Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Erik ten Hag verdedigt miskoop Ajax: ‘Zei je dat ook toen hij kwam, Jack?’

Laatste update:

Het verbaast Willem Vissers dat er betrekkelijk weinig ophef is over de vermeende miskopen die Ajax recentelijk heeft gedaan. De journalist van de Volkskrant gaat zondagavond bij het televisieprogramma Rondo van Ziggo Sport in discussie met trainer Erik ten Hag van de Amsterdammers en wijst onder meer op de matige prestaties van Edson Álvarez en Razvan Marin tot dusver.

"Jullie hebben ongeveer dertig miljoen euro (in feite circa 27,5 miljoen euro, red.) uitgegeven aan twee spelers: Álvarez en Marin. Die twee spelen eigenlijk helemaal niet", merkt Vissers op. Ten Hag moet enigszins lachen om de opmerking van de journalist. "Dat is mooi hè. Als je jeugd opstelt, dan moeten de aankopen spelen. En als de aankopen spelen, dan moet de jeugd vaker spelen. We hebben een selectie en de spelers zijn goed. Uiteindelijk moet je geduld hebben",, aldus de Ajax-trainer, die recentelijk jeugdexponenten als Carel Eiting en Ryan Gravenberch op het middenveld de voorkeur gaf boven Álvarez en Marin.

"Bij elke club in de wereld zou het zo zijn dat als je zoveel geld hebt uitgegeven aan spelers die niet spelen, dat dat grote ophef zou veroorzaken", reageert Vissers, die onder meer wijst op het aantrekken van Marcos Senesi door Feyenoord, afgelopen zomer voor ongeveer zeven miljoen euro. De Argentijnse verdediger beleefde na zijn komst van San Lorenzo een moeizaam begin in Rotterdam en dat kwam de clubleiding van Feyenoord vervolgens op bakken met kritiek te staan. Het verbaast Visser dat de technische leiding van Ajax als het ware buiten schot blijft, nu onder anderen Álvarez en Marin teleurstellen. "Het is wel opmerkelijk rustig. Niemand heeft het bijvoorbeeld meer over Lisandro Magallán, maar hij heeft gewoon tien miljoen gekost", zegt Vissers.

Tafelheer Jack van Gelder kan zich wat betreft Magallán vinden in de woorden van Vissers. De verdediger werd ongeveer een jaar geleden voor negen miljoen euro door Ajax opgepikt bij Boca Juniors, maar is inmiddels op huurbasis alweer vertrokken naar Deportivo Alavés. De kans dat Ajax alsnog plezier zal hebben aan Magallán, lijkt dan ook klein. "Van Magallán begrijp ik überhaupt niet dat hij gekocht is. Wij kijken weleens op Wyscout en dat soort systemen: toen ik de beelden van Magallán bekeek begreep ik totáál niet waarom dat ooit een speler was voor Ajax. Hij speelde iedere bal naar de verkeerde kleur", aldus Van Gelder.

"Zei je dat ook toen hij kwam, Jack?", vraagt Ten Hag zich hardop af. Van Gelder garandeert de oefenmeester dat hij al vóór de komst van Magallán naar Amsterdam weinig vertrouwen had in de Argentijnse verdediger. Toch verdedigt Ten Hag de miskoop van Ajax. "Ik weet gewoon: vijftig procent van de aankopen mislukt, bij elke club in de wereld. Als er een paar slagen, dan moet je de handen gewoon vouwen. Zo zit het gewoon in elkaar. Het is niet zo makkelijk om een speler te halen, soms heb je voltreffer." De Ajax-trainer wijst in dat kader bijvoorbeeld op Lisandro Martínez. "Hij doet het buitengewoon goed. Ik geloof in alle spelers in de selectie, maar zeker bij Ajax moet je spelers de tijd geven om te wennen aan de filosofie, want het gaat toch om een hele specifieke speelstijl", besluit Ten Hag.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

wat een vermoeiende man soms die Ten Hag. wat maakt het nou uit wanneer Jack Van Gelder dat zei? alsof hij de scout is van Ajax die deze speler heeft gehaald. hij constateert hier terecht dat Magallan een miskoop is waarvan mensen van tevoren al zeiden dat het niet veel soeps was en dan wil Ten Hag er weer een onnodige discussie van maken. deze man is echt totaal niet bestand tegen een beetje kritiek, zelfs als die kritiek volledig terecht is

9 februari 2020 om 21:20

Hij zegt letterlijk: "ik weet gewoon: 50 procent van de aankopen mislukt, bij elke club in de wereld. Als er een paar slagen, dan moet je de handen gewoon vouwen. Zo zit het gewoon in elkaar. Het is niet zo makkelijk om een speler te halen, soms heb je voltreffer."hiermee lijkt hij toch echt te insinueren dat Magallan een miskoop is, maar het ingecalculeerd is dat er soms miskopen bij zit. De manier hoe van Gelder vandaag aan tafel zat was in en in triest.

9 februari 2020 om 21:23

ik doelde op deze onnodige opmerking: "zei je dat ook toen hij kwam, Jack?", vraagt Ten Hag zich hardop af. Van Gelder garandeert de oefenmeester dat hij al voor de komst van Magallan naar Amsterdam weinig vertrouwen had in de Argentijnse verdediger.dat 50 procent van de aankopen mislukt is ook geen bewezen feit want bv een Liverpool heeft onder Klopp toch voornamelijk voltreffers gehaald die bijna allemaal van waarde zijn voor de club

9 februari 2020 om 21:34

Verschil is dat Liverpool ongeveer vier keer zo veel neerlegt voor transfers dan Ajax. Dat zijn over het algemeen spelers die fantastisch waren in een grote competitie op het moment van transfer. Rare vergelijking, dan kan je beter naar een Sevilla, Lyon, Leverkusen of iets dergelijks gaan voor een vergelijking en dan kom je op hetzelfde aantal uit.overigens heeft Liverpool daarnaast het voordeel Europese top te zijn, dus zij hoeven niet zoveel spelers te kopen, zij geven gigantisch veel uit voor een paar spelers en dan is het niet gek dat deze slagen.

9 februari 2020 om 21:36

@yamiown dat kan maar Ten Hag zegt hier toch explicitiet "bij elke club ter wereld" mislukt 50 procent van de aankopen en daar hoort een club als Liverpool dus ook bij

9 februari 2020 om 21:42

Nou geweldig Japie, je hebt de uitzondering op de regel gevonden. En tegenover dat Liverpool met een 100% slagingspercentage, staat ook weer bijvoorbeeld een Barcelona met een slagingspercentage van lager dan 50% de laatste jaren. En zo trekt alles weer naar de 50% toe.

9 februari 2020 om 21:42

Jij bent vast gezellig op feestjes.alles letterlijk nemen, komop zeg.vooruit ik zal happen, miskopen van Liverpool van de afgelopen vijf jaar:bogdan, Awoniyi, Grujk, Manninger, Karius, Solanke, Gallacher, Adrian, Lonergan.allemaal spelers die transfervrij of voor een miniem bedrag kwamen, desondanks wel transfers.

9 februari 2020 om 21:43

@Japie, of het precies 50% is weet ik niet maar hij bedoelt hier natuurlijk niet dat dat elk seizoen zo is. Als je niet over een langere periode kijkt dan kijk je alleen naar een succesvolle of juist niet succesvolle periode en neem je dus niet de uitschieters mee. Die uitspraak van Ten Hag jegens Van Gelder moet je niet letterlijk nemen. Het is bedoeld om z’n punt in te leiden, namelijk dat 50% niet slaagt. Ik snap niet dat je dat niet snapt eerlijk gezegd.

9 februari 2020 om 21:52

en wat is dit voor opmerking dan?"zei je dat ook toen hij kwam, Jack?"

9 februari 2020 om 21:56

Omdat Jack van Gelder een opportunist is? Toen Magallan kwam liet hij niets horen, pas toen hij een aantal slechte wedstrijden achter de rug had, gebeurde dat. Goedkoop scoren en een terechte opmerking in mijn ogen.mediageile Jack van Gelder probeert alles om zijn falende voetbalprogramma te redden en doet zijn best om de clowns van Veronica na te bootsen.

9 februari 2020 om 21:58

Het is blijkbaar moeilijk aan je verstand te krijgen dat het een (terechte) wedervraag is om z’n punt in te leiden. Hij vroeg het ook totaal niet op een denigrerende manier. Als je de context volledig weg laat, zoals jij hier doet, dan doe je waarheid toch echt geweld aan.

9 februari 2020 om 21:59

Nou misschien omdat niemand van tevoren zeker kan weten of een transfer dus goed uit pakt, vandaar dat die 50% ook van belang is. De ene keer pakt een transfer goed uit, en de andere keer niet. En dat iedereen achteraf makkelijk kan praten. Dus is het zeker van belang om te weten of jack nu even goedkoop scoort met de kennis van nu, of dat hij toen ook al gokte op een miskoop, zoals zovelen bijvoorbeeld bij promes deden.

9 februari 2020 om 22:00

@yamiown ik vind dat onzin. Van Gelder stelt terecht een kritische vraag en bij VI hebben ze ook af en toe een punt maar het lijkt wel alsof er geen enkele kritiek meer op Ten Hag of Ajax mag zijn omdat ze een keer incidenteel succes hebben behaald in de CL

9 februari 2020 om 22:08

Het gaat niet om de vraag, maar de manier waarop deze gesteld wordt. Even laten zien dat hij het allemaal beter weet. De vraag is inderdaad wel terecht, maar stel dan de vraag centraal en niet je arrogantie.

9 februari 2020 om 22:08

@luctemmi Liverpool zal heus niet de enige uitzondering zijn

9 februari 2020 om 22:09

@yamiown wat is er arrogant aan om te stellen dat je niet snapt dat een speler destijds werd gehaald en dan te willen weten wat de beweegredenen waren van Ajax om deze speler te halen? als ik hier een iemand arrogant vind doen met deze opmerking is het Ten Hag wel

9 februari 2020 om 22:52

Ik begrijp de reactie van ten Hag wel degelijk. Het is een verwijzing naar het makkelijk achteraf oordelen. Overiens mislukken aankopen ook vaak door het oordeel van de trainer en dat zal bij ten Hag niet anders zijn.
Ajax kan er vast wat aan verbeteren, het is voor de spelers in kwestie een vervelende ervaring; maar voor de fans, gezien de resultaten van Ajax ... tzalwel!

9 februari 2020 om 23:00

@jannijhof maar wat is achteraf makkelijk oordelen? de scouting van Ajax is verantwoordelijk voor de aankopen, niet Van Gelder. als er dan wat kritiek is op bepaalde miskopen hoef je daar toch niet helemaal tegen in te gaan? leg gewoon uit waarom ze gehaald zijn en waarom ze uiteindelijk niet geslaagd zijn want je communiceert naar je achterban. je zit daar niet om een strijdje met Van Gelder uit te vechten maar om je supporters te informeren

9 februari 2020 om 23:15

Omdat het gewoon irritant is als iemand achteraf gaat praten alsof hij een echte kenner is en al heeft voorspeld dat iemand een miskoop zou worden. Je kan er maar 11 opstellen en er zijn meerdere redenen waarom spelers niet slagen. Sommige spelers, met name van buitenaf hebben meer aanpassingstijd nodig en dan kan het zo zijn dat eigen jeugdspelers zich ook sneller ontwikkelen dan verwacht. Het is toch niet zo moeilijk om dat te constateren? Bovendien worden spelers heus niet alleen maar gehaald voor de basis. Zie Ajax nu met de blessures. Van tevoren kan je ook niet voorspellen of iemand zwaar geblesseerd raakt. Als dat gebeurd krijg je weer het gezeur waarom is er geen ervaren iemand aangetrokken? Ajax zit nu eenmaal in de positie dat ze een extra brede selectie kunnen samenstellen met ook dure aankopen op de bank ja. Is niets mis mee. Bij Neres heeft het bijvoorbeeld ook een tijdje geduurd voordat hij echt zijn draai heeft gevonden.

9 februari 2020 om 23:23

@elmatador27 heel Argentinie lachte zich rot toen Ajax Magallan haalde dus de scepsis hier was ook al groot voordat hij gehaald werd. dan mag je toch als journalist vragen wat de beweegredenen waren voor Ajax om hem toch te halen voor 9 miljoen? ik vind dat niet meer dan een logische vraag die je gewoon op een normale manier kan beantwoorden

10 februari 2020 om 12:34

Uiteindelijk dus dit hele boekwerk aan berichten, om aan te geven dat ten Hag een vermoeiende man is vanwege 1 zinnetje uit een heel gesprek. Ik weet niet hoor, maar ik vind het nogal overdreven om er zo'n punt van te maken. Misschien was dit bij Magallan inderdaad niet super handig om te vragen aan Jack maar ik snap wel waar het vandaan komt. Mensen praten namelijk achteraf altijd zo over miskopen. Bijvoorbeeld bij Marin en Alvarez had niemand van te voren dat gevoel, maar achteraf zegt iedereen dat het belachelijk is dat Ajax er zoveel aan uitgaf. Bij Alvarez heb ik overigens niet het idee dat we hem al moeten afschrijven. Maar goed, je hebt gelijk dat Magallan hierin van te voren al veel vraagtekens opriep, maar is Ten Hag dan direct een vermoeiende man? Daarnaast is het sowieso heel lastig om erover te praten, omdat hij nog steeds eigendom is van Ajax.

9 februari 2020 om 21:20

Vind het ook wat bijzonder. Hij maakt een constatering en wil daar reactie op, waarna er wordt gepareerd met: "ja maar dat had je niet eerder geconstateerd hè." Ik vind Erik een topcoach maar soms moet hij even wat kritiek kunnen relativeren.

9 februari 2020 om 21:39

Oke knap dat je dat bij Magallan zag, maar Promes was ook een miskoop volgens 99% van de kenners voordat hij nog maar een bal geraakt had....

9 februari 2020 om 21:47

@japie nou nou nou wat word ik al tijden moe van het commentaar van ten hag. En dan vinden mensen nog vreemd dat deze man steeds meer na gedaan wordt. Wat een lulkoek verkoopt hij keer op keer. Geef gewoon toe dat er te veel mis gaat bij de aankoop van spelers bij Ajax en draai niet steeds weer om alles heen

9 februari 2020 om 21:59

@ Japie. Dat maakt wel degelijk uit Japie en dat weet jij ook wel. Grijp nou niet elke gelegenheid aan om ten Hag onderuit te halen. Zelfs als ten Hag gelijk heeft. Alles wat ten Hag zegt klopt gewoon. Ik zal je ook uitleggen wat het uitmaakt wat Jack zegt: Jack is een presentator van een goed bekeken sport/voetbal programma. Alles wat hij zegt of stelt over Ajax en ten Hag draagt bij aan het beeld dat wordt neergezet van Ajax en ten Hag. Hij maakt opinie. Over ten Hag. Dan mag ten Hag daar toch zeker wel op reageren? Hij stelt dat de helft van de miskopen mislukt. Dat klopt toch? En daar valt Magallan onder. Niks mis mee toch? Of moet bij Ajax minimaal 90 % van de aankopen slagen? En mag ten Hag geen fouten maken. Hij geeft ze gewoon ruiterlijk toe als je goed naar hem luistert, maar die opgeblazen ego's Derksen, Gijp en Driessen schreeuwen dat hij nooit toegeeft. En jij gelooft dat ook. Ik heb Advocaat nooit een fout horen toegeven en die VI engerds complimenteren hem wekelijks. Dat Advocaat nooit toegeeft hoor ik ook nooit van jou.

9 februari 2020 om 22:22

@okan61 ik hoor een Advocaat en een Van Bommel eerder toch een stuk minder strijden met de media dan Ten Hag om elk beetje kritiek. verder vind ik die opinie beinvloeding helemaal niet van toepassing in dit verhaal want Van Gelder stelt gewoon een hele normale en terecht vraag

10 februari 2020 om 03:18

@Japie. Ten Hag strijdt nooit met de media. Dat maken ze bij VI ervan. En soms ook bij Studio Voetbal. Wat ten Hag doet is de dingen voor en na wedstrijden uitleggen. En als desbetreffende reporter het niet snapt, stelt hij overbodige en onterechte vragen (of reacties) aan ten Hag waar die eerst om lacht en daarna kribbig om doet. En dat is begrijpelijk omdat hij het al heeft uitgelegd maar de reporter het niet snapt. En nu dingen zegt die totaal nergens op slaan. Dan zou iedereen zo reageren als ten Hag. Van Gelder stelt geen normale vraag omdat achteraf iedereen wel ziet dat het er bij Magallan niet uitkwam en ten Hag verklaart dat de helft van de transfers mislukken. Jij vindt direct dat dat strijden met de media is wat natuurlijk onzin is. Want ten Hag legt uit, hij strijdt niet. Jij hebt wat dit betreft een blinde vlek omtrent ten Hag gezien het feit je alle acties van Advocaat en zelfs v. Bommel met de media als normaal beschouwd, terwijl zij het pas echt bont met de media hebben gemaakt.

10 februari 2020 om 09:47

@japie_krekel Advocaat niet strijden met de media? EK in Portugal vergeten? Onlangs nog de tirade van Advocaat over de zogenoemde vrienden van Feyenoord vergeten?

10 februari 2020 om 11:09

@Speedy. Juist, die tirade herinner ik me nog wel. Ook hoe dwars en stug Advocaat reageerde op persconferenties en voor de microfoon op alle vragen over zijn reactie op de VAR. Maar omdat Advocaat onze troetel-trainer is reageert de hele media en publiek als Japie heel positief. En als ten Hag dit doet wordt hij afgebrand. Het stuit dan ook tegen de borst van mensen als Japie om dit ruiterlijk toe te geven. Hij kan zo aanschuiven aan tafel bij VI, hahaha. Kom op Japie, van jou ben ik beter gewend.

10 februari 2020 om 12:01

@okan61 ik vind het hele normale en terechte vragen van Jack Van Gelder. als Advocaat hetzelfde doet als er normale vragen worden gesteld dan moet hij ook normaal gaan doen want dat strijden is nergens voor nodig. veel trainers zien elk beetje kritiek als een persoonlijke aanval en dat gaat nergens over. toen Ten Hag het goed deed in de CL kreeg hij van bijna heel Nederland alle lof toe gezwaaid en nam hij die maar al te graag in ontvangst maar als je dan een periode minder presteert moet je de kritiek ook kunnen begrijpen. hetzelfde geld ook voor een Advocaat. als het straks bij Feyenoord minder gaat dan moet hij ook gewoon de kritiek accepteren want dat hoort bij je vak. je word dik betaald om prestaties te leveren en als die dan tegen vallen dan is het logisch dat er kritiek komt vanuit de media

10 februari 2020 om 18:09

@Japie. Precies. Alle trainers moeten terechte kritiek kunnen hebben. En dat kunnen ze ook echt wel, dat is het punt niet. Het punt is dat de media en het publiek de ene trainer op dit punt anders beoordeeld dan de andere trainer. Men meet met 2 maten. Advocaat bijv. HEEFT zich misdragen tegenover de media. Hij lag compleet dwars met die VAR discussie. Nam geen enkele kritiek aan. Hetzelfde tijdens het onderwerp vrienden van Feyenoord. Daarover zegt niemand dat Advocaat niet tegen kritiek kan, terwijl hij dat wel heeft bewezen. Dat komt omdat hij goede vrienden is met de cast van VI. En niemand v/d media durft tegen die engerds van VI in te gaan. En die hemelen Advocaat op, en branden ten Hag af. Al vanaf het eerste moment. Terwijl ten Hag argumenten aandraagt. Altijd. Ten Hag neemt zichzelf erg serieus en heeft weinig zelfspot. En dat mag. Dat heeft niets te maken met zijn werk. Dat komt omdat hij constant belachelijk wordt gemaakt met zijn accent, kale kop, Tukker zijn etc. Dan snap je dat toch wel. Iedereen zou zo reageren. Meet gewoon niet met 2 maten omdat de ene trainer je maatje is en je de ander niet zo mag. Dat is het punt.

9 februari 2020 om 22:20

Ben blij dat PSV niet zo'n onverstaanbare Tukker als nieuwe coach aantrekt. Want die kogel is nu door de kerk sinds eergisteren.Gelukkig is het ook geen overjarige Nederlander die zichzelf heeft aangeboden zoals een Van Gaal en Advocaat (ja ook Dickie liegt tegen de media als het hem te pas komt).Geef wat meer bijzonderheden in een specifiek PSV topic.Edit:Bij Studio Voetbal weten ze ook nog niets en Gerbrands legt een dikke mist over de nieuwe coach.Ook die veelgeprezen Elfrink van het ED weet nog niets zoals gewoonlijk.Edit2:Haha die van der Vaart... die heeft echt een glazen bol.Krijgt van mij een dikke 10!!!

10 februari 2020 om 18:16

@Apolytos. Inderdaad, gelukkig heeft PSV geen onverstaanbare trainer. Want dan......ja dan win je wedstrijden. Is dat het criteria? Ongelooflijk! Dit komt allemaal door die valse Derksen en co. aan tafel van VI. Wat maakt het uit of de trainer met een accent praat of niet? Je begrijpt hem toch? En hij snapt het voetbal spelletje toch? Hij maakt je samen met de selectie toch kampioen, of niet? Liever een trainer die je haast niet verstaat en die je kampioen maakt, dan Faber of v. Bommel die je goed verstaat maar waarmee je afzakt tot de middenmoot. Of denkt u daar anders over? Hopelijk denken ze daar bij PSV anders over. Man man man

10 februari 2020 om 18:44

Je snapt er niet veel van.Het gaat om zijn presentatie die zwaar onder de maat is en dat armzalige fobisch gedrag wanneer een kritische vraag wordt gesteld.Geen uithangbord voor een club die zo graag bij de Europese top wil horen. Eerder een clown.

9 februari 2020 om 22:21

Ik ervaar dat toch echt anders...hij was scherp, open..deed mee aan tafel echt een too optreden.Alleen het geschreeuw van Jack viel mij op.

10 februari 2020 om 19:22

Heb je wel gekeken naar de uitzending Japie, je reageert nu enkel op een citaatje van VZ, om de lezer te lokken.Je begrijpt toch zelf ook dat een trainer van een club zich nooit negatief zal uitlaten over transfers. Dat doet niemand. Maar jij vindt het weer nodig om gelijk de conclusie te trekken: Ja hij kan niet tegen kritiek. Welke trainer wel? advocaat? Haha schei toch uit man.Geen enkele trainer hoeft te luisteren naar de media. Daarvoor zijn ze niet aangesteld.

Normaal vind ik Ten Hag echt kinderachtig met zijn reacties, maar vanavond pakte hij het goed op in mijn ogen. Alvarez, Magallan en Marin zijn dure transfers en stellen teleur, maar zeker Marin en Alvarez hebben ook al wat leuke dingen laten zien.daarnaast, zoals Ten Hag al aangeeft, ga je die drie transfers gewoon ongedaan maken met de verkoop van Martínez over anderhalf jaar zo ziet het er nu naar uit. Ajax kan het zich veroorloven dit soort missers te maken.enige waar je je zorgen over moet maken is het feit of spelers nog wel willen komen. Bij Ajax ligt de lat hoog en ik denk dat de volgende Marin in België misschien toch wel twee keer nadenkt als Ajax langskomt, vanuit voetbal oogpunt. Misschien kan zo'n speler dan beter naar subtop Frankrijk, waar het verwachtingspatroon misschien lager is.

9 februari 2020 om 21:52

@yamiown Nou heb je nog voor de geest hoe Martinez tot zijn recht komt als CV? Ik doel op groningen uit. Dat was echt niet best. Dat is ook nog maar even afwachten wat dat gaat opleveren

9 februari 2020 om 21:54

Op het moment dat Blind speelt, schuift hij weer een plek naar voren ga ik vanuit. Overigens vind ik hem niet echt heel slecht, maar hij stond vaak naast onzeker (veltman) of te jonge (schuurs) spelers. Hij is niet de speler die de verdediging hoort aan te sturen.

9 februari 2020 om 22:02

Maar laat verdedigend ook zelf regelmatig steken vallen. Daarom ben ik nog niet zo overtuigd of hij zoveel gaat opbrengen. Elke speler maakt wel foutjes. Maar oogt af en toe zoals tegen groningen ook niet solide.als psv-fan weet je ook vast nog wel dat hij bij de 1-1 in Eindhoven ook even de fout in ging

9 februari 2020 om 23:18

Ja en tegen PSV was hij samen met Dest de beste op het veld. Iedereen speelt wel eens een dramatische wedstrijd. Martinez speelt uitstekend en is wellicht de beste aankoop van het seizoen net zoals Tagliafico dat destijds ook was.

Ben benieuwd waar ten Hag die 50% mislukkingkans vandaan haalt per transfer. Feit is dat het misschien weggegooid geld is voor een deel, maar kijk ook hoeveel er binnenkomt. Dan valt het relatief best mee.

9 februari 2020 om 21:26

Ik heb even vijf jaar als graadmeter genomen, had ook zes, acht, tien of 37 jaar kunnen pakken maar daar heb ik geen tijd en zin in. Dus bij deze;ajax in die tijd 23 spelers gehaald, leenspelers en transfervrije spelers tellen niet mee. Van dat aantal zijn er ongeveer 10 toptransfers en zo'n 9 zijn gefaald. De overige kan je kwalificeren onder twijfel of voor ongeveer zelfde bedrag doorverkocht (denk aan Wã¶ber). Hierbij heb ik gekeken naar prijs/kwaliteit van de speler. Edit voor duidelijkheid: Top: Promes, Martã­nez, Blind, Tadic, Tagliafico, Neres, Ziyech, Sanchez, F de Jong, Milik. Faal: Cassierra, Orejuela, S de Jong, Labyad, Bandã©. Magallan, Pieri, Marin, Alvarez

9 februari 2020 om 21:44

Mooi opgezocht. Ben benieuwd of dit voor langere tijd ook zo is en bij meerdere clubs. Bij mijn club, PSV, ligt dat aantal rond de 90%

9 februari 2020 om 21:52

Ik ben ook voor Psv, maar realistisch gezien kan je van de laatste vijf jaar enkel Angeliño, Dumfries, Guardado, Moreno, Pröpper en Lozano als echt goede transfers zien. Zeker de laatste jaren is het janken.dat gezegd hebbende heeft PSV over de laatste vijf jaar een transferbalans van +115 miljoen dus dat scheelt enigszins wel.

9 februari 2020 om 22:13

Ja, maar als je bedenkt dat er van die +115 mil nu niks goeds op het veld staat is het wel echt om te huilen. Het spel is niet om aan te zien. Hopelijk keert nog een beetje nu. Maar dat heeft Ajax echt beter voor elkaar. Na een aantal miskopen lossen ze het wel weer op, al hebben ze natuurlijk veel meer geld en bredere selectie.

Dat is ook zo , Bij iedere club heb je miskopen , dus ook bij Ajax. Het is toch mooi om te zien en te horen dat daar geen drama om gemaakt wordt bij Ajax , ze weten het te relativeren.
Wie weet kunnen ze die spelers nog voor een mooi bedrag verkopen en is ondertussen de jeugd klaar om hun plaats over te nemen.
Het belangrijkste voor Ajax is kampioen worden en zodoende de CL te halen.
Hopelijk halen ze voor volgend seizoen een paar toppers binnen ..

Martinez, Tagliafico, Sanchez, Milik waren gewoon topaankopen met goed scoutswerk. Dat Blind, Promes, Tadic en Ziyech geslaagd zijn is natuurlijk ook goed maar dat waren bekende spelers. Zet daar dan Magallan, Marin, die Colombiaanse rechtsback, die Deense back en Magallan en dan zie je dat de balans wel de goede kant op valt.

9 februari 2020 om 21:38

Owja Neres natuurlijk ook nog!

9 februari 2020 om 21:41

En je noemt Magallan 2 keer .

Ik snap idd niet na deze speler tig x bekeken te hebben , dat hij een contract kreeg . Nota bene hebben ze hem na de eerste poging nog gevolgd , en toch .....!

10 februari 2020 om 09:52

Ja en toch. Zo werkt het. Top verdediger kosten 75 mio of meer. Van alles eronder heb je geen zekerheid, het kan top worden of een stukje minder. Geeft je 7 mio uit, dan is het afwachten. Maar ja, koop er gewoon drie van 7 mio, hou de beste en verkoop de andere twee weer. Weinig verlies maar wel een Martinez erbij.

Goed optreden van ten Hag vandaag. Was erg duidelijk in mijn ogen, en liet zich niet de kaas van het brood eten. En wat hij zei over de aankopen vond ik eigenlijk wel typerend: ‘als je de aankopen laat spelen, komt er gezeur over de doorstroom van de jeugd en wanneer de jeugd doorstroomt, is er kritiek op de aankopen’. Als Ajax coach kan je eigenlijk nooit alles goed doen, ik ben enorm blij hoe ten Hag dit allemaal heeft gemanaged de afgelopen 18 maanden.

Ten Hag mag af en toe inderdaad wat beter met kritiek omgaan. Maar dat achteraf terecht wijzen over transfers is zo lekker makkelijk. Als het alleen een geval van goed scouten was zouden clubs als Ajax, United etc. alleen nog maar voltreffers hebben. Een speler kan door meerdere omstandigheden niet slagen, heeft niet zozeer met slecht scouting/aantrekbeleid te maken. Soms heb je een voltreffer en soms een miskoop, zolang je maar geen onverantwoord financieel risico loopt is er niks aan de hand.

Tenslotte is er éã©n detail wat bepalend is: Heeft de ploeg succes. De media zoekt continue stokken om mee te slaan. Dat is logisch want Ajax is nou eenmaal de grootste club in Nederland en de hoogste bomen vangen nou eenmaal de meeste wind op. Daar kan ik mee leven, maar wat mij al lang aan het storen is, is dat men net zo opportunistisch is als de gemiddelde fan. Ten Hag countert prima wat betreft Marin en Alvarez. Toen het duo speelde konden ze niks goed doen. Sterker nog, er werd continue gezeurd over de jonkies die een kans zouden moeten krijgen. Valentijn Driessen kon daar geen genoeg van krijgen. En nu? nu komt een collega van de Telegraaf zeurpiet en begint over de "miskopen" Alvarez en Marin. Serieus, misschien wacht iedereen tot dat het seizoen klaar is met dit geouwehoer? Dan kan men de balans opmaken. Tegen Senesi werd een complete hetze gevoed en kijk nu? De resultaten van Ajax zijn zo ver niet eens zo slecht, maar bepaalde journalisten kunnen niet ophouden met zeuren. Ajax is geen Feyenoord en andersom. De Amsterdammers hebben veel meer financiã«le mogelijkheden dan de Rotterdammers. Zo lang de resultaten van Ajax niet slecht zijn is Vissers aan het muggenziften.

Denk gewoon dat mensen moeten wennen dat Ajax de lat hoger heeft gelegd wat betreft aankopen.. Waar PSV 30 miljoen betaald voor Baumgartle en Bruma daar verwacht je dat het versterkingen zijn omdat dergelijke bedragen een enorm risico kunnen vormen als ze mislukken.. Bij Ajax is er 27 miljoen betaald om de selectie aan te vullen en niet als absolute versterking voor het 1e elftal. Dat kan op termijn, maar nu willen ze enkel redelijk gelijkwaardige spelers om niet 50% terug te vallen als iemand geblesseerd raakt. Willem Vissers zou dit ook moeten begrijpen... Ajax is financieel enorm gezond en omdat het verval in waarde niet dusdanig groot is en er nog rek in zit, kunnen ze het zich veroorloven om deze twee eventueel te verkopen met een acceptabel verlies verkopen mochten ze niet voldoen..

9 februari 2020 om 22:26

Toch ben ik dat niet helemaal met jou eens. Je kan onmogelijk zeggen dat spelers als Marin en Alvarez voor de breedte zijn gehaald. Het was zeker wel de bedoeling dat die spelers in de basis zouden komen. Dit zijn gewoon ook voor Ajax begrippen erg dure aankopen hoor!

9 februari 2020 om 23:28

Volgens mij willen ze bij Ajax een selectie die veelal gelijkwaardig is en durf niet te zeggen of het daadwerkelijk de bedoeling was dat ze als directe versterkingen zijn gehaald en dus toch tegenvallen. Daar kun je gelijk in hebben hoor. Zij hebben echter zo enorm veel geld gevangen dat ze het zich op dit moment kunnen veroorloven als deze 2 gebruikt worden in de breedte.. Als een Senesi bijvoorbeeld bij mijn cluppie zou mislukken is dat wel een redelijke ramp, maar bij Ajax zullen ze daar 'nog' niet van in paniek raken dat deze 2 niet vast in de basis staan.

10 februari 2020 om 09:55

Als Ajax vier spelers haalt voor de basis, dan moeten er ook vier spelers uit gespeeld worden. Ja Alvarez was gehaald om door te breken maar hij wist niet te winnen van Veltman. Martinex brak wel door. Marin wist niet te winnen van de eigen jeugd, maar promes brak wel door. Dus verkoop je Marin en Alvarez weer en hou de Promes en Martinez. Kost je echt niet zoveel geld hoor, het blijven relatief jonge internaationals dus makkelijk verkoopbaar.

10 februari 2020 om 01:50

Ik denk dat het verschil met PSV vooral zit in de waarde van de selectie. Altijd zijn er nog spelers als Van de Beek, Tagliafico, Onana, Tadic en Ziyech aanwezig die veel geld gaan opleveren. Bij PSV heeft niemand behalve Ihatteran - en op dat moment Bergwijn nog - een waarde die dit verlies kan opvangen. Het risico bij PSV is gewoon veel groter.

Wat een vreemde logica van Eth. De helft van alle aankopen van een club mislukt. Eigenlijk keurt hij daarmee zijn en Overmars’ falen goed. Laat ik het anders stellen: van alle transfers dient 70/80% min of meer te slagen. Vijftig procent slaat nergens op. Ja, toch wel: op het onvermogen van de inkoper(s)....

10 februari 2020 om 09:57

Welnee, geen enkele club haalt een 70 procent succes rate. Het heeft niets te maken met het onvermogen van de inkopers maar alles met jouw gebrek aan begrip voor de voetbal wereld en je gebruikelijke afkeer van Overmars. Kijk gewoon eens naar alle top clubs en hoeveel spelers daar een succes zijn en hoeveel het niet redden. Dan doet Ajax het echt uitstekend hoor.

Over Ten Hag valt heel veel te zeggen, maar zijn werk is tot nu toe gewoon uistekend. Spelers als Ziyech, De Ligt, Frenkie, Tagliafico en Onana hadden veel eerder bij Ajax weggekund naar mooie clubs. Ze bleven/blijven toch langer dan verwacht, dat hadden ze nooit gedaan als er niet met hem te werken valt.

Zijn speelstijl is bovendien heel duidelijk en attractief. EN heel belangrijk: hij durft het aan om de grote talenten voor de leeuwen te gooien, kijk naar Dest, Gravenberch en Traoré dit seizoen alleen al. Dat gaat Ajax een hoop transfergeld opleveren uiteindelijk. Tegelijkertijd is hij ook niet bang om grote aankopen gewoon ernaast te zetten als ze niet blijken te functioneren, dat is ook lef vind ik.

Ten Hag is alleen maar arroganter geworden bij Ajax. Een trainer die zijn eigen vak en kunde volledig overschat. Magallan in zijn eerste wedstrijd op Van Persie zetten was echt de top punt van zijn arrogantie. Dat was Puur interessantdoenerij. Het was ook niet heel respectvol naar Van Persie toe. Gelukkig kreeg hij toen een ouderwetse Hollandse oorwassing.

Hij heeft nog nooit een fout toegegeven.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren