Neymar wekt grote verbazing in Parijs: ‘Wat voor spelletjes speelt hij?’

Vrijdag, 14 februari 2020 om

Terwijl niemand bij Paris Saint-Germain duidelijkheid heeft of Neymar komende dinsdag kan aantreden tegen Borussia Dortmund, meldde de flamboyante stervoetballer zich donderdag in alle vrolijkheid voor een modeshow in Düsseldorf. Het nieuws leidt tot grote verbazing in de Franse media. "Wat voor spelletjes is Neymar aan het spelen?", zo vraagt Le Parisien zich af.

Neymar was donderdagavond als uithangbord van het kledingmerk Replay in Duitsland, terwijl hij zich volgens Le Parisien beter zou kunnen bekommeren om zijn herstel. De 28-jarige Braziliaan is revaliderende van een ribblessure, die hem al sinds 1 februari aan de zijlijn houdt. "Het evenement mag dan al weken gepland zijn, en zijn status als voetballer pleit hem niet vrij van contractuele verplichtingen, maar dit kwam toch wel op een heel ongeschikt moment", schrijft de Parijse krant.

Dit bericht bekijken op Instagram

@replay day ?????????? my capsule NJR ?? @gilcebola

Een bericht gedeeld door ene10ta Érre ???? ?? neymarjr (@neymarjr) op

De krant roept in herinnering dat Neymar zijn 28ste verjaardag twee weken geleden ook al uitbundig vierde. "Neymar vierde zijn verjaardag in een trendy club in de Franse hoofdstad, in gezelschap van ongeveer twintig van zijn teamgenoten. Een feest dat, slechts 48 uur na de wedstrijd tegen Nantes, tot gefronste wenkbrauwen leidde. En dan had de Braziliaan de avond voor het duel met Nantes zelf ook nog een ribblessure opgelopen."

Aanvankelijk werd gedacht dat Neymar snel hersteld zou zijn van zijn kwetsuur, maar inmiddels zijn er twijfels over zijn meespelen tegen Dortmund in de achtste finale van de Champions League. "Ik weet niet honderd procent zeker of hij kan spelen", zei trainer Thomas Tuchel eerder. "Was dat gerelateerd aan de aanhoudende pijn van zijn ster, of aan diens nevenactiviteiten?", vraagt Le Parisien zich af.

"Zeker is wel dat Neymar sinds zijn komst drie van de vier wedstrijden om de achtste finale heeft gemist en dat hij zich niet op een zeer professionele manier voorbereidt op de volgende." In Neymars eerste seizoen bij PSG gingen de Fransen er al in de achtste finale uit tegen Real Madrid. In de uitwedstrijd in Spanje ging Neymar met PSG met 3-1 onderuit, terwijl de Zuid-Amerikaan de return in Parijs (1-2 nederlaag) aan zich voorbij moest laten gaan door een voetblessure. Vorig jaar tegen Manchester United miste hij zelfs beide wedstrijden door een enkelblessure.



Gerelateerd

Meer sportnieuws

59 reacties (laatste reactie door bf1994)

Dat er nog journalisten/mensen verbaasd zijn over dit soort dingen bij Neymar😂😅

14 februari 2020 om 15:45

Barcelona mag m hebben

14 februari 2020 om 16:14

Ik zal superblij zijn als hij weer naar Barcelona komt. Zijn activiteiten interesseren mij niet wat hij buiten uitvoert. Binnen tussen de lijnen staat hij samen met Messi gegarandeerd voor succes. Is al eens bewezen en kan in mijn ogen 'nog 'n keer' bewezen worden.

14 februari 2020 om 16:26

Bwa Barca had toch beter Ziyech gehaald dan...

14 februari 2020 om 16:30

Dat ziyech verhaal zit je echt diep he hahaha. Ziyech zijn positie is al bezet door messi. Of laat ik eerder zeggen zijn rol in het elftal. Ziyech wil de creatieve bron zijn. Moeilijk on twee links benige spelers die vanaf de rechterkant te komen in een elftal te plaatsen

14 februari 2020 om 16:48

Nee hoor zit niet diep want vind het een heel goede voetballer. Ik zag alleen dat er in dit nieuwsbericht nog geen Ziyech vermelding was, vandaar...

14 februari 2020 om 15:50

Hij blijft in herhaling vallen met zijn slechte gewoontes. (voor de slimmeriken op vz zit er een dubbele lading in de grap)

14 februari 2020 om 16:11

Dit krijg je er allemaal bij als je neymar haalt. Dat weet je toch al toen je hem ging halen.

14 februari 2020 om 16:25

PSG heeft hem al die vrijheden gegeven bij ontvangst. Ze hebben het er zelf naar gemaakt. Ze hebben hem niet alleen maar met zakken geld verleid.

14 februari 2020 om 16:35

Het is geen verbazing, maar gewoon onrust willen creëren. Nou is Neymar ook niet mijn favoriete persoonlijkheid in de voetballerij maar met een ribblessure kun je prima naar een modeshow en ook gewoon je verjaardag vieren. Het is niet alsof hij op krukken loopt.

Nu heeft PSG hem het hardst nodig, en dan heeft ie een ribblessure? Maar wel lekker je eigen feestje uitbundig vieren en bij een modeshow aanwezig zijn. Ik ben blij dat Zidane onze voorzitter van deze Neymar heeft weten af te praten. Hoe kan je als barcelona zijnde hiermee nog aan de haal willen gaan? Ik weet niet of je het risico in Neymar nog wel kan overzien als je hem aantrekt

14 februari 2020 om 15:50

Zal dit niet gewoon komen omdat hij het totaal niet naar ze zin zal hebben in Frankrijk? Misschien als hij weer bij een club naar zijn hart zit dat hij weer meer voor het voetbal gaat leven.... Maarja dan is het inderdaad heb je er als club zoveel geld voor over.

14 februari 2020 om 15:53

Hoe je het ook wend of keert na Messi & Ronaldo zijn er op dit moment geen betere aanvallers dan Neymar. De beste van zijn generatie. Die zou voor iedere ploeg op aarde een grote aanwinst zijn. Dus ook niet raar dat Barcelona hem terug wilt halen. Hij heeft misschien rare trekjes maar je krijgt er veel meer voor terug.

14 februari 2020 om 15:55

Zijn collega vergeten mbappe? Aguerro is een klasbak. Lewandowski is één van de dodelijkste in de 16.

14 februari 2020 om 16:01

Tja dan mag je als barca fan ook nooit meer met de vinger wijzen als een speler van een andere club rare fratsen uithaalt. Barcelona heeft sowieso alle principes al over boord gegooid toen zij een revicidist als Suarez in de armen sloten. Keur je dit soort gedrag goed, dan houdt het nooit op. Neymar doet dit soort dingen, omdat hij weet dat er toch weer clubs, zoals Barcelona, interesse zullen tonen. Waarom zou die daarom veranderen, hij vindt zichzelf een soort van God en gedraagt zich hier ook naar. Principes zijn er in deze wereld nauwelijks meer.

14 februari 2020 om 16:01

Agüero en Lewa worden beide 32 dit jaar, dus daar ga je niet meer in investeren.

14 februari 2020 om 16:05

Neymar is duidelijk van een hoger niveau dan Mbappe dat laat hij duidelijk zien. Mbappe is een “one trick pony” namelijk een gigantische snelheids duivel Neymar is zo veel meer.

14 februari 2020 om 16:11

Mwah, z’n rendement is prima voor een “ one trick pony”, Robben was ook een “ one trick pony “ maar die trick werkte wel iedere keer

14 februari 2020 om 16:12

Ik zie dat je het tussen aanhalingstekens hebt gezet, maar alsnog moet ik er wel even wat over zeggen. Mbappe is zoveel meer dan een snelheidsduivel. Of is het eigenlijk een wat langere Walcott?

14 februari 2020 om 16:20

@puntnaarachter zo veel is er niet aan de hand hier. Weet niet wat zn afspraken met de club zijn, een tripje naar duitsland voor een kledinglijn beinvloed je ribblesure herstel niet. Een voetballer is geen bezit he, het is een mens met een eigen wil. Fans mogen dit af en toe wel inzien. Het is niet zo dat hij met een gebroken been aan het breakdance is in een club

14 februari 2020 om 16:22

Neymar kan met zijn minuten/goal ratio bij PSG de zelfde cijfers overleggen als Mbappe, maar is ook nog eens spelmaker en spelbepaler. Dan vind ik Neymar beter, dan laten we zijn geweldige doelpunten gemiddelde bij Brazilie ook even achterwege.

14 februari 2020 om 16:34

Ik val ook niet expliciet op dit hoor, maar over heel zijn houding, zowel binnen als buiten het veld. Heeft hij zin om iets te doen, dan doet die dat omdat hij weet dat er toch geen consequenties volgen. Volgend jaar zit die gewoon weer bij zijn zus op verjaardag, dat geef ik je op een briefje. Zolang hij wordt behandeld met de mantel der liefde; omdat die zo goed kan voetballen, ga je dit soort dingen houden. Dat is mijn punt. Overigens lijkt mij een bezoekje en een feestje niet bevorderlijk voor je ribblesure, maar dat terzijde. En een voetballer is dan geen bezit, maar het is ook niet te vergelijken met een werknemer in het bedrijfsleven. Hij vertegenwoordigt een club, waarin zijn geval miljoenen mensen fan zijn. Dat hij bijvoorbeeld na een wedstrijd wilt stappen, moet die echt helemaal zelf weten, maar als je geblesseerd bent, hoor je er alles aan te doen om fit te worden. Wat een speler in zijn vrije tijd doet als die fit is, moet die echt helemaal zelf weten.

14 februari 2020 om 16:51

Volgens mij ga je voorbij aan het punt van fit zijn? Als hij geblesseerd is doet die allemaal leuke dingen, maar bevoordelijk voor zijn herstel is het niet, en daar gaat mij het om. Daarom doet die dus gewoon wat die leuk vindt als die geblesseerd is, omdat niemand hem tot de orde roept. Wat hij doet in zijn vrije tijd als die fit is, en zolang die blijf presteren, moet die echt allemaal zelf weten. Maar als jij werk hebt waar er van je wordt verwacht dat jij fysiek 100% fit bent moet je dat ook zijn, ben je dat niet? Dan moet je er alles aandoen om fit te worden.

14 februari 2020 om 18:57

Je hebt gelijk ik ging het punt voorbij. Wat ik probeer te zegen is dat neymar zijn leven buiten het veld geen slechte invloed heeft gehad op zijn "performance" binnen het veld. Elke blessure die neymar op is gelopen is in een wedstrijd gebeurt dus die tijd die hij afwezig is kan je niet aanrekenen op zijn levenstijl buiten het veld want zelfs als hij een engel was buiten het veld was hij nog steeds die blessures opgelopen. . Daarnaast is het elke wedstrijd vuurwerk dat hij speelt .

14 februari 2020 om 16:10

Ja, gelukkig heb je in plaats van Neymar een Hazard met overgewicht en geen speelminuten die voetbal ook als een hobby ziet, maar dan ook nog niet presteert in de CL. Over risico's gesproken.

14 februari 2020 om 18:28

Eens. Het is ook onzin dit. Hij zal gewoon spelen. Ik denk dat dit gewoon een strategie is.

14 februari 2020 om 19:08

Ik zie niet in hoe een avondje in duitsland een strategie is ahhaha

14 februari 2020 om 19:15

Dinsdag is de wedstrijd in Duitsland, hij bereidt zich alvast voor natuurlijk, strategische man die Tuchel hoor😃

Geweldige voetballer met een vreemd karakter

Brazilianen houden echt van het leven. Iets teveel vaak, helaas.

14 februari 2020 om 15:56

Hij houdt van verjaardagsfeestjes van zichzelf en die van zijn zus.

14 februari 2020 om 16:04

Dat is ook zeker een deel van dat leven waar ik het over heb. Hahah

14 februari 2020 om 16:03

Ach, wanneer moet hij anders genieten van het leven? Op zijn 40e na zijn carrière? Hell nah, hij is in zijn 20s en is stinkend rijk. De beste en de fitste jaren van een mens. Met zoveel geld en talent kan hij het zich echt wel veroorloven om af en toe lekker los te gaan. Hij heeft schijt aan club en fans wat dit betreft. Geef hem eens ongelijk.

14 februari 2020 om 16:05

Ik snap hem wel en ik snap zijn club ook. Is superfrustrerend als je 200 miljoen hebt neergeteld voor iemand die misschien 50 procent geeft. Geef hen eens ongelijk.

14 februari 2020 om 16:10

Onzin dat Neymar maar 50 procent geeft. Hij is vanaf dag 1 dat hij daar aankwam de beste speler in de competitie. Daarnaast weet je dondersgoed als club wat je binnen haalt als je Neymar koopt. De beste man is blessure gevoelig, heeft een nare houding en is een levensgenieter. Hiervoor in ruil krijgen ze wel tientallen goals en assists per jaar en kunnen ze claimen de 3e beste speler ter wereld te hebben. PSG heeft wat dit betreft geen recht om te klagen.

14 februari 2020 om 16:27

@jesaja is PSG zijn eigen schuld. Ze hebben hem binnengehaald als een semi god. Van neymar was van te voren al een beetje bekend dat die sterrengedrag had, als je iemand met een ego als een god behandeld moet je niet raar van opkijken

14 februari 2020 om 16:12

Je kunt natuurlijk niet alle Brazilianen over een kam scheren maar er is inderdaad wel sprake van een bepaald patroon. Spelers als Ronaldo, Adriano, Ronaldinho en nu Neymar lijken allemaal heel jong al heel goed en vervolgens onnodig jong opgebrand.

14 februari 2020 om 16:23

Je kaart die spelers aan maar vergeet de details. Bij adriano ging het mis door depressie na het overlijden van zn vader. Ronaldo grotendeels door blessures die een voetballer kunnen slopen. Enige die echt puur door feestgedrag te vroeg is opgebrand is die ene op mijn profielfoto. En neymar is verre van opgebrand. Elke keer als die speelt is het weer vuurwerk

Wat een storm in een glas water.... Ribblessure, nee dan kan je niet aan je commerciele verplichtingen voldoen of je verjaardag vieren, dan moet je een ziekenhuisbed in je woonkamer zetten en 24/7 verzorgd worden. Man man man..

14 februari 2020 om 16:50

Dit is een meer dan terechte vraag en geen storm in een glas water. Mocht PSG dit hebben goed bevonden is er overigens niets aan de hand. Maar als jij niet kan werken door een ribblessure en weg blijft van kantoor. Maar vervolgens wel op stap gaat naar een party en daar je chef tegen het lijf loopt, heb jr toch een probleem. Het is heel simpel. Als jij niet kan werken bij je ene baas...en moet zo veel mogelijk rusten ivm je blessure, waarom dan wel bij je andere baas?

14 februari 2020 om 16:55

In de eerste plaats vraag ik me af hoe je kantoorwerk met voetballen kunt vergelijken wanneer het om blessures gaat. Zeker een ribblessure. Dat is er één waar je gewoon heel veel dingen wel kunt doen, maar geen wedstrijd op topniveau spelen. Een verjaardag vieren, of een modeshow bijwonen kan dus wel. Storm in een glas water dus.

14 februari 2020 om 16:56

Hou aub op hoor.. Dit is onrust stoken door de media, niets meer. Bij een ribblessure heb je last als je adem haalt of intensief moet bewegen, dat betekent toch niet dat je geen sponsoractiviteit kunt doen of je verjaardag niet kunt vieren? En dan neem ik maar even aan dat ie niet los zal gaan op de dansvloer of zich helemaal lam zal zuipen. De vergelijking tussen ons werkmieren en voetballers moet je niet willen maken, het is een compleet andere wereld.

14 februari 2020 om 17:41

@Das-Phantom Je bent aan het speculeren. Het einge wt je aan feiten weet is dat Neymar een ribblessure heeft en hij aanwezig was op een commercieel event. Of hij toestemming had, of hij 's ochtend in de weer met de fysio is geweest, weet je niet.

14 februari 2020 om 17:20

Wat een gezeik toch. Precies wat je zegt, een storm in een glas water, alleen maar omdat het om Neymar gaat.

Tsja voetballers hebben eenmaal weinig vrijheid wanneer ze bezig zijn. Soms krijgen ze hier en daar een dagje vrij e.d. maar Neymar heeft Psg destijds bij hun strot gepakt en vele voorwaarden kunnen eisen die Psg en zijn rijke eigenaar hebben ingewilligd. Niet slim maar Ney maakt er gebruik van. Nu moeten ze keer op keer op de blaren zitten. Het werkt ook negatief door op het team. Ney kan zoveel beter maar is totaal geen op en top professional. Kon allang prijzen pakken individueel maar is te vaak met randzaken bezig die voor hem prioriteit hebben, zoals laatst zijn verjaardag. Erg jammer.

Met Neymar is het 60-40 % tegen B.Dortmund.Zonder Neymar wordt het fifty-fifty

14 februari 2020 om 16:29

Nou, ook zonder Neymar is het nog minimaal 60-40 hoor. Haaland mag al niet meedoen in de CL voor Dortmund dus dat scheelt al een aantal goals. Gezien het feit dat PSG vrijwel elke wedstrijd een veelvoud aan doelpunten scoort..

14 februari 2020 om 16:41

Hoezo niet? Als je doelt op je mag niet voor 2 clubs uit komen in het toernooi dan kan ik je vertellen dat die regel geschrapt is. Haaland mag gewoon CL spelen voor Dortmund. Tenzij hij geschorst is?

14 februari 2020 om 16:55

Isco24. Kijk je weleens B.Dortmund ?? Spelen aanvallend voetbal en Haalland kan gewoon meedoen.Maar ook zonder hem is het zeer goeie ploeg.Ik zie het zonder Neymar fifty- fifty

14 februari 2020 om 17:22

Nou zonder Neymar is het sws 50/50. Vorig seizoen ook super slecht tegen Utd in de CL. Als Neymar niet speelt dan is PSG is heeel voorspelbaar.

14 februari 2020 om 17:31

Oké excuses, ik wist niet dat die regel geschrapt was. Met Haaland zijn ze wel een stuk sterker. En ja Senad, kijk geregeld Bundesliga, maar voor de komst van Haaland was het vooral net niet. Ook is de verdediging van Dortmund zeer vatbaar voor snelle spelers, mbappe zal hier zeker gebruik van maken. Ik schat PSG echt wel veel hoger in dan Dortmund. Maar hoop eerlijk gezegd dat Dortmund doorgaat.

Het is toch duidelijk dat hij terug wilt na Barca? Hij doet alles om controversie om hem heen te creeeren. Er zit een bedoeling achter zijn acties.

Begrijp de ophef niet. Geblesseerd betekend niet dat je de hele dag thuis moet zitten. Of zie ik iets over het hoofd

Het is onderhand jaar in jaar uit hetzelfde met hem. In principe vind ik niet dat je het hem persé kwalijk kan nemen. Je kunt gaan huilen op de bank of er nog wat van maken zolang je niet kunt voetballen. Dat het ieder jaar rond dezelfde periode gebeurd zal vast puur toeval zijn.

waarom zou je met een blessure niet naar een modeshow kunnen gaan? zoveel lichamelijke inspanning zal dat niet vergen lijkt mij

"was dat gerelateerd aan de aanhoudende pijn van zijn ster, of aan diens nevenactiviteiten?" Ik dacht dat Neymar aan zijn rib geblesseerd was?

Ik heb buitenom deze woorden 4 woorden: geld maakt mensen kapot

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Paris Saint-Germain

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
4.Rennes416
Voor de complete stand: Ligue 1
SpelersPositieW
Á. Di MaríaMiddenvelder248
Pablo SarabiaMiddenvelder193
M. VerrattiMiddenvelder190
I. GueyeMiddenvelder181
K. NavasKeeper200
M. IcardiAanvaller1811
K. MbappéAanvaller1815
Voor de complete selectie: Clubpagina Paris Saint-Germain.

1274 fans
Aanvaller, 28 jaar
SeizoenClubW
2019/2020 Paris Saint-Germain 14 13 2 0
2018/2019 Paris Saint-Germain 17 15 2 0
2017/2018 Paris Saint-Germain 20 19 5 1
2016/2017 Barcelona 30 13 7 1
2015/2016 Barcelona 34 24 6 0
Laatste voetbalnieuws

Santos eist Neymar-miljoenen van Barcelona na niet nagekomen afspraak

Barcelona heeft een factuur van 4,5 miljoen euro ontvangen van Santos, zo meldt het Spaanse El Mundo. De Braziliaanse club eist het bedrag op, dat volgens hen nog gemoeid is met...Lees verder

In de wandelgangen

Zondag 23 februari
Barcelona maakt werk van de zomerse komst van Lautaro Martinez. Lees verder
X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren