Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Valentijn Driessen: ‘Terecht dat ze bij AZ boos zijn op Ajax’

Laatste update:

AZ is dit seizoen uitgegroeid tot een geduchte titelconcurrent voor Ajax. Met attractief voetbal staat de club uit Alkmaar medio februari maar drie punten achter de koploper van de Eredivisie én regerend landskampioen van Nederland. Valentijn Driessen vindt echter dat het huidige succes van AZ verblindend werkt en zelfs tot zelfoverschatting bij directeur voetbalzaken Max Huiberts en trainer Arne Slot leidt.

Driessen wijst erop dat Huiberts en Slot altijd naar de buitenwereld toe aangeven dat Ajax fysiek en speltechnisch geen stap voorwaarts is voor uitblinkers als Myron Boadu en Calvin Stengs. Ook zou het vanuit het clubstandpunt onverstandig zijn om dergelijke spelers te verkopen aan een concurrent als Ajax. “Als naakt feit klopt het laatste. Alleen zijn Ajax en AZ geen gelijkwaardige concurrenten van elkaar en redelijkerwijs zit dat er voorlopig ook niet in”, benadrukt de chef voetbal van De Telegraaf vrijdag in zijn column. De minimale achterstand en de 1-0 zege van AZ op Ajax in december doen daar niks aan af. “Een transfer naar Ajax blijft voor iedere speler van AZ een stap omhoog.”

“Sportief, mentaal en fysiek wordt bij Ajax meer gevraagd en verlangd dan bij AZ. De druk van het moeten presteren, het moeten winnen met alle voetbalogen op je gericht, is enorm, terwijl je bij AZ veel meer in de luwte kan functioneren. Hoe graag de leiding van AZ het ’moeten’ tracht te injecteren bij haar talenten, bij Ajax zit het van nature in het dna van de club.” De journalist zou het voor Stengs en Boadu vanwege hun persoonlijke ontwikkeling geweldig vinden als ze een binnenlandse opstap kunnen maken naar Ajax. “Mits AZ de juiste prijs ontvangt, valt te hopen dat Stengs en Boadu zich dichtbij huis in een vertrouwde omgeving verder kunnen ontwikkelen en hun belofte kunnen inlossen.”

“Zeker op dit moment, maar ook met een extra seizoen AZ komt het talentvolle duo tekort om direct aan te haken bij een grote buitenlandse club. Zie hoeveel moeite toppers als Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt hebben bij Barcelona en Juventus.” Driessen benadrukt dat het niet meewerken aan een transfer van een toptalent naar Ajax nadelige gevolgen kan hebben voor het Nederlandse voetbal maar ook voor de club zelf. “Toptalenten zullen zich wel tweemaal bedenken alvorens te tekenen als zij door AZ aan de ketting worden gelegd en Amsterdam als een no-go area geldt.”

“Overigens is het terecht dat ze in Alkmaar boos zijn op Ajax, omdat de kampioen regelmatig toptalenten wegkaapt uit de AZ-opleiding en lak heeft aan het zogenaamde herenakkoord. Waarom dan nog veel geld investeren in het opleiden van spelers?”, vraagt Driessen zich openlijk af. “Maar het moet niet zover doorslaan dat je de ontwikkeling van je topspelers in de weg staat als de juiste prijs wordt betaald.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Stengs hoef ik er niet bij en met brobbey en Traore vind ik boadu ook niet echt nodig momenteel. Waarom wil iedereen zo graag stengs en boadu bij Ajax?

14 februari 2020 om 07:26

Helemaal eens, van mij hoeven beiden absoluut niet te komen.

14 februari 2020 om 09:10

PSV kan ze veel beter gebruiken, lijkt me te verwachten dat PSV ook minimaal een van de twee gaat kopen als ze een hoog niveau blijven houden.

14 februari 2020 om 10:18

@4ever4ajax nou beiden..boadu gaat wel een topper worden hoor. In principe zou je best met Boadu in de spits kunnen spelen en Traore op de flank en Broddery nog jaartje KKD en minuten maken in het eerste achter Boadu. Ik schat dat Traore dat zeker kan op de flank.

14 februari 2020 om 14:40

@murki, met Malen en Lammers is de spitspositie normaliter wel bezet. Stengs zou op rechts kunnen, want we hebben geen echte rechtsbuiten, maar ik denk dat hij dan met zijn speelstijl eerder Ihattaren in de weg gaat lopen. Past wat mij betreft dus niet perfect in de profielschets voor een basisspeler, en gezien het waarschijnlijk loeihoge transferbedrag moet dat wel. PSV heeft meer aan Wijndal (of Ouwejan), en/of Koopmeiners. Midstjo zou ook een versterking zijn, eerlijk is eerlijk, maar met Hendrix, Rosario, en Guti zal er dan eerst doorgeselecteerd moeten worden. Denk/hoop wel dat PSV bij AZ gaat aankloppen, maar niet per se voor Stengs of Boadu.

14 februari 2020 om 15:58

Ik denk het niet. Psv heeft in de spits Lammers staan en aan de rechterkant hebben ze Madueke als nieuw aankomend talent. Ik verwacht veel van beide heren. Madueke technisch zeer sterk. Zal waarschijnlijk voor 30+ mil worden verkocht.

14 februari 2020 om 08:14

Denk dat er een wel wat meer gearriveerde speler gehaald moet worden nu ziyech weg gaat.
Dus ben benieuwd waar overmars mee komt. Hij doet toch verassende dingen en verwacht dat nu ook wel.

14 februari 2020 om 08:18

Helemaal mee eens. Traore is op zijn minst vergelijkbaar met Boadu en Stengs is te wisselvallig.. Als er al een speler van AZ wordt gehaald dan zal dat misschien Wijndal zijn als Nico gaat vertrekken en Martinez op het middenveld blijft staan. Op rechts zal Anthony wel komen en dan heb je op het middenveld een hele creatieve speler nodig die de lijnen gaat uitzetten, maar die er ook al gelijk staat. Jammer genoeg zie ik buiten Ihatarran niemand in Nederland daarvoor rondlopen dus dat zal een buitenlandse speler gaan worden. Eigenlijk is dat slecht voor het Nederlandse voetbal. Over een jaar of 2 zal het Naci Unuvar zijn.

14 februari 2020 om 13:18

Op basis waarvan is Traore vergelijkbaar met Boadu? Is dat dan niet arrogant? Traore heeft net twee potjes redelijk gespeeld. Kan gewoon nog Cassiera deel twee worden met hem.

14 februari 2020 om 09:01

Stengs vind ik zwaar overschat. Ik snap werkelijk niet dat zo velen zeggen dat AZ 25M voor hem moet vragen. De enige waar ik nog wel potentie in zie, is Wijndal.voor Boadu lees je ook toren hoge bedragen waarvan ik denk.....tja niet doen!

14 februari 2020 om 09:09

Stengs is zwaar uit vorm. De Stengs van begin van het seizoen (of van voor zijn zware blessure) vind ik wel 25 miljoen waard. Wat toen de beste speler van AZ. Echt een bijzonder talent in mijn ogen. Die zou ik graag bij Ajax zien.

14 februari 2020 om 18:57

Nou eerst maar even zien. Viktoria Fischer was ook een talent. Maar daar twijfelde ik ook heel vlug al aan. Hij kan echt wel leuk voetballen, maar ik zie hem nog niet het niveau hebben voor Ajax. Dus sowieso geen hoog bedrag voor betalen

14 februari 2020 om 17:18

Deze media hype komt ook niet van Ajax maar deze komt van Driessen zelf die iedere keer Stengs en Boadu aan de Amsterdammers koppelt.

Tsja, inmiddels weten we dat ze in Alkmaar leiden aan grootheidswaanzin. Dat staat ze niet. Begrijp me niet verkeerd, ik heb extreem veel respect voor hoe de club de afgelopen jaren wordt geleid en vind dat ze geweldig presteren dit seizoen, maar nederigheid past veel beter bij ze. Een underdog-rol en lekker in de luwte blijven om ooit eens keihard toe te slaan. Maar niet deze act aub.

14 februari 2020 om 07:21

Daar leiden ze in Amsterdam ook aan. Nog een heel stuk meer dan in Alkmaar zelfs.

14 februari 2020 om 07:59

@Benzema Vind je gezien de historie van Ajax en welke spelers Ajax heeft gebracht en nu nog brengt en alle prijzen die ze hebben gewonnen, het niet normaal dat ze bij Ajax vinden dat ze de beste moeten zijn? Die wil om de beste te zijn zorgt er juist voor dat ze succesvol zijn. En omdat ze dat regelmatig zijn mogen ze bij Ajax deze uitspraken best doen. Gun ze dat gewoon. Zeker gezien de bijdrage die Ajax levert aan het succes van het NL'se voetbal. Neemt niet weg dat andere clubs in NL ook een pluim verdienen voor het leveren van succes aan het NL'se voetbal.

14 februari 2020 om 08:05

@okan61. Dat je de beste wil zijn is altijd goed, maar daar doel ik niet op. Ik zie serieus veel mensen die gewoon de realiteit niet kunnen of willen zien. Die denken dat Ajax een internationale topclub is na vorig seizoen. Die denken dat de ze nu internationale topspelers als Depay en Fekir aan kunnen trekken, dat de transfer van Ziyech geen stap vooruit is en dat Ajax wel even jongens als Malen en Ihattaren op kan halen.

14 februari 2020 om 08:38

Als je vorig jaar de halve finale CL verliest, hoor je dan statistisch gezien niet bij de beste 4 clubs van Europa ? (internationale top). Daarbij zouden ze Malen en Ihattaren ook kunnen halen. Hebben ze gewoon het geld voor, maar of ze dat moeten willen.... Denk het niet.

14 februari 2020 om 08:40

Als je vorig jaar de halve finale verliest. hoor je dan niet bij de beste vier clubs? Nee tuurlijk niet, dat was vorig jaar, slimpie. Nu hebben ze de achtste finales niet gehaald.

14 februari 2020 om 08:43

En waar sta je dan dit seizoen, Jeroen?

14 februari 2020 om 10:21

@njfromvol "en waar sta je dan dit seizoen" Hopelijk in de finale van de EL . Heb je laatste jaren 2x finale EL en 1x finale CL gehaald. Netjes

14 februari 2020 om 07:47

Toch hebben ze volkomen gelijk dat ze Ajax als concurrent zien. Ze zijn het niveau van sub topper wil ontgroeid. Ze concurreren gewoon met Ajax, PSV en Feyenoord voor de CL (kwalificatie) plaatsen. Dat neemt niet weg dat structureel Ajax en stap omhoog is.

14 februari 2020 om 08:15

Ze concurreren helemaal niets. Zowel Ajax als PSV op de juiste momenten treffen met waslijsten aan blessures. En dan weet je nog niet te imponeren tegen de eerste. Een PSV of Feyenoord dat in eigen huis tegen Ajax moet met op 8! Plekken een wisseling in het elftal, veegt dat Ajax compleet van de mat. En niet een late 1-0 met bar weinig kansen. Zelfde met Boadu, die moest en zou Ajax moeten halen coir vele miljoenen. Inmiddels staat de beer uit Burkina Faso in de punt zijn talent te etaleren, maar geen woord, behalve die is geen 19, die is 25 en zijn geboorteakte zal wel vals zijn. Gravenberch wordt compleet afgebeukt. Niet constant genoeg, te veel balverlies, verdedigd niet genoeg mee. Terwijl zijn rendement aardig omhoog schiet, samenvattingen voetballer Stengs met exact dezelfde makkementen, is een top aanwinst voor Ajax. AZ moet vooral Ajax als concurrent blijven zien, maar zolang een speler als Dani de Wit een directe aanwinst is voor je 1e elftal ben je het niet.

14 februari 2020 om 08:51

Mwa, Dani de Wit is niet echt een directe aanwinst. Hij is een nuttige speler voor AZ, maar zonder hem zou het ook prima gaan. Sterker nog, zonder hem heeft AZ van Feyenoord gewonnen. Je betoog over Boadu snap ik niet helemaal? Wat is hetzelfde met Boadu? Overigens met je eens dat Ajax beide spelers niet moet halen, mijn inziens zijn zij ook niet goed genoeg. En op dit moment is Ajax uiteraard een concurrent, maar dat kan volgend jaar zomaar anders zijn. Dat is het lot van AZ. Ik ben fan van AZ en ben juist blij dat er eindelijk een beetje spierballentaal van de spelers komt, want de laatste jaren was er telkens een slap karakter. Een beetje arrogantie vind ik prima, maar ironisch genoeg lijken veel Ajacieden er moeite mee te hebben.

14 februari 2020 om 09:13

@ ninjakai: overdrijven is ook een vak. Ik zeg duidelijk dat Ajax een stap omhoog is. Neemt niet weg dat ze zeker wel concurreren. En met een voorbeeld aankomen waarbij AZ nota bene van Ajax vind vind ik helemaal getuigen van weinig intelligentie. Als club moet AZ gewoon naar boven kijken. Dan is Ajax dus gewoon een concurrent.

14 februari 2020 om 09:14

Ja en Brobbey is zeker ook al 28 met zijn lijf....

14 februari 2020 om 13:17

@ ninjakaibazoer

14 februari 2020 om 08:29

Ach ja je eerste zin verklapt alles al over onze concurrent. Verder heeft deze discussie totaal geen zin.je hebt alleen de titel gelezen, en verder ben je niet gegaan.

14 februari 2020 om 08:31

Totaal eens. Geen stap omhoog? In alles is t hoge stap omhoog. Concurrenten? Alleen omdat incidenteel az nu enigzins ajax kan bijhouden? Laat mij niet lachen zeg. Ben niet vaak eens met die valentijn, maar hier slaan ze echt door. Wat een grap zeg.

Het is ook nauwelijks een stap vooruit. Die jongens behoren tot de beste spelers van de Eredivisie. Dan ga je niet naar Ajax om vervolgens nog minimaal 2 jaar in de Eredivisie te spelen en te hopen op een paar CL wedstrijden. Gewoon lekker naar een subtopper in de topcompetitie vertrekken, daar leer je veel meer.

14 februari 2020 om 07:24

Ja dat gaat ook zo goed bij veel spelers. Vincent Jansen? Waar speelt hij? Er is niks mis mee om je bij Ajax verder te ontwikkelen. Zie Ziyech.

14 februari 2020 om 07:29

Vincent Jansen is een ander geval. Die hebben ze na een goed half jaar terecht snel verkocht. Ziyech had zich ook bij een andere club verder kunnen ontwikkelen. Het is knap dat ze hem hebben behouden, maar dat staat los van deze discussie.

14 februari 2020 om 07:36

Zo kan je alles weg redeneren, je kan ook zeggen dat Ziyech zich doordat hij zich bi Ajax zo goed heeft kunnen ontwikkelen nu meer klaar is voor een grotere competitie. En bij Vincent Jansen kan je net zo goed zeggen dat als hij zich via de top van Nl(lees goed ik zeg niet alleen Ajax) dat hij zich ook beter had kunnen ontwikkelen en vandaar uit nar een grotere club in het buitenland had kunnen gaan.mensen willen het niet zien, maar het verleden wijst wel uit dat spelers die geleidelijk hun carriere opbouwen de meeste kans hebben van slagen in het buitenland, en dat is gewoon via de top NL.

14 februari 2020 om 07:58

Melvinwsp zo kun je ook genoeg spelers noemen die van een subtopper naar Ajax gingen en het daar niet haalde. Je weet nooit hoe een speler zich ontwikkelt bij een nieuwe club. Persoonlijk denk ik dat een stap naar het buitenland beter is voor deze jongens. Die kunnen zo veel meer leren in een topcompetitie dan bij Ajax normaal gesproken maar een paar topwedstrijden per seizoen speelt.

14 februari 2020 om 08:10

Ziyech kwam van Twente dat dat jaar onderaan bungelde in de Eredivisie. Wel een iets ander geval dan een AZ dat het hele jaar al kan wedijveren om de eerste positie.

14 februari 2020 om 11:01

@Benzema ik lees veel berichten van je mbt Ajax en proef een aardige anti symphatie en datums niet erg want dat mag en kan. Wat mij wel altijd opvalt is dat je behoorlijke statements geeft op basis van een aantal Ajacieden opmerkingen hier en dan is Ajax arrogant. On; Ajax is 100% een stap hogerop net zoals PSV dat ook zou zijn voor spelers van AZ. Ze doen het geweldig in Alkmaar maar elk jaar meedoen om de titel, Europees spelen en de ambities die daar bij horen en nog betere spelers om je heen. En jij zegt valt wel mee en je kan beter naar het buitenland gaan?? Ik proef teveel anti sorry.

14 februari 2020 om 13:27

@ melvinleg eens uit hoe succesvol Bazoer eigenlijk is? Helaas wordt hij door de rest tegengewerkt. Sorry hoor maar ik heb een schroef loszitten. Ik moet toch weten dat geen enkele Ajacied mislukt, flopt, het niet red.................. Ik ben geen hater mag sommige dingen zijn toch echt vreemd.

14 februari 2020 om 07:34

Mag ik dit arrogantie van AZ noemen?
Hoeveel spelers hebben de stap van AZ naar de top succesvol afgerond?
Daarnaast is voor de meeste van de 17 andere eredivisie teams de wedstrijd tegen AJAX vaak "de wedstrijd van het jaar".
Wat inhoud, wat Valentijn deze keer terecht aangeeft, de druk heel iets anders is. Kijk hoeveel spelers Ajax van andere Nederlandse clubs overneemt en hoeveel daarvan het niveau meteen aankunnen. Vaak hebben ze een wen periode nodig.
Maar goed. Je kunt je lekker in de kijker spelen bij AZ en bij een leuke subtopper uitkomen of je kunt je bij AJAX in de kijker spelen waardoor je eerder bij een topclub uitkomt.

14 februari 2020 om 07:34

Boadu en Stengs zijn allemaal nog heel inconsistent. Vooral Stengs vind ik echt zwaar overschat. Ik vind heel AZ sowieso redelijk overschat, als ik dan toch iemand mag uitlichten dan eerder Koopmeiners. Ik zei een paar maanden geleden al dat ik Feyenoord en PSV nog boven AZ zie eindigen en dat denk ik serieus nog steeds. In ieder geval een van de twee. Met de EL er nog bij etc. Bij Ajax heb je een bepaald verwachtingspatroon, bij AZ is het allemaal mooi meegenomen. Dat is echt wel een wereld van verschil. Zoals Stengs de laatste weken speelt dat kun je bij Ajax gewoon niet maken. Dan zit je gewoon lekker op de bank. Als ik Ajacied zou zijn dan zou ik wellicht Wijndal willen en de rest zou ik lekker in Alkmaar laten. Zelfs PSV is nog een stap omhoog ten opzichte van AZ. Dat neemt niet weg dat ik erg veel respect heb voor het beleid bij AZ en wat ze presteren. Maar toch beginnen ze zichzelf een beetje te overschatten. Zie bijvoorbeeld de eerdere spelers die zijn vertrokken bij AZ en waar die spelen..

14 februari 2020 om 10:54

Ja schrijf ze dan ook niet naar Ajax of het Nederlands elftal. Die Stengs laat al weken niks zien en heeft gewoon vrij matige stats voor een aanvaller bij de nummer 2 van de eredivisie. Idrissi is veel beter dan Stengs en niet een heel klein beetje ook.. hier wordt altijd gesproken over een toptalent dat Ajax maar zou moeten overslaan. Die jongen zou bij Ajax niet in de buurt komen van basiself. Hoezo dan overslaan? Hij is niet eens goed genoeg..

14 februari 2020 om 07:41

Ajax is in alles groter dan AZ en zeker een stap vooruit voor een jongen van 20 je ziet het aan Ziyech die hebben ze gelukkig 4 jaar kunnen behouden , en ik denk trouwens niet eens dat Ajax komt voor die twee want er is in Nederland maar een speler die ik Ajax waardig vind en dat is Ihataran maar laat die 2 maar lekker in Alkmaar sowieso is Traore een veel groter talent en die gaat straks onze eerste spits worden .

14 februari 2020 om 07:51

Wat betreft stap vooruit geef ik Driessen wel gelijk. Heel ander klimaat in Amsterdam, wel degelijk een stap vooruit. Az doet dit jaar leuk mee maar heeft nog een lange weg te gaan om een topclub te worden. Sowieso is die 2e plek dit jaar nog geen uitgemaakte zaak. Ik stoor me wel weer aan de gezeur over "lak aan het herenakkoord". Zou Driessen nog steeds niet weten dat er een financiële vergoeding betaald moet worden en dat óók onderdeel is van dat akkoord? Interessantdoenerij of doe gewoon je huiswerk..

14 februari 2020 om 08:03

Ajax is gewoon een stap vooruit. En de spelers die AZ verkocht heeft doen het ook niet bepaalt geweldig. Janssen geflopt, Til geflopt en Jahanbakhsh draait op een enkele mooi goal na redelijk anoniem mee bij Brighton. De druk bij Ajax, maar ook PSV en Feyenoord is vele malen groter. Als AZ het huidige seizoen van Feyenoord of PSV zou draaien, dan is dat voor AZ een prima seizoen. Bij Feyenoord en PSV was/is het crisis. Dat is een belangrijk verschil tussen de traditionele top 3 en een aspirant topclub als AZ.

14 februari 2020 om 08:04

@Benzema. Ja, we hebben gezien dat Boadu en Stengs tot de beste behoren in de competitie. Ze hebben het redelijk gedaan en zijn toen compleet gehyped. Ze zakken nu compleet door het ijs. Zelfs op een slechte dag zouden ze NAC in de problemen moeten brengen. Dat lukt ze niet eens. Al een paar wedstrijden zijn ze nergens. Ja.......bij de kapper.......voor een flitsend nieuw kapsel..

14 februari 2020 om 08:11

@Benzema, laat beiden ook maar lekker in Alkmaar. Stengs en Boadu zijn allebei geen versterking voor Ajax. Stengs heeft drie leuke momenten per wedstrijd en Boadu verliest elk duel. Laat Idrissi maar komen, die heeft meer klasse

14 februari 2020 om 08:55

Hehe, ben blij dat er eindelijk iemand is die Idrissi wel op waarde schat. Idrissi is veel beter dan die andere twee. Als Ajax toch spelers van AZ zou moeten halen, dan zou ik gaan voor Wijndal, Koopmeiners of Idrissi.

14 februari 2020 om 09:38

Ik vind het toch wel vreemd dat de naam Midtsjø niet genoemd wordt. Toegegeven dat ik AZ niet heel vaak kijk, maar wanneer ik kijk vind ik hem heel sterk spelen. PSV-uit was hij aan het strooien met heerlijke passes, Ajax-thuis was hij overal te vinden en vond ik hem niet vies om er even lekker in te kletsen. Idrissi vind ik een heerlijke speler en door zijn manier van dribbelen moet ik echt aan Robben denken. Die dribbelen allebei echt op de voorvoeten, hebben af en toe een 'gallop' en doen allebei van die gekke dingen met hun handen tijdens het dribbelen. En nee, ik zeg niet dat Idrissi net zo goed is of wordt, maar meer de manier van dribbelen.

14 februari 2020 om 11:35

Nee, ik vind Midtsjö misschien wel de beste speler van AZ, maar hij is al wat ouder, ik zie hem niet naar Ajax gaan. Daarom noemde ik hem niet. Over Idrissi geef ik je gelijk.

14 februari 2020 om 09:51

@benzema ik snap wat je bedoeld maar als speler van PSV of Ajax waar je toch vaker een titel wint komt je vaak als een grotere naam binnen dan als je van een AZ komt

14 februari 2020 om 10:28

Japie.ik denk dat steng en Boadu bij Ajax veel moeite zullen hebben om in de basis te komen want als er 2 spelers overgewaardeerd worden zijn het wel deze twee , plus dat Ajax in Traore een veel beter alternatief heeft .

14 februari 2020 om 11:14

@sloep01 ik vind het wel grote talenten hoor. ik vind Stengs zeker niet minder als een Babel bv maar je hebt al Neres, Promes en Traore dus of Ajax ze echt nodig heeft daar twijfel ik aan. of je moet Stengs op 10 zetten want hij heeft wel een mooie pass in de benen

14 februari 2020 om 21:55

Stengs is veel beter dan de drie bovengenoemde spelers, dat is geen discussie. Neres en Promes nog nooit wat geniaals zien doen in hun langere carrieres zoals Stengs al regelmatig laat zien. Traore mag nog niet eens genoemd worden

Mooi is dat. Deze man en eigenlijk ook vele andere analisten willen even bepalen dat alle grote talenten uit Nederland maar naar Ajax moeten. Lekker Ajax nog sterker en rijker maken. En de rest van de competitie zwakker.

14 februari 2020 om 07:26

Af en toe denk ik dat dit soort lui daar op de loonlijst staan.

14 februari 2020 om 07:27

Hij denkt vanuit Ajax, dat is het hele probleem.

14 februari 2020 om 07:35

Nou ik moet eerlijk zeggen dat Valentijn zeer zelden het belang van Ajax bovenaan zet.

14 februari 2020 om 08:11

Nou nou nou, Valentijn heeft Ajax zo vaak afgekraakt. Hij heeft zo vaak onrust geprobeerd te creëren dat je niet kunt stellen dat hij het belang van Ajax bovenaan zet. Hij zaagt aan een ieders poten bij Ajax. Vaak nog onterecht ook. Nee, Valentijn is supervals richting Ajax gebleken. Men denkt dat Ajax altijd geholpen wordt maar niets is minder waar. De trainer van Ajax wordt al sinds zijn aanstelling onterecht aangepakt, bespot en bewust als niet capabel neergezet. Mensen, probeer op zijn minst de werkelijkheid te zien en ga nou niet af op sentimenten van jaren geleden.

14 februari 2020 om 07:31

Het is wel duidelijk dat jij alleen maar leest wat je wilt lezen. Driessen zegt hier dat ontwikkeling van de spelers centraal moeten staan. Niet Ajax beter maken of andere clubs zwakker.maar je afgunst naar Ajax druipt er af in je reactie.het is niet alleen naar Ajax, maar ook PSV en in mindere mate Feyenoord. Bij deze clubs wordt er gewoon meer gevraagd van spelers dan bij clubs als AZ, Utrecht en Vitesse. Simpel maar waar en ook gewoon waar is dat bij Ajax het meest gevraagd wordt van een speler want de druk is nergens in NL hoger dan bij Ajax. Maar he dat mag je niet zeggen want dan lijd je weer aan grootheids-waanzin......

14 februari 2020 om 07:55

Volgens mij lees je dan de tekst niet goed. Hij wil helemaal niks bepalen, hij geeft alleen aan dat Az net doet alsof ze net zo groot zijn als Ajax en het voor spelers geen stap vooruit is. Wat betreft zijn laatste zin, als de prijs juist is moet je spelers niet tegenhouden, ook niet wanneer Ajax komt.

Ik vind van AZ naar Ajax ook geen grote stap vooruit, ook al snap ik dat het Ajax-kamp vindt van wel. Je hoeft van AZ ook niet meteen naar Barcelona of Juventus. Je kunt ook naar een Napoli of Sevilla (ik noem maar wat). Je speelt dan in ieder geval in een betere competitie, daar word je ook beter van.

14 februari 2020 om 07:47

Welke AZ speler is de laatste jaren naar een club van het kaliber Napoli of Sevilla gegaan? Bij Ajax sta je als speler veel meer in de picture bij buitenlandse clubs. Als je het daar laat zien zijn die sneller overtuigd van je kwaliteiten. Tegenwoordig vraagt AZ ook zeer hoge bedragen voor hun spelers en dat hun goed recht, maar de kans dat buitenlandse clubs van dat formaat de gok nemen is klein. Ook zijn de spelers van Ajax na vorig seizoen “hot” bij veel buitenlandse topclubs. Kijk naar de interesse van Real en Bayern in van de Beek en Dest. Komen absoluut te kort voor beide clubs, maar ze durven het aan, want Ajax is nog steeds een grote naam in het buitenland.

14 februari 2020 om 08:33

En is het een succes geweest de afgelopen jaren dat een Ajax speler een transfer heeft gemaakt? Ajb zeg, je lult jezelf alleen maar tegen.in Spanje en Italie hebben ze nu al spijt dat ze uberhaupt zoveel hebben overgemaakt.... Maar waarschijnlijk lees je alleen je showtime artikelen.oja voor jou een tip Boadu, heeft interesse van Juve. Maar goed, fijne dag.

14 februari 2020 om 11:31

Ruud, je hebt het over de basisspelers Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt bij respectievelijk Barcelona en Juventus? Wat een afgunst naar die gasten zeg, doen het gewoon prima laatste tijd. En ik ben het niet met je eens dat ‘interesse’ ongeveer gelijkwaardig is aan een basisplek. Fijne dag nog, als dat lukt.

14 februari 2020 om 08:00

Geen grote stap vooruit? Alleen elke week voor 53000 mensen spelen tov een kleine 18000 kun je al niet met elkaar vergelijken. De druk en aandacht die erbij komt kijken om bij Ajax te spelen ga je bij AZ niet vinden. AZ wil graag kampioen worden en heeft nog altijd een topseizoen op plek 2 of 3. Ajax moet kampioen worden en heeft een rampseizoen als ze op 3 eindigen.

14 februari 2020 om 08:15

@consy, waar AZ onder de indruk is van zichzelf dat ze tweede staan zegt toch al genoeg? Moet je bij Ajax eens proberen, zeggen dat je een tweede plaats knap vind.

14 februari 2020 om 08:58

Maar dat is toch ook logisch? Het zijn gewoon hele andere clubs. Ik snap niet waarom veel Ajacieden telkens zo gefrustreerd doen over AZ. Laat ons lekker blij zijn dat we meedoen om het kampioenschap (zo lang als het duurt). Iedereen vind het toch ook geweldig wat er met Willem II gebeurt?

14 februari 2020 om 08:59

Maar dat is toch ook logisch? Het zijn gewoon hele andere clubs. Ik snap niet waarom veel Ajacieden telkens zo gefrustreerd doen over AZ. Laat ons lekker blij zijn dat we meedoen om het kampioenschap (zo lang als het duurt). Iedereen vind het toch ook geweldig wat er met Willem II gebeurt?

14 februari 2020 om 08:18

@Wouterke. Van AZ naar Ajax geen grote stap?? Alleen al trainen met de selectie van Ajax of AZ is een groot verschil. Tel daarbij het verschil in technische staf op, en je hebt gewoon een groot verschil. Natuurlijk verdient AZ de complimenten omdat ze met minder materiaal bijna net zo goed als Ajax presteren. Maar dat is heel wat anders. Want Ajax is in de CL genaaid, zoals de UEFA heeft bekent. Dan had Ajax nu nog CL gespeeld en dat is echt een verschil met AZ. Ik snap best dat je een misselijk gevoel hebt bij Ajax, maar zeg dat dan. Ga niet stellen dat tussen Ajax en AZ geen grote stap zit.

14 februari 2020 om 09:50

Van AZ naar Ajax is een grote stap. AZ is een middelgrote club die het sportief doorgaans heel goed doet. Dit jaar zelfs exceptioneel en omdat Feyenoord en PSV het laten liggen staan ze zelfs tweede. Ajax is een vele malen grotere club in alles. Qua stadion, achterban, historie, het altijd moeten winnen. En je speelt daar Champions League, een podium waarop deze jongens nog nooit geacteerd hebben.

14 februari 2020 om 11:04

Dan leg ik je het toch even uit. Structureel speelt Ajax hoger en langer in de Europese toernooien. Bij Ajax is het elftal in de breedte een stuk sterker als dat van AZ. Bij Ajax komt er veel meer aandacht en druk van buiten bij kijken. Bij Ajax speel je elke thuiswedstrijd voor 55.000 man in een groot stadion met dak. Bij Ajax speel je om de prijzen, om iets te winnen.

14 februari 2020 om 21:59

Alsof spelers nu nog een keer twee jaar in de eredivisie willen spelen tegen dezelfde slappe tegenstanders. Je speelt 17 keer voor meer mensen de rest speel je in precies dezelfde stadions. Het verschil in kwaliteit is ook blijkbaar maar drie eredivisie punten en niet meer

Of bij ajax niet elk Jaar de beste talenten en spelers worden weggehaald.dit is een Domino effect.de echte Topclubs kunnen hun spelers elk jaar behouden cq versterken.

14 februari 2020 om 07:37

Idd, en ondertussen willen ze wel de centen van Ajax opstrijken. Men vergeet dat op deze manier ook veel geld naar beneden stroomt. En veel talenten die door Ajax gezien worden worden niet altijd al meteen door het buitenland gespot.

Van AZ naar Ajax is natuurlijk wel een stap vooruit. Zowel sportief als financieel. Ajax speelt elk jaar om het kampioenschap. Bij AZ doen ze nu leuk mee, maar bij het verdwijnen van 2 of 3 sterkhouders kunnen ze volgend jaar gewoon weer om plek 4 of 5 spelen. Heb heel veel respect voor AZ, maar ze realiseren zich toch wel dat ze niet de mogelijkheden hebben om op langere termijn zowel nationaal als interationaal hoge ogen te gooien zoals Ajax dat wel kan. Daar is overigens niets mis mee.

Met alle respect ik denk dat stengs en boadu gewn versterking zullen zijn voor ajax, je betaald de hoofdprijs en ze zijn niet veel sterker dan wat er al loopt. Tegen NAC hebben we kunnen zien hoe goed ze zijn. AZ draait een leuk seizoen maar ik zie Feyenoord nog 2e worden dit seizoen

Het zogenaamde herenakkoord stelt gewoon niets voor: het betekent alleen dat een club een hogere opleidingsvergoeding krijgt. Dus moeten ze daar niet over zeuren. Het zal altijd zo zijn dat Ajax gewoon aantrekkingskracht heeft voor talenten bij andere Nederlandse clubs. Ik verwacht niet dat Ajax Stengs en Boadu aan zal trekken. Ze zullen te duur zijn voor Nederlandse clubs en net als Til ergens in Rusland of zoiets terechtkomen....

14 februari 2020 om 08:13

Echt, dat gezeur over dat herenakkoord... Menigeen, waaronder dus Driessen, snapt niet dat Ajax zich juist aan t herenakkoord houdt, simpelweg omdat ze de hogere vergoeding gewoon betalen... Ontlopen de regels niet en voldoen dus aan t akkoord.

Wat mij betreft hoeft Boadu niet te komen. Met Traoré en Brobbey staan de opvolgers van Huntelaar al aam de deur te rammelen...

14 februari 2020 om 09:54

Herenakkoord is sowieso een kartelvorming die verboden zou moeten worden. Waarom geldt dit voor een paar clubs en niet voor de andere betaald voetbalclubs? Juist de clubs onder die top 6 zouden erbij gebaat zijn als er meer betaald werd voor hun jeugdspelers. Daar zou het hele voetbal van profiteren.

Hoezo boos? Waarom denkt half Nederland (niet Ajacieden) dat je voor spelers hetzelfde kan vragen als voor Ajax spelers? Die hebben halve finale cl gespeeld en laten zien op t hoogste niveau mee te kunnen.... een speler van az / psv is hooguit 25 miljoen waard (malen en ihatarren misschien iets extra) en als Ajax 20 miljoen voor stengs zou betalen kan een club als az 4/5 geweldig nieuwe basisspelers kopen. (ndaiyeshimhe, pavlidis, obispo, Linssen) noem er zo maar even 4...

Wat een stemmingmakerij en voorspelbare reacties weer..

Ik durf namens alle AZ fans te zeggen dat er niemand zal ontkennen dat het een stap omhoog is naar Ajax (in ieder geval qua salaris en druk) . Echter, ik denk ook dat ik niet de enige ben die zich groen en geel ergert aan het feit dat zo gauw iemand in de Eredivisie de bal drie keer aan de goede kleur geeft deze dezelfde dag nog de trein naar Amsterdam moet pakken. Alles en iedereen doet maar alsof de stap naar Ajax zaligmakend is en dat alle andere clubs (die eveneens miljoenen investeren in hun opleidingen) direct moeten helpen de tas in te pakken en een transfersom ondergeschikt moeten maken in het belang van het Nederlands voetbal. AZ kent haar plek, maar is ambitieus - natuurlijk verkoop je je twee toppers dan niet in de winter aan de club waarmee je gedeeld eerste staat. Daarnaast heb ik begrip voor het sentiment richting Ajax, dat aan de ene kant roept een zo sterk mogelijke competitie te willen en aan de andere kant jaarlijks tientallen AZ jeugdspelers benadert voor een overstap. Ik heb geen boter op mijn hoofd en weet dat AZ ook jeugd weghaalt bij andere BVOs, maar de schaal waarop dit in Zaandam gebeurt en het feit dat er een zogenaamd herenakkoord is dat consequent aan de laars wordt gelapt mag op z'n minst opmerkelijk genoemd worden.

Ik hoop dat jullie niet te laat op werk zijn door deze bondige roman..

14 februari 2020 om 08:29

Dat je zoveel onjuistheden in een bericht kan zetten zeg, ten eerste niemand maar dan ook niemand van Ajax geeft aan dat een speler die 3x een bal kan hooghouden direct op de trein naar Ajax moet, niemand van Ajax zegt dan Ajax zaligmakend is, niemand van Ajax heeft geboden op de twee beste spelers van AZ in de winter of heeft gezegd dat AZ ze niet naar Ajax wilt laten gaan in de winter en Ajax lapt helemaal geen herenakkoord aan hun laars want ze betalen de verhoogde vergoeding zonder te klagen. Maar iedereen denkt dat het herenakkoord betekend dat we geen spelers meer halen bij concurrenten, maar dat is niet waar de vergoeding is omhoog gegaan, thats it.en dan spreek jij van stemmingmakerij heel jouw post is stemmingmakerij!!

14 februari 2020 om 09:39

Ik zal niet ontkennen dar een groot deel gechargeerd is, maar het is onmiskenbaar het geval dat de grote talenten in de Eredivisie consequent met Ajax in verband worden gebracht/gesteld wordt dat Ajax de beste stap in hun carriere zou zijn. Hier worden dan altijd de succesverhalen bij gehaald, waarbij voor mij gevoel vaak voorbij wordt gegaan aan het feit dat er ook meerdere spelers beter bij hun subtopper hadden kunnen blijven (pierie en Scherpen recent, Zivkovic bijv. eerder) verder stel ik nergens dat Ajax concrete actie heeft ondernomen, maar zijn de berichten en reacties waarin de talenten van AZ met Ajax in verband worden gebracht talloos en wordt daar niet zelden in gesteld dat dit het beste zou zijn voor het NLs voetbal, AZ talenten (die er van hier niveau Boadu en Stengs overigens zelden zijn geweest; dus niet echt vergelijkbaar) absoluut niet direct naar het buitenland zouden moeten, en dat AZ arrogant/de weg kwijt is/de nek van de carrieres omdraait als ze hier niet zomaar aan zouden meewerken. Dan met betrekking tot het herenakkoord: ik begrijp wat je zegt over de vergoeding, maar dat neemt niet weg dat het standpunt dat het niveau in de breedte omhoog moet en het jaarlijks benaderen van tientallen talentjes echt lekker te rijmen is, niet waar?

14 februari 2020 om 09:56

Maar al deze berichten, aannames worden niet gedaan uit naam van Ajax, en wat je veel ziet is dat Ajax er wel op aangesproken wordt en zelf arrogant genoemd wordt. En dit terwijl zij er zelf niets van mee doen hebben.dat het vanuit de visie van de breedte niet handig is ok, maar dan nog wat jij stelt dat Ajax dit aan de laars zou lappen is gewoon niet waar. en ook vanuit diezelfde breedte is dan ook niet handig dat AZ spelers weg haalt bij clubs onder de subtop, dus waar moet het stoppen?

14 februari 2020 om 10:18

Voor de goede orde: ik stel ook nergens dat de club Ajax dit doet of zegt. Wat betreft het herenakkoord is het Ajax' goed recht om te doen en laten wat ze willen (het is immers ook niet eens juridisch bindend), maar constateer ik slechts dat bepaalde uitspraken omtrent het sterker maken van de Eredivisie in de breedte, haaks staan op het beleid om op grote schaal de jeugd van de buurman te benaderen. Dit neemt niet weg dat het mag en dat het vanuit een Ajax oogpunt wellicht te begrijpen is. Ik wil verder mijn eigen club niet vrijpleiten (en benoem het zelfs expliciet), maar zie toch een verschil tussen het overnemen van enkele talenten van clubs met een opleiding zonder internationale status en het op grote schaal porren van spelertjes van de buurman met een (op papier) gelijkwaardige opleiding waarmee je nota bene een herenakkoord hebt om dergelijke praktijken in te kaderen.

Zowel Boadu en Stengs zitten prima op hun plek bij AZ. Laat ze eerst daar de komende 2 jaar maar zien hoe goed ze werkelijk zijn. Ajax moet gewoon eigen jeugd inpassen en in het buitenland op zoek naar directe versterking. Mochten we dan toch in Nederland een topspeler willen halen dan gaat mijn keuze uit naar Illataran.

Eerst maar eens even afwachten, of Stengs en Boadu aan de zeer hoge verwachtingen nu bij AZ kunnen voldoen, alvorens over transfers naar Ajax of het buitenland te praten. De laatste tijd hapert de AZ-motor nadrukkelijk en deze beide boys staan dan niet op om de club op sleeptouw te nemen. Naast het maken van leuke beweginkjes op het veld heeft een stervoetballer ook een goede mentaliteit en een stabiel karakter nodig. Kun je misschien bij zulke jonge jongens ook (nog) niet verwachten?

Pssst Dhr. Driessen ik heb een geheimpje, az haalt haar talenten weg bij middenmoot eredvisie en bovenste regionen kkd. Pot verwijt de ketel Verder denk ik dat de titelstrijd spannender word gemaakt dan dat die in werkelijkheid is. Zelfs na een minder periode van ajax staat AZ nog steeds 3 punten achter. En de periodes februari - maart zullen we zien of AZ echt met de druk om kan gaan. Maar tot nu toe niet.

14 februari 2020 om 08:41

Dan begrijp je wat het herenakkoord voorstelt. En ja Az haal ook spelers weg, Ajax doet het nadat ze weer met 1-5 klop hebben gehad van Azo19. En laten de betere opleidings- club nou afgesproken hebben dat ze die met rust laten. Althans behalve....en owh ja, aangezien je Az zo goed volgt. Az speelt al maanden belabberd (sinds dat Boa en Stengs, zijn opgeroepen voor het Nl), is Az naar beneden gegaan en is het een wonder dat Ajax maar 3 punten voor staat......

14 februari 2020 om 09:16

Maar in het Herenakkoord staat ook geschreven dat als de "betere opleidingsclub" spelers van elkaar wil halen moeten ze een hogere vergoeding betalen. Ik neem aan dat Ajax dan iets heeft we hebben geld zat, we betalen wel wat meer voor talenten. Leuk zo'n herenakkoord maar als je een 'maar' in de wet ziet gaan clubs daar ook gebruik van maken.

14 februari 2020 om 09:02

Pssst, zelfs in na een mindere periode van AZ staan we nog 3 punten voor op Ajax, dat eveneens een moeilijke periode heeft gekend. Wel bij de feitjes blijven he!

14 februari 2020 om 09:03

*acher op Ajax uiteraard. Helaas staan we niet 3 punten voor, haha..

Heel vaak is het wel zo dat zo’n buitenlandse club meer biedt dan Ajax. Stel dat Ajax 15 mio biedt voor Stengs, maar Everton wil 23 mio betalen. Moet AZ dan zeggen, ga maar naar Ajax, dat is beter voor jou en het Nederlandse voetbal en die 8 mio extra maar laten schieten?waarom belooft Ajax niet om geen jeugdspelers meer weg te halen bij AZ en elk buitenlands bod te evenaren, dan zal AZ van zijn kant ook wel meewerken.

14 februari 2020 om 10:03

Eeeh nee want AZ wilt het meest verdienen aan een speler maar misschien moet die speler wel zeggen ik ga liever naar Ajax ( of Psv) want de route via een de NL top bied meer kans op overleven in een buitenlandse competitie. En uiteindelijk bepaald de speler voor welke club hij wilt spelen, daarna is het aan de clubs om er uit te komen welke prijs er betaald moet worden.

14 februari 2020 om 10:49

Dus moet AZ maar een berg geld laten vallen? Als de club een beter bod heeft ontvangen is het helemaal niet verplicht om de speler aan een andere club tegen een lager bedrag te verkopen en kan het de speler gewoon aan zijn contract houden.

14 februari 2020 om 12:16

Je hebt mijn reactie wel gelezen, want het lijkt er niet op.ik begin met eeeh nee want AZ wilt het meest e verdienen aan een speler, dat als reactie op jou stelling: Moet AZ dan zeggen, ga maar naar Ajax, dat is beter voor jou en het Nederlandse voetbal en die 8 mio extra maar laten schieten? Maar nog steeds geldt dan, dat als de speler niet naar de club wilt die het meeste wilt betalen maar bv wel naar Ajax of PSV die minder willen betalen, je als AZ dan gaan bedenken de speler wil niet naar de club die het meeste wil betalen, maar wil wel naar Ajax of Psv. oké dan maar kijken hoeveel we hier uit kunnen halen. Dat kan resulteren in 2 dingen AZ en de kopende club vinden elkaar in een bepaalde prijs of de speler wordt niet verkocht met als risico dat AZ dan een gedemotiveerde speler heeft. Ik hoop dat het nu duidelijk is.

De telegraaf kan blijven proberen om de beste spelers van PSV en AZ naar Ajax te schrijven, maar ik zie het niet zo snel gebeuren. Simpelweg, omdat Ajax niet de transfersommen wil betalen die deze clubs verlangen. Ik denk dat ze liever Anthony kopen voor 20-30 miljoen, dan dat ze vergelijkbaar bedrag voor bijvoorbeeld een Stengs neerleggen. Ik denk dat Ajax hoopt op pareltjes uit het buitenland en verder inzet op dure ervaren krachten en eigen jeugd. Spelers van andere clubs zijn vooral interessant om al eerder uit de opleiding weg te halen. Dus dat ze Stengs voor zijn eerste echte contract al naar Amsterdam hebben gehaald.

14 februari 2020 om 09:40

Dat heeft er natuurlijk ook mee te maken dat Nederlandse clubs de absolute hoofdprijs vragen wanneer Ajax aanklopt voor hun beste spelers.

Snap goed wat Driessen hier wil zeggen. Bij Ajax is de druk voor het presteren veel hoger. Bij Ajax verliezen en er is veel onvrede terwijl bij AZ het dan meer is van kan gebeuren volgende keer beter. Daarnaast stellen ploegen zich nog steeds andetsrs in als ze tegen een Ajax moeten spelen ipv. Tegen AZ. verder Stengs en Boadu leuke spelers, maar of ze voor Ajax goed genoeg zijn. Vindt Boadu juist gevaarlijk als hij de ruimte heeft en zn snelheid kan gebruiken, wat je bij Ajax juist vaak niet echt kan gebruiken doordat ploegen massaal verdedigend spelen. Stengs is nog te wisselvallig. Bij Ajax wordt het niet geaccepteerd als je maar 1 van de 3 wedstrijden bij wijze van spreke iets presteerd en de overige 2 wedstrijden onzichtbaar bent. Ik zie wel dat hij kan groeien naar een speler die een toegevoegde waarde is voor Ajax want talent heeft hij zeker. Als hij zou komen zal ik het ook niet erg vinden. Maar heeft Ajax Stengs nodig is nu de vraag.

Who cares dat ze boos zijn bij AZ. Als kapitaalkrachtig Ajax deze boys wilt en het geld op tafel legt zijn ze gewoon weg. Ajax is gewoon dé topclub in Nederland. Bizar wat een gejank daar in Alkmaar. Waarom lees ik nooit hier wat over als het om spelers van Bayern Munchen en Dortmund gaat? Daar lijkt het bijna de normaalste zaak van de wereld.

14 februari 2020 om 09:41

Over dergelijke transfer van spelers van Dortmund naar Bayern is juist enorm veel ophef in Duitsland geweest.

Az heeft wel wat leuke spelers maar ook word het allemaal wel overdreven met Stengs en Boadu. Als spits zijnde is het normaal om een assist te geven en te scoren en zo bijzonder vaak scoren ze niet, Als een speler van Az er nou 30 in zou schieten dan is het begrijpelijk om een grotere club te krijgen maar we moeten niet zo overdrijven.

AZ (en ook Psv) zijn gewoon niet volwassen op dat gebied. Ajax heeft als doel bij beste subtop te horen van Europa. Als een concurrent uit Europa komt, dan doet Ajax niet moeilijk. Die zeggen dit is de prijs. Take it of leave it. Begin vh seizoen schreef telegraf dat Ajax Bergwijn wilde, gelijk op achterste poten in Eindhoven. Ajax had niet eens geinformeerd. Nu ook bij AZ, ze hebben geen interesse getoond en in Alkmaar op achterste poten. Wat kan je als club schelen aan wie je verkoopt, zolang je maar je geld krijgt. PSV wilde ook bij Feyenoord graag Berghuis halen. AZ koopt ook spelers van Ajax en Psv. Gewoon heel hypocriet. Zo word je als club nooit top. Stel Everton biedt 10 miljoen voor Wijndal en Ajax 13 miljoen. Waarom kinderachtig doen en weigeren. Gewoon voor hoogste bod gaan.

14 februari 2020 om 10:43

Volledig met je eens! Zodra Ajax ter sprake komt verschijnt er bij veel clubs toch een rode waas voor de ogen. En dat heb ik het vooral over AZ, PSV en Feyenoord. Wordt er in de media gesteld dat Ajax interesse heeft in een speler van die club, dan gaan ze helemaal door het lint. Maar andersom schromen ze het niet om een speler van Ajax over te nemen. Het beleid van Ajax is heel volwassen. Eigenlijk is Ajax in veel opzichten de Eredivisie een beetje ontgroeid.

Onzinnige redenering. AZ verkoopt zijn topspelers al jaren niet meer aan Ajax en de talenten blijven gewoon naar AZ komen. Dat komt namelijk omdat op het moment dat AZ deze spelers haalt het nog geen toppers zijn maar spelers die blij zijn dat ze bij AZ de kans krijgen. Daarnaast zijn veel dromende jonge spelers in hun hoofd niet bezig met Ajax maar met Barca, de PL of andere mooie buitenlandse competities. Ajax is in dat opzicht ook slechts een tussenstation voor een dagdromend 17 jarig talent. Zowel Stengs als Boadu zijn momenteel nagenoeg onhaalbaar voor de Nederlandse topclubs en dat levert ook nu weer de nodige amusante posts op vol whisfull thinking en tandenknarsen. AZ gaat beide natuurlijk niet voor minder dan 25 miljoen verkopen. Als Boadu mee gaat naar het WK dan zal dat zelfs nog meer worden. Een clubs als Brighton legde dat bedrag immers gewoon neer voor Alireza. En voor Til werd ook gewoon 18 miljoen betaald. Laat dat maar aan Huiberts over. En dat sommige van die spelers (nog) niet aan de verwachtingen voldoen dat is de opportunistische voetbalwereld allang weer vergeten, want zo werkt de wereld van het grote geld. Tuurlijk kan Ajax 25 miljoen incidenteel betalen maar dan verlies je wel het grote financiele plaatje uit het oog. Zoiets is zelfs voor het naar Nederlandse begrippen kapitaal krachtige Ajax een hele en (waarschijnlijk te) grote gok. Dat zou dus betekenen dat zo’n speler met een vierjarig contract Ajax minimaal 25 plus 4x3 miljoen bruto salaris gaat kosten. Kom je op minimaal 37 miljoen uit wat die speler Ajax kost. Van de 40 miljoen verkoop van bijv. Ziyech houdt Ajax max 30-32 miljoen over na aftrek belasting, zaakwaarnemer en andere kosten. Dit soort bedragen om te investeren zijn dus ook voor het huidige Ajax ontzettend veel geld. Zeker als er geen gelijke structurele inkomsten van bijv. TV gelden tegenover staan zoals bij bijv. PL clubs. Los daarvan hebben ze het in Alkmaar natuurlijk fantastisch voor elkaar. Natuurlijk gaat het gezien de jeugdige leeftijd van de selectie met ups en downs maar met een begroting van krap 25 miljoen maken ze het de gevestigde topclubs die 3 a 4 keer meer te besteden hebben toch behoorlijk lastig. Een prachtig jeugdcomplex en opleiding, aantrekkingskracht op vele grote talenten die er ook nu al weer aankomen, regelmatig Europees voetbal met resultaat, volgend jaar weer een mooi stadion met dak en een selectie die momenteel met twee vingers in de neus meer dan 100 miljoen waard is. Dus prima dat daar af en toe wat kritisch en afgunstig over bericht wordt. Dat is m.i. namelijk een teken dat we het goed doen.

14 februari 2020 om 11:42

Als Ajax meer dan 20 miljoen voor een Braziliaans talent wil betalen dan kan het toch ook meer dan 20 miljoen voor een speler van AZ betalen? Goede kans dat Dest voor 25 miljoen naar Bayern vertrekt. Dat geld kan Ajax - als het wil - gewoon doorsluizen naar AZ en Stengs ophalen? Overigens heeft AZ haar zaakjes uitstekend voor elkaar. Een mooie club, leuk voetbal, goede jeugdopleiding. Maar wat betreft uitstraling - nationaal en internationaal - staat Ajax natuurlijk een aantal tredes hoger. Ajax heeft ook voor de beste spelers van AZ een grote aantrekkingskracht.

14 februari 2020 om 13:25

@heidihallo, dat zou incidenteel inderdaad kunnen, echter als AZ een speler van rond de 25 miljoen in de etalage heeft staan dan zal de concurrentie te hevig zijn. De clubs die dan interesse hebben zullen ten alle tijde een hoger kunnen zitten qua bieding. Om die reden behoorde Ajax ook niet tot de bieders bij de 25 miljoen van Alireza, de 22 miljoen van Janssen of de 18 miljoen van Til. Ik geef Ajax meer kans om dit soort talenten een jaar eerder proberen los te weken voor 6-8 miljoen. Weliswaar qua ontwikkeling een groter gok maar je hebt dan nog niet te maken met PL clubs die diepere zakken hebben.

Volgens mij gaan er ook wel spelers van Ajax naar az een beetje Calimero gedrag van az

Driesen is de laatste jaren een zeikerje gewordenoveral heeft hij commentaar op, denk dat Voetbal Inside hem naar het hoofd is gestegen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren