Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Hanegem deelt sneer uit: ‘Ik denk dat ze bij Getafe op hun voorhoofd tikken’

Laatste update:

AZ wist zondagavond met 0-2 te winnen op bezoek bij Ajax en de Alkmaarders maakten de nodige indruk op Willem van Hanegem. Als het aan de oud-international had gelegen, hadden de Amsterdammers het duel met tien man besloten. Nicolás Tagliafico ging in de tweede helft op Jonas Svensson staan en Van Hanegem is van mening dat scheidsrechter Serdar Gözübüyük of VAR Clay Ruperti had moeten ingrijpen.

“Gek genoeg moest ik na afloop vooral denken aan Nicolás Tagliafico. Die ging dus volledig bewust op Jonas Svensson staan, hoe is het mogelijk dat zo'n VAR daarnaar kijkt en denkt: dit was niets. Dat heeft dus echt alleen maar te maken met het feit dat hij bij een topclub speelt”, schrijft Van Hanegem in zijn column in het Algemeen Dagblad. De Kromme haalt het duel tussen TSG 1899 Hoffenheim en Bayern München aan, waarin beide ploegen door beledigingen aan het adres van Dietmar Hopp het laatste kwartier demonstratief naar elkaar overspeelden, om een veeg uit de pan te geven aan Jan Dirk van der Zee, directeur amateurvoetbal bij de KNVB.

Ten Hag hoopvol ondanks teleurgstelling: 'We staan nog steeds bovenaan'

Vorige week werd bekend dat bij jeugd onder de twaalf jaar voortaan geen standen meer bijgehouden zullen worden. “Ik dacht, toen ik dus Hoffenheim en Bayern lekker zag overspelen: dit is misschien wel de volgende stap die deze man wil nemen. Lekker overspelen. En daarna misschien ook beide doelen weghalen”, aldus Van Hanegem. “Ik denk dat ze bij Getafe allemaal op hun voorhoofd tikken als ze die gekke ideeën van Van der Zee voorbij zien komen. We vergaderen ons in Zeist suf over welke nieuwe competitieopzet we moeten gaan hanteren, omdat onze topclubs het te makkelijk hebben. Play-offs zoals in België, BeNeLiga wel of niet, veel minder clubs in de Eredivisie.”

“Maar als Getafe dan iets heeft verzonnen om Ajax te kloppen, dan schreeuwen we opeens moord en brand. AZ deed het weer op een andere manier en ook dat was knap”, vervolgt de oud-international, die Orkun Kökcü de beste van het veld vond tijdens het duel tussen PSV en Feyenoord en hoopt dat Joshua Zirkzee voor de komende oefeninterlands tegen Verenigde Staten en Spanje wordt opgeroepen bij Oranje. “Ik zag bij Bayern hoe Thomas Müller met hem aan de slag gaat. Hij speelt Zirkzee aan, laat hem echt groeien. Zirkzee is pas 18, maar verdient al een kans bij Oranje. Ik denk dat het snel zal gaan met hem.”

Ben jij het hiermee eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is een Zuid-Amerikaans dingetje volgens mij, waas voor ogen, frustratie hoog en dan zo'n actie. Had rood moeten zijn natuurlijk, gelukkig had het geen invloed op het resultaat.

2 maart 2020 om 07:31

Misschien niet op het resultaat van gister maar als hij er volgende week er 2 inschiet of kopt , dan heeft t alsnog invloed !

2 maart 2020 om 07:35

Dat is waar, maar ik denk en hoop dat de aanklager hier nog wel wat mee gaat doen.

2 maart 2020 om 07:43

Ik mag idd hopen van wel , maar ik las gister een paar reacties dat dat dus niet meer kon

2 maart 2020 om 07:57

@olie Wapper De aanklager gaat hier niks mee doen. Het duel is in het veld beoordeeld en daarna heeft de VAR ook nog naar de beelden gekeken en ook die vond het schijnbaar geen 100% rood. Dan heb je dus 2 beoordelingen van de situatie en kunnen ze dat niet voor een derde keer gaan doen.

2 maart 2020 om 08:26

Dat zou jammer en wat mij betreft onterecht zijn. De VAR is er voor 100% fouten, de aanklager zou er moeten zijn voor het beoordelen van grijze gebieden, achteraf. Met de regels van vorig jaar zou het logisch zijn, maar met de veranderde regels van dit seizoen zou de aanklager hierop moeten kunnen ingrijpen. Als dat niet meer kan, is dat slecht geregeld.

2 maart 2020 om 08:27

@master D Zo zie je toch weer dat de regels die we hebben kansloos zijn. Ik weet inderdaad dat het zo werkt hoor maar het is van de zotte als deze niet bestraft word.in het verleden zijn er vaker zulke dingen gebeurd die dan onbestraft bleven ook van spelers van andere clubs. Het is gewoon onvoorstelbaar dat je hier mee weg mag komen.

2 maart 2020 om 10:59

@bliek,je hebt helemaal gelijk. Maar die onzin vind ik ook als een speler een gele kaart heeft gekregen, terwijl het gewoon rood had moeten zijn. Neem alleen maar de actie van Berghuis tegen AZ als voorbeeld. Die dient achteraf gewoon alsnog een paar wedstrijden schorsing te krijgen, Maar ook onterechte gele kaarten. Een onterechte rode kaart kan worden geseponeerd, maar een onterechte gele kaart niet.

2 maart 2020 om 11:05

Ja, volkomen terecht. En het natrappen van Svensson zal dan ook meegenomen kunnen worden. Straffen prima, en de recidivisten Idrissi en Berghuis ook meenemen.

2 maart 2020 om 13:22

De vraag is er of het opzettelijk was of niet. Los van dat, was de bal al uit.

2 maart 2020 om 07:44

Zuid-Amerikaans? Hm behoorlijk generaliserend dit. Al met al zie ik dit Messi overigens nooit doen, afijn.

2 maart 2020 om 07:48

Is Steven Berghuis dan ook stiekem Argentijn? Zou wel het een en ander verklaren... Vond hem overigens de beste bij Feyenoord, kokcu prima maar niet sprankelend.

Daarnaast ben ik het vaak eens met Willem maar vindt dit weer een beetje zeuren. Getafe was toch ook schofterig bezig?

2 maart 2020 om 08:17

Berghuis heeft een aantal keer iemand van achteren neer gemaaid. Hoewel het onnodige en gevaarlijke acties waren, vind ik dat toch van een andere orde dan expres op het been gaan staan van iemand die op de grond ligt.

2 maart 2020 om 10:30

Schei toch uit met je Berghuis. Wat Tagliafico doet is 5x zo smerig en doet dit altijd heel sneaky. Zou zo een video kunnen maken van 6 a 7 momenten van ellebogen en natrappen waar hij altijd mee wegkomt. Echt misselijkmakend hoor. En nee Berghuis is ook geen heilige

2 maart 2020 om 11:08

Berghuis en Idrissi zijn van hetzelfde soort. Raken gefrustreerd wanneer het niet loopt. En zo zullen er nog wel een paar zijn. En dat je het van achteren trappen op de achillespezen van Berghuis minder kwalijk vindt, is een gotspe. Gewoon rood voor dit soort overtredingen. Zonder aanziens des persoons.

2 maart 2020 om 11:12

Dat Berghuis rood had moeten krijgen ben ik helemaal met je eens. Het een gotspe noemen dat ik het een ander kaliber overtreding vind, dat mag. Ik vind de actie(s) van Tagliafico veel kwalijker, hoewel de kaart dezelfde kleur hoort te zijn.

2 maart 2020 om 07:51

Scheids was sowieso dramatisch gisteren. Door dat hij expres geen kaarten wilde trekken kwamen er in de eerste helft ook de opstootjes. Bizot die telkens veel tijd aan het rekken was. Ook de hansbal van Boadu stond hij zelf bovenop. Vervolgens laten doorspelen en als de VAR dan zegt dat het hands was toch zelf nog even willen kijken. Az overigens zwaar terecht op eigen kracht gewonnen. Stonden defensief erg goed en compact en kwamen er continue gevaarlijk uit.

Een domme actie die met rood bestraft had moeten worden. Het zat Ajax niet bepaald tegen met de VAR. Dit waren onbegrijpelijke acties vanuit Zeist.

2 maart 2020 om 08:02

Zat Ajax niet tegen met de Var, de Var moet gewoon een penalty geven aan Ajax staat het waarschijnlijk 1-1 Maar daar horen we niemand over. Ik vond de Var een prima idee maar hoe die kneusjes achter die beeldschermen en zelfs de scheidsrechters er de laatste weken naar kijken dan heb je dus totaal niks aan de Var. Pingel Ajax gisteren, onterecht afgekeurde goal az, rood Tagliafico. Vorige week krijgt Feyenoord een penalty omdat iemand stopt met rennen die niet eens meedeed aan het spel op dat moment. Ben er klaar mee momenteel met die Var

2 maart 2020 om 08:17

Vorige week krijgt Feyenoord een penalty omdat iemand keihard tegen iemand anders aantrekt. Het was niet de fout van bozenik dat die knakker niet uitkeek waar hij liep

2 maart 2020 om 11:29

Het is toch een groot drama die Var? Afgezien van wat jij hier noemt zijn er nog talloze andere zaken waarbij de blindengeleidehond van de VAR niet aansloeg. Uit het hoofd noem ik de penalty die Dest niet kreeg tegen PSV en de penalty die Feyenoord niet kreeg tegen Ajax. Daarbij kun je ook onder andere de niet gegeven rode kaarten aan Tagliafico, Berghuis, Idrissi enz. enz. optellen. Het wordt allemaal heel erg ondoorzichtig. Zoals Van der Vaart gisteren ook al zei: ik ben al helemaal klaar met die Var!

2 maart 2020 om 13:23

Wie zegt dat het opzettelijk gebeurde? Bovendien was de bal al uit.

Ik mag hopen dat dit nog tot in den treure herhaald gaat worden? Dat de bondscoach van Argentinië wel twee keer na gaat denken voordat hij hem oproept? Dat in de wedstrijd tegen Utrecht het benoemd gaat worden dat hij eigenlijk niet meer op het veld mag staan? Inmiddels heeft hij hier ook wel een paar incidenten gehad waarbij het kwartje net de goede kant op viel qua kaart. Of is het nu ineens geen smerige speler?

2 maart 2020 om 07:37

De bondscoach van Argentinië ligt hier echt niet wakker van. In zuid Amerika hebben ze andere standaarden dan wij in Europa wat dit betreft.

2 maart 2020 om 08:02

T was ook meer sarcasme na die kansloze hetze op Berghuis terwijl dit redelijk uit de aandacht blijft.

2 maart 2020 om 09:51

Precies dat: "dat in de wedstrijd tegen Utrecht het benoemd gaat worden dat hij eigenlijk niet meer op het veld mag staan?". Dat is precies de reden waarom hij gelijk geel kreeg en geen correctie Var. Omdat Ajax anders zonder deze schoft had moeten voetballen tegen Utrecht. Dat Ajax het niet gratis krijgt in Europa brengt eea weer in balans...

2 maart 2020 om 11:03

Tagliafigo heeft gister geen geel gekregen. Die gele kaart was voor een protesterende Leeuwin.

2 maart 2020 om 11:13

Ik zou willen dat er bij Ajax een stuk of zeven/acht anderen waren met dezelfde mentaliteit. Ja, hij gaat af en toe over de schreef, net als sommige andere spelers van andere clubs overigens, maar hij speelt tenminste met passie. En by the way, die Svensson trapte eerst na, hoor. Maar dat terzijde. Waar ik op doel, dat ik me erger aan het gedrag van Tadic, Ziyech en in mindere mate van de Beek. Dat zijn spelers die de kar moeten trekken, in plaats van opzichtig gefrustreerd rond te lopen, als verwende kinderen die hun snoepje niet krijgen. En dan die zoutzak aan de kant, die dit soort gedrag tolereert.

Ook met de var blijf je discussie houden hey blijft interpretatie van scheidsrechter en var. Ik denk ook dat Taliafico rood had moeten hebben net zo als ik denk dat Dumfries hands maakt en Feyenoord een strafschop had moeten krijgen. Ik kan er echter wel mee leven dat de scheidsrechter en var in deze gevallen anders beslissen. Mocht de arbiter van dienst wel rood en een strafschop gegeven hebben had de var die naar alle waarschijnlijkheid niet terug gedraaid. Beide situaties zijn enigszins een beetje grijs gebied de 1 vind van wel de ander van niet.

Dat had inderdaad een rode kaart moeten zijn. Wat ik wel vreemd vind, is dat bijna niemand het meer had over die actie van Leeuwin op Tagliafico in de 16, in de eerste helft. Tagliafico gaat achter die diepe bal aan, en wordt gewoon vol in het gezicht geslagen door Leeuwin die lomp met zijn arm naar achter zwaait. Dat was toch ook gewoon een 100% strafschop?

2 maart 2020 om 11:14

Leeuwin maakt zich breed en Tagliafico loopt tegen de uitgestoken arm aan en gaat gemakkelijk liggen op de hoop hiervoor een penalty te krijgen. Ja er zijn scheidsen die hiervoor een penalty geven, zeker in een volgepakt Arena. Persoonlijk vond ik er weinig aan de hand. Leeuwin maakte geen slaande beweging. Maar nogmaals je kunt hem geven, maar er valt ook heel veel voor te zeggen dat er geen pingel gegeven wordt.

2 maart 2020 om 11:46

Maakt zich breed? Hij steekt gewoon expres zijn arm uit om Tagliafico tegen te houden. Of het terecht was of niet, zo simpel om te roepen dat hij zich breed maakt. Als Tagliafico zoiets gister deed zou iedereen om rood roepen.

2 maart 2020 om 13:30

Nee hoor, dan zou ik dezelfde reactie hebben opgeschreven.mijn eigen cluppie kreeg afgelopen zondag tegen PSV geen penalty en mijn inziens terecht. Als hij andersom op de stip zou gaan, zou ik furieus zijn en me bestolen voelen. Dat zou ook gelden voor de penalty waar wij het nu over hebben. Als deze situatie zich had voorgedaan bij Psv - Feyenoord, zou ik er vrede mee hebben dat de bal niet op de stip ging. Daarvoor was het veels te licht.maar misschien heb ik een andere kijk op voetbal. Zo vond ik de rode kaart van Ramos tegen Man.city ook belachelijk. Die gozer voelt een licht handje op zijn schouder en gaat meteen liggen. Dat kan een scheids niet zien, maar hij kan wel naar beelden gaan kijken aan de zijlijn.

Ik wil hem niet verdedigen want ik vond het (in ieder geval na 1 herhaling) ook rood, maar ik snap best dat de VAR concludeert dat ze niet met 100% zekerheid kunnen stellen dat hij het expres doet. Het was een agressief duel, als je in je agressie een stap zet en op de tegenstander landt ziet dat er ook uit als een trap. Nogmaals, rood voor mij, maar ik snap dat de VAR de scheids niet overruled (als ie rood had gekregen hadden ze hem laten staan, ben ik van overtuigd)

Donkerrood. VAR maakt zichzelf weer belachelijk. Blijft een smerige speler die veel te vaak wegkomt met smerige overtredingen.

2 maart 2020 om 13:25

Was niet 100% opzettelijk. Bal was ook al uit.

Als je kritiek hebt op de VAR beste heer Van Hanegem, moet je ook de overduidelijke overtreding van Leeuwin op Tagliafico in de 16-meter benoemen. 100% strafschop! Kortom, ook Ajax is benadeeld door de VAR.

2 maart 2020 om 07:52

50/50 meer, maar sowieso was het hele scheidsrechter korps in jullie voordeel. Dus was redelijk verbaasd toen. Maar wat die Nico doet is gewoon bewust, maar hoorde we Willem ook toen zijn Berghuis niet werd geschorst?

2 maart 2020 om 11:18

Grappenmaker. Ajax wordt niet alleen bevoordeeld, maar net zo goed benadeeld. Ik hoor niemand van AZ mopperen dat die Idrissi niet drie keer met rood van het veld is gestuurd de afgelopen weken. Oftewel, de ene keer zit het mee, de andere keer tegen. Ajax verdiende een 100 penalty, maar dat is blijkbaar geen item. Inclusief rode kaart voor Leeuwin. Snap je nu dat de een de splinter en een ander zijn oog wel ziet, maar niet de balk in de eigen. Ik ben Ajax supporter en AZ heeft gisteren dik verdiend gewonnen en wordt de terechte kampioen. Maar een beetje nuance en objectiviteit mag ook wel...

Je kan merken dat Willem oud begint te worden. Wat behoorlijk sneu is. Veranderingen zijn voor hem behoorlijk wereldvreemd. Terwijl het de jeugd alleen maar ten goede zal komen. Dat ze inderdaad de standen niet meer bijhouden. Heerlijk frivool voetballen.Verder verbaast mij het gezeur op Nico, als je beide fysiek en stevig het duel aan gaat. Moet je achteraf niet gaan piepen dat er 1 op je been beland. Take it as a man.

2 maart 2020 om 08:03

Doen ze geen standen meer bijhouden? Dat zijn toch juist de mooie herinneringen van vroeger dat als je kampioen werd. Als je een wedstrijd won kwam je vol verhalen terug op school. En als je verloor kon je het altijd nog goed maken door na de wedstrijd de pingel te scoren.

2 maart 2020 om 08:12

Inderdaad. We hebben al genoeg winnersmentaliteit in Nederland. Perr Schuurs die in de 90e minuut lekker indribbeld, lekker frivool man.

Willem slecht op de hoogte. Er worden al twee seizoenen geen standen meer bijgehouden bij de jeugd. Wat er volgend jaar nog meer veranderd is dat de indeling 4 x per jaar veranderd zodat kinderen zoveel mogelijk tegenstanders van eigen niveau hebben.

Dus Willem, zorg dat je geinformeerd bent, dan pas mopperen.

2 maart 2020 om 10:24

Ik kan via de app Voetbal.nl anders gewoon de stand van de JO11 van de plaatselijke voetbalclub bekijken. De KNVB wil mogelijk vanaf volgend seizoen ook de ranglijst bij de JO11 en JO12 laten verdwijnen. Eerst zelf even controleren of je wel op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen, Hansi.

2 maart 2020 om 10:37

T/m jo10 geen standen, ouder wel weer

2 maart 2020 om 10:41

Willem doet alsof het nieuw is. Dat is onzin. Bij O7 t/m O10 is het al voor het tweede seizoen zo.

Ik heb 20 jaar in het buitenland gewoond en heb ook langs de velden afgelopen jaar staan kijken hier in NL.... Geen scores bijhouden, geen winnaar meer.
Daar kweek je ook niets mee. Bij sport horen nu eenmaal winnaars en verliezers

Geen standen en scores meer bijhouden... Ajax tegen Getafe is dan de ultieme weerspiegeling van het Nederlandse jeugdvoetbal: een team dat leuk (naif) de bal rondtikt en een team dat over lijken gaat om te winnen. Vroeger ging het maar om 1 ding: winnen. Op het voetbalveld bij de club of op de pleintjes, alleen winnen telde. Daarmee werd een winnaarsmentaliteit gekweekt. Als ik op zaterdag of zondag verloor was ik daar een hele week ziek van. De vertuttelingvan de Nederlandse maatschappij is hier ook weer duidelijk.

" Geen standen en scores meer bijhouden... Ajax tegen Getafe is dan de ultieme weerspiegeling van het Nederlandse jeugdvoetbal: een team dat leuk (naif) de bal rondtikt en een team dat over lijken gaat om te winnen. Vroeger ging het maar om 1 ding: winnen. Op het voetbalveld bij de club of op de pleintjes, alleen winnen telde. Daarmee werd een winnaarsmentaliteit gekweekt. Als ik op zaterdag of zondag verloor was ik daar een hele week ziek van. De vertuttelingvan de Nederlandse maatschappij is hier ook weer duidelijk ". Een beetje kinderlijke reactie. Vrij kortzichtig ook. Als een jeugdspeler een doelpunt maakt telt dat nog steeds en als de ene partij meer goals maakt als de ander, heeft die nog steeds de wedstrijd gewonnen. Of de stand nu wel of niet wordt bij gehouden, doet daar niets aan af en brengt daar ook geen verandering in. Als de standen niet worden bijgehouden, heeft dat bovendien als voordeel dat spelertjes niet net als volwassenen dat vaak doen, met die stand rekening gaan houden tijdens wedstrijden en niet meer vrijuit spelen. Als een spelertje niet weet wat de stand is, is de behoefte om te winnen in zijn hoofd veel groter dan als hij zou weten of hij bovenaan of onderaan staat. Als hij onderaan zou staan, zou hij gemakkelijk de moed kunnen verliezen en zich onbewust minder inspannen omdat een overwinning niet veel aan de situatie zou veranderen aan de situatie en als hij bovenaan zou staan, zou zou de angst er in kunnen sluipen om te verliezen. Als hij de stand niet weet, kan een spelertje vrijuit spelen en in dat geval zal hij spelen om te winnen omdat competitie nu eenmaal de essentie van een sportwedstrijd is, terwijl hij er dan geen rekening mee behoeft te houden of een overwinning wel of niet noodzakelijk is en een nederlaag niet meteen desastreus behoeft te zijn. En dat komt de wedstrijden juist ten goede. Je hoort trainers tegenwoordig ook steeds vaker van tevoren zeggen dat ze hun spelers de opdracht hebben gegeven om het veld in gaan met de mindset dat het 0 - 0 staat, ook als de heenwedstrijd met 2 - 0 is gewonnen. En dat is exact de situatie die er nu voor de jeugd is gecreeerd. Ik zie daar alleen maar voordelen in en kan niets bedenken om daarop tegen te zijn. De voetbalwereld is extreem conservatief en gewoon om iedere vernieuwing als een bedreiging te zien. Ik denk dat de mensen die er tegen zijn, dat vooral zijn omdat ze behoudzuchtig zijn en niet omdat ze daar inhoudelijke bezwaren tegen hebben. Natuurlijk geldt dit alleen voor de jongste jeugd omdat spelers als ze tot wasdom zijn gekomen te maken krijgen met prestatiedruk en het heel moeilijk zouden gaan krijgen als ze tijdens de opleiding niet zou worden geleerd om daarmee om te gaan. Dat is bij Ajax gewoon een onderdeel van de opleiding, maar daar moet je m.i. niet te vroeg mee beginnen omdat je kinderen daarmee het plezier in voetbal zou kunnen doen verliezen. En dan schiet je als opleiding natuurlijk je doel voorbij omdat bij elke sport of het nu in de top of op een lager niveau is, plezier altijd voorop moet staan.

Alleen al om dat idee van Jan Dirk van Der Zee om geen scores meer bij te houden vind ik dat die man meteen ontslag op staande voet moet krijgen. Zulke onbekwame mensen hebben niks te zoeken bij de Knvb en zorgen er alleen maar voor dat het voetbal in de jeugd achteruit gaat. Van de Zee en de Knvb zouden openlijk excuses moeten maken aan de buitenwereld voor dit bezopen plan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren