Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Hakim Ziyech verkast naar Chelsea; Ajax meldt exacte transfersom

Laatste update:

Hakim Ziyech verkast van Ajax naar Chelsea, zo bevestigen de Amsterdammers donderdagmiddag via de officiële kanalen. De overgang is met ingang van komend seizoen, per 1 juli 2020. De clubs zijn een transfersom van 40 miljoen euro overeengekomen, die middels variabelen kan oplopen tot 44 miljoen. Ziyech lag nog tot medio 2022 vast in de Johan Cruijff ArenA.

Ziyech maakte op 11 september 2016 zijn debuut voor Ajax in de wedstrijd tegen Vitesse (1-0). De Marokkaans international speelde tot nu toe 160 officiële wedstrijden in de hoofdmacht van Ajax en maakte daarin 49 doelpunten. Vorig seizoen werd de spelmaker met de club kampioen van Nederland en won hij de TOTO KNVB beker. Ook reikte hij met Ajax tot de halve finales van de Champions League.

De transfer van Ziyech naar Chelsea was na de recente berichtgeving geen verrassing meer. Nadat the Telegraph onlangs meldde dat Chelsea in januari al misgreep inzake Ziyech, meldde De Telegraaf een dag later dat een deal voor aankomende zomer al nagenoeg rond was. De clubs hadden al een akkoord bereikt, zo klonk het, waarbij alleen de handtekening van de Marokkaans international nog ontbrak.

Ook Chelsea maakt melding van de overeenkomst met Ajax. De club uit Londen meldt wel dat men nog een deal moet sluiten met Ziyech, maar de verwachting is dat club en speler er wel uitkomen. Frank Lampard hoopt met Ziyech in de gelederen volgend seizoen meer kans te maken op de landstitel. Chelsea staat momenteel vierde in de Premier League, met 32 punten achterstand op koploper Liverpool.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ach, dat wisten we toch al? Chelsea heeft een schot in de roos en Ziyech is echt de enorme carriereplanner die zorgvuldig zijn pad kiest. Klasse van hem

13 februari 2020 om 13:11

Ik wens hem het allerbeste. Ik wou dat hij voor oranje had kunnen spelen. Ik wou dat hij voor altijd bij Ajax speelde. Ik wou dat hij voor een mooiere club dan Chelsea had gekozen. Dit is allemaal geen realiteit, dus we kunnen dit alles niet zeggen. Zo'n speler gaan we waarschijnlijk de aankomende jaren niet meer in nl zien schitteren, en dat doet pijn.

13 februari 2020 om 13:40

Chelsea is op het moment de perfecte club voor Hakim. Een trainer die zijn spelers vrijheid geeft, minder druk dan bij andere grootmachten, veel jonge spelers die alleen maar beter kunnen worden, een spelsysteem wat gericht is op balbezit en een paar pijlsnelle spelers om zich heen waar hij de ballen op kan steken. Ze kunnen met Ziyech zelfs een serieuze uitdager zijn van Liverpool en City, die op dit moment 2 maatjes te groot zijn.

13 februari 2020 om 13:48

Modric, het eerste deel van je verhaal kan ik alleen maar beamen. Het tweede deel echter niet. Het gat met de topteams Liverpool en City is echt nog veel te groot. Dat gaat Chelsea echt niet dichten met enkel de komst van Ziyech, daar moet echt meer gebeuren. Die andere twee teams zijn superieur en Liverpool op dit moment natuurlijk helemaal.

13 februari 2020 om 14:01

Die zijn nu een stuk verder inderdaad, maar ook bij een Liverpool gaan er dingen veranderen. Milner, Henderson en Wijnaldum komen in de laatste fase van hun carrière en er wordt getrokken aan spelers als Mane, Salah en Firminho. (die mischien nog een stap naar Laliga in gedachten hebben).we gaan het iig meemaken , heb nu al zin in het volgende PL seizoen.

13 februari 2020 om 14:03

Echt he tax behalve dat oranje dingetje dan want wij zijn blij met hem in maroc.. maar dat word weer ziggo aanschaffen . En doet mij ook beetje pijn voelt alsof ik afscheid neem van een familielid die op vakantie gaat haha. Maar met dit chelsea is beetje moeilijk in te schatten want achterin moeten ze beter worden. Met deze jongen halen ze in iedergeval aardig wat doelkansen in huis. Dus we gaan zien

13 februari 2020 om 14:16

Je hebt neres die sws het niveau van van zyech gaat bereiken. Verder zie gravenbergch en unuvar dat ook doen. Ajax heeft nu genoeg geld om deze spelers langer aan zich te binden. En perspectief op winst CL krijg je dan ook dus er is eigenlijk geen reden meer om ajax op vroege leeftijd al te vetlaten. Ajax gaat als het zo doorgaat een stabiele topclub in europa worden dus bereid je maar voor op nog betere spelers in de eredivisie.

13 februari 2020 om 14:23

Wat is er mis met chelsea? Chelsea heeft een heerlijk team voor de komende jaren. Zie ze met pqar gerichte aankopen binnen nu en 2 seizoenen mee doen met kampioenschap en misschien CL. Ze hebben veel jeugd spelers en een sympathieke trainer die aanvallend wil spelen. Mensen die roepen dat Chelsea geen geschiedenis hebben zijn niet goed.. je moet ergrns beginnen als club

13 februari 2020 om 14:25

welk niveau Neres gaat bereiken weten we niet martijnovic. Wat we wel weten is dat zijn rol compleet anders is dan die van Ziyech. Ik heb Neres ook hoog zitten itt velen, maar op zijn positie zal hij natuurlijk op een andere manier bepalend zijn. De vergelijking met Univar vind ik meer hout snijden, dat is ook een creërende speler, maar die moeten we nog een paar jaar gunnen om aan het niveau van Ziyech te mogen denken. Verder, als Ajax geld inzet om spelers langer te behouden dmv hogere salarissen, dan zal dat los staan van transferinkomsten. Maar ze zijn inderdaad goed op weg om de structurele inkomsten op te schroeven om dat blijvend te kunnen doen.

13 februari 2020 om 14:29

spelers als Henderson en wijnaldum komen in hun laatste fase? Als volgend seizoen begint zijn Henderson en Wijnaldum 30 en hebben jaren BPL ervaring die zijn echt niet in de laatste fase. Die kunnen prima nog 3 jaar knallen en dan eens afbouwen.

13 februari 2020 om 14:34

Ik vind Chelsea gewoon een mooie club hoor! Met afstand de beste club uit Londen. Belachelijk vet team momenteel met de beste jeugdspelers uit de PL volgens velen! Kan niet aansluiten bij Liverpool momenteel maar dat hoeft ook niet. Doelstelling was zelfs handhaven nadat Higuain, David Luiz en Hazard weg gingen afgelopen zomer zonder dat ze aankopen konden doen. Lampard heeft alles op de rails gekregen met aanvallend voetbal met hoge druk. Krijgen nog wel te veel goals tegen maar ook mede door Kepa. Onana zou een mooie optie zijn nu hij The Spurs onlangs heeft afgewezen, we gaan het zien. Het is Ziyech gegund en ik denk oprecht dat het een super keuze is geweest van zijn kant!

13 februari 2020 om 17:28

Sorry maar ik zie Neres echt het niveau van Ziyech niet halen. Bovendien is het een totaal ander type speler. En toen je begon over perspectief op winst CL kon ik je echt niet meer serieus nemen. Vorig jaar was er een mogelijkheid met een extreem goede generatie maar spelers als de Ligt, de Jong, Onana en Ziyech zal echt niet de standaard worden bij Ajax. Er is een hele goede rede om toch jong naar het buitenland te vertrekken en dat is omdat de NL competitie niks voorstelt.

13 februari 2020 om 19:19

Er is geen mooiere club dan cfc

13 februari 2020 om 13:16

We zullen zuinig op hem zijn. Ziyech die gaat leren van een oud-middenvelder die honderden goals heeft gemaakt. Ik ben voorzichtig met de term 'Hazard-achtige impact', maar dit moet toch wel smullen geblazen worden.

13 februari 2020 om 13:31

Je weet wat ze zeggen he, if you cant beat them, join them. Ziyech is een Hazard rol in zo een jong team, ik kan niet wachten😬

13 februari 2020 om 13:40

Heb nog nergens kunnen lezen dat Ziyech akkoord is met Chelsea, weet jij of ik dat bericht gemist heb?

13 februari 2020 om 14:11

Hij is nog niet rond met Chelsea, volgens Chelsea zelf.

13 februari 2020 om 14:24

Oké thnx, dan maar hopen voor de Chelsea supporters dat ze met een aansprekende aanbieding komen, Ziyech is terecht nogal kieskeurig, voor zijn gevoel moet alles kloppen.

13 februari 2020 om 14:26

Klopt, op de website van Chelsea staat dat ze nog geen persoonlijk akkoord hebben met Ziyech.

13 februari 2020 om 15:16

Aangezien Ziyech 2 uur geleden zelf al een bericht deelt over zijn vertrekt naar Ajax, ga ik er gemakshalve maar vanuit dat hij rond is.

13 februari 2020 om 14:39

"zorgvuldig zijn pad kiezen" is nog voorzichtig uitgedrukt. Ziyech is na dit seizoen al 27 en heeft dan 8 seizoen in de eredivisie gespeeld. En als je bedenkt dat hij eigenlijk al sinds zijn Twente-tijd behoort tot de allerbeste spelers van onze competitie, dan vind ik het bijna bizar hoe lang hij gewacht heeft met een stap naar een grotere competitie.

13 februari 2020 om 14:52

Ja heb je gelijk in. Ziyech kiest voor zichzelf en wachtte op de juiste club. Al waren de meeste ervan overtuigd dat hij de top niet aan zou kunnen en er geen grote club zou komen heeft hij zijn plan niet aangepast. Geduld was voor Ziyech perfect en hij werd alleen maar beter.

13 februari 2020 om 14:53

@cabinessence dus als ze te lang blijven zijn ze te oud en als ze te snel weg gaan te jong , snap er niks meer van !

13 februari 2020 om 15:10

@Richard-NEC: Het lijkt me toch niet zo ingewikkeld. Spelers van 18-19-20 die al hardop fantaseren over grotere competities zijn wat mij betreft inderdaad wat te ongeduldig. En met 27 ben je relatief laat. Zit volgens mij nog genoeg tussen.

13 februari 2020 om 15:40

Ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar de laatste twee seizoenen kreeg hij pas echt wat bagage. Bovendien kreeg hij bij FC Twente al een mooi salaris, terwijl hij bij Ajax nog veel beter boerde. Er was dus in de afgelopen twee seizoenen dus ook niet zozeer haast om te vertrekken, terwijl hij vrij duidelijk was bij FC Twente dat hij liever eerst naar de Nederlandse top ging.

13 februari 2020 om 16:28

Formus, Ziyech de carriereplanner? Maar hij was echt al rond met AS Roma he, een jaar geleden. Het is dat Roma, nadat Ziyech al een contract had ondertekend opeens alsnog met Ajax wilde onderhandelen over de contractueel vastgelegde transfersom van 25 miljoen en Ajax dat, terecht, weigerde. Daarna liet Roma verder niets meer van zich horen richting Ziyech. Dus ja, voor hetzelfde geld had hij dus in Rome gespeeld. Dus carriereplanning...?? Ik weet het niet. We gaan het wel zien, in Londen.

14 februari 2020 om 17:27

Constant, dat was toch ook best een goede stap qua carrièreplanning?! 😉. Begrijp natuurlijk wat je bedoelt, maar ik bedoelde vooral dat ie zijn carrière best aardig uitgestippeld lijkt te hebben qua route (bepaalde teams/clubs met zijn speelstijl, waar ie ook belangrijk kan zijn), al weet ik ook echt wel zeker dat emotie een rol speelt. Zoals ik al zei: belangrijk zijn. Maar ook goed behandeld worden. Zo zal Monchi (en roma) echt nooit meer bii hem aan hoeven kloppen. Net als zijn keuze voor Marokko zeker een emotionele lijkt (Uit gekrenkte trots bij NL en belangrijk kunnen zijn daar).

14 februari 2020 om 01:51

Ik volg twee dagen het voetbal niet en opeens tekent Ziyech bij Chelsea. Het is maar net hoeveel je de sportmedia in de gaten houdt hoor, vind het allemaal erg snel en vanuit het niets! Wel typische club voor deze man.

14 februari 2020 om 17:27

Haha, knap dat je dit gemist hebt 👏🏻👏🏻

Het ga je goed Hakim, bedankt voor al jouw toverkunsten de afgelopen jaren!

Die gaat erg gemist worden in amsterdam. Persoonlijk vindt ik het beter voor mijn cluppie. Maar het is wel een verlies voor de eredivisie. Kon altijd genieten van zijn pass. Veel succes hakim en hoop op mooie jaren voor hem en lampard!!!

Het is je gegund Hakim, prachtspeler ben je. Veel succes in de Premier League en bedankt voor als je prachtige acties! Nu nog de EL winnen hier

Verdiend. Hopen dat hij het maakt daar. En hopen dat hij een trend zet voor jonge spelers, doordat hij liet zien dat je met een Nederlandse club ook veel kunt bereiken als je niet op de eerste de beste moneytrain stapt.

13 februari 2020 om 14:18

Dat komt wel goed ajax heeft straks zoveel geld dat ze talenten veel langer kunnen binden en zo een stabiele topclub kunnen worden in europa.

13 februari 2020 om 16:34

Dan zal Ajax dus letterlijk ieder seizoen, zonder onderbreking, tussen de 50 en 100 miljoen moeten gaan renderen qua transfers. Oftewel, daar moeten dan alle afschrijvingen nog vanaf. Ik wens Ajax veel sterkte om dat structureel te presteren én te blijven presteren. Jij, en anderen, snapen volgens mij niet dat de omzet van Ajax verviervoudigd zal moeten worden om met die stabiele topclubs in Europa financieel een beetje tred te houden. Dan is er wel meer nodig dan Frenkie en Matthijs in het ene en Ziyech in het andere seizoen. Dan moet je in het huidige seizoen ook nog Onana, Van de Beek én Tagliafico erbij verkopen. Succes met dat business model.

Vind het niet per se heel veel geld. Zo oud is ie toch niet. Wel een nooie stap, ben heel benieuwd hoe die et gaat doen.

13 februari 2020 om 13:09

als je de berichten gevolgd hebt, dan weet je waarom overmars niet voor het onderste uit de kan gaat. dit staat los van zijn leeftijd.

13 februari 2020 om 13:29

Ah, nee zo intensief heb ik het niet gevolgd.

13 februari 2020 om 13:25

Dit seizoen was eigenlijk al een bonus, dus Ajax vangt nu niet de hoofdprijs zodat ze hem nog een jaar konden binden.

13 februari 2020 om 13:44

Ben ook benieuwd. Ben persoonlijk niet zo'n fan van Ziyech, maar hopelijk kan hij me verrassen. Het bedrag valt mee en daardoor hoop ik eigenlijk dat er nog ruimte is om nog een flank speler te halen.

13 februari 2020 om 14:22

Het gaat chelsea veel salaris kosten. Zyech is geen goedkoop talent. Dan hadden ze beter itaharan of stengs kunnen halen. Denk dat inclusief salaris en tekengeld chelsea zo 100 miljoen kwijt is. Maar chelsea heeft door die transferban zoveel geld gespaard dat er in iig nog een top spits gehaald kan worden. Die is eerder noodzakelijk dan een flankspeler met odoi en pulisic heb je daar 2 top talenten.

13 februari 2020 om 15:24

Chelsea wil ook iemand hebben die er gelijk staat en Ziyech is zo’n iemand. Stengs kan op dit moment geen potten breken tegen een KKD ploeg, die kan je never nooit in de basis verwachten bij Chelsea. En Ihattaren zal ook gewoon 40-50 miljoen kosten, niet bepaald een goedkoop talent.

13 februari 2020 om 15:37

Stengs heeft momenteel het welbekende dipje als er eenmaal verwachtingen bij komen kijken. Niet voor niets kwam de dip direct na z'n optreden in Oranje. Er was ineens landelijke kritiek en dat is zo'n jonge speler niet gewend. Daar moet hij gewoon even overheen. Dat is heel normaal en onvermijdelijk bij een jonge speler met weinig ervaring.

13 februari 2020 om 16:15

@martijnovic jij denkt dat ie 66 miljoen aan salaris gaat opstrijken?wat krijgt ie dan: een 20-jarig contract?stel 5 miljoen voor 5 jaar is 25, dan zit je al vrij hoog in de boom hoor.

13 februari 2020 om 14:47

Maar er zijn ook niet veel oudere spelers waar meer voor wordt betaald. De enige andere spelers van 27 of ouder die voor wie een hogere transfersom werd betaald gingen van de ene internationale top club (of bijna top) uit een grote competitie naar een andere.

13 februari 2020 om 15:06

Ik weet dat Engelse transfers niet tellen hoor, maar Harry Maguire is 2 weken ouder dan Ziyech. Heb ik toch liever 2 Ziyechs

13 februari 2020 om 16:46

Ik ook...waarom Maguire Engels international is en bij United spelt is mij een raadsel.maguire was 26 toen hij naar United ging, scheelt toch al weer een jaar maar het grootse verschil zit hem daar inderdaad in het feit dat hij uit de PL kwam en ook nog eens Engels international is.ik denk ook niet dat dit de absolute hoofdprijs is voor Ziyech, maar ik denk wel dat het een heel eind in de buurt zit. Bedragen van 50-60-70 miljoen of meer zijn in mijn ogen niet reeel voor een speler van 27. Die worden alleen in een paar extreme gevallen betaald. Ze zijn er wel, maar dan heb je het over spelers als Hazard, Griesman e.d. Dat zijn spelers die niet alleen kwalitatief iets toevoegen maar die ook commercieel een toegevoegde waarde zijn. En de clubs die dat soort bedragen neerleggen voor 27 jarige spelers zijn ook redelijk beperkt. Dan heb je het over de absolute top (of clubs die dat willen zijn) Barca, Real, Juve, United en City verder niemand omdat het anders ook voor hun een groot financieel risico is. Ik vind Ziyech fantastisch, en voor dit United zou het misschien geen gekke speler zijn geweest, maar die andere clubs zitten volgens mij niet op Ziyech te wachten.

Mooie stap hoor. Chelsea gaat alleen maar beter worden de komende jaren onder Lampard. Hoog tempo en gewoon lekker tikken.

Is je gegund hakim!👏👌, je was geweldig!

13 februari 2020 om 13:09

hij is er nog. verwacht nog een mooie paar maanden.

13 februari 2020 om 13:17

Hopen dat t wederzijdse respect blijft en hij over 5 jaar weer terug keert naar de stad waar die thuis hoort.

13 februari 2020 om 16:08

Heel leuk.. Ziyech heeft meermaals aangegeven dat Amsterdam zijn stad is geworden en Ajax zijn club. Natuurlijk bij Heerenveen is hij opgegroeid maar Ajax en Amsterdam zitten in zijn hart.

Mooie afscheidsfoto van Ajax. Mooie transfer en ga hem zeker missen. Ajax moet aan de bak qua spelers kopen als daadwerkelijk iedereen vertrekt waarvan het verwacht wordt 😐

13 februari 2020 om 13:29

Dit zag je van tevoren toch ook wel aankomen? Het was al knap dat ze afgelopen zomer alleen De Ligt, De Jong en Schone verloren. Daarom is aanhaken bij de wereldtop ook vooral een utopie. Als je eenmaal succes hebt word je leeggekocht en kun je weer opnieuw beginnen. Dan is geld op de bank leuk, maar de vijver waaruit je kunt vissen blijft relatief beperkt. Bovendien zijn er genoeg ploegen met meer financiele middelen in Europa en spelers als Promes en Tadic mogen dan goed zijn, maar daarmee ga je de aansluiting niet vinden.

13 februari 2020 om 13:48

Ik zag het zeker aankomen, maar dat betekent niet dat ik niet hoopte nog een jaar? Zowel bij Ziyech als bijv Onana.

13 februari 2020 om 14:27

Ze hebben toptalenten in huis die ze door dat geld langer kunnen binden. Plus ze hoeven niet zo een brede selectie salaris te betalen al pl clubs. Pl clubs zijn aan hun 2e elftal al veel meer geld kwijt dan dat ze krijgen van tv inkomsten. Ajax maakt alleen maar winst op hun 2e elftal. De eredivise is ideaal om een stabiele topper te worden in europa.

13 februari 2020 om 14:53

@sirius: Deels heb je gelijk wat dat leegkopen betreft. Maar het aantrekken van Blind, Promes en Tadic zorgt voor meer continuiteit dan voorheen. Deze zomer zullen Ziyech, Onana en Donny wel vertrekken maar de opvolgers staan ook al klaar, hoewel Ziyech niet echt op te volgen is natuurlijk. Maar als Stengs wordt aangekocht heb je weer een groeibriljant op de positie van Ziyech

13 februari 2020 om 15:15

Ik ben nog niet 100 % zeker dat Onana gaat vertrekken. Hij wil naar een topclub die in de CL speelt, maar die zijn volgens mij allemaal voorzien van een uitstekende eerste keeper. Hij wil zeker niet op de bank zitten.

13 februari 2020 om 15:25

@martijnovic - Je denkt toch niet serieus dat dat tweede elftal het verschil gaat maken? Die PL clubs spenderen al een half miljoen euro aan salaris voor een simpel jeugdtalent van 16 jaar. Denk je dan echt dat dat het verschil gaat maken? Je vergeet dat die talenten ook direct zo'n 15-20 miljoen euro opleveren als ze verkocht worden. Kijk alleen al naar het uitgavepatroon in Engeland voor de eerste selectie alleen al. Daar kan Ajax niet aan tippen. Natuurlijk is de Eredivisie niet ideaal om een stabiele topper in Europa te worden. Als dat zo was, waren Ajax en PSV allang Europese topclubs. Dat snap je toch hoop ik wel?

13 februari 2020 om 15:30

@ouwebuizerd - Absoluut zorgen dat soort aankopen voor continuiteit. Je hebt altijd genoeg kwaliteit om landskampioen te worden en dat zorgt voor Champions league-voetbal. Echter vraag ik me af welke opvolgers dan klaarstaan als zij vertrekken. Ik zie namelijk geen speler lopen met het rendement en impact van Ziyech, een puntenpakker als Onana of zelfs een relatief effectieve middenvelder als Van De Beek. Die laatste kun je wellicht nog opvangen, maar die eerste twee zijn gewoon ontzettend moeilijk. Bovendien moet je echt niet denken dat AZ Stengs wel even voor 20 miljoen euro laat gaan. Die weten heus wel wat ze met Stengs in huis hebben. Bovendien heeft hij een doorlopend contract tot 2023. Er is altijd een club in Europa die zo'n jongen dan koopt voor een aardig bedrag.

13 februari 2020 om 14:24

Alleen vd beek en evt dest vertrekken nog hoor. Waarom zou ajax meer spelers laten vertrekken? Geld zat

13 februari 2020 om 14:38

Zie onana en tagliafico ook wel vertrekken en evt neres. Leken vorig jaar al te gaan maar bleven uiteindelijk toch. Geld zat maar ze willen spelers ook tevreden houden

13 februari 2020 om 15:24

Leuk dat jij dat ziet maar waar basseer jij dat op? Nico zie ik echt niet moeilijk doen en onana bij een verbeterd contract ook niet. En Neres al helemaal niet

13 februari 2020 om 15:33

Omdat je weinig keuze hebt als Real Madrid, Chelsea of een andere grote club aanklopt. Denk je dat jongens als Onana niet beseffen dat je al aardig wat kwaliteit verloren bent en nu met Ziyech ook weer een bepalende speler verliest? Die jongens willen ook weleens een volgende stap maken en aankomende zomer is voor de sterkhouders en ervaren talenten een mooi moment.

13 februari 2020 om 16:39

martijnovic. Waarom spelers vertrekken? Nou, gewoon, omdat ze weg willen bij Ajax om naar een grotere club in een grotere competiie te vertrekken! Zoals Ziyech nu bijvoorbeeld! Beetje raar om te denken dat Overmars in zijn eentje bepaalt of een speler vertrekt of niet. Slavernij is al 150 jaar afgeschaft he. En nee, 'ajax kan hem aan zijn contract houden' is geen realistische optie. Of heb je het voetbal niet echt gevolgd de laatste vijftien jaar? Daarnaast: 'geld zat' is een relatief begrip'. Er zijn in Europa tig clubs die een (veel) grotere jaarlijkse omzet hebben dan het 'eigen vermogen' van Ajax. Dus waar hã©b jij het dan over? Ajax is echt nog een financieel klein clubje in Europa. Best ver weg van de Europese top. Dat sluit incidentele hoge pieken als afgelopen seizoen niet uit, maar dat was duidelijk een incident. Structureel heeft Ajax in die Europese top niets te zoeken.

13 februari 2020 om 20:35

Hoe weet jij dat spelers weg willen ? Niemand zegt dat ie perse weg wil. Je doet aannames die je gewoon uit de lucht pakt. Met ajax de CL pakken is toch een super mooi project. Ik zou echt niet weten waarom spelers voor hum 25e weg willen als ajax net zoveel betaald en dat ajax zeker, zeker als ajax per jaar 100 miljoen per jaar binnen krijgt aan verkopen. Waarom zou je perse in een grote competitie moetwn spelen. Bij psg gaan de spelers toch ook niet weg? Dat is pas een kut competitie. Structureel kan ajax makkelijk asnsluiting krijgen met al dat geld. Tv inkomsten heb je minder maar je hoeft ook geen 30 a spelers salaris te betalen maar slecht 14 of 15 dus ajax is veel beter uit.

Netjes, 2 miljoen minder dan Lozano maar toch een mooie prijs.

13 februari 2020 om 13:15

Die 2 miljoen kan me gestolen worden, als je vergelijkt wat die 2 bij hun club gepresteerd hebben!😉

13 februari 2020 om 13:16

*Twee miljoen meer dan Lozano. Tenzij ik iets gemist heb en Napoli hem inmiddels weer verpatst heeft?

13 februari 2020 om 13:26

2 miljoen meer. Ziyech is 40 + 4 en lozano was 38 + 4.

13 februari 2020 om 16:42

Lozano was 42 plus 4.

Ziyech is beter dan de jong en de ligt blik dat hij naar het buitenland gaat hebben wij geen last van deze super speler meer.

Wat een koopje. Zelfs nog minder dan de eerder vermoedde 45 miljoen. Maar aan de andere kant ook wel mooi dat Ajax zich coulant opstelt en Ziyech eindelijk een mooie transfer gunt en niet per see de absolute hoofdprijs nastreeft.

13 februari 2020 om 13:16

Zelfs in Engeland snappen ze er niks van dat zon topper voor zo weinig is aangekocht. Kunt wel afspraken maken dat je soepel opstelt, maar wil niet zeggen dat je meteen de allerbeste speler voor bodemprijs moet verkopen. Dit betekent ook en is ook signaal dat andere clubs voor andere spelers van Ajax ook niet meer de hoofdprijs hoeven te betalen. Vind het echt verschrikkelijk slechte deal. Ook nog eens in de wetenschap dat Chelsea transferbudget heeft van 180 miljoen.

13 februari 2020 om 13:27

Ten eerste is 40 miljoen geen absolute bodemprijs en ten tweede zijn er afspraken gemaakt met Ziyech. Logisch dat dit bedrag niet veel hoger is.

13 februari 2020 om 13:29

Nee, dan lekker de deal tegenwerken en met een ontevreden Ziyech zitten omdat je de afspraak niet nakomt. Vind het juist mooi/goed dat Ajax zich coulanter opstelt voor een speler die al vaker voor een langer verblijf bij Ajax gekozen heeft ipv een stap naar het buitenland. Dat is in het geval van Ziyech ook duidelijk en hoeft met een bod op pak 'm beet vd Beek kan Overmars zich weer harder opstellen omdat het een ander geval is.

13 februari 2020 om 13:31

Falvente, hij had voor zijn laatste contractverlenging een afkoopsom van 30M in zijn contract staan. Ajax heeft hem nu een jaar langer kunnen behouden en vangt 15M meer, gaat wat loon van af, maar lijkt me nou niet perse een slechte deal.

13 februari 2020 om 13:40

Ten eerste waarom nu al rondmaken in het seizoen. Dat de Ligt en de Jong veel meer opbrachten is marktwerking. Als meerdere clubs interesse hebben.
Dus waarom nu al? Wat is je onderhandelingspositie als je beste speler voor 40 verkoopt nog? Zie jij Real dan nog 60 neerleggen voor van de beek. Nogmaals, kunt ook soepel opstellen en voor veel meer verkopen. Dat is hij waard. Engeland lachen ze echt om deze prijs helaas.

13 februari 2020 om 13:44

Van de beek zit langer bij Ajax dan Ziyech. Stelt Overmars zich weer soepel op he. Wat een onzin...zolang Ajax mee wil doen, nog geen 10 procent krijgt van de tv gelden, blijven transfers en opleiden levensaders van de club. Dacht je dat elke andere club met een speler meedenkt en lage transfersom gaat vragen als Ajax die speler wil kopen. Zo zit de wereld niet in elkaar. Dus zelf overal wel hoofdprijs neerleggen.

13 februari 2020 om 13:44

Gelukkig zijn sommige supporters geen directieleden. 40 miljoen is nog een erg mooi bedrag en zo geef je Ziyech ook gewoon z'n wens: een mooie stap naar een club waar het plaatje voor hem blijkbaar perfect is. Volgens berichten wilde Chelsea Ziyech in de winter al, maar Ajax wilde dat natuurlijk niet. Dan is het wel logisch dat het nu bekend gemaakt wordt.

13 februari 2020 om 13:52

Het zou me niet verbazen wanneer Ajax met Van de Beek hetzelfde traject af wil leggen als met Ziyech. Gewoon nog een jaartje extra (salaris) met als bijkomstigheid dat hij volgend seizoen voor een bedrag tussen de 40 en 50 miljoen mag vertrekken. Al ben ik wel nog bang voor een vertrek van Tagliaficio, maar ik zie de rest (op Dest en Veltman na) gewoon blijven. Ziyech kun je dan vervangen met Neres (en eventueel die nieuwe Braziliaan), Tagliaficio kun je vervangen met Martinez (of jeugd) en voor Dest hebben we Mazraoui achter de hand.

13 februari 2020 om 13:56

In Engeland lachen ze echt om deze prijs helaas.....ja, inderdaad, in het almighty England zijn ze al een tijdje de realiteit volkomen uit het oog verloren. Hier in Nederland trouwens ook. 40+4 miljoen is gewoon belachelijk veel geld.

13 februari 2020 om 14:04

@nl_modric "al ben ik wel nog bang voor een vertrek van Tagliaficio" Ik begin beetje hoop te hebben dat hij blijft. Ik lees weinig over hem. Clubs die melden. Ik ben bang dat Onana juist zeker vertrekt. Moeilijkste om te vervangen. Wat in jeugd rondloopt kan Onana nog niet vervangen. Ook plek Nico is lastig. Liever Martinez op het middenveld (gaat wel tenkoste van Gravenebrch) dan back. Pierre en Castillo komen denk ik nog (net) te kort.

13 februari 2020 om 14:12

Ajax heeft afspraken gemaakt met Ziyech en die komt Ajax na. Als Ajax dergelijke afspraken niet na komt, dan zullen zaakwaarnemers Ajax niet langer vertrouwen en zullen ze minimale transfersommen gaan eisen. Voor andere deals heeft dit geen impact, als Ajax niet wil verkopen onder de vraagprijs, dan vind er geen transfer plaats.

13 februari 2020 om 14:15

Ik zie Martinez ook het liefst op het middenveld hoor en laten we vooral hopen dat Nico blijft. Pierie komt denk ik inderdaad te kort, maar die Castillo heeft wel aangetoond te kunnen voetballen. Onana is intern inderdaad niet te vervangen, maar ik heb wel vertrouwen in Overmars (lees: Van der Sar). Die moeten ergens wel een goede keeper vandaan kunnen toveren.

13 februari 2020 om 14:18

@flavente maar wat is het doel van een voetbalclub als Ajax? Spelers voor zoveel mogelijk verkopen of topspelers zo lang mogelijk behouden? Het is toch niet Ajax' probleem als Real nu ineens geen zestig miljoen voor Van de Beek wil neerleggen omdat Ziyech voor veertig is weggegaan? Ajax kan wel tegen Van de Beek zeggen: als je nog een jaar blijft mag je volgend seizoen voor veertig weg. Net zoals ze nu met Ziyech hebben gedaan. Als je alleen maar de hoofdprijs wil hebben dan gaan spelers zich ook tegen je keren, kijk maar hoe Levy dat bij Tottenham aanpakt. Ajax wordt er juist beter van om zich zo coulant op te stellen, omdat spelers weten dat ze een jaar kunnen blijven en dan voor een minder hoog bedrag weg kunnen, waardoor die topclubs nog steeds interesse hebben. Dus dit beleid maakt dat jongens als Ziyech, Tagliafico, Van de Beek enzovoorts langer binnenboord blijven. Je had ze ook allemaal al kunnen verkopen voor 150 miljoen, maar ja... Was je daar beter van geworden?

13 februari 2020 om 14:37

@nl_modric Moeilijk. Betwijfel of Castillo al klaar is om heel seizoen de linksback te zijn. Hij zou kunnen rouleren met Piere. Botman dan als back-up van Blind. Misschien toch poging doen om van Aanholt te halen en kan Castillo rustig achter hem ontwikkelen. Mocht Crystal Palace degraderen dan zou optie zijn.

13 februari 2020 om 17:05

Wat een onzin, er wordt hier echt niet om deze prijs gelachen. Er word wel op gewezen dat het mogelijk een goede deal kan zijn.een bodemprijs is het ook zeker niet. Hij is geen jong talend meer. Ga nog eens een paar spelers zoeken van 27 of ouder die voor meer weg gingen. De enige andere spelers die voor meer gingen van die leeftijd kwamen uit de engelse sub top en gingen naar de engelsse top, of gingen van de ene top club naar de andere. en dan nog heb je het maar over een handje vol spelers (5 tot 10 ooit).ga ook eens kijken naar naar het lijstje met duurste Chelsea transfers ooit. daarin komt hij gewoon op de 8ste plaats en voor hem staan nog een paar spelers van voor financial fair play to Abramovic nog onbeperkt geld in de club kon stoppen zoals Shevchenko in 2006 en torres in 2010.

40 miljoen euro, daarvan krijgen wij 10%. Onze financiële man bij Twente gaat nu al uit zijn dak. Ga direct naar de mulitvlaai om dit zelf te vieren. Je moet jezelf toch verwennen.

13 februari 2020 om 13:15

Voor Twente inderdaad prachtig. Helaas gaat het geld dan waarschijnlijk wel weer op aan het ontslaan van een paar trainers.

13 februari 2020 om 13:16

Volgens mij had twente helemaal geen doorverkooppercentage op Ziyech bedongen.

13 februari 2020 om 13:24

Opgezocht: Volgens van halst had twente bovenop de 11 miljoen een extra bonus van 1 miljoen opgenomen. Deze bonus zou voor een gedeelte bestaan uit de prestaties van Ajax en voor een gedeelte bestaan uit een bonus als Ziyech boven een bepaald bedrag verkocht wordt. Dus ze hebben geen 10% doorverkoop, maar een bonus van 1 miljoen (icm prestaties van Ajax) als hij boven een bepaald bedrag wordt verkocht.

13 februari 2020 om 16:46

Twente krijgt inderdaad geen percentage. Er is alleen een bonus van een miljoen beloofd aan Twente, bij voorverkoop. Je info is correct Zytto.

13 februari 2020 om 13:17

Ik hoorde dat heerveen 1.6 miljoen kreeg en fc twente maar 400k

13 februari 2020 om 13:32

Het schijnt dat FC Twente alleen hoeft te rekenen op een bedrag van 400.000-450.000 euro. Dat valt dus nog wel redelijk mee.

13 februari 2020 om 14:00

en zo druppelt het geld ook weer een beetje de Eredivisie in. Iedereen blij.

We gaan je missen man. Bedankt voor alle inzet afgelopen jaren en laten we dit jaar afsluiten met nog wat mooie prijzen! Beste spelers sinds suarez! Volgend jaar ben jij de revelatie van de PL.

Wat gaan we hem missen zeg. Wat een geweldenaar. Beste Ajacied de afgelopen 10/15 jaar. Nog 5 maanden....

13 februari 2020 om 13:38

Beter dan Suarez, Eriksen, Vertonghen, Alderweireld? Ik weet het niet zeker.

13 februari 2020 om 13:45

Voor Ajax misschien wel. De namen die jij noemt gingen allemaal na hun topseizoenen iets eerder weg bij Ajax, terwijl Ziyech na topseizoenen nog bleef. Of hij daarna net zo groot wordt als de door jouw genoemde namen, moet nog blijken. Laten we het hopen 😉.

13 februari 2020 om 13:46

Hebben die spelers ajax laten schitteren in de CL of EL? Nee. Heeft Ziyech dat wel gedaan? Jaa drie jaar op rij. Ik weet niet of je ajax wel volgt. Maar ziyech heeft meer gebracht dan al die namen bij elkaar. Perioddd

13 februari 2020 om 13:56

Pog10, daar zitten wel namen bij die ons meerdere kampioenschappen hebben bezorgd. Ik ga ze niet vergelijken met elkaar, want het zijn allemaal geweldenaren. Ziyech gaat het bij Chelsea geweldig doen, evenals alle namen die je hierboven noemt het geweldig hebben gedaan in de PL.

13 februari 2020 om 14:14

Ajax schitterde zeker wel in de CL toen, maar het moet jr wel mee zitten. En het is helemaal niet 3 jaar op rij, het jaar voor vorig seizoen speelde Ajax niet eens in een Europees toernooi. Suarez met name was echt een bizarre verschijnsel. Vaak ook eigenhandig. Verthongen en Alderweireld in hun laatste seizoen ook oerdominant en Eriksen de ster in een oersaai Ajax.

13 februari 2020 om 14:37

Ziyech is veruit de beste Ajacied vd afgelopen 10 jaar. Blijkbaar zijn er al zoveel vergeten hoe onwerkelijk het is voor een Nederlandse club om nog CL halve finale en EL finale te halen. Ajax deed dat op extreem dominante wijze, met prachtig voetbal en Ziyech was in dat elftal de beste speler. Bovendien is Ziyech in 4 seizoen netjes (waarschijnlijk) 2 keer kampioen geworden. Het tijdperk Ziyech heeft Ajax's dominantie in Nederland hersteld en groter gemaakt dan ooit.

13 februari 2020 om 15:13

Je doet alsof Ziyech dat eigenhandig heeft gedaan, Onana, Mdl, Blind, Frenkie, Donny, Tadic, Neres, Tagliafico waren in de CL allemaal van een gelijkwaardig niveau. En inderdaad 2 keer de mindere geweest van een Psv.het is heel makkelijk om te vergeten hoe goed die anderen waren omdat dit erg recent is. Verder is dit een beetje onzinnig omdat ik Ziyech ook geweldig vind, maar dat is echt een kulargument. Volgens jouw argument is Van Dijk dus beter dan Messi. Of Valverde beter dan Messi dit seizoen.

13 februari 2020 om 15:44

Ja, denk het wel. Suarez was bijna 10 jaar geleden, wellicht dat hij op gelijke hoogte staat. Eriksen, Verthongen en Alderweireld waren grote spelers bij Ajax, maar ik heb ze niet zo zien voetballen en het team zo zien dragen (en in één storten als ze niet speelde) dan Ziyech.

13 februari 2020 om 16:30

Drie jaar op rij?bedoel je die geweldige Europese campagne waarin hij er uit werd geknikkerd door Nice en Rosenborg? Of die EL campagne waar hij 2 goals en 0 assists had in 13 wedstrijden? Begrijp me niet verkeerd, Ziyech is een perfecte speler voor de subtop en afgelopen jaar was hij een van de beste in de CL. Maar dat waren er zo velen van Ajax.

Mooie transfer, al vind ik 40 relatief weinig voor zo'n bepalende speler die het ook op CL niveau heeft laten zien.

Hakim, het is je gegund erg jammer voor ons. Man wat ben je goed! Ook nog altijd zonde dat je destijds niet voor het Nederlands elftal gekozen hebt. Maar het ga je goed......De 40 miljoen is echt veels te weinig, 60 tot 65 is realistischer

Prachtige transfer voor hem. Is hem van harte gegund. Moet echt nog niet denken hoe erg we hem gaan missen. Die paar potjes de afgelopen weken deden al pijn en dan gister gelijk weer een glimp van zijn klasse laten zien.

Van Dronten naar Londen. Er zijn maar weinig asvd-ers (oh wacht, hij voetbalde bij satelliet vereniging Reaal Dronten, zijn broer speelde bij Asvd) die een dergelijke groei gemaakt hebben. Zou me niks verbazen als hij de enige is...

Damn.... jammer maar zeker gegund! Zat keer aan te komen. Hakim zet 'm op bij Chelsea! Een reden voor mij om wat meer de PL te volgen, al voetballen er al zat fantastische spelers.

Prachtige stap voor deze geweldige speler. Zal er terecht als grote ster binnenlopen en weet zeker dat hij er zal gaan slagen. Succes, Hakim. Doe nog wel rustig aan de laatste keer in de Kuip straks

Geweldige stap. Misschien kan Ziyech Chelsea helpen eindelijk weer top te worden. Mooie league goeie trainer, volgend jaar waarschijnlijk CL.

Wat een schijntje voor een voetballer met zoveel kwaliteit. Na een paar wedstrijden. Staat er weer in de krant. Chelsea lacht zich dood om spotgoedkope Hakim ziyech..

Mijn lievelings speler sinds z’n eerste paar wedstrijden bij Ajax. We gaan hem missen, wat een ster, wat een voetballer, en ook wat een persoon.

Deze man is zo enorm gegroeid in de laatste periode. Waar hij in het begin nog af en toe laks overkwam en zelfs ergernis opwekte (bij een derde vrije trap die de tweede ring in ging, terwijl hij al niet in de wedstrijd zat), is hij uitgegroeid tot een speler van wereldklasse. Zijn inzicht, zijn passes.. Af en toe was het buitenaards. Het lijkt ook alsof hij een vrolijkere uitstraling heeft gekregen op het veld. Alsof hij meer plezier heeft gekregen in het spelletje. Al met al gaan we Ziyech enorm missen en hoop ik voor hem dat hij zijn lijn door gaat trekken in Engeland, zodat we met z'n allen nog trotser op hem kunnen worden.

Heerlijke aankoop! Ik kan nu al niet wachten op de Ziyech-Abraham combinatie. Abraham is positioneel ontzettend sterk en Ziyech gaat die balletjes panklaar bij hem neerleggen. Voor 40-44 miljoen is dit echt een toptransfer. Niks voor Chelsea eigenlijk om een speler zo op tijd voor een goed bedrag op te pikken.

Maar waarom ziyech 40 miljoen en bij donny wordt er gesproken over 70 miljoen.

Terwijl donny alleen mee kan voetballen, maar zelf de boel op sleeptouw nemen of een westrijd laten kantelen.

Ga niet zeggen ivm leeftijd. Je ziet nu al aan donny dat hij geen talent heeft wat een ziyech wel heeft of een frenkie...

13 februari 2020 om 15:09

Omdat Ziyech beloofd is dat ze niet de hoofdprijs zouden vragen toen hij toch nog langer bleef bij Ajax. Hij heeft bij z’n komst naar Ajax al aangegeven dat de afspraak was 2 jaar Ajax en dan een volgende stap. Nou dat is dus langer geworden en denkt Ajax dus ook met hem mee en vragen ze geen 70 miljoen. Heel logisch dus

13 februari 2020 om 15:59

Donny 70 miljoen??...hahahahahaha grapjas

13 februari 2020 om 16:49

Barqa: Waarom 40 miljoen vraag jij? Antwoord: contractuele clausule en afspraak met Overmars!

40 miljoen is in verhouding met zijn kwaliteiten misschien wel weinig. Maar we kunnen ook concluderen dat Ziyech wel 1 van de ..... spelers is die er voor gezorgd heeft dat Ajax in de loop der jaren veel Europees geld heeft verdient. Daarnaast kwam Tadic en moest hij zijn rugnummer afstaan.hij deed niet moeilijk en liet zijn voeten sprekendus dit is het water bij de wijn wat Overmars doet.hij verdient het en de Nederlandse competitie zal hem zeker missen!

13 februari 2020 om 15:07

Het is idd veel te weinig en naar mijn mening is Ziyech nu zelfs meer waard dan een Frenkie de jong. Maar ja die extra seizoenen bij Ajax hebben er voor gezorgd dat er een schappelijke prijs is gekozen. Begrijpelijk.

13 februari 2020 om 16:42

Pardon. Meer dan Frenkie? Donny is al meer waard dan zieyech, laat staan een supertalent als Frenkie. Ik moet het nog maar zien een Zieych in de PL. Zal zo een gevalletje ozil kunnen worden ben ik bang. Dus lastig om te zeggen of het te weinig is, maar ik vrees dat het zo maar eens teveel zou kunnen zijn.

13 februari 2020 om 17:15

Het verschil zit hem in de leeftijd... De Jong en De Ligt zijn jonge talenden to nog 10 jaar of langer mee kunnen. Ziyech is 27 (over een maand). Bedragen als voor de Ligt en de Jong worden ook in deze markt niet betaald voor 27 jarige spelers. Tenzij je Ronaldo, Griezman of Hazard heet en van de ene naar de andere top club verkast.

De king van de eredivisie gaat toch echt weg
Ben benieuwd hoe de band tussen Ziyech en Jorginho zal zijn die zaten te ruzien in de cl

Heel slim gedaan van Ziyech en ik begrijp nu waarom hij de laatste maanden al zo vrolijk was of overkwam. Nu kan hij lekker veel tekengeld vragen ipv dat Ajax 10-15 miljoen meer had kunnen vragen.

Het is hem gegund! Dik verdiende transfer.
Marc Overmars heeft nu weer werk te doen. Quintero zou een leuke vervanger zijn. Of Tadic een linie terug en Traore zou ook mooi zijn natuurlijk. Maar eerst dit jaar nog even knallen met Hakim!

Chelsea speelt op z'n Arsenals. Als ze van Ziyech de grote man maken en het team daar omheen bouwen wordt hij daar een succes. Kante en Jorginho als stofzuigers op het middenveld om het vele balverlies van Ziyech en het verdedigende werk op te vangen. Verder is er een nieuwe linksback nodig.

Kepa
Reece James
Rudiger
Tomori
Alex Tellas
Kante
Jorginho
Ziyech
Mason Mount
Pulisic
Abraham

Ik begrijp de keuze voor Chelsea totaal niet en ik zal dat ook nooit begrijpen. Ze hebben een aantal briljante spelers in de
Prullenbak gegooid en hoop met heel m’n hart dat ze Ziyech wel op waarde schatten. Maar ach, we hebben al 2 extra seizoenen van Ziyech mogen genieten dus ik gun hem een volgende stap van harte. We gaan hem ontzettend missen. Mag hopen dat Ajax een goede vervanger haalt want in de jeugd loopt er niet iemand rond die op rechts zijn positie zomaar in kan vullen.

Het ga je goed ouwe baas. Tovenaar van de eerste orde. Je hebt ons in Amsterdam weer voetbal en strijd terug gegeven de afgelopen jaren.👊❌❌❌

Ziyech is een klasse apart op de nederlandse velden. Hij is ver uit de beste op dit moment in nederland, ik als ajacied gun hem op dit moment alles en wens hem dan ook heel veel succes in Engeland. Wat een topper, succes.

Ajax heeft weer een lange weg te gaan en zal veel geluk nodig hebben om een selectie samen te stellen die enigszins in de buurt kan komen van die uit 2019. Vertrek van Ziyech betekent een definitief einde van een hele mooie periode. Zucht.........

mensen doen hier net of we het over Messi hebben. Zo geweldig is hij toch niet? Dat zie je ook wel aan de transfersom...maar 8 miljoen meer dan Bergwijn en Lozano. en de helft van de Ligt en de Jong. Of zijn die 2 veel en veel beter dan Ziyech?

13 februari 2020 om 16:28

@Voetvolley vind maar ergens een haalbare speler met de geniale passing, de creativiteit en het inzicht van Ziyech. Ik geef het je te doen

13 februari 2020 om 17:22

Het verschil zit gewoon in de leeftijd.de eerste zijn jonge talenten Ziyech is toch al weer 27... Als je die bedragen uit gaat smeren over het aantal jaar wat ze nog spelen is er voor Ziyech net zo veel of misschien wel meer betaald. Zo veel spelers van 27 of ouder zijn er niet waarvoor meer is betaald, dan he je het over een handje vol spelers die uit de engelse sub top naar de engelse top gingen of spelers die van de ene naar de andere internationale top club zijn gegaan.de transfersom is misschien niet de hoofdprijs, maar laag is het zeker niet.

Persoonlijk vind ik dit echt een belachelijk laag bedrag, dat Ajax niet het onderste uit kan zou halen is prima; maar dit vind toch wel het andere uiterste. Aangezien er eerst een gelimiteerde transfersom van 30 miljoen uit zijn contract was gehaald vind ik 40 miljoen vast en 4 miljoen variabel een "weg geef prijs".

13 februari 2020 om 18:59

Ajax had afspraken met hem, dat hij voor een gelimiteerd bedrag weg mocht, omdat hij toen nog had bij getekend terwijl hij 30 miljoen in zijn contract als afkoop had staan destijds.normaal is dit bedrag idd veel te laag en weinig, maar dat heeft Ajax dubbel en dwars terug gekregen door de vele mooie seizoenen door hem!

14 februari 2020 om 15:20

@ myajaxforeverdat er afspraken waren gemaakt was ik van de op de hoogte hoor, maar ik blijf dit een aalmoes vinden. Dan had je net zo goed dit seizoen die gelimiteerde afkoopsom in zijn contract kunnen laten zitten, als je genoegen neemt met een schamele 10 miljoen winst (wellicht 14). Waar nog het nodige vanaf gaat, en je dan uiteindelijk ongeveer hetzelfde zou overhouden als met die gelimiteerde transfersom. Denk jij serieus nou dat ik niet weet wat Ziyech voor ons betekend heeft, maar nogmaals dat wilt niet zeggen dat je hem dan maar voor een dumpprijs moet verkopen. Persoonlijk had ik 50 coulant gevonden, maar dit bedrag vind ik nergens op slaan.

16 februari 2020 om 17:24

Kijk, hij had 2 seizoenen al gratis de deur uit kunnen lopen, maar heeft Ajax toen een nieuw contract voor 1 jaar laten geven met een gelimiteerde som van 30 miljoen, vorig jaar is het weer open gebroken omdat hij anders opnieuw gratis de deur uit zou lopen aan het eind van dit seizoen.en ook nu is er als het goed is een beperkte som opgenomen in zijn contract. Hij heeft 2x de hand toegereikt aan Ajax...hoeveel spelers hiervoor kozen voor zichzelf, en tekende niet bij? Dan is het uiteindelijk bedrag verhoudingsgewijs wellicht lager dan in verhouding voor zo een speler wordt neergeteld, maar nog steeds veel beter dan niets lijkt mij?je weet als een speler geen contract heeft die veel meer tekengeld ontvangt! Dus we mogen gewoon erg blij zijn dat hij 2 keer welwillend is geweest.dat jij het dan een aalmoes vind, tja dat ligt echt aan jou, Ajax maakt nog steeds dikke winst op hem, want hij kwam voor 14 over, en we hebben nog veel meer aan hem verdiend door de CL en EL.

Succes zyech en bedankt voor al je mooie wedstrijden in de el en cl, jammee dat je vertrekt naar chelsea had jou liever bij een mooier voetballende club gezien, veel succes bij je nieuwe club

Wel een heerlijke handelswijze van Ajax zeg. Meer geld aangeboden, 2 miljoen oid? Bleef nog een jaar, konden ze van hem genieten en nu verkopen voor 40 miljoen. Dus bijna 10 miljoen winst omdat hij toen voor 30 miljoen kon gaan en nog een jaar van hem kunnen genieten. Prima werk.

Ajax heeft veeel te weinig gevraagd voor een schitterende middenvelder, jammer dat hij weg gaat en ik hoop dat Ajax nu ook eens een goede speler er voor terug haalt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hakim, heel veel succes en plezier bij Chelsea! Ik denk dat 40 miljoen en mogelijk iets meer te weinig geld is voor 2 jaar nog contract, maar ik weet dat Ajax had beloofd niet te hoog te vragen, omdat hij al had verlengd.we gaan hem zeer zeker missen, wat een klasbak. Zou zo maar eens de beste Marokkaanse voetballer ooit kunnen worden.een nuchtere en sympathieke vent is het! Het is hem gegund, en ik denk dat ze bij Chelsea nog mooie periodes gaan meemaken met hem. De crossballen die hij geeft zijn ongekend. Ik denk na de periode Sneijder de beste Ajacied sinds dien.

Ziyech bedankt!!! Voor wat je voor Nederlands voetbal en de Eredivisie hebt gedaan met je jaren trouwe dienst bij Heerenveen , Twente en laatste 4,5-5 jaar Ajax!! Als liefhebber van mooi voetbal heb ik van je genoten in de ED en CL. Je bent eerlijk, oprecht en coulant. Je hebt zoveel shiiiit van de fans, media en mensen online over je heen gehad maar je bleef maar presteren en gewoon doorgaan. Je verloor wel eens ''een balletje'' of tien of meer per wedstrijd maar dat hoort erbij. Het is jammer je niet bij Arsenal bent neergestroken waar contract voor je klaar lag afgelopen zomer(ornstein op Instagram/twittter) maar bij Chelsea. Maar laten we wel wezen Chelsea is gewoon beter laatste seizoenen. 40-44 miljoen voor jouw als Marokaan/nederlander of Nederlander/marokaan die over iets meer dan maand 27 wordt, is gewoon een prachtig bedrag. Je kan scoren, je kan dribbelen, key passes, assists, mee verdedigen. Je bent gewoon complete voetballer/tovenaar. Op afgelopen WK heb je ook heel goed gedaan voor Marokko tegen Portugal was je erg goed van notabene zo n andere magier Cristiano Ronaldo en werd je door Match of the Day tot man of the match benoemd. Veel plezier en succes komende jaren bij Chelsea, ook als niet Ajax fan heb ik van je genoten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren