Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Arsenal dankt Leno en Lacazette; Justin Kluivert ziet concurrent schitteren

Laatste update:

Arsenal heeft donderdagavond een belangrijke stap gezet richting de achtste finales van de Europa League. Het team van trainer Mikel Arteta speelde geen grootse wedstrijd op bezoek bij het Griekse Olympiacos Piraeus, maar stapte dankzij een laat doelpunt van Alexandre Lacazette uiteindelijk wel als winnaar van het veld: 0-1. De Engelsen verschaften zichzelf zo een uitstekende uitgangspositie met het oog op de return van volgende week in Londen. AS Roma won tegelijkertijd met 1-0 van AA Gent. Justin Kluivert deed als invaller ongeveer tien minuten mee bij de Romeinen en zag zijn directe concurrent Cristian Pérez uitgroeien tot matchwinner.

Olympiacos Piraeus - Arsenal 0-1
Arteta koos vanavond voor vrijwel zijn sterkst mogelijke basiself. Nicolas Pépé begon op de reservebank en Mesut Özil was vanwege privéomstandigheden niet afgereisd naar Griekenland, maar verdere verschenen de bekende namen aan de aftrap bij the Gunners. Olympiacos verkocht zijn huid duur in eigen huis en kreeg in de eerste helft twee uitstekende kansen om te scoren. Bernd Leno redde echter adequaat op een volley van Mathieu Valbuena en een onbedoelde inzet van teamgenoot David Luiz.

Namens Arsenal kreeg Lacazette de beste kans van de eerste helft: na voorbereidend werk van Gabriel Martinelli schoot de Fransman wild naast. Na de onderbreking zwijnde Arsenal. Ousseynou Ba zette achttien minuten voor tijd het hoofd tegen een vrije trap van Valbuena, maar Leno was opnieuw de reddende engel van Arsenal. De formatie van Arteta speelde zelf weinig klaar en leek genoegen te moeten nemen met een doelpuntloze remise, maar negen minuten voor tijd schoot Lacazette de Londenaren op aangeven van Bukayo Saka alsnog naar een nipte overwinning.

AS Roma - AA Gent 1-0
Kluivert begon op de bank, maar maakte acht minuten voor het laatste fluitsignaal zijn entree als invaller. Aan de score veranderde hij niets meer: de 1-0 eindstand was reeds in de dertiende minuut bereikt. Op het middenveld kwam een pass van Mikael Lustig niet aan, waardoor Jordan Veretout de bal kon overnemen. De Fransman vond Edin Dzeko, wiens pass richting Cristian Pérez werd verlengd door een sliding van verdediger Sven Kums. De bal kwam daardoor perfect op het pad van Pérez, die zijn eerste doelpunt voor zijn nieuwe club produceerde. Tien minuten na de pauze knikte Bryan Cristante op de paal, al stond hij buitenspel. Aan de overzijde waren er meerdere mogelijkheden voor Gent op de 1-1, waarvan de beste halverwege het tweede bedrijf voor Laurent Depoitre. Een gelijkspel was echter niet haalbaar voor de Buffalo’s.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Keurige overwinning van Arsenal, bijna niet in de problemen gekomen en een uitdoelpunt meegenomen. Overigens blijf ik het maar raar vinden dat aubameyang word geslachtofferd voor, met alles respect, lacazette. Vandaag weer 3 100% kansen gemist en aardig wat aanvallen verpest.

20 februari 2020 om 23:14

Vind het niet gek. Auba is een heerlijke targetman maar als je ziet hoeveel ballen van zijn voet vliegen bij de eerste aanname of als je ziet hoe hij druk zet dan snap je dat daar iemand anders moet staan. Laca is uit vorm en echt niet de ideale optie. Maar auba is niet gemaakt voor het spel van arteta als spits

20 februari 2020 om 23:52

Soms moet je schijt hebben aan het spel wat je wilt spelen, op een positieve manier. Auba is niet de meest balvaste spits, maar hij scoort wel altijd. Dat neem ik dan voor lief. Lacazette is zogenaamd balvast, maar alles stuitert ook van zijn voet en hij scoort daarnaast nauwelijks. Waarom zou je hem dan laten spelen? Punt is gewoon dat Auba onze beste spits is en dan moet hij daar ook spelen. En druk zetten doet Auba meer dan prima. Bovendien is hij een stuk sneller dan Lacazette, waardoor counters niet verpest worden.

Zakelijke overwinning, de 0 gehouden en een uitdoelpunt gemaakt. In deze vroege rondes in de Europa League gaat het niet per se om goed spel, gewoon doorgaan naar de volgende ronde en zorgen dat veel spelers fit zijn voor de de PL. Dat hebben we vandaag gedaan. Verdedigend erg sterk op een paar momenten na maar verdedigend gaat het zeker de goede kant op. Aanvallend vond ik ons in de eerste helft niet slecht. Tweede helft moesten we doorpakken maar hebben we dat niet gedaan en dan komt Arteta met een rare wissel. Daarna hebben we aanvallend niet veel gedaan tot Pepe er in kwam. Gelukkig scoorde Laca toen. Ik ben blij voor hem, veel mensen hier op voetbalzone haten de heletijd op hem maar ik vind dat een beetje te ver gaan. Het is een speler die goed is maar een vormdip heeft, maar nog steeds geeft hij 100 procent. Dat heeft hij deze 2 wedstrijden beloont met 2 goals. Als hij slecht speelt is het natuurlijk logisch dat je kritiek gaat geven maar geef dat dan ook bij iedereen. Niet alleen op Lacazette, want er zijn vaak genoeg momenten dat hij niet de enige is die slecht speelt..

20 februari 2020 om 23:06

Haat wordt verwart met kritiek. Hij mag 100% geven maar het is niet genoeg. We kunnen inmiddels ook niet van een vormdip spreken, aangezien je eerst in vorm moet zijn om in een vormdip te verkeren. Arsenal heeft behoefte aan een spits die er elk seizoen 20+ inlegt. Je betoog zou meer passen bij Firmino.

20 februari 2020 om 23:25

Arsenal heeft toch al een spits die er 20 in het seizoen in seizoen inlegt in Auba. En je weet toch dat die gozer het liefts samen speelt met Laca?

20 februari 2020 om 23:12

3 jaar is geen vormdip, 3 jaar is een niveau dat te min is. Hoop dat dit helpt.

20 februari 2020 om 23:28

Oke, als jij vind dat Laca niet goed genoeg is voor Arsenal is dat jou mening. Maar wanneer Arsenal speelt tegen Olympiakos en heel de team behalve de verdediging matig speelt, moet je ook die spelers die matig spelen benoemen en niet alleen Laca. Daarnaast heeft Laca in 3 jaar veel goede dingen gedaan voor Arsenal, dat weet jij ook.

21 februari 2020 om 07:32

Kijkend naar zijn kansen en zijn goals (14, 13 en nu 6 in de Pl), moet je toch gewoon eerlijk zijn en zeggen dat dit zijn niveau is. Dat van die goals er een paar keer de winnende bij zit, wil niet zeggen dat dat alleen op zijn conto te schrijven is. Lacazette is voor de Franse competitie een wereldspits, maar in de PL komt hij gewoon te kort.

21 februari 2020 om 10:36

Ik moet niks. Want Lacazette speelt vrijwel altijd matig. Op die ene maand dan in 18-19 dat hij laat scoorde tegen Liverpool, Tottenham en... dat was het. En omdat ik niet zo snel tevreden ben als de mensen die van hem speler van het jaar hebben gemaakt, terwijl Ramsey veel beter was, teer ik niet op 1 goede maand in 3 seizoenen. Aubameyang heeft trouwens een gouden schoen gewonnen. Martinelli is 18. En het middenveld was goed. Zet Aubameyang in het midden en Pepe op rechts en je wint met 3, 4 doelpunten verschil ipv 1 doelpunt verschil. Oh en voordat je reageert, bedenk dat fans van andere clubs zich kapot lachen om het feit dat Lacazette onze eerste spits is. Zelfs Man U-fans en die hebben Martial als 9.

21 februari 2020 om 11:58

Precies! Kun je nagaan dat Auba moet uitwijken naar de flank voor hem en dan alsnog topscorer is. Ik vind het ook van de zotte dat je om Lacazette in het elftal te krijgen, je feitelijk 3 spelers niet op hun positie/wissel zet. Auba moet uitwijken naar de flank, Martinelli moet op rechts en Pépé mag op de bank plaatsnemen.. Auba spits, Pépé rechts en Martinelli links (misschien Saka als Tierney fit is). Veel dynamischer en veel meer scorend vermogen.

Titel doet lijken alsof Leno heel veel werk had. Bij de helft van zijn reddingen bleek het uiteindelijk gewoon buitenspel te zijn, maar bon. Dat terzijde redelijk tevreden over dit Arsenal. Drie keer achter elkaar een clean sheet en gewonnen in Olympiakos waar slechts Bayern het ons voor deed dit seizoen. Willock en Martinelli ondermaats vandaag. Lacazette ondanks zijn doelpunt niet goed maar scoort nu wel al twee maal achter elkaar, laten we hopen dat hij weer in vorm geraakt voor de rest van het seizoen. In de zomer zien we dan wel of we hem al dan niet verkopen. Snap de haat echter echt niet. Is zeker dit seizoen vaak niet goed genoeg, maar alsof hij zijn fout is dat de trainer kiest om hem op te stellen en alsof Lacazette zelf niet graag meer zou scoren. We zijn fans, moeten achter de ploeg staan. Bekritiseer, oke. Maar sommigen gaan er naar mijn inziens over. Daarnaast is Olympiakos wel een stugge ploeg, Valbuena op zijn leeftijd nog altijd een gouden rechter voet. Bon, hopelijk spelen we het zakelijk uit volgende week in de Emirates. Coyg.

20 februari 2020 om 23:10

Vermeld er dan ook even bij welke tegenstanders dat waren, voordat je doet alsof het een prestatie van formaat is.

20 februari 2020 om 23:13

Oke? Euhm dat was tegen Newcastle United en tegen Olympiakos. Heeft Lacazette je lief afgepakt misschien? Zolang Lacazette bij Arsenal speelt en de club niet respectloos behandelt, zal ik hem blijven steunen. Betekent dan wel weer niet dat ik wil dat hij start of dat ik denk dat hij een goed seizoen speelt. Laten we daar dan wel weer duidelijk over zijn.

20 februari 2020 om 23:30

Precies, alsof Laca er wat aan kan doen dat hij word opgesteld. Hij geeft tenminste 100 procent en behandelt de club met respect. Daarnaast heeft hij vandaag onze enige goal gemaakt en daarom snap ik niet waarom iedereen kritiek op hem heeft.

21 februari 2020 om 00:12

Had het over de tegenstanders van Olympiakos in Europa.

21 februari 2020 om 18:14

Omdat hij kans op kans heeft gemist en al maanden rampzalig slecht speelt. Snap je echt niet waarom men kritiek op hem heeft?

Saka wat een prachtig talent. Gewoon 9 assists. Zijn ballen lijken heel erg simpel maar als je ziet dat een grote meerderheid van de voetballers niet zulke ballen kunnen afgeven dan weet je dat hij iets speciaals kan.Zou hem graag als linksbuiten willen zien wanneer Tierney terug is.

Nou ja, "dankt", met Aubameyang in de punt win je met 4-0 na alle kansen die Lacazette heeft gemist, maar ja, dank je wel voor een intikker die je maakt omdat een 18-jarige je zegt hoe je moet lopen. Over die 18-jarige gesproken, Saka is next level.

20 februari 2020 om 23:18

Martinelli is ook next level. Zag een statistiek dat zij op nummer 2 en 3 staan van alle tieners in de top 5 competities die het meest zijn betrokken bij een doelpunt. Sancho staat op 1.

21 februari 2020 om 10:09

Martinelli slaat nergens op. 4e divisie van Brazilië naar Engeland. Basis bij Arsenal. Gestoord eigenlijk. Snap niet waarom niemand anders het zag.

20 februari 2020 om 23:18

Met Auba in de punt kun je niet voetballen. Ik zie jou een hele duidelijke mening delen altijd over Laca, maar vind hem wel redelijk simpel. Hij is nu uit vorm, maar ben oprecht fan van hem geweest in zijn arsenal tijd. Arteta zet hem steeds weer basis, maar zie jij het dan beter? Ik kan me voorstellen dat Arteta liever iemand anders in de spits zet, maar Auba kan zijn voetbal daar niet spelen en Laca is dan de beste optie. Dan kun je hem toch beter steunen ipv constant zo benadrukken wat fout gaat?

20 februari 2020 om 23:59

Maar wie zegt dat Auba zijn voetbal niet kan spelen? Laca kan op dit moment geen bal aannemen of vasthouden, waarvoor verkies je hem dan nog boven Auba in de punt? Want dat zijn zogenaamd de sterke kanten van Laca en de zwakke van Auba. Desondanks scoort Auba er vrolijk op los, terwijl Lacazette met pijn en moeite en alle geluk van de wereld er wat in perst.. Ik steun Lacazette tijdens een wedstrijd, maar nadien bekritiseer ik hem waar nodig. En ja hij scoort vandaag, maar zijn spel was wederom slecht. En doordat hij erin schijnt te moeten, speelt zowel Auba als Martinelli op een voor hen verkeerde positie/zit Pépé op de bank.

21 februari 2020 om 07:38

Het is gewoon een feit dat in de 3 jaar dat Lacazette en Auba bij Arsenal zitten, Lacazette 33 goals heeft gemaakt in de PL en Auba 47. Spitsen moeten mee kunnen voetballen, maar worden toch nog altijd op hun goals afgerekend. Firminho is een van de weinige spitsen die niet alleen op zijn goals wordt afgerekend, omdat die zoveel extra werk en kwaliteit met zich meebrengt. Je moet andere spitsen niet met hem gaan vergelijken, want dat is gewoon niet realistisch. Voor de overige spitsen moet je gewoon naar de goals kijken en dan zie je dat Auba in 1.5 keer zoveel scoort dan Lacazette. Zelfs dit seizoen staat Auba op 15 en lacazette op 6? Van de 36 goals die Arsenal heeft gescoord in de PL is dat ongeveer 40 % van de voet van Auba en slechts 16 % van Lacazette (auba heeft 5 wedstrijden meer gespeeld, maar dat verklaart niet het verschil van 9 goals).

21 februari 2020 om 10:25

"Met Auba in de punt kan je niet voetballen.". Over simpel gesproken. Leuk om te zien dat jouw profielnaam op vz heel toepasselijk is. Het is niet alsof Lacazette leidt tot beter voetbal. In tegendeel, hij scoort niet genoeg en zit andere spelers, waaronder Özil, regelmatig in de weg. En dat is niet anders geweest sinds hij bij Arsenal zit. En waarom zou ik iets moeten steunen wat niet werkt? We staan 10e. Er is heel weinig bij Arsenal dat op dit moment mijn steun en dat van elk andere supporter verdient. Lacazette is er niet een van in ieder geval. Snap ook niet waarom zo veel dat er doorheen willen forceren. Ik zeik op een Mustafi of een Sokratis wanneer ze niet presteren en in het geval van Mustafi gebeurt dat vaak. Niemand die tegen mij zegt dat ik Mustafi een kans moet geven. Wees eerst consequent daarin, zou ik zeggen. Want het principe is hetzelfde. Spelers die herhaaldelijk mogen kloten, krijgen gezeik.

20 februari 2020 om 23:18

Martinelli is ook next level. Zag een statistiek dat zij op nummer 2 en 3 staan van alle tieners in de top 5 competities die het meest zijn betrokken bij een doelpunt. Sancho staat op 1.

20 februari 2020 om 23:18

Martinelli is ook next level. Zag een statistiek dat zij op nummer 2 en 3 staan van alle tieners in de top 5 competities die het meest zijn betrokken bij een doelpunt. Sancho staat op 1.

20 februari 2020 om 23:50

@somagunner, dat komt ook omdat Arsenal in de EL uitkomt. Saka en Martinelli hebben vooral rendement in de EL. Saka en Martinelli hebben tegen zwakke tegenstand wat extra wedstrijden. In de PL zijn ze bij lang niet zoveel doelpunten betrokken. Saka bij 2 en Martinelli bij 3. 17 jarige centrale verdediger bij PSG Kouassi red dat aantal al. Ansu fati is in La liga al bij 5 goals betrokken.

21 februari 2020 om 09:54

Saka speelt dan ook als linksback.. en je doet net of de EL zo verschrikkelijk laag niveau is. Arsenal zat bij Frankfurt, die winnen van veel ploegen in de Bundesliga, winnen gister overtuigend met 4-1 van Salzburg. Standard Luik waar Ajax het vorig jaar nog lastig genoeg mee had om maar een voorbeeld te noemen.. Vitoria is inderdaad een lager niveau.. en dan te bedenken hoe weinig Arsenal heeft gescoord in de PL en dan vooral in t begin van het seizoen.. Saka was aan het begin van het seizoen 17 en daarnaast hebben ze beide onder Emery ook amper minuten gemaakt. De EL is gewoon een hoog niveau voor een 17 en 18-jarige spelers.. en dan noem je PSG en Barca die 1ste en 2de staan en bijna dubbel zoveel doelpunten hebben gemaakt als Arsenal.. en je wil zeggen dat een zwakke ploeg in de Ligue 1 een opgave is voor PSG? Of de onderste ploegen uit La Liga voor Barca? Speel liever tegen Leganes en Mallorca dan tegen Norwich en West Ham..

21 februari 2020 om 12:00

Saka speelt lang niet altijd op linksback. Hij speelt ook regelmatig op middenveld en soms zelfs als aanvaller. Fati en Kouassi kwamen gewoon als eerste in mij op maar ik had misschien beter andere voorbeelden kunnen geven die ook in de PL spelen. Goed punt. Moise Kean is ook bij 3 goals in de PL betrokken. Callum Hudson Odoi na een lange blessure bij 5 goals. Mason Greenwood is trouwens bij meer goals betrokken dan Saka en Martenelli bedenk ik me nu. Zowel PL als totaal. Dat Ajax het er lastig heeft zegt toch niet zoveel? Ajax heeft het net als ieder ander team toch wel vaker lastig met een veel minder team.

21 februari 2020 om 12:05

Nouja, ik snap je wel hoor Primetime. Maar kijk jij altijd Arsenal dan? Want Saka heeft 80% van zijn wedstrijden wel degelijk linksback gespeeld. Dat is toch wel essentieel in mijn ogen. Maar zo zijn er nog wel meer spelers te noemen inderdaad. Het staat in ieder geval vast dat zowel Saka en Martinelli erg goed presteren voor jonge talenten. Dat mag geprezen worden.

21 februari 2020 om 14:07

Nee ik kijk niet altijd Arsenal, maar zijn assist/goals komen toch voornamelijk van de wedstrijden waar hij niet op linksback stond. Voor mijn gevoel was het meer 60/40 dan 80/20. Begin van seizoen stond hij toch amper linksback?

21 februari 2020 om 15:45

Je hebt gelijk, het ligt dichter bij elkaar. Hij heeft over alle competities 13x linksbuiten/linksmid gestaan, al zitten daar wel meer invalbeurten bij. 11 keer heeft hij linksachter gestaan, met meer minuten totaal. Daaruit komt naar voren dat hij als linksbuiten/linksmid 4 assists en 2 goals heeft gemaakt, en als linksachter 4 assists en 1 goal. Dus zowat 50/50.

Saka word wel echt met elke wedstrijd steeds beter op de LB positie zou toch bijna zeggen dat hij gewoon de nieuwe linksback is ipv Tierney..
Laca toch weer belangrijk vandaag, oké hij mist kansen maar vergeet niet dat Auba ook niet alles erin tikt op t moment dat t moet
Ben het er wel mee eens dat Auba eigenlijk niks op de flanken te zoeken heeft en gewoon in de punt hoort te staan maar Laca BLOODCLATT zette werktveel harder en is ook in duels veel beter.

20 februari 2020 om 23:57

En toch sta je er om goals te scoren. Dat doet Laca veel te weinig. Laca gaat de 10 competitie goals dit seizoen niet halen.. en dat is gewoon echt slecht. Zeker gezien het aantal minuten wat hij speelt. Auba daarentegen maakt er doodleuk 20+, terwijl hij niet in de punt staat vaak. Allemaal leuk dat meevoetballen etc, maar wat levert het op? Bovendien is Laca zo slecht in vorm dat er van dat mee voetballen ook helemaal niets terecht komt. Onder Arteta werkt Auba ook hard trouwens, dus daar hoef je het ook al niet voor te doen. Auba in de punt, Pepe en Martinelli op de flanken. Zo moeilijk is het niet.

21 februari 2020 om 09:58

Ben het wel met je eens hoor maar hoezo zou Lacazette de 10 doelpunten niet kunnen halen? 4 goals in 12 potentiële wedstrijden. Hij had er vandaag of 3 of 4 kunnen/moeten maken.. hoop dat hij die kansen ook in goals gaat omzetten..

21 februari 2020 om 12:03

Noem het maar een voorgevoel. Het zou best kunnen hoor, maar ik zie het niet gebeuren. Als je ziet hoe hij de afgelopen maanden heeft gespeeld, dan zie ik daar geen aanleiding voor. En als het verleden een kijkje in de toekomst kan geven: Laca gaat die kansen niet in goals omzetten.. Auba wel. Daarom vind ik het schandalig dat er meerdere spelers moeten wijken, omdat Laca zogenaamd goed kan mee voetballen. Een Lacazette in topvorm is nog oké, maar een Lacazette in deze vorm is een stoorzender op het veld. Hij werkt hard, maar verprust net zoveel. Auba werkt tegenwoordig ook hard, maar scoort wel.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren