Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ajax bereikt akkoord voor dertig miljoen na verbeterde aanbieding’

Laatste update:

Ajax maakte afgelopen week het vertrek van Hakim Ziyech naar Chelsea bekend en dus moeten de Amsterdammers een opvolger voor de spelmaker zien te vinden. In de nacht van donderdag op vrijdag komt vanuit Brazilië het bericht dat de koploper van de Eredivisie een akkoord met São Paulo nadert over de komst van Antony. Met de deal zou een totaalbedrag van dertig miljoen euro gemoeid zijn.

Antony werd in de winterse transferperiode al gelinkt aan een overstap naar Ajax en directeur voetbalzaken Marc Overmars deed toen nog een vergeefse poging om de negentienjarige vleugelspeler al in januari naar Nederland te halen. Een bod van 25 miljoen euro, waarvan 15 miljoen aan een vaste transfersom, 5 miljoen aan eventuele bonussen en 5 miljoen voor de 20 procent van de transferrechten van David Neres die São Paulo nog in handen heeft, kon de Brazilianen echter niet bekoren.

Ten Hag: 'Antony zou een 'buitenkansje' kunnen zijn voor Ajax'

UOL Esporte weet nu te melden dat Ajax er een schepje bovenop heeft gedaan en rond is met São Paulo. De Amsterdammers bieden een vaste transfersom van twintig miljoen, plus vijf miljoen aan bonussen en vijf miljoen voor de rechten op Neres. Het totaalbedrag zou daarmee uit kunnen komen op 30 miljoen, met een transfersom van maximaal 25 miljoen voor Antony. Hij zou daarmee de duurste aankoop uit de clubgeschiedenis worden. Dat record is nu nog in handen van Daley Blind, wiens komst van Manchester United maximaal 21 miljoen kostte.

Globo Esporte rept zaterdagochtend eveneens van een akkoord tussen beide clubs, al is de verdeling van de bedragen volgens deze sportkrant iets anders. Ajax betaalt volgens de berichtgeving een vaste transfersom van zestien miljoen, wat door middel van bonussen met nog zes miljoen op kan lopen. De transferrechten voor Neres worden door Ajax voor naar verluidt zeven miljoen afgekocht. Ook kan São Paulo een doorverkooppercentage van twintig procent tegemoetzien als Ajax Antony voor meer dan zestien miljoen weet te verkopen. De Telegraaf weet toe te voegen dat de jongeling zelf op hoofdlijnen akkoord is met Ajax over een vijfjarig contract. Zodra hij de medische keuring heeft doorstaan, kan de overstap wereldkundig worden gemaakt.

São Paulo kan het geld dat Antony binnenbrengt goed gebruiken, aangezien de club het afgelopen jaar afsloot met een tekort van om en nabij de veertig miljoen euro. De gesprekken tussen de twee clubs raakten in een stroomversnelling nadat directeur Alexandre Pássaro in Nederland, waar hij was voor een UEFA-cursus, langsging bij Ajax om de onderhandelingen vlot te trekken.

Zou jij Antony een goede aankoop vinden voor Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Groot talent, ook op meerdere podia al bewezen. Als die net zo goed uitpakt als een Neres, dan is dit een goede deal voor 25 miljoen

15 februari 2020 om 07:25

Ik snap niet waarom Sao Paolo die rechten zou verkopen, Neres levert vast meer dan 25 miljoen op, dus is gewoon geld weggooien. Verder ben ik sceptisch, als dit de vervanger van Ziyech moet zijn. Heb geen zin in een Braziliaanse draver om eerlijk te zijn.

15 februari 2020 om 07:29

@Ajaxcunian, Anthony is dan ook geen Braziliaanse draver en qua speelstijl juist enorm vergelijkbaar met Ziyech. Stijf links, speelt vanaf rechts, enorm rap op de eerste meter, passeer bewegingen die je op de vierkante meter 6x moet volgen. Is hij al van dezelfde klasse als Ziyech? Nee maar hij heeft wel een gouden linker been

15 februari 2020 om 07:29

Als ze dringend geld nodig hebben, kan ik me voorstellen dat ze het deel van Neres afkopen. Dan hebben ze nu geld in plaats van over een tijdje.

15 februari 2020 om 07:30

@D-Bergkamp, ik ken deze speler niet zo goed. Stel dat het gerucht waar zou zijn, zou jij hem 20 + 5 miljoen waard vinden?

15 februari 2020 om 08:46

Als ik beelden van Antony op YouTube bekijk, dan zie ik vooral een dribbelaar met snelheid en een flinke trukendoos in de kleine ruimte. Maar wat me opvalt, is dat er nauwelijks een vervolg wordt getoond na zijn acties, geen voorzet, geen inspeelpass, geen steekbal, geen schot op doel... Ik krijg het idee, dat er aan deze jongen nog heel wat tactisch moet worden bijgeschaafd, het ziet er allemaal leuk en gelikt uit, maar het ziet er op het eerste gezicht ook wel een beetje te weinig functioneel uit. Het scheelt natuurlijk wel, dat hij zich in A’dam op kan trekken en wegwijs laten maken door Neres en Danilo en de overige Latijns-Amerikanen, dat scheelt een slok op een borrel in het aanpassingsproces. Al met al lijkt hij mij het geld wel waard, zeker gezien de goede verhalen die vanuit Brazilië te horen zijn, al blijft het natuurlijk altijd een risico hoe hij zich verder zal doorontwikkelen.

15 februari 2020 om 09:03

Ze hebben nu geld nodig. Kunnen misschien niet nog een jaar wachten tot neres is verkocht.

15 februari 2020 om 09:09

Heb wel wat mooie steekballen gezien op de YouTube maar goed het blijven filmpjes..leuke indicatie verder niets.

15 februari 2020 om 10:11

" Ik snap niet waarom Sao Paolo die rechten zou verkopen, Neres levert vast meer dan 25 miljoen op, dus is gewoon geld weggooien. Verder ben ik sceptisch, als dit de vervanger van Ziyech moet zijn. Heb geen zin in een Braziliaanse draver om eerlijk te zijn ". Je rekensommetje deugt niet. Sao Paulo had nog 20 procent van de transferrechten. Dat heeft Overmars naar verluid voor 7 miljoen afgekocht. Als 7 miljoen 20 procent is, is 100 procent 5 keer zoveel en dus 35 miljoen. Sao Paulo schrijft rode cijfers en dringend geld nodig. Daar heeft Ajax naar alle waarschijnlijkheid goed van geprofiteerd, al moet nog worden afgewacht voor hoeveel geld Neres uiteindelijk verkocht gaat worden. Ik verwacht ook wel dat het bedrag boven de 35 miljoen zal liggen. Het is overigens natuurlijk volslagen onzin om het bedrag dat Ajax moet overmaken om de volledige transferrechten voor Neres in handen te krijgen bij de transfersom van Antony op te tellen. Dat moet je optellen bij de transfersom van Neres waardoor die niet op 15 maar op 22 miljoen uitkomt. Ook nu is Overmars weer netjes binnen zijn budget van 20 miljoen gebleven, exclusief variabele kosten.

15 februari 2020 om 10:15

@Kyle66, Anthony is een speler die techniek, diepgang en een passeer beweging brengt. Hij heeft alle facetten om een succes te worden in mijn ogen. Is hij de juiste man, daar heb ik nog wel enige twijfel over. Kan alleen geen andere speler van 20-25 miljoen benoemen die beter geschikt zou zijn.

15 februari 2020 om 10:16

Niks aan toe te voegen, alleen dat mij ook opviel dat hij iets doet dat je niet vaak ziet. Hij verplaatst de bal vaak niet door de bal te schieten maar door de bal te schuiven onder z'n voet (met z'n noppen).

15 februari 2020 om 10:34

Messibarca, voor geen enkele Nederlandse club is de Europa League een troostcup... ook niet voor ons aller Ajax. Pak liever de EL dan de landstitel.

15 februari 2020 om 10:46

Je vergeet dat het het doorverkooppercentage alleen geldt over de winst die Ajax maakt. Ik weet niet precies voor hoeveel ze Neres gekocht hebben, maar ik geloof dat dit voor ongeveer 12 miljoen was. Als, zoals jij hierboven zegt, Ajax 7 miljoen betaalt, betekent dat dat Sao Paolo een goede deal heeft gemaakt als Neres voor 47 miljoen of minder wordt verkocht. Niet zo’n slechte deal lijkt me.

15 februari 2020 om 11:22

Scepticus, de tekst is later aangepast. Er stond eerst 5 mln voor 20 procent

15 februari 2020 om 11:24

https://youtu.be/eueDTRS9UaA

Elke actie wordt afgesloten met een pass naar een medespeler of een doelpunt. Wat een geweldige speler is dit zeg!

15 februari 2020 om 11:41

@bigtosti, je neemt aan dat het alleen over de winst gaat. Dit is niet structureel het geval! Dat is op basis van onderlinge afspraak. Oftewel je neemt iets aan gebaseerd op een aanname.

15 februari 2020 om 11:52

"je vergeet dat het het doorverkooppercentage alleen geldt over de winst die Ajax maakt ". Alleen gaat het niet over een doorverkooppercentage, maar heeft Ajax destijds maar 80 procent van de transferrechten van Neres gekocht. Een doorverkooppercentage, gaat inderdaad meestal over de winst, maar dat hangt af van de afspraken en is geen wetmatigheid.

15 februari 2020 om 12:13

@ajaxcunian Ziyech is een creatieve spelverdeler. ik ben zelf niet heel bekend met Anthony maar wat ik uit dit artikel begrijp is dit een vleugelaanvaller

15 februari 2020 om 12:32

" Ziyech is een creatieve spelverdeler. ik ben zelf niet heel bekend met Anthony maar wat ik uit dit artikel begrijp is dit een vleugelaanvaller ". Zyech is onvervangbaar en je moet de vervanger van Zyech daarom niet zien in de letterlijke zin, maar in figuurlijke zin: dat hij voor hem in de plaats komt en niet dat het een vergelijkbare speler is. Zyech heeft veruit de meeste wedstrijden bij Ajax als vleugelspeler gefunctioneerd en daarvoor is Antony ook gehaald. Maar die positie kan je natuurlijk op verschillende manier invullen, zoals Zyech in een vrije rol of meer plaats gebonden. Zoals dat ook geldt voor de nummer tien positie. Bosman, Bergkamp en Litmanen hebben alle drie bij Ajax op 10 gespeeld, maar vulden dat ook alle drie op een andere manier in. Bosman was feitelijk een tweede spits naast Van Basten, Bergkamp een echte schaduwspits zoals de Cruijff, de uitvinder van de schaduwspits dat ooit bedoeld had, terwijl Litmanen als 10 het hele veld bestreek en feitelijk een 10 en 6 ineen was.

15 februari 2020 om 12:34

@bigtosti je haalt wat dingen door elkaar geloof ik, je hebt het over een doorverkooppercentage over de winst — dat is iets anders als bij een transfer opnemen dat je een percentage van de transferrechten behoudt. Dat is bij Neres (kennelijk) het geval, die worden nu afgekocht. De situatie is volgens de tekst kennelijk dat Sao Paolo cash nodig heeft. Ajax maakt daar gebruik van omdat ze die speler willen, maar niet extra veel willen betalen. Ontzettend slimme zet.

15 februari 2020 om 12:42

@D-Bergkamp, dank! Ziyech is natuurlijk niet 1,2,3 te vervangen. Maar misschien met een andere invulling. Martinez is ook een heel andere speler dan Frenkie, maar op het middenveld speelt hij uitstekend. Ik zou op dit moment ook geen speler kunnen noemen die voor zo'n bedrag op te halen zou zijn.

15 februari 2020 om 12:44

@scepticusIk lees altijd met plezier je reacties. Dat is wel een stuk minder geworden sinds je begonnen bent iedereen te quoten. Dan lees ik door de reactie en besef ik dat ik mijn tijd zit te verdoen doordat eerst een halve meter tekst moet doorspitten die ik net al gelezen had. Dan denk ik daar hebben we Scepticus weer. Waarom ben je hiermee begonnen? Het wordt meestal wel duidelijk op wie je reageert zonder zo’n quote. Volgens mij onnodig en aangezien je op deze pagina en app geen entertje kunt geven Of anderszins onderscheid kunt maken met schuine of dikke letters bijvoorbeeld, blijft het spitten naar Je aanhalingstekens om te zien waar je eigenlijke reactie begint. Wat mij betreft type je die gewoon direct neer zoals iedereen, zoals gezegd dan lees ik hem graag.

15 februari 2020 om 13:04

Sao Paolo heeft dringend cash geld nodig. De meeste clubs betalen op afbetaling. Ajax is een van de weinige die kan aanbieden direct miljoenen euro's over te maken. Overigens heeft Ajax 7 miljoen euro betaald om de trasnferrechten van Neres af te kopen, dat komt overeen met een transfer van 35 miljoen euro.

15 februari 2020 om 13:11

Ja zeker deze jongen is dat waard Ajax gaat nog veel plezier en geld aan hem overhouden. Hopelijk wordt hij niet 'langzaam gebracht'.

15 februari 2020 om 14:16

Klopt. Bij Richarlison had ik de hoop dat Overmars direct door zou pakken. Die leek/lijkt me veel efficiënter dan deze jongen. Anthony lijkt een leuke dribbelkont ala Neres. Maar hoe het zit met zijn scorend vermogen? We zullen het zien. Al hoop ik dat Ajax nu wel doorpakt bij Ihattaren. Dan maar wat extra smartengeld naar Psv, maar met hem ondervang je direct het verlies van Ziyech. Er vanuit gaande dat ook van de Beek vertrekt, is het middenveld toe aan een extra renovatie.

15 februari 2020 om 14:35

1. Neres zijn statistieken waren ook niet best toen hij overkwam 2. Ik denk op het eerste gezicht ook dat Antony meer vergelijkbaar is met Neres dan met Ziyech. Voor de rechtsbuitenpositie lijkt me dat geen probleem want van Neres hebben we toch veel plezier, bovendien geloof ik niet dat je spelers altijd 1 op 1 moet proberen te vervangen, een tweed Ziyech vindt je nu eenmaal niet. Frenkie is prima vervangen uiteindelijk door Martinez, hoewel een compleet ander type speler. Dit jaar begon Ajax echt op volle toeren te draaien toen Ziyech op 10 kwam te staan, daar ligt toch echt zijn kracht. Aan Overmars wel de taak om een geniale 10 te vinden zolang Univar die kar nog niet kan trekken. 3. Doorpakken? Is er überhaupt concrete interesse of zijn het allemaal wilde hersenspinsels van buitenstaanders? Binnenkort kunnen we een bericht verwachten dat Ijattaren zijn contract in Eindhoven is verlengd, is mijn stellige overtuiging. Dan kan dat geruchtenboek dicht net als met Malen en Bergwijn destijds. PSV mag zich wel ernstig zorgen maken dat analyseren of journalisten of supporters dit soort suggesties überhaupt uit durven spreken tegenwoordig. De financiële verschillen worden dermate substantieel dat het in dat opzicht niet eens meer ondenkbaar is. Nu zie ik het niet gebeuren, maar hoe langer dit voortduurt hoe groter de kans wordt. Gelukkig zal Toontje binnenkort een businessmodel lanceren naar Amerikaans model, om dit gat te slechten 🕳

15 februari 2020 om 10:05

Volg hem ook al wat langer, en kan je nu al zeggen deze jongen wordt nog beter dan Neres, gaat zelfs een publieklieveling worden net als Ziyech, alleen deze jongen gaat de show stelen, ook jammer dat Milan hem niet hebt aangetrokken was echt een geweldige versterking geweest.ajax slaat echt een mega slag, denk dat de fans in Amsterdam echt gaan watertanden van dit talentje, dit is er echt een hoor!

15 februari 2020 om 10:52

Antony naar Ajax:

+ vaste transfersom van €16 miljoen
+ €6 miljoen variabel bij een X aantal goals
+ 20% doorverkoop op David Neres is afgekocht voor €7 miljoen
+ op Antony zit wederom een 20% doorverkoop op bedrag boven de initiele €16 miljoen.

Bron: Braziliaanse media.

15 februari 2020 om 13:04

Zou een goede deal zijn, behalve dat op Neres geen door verkoop zit maar nog 20 procent eigendom is van Sao Paolo

Aangezien Ajax nu een mooie financiële buffer heeft opgebouwd kunnen ze ook meer gaan betalen voor nieuwe spelers. In dat opzicht ben ik ver van verrast. De druk gaat dan wel omhoog en Antony zal z'n geld echt moeten waarmaken. Ben erg benieuwd of hij dat kan.

15 februari 2020 om 07:59

Ik hoop alleen wel dat we die 19 jarige jongen de kans geven om zich aan te passen! Wij zijn nogal goed in het iemand afbranden na 5 minuten voetbal

15 februari 2020 om 08:13

Helemaal mee eens. Fans zijn ongeduldig, zeker bij topclubs, alleen het ergste vind ik dat journalisten ook mee doen aan het extreme opportunisme. Namen hoeven ik niet eens te noemen. Kijk maar naar een programma op de maandag en vrijdagavond...

15 februari 2020 om 09:16

Ik vraag me af of deze bijna 20 jarige de vervanger van Ziyech kan zijn. Hij kan waarschijnlijk echt wel voetballen (ik ken hem niet) maar hij moet wel de belangrijkste speler van Ajax vervangen.

15 februari 2020 om 09:35

Net wat filmpjes gekeken. Technischbegaafd maar ook een pingelaar die snel gaat liggen, ook wanneer hij niet geraakt wordt. In de Eredivisie gaan scheidsrechters heel snel niet meer fluiten voor hem, zelfs als hij doormidden wordt gezaagd. Hij heeft nog veel te leren over voetbal in Europa. Ik voorspel de 1e seizoenshelft veel kritiek en constante herinnering aan zijn transfersom, 2e seizoenshelft steeds beter en pas het seizoen erop flinke stappen. Wordt weer gezellig op VZ.

15 februari 2020 om 11:16

Stengs of Itaharen worden de mogelijke vervangers van Ziyech. Maar ik ga er eigenlijk vanuit dat er volgend seizoen een team staat wat beter is dan alle voorgaande seizoenen! Zoveel talent, zoveel aanstormend talent, kwalitatieve aankopen en ongetwijfeld nog een paar ervaren krachten die door Overmars zullen worden aangekocht. Mijn grootste zorg is een waardige opvolger voor Onana..

15 februari 2020 om 12:43

" Stengs of Itaharen worden de mogelijke vervangers van Ziyech ". Moet zijn: " Stengs of Itaharen worden Niet de mogelijke vervangers van Ziyech ". Die zijn te duur en hebben nog een meerjarig contract bij een concurrent van Ajax, die er geen enkele onduidelijk over laten bestaan dat ze niet aan Ajax willen verkopen. Bovendien hebben die spelers daar zelfs ook nog iets over te zeggen en is het nog maar de vraag of ze het zelf willen. Vooral bij Ihattaren. Die heeft in een interview laten weten mogelijk aan het eind van het seizoen al een stap naar het buitenland te overwegen als hij een goed WK speelt en er een mooie club komt. En anders nog een jaar bij PSV te blijven. Als hij naar Ajax gaat zal hij een 5 jarig contract moeten tekenen bij de investering die zijn eventuele komst zou vergen en als je nu al overweegt om naar het buitenland te vertrekken, ligt het niet voor de hand dat je daartoe genegen bent. Maar de belangrijkste reden dat Ajax noch Stengs noch Boadu noch Ihattaren zal halen, is dat ze allen Raiola als zaakwaarnemer hebben en Ajax die zoveel mogelijk buiten de deur wil houden. En dan heb ik het nog niet eens over de commissie die hij zal eisen.

15 februari 2020 om 13:15

@scepticus; als Ajax een speler wil hebben laten ze dat niet afhangen van de zaakwaarnemer. Raiola ziet ook wat er bij Ajax gebeurt en is zakelijk genoeg om daar op een goede manier mee om te gaan. Voor wat betreft de keuze van de spelers; Als Stengs naar Ajax wil is er altijd een weg. Itaharen en PSV is een mooie combi geweest maar met de huidige status van PSV is alles mogelijk. Tenslotte; clubs kunnen natuurlijk heel veel vragen maar of ze het ook krijgen is punt 2.

15 februari 2020 om 08:21

Sterker nog; Ik ben bang dat Ajax nu ook meer móét gaan betalen voor nieuwe spelers... die clubs zijn ook niet gek, vragen simpelweg meer geld omdat ze weten dat het er is. Dat is weer de andere kant van het verhaal...

15 februari 2020 om 11:08

Netalsvroeger: Dat lijkt mij een hardnekkige fabel die telkens weer opduikt als het over het aankoopbeleid van Ajax gaat. Clubs handelen met elkaar op basis van marktwaarde, ook al is dat een flexibel kader, niet op basis van elkaars financiele huishouding. Als een club 'een paar miljoentjes meer vraagt omdat Ajax toch geld heeft' dan koopt Ajax die speler echt niet hoor. Wat denk je, Marc Netto die zich een poot laat uitdraaien omdat het kan? Dan is Ajax heel snel door het geld heen. Als PSV voor Antony had aangeklopt hadden ze hem niet opeens voor 10 miljoen verkocht omdat PSV niet zoveel geld als Ajax heeft.

15 februari 2020 om 13:06

Dat is een fabeltje, Sao Paulo wilde juist veel meer geld. Maar omdat ze daar problemen met de cash low hebben, kon Ajax juist minder bieden omdat ze meteen geld konden overmaken voor Neres. Clubs als Barcelona moeten tegenwoordig eerst zelf verkopen danwel eeest huren en pas later betalen. Ajax heeft gewoon een troefkaart in handen met de goed gevulde bankrekening.

15 februari 2020 om 09:41

Waarom leg je de druk zo bij zo'n jongen? Hij kan er ook niks aan doen dat Ajax zoveel geld voor hem betaalt. Als de druk ergens moet liggen is het bij Overmars. Heb altijd het idee dat druk contraproductief werkt bij spelers die zich toch al enorm moeten aanpassen. Dan wordt het een zelf fulfilling prophecy als zo'n speler niet slaagt.

15 februari 2020 om 10:27

" Aangezien Ajax nu een mooie financiã«le buffer heeft opgebouwd kunnen ze ook meer gaan betalen voor nieuwe spelers. In dat opzicht ben ik ver van verrast. De druk gaat dan wel omhoog en Antony zal z'n geld echt moeten waarmaken. Ben erg benieuwd of hij dat kan ". Volstrekt onjuiste veronderstelling. Sla er de Ffpregels maar op na. De eigenaren van Manchester City hebben miljarden tot hun beschikking en zouden als jou veronderstelling waar zou zijn, bijna ongelimiteerd spelers kunnen kopen. De realiteit is echter dat de club twee jaar wordt uitgesloten van Europees voetbal omdat ze gedaan hebben wat volgens jou zou kunnen. Investeringen moeten betaald worden uit de begroting en omdat Ajax geen winstgevende begroting heeft, dus uit de opbrengsten van de CL en de verkoop van spelers. Ajax heeft Zyech verkocht voor 40 miljoen en dat bedrag kan je wegstrepen tegen de investering in Antony. Ajax is echter ook een beursgenoteerd bedrijf en moet over de winst 25 procent vennootschapsbelasting betalen. Daar kan je een deel van terugvorderen door investeringen fiscaal af te schrijven. Het geld dat daarmee gemoeid is, kan je uiteraard niet voor andere doeleinden gebruiken en gaat daarom de boeken in als een uitgave. Dus hoe hoger het bedrag is dat je in spelers investeert, hoe hoger het bedrag dat je moet afschrijven. En bij een begroting van 110 miljoen zit je dan heel snel aan de grens. Ajax heeft veel geld op de bank, waardoor de club niet snel zal omvallen en daarom kunnen er meer risicos genomen worden dan bij alle andere clubs. Verlies maken is echter in strijd met de Ffpregels en als een club verlies maakt, volgen er sancties. Bij de eerste keer zal het bij een vermaning blijven, maar bij structureel verlies zullen de maatregelen strenger zijn en zou de club zelfs hetzelfde kunnen overkomen als Mancity. Al moet je het dan wel heel erg bont maken. Het uitgangspunt is dan ook dat zolang Ajax CL deelname weet af te dwingen of spelers voor veel geld weet te verkopen, er niets aan de hand is, maar zodra dat een keertje niet het geval is, levert dat meteen een miljoenenverlies op. En daar moet de directie dus rekening mee houden, omdat als dat gebeurt de RvC niets anders kan dan op de remt te trappen. Omdat Overmars dat natuurlijk niet wil, zal Ajax bij een dergelijk scenario verplicht zijn om spelers te verkopen. En dat is natuurlijk het laatste dat je wil als je de ambitie heb om aan te haken bij de Europese top en daarnaast is het ook fnuikend voor je onderhandelingspositie.

15 februari 2020 om 13:18

Aangezien Ajax voorlopig nog wel even CL deelname zal binnenhalen en er bovendien een schat aan talenten en kwaliteit rondloopt zal er de aankomende jaren geen vuiltje aan de lucht zijn. Is dat ook weer opgelost

Ik vrees dat ik voor altijd met het ‘Weggegooid geld van Sulemanji’-Syndroom blijf zitten. Maar laten we het beste hopen..!

15 februari 2020 om 08:04

@Adidas,

Dat is dan volledig onterecht. Het Sulejmani syndroom ben ik kwijt sinds Ziyech en de neiging van Ajax om spelers tegenwoordig veel uit het buitenland te halen. Promes was het laatste zetje (vond het zelf namelijk helemaal niets). Het luque syndroom zit er wel nog steeds. Tot nu toe heeft Overmars het tegendeel bewezen, door die mislukte buitenlanders voor goede bedragen van de hand te doen, maar de angst dat we een zogenaamde gearriveerde buitenlandse speler aantrekken, voor veel te veel geld en een veel te dik salaris, terwijl we er niets aan hebben zit er wel nog steeds. Begon met die Martinez van Bocca en die geintjes met Marin, maar ook Bande maken het niet beter.

15 februari 2020 om 08:23

Miskopen horen erbij. Zolang de balans positief is is het gewoon goed. De balans is bij Ajax niet alleen positief, maar extreem positief. De giga grote transfers die Overmars maakt dekken de missers meer dan af. Daarbij zorgt hij keer op keer voor een goed team eigenlijk nu al 3 jaar. Daarbij is het team de laatste twee jaar voor aanvang van de competitie al compleet en dat is ook weleens anders geweest. Anthony is een groot talent en past qua transfer grote prima in het beleid van Overmars. Daarbij doen de clubs graag zaken met Overmars. Want Marc Netto doet op een uiterst correcte manier de transfers. Zowel inkomende als uitgaande. Jammer dat de magiër van Amsterdam naar Chelsea gaat. Maar we krijgen er een Braziliaanse winger voor terug. En wie weet pakt dat ook weer goed uit.

15 februari 2020 om 10:01

Ik ben ook wel benieuwd hoe Neres zich gaat herpakken. Want zo eerlijk moeten we wel zijn, tot nu is het maar een mager seizoen van Neres. Kan dat nog van invloed zijn op zijn transferwaarde?

15 februari 2020 om 10:10

Hij was juist weer goed in vorm net voor z’n blessure, gaat zich ook gewoon weer herpakken.

15 februari 2020 om 10:43

Een mager seizoen? Hij deed het prima en is daarna langdurig geblesseerd geraakt tot nu. Beetje stroef begonnen aan het seizoen maar pakte zijn plaats weer en de laatste maand voor zijn blessure was hij heel goed bezig, liep ook gewoon 1 op 2 wat keurig is voor een buitenspeler. Zou mooi zijn als hij gewoon blijft komende zomer, volgend jaar weer gewoon basisspeler hoor.

15 februari 2020 om 11:03

Misschien zie ik het anders hoor. In de CL is hij me in zes wedstrijden niet opgevallen. Geen goals, geen assists. In de Eredivisie inderdaad 6 goals in 12 duels, maar ook maar 1 assist. Cijfers zijn netjes, maar wat mij betreft niet heel indrukwekkend. Volgend jaar weer basisspeler of toch een transfer voor 45 miljoen? Neres lijkt me niet onvervangbaar in het aanvalsspel van Ajax.

15 februari 2020 om 11:32

In de CL inderdaad niet erg goed dit seizoen, dat klopt. Slechts 1 assist (tegen Lille eerste wedstrijd). Toen begon hij 2 keer op de bank (Val uit en Che thuis) en tegen Chelsea uit kon hij niet echt potten breken. De overige 2 wedstrijden was hij geblesseerd. Niet onvervangbaar, dat klopt. Maar je moet ook niet 6 basisspelers per transferperiode willen verkopen. Vastigheid is ook veel waard en Ajax zit in de financiële situatie dat ze transfers kunnen weigeren als het aantal vertrekkende spelers te groot wordt. Ik heb liever Neres nog een jaartje erbij dan dat ik weer een nieuwe vleugelspeler zie komen. Ziyech en Babel (einde huur) gaan al weg, Promes en Neres lekker houden dan wat mij betreft. Met de inkomsten van andere verkopen komt er al weer meeeer dan genoeg geld binnen. Neres mag zich dan laten zien aan Europa en is het jaar erna aan de beurt, hij is nog jong zat. Zo hoop ik ook gewoon dat van Donny, Nico en Onana er nog minimaal 1 (liefst 2) blijft. Alles wat je niet verkoopt hoef je ook niet te vervangen, je weet wat je aan die jongens hebt!

15 februari 2020 om 12:34

Ik vond Neres uit bij Chelsea persoonlijk echt uitstekend spelen. Hij was weer ouderwets op dreef. Helaas raakt hij die wedstrijd ook geblesseerd. Erg jammer want ik zag toen weer de Neres van de wedstrijden tegen Real en Bayern.

15 februari 2020 om 09:20

Ik vind het bizar dat mensen spreken van een Sulejmani syndroom. Check zijn stats bij Ajax eens en je zult zien dat het allemaal wel meevalt.

15 februari 2020 om 10:18

Het is natuurlijk zo dat hij voor, op dat moment, veel geld kostte. Vervolgens is hij transfervrij? weg gegaan volgens mij.

15 februari 2020 om 12:08

" Ik vind het bizar dat mensen spreken van een Sulejmani syndroom. Check zijn stats bij Ajax eens en je zult zien dat het allemaal wel meevalt ". Het Sulejmanisyndroom heeft helemaal niets te maken met statistieken, maar met het gegeven dat zelfs de carriere van een speler met heel veel talent, de mist in kan gaan als die speler niet de beschikking over de aanvullende kwaliteiten die nodig zijn in het topvoetbal. De lijst van spelers die mislukt zijn omdat ze niet over de juiste instelling beschikten of de topsport mentaal niet aankonden, is net lang als de spelers die het uiteindelijk wel hebben kunnen waarmaken. Sulejmani was daar een schoolvoorbeeld van, die liep over van het talent, maar die was zo verschrikkelijk lui dat hij menigmaal door zijn eigen schaduw voorbij gelopen werd. Lucas Anders en Aisatti waren ook zo bovenmatig getalenteerd dat een glansrijke carriere mogelijk was geweest, maar die konden de harde wetten van het topvoetbal mentaal niet aan. Daarover heeft Aisatti in de VI onlangs nog een een boekje open gedaan. In de meeste gevallen kan je een speler niet op proef nemen om te kijken of hij bevalt en moet je daaromtrent een inschatting maken. En aangezien je die inschatting moet maken terwijl je een speler in een andere omgeving en een ander spelsysteem aan het werk ziet en een speler niet altijd het achterste van zijn tong laat zien en het voor iemand zonder ervaring in de psychologie moeilijk is om te bepalen of hij de waarheid spreekt, is het een verkeerde inschatiing zo gemaakt. En als een speler 30 miljoen kost, zou het wel eens een hele kostbare verkeerde inschatting kunnen worden. En ook een directeur krijgt af en toe een functioneringsgesprek waarin hij zijn foute keuzes moet uitleggen.

15 februari 2020 om 10:47

Heb je ooit iets gemerkt van het geld? (A) tis hun geld niet van jou. Of ben ik te naïef

15 februari 2020 om 12:04

@ Adidas2006 Angst is de slechtste adviseur die er is. Daarnaast heeft Ajax nu het geld om in een hogere klasse te scouten en over tijd veranderen ook gewoon de prijzen, zolang Ajax geen onnodige risico's neemt is er niets aan de hand.

15 februari 2020 om 12:21

" Angst is de slechtste adviseur die er is ". Is niet zo, overmoedigheid, roekeloosheid en onverantwoordelijkheid zijn veel slechtere adviseurs. Figuren als Munsterman, die bijna hun clubs ten gronde hebben gericht, hebben dat niet gedaan omdat ze angst hadden, maar juist omdat ze zich te buiten gingen aan megalomane luchtfietserij. Ze hadden juist te weinig angst, angst leidt tot voorzichtigheid en zo lang voorzichtigheid niet leidt tot besluiteloosheid is het geen teken van zwakheid maar juist een deugd. En natuurlijk heeft op een verantwoordelijke manier omgaan met geld dat niet van jou is, helemaal niets te maken met angst, maar met verantwoordelijkheidsgevoel.

15 februari 2020 om 22:16

@ Scepticus38dat er meerdere zaken zijn in het leven waar iemand aan moeten denken bij het nemen van belangrijke beslissingen lijkt mij logisch, en welke afwegingen je moet maken zijn per casus verschillend. Jij haalt er een hoop bij wat niets met het discussie punt "geen grote transfers meer doen, omdat het bij "sulejmani" misging" te maken heeft. Het laatste wat je moet doen als club is je daar door laten verlammen om daar maar geen grote transfers meer te doen. Daarbij vermelde ik ook nog dat je geen onnodige risico's moet nemen, dus het mij een raadsel waarom jij denkt dat ik zou bedoelen dat je in alle gevallen andere afwegingen maar links moet laten liggen. Om vervolgens overmoedig zonder na te denken maar te werk moet gaan. Wat dat betreft vind ik jouw Munsterman betoog ook maar een raar voorbeeld, omdat Overmars/ajax in dit specifieke geval geen onverantwoorde risico's nemen zoals Munsterman des tijds deed.

Mooi ik ben benieuwd. Gezien de berichtgeving rondom deze jongen kan dit wel eens goed uitpakken ondanks de flinke prijs. Ik heb Antony buiten wat highlights om nooit zien spelen, maar ik heb vertrouwen in Overmars. Bijzondere constructie met de afkoopsom voor Neres trouwens. Zeker omdat diezelfde constructie ook weer terug lijkt te komen in het contract met Antony.

15 februari 2020 om 09:17

Overmars doet het verkopend heel goed, maar ik vraag me af of zijn aankoop balans nog positief is. Er zijn toch veel gehaalde spelers die het niet gehaald hebben.

15 februari 2020 om 09:26

Hij heeft persoonlijk FDJ opgehaald uit Tilburg. Millik, Sanchez aangetrokken, Ziyech en nog een aantal, dus dat zal reuze meevallen. De plus is juist ongekend groot.

15 februari 2020 om 09:53

Wie hebben het niet gehaald dan? Marin en Alvarez heb ik in ieder geval nog lang niet afgeschreven! Die zijn er net. Bedoel, Neres speelde de eerste 3/4 jaar ook niet. Was dat ook een miskoop? En zelfs Kristenssen verkocht hij voor een aanzienlijk bedrag. Dan kom ik alleen uit op Bande, die gewoon erg veel pech heeft gehad. Zet dat af tegen Sanchez, Tagliafico, Ziyech, Neres, FdJ, Tadic, Blind, Martinez ( is er nog niet helemaal, maar is aardig op weg ) en Promes! Dan zeg ik dat onze Mark het aardig doet hoor!

15 februari 2020 om 10:03

De hele club zit ook gewoonweg in een fantastische flow. Over een jaar of twee kan het weer heel anders zijn. Van der Sar, ten Hag en Overmars willen ook een keer een nieuwe uitdaging. En de spelersgroep muteert ook continu. Het kan maar zo zijn dat over 10 jaar met heimwee wordt teruggekeken op deze prachtige tijden voor Ajax.

15 februari 2020 om 10:28

@diegelbereds: Dat klopt ook natuurlijk. Ik denk sowieso dat het altijd met golven gaat. PSV heeft nu een mindere periode, maar die komen er ook gewoon weer boven op. Zoals we 10 jaar geleden terugkeken met weemoed naar de jaren 90, zou zo kunnen zijn inderdaad dat we over 10 jaar hetzelfde kijken naar deze periode. Denk trouwens wel dat dit een goede aankoop is. Is een jongen die al meer heeft laten zien dan Neres destijds. Bedrag is wel enorm (voor Nederlandse begrippen), maar 'we' hebben de luxe dat we dat op dit moment kunnen veroorloven. Ben heel benieuwd naar hem!

15 februari 2020 om 10:53

Transferbalans is natuurlijk zwaar in de plus dus niemand geeft een reet. Maar vergeet je gewoon expres Cassiera, Magallan, Orejuela, Van der Hoorn, Labyad, Wober, Van Leer etc?

15 februari 2020 om 11:16

@Buakaw Cassiere hebben ze wel verlies op gemaakt. Dacht gekocht voor 7 mil en verkocht voor 2.5. Magallan is verhuurd met optie tot koop. Benieuwd hoeveel hij gaat opleveren. Mijn verwachting 2 mil verlies. Orejuela is met amper verlies verkocht. vd Hoorn komt uit andere tijdperk. Toen kon Ajax niet veel en kochten vooral in de eredivisie. Helaas wilde Frank de Boer liever vd Hoorn dan v Dijk (net als misser Sinkgraven voor 6 mil boven Ziyech voor 4 mil). Labayd staat nog onder contract en is belangstelling uit Midden Oosten. Als hij gaat, zal verlies minimaal zijn. Wober geen verlies. Van Leer was 7ton ofzo. Die ging hard achteruit. Alleen Bande die pech had en Cassiera kan je tot nu stempelen als miskoop. En daarnaast heeft Ajax nagelaten op tijd Viergever en Younes te verkopen. Beide spelers waren tussen de 10 en 15 miljoen waard. Helaas gratis weggegaan ipv naar Duitse clubs voor dat geld. Al deze punten kunnen zo weggestreept worden als je kijkt naar resultateb.

15 februari 2020 om 11:28

@krillin: mooie samenvatting. Conclusie: het wordt steeds beter en mismatch zal altijd blijven bestaan. Voorlopig staat Ajax fier aan kop als het gaat om in- en uitgaande transferwaardes

15 februari 2020 om 13:08

De aankoop balans is zelfs dik positief. Miskopen leveren nog altijd behoorlijk wat geld op maar de echte treffers zoals Milik (35), Sanchez (35) en Ziyech (42) leverde zoveel op, echt ongekend. Daar komen Onana en Neres nog bij. Al met al een hele dikke plus voor Overmars.

16 februari 2020 om 13:03

Ik denk dat als je naar bedragen kijkt dat de balans zeker positief is, ik denk als je naar aantallen kijkt dat de balans negatief is.

WoW wat een bedrag voor inkomende transfer. cool. Ik mag er dan ook wel vanuit gaan dat deze jongen hier werkelijk de pannen van het dak gaat spelen en al die arme eredivisie verdedigers op een hoopje gaat spelen.

15 februari 2020 om 08:41

Zullen we hem eerst de tijd geven om te acclimatiseren aan Nederland? Dus voordat iedereen hem afschrijft omdat hij niet binnen een week de pannen van het dak gaat spelen?

15 februari 2020 om 21:42

Tuurlijk joh. Even wennen, maar daarna gaat ie los toch.

15 februari 2020 om 10:05

Want een hoge transfersom is ook daadwerkelijk een garantie voor succes natuurlijk. We mogen verwachten dat Ajax komend seizoen ongeslagen kampioen wordt en dat Anthony topscorer wordt met minstens 50 doelpunten toch?

15 februari 2020 om 21:41

Gaan we anders gewoon verwachten dat Ajax geen kampioen wordt nadat ze tientallen miljoenen per speler uit geven? Vind ik ook prima hoor. Wat vind jij t meest realistisch?

Natuurlijk een behoorlijk bedrag voor Antony, maar dit is wel echt een groot talent. Ajax moet hem dan wel op de juiste manier brengen en ook al zal er een behoorlijk bedrag voor hem betaald worden, dan nog moet Ajax hem op een ongeveer vergelijkbaar traject als Neres brengen. Alleen zie ik Antony niet echt als de (directe) vervanger van Ziyech. Antony speelt toch echt meer vanaf de vleugels en Ziyech speelt inderdaad ook regelmatig vanaf de vleugels, maar is toch een andere soort type speler. Ziyech speelt ook als nummer 10 en brengt echt super veel creativiteit met zich mee. Hij kan juist met zijn inzicht en passes spelers als Antony de diepte insturen, want Antony is juist een vleugelaanvaller met snelheid en een goede passeeractie, terwijl hij ook best creatief is maar niet zo creatief als Ziyech en zoals ik dus al schreef: toch een andere type. Het enigste waar Antony aan moet werken, is dat hij meer doelpunten moet gaan maken maar ik denk dat dat wel vanzelf bij hem zal komen als hij naar Ajax komt. En ik weet dat het lastig is of gaat worden om een speler als Ziyech te vervangen, maar toch hoop ik dat ze 'n middenvelder aantrekken die Ziyech kan vervangen en daarachter hebben ze natuurlijk nog Ünüvar maar die zou ik langzaamaan klaarstomen voor het grote werk. Want die is nog altijd pas 16-jaar (wordt in juni 17). Ik zou echt gewoon kijken naar de mogelijkheid om Trésor Ndayishimiye binnen te halen. Willem ll heeft de optie tot koop op hem gelicht en hij is pas 20-jaar, maar ik vind hem echt een goede speler. Natuurlijk is hij (nog) niet zo goed als Ziyech en hij zit echt wel een paar niveaus onder Ziyech, maar zoals ik al schreef: een speler als Ziyech 1 op 1 vervangen gaat niet lukken. Trésor heeft ook nog erg veel potentie om nog beter te worden en hij brengt veel creativiteit en rendement met zich mee, maar ook bij hem zit er in deze punten nog veel rek om zich door te ontwikkelen. Misschien dat Antony net als bijvoorbeeld Martinez en Sánchez (die ook jong waren toen ze de stap vanuit Zuid-Amerika naar Ajax maakte, Tagliafico was wat ouder en noem ik daarom bewust niet) direct in de basis kan spelen, maar ik zou hem dus rustig brengen ondanks z'n prijskaartje. Ik verwacht dat Onana, Tagliafico, van de Beek en Veltman naast Ziyech ook nog zullen vertrekken en dan hoop ik op ongeveer zo'n opstelling en deze basis-elf (zie opstelling). Van spelers als Neres en Dest hoop ik dat ze nog minimaal 1 seizoen zullen blijven. Het Ajax-systeem is natuurlijk 4-3-3, maar tegenwoordig speelt Ajax in praktijk eigenlijk een soort 4-2-3-1 wat natuurlijk gewoon een soort 4-3-3 blijft.

Rajkovic
Dest
Schuurs
Blind
Wijndal
Gravenberch
Martinez
Neres
Trésor
Promes
Tadic

Ik ken de speler niet goed genoeg om er over te oordelen maar snap nog niet helemaal voor welke positie hij gehaald wordt. Van Promes, Tadic en Neres verwacht ik dat ze blijven en dat lijkt me al een sterke basis voorhoede, eventueel met Traore.

Moet de nadruk niet meer op de back posities, keeper en middenveld liggen? Waar echt gaten vallen als Onana, Tagliafico, Dest en vd Beek weggaan.

15 februari 2020 om 09:06

Het is geen overbodige luxe om 3 goede buitenspelers te hebben. Je ziet nu ook met de blessures van Neres en Promes dat het wel fijn is als je eem brede selectie hebt. Die keeper zal er wel komen als Onana daadwerkelijk weggaat.

15 februari 2020 om 12:05

@ Dedonnie Inderdaad, willen we echt de volgende stap kunnen zetten moet ook de kwaliteit van de bank omhoog.

15 februari 2020 om 12:39

Ik denk dat hij zal worden klaargestoomd om Neres te gaan vervangen. Daarnaast komt Promes misschien ook wel weer regelmatig op 10 te spelen waardoor Neres en Antony allebij in de basis kunnen staan.

Lees hierboven dingen als rustig brengen, maar voor dat bedrag moet hij er toch gewoon meteen staan. Kom op man het is geen city of zo. Ben benieuwd of hij zn transfersom kan rechtvaardigen

15 februari 2020 om 09:14

Hij is 19 jaar moet zijn familie achterlaten om in een ander continent te gaan voetballen kan waarschijnlijk geen Engels tuurlijk moet die rustig gebracht worden

15 februari 2020 om 09:14

Nee, hij hoeft er niet gelijk week in week uit te staan. Dat kan niet met zo'n jonge jongen. Mensen met zo'n gedachtegang, brrr gek word ik er van... Staat Rodrygo er gelijk bij Real (voorbeeld)? Nee. Ajax staat op eenzame hoogte financieel gezien vergeleken met de rest van de ED, echt mijlenver voor. Vorig jaar voor 200M verkocht en dit jaar weer met speels gemak 100-150M verkopen. Die zitten nu even op een ander niveautje. Die kopen een paar spelers komende zomer en een 19-jarige Braziliaan hoeft er nog niet vanaf seconde 1 te staan inderdaad want Neres, Tadic en Promes zijn er ook nog. Het is je selectie versterken, niet alleen je basis 11. En ja, op den duur zal hij zeker onbetwiste basisspeler moeten worden en beslissend moeten zijn, maar dat hoeft echt niet vanaf de eerste minuut, waarom denken zo veel mensen dan toch?? Oh en PS: Nee, Ajax is zeker geen City nee. Er is een zwaar positieve transferbalans en word gezond beleid gevoerd. Er wordt niet klakkeloos geld ingepompt om aankoop na aankoop te doen.

15 februari 2020 om 09:28

@sanderk91 "vorig jaar voor 200 mil verkocht e n dit jaar gemak 100-150"
Ik verwacht gewoon weer meer dan 200 mil hoor. Ziyech 40 (exl bonussen), Nico 30, Onana 50 mil, Veltman 5 mil, Dest 25 mil, vd Beek 55 mil en Neres 45 mil. Misschien nog paar spelers die het mogelijk toch niet redden zoals Labayd 4 mil, Botman, 4 mil en Marin 10 mil. Ik verwacht laatste 3 blijven want we hebben ook sterke bank nodig. En met Siem en Huntelaar verliezen we ook al 2 spelers.

15 februari 2020 om 09:32

Als je dit zo leest en alle sponsor contracten die Ajax momenteel opwaardeert of binnenhaalt denk je echt wat moet Ajax toch met zoveel geld. Ongekend dit. En dan te bedenken dat onder 19 en jong Ajax barst van de echt grote talenten. Ajax is echt verzekerd van een volle kas voor de aankomende jaren.

15 februari 2020 om 09:47

@WouterSl precies. Ik snap ook niet dat sommige mensen roepen Erik moet weg. Valt niets meer te behalen. Beste periode moet juist nog komen als die jongens van 16 en 17 echt gaan doorbreken. Daarvan gaan minimaal 3 gasten het halen. Tot die tijd heeft Ajax onwijs veel geld om toppers te kopen, toppers als Tadic, Blind en Promes te behouden en we hebben talent (niet zo talentvol als die lichting) die gewoon goed genoeg is zoals Schuurs, Eifting, Traore, Castiloen Ekkelenkamp. Daarnaast selectiespelers als Piere, Botman, Lang, Mazzroui en Scherpen.

15 februari 2020 om 09:48

@Hoogind3concen Kans is zelfs transfervrij. Begin vh seizoen zei Overmars dat je hem ook moet gunnej en zien als soort gouden handdruk voor al zijn jaren.

15 februari 2020 om 10:07

Ik zou me ergens wel verbazen als ze voor Neres nog steeds 45 miljoen kunnen krijgen. Hij heeft toch echt wel een zeer mager seizoen tot nu toe en zie hem dit seizoen ook geen vaste basisplaats meer veroveren. Maar goed, Ajax verbaast me wel vaker positief op de transfermarkt.

15 februari 2020 om 10:16

Neres moet je komende zomer ook helemaal niet verkopen. Waarom gaat iedereen er vanuit dat hij weg gaat? Is het halve seizoen geblesseerd geweest (dus minder interesse) en Ajax heeft hem gewoon nodig volgend jaar als basisspeler. Als bijvoorbeeld Ziyech, Donny, Dest en Onana/Tagliafico vertrekken gaat Overmars ook niet Neres nog verkopen hoor. Ajax zit in een positie (financieel en door halen van CL voetbal waarschijnlijk) dat ze Neres gewoon nog kunnen behouden.

15 februari 2020 om 10:54

@diegelbereds ondanks dat staat Neres er natuurlijk nog goed op. Ik hoop natuurlijk dat hij langer blijft. @sanderk91 Omdat er veel belangstelling was en ze afspraak met hem gemaakt hebben en dit seizoen mee zouden werken. Hopelijk kunnen ze opnieuw aan tafel en blijft hij langer. Salarisverhoging, contract verlengen en volgend jaar de man zijn. Kan Amthony ook begeleiden. Stiekem hoop ik dat Nico ook blijft. Hij heeft onwijs naar zijn zin en lees niet veel meer over belangstelling. Zou geweldig zijn. Staat achterin gelijk goed met Mazzroui *back up Timber), Schuurs/Alvarez, Blind (backup Botman/Piere) en Nico (back up Castillo). Martinez, Eifting en Gravenberch voor de 2 posities van 6. Voorin Neres, Anthony, Promes, Lang, Tadic en Traore. Ajax zou dan vooral moeten focussen voor een nr 10 en backup heb je met Ekkelenkamp en een goede keeper (back up Scherpen of Kotarski).

15 februari 2020 om 11:10

Neres blijft volgend seizoen bij Ajax en ontwikkelt zichzelf nog verder en helpt Antony om zich thuis te voelen bij Ajax. Samba voetbal bij Ajax het volgende seizoen!!

15 februari 2020 om 11:32

Ik verwacht dat Nico en Neres blijven. En zelfs met Van der Beek kan ik mij voorstellen dat hij nog een extra jaar aanblijft om de jeugd verder te brengen in de basis.

Heerlijk nieuws dit op de vroege ochtend. We kunnen weer ergens naar uitkijken dan! Na het vertrek van Hakim was dit wel nodig denk ik .

Toch bizar? Als je me 4/5 jaar geleden had gezegd dat Ajax 30 miljoen betaald voor een speler had ik het nooit geloofd. Daarbij verkocht Ajax toen haar beste spelers voor dat bedrag, wat ze nu betalen. Ajax heeft echt mega stappen gemaakt. Toch jammer dat ze in de matige eredivisie zitten, waardoor ze nooit bij de wereldtopclubs zullen horen. In de zin dat ze geen (sub)wereldsterren zullen aantrekken, die komen niet naar de eredivisie. die zullen dus ze elke keer zelf moeten opleiden of er héél vroeg bij zijn.

15 februari 2020 om 10:10

Ze betalen ook geen 30 miljoen: 16 miljoen vast, 6 miljoen aan bonussen en 7 miljoen voor de 20% die Santos nog bezat van Neres....

15 februari 2020 om 10:12

Ja ik vind het echt geweldig. Bij dit soort transfers ga je denken 'wauw kijk uit naar volgend seizoen' (mits rest van elftal ook goed blijft). Ben benieuwd wat ie in Amsterdam laat zien. Ergens hoop ik dat de andere topclubs in NL ook mooi werk gaan verrichten. Maakt de ED alleen maar aantrekkelijker.

15 februari 2020 om 12:12

@ maurootje Persoonlijk denk ik dat het slechts een kwestie van tijd is voordat we met onze zuiderburen samen gaan, de Eredivisie is een doodlopende weg.

Wat een top nieuws! Lekker bezig marcie!

Ik lees hier een hoop krampjes over het bedrag. Dat is nu eenmaal de nieuwe realiteit. Meer CL inkomsten rechtvaardigen dit. Daarbij moet het kapitaal op het veld staan, uiteraard zonder schulden of negatieve opbrengsten. Laten we blij zijn dat Ajax dit durft! Clubs als Feyenoord en PSV dromen hiervan.

15 februari 2020 om 09:59

Ajax durft inderdaad groot te denken. JDJ zal slecht slapen vannacht. Tweede worden betekent voorronde CL. En geen enkele Nederlandse club met uitzondering van Ajax heeft dan een geplaatste status. Iets dat plaatsing schier onmogelijk maakt. Dit houd eigenlijk in dat de komende jaren Ajax nog verder zal uitlopen op een PSV, FEYENOORD en AZ. Deze clubs zullen de puntjes in de EL moeten gaan halen terwijl Ajax in de CL het grote geld binnen hengelt. Daarbij zullen de grote talenten van die clubs eerder voor Ajax gaan kiezen. Eigenbelang gaat dan voor het clubsentiment. Tel daarbij op de hogere waarde voor spelers die CL spelen en de grotere sponsor contracten die je op dit podium binnen haalt. Dan weet je nu al dat Ajax de komende jaren zo niet decennia de eredivisie zullen domineren. Er zal dan net als in Duitsland ook een top 1 zijn. Maar goed de BL is nog altijd ook een aantrekkelijke competitie. Dus erg hoeft dit niet te zijn. Welkom Anthony!

Veel geld, maar Ajax heeft het geld en als je beter wil worden moet je dit soort bedragen uitgeven. Hopen dat ie het waard is.

Even voor de duidelijkheid:
Hij kost 16 miljoen euro! Dus de derde duurste aankoop.
Afkoopsom van 7 miljoen hoor dus bij Neres. Die moet dus bij hem opgeteld worden. Ik ben even kwijt wat Neres koste maar volgens mij meer dan 9 miljoen, dat maakt dus Neres de duurste aankoop!
Daarnaast kan het met bonussen dus nog oplopen. Met 5 miljoen.

15 februari 2020 om 10:48

Neres kostte 12M, plus die 7 zit je op 19. Dan blijft Blind (21M) nog altijd de duurste aankoop. Anthony zou (als die 16+6 bonussen klopt) wel Blind voorbij kunnen streven als alle bonussen overgemaakt moeten worden.

15 februari 2020 om 11:07

Als hij net zo goed is als Neres kan je er nu al vanuit gaan dat hij ooit met een dikke winst de deur weer uit gaat. Laat staan als hij 2 x beter is..

Marc Bruto is weer lekker bezig. Mooie bedragen voor goede spelers. En dan kan je zeggen van ja waar is de jeugd dit dat. Maar als er op bepaalde plekken geen jeugd is om het topniveau te halen dan moet er gewoon gekocht worden. En mooi dat Marc netto zoveel gespaard heeft dat hij nu gepromoveerd is tot Bruto en waarschijnlijk ook zo een speler van 90 miljoen kan halen. Kunnen we deze man een standbeeld geven?

15 februari 2020 om 11:20

Idd als er geen jeugd is dan gewoon kopen. Mensen moeten ook niet zeuren over die jeugd. Je ziet het nu ook aan de jeugdspeler die mee mogen doen. Die kunnen het ook allemaal nog niet aan. Eerst was het gezeur dat Ajax voor een dubbeltje op de eerste rang wilde zitten. Nu geven ze het geld uit en dan beginnen sommige mensen weer over jeugd. Die zijn nu nog niet goed genoeg en niet op elke positie loopt een toptalent rond. Marc mag van mij ook een standbeeld.Sommige aankopen zijn niet wat we er van verwacht hadden maar dat heeft elke club. Maar wat levert die man verder goed werk af zeg. Ik ben doodsbang dat als hij weg zou gaan alles als een kaartenhuis in elkaar valt. Dan gaan we weer spelers voor 16 miljoen in 4 termijnen verkopen vrees ik.

15 februari 2020 om 14:50

Ja en zo doen velen Nederlanders helaas, zeiken om te kunnen zeiken. M.a.w., het is nooit goed. Kan mij het nou schelen dat we wel eens wat miskopen hebben, boeien. Ik ga naar het stadion voor mooi voetbal en om grote spelers te zien schitteren. Daarbij is door menig persoon Alvarez (bijvoorbeeld) al afgeschreven. Hoe kan je dat nou oordelen als zijn positie nog niet eens bekend is. Is dat dan een pijl in een bepaalde richting om zo te gaan denken? Geen idee, we zien het wel. Promes was ook heel snel afgeschreven en Neres werd ook niet gezien als een speler voor Ajax. Geef ze wat tijd en we hebben gezien dat het uitstekende aankopen zijn gebleken voor Ajax. We gaan het zien met Antony. Ik hoop echt op een sensatie in de Arena. Maar ik ben in ieder geval blij dat we telkens weer barrières weten te doorbreken, i.p.v. alleen maar op safe te spelen.

nog 5 spelers erbij van gemiddeld 20 mil per stuk (keeper, linksback, back, middenvelder, middenvelder) en de selectie is compleet. deze 9 laten vertrekken voor 215 mil: onana 35, varela 5, veltman 5, dest 25, tagliafico 25, vd beek 65, marin 10, labyad 5, ziyech 40. in totaal heb je dan 85 mil in de plus een ijzersterke selectie met ruimte voor doorstroming vanuit de jeugd! selectie: keeper (basis), scherpen, kotarski - links back (basis), martinez (basis), blind (basis), mazzraoui (basis), alvarez, schuurs, pierie, back. - middenvelder (basis), middenvelder (basis), anthony (basis), eiting, ekkelenkamp, gravenberch, de jong. - promes (basis), tadic (basis), neres (basis), traore, huntelaar, babel. zelf denk ik bijvoorbeeld aan bizot op de goal, ake als back, stengs en strootman op het middenveld.

15 februari 2020 om 11:20

@kvdn Wow jij moet standbeeld krijgen als je de gehuurde Varvela voor 5 miljoen kan verkopen 😀😀😀. Zoveel spelers heeft Ajax niet nodig. Als Neres blijft ben je klaar op de flanken met Anthony, Neres, Promes en Lang. Qua middenvelders heb je maar 1 nr 10 nodig die er staat. Daarnaast alleen 1 linksback die er gelijk kan staan en keeper.

15 februari 2020 om 11:28

@mrkrillin, wie niet waagt wie niet wint Daarbij komt, wie let er nog op 5 mil meer of minder in Amsterdam Verder liggen we redelijk op één lijn al zie jij waarschijnlijk Gravenberch er al staan volgend jaar. Dat standbeeld zie ik na lang wikken en wegen toch maar van af na wat er is gebeurd met Marmeren Zlatan...

15 februari 2020 om 11:51

@kvdn hahaha. Verder ja ik zie volgend seizoen voor de 2 nummer 6 posities Gravenberch (samen met Eifting en Martinez) zeker als optie. Martinez zal basisspeler zijn. De 2e ligt open voor Eifting en Gravenberch (Eifting iets meer kans op). Daarom zie ik voor middenveld liever alleen een nummer 10 die gelijk staat. Ekkelenkamp heeft meer tijd nodig. Voor back-up 6 heb je in nood ook Alvarez en zelfs Marin (die hopelijk stappen gezet heeft dan). Seizoen erop heb je weer mogelijkheden uit de jeugd zoals Taylor bijv.

Respect voor Ajax en Overmars. Deze transfer maakt de ambities van Ajax duidelijk en het is een gouden greep als (en waarom niet) hij gaat functioneren binnen Ajax! Ik verwacht overigens ook dat een poging zal worden gedaan om Stengs te halen plus een meer ervaren middenvelder (wie zou dat kunnen zijn?)

30 mil om op de nederlandse velden te laten rennen, vind het erg veel geld en ut.isnen blijft.een groot risico hoe zoiets gaat uitpakken. Voldoende voorbeelden te noemen van de nederlandse clubs

15 februari 2020 om 11:21

@pacmen30 genoeg voorbeelden te noemen van NL clubs waar aa kopen van 30 mil mislukken? Benieuwd welke..

15 februari 2020 om 11:23

Voor Ajax is dat risico nu wat minder groot. Maar ga eens uit van het scenario dat Ajax wel slaagt.. dan wordt het voor andere clubs onmogelijk om de aankomende jaren nog aan te haken. Dat is een ander risico maar zeker eentje om rekening mee te houden

15 februari 2020 om 11:27

Er is nog een deel bonussen en een deel is voor het restant van de transferrechten van Neres, het is niet 30M voor alleen Antony he.

15 februari 2020 om 11:37

Sterker nog: als Neres 60mio oplevert zou Ajax 12mio moeten afdragen. Dat is nu afgekocht voor 7mio en dus moet je nog 5mio extra van het bedrag aftrekken en kost hij net zoveel als... Sulemany jaren geleden. Mooie deal!

Had dat bedrag dan een paar weken eerder geboden denk ik dan. Dan had je hem er nu al bij gehad. Voor die jongen ook beter. Even een paar maanden lekker meevoetballen en wennen aan Nederland en Ajax had er een extra optie bij voorin. Is voor Neres toen ook heel fijn geweest. Het wordt nogal eens onderschat die stap vanuit een land als Brazilië naar Nederland. Maar fijn dat overmars uiteindelijk toch doorgezet heeft.

Ik klap mijn handen helemaal stuk voor weer een buitenlandse aankoop,alsjeblieft Ajax blijf nou eens met je poten af van jeugdspelers bij andere eredivisie clubs deze jonge jongens krijgen namelijk op deze manier toch geen kans laat ze lekker bij hun club opgroeien waar ze zitten.maar nee, jullie gunnen andere clubs in Nederland helemaal niks meer jullie arrogantie is zo groot dat geen enkele schoen meer past.iedereen weet dat jullie de beste en rijkste club van Nederland zijn ,top zou ik zeggen goed gedaan de afgelopen jaren maar denk eens verder voor de toekomst van het Nederlandse voetbal maar volgens mij doet dat jullie ook geen bal.de komende jaren zullen er nog veel kampioenschappen te vieren zijn voor jullie .....ga zo door met je vreemdelingen legioen!!!!

15 februari 2020 om 11:48

Ik proef frustratie. Jammer

15 februari 2020 om 12:22

Nee zeker geen frustratie maar het kapot gaan van Het Nederlandse voetbal, hierboven wordt geschreven jammer dat ze in zo een waardeloze competitie spelen,prima dat je dat denkt en schrijft maar daar werk je als club zelf aan mee.als je bij andere clubs jonge spelers gaat weghalen en van velen daarna niks meer verneemt ben je bewust bezig om het voetbal de nek om te draaien.dat kan nooit de bedoeling zijn en als dat wel hun bedoeling is dan is dat heel erg voor het kijk amusement.het is leuk als je jaar in jaar uit kampioen de beker enz wint en ik vind het prima , want veranderen kunnen we het toch niet meer, en ik begrijp dat ze mee willen doen in Europa maar daarom kan je andere clubs hun opgeleide spelers wel gunnen en hopen dat deze Nederlandse jongens hun steentje bij het Nederlands elftal kunnen bijdragen de tijden dat Ajax hofleverancier was is voorbij er spelen namelijk bijna geen Nederlanders meer!!!

15 februari 2020 om 12:31

@ je weet het ni Het Nederlandse voetbal is allang al kapot, door het Bosman arrest, globalisering en commercialisering van het voetbal. Overigens halen de andere Nederlandse clubs ook spelers weg bij kleinere clubs, maar dat laat jij gemakshalve maar even buiten beschouwing. De selectieve verontwaardigheid waar jij aan leid is net zoals deze transfer "next level". De Nederlandse competitie is toch niet meer te redden, het is daarom ook goed dat er nu eindelijk eens serieus word gekeken naar een nieuwe competitie met de Belgen, wat voor clubs nog voordeliger kan uitpakken in vergelijking met het totale gebrek aan toekomst perspectief bij veel clubs. Daarnaast is Ajax ook akkoord gegaan met de Fox deal (die alles behalve gunstig was voor de club), maar die wel letterlijk de redding was voor veel Nederlandse clubs. Wat jij verwacht van Ajax is compleet onrealistisch, en zal waarschijnlijk in jouw ogen nooit genoeg zijn. Voetbalclubs zijn geen liefdadigheidsinstellingen en dat weet jij zelf ook wel, overigens maakt het mij helemaal niets uit waar spelers vandaan komen. Zolang er altijd een aantal jeugd exponenten in het eerst spelen, en verzorgd aanvallend voetbal met gezonde internationale ambities het doel zijn ben ik als Ajacied tevreden.

15 februari 2020 om 12:53

@je weet het ni: op dit moment spelen de volgende Nederlandse spelers bij Ajax: Veltman, Mazraoui, Dest, Van de Beek, Ziyech en Blind. Als invallers: Schuurs, Gravenbergh, Eiting, Timber, Scherpen. Genoeg Nederlandse spelers dus. Edit: ze spelen uiteraard niet allemaal voor Oranje, maar in een jonger Oranje-team is Ajax hofleverancier.

15 februari 2020 om 13:01

Ik begrijp je frustratie. Maar.. wat is het alternatief? Ik denk dat het probleem niets te maken heeft met de ontwikkelingen bij Ajax, het heeft meer te maken met de financiële middelen in het buitenland. De TV gelden zijn het grote probleem, in NL ontvangen clubs een fooi en in Engeland krijgen clubs 200mio aan TV rechten. Dat maakt onze eredivisie kapot en daar kan je Ajax niet de schuld van geven. Ajax wil als club wedstrijden winnen en als bedrijf winst maken. Beide zijn nodig om in Europa iets te blijven betekenen. Ajax lijkt dat net op tijd te hebben ingezien en maakt nu de slagen die andere clubs niet (meer) kunnen maken. Das jammer voor de eredivisie (ook voor Ajax) maar wel de realiteit.

15 februari 2020 om 14:57

Liever een vreemdelingen legioen waarvan ik week in week uit kan genieten, dan een team vol Nederlanders met 2e/3e rangse 'talenten'. Mij doe je er in ieder geval geen pijn mee haha.verder voetballen er nog genoeg Nederlanders bij Ajax, dus het is helemaal prima. Ik hoop zelfs dat de andere Nederlandse topclubs ook weer de weg omhoog weten te vinden. Dat maakt de competitie alleen maar sterker. Verder zouden andere Nederlandse clubs ook spelers van Ajax eventueel kunnen huren. Maakt het de competitie nog sterker .

Het is goed dat Ajax dat nu doordrukt en niet wacht tot de zomer. Nog eerst even afwachten tot het officieel wordt bevestigd .
Als je Met de grote jongens wilt mee doen dan moet je dit soort risico's en transfers maken. Hopelijk hébben ze ook al spelers op het oog voor de andere spelers die misschien vertrekken

Laten we alle verwachtingen een klein beetje temperen. Waarschijnlijk gaat hij niet de opvolger van Ziyech worden. Realistischer is dat hij de opvolger wordt van de stand-in of opvolger van Ziyech. Tuurlijk het kan een uitzonderlijk talent blijken te zijn die niet alleen goed kan voetballen maar er ook direct staat en al zo volwassen is. Maar geef hem tijd, 5 jarig contract dus als hij de voor hem bedoelde rol in 2022/2023 daadwerkelijk kan opeisen is dat helemaal prima.wel jammer dat er nu weer zoveel geld naar het buitenland gaat. De Nederlandse clubs beginnen de eredivisie steeds meer te benadelen hierdoor. Ajax dat jaren geleden besloot niet meer de hoofdprijs te willen betalen binnen Nederland maar dat wel doet in het buitenland gaat een doodsteek worden voor de competitie. Helemaal in combinatie met nu bijv. een club als AZ die liever voor minder aan het buitenland lijken te verkopen. Het is allemaal korte termijn denken, maar in een opleidingsland als Nederland die slechts in uitzonderlijke jaren een halve finale CL zullen halen, zal je toch echt ook op financieel gebied samen moeten werken om de eigen competitie te versterken. Helaas zijn clubs bedrijven, gaat het niet om het voetbal maar het geld en alleen de beloning voor het halen van CL staat zover af van de prestatie van het kampioen worden in NL dat voetbal gemakkelijk naar de rest gemakkelijk naar de achtergrond gaat.

15 februari 2020 om 13:07

Anthony is gewoon een onderdeel van het project Zuid Amerika van Ajax. Neres lijkt geslaagd en als dat met Anthony ook lukt gaan de deuren in Zuid Amerika voor Ajax nog verder open. Dat betekent meer commercie, merchandising, meer spelers die naar Ajax willen komen en meer TV gelden als Ajax wedstrijden op een commerciele wijze wereldwijd streaming kunnen worden aangeboden. Anthony is daarmee meer een project van het voetbalbedrijf Ajax en niet zozeer een opvolger van Ziyech of wie dan ook. Om die reden zal Ajax voorlopig ook nog vertrouwen houden in Alvarez omdat zijn slagen bij Ajax minstens net zo belangrijk is om dezelfde reden als hierboven genoemd.

Hij zal nooit de opvolger worden van Ziyech.
Die was een hoog niveau en elke speler is anders maar hoop dat het een verassing wordt.
Ook hoop ik dat Ajax Ihattaren haalt en omdat hij een jeugd contract heeft gaat hij zeker niet de hoofdprijs kosten lijkt mij.
Ben benieuwd daarover.

Wow, dit bericht zag ik niet aankomen. Na de eerdere mislukte poging dacht ik dat we ons kans gemist hadden, maar dit zou echt mega vet zijn.

Volgend seizoen sensatie vanaf links, sensatie vanaf rechts. 😎 Ajax/Overmars laat het geld met deze transfer slim rollen en investeert het in een Braziliaans toptalent. Win-win mocht Antony zijn werkelijke potentie waarmaken. Hij is een makkelijk passerende linkspoot vanaf rechts, technisch behoorlijk goed en met diepgang, afgaande op de livebeelden van o.a. de pre-OS. Niet 1-op-1 de opvolger van Ziyech natuurlijk, maar op termijn zeker wel als publiekslieveling verwacht en hoop ik.

Ik las al 24 miljoen, 26 miljoen en nu loopt het al op naar 30 miljoen. Zo groot is de inflatie nou ook weer niet. Ik zit nu te wachten op het volgend bericht van minimaal 50 miljoen. 😊

15 februari 2020 om 12:59

Volgens de berichten is het 16 miljoen vast, 6 variabel en 7 voor het afkopen van Neres.

15 februari 2020 om 13:53

Maar die 7 miljoen voor Neres moet je toch gewoon los van die andere akkoorden zien?

15 februari 2020 om 15:16

Eigenlijk wel. Maar het kan zijn dat Ajax het al een poosje wilde en nu de kans schoon ziet.

15 februari 2020 om 15:20

Klopt maar als je dat bedrag bij in de titel verwerkt klinkt het extremer, 30 miljoen is gruwelijk bedrag. In de praktijk is de transferwaarde waarschijnlijk 16M (de helft!) plus nog mogelijke bonussen en een losstaande overdracht van de resterende transferrechten van Neres a 5-7 miljoen (afhankelijk van de bron). Dat laatste heeft precies niks met de prijs van Antony te maken eigenlijk.

15 februari 2020 om 17:26

@Sanderk, maar door dit bedrag te noemen, geeft het sommige mensen de mogelijkheid om (fel) te reageren op het bestedingspatroon van Ajax.

Van wat ik hoor van de Brazilianen is dat Sao Paulo goeie zaken doet, enige wat ze niet leuk vinden is de verkoop van de “passe” van Neres en heb ook reacties gezien dat hij minder indruk heeft gemaakt dan Neres in zijn wedstrijden

15 februari 2020 om 13:11

Sao Paulo komt in een keer uit de financiele problemen, ver hen is dit dus een goede deal. Ajax heeft nu alle rechten van Neres in handen, levert Neres meer op dan 35 miljoen, dan verdiend Ajax dus meer dan de 7 miljoen euro die ze nu betaald hebben. Een Braziliaanse speler van 16 miljoen euro die U23 speelt, is echt niet duur.

Flink bedrag hoor als dit waar is, hopen dat hij daar mee om kan gaan. Ik ben erg benieuwd naar het Ajax van komend seizoen. Neres, vd Beek en Onana zullen weggaan (en Ziyech natuurlijk), ik ben benieuwd of spelers als Marin en Alvarez dan wat meer bij kunnen dragen.

15 februari 2020 om 14:29

Ik denk dat labyad beter is dan marin, marin heeft mij totaal niet kunnen overtuigen in de speelminuten dat hij kreeg.

Ik snap dus niet waarom ze geen boufal halen, technischer dan Ziyech en tadic in de dribbels. Kan het zelfde effect hebben als tadic die kwam ook van Southampton zonder veel renedement.

Ik snap dat elke ajacied opgewonden wordt van het bedrag en de verwachtingen die dit met zich meebrengt. Maar dit filmpje is nu niet echt overtuigend vind ik. Een paar leuke acties, ligt veel op de grond, rendement is niet te beoordelen. Zo’n filmpje kun je van elke pleintjes voetballer maken. Dus even afwachten hoe hij het daadwerkelijk gaat doen voordat ik mee ga in de euforie.

15 februari 2020 om 14:35

We moeten zeker afwachten. Maar we weten allebei dat Overmars ook geen 30M gaat uitgeven aan iemand die alleen maar wat trucjes kan.

Heb een paar acties van hem gezien en die zijn aardig vies. Het zou prachtig zijn als Neres nog een jaartje blijft om hem onder handen te nemen. Gelukkig is Danilo er ook die hem wegwijs kan maken in Adam. Ben blij met deze aankoop. Als we nog een mooie aankoop in Nederland kunnen doen, zijn we weer ff zoet.

Prima speler dan als eventuele vervanger van Neres. Ik zie toch nog steeds maar 1 speler als vervanger van Ziyech en dat is Ihatarren. Hoop echt dat Ajax gewoon de miljoenen overmaakt om hem aan te trekken (zeker wanneer CL plaatsing weer gehaald wordt). Dan hou je voorin genoeg talent.

Interessante aankoop. Al helemaal voor dat geld. Ajax heeft schijnbaar erg veel vertrouwen in Anthony. Ik hoop dat hij het waar kan maken. Ik ben benieuwd wat er nog meer gaat komen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren