Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Marco Bizot: ‘Cillessen staat er ook als hij drie jaar niet speelt’

Laatste update:

AZ-doelman Marco Bizot droomt ervan om met het Nederlands elftal naar het EK te gaan. De keeper is bezig aan een sterk seizoen in Alkmaar en behoort tot de drie kanshebbers die komende zomer voor een plek tussen de palen mogen gaan strijden op het Europese eindtoernooi. Vier maanden voor aanvang van het toernooi zegt Bizot er nog niet veel mee bezig te zijn.

Jasper Cillessen, eerste keeper van Oranje, verliet Barcelona afgelopen zomer voor Valencia zodat hij met oog op het EK veel aan spelen toe zou komen. De sluitpost is echter niet zeker van een basisplaats en is pas sinds kort hersteld van een blessure. Oranje-concurrent Jeroen Zoet raakte zijn basisplaats bij PSV kwijt en speelt tegenwoordig op huurbasis voor FC Utrecht, terwijl Kenneth Vermeer Feyenoord heeft verlaten voor een Amerikaans avontuur bij Los Angeles FC. Bizot lijkt derhalve een goede kans te maken op een plek bij de Oranje-selectie, al heeft hij nog concurrentie van Norwich City-doelman Tim Krul. Ook andere keepers worden genoemd, onder wie Justin Bijlow.

In the Zone | Dani de Wit: ‘Ik denk dat AZ en Ajax beide nog gewoon een prima kans hebben’

“Iedereen heeft het erover”, reageert Bizot in gesprek met Voetbal International na afloop van het 1-1 gelijkspel tegen LASK Linz in de zestiende finales van de Europa League. “Hoe meer mensen van buitenaf erover praten, hoe minder druk ik me erom hoef te maken. Ik kan toch niks anders doen dan het laten zien op het veld. Iedereen wil naar het EK en het is fantastisch om dat mee te maken. Het is een jongensdroom om daar te staan. In plaats van dat je op een plein naar het voetbal staat te kijken, kijken de mensen naar jou. Dat zijn de mooiste dingen die je kan meemaken in het voetbal en het leven. Hard werken en je wedstrijden spelen. Als het zo is, dan is het zo.”

Dat Cillessen geen vaste basisplaats heeft bij Valencia, wil volgens Bizot niets zeggen met oog op het EK. “Ik ken Jasper heel goed en hij is een fantastische keeper. Cillessen staat er ook als hij drie jaar niet speelt. Dat weten we van hem. Er zijn heel veel andere goede keepers. Iedereen heeft zijn eigen kwaliteiten en stijl. Het is maar net hoe de bal rolt. Je moet er gewoon alles aan doen, hard werken. Het zou uberhaupt al fantastisch zijn als je onderdeel bent van de selectie. Ik denk dat dat het realistische beeld is. Wat er extra bijkomt, dat zien we te zijner tijd wel.”

Verwacht jij dat Marco Bizot komende zomer tot de Oranje-selectie behoort op het EK?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heel eerlijk, Bizot doet het gewoon heel goed en is denk ik na Onana de beste keeper van de Eredivisie. Als Jasper nog steeds zijn plek kwijt is tegen die tijd zou ik het niet gek vinden als Bizot meegaat als eerste keeper.

21 februari 2020 om 10:40

Even een klein vraagje. Waarin vind jij dat Onana meer uitblinkt dan Bizot. Meevoetballen,klemvast,goede reflexen, beide hebben dat. Dus buiten het feit om dat Onana bij Ajax, jou club zit, kan ik weinig tot geen verschillen ontdekken met Bizot van mijn club. Ze staan 1 en 2 in eredivisie en zijn op hetzelfde niveau in Europa bezig op dit moment. Oja....toch 1 groot verschil, Bizot heeft er minder tegen gehad in de afgelopen 2 jaar met een kwalitatief mindere verdediging voor zich, maar als we zelfs dat feit niet meenemen zijn er voor mij echt geen verschillen.

21 februari 2020 om 10:46

Dat beiden het hebben betekent niet dat beiden er even goed in zijn. Ik vind Bizot een prima keeper en hoop voor Oranje dat hij het niveau van Onana gaat halen, maar Onana zit wat mij betreft al dicht bij de wereldtop. Als je reddingen van hem ziet, bijvoorbeeld tegen Chelsea dit jaar en ook in de CL vorig jaar: dat heb ik Bizot nog niet zien doen. Ook omdat hij nog helemaal niet op zon hoog niveau heeft kunnen acteren. Ik waardeer je positiviteit over Bizot, maar hem vergelijken qua niveau met Onana gaat me echt nog een stap te ver.

21 februari 2020 om 11:34

Oja...... is dat zo? Heb je ook statistieken? Heb ik maar even voor je opgezocht, in 2018/2019 en 2019/2020: in 78 wedstrijden heeft Bizot er 72 tegen gehad. In 89 wedstrijden heeft Onana er 75 tegen gehad. Duidelijk wie er dus minder tegen heeft gehad gemiddeld gezien.. Daarnaast laat Onana het al langer zien op een beter niveau. Toen Onana in de EL finale stond was Bizot het aan het aanrommelen. Knap dat hij het nu zo goed doet, maar hij heeft het nog niet laten zien op CL niveau, waar Onana juist het heel goed deed. Je stelling dat het er een kwalitatief mindere verdediging staat is in mijn ogen een drogreden. Om zelf ook een drogreden te noemen: Ajax speelt (voornamelijk vorig jaar) met hun verdediging een stuk verder dan AZ, inherent aan meer tegendoelpunten.ja Bizot doet het goed, heeft inderdaad minder tegendoelpunten dit seizoen maar laat het op een minder niveau zien dan Onana, terwijl Onana over de gestelde twee jaar van jou minder doelpunten tegen heeft in meer wedstrijden gemiddeld gezien.

21 februari 2020 om 12:05

Tegendoelpunten zeggen ook lang niet alles. Getafe heeft er ook weinig tegen, maar hebben die nou een geweldige keeper? Speelstijl is hier ook erg bepalend in natuurlijk. Barçelona en Ter Stegen hebben er ook meer tegen dan Vaclik met Sevilla maar toch vind ik de eerstgenoemde veeel beter.

21 februari 2020 om 15:09

Even serieus. Onana en bizot hetzelfde niveau? Onana is veel en veel beter. Bizot is geen slechte keeper, maar gewoon echt minder. Cillessen is ook gewoon beter als bizot. Dit weet bizot zelf ook. Zit nu gewoon goed op zijn plek bij az.

21 februari 2020 om 15:41

Maar nu is mijn vraag nog steeds niet beantwoord.waarom is hij veel en veel beter?......en waarin.ik heb Onana ook weleens een terugspeelbal verkeerd zien inschatten of een houdbare bal zien doorlaten.dus nogmaals waarin is hij beter.....begin ik alvast, Onana heeft een betere duurdere verdediging voor zich.....nu jij....

21 februari 2020 om 19:14

Volgens mij heeft giesburts heeft het net duidelijk gezegd waarom hij dat vind, kijk je daar voor het gemak ff niet naar??Daarnaast vind ik jou redenering beetje apart, zo kan je alle keepers omhoog praten.Ja slechtere verdedigers, die hij is beter pffff.Dus als bijvoorbeeld ramos een fout maakt waar een doelpunt uit komt, is het de eigenlijk toch courtois zijn schuld want hij heeft een wereld verdediger voor zich staan, ja heel logisch...Zoek anders gewoon ff cruciale reddingen of iets.

21 februari 2020 om 11:37

Als je nu eens kijkt hoe dat padt zich heeft ontwikkeld dan denk ik dat hij ook een goeie kans gaat maken samen met Bizot op dit moment de beste Nederlandse keepers in de eredivisie. Zoet valt me op dit moment tegen en Vermeer zag er ook niet goed uit de laatste paar wedstrijden. Dus in mijn ogen is Bizot samen met Padt een goeie kans om op het ek te komen tesamen met cillesen.

De komende oefeninterlands gaan gewoon heel belangrijk worden. In deze wedstrijden moet koeman flink gaan testen met spelers en tactiek. Alleen het middenveld staat redelijk vast bij het Nederlands elftal, alleen de positie van De Room is nog een twijfelgeval. Achterin is nog niks zeker, alleen dat Van Dijk er staat. Voorin is het ook gewoon 1 grote mysterie. Dan kan je ook nog van tactiek gaan wisselen wat het nog onzekerder maakt. Ik denk dat alleen Van Dijk, Frenkie en Wijnaldum zeker zijn van een basisplaats, de overige posities zijn nog vacant.

21 februari 2020 om 10:01

Mits fit zijn Cillessen en Blind ook zo goed als zeker van hun basisplaats. Zonder Depay heb je voorin spelers met diepgang nodig en daarachter iemand die deze looplijnen ziet en een goede steekbal in huis heeft. Zou Ihatarren toch een kans geven.

21 februari 2020 om 10:05

Blind zou ik wel meenemen maar echt geen basisplek geven. Blind is op links echt niet goed genoeg, heeft ook veel tegendoelpunten veroorzaakt.

21 februari 2020 om 10:09

Op basis waarvan zou Cillessen zeker moeten zijn van een basisplaats? Op dit moment is Tim Krul de best presterende Nederlandse keeper, blinkt wekelijks uit bij Norwich ondanks dat ze onderaan staan.

21 februari 2020 om 10:18

Waarin blinkt hij uit dan? Vind het beetje populistisch geroep.

21 februari 2020 om 10:34

@FlamengoBrasil dan moet je eens zijn wedstrijden kijken. Dan zie je waarom! Jij hebt liever een 2e keeper die amper speelt en nergens in uitblinkt als nummer 1 keeper. Krul is sterk in de lucht en heeft goede reflex en zoals je al weet een penalty stopper.

21 februari 2020 om 10:50

@Savano Het feit dat je penaltystopper erbij zet geeft aan wat voor populistische comment je plaatst. Krul is absoluut geen penaltystopper buiten 1 serie op het WK zes jaar terug. Prima als Krul een kans zou krijgen, maar tegelijkertijd is hij niet voor niets keeper bij de nummer laatst in de PL. Neemt niet weg dat Cillessen het op dit moment ook niet waarmaakt, maar die heeft het meermaals (ook zonder wedstrijdritme) op een hoger niveau bewezen. Cillessen heeft trouwens ook echt prima reflexen en doet daarin zeker niet voor Krul onder

21 februari 2020 om 15:11

Voor de duidelijkheid, jasper Cillessen is geen 2e keeper. Hij was geblesseerd. Vermoedelijk staat hij binnenkort weer onder de lat.

21 februari 2020 om 17:53

Voor de duidelijkheid: Cillessen is momenteel gewoon tweede keeper.

Raakte geblesseerd, lag er 2 weken (3 wedstrijden uit) en zijn vervanger deed het beter dan hem. Cillessen heeft vervolgens 4 wedstrijden lang op de bank gezeten, alvorens hij weer geblesseerd raakte. Nu is hij weer fit en zit hij wederom op de bank. Niet lastig om te concluderen dat hij gewoon tweede keeper is.

21 februari 2020 om 22:15

Cillesen was bij barca ook 2e keeper en toen stond hij ook basis nl elftal. Hij is gewoon onze beste keeper. 3e geworden WK weet je nog?

22 februari 2020 om 07:45

Ja, laten we een derde plek op het WK 2014 als argument nemen voor de keuze van de keeper in 2020. Vergeet je de heldenrol van Krul niet. Die loodste ons toen uiteindelijk de halve finale in. En vergeet ook niet dat Cillessen keepte toen we faalden in de opvolgende EK en WK kwalificatie? Want dat is dan natuurlijk net zo goed een argument.

Het is een lastige positie waarbij we simpelweg geen toppers hebben. Maar Cillessen heeft in Oranje inmiddels ook de nodige zwakke momenten gehad en nu hij ook bij Valencia aan het falen is, mag je als bondscoach inmiddels op zijn minst zijn positie heroverwegen.

22 februari 2020 om 09:03

Cillessen is gewoon eerste keeper, punt. De gefaalde kwalificaties waar je het over hebt, ik geloof dat ook spelers als Depay en Wijnaldum daar deel van uit maakten, moeten we die dan ook maar thuis laten? Cillessen is de meevoetballende doelman die Koeman voor ogen heeft, en daar gaat niks aan veranderen.

21 februari 2020 om 22:32

Alles staat al vast Koeman weet het allang zeker. Frenkie krijgt alle vrijheid dus sws de Room naast hem. Wijnaldum ervoor Depay gaat het redden want als die pool van ajax in 4 maanden fit was van de zelfde blessure dan doet memphis minimaal het zelfde. bergwijn links en berghuis rechts (beste speler van de eredivisie samen met zyech) Het gaat alleen nog om wie er mee gaan als wissels.

Mooie en eerlijke reactie. Gewoon zelfbewust en tevreden ongeacht welke rol hij straks ook moge krijgen. Daar kan een ander keepertje veel van leren..

Ik zou Bizot een prima keuze vinden als Cillessen niet meer aan spelen toekomt in Spanje. Ook Krul doet het momenteel meer dan behoorlijk is de PL. Als Cillessen geen wedstrijden meer keept zou het heel raar zijn om hem mee te nemen. Cillessen is een modale keeper en geen absolute topper en niet veel beter dan Bizot en of Krul.

21 februari 2020 om 22:18

Cillessen behoort bij de beste 10 keepers ter wereld, is derde geworden op WK. Dat die trainer dat niet ziet kan cillessen niks aan doen. Toen hij bij barca op de bank zat stond die basis oranje en alleen omdat hij dat nu bij valencia op.de bank zit kan hij er niks meer van?

22 februari 2020 om 07:48

In welk universum behoort Cillessen tot de top 10 keepers? Nederland werd derde op het WK, maar dat was niet dankzij bijzonder keeperswerk van Cillessen, die ook nergens terug te vinden was op de lijstjes met beste keepers van het WK. Er is geen redding van hem te zien in de keepers highlights ook. Hij heeft daar simpelweg niets bijzonders laten zien. Dus het is een non argument om een WK van 6 jaar terug als keuze argument aan te voeren.

Als Cillissen niet snel gaat keepen zou ik hem misschien niet eens meenemen. Voorlopig zijn er M.i. 5 mogelijkheden voor 3 plaatsen: Cillessen, Krul, Zoet, Bizot en Padt. Ik neem Vermeer en Bijlow niet mee, omdat ik vind dat Vermeer niet in een noemenswaardige competitie speelt, en Bijlow nog niet lang genoeg weer eerste keeper is. Cillessen en Zoet waren altijd zeker van hun plek bij de selectie, maar Zoet laat het al lange tijd niet zien en Cillessen is aan het banken. Krul doet het redelijk goed en Bizot en Padt vind ik na Onana de beste keepers van de Eredivisie. Aangezien Koeman hoe dan ook Cillessen mee gaat nemen, gaat zal denk ik Bizot en Krul daarnaast meenemen. Als Groningen supporter vind ik het jammer voor Padt, maar hij haalt het net niet.

21 februari 2020 om 10:16

Ik vind zoet en padt niet genoeg voor het Nederlands elftal, het zal hoe dan ook bizot, Krul en Cillissen worden lijkt mij. Wie de eerste keeper word hangt natuurlijk een beetje af van de vorm en of Cillessen minuten gaat maken voor zijn club.

21 februari 2020 om 10:25

Ik ook niet, maar op dit moment vind ik ze wel nummer 4 & 5, daarmee Padt beter dan Zoet. Stel 1 van de drie die je opnoemt raakt geblesseerd, wie kies je dan? Gaat Cillessen uberhaupt nog spelen dit seizoen? Neemt Koeman Zoet misschien sowieso wel mee en gaat het tussen Bizot en Krul voor het derde plekje? Misschien zegt Cillessen wel dat hij niet meegaat als hij geen eerste keeper is. Er kan nog zoveel gebeuren dat je niet moet uitvlakken dat er 1 of meerdere keepers meegaan die je niet zomaar verwacht.

21 februari 2020 om 10:31

Dat is zeker waar, voorlopig word het dus afwachten. Misschien gaat Koeman nog dingen wijzigen tijdens de oefenwedstrijden of zoals jij zegt dat cillissen geen minuten maakt. We weten het niet maar ik ben het wel eens dat padt boven zoet moeten staan want zoet is laatste tijd bij Utrecht en psv erg matig.

21 februari 2020 om 10:56

Precies. Voorlopig zou ik Krul Cillessen en Bizot meenemen, maar er kan nog zoveel gebeuren dat we het maar moeten afwachten.

21 februari 2020 om 11:56

Ik zou bijlow als optie openhouden. Als hij 4 maanden uitstekend keept nu is het zonde om hem niet mee te nemen. Zodra een keeper een puntenpakker wordt moet je hem overwegen.

21 februari 2020 om 14:34

Daar heb je gelijk in, maar op dit moment kijkend staat hij voor mij op plaats 6, al zou het niet moeilijk moeten zijn boven Zoet te komen.

Voor het komende EK moeten Krul en Cillessen waarschijnlijk gaan uitmaken wie er 1e keeper gaat worden, waar ik denk dat Cillessen al wel een streeptje voor heeft. Verder als 3e keeper heb je Bijlow en Bizot die met elkaar de strijd aan moeten gaan.

Krul kan je toch niet meenemen? Staat bij de nummer laatst te keepen. Ik zeg Bizot, Jasper en Bijlow

21 februari 2020 om 11:00

Krul staat tenminste te keepen. Jasper speelt niet en Bijlow heeft net 4 wedstrijden gehad dit seizoen.

21 februari 2020 om 11:08

Als we dat al als argument gaan nemen.. 'hij staat tenminste te keepen´. Pasveer ook, die staat ook te keepen. Derde keeper gewoon een jonkie meenemen. Gaat toch altijd mee als trainingspartner en speelt nooit. Dus ervaring op laten doen voor de toekomst. De eerste twee gewoon je beste keepers Bizot en Cillessen.

21 februari 2020 om 11:16

Dit is toch niet serieus te nemen? Kom zeg, wat een belachelijke argumentatie. Hij staat goed te keepen in een van de grootste competities ter wereld en dat is absoluut niet te vergelijken met Pasveer. Daarnaast is wedstrijdritme ook voor keepers belangrijk.

21 februari 2020 om 11:35

Cursus begrijpend lezen wellicht iets voor je.. Volgens jouw argument kan je dus iedere keeper die ' tenminste staat te keepen' meenemen. Krul staat goed te keepen? 48 tegengoals en iedere wedstrijd wel een clownesk moment waarbij je je hart vast houdt. Was leuk tegen Costa Rica voor 1 keer maar echt geen niveau die Krul.

21 februari 2020 om 11:48

Jij kijkt dus duidelijk geen norwich. Tegen Liverpool had Krul ook weer hele goede reddingen.

21 februari 2020 om 11:54

Ja, dat is een goed argument. Ik vind het namelijk wel een van de belangrijkere punten dat de spelers van Oranje ook regelmatig voor hun club spelen. Anders kunnen we Michel Vorm ook wel weer oproepen. Die speelt misschien niet, maar zit wel bij een topclub. Eerst spelen, daarna kijken we wie de beste keeper is van die lijst.

21 februari 2020 om 11:10

Misschien moet je Krul eerst zien keepen voordat je oordeelt.

21 februari 2020 om 11:38

@marrieaandebal,heel raar argument. Volgens die theorie kan Cillessen helemaal niet mee want die keept niet niet eens bij de nummer laatst. Ik denk dat de kwaliteit van het individu belangrijker is dan de positie op de ranglijst waar de speler speelt.

Al Cillessen wekelijks keept zou ik gaan voor 1. Cillessen 2. Bizot en 3.Krul.
Keept Cillessen niet wekelijks zou ik Bizot op 1 zetten en Cillessen op 2 en Krul op 3.
Over Blind ik vindt het een fantastische voetballer die heel veel ervaring heeft en rust brengt, mooie passes geeft en het spel als geen andere goed kan lezen maar ik zou hem niet gebruiken als linksback want het enige minpuntje wat hij heeft is zijn snelheid.
Zet je een snelle rechts voor op hem speel je met vuur.
Dus ik zou echt niet weten als je Blind meeneemt waar je hem neer kan zetten ja op het middenveld maar dat is met de Jong en Wijnaldum en de Roon goed bezet maar als je dan toch Strootman erin doet als trainer zijnde sorry hoor die vindt ik zo slecht dan kun je nog beter Blind er in doen.

21 februari 2020 om 13:21

Nou zijn we Maar weinig teams die met een echte rechtsbuiten spelen. Ik zou Blind in een 532 vlak voor het centrale duo (van dijk / de ligt of de vrij) zetten met opkomende backs (Dumfries of Hateboer op rechts en van aanholt of Willems op links)

21 februari 2020 om 13:32

Willems gaat het sowieso niet worden met zijn blessure. Als Oranje in zo'n formatie gaat spelen is het te hopen dat Gosens er voor open staat om voor Nederland uit te komen. En Blind hoef ik niet op het middenveld te zien. Hij zou het spel alleen maar vertragen. Ik heb liever een middenveld met Wijnaldum-De Jong-Pröpper // Wijnaldum-De Jong-De Roon.

Het worden Cilessen, Bizot en Krul. In Bizot zie ik de keeper van de toekomst ik vind hem echt goed. Hij heeft echer nog niet veel ervaring met echte druk. Spelen op het EK is well wat anders dan voor Az. Aan de andere Kant lijkt hij me een vrij koele kikker.

21 februari 2020 om 17:56

Keeper van de toekomst? Die jongen wordt over een week of 3 29 en is dus maar net iets jonger dan Cillessen.

Heb alle wedstrijden van bizot gezien en vind hem toch echt een goed eerste keuze onder de lat. Buiten het feit dat hij het nog niet op hoog niveau heeft laten zien en cillessen daarentegen wel. In mijn ogen een goede stabiele keeper. Koeman zal aan de hand van de oefenwedstrijden moeten kiezen welke van deze 2 de eerste keuze wordt. Dat bizot mee gaat naar het EK staat voor mij buiten kijf eerlijk gezegd. Maar dat is mijn opinie

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren