Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘AZ speelt in op interesse voor Boadu en bepaalt exit-clausule op 20 miljoen’

Laatste update:

Myron Boadu staat hoog op het lijstje van Juventus, zo wist Tuttosport onlangs te onthullen. Dezelfde Italiaanse krant weet twee weken later te melden dat AZ de ontsnappingsclausule voor de negentienjarige aanvaller op twintig miljoen euro heeft bepaald. Het contract van Boadu in Alkmaar loopt nog ruim drie jaar door, maar het lijkt er niet op dat hij zijn verbintenis in het AFAS Stadion ook uitdient.

De smaakmaker van AZ werd in de Italiaanse media onlangs ook al gelinkt aan AC Milan en Napoli. Eerstgenoemde club zou in december nog twintig miljoen euro hebben willen neerleggen voor de jonge spits. Boadu heeft met Mino Raiola een zaakwaarnemer die goede contacten onderhoudt met de technische leiding van Juventus. De belangenbehartiger zorgde er vorig jaar zomer voor dat Matthijs de Ligt de overstap maakte van Ajax naar La Vecchia Signora.

Alessandro Del Piero: 'Goede ontwikkeling dat Serie A weer een echte titelstrijd kent'

Naast Tuttosport brengt ook het medium Il Bianconero Boadu deze week in verband met Juventus. De begeerde AZ-aanvaller wordt naar verluidt gezien als opvolger van Federico Bernardeschi, van wie wordt gezegd dat hij de Italiaanse grootmacht na dit seizoen mag verlaten. Boadu wordt door Juventus in eerste instantie niet aangemerkt als diepste spits, maar als vleugelaanvaller.

Boadu is volgens Tuttosport niet de enige Nederlander wiens naam is genoteerd door scouts van Juventus. Sportief directeur Fabio Paratici kijkt in het kader van het aantrekken van jonge spelers ook naar de verrichtingen van Donyell Malen en Ryan Gravenberch. Laatstgenoemde is ook al eens genoemd bij AS Roma. Malen is herstellende van een knieblessure. Desondanks is de aanvaller van PSV op de radar van Juventus verschenen.

Zou Myron Boadu een aanwinst zijn voor Juventus?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou Ajax, huppa. Sla toe.

20 februari 2020 om 09:48

Een spits heeft ajax juist niet nodig. Met een traore, hansen en brobey heeft ajax genoeg talent voor de spits positie.

20 februari 2020 om 10:30

Ze hebben Babel nu ook. Als ze volgend seizoen Boadu kunnen halen in plaats van Babel zou ik zeggen, doen.

20 februari 2020 om 10:47

Martijn/ Ik zou hem ook halen als ik de kans had. Voor 20 miljoen ook maar? Ajax zou gek zijn als ze niet toeslaan, Boadu is een topper in wording

20 februari 2020 om 10:57

Ik vind niet dat hij het op dit moment laat zien. Het is telkens een paar wedstrijden leuk maar daarna zakt hij steeds weer terug. Het lijkt alsof hij moeite heeft om constant een hoog niveau aan te tikken. Laat het maar eens een jaar lang zien, of desnoods vanaf nu tot het einde van einde van het seizoen. Hij heeft nog ong 15 wedstrijden.

20 februari 2020 om 11:05

Ja maar babel is een noodoplossing voor een half jaar ivm blessures en het verhuren van Noa lang. 20 miljoen voor boadu is een beetje prijzig voor een noodoplossing.

20 februari 2020 om 11:22

Lol wat verwacht je van iemand met die leeftijd?

20 februari 2020 om 11:31

Hij past totaal niet bij Ajax. Een Ajax spits is een spits die als aanspeelpunt kan fungeren en kan meevoetballen. Laat dat nou de twee dingen zijn waar Boadu niet goed in is. Boadu is erg vergelijkbaar in zijn spel als Zivkovic. Die moet in de ruimte benut worden. Stengs daarin tegen zou perfect passen bij Ajax. Die zou net als Ziyech kunnen beginnen hangend op rechts om vervolgens zich te ontwikkelen als nummer 10.

20 februari 2020 om 11:32

Ja, vinden de Ajaxfans dat Ajax Boadu moet ophalen? Maar weten jullie wel dat Boadu wordt bijgestaan door Raiola? Daar doet Ajax toch geen zaken (meer) mee, of althans hebben ze gezegd dat ze dat nooit meer zullen doen en dat jeugdspelers die Raiola als zaakwaarnemer hebben weggestuurd zullen worden? Tja, als je nu niet doorziet dat Raiola via zijn bevriende journalisten in Italië alvast de AZ directie aan het bespelen is (bij AZ zullen ze echt wel denken aan hogere bedragen dan 20 miljoen), dan snap je niet wat hier gaande is. Raiola is gewoon zijn normale spel aan het spelen en de bedragen alvast aan het drukken zodat hij meer ruimte heeft om een mooie deal voor Baodu, en zichzelf, te sluiten straks.

20 februari 2020 om 11:38

@tombijlsma Ik zeg ook niet dat boadu dat bedrag niet waard is. Ik zeg alleen dat het dom van ajax zou zijn om 20 miljoen voor boadu neer te leggen. Terwijl zij boadu niet nodig gaan hebben in hun basis elf de komende jaren denk ik.

20 februari 2020 om 11:46

Over Boadu ben ik het helemaal met je eens. Die zou lekker naar een counter ploeg moeten gaan. Als Werner weg zou gaan dan zou hij dat perfect in kunnen vullen. Strengs vind ik een leuke speler voor AZ maar ik vind hem te kort komen voor Ajax. Hij doet leuke dingen maar in mijn ogen niet goed en constant genoeg.

20 februari 2020 om 12:06

Normaal gesproken moet een Ajax-spits kunnen meevoetballen, zeker toen er nog vleugelspelers waren. Maar nu is diepgang vaak ver te zoeken voorin. Zeker als vd Beek gaat blijft er weinig diepgang over. Overigens is er bij Ajax talent zat - maar niet op de Stengs/ziyech positie.

20 februari 2020 om 12:08

"vinden de Ajaxfans dat.." Nee, dat vinden de Ajax fans niet allemaal hoor, wellicht een enkeling. Sowieso zijn 'de Ajax fans' niet 1 entiteit met 1 mening natuurlijk, er zijn verschillende mensen die er verschillend over denken. Ik zie veel meer Ajacieden zijn die benadrukken dat Boadu helemaal niet nodig is, gezien we met Tadic en Traore (en daar achter in de jeugd / Jong Ajax Brobbey, Danilo en Hansen) op de spitspositie al voorzien zijn.

20 februari 2020 om 12:39

Er is niemand die op die leeftijd een constant niveau haalt. Deze jongen heeft het talent om ook het verschil te maken bij Ajax. Zeker omdat hij speelt in een elftal et betere spelers om zich heen. De genoemde namen uit de huidige selectie halen ook geen constant niveau.

20 februari 2020 om 13:32

" Martijn/ Ik zou hem ook halen als ik de kans had. Voor 20 miljoen ook maar? Ajax zou gek zijn als ze niet toeslaan, Boadu is een topper in wording ". Alle toptalenten zijn toppers in wording. Maar de lijst met talenten die het uiteindelijk niet halen, is minimaal net zo lang als degenen die dat wel doen. 20 miljoen is voor iedere Nederlandse club heel veel geld, ook voor Ajax. Dat blijkt wel uit Overmars eigen woorden dat 20 miljoen het maximale bedrag is dat Ajax uit kan en wil uitgeven. Daarbij heeft de spitspositie zoals @f3rhooligansbij terecht opmerkt, Ajax geen enkele prioriteit als je naar de spelers kijkt waaruit de coach kan kiezen. Daarom zou het waanzin zijn om zoveel geld uit te geven voor een speler die je niet nodig het met het risico dat je in een later stadium dat geld tekort komt om een speler te halen die wel nodig is. Bovendien moet je nog maar afwachten of Boadu daadwerkelijk een topper gaat worden, de kans is net zo groot dat hij net zover gaat terug vallen als Dolberg als de tegenstanders zijn trucje gaan doorkrijgen en hij speciale aandacht krijgt. Als ik eerlijk moet zijn, vind ik hem absoluut niet beter dan Traore en dan druk ik me nog voorzichtig uit. Ajax kan dat geld beter in de zak houden voor spelers die de club wel nodig heeft om het vertrek van de sleutelspelers op te vangen. Overigens vind ik het maar een wonderlijk bericht omdat men het heeft over een ontsnappingsclausule en dat is feitelijk niets anders dan een gelimiteerde afkoopsom en aangezien zowel de club als de speler en zijn entourage hun handtekening onder het contract hebben moeten zetten, kan Az natuurlijk niet in haar eentje de voorwaarden bepalen. Die ontsnappingsclausule waarover wordt gesproken, lijkt me in werkelijkheid dan ook gewoon de vraagprijs. En het lijkt me uitermate sterk dat AZ die al met de buitenwereld gaat delen voor de onderhandelingen zijn begonnen omdat je daarmee je eigen onderhandelingspositie ondergraaft.

20 februari 2020 om 13:43

Huntelaar houdt een keer op. Babel gaat weg eind v/h seizoen. Hansen is geen echte spits. Brobbey moeten ze maar eerst eens jaartje verhuren aan middenmoter ofzo. Ik vind 20mil niet eens zo duur in de huidige markt. Vind het risico niet al te hoog. Gewoon doen dus.

20 februari 2020 om 14:00

Sander, okay, 'ajaxfans (minus Sander en diegenen die hier vandaag in dit topic expliciet aangegeven hebben dat zij liever niet zien dat Boadu naar Ajax komt) is dus een beperkte term. Los hiervan heb ik maandenlang echt heel erg veel Ajaxfans heel duidelijk en zonder voorbehouden horen roepen dat Stengs én Boadu op zeker naar Ajax moesten, want beste keuze voor die jongens, én dat ze niet heel duur waren. Dus vandaar mijn 'ajaxfans'. Maar vanaf nu mag iedereen in die term dus de beperking inlezen die ik dankzij jou net ingebracht heb. Maar, veel belangrijker dan de vaststelling dat met 'ajaxfans' niet álle Ajaxfans bedoelt wordt is het antwoord op de vraag. Ben jij, als Ajaxfan, blij met zaken doen met Raiola??

20 februari 2020 om 09:51

Ik zou het vrij bizar vinden als Ajax 20 miljoen gaat betalen voor Boadu terwijl je op de spits positie talenten Traore, Brobbey en Hanssen hebt. Boadu is een klasse speler die absoluut de kwaliteiten voor Ajax heeft, maar je moet niet gaan kopen om het kopen.

20 februari 2020 om 09:53

Exact. Ajax gaat Boadu echt niet halen. Stengs zie ik eerder die kant op gaan.

20 februari 2020 om 10:00

Stengs zie ik persoonlijk echt niet zitten. Hij is vast getalenteerd hoor maar ik vind hem echt best vaak de minste aan de kant van AZ als ik een wedstrijd van ze kijk. Paar mooie acties wel vrijwel elke wedstrijd maar ik vind Idrissi bijvoorbeeld echt een stuk beter dan Stengs. Voor het geld dat AZ wil zien, dik door de 20M waarschijnlijk, is Stengs wat mij betreft echt geen optie voor Ajax.

20 februari 2020 om 10:06

@Sanderk91. Ik vind Stengs ook tegenvallen. Maar Ajax heeft die Anthony zo goed als binnen voor bijna 30 miljoen, dan gaat Ajax toch ook niet eens 20 miljoen neerleggen voor een speler die op dezelfde positie speelt? De enige die ik op dit moment zou ophalen bij AZ is Wijndal.

20 februari 2020 om 10:06

Voor Ajax is Boadu 30 miljoen. Onnodig idd door Traoré en Brobbeast. Stengs heeft een blessure geschiedenis veel te risky. Ik blijf opteren voor Mo. Daar mag Overmars voor mij wel 20-30 miljoen voor neertellen.

20 februari 2020 om 10:34

Woutersl hij heeft een clausule van 20 miljoen in zijn contract. Je kan wel 30 gaan vragen, maar iedereen kan het contract afkopen voor 20.

20 februari 2020 om 10:48

Messibazoer: precies, dat lijkt me zwaar overdreven als je net een peperdure vleugelspeler hebt gekocht, in de zomer keert Noa Lang overigens ook weer terug van Twente dus heb je er nog een optie bij op de flanken. Wijndal zou ik, als Nico deze zomer inderdaad blijkt te vertrekken, wel een interessante optie vinden ja. Dat vind ik echt een hele talentvolle back!

20 februari 2020 om 11:02

Maar 20 miljoen voor Boadu is toch een koopje? Ik vind dat AZ zichzelf echt veels te kort doet door dit bedrag voor hem te vragen. Dat is maar 2 miljoen meer dan Til, terwijl ik Boadu 10 keer zo goed vind. Als er niks geks gebeurt heeft deze jongen voor zijn 20ste al ervaring als basisspeler van een (sub)top club in Nederland, Europese ervaring in de knock outfase en wellicht ervaring op een EK. En tot nu toe overal gescoord, op welk niveau dan ook. Dan is 20 miljoen niets.

20 februari 2020 om 11:14

Hansen is 1.73 meter. Als hij doorbreekt dan zal dat op de flanken zijn. Als ze Boadu al gaan halen dan doen ze dat omdat ze denken dat of Traore of Brobbey het niet gaat redden.

20 februari 2020 om 11:33

Ajax heeft genoeg talenten ik zou iemand halen die er direct staat en wat ervaring meeneemt. Berghuis kan zyech bijna 1 op 1 vervangen.

20 februari 2020 om 11:34

Zytto, waar staat dat precies, dat hij een clausule van 20 miljoen in zijn contract heeft staan? Want dat staat nergens in dit stuk namelijk. En nee, 'az de ontsnappingsclausule voor de negentienjarige aanvaller op twintig miljoen euro heeft bepaald' is geen bevestiging van het feit dat de spits een dergelijk bedrag in zijn contract heeft laten zetten. Daarnaast, de bron is een Italiaanse krant. Hoezo is het dan meteen de waarheid?

20 februari 2020 om 11:54

Constant Er was een tijdje terug ook al een artikel dat de az talenten van Raiola een clausule in hun contract hadden. Ik denk dat er wel een kern van waarheid in zit, want Raiola kon stengs en boadu op hun 16de al overal naar toe brengen. Ik ben er vrij zeker van dat az wat water bij de wijn moest doen Raiola kennende.

20 februari 2020 om 14:20

Okay. Ik snap dat je het kennelijk ergens gelezen hebt, maar ik ben duidelijk niet zo zeker als jij dat bent. Feit is dat het contract van Stengs in mei 2019 nog is verlengd, met een seizoen, tot 2023. Toen was al bekend dat Stengs een begeerd talent was. Zelfde geldt voor Boadu, wiens contract in juli 2019 is verlengd tot 2023. Hoezo zou AZ, met dan maar een verlenging van éã©n seizoen, dan instemmen met een dergelijke clausule, in een markt waarin de prijzen de pan uit rijzen? Klinkt in mijn oren niet heel logisch. Maar ik kan dat mis hebben.

20 februari 2020 om 10:16

Vind deze speler niet bij Ajax passen. Hij is op zijn best als hij op snelheid de zestien binnenkomt en bediend wordt danwel met een steekpass op snelheid voor de keeper gezet wordt. Bij Ajax heb je te maken met ploegen die de bus parkeren, hoe handig een speler in de kleine ruimte is en hoe hoog zijn handelingssnelheid is, is dan erg belangrijk,

20 februari 2020 om 10:28

Boadu is een hele goede speler, maar zijjn speelstijl is ongeschikt om bij Ajax te excelleren. Hij is een uitstekende counterspits, maar kan te weinig in de kleine ruimte om bij Ajax uit de voeten te kunnen. Ajax speelt veel vaker tegen een muur van verdedigers dan AZ. Wat betreft Stengs, die hieroven genoemd wordt; hij heeft hetzelfde manco. Zijn briljante steekpassjes op Boadu komen 9 van de 10 keer in de omschakeling; bij Ajax zal Stengs het heel zwaar krijgen. Ik vind het wat dat betreft prima dat Overmars in Brazilie aan het shoppen is, want buiten Ihattaren en Malen zie ik geen jonge spelers met groeipotentie in de Nederlandse competitie rondlopen die snel een onomstreden basisplaats zouden veroveren.

20 februari 2020 om 11:06

Ajax Boadu halen? Nee joh..... Simpelweg niet goed genoeg. AZ doet er verstandig aan om hem voor de hoofdprijs te verkopen aan wie dan ook. Dan hebben ze er nog wat aan voordat Boadu terugvalt en dit niveau niet meer haalt.

20 februari 2020 om 11:49

Zullen we iedereen die in een artikel benoemd wordt linken aan Ajax? Het gaat in het artikel een keer niet over Ajax en toch moet je de club erbij betrekken.

Zo, die kiest dan de Bouy-weg. Hij is namelijk nog lang niet toe aan een basisplaats in Italie en zal dan wel verhuurd worden aan een club in een lagere divisie. Over een paar jaar vragen we ons af wie hij ook al weer was. Maar ja, Mino moet er aan verdienen....

20 februari 2020 om 09:50

Volgens mij zijn het niet meer dan geruchten en heeft hij nog lang niet getekend in Turijn of ergens anders.

20 februari 2020 om 09:57

Er is maar 1 iemand die bij deze geruchten belang heeft, Raiola.

20 februari 2020 om 09:54

Was Bouy al international dan toen hij vertrok? Wat een kromme vergelijking. En Boadu gaat echt niet verhuurd worden aan een ploeg in de Serie B. Als hij al verhuurd wordt dan zal dat aan een ploeg in de Serie A zijn, of ergens anders op het hoogste niveau.

20 februari 2020 om 11:36

Denk dat hij naar juve gehaald word al stand in voor CR7. En als je CR7 als mentor krijgt zou ik direct mijn spullen pakken en naar Turijn gaan.

20 februari 2020 om 11:54

Het is voor hem niet te hopen dat hij stand in wordt voor Ronaldo. Dan heb je een verwachtingspatroon dat hij nooit kan waarmaken

20 februari 2020 om 12:36

Compleet met je eens. Boadu is heus nog geen complete speler, maar om hem te vergelijken met Bouy destijds is echt belachelijk. Boadu heeft zich al laten zien in de Eredivisie, Europa league en als international. De laatste twee is Bouy nooit aan toegekomen.

20 februari 2020 om 09:55

Nou hij is wel een stuk verder dan Bouy natuurlijk, die had amper zijn Eredivisie debuut gemaakt terwijl Boadu al europese ervaring heeft. Ik denk ook niet dat hij klaar is voor Juventus, maar om hem met Bouy te vergelijken gaat me wel wat ver. Zeker omdat hij nog helemaal niets getekend heeft, er wordt alleen gesproken over interesse van de kant van Juventus.

20 februari 2020 om 10:00

Is het zo erg om verhuurd te worden aan een club als fiorentina bijvoorbeeld, om een jaartje te wennen aan de serie A. Om vervolgens het jaar erop te vechten voor een plek bij de eerste 18 bij een club als Juventus?

20 februari 2020 om 10:05

Die hele Bouy kon geen eens meekomen bij PEC. Bouy was gewoon het zoveelste overschatte Ajax mega ultra supertalent.

20 februari 2020 om 10:31

Bouy was helemaal geen Ajax mega ultra supertalent, de reden dat hij weg wilde was juist omdat hij bij Ajax geen speeltijd kreeg. Dat hij dan vervolgens naar Juventus gaat, tja die logica snap ik ook niet.

20 februari 2020 om 11:13

Ewoud, precies. Er lijken behoorlijk wat mensen te denken dat Bouy al op zijn 16e vertrok. Bouy vertrok echter een paar maanden voor zijn 19e verjaardag

20 februari 2020 om 10:08

Clubje in Duitsland zoeken. Iets anders is hij nog niet aan toe. Anders wordt het een collins John verhaal

Geen idee wat die jongen op dit moment bij Juventus zou moeten. Enfin, 20 mlijoen zou een goed bedrag zijn.

20 februari 2020 om 10:07

Wordt meteen doorverhuurd

Potentieel goede spits, maar moet deze zomer lekker bij AZ blijven en zich nog een jaartje in de luwte doorontwikkelen. Er schort nog te veel aan om de stap naar het buitenland te zetten, en Ajax heeft hem niet nodig. Die hebben voor de aanvallende posities genoeg talent rondlopen. Daar hoef je geen 20 miljoen voor Boadu voor neer te leggen.

Hopelijk wil die na dit seizoen nog een jaar vlammen bij AZ. Dit soort spelers moeten net wat langer in de eredivisie blijven willen we het algehele niveau opkrikken.

Wat een rare titel. In welk opzicht speelt AZ in op de interesse in Boadu dan? Die clausule, als die er al is, zou meer dan een jaar geleden al ingebouwd moeten zijn.

20 februari 2020 om 10:03

Inderdaad, de titel suggereert meer dat az al opzoek is naar een waardige vervanger voor volgend seizoen. Wellicht zou een Dessers concurrerend met druijf een goede optie zijn.

20 februari 2020 om 10:28

In Nederland werken we niet of nauwelijks met dat soort clausules. Dat wil niet zeggen dat het niet gebeurd maar AZ maakt transfersommen sowieso niet wereldkundig. Je kan dit verhaal dan ook rustig naar het land der fabelen verwijzen.

20 februari 2020 om 10:39

Geloof best dat Raiola clausules in de contracten van Gravenberch, stengs, boadu, malen en in de toekomst ihattaren zet. Bij De Ligt kwam hij ook al met zo'n onzin verhaal dat Ajax mondeling gezegd zou hebben dat hij voor 50 miljoen weg mocht. Ik denk dat hij die fout niet weer gaat maken en het in contracten wil vastleggen. Die gaat gewoon met zijn clausules 10 á 20 miljoen onder de potentiele prijs zitten om daarna zijn zakken te vullen met een dikke vette commissie, omdat je voor boadu ook 30 tot 40 zou kunnen betalen. Zeg niet dat het zo is, maar zie het best gebeuren.

Pff weer een speler die naar de klote geholpen wordt als hij daarheen gaat. Als ze bij voorbaat al roepen dat ze hem als linksbuiten aanmerken of als vervanger van Bernardeschi, dan gaat er iets niet goed.

Als vleugelspits vermoord je deze jongen. Het is de afmaker, niet de aangever.

20 februari 2020 om 10:41

Ja bizar als dat waar is. Bovendien heeft deze jongen nog wel 2 tussenstappen nodig.

20 februari 2020 om 11:14

Tegenwoordig zijn vleugels ook afmakers.

Toch bijzonder dat Boadu volgens de geruchten 'maar' een ontsnappingsclausule van 20 miljoen heeft. Als je ziet dat de (in mijn ogen) minder talentvolle Til voor meer geld is vertrokken dan is dit echt een relatief koopje.

20 februari 2020 om 11:55

Niet toch, til was 17 miljoen.

20 februari 2020 om 12:01

18 miljoen lees ik nu inderdaad. Ik was denk ik in de war met Janssen, die wel 22 miljoen opleverde. Toch lijkt mij als je de keuze hebt voor Til destijds voor 18 miljoen of Boadu nu voor 20 miljoen, de keuze eerder op Boadu zou vallen.

20 februari 2020 om 12:13

Til en Boadu zijn heel andere spelers natuurlijk, dus het is net wat je nodig hebt als club zijnde. Maar qua prijs-kwaliteit zou ik inderdaad ook voor Boadu gaan.

Dit is toch geen Ajax materiaal. Het niveau wat ajax streeft ligt veel hoger dan een wisselvallige Boadu die nu zonder drukt speelt bij AZ. En voor een speler die net een jaar basisspeler is en het niet elke week laat zien is 20 milj ver boven de marktprijs. Niemand gaat dit betalen voor hem.maar als Ajax hem niet wilt wat ik zeker begrijp dan is er verder geen tussenstap die goed voor hem zal zijn. Binnenlandse transfer lijkt me uitgesloten en buitenland is de kans groot dat hij faalt en uiteinde,lijk eindigt bij een FC utrecht of zwolle.

20 februari 2020 om 14:33

Mooi verhaal maar als AZ hem weet te slijten aan een PL club voor 25 miljoen, denk je dan dat het ze bij AZ boeit dat Boadu daarna bi Zwolle eindigt? Neen natuurlijk.

Ik denk dat Boadu niet echt geschikt is als Ajax spits en bovendien vind ik hem nog erg wisselvallig dus voor mij hoeft het niet. Overigens vind ik Stengs minstens zo wisselvallig dus die hoeven ze ook zeker (nog) niet te halen. Koopmeiners maakt nog de meest volwassen, stabiele indruk maar zelfs die lijkt wat minder te zijn.

20 februari 2020 om 15:00

Onzin, ik denk dat niemand zich bij AZ veel te rijk heeft gerekend. Als er al een clausule in zit dan is deze een paar jaar geleden vastgesteld en werpt dat natuurlijk een andere kijk op de zaak maar zoals het artikel door de doorgaans niet zo heel erg betrouwbare Italiaanse media laat doorschemeren zou deze clausule recent zijn bepaald. Dat is natuurlijk lachwekkend en kan per direct naar het rijk der fabelen worden gezonden. Ze zijn niet gek daar in Alkmaar en Max Huiberts al helemaal niet. AZ gaat deze speler dan natuurlijk niet voor max. 20 miljoen verkopen, en Stengs ook niet. Bij een vrije markt gaat daar gewoon 25 voor worden betaald. En wat een grote groep mensen hier vindt dat deze jongens waard zijn is in de wereld van het grote geld volkomen irrelevant en wishful thinking met de bril van hun eigen club op. Als Huiberts clubs als Brighton en Spartak al moeiteloos 18 en 25 miljoen voor Alireza en Til laat neerleggen denk je dan werkelijk serieus dat je deze jongens voor max. 20 miljoen in een vrije markt gaat krijgen? Edit: Ik reageerde op een andere post die inmiddels is verwijderd.

20 februari 2020 om 16:16

Lekker makkelijk praten achteraf, als ze die lijn door hadden gezet van rond oktober/november had AZ inderdaad gewoon een Godsvermogen voor Stengs en Boadu kunnen vragen en was 30 miljoen echt niet zo gek. Boadu was topscorer van de eredivisie en Stengs had in november al 7 assists (nu nog steeds helaas). Nu loopt het een stuk minder en is de huidige transferwaarde ook weer gedaald. Niks mis mee, maar die voorspelling was echt niet zo gek. Uiteindelijk zullen ze hun vorm wel weer herpakken en tussen de 20 en 30 miljoen in vertrekken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren