Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

City twee seizoenen uitgesloten van Champions League-voetbal

Laatste update:

Manchester City is voor twee seizoenen uitgesloten van Europees voetbal, zo melden diverse Engelse media vrijdagavond. De regerend landskampioen van Engeland heeft ook een boete van dertig miljoen euro gekregen. De club heeft Financial Fair Play-regels van de UEFA overtreden en krijgt nu een loodzware straf, al gaat Manchester City zeer waarschijnlijk in beroep bij het Hof van Arbitrage voor Sport (CAS).

Het onderzoek van de UEFA naar financiële misstanden heeft enkele jaren in beslag genomen. Op basis van de bevindingen van de onderzoekers oordeelt de disciplinaire commissie van de UEFA dat Manchester City de komende twee seizoenen niet mag deelnemen aan de Champions League of de Europa League. Het onderzoek naar Manchester City volgde op publicaties van Der Spiegel op basis van informatie van Football Leaks. Bij het aantrekken van jonge spelers zouden ongeoorloofde betalingen zijn gedaan aan derden.

Toen Jadon Sancho in maart 2015 de overstap maakte van Watford naar Manchester City, hebben the Citizens volgens Der Spiegel een bedrag van 230.000 euro betaald aan zijn zaakwaarnemer Emeka Obasi. Volgens de documentatie werd Obasi officieel betaald voor zijn scoutingswerkzaamheden in Zuid- en Centraal-Amerika. In werkelijkheid zou het geld echter direct in verband staan met de overstap van Sancho. De aanvaller was destijds veertien jaar en volgens de reglementen van de FIFA mogen zaakwaarnemers niet betaald worden bij transfers van minderjarige spelers.

Een andere aantijging was dat eigenaar Mansour Bin Zayed Al Nahyan schulden van Manchester City wegwerkte met eigen geld, wat tegen de regels is. De UEFA maakt in het statement echter geen melding van de eerdergenoemde beschuldigingen. De Europese bond geeft enkel aan dat Manchester City de Financial Fair Play-regels heeft overtreden door tussen 2012 en 2016 valse informatie te verstrekken over de financiële huishouding: de sponsorinkomsten zouden bewust zijn overdreven. De UEFA spreekt van 'ernstige schendingen' van de reglementen.

Het verbod op Europees voetbal is een enorme streep door de rekening van Manchester City, dat al jarenlang droomt van de eerste eindzege in de Champions League. De club maakt dit seizoen nog altijd kans om de trofee te veroveren. Manchester City eindigde bovenaan in Groep C en treft Real Madrid in de achtste finale; die wedstrijden worden gespeeld op 26 februari en 17 maart. Als Manchester City in de Premier League in de top vier eindigt en niet Europa in mag, dan gaat het Champions League-ticket naar de nummer vijf. Op dit moment is dat Sheffield United.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
14 februari 2020 om 19:37

Pep helpt elke club financieel naar de afgrond ..... heeft inmiddels 1,2 miljard euro aan spelers uitgegeven. En ja natuurlijk word hij dan soms ook wel eens kampioen.

14 februari 2020 om 19:40

Maar mourinho heeft meer geld uitgegeven. City gaat financieel echt niet de afgrond in hoor, dat is bij bayern en barca ook niet gebeurd.

14 februari 2020 om 19:41

Want Barca en Bayern zijn door Pep naar de financiele afgrond geholpen?

14 februari 2020 om 19:44

Die gast lult maar wat en mensen nog likes geven voor deze onzin vertellers

14 februari 2020 om 19:52

Pep mag een verlanglijst opgeven.. De beleidsbepalers moeten kijken wat financieel haalbaar/betaalbaar is.. Klinklare onzin

14 februari 2020 om 20:02

@baradona is 1.2 miljard totaal van alle clubs of alleen City? Bij City heeft al meer dan 750 miljoen besteed aan spelers (terwijl basisspelers Fernandiho, Aguero, de Bruyne en Sterling er al waren en geldt ook voor selectie speler Otamani en uit jeugd Foden). Bizar veel!

14 februari 2020 om 20:09

Wat een onzin. Het is gewoon een kunstmatige topclub dat min of meer word gefinancierd door een staat. Daar kan Guardiola zelf weinig aan doen en maakt gewoon gebruik van de middelen die hem beschikbaar worden gesteld...

14 februari 2020 om 20:11

Lees je wel? Het gaat om de periode tussen 2012 en 2016. Wat heeft Pep daarmee te maken ?

14 februari 2020 om 20:36

Precies dat wordt ieder boerenlul kampioen met City. In die 7 jaar is het hem niet met Bayern gelukt en niet met City om C.L te pakken.

14 februari 2020 om 19:41

Zullen wel in beroep gaan en dan toch weer toegang krijgen. Zo erg is het anders ook niet, want onder die overschatte Guardiola deden ze toch altijd voor spek en bonen mee.

14 februari 2020 om 19:48

@El phenomeno, ze schuiven hier en daar een miljoen toe aan een arbitrage commissie en mogen komend jaar gewoon mee doen. Het tekent hoe City word geleid en mee doet. Het tekent ook Guardiola, altijd al hypocriet geweest en nu nog steeds. Tenslotte beweerde deze nog dat hij niet kon geloven dat er regels overtreden zouden zijn.

14 februari 2020 om 20:12

Sorry maar je bent wel een beetje naïef als je denkt dat Pep openlijk gaat toegeven dat er gesjoemeld is. Zelfs al zou hij dat weten. Dit gaat toch om de periode tussen 2012 en 2016 dus ik snap niet precies wat Pep ermee te maken heeft ?

Pep gaat dus sowieso weg na dit seizoen,Kinderen waren al op een school in Barcelona ingeschreven voor volgend jaar.

14 februari 2020 om 19:33

Zal wel weer terug gedraaid worden. De grote clubs en landen wordt altijd de hand boven het hoofd gehouden. Het zou tijd worden dat er zijn straf wordt uitgedeeld, maar ze durven het alleen maar in Turkije of centraal Europa.

14 februari 2020 om 19:40

Meijer, idd, wordt vast weer een hogere boete en evt voorwaardelijke straf erbij. (Als het allemaal terecht is hè, eerst dat maar eens zien, ze kunnen aardige advocaten betalen 😉).

14 februari 2020 om 19:48

Ze stappen naar het CAS dus de Uefa zal deze straf niet terug draaien denk ik? Dus we zullen het zien!

14 februari 2020 om 20:07

Wat een onzin.ac milan is recent toch ook uitgesloten.barca, Real en Chelsea hebben toch ook transfer bans gekregen.en in een verder verleden is Ajax ook wel eens uitgesloten.en na het Hijzel drama waren alle Engelse clubs zelfs voor 5 of 6 jaar uitgesloten, inclusief de clubs die er niets mee te maken hadden.juve en Olympic Marseille werden divisies terug gezet. Natuurlijk kan het CAS dit terug draaien. Maar we moeten niet doen also grote clubs nooit gestraft worden.

14 februari 2020 om 20:40

Het is veel leuker om te doen alsof grote clubs nooit gestraft worden. Wees eens niet zo een pret bederver man.

14 februari 2020 om 20:41

Die transfer bans waren toch ook een lachertje en fors afgezwakt.

15 februari 2020 om 12:40

@ bf1994 Behalve Juventus in Italië kan ik mij geen echte straffen van formaat herinneren van grote clubs, en al helemaal niet uitgedeeld door de Uefa. Een tijdelijke transferban of een geldboete die lachend word afgetikt net zoals banken en multinationals (rijke individuen) hun straffen afkopen noem ik niet echt gestraft worden

14 februari 2020 om 19:33

Is plek 5 nu dan een CL plek? Toch nog hoop voor Arsenal???

14 februari 2020 om 19:41

Nope. Zo werkt het niet. Alleen als de winnaar vd CL vijfde wordt 😉

14 februari 2020 om 19:41

Hoop het🤲🤲

14 februari 2020 om 19:43

Dat zou wat zijn zeg! Toen milan uit werkt gesloten was het wel de volgende plek. Dus ik denk dat het dan ook de 5de plek is.

14 februari 2020 om 19:44

Volgens mij werkt dat wel zo. Premier League clubs hebben nog steeds recht op 4 afgevaardigden in de CL. Als City niet mag, dan wordt die plek doorgeschoven.

14 februari 2020 om 19:45

Plek 5 is anders nog aardig ver weg.

14 februari 2020 om 19:50

Klopt Angelo, 8 punten, maar ik heb ergere achterstanden achterhaald zien worden. O.a. Ajax en City vorig jaar nog.

14 februari 2020 om 19:51

Ja, maar plek 4 is onhaalbaar. Maar plek 5 is nog enigszins haalbaar, en hoop moet je altijd houden he!

14 februari 2020 om 19:55

Haha, ik geef jullie groot gelijk hoor. Die teams boven jullie zijn ook vrij inconsistent.

14 februari 2020 om 20:08

Ja, En als de CL of EL winnaar niet bij de eerste 4 zit ook? En die kan Arsenal ook zelf nog winnen natuurlijk

14 februari 2020 om 20:40

Moet je wel plek 5 halen

14 februari 2020 om 21:39

Gat is 8 punten, maar Sheffield heeft 1 wedstrijd meer gespeeld. Zal wel weer zoals vorig seizoen gaan want al die clubs zijn erg wisselvallig. Plek 5 is lava.

14 februari 2020 om 19:47

Niet alleen pep. Ook spelers als de bruyne zullen hun opties bekijken mocht dit besluit blijven staan.

14 februari 2020 om 19:49

Madrid moet nu Debruyne halen! :D Ideale vervanger voor Modric. Lijkt mij toch dat sommige spelers wel wegwillen dan.

Nou dat is dus ook het einde van het Guardiola tijdperk

14 februari 2020 om 19:35

Ik zie gaurdiola wel blijven want nu heeft hij een nieuwe smoes waarom hij dje CL niet kan winnen.

14 februari 2020 om 19:47

Alsof Guardiola op zoek is naar smoesjes om niet te hoeven presteren. Hij wil dat ding juist graag weer een keer winnen

14 februari 2020 om 19:49

@Aadhandgranaat, willen is 1, kunnen is twee. Al vijf jaar lang lukt het Guardiola niet om in de buurt te komen. Terwijl de teams, investeringen en voorwaarden er wel zijn. Nu heeft hij tenminste een excuus behalve zijn eigen falen.

14 februari 2020 om 20:04

Ach in de CL moet het ook gewoon wat meezitten. Alsof Pep een slechtere trainer is dan Di Matteo. Vorig seizoen verliezen ze op 0. 02 centimeter van Spurs. Tegelijkertijd halen ze het absolute puntenrecord in de PL en vegen ze alles van de mat. Dat is als je het mij vraagt een veel betere, en constantere graadmeter.

14 februari 2020 om 21:36

@migi dan laat je voor het gemak alleen wel even weg dat City een penalty cadeau kreeg van de scheids tegen de Spurs. dat ze die dan vervolgens missen is hun eigen schuld maar dat ze eruit lagen lag natuurlijk niet alleen aan die buitenspelsituatie. drie keer op rij niet eens de kwartfinale van de CL overleven met de duurste selectie van Europa is natuurlijk wel een totale wanprestatie

14 februari 2020 om 22:05

Er steekt gewoon al 2 jaar geen enkel team meer echt bovenuit, buiten Liverpool dan misschien. En dat is omdat ze echt als ploeg spelen.
De Champions League winnen heeft toch met een groot deel geluk te maken. Welke tegenstander kol je in welke ronde tegen. Zit het met de scheidsrechter mee. De beste ploeg wint niet altijd, dat is de laatste jaren toch al veel gebleken.

14 februari 2020 om 22:18

Liverpool steekt er echt niet boven uit hoor,vind ze persoonlijk wel met Psg de belangrijkste kandidaat voor de Cl

Dan is pep ook weg als dit waar is

Holy shit!!! Dit is wel echt heel erg zwaar. En terecht

Bizar!
Dit is wel een goeie maar zware sanctie.

Wow, nooit gedacht (mocht het echt waar zijn)!
Goed dat er eens hard wordt opgetreden!

Poeh, de eerste keer dat de UEFA ook ingrijpt tegen de topclubs. Verrassend. Wat trouwens als City dit jaar de CL wint? Dan ben je toch normaal geplaatst voor het jaar erop?

14 februari 2020 om 19:35

Sowieso de nummer 2 en 3 vd premier league ook . Worden ze zeker weten

14 februari 2020 om 19:36

En nu niet

14 februari 2020 om 20:11

De Uefa pakt top clubs wel vaker aan toch?

14 februari 2020 om 20:18

Toch niet op deze manier? Ik denk dat elke club liever een transferban heeft dan dit. Dit scheelt voor die clubs in 2 seizoenen wel meer dan 100 miljoen aan inkomsten.

17 februari 2020 om 11:37

Volgens mij is AC milan op dit moment, zij het maar een jaar, ook uitgesloten van europees voetbal.

Die komt wel even binnen...

Wat is dit dan?? Té zwaar dit.

14 februari 2020 om 19:36

Nee joh zou tijd worden dat ze de grote jongens ook aanpakken!

14 februari 2020 om 19:40

Maar dan is dit zeer willekeurig. PSG, Barcelona en Real zijn in het verleden ook al genoemd, maar dit is echt belachelijk. Ik ga ervan uit dat dit ook allemaal niet doorgaat, maar zo wel.. benieuwd of het stadion nog steeds zo vol zit als alle sterren dan weg zijn en dr sjeik doei heeft gezegd.

14 februari 2020 om 19:41

Maar dan ook graag een grondig onderzoek naar de Spaanse clubs.. daar gebeurt ook van alles, volgens mij.

14 februari 2020 om 20:24

Misschien wel, maar op die manier kan je altijd naar het verleden blijven wijzen en verandert er nooit wat. Is natuurlijk ook te belachelijk voor woorden dat er een aantal clubs al enorm genadig vanaf zijn gekomen.

14 februari 2020 om 21:11

Dat onderzoek is er geweest 92643. En niet alleen door de uefa. Door de Europese commissie. Op aandringen van alle moraalridders met name uit Engeland. Resultaat, een verschil van 50 miljoen welke niet te verantwoorden was. Over een periode van een decennium. Bleek dus onzin te zijn.

15 februari 2020 om 10:37

Barca en Real Madrid zijn instituten, die sinds het begin der tijden topclubs zijn, totaal niet te vergelijken met zon artificiële club als City, die als een kaartenhuis zal instorten zodra de sjeik vertrekt.

14 februari 2020 om 19:37

Ach schei toch uit man gewoon zwaar terecht dit hadden ze in handen maar niet in het vuur moeten steken!

14 februari 2020 om 20:13

Te zwaar? Ze hebben de sponsorinkomsten overdreven, er is met privegeld schulden weggewerkt, ze kopen zaakwaarnemers om om jeugdspelers aan te trekken. Ik vind het nog redelijk bescheiden voor een club die enkel relevant is omdat een staat de boel financiert. Ze wouden heel snel naar de top en daar betalen ze nu de prijs voor. Wat mij betreft had de straf nog wel wat zwaarder mogen zijn...

Die zag ik niet aankomen. Pep zal dan wel weg gaan binnenkort.

Als hun dit jaar de CL niet winnen word dat dus minimaal 3 jaar wachten op de volgende kans😆

Oeff dit moet hard aankomen in Manchester en natuurlijk ook bij Guardiola. Ben benieuwd of hij er nu nog blijft zitten of misschien een overstap maakt naar bijv. Juventus.

Wow heftig pep gaat dus weg.

Nou dat is een flinke klap voor ze. Guardiola en een aantal topspelers weg dan waarschijnlijk....

Dat wordt een gigantische uitsstroom daar dan. Op deze manier staat Liverpool voorlopig met kop en schouder boven de rest van Engeland

14 februari 2020 om 19:51

Mag ook wel een keer. Wij hebben zolang moeten wachten....
Dat gat wordt heel snel opgevuld door anderen.

Wauw toch niet verwacht dat de Uefa echt zulke straffen uit zou durven delen. Zware klap voor Man City. Die zullen de regels wel flink overtreden hebben dan.

2maanden later. City succes vol in beroep, uitsluiting wordt omgezet in boete.

14 februari 2020 om 19:47

Voor Chelsea/United/Arsenal/Spurs/Sheffield is te hopen van niet dit betekent 5e kunnen worden en CL halen lijkt me

14 februari 2020 om 20:05

Hoop het zeker niet. Zie Chelsea wel bij de top 4 eindigen, denk dat het vooral voor Spurs en Sheffield een grote voordeel is. Arsenal zie ik niet 5e worden dit seizoen.

14 februari 2020 om 20:20

PL mag ook wel gestraft worden. Dit soort praktijken zijn geen uitzondering in Engeland. Geef dat ticket maar aan een buitenlandse ploeg.

14 februari 2020 om 20:03

@youngboold16 hopelijk niet! wordt tijd dat clubs goed schrikken en stoppen met die oplichtingspraktijken.

15 februari 2020 om 02:07

Tsja halveren op z'n minst zou ik nog zeggen, dan krijgen ze alsnog een jaartje wat pijnlijk zal zijn voor ze. Maar het is goed dat dit gebeurd, gewoon je zaken netjes houden en klaar. In het begin van de invoering van FFP was het begrijpelijk dat het even wennen was e.d. maar nu nog kliederen met financiële zaken is gewoon hard aanpakken. Maar ben benieuwd wat het hoger beroep teweeg gaat brengen. Zou me idd niks verbazen als het terug gedraaid wordt en zij gewoon een super hoge boete krijgen.

Wordt vast nog wel weer teruggedraaid de Uefa kennende...

Zal wel veel effect hebben op spelers hebben die wél CL willen spelen. Het kan nog zomaar een duur grapje worden. Maar hoe zeker is dit? Meestal zijn zulke berichtgevingen niet al te serieus te nemen.

Wauw, wat een nieuws! Geweldig dat er eindelijk hard wordt opgetreden door de UEFA. Vieze praktijken aanpakken, hopelijk is er nu geen uitweg via hoger beroep o.i.d. Hopelijk wordt city nu leeggeroofd door de andere topclubs!

Damn 2 jaar? Dat wordt wel moeilijk om te strijden met Liverpool nu. Die gaan maar blijven groeien en inkopen terwijl bij City een paar zullen vertrekken. Dan is het nog maar de vraag of topspelers naar City willen omdat ze geen CL spelen. Stel je eens voor dat Guardiola dan ook nog vertrekt...

Juve zal dus volgaan voor Guardiola, word dus vervolgd... Benieuwd of naast Guardiola ook een leegloop aan spelers gaat komen.

Da's inderdaad een zware! Engelse media geven ook nog niet meer info dan enkel de headline. Ben benieuwd naar het hele verhaal..

Zo dan, zware straf hoor. Hard opgetreden van de UEFA. Dit is dus sowieso einde tijdperk Guardiola. Ze zullen nu nog meer gebrand zijn om de CL dit jaar te pakken aangezien dat voorlopig dus niet meer zal lukken..

Hoger beroep en alleen een boete. Zo gaat het toch altijd. Slappe hap daar bij de uefa

14 februari 2020 om 21:30

Het hoger beroep wordt aangetekend bij het CAS, het hoogste beroepsorgaan op het vlak van sport. Dat is volledig onafhankelijk van de UEFA.

Iemand een idee wat city precies heeft ‘misdaan’?

Mogen ze dan wel dit seizoen er in blijven?

14 februari 2020 om 19:47

Lijkt me raar dat real dan opnieuw moet loten

14 februari 2020 om 19:49

Dan moeten ze tegen Atlanta en de nummer 3 van de poule tegen Valencia

15 februari 2020 om 08:50

Ja ze mogen dit seizoen nog afmaken en daarna 2 jaar 'Rust'.

Eerst zien dan geloven. Ze zullen vast wel weer ergens een uitweg vinden om wat krom is recht te praten. Het zou een flinke klap zijn natuurlijk met veel gevolgen ook voor de selectie.

Geloof er niets van uiteindelijk krijgen ze een boete en een transfer verbod

14 februari 2020 om 20:40

Juventus zou ik ook niet van opkijken aangezien men in Turijn niet zo te spreken is over het spel onder Sarri.

Daar gaat Sancho, aangezien hij CL voetbal wil spelen.

14 februari 2020 om 20:28

Denk dat hij naar United gaat.

14 februari 2020 om 20:33

Nou schams.. dan heeft die bij utd ook weinig te zoeken haha

14 februari 2020 om 20:51

Ja daar heb je wel gelijk in maar buiten Liverpool heeft hij niet echt veel te zoeken in de PL. Spurs en Leicester gaat hem niet worden, Arsenal gaat geen 120 miljoen of meer voor hem aftikken en dan blijven City, Chelsea en United over. City gaat hem ook niet meer worden. Dan blijven Chelsea en United over. BIj United hebben ze hem echt nodig en als ze naast Sancho nog een middenvelder halen hebben ze toch wel een topteam. Daarnaast is de kans op CL nu ook groter bij United. Maar het liefst heb ik gewoon dat hij bij BVB blijft of naar Arsenal komt... Dromen mag!

Zullen we bezwaar aantekenen en dan word de helft weer kwijt gescholden. Zelfde als de transferbans die zijn uitgedeeld waar ze via allemaal constructie toch door gaan met spelers halen

Je zou toch denken dat ze na 2014 gewaarschuwd waren voor deze regels. Forse straf maar werd wel eens tijd dat clubs aangepakt worden voor het smijten met geld.

14 februari 2020 om 20:17

Ik denk dat dit slechts een tipje van de sluier is. Als je ziet waar ze zich schuldig aan hebben gemaakt en hoe snel ze van een grauwe middenmoter/degradatiekandidaat naar de top 5 gingen denk ik dat er veel meer lijken in de kast zitten als ze maar genoeg gaan graven.

14 februari 2020 om 22:00

Ik ben er niet rouwig om. Manchester City heeft haar succes gekocht. Het is een plastic club. .

Dit gaat echt niet gebeuren want dan zijn clubs als Barça,Real,Psg enz de volgende

14 februari 2020 om 19:56

Verschil is dat clubs als Barcelona en Madrid mondiale merken zijn over langere tijd. Een club als City en PSG kan niet van vandaag op morgen zomaar meerdere topspelers halen met monsterlonen, aangezien hun omzet totaal niet te vergelijken vallen.

14 februari 2020 om 20:05

Barca en psg zijn niet gefinancierd door externe middelen. Kan ook niet want die zijn van de fans eigendom. Dus er is geen idioot die de club bezit en zijn oliecentjes erin pompt omdat ie zich verveelt en niets beters te doen heeft. Barca en Madrid zijn onlangs nog aangepakt voor het te vroeg aantrekken van jeugdspelerd

14 februari 2020 om 20:07

Barca en real*

14 februari 2020 om 20:19

Hoe is PSG dan zo snel zo gegroeid? Dat geld komt natuurlijk ook ergens vandaan. Edit: Las het bericht eronder te laat.

14 februari 2020 om 20:18

Dat ligt eraan. PSG zou me niets verbazen, maar ik denk niet dat Barcelona en Real Madrid jaarrekeningen hebben vervalst en sponsorinkomsten hebben overdreven. Ook denk ik niet dat ze daar privegeld hebben gebruikt om schulden weg te werken.

Regels moet je naleven... als dit klopt dan is het zo.. vind dat de uefa eens hard moet optreden ipv straffen terugtrekken of halveren

Eindelijk grijpt de bond eens in. Goed nieuws.

Wauw! Prachtig nieuws! Eindelijk worden die verschrikkelijke koopclubs aangepakt. Op naar meer!

Ongelooflijk.. zal mij benieuwen of dit daadwerkelijk doorgezet wordt, en niet zoals bij Chelsea met het transferverbod. Wel goed om maatregelen te nemen die het voetbal en de competitiviteit ten goede komen, dit zal zeker afschrikken nog eens de regels te overtreden!

Dat betekent dat de kansen van Sheffield om in de CL-groepfase te participeren aanzienlijk groter zijn geworden. Toch jammer voor City, dit betekent dat Pep weg gaat als coach (of hij moet een enorme salarisverhoging krijgen).

Had dit niet verwacht. Komt ook zo uit het niets. Vind het wel goed dat clubs nu eindelijk gestraft worden.

Jongens dit is toch allemaal voor de show! City gaat in beroep en dan word het hele allemaal terug gedraaid en speelt City gewoon Europees.

Heb zo een vermoeden dat dit niet gaat gebeuren, maar laat me verrassen.

Ach wordt ook weer teruggedraaid. Voor de buhne deze straf om te showen dat ze zogenaamd de kapitaalkrachtige clubs wel durven aan te pakken, ondertussen weten ze dat deze clubs zich met een hoger beroep vrij gaan pleiten

Dit lijkt me om twee redenen twee verschillende doodsteken. De eerste is de doodsteek in het huwelijk tussen Guardiola en Manchester City, voor zover dat huwelijk niet sowieso gestrand zou zijn in de zomer. Geen speler met ambitie zal nu naar Manchester City willen. De tweede en meer belangrijke doodsteek is die voor het Europese voetbal zoals wij dat kennen. Dit is de grootste angst van de Europese topclubs. Ik verwacht binnen nu en 12 maanden een volledig nieuw toernooi wat de Champions League zal gaan vervangen. De grote clubs van Europa vrezen deze straf al sinds de invoering van de FFP en hebben altijd de deur open gehouden om zelf een top toernooi te organiseren.

14 februari 2020 om 19:58

Had ik nog niet bij stilgestaan. Maar inderdaad, City zal nog meer duwen voor dat toptoernooi en als dat er komt zal niemand nog om de CL malen. Staan we daar met 13 nutteloze bekers ;; :D Zonder grap, denk dat dat toptoernooi er uiteindelijk wel komt helaas.

14 februari 2020 om 20:06

Dan zullen jullie net Uruguay zijn haha.. Zij wonnen in de jaren 20 van de vorige eeuw geloof ik ooit eens twee voorlopers op het WK en zetten die sterretjes ook nog heel trouw op het shirt. Ik baal er heel erg van, maar dit was wat mij betreft wel een beetje onvermijdbaar!

14 februari 2020 om 20:09

Wist ik niet, damn! Leuk weetje, als niet-Uruguyaan

14 februari 2020 om 21:36

Normaal gezien staan die twee sterren voor de overwinningen van de Uruguayaanse Nationale ploeg van de Olympische spelen van 1924 en 1928. Die zijn echt als wereldtitels geaccepteerd door de FIFA (het eerste WK werd pas in 1930 gespeeld, en ook gewonnen door Uruguay). Dat zijn trouwens de enige twee Olympische spelen die door de FIFA als wereldtitel erkend worden. De spelen ervoor speelden er namelijk amateurs en de spelen na die van 1928 was met U-23 selecties.

14 februari 2020 om 22:21

Uruguay heeft ook het Wk gepakt na de oorlog 1950 volgens mij daarvoor was het Italië 2x

14 februari 2020 om 20:20

Binnen nu en 12 maanden een volledig toernooi wat de CL vervangt? Die weddenschap durf ik wel met je aan.... wat zet je in?

14 februari 2020 om 20:26

Tientje? Ik denk dat we dan een aankondiging kunnen verwachten, niet dat we hem in 2021 al gaan spelen. De clubs zijn al langer met elkaar in gesprek, dus ik denk echt dat dit het zetje is wat de toch al vrij bange topclubs nodig hebben om een toernooi te starten wat hun machtspositie binnen het voetbal te verankert..

14 februari 2020 om 20:52

Ik hoop van harte dat je ongelijk hebt, tenzij een nieuwe competitie wordt gebruikt om de machtsverhoudingen (lees: geld) weer wat gelijker te trekken.

14 februari 2020 om 21:38

De hele opzet van de aartsconservatieve Europese top is dat jammer genoeg juist niet.

Kan iemand mij uitleggen waarom het verboden is schulden weg te werken met eigen geld? Als ik geld uit privé in mijn BV steek om eventuele schulden weg te werken wordt dat toch toegejuicht? Verder lastig om een mening te geven over onderzoeken die lopen.

14 februari 2020 om 20:01

Is gewoon een regel van de Ffp. Waarmee je in feite de grote traditionele clubs beschermt tegen de "nieuwe rijken". Uiteraard is het dan wel zo dat als de eigenaar beslist om weg te gaan morgen, de club niet meteen in faillisement valt. Stel je voor dat morgen de sjeik de stekker trekt uit Psg/city. Die zouden massaal moeten beginnen verkopen indien er geen nieuwe multimiljardair staat.

14 februari 2020 om 21:49

Bedankt voor de uitleg. Ik begrijp het. Alleen, in NL bijvoorbeeld is Ajax een NV, FC Twente een BV. Technisch gezien gewoon profit ondernemingen. Uiteraard in een vreemde branche, maar daar mag je dan toch geld in stoppen voor schulden? Hoe dan ook, ik snap je verhaal. Maar dat zijn even mijn gedachte. On topic ben ik benieuwd hoe het afloopt.

14 februari 2020 om 20:02

Omdat het een vorm van competitievervalsing is. Dit zijn gewoon clubs in de hand van staten. Daar zijn de andere clubs niet tegen opgewassen

14 februari 2020 om 20:21

Ten eerste is het staatssteun, ten tweede is het een vorm van competitievervalsing en ten derde is het oneerlijke concurrentie.

De kans lijkt me inderdaad heel erg groot fat deze straf wordt terug gedraaid. De druk op de Uefa zal in elk geval gigantisch zijn, ook van al die andere met geld smijtende Europese topclubs. Als de Uefa voet bij stuk houdt is dat ook een bedreiging voor een aantal andere toppers; er zullen er meer zijn die zo'n onderzoek vrezen. De manier waarop ze met miljoenen smijten, en twee of meer reserveteams hebben die ook uit dure topspelers (of al vroeg weg gekochte dure talenten) bestaan, is de doodsteek voor eerlijke concurrentie.

Ik ben benieuwd of de belangrijkste spelers van City blijven. Het lijkt mij dat de sterren wel allemaal in de CL willen spelen.

14 februari 2020 om 19:53

Niemand in de selectie speelt bij City omdat het een mooie club het is geen Juventus waar er nog wat trouw bleven na de degradatie

Ach, ze gaan gewoon in hoger beroep en hun straf wordt dan waarschijnlijk 2 Europese wedstrijden zonder publiek. Zo gaat dat nu eenmaal met dat soort rijke clubs die achter de schermen een behoorlijke vinger in de pap hebben bij de uefa/fifa. Ben benieuwd

Ik denk dat als er flink gespit wordt nog welmeer grote clubs een finaciele huishouding hebben waarvan geen hout klopt. Ik denk dat de Uefa meer moet gaat neuzen in de grote competities denk dat er dan de nodige lijken uit de kast zullen vallen.

14 februari 2020 om 20:22

Dit onderzoek duurde jaren dus we wachten maar af wat er wie weet wanneer nog boven water komt, toch?

Mooi zo, meteen ook het einde van de geruchten rond een transfer van Messi daar naartoe. En einde Guardiola daar natuurlijk.

14 februari 2020 om 20:21

Ja Guardiola zal wel vertrekken, op naar de volgende club met een volle bankrekening. Hele goede trainer hoor maar pakt nooit echt een uitdaging.

Prima dat ze straf krijgen maar om ze dan maar dit jaar gelijk in de halve finale te plaatsen 🙈

Misschien kan AJAX Mahrez halen als opvolger van Ziyech LOL

Dag Guardiola waarschijnlijk en meer dan waarschijnlijk vertrekken er dan ook enkele jonge ambitieuze sterspelers. Als ze inderdaad zo over hun sponsorinkomsten hebben gelogen dan is dit meer dan terecht. Hopelijk volgt psg ook, die hebben enkele jaren terug exact dezelfde trucjes toegepast. Zou het voor Madrid iig makkelijker maken om mbappe los te weken. Zou wat zijn als de traditionele voetbal adel (Madrid, Barca, Bayern, Juve) hier gebruik van maakt en alle pareltjes bij de okieclubs weghaalt

14 februari 2020 om 20:03

Ik zeg geen neen tegen De Bruyne of Bernardo Silva en zou leuk zijn om Aguero bij Barcelona te zien bij Messi. Zo een vaart zal het wel niet lopen zeker?!

Groot nieuws natuurlijk maar dit wordt 95% zeker teruggedraaid na hoger beroep. Zou vrij uniek zijn als het doorgaat.

"manchester City eindigde bovenaan in Groep C en treft Real Madrid in de halve finale"mochten ze willen dat het de halve finale is... 8ste finale ben benieuwd of deze straf echt gaat plaatsvinden! Zou in principe kunnen zeker gezien de eerdere transferverbod die aan meerdere clubs zijn uitgedeeld.

Belachelijk! Buitenproportioneel, waar hebben we het over in de corrupte UEFA wereld

14 februari 2020 om 20:47

En city heeft schone handen?

Heel goede sanctie dit! Clubs als Atlético, Ajax, Dortmund enzovoort proberen al jarenlang met goed beleid die stap richting de absolute top te zitten. Man City komt in bezit van een één of andere sjeik, die pompt er een miljard in, en zijn ineens een topclub. Zwaar onrechtvaardig natuurlijk. Ik ben benieuwd wat er van Man City overblijft.

14 februari 2020 om 20:26

Het is natuurlijk onrechtvaardig, maar ik snap niet wat dat eerste gedeelte er toe doet. Er zijn namelijk grotere clubs met vergelijkbare financiele middelen. De clubs die jij noemt lopen sowieso een beetje achter de feiten aan, want het achterland is in verhouding te klein, zeker in het geval van Ajax dat ook nog eens in een middelgrote competitie speelt. De financiele verhoudingen zijn simpelweg te groot waardoor een club als Ajax (hoe goed het beleid ook is) afhankelijk is van een gouden lichting. Spelers als De Ligt en De Jong leidt je niet op en spelers als Ziyech en Onana zijn zeldzaam en min of meer onvervangbaar. Ajax zal deze zomer weer opnieuw moeten beginnen.

Flinke straf. Ik ben benieuwd, Man City gaat nog in beroep. Maar misschien dus gewoon een concurrent minder voor Feyenoord in de CL!

Áls dit gaat gebeuren dan stijgt de UEFA in mijn achting. Tevens zou dit het einde betekenen voor ManC want geen fatsoenlijke speler die daar nog heen wil of daar nog wilt blijven. Voor de eigenaren is de lol er dan wel van af dus die trekken de stekker er uit. Ergens hoop ik er op want op die manier van een leuke club plotsklaps een topclub maken is niet de juiste manier. Voordeel voor al die aangetrokken jeugd is dat ze eindelijk een echte kans gaan krijgen.

Heerlijk nieuws, heel goed dat ze deze club en die hele City groep eens hard aanpakken. Hopelijk wordt dit de eerst FFP zaak die echt voor verandering gaat zorgen.

Uiteindelijk gewoon eigen schuld. Echter had ik dit niet zo snel zien aankomen. Kon me wel herinneren dat er een tijd geleden een topic was dat City misschien zou worden uitgesloten vanwege die transfer van Sancho, maar toen ik er vervolgens niks meer zag of hoorde dacht ik dat er te weinig bewijs was en het weer wegwaaide. En dan ook nog eens een boete, al denk ik niet dat ze daar zoveel van slag raken gezien de begroting. Ben wel benieuwd naar de gevolgen. Maar vooral voor de toekomst van Guardiola. Ik verwacht niet dat hij nog vele jaren zal blijven na deze straf en ook de kans om de CL winnen word nihil. Zeker nu Real Madrid beter in vorm is dan verleden jaar. Want dat is toch wel zo’n beetje waarvoor hij is gehaald.

Het maakt niets uit of ze uitgesloten zijn want ze komen nooit voorbij de kwartfinale. Dus misschien nog eens een paar miljard uitgeven. Pep heeft me nog niet overtuigd bij city op 1 leuk seizoen na van vorig jaar. Zonder messi wint hij niet veel meer lijkt het.

Hele zware straf. Dat word een leegloop denk ik. Vind de straf wel heel erg overdreven. Gaan vast in hoger beroep wat meer dan terecht is.

Zo een zware straf kan ik niet los zien van Brexit. Er komen wel meer spelletjes tussen EU en UK en de sport gaat daar zeker in worden meegenomen.

Hoop van harte dat dit doorgaat

Als Manchester City in de Premier League in de top vier eindigt en niet Europa in mag, dan gaat het Champions League-ticket naar de nummer vijf. Op dit moment is dat Sheffield United.

Dit staat op het einde van de tekst. Dit zou bizar zijn. Als promovendus de CL in..

Wordt eens tijd dat heel die PL onder een vergrootglas wordt gelegd. Laten we wel wezen “nietszeggende” club als Wolverhampton die heel Portugal leegrooft en een Sheffield die meer te besteden heeft dan een Ajax en Psv gezamenlijk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren