Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bergwijn rijdt bijna 80 kilometer te hard en moet voor rechter verschijnen

Laatste update:

Steven Bergwijn heeft afgelopen zomer een forse verkeersovertreding begaan, zo weet het Eindhovens Dagblad donderdagochtend te melden. De aanvaller van Tottenham Hotspur werd betrapt toen hij de toegestane snelheid met bijna tachtig kilometer overtrad.

Bergwijn werd op vrijdag 9 augustus rond 3.30 uur in de ochtend aan de kant gezet door de politie toen hij met ten minste 147 kilometer per uur over de Boschdijk in Eindhoven reed. De toegestane snelheid op die locatie is zeventig kilometer per uur en de toenmalig aanvaller van PSV ging daar dus fors overheen. Waarschijnlijk was Bergwijn op weg terug naar huis na het Europa League-duel met FK Haugesund in Noorwegen.

Bergwijn moest zich vanwege deze overtreding voor de rechter verantwoorden en de strafzaak tegen de Oranje-international stond eigenlijk voor donderdagochtend op de agenda bij de kantonrechter in Eindhoven. De zaak is echter uitgesteld omdat het niet zeker is dat Bergwijn op de hoogte van de zitting was. Zowel de aanvaller zelf, als zijn advocaat waren niet aanwezig in de rechtbank.

De aanklager heeft inmiddels laten weten dat de zaak op een later moment alsnog zal worden voorgelegd. De afwezigheid van Bergwijn heeft naar alle waarschijnlijkheid te maken met de Champions League-wedstrijd die hij woensdagavond met Tottenham speelde tegen RB Leipzig. The Spurs gingen in eigen huis met 0-1 onderuit en zullen zodoende flink aan de bak moeten voor de return in Duitsland.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dom en levensgevaarlijk. Dit soort dingen moeten mensen echt mee stoppen want je zet niet alleen je eigen leven op het spel maar ook van de anderen. Waarschijnlijk een rijontzegging van een paar jaar en een boete. De Boschdijk is een weg waar mensen gewoon lopend oversteken enzo, stel iemand steekt toevallig net over en ziet die auto niet aankomen met 140 km/u dan is het einde verhaal.

20 februari 2020 om 10:56

Mensen die dit doen overshatten zichzelf veel te veel in deze situaties. Aan andere mensenlevens wordt totaal niet gedacht. Zijn ze te dom voor. Heb weleens bij zo een iemand in de auto gezeten die 180 reed op de snelweg en nog doodleuk aan het filmen was dat die 180 reed.

20 februari 2020 om 12:34

Hoe ontzettend dom 180 rijden op de snelweg misschien is, ik vind het minder erg dan 140 rijden op een weg waar voetgangers oversteken.

20 februari 2020 om 10:59

Nee. Bij een eerste overtreding is dat 4 maanden ontzegging en een cursus geloof ik. Maar mag flink aangepakt worden inderdaad. Dit is gewoon roekeloos rijgedrag

20 februari 2020 om 11:46

Kan best dat zn voet per ongeluk op het gaspedaal bleef hangen,is mij ook wel eens gebeurt tijdens het karten. mn zool zat los. Bergwijn lijkt mij een goeie lieve jongen.

20 februari 2020 om 12:39

Heel veel mensen zijn lief en oerdom tegelijk. Bergwijn moet hier gewoon voor aangepakt worden.

20 februari 2020 om 10:59

Ohh, wat zijn we weer goed in van een mug een olifant maken. Tuurlijk is het gevaarlijk en hij zal ook ervoor gestraft worden maar laten we niet vergeten dat we allemaal mensen zijn of heb jij nooit te hard gereden... En ja 80 kilometer te hard is best veel, dus zullen hem gelijk aan de schandpaal hangen? Man Man Man. Ook de timing van het Eindhovens Dagblad is perfect, eerst hem uitkotsen omdat hij zogenaamd zonder toestemming naar Engeland zou zijn gereist en nu 7 maanden later groot vermelden dat hij 80 km/u te hard heeft gereden. Aan de schandplaal ermee!

20 februari 2020 om 11:02

Ik heb net 2 maanden m'n rijbewijs en heb inderdaad nog nooit te hard geredenðŸ˜ðŸ˜

20 februari 2020 om 11:05

Ik heb heus weleens te hard gereden maar ik heb nog nooit op een doordeweekse ochtend met 150km/u over een drukke straat dwars door de stad geragd. Als jij het verschil niet kunt zien tussen een keertje 80 aantikken op een 60 weg buitenaf of dit idiote rijgedrag van Bergwijn dan gaat er ook iets mis hoor. Levensgevaarlijk man..

20 februari 2020 om 11:05

Komt wellicht nog wel, zelf als je niet te hard rijd weten ze je heuswel een keertje te pakken.

20 februari 2020 om 11:06

Van een mug een olifant? Wat een gelul man. Als je 80km per uur te hard rijd is het geen mug. Dan is het al een olifant. Wij maken er niks van. Als dit bij iemand anders gebeurt dan een voetballer zou ik er ook boos om zijn. Zoals mijn collega waar ik het in mijn reactie hierboven over had. Als hij een fietser dood rijd op die snelheid is het dan nog steeds een mug?

20 februari 2020 om 11:08

Het is wel iets anders of je 20 km te hard rijd op de snelweg of bijna 80 km pu te hard rijd op een weg waar je 70 mag. Dit is net zo dom en onverantwoord als met drank op achter het stuur te gaan zitten. Van mij mag zijn rijbewijs worden afgenomen, en laat het hem na een jaartje maar weer opnieuw proberen te halen. Alleen zo kun je zulke hufters pakken.

20 februari 2020 om 11:09

@sander, hoevaak ga je nog benadrukken dat hij 150 km/u heeft gereden op een plek die jij kent en gevaarlijk is? In de tekst staat overigens 147 km/u dus als je beetje kan afronden maak je er 145 km/u van, maar doet er niet aan toe. Affijn, dat hij ervoor gestraft dient te worden lijkt me duidelijke.

20 februari 2020 om 11:13

@bf1994 Ja, van een mug een olifant. Heb je misschien erover nagedacht dat als Bergwijn nog bij Psv had gevoetbald dit wellicht niet naar buiten was gebracht, of iedergeval niet op desbetreffende manier? Is inmiddels 7 maanden geleden en het Eindhovens Dagblad komt er nu pas mee.

20 februari 2020 om 11:14

Wat zit je nou goed te praten? Het is gewoon heel egoïstisch en dom om zo hard te rijden. Die snelheden op zo’n weg gaan helemaal nergens over. En ja als bekend persoon is het nog dommer.

20 februari 2020 om 11:21

ja klopt carribean, de zitting was ook net pas. En dus logisch dat de rechtbank verslaggever van de krant, die de naam zag staan, hier nu melding van maakt. Los hiervan, ik vind totala niet dat mensen van een mug een olifant maken. Jij bagatelliseert deze kwestie enorm, en volledig ten onrechte. Dat Sjaak de Tokkie met zijn barrel zware verkeersovertredingen maakt is iets voor Sbs6, maar een voetbalicoon en voorbeeld van veel jonge spelertjes, ja daar mag en moet aandacht voor zijn vind ik. Niet zozeer omdat voetballers dikke salarissen krijgen of meer van die populistische onzin, maar omdat jonge spelertjes tegen dat soort mensen opkijken. Dan vind ik deze aandacht gewoon terecht en gepast. Is gewoon een hele domme actie en hem zal een gepaste straf worden opgelegd. Dat is totaal geen mug/olifant verhaal.

20 februari 2020 om 11:22

caribbean, er was nu pas een zitting over, waar Bergwijn niet bij aanwezig was omdat hij vermoedelijk niet eens op de hoogte was. Maar er zijn natuurlijk wel verschillen en daar doet jouw afronding niets aan af. 150 op een 70km weg, waar gescheiden middels vangrail regelmatig ook fietspaden langs liggen en tegemoetkomend verkeer gewoon op de andere rijbaan kan komen, is levensgevaarlijk. Dat heeft niets met muggenziften of moraalridders te maken. Dat jij star blijft volhouden dat er niet veel aan de hand was of dat er in NL geen ophef over gemaakt zou zijn is kletskoek.

20 februari 2020 om 11:24

We zijn de middenweg een beetje kwijt. Bergwijn hoeft niet aan het kruis te worden genageld, maar we hoeven ook weer niet te doen alsof hij een kwajongensstreek heeft uitgehaald. Dusdanig hard rijden is gewoon niet oke, je hebt grote kans om jezelf of anderen ernstig te verwonden dan wel doden. Bergwijn krijgt nu een straf, hopelijk leert hij ervan en dan is het klaar.

20 februari 2020 om 11:35

@ewoud, kijk hier doel ik op. Als je sommige overdreven reacties hier leest lijkt het wel alsof hij juist wel aan de kruis genageld dient te worden. Tuurlijk is het normaal dat het vermeld wordt, sterker nog hij moet hiervoor gewoon gestraft worden en van mij part pakken ze zijn rijbewijs af want het is gewoon gevaarlijk voor andere. Maar om nou te doen alsof dit niet kan? Nee tuurlijk mag het niet maar het gebeurd wel dagelijks dat ook andere veels te hard rijden, en ja Bergwijn is een voorbeeld daarin maar zo heb je nog honderden beroemdheden die in het verleden ook te hard hebben gereden. Kan gebeuren, goed straffen en verder. Ik heb ook weleens een politie auto met 140km/u per uur zien voorbij rijden waar je 50 km/u mag, dat is ook gevaarlijk terwijl dat dan wel mag.

20 februari 2020 om 11:38

caribbean, lekkere draaikont dat je daar bent. Nu geef je dus eigenlijk iedereen gelijk die jou erop gewezen heeft... Alleen om dan weer met zo'n rare vergelijking te komen over de politie

20 februari 2020 om 11:43

"ik heb ook weleens een politie auto met 140km/u per uur zien voorbij rijden waar je 50 km/u mag, dat is ook gevaarlijk terwijl dat dan wel mag."sorry, je hebt best een redelijk betoog, al ben ik het daar niet mee eens, maar met dit argument zet je jezelf echt zwaar in de zeik. Jezelf te vergelijken met wettelijk gemandateerde opsporingsambtenaren, die bepaalde specifieke taken hebben en dingen mogen die jij niet mag, slaat echt totaal nergens op. Dan heb je niet helemaal begrepen hoe het werkt. Sowieso, ik vind jou niet het voorbeeld waar Samcro op doelde als 'middenweg'. Jij hebt jezelf stevig gepositioneerd in het 'ze maken van een mug een olifant'-kamp, dan kan je niet opeens heel snel naar het gematigde middenkamp toe rennen he.

20 februari 2020 om 11:49

Je probeert jou eerste onzin met nog meer onzin te verdedigen. Wat maakt zijn club mij nou uit? Die gozer is als een gek gaan rijden waar heel makkelijk doden bij kunnen vallen. En jij zit hem hier te verdedigen. Misschien ben je zelf ook niet slim bezig op de weg en voel je je wellicht aangesproken.

20 februari 2020 om 12:20

@caribbean;ik heb werkelijk nog nooit iemand zo fanatiek iets zien verdedigen wat niet te verdedigen valt, daarvoor mijn complimenten. "tuurlijk is het normaal dat het vermeld wordt, sterker nog hij moet hiervoor gewoon gestraft worden en van mij part pakken ze zijn rijbewijs af want het is gewoon gevaarlijk voor andere. Maar om nou te doen alsof dit niet kan?"heb je zelf ooit zoiets tegenstrijdigs gelezen in 1 alinea? Nee, voor iets wat wel kan iemand keihard straffen is logisch? "ik heb ook weleens een politie auto met 140km/u per uur zien voorbij rijden waar je 50 km/u mag, dat is ook gevaarlijk terwijl dat dan wel mag." Heb je toevallig gedronken?

20 februari 2020 om 11:32

Tja, Het is allicht ook handig als je om half 4 snachts een straat oversteekt, om even te kijken of er wat aan komt.

20 februari 2020 om 11:41

Maar dan wel alleen om half 4 snachts he.

20 februari 2020 om 13:25

Jij zal hopelijk voor de samenleving geen rijbewijs hebben en hopelijk voor jezelf nooit een weg oversteken te voet. Als jij een auto in de verte ziet komen moet je inschatten of je wel of niet over kan steken. Dit doe je op basis van de verwachte snelheid van het voertuig. Op een 70 weg calculeer je in dat iemand 70 rijdt, misschien 80 of 90. Als iemand dan de dubbele toegestane snelheid rijdt is hij dubbel zo snel bij je, wat kan leiden tot fatale ongelukken.

20 februari 2020 om 13:46

Waar ik woon moet ik dagelijks meerdere malen een weg oversteken. Hier mag je officieel 60, maar kijk wel altijd naar links en rechts om te kijken of er wat aan komt. Je kan redelijk inschatten hoe hard iemand rijd als je de auto ziet.

Eigenlijk al ernstig dat je pas bijna een half jaar later je moet verantwoorden. Staat alles vast nog lekker scherp op de netvliezen.daarnaast, boven 50 te hard zou je rijbewijs toch al ingetrokken moeten worden

20 februari 2020 om 11:04

Daar gaat de Officier van Justitie over. En als dit feit is vastgesteld maar Bergwijn is daarbij niet aangehouden, dan kan het rijbewijs ook niet direct ingevorderd worden. Maar dat kan bij de politierechter alsnog geregeld worden en moet hij ter plekke zijn rijbewijs inleveren.

20 februari 2020 om 14:12

Hoezo niet aangehouden?quotebergwijn werd op vrijdag 9 augustus rond 3.30 uur in de ochtend aan de kant gezet door de politie toen hij met ten minste 147 kilometer per uur over de Boschdijk in Eindhoven reedunquoteals het goed is heeft hij al geen rijbewijs meer sinds deze overtreding. Met deze snelheid is het volgens mij eerder een misdrijf.

20 februari 2020 om 18:28

Ja, je hebt gelijk. Als het goed is hebben de agenten direct zijn rijbewijs in beslag genomen. Tenminste, dat is bij dit soort overschrijding van de maximum snelheid wel de regel. Ik had niet goed gelezen en dacht dat hij geflitst was namelijk.

20 februari 2020 om 12:53

Heb toevallig onlangs een boete gehad. Had anderhalf maand de tijd om in bezwaar te gaan. Als je in bezwaar bent gegaan dan krijg je vervolgens een brief dat de officier van justitie het bezwaar binnen 24 weken (dacht ik?) gaat trachten te behandelen. Als je tegen het genomen besluit nog in hoger beroep gaat dan kan ik me voorstellen dat het weer een xx aantal weken duurt voordat je voor de rechter mag verschijnen ... ben je zo bijna driekwart jaar verder.
Ben zelf in afwachting van het besluit van mn bezwaar op dit moment🙄

Oei, das niet best. Hopen voor hem dat zn rijbewijs niet wordt afgepakt.

20 februari 2020 om 10:58

Ik hoop het wel als hij zulke overtredingen maakt. Deze clown overschat zichzelf enorm hard als die zo hard rijdt. Aan andere denkt die totaal ook niet.

20 februari 2020 om 12:40

Nee je hebt gelijk. Ik verwoorde het totaal verkeerd. Excuses.

20 februari 2020 om 10:59

waarom hoop je dat voor hem?ik hoop voor de andere bewoners dat zn rijbewijs wel wordt afgepakt voordat ie iemand dood rijdt.je kunt hem wel een bekeuring geven vaan 1500 euro, maar dat boeit hem niet

20 februari 2020 om 12:40

je hebt gelijk, ik had het heel erg verkeerd verwoord. Ik bedoelde dat hij moet hopen dat ie m niet kwijtraakt. Het zou natuurlijk meer dan terecht zijn.

20 februari 2020 om 11:00

Hopen van wel juist. Ik weet niet of je de omgeving daar kent maar als je daar met 150 overheen knalt op een doordeweekse ochtend dan bij je niet helemaal lekker hoor... Hartstikke veel fietsers vanuit Woensel-West / Acht richting centrum daar. En dan op een doordeweekse ochtend, is nog iets anders dan midden in de nacht (hoewel dat ook niet goed te keuren is uiteraard).

20 februari 2020 om 11:26

@ Sanderk91 Ik ken die weg goed inderdaad, maar hij loopt ook heel lang door en er is ook een stuk waar niet zoveel oversteekplaatsen zijn en daarnaast was het 3:30, dus ik gok weinig mensen op straat.dit gezegd hebbende, vind ik het compleet onverantwoord en mag ie van mij zijn rijbewijs een tijdje missen en een cursusje volgen.

20 februari 2020 om 11:34

3:30? Oh dat plaatst het wel in een iets ander perspectief inderdaad. Dan vind ik de benaming 'ochtend' ook een beetje raar, ik zou dan eerder voor 'nacht' kiezen haha. Was in de veronderstelling dat hij op weg naar de Herdgang was eerlijk gezegd, de tijd is pas later aan het artikel toegevoegd denk ik (of ik heb er compleet overheen gelezen in eerste instantie). Maakt het een tikkie minder ernstig maar nog altijd onverantwoord inderdaad!

20 februari 2020 om 12:06

Ach, bij ons in de buurt zijn ook al talloze ongelukken gebeurd midden in de nacht. Ook dan lopen er mensen over straat, sommige mensen leven in de nacht . Ik vind eigenlijk dat het niet uit moet maken hoe laat het is, je moet gewoon normaal doen. En nee, ik ben ook niet heilig en rijd ook wel eens te hard, maar dit is wel echt heel grensoverschrijdend.

20 februari 2020 om 12:41

Ja je hebt gelijk, zou meer dan terecht zijn als ie afgepakt wordt. Hoop voor Steve zelf dat ie hem mag houden, maar ik zie het ook somber in ja.

20 februari 2020 om 12:58

Fietsers om 3:00??
kans is groter dat er een vliegtuig neerstort voor je neus.

20 februari 2020 om 13:08

Nou ik moet zeggen dat ik op m'n fietsje regelmatig op donderdagnacht om 3.00 over de Boschdijk fietste in m'n studententijd hoor. Nooit een vliegtuig zien neerstorten eerlijk gezegd!

20 februari 2020 om 13:12

Regelmatig donderdagnacht om 3:00... jij bent dus Batman👀

20 februari 2020 om 13:16

Nee maar de gemiddelde student houdt wel van een pilsje op donderdagavond op Stratumseind en ik was nooit de beroerdste om daar netjes aan mee te doen! Hahah

20 februari 2020 om 13:22

Er zullen vast hier en daar uitzonderingen zijn. Maar ik denk dat je best mag stellen dat het geen probleem is om harder te rijden dan 70 op 70/80 wegen om 3:00 snachts. Bij de meeste N-wegen kan je niet eens fietsen/lopen. Al is 80kmpu wel iets te. Zelf rijd ik na 22:00 meestal 150kmpu cruisecontrol op de snelweg.

20 februari 2020 om 11:01

Hopen van wel, juist. Iemand met een dergelijke mentaliteit is een gevaar voor zichzelf en anderen.

20 februari 2020 om 12:42

Je hebt gelijk, ik verwoorde mezelf totaal verkeerd, excuses.

20 februari 2020 om 11:01

Niets tegen Bergwijn, maar in dit geval hoop ik juist van harte dat z'n rijbewijs afgepakt wordt. De Boschdijk stikt van de kruisingen en oversteekplekken. Daar 147 km rijden is bijna een poging tot doodslag. Dus lekker rijbewijs afpakken en doe er ook maar een taakstraf bij, want van een boete ligt hij natuurlijk toch niet wakker.

20 februari 2020 om 11:05

Lijkt me wel een gegeven dat hij zijn rijbewijs kwijt is. Dat is eigenlijk al zo goed als een gegeven als je meer dan 50 km te hard rijdt. Is ook een passende straf wat mij betreft.

20 februari 2020 om 11:15

Zijn rijbewijs moet zowieso afgepakt worden.

20 februari 2020 om 15:56

Die ben je met deze snelheid bij aanhouding direct kwijt. Het kan zijn dat hij hem inmiddels terug heeft gekregen, maar ook weer moet inleveren. Dit laatste is aan de rechter.

Holy fuck, 147km/u op de Boschdijk, dat is echt gekkenwerk. Een prestatie opzich om het ergens te halen tussen alle kruisingen en stoplichten door zelfs, dan moet je echt als een imbeciel rijden hoor... Ik neem aan dat dat op het stuk buiten de ring is, maar dan nog. Mocht het binnen de ring zijn dan ben je gewoon compleet gestoord en hoor je wat mij betreft helemaal nooit meer een auto te besturen..

20 februari 2020 om 11:07

Op het eerste stuk vanaf Best is dat makkelijk te halen. En daarna, vanaf Acht richting centrum, ook nog wel, als je een groene golf hebt. Maar met je eens, compleet debiel. Ik vermoed ook dat hij gewoon te laat was voor de training en dat hij dus nog even door flink gas te geven probeerde toch op tijd te komen, of iets dergelijks. Geen excuus trouwens. Gewoon dom en ook nog eens duurder dan de boete die hij had gekregen als hij te laat was gekomen.

20 februari 2020 om 11:13

Het zal sowieso (ruim) buiten de ring zijn inderdaad aangezien in het artikel staat dat de toegestane snelheid 70km/u is op dat stuk. Binnen de ring en het eerste stuk erbuiten tot aan Philips gebouw is het wel 50km/u uiteraard. Gelukkig maar dat het op het minder drukke deel van de Boschdijk is waar het fietspad ook gescheiden ligt van de rijbaan. Neemt niet weg dat het nog steeds vrij bezopen is om ZO hard te rijden als je nog altijd gewoon in de stad bent inderdaad. Ja haha, hij had beter de boete van PSV op de koop toe kunnen nemen, die was minder duur geweest, ongetwijfeld!

20 februari 2020 om 11:17

Sowieso kan het echt alleen op het stuk vanaf Best via Acht tot aan het oude Philips Nederland hoofdkantoor gebouw. Logisch ook, de Herdgang ligt aan die kant van de stad, dus het zou raar zijn als hij verder tot binnen de binnenring zó hard zou rijden, dat kán ook echt nauwelijks. Denk trouwens echt, ook gezien het tijdstip, dat hij te laat was voor de training.

20 februari 2020 om 11:28

Het tijdstip was 3:30. Hij kwam dus net terug van een uitwedstrijd en was niet te laat voor de training. Als er niemand op de weg is, kun je zo'n snelheid gemakkelijk halen. Het is echter wel onverantwoord en strafbaar.

20 februari 2020 om 11:46

Ah ja, had het verkeerd gelezen inderdaad, had niets met de training te maken.

Knap dat je dat daar uberhaupt haalt, 147 km. Daar staat ongeveer om de 20 meter een verkeerslicht en daar zal hij vast niet elke keer netjes voor gestopt zijn. Levensgevaarlijk dus.

20 februari 2020 om 11:07

Ik zal het straks eens proberen. Ik denk dat ik mijn Mustang wel boven de 150 krijg op dat stuk tussen Acht en het kanaal.

20 februari 2020 om 11:11

Oh? Wanneer is dat dan precies want ik woon bijna aan de Boschdijk en moet straks nog de weg op. Dan weet ik dat ik uit moet kijken.

20 februari 2020 om 15:45

Dat ga ik natuurlijk niet vertellen, het moet wel een verassing blijven. Ik zal van rechts komen......helpt dat?

Rijbewijs afpakken en aanwezigheid verplichten in de rechtbank. Of je nu profvoetballer bent of de plaatselijke putjesschepper, bij zulk rijgedrag waarmee je jezelf, maar veel belangrijker nog andere mensen in levensgevaar brengt moet je keihard gestraft worden. De rechtsgang ook onder dezelfde voorwaarden als andere mensen. Als ik 80 km per uur te hard rijd kijken ze ook niet naar mijn werk wanneer het mij uit komt.

20 februari 2020 om 11:10

Verdachten zijn helemaal niet verplicht om te verschijnen bij de behandeling van hun rechtszaak. Dus waarom zou Bergwijn dat dan wel moeten? Hij is toch ook gewoon mens?verder wel met je eens dat hij zijn rijbewijs moet inleveren. Zó hard rijden is echt levensgevaarlijk.

20 februari 2020 om 11:18

Echt hè, dit gebeurd regelmatig dat de verdachte niet aanwezig is of hoeft te zijn in een rechtszaak. Niks nieuws onder de zon, maar ik proef toch een klein beetje afgunst richting hem voor Bergwijn en/of profvoetballers op deze manier.

20 februari 2020 om 12:26

Dat vind ik ook een nadeel aan de wetgeving. Vij dergelijk buitensporig rijgedrag zou het wel verplicht moeten zijn, zodat de rechtbank zich direct tot te verdachte kan richten. Lijkt mij een grotere kans hebben dat de boodschap mentaal ook binnen komt.

20 februari 2020 om 13:54

Nee, rechters mogen in sommige gevallen (bij ernstige gewelds- of zedendelicten) bepalen dat een verdachte die in hechtenis zit verplicht bij een zitting aanwezig moet zijn. In dat geval wordt een verdachte inderdaad uit zijn cel geplukt en naar de zitting gebracht. Maar bij dit soort gevallen kan dat dus niet en heeft een verdachte gewoon het recht om niet te verschijnen. Of dat goed is of niet, dat mag iedereen zelf bepalen, ik vind dat het recht op zelfbeschikking hier, zeker bij dit soort delicten, zwaarder mag wegen.

20 februari 2020 om 11:16

Sterker nog als bekend persoon(voorbeeld) zou hij juist harder gestraft moeten worden.

20 februari 2020 om 11:22

Graag hoor ik van jou wat argumenten, liefst steekhoudend, om jouw stelling dat bekende personen harder gestraft zouden moeten worden te onderbouwen.

20 februari 2020 om 16:20

staat er al, maar nogmaals hij is een voorbeeld voor veel jonge gasten en draagt gewoon meer verantwoordelijkheid om die reden. En bij meer verantwoordelijkheid zijn de consequenties vaak groter, in dit geval dus een hogere boete. Magoed dat is mijn mening. Dat het niet gaat gebeuren is wat anders.Iemand die bekend is en veel invloed heeft op jonge gasten moet gewoon 2x nadenken voor hij iets doet.

20 februari 2020 om 18:38

Nee, er stond nog helemaal geen argument. Alleen de blote stelling dat personen die 'bekend' zijn (op zichzelf al een vaag begrip trouwens, want wat is dat dan precies 'bekend zijn'?? En voor wie moet het bekend zijn???) harder gestraft moeten worden. Dan is het argument 'omdat ze bekend zijn' natuurlijk geen zelfstandig argument. "jij krijgt straf", "huh, hoezo dan", "ja, dáárom". Maar jij vindt dus dat iemand die bekend is in Strafrechtelijke zin 'meer verantwoordelijkheid draagt' en dáárom, want de consequenties zijn groter zeg jij, zwaarder gestraft zouden moeten worden. Hierbij snap ik jouw link tussen het hebben van meer verantwoordelijkheid met het hebben van grotere consequenties gewoon niet. Want dat voetballers een voorbeeldfunctie hebben richting jongeren, dat kan ik volgen. Maar dat die voorbeeldfunctie, of meer verantwoordelijkheid zoals jij dat zegt, leidt tot 'grotere consequenties' vind ik flauwekul. De consequentie van te hard rijden en gevaar opleveren op de weg is voor Pietje Lut even groot als voor Steven Bergwijn. Dat is dus geen argument, in mijn ogen. Tenslotte stel jij ook nog bekende mensen 'gewoon 2x moeten nadenken' voordat ze iets doen. Dat lijkt mij ook onzin. Waarom moet Pietje Lut niet twee keer nadenken voordat die iets doet eigenlijk? Ik zou er sowieso voor pleiten dat mensen gewoon eens standaard twe keer gingen nadenken voordat ze wat deden of voordat ze totaal domme en zinloze dingen roepen onder het motto: 'ik zeg wat ik denk'! Maar dat laatset geheel terzijde verder.

Als voetballer met zo veel geld kan je wel eens de vergissing maken dat de wereld van jou is. Dat is helaas niet zo jochie. Je hebt je gewoon te gedragen als ieder ander mens.

20 februari 2020 om 11:09

Heeft niks te maken met geld maar met oliedom zijn. Heb bij mensen in de auto gezeten die gerust een even erge snelheidsovertreding maken als bergwijn en ik kan je vertellen geld hadden ze echt niet. Gewoon ontzettend dom, die geld geeft hem alleen maar meer toegang tot autos die makkelijker de 150 halen

Vorig jaar overleed voetballer van Sevilla (reyes) samen met mede inzittende door auto ongeluk. Iedereen poste hoe geweldig deze voetballer was, totdat iemand een post deed dat hij eigenlijk heel onverantwoord was, en niet als een held vereerd moet worden. Per slot van rekening is hij schuldig aan dood van medepassagiers (hij reed 220km/u) en in gevaar brengen weggebruikers. De poster kreeg iedereen over zich heen, maar het gaf wel stof tot nadenken. Zou goed zijn als voetballers wat meer begeleid zouden worden. In defensief rijden, gebruik social media, beleggen geld, gokken, invloed foute vrienden (en vriendinnen), overwinnen tegenslagen, omgaan met kritiek, belastingwetgeving, etc.

20 februari 2020 om 12:09

Je idee is sowieso goed, maar vraag me ook af in wat voor soort auto Bergwijn heeft gereden. Je kan als burger gewoon "moordmachines" kopen. Auto's die eigenlijk alleen op een circuit horen. Heus, ga er maar van uit dat Bergwijn met zo een auto reed. Je moet dan ook heel sterk zijn om die verleiding te weerstaan. Reyes kon dat niet en heeft z'n leven daardoor verloren. Bergwijn was heel fout bezig, en heeft geluk gehad dat hij niemand heeft doodgereden. Ook zichzelf niet...

20 februari 2020 om 14:00

Aangezien Bergwijn op dat moment de absolute sterspeler van PSV was, bestaat de kans ook nog dat hij in een Giulia QV van de club reed. Waanzinnig slechte poging om in de voetsporen van Kluivert Sr te treden. Rijontzegging heeft weinig nut omdat hij nu in Engeland woont dus ik zou zeggen: Cursus en taakstraf.

20 februari 2020 om 18:42

Als Bergwijn zijn rijbewijs afgepakt zou worden dan heeft hij daar vanzelfsprekend ook in Londen last van. In het VK moet je namelijk ook over een geldig rijbevoegdheidsbewijs beschikken. Dus als je rijbewijs hier is afgepakt, dan kan hij dáár óók niet rijden.

Gewoon rijbewijs voor zijn neus kapot knippen en een flinke boete +cursus Iemand die zo hard rijd binnen de bebouwde kom moet men opnieuw opvoeden wie het ook is.

20 februari 2020 om 12:09

70km weg en bebouwde kom🤔?

20 februari 2020 om 12:26

Ja, dat bestaat.

20 februari 2020 om 13:53

Sterker nog, 70km/u wegen zijn er alleen binnen de bebouwde kom in Nederland, buiten de bebouwde kom is het altijd 60 of 80 km/u (of 100, 120 of 130 op auto(snel)wegen natuurlijk).

20 februari 2020 om 13:58

Aan de stadswel ja. Daarna rij je richting een inrichting (in het bos) aan de ene kant en een bedrijventerrein aan de andere kant..

Bergwijn is niet de eerste en laatste die zo iets dom doet. Het is soms ook echt moeilijk om met de hedendaagse auto's dit soort snelheden niet te willen uitproberen, maar wanneer je zo hard rijd ben je echt een gevaar voor andere en tenslotte ook voor jezelf. Dit kan gewoon niet en hopelijk snapt de Tottenham speler dat ook. Ga gewoon dan eens naar een circuit of zo. Op deze manier toon je echt crimineel gedrag.

Een 70km weg heel vroeg in de ochtend? Je hebt ringwegen die eruit zien als snelwegen, en op een willekeurige snelweg is 147 niet absurd. Alhoewel, ik ken de betreffende weg niet, dus het kan zo zijn dat dit op zijn minst echt totaal onverantwoord was.Neemt niet weg dat dit ongelooflijk dom was.

20 februari 2020 om 12:11

Dat is het dus. Neem de snelweg bij Schiphol bijvoorbeeld. In de vroege ochtend is het daar best nog stil. Dan is de verleiding best groot om niet te gaan gassen. Met gemak ga je daar tweehonderd kmp rijden. Zeker als je de auto er voor hebt. Bergwijn was echt heel fout bezig, maar ik zou er voor zijn om auto's echt te beperken tot zeg maar 130 km.

20 februari 2020 om 12:27

Waarom? Als ik met mijn auto het circuit op wil, wil ik toch wel harder kunnen rijden dan 130. Mensen moeten niet zo hardleers zijn, gewoon aan de regels houden.

20 februari 2020 om 16:08

Ik rij regelmatig 270/280 km per uur. Legaal wel te verstaan, want ik kom regelmatig is ons buurland. Is ook helemaal niet gevaarlijk. Je moet namelijk naar de omstandigheden kijken. Daarnaast ligt het ook aan de auto. De remweg en controle van mijn auto is ook gewoon geweldig. Dus een begrenzing van130 is echt belachelijk

Als je zo hard rijdt dan ben je gewoon een klootzak. Zichzelf in gevaar brengen dat moet hij lekker zelf weten, het probleem met onverantwoord rijden is alleen dat de onschuldige persoon vaak het slachtoffer is als het fout gaat. Het zou terecht zijn als hij een boete krijgt en zijn rijbewijs een tijdje kwijt is, net zoals bij ieder ander mens.

Iedereen schreeuwt moord en brand, maar ik schat dat hij gepakt is aan het einde van de Boschdijk als je richting Acht rijdt.. Ik rij daar zelf ook altijd 100 en heb geen race-bolide zoals Bergwijn. Daar fietst echt geen hond en rond dat tijdstip best begrijpelijk dat je het gas indrukt..

20 februari 2020 om 15:21

Ik denk dat veel mensen die reageren nog geen rijbewijs hebben en die snelheden niet kunnen bevatten. Of men is nogal Rooms. Ik rijd op de gemiddelde N-weg (zeker buiten de gangbare tijden) ook structureel te hard. De max is daar zon 70 en bij aangegeven werkzaamheden (hoewel er niemand werkt: dat is alleen tijdens kantooruren) is dat naar 50. Dan staat het heftig in de krant dat je driemaal de toegestane snelheid rijdt. Terwijl je dondersgoed zelf kan inschatten wat acceptabel is.

20 februari 2020 om 16:53

Er zit nog steeds een behoorlijk groot verschil tussen 100 en 147 rijden. En het kan wel zo zijn dat daar amper iemand oversteekt op dat tijdstip, maar als het toevallig een keertje wel zo is, dan kun je met die snelheid nooit meer op tijd remmen.

20 februari 2020 om 18:46

Technobastard, dat klopt inderdaad, kan ook niet anders. Tot aan het oude Philips Nederland gebouw is de snelheid 50, na dat kruispunt richting De Grote Beek en Acht wordt die snelheid 70 en heb je twee banen. Hoewel je technisch nog binnen de bebouwde kom zit heb je dan in feite alleen nog Ggze en een bedrijventerrein langs de weg liggen. Nog steeds geen enkele reden of rechtvaardiging om krankzinnig hard te rijden, maar het is dus niet zo dat Bergwijn met 150 door een woonwijk knalde.

Met dit soort gedrag heeft Patrick Kluivert ooit iemand doorgereden. Dus laat a.u.b. niemand dit gedrag van Bergewijn bagatelliseren. Het is ernstig en ik mag hopen dat de gepaste straf hiervoor ook daadwerkelijk gevraagd wordt.

20 februari 2020 om 15:22

Patrick reed in een wat drukkere straat met een slokje op. Dat is een wereld van verschil.

20 februari 2020 om 16:10

Ik lees bergens dat bergwijn met alcohol achter het stuur zat.

20 februari 2020 om 18:51

Afcdennis, leuk dat je een vergelijking probeert te maken maar de Weregouw in Amsterdam Noord is een totaal andere plek en verkeersomstandigheid dan de Boschdijk waar Bergwijn over scheurde. En ja, nog steeds is het gedrag van Bergwijn nniet verantwoord, maar echt van een andere orde dan waar Kluivert reed.

Quizvraagje voor de kenners: welke international van PSV kwam ooit om het leven bij een verkeersongeluk op deze zelfde Boschdijk?

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 2.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren