Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV trekt in tijdsbestek van vier minuten derde zege op rij naar zich toe

Laatste update:

PSV heeft voor de derde keer op rij een overwinning geboekt in de Eredivisie. De Eindhovenaren waren in Arnhem met 1-2 te sterk voor Vitesse. De zege kwam in een tijdsbestek van vier minuten tot stand, nadat Tim Matavz de thuisploeg in het begin van de tweede helft nog op voorsprong had gezet. Dankzij een benutte strafschop van Sam Lammers en een treffer van Cody Gakpo trok PSV uiteindelijk toch aan het langste eind in GelreDome.

Na twee overwinningen op rij, tegen Willem II (3-0) en ADO Den Haag (0-3), hield trainer Ernest Faber vast aan dezelfde elf namen voor het duel met Vitesse. De Arnhemmers rekenden vorige week tegen sc Heerenveen met een 4-2 zege af met een reeks van vier wedstrijden zonder overwinning. Vitessse kreeg, naast mogelijkheden voor Oussama Tannane en Matavz, al vroeg een tegenvaller te verwerken. Clubtopscorer Bryan Linssen raakte geblesseerd in een duel met Pablo Rosario en moest zich uiteindelijk met ruim een halfuur op de klok laten vervangen door Thomas Buitink.

Kort voor rust kreeg Vitesse binnen een minuut twee goede mogelijkheden via Tannane en Armando Obispo, maar desondanks gingen beide ploegen met een doelpuntloze stand rusten. Kort na rust kwam de thuisploeg wél op voorsprong en dat was voornamelijk te danken aan geklungel van Daniel Schwaab. De Duitse verdediger verloor de bal in het strafschopgebied aan Buitink, waarna het leer voor de voeten kwam van Matavz. De Sloveense spits tekende voor zijn derde treffer in dienst van Vitesse tegen PSV, waardoor alleen Fran Sol met vier treffers vaker doel trof in de Eredivisie tegen de Eindhovenaren sinds 2017.

Lang kon Vitesse echter niet genieten van de voorsprong, want negen minuten later kwam PSV op gelijke hoogte. Scheidsrechter Danny Makkelie legde de bal op de stip na een overtreding van Obispo op Denzel Dumfries. Lammers maakte, evenals vorige week tegen ADO, geen fout vanaf elf meter. Nadat Gakpo kort daarna nog de lat raakte, was het na 63 minuten spelen wel voor de tweede keer raak voor PSV. Gakpo plaatste de bal buiten het bereik van Vitesse-doelman Remko Pasveer tegen de touwen: 1-2. Kort daarvoor leek Pablo Rosario hands te maken binnen het strafschopgebied, maar zowel Makkelie als VAR Dennis Higler zag er geen strafschop in.

Vitesse zocht in de slotfase naar de gelijkmaker, maar zag PSV eigenlijk nog de beste mogelijkheden op een treffer krijgen via onder meer Mohamed Ihattaren. In de laatste minuut dook Matavz echter nog vrij op in het strafschopgebied. De inzet van de Sloveense spits ging echter over het doel van PSV-sluitpost Lars Unnerstall. De Eindhovenaren wisten uiteindelijk de minimale marge over de streep te trekken, waardoor er afstand genomen wordt van nummer vijf Willem II. Voor PSV wacht volgende week in het Philips Stadion de topper tegen nummer drie Feyenoord.

Terechte uitslag?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

" Ik denk dat we zowel kwalitatief als kwantitatief een uitstekende selectie hebben waarmee we om alle prijzen kunnen vechten", John de Jong, september 2019. Deze uitspraak wordt nog steeds met elke wedstrijd hilarischer. Voor 90 procent van de selectie geldt: het is niets, en het wordt niets. Al seizoenen lang mekkeren PSV supporters om het belabberde voetbal, dan haal je Van Bommel om aanvallender te gaan spelen en zadel je hem op met... dit. Het was tijdens Cocu's bewind al niet enerverend om naar PSV te kijken, maar winnen voelt lekker dus de kritiek verstomde. Nu is de selectie helemaal afgeroomd en is het echt de hel om wedstrijden van PSV te kijken. Zo slecht. Zelfs als je wint kun je er gewoon niet trots op zijn (zeker niet op zo'n manier). De man die hiervoor verantwoordelijk is mag nooit blijven zitten. Dit is het allerslechtste PSV dat ik in mijn leven gezien heb, en, misschien nog wel erger, met het allerminste groeipotentieel binnen de selectie. Winst of verlies, ik heb pas weer vertrouwen in de toekomst als John de Jong zijn vertrek aankondigt.

23 februari 2020 om 16:28

10 miljoen euro betalen voor een centrale verdediger die op de bank zit omdat Schwaab beter wordt bevonden. Alleen dat zou voor John de Jong al genoeg reden moeten zijn om op te stappen.

23 februari 2020 om 16:31

En dan een linksbuiten die totaal geen rendement heeft die ongeveer 15 miljoen gekost heeft in de naam van Bruma.

23 februari 2020 om 16:34

Ongelofelijk dat die Bruma weer in mag vallen. Is gewoon letterlijk elke bal kwijt geraakt. Hij kan hard lopen en ook nog wel eens iemand passeren, maar als je hem aan het eind van het verhaal steeds inlevert schiet niemand er iets mee op. Laat dan Gakpo staan of desnoods die jonge Maduke invallen.

23 februari 2020 om 16:29

Mooi verhaal, alleen een paar weken te laat. PSV wint drie keer op rij en laten we ons daar mee bezig houden ipv het al uitgeknepen verhaal de Jong. De beste man blijft zitten en zal in de zomer een 2de kans krijgen. Tot die tijd uitzitten met een matige trainer Faber en zoveel mogelijk punten halen! Tot nu toe de weg omhoog!

23 februari 2020 om 16:35

Inderdaad. Je kan nu blijven herhalen dat John de jong slecht werk heeft geleverd maar de feiten zijn dat je tot juni het gewoon met deze selectie moet doen. Het enige wat nu nog telt is het garanderen van Europees voetbal voor komend seizoen want ik ben er heilig van overtuigd dat dit een must is voor de nieuwe buitenlandse hoofdtrainer die ze willen aanstellen. Anders hadden we wel al wat concreets gehoord over de trainer.

23 februari 2020 om 16:42

Ik vind niet dat je nu ineens weg moet kijken omdat er gepresteerd moet worden. Wellicht geldt dat voor supporters, maar als de club intern nu ook wegkijkt, kan dat je deze zomer echt miljoenen gaan kosten. Als er nauwelijks verbetering in het aankoopbeleid te bespeuren valt deze zomer, ben je klaar de komende jaren. Dan zul je eerst puin moeten ruimen voor je weer opnieuw kunt bouwen en daar zitten ze bij PSV toch hopelijk niet op te wachten.

23 februari 2020 om 16:44

Hoezo te laat? Hoezo uitgeknepen? Ik zeg dit juist nu we weer winnen omdat dat op geen enkele manier mag verbloemen dat wij een absolute prutser op een cruciale positie hebben zitten. Wat wil je dat ik dan doe? De vlag uithangen en net doen alsof alles koek en ei is? Ik ga niet heel positief ' Hup PSV ' roepen terwijl de club in de vernieling geholpen wordt. Juist nu is het belangrijk om tegen De Jong te blijven ageren. Het gaat om de lange termijn.

23 februari 2020 om 16:50

Wegkijken niet nee, maar het gezanik en gezeur mag wel een keer voorbij zijn. JdJ blijft en daarmee basta. Besluit genomen, dus hij gaat niet weg. En dus gaat hij in de zomer gewoon de zaken doen en de spelers halen en verkopen. Maar als je in november/december dan wéér dezelfde resultaten hebt als nu, ja dan is het feest voor JdJ voorbij. Dus wat heeft het voor zin om iets dat nu niet meer gaat veranderen maar te blijven herhalen? Niets in mijn ogen. Dit seizoen is voor PSV allang voorbij. En dat PSV 'klaar' zou zijn als het aankoopbeleid niet verbetert vind ik ook erg voorbarig. Als je het seizoen daarna alsnog goede spelers haalt komt PSV er gewoon weer bovenop. Dat kan in voetbal heel erg snel gaan. Kijk maar naar de afgelopen 20 jaar.

23 februari 2020 om 16:53

Mt87. Vlag uithangen? Nee, natuurlijk niet. Maar constinue blijven doorzeuren over dat het momenteel allemaal kut is en jij JdJ een prutser vind, dat is behoorlijk vermoeiend, vind je zelf ook niet? En PSV is natuurlijk groter dan Jdj, dus dat die PSV 'in de vernieling helpt' lijkt mij behoorlijk zwaar overdreven. Zeker als het om de lange termijn gaat trouwens. Zoals ik hierboven ook zeg, op de lange termijn komt PSV er toch weer bovenop. Mét of zonder Jdj.

23 februari 2020 om 17:00

Ja, zo kun je alles wel wegwuiven als gezanik en gezeur. Ik vind het juist uitermate zwak om je erbij neer te leggen dat de architect van het allerslechtste PSV in 30 jaar blijft. " Besluit genomen ", nou en? Het is een slecht besluit. Geld verdampt. Selectie uit balans. Cruciale posities niet versterkt. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat er verbetering komt. Fout op fout op fout. TM is geen positie om een lichtgewicht neer te zetten onder het mom van 'misschien groeit hij wel'. JDJ is verdorie geen jeugdspeler die op linksback mag aan kloten. Hij heeft de meest daadwerkelijk invloedrijke positie binnen Psv! Faber steun ik, PSV steun ik, Gerbrands steun ik, maar juist daarom ga ik niet stoppen met kritiek te geven op Jdj. PS: Jippie, we winnen weer.

23 februari 2020 om 17:04

@ constant, nee ik vind het niet vermoeiend. Ik vind het vermoeiend dat mensen allemaal wegkijken wanneer er 1x met alle geluk van Willem II gewonnen wordt, 1x van het allerslechtste ADO sinds tijden, en nu weer met een flinke dosis geluk van Vitesse. Dit seizoen is verloren, maar het gaat me om de aankomende seizoen. Het gaat erom dat we in de eredivisie competitief worden, en in Europa kunnen overwinteren. PSV moet weer PSV worden. Daar gebruik ik nu dit moment voor, na drie keer winst. Ik ga echt niet na elke wedstrijd lopen zeuren, maar juist nu is het cruciaal om het hoofd erbij te houden en niet mee te gaan in de polonaise van winst euforie.

23 februari 2020 om 17:10

Nee, niet alles. Maar vooral het gezeur over Jdj. Jij wilt hem weg hebben, okay prima, dat mag. Maar hij gáát niet weg. Klaar. Dat je dat desondanks nog steeds een slecht besluit vind dat snap ik allemaal best, maar hoeveel zoden gaat dat aan de dijk zetten precies, behalve dat je even je frustratie deelt? Ik bedoel, dat 'geld verdampt' moet eerst nog maar blijken, jij weet ook niet wie er gaan vertrekken, voor hoeveel geld en wie er gehaald worden. Want dat het geld van Baumgartl, Bruma en Doan 'weg' zou zijn is gewoon onzin. Die spelers kunnen nog van alles laten zien, ook volgend seizoen, en opeens weer meer waard zijn. Dat is nu nog absoluut geen zekerheid. En nee, het gaat er niet om dat de functie van TM een speeltuin mag zijn (dat besluit is ook al heel lang geleden genomen) maar een club run je niet door iedereen bij het eerste tegenwind meteen eruit te gooien en net te doen alsof het allemaal zijn schuld is. Althans, het werkende business model dat dit standaard toepast ken ik niet. Ook nog van het feit dat een dergelijk 'cowboy beleid' natuurlijk absoluut niet bij de naam en reputatie van PSV als topclub en als keurige nette vereniging past. Wel goed dat je de rest steunt trouwens! Dat is dan weer wel mooi!

23 februari 2020 om 17:11

Ach, same old story. Begin van het seizoen toen het nog goed ging was PSV niet zo goed als mensen riepen en nu is dit PSV niet zo slecht als dat mensen roepen.

23 februari 2020 om 22:10

Ik vind het in ieder geval al een opluchting dat PSV een slechte uitwedstrijd nu gewoon een keer over de streep trekt. Dit is en hele lange tijd anders geweest. Daarnaast ben ik volledig met je eens dat het nutteloos is om te blijven zeuren over John de Jong. Ik heb zelfs het idee dat een Baumgartl en Doan echt nog wel iets gaan bijdragen als er weer een degelijk fundament staat bij PSV.

Er was heel veel geluk voor nodig maar dat maakt de 3 punten niet minder lekker. Ook Makkelie en de VAR zaten vandaag niet tegen alhoewel de schwalbe van Dumfries niet te zien was met de VAR-beelden. Laatste 20 minuten van vandaag moet PSV doorzetten naar Feyenoord volgende week. Gelukkig is PSV thuis veel sterker dan uit dus ik heb nog hoop.

Wat mag Vitesse zich gepiepeld voelen. Onterechte penalty. Niveau drama, wedstrijd zat wel spanning in voor de neutrale kijker

23 februari 2020 om 16:27

Aldus Ajax Fan Stef, zag je ook dat Vitesse een rode kaart moest hebben in de eerste helft en dat Schwaab naar de grond werd getrokken voor de 1-0? Of laat je dat even buiten beschouwing voor het gemak?

23 februari 2020 om 16:29

Als 1 iemand een overtreding bij de 1-0 maakt is het schwaab.

23 februari 2020 om 16:29

Vitesse had geen rood moeten krijgen, dan ben je gewoon aan het zoeken. Geel voor die tackle was prima. Daarvoor maakte PSV een overtreding overigens, maar dat zal je wel vergeten zijn.

23 februari 2020 om 16:34

Kijk even uit de andere hoek terug en je ziet hem weggetrokken worden. Tuurlijk zie je het liever anders. @klysmak: zo'n tackle met gestrekt been op de enkels is gewoon rood hoor.

23 februari 2020 om 16:38

Hahaha geel voor die aanslag was een lachertje, kom op. Terechte uitslag. Belangrijke winst.

23 februari 2020 om 16:48

gisteren floot bas Nijhuis voor een licht vergrijp van een speler van Fortuna al af dus dan was had hier ook afgefloten moeten worden er is veel werk in Zeist ik stel voor VAR afschaffen.

23 februari 2020 om 16:48

Geel voor die tackle was prima? Ik zou hem even terugkijken als ik jou was want als Lammers daar niet zijn been een beetje wegtrekt kan hij weer een jaar gaan revalideren. Met gestrekt been op de enkel is gewoon altijd rood.

23 februari 2020 om 17:02

Op tv echt totaal niet te zien of het een schwalbe of penalty was. Ook voor de VAR zelfs niet. Obispo gaf net voor de camera toe dat hij Dumfries wel licht raakte. Hij vond strafschop wel te zwaar, maar dat zeg je als verdediger altijd natuurlijk. En hij had er eigenlijk al niet meer op het veld mogen staan na die overtreding op Lammers.

23 februari 2020 om 16:29

Ach schei toch uit, die penalty was onterecht ja, maar in de eerste helft is PSV een penalty ontnomen en Obispo had er met rood afgemoeten.

23 februari 2020 om 22:13

Haha onterechte penalty Je bent gewoon aan het zoeken naar onzin. Obispo zet gewoon zijn voet ervoor.

Tja. Beide slecht. Makkelie discutabel. Denk dat gelijk spel eerder terecht was. Vitesse verloor de kracht door veel te veel bezig te zijn met overal maar een overtreding achter te zoeken ipv gewoon te ballen.

Met wat geluk en de VAR aan hun zijde uiteindelijk de overwinning over de streep getrokken. Al met al denk ik toch wel een terecht resultaat. Veel meer dan een gelijkspel had Vitesse ook niet verdiend.

Pff wat een paniek in het laatste kwartier. Er is gewoon niemand die even de rust weet te behouden bij psv. Komende zomer moet er echt wat meer ervaring bij.

Ha, wie had dat nog gedacht PSV kan nog een achterstand ombuigen. Niet heel goed voetbal maar prima overwinning. Win je volgende week thuis van Feyenoord ga je gewoon over ze heen, wetend dat AZ-Feyenoord ook nog ingehaald moet worden. PSV moet nu vol zetten op de 2e plaats is zeker haalbaar.

23 februari 2020 om 16:57

Ik heb Feyenoord gisteren en vorige week tegen PEC gezien, niet echt van onder de indruk kan PSV zeker van winnen helemaal thuis.

23 februari 2020 om 16:58

Hoeveel wil je hebben voor die glazen bol van je? Lijkt me top om te hebben! OT: Feyenoord bakte er ook bijzonder weinig van tegen Fortuna gister, ik ben niet neutraal maar in zie ons absoluut winnen volgende week!

De overwinning gaat momenteel boven alles! We hoeven als PSV supporters niet te gaan kijken om de schoonheid van het spel... Man man wat een gebrek aan kwaliteit zeg. Zorgen dat we zo hoog mogelijk weten te eindigen en Europees voetbal veilig stellen. Dan maar weer uitkijken naar volgend seizoen, uiteraard na de nodige mutaties in dit elftal.

Iemand die mij kan vertellen hoe Bruma profvoetballer is geworden? Schandalijke speler. 15 miljoen heeft die gekost. Verder een zwaarbevochten overwinning. Schwaab, ook zo kansloze verdediger. Hoe die daar weer kinderlijk de fout in gaat bij de 1-0. Penalty was een goedkope, volgens mijn werd Dumfries niet geraakt maar misschien pakken ze de eerste instantie van Dumfries waar die geduwd werd. Alsnog zwaar. 1-2 heel knap afgemaakt van Gakpo. Blij dat Guti goed inviel. Volgende week thuis tegen Feyenoord wordt een mooie. Hopelijk winnen we zodat we echt naar boven kunnen kijken.

23 februari 2020 om 16:28

Niet alleen profvoetballer, Portugees international zelfs... Die heeft inderdaad al maanden helemaal niets meer goed gedaan.

23 februari 2020 om 16:32

Hoe is het mogelijk? Ik snap ook niet waarom Madueke erin werd gebracht. Bruma is zo verschrikkelijke slechte speler. Zag hem weer eens paar keer struikelen over zijn eigen benen. Bizar.

23 februari 2020 om 16:40

Ik gok dat PSV de boel dicht wilde gooien (wat overigens niet erg goed lukte) en dan is Bruma natuurlijk meer een counterspeler dan Gakpo. Maar ja, wat heb je aan een counterspeler die zichzelf 9 van de 10 keer vastloopt?

Ik zal eerlijk zijn: Vitesse had minstens een punt verdiend, misschien zelfs drie. Speelde beter, kreeg betere kansen en had de scheidsrechter bepaald niet mee (penalty van PSV was makkelijk gegeven, hands van Rosario had een penalty kunnen zijn, Schwaab had bij de 1-0 donkergeel verdiend maar kreeg niets). Maar goed, de punten zijn weer binnen.

23 februari 2020 om 16:30

Als je zo gaat redeneren kwam obispo goed weg met geel..

23 februari 2020 om 16:37

Er kwam later nog een herhaling en daar zag ik en mijn broer (die ajacied is) ook dat hij echt naar beneden werd getrokken. Snap de ophef niet zo, Vitesse had ook geluk met de scheids.

23 februari 2020 om 16:50

@cabinessence, respect voor jouw reactie. Ik vond de penalty wel heel makkelijk gegeven en begrijp niet waarom er geen penalty aan Vitesse werd gegeven. Makkelie floot, net als Nijhuis gisteren, gewoon slecht.

23 februari 2020 om 22:31

Als je dat niet begrijpt moet je de beelden nog eens bekijken.

Armoedige wedstrijd die eigenlijk geen winnaar verdiende, maar er wel een kreeg. Het keerpunt was de strafschop, waar ik zelf wel mijn twijfels over had. Ik had niet de indruk dat daar veel aan de hand was en dat Dumfries al uit balans was en daarom viel. Het enige wat ik PSV wel moet nageven is dat ze in tegenstelling tot eerdere wedstrijden dit seizoen wel de indruk gaven dat ze er vol voor wilde gaan na rust. En tja, Vitesse heeft toch duidelijk een PSV allergie. Het lijkt niet uit te maken in wat voor een staat PSV is of hoe de wedstrijd zich ontwikkelt, uiteindelijk is (zeker in Arnhem) altijd de conclusie dat Vitesse zeker niet wint (en vaak verliest). Volgende week een interessante ontmoeting met Feyenoord!

Was dat geen bal tegen de hoog geheven arm van Rosario in de 16-meter bij 1-1?

23 februari 2020 om 16:45

Dit is natuurlijk een zeer lastige situatie. Aan de ene kant staat Rosario er met zn rug naar toe en kan dus nooit zien waar de bal is en waar die heengaat. Aan de andere kant gaat zn arm wel omhoog en daarmee richting de bal. VAR technisch gezien is t dan terecht dat ie niet ingreep omdat t geen 100% fout is van Makkelie. Dat vond ik trouwens ook bij de penalty. VAR kan niet zien of dumfries echt aangeraakt wordt en dus mag hij niet ingrijpen. De VAR moet t namelijk zeker weten

23 februari 2020 om 22:41

Als ik de beelden nu zo paar keer bekijk raakt de bal de achterkant van de schouder.dus is dat geen hands.

De handsbal zou ik eerlijk gezegd ook niet geven, had volgens de regels wel gekund. Bij Dumfries leek het een schwalbe, en toch neem ik de 3 punten graag mee. Gaat er dan in Amerika zoveel meer geld om in de sport? In de MLB hebben ze wel 30 verschillende camera hoeken, lijkt wel of de VAR er maar een stuk of 3 of 4 heeft. Want snap wel waarom de penalty toch gegeven werd, ondanks dat 80% een schwalbe ziet is daar geen scherp bewijs voor.

Schwaab, Viergever, Hendrix, Rosario, Guiterez & Bruma zou ik niet missen als ze er volgend jaar niet meer zouden zijn.

Ben echt blij als dit seizoen voorbij is. Het is echt pijnlijk om te zien hoe er wordt gevoebald. Blij met de punten maar daar is alles mee gezegd. En de penalty was gewoon onterecht. Begrijp het als ze in Arnhem bestolen voelen.

Hoe vaak is Pasveer trouwens uiteindelijk mee naar voren gegaan? Een keer of vier? Nog niet vaak meegemaakt dat een keeper in de slotfase zo vaak de gelegenheid krijgt om mee naar voren tekomen. Zegt wel iets over het billenknijpgehalte van de slotfase. Wat was dat trouwens een nachtmerrie geweest, zeg, uitgerekend die huilebalk die de 2-2 maakt...

*Makkelie trekt de wedstrijd naar PSV toe in vier minuutjes. Achja, gek is het niet dst je nooit in het GelreDome wint als je niet mág winnen van deze drama van een scheids. Helaas, volgende keer beter, misschien krijgen we dan Gözübüyük!

Var of geen Var. Topclubs worden altijd gematst! Vitesse over het algemeen beter. Krijgen geen terechte strafschop. Scheids en Var stekeblind! PSV wel een strafschop.😂😂😂😂😂. Belachelijk matswerk eerste klas.

23 februari 2020 om 19:17

Ik weet niet of de overtreding van Obispo op Dumfries een penal was. Maar dat vasthouden van Brenet er net voor was wat mij betreft al genoeg. Daarnaast had Obispo al lang onder de douche moeten staan. Achterlijke tackle met gestrekt been op de enkel.

Ik vind dat Vitesse met hun kwaliteiten in eigen stadion van dit PSV had moeten winnen. Ik hoop dat Vitesse dit seizoen Europees voetbal haalt want ik vind dat dit Vitesse dat verdient.

Zullen we nou stoppen met Schwaab? Hij was degelijk maar gaat nu meermaals cruciaal de fout in.

23 februari 2020 om 16:55

Voorafgaand aan die goal krijgt hij de bal wel gespeeld vanuit Rosario. Die brengt Schwaab in eerste instantie in die lastige situatie. Er zijn veel te veel momenten in een wedstrijd die door fouten van Rosario voor problemen achterin zorgen. Die man moeten ze eruit halen

23 februari 2020 om 20:40

@deprofessor1: Helemaal mee eens. Schwaab was tot vorig seizoen altijd een hele degelijke verdediger die zelden gekke dingen deed, maar hij is het nu helemaal kwijt en maakt blunder op blunder. En intussen heb je met Baumgartl een talentvolle centrale verdediger van 10 miljoen op de bank zitten, die na een paar foutjes geen enkele serieuze kans meer heeft gekregen... Onbegrijpelijk.

23 februari 2020 om 16:59

Hangt er voor mij vanaf waar de VAR naar gekeken heeft. Voor de “stervende zwaan” van Dumfries werd ie ook gehinderd. Weet niet of dat door de VAR beoordeeld werd en zo ja of dat genoeg reden was. De uiteindelijke val “veroorzaakt” door Obispo ruikt in elk geval sterk naar een fopduik van Dumfries

23 februari 2020 om 17:07

Hij werd zeker gehinderd, maar hinderen is niet noodzakelijk een penalty. Bij de tweede, waar de VAR ook nadrukkelijk naar keek op de beelden in Zeist, was er natuurlijk niets aan de hand. Maargoed, niets meer aan te doen. De punten moeten we natuurlijk ook niet tegen PSV halen.

23 februari 2020 om 17:10

Fopduik idd, maar die had dumfries niet gemaakt als obispo in de eerste helft met rood weggestuurd zou zijn. Heb dit seizoen gelijke acties gezien die rood opleverden.

23 februari 2020 om 19:19

Obispo geeft aan dat ie hem raakte. Licht dat wel maar Dumfries al uit balans ervoor omdat Brenet hem gewoon vasthoudt en trekt aan de arm. Volgens mij hoort dat niet bij voetbal.

"als ik hem had gezien op het scherm, had ik hem op de stip gelegd." Wat is dat nou weer voor opmerking ook.het korps scheidsrechters en VAR bestaat uit een groep incapabele clowns. Vitesse is op zijn minst een punt door de neus geboord. De VAR moet onduidelijkheid en oneerlijkheid wegnemen, de VAR ontneemt Vitesse een pure pengel, PSV krijgt een pengel cadeau.

23 februari 2020 om 18:10

Net als Ajax laatst na die zeehondenduik van Van De Beek, helaas hoor ik je verontwaardiging dan niet

23 februari 2020 om 19:20

Nee toen was het de beste scheids ooit waarschijnlijk. Lekker selectief.

23 februari 2020 om 19:20

Nee toen was het de beste scheids ooit waarschijnlijk. Lekker selectief.

Er is al veel gezegd over alle penalties en als je zelf scheidsrechter bent dan weet je hoe vaak dit soort situaties zich voordoen. Helaas verzetten clubs en koepelorganisaties zich tegen verbetering van regelgeving. Als er dan iets veranderd zoals nu al de VAR dan wordt het ook weer op zo'n domme wijzen gedaan.waar ik het echter nog liever over willen hebben zijn de analisten over die handsbal. Die Psver schat de bal compleet verkeerd in, besluit toch te springen en in plaats van voor de bal te gaan maakt die zich breed. Dat zou dan een excuus moeten zijn dat het geen penalty was? Pure onkunde als excuus...

Tja weer discutabel optreden van Makkelie en de Var. De Var had zelf ook de scheidsrechter het moment kunnen laten beoordelen ( Makkelie geeft zelf aan dat het een penalty was na de wedstrijd) dan was het misschien 2-1 voor Vitesse geweest mits de penalty benut zou worden. tegen Ajax kregen ze hem tegen voor minder. Dan had ik het nog willen zien of PSV zich had kunnen herstellen. De Penalty tegen Vitesse veel te makkelijk gegeven al was het uit zijn oogpunt misschien wel zo. Misschien wel 3 punten bestolen vandaag.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren