Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Sky Sports waarschuwt Hakim Ziyech na toptransfer voor ‘different animal’

Laatste update:

Nu de transfer van Hakim Ziyech van Ajax naar Chelsea is afgerond, begint ook in Engeland het speculeren. Manager Tony Pulis verwacht dat het flink aanpoten wordt voor Ziyech om het niveau van de Premier League bij te kunnen benen. De ervaren oefenmeester erkent dat de statistieken van Ziyech bij Ajax voor zich spreken, maar waarschuwt dat het afwachten is hoe de 26-jarige vleugelspits annex aanvallende middenvelder het zal doen op een veel hoger podium.

"Ik denk dat je heel, heel voorzichtig moet zijn", stelt Pulis, die jarenlang in de Premier League heeft gewerkt als manager, in het programma The Debate op Sky Sports. "Nederlands voetbal is geen Premier League-voetbal. Als je zoveel geld uitgeeft, hoop en bid je dat het goed gaat, maar er is absoluut een verschil in niveau tussen de competities. De Eredivisie is een goede competitie, en Ajax was fabuleus afgelopen jaar, maar de Premiership is een 'different animal'. Nederlands voetbal is langzamer en technischer. De snelheid en kracht waarmee in de Premiership wordt gespeeld is van een heel andere orde."

Ziyech heeft de laatste twee seizoenen in de Champions League-campagnes van Ajax een goede indruk achtergelaten, ziet ook Pulis. "Je kan geen kritiek hebben op wat hij tot nu toe bereikt heeft. Wat ik wil zeggen is: de Premier League is waarschijnlijk de beste competitie ter wereld. Die jongen gaat merken dat hij tegen veel krachtigere verdedigers komt te spelen. Het wordt interessant om te zien hoe hij zich aanpast en hoe snel dat gaat."

Voormalig spits Kevin Philips, die eveneens aanwezig is in de tv-studio, laat een positiever geluid horen. "Ik denk dat het een geweldige aankoop is", zegt de oud-spits van onder meer Sunderland. "Veertig miljoen euro, dat is tegenwoordig een schijntje. Een wide player, die op rechts speelt met een fantastische linkervoet. Hij scoort goals, hij bereidt ze voor, hij is snel, alles waar Chelsea naar op zoek is eigenlijk. Willian gaat aan het einde van het seizoen weg. Dan heb je nog Pedro, maar je hebt twee spelers nodig om dat in te vullen. Hij heeft ook de goede leeftijd."

Philips denkt dat Ziyech onder de leiding van manager Frank Lampard in staat is om de overstap van de Eredivisie naar de Premier League succesvol te maken. "Frank heeft laten zien dat hij goed kan werken met jonge spelers en ze beter kan maken. Dat is waarom ik ook denk dat de nieuwe aanwinst, de Marokkaanse jongen, goed gaat passen bij Chelsea. Frank heeft dat ook laten zien met Tammy Abraham en Mason Mount, die allebei de overstap hebben gemaakt vanuit de Championship, wat een enorme stap voorwaarts is."

Gaat Hakim Ziyech het waarmaken bij Chelsea?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Los van dat ik vind dat de premier league experts altijd overdreven doen over het niveau van de premier league zegt hij eigenlijk alleen maar goede dingen, en geeft die ook aan dat hij denkt dat ziyech een succesvolle overstap gaat maken.

14 februari 2020 om 17:00

Precies, CL is van hoger niveau (zeker de knock-out fase) dan de PL (en elke andere willekeurige competitie). Daar heeft hij het ook laten zien, en daar gaat hij wel erg snel aan voorbij.

14 februari 2020 om 17:03

Ja een handjevol wedstrijden en vergeet niet dat het niet elke wedstrijd top was wat hij liet zien bijv tegen Valencia en juve. Het gaat daarnaast om dat de PL intensiever is en het is elke week volle bak dat is die echt niet gewend. Na een seizoen als vorig seizoen wist die amper iets te laten zien op de africa cup. We zullen zien of die top kan presteren elke week.

14 februari 2020 om 17:22

Een handjevol wedstrijden? Die kerel is in elke europese wedstrijd nooit door een ondergrens gezakt! Geen enkele speler speelt elke wedstrijd weergaloos. En zelfs in die 2 wedstrijden die jij noemt was hij zeer belangrijk.

14 februari 2020 om 17:24

naar CL wedstrijden kan je elke keer toeleven en je opladen. in de PL moet je het wekelijks laten zien dus ik kan wel begrijpen dat dat lastiger kan zijn. ik denk wel dat Ziyech het daar red mat zijn kwaliteiten maar dat het tempo en de intensiteit hoger liggen dan in de Eredivisie lijkt me duidelijk

14 februari 2020 om 17:59

@4ever4ajax: dat is wel een heel simpele vergelijking. PL is veel fysieker en spelen veel meer wedstrijden, dat is wel even andere koek dan je kunnen opladen voor een paar CL wedstrijden. Ik hoop dat Ziyech de fysiek hiervoor kan krijgen, dat zal zn grootste uitdaging worden denk ik

14 februari 2020 om 18:19

Technisch - tactisch is de CL van een hoger niveau. Fysiek is de premier league een stuk zwaarder.

14 februari 2020 om 19:25

different cookie zal hij bedoelen

15 februari 2020 om 04:45

Alleen maar goede dingen zegt hij? Hij zegr dat lampard goed met jonge jongens om kan gaan en dat daarom zyech wel zou slagen hahah zyech is eerder eem vedette dan een jonge jongen.

We gaan het zien, ik ben erg benieuwd hoe Ziyech het daar gaat doen. Tegen Chelsea in de CL had hij in elk geval niet veel moeite om zijn stempel te drukken. Sowieso vind ik dat het niveau van het Engelse voetbal vaak een beetje overdreven wordt, fysiek is het zeker aanpoten, maar op andere vlakken valt het soms nog wat tegen.

14 februari 2020 om 16:42

In de tweede wedstrijd ja, in de eerste wedstrijd had Alonso hem in z'n broekzak.

14 februari 2020 om 16:49

Toch gaf Ziyech een assist op de 1-0 die onterecht werd afgekeurd.

14 februari 2020 om 16:55

Het niveau vd PL wordt zeer,zeer zeker Niet overdreven: De intensiviteit, en snelheid maken het enorm lastig om het technische en tactische te laten excelleren; Je kunt dus wel een technisch briljante voetballer zijn zoals Ziyech, maar voordat je daar gebruik kunt maken moet je eerst de intensiviteit en snelheid vd spel de baas ziin. Het is nog een redelijk groot vraagteken of Ziyech in staat is om dat te gaan doen, ik verwacht een heel moeilijk eerste half jaar voor hem.

15 februari 2020 om 04:50

Maakt echt niet meer zoveel uit hoor. Pep laat zijn ploeg bijv op zijn spaans spelen en d silva zou nooit slagen in de PL. Liverpool speelt op zijn Duits. Er zijn zoveel spelers zonder goede fysiek geslaagd daar D silva Eriksen Mata noem ze maar op. Met die buitenlandse trainers daar allemaal maakt PL BL of PD niet zo heel veel meer uit.

14 februari 2020 om 16:59

Juist omdat het fysiek zo aanpoten is en het tempo en intensiteit zo hoog liggen, vallen andere aspecten tegen. Er is simpelweg soms niet genoeg tijd om het juiste te kiezen. De perfecte voetballer bestaat niet

14 februari 2020 om 17:22

Precies dat, ze maken alles zo mooier als het is. Zo hoogstaand is het niet. Enkel wat je zegt, erg fysiek en een hoog tempo wat betreft intensiteit. Daarmee lijken ook de mindere teams erg goed te zijn, los van het feit dat ze allemaal super veel geld te besteden hebben. En ook wat Pulis hier zegt, oke hij heeft een punt, vooral om de hoge verwachtingen te temperen, maar hij moet niet doen alsof de PL een gigantische league is. Bedoel hoeveel spelers vlammen daar meteen van allerlei competities. Genoeg voorbeelden, Bergwijn net zo. Eerste match meteen een sterk optreden tegen City notabene. Het belangrijkste aspect blijft staan en dat is of een speler past in een team, in een bepaalde spelsysteem, het vertrouwen krijgt ja of nee. En ook dat geldt straks voor Ziyech. En onder Lampard en het voetbal dat Chelsea speelt met prima spelers kan dat gewoon goed uitpakken. Maar uiteindelijk is het uiteraard gewoon afwachten zoals altijd met elk speler dat zo is.

14 februari 2020 om 17:58

Bergwijn als voorbeeld nemen is wel echt heel makkelijk hoor. Bergwijn maakte inderdaad een mooi en goed doelpunt. Maar verder had hij en tottenham niks in te brengen tegen city tot en met de rode kaart. Daarnaast benoem je niet dat Bergwijn na 60 min werd gewisseld omdat hij uitgeput was.

14 februari 2020 om 18:05

Genoeg andere voorbeelden. Maar welk team is wel de betere tegen een City in de PL? Het gaat erom dat Bergwijn er stond (die overkwam van de Eredivisie), hij verdedigde prima mee en kon de tempo en intensiteit aan. Dat zijn tekenen dat hij het aankan terwijl hij maar een paar dagen was bij de Spurs, komende van de Eredivisie. En dan nog had hij een leuke actie en een heerlijke goal. Dus ja lijkt me een prima voorbeeld.

14 februari 2020 om 18:29

Het premier league verhaal tot op zn kern is altijd “a rainy night in stoke” hahaha. “Intensiteit, hard, snelheid” hoor weinig van tactiek en techniek. Ik geloof sowiezo niet in die stereotypes van competities. Want toen de spaanse hegemonie op zn hoogsts was met barca van guardiola en later madrid werd er veel door journalisten geclaimed dat de engelse voetbalschool verouderd was en de vertrouwde kick en rush weg moest gaan. Het word echter nog steeds om die kern redenen zo hooggeprezen. Technische voetballers zijn altijd beter dan pure harde houthakkers. Het is even bijstellen op intensiteit. Maar intensiteit is makkelijker bij te stellen dan techniek

14 februari 2020 om 18:32

Ik snap je punt maar vind Bergwijn ook geen erg goed voorbeeld op dit moment. Omdat niemand kan ontkennen dat Ziyech sterk kan spelen tegen Engelse ploegen, aangezien hij dat zelf al heeft laten zien tegen Chelsea. Als een speler uit de Eredivisie volledig gemotiveerd aan een match tegen een PL-ploeg begint, is de kans groot dat er veel spelers uit de Eredivisie eens een goede match kunnen spelen. De vraag is of Ziyech, en ook Bergwijn, zo een goede prestaties met regelmaat kunnen blijven herhalen in de PL. Door de hogere intensiteit van de PL in vergelijking met de Eredivisie is dat nu eenmaal niet vanzelfsprekend, zeker niet voor aanvallende spelers. Ik denk niet dat je Pulis er hier van kunt beschuldigen dat hij de PL mooier maakt dan dat het is. Het is nu eenmaal gewoon moeilijker om elke week top te zijn in de PL dan in de Eredivisie, op dat vlak is het dus 'a different animal'.

15 februari 2020 om 05:00

Tsja 20 teams ipv 18 dat zijn toch weer 4 wedstrijden extra plus een 2e beker ook max 6 wedstrijden extra en clubs van een hoger niveau bijna allemaal maar daarentegen heeft chelsea een stuk of 25 A spelers voor het roulatie systeem. Dat zal nog het meeste wennen zijn voor zyech dan weer op 10 dan weer op rechts en die wedstrijd erop op de bank. Bij ajax kun je lekker vasthouden aan een basis 11 en vastigheden kneden maar bij Chelsea moet je wel rouleren. Daarom zie ik ajax aansluiten bij de structuele europese top. Ten eerste hoef je geen 25 A spelers elke maand uit te betalen (daarom maakt het niet uit dat engelse clubs meer tv gelden krijgen) en je kunt beter werken aan vastigheden in je elftal.

Snap zijn punt wel, maar ziyech heeft het ook tegen de topteams gedaan in de CL. Hij zal nu wekelijks meer tegenstand krijgen maar dat kan zeker aan qua loopvermogen. Onderkant premier league is nou ook weer niet super niveau. Denk dat hij niet perse aan het niveau moet wennen maar vooral aan zn nieuwe medespelers en misschien een andere rol

14 februari 2020 om 20:07

Ik verwacht eigenlijk ook dat het publiek aan hem moet wennen. Dat heeft in Amsterdam ook een goed 1,5 a 2jr gekost voordat hij door iedereen onarmd werd. Dat komt door het grote risico dat hij in zn spel legt. Als dat even niet loopt komen zelfs passes over 5 meter niet aan. Het is maar de vraag hoe het publiek er mee omgaat en zijn medespelers die van een hoger niveau zijn dan wat er waarschijnlijk volgend jaar bij ajax rondloopt.

Logisch dat Pulis zoiets zegt...die heeft een hekel aan technisch begaafde spelers met flair en ziet liever een speler als Rory Delap halve corners het veld in slingeren.

14 februari 2020 om 17:02

gnabry knaagt nog steeds enorm aan me

Joh, dat de Premier League fysiek is, is oud nieuws. Ook Hakim zelf weet dondersgoed dat dit zo is, en weet ook waar hij aan begint nu hij naar Chelsea vertrekt. Tja, de term 'fysiek'. Het is maar hoe je er mee om gaat in de duels. Kijk eens naar vergelijkbare type speler zoals Riyad Mahrez en Mesut Ozil. Die komen er voetballend altijd uit. Zo zal Hakim dit ook gaan doen.

Elke speler moet bij een switch naar de PL fysiek aan de bak, maar spelers als Eriksen, Tielemans en de Bruyne hebben het ook gered. Vind die laatste 2 de beste voorbeelden van hoe het moet, want die zijn gigantisch gegroeid over de laatste 1 a 2 jaar. qua kracht en energie.

14 februari 2020 om 18:22

Maar die haaden wel het voordeel dat ze als jonge talenten gingen, ziyech is 27 en kan niet zo veel stappen meer maken als die spelers.

17 februari 2020 om 09:45

Dude, vroeger gingen spelers altijd pas op deze leeftijd naar het buitenland en werden ze beter. Ryan Babel maakte de laatst 2 seizoenen ook stappen, terwijl iedereen hem vergeten was. Ik geloof zeker dat spelers deze stappen kunnen maken.

Dat opgehemel van het engelse voetbal wordt zo overdreven. Ja, eerlijk is eerlijk, een groot deel van de spelers daar kan harder rennen en harder schoppen en is sterker / groter. Maar dat hele grote deel heeft evenveel techniek en inzicht als ziyech in zijn linker teen. Als je het spelletje snapt, als je voetbal gogme hebt en als je slim bent, dan kan je kleiner, langzamer en minder sterk zijn en nog een van de beste in engeland.

15 februari 2020 om 01:55

Precies, men doet net alsof de PL een andere sport is. Het is en blijft voetbal en dat kan en begrijpt Ziyech beter dan de meeste voetballers.

Tempo is hoog en het spel is fysiek, maar om nou te zeggen dat het niveau in de PL zo hoog ligt... Het linkerrijtje is natuurlijk van een prima niveau maar de mindere ploegen kunnen er vrij weinig van, honderden miljoenen ten spijt.

14 februari 2020 om 17:47

Dat is echt onzin! Elk jaar strijden er andere ploegen tegen degradatie. Kijk eens naar de uitslagen dan zie je minimale verschillen tussen het linker en rechterrijtje en zelfs tussen de bovenste 5 en onderste 5 eindige de wedstrijden meestal in minimale verschillen qua uitslag.

14 februari 2020 om 18:14

Even iets genuanceerd, dat andere ploegen tegen degradatie spelen elk jaar, zegt net zo hard dat het niveau hoog kan zijn als dat het laag kan zijn. Daarnaast zijn wedstrijden tussen top 5 en onderste 5 ook andere wedstrijden. Een liverpool speelt zo’n wedstrijd heel anders dan als ze tegen city spelen. Arsenal speelt heel anders tegen een nummer 18 dan tegen united of chelsea. Zo’n wedstrijd is voor liverpool ook een soort van “tussendoortje”. Punten pakken en zo min mogelijk energie verspillen. 2-0 is net zoveel punten waard als 8-0. Zeg niet dat het altijd zo is, maar als je de intensiteit ziet die in een wedstrijd wordt gegooid, dan neigt het daar toch vaak wel naar.

14 februari 2020 om 18:39

Dan adviseer ik jou om toch eens wat vaker Engels voetbal te kijken. Laat ik het zo zeggen in Engeland kan iedereen van iedereen winnen. Dit is in Spanje, Frankrijk en Italië normaliter niet zo.

14 februari 2020 om 20:08

In de Eredivisie wint RKC ook van Feyenoord en Willem II van Ajax. Ik vind qua veldspel de PL prima, maar ook niet meer dan dat. Spaanse ploegen spelen aantrekkelijker en Italiaanse ploegen zijn tactisch vaak sterker. De PL is niet perse zwakker maar ook zeker niet sterker dan bijv La Liga en de Bundesliga. Het is vooral een hogere intensiteit en zonder winterstop ook gewoon zwaarder. Dus wel de moeilijkste competitie denk ik.

zoals kevin philips al zegt is zyiech voor een schijntje gehaald en dat is natuurlijk ook zo. en chelsea loopt weinig risico door zyiech aan te trekken. ook zal zyiech het niveau wel aankunnen ook al word het heel moeilijk.

14 februari 2020 om 17:13

40 miljoen...is dat een schijntje ? Het gat hier niet over 4 miljoen he. Daarbij is het altijd een lotterij om de stap van eredivisie naar pl te zetten.

Op fysiek vlak moet ziyech nog vooruitgangboeken maar de rest heeft hij zeker mee...ben benieuwd of het hem gaat lukken daar.

Als ik kijk naar alle Eredivisie spelers die naar de PL zijn gegaan de afgelopen decennia dan hebben er veel meer het wel gered dan niet. Ook zat die bij de top van de PL behoorde.

Wel grappig dat al jaren de beste spelers in de Engelse competitie geen fysiek sterke spelers zijn.

Ik denk dat Ziyech het nog weleens heel zwaar kan gaan krijgen. Een paar wedstrijdjes leuk spelen in de CL is niet te vergelijken met wekelijks spelen in de sterkste competitie van de wereld. Mensen denken veel te gemakkelijk hierover. Kijk maar naar De Ligt en De Jong die hebben het ook verre van gemakkelijk.

15 februari 2020 om 01:58

Een paar wedstrijdjes? Man dat waren wedstrijden op het allerhoogste niveau in het mondiale voetbal. En daar blonk hij vaker wel in uit dan niet. Ook in de PL wordt dezelfde sport gedaan, men doet net alsof er een andere sport daar wordt beoefend. Het blijft voetbal en dat kan en begrijpt Ziyech beter dan de meeste voetballers.

15 februari 2020 om 06:58

Inderdaad, een paar wedstrijdjes. Vaker blonk hij niet uit dan wel. Ik snap best dat jij alleen die wedstrijden onthouden hebt waarin hij uitblonk en dat waren er echt niet zoveel als jij doet voorkomen. Ziyech zal echt moet werken aan zijn omschakeling want zoals hij nu vaker zijn man laat lopen kan in de PL echt niet. Leuk dat Ziyech zo opgehyped wordt maar eerst zien dan geloven.

17 februari 2020 om 10:06

Jij hebt de laatste 2 jaar duidelijk Ziyech niet gevolgd als je zegt dat hij constant ze man laat lopen, deze man maakt juist meters dat is niet normaal. Conditioneel ijzer en ijzersterk, plus voert altijd zijn verdedigende taken uit. Denk dat jij in de war bent met de Ziyech van Twente of misschien ben jij wel stiekem Kenneth Perez.

Ben een groot Ziyech fan, maar er is wel 1 ding dat mij zorgen baart. Volgens de stats weegt hij slechts 67kg en is hij 1.81m. Hij moet zeker spiermassa aankomen om mee te kunnen in de PL. Hij heeft natuurlijk in de CL bewezen dat hij een hoog niveau aankan, alleen is de PL wel wekelijks. Voor de CL hoef je je als Eredivisie speler maar incidenteel op te laden. Een Salah ziet er klein en dun uit maar als hij zijn shirt uittrekt zie je een afgetraind lijf dat hij nodig heeft om die grotere en sterkere verdedigers van zich af te schermen. Dus als ik Ziyech was zou ik een personal trainer aannemen om mij klaar te stomen voor het komende seizoen. Hij hoeft geen spierbundel te worden natuurlijk, maar hij heeft zeker wat extra spiermassa nodig. Veel spelers hebben iets vergelijkbaars gedaan: een personal trainer nemen in overleg met hun club. Een Memphis werd als fysiek beschouwd in de Eredivisie maar in de PL stelde zijn fysiek vrij weinig voor. Hetzelfde geldt nu ook voor Bergwijn, die zat er na 60 minuten volledig doorheen in zijn eerste wedstrijd.

14 februari 2020 om 18:20

Kevin de Bruijne 1.81 en 68 kilo volgens de stats. Bernardo silva 1.73 en 65 kilo. TAA 175 en 69 kilo. Zat spelers die niet volledig spier zijn en op slimheid en energie wedstrijden kunnen bepalen. Uitzonderingen zijn er altijd toch.

14 februari 2020 om 19:15

@jdg84 precies zegt niks. Salah en Mane zijn bijvoorbeeld ook maar 1,75 en wegen 70 en 69 kilo. Het is niet alsof je langer bent in de Premier League en zwaarder qua gewicht dat je dan ineens veel beter bent of wendbaarder. Crouch heeft ziek veel goals gemaakt in de PL en was met 2.02 zelfs geloof of niet maar ook maar max 69 kilo.ziyech gaat gewoon zijn best doen bij Chelsea, meer kan hij ook niet. T is ook gunstig voor hem dat Willian en Pedro al in de 30 zijn en Chelsea 30 ers alleen nog maar jaar contracten geeft, daarom zijn bijvoorbeeld Cahill en Luiz ook vertrokken.

Man pff over half jaar pas. dit is echt vermoeiend was met Frenkie ook zo. ik kan haast niet wachten op zijn eerste debut wedstrijd van Chelsea. Aan de andere kant heb ik hekel aan Chelsea. Toch in ieder geval een lichtpuntje wetende dat hij er is, basis of niet ik ga zeker Chelsea/Ziyech volgen.

De kunst in de PL is het spel te vertragen en tempowisselingen toe te passen. Daarom had Ajax in het verleden vaak succes tegen Engelse teams, het vereist een surplus aan techniek.
Alleen Liverpool kan beide op dit moment technisch voetbal op tempo maar slim is t niet. Temporiseren en tegenstander wegtikken kan echt ook in de PL zeker als die dravers wat vermoeider zijn.
Nouja, dat komt nog wel s daar

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren