Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

KNVB houdt optie voor ‘dubbele bekerfinale’ Ajax - Feyenoord open

Laatste update:

Nu Ajax en Feyenoord de halve finale van de TOTO KNVB Beker hebben bereikt, lonkt een eindstrijd tussen beide aartsrivalen. Ook in 2010 stonden Ajax en Feyenoord tegenover elkaar in de bekerfinale en toen besloot de KNVB om bij hoge uitzondering een 'dubbele finale' te houden. Of dat nu ook zal gebeuren, laat de voetbalbond nog in het midden.

Ajax en Feyenoord nemen al meer dan tien jaar geen uitsupporters mee naar elkaars stadions, nadat in het verleden zware rellen uitbraken bij onderlinge confrontaties tussen de clubs. Precies tien jaar geleden nam de KNVB het besluit om de bekerfinale tussen de Amsterdammers en Rotterdammers over twee wedstrijden te organiseren. Ajax won vervolgens beide wedstrijden (2-0 en 1-4).

Als Ajax in de halve finale afrekent met FC Utrecht en Feyenoord datzelfde doet met NAC Breda, dan volgt opnieuw een eindstrijd tussen beide clubs. De KNVB weigert echter vooruit te lopen op de zaken. "Ajax - Feyenoord is een van de vier mogelijke finales", laat een woordvoerder weten aan RTV Rijnmond. "De finale staat altijd in het teken van toegankelijk, gastvrij en veilig voetbal."

"We moeten met alle scenario’s rekening houden maar gaan nu niet publiekelijk vooruitlopen op één mogelijkheid, vooral niet gezien de onvoorspelbaarheid soms in het bekertoernooi. Dus laten we vooral eerst genieten van de halve finales", zo klinkt het vanuit de KNVB. Ajax gaat op woensdag 4 maart op bezoek bij FC Utrecht, terwijl Feyenoord een dag later in de eigen Kuip aantreedt tegen NAC. De finale staat vooralsnog gepland op zondag 19 april.

Hoe moet een eventuele finale tussen Ajax en Feyenoord gespeeld worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Liever niet, maar ze hebben het er zelf van gemaakt door zelfs bij jeugdwedstrijden te misdragen. Hopelijk wint Utrecht van Ajax, dan speelt het probleem niet 😉

14 februari 2020 om 13:31

Je benoemt het probleem goed, 'ze' inderdaad. Een deel van de harde kernen van beide clubs. Daar moeten de gewone supporters die veruit in de meerderheid zijn al tien jaar onder lijden. Wat mij betreft al tien jaar een buitenproportionele maatregel.

14 februari 2020 om 13:36

Eens, maar die kleine groep is blijkbaar lastig onder controle te houden. Iedere keer als er weer wat meer mag misdragen ze zich. Dan laat je beleidsmakers ook geen andere keuze.

15 februari 2020 om 08:25

Je opmerking,heeft twee maal het gehalte van eenrichtings verkeer,en dat is het toch echt niet,er loopt nog een moordenaar rond van Beverwijk,denk even na!

14 februari 2020 om 13:32

ik hoop eerder dat NAC van Feyenoord wint. lijkt ook leuker

14 februari 2020 om 13:32

Hopelijk wint NAC van Feyenoord, dan speelt het probleem niet

14 februari 2020 om 13:41

Een finale Utrecht - NAC Breda is ook spannend!

14 februari 2020 om 14:13

Net of Feyenoord en Utrecht elkaar lekker liggen. Spreken ook wel eens af om te rellen

14 februari 2020 om 14:19

Maar die wedstrijd wordt gewoon georganiseerd.

14 februari 2020 om 14:37

Ja maar ze doen het zelf bij een amateurclub waar gewone mensen bijzitten. Heb er geen moeite mee als ze ergens in een bos afspreken en elkaar de hersens inslaan.

14 februari 2020 om 15:40

Oh nee, helemaal mee eens. Laat ze het lekker buiten het stadion doen op een afgelegen plek.

14 februari 2020 om 16:10

Geloof me, dat doen ze ook al.

14 februari 2020 om 15:04

Pure competitie vervalsing is het. Een Utrecht en Nac krijgen 1 kans als ze de finale halen. En Ajax en Feyenoord krijgen een wedstrijd meer omdat de supporters zich niet kunnen gedragen weer worden de slechte mensen beloond als dit echt zal gebeuren. Dan maar een finale in een leeg stadion als fans zich niet kunnen gedragen beloon die leeghoofden is niet die het elke x verpesten

14 februari 2020 om 15:33

Voel je je benadeeld? Vind je dat niet een beetje kinderachtig? Voetbalfans (de echte, niet de hooligans) worden alleen benadeeld als ze niet mogen komen. Punt.

14 februari 2020 om 15:54

Benadeeld door een finale over 1 wedstrijd te spelen? Een finale hoort juist over 1 wedstrijd te gaan. 2 wedstrijden zonder uit-publiek is voor niemand leuk. Als je je dan al benadeeld voelt dan kan ik me niet voorstellen dat het je makkelijk af gaat.

14 februari 2020 om 17:14

En daar gaan we weer. Waarom is dat competitie vervalsing? De teams hebben ngo altidj even veel kans om de finale te winnen, of het nou een of twee wedstrijden zijn doen er niet toe. Verder heb je het over zaken die heel lang geleden gespeeld hebben, ik kan de de laatste Knvb finale tussen Feynoord en Ajax in de Kuip over een enkele wedstrijd met evenveel supporters van beide zijden niet een herinneren.

14 februari 2020 om 19:36

Op papier heb je gelijk. In de praktijk heb je uitzonderingen. Maar Feyenoord in de Arena is 9 van de 10x een 1 voor de thuisploeg. In de Kuip is het niet te voorspellen. Meestal een gelijkspel. Over 2 wedstrijden is de kans dat Ajax wint, zeker gezien de selecties, 90%. Over 1 wedstrijd 55% à 60%. Dus ja, het is vervalsing. Niet op papier, wel in de praktijk.Dan maar een leeg stadion, of alleen vrouwen en kinderen. Mocht het toch over 2 wedstrijden gespeeld worden, hoop ik dat de wedstrijd wordt geboycotte.Probleem is ook simpel op te lossen en goed voor de commercie. Speel de finale in Japan, USA of China (mits het Corona-virus is bestreden).

14 februari 2020 om 15:18

@jeroenf222: Lijkt mij handig om 1 wedstrijd te hanteren en dan neutraal gebied (dus geen Kuip of JC Arena). Als soort van probeersel om te kijken of op termijn de uitsupporters toch wel weer kunnen lukken (wat hopelijk toch nog een keer gaat gebeuren). Dat omdat bij een bekerfinale de verdeling van de stoelen 1/3 finalist A, 1/3 finalist B en 1/3 uitnodigingen/bobo's van de Knvb is. Het ADO-stadion lijkt perfect daarvoor (goede beveiliging mogelijk), maar dan moet de gemeente wel Ajax-supporters toestaan (complicerende factor). Blijft een verdomd lastige beslissing natuurlijk en doodzonde dat een normale wedstrijd (van beide kanten) gewoon erg moeilijk blijkt.

14 februari 2020 om 15:22

En de gemeenten van de andere steden staan hier echt op te wachten. Denk het niet!!!

14 februari 2020 om 15:26

Dat zal inderdaad een flinke kluif zijn ja. Het voordeel van een kleiner stadion betekent wel minder supporters per club.

14 februari 2020 om 15:30

Den Haag houdt uitsupporters van Ajax ook al jaren tegen, dus jouw idee gaat het niet worden.

14 februari 2020 om 15:37

@doncoxxx: Inderdaad, daarom schrijf ik hierboven ook al dat het een complicerende factor is. Maar een kleiner stadion zou wel de oplossing kunnen zijn hopelijk. Maar dan moet de desbetreffende gemeente dat ook willen uiteraard.

14 februari 2020 om 16:27

Wel opvallend dat de Ajax supporters dus bij twee clubs geweerd worden. Aan wie zou dat toch liggen?

14 februari 2020 om 16:52

@peter_selie: Jij weet hopelijk net als ik dat alle clubs (ajax en Feyenoord de meeste omdat ze de grootste fanschare hebben) een kleine groep leeghoofden hebben die de boel verpesten. Ik vind je reactie nogal flauw, want jij weet dat het probleem niet bij maar 1 partij ligt. In plaats daarvan ga je lekker provoceren, staat je goed man.

14 februari 2020 om 17:26

Neutraal terrein is een prima optie. Als de knvb echt ballen heeft gaan ze praten met schalken 04. Zowel ajax als feyenoord kan dan bijna 40.000 man meenemen. Mooie business voor busbedrijven die via gescheiden routes kunnen rijden. Duitsland kan alle ME leerlingen inzetten (prijs inzet kan prima uit met 80.000x30 euro) die elke hersenloze die toch wil gaan rellen even tot de orde mogen tikken.
Den Haag gaat dit niet doen, gewoon eenmalig proberen.

14 februari 2020 om 18:43

@soccersupp: die 40k per club zal niet meevalllen; er kunnen er maar 60k in in Gelsenkirchen en bij internationale wedstrijden (zal dit ook onder kunnen vallen) zelfs "maar" 46k..daarnaast zal men in Nordrhein-Westfalen er echt wel anders over denken dan jij, ze zitten daar niet op te wachten, zeker niet als je ziet hoe het er normaliter tijdens Bundesliga wedstrijden aan toe gaat, nl over het algemeen gemoedelijk en zonder problemen.ik ga zelf naar elke thuiswedstrijd van Fortuna Dusseldorf (al 3 jaar) en kom voor de wedstrijden nagenoeg altijd eerst in de Altstad. Daar lopen nagenoeg altijd alle supporters (ook de bezoekers) door elkaar heen bij de kroegen, uitgedost in hun clubkleuren. Moet je in Nederland eens proberen, met je Ajax shirt door Eindhoven lopen...

15 februari 2020 om 14:08

Dennis dank voor je correctie, dacht echt dat het groter was of is dat het stadion van Dordmund? Inderdaad raar dat er in Nederland zo overspannen gereageerd wordt. Juist de rivaliteit maakt de sport. En ik denk dat bij ajax feyenoord juist door het verbod de gemoederen oplopen bij de hooligans. Gewoon goed steak organiseren en tegen de supporters clubs zeggen dat ze zorgen voor wat sociale controle.

14 februari 2020 om 15:26

Ik zeg het al jaren, een stad die de veiligheid van burgers niet kan garanderen, is geen stad. Laat staan als supporters niet eens in contact komen met supporters van de tegenpartij omdat die supports als vee via de trein het stadion in- en uitgaan. De Knvb moet derhalve die finale elders laten spelen dan in Rotterdam. Fans zouden niet de dupe mogen worden van falend bestuur.

14 februari 2020 om 15:32

De omgekeerde wereld natuurlijk. Deze maatregel is juist genomen om de burgers van de respectievelijke steden te beschermen tegen onverlaten die bijvoorbeeld familieleden van jeugdspelers aanvallen. Je kan het de Rotterdamse driehoek niet kwalijk nemen dat ze dat soort tuig liever buiten de deur houden.

14 februari 2020 om 15:34

Fans zouden niet de dupe mogen zijn van falend bestuur? Fans zijn de dupe van een stel randdebielen die er niet tegen kunnen dat er ook mensen voor een andere club kunnen zijn. Dat zijn mensen die denken dan een vrijbrief te hebben dat ze openbare plekken en die ander de vernieling in kunnen helpen. In mijn optiek moet ik Feyenoord - Ajax kunnen bezoeken zonder dat er politie bij aanwezig is. Dit heeft gewoon met gedrag te maken en niets met bestuurlijk falen. Je moet de zaken niet gaan omdraaien.

14 februari 2020 om 15:36

Sinds wanneer moeten wij ons laten terroriseren en laten leiden door een handje vol onverlaten? Doe normaal. De oplossing is zo eenvoudig. Stadionverbod en meldingsplicht op het politiebureau, Dan zijn de 99.999 procent van de welwillende supporters nergens meer de dupe van. Als jullie manier moet, en die van de Knvb en stad Rotterdam, laat je je leven bepalen door die paar randdebielen; daar heb ik echt geen zin in.

14 februari 2020 om 15:42

Dat is een ander soort bestuur, DonCo. Daar ben ik het wel mee eens. Maar daar heeft men de middelen en het lef niet voor.

14 februari 2020 om 17:15

Andersom gaat ook niet, je hebt het hier niet over een uit vak maar over een derde van het stadion.

14 februari 2020 om 15:40

Ik stel voor dat al die zielige mongolen, want zo kijk ik naar dit soort volk, tijdens de finale weer eens in een weilandje afspreken en elkaar eens goed afmaken. Dan kan de gewone man gewoon naar het stadion en genieten zoals het bedoeld is.

14 februari 2020 om 16:04

Zeg dat maar niet te hard, de vorige keer werd er echt iemand afgemaakt in een weiland remember? Je kan er geld op inzetten dat het dan dit keer 10x zo erg wordt.

14 februari 2020 om 19:25

Euh, laat ik voorop stellen dat ik de uitkomst verschrikkelijk vind. En dan met name voor de nabestaanden. Maar leert men van zo'n situatie? Nee toch? Zulke gasten hebben een bord voor hun hoofd waar je u tegen zegt. Maar elkaar lens slaan omdat men simpel weg voor een andere club is, dat begrijp ik niet en wil ik ook niet begrijpen. Een gezonde vorm van rivaliteit dat begrijp ik wel. Maar de boel kort en klein slaan echt niet.

14 februari 2020 om 17:59

Zou inderdaad een hele mooie finale zijn NAC - Utrecht. 2 cult clubs tegen elkaar 😉

Natuurlijk gaat de bekerfinale in dat geval (helaas) over twee wedstrijden gespeeld worden. Maar probeer het nou eens eerst met het weer toelaten van supporters tijdens de reguliere Klassiekers. De relatief kleine groepen die daar kunnen worden toegelaten zijn goed beheersbaar en de uitvakken en aankomst/vertrek procedures in beide stadions zijn sterk verbeterd de afgelopen tien jaar.

14 februari 2020 om 13:38

Ik zou het kolder vinden.en finale speel je over 1 wedstrijd. Als dat niet in de kuip kan ga je maar naar neutraal terrein. Ik kan me dus ook echt niet voorstellen dat dat niet geregeld kan worden. Ik ga ook steeds meer het gevoel krijgen dat de autoriteiten het wel lekker vinden dat ze beide geen supporters meenemen naar de uitwedstrijd.

14 februari 2020 om 13:42

Bliek, 'neutraal terrein' Welke driehoek zou 10.000 Ajacieden en 10.000 Feyenoorders toelaten in hun stad?

14 februari 2020 om 14:16

Dit is maar wat roepen voor de populariteit. Denk je dat deze optie niet overwogen is? Burgemeester van verschillende clubs hebben helemaal geen zin om tienduizenden supporters van deze clubs te ontvangen. Levert alleen maar t*r*ngzooi op. Als ik 't zo hoor lijkt 2 wedstrijden weer de meest reële en haalbare optie.

14 februari 2020 om 14:21

Tja Fr_jc Dat is altijd weer de vraag.buiten het feit dat ik niet snap dat het in de kuip nog steeds niet geregeld kan worden.misschien moet je het aantal uit supporters reduceren.ik zelf ben naar de finale Feyenoord - Dortmund geweest en daar lukte het ook.Feyenoord- manchester lukte ook.als de Ajaxsupporters met de trein komen is het prima af te zetten en kunnen ze zo de slurf door naar het stadion.ik vind het nog steeds een trieste bedoeling.

14 februari 2020 om 14:35

Als het ajax tegen feijenoord word speelt ajax thuis dus dan maar minder rotterdammers in het stadion?

14 februari 2020 om 14:39

Ik ben voor een ver land. Finale graag in Indonesië houden. Genoeg (Indische) Nederlanders die Ajax of Feyenoord supporten en er rond die tijd op vakantie gaan. Lekker de wedstrijd kijken onder het genot van nasi, saté, wat kroepoek en een Bintang bier.

14 februari 2020 om 14:58

Juist Bliek komt nog bij dat er voor die dubbele finale ook een finale Utrecht-Ajax is geweest en dat ging ook goed.

14 februari 2020 om 15:03

Bliek, Er zit volgens Abou en Femke nog steeds teveel haat jegens elkaar, dit krijgen ze te horen, zodoende willen ze beide de stad niet openen. Waar ze dit horen is ook mij een raadsel. De finale alsook Manchester was ik ook bij, maar tussen die clubs en Feyenoord zit niet zoveel haat en nijd als tussen.... Zo stel je een slurf viir vanaf de trein, zou goed kunnen, echter tijdens een finale zou het 50/50 zijn, 20.000 Ajax supporters begeleiden is anders dan 1000. Ik betreur de situatie, want over 2 wedstrijden is geen finale, misschien dat de driehoeken nu eens over een oplossing na gaan denken en dat we weer heen en weer kunnen gaan.

14 februari 2020 om 16:16

Natuurlijk vinden de autoriteiten dat wel lekker. En dat is niet leuk. Maar helemaal ongelijk hebben ze natuurlijk niet.ik denk dat de autoriteiten, in dit geval de gemeentes Amsterdam en Rotterdam, niets liever zouden hebben wanneer er 25.000 Feyenoord en 25.000 Ajax fans een leuke gezellige middag hebben in en rond het stadion. Maar helaas lukt dat kennelijk niet. Bij de Championsleague wedstrijden van Feyenoord waren er al minimaal 600 agenten op de been (bovenop de stewards en beveiligers in het stadion). Waarschijnlijk heb je er voor een beker finale Ajax – Feyenoord nog heel veel meer nodig. Heel veel meers zelfs, want naast het vervoer van de Ajax fans naar Rotterdam heb je het hier niet over een paar honderd of in het beste geval een paar duizend bezoekende fans maar over 20 of 25.000 ajax fans. Het liefst heb je dan ook nog met een flink peloton ME-ers achter de hand. En wanneer je je dan nog moet afvragen of je de veiligheid kan garanderen terwijl je daar wel verantwoordelijk voor bent dan kan ik me voorstellen dat je zegt “doe maar niet”.

14 februari 2020 om 16:29

@Supernico.Haha ik zie het al voor me. En de fans zullen zich misschien ook beter gedragen daar, met een wat ander soort politie en rechtssysteem als bij ons

17 februari 2020 om 08:58

FR-FC Klopt dat die haat minder is hoor. Echter met zulke wedstrijden komen er vaak genoeg mee om er een zooi van te maken.ik had een pass pertou en had het geluk dat die Engelse tegen de hoek aanzaten. Ik mocht er naast zitten,. Was toch een bende hoor.die slurf bedoel ik mee te zeggen gooi de 2 vakken achter de goal vol en laat het zo dat moet toch te regelen zijn. Helaas krijg je het nergens voor elkaar om het 20.000 te maken.dan lijkt me dat de beste oplossing.pas kregen ze het uitvak ook niet vol werd er op twitter gesmeekt of supporters nog aub kaarten wilden kopen

14 februari 2020 om 13:43

Ik zou dit echt idioot vinden. En bovendien flink in het nadeel voor ons. Ajax heeft nou eenmaal de betere selectie, dus hebben ze over twee wedstrijden een veel grotere kans dan over een wedstrijd. Van mij part wordt er dan geloot: ofwel de finale in de Kuip met louter Feyenoorders, ofwel in de JC Arena met louter ajacieden.

14 februari 2020 om 15:40

Jouw optie is nog oneerlijker dan spelen over twee wedstrijden.

14 februari 2020 om 15:47

Niet oneerlijker voor de spelers. Daar gaat het in beginsel om. Pas daarna komen de belangen van de supporters.

15 februari 2020 om 10:48

Haha voetbal wordt gespeeld voor de supporters, wat een rare uitspraak.

Doe normaal man. Zet gewoon 5000 ME tussen de supporters. kost wss even veel geld als 2 wedstrijden.

14 februari 2020 om 13:34

Dat slaat toch nergens op. Dat kost kapitaal en dan daag je het juist uit. Gewoon in de kuip 1 wedstrijd en geen uit supporters. Zij kunnen zich niet gedragen, jammer dan.laten we nou maar hopen dat NAC en Utrecht winnen. Dan heb je dit gezeik niet

14 februari 2020 om 13:38

Probleem is dat wanneer Ajax op papier thuis speelt, Feyenoord dus geen supporters mag meenemen. Zie je het al voor je.. 35.000 Ajacieden in De Kuip? Dat is ook geen maatregel helaas, aangezien de Feyenoorders dat nooit niet goed zullen keuren en ongetwijfeld bombarie gaan schoppen.

14 februari 2020 om 13:39

Gewoon in de Kuip en geen uitsupporters, hoe is dat een oplossing dan?! De harde kernen van Ajax en Feyenoord misdragen zich maar Ajax supporters kunnen de pot op en Feyenoord kan gewoon 47.000 man in hun stadion zetten? Dit slaat natuurlijk nergens op. Edit: Volgens mij speelt Ajax, als ze de finale halen, volgens de loting overigens thuis. Dat zou dus betekenen 47.000 Ajacieden in de Kuip en alle Feyenoorders thuis blijven. Dat is nog een slechter idee dan het eerste idee...

14 februari 2020 om 13:41

Hahaha de Ajax supporters alleen kunnen zich niet gedragen? Wij als Feyenoord hebben ook een paar crimineeltjes ertussen lopen hoor. Dus laten we niet doen alsof het probleem alleen bij Ajax ligt, hoe graag ik het ook wil beamen 😉 verder hoort de finale gewoon in de Kuip gespeeld te worden en fouilleren die gasten. Laat ze dan maar gewoon supporters meenemen, maar alleen het uitvak. Dan kan je tenminste testen of dat goed gaat. Hoe graag ik half om half zie, gaat dat nog lang niet gebeuren. Misschien wel nooit meer

14 februari 2020 om 14:07

Ik ben het helemaal met je eens. Mocht ajax en Feyenoord de finale halen, dan speelt ajax op papier namelijk thuis. Met andere woorden, dan mogen er dus geen feyenoord supporters aanwezig zijn. Of ben je het dan niet meer eens met je standpunt? Al jaren lopen we weg voor de problemen ipv het probleem op te lossen. En met hardere straffen is dit heel simpel op te lossen.

14 februari 2020 om 14:24

Fouilleren blijkt al een behoorlijk tijdje geen waterdichte oplossing te zijn. Er komt nog steeds zooi de stadions in, rara hoe kan dat? Bovendien wordt er dan wel iets in het stadion afgebroken wat als slagwapen of projectiel kan dienen. Hoe jammer ook, zolang er niet eerst structurele oplossingen komen voor wangedrag door fans moeten de clubs en Knvb niet eens overwegen om uitsupporters toe te laten. Laat de clubs eerst hun 'harde kern' maar eens aanpakken. Je maakt mij niet wijs dat clubs die gasten niet bij naam en toenaam kennen. Maar toch zitten ze er elke wedstrijd weer en komen ze weg met hun wangedrag. En dat al sinds de jaren zeventig van de vorige eeuw!!

14 februari 2020 om 14:56

Sander. Ja klopt, het idee dat De Kuip vol zit met Ajaxfans en Feyenoord fans er niet in zouden mogen, maar wel rond het stadion hangen, is nóg veel krankzinniger dan het idee dat jij heel snel hebt verworpen (alleen Feyenoord fans toelaten). Want het staat 100% zeker vast dat jouw scenario door de burgemeester verboden wordt. Immers, het is een evident veiligheidsrisico. Had dan voorgesteld om de wedstrijd in de Arena af te werken. Met Feyenoord fans erbij, want ik hoor altijd van Ajaxfans dat de burgemeester van Amsterdam en Ajax zelf heel graag fans van de tegenstande toelaten. Dus doe dát dan maar en maak dát dan maar waar!

14 februari 2020 om 14:58

Musi. Ook voor jou geldt: als je absurde dingen voorstelt, zie dan ook onder ogen dat absurde dingen niet kunnen. Alleen Ajaxfans toelaten betekent dat de Kuip belegerd gaat worden. Veiligheidsrisico heet dat. Reden genoeg om de wedstrijd te verbieden. Alleen Feyenoordfans toelaten mag wel van de burgemeester. Welke optie denk jij dat de Knvb zal prefereren? Zeg eens eerlijk?

14 februari 2020 om 16:24

Ik zal m'n best er voor doen om het waar te maken Constant, ga dadelijk na werk gelijk een bakkie doen bij Halsema en dan zal ik 'r eens even goed aan de tand voelen! Consider it done! Alle gekheid op een stokkie: ik denk dat Van der Sar oprecht wel eens kan gaan opperen om in de JC Arena te spelen met Feyenoorders in het uitvak. Een 50-50 (lees: 30-30 Knvb bobos) verdeling is hoe dan ook een utopie, of het nou in De Kuip of in de JC Arena is. Ik denk dat we al in onze handen mogen knijpen als een van de beide clubs en bijbehorende burgemeesters het weer eens 'aan durven' om de rivaal in het uitvak te ontvangen.

14 februari 2020 om 17:18

Natuurlijk na je stellen alleen de thuis spelende ploeg mag supporters meenemen maar zie je het al voor je, 32.000 Ajacieden in de Kuip aangevuld met het neutrale, sponsor publiek. En dan moet de politie het stadion afgrendelen voor Feyenoorders die toch naar het stadion willen komen om te rellen. Dat gaat de burgemeester van Rotterdam nooit toestaan.

14 februari 2020 om 18:09

@constant kante. De optie verplaatsen naar de arena waar Feyenoord fans wel gewoon toegelaten worden. Femke doet dat wel. Die organiseerde zelfs een huldiging op museumplein terwijl dat nooit meer terug zou komen. Op twee biergooiers na is dat relatief rustig verlopen, dus een schepje bovenop doet ze wel. Je bent namelijk in een keer de beste burgemeester van Nederland als je het voor elkaar krijgt, met nauwelijks tot geen incidenten. En je kan vervolgens elke talkshow af om jezelf veren in de reet te steken. Kijk mij eens doen waar ze in Rotterdam en Den Haag te schijterig voor zijn. Een grote stad besturen is lef hebben blah blah blah. En aboutaleb gaat de boeken in als de burgemeester die afgetroefd is door een naïef vrouwtje van groen links. En die smet gaat er echt niet zo makkelijk van af.

14 februari 2020 om 13:47

Ik stel voor om juist een gemengd vak te maken, lost het probleem zichzelf wel op. Normale supporters gaan niet in dit vak die komen enkel een potje voetbal kijken, de terreur supporters lekker bij elkaar zetten...

14 februari 2020 om 15:00

Haha ben je wel eens bij een beker finale in de Kuip geweest? Destijds met pec Ajax had de security al moeite dus laat staan met een fey Ajax als finale dan gaat dit echt “fout”

En nee het is geen kleine groep want de zgn wannabee die groep is soms nog veel groter en daarbij telt geldingsdrang kortom... dan maar geen publiek in de Kuip

14 februari 2020 om 15:36

En maar klagen dat we meer belasting moeten betalen. Gewoon helemaal niemand toelaten. Dan maar zonder publiek.

Gewoon over één wedstrijd spelen en niet zeuren. Dan maar op neutraal terrein en een aantal vakken open houden, maar niet weer over twee wedstrijden.

14 februari 2020 om 13:36

Ik ben het met je eens maar wat is een neutraal terrein wat geschikt is (denk aan capaciteit en faciliteiten en wat goed licht bij de beide supporters scharen). Dat is misschien Twente maar verder ik komt tot niets

14 februari 2020 om 13:39

Waarom moet je met capaciteit rekening houden?de clubs hebben zich dan maar aan de capaciteit aan te passen.vitessepsvprima stadions.

14 februari 2020 om 13:41

Koning Boudewijnstadion, Philips stadion, wellicht richting Schalke of gladbach? En anders maar een kleiner stadion met veel minder toeschouwers in eigen land. Twee wedstrijden is in ieder geval niks, dan is alle beleving weg uit een finale.

14 februari 2020 om 13:49

Als je naar het buitenland gaat heb je te maken met andere jurisdictie. Ik kan me niet voorstellen dat de Duitse politie zit te wachten op een wedstrijd uit nederland die verplaatst moet worden vanwege de clashende supporters. Zo ver is Duitsland ook weer niet.

14 februari 2020 om 13:49

Ik denk dan eerder, welke club of stad wil neutraal terrein spelen, wetende dat beide supportersgroepen je stad of stadion komen vernielen..

14 februari 2020 om 14:02

Hebben ze op Vlieland of Ameland geen grasveld? .eigenlijk zouden ze dit voor het seizoen begint al moeten vastleggen. Maar dat dat dan ook geldt voor andere clubs.

14 februari 2020 om 16:16

Goalski. Als de burgermeester van Rotterdam al geen gedoe wil met tienduizenden supporters in zijn stad, waarom zou de burgemeester van Eindhoven, Arnhem, Brussel of in Gelsenkirchen dat wél willen? Oftewel, vergeet het maar dat 'neutrale terrein'.

14 februari 2020 om 13:41

Neutraal terrein gaat het niet oplossen. Het probleem is de twee supportersgroepen bij elkaar. Er gaat geen gemeente zijn die dat risico gaat nemen.

Als alle clubs doen wat ze horen te doen, dan is Ajax - Feijenoord best een logische mogelijkheid als finale.

14 februari 2020 om 13:36

Ja maar Feyenoord speelt thuis dus is Feyenoord-Ajax logischer

14 februari 2020 om 13:39

Ajax speelt thuis in de finale vgm

14 februari 2020 om 13:40

Waarom speelt Feyenoord thuis? Ajax is het eerste team dat zich kan plaatsen voor de finale en aangezien Feyenoord niet per definitie een thuiswedstrijd speelt in de finale, is het dus helemaal geen Feyenoord - Ajax, maar wel degelijk Ajax - Feyenoord in De Kuip.

14 februari 2020 om 13:42

Abe Lenstra Stadion zou kunnen wellicht, slechts 2.500 plekken minder dan De Grolsch Veste.

14 februari 2020 om 13:44

kleine correctie, het wordt natuurlijk Utrecht-NAC

14 februari 2020 om 14:11

@sanderk91 de gemeente Heerenveen wilde niet eens de Europese thuiswedstrijden van AZ organiseren in verband met mogelijke ongeregeldheden. Dan zouden ze wel een bekerfinale met Ajax- en Feyenoordfans voor hun rekening nemen?

14 februari 2020 om 14:21

@master: mijn reactie is for some reason hier terecht gekomen, er is een en ander verwijderd denk ik. Ging puur om de kwestie 'welk stadion zou qua capaciteit geschikt zijn buiten FC Twente of Psv'. Wel met je eens dat Heerenveen zich daar ook niet aan zal wagen.

14 februari 2020 om 16:18

Sander. Eindhoven, Enschede, Heerenveen, er is denk ik geen enkele burgemeester die zijn positie als hoofd van de lokale driehoek in het spe gaat zetten door dit festijn toe te staan binnen hun gemeente.

14 februari 2020 om 17:20

Feyenoord speelt uit, Ajax zit in het linkerkant van het schema en wordt de thuis spelende club als ze de halve finale winnen. Zo is er nou eenmaal geloot.

Ach elke keer dat gezeur als ze beide in de finale komen, dan komen ze toch lekker samen in de finale.gewoon 1 wedstrijd ballen, en beide supporters toe laten gaan ze problemen veroorzaken dan beide clubs 5 jaar lang niet meer mee spelen in de beker.

14 februari 2020 om 13:51

Probleem is dat je dan weer anderen straft voor de misdragingen van een stel relnichten. Je kan toch Ajax en Feyenoord niet straffen omdat er een stelletje drugs misbruikende neanderthalers een voetbalclub gijzelen om hun agressieproblemen de vrije loop te laten. Dat tuig moet je gewoon opsluiten en de sleutel weggooien. De overheid moet haar verantwoordelijkheid eens nemen en het probleem bij de wortel aanpakken.

14 februari 2020 om 14:01

Het is een combinatie. Als voetbalclub is het heel makkelijk om naar de overheid te wijzen. Tegelijkertijd is het ook de verantwoordelijkheid van de club om de veiligheid in het stadion te garanderen. Een straf van vijf jaar uitsluiting van de beker zou weleens goed kunnen zijn. Gaat het goed, dan is het gezeik eindelijk voorbij. Misdragen supporters zich wel, dan is de straf hard genoeg dat er landelijk wat zal veranderen. Want een systeem waarbij hooligans worden vastgezet tijdens wedstrijden, zoals in Engeland, wordt denk ik best een optie wanneer Ajax ineens vijf jaar lang niet meer mag meedoen in de beker.

14 februari 2020 om 14:08

Het is Ajax niet die de wetten in Nederland bepaald. Net als dat je als club zijnde ook niet mensen mag weren omdat je ze ergens van verdenkt. Clubs moeten in samenwerking met de overheid keihard optreden. Clubs leveren de beelden en de Overheid deelt een passende straf uit. Als we dat eens twee jaar volhouden en we proberen daarna weer eens een klassieker met uit publiek, dan zal het vast een stuk beter gaan.

14 februari 2020 om 14:19

Klopt, maar dit is iets anders dan dat je hierboven lijkt te zeggen. Daar geef je aan dat de overheid haar verantwoordelijkheid moet pakken. Ik geef slechts aan dat het, zoals je vervolgens ook zegt, een combinatie is van overheid en voetbalclub. De overheid moet inderdaad wetten maken dat hooligans harder aanpakt (zoals opsluiten tijdens wedstrijden). Tegelijkertijd komen veel gasten met een stadionverbod (overheid) alsnog te simpel binnen in stadions (verantwoordelijkheid voetbalclub).

14 februari 2020 om 14:28

Dat is 100% hoe ik er ook over denk, alleen verwoorde ik het wat minder goed. Ik denk dat de clubs niet kunnen wachten tot ze aan de slag kunnen met een aanpak die ook daadwerkelijk werkt. Al kan ik me best voorstellen dat je bang bent dat ze je s'nachts opzoeken als je ze hard aanpakt.

14 februari 2020 om 14:35

Volgens mij schemert dat laatste soms ook een beetje door. Een of andere Polletje die toen organiseerde dat Ajacieden vuurwerk op het veld gooide zodat hij nog op tijd in de Kuip kon zijn. Hooligans dit via Heitinga aanwezig konden zijn bij een jeugdwedstrijd tussen Ajax Feyenoord. En bij andere clubs gebeurt dit net zo. Zeg maar eens nee tegen een psychopaat die dreigt je kinderen op te zoeken, terwijl jij gewoon een clubje wil besturen.

14 februari 2020 om 13:57

Ja, dat klinkt allemaal leuk en aardig, maar Ajax kan er helemaal niks aan doen als Feyenoordsupporters op hun eigen supporters gaan inslaan, of andersom. Clubs kunnen achteraf pas straffen, waarbij de strafmaat ook nog afhangt van in hoeverre er genoeg camera's op de supportersvakken gericht zijn zodat men daders kan identificeren. Daarnaast kun je Ajax of Feyenoord onmogelijk verantwoordelijk houden voor fans die buiten het stadion schade aanrichten.zolang de clubs allebei het maximale doen om dit te voorkomen en bij ongeregeldheden maximale inspanning leveren om daders op te sporen en aan te pakken, vind ik dat je de club zelf niet uit het toernooi mag weren. Dan vind ik het logischer om de supporters van de clubs voor een x aantal jaren te weren van alle bekerduels.

Laat ze lekker in de kuip spelen. Dit is vooraf bepaald en inmiddels al jaren een traditie. supporters van beide clubs hebben dit zelf verziekt en helaas maar waar, ajax mag dan niet genieten van een eventuele bekerwinst. Misschien gaan de ogen van de supporters dan eindelijk open dat ze zich moeten gedragen voor-, tijdens en na de wedstrijd.

14 februari 2020 om 13:34

Hoezo is Ajax niet welkom dan? Beetje raar om ineens Ajax supporters te gaan weigeren, terwijl de finale op neutraal terrein word gehouden.

14 februari 2020 om 13:39

Omdat ze zich de laatste 2 finales misdragen hebben? Eerst dat vuurwerk op het veld en daarna met die achterlijke stickers. Dat is alleen al reden genoeg om geen Ajax supporters toe te laten, ook al is de finale tegen NAC

14 februari 2020 om 13:45

@gloryUnited maar bij een finale tegen NAC zal de KNVB niet beslissen dat supporters van Ajax niet welkom zijn. Zou een beetje raar zijn als ze met terugwerkende kracht dan daarover beslissen als de finale toevallig ineens ajax feyenoord is

14 februari 2020 om 13:46

Stickers zijn toch geen misdragingen? Ieder uitvak hangt vol met stickers van andere clubs. Vuurwerk kan je inderdaad veroordelen, maar zo kunnen we ook een flink lijstje maken van Feyenoord. Ondanks dat De Kuip het stadion van Feyenoord is. Is het zo dat het tijdens de bekerfinale neutraal terrein is. En is er helemaal geen fundament om alleen Feyenoord fans toe te staan.

14 februari 2020 om 13:50

@martijnr12daarom zou ik ook vinden dat tegen NAC er ook maatregelen getroffen meoten worden.

14 februari 2020 om 13:55

De opruimwerken van die stickers waren enorm. Sloeg nergens op. Als je al zo op scherp staat, dan laat je het toch wel uit je botte kop om iets te doen dat als bedenkelijk beschouwd kan worden. Daarnaast gedragen supporters van Feyenoord zich gewoon normaal de laatste bekerfinales waar ze in stonden. Lijstjes maken om het lijstjes maken is niet relevant. Heeft te maken met de context van deze wedstrijd en in dit stadion.

14 februari 2020 om 14:05

De context is een wedstrijd tussen Ajax en Feyenoord die door misdragingen van beide supportersgroepen niet gespeeld kan worden met uitpubliek. Dan kan je wel constant wijzen naar Ajax en allemaal andere wedstrijden erbij halen, maar Feyenoord is ook debet aan deze situatie. Niet meer en niet minder. Maar complimenten dat Feyenoord-supporters zich in een bekerfinale die altijd in hun eigen stadion is zich netjes hebben gedragen en niks gesloopt hebben.

14 februari 2020 om 14:06

@gloryUnited begrijp me niet verkeerd: ik vind het ook achterlijk hoe sommige Ajacieden zich hebben gedragen tijdens bekerfinales. Maar om dan het argument aan te halen dat Feyenoorders zich wel netjes hebben gedragen de laatste bekerfinales is natuurlijk heel simpel. Het zou namelijk vrij debiel zijn als Feyenoorders hun eigen stadion gaan slopen, haha. Dat argument zou relevant zijn als Feyenoorders zich goed hebben gedragen op de momenten dat ze in de Arena waren. En je mening over dat er ook geen Ajacieden aanwezig mogen zijn als ze tegen NAC spelen is er eentje die je mag hebben, maar in mijn ogen ook vrij simpel. Want waarom wordt ajax dan niet gestraft in eerdere rondes? Waarom alleen in de finale? En het is concreet toch helemaal niet realistisch?

14 februari 2020 om 14:10

Ja Ajax supporters gedroegen zich ook prima bij wedstrijden om de Johan Cruijf schaal, terwijl Feyenoorders bij de laatste die in de Arena werd afgewerkt ook met vuurwerk gooide. Vorig jaar in de halve finale stonden er ook allerlei gruwelijke verwijzingen op dat grote spandoek en zag je bij de goal van Donny van de Beek een supporter een beweging maken van de keel doorsnijden. Feyenoorders kunnen zich dus ook gewoon niet gedragen zodra wij op bezoek komen. Ook niet in eigen stadion. Bekerfinale tegen Utrecht of Vitesse is ook wel even anders dan Ajax-Feyenoord/Feyenoord-Ajax roept nu eenmaal andere/extra gevoelens op.

14 februari 2020 om 14:14

Hahahah stickers vallen tegenwoordig onder misdragingen? Kijk eens bij de perry sport naast de arena. Eens de zoveel tijd wordt het ajax logo daar opnieuw aangebracht omdat het na een week al weer helemaal is volgeplakt met anti ajax dingen. Is het netjes? Nee, maar meer dan dat is het niet. Men moet het probleem gaan oplossen door echte misdragingen keihard te gaan aanpakken. Hebben ze de hulp van de overheid ook niet bij nodig. Dit kan de knvb namelijk zelf door directe stadionverboden te geven.

14 februari 2020 om 14:34

De Knvb beslist daar ook niet in, maar de burgemeester van Rotterdam zou maar zo kunnen zeggen dat supporters uit Amsterdam niet welkom zijn. Dat is een van de personen die er over gaat. Burgermeester, politie en club.

14 februari 2020 om 14:49

@gloryunited Gelukkig waren er geen vechtpartijen bij de bekerfinale tussen Feyenoord en Utrecht.. Misschien je Feyenoord bril afzetten, je bent alleen maar onzin aan het spuien hier.

14 februari 2020 om 15:15

@musi26als je onder een vergrootglas ligt, dan hadden ze erverstandig aan gedaan niet negatief in het nieuws te komen. Het verwijderen van de Stickers kostte behoorlijk wat en is dus een negatieve noot op een al zo gevoelige kwestie

14 februari 2020 om 15:18

Sorry hoor maar een veld molesteren met vuurwerk door velen is toch iets heel anders dan 1 dorpsidioot die een beweging van keel doorsnijden maakt? Nergens wordt gezegd dat er geen debielen rondlopen bij Feyenoord. Om nu het handelen van 1 individu vergelijkt met een heel vak vol vuurwerkgooiende hooligans met doeken voor hun mond is toch iets heel anders. Dat is namelijk vooropgezet.

14 februari 2020 om 16:46

@gloryUnited net zoals het van jouw kant vrij opvallend is dat je het allemaal zo vertelt dat het in het voordeel van feyenoord valt. Allerlei voorbeelden hoe Ajax zich misdraagt. Er komt nota bene net weer een artikel online van Feyenoorders die in de thuisvakken zitten en provoceren. Dat is zeker niet de eerste keer en het is zeker niet de eerste keer dat er geknokt wordt op thuistribunes, ten overstaan van kinderen, tussen thuissupporters en Feyenoorders die daar niet hoeven te zitten. In mijn ogen kan je dat in dezelfde categorie zetten als debielen die massaal vuurwerk op het veld gooien. Conclusie is dat van beide kanten er een hele hoop debielen zijn die het verpesten voor de rest.

14 februari 2020 om 16:55

mijn voorbeelden zijn allemaal gefocust rondom de locatie: namelijk de Kuip. Dat er rondom deze locatie meer incidenten zijn waarbij ajax-supporters in het negatieve daglicht komen, is niet zo gek. Voor mijn part is het ook niet relevant wat Feyenoorders of Ajacieden ergens anders doen. Beide kampen hebben idioten. Daarom is mijn punt ook niet gebaseerd op wie wat gedaan heeft maar meer wat er de laatste jaren rondom de kuip gebeurd is als er Ajacieden kwamen. Als de wedstrijd in de arena zou afspelen en de discussie zou zijn of er Feyenoorders welkom moeten zijn, had ik met argumenten gekomen waarin Feyenoorders zich hebben misdragen in en rondom de arena en daar dan de nodige conclusies uit getrokken

14 februari 2020 om 17:25

Je gaat voorbij aan het feit dat Ajax thuis speelt in de Arena. Feyenoord is de bezoekende ploeg. De Knvb heeft de Kuip aangewezen als plek voor de finale mits daar beide finalisten met hun publiek mogen komen. Verleden jaar heeft Aboutaleb nog bevestigd dat Ajax supporters gewoon welkom zijn bij de finale. Was dat niet zo, dan was de Kuip niet algner de aangewezen plek voor de Knvb finale. Argumenten over welke supporters zich nou op welke plek het meest misdragen hebben, houden geen steek. Feit is dat beide teams een reputatie hebben, ook Feyenoord met haar Europese wedstrijden in Lille, Rome enzovoort.

16 februari 2020 om 13:08

Lille? Die is nieuw. Het laatste ding van Feyenoord dateert uit 2014. Recente jaren is er vooral lof voor ze. Zeker vanuit Manchester. Daar waren ze erg te spreken over de manier waarop de sfeer daar goed zat en er niks aan de hand is.

16 februari 2020 om 13:41

Niet meegekregen wat er allemaal bij Young Boys gebeurt is, ook in de stad daar? Of bij Rangers op de tribune of dat de politie in Rotterdam een confrontatie met Porto heeft voorkomen? Hoor als Ajax supporter ook vaak vooral lof in het buitenland over ons als supporters. Betekent niet dat er verder geen incidenten plaats vinden en je daarvoor blind moet zijn.

14 februari 2020 om 13:36

Hahahaha in tijden niet zo’n domme comment gelezen. Het is sowieso al belachelijk dat die finale in de Kuip wordt gespeeld ipv op neutraal terrein. De JC schaal wordt ook niet meer in de Arena gespeeld.

14 februari 2020 om 13:41

Zolang we geen nationaal stadion hebben, is het logisch dat het in de Kuip gespeeld worden. Wordt al jaren bestempeld als stadion met beste veld. Waarom zouden we daar dan niet de finale spelen?

14 februari 2020 om 13:43

Jouw comment is anders ook niet al te snugger. Bij de JC Schaal is dit vooraf bepaald, terwijl de KNVB al lang en breed weet dat ook de finale dit jaar weer in De Kuip is. Als ze dit probleem willen voorkomen, moeten ze eens vooraf communiceren ipv tijdens/achteraf. Tevens verhelpt een neutraal terrein nog steeds het probleem niet, aangezien die gasten zich nergens kunnen gedragen tov elkaar.

14 februari 2020 om 13:44

Omdat je dan dit soort problemen krijgt. Ajax speelt, als ze de finale halen, thuis. Geen Feyenoord fans en heel de Kuip vol met Ajacieden tijdens Ajax-Feyenoord in de Kuip. Zie je het al voor je?

14 februari 2020 om 13:44

De JC Arena is ook bij lange na niet het stadion dat De Kuip is, dus om vast te houden aan De Kuip is allesbehalve onlogisch.

14 februari 2020 om 13:46

Dat is een kwestie van smaak Stefandefree, en is ook totaal niet van belang in deze kwestie verder. Die discussie hoef je niet aan te zwengelen.

14 februari 2020 om 13:51

Het was maar een grapje Sander. Niet eens heel erg onrelevant en al helemaal niet onwaar trouwens in mijn ogen, maar goed. Lijkt mij het best als ze uitwijken naar neutraal terrein, maar dat De Kuip in principe het toneel moet blijven van de beker moet zou niet ter discussie moeten staan in mijn ogen. Ik ben niet degene die dat aanzwengelt.

14 februari 2020 om 13:54

Ik vind het ook prima om de bekerfinale in de Kuip te spelen hoor, maar elke keer als De Klassieker de finale wordt krijg je dit zelfde probleem. Simpelweg Ajax de toegang ontzeggen is geen optie wat mij betreft. Het zou dan logischer zijn om naar een alternatief te zoeken. Daar kun je beter een standaatrd protocol voor hebben i.p.v. elke keer last minute naar oplossingen zoeken.

14 februari 2020 om 13:57

Probleem met een alternatief is natuurlijk dat er binnen Nederland weinig realistische opties zijn qua stadion, denk alleen Enschede e Eindhoven? Laat staan dat de burgermeester dat goedkeurt.

14 februari 2020 om 13:59

eens dat er een standaardprotocol moet zijn. Maar dat moet dan voor een seizoen afgesproken worden. Beste lijkt mij om uit te wijken naar Eindhoven in combinatie met verplichte buscombi's vanuit rotterdam en Amsterdam. Maar dit kan alleen vooral een seizoen afgesproken worden.

14 februari 2020 om 14:24

Ja mee eens, daar moet dan vooraf een protocol voor gemaakt worden. De KNVB wacht het liefst tot na de halve finales al gespeeld zijn, niet slim wat mij betreft. Dit jaar zal het, als het gebeurd, wel weer een dubbele ontmoeting worden helaas. Alleen Ajax publiek (want die spelen thuis als ze de finale halen) in Rotterdam lijkt me immers geen goed idee!

14 februari 2020 om 17:26

@gloryhunter We kunenn alleen ergens een finale spelen als beide pleogen evenveel fans mogen meenemen. Het beste veld is geen argument, beide teams moeten omgaan met exact hetzelfde veld, goed of niet goed. Het gaa tom gelijke omstandigheden. En dat geldt dus ook voro d eaantallen fans. Let maar op, het wordt een finale over twee wedstrijden.

16 februari 2020 om 13:09

@speedyafcazolang er geen neutraal stadion is, is er geen stadion waar evenveel supporters mogen komen. Geen enkele stad zit te wachten op 15K van Ajax en van Feyenoord. Dus dat criterium valt af. Dan kies je toch voor het beste stadion voor een finale? Een stadion met de meeste beleving

14 februari 2020 om 13:41

Ja, want Feyenoord en zijn supporters hebben geen schuld aan deze situatie. Mooie boel, Feyenoord heeft al voordeel in een bekerfinale, omdat deze in het eigen stadion gespeeld wordt en dan dit er nog bovenop om de supporters de ogen te openen. Dat geldt voor beide clubs. Bekerfinale in een leeg stadion is dan misschien de beste optie.

14 februari 2020 om 13:46

Feyenoord is sowieso medeplichtig aan het probleem, maar feit blijft dat je hedendaags veel meer gezeik leest over het Ajax publiek dan het Feyenoord publiek. Ook de afgelopen twee finales die Ajax speelde - niet eens tegen Feyenoord - konden ze zich niet gedragen in ons stadion. Wat geeft je dan uberhaupt het recht nog om te komen? Die fans kunnen andermans spullen blijkbaar niet respecteren en aangezien een kleine groep weren niet mogelijk is.. Krijg je dus inderdaad een bekerfinale zonder publiek, want anders naai je Ajax inderdaad een oor aan.

14 februari 2020 om 13:59

Ajax(-supporters) hebben zich zeker in de laatste bezoeken aan de Kuip van hun slechtste kant laten zien en zou het niet eens gek vinden als ze (deels) geweerd worden bij een nieuwe finale. Echter bij een finale tegen Feyenoord is dat een tegenstander die ook debet is aan de huidige situatie tussen de twee clubs en dan zou het niet fair zijn om 1 club te straffen. Maar goed, het is sneu en diep triest dat volwassen mensen zich blijkbaar niet fatsoenlijk kunnen gedragen dat er misschien wel hardere maatregelen nodig zijn.

14 februari 2020 om 14:02

Vorig jaar en seizoen daarvoor genoeg gezeik met 'feyenoord' supporters in thuisvakken tijdens uitwedstrijden. En dit seizoen nog gestraft voor wangedrag in de EL ( Young Boys). Trek die eierdop nog eff wat strakker gap.

14 februari 2020 om 14:08

Wat er in andere wedstrijden gebeurd is, is totaal irrelevant. Het gaat erom dat het in de Kuip gespeeld wordt en dat de laatste keren dat daar Ajacieden waren, het niet heel netjes gegaan is. Dat Ajax recentelijk ook gereld heeft in Athene of Feyenoord ergens in Europa is niet relevant voor deze wedstrijd.

14 februari 2020 om 17:29

Uitgangspunt is dat een finale onder gelijke omstandigheden moet zijn voor beide teams. Overigens waren er in de laatste finale van Ajax in de Kuip helemaal geen wanklanken te horen, die ging prima. Het ging gewoon heel erg netjes zonder noemenswaardige problemen.

14 februari 2020 om 13:43

Hoezo zouden er dan geen Ajax supporters mogen komen, als Ajax in de finale staat zou dat betekenen dat Ajax op papier thuis speelt. Als er dan uitsupporters niet welkom zijn dan zouden dat Feyenoord supporters zijn.
Toch hoop ik op een finale met beide supporters!

14 februari 2020 om 13:48

Dat benoemde ik net ook, maar denk je nou echt dat die groep hersenloze dat kan accepteren? Dan zitten er dalijk 35.000 Ajacieden in De Kuip die de boel ongetwijfeld weer gaan slopen, want dat doen ze iedere bekerfinale die ze spelen. Dat wordt natuurlijk een grote oorlog buiten het stadion, want je kan ook niet iedereen met de trein laten komen en direct het stadion in laten stromen. Ik zeg gewoon geen supporters, maar dat zal de KNVB nooit niet accepteren met het geld dat ze dan mislopen.

14 februari 2020 om 16:36

Dan ga je er nu al van uit dat Feyenoord fans wel mogen gaan. Naartulijk is een wedstrijd met zowel Ajax als Feyenoord fans in de Kuip het beste scenario en elk alternatief is niet wenselijk maar mogelijk wel noodzakelijk. Maar naast een finale over twee wedstrijden zie zowel een wedstrijd zonder publiek en een wedstrijd met alleen Ajax fans ook nog als mogelijkheden naast een wedstrijd met alleen Feyenoord fans.de Kuip is tijdens de finale in principe neutraal terrein waar de winnaar van Ajax-Utrecht de thuisspelende club is. Ik zou er dan niet zomaar van uit gaan dat de “thuis” spelende club degene is die geen fans mee mag nemen.

Als de finale dan weer over twee wedstrijden uitgesmeerd gaat worden dan sla je weer een flater omdat een finale niet over twee wedstrijden hoort te gaan.
Je zou het dan ook kunnen aangrijpen, dit is de laatste test om het te proberen met beide supportersgroepen gaat het mis dan zal het altijd van de baan blijven om uit supporters mee te nemen naar de klassieker (wanneer dan ook). Gaat het goed dan is er meteen een goede opening om het weer te proberen.

Maar ik zal begrijpen dat de knvb die test niet zou willen doen gooi dan maar gewoon de kaarten naar kinderen en sponsors, dan zal de sfeer anders zijn maar heb je wel zekerheid dat er geen gezeik komt.

14 februari 2020 om 13:59

De kans op een test is anderhalf jaar geleden aan diggelen geslagen door de mafketels die het nodig vonden familieleden van jeugdspelers aan te vallen en het gebrek aan daadkracht van Ajax hiertegen. Na de uiterst zwakke reactie van Ajax is Feyenoord uit het overleg gestapt, omdat men het zinloos vond te overleggen met een partij die haar eigen verantwoordelijkheid niet erkent. Dat incident heeft ons echt jaren teruggeworpen.

14 februari 2020 om 18:16

Er is niemand fysiek aangevallen dus hou maar op

Ga aub wel vooruit lopen op de zaken, zodat er eventueel al preventieve maatregelen genomen kunnen worden en er duidelijkheid geschept word. Finale hoort gewoon over 1 wedstrijd te gaan en beide supportersgroepen moeten hierbij aanwezig zijn.

Natuurlijk horen beide supportersgroepen bij de finale aanwezig te kunnen zijn, maar als dat een utopie blijkt prefereer ik nog altijd een loting om een finale in dan wel de Kuip, dan wel de Arena. Die spanning van een finale kan na één duel verdwenen zijn, en het finale-gevoel is ook bij de Knvb beker (zeker tussen deze ploegen) onbeschrijfelijk. Dan maar even breken met de traditie van een finale in de Kuip. Beide ploegen hebben zo een eerlijke kans.

14 februari 2020 om 13:38

Vind het geen gek idee..loten voor de thuiswedstrijd.

14 februari 2020 om 13:46

Ik vind sowieso dat de Finale niet altijd in de Kuip gespeeld hoeft te worden. Zo heeft Feyenoord altijd een thuis voordeel mochten ze de finale halen

14 februari 2020 om 13:50

Haha op zich een goed idee, maar als dan de Arena uit dat kokertje komt rollen wordt heel het land afgebroken, dat geef ik je op een briefje. Twee wedstrijden is de enige optie ben ik bang. Uitsupporters niet toestaan werkt niet daar het een neutrale wedstrijd is en Ajax sowieso de thuisspelende ploeg zal zijn. Je zou eventueel nog de twee groeperingen achter de doelen kunnen hebben en grote barricades op de lange zijdes, zodat die leeg blijven. Maar ja: ongetwijfeld slopen enkele Ajacieden dan weer de stoeltjes e.d. en de sfeer gaat ook wel weg in een half lege Kuip. Zolang er tijdens competitiewedstrijden niet geexperimenteerd kan worden met uitsupporters zal de spanning er altijd blijven onderling. En dan gaan ze niet ineens experimenteren met 20.000 Ajacieden in de Kuip.

14 februari 2020 om 15:37

"maar als dan de Arena uit dat kokertje komt rollen wordt heel het land afgebroken, dat geef ik je op een briefje."

Een beetje zoals gebeurt wanneer Feyenoord thuis loot in de beker?

14 februari 2020 om 16:48

Ik weet niet of je probeert te provoceren, serieus bent of een grapje maakt. Maar het is meer een meme dat feyenoord dat geluk vaak heeft. Ik denk persoonlijk dat de haat vanuit feyenoord (en andere clubs) richting Ajax groter is dan andersom. Vandaar dat een eenmalige loting die dan ook nog eens in het voordeel uitpakt van 'lucky Ajax' de boel flink op stelten zal zetten ja

14 februari 2020 om 13:51

Ik denk ook wel dat ze er achter de schermen op vooruit lopen. Maar om Utrecht en NAC niet direct af te vallen en te zeggen dat je al rekening houdt met Ajax-Feyenoord, zeggen ze dit. De situatie is nu namelijk reëel dat het de finale wordt en over 3/4 weken na de uitslagen pas overleggen zal vast niet gebeuren.

Een finale over twee wedstrijden is geen finale.

14 februari 2020 om 14:23

Was europees vroeger heel normaal en kan ook heel spannend zijn. Ligt puur aan de uitslag van de eerste wedstrijd.

14 februari 2020 om 14:44

Ik weet dat dat normaal was in de Ec3. Het is ook niet voor niets afgeschaft.

14 februari 2020 om 14:54

Een finale zonder publiek van één kant is ook een oneerlijke finale.. Dan is een finale over 2 wedstrijden het meest fair

14 februari 2020 om 15:04

Ik vraag niet om 1 finale met publiek van slechts 1 kant.

wat een onzin weer, het is of wel supporters mee, of geen supporters mee, maar ga dan niet er ineens 2 wedstrijden van maken.dit is dan het risco wat ze lopen als ze beiden de finale halen toch?de thuisspelende ploeg mag supporters meenemen, en de uitspelende ploeg niet.maar stel ajax is thuisspelend, dan is het gewoon verplaatsen naar de arena een logische oplossingen stel dit was een van de halve finales geweest, hadden ze het dan ook over 2 wedstrijden gedaan?

14 februari 2020 om 13:44

Volgens mij is de winnaar van utrecht-ajax de thuisspelende ploeg. En nee vorig jaar was de halve finale Feyenoord - Ajax toen speelde ze gewoon in de kuip zonder ajax supporters

14 februari 2020 om 17:30

Klopt en toen zie de burgemeester van Rotterdam dat was dit de finale gewesst, dan waren de supproters van Ajax wel welkom. En inderdaad, in de finale mocht Ajax haar supporters gewoon meenemen en gebeurde er helemaal niets. De finale ging uitstekend in de Kuip.

Mooi, hebben we meer kans om te winnen.

Als het moment eenmaal daar is, gaan alle supporters weer overal heen wijzen met het bekende vingertje, maar naar de echte oorzaak kijken doen ze niet. Stelletje hersenlozen die een fantastisch affiche jaren geleden de afgrond in hebben geholpen en dat nog steeds niet kunnen inzien. Lekker een finale spelen en dan alleen maar voor kids van Feyenoord en Ajax + de bobo’s die altijd een kijkje komen nemen.

Als ze al geen 2000 Ajacieden kunnen ontvangen hoe moet dat dan met 15.000

2 wedstrijden klinkt het meest logisch, maar laat eerst maar eens zien hoe het loopt.

Utrecht speelt thuis , NAC heeft laten zien zich goed te kunnen opladen voor een bekerwedstrijd, maar puur op statistieken is de kans op Ajax Feyenoord groot, en dan lijkt 2 wedstrijden het meest veilig.

Als je al 10 jaar niet meer uit-supporters toelaat, dan is het de eerste keer dat je dat doet wellicht niet handig om dat met 15.000 te doen.

Die finale ligt wel in de lijn der verwachting. Over 2 wedstrijden maakt Ajax natuurlijk een veel grotere kans dan over 1 wedstrijd aangezien ze beter zijn dan Feyenoord. Misschien kunnen ze in Dortmund spelen ofzo. Ik ben benieuwd hoe er in het buitenland naar dit soort taferelen gekeken wordt. Eigenlijk te bizar voor woorden dat het überhaupt een optie is.

14 februari 2020 om 13:38

Over het algemeen worden dit soort finales in het buitenland in een nationaal, neutraal stadion gespeeld. Niet in een clubstadion.

14 februari 2020 om 13:59

@Ajax-2019 Ja? in Duitsland italie en Spanje spelen ze de bekerfinale gewoon in een clubstadion

14 februari 2020 om 14:08

In Duitsland en Italie worden de bekerfinales altijd in Berlijn en Rome gehouden. In Spanje is dit inderdaad elk jaar ergens anders afhankelijk van de teams die in de finale staan.

14 februari 2020 om 13:39

Dat is natuurlijk ook nog een optie een ander stadion. Dan denk ik gelijk aan Heerenveen of Groningen, aangezien er 0 rivaliteit is tussen deze 2 clubs en Ajax en Feyenoord.

14 februari 2020 om 13:54

En hoe kom je daar dan? Trein is geen optie, want dan moeten beide supportersgroepen met de trein. Buscombi kan, maar dat betekent dat er 15.000 man of iets dergelijks met de bus naar dat stadion gaan, ook van beide clubs. Neutraal terrein is idealistisch, maar ik betwijfel of het in de praktijk goed te organiseren is (want wat als er 1 ajax bus ineens terechtkomt tussen 20 feyenoordbussen?)

14 februari 2020 om 14:15

Dan heeft die bus een probleem.

14 februari 2020 om 14:21

Haha ja precies. Maar dat soort kleine dingen die al mis kunnen gaan geeft aan hoe moeilijk dit te organiseren is op neutraal terrein, buiten dat er geen enkele gemeente in Nederland staat te wachten op 20.000 Ajacieden en Feyenoorders.

14 februari 2020 om 14:25

In Groningen is enorme haat richting ajax. Lijkt me dus geen goed idee. Als je kiest voor een andere stadion, dan zou ik direct kiezen voor het Schalke stadion. Dichtbijgelegen grote stadion.

14 februari 2020 om 15:21

Duitsland gaat natuurlijk nooit een wedstrijd organiseren dat in Nederland niet door kan gaan vanwege spanningen. de Polizei Zit er al op te wachten om 40.000 Nederlandse supporters te begeleiden. Daarnaast heeft de Knvb belangen bij sponsorplekken in de Kuip. In een ander stadion is de verdeling wellicht anders en onhaalbaar

14 februari 2020 om 14:05

Alsof een andere gemeente in het buitenland of desnoods Nederland op rellen tussen Ajax en Feyenoordfans zit te wachten. Dat ga je namelijk gewoon krijgen, waar je het duel ook afwerkt als beiden supportersgroepen welkom zijn. Als een burgemeester vrijwillig zo'n wedstrijd naar zijn stad haalt, vraagt ie om problemen. Niemand is zo gek om dat risico te nemen.

Dat kan niet. Erik ten Hag is tegen nog meer wedstrijden. Los daarvan bespreek je van te voren dat de Finale in de kuip gespeeld wordt. Stel mijn clubje (de Graafschap) zou ook ooit de finale tegen Feyenoord de finale halen, dan zijn wij in het nadeel. Worden er dan ook 2 wedstrijden gespeeld zodat het voor de graafschap eerlijker is. Het antwoord is. Tenzij wij eerst de binnenstad in Rotterdam verbouwen en wij niet meer welkom zijn, dan spelen wij ook een thuis wedstrijd.

14 februari 2020 om 13:55

Maar dan is feyenoord dus eigenlijk altijd in het voordeel in de beker. Dat is toch al bizar op zichzelf? En in dit geval is Ajax de thuisspelende ploeg op papier als ze doorgaan. Vorig jaar in de beker waren supporters ook al niet welkom in de uitwedstrijd bij feyenoord. Als dat nu in de finale ook zou zijn, terwijl Ajax zelfs de thuis spelende ploeg is, dan gaat die wedstrijd echt geboycot worden door Ajax.

14 februari 2020 om 15:37

Enige voordeel dat Feyenoord echt ervaart is de ervaring in het stadion want er wordt altijd eenn verdeling gemaakt van 17,5k voor beide ploegen en dus 12K voor partners van de Knvb. Als de graafschap-Feyenoord de finale zou zijn, hebben beide ploegen 17,5k supporters

Het is helaas al jaren dat de uitsupporters niet mee mogen, dus pech voor Ajax in dit geval. We kunnen nu niet ineens zeggen, Ajax en zijn aanhang is welkom in Rotterdam en volgend jaar business as usual. Stadion vol kinderen van beide zijden dan een optie? Of bij een enkele serueuze ongeregeldheid (vechten, vuurwerk etc) meteen het hele vak leeghalen.

14 februari 2020 om 13:59

Hoezo pech voor Ajax? De finale van de beker is op 'neutraal terrein', dus de Kuip is op dat moment niet het stadion van Feyenoord. Ajax speelt op basis van de loting ook nog eens 'thuis' in de finale. Kortom er is geen sprake van uitsupporters vanuit Amsterdam. Ik zie het overigens totaal misgaan als je wel met 15.000 Feyenoord en Ajaxsupporters zit, dus dat is geen optie. Zo'n vak is bij serieuze ongeregeldheden echt niet leeg te krijgen, dus je moet er niet aan beginnen. Alleen vrouwen en kinderen zou ik nog de beste oplossing vinden, maar weet niet of dat logistiek haalbaar is. In elk geval kun je niet zomaar de fans van de ene club weigeren en die van de andere club wel toelaten omdat de finale toevallig in het stadion gespeeld wordt waar zij hun thuiswedstrijden afwerken.

14 februari 2020 om 14:06

Feyenoord is de uitspelende ploeg mochten ze doorgaan. Feyenoordsupporters weren Ajaxsupporters toelaten lijkt mij ook niet ideaal.

14 februari 2020 om 14:25

pech voor feyenoord dus, want volgens mij is in het schema ajax de thuisspelende ploegen dan wordt het een lastig karwei

14 februari 2020 om 16:45

De kuip is tijdens de finale neutraal terrein. En in dit geval is de de winnaad van Utrecht – Ajax de “thuis” spelende club. Dus als er geen uitfans mee mogen dan zouden dat in dit geval de Feyenoord fans zijn. Dat lijkt ook niet direct een reeel of wenselijk scenario.

Gewoon 1 wedstrijd en laat alleen bijv kinderen van scholen toe en andere stichtingen zoals eenzaamheid ouderen etc. Maak en er leuke dag van.

14 februari 2020 om 14:00

Dit is besteen goed idee, maar supporters hebben veel macht en die maak je hier niet blij mee. Aan de andere kant zou je kunnen zeggen, los het lekker onderling op. Misschien 5% van de supporters misdraagt zich, als die andere 95% ze er nou es op aan spreekt. Maar goed, zo'n doorgesnoven hooligan vragen of hij die aansteker misschien in zn zak kan houden doe je ook niet voor de lol.

Je hebt in het speelschema geen ruimte om een inhaalwedstrijd te plannen, maar een extra finaleduel is plotseling wel ruimte voor? Veel succes met plannen zou ik zeggen. Voor de rest moeten beiden ploegen eerst nog maar de finale halen.

bekerfinale over 1 wedstrijd, de Knvb moet zich kapotschamen naar andere landen toe dat NL geen bekerfinale kan organiseren.

Ik zou het gewoon lekker weer een keertje proberen met beide supporters. Gaat het na al die tijd nu dan weer fout, is het gewoon klaar.

14 februari 2020 om 14:29

En als we volgend jaar weer een mogelijke bekerfinale tussen beide teams hebben dan wat? Beide harde kernen willen niet leren dus moet men iets anders bedenken om dit probleem te tackelen. In de competitie moet men gewoon door gaan met wedstrijden zonder uitpubliek. Een eventuele finale kan dan gehouden worden over twee wedstrijden of met publiek wat bestaat uit vrouwen en kinderen.

14 februari 2020 om 16:02

In een neutraal stadion met alleen supporters van de ploeg die thuis loot. Jammer maar helaas.

Ik vind het sowieso bizar dat de finale al jaren standaard in de Kuip wordt gespeeld. Veel mensen vinden dit het mooiste stadion van Nederland, maar dat is een kwestie van smaak. Ik vind het er niets bijzonders aan. Daarnaast betekent dit dat Feyenoord altijd een thuisvoordeel heeft als ze de finale halen, ongeacht of ze 'thuis' of 'uit' spelen. Dat is een oneerlijk voordeel. Beter zou zijn als je een stadion zou kiezen dat qua locatie een beetje tussen de steden ligt waar de finalisten vandaan komen. Dit lost echter niks op aan het probleem dat supportersgroepen van beide clubs niet samen in een stadion kunnen zonder problemen. In dat geval is een tweeluik misschien beter, al lijkt me dat niet ideaal aangezien de voetbalkalender al overvol is.

14 februari 2020 om 14:01

Het veld in de Kuip is erg goed en dat is minder een kwestie van smaak. Verder hebben we geen nationaal stadion.

14 februari 2020 om 16:32

Een nationaal stadion(knvb of oranje stadion) zoudenwe eigenlijk moeten hebben net als in engeland,een stadion met 100,000 zitplaatsen of meer en helemaal oranje is😎

14 februari 2020 om 14:14

@ Mitea,waar zou je een finale tussen Feyenoord en Ajax willen organiseren? Er is echt geen burgemeester die daar toestemming voor geeft. Buiten dat zijn de meeste stadions gewoon te klein voor een finale.

14 februari 2020 om 20:53

In het tweede deel van mijn reactie geef ik al aan dat dit voor de wedstrijd Feyenoord - Ajax niet kan en dat je dan beter een tweeluik kan organiseren (ook al vind ik dat niet heel gewenst met de overvolle speelkalender)

Publiekelijk vooruitlopen op een van de scenario's, natuurlijk niet. Maar wel jaarlijks te koop lopen met dooddoeners als de veiligheid, gastvrijheid, toegankelijkheid van de bekerfinale. En juist dat is het grootste issue als Ajax-Feyenoord de finale wordt. Gelukkig wordt er achter de schermen wel degelijk op dit scenario vooruitgelopen want clubs (dus de vier halve finalisten) zijn bij het bereiken van de bekerfinale namelijk verplicht om de (organisatorische) planvorming in gezamenlijkheid met de Knvb op de starten waarbij gewerkt wordt met meerdere opties en scenario's gebaseerd op beide verschillende tegenstanders. Met Ajax-Feyenoord in het vooruitzicht wordt met name het veiligheidsvraagstuk echter dusdanig complex dat hier nog wel een staartje achterweg komt, mede door bemoeienis van de schreeuwende supportersverenigingen, de politie, de lokale overheid en bijbehorende wet- en regelgeving en zo al niet meer.. Reken er maar op dat men in Zeist opgelucht adem haalt als Ajax of Feyenoord sneuvelt in de halve finale, daar ben ik zeker van.

Speel de finale in geval van Ajax vs Feyenoord lekker in het buitenland. Misschien dat er een Aziatisch land interesse heeft om deze wedstrijd te organiseren, kan de knvb er ook nog wat aan verdienen. Een finale over twee wedstrijden is geen finale. Zie je het al gebeuren Wimbledon finale over twee wedstrijden.....desnoods zonder publiek...

Daar gaan we weer. Vorige keer, was alleen al de berichten over mogelijke rellen voldoende, om de finale over 2 wedstrijden te doen. We schrijven ons lekker bang. De reden waarom de suporters niet meer bij elkaar komen, waren spreekkoren. De rellen waren al afgenomen. Tussendoor verlengde Ajax de termijn nog een vanwege de finale tegen Zwolle. Nu blokkeert Feyenoord/gemeente Rotterdam uitsupporters. Laat het nu gewoon over 1 wedstrijd gaan en pak idioten nu eens echt aan in plaats van enkel en alleen foei zeggen.

Ik zou het ook helemaal niet erg vinden om de finale gewoon in de kuip te doen en de kaarten lekker geven aan verschillende organisaties voor het goede doelen. Zieke kinderen, mensen met een beperking etc en hun begeleiders. Dan maar geen recette uit kaart verkoop en heb je ook geen last van eventuele relschoppers. Maarja KNVB gaat dat nooit doen

Ik vind het prachtig dat mocht Feyenoord 5 maart van NAC winnen ze in de finale tegen misschien Ajax staan. In dat geval, wat er ook gebeurd, speelt Feyenoord Europees. En dat is dan al op 5 maart bereikt! En dat terwijl Feyenoord helemaal afgebrand is. Slecht team, slecht bestuur, Eredivisie onwaardig enz, enz. Er deugde totaal niets van Feyenoord. En zie...……….zelfs de 3e plaats in de competitie is binnen bereik. Maar dat kan toch niet. Utrecht, Psv, Vitesse, misschien zelfs Heerenveen zijn veel sterker dan dit falende Feyenoord.

14 februari 2020 om 14:28

Ook de eigen suppprters branden Feyenoord finaal af en dat was toch ook gewoon terecht op dat moment. Heel knap dat ze het nu ineens wel kunnen, dat wel

14 februari 2020 om 14:41

Alleen de bekerwinnaar pakt toch een ticket? Als Ajax champions league ticket heeft en de beker wint, gaat de ticket van de beker naar de nr 4 in de competitie. Niet naar de verliezend finalist.

Op neutraal terrein(philips stadion) of over twee
wedstrijden(de kuip en de johan cruijjff arena

14 februari 2020 om 16:52

Maar met een neutraal terrein los je het probleem niet op. Ja maakt het hooguit iets kleiner daardat er ipv 50.000 ineens nog maar 35.000 fans mee kunnen waarvan 20.000 kaarten al naar de Knvb en de sponsors gaan (ik denk niet dat ze die ineens minder kaarten kunnen geven) en je verplaatst het naar een andere stad.

Ik zie het best gebeuren dat, mocht het zover komen, Ajax aanbiedt om de organisatie op zich te nemen. Volgens mij was Ajax vrij verbolgen over de laatste keren dat feyenoord en de gemeente Rotterdam geen Ajacieden wilde toelaten. Een finale over twee wedstrijden is daarnaast in het voordeel van Ajax. En Ajax is op papier de thuisspelende ploeg. Ik zou me daarom niet verbazen als Ajax aanbiedt om het uitvak in de Arena vol te proppen met Feyenoorders, de vakken daaromheen en eronder leeg te laten en de rest van de kaartjes via ajax te verkopen. Het is een voorstel waar feyenoord waarschijnlijk niet mee akkoord gaat (want bij een wedstrijd in de kuip heeft feyenoord hoe dan ook 40.000 Feyenoordsupporters bij zich; in de Arena hooguit 1000), maar wat wel een mooi experiment zou zijn. Een andere mooie optie lijkt mij twee wedstrijden met uitsupporters. Zo hoef je er niet meteen 15.000 toe te laten, maar kun je wel weer kijken of het een optie is

14 februari 2020 om 14:48

Ik begrijp niet waarom Ajax het weer een kans wil geven. Met jeugdwedstrijden onderling gaat het al mis en in de finales waar Feyenoord niet eens de tegenstander is. Waarom zal dat bij de grote klassieker wel goed gaan? Pas als er hogere straffen zijn kan je het weer een kans gaan geven. Het tuig gaat zich nu echt niet gedeisd houden.

Eén finale en dan alleen maar kinderen van de kidsclubs van Ajax en Feyenoord toelaten. Die zijn misschien nog te redden voor een toekomst waarbij supporters van beide partijen gewoon normaal in één stadion naar een wedstrijd kunnen kijken....

Als er een klassieker komt in de finale dan gewoon lekker laten spelen voor een publiek van vrouwen en jeugd tot vijftien jaar. Laat de raddraaiers eens beseffen wat voor schade ze aan beide clubs aanrichten.

14 februari 2020 om 14:31

Dat zou pure discriminatie zijn!! Ik heb mij namelijk nog nooit misdragen tijdens een wedstrijd, maar wordt dan toch uitgesloten.

Gewoon neutraal terrein lijlt me het meest eerlijk. Lekker 1 wedstrijd de finale en met publiek van beide kanten. Nederland is gewoon een zielig landje wat nog niet eens een paar relschoppers onder controle kan houden. Diep triest

14 februari 2020 om 14:30

Geen een andere stad wil rellen in hun straten of stadion. Dit gaat niet lukken.

14 februari 2020 om 14:31

Op neutraal terrein zonder supporters van beide clubs

14 februari 2020 om 16:22

Of wat roel dijkstra zegtmet supporters wat alleen bestaat uit jeugd en g-teams op een neutraal terrein

Ajax-Feijenoord in de Kuip. Jeugd-en G-teams uit het hele land uitnodigingen en teruggaan waarvoor voetbal ooit bedoeld is: vermaak van het publiek. Niet de beste of sjiekste oplossing en zeker niet fair tov de trouwe supporters die wedstrijd in en wedstrijd uit hun club volgen, maar wel met een maatschappelijk doel, kostenbesparend en risico-mijdend.

Eerst zorgen dat de straffen omhoog gaan en de pakkans groot is. Nu gewoon op de gok weer een poging wagen, zal weer mislukken. Juist tijdens de bekerfinale zullen er genoeg rondlopen die het weer willen verzieken. Dus ben bang dat het weer een tweeluik gaat worden mocht het de finale worden.

Ben ik de enige die het raar vind dat de KNVB er nog niet over uit is wat gaat gebeuren bij een eventuele finale tussen deze 2 clubs. Je hebt in principe al 10 jaar gehad om dat te bedenken aangezien de 2 clubs elkaar toen voor het laatst troffen.

En de JC schaal dan ook over twee wedstrijden? Wat een onzin allemaal.

14 februari 2020 om 15:10

Ik denk dat Ajax (als die kampioen worden) gewoon Feyenoorders wil toelaten in de JC Arena voor de wedstrijd om de Cruijffschaal eerlijk gezegd.

14 februari 2020 om 15:11

Nee, want bij de JC-schaal wordt niet gespeeld op 'neutraal terrein'. Die wordt tegenwoordig gespeeld in het stadion van de kampioen. Laatste keer was dat de Arena, daarvoor het Philipsstadion en daarvoor de Kuip.

Kunnen ze de finale dan misschien niet op neutrale grond spelen in het Philips stadion ofzo. is dat geen betere oplossing?

Al 10 jaar geen uitsupporters. Dat ze 2 of 3 jaar doen om de boel te laten afkoelen, prima. Maar 20 jaar slaat nergens op. Er mogen straks wel 15000 Utrechters of nac'ers naar de kuip maar geen 15000 ajacieden. Het lijkt mij dat het voor de autoriteiten niet kan uit maken welke groep naar Rotterdam komt. Utrecht en Feyenoord zijn geen vrienden. Bij Nac haten ze feyenoord en Rotterdam. Dus het maakt eigenlijk niet uit wie er komt. Dus is gewoon due kut aboutaleb die zijn ego laat leiden!!!!

De poep is splinter dun voor alles wat feyenoord een warm hart toe draagt als de finale over twee wedstrijden wordt gespeeld. Is nog steeds het meest eerlijk in mijn ogen. En anders moet de beker finale maar eens in een ander stadion gespeeld worden.

14 februari 2020 om 15:47

Het neemt alleen alles weg wat een finale mooi zou moeten maken, dus ik hoop van harte dat ze een mooi alternatief kunnen bedenken. Vorig jaar zouden we met 6-2 en 3-0 overigens gewoon de winnaar zijn, nergens bang voor!

14 februari 2020 om 15:47

Lekker makkelijk roeptoeteren dat de wedstrijd maar in een ander stadion gespeeld moet worden, maar sta jij dan ook garant voor de veiligheid in de betreffende gemeente? Dacht het niet hè? Zo ontzettend simplistisch dit.

14 februari 2020 om 15:51

Ander stadion, wellicht in Dubai oid dan..supporters zullen elkaar tegenkomen op de weg, stations etc en dan meoten andere gemeenten opdraaien voor deze ellende. Laat Amsterdam/rotterdam'/ de Knvb maar een oplossing zoeken zodat het met beide supporters kan. En anders maar zonder.

Laat de Knvb maar extra geld uitgeven aan de beveiliging en desnoods extra maatregelingen treffen zodat het gespeeld kan worden met supporters van beide ploegen. Het is schan-dalig dat het NU nog steeds niet kan.

14 februari 2020 om 17:41

Ik zou het kosten plaatje wel eens willen zien. Ik denk dat we daar nog best van schrikken en misschien ook meer begrip kunnen opbrengen voor de situatie.mogelijk dat om het veilig te laten verlopen je een paar duizend achten op moet trommelen. Dan zou ik ook zeggen laat maar. Zowel de overheid als de Knvb kunnen nuttigere dingen doen met dat geld. Bij de beker finale vorig jaar tussen Ajax en Willem 2 hadeen we het al over 6.500 man uren (niet heel veel meer dan bij CL wedstrijden van Feyenoord waar maar 2.500 uitspelende fans waren). En daar zit nou niet heel veel rivaliteit. Maar dan heb je het dus, als ze allemaal de hele dag werketen, over minimaal 800 agenten (bovenop de beveiliging en de stewards in het stadion) en waarschijnlijk nog een stuk meer er van uitgaande dat er direct tijdens en rond de wedstrijd een stuk meer actief waren en dan aan het begin en einde van de dag.

Wat een zwaktebod om zo’n duel niet te kunnen organiseren. Het failliet van de staat als hoeder van de openbare orde en veiligheid.

Wat een onzin weer. De Knvb moet weer zonodig de hypocratie tentoonspreiden om de wedstrijd in twee wedstrijden om te zetten. Er staat al vele jaren vast dat de bekerfinale in de kuip wordt gespeeld. Klaar. Wanneer de wedstrijd dus in 2 delen gespeeld wordt is Feyenoord in het nadeel.terwijl Ajax altijd vande daken schreeuwde dat de wedstrijd om de Johan cruyf schaal in Amsterdam of tewel de Johan cruyf arena gespeeld moet worden ook in 1 wedstrijd.

Wat een dom geneuzel weer. De finale word in de Kuip gespeeld, en die finale is 1 wedstrijd. Dat Ajax supporters nergens meer welkom zijn hebben ze aan zichzelf te danken.
Als de finale in de Arena zou worden gespeeld hoor je niemand dat Feyenoorders daar niet welkom zijn. Dan was ie ook gewoon over een wedstrijd gespeeld.
De Sjaak Zwart brigade moet stoppen met huilie doen

14 februari 2020 om 17:49

Dat is wel erg makkelijk. Het zijn niet alleen de Ajax supporters. Bij elke club heb je een groep idioten rond lopen. Ajax en Feyenoord hebben nou eenmaal de meeste fans en dus ook de meeste idioten. Overigens is de Kuip neutraal terrein tijdens de beker finale en de winnaar tussen Utrecht – Ajax is de thuisspelende club. Het lijkt me geen uitgemaakte zaak dat de thuisspelende club geen fans mee mag nemen en de uitspelende club wel. Dus een scenario met alleen Ajax fans is, hoe onwenselijk ook, ook nog een mogelijkheid.

15 februari 2020 om 08:28

Dat zeg ik ook: feyenoordsupporters in de Arena is ook een no-go.
Daar hebben de zogenaamde 'fans' wel voor gezorgd....

Ik ben voorstander om de finale per definitie op neutrale grond af te werken.

Spelen over 1 wedstrijd. Dat de supporters zich niet kunnen gedragen wil niet zeggen dat je de regels gewijzigd moeten worden. Dan maar 1 wedstrijd zonder supporters.

0,0 kaartjes in de verkoop. Ajax en Feyenoord fans hebben vaak laten zien dat het gewoon niet kan. Stel de kaarten van de finale ter beschikking aan de kampioenen van alle jeugdelftallen (tot 11/12 jaar) in Nederland, laat hun er maar een mooi feest van maken!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren