Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Transfermissers’ kosten Ajax de kop: ‘Hij blijkt ineens geen toverdokter’

Laatste update:

Ajax wist donderdag Getafe met 2-1 te verslaan, maar door de 2-0 nederlaag vorige week zijn de Amsterdammers alsnog Europees uitgeschakeld. Valentijn Driessen constateert in De Telegraaf dat directeur voetbalzaken Marc Overmars en trainer Erik ten Hag wel hebben geanticipeerd op het vertrek van Matthijs de Ligt, Frenkie de Jong en Lasse Schöne, maar daarbij zou men onvoldoende oog hebben gehad voor kwaliteit.

"Anders hadden miljoenenaankopen als Marin en Alvarez niet op de bank gezeten tegen Getafe en zou het niet zo zijn dat een verzameling jonge onervaren krachten als Schuurs, Eiting, Gravenberch, Dest en Danilo Ajax moesten helpen ontsnappen tegen de Spanjaarden voor een plaats in de achtste finales van de Europa League", zo luidt de duidelijke conclusie van Driessen in De Telegraaf.

Ten Hag: 'Bijna onmogelijk om rustig te blijven tegen dit soort ploegen'

De chef voetbal van de krant stelt vast dat de transfermissers Ajax de kop kosten. "Natuurlijk moet Ajax ruimte bieden aan jeugdspelers om door te breken, maar als daar te weinig oog voor is geweest, valt van de spelers uit eigen opleiding niet ineens te verwachten dat zij tegen een lepe Spaanse subtopper met allemaal volwassen, ervaren broodvoetballers kwalificatie afdwingen."

"De vorig seizoen veel bewierookte Erik ten Hag blijkt ineens ook geen toverdokter en afhankelijk te zijn van zijn spelersmateriaal", vervolgt Driessen, die Ajax enigszins vergelijkt met AZ. De Alkmaarders werden donderdagavond door LASK Linz uitgeschakeld in de Europa League met een 2-0 nederlaag. "Bij AZ eigenlijk hetzelfde verhaal als in Amsterdam, omdat ook daar jonge onervaren talenten het verschil moesten maken tegen volwassen kerels."

Het zegt Driessen dat de huidige nummer één en twee van Nederland Europees tot de subtop behoren. "Voor het minder kapitaalkrachtige AZ is dat niets nieuws en presteerde de club boven verwachting. Voor Ajax is het een zware tegenvaller en wil de club definitief doordringen tot de Europese elite, dan zal er komende zomer veel beter geschakeld moeten worden en de standaard van aankopen omhoog moeten."

Ben jij het eens met Valentijn Driessen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ach, Getafe had gewoon beter materiaal ook dit tweeluik. We misten teveel dragende spelers en wat er dan overblijft is niet best. Komend jaar proberen een paar stabiele spelers erbij te halen als er sterkhouders vertrekken. Een goede cv, cm en vleugelspeler zijn een must.

28 februari 2020 om 07:45

Die vleugelspeler is er al, namelijk Anthony... Overigens is dit nu weer Valentijn Driessen die dit roept. Want het aantal transfermissers is niet zo groot als het lijkt. Vergeet niet dat Ajax buiten de basiself ook een bank te vullen heeft. Alvarez heeft bijvoorbeeld genoeg speeltijd gekregen om geen transfermisser genoemd te worden. De enige die dit seizoen echt tegenvalt is die Marin. Het is opvallend dat hij zelfs nu met zo veel blessures geen speeltijd krijgt...

28 februari 2020 om 07:50

Maya, als Neres weggaat moet er weer eentje terugkomen bedoel ik. Anthony is dan niet genoeg want ik wil Babel echt nooit meer zien.

28 februari 2020 om 09:32

artikel kort samengevat : Driessen worstelt met zn te hoge verwachtingspatroon. zoiets overkomt velen hier. en vervolgens geen enkel respect richting Getafe,voor hun prestatie.

28 februari 2020 om 14:37

@ajaxf1 "als Neres weggaat moet er weer eentje terugkomen" Hoezo? Genoeg opties volgend seizoen met Anthony en Promes als basisspelers en back-ups Labyad, Noa Lang en Danilo. Unuvar is dan ook weer een jaar verder en hopelijk wat extra minuten. Labyad heeft 7 miljoen gekost, als je iemand haalt kan je hem afschrijven. Noa Lang en Danilo zijn ook wel beetje klaar met de Kkd. Die verdienen gewoon kansen nu. Hopelijk blijft Neres nog een seizoen, want dan kan Anyhony rustig gebracht worden.

29 februari 2020 om 23:48

Ten eerste is Babel gehuurd en ten tweede is Neres nog niet weg....

28 februari 2020 om 07:47

Maar als je van de winter goed had ingekocht, had je vanavond niet met Babel hoeven spelen. En Alvarez en Marin zijn gezien het bedrag wat je ervoor hebt neergelegd nou niet echt toegevoegde waardes. Dat je De Jong niet kan vervangen snapt iedereen. Maar aankopen van 15 miljoen zouden bij blessures niet op de bank moeten zitten t.f.v. Jeugdspelers.

28 februari 2020 om 07:52

Absoluut mee eens. Maar je kan moeilijk stellen dat Marin het verdiende om te spelen met zijn prestaties vooralsnog. Speelde sterk bij Luik maar bij ons komt het er nog niet uit. Alvarez had ik altijd boven Schuurs oogesteld. En Babel? Tsja.....Het is een tijdelijke oplossing tot de zomer. Al hadden we beter Lang kunnen houden want Babel is droevig slecht.

28 februari 2020 om 08:58

Redondo, achteraf is altijd makkelijk praten. Ik snapte het handelen van Ajax prima, Neres en Promes zouden allebei weer fit worden, je ruilt Lang (niet goed genoeg bevonden) in een voor vaste international. Dan zou je er prima voorstaan. Echter raken je belangrijkste spelers in deze fase geblesseerd en/of geschorst en moet je roeien met de riemen die je hebt. Tegen zoveel wijzigingen kan Ajax zich dus blijkbaar ook niet wapenen. Ik denk dat een Alvarez en Marin gisteren meer hadden toegevoegd dan de jeugdspelers, maar dat terzijde.

28 februari 2020 om 09:49

In de winter kan je nauwelijsk goed inkopen, de prijzen zijn dan veel hoger. Ook heb je nauwelijks tijtd om een speler in te passen. Drie spelers vertrokken, met Martinez en Promes heeft Ajax twee goede spelers aangetrokken. De derde moet vanuit de jeugd / eerdere aankopen opgevangen worden.

28 februari 2020 om 10:44

4fRedondo. Waar ik zo moe van wordt is dat geroepen wordt miskoop, terwijl ten Hag de grootste misser blijkt te zijn. Het systeem is heilig. Was onder Frank de Boer ook. Nooit is er gekeken welke spelers heb ik nou tot mijn beschikking en wat is de beste aanpak, nee altijd iss het welke spelers passen het beste in het systeem. Alvarez verdedigd aantoonbaar beter dan zowel Veltman als Schuurs, maar ja hij bouwt slechter op dan beide, dus opbouw voor verdediger. Zo is het systeem. Marin met zijn afstandschoten en ervaring is echt wel toegevoegde waarde, maar ja hij past niet in het systeem van kort tikwerk. Ipv een samenstelling en opstelling zoeken waarin Marin past, zoeken we dan maar de minst slechte die in het systeem passen. Weken lang Tadic zien verpieteren op de vleugel, waar hij echt niet voor geschikt is, is ook zo'n systeem heilig dingetje. Kijk eens bij de tegenstander. Daar wordt echt gekeken hoe stel ik het beste elftal samen met het beschikbare materiaal en wat is daarbij de meest passende opstelling.

28 februari 2020 om 14:07

ninjakai,daar kan ik je alleen maar gelijk in geven. Als jeugdtrainer pas ik mijn systeem ook aan aan de beschikbare spelers die ik heb om zo het optimale rendement uit hun individuele maar ook elkaars kwaliteiten te halen.

28 februari 2020 om 08:29

Prioriteit ligt wel echt bij het middenveld. Wat zit daar onwaarschijnlijk weinig creativiteit en snelheid in als Ziyech niet speelt. Eiting en Gravenberg zijn (nog) bij lange niet goed genoeg voor dit niveau en Vd Beek is niet een speler die het middenveld uit het slob trekt, maar wel iemand die heel nuttig is en goed rendeert met een goed draaiend middenveld rondom zich. Ziyech gaat weg, Vd Beek gaat denk ik ook weg, wat hou je dan over? Marin die er blijkbaar niks van kan, anders had hij wel meer gespeeld, Martinez en dan zijn daarna je beste spelers Eiting en Gravenberg..

Transfermissers en vang aankomende zomer het vertrek van Ziyech, Van de Beek, Neres, Tagliafico en Onana maar eens op. Wellicht gaan Dest, Blind en Ten Hag ook. Je krijgt er heel veel geld voor, maar je haalt er nooit zelfde kwaliteit voor terug. In principe zul je kwalitatief gezien zeker achter uit gaan met het oog op volgend seizen. Gaat een belangrijke transferzomer voor Ajax, PSV & Feyenoord worden. Waarvan de laatste twee slim en goed moeten investeren om Ajax van de troont te houden. Ze zullen zekere kansen zien, wellicht verliest Ajax bijna haar gehele basis 11.

28 februari 2020 om 07:53

Ziyech vervanger Ihatarren, Neres vervanger Anthony, Tagliafico vervanger Martinez, Blind vervanger Vertonghen (al denk ik dat ze Blind niet laten gaan) en Onane vervanger Kepa. Denk dat het haalbaar moet zijn Kepa ruilen tegen Onane en Vertonghen is gratis aan te trekken, Ihatarren 30 miljoen bieden en 15% doorverkoop dan moet dat lukken.
Daarnaast denk ik zelf ook dat Neres niet zal gaan die heeft een seizoen niet gespeeld. Dan zal je alleen voor van de Beek een vervanger moeten vinden.

28 februari 2020 om 08:03

En waarom zou PSV haar grootste talent uit de jeugdopleiding sinds Depay verkopen aan concurrent Ajax voor een luttele 30 miljoen? Wel je verstand erbij houden he. Daarbij heeft Kepa niet zo heel lang geleden 80 miljoen euro gekost, je bent de realiteit kwijt denk ik. Die komt nooit naar Nederland.

28 februari 2020 om 10:24

Jij bent net pas wakker ofniet.. Kepa 80M ruilen tegen Onana.. Chelsea zal dit nooit doen, laat staan wat Kepa zelf er van vind..

28 februari 2020 om 10:29

Haha laat die enkeling gewoon nog even doordraven. Ik heb met volle verbazing zitten kijken wat voor een reacties je allemaal voorbij zag komen. Ajax de nieuwe Bayern van NL. Ajax hoort bij de top 10 van Europa. Ajax kan spelers halen die ze willen blabla. Als je zegt dat het over een paar jaar gewoon weer afgevlakt is (zoals het al decennia lang gaat) wordt je voor gek verklaard.natuurlijk gaat PSV Ihatarren niet aan Ajax verkopen, net als Ajax een Dest niet aan PSV verkoop. Bizar dat ze bij Ajax opeens denken dat PSV een subtop clubje is. Ik wil überhaupt nog zien of ze dit jaar kampioen worden, laat staan dat ze wel weer even Europees gaan presteren volgend jaar.

28 februari 2020 om 10:30

Gasten spelen FIFA 20 en denken dat het in real life ook zo gaat ... LOL

28 februari 2020 om 12:05

" En waarom zou PSV haar grootste talent uit de jeugdopleiding sinds Depay verkopen aan concurrent Ajax voor een luttele 30 miljoen? ". En luttele 30 miljoen? En dan zeg je tegen een ander dat hij zijn verstand erbij moet houden. Ihattaren is op dit moment bij lange na geen 30 miljoen waard gezien zijn leeftijd en gezien het feit dat hij een contract heeft dat nog maar 2 jaar doorloopt. Ter vergelijking: Zyech is lichtjaren verder in zijn ontwikkeling en heeft maar 10 miljoen meer opgebracht terwijl BvB voor Haaland zelfs maar 20 miljoen op tafel heeft gelegd en Ajax voor Antony 15 miljoen. Zyech en Haaland hebben zich bewezen op het hoogste podium, terwijl Ihattaren uitsluitend in de laag gewaardeerde Nederlandse competitie af en toe een vleugje van zijn potentie heeft laten zien. Desalniettemin heb je niet helemaal ongelijk omdat Ihattaren een groeibriljant is die in de toekomst meer op kan brengen dan 30 miljoen. Daarom is zijn marktwaarde wellicht op dit moment geen 30 miljoen, maar kan hij vanwege zijn groeipotentie wel 30 miljoen voor PSV waard zijn. PSV heeft er echter geen enkel misverstand over laten bestaan dat het haar beste spelers niet aan Ajax wenst te verkopen, waardoor het voor de hand ligt dat de club een prijs zal hanteren die ver boven de marktwaarde ligt en daar zal Ajax niet aan kunnen en willen voldoen. Ajax gaat echt geen bedrag bopven de 15 a 20 miljoen op tafel leggen, al helemaal niet omdat de club Ihattaren helemaal niet nodig heeft en er bij het vertrek van de sterkhouders veel meer behoefte is aan spelers die er meteen staat. Ajax heeft zelf talent genoeg en heeft die van PSV helemaal niet nodig en al helemaal niet als ze er dergelijke bedragen voor hen op tafel moet worden gelegd.

28 februari 2020 om 07:54

Vooralsnog vertrekt alleen Ziyech. Neres zie ik niet vertrekken nu hij geblesseerd is. Onana, van de Beek en Tagliafico moet ik nog zien. Dest moet ik ook nog zien: indertijd heeft Bayern ook geprobeerd van der Wiel bij Ajax weg te kopen, maar gebeurde er uiteindelijk niets, want Bayern heeft financieel gewoon minder mogelijkheden dan veel andere topclubs. Blind zie ik ook niet gaan en ten Hag ook niet, want Bayern heeft al aangegeven met de huidige coach en voormalig assistent door te gaan.

28 februari 2020 om 12:13

" Bayern heeft financieel gewoon minder mogelijkheden dan veel andere topclubs ". Dat is echt de mop van de eeuw. Bayern is de enige topclub met een winstgevende begroting en een gezonde bedrijfsvoering. Bayern kan de aankoop van spelers uit eigen middelen financieren, terwijl de andere topclubs dat via de bank moeten doen en daarom vaak moeite hebben om aan de FFP regels te voldoen. Dat Bayern een winstgevende begroting en een gezonde bedrijfsvoering heeft, komt natuurlijk omdat de club niet meer uitgeeft dan er binnen komt en zich netjes aan de financiele spelregels houdt. Dat is iets heel anders dan dat de club minder mogelijkheden zou hebben. Als Bayern het zou willen, zou de club ook net zoals Real en Barca spelers op de pof kunnen kopen, er is geen enkele club die zo kredietwaardig is.

29 februari 2020 om 23:53

Helemaal met je eens, maar Bayern houdt daarom ook zijn bedrijfsvoering in stand door ook niet hele hoge transfersommen en veel spelers te kopen. Ze kopen gericht wat ze nodig hebben en geven niet waanzinnig veel uit. Met de andere clubs bedoel ik Real Madrid, Manchester City, Paris St Germain die met geld smijten om maar zo veel mogelijk goede spelers binnen te hengelen. Dat ze daarvoor financiele trucjes moeten gebruiken staat buiten kijf.

28 februari 2020 om 07:54

Tuurlijk! Jij denkt echt dat dat allemaal vertrekt? Ik geloof er niks van. Ik zie vdBeek,Neres Tagliafico,Dest,Blind en Ten Hag gewoon blijven. VdBeek gaat echt niet naar Real in ieder geval, daar geloof ik helemaal niks van. Ik geloof ook niet dat een club Blind gaat halen met zn kastje in zijn lichaam. Daar gaat geen club zich aan branden. Nico raakt ook al op leeftijd en ik denk dat Ajax wel is een bedrag kan vragen wat een andere club niet wil geven. Bovendien zit hij zoals hij zelf zegt prima bij Ajax. Er is geen club die Neres nu koopt met zijn lange blessure. Kortom maak je niet druk.

Dit was toch de Valentijn Driessen die om eigen jeugd vroeg en Ten Hag afzaagde omdat ie geen gebruik van ze maakte? Dan had Ten Hag wellicht toch een punt dat hij ze niet gebruikte in de eerste seizoenshelft.

28 februari 2020 om 07:37

Als Ten Hag gisteren met zoveel jeugd spelers begint in plaats van de aankopen, laat dat toch alleen maar zien dat Valentijn gelijk had?

28 februari 2020 om 07:53

Hoezo laat dat zien dat Valentijn gelijk had? Die jeugd die Valentijn wilde speelde vreselijk, van Schuurs tot Eiting tot Gravenberch. Kan je wel roepen om jeugd maar die zijn er dus niet klaar voor. Veelste makkelijk geroepen door Driessen.

28 februari 2020 om 07:55

Nee, want toen Ten Hag voor de winter met de aankopen begon of die naar verloop van tijd inbracht riep Valentijn dat de jeugd kansen zou moeten krijgen en dat Ten Hag de filosofie van de eigen jeugd verkwanselde. Nu zet Ten Hag de eigen jeugd erin en ligt het plotseling aan de aankopen. Dit terwijl een Marin echt niet minder zou brengen dan Gravenberch in Groningen, Almelo en gisteren. Alvarez speelde ook gewoon degelijker dan Schuurs voor die eruit gehaald werd.

28 februari 2020 om 08:16

" Als Ten Hag gisteren met zoveel jeugd spelers begint in plaats van de aankopen, laat dat toch alleen maar zien dat Valentijn gelijk had? ". Als je bolletjes hebt geplant, maar die pas na een bloeitijd uit komen, zal je ook naar de plaatselijke bloemist moeten als je je lief voor Valentijnsdag een bloemetje wil geven. Dat heeft niets met gelijk hebben te maken. Hij heeft helemaal geen gelijk omdat aankoopbeleid geen exacte wetenschap is en in de meeste gevallen pas achteraf duidelijk wordt of een speler een schot in de roos is of niet. En als je de geschiedenis van Ajax er op na slaat, kom je ook vanzelf tot het inzicht dat een speler die van buitenaf naar de club komt, vrijwel altijd tijd nodig heeft om zich aan te passen. Daarvan is Litmanen misschien nog wel het meest treffende voorbeeld en bij Ajax wordt dat altijd ingecalculeerd. Daarom had de club Antony ook graag al in de afgelopen transferperiode gehaald, zodat hij de tijd had om zich aan te passen. Driessen is een ras opportunist en die reageren doorgaans naar de waan van de dag. En dan krijg je inderdaad reacties dat als er te weinig jeugdspelers worden opgesteld, dat als stok wordt gebruikt om mee te slaan en als die jeugdspelers wel worden opgesteld en het geen resultaat oplevert, het probleem ineens wordt aangeduid als een gebrek aan kwaliteit. Feitelijk laat hij zien er geen enkele kijk op te hebben omdat hij de potentie van Ajax veel hoger inschaalt dan hij werkelijk is en er daarom voortdurend naast zit met zijn voorspellingen. Hij gebruikt voortdurend de prestaties van afgelopen jaar als referentiekader en dan snap je er dus niet zo heel veel van omdat die prestaties op zich staan en er alles mee te maken hadden dat het Ajax wat blessures en schorsingen betreft, toen niet tegen zat en de coach bijna iedere week met hetzelfde team kon spelen. Daarnaast was het elftal zo ingericht dat Frenkie de Jong zijn kwaliteiten volledig kon ontplooien en ook De Ligt speelde daarin een uitermate belangrijke rol. Ajax kan het vertrek van belangrijke spelers en talenten van de buitencategorie niet zomaar vervangen zonder in kwaliteit in te boeten en dus zijn de resultaten gewoon een kwestie van oorzaak en gevolg. Zelfs Barcelona met haar omzet dat tegen het miljard aantikt, valt ver terug als het 2 van haar beste spelers moet missen. En dan wordt van Ajax, dat het met 10 procent daarvan moet doen, verwacht dat het ondanks de afwezigheid van al die sleutelspelers, wel even van een tegenstander als Getafe wint. Dat lijkt me niet heel erg realistisch. Ajax heeft naar internationale begrippen een zeer bescheiden begroting, waarmee de club nog niet eens in de top 30 staat omdat daar een begroting van 150 miljoen is vereist. En daarmee kan een club er natuurlijk geen selectie van 23 gelijkwaardige spelers op nahouden. Met de huidige selectie moet de club al CL halen om aan de verplichtingen te kunnen voldoen, laat staan als er nog meer salaris zou moeten bestaan. Kwaliteitsvolle spelers moet je natuurlijk ook hogere salarissen betalen. Driessen heeft dus helemaal geen gelijk, sterker nog hij slaat de plank volledig mis en dat zal vanzelf blijken als de sleutelspelers eenmaal zijn vertrokken. Het zal al een bijna onmogelijke taak worden om die te vervangen zonde al te veel kwaliteitsverlies. Laat staan dat de selectie sterker zou worden dan hij nu al is. Driessen is 1 van die journalisten die nieuws brengt dat is ontsproten aan de onderbuik ipv dat het op een gedegen analyse. Daarom kan hij ook zo goed door 1 deur met Derksen, die dat ook als geen ander beheerst.

28 februari 2020 om 08:40

(scepticus38)nou je kunt niet ontkennen dat je nu toch ziet nu je bijna een half elftal mist dat er maar weinig overblijft van het Ajax van 3 maanden geleden , ik ga als jaren vaak kijken naar jong Ajax maar eerlijk gezegd begrijp ik niet wat een bv speler als Eiting überhaupt bij de a selectie doet ik zal het wel weer verkeerd zien maar die zou bij een ploeg in de derde divisie niet eens opvallen , ik snap werkelijk niet wat ten Hag in hem ziet een ook over Gravenberch heb ik mijn twijfels , zijn Marin en Alvarez dan nog slechter ? dat begrijp ik dus niet ik heb in die ruim 25 jaar dat ik een seizoenkaart heb wel betere talenten zien komen maar wat er nu bij zit baart mij wel zorgen hoor . Ik hoop wel dat Ajax behoorlijk gaat doorselecteren .

28 februari 2020 om 12:39

Ik ben het slechts gedeeltelijk met je eens wat de talenten betreft, maar dan alleen als het gaat om de persoon van Cruijff en Van Basten en misschien Rijkaard. Van Basten was op zijn 16e al ontzettend goed, zoals dat ook gold voor zijn leermeester Cruijff. Ik heb Rijkaard in de Meer op zijn 17e tegen Bayern Breitner helemaal van de mat zien spelen, maar die was in het begin zo ontzettend flegmatiek dat je hem ook wedstrijden helemaal niet zag. Ik heb ook Bergkamp op 17 jarige leeftijd zien debuteren en daar viel toen allesbehalve aan af te zien dat hij later zo een geniale speler zou worden. Die werd als jeugdspeler ook relatief weinig voor het nationale elftal geselecteerd. Over Eiting deel ik je mening totaal niet, dat is een prima speler voor Ajax met een enorm spelinzicht. Hij is door blessures helaas ver terug geworpen waardoor het er nog niet altijd uit komt, maar hij kan echt uitgroeien tot een prima voetballende controleur zoals Schone. Ik heb hem hem ook in Jong Ajax zien spelen op een middenveld met Nouri, Frenkie de Jong en Donny van der Beek en dat was af en toe een lust voor het oog. Helaas is het in NL geheel tegen het Cruijffprincipe in, mode om de nadruk te leggen om de dingen waar een speler minder goed in is, te benadrukken. Bij Daley Blind werd jarenlang alleen maar gesproken over zijn gebrek aan snelheid, terwijl hij dat moeiteloos compenseert met een fenomenaal spelinzicht en een dito functionele techniek. Eiting is nog niet zover, maar hij heeft het inzicht om op termijn een bvergelijkbare speler te worden. Ik ben het ook niet met je eens wat Gravenbergh, ook daar spat de potentie vanaf en ook bij hem zie je nog dat flegmatische dat je in het begin ook bij Rijkaard zag, die twee spelers vind ik erg op elkaar lijken. Gravenbergh is nog maar 17 jaar en als zodanig moet je hem ook beoordelen. Als talent, als je een talent langs dezelfde meetlat legt als een gearriveerde speler, kan je cde opleiding net zo goed opdoeken. Ik ben het wat de algehele opleiding betreft, al helemaal niet met je eens, je ziet spelers van 16 en 17 jaar instromen bij Jong Ajax en daar moeiteloos overeind blijven. Dat is heel uitzonderlijk voor spelers van die leeftijd en geeft aan dat er iets heel moois aan zit te komen bij Ajax. Dat je het over door selecteren hebt terwijl het over talenten gaat, daar snap ik helemaal niets van. Een talent moet je de ruimte geven om zich te ontwikkelen anders kan je de opleiding net zo goed opheffen.

28 februari 2020 om 08:16

Een of twee jeugdspelers in een soepel draaiend Ajax en ze lopen vrolijk mee. 4 jeugdspelers in een stroef draaiend Ajax en je weet: recipe for disaster.begreep trouwens ook niet dat Blind als linksachter begon.martinez was dit siezoen toch gehaald als vervanger voor de dit jaar (waarschijnlijk) vertrekkende Tagliafico?

28 februari 2020 om 08:34

Die snapte ik ook niet. Inderdaad was Martinez in de basis gehaald als vervanger voor Nico op linksback. Niet dat deze omzetting ineens andere resultaten had opgeleverd denk ik. In the end misten we gewoon de kwaliteit, voornamelijk voorin. En Valentijn Driessen spreekt zichzelf wel echt tegen in zijn eerdere colums, waar hij juist propagandeerde dat Ajax meer jeugd erin moet zetten. Een goede balans is erg belangrijk, en die is er al een tijdje niet meer helaas. Hoop dat Overmars komende zomer deze moeilijke puzzel kan oplossen!

28 februari 2020 om 08:38

Ik denk dat de kwaliteiten van Blind beter in het centrum tot uiting komen; vooral voetballend, opbouwend.op de flank kan je beter een bijtertje als Martinez hebben waar blind nog wel eens op snelheid werd geklopt.voor het resultaat zou het inderdaad waarschijnlijk niets hebben uitgemaakt, gezien de matige vorm vorin.

28 februari 2020 om 12:42

" begreep trouwens ook niet dat Blind als linksachter begon.martinez was dit siezoen toch gehaald als vervanger voor de dit jaar (waarschijnlijk) vertrekkende Tagliafico? ". Die gedachte had ik aanvankelijk ook. Heeft denk ik te maken dat Blind nog lang niet wedstrijdfit is en aan de zijkant wat minder in de duels komt. Blind vormde een prima koppel met Veldman, maar met Schuurs of Alvarez zie je dat die veel minder op elkaar zijn ingespeeld.

Volgens mij waren de 2 beste spelers vorig seizoen ook gewoon nog jeugd.. de ligt en de jong. Dat ging vrij aardig tegen bv real Madrid met allemaal volwassen broodvoetballers. Waar hij wel gelijk in heeft is dat de aankopen kwalitatief niets brengen!!

28 februari 2020 om 08:23

De Jong is nu 22, dus vorig jaar 21. Of dit onder jeugd valt valt nog te bezien. Daarnaast moet je ook eerlijk zijn dat de Jong van een totaal ander niveau zijn dan Eiting in Schuurs. Maar los daarvan kun je wel naar de jeugd wijzen, het zijn vooral oudere spelers als Babel en Tadic die falen.

28 februari 2020 om 10:36

De Jong is sowieso geen Ajax jeugd.

De vorig seizoen veel bewierookte Erik ten Hag blijkt ineens ook geen toverdokter en afhankelijk te zijn van zijn spelersmateriaal"

Dat is een trainer m.i. altijd. Zet een Guardiola, Simeone, Conte, Tuchel, Zidane, Mourinho of Klopp bij een club in de onderste regionen en verwacht dan maar dat ze Art Gallery voor je gaan neerzetten en / of vanaf plek 17 binnen een mum van tijd naar de top drie schieten.

Je moet roeien met de riemen die je hebt. Zijn de riemen niet sterk genoeg, dan kun je bijvoorbeeld nieuwe spelers aantrekken die binnen het totaalplaatje passen. Alleen gaat het, gevoelsmatig, vaker mis en is het deels gokken op een goede afloop met een aankoop.

Getafe was gewoon beter. Punt. Volgend jaar (hopelijk) weer een kans in de Champions League.

Ben ik nou zo gek of miste Ajax nou gewoon zijn hele verdediging? Zonder grappen, Tagliafico, Veltman, Mazraoui waren er niet. Ook miste Ziyech, Neres en Promes kwam terug van een blessure. Missen ze ook nog eens Labyad. Het zit natuurlijk ook niet altijd mee he. We zijn in Nederland meteen zo kritisch op beleid en al die dingen, maar je kunt ook niet verwachten van een middenveld met Gravenberch en Eiting dat ze de wedstrijd naar zich toe kunnen trekken, daarvoor hebben ze de minuten nog niet in de benen, laat staan in Europa. Het zijn ook niet exceptionele talenten, waar Ajax vorig jaar wel over Mathijs de Ligt en Frenkie de Jong kon bezitten en de ervaring van Schöne. Dat is natuurlijk wel moeilijk om op te vangen.

Natuurlijk is het wel de keus van Ten Hag om met deze jongens te spelen en wie hij goed genoeg acht.

28 februari 2020 om 08:00

Tja mooi verwoord. Ik ben blij dat we eruit liggen. Scheelt een hoop wedstrijden en met de vele blessures vind ik het prima. Als we door waren gegaan was de volgende tegenstander dan Lask geweest? Sorry maar dan ben ik heel blij dat we eruit liggen. Nog zo'n verschrikkelijke ploeg. Al zijn dat niet van die aanstellers maar eerder bikkels. Maargoed, dan was het waarschijnlijk voor Ajax weer zo'n lelijke wedstrijd geweest. Waar het vorog seizoen allemaal mee zat was het het dit jaar allemaal net niet. Volgend jaar nog maar is proberen! Op naar zondag, ik heb er zin in!

28 februari 2020 om 08:03

Ik vond het eerlijk gezegd nog wel netjes dat ze wisten te winnen met dit matige elftal en de vele blessures. Helaas dit jaar zit er niet meer in.

28 februari 2020 om 08:24

Mazraoui en labyad zijn natuurlijk gewoon wissels en geen basisspelers. Dest is al lange tijd eerste keuze, en Labyad is nooit eerste keuze geweest.

28 februari 2020 om 09:52

Mazraoui was verleden jaar in de CL campagne gewoon basis speler. Het lukt hem maar niet sinds zijn belssure terug te komen op zijn oude niveau. maar sta niet raar te kijken als die er na de zomerstop weer gewoon in staat als basisspeler en het weer goed doet.

28 februari 2020 om 10:46

Natuurlijk, bekijk het gehele plaatje eens. Ze moesten dus 7 spelers van een gehele selectie missen. Dat zijn veel spelers om te missen en vooral als je Europees speelt. Een Labyad heeft natuurlijk veel meer ervaring dan Danilo en Mazraoui kon in dit geval linksback spelen (Tagliafico was toch geschorst?) en Martinez naar het middenveld geschoven, waar Blind dus CV kon staan.

28 februari 2020 om 14:14

Dat mazraoui vorig jaar basis speler was zegt niets over het feit of hij dat nu wel of niet is. Dit jaar is hij voorbij gestreefd door Dest. dus zeggen dat ajax de hele verdediging miste terwijl er 2 van de 4 gewoon in staan slaat dan ook nergens op. Daarnaast zijn er genoeg Ajax supporters die Veltman niet eens Ajax waardig vinden. Sterker nog Speedyafc, als ik in jou verhaal verder ga dan is Veltman geen basis. Want vorig jaar hoorde hij niet in de basis.

28 februari 2020 om 15:48

Ja oke, en waarom noem je Ziyech, Veltman, Taglia, Neres niet? En Promes die half fit was.

28 februari 2020 om 16:33

ik reageer alleen op de opmerking: Ben ik nou zo gek of miste Ajax zijn hele verdediging. Maar blijkbaar is hij gek, want van de vaste basis verdediging ontbraken er 2 (1 door een blessure en 1 door een schorsing). Daarbij was het niet eens de bedoeling dat Veltman een basisspeler zou worden. Alvarez was aangetrokken om de Ligt op te vangen of anders zou Schuurs door moeten groeien. Dus als ik reageer op een verdediging, dan heb ik het uiteraard niet over Ziyech of Neres of een promes die niet terug komt.

28 februari 2020 om 17:29

Het is natuurlijk ook een overdreven uitdrukking. Zoals ik al zeg, bekijk gewoon het gehele plaatje, want ik benoem niet alleen de verdediging. Het gaat erom dat ze dus 7(!) spelers (inclusief de net teruggekeerde promes) moesten missen in een selectie. Daarvan staan er 5 basis. Je reageerde eigenlijk in eerste instantie op het feit dat zowel Mazraoui en Labyad geen basisspelers zijn. Terwijl ik het heb over dat je überhaupt veel spelers moest missen. Dat het aankoopbeleid niet goed is, en/of hoe Ten Hag daarmee om gaat is gewoon een ander verhaal. Wat is je bedoeling met je reactie en wat wil je ermee bereiken? Het lijkt alsof je twee verschillende reacties door elkaar haalt.

28 februari 2020 om 15:47

Ja wat een gezeik zeg. Totaal niet objectief. Riooljournalistiek. Ajax mist 5 basisspelers zowat. Zijn hele aanval is doorzeeft met blessures en dan roepen om andere onzin. Is hij vergeten hoe goed Ajax was in de Cl groepsfase met iedereen erbij en dat het fout ging nadat de blessures opspeelden. Heel simpel, elk topclub zou niks kunnen uithalen als zij hun 5 belangrijke spelers moeten missen.

28 februari 2020 om 16:38

Natuurlijk mist ajax veel spelers, maar als je Alvarez voor de Ligt haalt, Marin als vervanger voor de Jong en in de winterstop Babel voor de geblesseerde Neres / Promes, en je ziet dat Babel echt slecht is, en de anderen ondanks alles blessures / schorsingen niet eens nodig zijn, dan kun je toch zeggen dat er in het aankoopbeleid grote fouten gemaakt worden.

Over het aankoopbeleid daar heeft hij wel een punt . En dat je van die jonge gasten niet kan verwachten dat ze wonderen verrichten daar kan ik ook nog mee leven. Maar dat Ajax geen aandacht heeft voor de jeugdopleiding, dat gaat er bij mij niet in.
Die jonge gasten van gisteren zitten al een tijdje bij de selectie. Ook koopt Ajax geregeld nieuwe jeugdspelers. Dat houd volgens mij in dat ze wel weten wat ze in de jeugd hebben rond lopen. Daar bij stroomt er toch elkaar jaar onder Ten Hag 1 of 2 jeugdspelers door naar de selectie.
En ja tot op zekere hoogte ben je afhankelijk van spelers . Van een Berry van Aerle kan je geen Marradonna maken . Maar de ene trainer kan meer uit een speler halen dan een andere speler

28 februari 2020 om 08:35

" Over het aankoopbeleid daar heeft hij wel een punt ". Hij heeft helemaal geen punt. Omdat het voor een club als Ajax natuurlijk volstrekt onmogelijk is om spelers als De Ligt en De Jong die samen meer dan 150 miljoen hebben opgeleverd, te vervangen zonder aan kwaliteit in te boeten. Als je de boeken er op naslaat, blijkt bovendien duidelijk dat spelers die van buitenaf naar Ajax komen, het vrijwel altijd moeilijk hebben in hun eerste seizoen. Het is typisch voor opportunisten om het kind met het badwater weg te gooien een speler af te schrijven omdat hij tijd nodig heeft om zich aan te passen. Dat was vorig jaar met Schuurs niet anders en ook Scherpen werd met de grond gelijk gemaakt, terwijl ook die zich prima ontwikkelt. Ajax heeft Martinez alvast binnen gehaald als opvolger voor Tagliafico om hem alvast te laten wennen aan de andere voetbalcultuur die er in nl is. Hij blijkt er echter direct te staan en dat is natuurlijk niet het gevolg van visie, maar gewoon puur geluk. Aankoopbeleid is geen exacte wetenschap, daar zit een heel groot gokelement in aangezien je een speler meestal moet wegen terwijl hij in een andere omgeving bij een andere club in een heel ander spelsysteem speelt. Dat betekent dat je moet inschatten of een speler voldoende kwaliteiten heeft om zich in een ander spelconcept staande te houden en met een inschatting kan je er ook wel eens naast zitten als je niet over de voorspellende gaven van Driessen beschikt. Het is niet zomaar dat Frenkie de Jong in zijn eerste seizoen meteen een basisspeler is geworden, terwijl Matthijs de Ligt het heel erg moeilijk heeft. Dat is omdat Barcelona als 1 van de weinige clubs in Europa een spelopvatting heeft die bijna gelijk is als die van Ajax, terwijl die van Juventus daar juist haaks op staat. Frenkie de Jong hoefde zich daarom nauwelijks aan te passen, terwijl Matthijs de Ligt feitelijk helemaal opnieuw moest beginnen. Dat is het verschil.

28 februari 2020 om 14:17

Ik heb het ook niet over de vervangers van de Ligt of de Jong . Maar als je ziet dat.er.asnkopen op de bank zitten terwijl je eigen zou verwachten dat die meer.zouden spelen , dan valt dat toch tegen.
Inderdaad is het geen wetenschap spelers aankopen en scouten, dat is een vak apart.

28 februari 2020 om 15:58

" Ik heb het ook niet over de vervangers van de Ligt of de Jong . Maar als je ziet dat.er.asnkopen op de bank zitten terwijl je eigen zou verwachten dat die meer.zouden spelen , dan valt dat toch tegen ". Dat is vaker niet zo dan wel. Het slagingspercentage van spelers die van buitenaf worden aangetrokken en een succes worden, is sowieso al niet zo hoog en spelers die er dan ook meteen staan, zijn nog veel zeldzamer. Dat is ook heel logisch omdat ze meestal uit een heel andere cultuur komen en een andere spelopvatting gewend zijn. En het is ook ook algemeen bekend dat bijv. Nederlanders en Denen zich veel makkelijker aan een andere cultuur aanpassen dan mensen die uit een latijns land komen. Dat heeft o.a. met zelfdiscipline te maken. De Denen die naar NL komen spreken vaak al binnen een jaar Nederlands, terwijl er genoeg voorbeelden zijn van spelers die de taal na afloop van hun contract nog steeds niet spreken. Natuurlijk heeft dat er ook mee te maken dat Deens enigszins op het Nederlands lijkt, maar het is ook een kwestie van discipline. Denen en Nederlands beginnen vaak al met het leren van de taal voordat ze bij hun nieuwe club beginnen. Latijnse spelers doen dat veel minder vaak op eigen initiatief en hebben daarbij sturing nodig. Al moet je niet de fout maken om iedereen over 1 kam te scheren. Tagliafico en Martinez zijn er een goed voorbeeld van dat het ook met karakter te maken heeft. En het is vrij lastig om bij het scouten in te schatten om het bij iemand goed tussen de oren zit.

28 februari 2020 om 16:44

Maar je kunt toch niet ontkennen dat er veel meer van bepaalde aankopen verwacht werd of mocht worden ? Wat mij vooral verbaasd is dat je een martinez als back haalt, maar hem daar nooit opstelt. Ook haal je Alvarez als vervanger van de ligt en hij speelde vooral op het middenveld. Dan kun je zeggen dat het aan het karakter ligt, maar waarom speelde deze spelers opeens op een totaal andere positie. En ja, ik ben het met je eens dat je de Ligt en de Jong niet zomaar kunt vervangen. Maar als je de Jong verkoopt en Schone weg laat gaan dan snap ik niet dat je bij een Martinez als middenvelder uit komt. Dit is een totaal andere voetballer. Het is een breker en geen voetballer.

28 februari 2020 om 17:32

" Maar je kunt toch niet ontkennen dat er veel meer van bepaalde aankopen verwacht werd of mocht worden ? Wat mij vooral verbaasd is dat je een Martinez als back haalt, maar hem daar nooit opstelt. Ook haal je Alvarez als vervanger van de ligt en hij speelde vooral op het middenveld ". Dat is helemaal niet zo raar omdat hij de beoogde opvolger van Tagliafico was en die natuurlijk iedere week gewoon een basisplaats heeft. Dat Martinez nu op het middenveld speelt, heeft weer te maken met het feit dat Blind een linie is terug gehaald en diens positie vrij kwam. Het heeft er ook mee te maken dat Marin vooralsnog niet naar behoren presteert. Je kunt nu eenmaal niet alles van tevoren bepalen, door omstandigheden lopen de zaken ook wel eens anders dan je vooraf had ingeschat. Dat Alvarez nog niet zoveel achterin heeft gespeeld, heeft er voornamelijk mee te maken dat hij de taal niet spreekt, terwijl communicatie op die positie van essentieel belang is. Ook is algemeen bekend dat Zuidamerikanen niet graag met veel ruimte in de rug spelen en er van nature naar neigen om achterin te blijven hangen. Dat zal hij dus moeten leren en dat is ook helemaal niet erg aangezien hij nog jong is. Schone was een echte nummer 10 die door Ajax is omgeschoold tot controleur. Dat is ook niet vanzelf gegaan en heeft enige tijd en moeite gekost. Maar het is uiteindelijk prima gelukt. Als je in de geschiedenis van de club duikt, zal je vanzelf tot het inzicht komen, dat spelers die van buitenaf worden aangetrokken, minder vaak slagen dan bij de meeste andere clubs. Dat ze er gelijk staan, komt nog minder vaak voor. Dat weet men natuurlijk en dat wordt ingecalculeerd, als het tot de mogelijkheden behoort, worden spelers zelf al eerder aangetrokken zodat ze de kans hebben om aan de andere omgeving en spelconcept te wennen. Dat was bij Martinez ook zo, alleen verraste die alles en iedereen door zich van de eerste dag in de basis te spelen. Maar dat is vaker uitzondering dan regel.

Eigenlijk vind Valentijn het heerlijk dat het even minder gaat net ajax, kan deze sneue vent weer helemaal los gaan.

Een trainer kan dan ook geen mirakels verrichten en enkel gebruiken wat voor hem is. Een toptrainer kan zich wel goed aanpassen aan de tegenstander zoals Getafe heeft gedaan en het spel absoluut neutraliseren. Maar het materieel moet er wel zijn om je spel uit te voeren.

Tsja ik vind Valentijn een kwal maar hier heeft hij een punt. Te veel oog voor de centen en toch enigzins verblind door het succes van vorig seizoen. Jammer dat de opmars van Ajax nu al weer gestuit wordt. Hopelijk volgend seizoen weer de weg omhoog.

28 februari 2020 om 08:36

Als je ziet wat ze afgelopen jaren uitgegeven hebben (ik dacht dat ik in een eerder topic bedragen van 110 tot 125 miljoen las) dan kun je niet zeggen dat je te zuinig bent, maar eerder dat je totaal verkeerd ingekocht hebt.

28 februari 2020 om 09:55

Vier spelers gekocht, twee zijn een success. Verder een aantal jeugdspelers doorgestroomd. Waarin heeft Valentijn dan nu gelijk? Dat Ajax niet in staat is om de blessures van Veltman, Neres. Ziyech en Labyad en de net van blessures teruggekomen Blind en Promes (kon geeneens een hele wedstrijd spelen) niet adequaat kon opvangen? Dat kan een eredivisie elftal nooit, kon ook niet in de tijd van van Gaal.

Die man heeft geen eigen mening, maar waait met alle winden mee. Hij was inderdaad degene, die EtH verweet niet voldoen gebruik te maken van de aanwezige jeugdige talenten - nu is dat gedaan en wordt tH afgebrand. Deze man moet je niet serieus nemen en zeker geen podium geven bij tv-programma's. Ik kijk niet als hij aan tafel zit bij Veronica Inside. Nu is dat voor niemand een gemis, maar denk dat er meer mensen zijn zoals ik. Momenteel is Ajax gewoon niet beter - misschien wordt het ook niet veel beter. Dat is het gevolg van onze Eredivisie, waarin Ajax bijna geen weerstand ondervindt. Op naar betere tijden.

28 februari 2020 om 08:39

Als je naar afgelopen weken kijkt, moet je constateren dat het zelfs voor de eredivisie niet goed genoeg is. En moet je als je ajax supporter bent hopen dat het snel beter gaat, voordat bijvoorbeeld Feyenoord aansluiting vindt. Ze moeten nog naar Feyenoord, Utrecht, Willem II maar ook een Emmen en Heerenveen uit. Voor een slecht draaiend elftal kunnen dit allemaal heel vervelende wedstrijden worden.

Zowel Ajax als PSV hebben dit seizoen dramatisch ingekocht en ontzettend veel geld verspild. Zonde. Gelukkig voor Ajax hebben ze een betere basis om op terug te vallen, dat is in onze Mickey Mouse competitie genoeg, maar in Europa verre van.

Tja een voetballer is geen wasmachine, je krijgt geen garantie op de kwaliteit. Soms zit er een miskoop tussen. Toch, als Ajax bovenin mee wil gaan doen, moet je geld uitgeven.

Verdedigend zijn er fouten gemaakt in het aankoop beleid. Alvarez, Schuurs, Perie zijn alle drie gehaald als centrum verdediger. Hebben alle drie niet kunnen overtuigen. LaByat en Marin zijn op voorspraak van ten Hag gehaald. Komen allebei niet in het stuk voor. Babel en Siem de Jong zijn allebei over de top. Huntelaar heeft ook zijn beste tijd gehad en Tadic komt tegenwoordig geen stoel meer voorbij. Voeg daarbij de lang geblesseerden . Het wordt hoog tijd dat men de rest van het seizoen gaat door selecteren en afscheid gaat nemen van een aantal spelers.

28 februari 2020 om 09:49

Aankopen van Schuurs en Pierie heb ik niet zo'n problemen mee, dat zijn aankopen die je doet voor de toekomst en hoeven niet direct in het 1e te staan. Labyad is voor de breedte opzich een prima aankoop (denk ook dat hij meer voor de breedte is gehaald) Marin en Alvarez zijn niet de beste aankopen aangezien deze er eigenlijk direct hadden moeten staan na het verlies van F de Jong en De Ligt. Tadic is vorig seizoen een erg goede aankoop gebleken, dus wel goed zaken gedaan. Overmars kan er alleen niks aan doen dat Tadic ineens heel ver wegzakt in niveau. S. De Jong (is al weg) en Babel voegen idd weinig toe. Huntelaar is opzich nog leuk als een alles of niets speler.

Over het transferbeleid ben ik het zeker eens. Spelers als F de Jong en De Ligt als dragende krachten vertrekken en er wordt te weinig kwaliteit teruggekocht waardoor je qua niveau niet een paar trede terug valt , maar van de 3e naar de 2e verdieping valt. Marin en Alvarez zijn nog niet de kwalitrietinjectie gebleken, ze kunnen er nog wel komen, maar Ajax heeft meer belang bij spelers die er direct staan om de dragende spelers op te vangen. Het middenveld is ook totale armoede. Gravenberch speelt nou niet daar omdat hij het geweldig doet, maar omdat er te weinig opties zijn. Voor volgend seizoen zullen er ook wel een aantal spelers vertrekken en dan moet er echt kwaliteit worden ingekocht. Op elke linie heb je wel 1 a 2 nieuwe toppers nodig met het oog op volgend seizoen. Gebeurd dit niet dan vallen ze nog eens helemaal terug naar de kelder en moeten ze maar hopen dat ze nu 1e worden zodat ze direct de CL ingaan want de kwalificaties kunnen dan toch erg zwaar zijn als vertrekkende spelers niet goed worden opgevangen.

Ajax zal gewoon kampioen moeten worden en heeft eigenlijk tot nu toe het geluk dat de andere "toppers" in ons land nog slechter presteren. Met name het feit dat PSV al zo veel punten heeft verspeeld werkt nu nog in het voordeel van Ajax, maar het Ajax zal toch echt een fatsoenlijke eindsprint moeten inzetten om kampioen te worden. En vervolgens krijgt Overmars een flinke kluif aan het vervangen van de spelers die zullen vertrekken.dat zal zeker niet met enkel jeugdige spelers zoals Giovanni en Anthony lukken. Zijn Hateboer en Propper geen opties voor b.v. v.d. Beek en Ziyech ?

Laten we wel ff realistisch blijven. Vorig seizoen zat alles, maar dan ook alles mee in Europa buiten Lucas Moura.
Dit seizoen zit het niet mee. Wat ik hier niet lees is het vertrek van Schreuder. Tactisch klopte het vorig seizoen meestal wel, dit seizoen niet.
Je kunt niet van Danilo en Gravenbach verwachten dat ze de kar trekken. Die zijn zover nog niet.
Ten Hag mag ook wel eens toegeven dat ie het tegen Valencia - thuis, Chelsea het tweeluik en Getafe het tweeluik gewoon tactisch slecht heeft gedaan.

Iedereen heeft het over het toptalent Gravenberch. Ben ik de enige die hem totaal geen toptalent vind hoe hij speelt sinds dat ie in het eerste speelt? Aan zijn speelstijl te zien snapt hij niet dat de bal laten gaan dmv een pass vaak veel sneller en nuttiger is dan lopen met de bal. Dribbelt zich constant vast in de as van het veld en verspeelt zo de bal. Zie echt wel dat hij fysiek al best ver is voor zijn leeftijd en dat de techniek aanwezig is maar manman dit kun je toch op dit moment niet in de basis zetten? Ben over het algemeen voor talent de kans geven maar dit is wat mij betreft zwaar overdreven. Een Eiting (die als iedereen fit is niet speelt) of een Marin (Ja hij speelt matig tot nu toe) wanneer hij een paar wedstrijden achter elkaar het vertrouwen krijgt kun je toch veel beter opstellen dan deze jongen als er resultaat gehaald moet worden en in het bijzonder in Europa? Ja nu alleen de Eredivisie en de beker nog resten kun je Gravenberch gewoon laten staan en meters laten maken, maar het is nog te vroeg voor hem voor het grote werk wat mij betreft.

28 februari 2020 om 18:26

" Iedereen heeft het over het toptalent Gravenberch. Ben ik de enige die hem totaal geen toptalent vind hoe hij speelt sinds dat ie in het eerste speelt? ". Ik kan niet voor anderen spreken en kan dus geen antwoord op je vraag geven of je de enige bent. Wat ik me wel afvraag is wat je eigenlijk verwacht van een 17 jarige speler die de pech heeft om zijn eerste minuten als profvoetballer moet maken in een gehavend team dat duidelijk niet in de beste vorm verkeert. In Jong Ajax behoorde Gravenberg wekelijks bij de uitblinkers, daar heeft hij ook zijn basisplaatsen aan te danken. Het lijkt me logisch dat het bij de A selecte wat moeizamer gaat, niet in de laatste plaats omdat het hele team stroef draait.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren