Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Onze voorkeur gaat achteraf zeker uit naar een rode kaart voor Tagliafico’

Laatste update:

Nicolás Tagliafico leek zondagavond in de thuiswedstrijd van Ajax tegen AZ (0-2) bewust op het bovenbeen van Jonas Svensson te gaan staan. Scheidsrechter Serdar Gözübüyük en VAR Clay Ruperti vonden echter niet dat de linksback van Ajax een rode kaart verdiende in de slotfase van het duel in de Johan Cruijff ArenA. Scheidsrechtersbaas Dick van Egmond deelt die mening zeker niet. "We hadden liever rood gezien."

"Onze voorkeur gaat achteraf zeker uit naar een rode kaart", vervolgt Van Egmond zijn uitleg in gesprek met het Algemeen Dagblad. "De scheidsrechter (Gözübüyük, red.) heeft de situatie in de wedstrijd beoordeeld en was van mening dat het een grensgeval betrof. Hij was er niet volledig van overtuigd dat Tagliafico een rode kaart had moeten krijgen en kon tevens niet bepalen of hij het expres deed." Gözübüyük stond niet alleen in zijn twijfel. "De VAR steunde hem in die beslissing."

Arne Slot ziet superieur AZ: 'Waren perfect voorbereid op het spel van Ajax'

Tagliafico kreeg geen gele kaart voorgehouden door Gözübüyük, waardoor een eventueel latere schorsing voor de verdediger van Ajax sowieso uitblijft. "Nee, de situatie is beoordeeld en er is niets mee gedaan", verduidelijkt Van Egmond. "De scheidsrechter heeft het gezien én de VAR heeft de actie bekeken. Daarom mag Tagliafico niet meer worden gestraft." De Argentijnse linksback blijft derhalve op zes gele kaarten staan dit seizoen.

AZ-trainer Arne Slot zei na afloop al dat hij het verrassend vond dat Tagliafico niet was bestraft met een rode kaart. Ook Valentijn Driessen, chef sport van De Telegraaf, zette vraagtekens bij de beslissing van Gözübüyük om een rode kaart achterwege te laten. AZ kwam dankzij de 0-2 zege op gelijke hoogte met Ajax, daar beide ploegen nu 53 punten hebben. Ajax is vanwege een beter doelsaldo echter nog wel koploper.

Het is onbegrijpelijk dat Nicolás Tagliafico geen rode kaart kreeg

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als die actie van Tagliafico al niet wordt gezien, kunnen ze die VAR beter opdoeken. De laatste weken is ook al gebleken dat het volledige willekeur is wat de VAR doet.

2 maart 2020 om 16:48

De actie wordt wel gezien, de arbiters durven echter niet handelend op te treden. Van Egmond geeft aan dat de VAR niet aan kon geven dat er opzet in het spel was, maar dat ze het wel bekeken hebben. Ergo: de VAR had de ballen niet om het juiste te doen. Ergens snap ik het ook wel, niemand vindt het fijn om een collega openlijk te bekritiseren. Daar ligt mijns inziens het probleem, het is een laf zooitje die er allemaal voor het eigen hachje zit. "Grote" meneren als Nijhuis, Kuipers en Gozubuyuk zijn niet zo van de tegenspraak en houden een cultuur in stand waarbij niemand "uit de school" durft te klappen. Bij hockey is er geen 1 scheidsrechter die zich aangevallen voelt als een collega het beter gezien heeft, maar bij het voetbal zijn het allemaal eigen BVtjes die met name bezig zijn met het eigen imago. Eigenlijk zou je de VAR gewoon moeten laten besturen door een onafhankelijk bureau, geen gezeik meer met collegas die elkaar moet corrigeren, geen rekening meer houden met vriendjespolitiek etc.

2 maart 2020 om 17:08

Alleen al het feit dat Tagliafico na dat duel zo vlot weghuppelde gaf al aan dat ie wat had uitgespookt. Was een pittig duel en een gefrustreerde Tagliafico gaat wel voor minder kop-aan-kop met z'n tegenstander.

2 maart 2020 om 17:13

Hoe is dit een reactie op mijn reactie tov de arbitrage en VAR? Ik geef in elk van mijn posts aan dat Tagliafico rood had moeten hebben als het aan mij lag.

2 maart 2020 om 18:14

@shorty, de VAR valt toch niemand af als hij ingrijpt? Eindoordeel ligt altijd in handen van de dienstdoende scheidsrechter. Ook al voelt de scheids zich gepiepeld dan nog kan hij besluiten om de var te negeren na het zien van de beelden.

2 maart 2020 om 18:55

Ik vind niet dat de VAR dan iemand afvalt, maar het lijkt wel aslof de arbiters dat zo ervaren waardoor er een cultuur ontstaat dat de VAR maar helemaal niks meer doet.

2 maart 2020 om 16:49

Er is een verschil tussen niet willen zien of niet kunnen zien ik denk bij de knvb vaker aan het 1e als het op de top3 aankomt.

2 maart 2020 om 16:50

Helemaal mee eens.op deze manier voegt de VAR dus helemaal niets toe aan het voetbal.we hebben straks een VAR voorde VAR nodig waarschijnlijk.

2 maart 2020 om 17:07

Ach ja zo werd een zwaaiende arm van Leeuwin ook niet gezien. Zo werden er meerdere handsballen niet gezien. Zo werden er meerdere smerige tackles van Berghuis niet gezien. Probleem is dat er te vaak niet sprake is van een "100% fout" volgens de regels, nu met Nico bijvoorbeeld zal de desbetreffende var het waarschijnlijk gooien op "hij keek niet en moest zijn voet ergens neerzetten" waardoor het, volgens die theorie, geen 100% fout is en zo gezegd geen rode kaart. Enige oplossing is om de scheids bij twijfel ook de beelden te laten zien, of de var de macht te geven om zulke beslissingen zelf te maken.

Tja, blijft een belachelijke regel. Je hoort een speler achteraf gewoon te bestraffen. Als beelden duidelijk maken dat er sprake is van vies en gemeen spel. Dit geldt mijn inziens ook als de betreffende speler al een gele kaart heeft ontvangen.

2 maart 2020 om 16:36

Inderdaad. Hier ook. Een speler gaat duidelijk over de scheef, maar wordt gematst omdat hij een gele kaart viel die praktisch geen consequenties heeft. Bizar eigenlijk. Geef hem toch een echte straf voor zijn idiote actie. Nu kan hij komende partijen gewoon weer (onterecht) aan de aftrap verschijnen. Blijft een hele vreemde regel

3 maart 2020 om 14:16

Hij heeft niet eens geel gekregen, dat is nog het ergste van alles..

Ja ik ben een calimero, en ja ik ben heel erg jaloers op Ajax etc. maar als supporter van een kleinere club is dit heel frustrerend om elke keer weer te zien. Dit gevoel bekruipt mij niet alleen bij onze wedstrijden, maar net zo goed bij clubs als Fortuna en Pec. Bij twijfelgevallen zit het de kleine clubjes veel vaker tegen. Alleen in ons geval zijn er al 6 VAR-momenten geweest, die discutabel waren maar toch elke keer in ons nadeel uitvielen Dit seizoen hebben we hem tegen Vitesse 1 hele keer meegehad. Je gaat toch niet zeggen dat je hierover meer twijfelt, dan over de penalty die Feyenoord vorige week kreeg tegen Fortuna Sittard. De VAR zou weg moeten blijven bij de wissewasjes hoor ik dan en alleen moeten ingrijpen bij de grote duidelijke fouten. Als het bewust van je schoen in iemands lichaam planten die ook nog eens op de grond ligt geen rood meer is, stop er dan mee.

2 maart 2020 om 16:38

Zelfs als fan van Heerenveen snap ik jouw irritatie. Terwijl wij toch wel een 'gemiddelde' club zijn in Nederland. Hoe wij de pingel tegen Twente afgelopen weekend weer mee hebben gekregen is echt bizar. Dit zou inderdaad in bijvoorbeeld Amsterdam niet gebeuren. En het frustreert echt enorm. Nu ook bij Ajax met deze rode kaart en die twijfelachtige afgekeurde goal.

2 maart 2020 om 16:47

Ja bij Heerenveen zal het eerder willekeur zijn, de ene week zit het mee en de andere tegen. Deze willekeur is wel heel frustrerend. Als ik in het stadion zit en er valt een beslissing door de VAR in het nadeel van RKC dan accepteer ik dat want ik vertrouw erop dat er goed naar gekeken is en dat de juiste beslissing gemaakt is. Frustrerend is het dan wel dat je bij thuiskomst meermaals ontdekt dat je gewoon een penalty (sparta thuis) mee had moeten hebben, of dat een goal gewoon niet had mogen tellen omdat diegene die de voorzet geeft 3! meter buitenspel staat (fortuna thuis). Ook tegen Feyenoord loop je een punt mis door de arbitrage, tegen Ajax zat het niet mee, tegen AZ krijg je een discutabele rode kaart (discutabel, zeker als je ziet dat deze trap van Tagliafico een twijfelgeval is), Heerenveen scoort een twijfelachtige goal (kon niet gecheckt worden omdat FOX niet meer dan 1 camera op de lange zijde wilde plaatsen omdat de wedstrijd niet aantrekkelijk genoeg was) en VVV scoort de beslissende goal uit een identieke situatie als de afgekeurde goal van AZ gisteren (hands, aanval loopt door, goal) en ik kan nog wel even doorgaan. Toen er geen VAR was en er werden arbitraire fouten gemaakt, dan was dat ook frustrerend maar dan had je altijd nog in je achterhoofd zitten dat een scheidsrechter in een split-seocnd moet beslissen. Nu zie je fouten die mogelijk nog groter zijn, terwijl er vanuit 24 hoeken teruggekeken kan worden. Onacceptabel.

2 maart 2020 om 16:57

Ik ben het helemaal met je eens de onderste clubs worden het makellijkst benadeeld ik volg veel wedstrijden van de eredivisie omdat ik niet alleen fan van Utrecht ben maar de hele eredivisie leuk vind en zit me dood te irriteren aan de scheidsrechters die makellijker rood aan een lagere club geven dan de clubs die bovenaan staan. Utrecht had uit bij willem2 precies hetzelfde als de afgekeurde 0 2 van AZ. Alleen Boadu maakte hands en Gustafson werd op zijn hak getrapt ik heb echt met verbazing gekeken hoe ze zich in Zeist staan uit te sloven en hoe er nieuwe regelboekjes tevoor schijn komen als het om de topclubs gaat. Utrecht is vaak benadeeld maar heb ook veel mazzel gehad met penaltys die opnieuw mochten enz. Maar sommige clubs in de eredivisie hebben de var echt alleen maar tegen en om die reden vind ik de Var ook niks als het niet eerlijk kan stop er dan maar lekker mee.

2 maart 2020 om 17:18

Frustrerend dat Tagliafico geen penalty kreeg? Of wordt Ajax toch niet altijd geholpen door de scheids?

2 maart 2020 om 18:09

Als dat een penalty is kunnen we beter allemaal als een stervende zwaan naar het gras 😂😂 dan heb je echt wedstrijden die in 12-10 eindige met 10 penaltys

Amrabat zei het al na het WK in 2018.

Maar maar maar toch weer. Hier kon je weer op wachten: "het is beoordeeld en hij mag niet meer worden bestraft." Het slaat helemaal nergens op dit. Hoe duidelijk wil je het hebben? Wat zijn we aan het doen hier in dit land? Het is en blijft de Voordeel Ajax Regeling...

Onbegrijpelijk en het is niet de eerste keer. Blijft een smerige speler op deze manier...

2 maart 2020 om 16:49

Het is echt een walgelijke speler die Tagliafico, dat uitdelen van hem is al zeer kwalijk, maar zelf is het de grootste stervende zwaan van de eredivisie. Als die van de bal wordt gezet simuleert hij standaard de heftigste blessure ooit. Een goede linksback, maar dat wordt volledig overschaduwd door zijn wangedrag. Onbegrijpelijk dat scheidsrechters en VAR deze draaideurcrimineel zo vaak laten lopen.

2 maart 2020 om 16:59

Mwah dat blessures simuleren zie je maar een enkele keer, zeker niet bij elke tik die ie krijgt. Snap wel dat dat soort trekjes vervelend zijn, vind ik zelf ook en daar hebben die latinos toch al snel een handje van. Tagliafico is ook heel fel, vaak iets te onbesuisd als je het mij vraagt, maar een walgelijke speler vind ik schromelijk overdreven. Hij begaat af en toe een walgelijke actie en dat is niet goed te praten, maar in 90% van de wedstrijden is het gewoon een hardwerkende sympathieke speler die vaak iets te onbesuisd is.

2 maart 2020 om 17:06

Dat laatste is ook op Berghuis van toepassing ( voor een groot gedeelte ) maar wordt die nuance zelden gemaakt. Zwaar onterecht als ik zie hoe Tagliafico wordt uitgelicht en benaderd na weer een discutabel of smerig moment.

2 maart 2020 om 17:11

Ik vind tagliafico en berghuis geenszins dezelfde karakters. Tagliafico is hartstikke fel, dat is Berghuis ook. Tagliafico gaat fysiek wel eens over de svcreef, berghuis ook, maar qua houding en reacties vind ik Berghuis veel meer weg hebben van een negatieve ziyech dan van tagliafico. Tagliafico vraagt wel eens om een kaart, rolt wel eens extra ver door, maar ik heb tagliafico nog nooit zo negatief gezien naar medespelers als Berghuis of Ziyech. Maar goed verder hoeft Berghuis toch niet bij deze discussie gehaald te worden? Tagliafico lijkt me bij uitstek zon speler waar ze in Rotterdam voor op de banken zouden staan, mits ie het juiste shirt aan had gehad. Een harde fanatieke verdediger die altijd 100% geeft, dat laatste kun je zeker niet zeggen van Berghuis.

Ik heb de afgelopen na de wedstrijden tegen Getafe alleen maar gehoord dat Ajax niet moet zeuren en dat alles geoorloofd is om een wedstrijd te winnen zolang de scheidsrechter het toestaat. Begrijp dus ook echt de commotie niet in dit geval.

2 maart 2020 om 16:39

Haha wauw. Lekker provoceren. Tevens had Ajax tegen Getafe in Amsterdam heel erg de arbiter mee, dus zeuren hierover is onnozel. Daarnaast is dit bewust iemand pijn doen. Geen intentie om dat te voorkomen. Deed Getafe dat ook? Appels en peren.

2 maart 2020 om 16:43

Ja, hij en de VAR lieten het toe door het niet te bestraffen. Maar dat neemt niet weg dat het een enorme fout is omdat niet te bestraffen en dat het gewoon een donkerrode kaart. Er is een verschil tussen doen wat geoorloofd en toelaatbaar is en smerig spel.

2 maart 2020 om 17:36

@MGMV, dit is geen fout, maar een bewuste keuze. Zowel de scheids als de VAR hebben het gezien. Als je dit zag kun je niet anders dan rood geven. Wedstrijd was al gespeeld dus zou Ajax het zwaar krijgen de komende wedstrijden. Normaal gezien wordt hiervoor min. 2-3 wedstrijden gegeven. Om een of andere reden kiezen beiden ervoor om Ajax voor de komende wedstrijden niet te straffen.

2 maart 2020 om 16:48

Ik heb liever spelers in mijn ploeg die een keertje teveel in het gras duiken dan smeerlappen die zowat elke wedstrijd hun tegenstander met opzet een blessure proberen toe te brengen.
Mijn dank dat je de voorkeur van ajax supportertjes zo duidelijk uitdraagt.

2 maart 2020 om 16:50

Oneerlijke vergelijking. De scheidsrechter kan alleen handelen met de middelen en de regels die hij tot zijn beschikking heeft. Een speler die getackled wordt, en vervolgens lang blijft liggen kun je simpelweg niet bestraffen. Het enige wat je kunt doen is extra tijd bijtrekken en dat is onterecht niet gebeurd. In dit geval plant een speler zijn noppen doelbewust op een speler die kwetsbaar op de grond ligt. Is gewoon een rode kaart.

2 maart 2020 om 16:51

Ik heb alleen maar gehoord dat ajax vreselijk te kort is gedaan en dat het spel van Getafe niets met voetbal te maken had. Om dan koud drie dagen later exact hetzelfde te laten zien, sterker nog, zo gewelddadig als Tagliafico was geen een speler van Getafe. Dat is geen balk in je oog, dat is compleet Zwitsers chalet.

2 maart 2020 om 17:53

@Baardgrasmus niet zo jokken. Je hebt gehoord hoe Getafe als jokers neer gingen door de wind en tig x de stervende zwaan aan het uitvoeren waren. Dat ze aan het tijdrekken waren maar ook dat Ajax verdiend verloren heeft en er terecht uit ligt. AZ was ook aan het tijdrekken maar van een andere orde en niet zo overdreven en Ajax was weer slecht en geïrriteerd. Los van dat alles maakte Nico een overtreding die rood verdiende maar niet kreeg. Maar jouw verhaal hier boven is beetje provoceren en de feiten verdraaien en waarom?

2 maart 2020 om 19:36

Maar wat vind je erger, spelers die te snel vakken of natrappende spelers ? Volgens mij is dit een groot verschil.

2 maart 2020 om 19:34

Ik vind dat er een groot verschil zit tussen het spek van Getafe en het bewust boven op iemand gaan staan. Dan is het laatste gedrag veel onsportieve en heeft helemaal niets met voetbal te maken.

Ik twijfel steeds vaker aan de VAR. Zo’n jongen die daar zit moet toch kunnen waarnemen dat dit een 100% rode kaart is. Mij valt op dat de meeste beginnende scheidsrechters niet het lef hebben om Gözübüyük, Kuipers, Makkelie, Nijhuis naar de zijkant toe te roepen. Ik geloof namelijk niet dat deze jongen niet meteen gezien heeft dat dit een 100% rode kaart is.

2 maart 2020 om 16:44

Wat je dus niet kunt, als Tagliafico zegt dat hij het niet express deed maar half viel en toen per ongeluk op zijn been terechtkwam zou dat eventueel kunnen. Wat niet wegneemt dat ik ook denk dat hij het express deed als revanche op de trap die hij eerder kreeg maar toch, je kan het niet met zekerheid zeggen omdat het een duel betrof. Bij een schwalbe is dat vaak beter te zien omdat iemand je wel of niet raakt. Dit blijven de grensgevallen waarbij een arbiter en/of VAR altijd mis kan blijven zitten. Gelukkig blijven we dus nog wat over te hebben om te discussiëren

2 maart 2020 om 16:47

Dit zei ik eerst ook. 'je weet niet of het bewust is'. Echter kwam iemand daarna met de meest juiste reactie die je erop kunt geven: Wanneer je op iemands been landt, dan loop je niet verder alsof er niets is gebeurd. Je schrikt op zijn minst. Hij kijkt niet op of om. Ook nadien niet. Dit geeft wel duidelijk de intentie aan die Tagli hier had

2 maart 2020 om 16:53

Onzin, ten eerste is er geen reden om überhaupt zo haastig te springen. Daarnaast, mag je van een speler met een groot atletisch vermogen verwachten dat hij capabel genoeg is om over een afstand van een meter over iemand heen te springen. Zuiver rood.

2 maart 2020 om 17:56

@FR-RKC je hebt gelijk het was 100% rood. Ik zou zelfs wel willen stellen dat op iemands been staan altijd rood zou moeten zijn behalve als het 100% duidelijk is dat hij er niets aan kan doen. Dan wordt het ineens een stuk makkelijker oordelen denk ik.

2 maart 2020 om 21:05

Dat zei mijn vrouw idd ook al,als er een hoop hondenstront had gelegen dan had hij wel een stap van een meter gemaakt ipv twintig centimeter. Vieze overtreding en de VAR zit alweer mis..

2 maart 2020 om 16:51

De verhoudingen kloppen eigenlijk noot. Ervaren scheidsrechter en onervaren Var: VAR durft niet te overrulen. Onervaren scheidsrechter en ervaren Var: VAR wil stempel op de wedstrijd plakken. Zo blijf je altijd bezig.

als de VAR dit niet beoordeelt, de beelden niet in 360 graden view bekijkt en de VAR niet inzoomt en de scènes in slowmo bekijkt.... kunnen we beter de VAR opdoeken.
Gisteren werd het ook benoemd, de crew van de VAR bestaat uit medewerkers die praktijksituaties niet of nauwelijks herkennen. AMEN

Tagliafico is natuurlijk al vaker goed weggekomen met rare en vieze overtredingen dit seizoen. Wordt tijd dat hij eindelijk een keer bestraft wordt voor dat gekke gedrag. Valt me overigens op dat hij echt bezeten (en in negatieve zin) over dat veld draaft. Hopelijk is het bij de volgende forse overtreding eindelijk raak en wordt hij eindelijk eens van het veld gestuurd

2 maart 2020 om 17:58

Dat jij heb bestempeld als bezeten in negatieve vorm mag maar ik zie dat toch echt meer als mentaliteit. Iedereen was blij dat we een Argentijn hadden met deze mentaliteit en nu is het ineens een gek? Hij neemt zeker risico en dit was rood waard maar vaak is het een hard duel en zijn wij vaak niet gewend.

2 maart 2020 om 19:39

Mentaliteit is prima, maar zulk soort acties slaat nergens op.

2 maart 2020 om 19:41

Klopt! Zulke acties horen zeker niet en dat geef ik ook aan.

Tagliafico verdiende een rode kaart, en speelt wel vaker op en soms zelfs over het randje. Maar het hypocriete in deze kwestie vind ik, dat ik geen haan hoor kraaien over die Svensson van Az die zich niet beter als Tagliafico gedroeg. Daar hoor ik niemand op de televisie over, en ook niemand op social media en fora. Gelijke kappen, gelijke monniken en dat zou ook voor kleinere clubs moeten gelden die veel vaker worden benadeeld dan onze bij onze drie topclubs het geval is.

2 maart 2020 om 16:45

Denk dat Tagliafico uitvergroot wordt omdat hij dit seizoen al meermaals door het oog van de naald is gekropen wat betreft een rode kaart. Dan worden dit soort momenten natuurlijk extra uitvergroot. Vind het dus ook niet zo heel apart dat zijn voorval de meeste aandacht krijgt

2 maart 2020 om 18:00

Rikkie dat ontken ik ook niet, het punt dat ik probeerde te maken is dat een ieder gelijk behandeld en gestraft dient te worden. Wat helaas niet gebeurd, en dan nog vaker in het nadeel van kleinere clubs.

2 maart 2020 om 19:41

Wat deed arendsen wat fout was. De slidings waren hard maar fair, maar hij ging niet boven op een tegenstander staan. Dus wat moet er over hem gezegd worden.

4 maart 2020 om 22:37

Ik had het niet over Arendsen, hoe kom je daarbij.

Ik vind het vooral absurd dat er niet later nog op kan worden teruggekomen. De VAR mag alleen ingrijpen bij een 100% fout van de scheids en durft dat vaak niet te doen en daarmee kom je dus weg met dit soort gedrag. Net als Berghuis tegen AZ en ook Idrissi tegen Twente, had je hier achteraf gewoon een schorsing moeten kunnen uitdelen.

2 maart 2020 om 16:55

Dat je achteraf fouten niet kan corrigeren slaat inderdaad nergens op, maar dat is ook al een probleem voor de VAR. Een fout is een fout en dient herstelt te worden, alleen de KNVB wil de eigen falende werknemers in bescherming nemen door geen herstel van fouten mogelijk te maken. Stel je toch eens voor dat de regering alle verkeerd uitgeschreven boetes niet compenseert, omdat men de falende agent niet af wil vallen. Te belachelijk voor woorden gewoon.

Hij heeft in korte tijd toch al meerdere van deze belacheloijke acties gehad. Ik denk dat hij Berghuis al aardig ingehaald heeft. Heeft alleen geluk dat de scheids en VAR gisteren de regels ander interpreteerden dan in het boekje staat. Doet me een beetje denken aan die schop van Berghuis tijdens Feyenoord-AZ, ook uit machteloze frustratie. Toen schreeuwde heel Amsterdam moord en brand dat Berghuis alsnog geschorst moest worden.

2 maart 2020 om 18:00

Ik snap je hele verhaal alleen je laatste stukje is weer jammer en nu lijkt het stukje geschreven te zijn met verkeerde intenties. Heel Amsterdam geeft nu ook aan dat het Rood is dus beetje ongepast en zwakt je post tamelijk af.

2 maart 2020 om 18:48

Misschien wel, echter las ik ook heel vel dat Svenson gemeen speelde en Tagliafico een pinhgel moest krijgen.

2 maart 2020 om 19:27

Is een andere situatie. Jij hebt het toch over de overtreding van Nico en die had rood moeten zijn en dat vinden de Ajacieden ook. Dat Nico ook een penalty had moeten hebben klopt maar is een andere situatie.

Dan moet onze vriend Gõzübūjük en zijn VAR maar een week rust of een KKD krijgen. Dat ze dit niet zien

2 maart 2020 om 17:03

Laten we gewoon een heel speelweekend zonder arbitrage afwerken, want in de ogen van de gemiddelde fan kan geem enkele arbiter of VAR er iets van.

2 maart 2020 om 17:13

Er zijn ook maar weinig scheidsrechters en var's die er wat van kunnen. Je staat met 5 rechters op het veld en er zit nog 2/3 man in een cabine voor een aantal schermen te kijken wat er gebeurt. En dan nog zie je dit niet, iets wat overduidelijk is. En dit gebeurt elke week he. Vorige week kreeg AZ tegen Zwolle een penalty mee, terwijl Van Polen een perfecte sliding maakte. Ook toen ging er gewoon 8 man de fout in. Het zijn gewoon slappe dweilen die scheidsrechters, ze durven elkaar niet te corrigeren.

2 maart 2020 om 17:33

Ik geloof niet dat het niet gezien is, het probleem is in mijn ogen inderdaad dat wat je in je laatste zin aanhaalt. In elk Europees land is er ook hetzelfde gekloot met de VAR, dat heeft niks met de technologie te maken, maar alles met de flapdrollen die naar het schermpje lopen te turen. Het is gewoon echt een schande hoe de VAR gehanteerd wordt, je zou haast aan opzet gaan denken zodat ze over een paar jaar kunnen zeggen: zie je nou wel, geen effect.

ik heb het vermoeden dat ik een van de weinige ben die het eerlijk gezegd geen rood vind. vind ik overigens helemaal niet erg. ieder mag zijn eigen mening hebben uiteraard.als je de beelden terugkijkt zie je namelijk dat nico alleen gefocust is op de bal. hij kijkt niet waar svensson ligt en heeft het dan ook niet door. teven blijft nico gelijktijdig met het moment dat hij svensson raakt met zijn andere been achter de knie van svensson hangen. hij raakt zelf dus ook nog eens uit balanns.waar je overigens niemand over hoort is het invliegen van svensson de eerste keer, de poging van haken van hem en de 2 keer invliegen. waren niet ontzettend grof en kaartwaardig. maar het was wel op het randje wat mij betreft.

2 maart 2020 om 18:04

Deze nuance lijkt mij meegenomen te zijn door de scheids en de VAR alleen vind ik het wel degelijk rood. Er ligt een speler en je kunt wel verder springen dan wat Nico deed. Ik zou daarom eerder kiezen voor rood als je niet zeker kan zeggen dat hij er niets aan kon doen.

2 maart 2020 om 19:43

Je kunt mij niet wijsmaken dat hij voor de bak gaat een niet weet waar de tegenstander is. Zoals alle oud voetballers ook zeggen was dit een bewuste actie.

Wat van beek deed vond ik ook niet door de beugel.
Dat was toen dat doelpunt werd afgekeurd vanwege hands, hij stormde gewoon echt iemand in zijn rug en had van mij wel rood mogen hebben

2 maart 2020 om 17:10

Koopmeinders deed, zonder ook maar een poging te doen om de bal te spelen, later in de wedstrijd iets soortgelijks bij Huntelaar....werd niet ineens als overtreding gezien.er mocht gisteren een hoop.

2 maart 2020 om 17:20

Klopt maar die beuk in zijn rug was echt asociaal en zeer pijnlijk, vooral helemaal omdat zijn tegenstander het niet ziet aankomen.

2 maart 2020 om 19:45

Die beuk sloeg ook inderdaad nergens op een was gewoon een kaart. Donny was tegen Getafe als gestoord bezig en ok nu sloeg hij weer door.

Off topic, maar wel uit deze wedstrijd. In de 1e helft is Leeuwin te laat en zwaait een inkomende Tagliafico tegen de vlakte in de 16...vond ik eerlijk gezegd wel een penalty.

2 maart 2020 om 17:16

Ik ben met je eens dat dat er in de slowmotion erg uit ziet, maar ik denk dat dat komt doordat het vertraagd is afgespeeld. Op normale snelheid leek er, naar mijn idee, niet zo veel te zijn en raakte hij hem zacht/amper. Maar hij had hem inderdaad kunnen geven, die hand hoort daar niet.

2 maart 2020 om 18:05

Ja dat was ook zo bij de overtreding van Nico, leek in slowmotion erger maar beide hadden gewoon bestraft moeten worden beide duidelijke fouten.

2 maart 2020 om 18:43

Dat is niet waar, die overtreding van Nico is op normale snelheid ook achterlijk. Springen op je tegenstander is gewoon idioot.

2 maart 2020 om 19:28

Nee, in slowmotion lijkt ie zijn
voet te haken en daarom niet over dat andere been te kunnen springen.

2 maart 2020 om 19:47

Zelfs in slowmotion kon je zien dat Nico door bewust deed. Maar ik ben het ermee eens dat je een penalty kon geven. Maar dat staat los van het feit dat Nico rood en en schorsing van 4 wedstrijden had moeten krijgen.

2 maart 2020 om 20:50

Ja hij haakt zijn poot gewoon expres, hij kan er makkelijk overheen springen. Bovendien is het totaal onnodig om als een bezetene naar die bal te rennen, ballenjongens staan overal en zijn sneller.

Het was zo overduidelijk en dan toch ziet de VAR het niet. Dan kun je het beter opdoeken, want nu mag je hem niet eens achteraf schorsen.

Wat ik niet begrijp is dat als de scheidsrechter het een grensgeval vindt, waarom hij dan niet op zijn minst een gele kaart trekt voor deze actie en een overtreding geeft. Zelfs al weet je niet of het expres is, dan nog hoor je tenminste een vrije trap te geven en een kaart omdat het onbesuisd is.

2 maart 2020 om 17:42

Heel scherp, had ik nog niet eens aan gedacht. Klinkt zo nog meer als een lulverhaal van de scheids om zijn eigen fout wat in te dekken. Het kan inderdaad niet tegelijk geen overtreding en een grensgeval voor potentieel rood zijn.

Scheidsrechter is er niet volledig van overtuigd dat het rood is. Dus geven we ook maar geen geel. RaRa politiepet.

"de scheidsrechter (gözübüyük, red.) heeft de situatie in de wedstrijd beoordeeld en was van mening dat het een grensgeval betrof. Hij was er niet volledig van overtuigd dat Tagliafico een rode kaart had moeten krijgen en kon tevens niet bepalen of hij het expres deed."....wat een gelul in de ruimte van deze slechte scheidsrechter. Als het een grensgeval voor rood betrof, waarom heb je dan niet een gele kaart getrokken ?

2 maart 2020 om 19:50

Ik kan mij voorstellen dat de scheids het niet goed kon zien, maar de tv beelden zijn heel duidelijk. De var had in moeten grijpen, en rood was op zijn plaats. De var is er om grote fouten te corrigeren, en dit was er een.

Och ze moeten niet zo zeiken bij AZ, ze hebben toch gewonnen?? Boven dien is Nico niet zo'n persoon die zoiets opzettelijk zou doen. Hoogstens gele kaart..

2 maart 2020 om 19:51

Geen jij Nico wel eens zien spelen ? Nico maakt heel veel smerige overtredingen en heeft het geluk dat hij bij Ajax speelt, anders had hij veel meer kaarten gekregen.

Wat vinden we dan van de schoppende beweging van Jonas Svensson?

2 maart 2020 om 19:52

Welke ? Heb ik niet gezien.

De VAR was bedoeld om het voetbal eerlijker te maken. In de praktijk echter zien we dat het gebruikt wordt om topclubs te bevoordelen en doelpunten af te keuren. Dit is al de 2e topper van de 4 dit seizoen dat een tegenstander van AZ een rode kaart had verdiend. Maar zo'n onbedoelde handsbal op het middenveld waar 5 tot 6 passes later pas een goal uit valt is natuurlijk wel een VAR momentje.

2 maart 2020 om 18:22

Ik snap je reactie niet helemaal. Als er geen VAR had geweest was de uitkomst hetzelfde geweest in dit geval dus wat is je punt? Ajax kreeg ook geen pingel op de overtreding die Leeuwin maakte en daar had de VAR Ajax kunnen helpen als jouw visie de juiste was. De VAR zal nooit alles goed doen maar in de meeste gevallen is het wel degelijk eerlijker. Dat ze er gisteren 2x naast zaten klopt.

Maar over de actie waarbij Tagliafico een arm in zijn gezicht krijgt, in de 16, en daardoor de bal niet op goal kon koppen heeft niemand het. Was een duidelijke overtreding en een penalty voor Ajax. Maar als er een kans is om te schreeuwen over hoe de topclubs 'voordeel' zouden hebben van de var houden de berichten niet op. Iedereen zeker ook al vergeten hoe Ajax een 100% penalty werd onthouden tegen PSV? De VAR is gewoon failliet.

In de eerste plaats is het niet goed te praten wat Tagliafico gedaan heeft. Mag ook best bestraft worden. Maar waarom krijgt Boadu geen kaart voor zijn bewuste handsbal. En als men de beelden onog eens terugziet over het voorval Tagliafico en Svensson dan zie je dat Svensson zijn ene been behoorlijk omhoog doet. Lijkt net een poging om na te trappen.

2 maart 2020 om 19:53

Bewuste handsbal ? Hij krijgt een die in de rug. Eigenlijk had az dat een vrije trap moeten krijgen.

2 maart 2020 om 20:30

Maar als je het over bestraffen hebt, dan heb ik liever dat je de belachelijke duw van Donny in de rug bij de afgekeurde goal naar voren haalt. Dit moment sloeg wederom nergens op. Het leek alsof hij nog steeds stoned van afgelopen donderdag was. Toen was hij ook belachelijk bezig.

Hebben we geluk mee. Was gewoon een zuivere rode kaart. Ten Hag toon ballen en schors hem intern. Maar ja, die slappe z.k heeft daar het lef niet voor.

"....hij kon tevens niet bepalen of hij het expres deed". Wow, de ultieme nieuwe smoes vanuit Zeist. Je kunt namelijk nooit bepalen of iemand het express doet. Het is in veel gevallen aannemelijk, maar 100% zekerheid heb je nooit. Dit is toch intriest dat dit gebeurt. Het gaat mij niet om Tagliafico, maar de VAR is er nu juist om dit soort misstanden uit het voetbal te krijgen....dan moet je het ook toepassen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren