Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ten Hag aangepakt in Veronica inside na optreden bij Rondo: ‘Wat lul je nou?’

Laatste update:

In navolging van Willem van Hanegem hebben ook René van der Gijp en Johan Derksen stevige kritiek geuit op Ajax-trainer Erik ten Hag. De Kromme zette in zijn column voor het Algemeen Dagblad vraagtekens bij uitspraken van de trainer, die tijdens een persconferentie had gezegd dat Ajax onder zijn leiding vaak benadeeld werd. Aan tafel bij Veronica Inside wordt met verbazing gereageerd op het optreden van Ten Hag zondagavond bij Rondo van Ziggo Sport. “Ze willen bij Ajax altijd de indruk wekken dat ze daar anders voetballen. Dat hebben ze zichzelf wijsgemaakt. Het is een soort cult aan het worden, want het is gelul”, aldus Derksen.

“Ik heb dat niet bij heel veel mensen, maar ik trek Ten Hag niet zo heel erg. Hij zat bij Rondo en dan moet ik ‘m af en toe gewoon afzetten, even naar een andere zender. Dat gelul, waar heb je het over?”, aldus Van der Gijp. Hij reageert op uitspraken van Ten Hag, die zondagavond vertelde dat het voor nieuwe spelers heel moeilijk om zich in te passen in het spel van Ajax. “Bij Ajax spelen is heel moeilijk. Dat is maar voor een heel klein gedeelte weggelegd en is eigenlijk niet te doen”, aldus een cynische Van der Gijp.

Van Hanegem haalt flink uit naar Ten Hag: ‘Als Sjaak Swart dit zou roepen…’

Lees hier de uitspraken van Willem van Hanegem over Erik ten Hag.Lees artikel

“Er is totaal geen enkele moeilijkheidsgraad aan het spel van Ajax”, vervolgt de voormalig buitenspeler. “Denk je dat die linksback uit Argentinië (Nicolás Tagliafico, red.) totaal anders speelt dan in Argentinië? Nee, natuurlijk niet. Dat gelul over dat het zo wennen is bij Ajax, dat trek ik niet.” Derksen kan zich vinden in de woorden van Van der Gijp. Hij vindt het vreemd dat Ten Hag aan tafel bij Rondo geen weerwoord kreeg van Youri Mulder en Jan van Halst. “Die hele tafel zit met open mond te luisteren. Jack (Van Gelder, red.) is ook heel erg trots, want ze hebben de trainer van Ajax aan tafel. Geen enkel weerwoord. Hij mocht alle onzin uitkramen. Daarom was ik het vanochtend ook weer voor honderd procent eens met de column van Willem van Hanegem, die ook heel moe wordt van Ten Hag.”

Van der Gijp snapt wel dat het voor nieuwe spelers wennen is bij Ajax, maar dat heeft volgens hem niets met het spel te maken. “Je weet dat als je naar een andere club gaat het wennen is. Je moet wennen aan bepaalde dingen. Er zijn vriendschappen, je hebt spelers die gaan al vijf jaar met elkaar op vakantie. Daar word je tussengepropt en moet je je rol in zien te vinden.” Hij neemt Razvan Marin als voorbeeld: “Hij werd bij Standard Luik constant gezocht, bij Ajax constant overgeslagen. Dat is niet makkelijk.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ze hebben het Ten Hag nooit gegund.

10 februari 2020 om 21:21

Precies en ze blijven maar zoeken. Heel zielig. Zeker Derksen zal nooit zonder kwinkslag vertellen dat Ten Hag een goede trainer is.

10 februari 2020 om 21:25

Ach, ik ben super tevreden met Erik ten Hag, maar de optredens in de media van hem zijn ook wel gewoon slecht hoor. Maar laat de analisten en journalisten lekker. Ene Louis van Gaal had bij Ajax ook altijd ruzie met iedereen in de media...

10 februari 2020 om 21:33

Vind Ten Hag ook goed overkomen. Maar ben het wel met VI eens dat Ten Hag gister niks verkeerd kon doen bij Rondo. Tuurlijk gaat Ten Hag daar niet zeggen dat Marin er niks van kan, dat zijn gewoon domme vragen van Jack want je weet het antwoord al. Jan van Halst zat hem toch enorm in zijn kont te kruipen? Nogmaals, ik vind Ten Hag uitstekend overkomen, maar Rondo sloeg nergens op, en dat kwam niet door Ten Hag.

10 februari 2020 om 22:30

Ten Hag zou dan ook de eerste trainer zijn die zegt dat zijn eigen speler er geen ruk van kan. Niet alleen zorgt dat voor onrust in zijn selectie, het zou ook kritiek zijn op zijn TD. Zoals Messibazoer al zegt kan je als journalist daar ook op inspelen en zorgen dat je wel de juiste vragen stelt.

11 februari 2020 om 08:11

Precies zoals met Van Gaal. Er moet altijd een sneer uitgedeeld worden.

11 februari 2020 om 08:33

Dat is hun werk en geen enkele coach of speler kan t goed doen. Als ze iets vinden om de beste speler mee om de oren te slaan doen ze dat. Echter ben ik het wel eens met een deel van hun mening.

11 februari 2020 om 19:20

@porque Van Gaal deelt zelf ook genoeg sneren uit naar iedereen die hem niet naar de mond praat

11 februari 2020 om 19:23

@origineel maar wat zijn in zo een programma dan wel de juiste vragen? zogenaamd zeker elke vraag die niet kritisch is. dan hoef je net zo goed niemand meer te interviewen als je er puur en alleen een goed nieuws show van wil maken en geen actuele vraagtekens van de achterban aan de kaak wil stellen. bij elke club gaat er wel eens wat fout en daar mag je dan best vragen over stellen. anders kan je net zo goed stoppen als journalist en heel dat Rondo van de buis halen, want dan heeft zo een programma geen enkele nieuwswaarde als je alleen nog vragen gaat stellen die de geinterviewde partij graag wil horen

10 februari 2020 om 21:40

@analist25 ik vind Ten Hag een goede coach en alle respect voor zijn prestaties, maar ik snap de irritatie van mensen soms wel. hij zit soms echt te praten alsof hij het voetbal heeft uitgevonden en wil er een soort hogere wiskunde van maken. dat kan mensen best storen

10 februari 2020 om 21:50

Gisteren was Ten Hag heel duidelijk, Alverez moest wennen aan het Ajax systeem en had moeite met zoveel ruimte in zijn rug. Ajax staat erg hoog en zet vroeg druk Precies waar Feyenoord het onder Stam ook moeilijk mee had, zo eenvoudig is dat niet. Niet voor niets besloot Advocaat meteen het elftal wat minder diep te laten spelen. Maar ja, dat vertellen de heren niet op VI, die blaten maar wat over het moeilijke Ajax systeem.

10 februari 2020 om 22:00

Toch vind ik wennen aan een systeem ook wel erg overdreven. Je kan het of je kan het niet. Als Pereiro nou naar Liverpool (even los van zijn kwaliteiten) zou gaan voor het middenveld dan weet je dat het met deze speler niks zou worden, omdat hij die speelstijl als middenvelder nooit kan spelen, omdat hij het simpelweg nooit zou kunnen doen wat een Wijnaldum doet. Zo'n Alvarez ook die jongen heeft bij Mexico een hoop interlands gespeeld, speelde bij een topclub in mexico, beschikt over redelijk wat snelheid en hij kan ook nog is aardig voetballen anders speel je niet zoveel op het middenveld. Die hoeft toch geen half jaar te wennen omdat er wat meer ruimte in zijn rug ligt. Misschien heeft hij moeite met aarden in Nederland waardoor hij niet zo lekker in zijn vel zit maar ik denk niet dat het uitzicht op speelminuten 0 is doordat hij moet wennen aan de speelstijl.

10 februari 2020 om 22:04

@speedyafc ik denk niet dat Alvarez moet wennen maar ik denk dat hij helemaal niet de kwaliteiten heeft om met ruimte in zijn rug te spelen. hij is niet snel en ook vrij statisch en dan is dat gewoon moeilijk. dat is hetzelfde als dat je bv een Botteghin met ruimte in zijn rug wil laten spelen. die kan je laten wennen totdat hij een ons weegt maar dat gaat hem echt nooit lukken met zijn gebrek aan snelheid

10 februari 2020 om 22:06

@japie_krekel De mensen die zich daar aan kunnen storen kunnen zich beter afvragen waarom ze hem niet beoordelen op het geen waar hij voor aangetrokken is, namelijk prijzen winnen met goed voetbal. Vergeet niet dat deze figuren dezelfde mensen zijn die toptrainers als Simeone en Klopp met de grond gelijk hebben gemaakt in het verleden vanwege hun gedrag. Misschien zouden we met zn allen eens moeten beseffen dat wij niet moeten denken dat ons beeld van de wereld de maatstaf moet zijn voor anderen, dat zou namelijk neigen naar een superieuriteitsgevoel.

10 februari 2020 om 22:11

@analist25 dat is zeker zo maar die trainers maken zichzelf en het voetbal vaak wel erg belangrijk en zijn vaak zelf degenen die zich superieur voelen aan anderen. aan hun spelers, aan de media en aan de supporters. uiteindelijk kan je er nog zo interessant over spreken maar stel je als coach ook niet veel voor als je geen goed spelersmateriaal hebt. een trainer heeft zeker invloed op de resultaten maar uiteindelijk zijn het nog voor een veel groter deel de spelers die van invloed zijn op de prestaties. zonder de genialiteit van zo een Messi bv was die Valverde bij een Barca al veel eerder ontslagen denk ik

10 februari 2020 om 22:14

@japie_krekel Dat is afwachten Alvarez is er net een half jaartje. Voor hem is spelen met zoveel ruimte in zijn rug nieuw. Hij zal het moeten leren of hij zal buiten de boot vallen.

10 februari 2020 om 22:20

@speedyafc ik schrijf hem ook zeker nog niet af maar ik denk dat Schuurs met zijn snelheid en wendbaarheid die rol beter kan invullen als Alvarez. ik vind dat echt een hele talentvolle verdediger. Alvarez vind ik toch een vrij langzame statische speler. ik geloof best dat hij een goede verdediger is maar het lijkt me persoonlijk meer een echte mandekker dan een speler die met ruimte in zijn rug kan spelen als ik kijk naar wat ik tot nu toe van hem heb gezien, maar wie weet zit ik er helemaal naast

10 februari 2020 om 22:24

@japie_krekel Het is een populistische kreet geworden om te suggereren dat een trainer eigenlijk niet belangrijk is. In dat geval hadden die zelfse figuren die zoveel kritiek op hem hebben misschien zelf trainer moeten worden. Dan hadden ze geen mensen op tv hoeven te pesten voor een salaris.

10 februari 2020 om 22:30

@analist25 een trainer is zeker wel belangrijk maar niet zo belangrijk als dat ze zich zelf soms willen laten lijken. zet Ten Hag nu neer bij RKC en hij speelt ook gewoon tegen degradatie. hij doet het goed bij Ajax en verdiend daar zeker alle credits voor maar een Ten Hag is niet belangrijker voor Ajax als bv een Ziyech imo, net zoals elke willekeurige Barca coach nooit belangrijker zal zijn voor de resultaten als een Messi

10 februari 2020 om 22:32

@Japie. Als het de spelers zijn die een trainer maken, waarom bestaan er nog trainers/coaches bij clubs? Dan kunnen alle clubs hun coaches ontslaan, want de spelers doen het toch. Bij jouw club Feyenoord loopt het ineens met Advocaat wel, na het ontslag van Stam. Met dezelfde spelersgroep. (die enkele spelers die gekocht zijn hebben hun stempel nog lang niet gedrukt) Het verbaasd mij echt enorm hoe jouw mening 1op 1 overeenkomst met die van Gijp en Derksen. Terwijl het totale onzin is. Het aangedikte verhaal van Gijp over zijn tijd met de Ajax spelers en hun Ajax filosofie. Is dat onzin dan? Ene Cruijff dacht er net zo over. Maar....ook die kon er niks van. En v. Basten snapte er ook helemaal niets van. Ongelooflijk. Gijp legde later exact bloot waar dit gezwets vandaan komt met de woorden: alles wat uit Amsterdam komt stoor ik me aan. Ik denk dat dat het is. Wees eerlijk en kom er voor uit: je bent voor Feyenoord en zult daarom ALTIJD iets van Ajax afkraken. Van Gijp begrijp ik dat. Die waait met alle winden mee en lacht het daarna lekker weg. Lekker makkelijk. Maar waarom anderen zoals jij dat doen is mij een raadsel. Want wat heeft ten Hag gezegd dat hij zichzelf belangrijk maakt? En.....wat is daar mis mee? Klopp, Guardiola, Mourinho, Conté, Simeone, Zidane, Sarri doen niets anders en ze domineren het voetbal. Wie zit er dan naast? Al deze trainers of Gijp en jij?

10 februari 2020 om 22:58

Ik vind het vooral zo mooi wanneer Derksen zegt dat Ten Hag niet mag klagen over het drukke schema want dat doen ze ook niet in de topcompetities. Nou ik lees ontzettend veel toptrainers die klagen over het drukke schema. Neem nu Klopp, toch geen kleintje in de voetbalwereld als recent voorbeeld. En zo zijn er nog legio andere voorbeelden te noemen. Maar wat ik zo gek vind is dat Derksen daar blijkbaar niet van op de hoogte is. Vreemd want die moet het voetbal wel volgen als hij dit werk doet.

10 februari 2020 om 23:13

@okan61 . de trainers zijn er om de hierarchie binnen een selectie te bewaken. een speler moet zich focussen op zijn spel in het veld en niet met tactieken of andere zaken bezig zijn om zijn focus op het voetballende aspect te houden. dat kwam omdat Stam dacht dat Gio uit een ei kwam en dat die zomaar die speelwijze had verzonnen. Stam dacht dat hij pressievoetbal kon gaan spelen met Botteghin en Vd Heijden achterin en Narsingh in de spits. als je zulke vreemde beslissingen neemt is het niet raar dat het niet loopt. Advocaat neemt net als Gio gewoon logische beslissingen. hij zet de poppetjes op de juiste plek en laat de spelers voetballen in hun kwaliteit en dan zie je meteen dat de resultaten een stuk beter zijn. ze zeggen niet letterlijk dat ze zichzelf heel belangrijk vinden maar ze zitten soms wel overdreven interessant en wijs te praten in trainersjargon wat niemand begrijpt. Zidane is dan de uitzondering die zichzelf niet veel te serieus neemt met allerlei ingewikkelde tactische uitspraken. alle trainers die jij hier noemt zijn coaches die logische beslissingen nemen en hun teams laten voetballen in een systeem dat bij de kwaliteiten van de spelers past, op Mourinho soms na dan

10 februari 2020 om 23:14

@elninoo Klopp moet ook niet zeuren hoor, al hebben die gasten dan geen winterstop maar dat weet je als je in Engeland coach gaat worden. de FA gaat echt niet heel hun competitieopzet veranderen omdat Klopp het er niet mee eens is. dan moet je bij een club gaan trainen uit de onderkant van de competitie die bv niet Europees speelt, dan heb je ook geen last van een druk speelschema

10 februari 2020 om 23:55

Japie, die gasten hebben dus wel winterstop. Ik vind dit echt een drogreden die je nu noemt. Het gaat om het niet mogen klagen. Dan som ik iets simpels op in de vorm van Klopp maar die mag dan ook niet klagen omdat hij het van te voren weet? Er zijn legio andere coaches die het over een druk schema hebben. Allegri afgelopen seizoen? Mourinho? Mochten ook niet klagen? Er stond vorige maand nog op internet:” Mourinho bestempelt druk speelschema in Premier League als 'misdaad'”

10 februari 2020 om 23:58

@elninoo het is ongeveer hetzelfde als ik nu ga werken in een bedrijf waar ik niet mag roken en dan achteraf ga zeuren dat ik er niet mag roken. je weet dat als je als coach tekent bij een topclub dat je met een druk speelschema te maken krijgt. daarom krijg je als coach ook belachelijk veel betaald. om die gasten optimaal te preparen voor wedstrijden en te zorgen dat ze fit zijn

11 februari 2020 om 00:04

Haha hetzelfde als niet roken?? Jij maakt het nu wel erg belachelijk. Een ongezonde gewoonte vergelijken met mensen werk. Nee hou op hoor Japie.

11 februari 2020 om 00:07

@thamike het gaat erom dat je de regels van een competitie kent en dat je weet dat je bij een topclub te maken gaat krijgen met drukke speelschema's en je tekent daar uiteindelijk met je volle verstand. dan moet je achteraf niet gaan zitten zaniken als coach. je krijgt daar ook een zeer vorstelijk salaris voor

11 februari 2020 om 00:11

Sorry Japie maar ik kan je reactie op deze manier niet serieus nemen man. Ik zie dan ook niet echt een reden om op deze manier verder te discussiëren. Ik geef in mijn punt hierboven aan dat ik het raar vind dat Deksen zegt dat er geen enkele topcoach is die over het speelschema klaagt. Nou er is er eigenlijk niet een die er niet over klaagt. Maar of het gerechtvaardigd is of niet is niet mijn punt. Het gaat mij erom dat ze allemaal klagen. Van koeman bij Everton destijds tot Klopp bij Liverpool. En als jij dan komt met dat niet roken verhaal? Reageer dan gewoon niet op mijn reactie als je eigen reactie dan toch niet relevant is. Volgende keer beter.

11 februari 2020 om 00:55

Japie, als jij je droombaan krijgt (zoals Klopp bij Liverpool), dan neem jij die niet omdat je er geen bitterballen kan krijgen, terwijl je zo van bitterballen houdt? Mee, die baan neem je en dan probeer je er alsnog voor te zorgen dat er bitterballen komen. Zo werkt het. Anders zouden bijv leraren niet meer hoeven staken (weten dat ze slecht betaald worden en hoge werkdruk etc). Kom op, je neemt je droombaan, waar je je passie voor hebt. Ook met de minpunten. Alleen probeer je die minpunten wel weg te werken.

11 februari 2020 om 01:44

@formus je mag proberen die minpunten weg te werken maar de hele tijd klagen in de media komt wel een beetje zeikerig over. probeer dat dan op een andere manier te doen

11 februari 2020 om 06:17

Wil jij het schema van Klopp vergelijken dan met schema van ajax?

11 februari 2020 om 08:35

Japie_krekel Jij kan dat allemaal niet weten. Je bent gijp aan het na praten zoals je in vrijwel elke reactie doet.

11 februari 2020 om 11:55

@analist25 ik wist niet eens dat Vd Gijp wat heeft gezegd over dat klagen van Klopp over het speelschema dus dat is sowieso onzin

11 februari 2020 om 13:35

Volg je eigen raad dan eens op en stop met het bombarderen van Ajax topics met Veltman reacties. Je weet namelijk dat hij er geen ruk van kan en het 20 keer per dag roepen "komt nogal zeikerig over". Of is zeiken een voorrecht dat niet weggelegd is voor mensen die wél weten waar ze over praten. Als meerdere top coaches, spelers en ex-spelers zeggen dat een overvol schema slecht is voor de spelers dan kan je dat als leek niet simpel wegwuiven door ze zeikerds te noemen. De enige reden dat minder wedstrijden niet bespreekbaar is omdat er vele zakken gevuld moeten worden, en de meeste van die zakken zijn niet die van de spelers. Misschien bestuursleden van bonden en clubs, zaakwaarnemers en andere die meeprofiteren van de sport zelf eens 60 wedstrijden per seizoen te laten spelen. Als ze dan nog steeds beweren dat het een makkie is dan zal ik de eerste zijn die mijn ongelijk toegeef.

11 februari 2020 om 14:05

Ik vind het allemaal wel meevallen eerlijk gezegd. Ik vind hem zelf vrij duidelijk en helder in zijn uitleg over het algemeen. Hij heeft af en toe gekke termen die hij gebruikt maar als dat het ergste is.... tja.
Mensen zijn gewoon aan het zoeken. Kun je ook een voorbeeld geven met wat voor een opmerking hij geeft alsof hij het heeft uitgevonden?

11 februari 2020 om 18:59

Japie, of je neemt mij enorm in de maling of je hebt Derksen, Gijp en co. heilig verklaard. Want je zegt 1 op 1 precies hetzelfde als hen. En het is nog gigantische onzin ook. Je zegt letterlijk: trainers zijn er om de hiërarchie te bewaken.... Zijn het baby-sitters dan? Zie je het voor je dat Ziyech, de Ligt, Messi, Busquets, Ronaldo, Tadic, Ramos, Chiellini, Ibrahimovic, Neymar, de Bruyne, Neuer, Bergwijn, Firminho, Salah, Suarez, Agüero, Pogba, Ozil, Buffon, Dybala etc. van hun trainer te horen krijgen wie belangrijker is of naar welke speler er geluisterd moet worden of wie voorrang krijgt. Jij denkt dat deze spelers dat gaan accepteren?? Die spelers draaien hun trainer gelijk een loer en zorgen dat hij ontslagen wordt. Geen enkele trainer bewaakt de hiërarchie. Die moet natuurlijk groeien in de spelersgroep zelf. Daar bemoeit de trainer zich niet mee. De trainer kijkt naar de specifieke kwaliteiten van elke speler en bedenkt met zijn staf een tactiek die werkt bij deze spelersgroep. Zodat ze winnen. Een speler focust zich inderdaad op zijn spel in het veld maar zeker wel met het oog op de tactiek. Of denk jij dat Guardiola en Klopp geen tactiek hanteren? Bekijk online eens een trainingsfragment van Guardiola. Dan zie je het. Alle coaches die ik noem hanteren hun eigen tactiek en passen het hier en daar aan. Dan krijg je vanzelf logische beslissingen. Dat systeem waar jij het over hebt is hetzelfde als de tactiek waar ik het over heb. Trainers en spelers zijn nodig. En niet alleen spelers. Want dan zouden de beste spelers winnen. En dat gebeurt meer niet dan wel. Stap toch af van die VI lezing over voetbal. Die zitten er helemaal naast.

11 februari 2020 om 19:27

@okan61 je hoeft ook geen raketgeleerde te zijn om zoiets te kunnen bedenken. als je al meer als 25 jaar voetbal kijkt kan je prima een eigen mening en gedachtes hebben over bepaalde zaken, zonder dat je iemand nodig hebt om een mening voor je te bepalen. als de beste spelers niet winnen waarom zie ik dan in de CL bijna altijd dezelfde halve finalisten op een incidentele uitzondering na? of denk jij dat een internationale topcoach ook in de halve finale van de CL zou staan met de selectie van Heracles? natuurlijk is een coach van invloed op de resultaten maar hij heeft niet zo een grote invloed op de resultaten als de sterspelers. kijk naar een PSG zonder Neymar, een Ajax zonder Ziyech of een Barca zonder Messi. dan zie je toch echt dat het spel en de resultaten vaak toch gelijk minder zijn. hoe kan het dat Rijkaard degradeerde met Sparta en een seizoen later bij Barca veel betere resultaten behaalde in een topcompetitie, als de resultaten niks met de kwaliteit van de spelers te maken heeft maar puur op het conto van een trainer te schrijven zijn?

12 februari 2020 om 17:56

Ten Hag benadert het wellicht wat meer vanuit analyse, systemen en afspraken (de voorste linie uitgezonderd, die "mogen" meer) en legt dat dan in een interview uit. Misschien willen de meeste mensen dat niet horen, omdat het ze niet interesseert, laten we zeggen de mensen die een pot bier en een pot voetbal willen en verder geen gelul. Luister dan niet naar zijn interviews. Mij stelt het juist gerust te horen hoe hij over voetbal denkt, want dan heb ik ook de indruk dat hij zijn spelers daarmee beter maakt. Derksen en vdgijp zijn echt de laatsten die een ander de maat mogen nemen, wat zij doen is in de meeste gevallen ongefundeerd trappen en makkelijk scoren. Dan kun je zeggen: "kijk dan niet naar dat programma". Dat doe ik dus ook al een tijd niet. Maar bij de mensen die wel blijven kijken hebben die heren veel gezag/autoriteit en dat stompzinnige geklets wordt door voor zoete koek geslikt en nagepraat. Triest.

10 februari 2020 om 23:22

Ten Hag, prima coach, alleen rete irritant in de media en ik denk dat hij niet een echt grote gaat worden. Daarnaast lees ik allemaal argumenten over looplijnen etc. etc. Het enige wat Ajax speciaal maakt zijn de spelers. Als elke speler door coaching de looplijnen van vd Beek zou kunnen lopen, of het inzicht van Ziyech kunnen geven, dan zijn deze spelers toch niet speciaal? Maar dat zijn ze wel om hoe ze zijn en wat ze kunnen, heeft Ten Hag echt geen reet mee te maken. Klop, Guardiola en dat soort coaches zijn 'speciaal', Ten Hag valt daar nog lang niet onder (en gaat daar ook niet onder vallen imo)

11 februari 2020 om 20:31

Het gaat hier niet om gunnen. Ik ben 100% Ajacied. Maar ben ook een realistische supporter en ik ben het wel eens met de heren van Veronica Inside en van Hanegem. Ajax is de grootste club van Nederland dat is iets wat zeker (Is niet lullig bedoeld voor Feyenoord en PSV, AZ of de rest van de Nederlandse clubs) Maar het is inderdaad geen uitzondering om voor Ajax te spelen. Natuurlijk is het niet voor iedereen weggelegd. Maar ze trainen volgens mij niet heel veel anders dan Feyenoord, PSV, AZ of zelfs niet anders dan Willem II.. We moeten wel realistisch blijven en niet Ajax op gaan hemelen als het niet van toepassing is. Ajax is Ajax en speelt ook met een ronde bal.. Iedere club heeft zijn eigen speelstijl en zijn eigen systeem. Maar dat van mijn cluppie is niks minder of meer dan andere clubs. En ten Hag is gewoon een apart figuur. Ik kan er ook niks aan doen..

Waar ik mij nog het meest over verbaas is dat er serieus mensen zijn die naar Rondo kijken

10 februari 2020 om 21:24

Dat heb ik nou weer met veronica inside. Het als cabaret aanschouwen a la, maar de meningen erin serieus nemen..

10 februari 2020 om 21:51

Dat is een serieuzer programma dan dat VI geouwehoer. VI is meer cabaret.

10 februari 2020 om 21:54

Smaak hè, ik snap niet dat er nog mensen naar VI kijken. De drie geven elkaar altijd gelijk, tenzij het Hanzie is. Met name Valentijn erbij, dan is het helemaal ‘wij snappen het’ en ‘wij zijn lekker echt en ontdeugend’. Dat trek ik vrij lastig

10 februari 2020 om 22:03

Als Driessen bij studio voetbal zal zitten zouden ze helemaal zwart maken

10 februari 2020 om 22:28

niet helemaal mee eens! Vd Gijp was in tegenstelling tot Derksen en Driessen wel onder de indruk van de trainerskwaliteiten van Ten Hag en vond zelfs dat Ajax hem een salarisverhoging moest geven voor zijn uitstekende prestaties in de CL vorig jaar. Kraaij junior vind ik hem ook een goede coach. Vd Gijp stoort zich alleen altijd aan mensen die van voetbal een soort hogere wiskunde willen maken dus in dit geval ook aan Ten Hag die daar een handje van heeft

10 februari 2020 om 22:11

Ik kijk veel liever naar Rondo. Daar willen ze tenminste oprecht over voetbal praten

10 februari 2020 om 23:16

@analist25 maar wat is oprecht? dat je alleen de makkelijke vragen stelt en mensen niet kritisch durft aan te pakken?

11 februari 2020 om 08:34

Japie_krekel elke zin die jij hier schrijft heb ik Van Der Gijp letterlijk horen zeggen.

11 februari 2020 om 11:58

@analist25 dat zou kunnen maar ik kijk zelden tot nooit VI dus dan zitten Vd Gijp en ik blijkbaar op 1 lijn wat betreft sommige standpunten. alles wat ik weet over wat Vd Gijp heeft gezegd heb ik uit het artikel hierboven

10 februari 2020 om 22:52

Bij Rondo heb ik een heel hoog kwijl-gevoel. Het is allemaal zo nep en allemaal "kijk ons die en die kennen". Geef mij maar liever het kantine-gepraat van VI.

10 februari 2020 om 23:00

Ik vind VI ook leuk. Ik ben het alleen niet vaak met ze eens. Maar waar Rene van der Gijp zich zo aan ergerde dat ze bij Ajax vinden dat ze het mooiste voetbal spelen met het meest verfijnde positiespel, nou, daar hoor ik dus ook bij. Ajax speelt momenteel gewoon onderscheidend voetbal. Dat deden ze met Cruyff, onder Louis van Gaal, onder Bosz en nu ook weer onder Ten Hag. Natuurlijk niet altijd. Onder Frank de Boer bijvoorbeeld was het een beetje ouderwets voetbal. Maar nu, tja, uniek hoor hoe Ajax zich in Europa laten zien. Geen team dat qua speltype daar echt op lijkt. Schitterend is dat.

11 februari 2020 om 06:20

Ik heb zo'n vermoeden dat we met ajax fan te doen hebben? Lees weinig realisme in jouw reactie

Een van de meest schrijnende optredens van de 2 heren in de afgelopen jaren. Totaal de plank misslaan en dat mag natuurlijk, maar ze lijken zich soms niet meer te kunnen relativeren, ook al beweren ze altijd anders. Ajax heeft een unieke stijl, Tagliafico speelt totaal anders dan destijds in Argentinië, voor een Martinez geldt hetzelfde en een Marin kan voorlopig nog niet aanhaken. Maar pretenderen dat Ajax met dezelfde stijl speelt als de rest, ongelooflijk.

10 februari 2020 om 21:25

Ik vind dat vd gijp wel een punt heeft. Denk dat schijtlollige weg en er blijft een goed en plausibel verhaal over. Ajax speelt “gewoon” 433 niets meer en niets minder.

10 februari 2020 om 21:32

Ajax speelt helemaal geen 433.daarnaast gaat het meer om het speelprincipes wat gewoon heel anders is dan in veel andere landen wat het moeilijk maakt voor nieuwe spelers.

10 februari 2020 om 21:39

Wat spelen ze dan volgens jou?

10 februari 2020 om 21:41

4231, maar formatie is helemaal niet zo relevant.

10 februari 2020 om 21:52

Nee hoor, Ajax speelt 4-4-3 met zeer hoge druk. Daardoor staan de verdedigers erg hoog met veel ruimte in hun rug. Dat maakt ze kwetsbaar voor snelle counters. Dan meoten alle passlijnen eruit gehaald worden anders krijg je de ene na de andere counter om de oren. dAt is de extra moeilijkheidsgraad waar Ten Hag het over had.

10 februari 2020 om 22:16

Zou heel mooi zijn als we 4-4-3 konden en mochten spelen

10 februari 2020 om 22:36

Wat een stelletje betweters ook. 433 of 4231 maakt niets uit om de stelling van VI onderuit te halen. Je hoeft toch geen raketgeleerde te zijn om te snappen dat verdedigen met 60 meter in je rug moeilijker is dan verdedigen met je kont tegen de 16.. Als dat voor die gasten hogere wiskunde is kunnen ze er beter mee kappen.

10 februari 2020 om 22:48

@Ben_Ajax. Om te beginnen speelt Ajax niet met een echte vaste spits in het veld. Dat betekent dat elke keer een andere speler opduikt op de 9 positie. Dus alle spelers moeten dat aanvoelen en elkaar niet voor de voeten moeten lopen daar. Je hebt dan andere looplijnen, en andere ballen die gespeeld worden. De timing van de bal wel of niet geven is dan anders en ook de timing van wel of niet gaan van spelers is anders dan normaal 433. De hele omschakeling naar voren of achteren is ook anders dan normaal. Druk zetten wordt ook anders door een afwijkende timing. Zo zijn er meer dingen. Degene die stelt dat dit onzin is, begrijpt het gewoon niet. En dat is dus een bewijs dat Ajax wel degelijk ander voetbal speelt/wil spelen, want dit is hoe Ajax wil spelen. Gijp heeft dus zeker geen punt. Hij kan het gewoon niet hebben dat ze bij Ajax blijven vasthouden aan deze manier en dat het Ajax bij vlagen nog lukt ook. Hij gunt het ze gewoon niet. Gijp heeft veel liever dat Feyenoord succes heeft. Ik denk dat als Feyenoord succes zou hebben, hij helemaal los zou gaan op Ajax en ze af zou kraken. Vanavond zei hij zelfs dat hij alles uit Amsterdam niks vind.

10 februari 2020 om 23:02

kijk alleen maar hoe vaak scheidsrechters Europees de passlijnen van Ajax steeds dichtlopen. Komt omdat ze het spel dat Ajax speelt - met veel verticale passes in het centrum = helemaal niet gewend zijn.

10 februari 2020 om 23:34

@geert Geertema Ajax speelde al 4-4-3 onder Cruyff. De nummer 4 schuift dan in in het middenveld en de keeper, Menzo destijds, komt heel snel zijn doel en soms zelf strafschopgebied uit om de verdediging te versterken. Zo rekende Cruyff af met ballen die in de ruimte achter de verdediging gelegd werden.

10 februari 2020 om 21:26

Wat is er zo bijzonder aan het Ajax van dit jaar? Ze zijn beter dan de rest, dat wel, maar meer ook niet.

10 februari 2020 om 21:29

Het positiespel is wat Ajax naar mijn mening echt onderscheidt. Gaat allemaal net wat sneller en secuurder (ook dan de meeste ploegen in Europa). Maar dat wordt duidelijk het best uitgevoerd met de vaste basis 11.

10 februari 2020 om 21:42

Idd, en de vele positiewisselingen tijdens een wedstrijd. Er is niet alleen voetbalkwaliteit nodig, spelers hebben ook een zekere intelligentie nodig om dit te kunnen doen vind ik. En niet op de automatische piloot denken dat je het maar ff red, zoals Marin. Dat is echt het schoolvoorbeeld van moeten wennen aan een andere speelstijl. Deed het bij Standard heel goed en kan nu ineens niks meer.

10 februari 2020 om 22:30

Ach jah, in het buitenland zien ze wel dat het spel van Ajax heel anders is dan ze kennen. Ook dit seizoen. Niet voor niets dat heel veel scheidsrechters Europees moeite hebben met het spel van Ajax. Omdat Ajax in balbezit altijd voor de verticale lijnen probeert te kiezen lopen de scheidsrechters Europees heel vaak in de weg. Want die zijn dat niet gewend en lopen hun diagonaaltjes. Geen problemen bij een normale 4-3-3. Echter bij het type aanvalsspel van Ajax is dat heel anders.

11 februari 2020 om 12:00

@martijngerbran...marin komt gewoon handelingssnelheid en techniek tekort. dat heeft weinig te maken met een systeem. hoezo moest Davinson Sanchez bv niet wennen aan het Ajax systeem terwijl hij van een Colombiaanse club kwam die ook heel anders als Ajax speelde als het systeem zo superingewikkeld is?

10 februari 2020 om 21:39

@de Visie 2.0, Je kan je naam beter veranderen in de Visie 020..met je unieke stijl 😂 wat is er precies uniek aan dan?

10 februari 2020 om 21:43

@De Visie 2.0 ik denk dat dat wel mee valt eerlijk gezegd. je ziet altijd dat als de creativiteit en individuele kwaliteit van Ziyech weg valt Ajax helemaal niet zulk geweldig voetbal speelt. je hebt gewoon een paar geweldige spelers die ervoor zorgen dat je mooi voetbal speelt maar we moeten niet gaan doen of Ajax een of ander voetbalsysteem speelt dat is uitgevonden door hogere raketgeleerden en gefundeerd is op Nasa technologie ofzo

10 februari 2020 om 21:53

Nogmaals, het gaat niet om Nasa technologie, het gaat om hoge druk zetten met vele ruimte in je rug. Dan moeten alle spelers goed staan omd epasslijnen eruit te halen. Stam probeerde het dit jaar met Feyenoord ook. We weten allemaal hoe dat af liep. Nu met Advocaat staat Feyenoord stukken minder diep.

10 februari 2020 om 21:53

Japie dat haal je er zelf bij, ook weer zo makkelijk en simpel gedacht. Zonder Ziyech heeft Ajax alsnog het beste elftal van de Eredivisie.

10 februari 2020 om 22:01

@dirk_borst dat kan maar tegen FC Groningen zag ik dat niet terug toen Ziyech niet mee deed en leek het voetbal nergens op, net zoals ik het voetbal onder Bosz niet goed vond totdat Ziyech werd gehaald. Ajax speelde toen ook in hetzelfde systeem maar dan met Gudelj, Bazoer en Klaassen op het middenveld en toen zag ik weinig van dat mooie spel terug ondanks dat Ajax in hun favoriete systeem speelde

10 februari 2020 om 22:03

Ach ja het is net hoe je het wil opvatten. Maar kan alleen maar respect hebben voor je inhoudelijke reactie.

10 februari 2020 om 22:07

@De Visie 2.0 het was ook zeker niet hatelijk bedoeld maar je kan als team wel een speelwijze voor ogen hebben maar je hebt bepaalde spelers nodig om dat systeem uit te kunnen voeren. haal bij een City een Kevin De Bruyne en Bernardo Silva weg en het spel zal ook een pak minder zijn. hetzelfde geld voor Ajax als Ziyech er niet bij is. dat is de spil van het elftal en met zijn creativiteit een van de redenen dat Ajax zo dominant kan spelen. zet je een Marin of Siem De Jong op die positie neer zal het toch een stuk minder soepel lopen

10 februari 2020 om 22:16

Het gaat niet alleen om Ziyech, Blind wordt net zo gemist in de opbouw. Neres en Promes zijn ook buienspelers die een mannetje kunnen passeren en daarmee gevaar in en rond de zestien stichten. Nu ze allemaal geblesseerd zijn, is een beetje teveel van het goede. Maar ook dan wint Ajax nog altijd gewoon van PSV hoor.

10 februari 2020 om 22:19

@speedyafc Blind is idd ook heel belangrijk in het spel verplaatsen. Promes is geen speler die echt wedstrijden beslist met een individuele actie en aanvallen opzet imo. wel een hele goede afmaker. Neres is wel idd iemand met de individuele kwaliteit om met een actie het verschil te maken. die word node gemist in het spel van Ajax

10 februari 2020 om 23:23

Dat kan als je op basis van 1 wedstrijd. Dan zou Fortuna beter zijn dan Feyenoord en dat is ook niet zo. Mooi voetbal is slechts bijzaak uiteindelijk gaat het om resultaat.

10 februari 2020 om 21:50

Nou, als ik de laatste maanden Ajax kijk snap ik werkelijk niet wat daar zo uniek aan is. Uitwedstrijd tegen Chelsea was uitzonderlijk goed, maar voor de rest vind ik het dit jaar nog niet over lopen. Laat staan dat het allemaal zeer uniek is.

10 februari 2020 om 21:57

Haha ja utreg thuis en chelsea uit en dan de schorsingen Blind/Veltman, de blessures achter elkaar door.. daardoor word er gewoon minder gepresteerd Ziyech, Neres, Promes, Blind kan je niet vervangen als team hadden ze het in bepaalde wedstrijden alsnog beter moeten doen maar er is een duidelijke reden waarom het voetbal even niet loopt he

10 februari 2020 om 22:16

Uniek is de spelopvatting met zoveel druk naar voren en veel ruimte in de rug. Er zijn maar een paar tems die zo spelen. De meeste teams nemen minder risico en spelen veel meer naar achteren.

11 februari 2020 om 02:41

Als er een paar teams zo spelen is het dus niet uniek slimpie.. ten Hag zei niks verkeerd zondag. Het is meer het sentiment van van hanegem en gijp hebben met hoe ajaxieden vroeger over hun spel preekten. Maarja toen hadden ze gelijk nog ook want toen hadden ze wel bijna het spelletje opnieuw uitgevonden. Het ten dage spelen er zoveel clubs zoals ajax nu doet.

10 februari 2020 om 22:12

Exact dit. Tagliafico speelde vaak als 3e verdediger in een 3/5 mans defensie in Argentinie. Ook op linksback. Maar er is nota bene een interview met hem waarin hij vertelt dat de coach van Argentinie hem heeft verteld dat hij naar een aanvallende ploeg moet om zijn aanvallende spel te verbeteren.

Hahaha tenminste geven ze het voor het eerst toe "ik mag hem niet."en ja bij Ajax speel je inderdaad een bepaald soort voetbal zeker onder Eth, dat gebeurt niet eveen 1,2,3. Hebben Rene en Johan ooit gekeken naar Argentinie, het voetbal lijkt nauwelijks op elkaar man, nog net geen andere sport. Verder lees ik vooral gigantische jaloezie van Derksen, waarom er nooit iemand van Psv, Ajax, of Feyenoord bij hun aan tafel zit. Niet dat ik Rondo nou een special programma vind. Nee we zijn niet extra speciaal in Amsterdam en echt niet alles en iedereen bij Ajax heeft in de stijl gespeeld of het mooi gemaakt, maar als jij de laatste 4 jaar een potje kijkt van Amsterdam dan is het heel makkelijk te begrijpen dat je je erniet zomaar invoetbalt. Wat een onzin en haat naar iemand toe. Jammer, maar misschien dat Gijp wel het volste uit zn carriere had gehaald als hij dit soort logische dingen begrijpt.

10 februari 2020 om 21:47

Ik wil trouwens iedereen bedanken die niet moeilijk doen over mijn taalfouten, maar verder moet iedereen zich op z'n gemak voelen om mij te verbeteren. Is alleen maar goed voor me. Veel van mijn taalfouten komen ook omdat ik de hele dag in Engels werk dus daar door klinken sommige dingen raar of grappig.

10 februari 2020 om 22:01

Om daarna nog dood leuk te zeggen dat ze Bosz nooit hadden weg moeten doen. Bosz die met kamikaze voetbal niks won tegen Ten Hag die in 1 seizoen alles won + halve finale CL.

10 februari 2020 om 22:39

Heb niet eens gekeken, zit nog op werk maar inderdaad, Bosz voetbal was leuk, t voetbal onder Ten Hag nog veel beter en vaster. Met Bosz moest Sanches en Onana 5 keer per wedstrijd een 100% kans zien te stuiten

10 februari 2020 om 23:00

Bosz bediende vooral de neutrale toeschouwer op zijn wenken, doe mij dan inderdaad maar Ten Hag.

10 februari 2020 om 23:05

De selectie van ten Hag was ook veel beter en meer ervaren. Dus al met al vergelijken jullie echt appels met peren.

10 februari 2020 om 23:10

We vergelijken een speelstijl. Iedere club heeft er eentje. Zo kunnen we bijvoorbeeld stellen dat Cambuur leuker voetbal speelt dan PSV ondanks het mindere materiaal. Bosz speelde kamikaze met backs te ver naar voren en de as compleet open. 6-7 man voor de bal waardoor je in de omschakeling kansloos bent tenzij Sanchez er weer eens een super tackle uit toverde. Ook heeft Ten Hag Ajax sterker gemaakt in de omschakeling. Iets waar ik altijd jaloers op ben geweest bij Psv. Ik hou van de Ajax filosofie maar ik kan soms ook genieten van een flitsende counter van ploegen zoals Psv. Bovendien is het wel zo handig wanneer een tegenstander hoog druk zet dat je dan mogelijkheden hebt om ze pijn te doen.

10 februari 2020 om 23:34

@zytto34 ik vind wel dat je Bosz hier tekort doet. Ten Hag heeft hem prima vervangen maar Bosz haalde met een veel minder elftal als Ten Hag wel gewoon de EL finale wat gewoon een knappe prestatie was destijds. nogmaals Ten Hag doet het echt uitstekend bij Ajax maar dat wil niet meteen zeggen dat Bosz er niks van bakte ofzo

10 februari 2020 om 23:42

Bosz heeft prima gepresteerd bij Ajax en wanneer alles meezat was het voetbal spectaculair. Toch herinner ik me die EL campagne vooral vanwege de samengeknepen billen tijdens iedere uitwedstrijd. Eigenlijk gold dat ook voor de Eredivisie wel. Bosz bied spektakel, echter bied hij geen degelijkheid aan zijn teams.

10 februari 2020 om 23:54

@origineel die degelijkheid is er natuurlijk nu ook in gekomen door de internationale ervaring van spelers als Blind en Tadic. Sanchez kwam toen net uit Columbia en De Ligt was net 17 jaar en had nog totaal geen internationale ervaring

11 februari 2020 om 00:10

Ten Hag doet het met jouw favoriet Veltman, dus laten we niet ineens doen alsof Bosz met koekenbakkers moest werken.

11 februari 2020 om 00:20

@origineel ik heb nergens gezegd dat Bosz met koekenbakkers moest werken maar dat hij niet veel spelers had met internationale ervaring op het hoogste niveau

11 februari 2020 om 13:32

Ja en als je had gezegd dat we op 10 seconden na de CL finale hadden misgelopen dan waren we niet goed geweest. Geef gewoon toe dat Ten Hag fantastisch gepresteerd heeft. Weet niet hoe vaak ik heb gelezen dat Blind niet beter was dan viergever begin 18/19.

11 februari 2020 om 14:26

Bosz heeft t ook gedaan tegen clubs als Schalke en Lyon, Ten Hag tegen de absolute wereldtop.

12 februari 2020 om 18:09

@binny ja, met geweldenaars als Viergever en Younis op de plek van Tagliafico en Promes en een De Ligt en Onana die toen nog geen enkele internationale ervaring hadden opgedaan

10 februari 2020 om 23:06

Dat verongelijkte ook hé. Ze snappen daar dus niet dat verdedigen met 60 meter in je rug anders is dan verdedigen met je kont tegen de 16. Als dat al te lastig is dan heb je als programma toch niets meer te bieden?! Nou ja misschien wat voorspelbare en eentonige café humor die bij sommigen de juiste snaar raakt. Nou vind ik Rondo ook niet echt bijzonder maar daar proberen ze soms in ieder geval nog serieus te zijn en een mening te onderbouwen. Dan kijk ik toch met jaloezie naar Engelse programma's waar wel inhoudelijk gesproken word en waar je dingen van kunt leren.

Het wordt wel eens overdreven, maar ajax heeft zeker een bepaalde manier van spelen. Een martinez zei ook dat het heel anders was bij ajax dan in Argentinië (constant de bal hebben). Ach het is algemeen bekend dat vi ten hag graag afbrand. Niet voor niets dat valentijn er steeds zit.

11 februari 2020 om 14:26

Inderdaad, jij begrijpt t. Is Kaka jee lievelingspeler? Die van mij ook

Alles wat Rene opnoemde is de reden waarom Ajax zo groot geworden is. Het provinciale overstijgen en een club worden die hoort bij een hoofdstad. Verder hebben alle trainers vooral uit de top van de PL ieder jaar kritiek op het overvolle programma.

10 februari 2020 om 21:53

Dat zal allemaal wel maar als de trainer van die club die zichzelf zo verheven voelt baarlijke nonsens uitkraamt mag dat nog wel gezegd worden. Van der Gijp en van Hanegem hebben gewoon een punt vandaag. Kon ook echt geen chocola maken van dat tv optreden gisteren.

10 februari 2020 om 22:18

Het is niet voor niet dat een speler als Rene met zoveel talent zo weinig uit zijn carriere heeft gehaald. Hij ging er niet voor, vond een warmingup overbodig. Liever stappen dan uitrusten en herstellen. Altijd de leukste willen zijn en taktiek maar onzin vinden. En zou eindigde hij bij een onbekende Zwitserse club. Echt zonde.

Een TV programma dat het over een ander TV programma gaat hebben... Het schijnt hip te zijn tegenwoordig. Het is trouwens wel hilarisch dat Veronica Inside iets gaat zeggen over de inhoud van een ander TV programma. Dat is toch een beetje alsof Renã© Froger over iemand anders zegt dat hij kutmuziek maakt...

10 februari 2020 om 21:55

De grap is dat als het over voetballers gaat die een schwalbe maken, Derksen dat meteen matennaaierij vind. Je naait je tegenstander geen kaart aan, het is je collega. Echter Derksen zelf laat geen mogelijkheid onbenut om de concurrentie van Studio Voetbal en Rondo belachelijk te maken. Beetje hypocriet als je het mij vraagt.

10 februari 2020 om 22:11

Derksen heeft geen geweten en complimenteert alleen diegenen die hem naar de mond praten. Hij is een schande voor de journalistiek en het failliet van de ethiek in NL.

Gijpie slaat weer verschrikkelijk de plank mis en overdrijft weer in extreme mate wat Ten Hag precies zei en het punt dat hij duidelijk probeerde te maken. Maarja veel verstand zit er niet aan de tafel - is ook niet het per se het punt van de show-.

Hahah zeggen ze nu echt dat er bij Rondo geen weerwoord is?? Maar hoe zit het dan bij Inside? Alleen maar vrienden aan tafel met dezelfde mening en die is met toch waar. Denk je er anders over gaan we heel hard lachen en zitten de heren er naast dan is het komedie. Vd Gijp heeft zich nooit aangepast en was zo lui als wat en Derksen heeft nog nooit op een bepaald niveau gespeeld maar weten wel dat je je niet hoeft aan te passen en te wennen. Nee joh.

10 februari 2020 om 21:44

@thamikeje kan van het programma vinden wat je wilt. Iedereen zijn mening. Maar kijkend naar Ten Hag.....die man praat toch voornamelijk onzin? Na Ajax Sparta heb ik je nog uitgelegd waarom ook ik dat vind en ook begrijp dat ze hem zo nu en dan imiteren. Het gaat gewoon nergens over meestal wat hij zegt. Vooral als Ajax slecht speelt.

10 februari 2020 om 22:12

@Hansje ik ben ook geen fan van TH zijn communicatie maar dat wil niet zeggen dat hij altijd onzin praat. Maar mijn comment ging nu voornamelijk op de kritiek van de heren bij VI dat er bij Rondo geen tegengeluid was terwijl ze zelf nog nooit tegengeluid hebben laat staan gasten aan tafel met een andere
mening.

Heerlijk die nuchtere blik van vd Gijp, en de anekdotes over zijn periode bij het nl elftal. Natuurlijk zwaar aangedikt maar dat is zijn rol.

Tja ik ben het roerend met de heren eens. Ik geef dit ook al langer hier aan. De man draait om de problemen heen en benoemt ze niet. Praat met onzinnige uitspraken dingen recht die krom zijn. Neem bijvoorbeeld zijn persconferentie na Ajax Sparta. Complete onzin kraamt hij uit.

10 februari 2020 om 21:52

Boeiend is voor de buhne.. hij eist juist super veel van zijn spelers maar goed jij verwacht zeker een seizoen als vorig jaar elk jaar ofzo, die man presteert naar behoren en elke trainer kraamt onzin uit jurgen klopp ook, guardiola ook, zidane idem dito🙃

10 februari 2020 om 22:02

Maar dan is er toch niets mis mee dat ik zeg dat hij onzin praat? Staat los van zijn capaciteiten. Daar hoor je me niet over. Dat hij door mislukte aankopen een stuk minder kwaliteit heeft dan vorig jaar, kan je hem niet aanrekenen ondanks dat je het niet altijd met zijn opstelling eens bent

11 februari 2020 om 14:08

Welke trainer er ook zit. Jij bent het zelden eens met een trainer en zijn opstellingen. Hansje lijkt altijd alls beter te weten maar een opstelling geven hoe het beter zou zijn dat doe je dan weer niet. Tja... zulke mensen heb je echt niks aan. Een beetje roeptoeteren om het roeptoeteren

10 februari 2020 om 21:58

Klopt helemaal. Ten Hag speelt een toptrainer, maar is dat nog niet bepaald. Ook ik, als Ajax supporter, geef van der Gijp groot gelijk. Heb ook even Rondo gekeken, en werd moe van die onzinnige dooddoeners. Ten Hag moet gewoon presteren met Ajax, in plaats mopperen over ditjes en datjes. Zorg er eerst maar eens voor dat de spelers fit zijn, in plaats van te zwaar belast en blessuregevoelig. Dat is zijn taak. En kampioen worden. Wordt nog moeilijk genoeg.

10 februari 2020 om 22:08

Ja het is gewoon Crazy! It ain’t over till it’s over. Maar wat je zegt, het gaat nog een zware klus worden de titel te prolongeren. Ik vrees ook het tweeluik met Getafe

11 februari 2020 om 14:14

Wat is er grappig aan het woord crazy? Hoeveel mensen gebruiken dat wel niet dagelijks? Maar omdat het uit de mond van een tukker komt dan kan het niet. Hansje je bent best laag om de vi anekdotes hier te verspreiden en Ten Hag belachelijk te maken. Verzin zelf is wat. Het is 1 van de beste trainers die Ajax ooit gehad heeft maar dat zal jij wel niet zien.

Ze luisteren ook niet echt goed wat ten Hag zegt over het overvolle programma. Ten Hag zegt dat zijn spelers geen vakantie krijgen door interlands en voorronde C, de voorronde CL is zeer belangrijk voor Ajax. Hier kunnen ze bijna geen speler rust voor gunnen. Hij heeft het niet over nu 2x in de week voetballen.

Hahah dit is gewoon zuigen.. 2 heren die TH en vdSar en Overmars belachelijk hebben gemaakt.. TH gunnen ze gewoon niks omdat ze ongelijk hebben in hoe hij zou presteren in Amsterdam als Tukker..

Verrassend de jongens van Veronica Inside, tegenwoordig moet alles een nieuwswaarde zijn. Ik heb de uitzending van Rondo gezien, gewoon een verademing om naar te kijken. Houd je er niet van dan kijk je niet. Maar ook Veronica Inside moet scoren in de kijkcijfers.

11 februari 2020 om 14:17

Rondo is 10 keer beter want dat gaat tenminste over voetbal. Vi misschien 20 minuutjes en de rest gaat het erover wat ze allemaal op tv hebben gezien. Het is gewoon een beetje vi draait door tegenwoordig. Als je wil lachen en alles niet serieus neemt is vi wel grappig. Al moet ik zeggen bij rondo dat ik van die Van Gelder ook niet echt blij wordt.

Ten Hag maakt het allemaal groter en meer ingewikkeld dan het is. Het gewoon voetbal, geen rocket science.. En maar lullen en lullen en interessant doen. Of je nou bij Emmen, Cambuur of Ajax speelt: het is gewoon 11 tegen 11 en je moet er minimaal 1 meer maken dan je tegenstander. That's it.

Ze snappen bij Veronica inside nog niet dat het voetbal ooit is uitgevonden in Amsterdam.....

Ben het niet vaak eens met dat opportunistisch gedoetje van Veronica Inside, maar soms ziet men ook daar het licht.Ze hebben in alles gelijk wat die wannabe kabouter Piggelmee betreft.En de kwaliteiten van Ten Hag als coach zijn uiterst mager. De verliespunten van de laatste tijd zijn voornamelijk te danken aan zijn falend wisselbeleid en het aanrommelen op de middenveld posities.De gemiddelde eredivisie trainer zou met dit Ajax een punt of 10 los staan van AZ. Ben er eigenlijk wel blij mee. Laat hem maar aanblijven in Mokum.

Zulke gekke dingen zei Ten Hag niet Het enigste wat Ten Hag wel vaak zegt en me een beetje irriteert is steeds van: He he.maar verder was het heel realistisch allemaal van Ten Hag gisteren bij Rondo en je kan niet van iedere speler verwachten dat hij meteen het niveau aankan.

Allemaal selectieve verontwaardiging, Ajax (de trainer in dit geval) afzeiken levert bij iedereen die een hekel heeft aan Ajax heeft weer sympathie op. Maandenlang was het psv /van bommel, de jong.
Wie deze heren serieus neemt en die onzin voor waarheid aanneemt snapt tv maken niet.

Als ik dit weer zo leest ben ik blij dat ik vi niet meer kijk. En een heleboel mensen zijn afgehaakt bij dit programma. Ze proberen zoveel mogelijk mensen belachelijk te maken maar zetten zichzelf tegenwoordig voorschut. Dat John de mol dit programma nog op de buis houdt

Er is 1 ding waar ik van der gijp wel gelijk in geef. Het is echt onzin dat Marin, Alvarez moeten wennen aan het ‘Ajax systeem’. Deze spelers halen gewoon hun niveau niet en daar mag je wat van vinden...

11 februari 2020 om 09:02

Over Alvarez kan ik moeilijk oordelen, maar Marin speelde bij Standard Luik in Belgie echt heel anders dan bij Ajax. Daarom heeft Marin nu moeite met de snelheid van het spel en het spel in de kleine ruimte. Dat was hij bij Standard namelijk niet gewend. Die spelen een compleet ander spelletje.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren