Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Crisis bij Barcelona compleet na uitschakeling in Copa del Rey

Laatste update:

Niet Barcelona maar Athletic Club heeft zich donderdagavond voor de halve finale van de Copa del Rey geplaatst. Een strafschoppenreeks leek de enige manier om de twee teams uit balans te krijgen, maar een doelpunt van Iñaki Williams in de 92e minuut gaf de doorslag. Dat betekent dat Granada, Mirandés, Athletic en Real Sociedad de halve finalisten van het Spaanse bekertoernooi zijn. De aartsrivaal van Athletic zorgde enkele uren eerder voor een verrassing door Real Madrid met 3-4 uit te schakelen. Voor het eerst sinds 2002/03 zijn Atlético Madrid, Barcelona en Real Madrid er alle drie niet in geslaagd om de halve finale van het toernooi te bereiken.

De eerste helft in San Mamés leverde geen doelpunten op, maar de teams van Gaizka Garitano en Quique Setién zorgden ieder op hun manier voor een zeer aantrekkelijk schouwspel. Athletic speelde intens en verzorgd voetbal, en volgde duidelijk het strijdplan van Garitano. De Basken speelden in het beginsel intimiderend, hielden stand toen Barcelona middels balbezit de wedstrijd wilde opeisen en haalden adem door hoger druk te zetten op de momenten dat de Catalanen iets minder nauwkeurig in de passing waren.

De strijdlust ten spijt, het aantal kansen in de eerste 45 minuten was op een hand te tellen. Het team van Setién had moeite om gevaar te stichten, terwijl ook Athletic geen kansen kon creëeren maar het ook niet zwaar had. De meest gevaarlijke momenten vonden al in de eerste tien minuten plaats. Ansu Fati kreeg tot tweemaal toe de kans om voor de 0-1 te zorgen, beide keren na voorbereidend werk van Lionel Messi, maar Unai Simón hield zijn doel schoon. Een treffer van Iñaki Williams werd terecht wegens buitenspel afgekeurd.

Na een kwartier in de tweede helft had Setién voldoende gezien. De teams hielden elkaar in evenwicht, grote kansen bleven wederom uit en Frenkie de Jong kreeg zelfs een gele kaart voor een schwalbe in het strafschopgebied van de Basken. De trainer van Barcelona opteerde voor de entree van Antoine Griezmann, als vervanger van Fati. De Catalanen werden ietwat dreigender, maar echt overtuigend was het niet. Een volley van Griezmann ging hoog over en een valpartij van De Jong na een duel met Ander Capa werd niet met een strafschop bestraft.

In de laatste twintig minuten ging de wedstrijd op en neer, met mogelijkheden voor beide teams. Een schot van Griezmann was een makkelijke prooi voor Simón, een poging van Unai Núñez ging maar net over het doel van Marc-André ter Stegen en drie minuten voor het einde kwam Messi oog in oog met Simón niet tot scoren. Een dure misser, daar Williams in de extra tijd het duel alsnog in de reguliere speeltijd besliste. Na voorbereidend werk van Ibai Gómez zette de aanvaller zijn kruin tegen het leer en explodeerde het stadion van Athletic van vreugde.

Het is al weken rumoerig bij Barcelona, vooral nadat Messi deze week op Instagram uitviel tegen de technische leiding van de club. Technisch secretaris en oud-speler Éric Abidal had de spelersgroep de schuld gegeven van het plotselinge ontslag van Ernesto Valverde, vorige maand. Volgens Abidal waren veel spelers niet tevreden en was het duidelijk dat zij op de trainingen niet meer voluit werkten. De eliminatie in de Copa del Rey zal de sfeer er niet beter op maken. De Catalanen hebben in LaLiga drie punten minder dan koploper Real Madrid en spelen zondagavond het lastige uitduel met Real Betis. Over drie weken wacht de absolute topper tegen de aartsrivaal in het Santiago Bernabéu.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties


Bilbao mag echt die keeper dankbaar zijn, wat keepte die een wereldpartij zeg!!👌. Hij heeft zeker 3 doelpunten voorkomen met o.a. die kansen van messi en griezmann. Real en barcelona uitgeschakeld, wie had dat gedacht?!

6 februari 2020 om 22:57

Vond je barcalona echt beter dan? Eerste helft was voor Bilbao 2de voor barca.

6 februari 2020 om 23:05

Zeker wel, die ballen van messi en griezmann zitten normaal gesproken in het netje. En het was een wonder dat alba niet die bal klaarlegde voor messi want 9 van de 10 keer doet hij dat wel. Dat was ook erg kansrijk

6 februari 2020 om 23:13

Ja 2 kansen maar Bilbao had oom wel een aantal redelijke kansen zoals die bal die ter stegen in de benen van een tegenstander schiet is normaal ook een goal

6 februari 2020 om 22:58

Ik had dat wel gedacht, aangezien Real en Barça altijd een haat-liefde verhouding hebben. Ze kunnen niet met en zonder elkaar. Of allebei winnen of allebei verliezen! :P

Samen uit samen thuis haha. Na mijn real Madrid dus ook barca. Het zou geweldig zijn als die club uit die de secunda division de beker wint. Wat een avond.

Wat een ellende, er is niks veranderd. Misschien lag het wel niet aan Valverde. Frenkie speelde als een natte krant die niks durft en constant op de grond lag. Sergi Roberto idem dito, liefste jongetje van de klas die je niet kunt gebruiken tegen de slagers van Bilbao. In deze wedstrijd speel je toch in ieder geval met Vidal. Naja, het is nog steeds huilen met de pet op als supporter van deze prachtige club.

6 februari 2020 om 22:59

Ongelooflijk dat Fati plaats moest maken voor Griezmann ipv Roberto. Fati speelde een goede pot waar Roberto niks liet zien en meer veldopvulling was.

6 februari 2020 om 23:14

Pique en Busquets zijn te traag voor hedendaags voetbal. Hun tijd is gekomen. Door selecteren. Griezman, Coutinho en Griezman allemaal miskopen. Waarom haten alle Barca coaches Vidal terwijl hij van alle middenvelders het meeste scoort, vecht en oorlog creëert in de 16.

6 februari 2020 om 23:22

Goal van vandaag kwam toch niet door busquets of pique???? Vidal verdient het om basisspeler te zijn, ben ik met je eens

6 februari 2020 om 23:36

@hangover ik heb werkelijk geen idee van de constructies in de contracten van de spelers. Houd me daar weinig mee bezig

6 februari 2020 om 23:02

Het is gewoon een schande hoe Frenkie misbruikt wordt. Hij heeft de tweede helft zo ongeveer alleen maar in de spits rondgelopen als Barca aan de bal was. Waarom koop je een CVM als je hem als Cam/spits wilt gebruiken...

6 februari 2020 om 23:12

Tuurlijk lag het niet aan Valverde, als Barclelona Messi niet had gehad dit seizoen werden ze 6e oid, ze hebben een povere selectie en die geweldige trainer die ze gehaald hebben bakt er nog minder van dan Valverde, maar goed, dat zien die Barcelona fans hier niet denk ik. Barcelona heeft de laatste jaren gewoon verschrikkelijk slecht ingekocht. Ze hebben niet éã©n absolute topper gehaald de laatste jaren. Dembele, Countinho, Lenglet, Semedo, Umtiti, De Jong, Griezmann, Vidal en ga maar door, leuke spelers, maar niet de absolute top.

6 februari 2020 om 23:32

Deels eens. Op Griezman na, die vind ik wel echt goed, niet geweldig ingekocht. Als je echter kijkt naar Liverpool, daar worden de wereldtoppers ook niet gekocht. Die worden gecreëerd. Een coach kan dus ook wonderen doen. Het is dus een combinatie van. Selectie (Messi daargelaten) is niet top. Coach is niet top. Dan kan dit gebeuren

6 februari 2020 om 23:55

Maar Liverpool heeft ze ook de beste gemaakt vind je niet?

7 februari 2020 om 00:19

@lanjouwer,sorry maar Griezman is echt de meest rare aankoop gebleken van de afgelopen jaren, ondanks dat hij speelt voegt hij werkelijk waar helemaal niks toe aan dit Barcelona, hij loopt in dezeflde ruimtes als Messi dat doet, en daarnaast was het gewoon een cadeautje van Abidal aan Griezman om hem te halen, dit is al een jaar van ten voren afgesproken met elkaar, Abidal is frans, Griezman is frans 1+1=2.snap sowieso niet dat ze die 120 miljoen niet in Neymar of Lautaro Martinez hebben gestopt, we missen een spits en Suarez heeft al meerdere keren aangegven dat ze opzoek moesten gaan naar een nieuwe spits om hem uiteindelijk te vervangen, en dan kom je uit bij Griezman die alles is behalve een spits, hij scoort max 20x per seizoen, en in de top wedstrijden is die er ook nooit (nu zul je mij niet horen als die straks in de CL in de top wedstrrijden kwart finale halve finale, weet te beslissen )

Nu ben ik benieuwd naar de reacties van onze Barca fans eerder deze avond.persoonlijk vind ik het wel mooi, geen Copa naar Barca of Real dit jaar. Misschien wel een winnaar uit de Segunda!

6 februari 2020 om 23:09

Vorig jaar ging die ook niet naar barca of real. En naar real is die al een tijdje niet meer gegaan. Madrid maar 2x laatste 10 jaar, vergeef me als ik fout zit.

7 februari 2020 om 00:37

4x in de laatste 35 jaar, dus nee Real wint hem niet heel vaak.

6 februari 2020 om 23:14

Wanneer had Real het als laatst gewonnen? Je doet alsof het normaal was dat het naast Barca ook naar Real ging, terwijl dat de laatste jaren niet zo is. Ben het met je eens Mirandes zou toch te gek zijn haha!

Jammer echt jammer, Barcelona had meer verdiend. Messi gefaald voor de goal Griezmann gefaald voor de goal dat waren 200% kansen maar goed. Het is ook weer leuk dat het geen barca wordt of een real maar een klein club als mirandes gun ik het van harte tenminste ik gun het ze alle 4 laat dat duidelijk zijn.

6 februari 2020 om 22:59

Dat rakitic uberhaupt nog in het team wordt opgenomen is een schande. Dit kan setien je aanrekenen dat hij die gozer opstelt. En natuurlijk de gemiste kansen van messi en griezman.

6 februari 2020 om 23:04

Rakitic ben ik het zeker met je eens. Ik had dat allang al geroepen hij kan het niveau niet meer bij benen, oogt Zo traag gatver gewoon. Vergeet deze wedstrijd bro komt goed. Geloof me geloof me we gaan de champions league pakken, je gaat zien onthou mijn reactie

7 februari 2020 om 00:34

Hahahaha CL pakken, doe normaal!

Wat een geweldig bekertoernooi tot nu toe! Geen enkel team dat door is had dit waarschijnlijk verwacht! Zou gaaf zijn als het geen La Liga club wordt die de beker wint.

Heeft Messi ooit zovaak balverlies geleden als vandaag? Wil niet de boel opstoken maar wat speelde die vandaag slecht man

6 februari 2020 om 23:01

Speelde messi echt zo slecht??

6 februari 2020 om 23:02

Eerste helft met fatti was die nog goed. Begrijp niet waarom fatti eruit wordt gehaald. Zo een domme wissel

7 februari 2020 om 00:13

Hier hetzelfde vond hem uitstekend spelen wat ik gezien heb van hem, heb niet de hele wedstrijd kunnen zien, maar vond de wissel voor Griezman een beetje raar, had eerder Roberto eraf gehaald, maar dat zijn keuzes van een trainer, het pakte uiteindelijk niet helemaal goed uit maar we moeten ook niet te dramatisch doen over de Copa, het is een leuke prijs om te winnen en het is zeker jammer dat ze eruit liggen maar de situatie waarin Barcelona op dit moment verkeerd kun je beter uit de Copa vliegen dan uit de CL.

8 februari 2020 om 10:47

Er is totaal geen chemie tussen griezmann en messi en die is er wel met fatti.

6 februari 2020 om 23:10

Viel mij ook op, vooral in de passing zo omrustig en slordig, met name in de tweede helft. Leek ook op het laatst wat pijn te hebben.

6 februari 2020 om 23:18

Geen goed uitzicht voor ons. Dembele eruit suarez eruit pique eruit en de grote man zelf lijkt pijn te hebben.

6 februari 2020 om 23:40

28 keer, das wel vrij fors inderdaad ja voor zijn doen. Had wel waar een paar van die gekke dribbels waarbij je denkt "hoe kun jij in godsnaam die bal nog altijd aan je voet hebben..?"

6 februari 2020 om 23:58

Ja dat is Messi z’n kenmerk natuurlijk haha. Maar het viel me vandaag op hoevaak ze balverlies hadden ‘door’ Messi. 28 keer is wel veel maar aan de andere kant ook weer niet als je 90 minuten lang de bal naar je toe krijgt gespeeld is 28 nog weinig 😂.

Zag hem al aankomen nadat messi en griezman die twee enorme kansen er niet inschieten. Ik neem het setien kwalijk dat vidal niet speelde, en dat rakitic notabene nog voet op het veld mag zetten.

6 februari 2020 om 23:02

Gaan mensen weer zoals jij. Alleen wijzen wijzen naar de trainer. Hoe weet jij dat Vidal zeker 100% fit is omdat hij op de bank zit? Het is alleen omdat de goal gevallen was als Barcelona had gescoord had ik graag gezien wat je dan had gezegd. Misschien dacht hij ik laat hem wel voor de verlenging. Het is altijd hetzelfde liedje wijzen maar de trainer terwijl spelers als messi en Griezmann grote kansen hebben gemist en dan heb. Ik het niet eens over Ansu fati, want die jongen zou ik never nooit op dit moment iets kwalijk kunnen nemen al speelde hij wel heerlijk.

6 februari 2020 om 23:05

De gemisten kansen van messi en griezman heb ik toch genoemd? Ik ben rakitic met name enorm zat omdat hij constant iedere keer compleet door het ijs zakt. Ik vind dat setien hier dom heeft gewisseld. En dat mag ik zeggen of je dat leuk vind of niet .Fatti had hij niet mogen wisselen.

Simon wat een doelman, maar de La liga volgers weten dit allang. Barcelona heel zwak, sorry die Setien kickt volgens mij op balbezit en nergens anders? Messi moest die kans afmaken toen Arthur hem perfect voor de doelman zette. Deze nederlaag van Barcelona verlicht mijn pijn na de uitschakeling tegen Sociedad.

7 februari 2020 om 00:18

Barca speelde met name in de tweede helft redelijk goed hoor. Ik lees nu allerlei reacties dat Barca net zo slecht speelde als onder Valverde of nog minder zelfs maar verwacht iedereen dat je even deze ploeg met 0-3 opzij zet en 10 grote kansen creëert? Vergeet het maar. Barcelona domineerde de wedstrijd en heeft kansen gemist die er normaal in gaan. In zo een lastige uitwedstrijd tijdens zo een heet bekeravondje heeft Barcelona mij zeker niet teleurgesteld behoudens het resultaat. Vergeet niet dat ze zonder Suarez, Dembele en Arturo Vidal speelden. Laatstgenoemde had zeker mogen invallen maar misschien is hij nog niet helemaal fit.

7 februari 2020 om 00:55

Klinkt misschien lullig. maar volgens mij werd dat wel even verwacht eigenlijk. Ik heb zat reacties gelezen, dat setien de perfecte man was en dat barca eindelijk weer tiki taka ging spelen (en dus ploegen met 0-3 weg zou vagen etc.).

7 februari 2020 om 09:15

Haha dat is wel heel optimistisch binnen korte tijd. Bovendien, ook tijdens het Guardiola tijdperk wonnen we niet of nauwelijks van Athletic. Ik kan me niet herinneren dat we met tiki taka voetbal wel even 0-3 in San Mames wonnen. Altijd een 0-1, 0-0 of 1-1. Dan gaat het met de huidige selectie (zonder Suarez en Dembele) ook zeker niet gebeuren. Het is wel de bedoeling dat het voetbal van Barcelona nog verbeterd moet worden.

Hoe kun je jezelf nou een respectabele topclub noemen als je met Sergi Roberto als rechtsbuiten speelt en Frenkie de Jong je middenvelder is die constant in de spits moet opduiken en 75 minuten lang je diepste speler is. Neemt niet weg dat Barca met het matige spel alsnog de betere ploeg was en een paar keer had kunnen en ook moeten scoren. Wel leuk dat die strijd om de Copa nu helemaal open ligt. Zit daar nog een EL ticket aan vast o.i.d. zoals in de Eredivisie?

6 februari 2020 om 22:58

Barcalona had coutinho eigelijk in de winter terug moeten halen zeker met alle blessures.

6 februari 2020 om 23:01

Dat kan toch helemaal niet, is gehuurd met optie tot koop

6 februari 2020 om 23:15

Ja maar je kan hem altijd terug halen optie hoeft altijd te worden gedaan he

6 februari 2020 om 23:18

Mag je een verhuurde speler zomaar terughalen?

7 februari 2020 om 00:00

Hahaha, van alle kritiek die je kunt geven, kom je hiermee. Mijn god, wat een dom gelul. Los van het gegeven dat twee aanvallers langdurig geblesseerd zijn, Messi een lichte blessure heeft en Carles Perez onlangs verkocht is, speelde Sergi Roberto ook op rechtsvoor in de 0-4 gewonnen wedstrijd tegen de madrilenen. En hij speelde een belangrijke en positieve rol in die overwinning. Hadden Griezmann en Messi gescoord, dan hadden we je hierover niet gehoord.

7 februari 2020 om 00:19

Je hebt Griezmann, Messi, Suarez en Dembele als topspelers voor drie posities. Dat is op zich al een vrij dunne bezetting. Ansu Fati heb je als talent erbij en zoals je aangeeft verkoop je vervolgens een aanvaller. Het feit dat je die dingen als reden moet aangeven dat je met een middenvelder annex rechtsback op de flank speelt bevestigt toch juist mijn punt dat het nergens op slaat waar Barca mee bezig is? Ze krijgen het niet eens voor elkaar om in de winterstop 1 aanvaller in huis te halen. Dat + het opstellen van De Jong als een verkapte Donny van de Beek laten wat mij betreft goed zien wat er mis is met dit Barca. En als Griezmann en Messi hadden gescoord dan had je mij daar ook over gehoord hoor, net zoals al die anderen die dit al maandenlang noemen. Als je als Barcafan, wat ik aan de hand van de logo aanneem, het blijven opstellen van gasten als Sergi Roberto (die een prachtige wedstrijd speelde ooit, maar vandaag weer eens er niets van bakte) en Rakitic blijft verdedigen, dan snap ik dat het bestuur de club mag blijven verpesten. Het aankoopbeleid gaat nergens over, het actief doorselecteren gaat nergens over en je blijft het terugzien in het spel - zeker als Messi er niet is. Mij in principe een zorg allemaal, maar ik moet er wel om lachen dat jij zo overdreven reageert op in mijn ogen terechte kritiek op het beleid van Barca (en niet per se op Sergi Roberto, want die jongen doet gewoon zijn stinkende best).

Echt een onnodige nederlaag. Als Messi of Griezman gewoon ze ding doet wint je hier.

6 februari 2020 om 23:19

Als heb je niks aan. Als mijn tante een lul had was het mijn oom.

7 februari 2020 om 00:21

Dat is in de wereld van tegenwoordig niet eens een zekerheidje meer

7 februari 2020 om 00:11

Het is nu zo dat Barcelona al het geluk van de wereld mee heeft, integendeel het zit zo nu en dan ondanks dat ze niet goed spelen wel vaak tegen, kwa kansen en kwa scherpte, maar dit is ook een stukje kwaliteit die ze missen (op Messi na) jammer dat hij niet wist te scoren zelfde voor Griezman maar de positie waarin Barcelona momenteel verkeerd had je dit wel kunnen zien aankomen, hopen dat ze over 3 weken beter voor de dag weten te komen in Napels als de CL weer voor de deur staat.

Wat een Copa! Jammer dat halve finales ook niet 1 wedstrijd zijn, zou Mirandes makkelijker nogmaals kunnen stunten! En nadien in Arabiã« supercup spelen Dit verzacht wel wat de pijn van de uitschakeling van Real. Aan de andere kant zou de Copa 'voor het grijpen' gelegen hebben. Hoop nu op een Baskisch onderonsje, en Mirandes die stunt tegen Granada! Trouwens ik snap best dat je balbezit wilt spelen, maar na dat doelpunt spelen Umtiti en Semedo de bal 10 keer na elkaar, terwijl er nog maar 1 minuut te spelen viel. Wtf? En dan laat je Semedo nog die laatste vrije trap nemen. Is er geen betere specialist?

6 februari 2020 om 23:00

Als je deze wedstrijden ziet kan je toch niet zeggen dat de copa anders voor handen lag? Barca en madrid zijn beide gewoon verslaanbaar over 1 wedstrijd

6 februari 2020 om 23:10

Ja tuurlijk, maar dat maakt het mooier dat het dan ook effectief gebeurd. Dus de opzet om kleinere ploegen meer kans te geven, is bij deze geslaagd (en dan heb ik het niet over Bilbao of Sociedad).

Dure missers messi en Griezman. Barã§a speelde groten deels beter dan Bilbao maarja dan krijg je hem xo tegen. Miet wel lachen om die nassir die dat te provoceren over real om vervolgens er ook uit te worden gegooid. Naja we verliezen nu maar eerlijk is eerlijk ben wel weer meer aan het genieten van barca

Er moet echt in de zomer een flinke bezem door deze selectie worden gehaald. Heel veel non-voetballers die een tikkie breed heel mooi voetbal vinden. Griezmann mag van mij part ook in de etalage worden gezet.

6 februari 2020 om 23:00

Er is al zoveel geld gepompt geweest afgelopen 3 jaar, wil je nog meer? Kom op, begin eerst het hele bestuur naar buiten trappen.

6 februari 2020 om 23:03

Bestuur kan je pas in 2021 er uit worden getrapt. Of moeten we het hele volgend seizoen dan met de zelfde selectie aantreden? Barcelona moet gewoon opnieuw flink de portomonnee trekken het is niet anders.

6 februari 2020 om 23:07

Het gaat niet om dure ingrediënten kopen en dan in 1 pot gooien en hopen dat het lekker is, zo werkt dat niet. Barcelona heeft een hele goede selectie alleen waren aankopen als Coutinho, Dembele en Griezmann onnodig en wat denk je dat het bestuur gaat doen? Weer de zelfde onnodige aankopen doen. Ik zou eerder gebruik maken van de jeugd ofzo.

6 februari 2020 om 23:10

Met de jeugd zegt hij dan, dan ben je ook volgend jaar kansloos. Investeren is niet een groot probleem of iets ergs, maar je moet wel de juiste spelers halen die in je beoogde systeem passen. Of hij nou 15 miljoen of 150 miljoen kost. Neymar of Griezmann bijvoorbeeld maakt heel veel uit. De ene past totaal niet in het beoogde systeem terwijl de ander zich als een vis in het water zou voelen.

6 februari 2020 om 23:16

En welke garantie heb jij dat Barcelona met nog is 150 mil pompen wel prijzen zal winnen? Geen hé.

6 februari 2020 om 23:20

Garantie heb je nooit maar de kans zou wel significant toe nemen. Als je op de juiste manier investeert en doorselecteert.

6 februari 2020 om 23:24

Dat is het ding ElGuaje7 dit bestuur van Barcelona investeert niet op het juiste manier.. mijn punt was daarom kom niet aan het clubgeld en laat dit over voor het nieuwe bestuur

6 februari 2020 om 23:08

Eens, al vind ik wel dat je Griezmann een kans moet gunnen. Speelt vaak niet op zijn voorkeurspositie en het is helemaal lastig om uit de blinken in deze lastige periode waar Barça in zit. Maar hij mag wel iets klinischer worden want die kans op aangeven van Roberto mocht er wel in.

ik zag wel genoeg positiefs aan het spel Barca. Voor het eerst genoeg kansen in een uitwedstrijd. Aan de ene kant veel beter zo. Nu volop voor CL en LaLiga. ik vond Ansu geweldig spelen overigens, begreep de wissel niet helemaal. Verder had Barca natuurlijk
moeten winnen hier, maar de toekomst ziet er in ieder geval rooskleuriger uit dan na de wedstrijd tegen Valencia.

Als Frenkie niet op zijn beste positie speelt kan je hem beter gewoon lekker op de bank houden en Arthur erin zetten.

6 februari 2020 om 23:00

Arthur is ook geen aanvallende middenvelder. Omdat Barca nu geen spits heeft en griezmann en Messi eigenlijk 'valse' spitsen zijn, moet er daar telkens een middenvelder op duiken

6 februari 2020 om 23:01

Ik zou eerder Rakitic op de bank houden, die was (ondanks dat Frenkie ook niet veel soeps was uiteraard op die belachelijke positie) echt nog stukken minder.

6 februari 2020 om 23:12

Inderdaad. Dit is niks, ook voor Frenkie is het balen. Hij wordt echt verkeerd gebruikt. Zo heb je niets aan ‘m. Rot voor ‘m.

6 februari 2020 om 23:35

Frenkie was alsnog niet best. Zoals vaak genoeg de laatste tijd. Hij heeft het niveau spijtig genoeg nog niet. Echter denk ik dat hij wel uit deze dip komt. Mindset lijkt meer dan goed. De potentie is er ook wel

6 februari 2020 om 23:47

Frenkie wordt goed beoordeeld in het merendeel van de wedstrijden, ook al speelt ie niet op zn favoriete positie. Hij is vaak genoeg de positieve uitzondering dus om nou te zeggen dat hij het niveau nog niet heeft....

7 februari 2020 om 00:03

Geen idee wat er positief is aan de jong, voegt werkelijk niks toe tot nu toe. Ook al likken de kranten en fans zijn schoenen. Hij moet op cvm en basta, wanneer snappen ze dit? Kom niet met busquets, want dan had je de jong niet moeten halen dan

Barca veel slechte wedstrijden gehad dit seizoen, maar dit is wel onverdient.
Ze waren de hele wedstrijd de betere ploeg, ook de betere kansen gehad, dan ook nog een penaltie ontnomen.
Het zit Barca gewoon niet mee momenteel.

Wat was de keeper goed! Motm voor mij.Barca was ook heel goed in de tweede helft maar mist veel te veel kansen. Wat ik al eerder zei; een copa del rey vol verassingen. Dit te danken aan het nieuw formaat. Ik vind het wel leuker en eerlijker voor de “kleinere” clubs. Ik hoop dat Mirandes of Sociedad het wint.

6 februari 2020 om 23:12

Sociedad verdient het vond ik, speelde heel goed tegen Real Madrid. Het was me een mooi copa avondje, zolang we maar wel de titel pakken.

6 februari 2020 om 23:15

Alleen de titel kan de pijn van vandaag verzachten idd.
Laten we hopen. Ik vind Mirandes ook heel maar heel goed spelen. Gedurfd team, fantastisch om te zien.

6 februari 2020 om 23:20

Ik heb ze nog niet zien spelen. Zal de volgende ronde eens kijken. Zou wel geniaal zijn als een tweede divisonist van een top 5 land de beker zou winnen en de EL in zou gaan.

6 februari 2020 om 23:23

Mogen ze dan wel EL spelen als ze in de Segunda blijven überhaupt? Kan me herinneren dat FC Zürich een keer de beker pakte toen ze op 2e niveau speelden en dus EL het jaar erop. Maar die waren wel gepromoveerd toen ook volgens mij ook. Zou wel heel uitzonderlijk zijn in ieder geval!

7 februari 2020 om 07:11

Wigan Athletic won ook de FA Cup in het jaar dat ze degradeerden. Het jaar erop speelden ze gewoon El terwijl ze een divisie lager speelden.

7 februari 2020 om 03:59

Ik hoop vooral op de Baskische Derby als finale. Niet het affiche wat je van te voren verwacht, maar wel echt een hele mooie.

Bizar dit Barca, en frenkie heeft echt totaal geen idee waar hij moet lopen? frenkie in de spits?het bestuur is Kneitergek

Penalty ontnomen bij het duwen van frenkie de jong, overigens speelde de jong echt heel slecht.. nog een paar maanden geleden werd hij de beste middenvelder van de wereld genoemd, nu moet hij vrezen voor een basisplaats, zo snel kan het gaan. Waarom werd ansu fati trouwens gewisseld terwijl sergi roberto enkel de bal nar achter geeft.. achja

6 februari 2020 om 23:01

Penalty ontnomen? Ah kom op Frenkie vliegt al naar de grond voor er fatsoenlijk contact is. Scheidsrechter zag het goed

6 februari 2020 om 23:06

Weldegelijk een penalty ontnomen, dat Frenkie zo theatraal betekend niet dat het geen penalty is.

7 februari 2020 om 00:02

Was gewoon een beuk in de rug. 100% pingel. Niet dat we de wedstrijd daarop verloren hebben. Maar lullen dat het geen pingel was, is natuurlijk volslagen idioot.

7 februari 2020 om 00:13

Thanks voor je complimenten Almogaver. Gelukkig stond de REF er kort bij en oordeelde ook dat het geen penalty was. Wie is nou de ‘volgeslagen idioot’

6 februari 2020 om 23:16

Hahaha ontnomen? Frenkie ging vrij gemakkelijk liggen en trouwens was hij de hele wedstrijd al aan het mekkeren op de scheidsrechter...

Als Griezmann of Messi die bal erin schieten is er niks aan de hand! Griezmann heeft het vertrouwen van een puber die gepest wordt en Messi die normaal ballen plaatst of in het dak schiet, heeft het ook niet.

Precies zo als ik had voorspeld
Copa gaat eindelijk naar een club buiten beste 4

VAR is heerlijk en zorgt er voor dat scheidsrechters en bazen geen grote teams helpen.

Nu nog in de CL

uitslag zeker niet terecht Bilbao heeft 90 minuten lang alleen maar lopen tijdrekken en vuile overtredingen maken maar goed toen die goal viel hadden we zeker al met 2-0 voor moeten staan dus we moeten ook naar ons eigen kijken

6 februari 2020 om 23:08

Zag hem al aankomen jongen, na die gemiste kansen van messi en griezman. Fatti zal ik niet noemen want vond hem enorm goed vandaag begrijp niet waarom die gewisseld werd

7 februari 2020 om 07:11

Precies je weet wat er gebeurt als je zelf je kansen niet af maakt

6 februari 2020 om 23:20

Ik vond qua overtredingen reuze meevallen. Athletic was gewoon aggressief en fanatiek. Ze zijn geen 1 keer over de grens gegaan

7 februari 2020 om 04:00

Eerlijk, Barcelona maakte de kansen niet af. Bilbao moet iets als ze door willen, het is niet zo dat Bilbao nog steeds de topclub is die het vroeger was, en ze moeten af en toe roeien met de riemen die ze hebben. Qua gele kaarten doet Barcelona het slechter.

Onherkenbaar, er is nog maar weinig over van de onbevangen voetballer Frenkie de Jong. Hij probeert het wel, maar die jongen staat gewoon compleet op de verkeerde positie. In een elftal dat lekker draait is dat geen ramp, maar dat kun je op dit moment allerminst zeggen. Dan is het vooral voor de jonge jongens van belang dat ze op hun natuurlijke positie staan, want dit is niks. Ik begrijp ook niet waarom een jongen van de toekomst wordt opgeofferd, voor 30 plussers. Op hem en de andere moet Barca gaan bouwen, en waar nodig doorselecteren. Want sommige oudgediende, zijn het gewoon niet meer.

7 februari 2020 om 00:01

Frenkie heeft de verkeerde club gekozen. Bij Man City had hij wel op 6 gespeeld

7 februari 2020 om 00:26

@Hangover96 maar dan had City Rodri ook niet gehaald en had Frenkie gewoon op zijn vertrouwde positie bij City in de basis gespeeld. Neemt niet weg dat hij bij Barca prima op zijn plek zit. Ik denk dat het nu gewoon even uitzingen is en dat hij hopelijk op het EK laat zien wat voor beest hij is als linker controleur. Dan kunnen ze er bij Barca ook niet meer omheen. Kan me tenminste niet voorstellen dat Busquets volgend jaar nog een heel jaar basis kan spelen.

Dat was een heerlijk copa avondje, naja... als madrista kon het beter, maar als voetballiefhebber genoten van de mooie wedstrijden. De keeper van Bilbao speelde geweldig. Wat was die Williams ook goed zeg, snap niet dat die nog niet is weggekocht. Barcelona kwam me slordig en gefrustreerd over. Was het wegsturen van Valverde nu echt wel zo slim geweest?

7 februari 2020 om 04:02

Dat Williams nog niet is weggekocht is logisch, hij heeft een transferclausule van iets van 80 miljoen, en Bilbao heeft het geld niet nodig want die kunnen toch maar heel beperkt spelers kopen. Bij Bilbao is het of de transferclausule op tafel leggen of een speler blijft waar hij is. Niets meer, niets minder.

Niet om aan te gluren dit Barcelona. Eigenlijk al sinds Andres Iniesta zijn laatste minuten in het shirt van Barcelona heeft gespeeld. Man man man, als neutrale kijker is het huilen met de pet op en af. Barcelona zakt met de wedstrijd steeds verder het diepe dal der dramavoetbal in. Champions League wordt ook niks. En ik houdt mijn hart vast in La Liga. #markmywords

Wat zou een Baskische finale vet zijn! Een loting tegen het Mirandes van Athletic legende Iraola teken ik voor. Nuñez, wat een beest - met een clausule van 30 miljoen een koopje in deze markt - hoop dat hij akkoord gaat en een vebeterd contract tekent ASAP.

7 februari 2020 om 04:03

Ik mag het hopen. Wat wel echt zo is: Veel spelers van Bilbao zien het nog altijd als een eer om voor hun club te spelen, en dat is bij jongens uit de eigen jeugd zoals Nunez helemaal zo. En echt, de paar minuten voordat de wedstrijd begon, ik zie weinig clubs die het veel beter doen in dat opzicht dan Bilbao vanavond. De kathedraal doet zijn naam eer aan.

7 februari 2020 om 07:58

Klopt, maar hij wil veel spelen, en zonder Europees voetbal zal dat lastig zijn met Yeray en Martinez die ook niet zomaar op de bank gezet worden.

7 februari 2020 om 09:15

Nee, gewoon net zoals gisteren met drie achterin spelen, Yuri en Capa als wingbacks opstellen en gaan. Zeker met de snelheid van Williams voorin is Bilbao een geweldige ploeg om te counteren. En met Garcia, San Jose en Garcia heb je een heel mooi middenveld staan. Zet dan Williams en Muniain in de spits, en je hebt een team wat lastig af te stoppen is.

8 februari 2020 om 12:13

Tegen topploegen geef ik je gelijk en zo spelen ze ook sinds december. Maar 5 wedstrijden op rij niet gewonnen - ernstig gebrek aan creativiteit. San Jose is trouwens ver teruggevallen, Dani Garcia is sws onomstreden maar Vesga en Unai Lopez zijn Sanjo ook al voorbij.

Ben ik de enige die vind dat Barca niet eens zo slecht speelde? Barca is laatste tijd belachelijk slecht in uitwedstrijden maar kregen toch aantal grote kansen om te winnen hier. Vond ook dat ze veel meer strijd leverden dan normaal in uitwedstrijden. Zels Messi rende veel meer en heb ik zelfs slidings zien maken. Is gewoon pure pech dat ze dan in de laatste minuten een goal tegen krijgen. Met als enige aanvallende spelers Messi en Ansu/Griezmann had ik het eerlijk gezegd veel erger verwacht.

Nu gaat het maar om een bekertje die de minste is maar Barcelona moet nu wel eens een team gaan worden. Eerst zeuren over Valverde en dan krijgen ze een andere coach en sindsdien is het nou ook niet echt geweldig. En prima donna Griezman kun je nog niet in beeld zien om hij zit met zn haren te spelen. Het lijkt me duidelijk dat er schoon schip gemaakt moet worden en na het EK moet Koeman de bezem er maar eens doorheen vegen. De ego"s hebben een beetje een harde hand nodig want ze spelen als BV-tjes en het is niet de bedoeling dat spelers de baas gaan worden..

Frenkie de Jong en Barcelona speelde een geweldige wedstrijd. ik heb Barcelona nooit zo een goede wedstrijd zien spelen onder Valverde. Een hoge intensiteit waarbij ik zelfs Messi voor het eerst 70 minuten lang zag vooruit drukken zonder bal. Barcelona had hier minstens 3-0 moeten winnen. Daarnaast zag ik Frenkie de Jong ontiechelijk veel meters maken en creeerde ontzettend veel ruimte voor messi en veroverde enorm veel ballen en maakte paar goeie loopacties. ik zie echt een stijgende lijn bij Barcelona.

6 februari 2020 om 23:12

Barca speelde beter tegen Atletico en Dortmund, onder Valverde, om maar 2wedstrijden eruit te pikken.En Frenkie valt wel op, door balletjes breed, nutteloze pirouettes, domme rode kaart en een schwalbe. Hij speelde een redelijke tweede helft maar hij moet als man van 75-80m met meer vertrouwen spelen.

Barca en real niet in goede doen dit jaar. Ondanks dat real een goede reeks had vind ik ze nog niet heel overtuigend. Tegen een city zie ik real zeker niet doorgaan. Barca ook heel zwak dit jaar. Denk dat ze even een paar jaar nodig hebben voor een nieuwe samenstelling.

Frenkie moet nu echt gaan oppassen of hij komt op de bank terecht en zijn EK basisplek in gevaar. Het ligt hem niet aan de positie want hij heeft bij Ajax nooit alleen op 6 gespeeld zoals ze bij Barca met Busquets doen. Hij heeft altijd samen met Schone naast hem gestaan wat een wereld van verschil is want hij kon toen ook naar voren terwijl Schone de balans bewaakte en visa versa. Op 6 bij Barca bewaak je het fort en ren je niet naar voren. Nu speelt hij wel te diep ja en ik denk dat zijn beste positie die van 8 is. Tussen een verdedigende en aanvallende middenvelder in. Hij staat nu aan de kant van Messi die sneller naar rechts trekt waardoor hij teveel gaten moet maken. Echter is dit niet het probleem voor zijn matige spel de laatste weken. Het grote probleem bij Frenkie is dat hij moeilijk out of the box denkt in balbezit. Spaanse middenvelders zijn erg slim en dekken de passlijn van de 3de en 4de man al af waardoor je ogen in je rug moet hebben om de oplossing te zien. Hij heeft daar veel moeite mee en is ook niet zo wendbaar om in die splitsecond de andere oplossing te zien/toe te passen. Hij kan goed wegdraaien maar kan zijn motoriek en actie niet in een splitsecond veranderen. Zijn inzicht is goed maar niet boven natuurlijk. Hij heeft de rust aan de bal van een veteraan en dat is prachtig om te zien. Echter gebruikt hij die rust soms op momenten dat het niet word gevraagd. Het ritme van zijn spel moet omhoog. Hij wilt nu zijn ritme aan het team overdragen maar dat gaat natuurlijk niet. Barca hoort een orkest te zijn. Iedereen beweegt door omdat er word gedacht dat er een bepaalde pass komt. Frenkie heeft de neiging om dat te traag te doen of die pass zelfs niet te geven waardoor dat hele ritme verpest word en de verdediging weer goed staat. Na zijn fout tegen Espanyol zie ik hem ook nog maar weinig versnellen aan de bal wat hij een hele tijd wel heeft gedaan. Hij moet dat gewoon weer durven want is dan door niemand af te stoppen Ik hoop echt dat hij blijft staan en leert te ontwikkelen hoe hij moet anticiperen op die tactische Spaanse middenvelders. Ben bang dat de trainer op een gegeven moment voor Busquets, Arthur en Rakitic gaat kiezen

6 februari 2020 om 23:27

Hij speelt als de meest aanvallende middenvelder van de 3. Het probleem is dat zowel Rakitic als Arthur ook een 8 zijn. Frenkie krijgt de opdracht om de diepte te kiezen en Rakitic/Arthur spelen iets voor Busquets om bij te dragen aan de opbouw. Het meest ideale voor Frenkie is om een type als Coutinho voor hem te hebben. Dan speelt hij een beetje voor Busquets waardoor hij niet alleen ballen hoeft af te pakken en in te leveren maar ook niet de goals hoeft te maken zoals een aanvallende middenvelder hoort te doen. Hij moet het spel maken en aanvallen opzetten als centrale middenvelder zoals Xavi dat deed. Die speelde ook nooit op 6.

Die pass van Arthur heeft hij wel een aantal keer gegeven maar pas met veel ruimte. Wnnr hij kort word gedekt heeft hij enorm veel moeite om de goede oplossing te vinden in deze competitie

6 februari 2020 om 23:50

Daley zijn probleem was handelingssnelheid. Frenkie heeft een hoge handelingssnelheid. In Spanje dekken ze alleen veel beter en slimmer door. Je moet echt van goede huizen komen om daar altijd de goede keuze te maken. De meest voor de hand liggende keuze is er lang niet altijd. Juist het zien van de 3de/4de man heeft hij moeite mee

6 februari 2020 om 23:27

Basisplek bij Oranje komt never nooit in gevaar. Koeman zet hem gewoon op zijn eigen positie en dan is hij gewoon een van de sterkhouders bij Nederland. Speelt ook gewoon vrijwel iedere minuut dit seizoen dus geen enkele reden om hem te passeren..

6 februari 2020 om 23:28

Wat is in jou optiek zijn ideale positie?

6 februari 2020 om 23:46

LVM in een 3-mans middenveld met de punt naar voren uiteraard, zoals bij Ajax. Bij Oranje is dat dan met Gini op 10 en De Roon, Pröpper of Donny (die nu ook veel op die positie speelt) naast hem, afhankelijk van de tegenstander. Frenkie en Gini zijn echt zekerheidjes op het middenveld voor Koeman, en terecht.

6 februari 2020 om 23:54

Bij Barca spelen ze nooit zo. Al jaren met de punt naar achter. Dat gaan ze echt niet voor Frenkie omgooien. Hij moet zorgen dat hij deze links/rechtshalf positie met de punt naar achter gaat beheersen. Hij gaat het echt wel kunnen maar hoop snel genoeg. Koeman kan het niet maken om Frenkie in de basis te zetten als hij nu op de bank terecht komt met al die maanden in het verschiet. Drm hoop ik ook dat het niet gebeurt en hij weer op niveau komt.

7 februari 2020 om 07:53

Klopt wk020, bij Barca zal hij op den duur ook anders moeten gaan spelen, op half inderdaad (zolang Busi er nog is sowieso), maar niet zó diep als gisteren, dat was echt extreem..

FC Barcelona en uitwedstrijden. Noem een meer iconische combinatie .
Duurde niet lang voordat we weer een beker uit de handen gaven. Nu nog la Liga en CL.

Sommige mensen moeten hier echt verbod krijgen om te reageren, wat zitten er zielige figuren bij ag man.

De bestuurlijke chaos bij Barça werkt door op het veld. En dan bedoel ik niet eens hetgene omtrent Messi en Abidal. Vooral het aankoopbeleid en de visie van de club.

Hopelijk hebben we spoedig een nieuw bestuur dat werkt aan herstel van de club. Want op dit moment is Barça onherkenbaar.

Het voetbal zag er eindelijk eens weer verzorgd uit en vooral de 2e helft speelde Barca best goed en creerde het 100% kansen. Bekendste voetbalwet die er is sloeg toe vandaag: als je zelf niet scoort, ligt hij er de andere kant erin. Busquets en Rakitic kunnen niet meer. Arthur bewijst meteen waarom hij altijd moet starten ipv Rakitic: speelt met veel meer intensiteit en drang naar voren. Was indirect betrokken bij die kans van Griezmann: eerste balcontact stuurt hij Roberto meteen mooi de diepte in. Was direct betrokken bij die kans van Messi met een gruwelijke steekpass door het as (heb ik geen enkele keer gezien van geen enkele middenvelder die basis begonnen). Daarnaast moet Ansu vooral nu gewoon spelen die heeft alles: snelheid, diepgang en scorend vermogen. Busquets is traag, hedendaags redt je het daar niet mee zet Frenkie gewoon op 6, rechts Vidal en als meest aanvallende middenvelder stel je Arthur op. Busquets, Rakitic en Puig op de bank. Overigens vind ik Semedo de laatste tijd sterk spelen. Lekker vaste rechtsback laten worden. Hij verdiend het om een hele reeks te spelen. PS; als barca een binnenlandse transfer nog mag doen, haal dan Isak . Jong, sterk, snelheid en een pegel.

Heb de wedstrijd niet kunnen zien maar heb net een grote samenvatting gekeken, het spel zal vast niet na behoren zijn geweest maar Barcelona had deze pot toch moeten winnen, zowel Messi , Frenkie als Griezman hadden moeten scoren, ook Ansu fati in de eerste helft was dicht bij. Toch wel raar dat Alba die bal van Messi niet terug trok op Messi die helemaal vrij stond, normaal doet hij dit namelijk altijd (kijk die wedstrijd op Anfield nog maar eens terug/dat was echt te bizar voor woorden).maar al met al ben ik blij dat dit niet de CL was waar ze uitvlogen, overigens is het voor Barcelona wel balen dat ze uit speelde tegen Athletico waar ze het altijd lastig tegen hebben, ook is het jammer dat er geen return meer is wat dus ook in het voordeel was van Bilbao. Maar goed dit is niet het jaar van Barcelona tot nu toe, en dat gaat het hoogst waarschijnlijk ook niet worden. Hopen dat ze in de CL een goede run kunnen maken en misschien wel kunnen verassen door de halve finale te halen, want met alle chaos op dit moment binnen de club zou dat een topprestatie zijn, La Liga ligt nog helemaal open en daar zullen ze hopelijk tot aan de laatste dag om strijden samen met Real.nu focussen op La Liga en deze prijs zo snel mogelijk loslaten (minsten van de 3 titels die ze konden winnen), er is nog een hoop werk te verrichten, hopen dat ze vs Napoli beter voor de dag komen en Messi in topvorm verkeerd, het lijkt soms wel of die gast echt alles moet doen in aanvallend opzich. want van andere spelers zie je toch weinig creativiteit.

7 februari 2020 om 04:05

Een kleine tip: Kijk ook de paar minuten voordat de wedstrijd begon terug. Dat is echt de moeite waard, misschien nog wel meer dan de wedstrijd zelf. Echt gewoon genieten.

Het probleem bij Barca zit m in de mentaliteit van de spelersgroep. De dragende spelers (Messi, Piqué, Busquets, Suarez) gaan niet tot het uiterste. Ze denken en vinden dat ze in en buiten het veld alles kunnen maken wat ze zelf willen. Ook dat ze maar 60 a 70 procent geven in een wedstrijd. Wat mij betreft is het klaar met deze spelers en zijn ze rijp om gewisseld te worden. Al langere tijd winnen ze niks en spelen ze gewoon slecht. Het zijn duidelijk geen Pirlo types die er op latere leeftijd nog zin in hebben en excelleren. Het post-Messi tijdperk is aangebroken helaas. Een ding is duidelijk: het lag niet aan Valverde.

iedereen was kritisch op mijn mening toen ik zei dat het slechte spel van Barca niet aan alleen aan Valverde lag maar aan het feit dat er geen enkele creativiteit is op het middenveld, maar je ziet nu ook dat Setien met dit middenveld niet echt voetbal in zijn ploeg krijgt

7 februari 2020 om 10:09

@hangover96 een middenveld hoort complementair te zijn en je hebt geen complementair middenveld staan als je met 3 controleurs speelt. hoe wil je daarmee het spel naar voren verplaatsen?

Welke trainer durft er Busquets uit te halen en Frankie de Jong er neer te zetten? Griezman zal dan beter gaan spelen en Vidal moet altijd spelen .De enige die ballen diep durft te spelen is ter Stegen ,maar dan staan Piqué en Busquets weer verkeerd opgesteld.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren