkbare speler voor dezelfde positie hebt en Schuurs heeft dit seizoen op veel momenten laten zien meer in zn mars te hebben. Overigens vind ik het ook geen groot probleem dat Botman wordt teruggehaald want ik kan wel genieten van zijn stijl en uitstraling. Ik zie in hem zelfs zomaar een potentiele premier league speler. Maar waar mijn post vooral omgaat is die Ejuke. Hoe mooi zou het zijn als zo een speler bij Ajax zou spelen. Zouden we goed kunnen gebruiken en leuk voor het publiek. Steek daar wat van de miljoenen in zou ik zeggen.

8 maart 2020 om 11:23

Al deze dingen gingen ook op voor Larsson toen die bij Heerenveen speelde..

8 maart 2020 om 13:02

@kamielzeegers wanneer was Larsson snel dan?

8 maart 2020 om 11:59

Vind ik toch net ff iets te simpel. Hij krijgt nu alle ruimte om te rennen en te dribbelen. Maar hoe goed is hij in de kleine ruimte? Dat wordt namelijk wel echt gevraagd bij Ajax, Feyenoord en PSV en dan heb je ineens niet superveel meer aan simpelweg rennen en draven.

Niet alleen Ejuke, ook Veerman zelf zou niet misstaan bij Feyenoord. Beide talentvol en goed genoeg om in ieder geval in de breedte iets toe te voegen. Maar ze zullen niet goedkoop zijn.

8 maart 2020 om 12:12

@moridinehm nee, ik zie ze niet allebei niet graag spelen bij Feyenoord, leuk dat Ejuke tegen Ajax een leuke pot speelt maar als je Heerenveen vaker ziet spelen dan zie je gewoon dat het bij Ejuke heel vaak niks is, Veerman is een goede speler maar die zouden we alleen maar kunnen gebruiken als er middenvelders vertrekken bij Feyenoord.

8 maart 2020 om 12:26

Zo breed zit Feyenoord niet in middenvelders. En zeker niet in de creatieve middenvelders. Ozyakub en Tapia vertrekken. Dan kun je Burger terughalen, maar dan heb je er nog maar vier. Er moeten juist twee a drie middenvelders bij.

8 maart 2020 om 12:42

Blijf het toch lastig vinden. Larsson bracht bij Heerenveen destijds meer en redde het ook niet. De stap van clubs als Heerenveen naar de top drie blijft geen makkelijke.

Het blijft afwachten ...

Larsson was bij heerenveen ook beter dan bij Feyenoord

8 maart 2020 om 11:24

Echt precies dit. Mensen hebben een zeer kort/selectief geheugen.

8 maart 2020 om 11:49

En daarna hebben dezelfde mensen het weer over "de kuipvrees" als dezelfde Ejuke het niet kan waarmaken. Kraay is ook opportunistisch als de pest.

8 maart 2020 om 12:10

Klopt dat het afwachten is, maar we moeten nou ook niet een soort angst ontwikkelen om spelers uit de eredivisie te halen. Dat zal toch de meest logische bron van spelers blijven. Als het goed is, is het goed en moet je tot een logische aankoop overgaan. Dat gaat ook wel eens fout uiteraard, maar dat geldt voor alles.

Zou hem nog wel als opvolger van Idrissi zien. Ook een dribbelaar die soms onnavolgbaar is, maar soms een actie te ver door voert. Ik vond het wel een leuke speler gisteren.

Vind Ejuke een toffe speler en erg leuk om naar te kijken, maar zie liever Sinisterra gewoon fit worden en z'n plekkie innemen. En als je dan toch een zak geld naar Heerenveen zou moeten brengen, haal dan Joey Veerman maar op.

8 maart 2020 om 12:07

Eens. Maar Ejuke is wel een rechtspoot dus wellicht helemaal geen verkeerde zet voor als Berghuis vertrekt. En ben het met je eens voor wat betreft Veerman. Halen!!!!!

Iedereen voegt wat toe aan Feyenoord. Larsson was toen hij bij Heerenveen speelde ook top. Maak blijkbaar niet geschikt voor feyenoord

Ik vind hem meer een type Bilal Basacikoglu, super snel maar totaal geen overzicht en te veel onnodig balverlies. Als topclub zou ik toch voor iemand anders kiezen.

8 maart 2020 om 11:44

Inderdaad. Bij Feyenoord valt zn gebrek aan spelinzicht en -intelligentie nog meer op, waarbij ook de ruimtes nog eens veel kleiner zullen zijn. Heerenveen lijkt me het juiste niveau. Hier kan hij lekker vrij spelen en heeft hij de ruimte, ook om fouten te maken.

Van Bergen is in mijn mening zelfs een groter talent, maar zoals altijd is de vraag of spelers de druk van een topclub aankunnen? Larsson was bij Heerenveen ook heel goed, we weten allemaal wat daarna gebeurde...

8 maart 2020 om 12:11

Je bent niet goed. Ejuke is een klasse beter dan Van Bergen. Die heeft pas geen overzicht. Ejuke is dribbelend geweldig en zie hem vaak genoeg goede schoten lossen. Heeft ook veruit de meest geslaagde dribbels in de eredivisie. De nummer 2 Idrissi staat op 15 minder

8 maart 2020 om 12:48

Hij heeft ook veruit de meeste mislukte dribbels. Laursen van Emmen bijvoorbeeld heeft een veel beter ratio dan Ejuke.

Als feyenoord weer een titel kandidaat wordt, dan zal het ook tegenstanders treffen die de bus parkeren. Weet niet of je Dan nog veel aan Ejuke hebt.

En dan haalt Feyenoord hem en dan hoor je volgend jaar dat Feyenoord beter de linksbuiten van een fc Groningen of Heracles had kunnen kopen. Elke speler is beter volgens de media totdat ze daadwerkelijk gekocht worden. Dan is het spontaan middenmoot en een miskoop volgens dezelfde media.

Snel ventje hoor,maar verder een hele beperkte speler. Die vergelijking met Larsson slaat ook helemaal nergens op,want die heeft 10x meer talent en een stuk meer rendement dan die Ejuke. Renpaard met oogkleppen.

Ik vind dit onzin en zonde van het geld... Probeer Summerville hij heeft snelheid en dreiging en ja hij moet Fysiek nog veel ontwikkelen maar het is nog een tweedejaars A junior en speelt nu al redelijk in de eredivisie. Ejuke is ook een speler die soms oogkleppen op heeft natuurlijk leuk om naar te kijken maar niet goed voor Feyenoord.summerville laat goede dingen zien en ik zou hem een kans geven. Als je dan toch een speler wilt halen zou Kerk van Utrecht een goede zijn hij is fysiek en ook enorm snel een beetje type Schaken.ook scoort hij behoorlijk vaak tevens kan hij ook als spits uit de voeten dus is hij op meerdere posities inzetbaar.ook Linssen voor 2 jaar binden is een optie hij is transfervrij en gek op Feyenoord. Hij is de beste speler bij Vitesse dus het lijkt mij een logische stap en ik denk dat het wel een type is waar de supporters mee weg zullen lopen.

Zet de oude larsson van hereveen neer bij Feyenoord en hij scoort er meer dan de huidig larsson. Het feit is dat er iets gebeurd in het hoofd van een speler bij een transfer waardoor me niet aan de verwachtingen kan voldoen

Als Feyenoord van de zomer spelers verkoopt, dan zou hij een versterking zijn. .! De vraag is of hij de druk van de kuip aan kan!

Hoe lang is het rijtje met spelers van Heerenveen die daar top waren en bij de top 3 door de mand vielen. Larsson was top bij Heerenveen. Sulejmani zou het gaan maken. Bakicigoglu, idem. Dus nee. Denk niet dat hij het bij een top 3 club gaat maken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren