Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Staf haalt keihard uit naar Brama: ‘Hij denkt echt dat hij dé man is’

Laatste update:

FC Twente leed dinsdagavond een kansloze 2-0 nederlaag op bezoek bij FC Emmen en sindsdien is het bijzonder onrustig in Enschede. De spelersbus werd na afloop van de wedstrijd in Hengelo opgewacht door boze supporters, die vervolgens in gesprek gingen met staf en spelers. Uit een gelekte opname die in handen is gekomen van RTV Oost, blijkt Wout Brama een van de belangrijkste gespreksonderwerpen te zijn geweest.

De fans in kwestie willen Brama graag weer in de basisopstelling zien, maar de middenvelder moet onder trainer Gonzalo García García genoegen nemen met een rol op het tweede plan. Zijn onvrede over deze situatie vormt een ‘splijtzwam’ in de selectie van de Tukkers, zo blijkt uit de woorden van clubicoon en keeperstrainer Sander Boschker: “Wout wil op zes spelen. Zoals deze trainer wil spelen, is hij daarvoor niet de geschikte persoon”, legt Boschker, die in het verleden lang samenspeelde met Brama, op de opname uit aan de supporters.

“De jongens hebben geen vertrouwen, dat komt ook mede door Wout Brama. Dan kun je denken dat dit niet zo is, maar dat is echt zo. Wout denkt echt dat hij hier dé man is. Als jullie elke keer zo zingen, gaat hij daar nog meer in geloven.” Boschker is kritisch op het ‘ondermijnende gedrag’ van Brama: “Wout zorgt voor wrijving. Hij beïnvloedt jongens door zijn manier van praten en zijn gedrag. Hij vindt dat hij moet spelen en dan is hij heel cynisch. Andere jongens gaan daar niet beter door spelen.”

“Als jullie elke keer zingen over Woutje Brama, dan speel je wel met sentimenten. Ik begrijp het heel goed, omdat Wout iemand van de club is. Maar Wout is niet de redder, de man zoals jullie hem zien”, gaat de oud-doelman verder. Boschker krijgt bijval van trainer García García, die Brama hekelt vanwege de manier waarop hij zijn banden met de pers en de achterban gebruikt. “Het is een lang verhaal op meerdere vlakken. Hij is boos omdat hij niet speelt en dat heeft een slechte invloed op de rest van de groep”, is de oefenmeester duidelijk.

FC Twente heeft inmiddels via een korte reactie tegenover TC/Tubantia laten weten ‘geschokt’ te zijn door het uitlekken van de opname. “Zo’n gesprek gebeurt op basis van onderling vertrouwen”, laat een woordvoerder van de club, zonder op de inhoud van het gesprek in te willen gaan, optekenen. De Tukkers zijn momenteel verwikkeld in de strijd tegen degradatie en de voorsprong op nummer zestien VVV-Venlo bedraagt op dit moment drie punten. Met AZ, FC Utrecht, sc Heerenveen, Vitesse en Ajax als tegenstanders in de komende wedstrijden staat FC Twente bovendien voor een zware opgave in de aankomende weken.

Vind jij dat Wout Brama meer zou moeten spelen bij FC Twente?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Boschker die zijn oude maatje Brama even publiekelijk met de grond gelijk maakt. Los van de situatie vind ik deze onder de gordel.

12 februari 2020 om 11:38

Eens, maar een 'supporter' die dit opneemt en lekt is ook vrij diep onder de gordel.

12 februari 2020 om 12:21

Een club die vergeet dat het huidige tijdperk het mobiele tijdperk is..nogal naief. Niks onder de gordel...

12 februari 2020 om 12:28

Twente was vooral naief om met deze 'supporters' te gaan praten. Alsof je dan een goed gesprek kan voeren en het iets oplost.

12 februari 2020 om 12:55

Dat Twente naïef is is juist het hele probleem en de oorzaak van deze situatie. Ach, het komt allemaal vanzelf wel goed met deze staf. Als je als bestuur niet ziet dat de staf er een grote puinhoop van maakt en na meer dan een half jaar nog steeds een basisopstelling heeft bepaald dan moet je je achter je oren krabben.

12 februari 2020 om 13:03

Tommy, ik ben wel benieuwd. Wat vind je ervan als twente supporter? Ik zou zelf nu wel even ophouden over Woutje als ik dit terugkrijg. We weten natuurlijk (nog) niet waar de waarheid ligt. Maar niemand is groter dan de club. En als zelfs Boschker dit zegt. Die man vind ik nog meer man van de club dan Brama eigenlijk

12 februari 2020 om 13:09

Maar die supporter is niet in loondienst en hoort dus niet zozeer te weten wat het beste is voor de club, de mensen onder contract wel.

12 februari 2020 om 13:27

Wat een ongelofelijke droeftoeters daar in Enschede. Sowieso weinig sympathie voor Twente, wat vooral gebaseerd is op de periode Munsterman. Enfin. De club staat dertiende, een positie waar elke promovendus voor zou tekenen. Vorig jaar was Pusic de gebeten hond en nog niet zo heel lang geleden was García de redder in noot. Deze man werd 3 maanden geleden nog op handen gedragen. Nu gaat het even een periode minder en die idioten van Vak P komen weer verhaal halen. Bah bah. Als klap op de vuurpijl neemt een of andere sneuneus het gesprek tussen hen en Boschker (toch ook een clubicoon) op. Natuurlijk ontzettend disrespectvol, en dit bewijst maar weer eens nooit het gesprek te moeten aangaan met dit soort figuren.

12 februari 2020 om 13:38

Hou eens op met dat gelul over 'de club staat 13e, een positie waar elke promovendus voor zou tekenen'. We staan 3 punten boven de streep en die teams spelen structureel beter elke week. Er komt nu een reeks van 5 wedstrijden aan waaraan je vrijwel geen punt overhoud. Over een maand staan we onder de streep, wat de reden is voor de paniek. Garcia werd helemaal niet 3 maanden geleden op handen gedragen, hoe kom je er in godsnaam bij. Het gaat niet 'even' een periode minder. Het hele seizoen is al drama waar in de eerste paar wedstrijden wat punten werden gesprokkeld. En het feit dat je geen sympathie hebt zijn we al gewend. Des te minder je mening door onderbuikgevoelens serieus genomen wordt.

12 februari 2020 om 13:48

Mijn mening is helemaal niet gebaseerd op onderbuikgevoelens. García werd wel degelijk op handen gedragen, ook hier op VZ, door Twente supporters. Twente schoot namelijk uit de startblokken dit seizoen en speelde verdienstelijk voetbal. Als ik me niet vergis stond Twente na 10 speelronden nog in het linkerrijtje. Na de winterstop pakte het 5 punten uit de mogelijke 12, gewoon een degelijk aantal voor een club die tegen degradatie moet strijden. Het probleem bij Twente is dat men nog steeds denkt een (sub)topclub te zijn, de realiteit zegt echter dat ze net zijn gepromoveerd en het voor promovendi een goede prestatie is wanneer men zich handhaaft.

12 februari 2020 om 13:57

Mag ik vragen welke wedstrijd jij dit seizoen in het stadion bent geweest? Of op welke andere manier in contact bent geweest met de Twente supporters? Hier op VZ alleen ja, met je stemmingmakerij. Er heeft werkelijk nooit een bijzondere sfeer gehangen omtrent Garcia in de Grolsch Veste. Sterker nog, er werd behoorlijk cynisch en vol vraagtekens gereageerd toen hij werd aangesteld. Maar ach, de mensen die hier af en toe wat reacties lezen zullen even zeggen hoe het in elkaar zit. Die punten die er in het begin werden gepakt was meer uit geluk dan wat anders. Je staat nu 3 punten boven de streep, zonder die bij elkaar geraapte punten in het begin stond je nu stijf onderaan, want je voetbalt ook het minst. Het probleem bij Twente is dat ze denken een (sub)topclub te zijn ja haha. Je hebt helemaal geen idee wat de verwachtingen zijn en schijnbaar al helemaal niet wat de reden is van het gezeur bij de supporters. Het gaat niet om het aantal punten die we nu hebben. Het gaat om het vertoonde spel al het hele seizoen en het feit dat het elke week minder wordt i.p.v. beter. Je hoeft geen Twente supporter te zijn om te zien dat we dit seizoen gewoon degraderen als we zo doorgaan. Maar volgens jou moet elke supporter z'n bek maar houden en maar afwachten hoelang we het volhouden.

12 februari 2020 om 14:01

@verrati: Nee, de uitspraken van Boschker getuigen van respect (voor Brama). Als er iemand niet respectvol is in deze kwestie, is het Boschker wel.

12 februari 2020 om 14:07

Het lijkt me vreemd dat iedereen in het stadion er een andere mening op nahoud dan fans van dezelfde club op een voetbalforum. Maar goed, jij volgt Twente beter dan ik dus ik geloof je dan maar op je woord. Toegegeven ik heb Twente na de winterstop niet meer zien spelen, voor de winterstop vond ik er onder García in de wedstrijden die ik heb gezien echt wel muziek in zitten. Het zou natuurlijk kunnen dat het sindsdien compleet is ingestort. Maar dit kan natuurlijk ook een fase zijn of misschien hebben spelers in het begin van het seizoen wel boven hun kunnen gespeeld. De selectie van Twente bestaat voornamelijk uit spelers die overal zijn mislukt of jongens die net komen kijken. Natuurlijk mogen supporters zich roeren, zoals men ook bij Feyenoord en PSV heeft gedaan dit seizoen. Echter vind ik het nog wel een verschil wanneer Feyenoord 11e staat en PSV 5e dan wanneer Twente 13e staat. De manier waarop dit soort dingen gebeuren stuit mij wel tegen de borst. Er staat namelijk altijd hetzelfde soort volk zo’n spelersbussen op te wachten.

12 februari 2020 om 14:15

Marcoverratti allereerst: jouw sympathie kan me gestolen worden. Hoe weet jij precies hoe de Twentesupporter denkt? Stiekem gebaseerd op leden hier he? Er is he-le-maal niemand hier die denkt dat we een topclub zijn en de verwachtingen waren vooraf verre van hoog. Zo ongeveer iedere medesupporter die ik spreek (en dat zijn er meer dan 3) zei vooraf dat lijfsbehoud het allerbelangrijkste is. Blijf het verbazingwekkend vinden dat mensen van buitenaf, zoals een alwetende kenner als jij, maar blijven verkondigen hoe we ons eigenlijk zouden moeten voelen, gedragen en uitspreken. Leuk dat we nu 13e staan en als we daar blijven staan teken ik ervoor, punt is echter dat we op deze manier met dit voetbal daar niet blijven staan en degraderen. We hebben niets aan die klassering nu. En degradatie: dat is de grootste nachtmerrie. Is toch niet zo moeilijk te begrijpen allemaal? Verder baseren Twentesupporters hun mening op wat ze wekelijks 90 minuten zien en niet wat ze heel af en toe in een samenvatting zoals jij zien.

12 februari 2020 om 11:41

Het is m.i. niet echt publiekelijk. Het is gewoon triest van die supporters om dit op te nemen en te lekken.

12 februari 2020 om 12:31

Inderdaad. De supporters menen recht te hebben op duidelijkheid (waar dat recht op gebaseerd is is mij volkomen onduidelijk), sterker nog ze denken de opstelling te kunnen bepalen. Boschker geeft uitleg en dan is het niet goed, want een steek onder de gordel. Zo kun je altijd wel alles recht lullen wat krom is.

12 februari 2020 om 13:42

Supporters hebben altijd recht op duidelijkheid vanuit hun club.. Dat is normaal en het is dus bizar dat dit volgens jou totaal niet het geval is. De supporters vragen zich terecht af waarom Brama niet meer bij de selectie zit, en jij maakt ervan dat we de opstelling willen maken? Boschker geeft uitleg noem je het haha. Als Boschker een man is geeft hij z'n mening over de huidige situatie, het spel, de staf etc. maar nee. Na ruim een half jaar is het eerste wat je uit de mond van Boschker hoort geklaag over Brama.

12 februari 2020 om 14:50

@haris, in welke overeenkomst staat dan dat de supporters hier recht op hebben? Ik heb de voorwaarden bij de seizoenskaart van Feyenoord nog eens doorgelezen, maar daarin staat niks dat de club iets in die trend verplicht is naar mij. Wellicht dat Twente dat wel heeft, bijzonder zou dat zijn. Als supporter mag je een verwachting hebben dat de club duidelijkheid geeft over situaties, zeker bij Twente met de historie, maar dat is nog geen recht van de supporters. Het heimelijk opnemen van gesprekken is dus bijzonder laag en zou in een rechtszaak geen stand houden vanwege ontoelaatbaar bewijs. Als je dingen wilt opnemen, dan geef je dat netjes aan. Nu lukt er iets maar heeft het een enorm gat geslagen in het vertrouwen en heerst er dadelijk alleen nog maar wantrouwen over en weer.

12 februari 2020 om 16:28

Nee dat staat niet in een overeenkomst. Ik dacht dat, mits je logisch nadenkt, je zelf ook wel kunt bedenken dat de supporters recht hebben op duidelijkheid, gezien het simpele feit dat zij elk jaar netjes een paar honderd euro betalen en de club überhaupt nog bestaat door haar fans. Ik heb het over duidelijkheid hé, dat is wat anders dan inspraak. Het zou lachwekkend zijn als een club haar fans nergens van op de hoogte bracht. Misschien is dat bij Feyenoord heel normaal (wat vaak het geval lijkt te zijn) maar hier niet.

12 februari 2020 om 11:41

Hij benoemt toch gewoon de situatie zoals hij hem ervaart. Brama is echt niet de oplossing hoor , Bosch is 13 jaar jonger en een klasse beter. Dat gedweep van de supporters met Brama is echt onbegrijpelijk. Wout is zeurpiet versie van de Siem de Jong van Ajax, een blok aan het been die teren op het verleden.

12 februari 2020 om 11:44

Nou Siem is igg geen blok aan het been, laat dat voorop staan. Bovendien zei ik ook los van de situatie. Ben het wel met je eens dat Brama totaal niet de oplossing is.

12 februari 2020 om 11:56

Daarom noemt hij hem ook de zeurpiet versie van hem . Ze zijn beiden spelers die veel voor hun club hebben betekent, maar het nu niet meer echt aankunnen. Siem stelt zich echter nederig op en Brama naar het schijnt dus niet.

12 februari 2020 om 11:59

Baradona Bosch is geen controleur wat Brama is. Roemeratoe wel, maar die is (nog) niet beter dan hem. En Busquets is brandhout. Wie speelt er: Busquets.

12 februari 2020 om 12:23

Was dat maar zo. Hij brengt het juist alsof zijn visie de waarheid is ipv dat hij zegt dat hij de situatie zo ervaart of dat het zijn waarheid is. Hij heeft duidelijk niet door wat zijn plek is en gaat hier zijn boekje zwaar te buiten en plaatst hiermee een tijdbom onder een al benarde situatie. Wie denkt Boscher dat hij is? Jurgen Klopp? Komt nog bij hoe deze clown erbij komt dat hij op deze manier met een supporter denkt te moeten praten, laat staan over een medewerker van Twente. Het zou je collega maar zijn, als je omkijkt heb je een dolk in je rug.

12 februari 2020 om 12:34

Als dit verhaal klopt is Woutje zelf begonnen met messen in de rug van collega's te steken. Vreemd aan dit verhaal blijft dat supporters denken de opstelling te kunnen bepalen. Dan is er in de club meer mis dan alleen tegenvallende resultaten. Nu was het sowieso al duidelijk dat Twente geregeerd wordt door de supporters, maar dit gaat toch de foute kant op.

12 februari 2020 om 12:59

FC Twente geregeerd door supporters? Haha. Noem eens één ding waar Twente volgens jou zoveel inspraak op heeft dan? Supporters denken helemaal geen opstelling te kunnen maken. Supporters zitten al langer dan een half jaar naar een bij elkaar geraapt zooitje te kijken zonder ook maar iets van verbetering, een vaste opstelling/formatie of wat dan ook. Knap ook hoe je erbij komt dat Brama collega's een mes in de rug zou hebben gedrukt, door simpelweg te zeggen van jezelf dat je vind dat je moet spelen. Bijzondere logica.

12 februari 2020 om 11:44

Publiekelijk? Mijn hemel zeg. Dit zijn supporters die het eerst al zo hoog in de bol hebben dat ze uitleg eisen, dat vervolgens schijnbaar heimelijk opnemen, en naar de pers lekken. Maar het is Boschker's fout, tuurlijk jongen.

12 februari 2020 om 11:45

Waar heb je het over kerel. Ik geef hem helemaal geen schuld ergens van, leer is lezen man. Het strookt gewoon niet met mijn normen en waarden dat hij Brama de zondebok toespeelt. Dan kan je beter zwijgen imo.

12 februari 2020 om 11:52

Je vindt het 'onder de gordel'. Maar je geeft 'm nergens de schuld van? Los daarvan: je beweert dat hij 'm publiekelijk met de grond gelijk maakt. En daar klopt he-le-maal niets van.

12 februari 2020 om 11:54

Je moet dan heel even de betekenis van onder de gordel en de betekenis van los van dan opzoeken denk ik.

12 februari 2020 om 12:50

Jij hebt het over een actie de je onder de gordel vindt, en noemt daarin de term "publiekelijk". Supporters vragen uitleg waarom Brama niet speelt, de staf gaat hier op in en geven in goed vertrouwen uitleg over de situatie en de supporters lekken dit naar de media. Hier is niks onder de gordel aan van Boschker, enkel dom en naïef om überhaupt in gesprek te gaan met dit volk.

12 februari 2020 om 12:56

Ach kom op als Boschker zijnde weet je toch ook wel dat zulke uitspraken naar buiten gaan komen als je het toch al buiten de club hangt? ...en zulke uitspraken helpen dan niet om de evt commotie binnen de club te drukken.

12 februari 2020 om 13:25

Met zo'n gebrekkig begrip van wat 'publiekelijk' betekent zou ik geen woordenboek spelletjes gaan spelen als ik jou was. Overigens zie ik nu dat ik het woord 'schuld' uberhaupt niet in de mond had genomen. Dus dat maakt het verwijt dat ik niet goed zou lezen ook nog wat ironischer. Heerlijk dit.

12 februari 2020 om 11:54

ja pfoe... schrik er zelf wel van wat er nu gaande is bij onze clubje.. lijkt wel een drama soap aan het worden dit. Iedereen moet gewoon zijn verantwoordelijkheid nemen en in club belang handelen en zo snel mogelijk weer verder met het sportieve aspect!

12 februari 2020 om 12:23

Je bedoelt een Brama soap .ik ken de details niet maar het ligt iig nooit aan één persoon. Het gaat allemaal om ego's en schoonvegen van straatjes lijkt het.

12 februari 2020 om 12:54

"brama soap" Nee inderdaad ligt niet aan één persoon maar meerdere die zich gewoon onvolwassen gedragen. 'iedereen doet het verkeerd' ipv kijken naar jezelf en of dit in belang is voor de club, echt jammer.

12 februari 2020 om 11:58

@thugvz ze hebben in het zelfde elftal gespeeld maar zijn het ook echt vrienden van elkaar? je hebt in elke selectie altijd een aantal spelers die elkaar niet mogen

12 februari 2020 om 13:06

Boschker bewaakt zijn eigen interesses en dan kun je dit soort uitspraken verwachten. Die heeft nu een voet achter de deur bij FC Twente en zal die voet niet snel terugtrekken.

12 februari 2020 om 13:35

Grond gelijk maakt? Hoezo? Hij geeft aan hoe er over hem gedacht wordt en wat hij doet, zijn keiharde feiten die door de groep gedragen wordt.

12 februari 2020 om 20:48

Brama trapt het hele elftal onder de gordel door te doen alsof hij "de verlosser" is. Iedereen niet voetbalkenner zal na 1 wedstrijd zien dat Brama op 6 niet thuis hoort.

Waarom zetten ze Brama dan niet helemaal uit de selectie? Het is toch zo'n stoorzender?

12 februari 2020 om 12:44

Me eens. Als dit echt zo is moet je echte maatregelen nemen.

12 februari 2020 om 13:13

Omdat je dan alleen nog maar meer olie op het vuur gooit. Kijk al wat voor heisa er is nu hij nog "slechts" op de tribune zit. Ik kan best geloven dat Brama echt niet de makkelijkste is als je hem ernaast zet, maar de staf heeft het wel heel erg slecht opgelost. Nu is er een wij-tegen-hun-mentaliteit en dat is al helemaal niet goed. Verder zijn de echte problemen binnen de ploeg niet eens zozeer gerelateerd met Brama.

12 februari 2020 om 13:55

Je bent nu wel op het punt aanbeland dat de situatie onhoudbaar is geworden. Het is Brama (en vak-p) tegen de staf en (deel van de?)selectie. Je moet m nu of opstellen, waarmee Garcia een slapzak is, of uit de selectie zetten en hopen dat je dan wat potjes wint. Of hij kan zelf opstappen natuurlijk.

12 februari 2020 om 13:59

Garcia is vanaf het begin al een slapzak, dus of hij hem nu opeens opstelt maakt ook niets uit. Sterker nog, er staat toch elke week een compleet ander elftal dus de kans dat hij speelt is reëel. Garcia die zelf opstapt zou inderdaad het beste zijn.

12 februari 2020 om 14:46

Het valt allemaal wel mee. De angel moet er gewoon even uit en die supporters die de neiging hebben om telkens kritiek te uiten door zo'n bus op te wachten moeten gaan beseffen wat echt belangrijk is, lijfsbehoud. Je denkt toch niet dat je in februari ineens nog de pannen van het dak gaat spelen? Het word gewoon aanpoten en punten bij elkaar vechten. Als we dan uiteindelijk boven die streep blijven, ben ik in ieder geval blij. Al die randzaken kun je na het seizoen wel oplossen. Brama is 33 jaar en zal dan wel beseffen dat speeltijd voor hem steeds geringer gaat worden. Ik ben sowieso verbaast hoe snel de overlevingsmodus bij de supporters weer om kan slaan naar deze onzin. Je weet dat je 2 jaar Eredivisie moet overbruggen om weer gezond te raken. Het is werkelijk lachwekkend dat je nu dan deze onrust hebt...

12 februari 2020 om 13:56

Brama is allang uit de selectie gegooid. Vind het meer een verhaal alla Van Bommel. Iemand de schuld geven als bliksemafleiding van alle problemen.

12 februari 2020 om 14:49

Die problemen worden nogal overschat. Ja het spel is slecht, maar zijn mensen dan echt zo dom om te denken dat je in februari nog de pannen van het dak gaat spelen? Het is al een tijdje de punten bij elkaar sprokkelen en dat zullen ze moeten blijven doen. Deze onzin helpt daar totaal niet bij. Als je niet degradeert, is het seizoen wat mij betreft gewoon geslaagd. Goed spel en goede coaches komen wel weer als de club eenmaal het ergste van de sanering heeft gehad. Voor nu is het gewoon hopen dat je er twee seizoenen in blijft zodat de club richting gezonde financiele vaarwateren gaat.

Wat denkt de staf wel dat denkt brama echt niet

12 februari 2020 om 11:40

Nee want jij bent erbij geweest? Waarom geloof jij Brama dan? Waar is dat op gebaseerd?

12 februari 2020 om 13:19

In de jaren dat brama bij ons speelt heeft die ooit zo iets gezegt ?

12 februari 2020 om 13:29

Dat is jouw argument? Wow! Nou Boschker heeft ook nooit zoiets gezegd in al die jaren. Zo kunnen we wel door blijven gaan. Feit is dat niemand het echt weet, maar dat er meerdere bronnen nu aangeven dat Brama de boel verziekt.

12 februari 2020 om 13:37

@EaglsKalthof. Dus Brama is een heilige die nooit iets fout zal doen?

Oh oh, 2e bericht over Brama deze ochtend. Zou er dan toch een kern van waarheid in zitten? Elk verhaal heeft natuurlijk 2 kanten maar als je als ‘man van de club’ je kont in de krib gooit in zo een belangrijke periode van de competitie ben je dan daadwerkelijk een man van de club? Misschien dat dit beter binnen de deuren van de Grolsxhe Veste had kunnen gehouden had kunnen worden, maar goed blijkbaar gooit Brama ook met modder bij de pers en de achterban.
Lastige situatie voor Twente, dit kunnen ze op dit moment niet gebruiken.

12 februari 2020 om 11:49

Neem dan een voorbeeld aan Kuyt. Wat je ook van hem vindt. Laatste seizoen was hij vaak wissel, maar hij hield z'n mond voor het team en schoot er 3 in en maakte Feyenoord kampioen. Voor altijd een held.

12 februari 2020 om 11:58

Als er een iemand te veel in zichzelf is gaan geloven is het Kuyt juist wel. Hij speelt heel goed de ideale schoonzoon, maar in die docu over zijn laatste jaar zag je dat hij zichzelf juist wel heel groot vond.

12 februari 2020 om 12:04

Hij was ook groot en natuurlijk niet blij op de bank. Dat zou geen enkele speler van zijn statuur wel zijn. Maar het gaat erom hoe hij zich opstelde naar de rest van het team. Hij verstoorde het teamproces niet en accepteerde zijn rol op de bank.

12 februari 2020 om 12:49

Dirk Kuyt is een legende bij Feyenoord. De man is teruggekomen en met hem de prijzen. En dan in je laatste wedstrijd een hatrick maken en de club daarmee het kampioenschap bezorgen. Hollywood maar dan echt. Helaas is de club sindsdien daadwerkelijk Hollywood aan de Maas geworden. OT... Wout Brama moet zn waffel houden en op het trainingsveld bewijzen dat hij er in hoort.

12 februari 2020 om 13:26

Hield hij z'n mond? Ik kan me dat jaar toch een aantal keren herinneren dat ook hij dingen gelekt zou hebben en dat er onrust was, maar succes en sentiment verbloemen veel.

12 februari 2020 om 13:37

Nee hoor Sirius. Tijdens het seizoen hield hij keurig zijn kaken op elkaar. Pas na het seizoen werd in zijn docu duidelijk hoe hij er werkelijk tegenaan keek. En dat mag natuurlijk, want een docu moet wel het eerlijke verhaal vertellen. Ondanks zijn onvrede heeft hij echter nooit zitten stoken.

12 februari 2020 om 13:49

Nee tijdens het seizoen zelf is er niks bijzonders gebeurd. De media was altijd bezig om reactie te krijgen maar hij zei alleen dat hij vond dat hij moest spelen. Dat seizoen is er geen relletje of iets naar buiten gekomen. Hij heeft nooit geweigerd om op de bank te zitten, of geweigerd om te invallen. Als hij een wedstrijd later er weer in stond, stond hij er gewoon weer en gaf weer alles voor de club.

12 februari 2020 om 11:58

Brama heeft er niet voor gekozen om uit de selectie gezet te worden. En heeft (voor zover ik weet) nadat hij naar de tribune verbannen is ook nog niet met de pers gesproken. Wat er nu naar buiten komt, komt niet van Brama. Dus van 'met modder gooien' door Brama is helemaal geen sprake. Wel is hij intern kritisch op de speelstijl en keuzes bij Twente. Maar als iedere speler die kritisch is, door de trainer gelijk uit de selectie geknikkerd wordt, wordt het nog druk op de tribunes.

12 februari 2020 om 12:07

@Zlatan65 klopt hij heeft er niet voor gekozen( zou imo ook best raar zijn) maar hij is blijkbaar wel een lastige factor die (naar zeggen) teamgenoten opstookt en steun probeert te vinden bij likeminded. Kritisch zijn mag altijd in mijn ogen maar je mag niet het gezag ondermijnen. Juist op dit moment in de competitie moeten alle neuzen dezelfde kant op om er nog het beste van te maken. Als ‘icoon’ zou je juiste je beste zelf moeten tonen om zo te zorgen dat mensen jou mentaliteit volgen. Kijk, ik volg Twente niet op de voet en ik heb dus ook geen idee of Brama er naast staat omdat er andere beter zijn of omdat hij zoals gezegd niet eens is met speelstijl/speeltijd. Maar als je een beetje liefde hebt voor de club, bespreek je dit binnekamers en ga je geen teamgenoten opstoken.
In mijn ogen hadden zowel de directie als Brama dit beter kunnen oplossen.

12 februari 2020 om 12:15

Maar dan ga je er van uit dat Boschker en co de waarheid spreken. Ik heb daar op zn zachtst gezegd twijfel bij. En uiteraard had dit binnenskamers opgelost moeten worden. Maar zoals gezegd komt deze vuile was niet van Brama maar van de technische staf. Zij hebben dit de wereld in geslingerd. Brama niet.

12 februari 2020 om 12:31

@Zlatan65 ik geloof niemand zolang ik nog geen 2 kanten heb gehoord. In mijn eerste post geef ik aan dat we nu alleen van de directie hebben gehoord dus kan ik alleen mijn mening geven afgaand op wat de directie heeft verteld. Ik veroordeel niemand maar schets alleen een plaatje met de informatie die ik nu heb. Daarnaast constateer ik nergens feiten maar suggereer ik dingen die al door andere zijn verteld. Wat ik wel apart/raar vind is dat een aanvoerder(die vaak de harmonie moet bewaren binnen een selectie) zo uitgesproken over een andere speler praat. Vaak probeert een aanvoerder dit toch in te perken en iedereen op 1 lijn te houden.

12 februari 2020 om 13:07

@zlatan, helemaal nergens ga je in op de manier waarop Brama z'n onvrede zou kunnen uiten. Als je zelf een teamsport doet of hebt gedaan dan weet je dat iemand best een punt kan hebben maar dat de manier waarop diegene zn punt maakt totaal niet bevoordelijk is voor de sfeer, laat staan het teamproces in een moeilijke fase.

12 februari 2020 om 13:57

Ik weet niet hoe en of Brama zijn onvrede heeft geuit. Heb niks van hem gelezen of gehoord. Ik ken alleen de verhalen van de technische staf, niet van Brama zelf. Maar ik geloof niet dat het (eventuele) intern uiten van de onvrede door Brama meer schade aanricht aan de sfeer en het teamproces dan wat hier nu door Boschker en co gebeurt. Of de hele selectie zou massaal achter de uitspraken van de technische staf moeten gaan staan, maar dat heb ik er ook niet van begrepen.

Garcia kan toch ook gewoon met een normale opstelling spelen waar wél een nummer 6 in staat. Snap die man echt niet, hij probeert allerlei opstellingen die niet werken. Ga dan gewoon terug naar de basis en 4-3-3 spelen mét Wout. Overigens vind ik de reactie van Boschker een beetje ongepast aangezien ze altijd maatjes zijn geweest.

12 februari 2020 om 11:43

En waarom moet Brama er perse in? En als dit allemaal klopt vind ik het meer dan terecht dat hij niet speelt zelfs al zouden ze met een 6 spelen.

12 februari 2020 om 11:49

Brama is waarschijnlijk gewoon niet goed genoeg meer. Ik denk dat hij een meerwaarde kan zijn voor NEC of De Graafschap. Daar is niets mis mee.

12 februari 2020 om 11:56

Brama is de beste 6 die we hebben.. Hoezo denkt iedereen dat alle supporters om Brama vragen als hij onze slechtste middenvelder zou zijn? Supporters willen Brama zien omdat hij niets minder is dan alle huidige middenvelders maar wel de mentaliteit heeft die verder volledig ontbreekt. Brama doet er alles aan om te winnen, alleen dat al zal de supporters een beter gevoel geven dan de huidige middenvelders die elk mannetje laten lopen en geen passes kunnen geven over 5 meter.die buitenstaanders die maar dom schreeuwen dat Brama niet goed genoeg is en bij de Graafschap hoort, ronduit lachwekkend.

12 februari 2020 om 12:13

C.F-Granada, omdat het spel wat Garcia wil spelen totaal niet werkt. Kijk een paar wedstrijden en je zal het ook zien. Gisteren ook weer in een 5-3-2 opstelling niets kunnen inbrengen tegen FC Emmen (wat net zo goed 6-0 had kunnen worden). Als iets niet werkt, dan kan je beter terugvallen op de formule die wel werkt. Spelen naar mogelijkheden ipv stug volhouden aan eigen (niet werkende) hersenspinsels.

12 februari 2020 om 12:17

Precies dit! In de situatie waarin Twente zich bevindt moet je kiezen voor zekerheden en niet voor experimenten.

12 februari 2020 om 12:31

Ik volg Twente ook niet maar volgens mij ging het voor de winterstop( met Brama) niet heel slecht met ze, maar na de winterstop is het toch een vrije val lijkt het.ik zeg niet dat het er niet iets met Brama aan de hand is, maar het is duidelijk dat de Trainers ook iets niet goed doen!

12 februari 2020 om 12:54

Tegen RKC stond Brama op 6, en werkelijk waar, ik kon mijn ogen niet geloven. Deze man voegde niks, maar dan ook werkelijk waar helemaal niks toe aan FC Twente en werd werkelijk volledig zoek gespeeld door een speler van nota bene mijn Rkc. Iedereen kan een mindere pot spelen maar tegen RKC was het werkelijk waar schandalig. Als je dan na afloop het interview met hem luistert, dan heeft hij het over een hele hoop problemen maar benoemt het belangrijkste probleem niet: Wout Brama die simpelweg niet meekan in een wedstrijd tegen Rkc.

12 februari 2020 om 13:02

In de fase voor de winterstop waren ze juist kansloos en ongelofelijk kwetsbaar met Brama in de ploeg. 2-5 verliezen thuis van Go Ahead Eagles, 3-0 verliezen van RKC Waalwijk, 0-3 verliezen van Vitesse, 0-0 tegen een dramatisch ADO en 2-5 verliezen van Ajax. FC Twente zonder Brama: 23 punten. FC Twente met Brama: 1 punt

12 februari 2020 om 13:15

Het is voor mij ook niet dat hij zozeer moet spelen, maar de concurrentie speelt ook wanhopig slecht. Busquets blijkt maar een simpele degradatievoetballer, Roemeratoe komt net kijken, terwijl Bosch en Selahi beiden geen echte controleurs zijn.

12 februari 2020 om 13:15

Exact dit! Dat hele Brama moet in de basis is gebaseerd op emotie.

12 februari 2020 om 13:46

Nee dat is gebaseerd op logisch nadenken en het hebben gezien van alle wedstrijden van Twente dit seizoen. Brama is samen met Selahi de beste mid die we hebben. Ik stelde je de vraag al eerder maar welke mids vind jij beter dan? Moeten we Busquets maar op 6 neer blijven zetten die structureel het slechtste van het veld is? Goed plan, lekker naief blijven.

12 februari 2020 om 13:50

Brama is toch gewoon slechter? Kijk jij wel naar de wedstrijden? RKC uit? Ajax thuis? Met Brama in de basis 1 punt gehaald. Brama is niet de oplossing. Het is een stoorzender die niet met een reserverol om kan gaan. #bramaout

12 februari 2020 om 16:31

Brama is slechter dan Busquets? Zo ja, dan kan ik jou beter vragen of je de wedstrijden kijkt. Met Busquets op 6 ga je gegarandeerd degraderen.

12 februari 2020 om 18:34

De cijfers liegen niet. Maar goed emotie voor ratio als het om Brama gaat. Laten we hopen dat ie nog een keer een kans krijgt op 6 en het dan een keer laat zien. En degraderen zit er sowieso dik in.

12 februari 2020 om 19:20

Begint hij weer over cijfers.. Je kunt ook gewoon voetbal kijken i.p.v. je mening geven op basis van teletekst. Iedereen ziet dat Brama op 6 beter is dan Busquets. Busquets is ook geen eens een 6, dat maakt het nog erger.

12 februari 2020 om 21:36

Gelukkig gaat Brama niet meer spelen dit seizoen, dus je kan het voorzitterschap van z’n fanclub stopzetten.

12 februari 2020 om 11:49

Als het altijd maatjes zijn geweest zou Wout zijn maatje helemaal niet in deze positie moeten brengen. De supporters doen nu net alsof met Wout alles gewonnen zal worden en alles en iedereen moet wijken voor Wout. Als hij zich zo opsteld moet hij blij zijn dat hij uberhaubt nog mee mag trainen met het eerste, het team gaat voor een afglijdende vedette.

12 februari 2020 om 11:58

Een normale opstelling moet er inderdaad komen, je kunt je wel afvragen of Brama dan bij de beste 11 hoort. Maar een normale opstelling zou al gewoon wat zijn.

Leuk dat alle Twente supporters Woutje de hand boven het hoofd houden en denken dat meneer heilig is. Maar toen hij in 2015 bij PEC speelde waren er ook al vervelende verhalen over hem, hij dacht wel even snel een basisplaats op te kunnen eisen. Terwijl het middenveld met Rienstra, Drost en Saymak geweldig liep. Nee mensen, Woutje is niet heilig.

12 februari 2020 om 11:58

Je begrijpt de situatie volgens mij niet. Geen enkele Twente supporters houd Brama de handen boven het hoofd rondom deze situatie, simpelweg omdat we de waarheid niet weten.de Twente supporters roepen al weken om Brama omdat ze die simpelweg in het veld willen hebben staan i.p.v. de huidige mids die het wekelijks verkloten. Brama brengt met zijn manier van voetballen veel meer energie in de wedstrijd, de mentaliteit om te winnen. Dat zijn nogal twee totaal verschillende dingen.

12 februari 2020 om 12:14

Nee, de tactiek van Garcia is helaas heilig. En die werkt totaal niet..

Weer typisch Twente dit. Kunnen het stokje van Vitesse (qua reputatie) inmiddels wel overnemen.

12 februari 2020 om 11:53

Helaas maar waar, om je kapot te schamen weer.

Waarom dan niet naar verkoop/verhuuropties gekeken in de winter? Dit is namelijk niet iets wat abrupt deze week ontstaan is... Hij kwam binnen toen Twente in de KKD zat, om te helpen bij promotie. Toen was hij wel de held. Promotie, trainer eruit, en 180 graden gedraaid. Ik vind het een rare opeenstapeling dit...

Die fans die willen Brama ook alleen maar zien vanwege nostalgische gevoelens. De beste man kan geen fatsoenlijke bal over de passen en maakt alleen risicovolle tackles. Voegt echt helemaal niks toe. Met Brama in de basis eindig je onder streep.

12 februari 2020 om 12:00

Hahah hou kun je nou zoiets zeggen.. We kijken werkelijk al maanden naar middenvelders die elkaar de bal niet eens in kunnen spelen, totaal geen duels aangaan en eigenlijk vrij weinig goed doen. En dan kom jij hier met je mening aan dat Brama geen pass kan geven. Het heeft helemaal niets met nostalgische gevoelens te maken. Iedereen ziet dat Brama niet minder is dan Busquets, Rameratoe of welke mid dan ook. Bizar dat je Brama de minste vind.

12 februari 2020 om 12:07

Je kan het ook omdraaien. Brama is niks beter dan wat er nu staat. Echter denkt hij dat zelf blijkbaar wel. Vervolgens gaat hij de boel lopen verzieken, tenminste als je de staf en selectie mag geloven. #bramaout

12 februari 2020 om 12:10

Brama is zeker wel beter dan wat er nu staat, dus dat hij dat denkt is terecht. Als er één iemand is die hier de boel loopt te verzieken is het Garcia wel. #garciaout

12 februari 2020 om 12:30

Heeft hij dit seizoen nog niet laten zien dan. En begin nou niet weer over dat hij op de verkeerde positie speelt, want als Espinosa in de spits moet loopt ook iedereen hem af te zeiken.

12 februari 2020 om 12:48

Haha dat is nou juist het hele probleem, hij wordt niet opgesteld. Ik kan niet weer over een verkeerde positie beginnen want dat had ik nog niet gedaan maar het zal wel. Brama speelde inderdaad ook niet op zijn positie, terwijl bijna de helft van de selectie inmiddels wel op die positie heeft gestaan. Rameratoe, Busquets, Bosch etc. Als Espinosa in de spits loopt zeikt iedereen hem ook af, wat is daar raar aan?

12 februari 2020 om 13:03

In de fase voor de winterstop waren ze kansloos en ongelofelijk kwetsbaar met Brama in de ploeg. 2-5 verliezen thuis van Go Ahead Eagles, 3-0 verliezen van RKC Waalwijk, 0-3 verliezen van Vitesse, 0-0 tegen een dramatisch ADO en 2-5 verliezen van Ajax. FC Twente zonder Brama: 23 punten. FC Twente met Brama: 1 punt

12 februari 2020 om 13:05

Niks. En als Brama slecht speelt dan mag hij ook worden afgezeken. Of lekker op t bankie zitten. Of op de tribune of wat dan ook. Niks mis mee.

12 februari 2020 om 13:18

"niks. En als Brama slecht speelt dan mag hij ook worden afgezeken. Of lekker op t bankie zitten. Of op de tribune of wat dan ook. Niks mis mee."precies, en Busquets ook. Precies de reden dat het publiek Brama daar liever ziet. Niemand zegt dat Twente opeens een reeks van overwinning gaat behalen als Brama meedoet..

12 februari 2020 om 13:25

Mooi, dan zijn we het daar over eens. Of Brama nou speelt of niet, wat maakt het uit? Dan moet Garcia eens een man zijn en hem of opstellen, of uit de selectie zetten. Want Woutje kan blijkbaar niet omgaan met een reserve rol. Op dat punt schiet de technische staf echt tekort en missen ze ervaring.

12 februari 2020 om 13:50

We zijn het niet eens, en als ik al je reacties zo lees zal dat ook nooit gebeuren. Ik heb inmiddels ook al 10 keer aangegeven waarom Brama hoort te spelen. Om de simpele en logische reden dat Brama de beste is die we hebben voor de 6 positie. Ik geef alleen aan dat we niet opeens alles gaan winnen door Brama, dus waarom je denkt dat we het eens zijn ontgaat me. Garcia is geen man, dat is het hele probleem. Het is ze in ieder geval gelukt de hele situatie van gisteren zo te draaien dat alles om Brama draait terwijl het had moeten gaan om het dramatisch functioneren van Garcia en de staf die ervoor hebben gezorgd dat we na een half jaar alleen maar minder zijn gaan voetballen in met verschillende opstellingen in verschillende formaties.

Pijnlijk. Negen jaar lang teamgenoten geweest bij Twente en dan zo gaan praten over een mede-clubicoon... Zie trouwens dat momenteel op de Wikipedia-pagina van Sander Boschker het volgende staat: "sander Bernard Jozef Boschker (lichtenvoorde, 20 oktober 1970) is een Nederlands voormalig doelman in het betaald voetbal. Hij speelde in totaal 696 officiële wedstrijden in het eerste elftal van FC Twente. Op 1 juni 2010 kwam hij één keer in actie in het Nederlands voetbalelftal. In de in 2020 uitgelekte tapes bleek dat Boschker niet alleen arrogant maar ook een matennaaier en iemand zonder enige vorm van voetbalverstand is."

12 februari 2020 om 11:47

"deze Wikipedia pagina is zojuist ge-edit door Dhr. W. Brama"

12 februari 2020 om 11:47

Ja lachen man. Waarom wachten ze niet eerst af wat de situatie werkelijk is. Als Boschker zijn maatje is, dan gaat hij hem echt niet zo maar onder de bus gooien. Ik ga niet zeggen wie er gelijk heeft of niet, maar dat meteen met vingertjes wijzen is zo flauw.

12 februari 2020 om 11:53

Shit, toch gekeken
On topic: dit lijkt me iets om tegen Brama zelf te zeggen vanuit de staf, en niet óver hem. Hier kan alleen maar meer onvrede en wantrouwen uit volgen. Als het zo is als Boschker hier stelt, zou Brama na enkele waarschuwingen toch ook gewoon uit de selectie gezet kunnen worden?

12 februari 2020 om 12:01

@xavifcb: Ik zie dat het nu weer aangepast is, maar het stond er zojuist echt. Geen grap.

Ik snap er geen klote van dat a) schenk aanvoerder is, die was bij ons al geen topper, en b) dat Wout brama als 'de verlosser' wordt gezien. Ja twente speelt niet best, maar die club heeft net zijn bestaansrecht weer terug, al is die volgens sommigen zelfs discutabel. Ga blij zijn dat je nog bestaat en zelfs eredivisie speelt, waarin je ook nog op een prima plek staat.

12 februari 2020 om 11:56

Moet je nagaan dat schenk ook nog op linksback speelt. Man man man.... nog nooit zo’n slome linksback gezien

12 februari 2020 om 12:02

Je hebt helemaal gelijk. Laten we stoppen met kritiek en blij zijn we dat we nog bestaan. Of we degraderen zien we later dit seizoen al. Lekker logisch! We staan inderdaad op een prima plek! 3 punten boven de streep met nu 5 wedstrijden voor de voeg waarin je 0 punten pakt. Alles loopt op rolletjes.

12 februari 2020 om 12:20

Brinkgerverweg inderdaad, laten we lachend en blij het graf ingaan en het allemaal laten gebeuren.

Dit verbaasd mij niets. Brama is inderdaad iemand die heel cynisch en wijs kan overkomen (het is ook absoluut geen domme jongen). Ik geloof heel goed dat Brama met zijn mening tegen die van García ingaat, en daardoor een stoorzender is.

12 februari 2020 om 12:03

Je slaapt de spijker op de kop. We mogen blij zijn dat er uberhaupt een speler is die zijn mening geeft tegenover Garcia. Zelfs Boschker is inmiddels een grote kontenkruiper terwijl ik dacht dat dat één van de mensen was met een mening.

12 februari 2020 om 12:27

Er is niks mis met het hebben van een mening. Het gaat om de manier waarop je omgaat met jouw mening. Schijnbaar vindt zowel de staf als bepaalde spelers dat dit niet aanvaardbaar is.

12 februari 2020 om 12:30

Boschker is bezig met de BV Boschker. Brama met de BV Brama. Zo gaat dat vaak met omhooggevallen ‘clubiconen’.

12 februari 2020 om 12:50

Ah dus nu zijn Brama en Boschker bezig met hun eigen Bv,s en doen Garcia en Ted er alles aan om Twente BV er in te houden dit seizoen, geloof je het zelf? Als er al een BV was is het die van Ted en Garcia.

12 februari 2020 om 13:19

Boschker beheert z'n eigen interesses. Die heeft nu een voet binnen de deur dat wat verder gaat dan een keeperstrainer en zal die voet niet willen terugtrekken. Het is dus niet vreemd dat Boschker solidair is aan Garcia zolang de laatste hoofdtrainer is. Verder is Boschker nooit een heel makkelijk persoon geweest. Brama parasiteert wellicht op z'n status als clubheld, maar Boschker is werkelijk geen haar beter.

12 februari 2020 om 13:17

Hier had de club ook veel beter mee om moeten gaan. Nu heb je een wij-tegen-hun-mentaliteit en dat zorgt ook weer voor onrust. Het probleem is in mijn ogen overigens ook niet het niet spelen van Brama, maar het feit dat Garcia momenteel op paniek beslist in plaats van logisch denkvermogen. Hij weet het momenteel totaal niet en maakt daardoor hele domme beslissingen. Als de selectie dan al niet zo goed is, kan dat voor grote problemen gaan zorgen.

Niemand zou groter dan de club moeten zijn, dus ook Wout Brama niet. Toch lijken de fans die hem zo toezingen en het spandoek 'wout is Twente' hem wel die status te geven. We kunnen in elk geval vaststellen dat het ergens is misgegaan tussen Wout en de technische staf. Wat er waar is van het cynisme en Wout als storende factor is gissen. We kunnen zien dat met hem het spel niet best was, maar dat het nu zonder hem niet veel beter gaat. Dus groot is zijn invloed nu daadwerkelijk als hij op het veld staat? In elk geval doen spelers die op zijn plek spelen het niet veel beter.

Even los van al het modder gegooi en de spelletjes die worden gespeeld: Waarom willen de supporters Brama zo extreem graag in de basis zien? van de 7 wedstrijden waarin Brama meer dan de helft heeft gespeeld werden er 6 verloren en één gelijk gespeeld. Wanneer heeft hij laten zien dat hij zo'n versterking is dan?

12 februari 2020 om 11:52

Word ook niet geeist, snap niet waar dat vandaan komt

12 februari 2020 om 11:59

Alle nieuwsberichten over het opwachten van de spelersbus door de supporters? Misschien dat het niet klopt, maar dat staat er wel. Ook in het doorgaans over Twente goed ingelichte Tubantia.

12 februari 2020 om 12:24

Precies dit! Brama maakt ons niet beter en is dus blijkbaar een grote stoorzender. Ik begrijp alleen niet waarom ze hem niet helemaal uit de selectie zetten.

Apart verhaal, ik snap niet dat Brama 2 weken geleden niet gewoon verhuurd is aan Emmen, Zwolle of VVV ofzo. Dat was voor iedereen beter geweest.

12 februari 2020 om 11:53

Alsof wij in Zwolle zitten te wachten op Wout Brama, wij hebben veel betere opties op het middenveld.

12 februari 2020 om 12:24

Haha Lol! Je hebt nog gelijk ook.

Boscker zegt: toen ik op de bank belandde zongen jullie ook niet voor mij..... serieus Sander?? Wat een klein kind.Ontbind zijn contract dan in de winter als hij zo’n stoorzender is!!Brama heeft wel zijn vwo afgemaakt, denkt wel na en dient de trainer wel van repliek... echt meer is het niet, García prutst maar wat aan en Brama zegt daar wat van.Niemand eist trouwens Brama in de basis, ik heb de opnames, maar als je een kind van de club plots uit de selectie zet zonder dat je je ploeg herkenbaar laat spelen in een ongeveer vaste samenstelling moet je niet raar opkijken als bij een grote club als Twente je dan een verdomd goed verhaal moet hebben, en dat hebben ze niet.

Komende vijf wedstrijden nul punten. Het degradatie spook nadert Enschede met rasse schreden. Het elftal zoals gisteren is ook niet goed genoeg. Een middenveld zonder doelpunten, een Lang is een buitenspeler en totaal ongeschikt voor een twee spitsen systeem. Ik geef Garcia nog max 2 wedstrijden

12 februari 2020 om 12:32

Ja en dan weer een ontslagvergoeding erbij. Geloof dat ze die van McClaren, Schreuder, Hake, Verbeek en Pusic nog amper hebben betaald.

12 februari 2020 om 12:33

Oh ja. Co zat er ook nog even.

12 februari 2020 om 13:12

Ik heb altijd begrepen dat Lang vooral een middenvelder is (volgens de Ajax volgers)

12 februari 2020 om 15:01

Ik snap ook echt niet dat Garcia maar aan blijft modderen met spelers die bewezen hebben dat ze het niveau niet aankunnen... wat denk je van dit? (hoop dat de opstelling zichtbaar wordt).brama op 6, Bosch daarvoor, Vuckic als box-to-box. Garcia gaat mij niet wijsmaken dat Berggreen nog steeds/aweer geblesseerd is. Als het toch wel zo is, dan Vuckic voorin en Espinosa op 10.als Brama niet fit is/slecht speelt zet je daar maar Roemeratoe of Busquets neer, al is die laatste ook een waslap.

Drommel
Troupée
Latibeaudier
Pleguezuelo
Verdonk
Bosch
Brama
Vuckic
Nakamura
Berggreen
Lang

Of Brama het niveau heeft om in de basis te staan valt te bestaan. Je gaat mij echter niet wijs maken dat hij niet goed genoeg is voor de bank. Daar zijn de supporters boos over, dat hij op de tribune moet zitten in plaats van de bank. Iedereen ziet echt wel dat Brama ook niet de wonderoplossing is waardoor het gaat lopen. Echter is hij zeker goed genoeg voor de bank.

Volledige fragment is te vinden op internetmaar wat laat Bosschker en Garcia zich hier ontzettend kennen!!schandalig hoe zij Brama hier in de media te kijk zetten!stel dat Brama zich zo gedraagt, dan ga je naar de voorzitter en leg je daar je beklag neer.dan is het aan hem om naar buiten te treden met een statement Wat mij betreft is het nu verloren zaak.dit komt niet meer goedwout je mag altijd eens een Emmen shirt passen!jouw bloedfamilie woont in Enschede, de koude (maar ook warm) kant in Emmen

Haha het brama drama gaat maar door
Begin nu wel benieuwd te worden wat woutje er over te zeggen heeft.

Brama kreeg naar verluidt in de kleedkamer ook al eens een pistool tegen zijn kop gedrukt door Michailov. Dat slaat natuurlijk nergens op maar het is wel een bijdehand ventje die denkt alles beter te weten. Niet iedereen pruimt dat. Zeker niet wanneer je eigen inbreng en salaris tevens reden voor discussie vormen.

12 februari 2020 om 13:24

Hoe kom je daarbij? Er ging een gerucht dat Mihaylov een affaire met de vriendin van Brama had, maar het bleef ook enkel bij een gerucht en beide spelers hebben ontkend dat het waar was. Nooit was er sprake van een pistool of iets in die trant.

Wout Brama loopt al zo'n beetje zijn hele leven rond bij FC Twente. Hij komt in Enschede voetballen op het moment dat de club is gedegradeerd om de club te helpen te promoveren. Brama is naar mijn mening een voorbeeld van liefde voor de club. Hij kent de club van haver tot gort. Het moet hem pijn doen dat het slecht gaat met zijn club. Dan heeft een speler als Brama het recht om iets te zeggen en iets te vinden.

13 februari 2020 om 08:46

Mwoah. Je kunt je ook afvragen wat zijn andere opties nog waren. Hij was vorig jaar (los van een paar Ajacieden) de best betaalde speler in de KKD en sorteert duidelijk voor op een functie bij Twente na afloop van zijn loopbaan. Op zich niets mis mee maar doe niet net of het pure clubliefde is. Gewoon pure kansberekening. Brama wou in het verleden ook al eens graag een transfer naar een topcompetitie maken maar concrete interesse bleef uit. Daarom bleef hij maar met een ‘Munsterman-salaris’ op zak. Het ligt dus allemaal wel iets genuanceerder dan jij hier stelt. Wout is onze lieve heer niet.

In mijn ogen is de staf verantwoordelijk voor de situatie. Brama heeft verl invloed en staat dus hoog op fe hirachi lijst. Garcia heeft dit verkeerd aangepakt. Hrt is zo belangrijk dat je dit soort spelers aan je zijde heeft staan ipv tegenover je. Nu krijg je een tweedeling in de selectie, met alle gevolgen van dien. Niemand is groter dan een club, Brama niet maar ook Garcia niet. Nu rest er eigenlijk nog naar 1 optie, brama laten gaan. Goede les voor Garcia hoe te communiceren met invloed rijke spelers

Ik zal vast niet de enigste zijn, maar dan vraag ik me toch echt af hoe Garcia wil spelen. Brama is een klassieke verdedigende middenvelder, terwijl de huidige 'controleur' niets afjaagt, totaal geen risico in het spel legt en verdedigend hooguit redelijk z'n werk doet. Met dit soort uitspraken maak je de situatie alleen maar erger. Je weet dat de supporters op de hand van Brama zijn. Hoe dom moet je dan zijn om nog meer olie op het vuur te gooien? Een uitleg was noodzakelijk, maar dit is wel erg naief. Dat je Brama niet laat spelen, prima maar hoe amateuristisch kun je zijn door het zover te laten komen dat nu alle rommel op straat ligt?!

12 februari 2020 om 13:43

Garcia weet zelf ook niet wat hij wil en wat hij ermee aan moet. Gevolg dat niemand in de selectie zijn plek zeker is, en niemand weet op welke positie hij volgende week speelt. Garcia moet eens wakker worden en zich realiseren dat de voorbereiding met experimenteren voorbij is. Dat er geen vaste basis is kan misschien nog in augustus, maar niet 3 maand voor einde competitie. Hij heeft meer afgebroken dan gebouwd.

Zo gaat hier even een kleine beerput open... Geeft ook wel aan waarom Twente zo laag staat daar het geleid wordt door mensen met weinig ervaring op de bank. Boschker en Garcia missen het vernuft en communicatief vermogen om hiermee om te gaan. Ook als Brama een storende factor is houd je dit binnenskamers en zoek je intern naar een oplossing. Nu ligt al het vuil op straat en geeft dit alleen maar meer vragen en onrust.. Verwacht dat deze twee trainers binnen niet al te lange tijd zelf hun biezen kunnen pakken want deze manier van communiceren is wel heel erg amateuristisch.

12 februari 2020 om 15:26

Als Brama echt een storende factor is dan zet je hem niet alleen tijdens de wedstrijden op de tribune, maar laat je hem lekker bij de beloften mee spelen. Daarnaast maak je dan (eventueel via de wel gewaardeerde Ted) ook bekend dat Brama terug gezet is. Dan is het voor iedereen duidelijk.

12 februari 2020 om 16:12

Dat is dus juist het vreemde aan dit verhaal, want enerzijds houd je hem erbij maar anderzijds maak je hem met de grond gelijk. Hoe dan ook er gaan ongetwijfeld maatregelen komen en daar zullen normaal gesproken ook mensen het veld moeten ruimen... Als je wint is alles goed, maar bij tegenslag wordt er al snel gezocht naar een zondebok voor de slechte resultaten..

Kunnen ze HHC Hardenberg niet in het stadion laten voetballen en de hele voetbal tak FC Twente opdoeken. Ik ben er zo klaar mee, dat het mij geen ene moer meer boeit wat er nu gaat gebeuren. Ze hadden destijds na al die schandalen de stekker er al uit moeten trekken. Allemaal zakkenvullers zijn het die nu op de verantwoordelijke plekken zitten. De club is naar de kloten en dat al bijna 6 jaar.

12 februari 2020 om 21:10

@tukkerproHet is triest voor een club met zo'n historie en verwacht dat Twente er echt wel bovenop komt. Het zal echter anders moeten en ben ik volledig met je eens. Investeerders moeten opstaan en misschien dat bepaalde iconen bereid zijn om in te stappen om de club te helpen. In een ander bericht noemde ik Huub Stevens als trainer en als Fred Rutten zou terug keren in de organisatie dan is er voor jullie weer hoop op stabiliteit, al zit Fred volgens mij op zijn plaats bij Anderlecht. Momenteel is er nog weinig aan de hand hoor en lijken RKC en ADO de hoofdkandidaten te zijn voor degradatie, maar je ziet steeds meer dat er balans mist in dit elftal en men niet voor mekaar wil vechten. Houd de moed erin zou ik zeggen en hopen op betere tijden

Wat heeft men bij FC Twente verwacht dit seizoen?dat er weer moeiteloos in het linkerrijtje kon worden gevoetbald?iedereen die bij deze club betrokken is, zal zijn ambitie enigszins moeten veranderen.vorig jaar nog eerste divisie.met steun van het Tukkerse bedrijfsleven en de gemeente Enschede is faillissement ternauwernood voorkomen.de huidige #13 is in dat kader helemaal zo gek niet.vooral de trouwe fans van Twente verdienen een goed, evenwichtig beleid van de bepalers.er zal vanuit de jeugdopleiding en scouting gebouwd moeten worden aan een stabiele ploeg met perspectief voor de toekomst.

12 februari 2020 om 13:56

@gersheb je de wedstrijd gisteren gezien? Nou? Meer hoef ik niet te zeggen. Natuurlijk zijn wij niet van gisteren en verwachten het linkerrijtje. We willen wel passie en strijd zien op het veld. Zelfs RKC wat onderaan staat speelt nog beter dan dit Twente. Wekelijks een andere opstelling. Het wordt alleen maar slechter dan beter. Passie en strijd. Ze kunnen net zo goed de vrouwen van Twente laten voetballen, die leveren nog meer passie en strijd. 25 procent balbezit tegen Emmen. Moet ik echt nog meer argumenten aanhalen?

12 februari 2020 om 15:24

Als je naar het voetbal kijkt, dan hoort RKC in het linker rijtje te staan. Ze missen alleen kwaliteit op vooral scorend vermogen. Het voetbal is leuk, maar daar win je in de eredivisie over het algemeen als kleine club weinig wedstrijden mee. Na een goed begin dit seizoen is Twente zowel qua voetbal als resultaten al maanden zeker 1 van de slechtste ploegen uit de ere divisie.

Het is weer lekker rustig in Enschede... lijkt veel op wat er in Eindhoven gebeurt. Best raar, want ik heb t idee gehad dat Brama en Boschker maatjes zijn.

De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Feit blijft dat Niemand groter is als de club, niet Brama, niet Boschker, niet GG. Dat Boschker zich zo uitlaat over Brama toont wat mij betreft dat er inderdaad iets aan de hand is met Brama. Let wel, ik laat hierbij in het midden of Brama gelijk heeft of niet. Als het gedrag van Brama als dusdanig storend wordt ervaren en dat de andere (jonge onervaren) spelers hier geen raad mee weten dan zal Brama echt op een zijspoor gezet moeten worden in het belang van de club. Handhaving moet en zal leidend zijn en daar heeft men nog 12 wedstrijden voor..het wordt alle hens aan denk want het spel is dermate bedroevend dat handhaving met deze selectie al een heidens karwei wordt laat staan onder de huidige omstandigheden.evaluatie van deze situatie moet maar na het seizoen gebeuren..niet nu!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren