Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Klopp laat FA Cup-replay schieten: ‘Wij zullen niet van de partij zijn’

Laatste update:

Liverpool leek zondagavond op weg naar een overwinning op Shrewsbury Town in de FA Cup, maar een sterk gewijzigd elftal van the Reds moest uiteindelijk toch nog een 2-2 gelijkspel toestaan tegen de ploeg uit de League One. De twee clubs moeten daarom op herhaling en de replays van het bekertoernooi zullen worden afgewerkt op dinsdag 4 en woensdag 5 februari.

Dit is tegen het zere been van manager Jürgen Klopp, aangezien de Premier League dit seizoen voor het eerst een winterstop heeft ingelast. Tussen 2 en 16 februari zullen er geen wedstrijden worden gespeeld in de Engelse competitie en Klopp is niet van plan om zijn dragende krachten deze adempauze te ontzeggen voor een FA Cup-wedstrijd.

“Ik heb de jongens twee weken geleden al gezegd dat we een winterstop zullen hebben en dat betekent dat wij er niet zullen zijn”, liet hij optekenen door de BBC. “Je kan niet met ons omgaan alsof het niemand iets kan schelen. Ik weet dat dat geen populaire mening is, maar dit is de manier waarop ik het zie. De Premier League heeft ons gevraagd om de winterstop te respecteren en dat is wat we zullen doen.”

“Als de FA (de Engelse voetbalbond, red.) dat niet doet, kunnen wij daar niets aan veranderen. Wij zullen in ieder geval niet van de partij zijn.” Klopp is van plan om de return tegen Shrewsbury te laten spelen door jeugdspelers, terwijl beloftencoach Neil Critchley op de bank de honneurs waar zal nemen: “We moeten rekening houden met het welzijn van de spelers. Ze hebben rust nodig. Mentale rust, fysieke rust, vandaar ook die winterstop. We moesten deze beslissingen van tevoren al nemen omdat deze jongens ook families hebben.”

Ben jij het eens met Jürgen Klopp?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
27 januari 2020 om 10:12

Misschien , heel misschien, moet Klopp eens een sterkere basiself opstellen in dit soort wedstrijden ipv steeds met een tweede elftal te spelen ( in de hoop uitgeschakeld te worden) en stoppen met achteraf te klagen dat er extra wedstrijden te spelen zijn. Hij moet ondertussen toch ook beseffen dat Liverpool een seizoen speelt waarin alles meezit en lukt, en dat zelfs met B en C elftallen spelen niet resulteren in de door hem gewenste uitschakeling. Dat hij voor de volgende wedstrijd dan de u18 opstelt, probleem opgelost.

27 januari 2020 om 10:15

Misschien niet een winterstop inlassen en vervolgens een speelronde plannen. Als ze die toernooien serieus nemen dan moeten ze niet steeds alles tussendoor plannen. Hoezo zit alles mee dit seizoen?

27 januari 2020 om 10:38

Klopp kiest er bewust voor om een minder elftal op te stellen en het resultaat valt tegen want er komt een terugwedstrijd. Om dan na de wedstrijd te stellen dat ze die niet gaan spelen is weinig respectvol naar de tegenstander. In dit geval een League 1 ploegje bestaande uit semi-profs. Daarnaast kan je niet ontkennen dat het Liverpool dit seizoen enorm voor de wind gaat en dat ze voorlopig steeds het geluk aan hun zijde hebben gehad ( grotendeels door de kwaliteiten die ze hebben maar het zit gewoon ook steeds mee).

27 januari 2020 om 11:12

Het gaat toch niet om wie je opstelt, maar om de idiote planning? Liverpool moest in een van de toernooien tegen de regels opdraven, dan klopt de planning niet. Ze zijn akkoord gegaan met een winterstop en men krijgt vrij van de werkgever, maar nu plant de FA toch gewoon wedstrijden in die periode. Vind jij dat logisch en respectvol? Dat is in mijn beleving gewoon heel gek. Ik vind dat je met het puntenaantal moeilijk kan spreken over geluk. De tegenstanders van Liverpool houden het weleens vol, maar uiteindelijk wordt de druk te groot of rondt Liverpool een kans af. Waar zit het stukje geluk dan?

27 januari 2020 om 12:41

De FA heeft de clubs zelf gevraagd deze periode vrij te houden en geen oefenwedstrijden in te plannen. Dit alles om de spelers even een beetje rust te gunnen. Nu plannen ze dan zelf tóch een returnwedstrijd in. Dan vind ik de reactie van Klopp niet heel vreemd.je verhaal over geluk en alles zit mee laat ik maar voor wat het is.

Hopelijk volgen andere clubs in de toekomst dit voorbeeld om de replays uit de toch al belachelijk overvolle voetbalagenda in Engeland te krijgen.

27 januari 2020 om 09:57

Ik vind replays juist leuk en een mooie entertainment. Klopp moet nu niet gaan zeuren. Hij stuurde zelf een c-team in het veld en dan kun je dit ook verwachten. Arrogantie van Klopp wordt mooi afgestraft door z'n eigen toe doen. Met een sterkere opstelling had hij dit kunnen voorkomen. Beetje zelfreflectie kan daarom geen kwaad bij Klopp. Ben er zeker van als Guardiola of Mourinho dit had geroepen, iedereen moord en brand zou schreeuwen.

27 januari 2020 om 10:12

Onzin, bij Mourinho en Pep zou ook niemand er wat van zeggen, waarom? Omdat de FA IEDEREEN een winterstop heeft beloofd en om vervolgens dan een wedstrijd in te plannen hoort niet. Verder is het een nietszeggend toernooi in die overvolle agenda waardoor het logisch is dat je niet je beste spelers elke keer ka opstellen, heeft niks met arrogantie te maken, maar met het fit houde voor spelers voor een toernooi dat ertoe doet.

27 januari 2020 om 10:38

Hij wil gewoon zijn spelers sparen. Dat heeft niks met arrogantie te maken. Er zijn belangrijker dingen dan de FA cup.

27 januari 2020 om 11:15

Volgens mij kwam Klopp ook op voor City, omdat er twee competitiewedstrijden onnodig dicht op elkaar zaten. Verder heeft Klopp hier toch gelijk of vind jij het niet vreemd dat er tijdens de afgesproken winterstop een speelronde gepland wordt?volgens mij geven Guardiola en Mourinho ook vaker aan dat het programma te vol is, maar moord en brand heb ik gemist.

27 januari 2020 om 12:45

Hoe kunnen wij jou nu nog serieus nemen Zermatt? De ene keer vind je het schande dat er B/C-spelers opgesteld worden in de beker. Krijg je dan een bak kritiek, dan trek je de keutel in en heeft Klopp groot gelijk in die drukke agenda. En nu sta je hem weer uit te maken voor arrogant en dat hij niet moet zeuren en maar met een sterkere opstelling moest spelen. Wat is het nou?

27 januari 2020 om 10:01

Voor de grote Premier League clubs is dit inderdaad een ramp, maar voor de ‘kleinere’ clubs in de lagere divisies is dit toch prachtig. Daarnaast levert dit financieel gezien voor deze clubs ook een relatief mooi bedrag op, aangezien (als ik het goed heb), de inkomsten 50/50 worden verdeeld tussen beide clubs.

27 januari 2020 om 10:30

Ik vraag me af of de kleinere clubs niet veel meer kans maken om te stunten wanneer er direct verlengd wordt, dan wanneer ze in de eerste pot al stunten met een gelijkspel over 90 minuten en in de replay een nog betere prestatie moeten leveren.

27 januari 2020 om 10:52

Heb je ook gelijk in, maar nu krijgen de spelers van in dit geval Shrewsbury wel de unieke kans om te voetballen op Anfield, dat is toch prachtig. Waarschijnlijk hebben ze inderdaad meer kans om door middel van een verlenging door te gaan, maar voetballen in een stadion als Anfield is wel een onvergetelijke ervaring voor deze spelers.

27 januari 2020 om 13:04

Waarom is dat een ramp dan? De tribuneklanten van een club als Liverpool zijn op papier nog aanzienlijk beter dan de spelers uit die lagere divisies. Dat soort clubs kunnen moeiteloos twee volwaardige selecties opstellen en bovendien verdienen ze er een kapitaal aan. Dan moet je naar mijn mening niet gaan zeuren over een zwaar speelschema.

27 januari 2020 om 13:59

Een ramp is wellicht wat overdreven, maar het is ook verre van ideaal. Natuurlijk moet het tweede en zelfs derde elftal van Liverpool dit winnen, maar zelfs onder die redenatie is het wel scheef van de FA om deze wedstrijd in de in dit seizoen geïntroduceerde ‘winterstop’ te laten plaatsvinden. Moet er bijzeggen dat ik aan de andere kant hier ook niet 123 een geschikter moment voor zou kunnen bedenken met het drukke speel schema.

27 januari 2020 om 13:03

Daar krijgen ze toch ook enorm veel voor betaald? Minder verdienen zullen ze ook weigeren, dus dan moet je ook niet zeuren over een zwaar speelschema. Die clubs hebben genoeg geld om twee volwaardige selecties op de been te brengen.

27 januari 2020 om 17:05

Dit is dus wel het meest belachelijke argument wat je in deze zaak kunt geven. Gek genoeg wordt het wel vaak aangehaald. Ja, voetballers verdienen abnormaal veel geld. Dat betekent echter niet dat hun spieren sneller herstellen. Topsport is al ongezond op zichzelf, laat staan met zo’n agenda.

28 januari 2020 om 15:08

5 dagen in de week elke dag acht uur lang fysiek werk doen is ook ongezond en die spieren herstellen nog vaker niet vanwege een constante belasting. Zelfs een kantoorbaan is fysiek erg ongezond, omdat je de hele dag in een bepaalde positie zit. Bovendien hebben die clubs genoeg geld om brede selecties samen te stellen. Echter willen ze altijd meer winnen, meer prijzen pakken en daardoor zijn het over het algemeen nog steeds dezelfde spelers die zoveel wedstrijden spelen. Zo'n belachelijk argument is dat dus niet, want jouw argument gaat ook gewoon op in het normale bedrijfsleven.

27 januari 2020 om 13:52

Aan de andere kant, het was van tevoren al duidelijk dat de return op 4 en 5 februari gespeeld zouden worden. Het is ook gewoon beschamend van onze kant dat we in de eerste wedstrijd averij oplopen tegen Shrewsbury. De handelswijze van de FA is dan wel hypocriet, we hebben het ook aan onszelf te danken en kunnen niet alle schuld op het schema schuiven. Helemaal als we er zometeen uitliggen doordat we een jeugdteam hebben opgesteld, zie ik het gebeuren dat het dan alleen de schuld is van de FA dat we eruit liggen. Is natuurlijk niet voor de volle 100% zo.

Jurgen had dit kunnen voorkomen door bij een 2-0 voorsprong eerder te wisselen en de boel dicht te gooien. Nu kwamen Salah en Firminho pas de laatste 9 minuten wat veel te laat was. Dus beetje eigen schuld om nu al veel toppers rust te geven. Je weet ook dat clubs uit league1 en championship altijd extra gemotiveerd zijn en vaak de grote clubs uit de beker stoten. Je hebt verkeerd gegokt en nu moet je niet zeuren er over. Ja ok je gaat met de jeugd spelen maar klagen over iets wat je zelf in de hand had slaat nergens op

27 januari 2020 om 09:47

Nou de penalty was een fout buiten de 16 en Lovren was aan het stuntelen bij de gelijkmaker. Niet echt iets wat je kan voorspellen.

27 januari 2020 om 09:49

Gaat niet om het zeuren. Maar de FA heeft voorafg aan het seizoen elke club geïnformeerd over de winterstop. Ik heb een letterlijk stukje tekst voor je:“You are expected to honour and respect the underlying rationale for the mid-season player break, namely to provide their players with a break from the physical and mental rigours of playing matches during the season.”
Als je dan als bond ook nog in die tijd een replay in wil plannen, dan sla je plank echt heel erg mis en geef je geen fuck om de spelers. Het gaat Klopp niet om de replay maar om de datum en de uitermate trieste houding van de FA.

27 januari 2020 om 09:53

Amen! Je kunt niet als bond a zeggen en eisen van de deelnemende clubs en managers en vervolgens b doen..

27 januari 2020 om 10:04

Er worden twee dagen van die break van 14 dagen afgenomen. Wat moet de FA anders doen in deze context? Het in de gewone speelkalender inpassen waardoor Liverpool ineens 5 wedstrijden op 10 dagen moet spelen of iets dergelijks?

27 januari 2020 om 10:18

Het is geen break van 14 dagen.

27 januari 2020 om 10:23

Wat de FA anders moet doen? Serieus? Gewoon een fatsoenlijk schema maken de KNVB plant toch ook geen wedstrijden in de winterstop? Beste idee is gewoon kappen met die kansloze replay wedstrijden.

27 januari 2020 om 10:31

Het is van 2 tot 16 februari. En in Engeland zijn replays en de vele bekertoernooien gewoon onderdeel van de traditie en daarom niet met Nederland te vergelijken.

27 januari 2020 om 10:38

De winterstop is volgens mij afwisselend, niet, week 1 voor x aantal clubs en week 2 voor de rest.

27 januari 2020 om 10:43

Het gaat niet om de rust tussen andere wedstrijden. Het gaat om het feit dat er al ruim 10 jaar door diverse managers en clubs wordt gevraagd om een winterstop zoals in vele andere competities. En dan wordt deze eeeiinnnddellliijjjkk toegezegd en ingevoerd. En dan direct in het eerste seizoen gaan ze alweer aanpassingen doen en wedstrijden inplannen.

Als clubs nu dus niet hun mond open doen is de kans altijd aanwezig dat volgend seizoen ze dit weer doen en op termijn de winterstop weer weggewerkt wordt

27 januari 2020 om 10:53

Het is geen break van 14 dagen. Het is een break van 7 dagen voor 10 clubs en de week daarop voor de andere 10 clubs een break van 7 dagen.

27 januari 2020 om 11:20

Lierse heeft gewoon gelijk. Altijd maar dat infantiel gehoon. Je stelt niks voor. "Gewoon een fatsoenlijk schema maken" wat voor holle onzin is dat, dat is geen oplossing. Kom eens met een concrete en haalbare oplossing in plaats van alleen maar te brabbelen. Want het schema zit gewoon stampvol en de bond doet ook maar wat ze kan. Ze kan niet toveren en februari uitbreiden tot 36 dagen. Het schema zit zoals gezegd stampvol en de bond kan deze wedstrijd niet uitstellen tot pakweg halverwege maart wanneer het iets 'rustiger' wordt want de volgende ronde wordt al gespeeld in het eerste weekend van maart. En tot dan speelt Liverpool al elke 3 a 4 dagen een wedstrijd. Ik snap je frustratie, het zou niet mogen. Elke ploeg verdient haar break. Maar er is echt geen andere oplossing. Jammer, maar helaas. Stel de u21 op zou ik zeggen.

27 januari 2020 om 12:04

Zoals ik al zeg replays afschaffen of 1 bekertoernooi zoals elk normaal land. Het liefst beide... 1 beker toernooi en afschaffen van returns.
Andere oplossing is een beker FA cup 1 en 2 waarin de beste 4 van de lagere divies instromen in de kwart finale. Zo veel opties..

27 januari 2020 om 12:09

Replays afschaffen akkoord maar dat kan je niet halverwege het toernooi invoeren. Dat is een oplossing voor dergelijke problemen in volgende edities, niet dit specifiek geval.

27 januari 2020 om 12:13

Dit geval is gewoon krom van de FA, sorry hoor er word van clubs gevraagd de winterstop te respecteren in het belang van de spelers en dan willen ze 2 dagen in de winterstop een wedstrijd plannen. Ja schiet mij maar lek hoor.

27 januari 2020 om 10:27

Wat een puntloze reactie. Het gaat er niet om dat er een replay gespeeld moet worden door hun eigen fouten, maar dat er überhaupt een wedstrijd gepland wordt in de winterstop. Die zou onaantastbaar moeten zijn voor officiële wedstrijden.

27 januari 2020 om 11:23

Hoe heeft Klopp het in eigen hand dat de FA een speelronde tijdens de winterstop plant? Jullie lijken heel het punt te missen: de clubs en de bond hebben afgesproken om een winterstop in te plannen dit seizoen. De FA heeft nu een speelronde ingepland tijdens deze stop. Men krijgt vakantie, maar moet nu toch werken...

Belachelijk besluit. Neem dan gewoon vanaf het begin niet deel aan dit bekertoernooi.

27 januari 2020 om 09:51

agenda is belachelijk vol om dan alsnog te moeten aan treden in deze rust periode is volkomen belachelijk. Geen enkele club heeft meer als Liverpool gespeeld tot nu toe.meer dan logisch dan maar geen FA Cup , richten ons maar mooi op de titel+ CL

27 januari 2020 om 10:07

Keerzijde van succes. Denk je dat Wenger of SAF hierover zeurden vroeger? Ik vind dit ronduit respectloos jegens de tegenstander die op eigen kracht een replay hebben bewerkstelligd

27 januari 2020 om 10:35

kijk ik snap dat het niet fijn overkomt voor shrewsbury, hun spelen nooit meer op anfield dan speel je tegen de U23 maar de FA is hier de schuldige . Zij zeggen in deze peridode moeten de clubs rustig aan doen maar plannen wel een replay in.en of dat Saf, Wenger, Klopp of wie het doet. Voor mij blijft hetzelfde

27 januari 2020 om 10:54

Ik denk dat je dan niet opgelet hebt... Wenger was juist één van de initiatioren van het gesprek over een winterstop. Waar SAF zich ook achter schaarde, al was het maar om het gesprek op te starten.

En natuurlijk is het keerzijde van succes dat je meer wedstrijden speelt per seizoen. Maar daar is de bond ook voor om dat vooraf te bekijken en dan bijvoorbeeld te zeggen dat topclubs later in een bekertoernooi instromen of ipv returns te gaan werken met penalties etc

27 januari 2020 om 11:26

BMG 45
Wolverhampton heeft meer gespeeld dan Liverpool en daar hoor ik niks van.
Maar de cup wedstrijden moeten gewoon over 1 wedstrijd gaan heb je ook geen gezeur over verschuivingen

27 januari 2020 om 11:54

Ja Wenger wilde verandering maar Wenger zou niet zo snel openlijk roepen dat hij dan maar niet komt of het niet serieus neemt. Het gaat om wat je uitstraalt naar buiten toe en op deze manier komt Klopp amateuristisch over. topclubs stromen al later in. Maar het is al sinds het start van het seizoen bekend dat deze wedstrijden er aan komen. Dat klopp zichzelf in de voet schiet door 2-2 te spelen tegen shrewsbury ligt toch niet aan de FA?

27 januari 2020 om 12:00

Wolves is dan een uitzondering als dat dan klopt maar iedere ploeg zou zich hier moeten achter staan

27 januari 2020 om 22:30

@gloryunited dat deden ze zeker. Dacht dat United nog uit de Fa Cup is gegooid hierom of ze wouden hem niet spelen. Als het nu in 1999 was durf ik niet meer te zeggen. Het slaat ook nergens op het hele programma dat iedereen speelt in Engeland. En vooral Liverpool niet.

27 januari 2020 om 09:53

Waarom? De FA heeft zelf gevraagd aan clubs om tijdens de winterstop geen vriendschappelijke wedstrijden of wat dan ook in te plannen. Dan moeten ze zelf niet afkomen met een wedstrijd in diezelfde winterstop te organiseren.

27 januari 2020 om 11:55

weet je warom ze dat vroegen? zodat ze in deze periode maar 1 wedstrijd hoeven te spelen als er eventueel een return is, en niet 3 wedstrijden omdat er ook oefenpotjes bij zitten.

Jammer voor Shrewsbury natuurlijk. Krijg je de kans om in Anfield te spelen is het tegen een jeugdploegje... meteen een heel andere beleving in het stadion.

27 januari 2020 om 09:53

de FA verpest het. Hun proppen het in wanneer het niet kan en mag eigenlijk

27 januari 2020 om 09:58

Niet mag ok. Maar niet kan? Want de afgelopen 50 jaar werd er in de Engelse winterstop natuurlijk ook niet gespeeld? Oh wacht ..

27 januari 2020 om 10:02

Begrijp me niet verkeerd, ik snap heel goed dat Klopp dit doet. Ik stel me gewoon even voor dat ik als speler van Shrewsbury de kans krijg om in Anfield te spelen en het dan moet doen tegen een hoop jeugdspelers. Waardoor het stadion misschien slecht half gevuld is.

27 januari 2020 om 13:26

Bij Liverpool zit het gewoon vol hoor.

27 januari 2020 om 15:51

Gaat het ook vol zitten als de supporters op voorhand weten dat er alleen jeugdspelers opgesteld gaan worden en er een kans is dat ze worden uitgeschakeld door een 3de klasser? Ik zou er in ieder geval m'n geld niet aan geven

27 januari 2020 om 10:41

Hoezo jammer. Je wilt toch doorkomen. Kans is alleen maar toegenomen.

27 januari 2020 om 11:09

Alsof doorkomen voor Shrewsbury een doel is. Zij zijn vooral blij dat ze naar Anfield mogen, Ik zou als speler liever uitgeschakeld worden door het grote Liverpool in een vol stadion dan dat ik in een half leeg stadion een veredeld oefenwedstrijdje speel tegen een jeugdploeg van Liverpool, heel misschien nog doorga en dan nadien thuis uitgeschakeld word door bv Bournemouth (als zij vanavond zouden doorgaan).

Snap Klopp heel goed, de FA slaat hier de plank gewoon mis, had het dan op zijn minst overlegd.

Ben het eens met Klopp, de FA is een schijnheilige moneygrabbing bond. Eerst een statement uitbrengen naar alle clubs om aub geen trainingskampen en/of vriendschappelijke wedstrijden te spelen in deze periode. Maar als het dan puntje bij paaltje komt toch even een returnmatch in plannen in de winterstop. Met het al overvolle schema's van veel topploegen vind ik het ronduit belachelijk dat er een return plaats moet vinden bij gelijkspel. Doe gewoon verlenging en penalty's. Als je CL/EL, 38 competitie duels, 2 nationale bekertoernooien en nog een handje vol wedstrijden daarbuiten (Supercup, Community Shield en WK clubs) moet spelen dan begrijp ik deze keuze. De FA vond het in December ook al nodig om een wedstrijd te plannen 1 dag voordat Liverpool moest aantreden in Qatar voor het WK voor clubs. Hersenloze organisatie, kan echt niet.

27 januari 2020 om 10:06

Dus het hele systeem moet maar op de schop voor die paar topploegen? De FA zou in deze toch nooit goed kunnen doen want zo een wedstrijd (net als die wedstrijd voor het WK voor clubteams) moet toch gespeeld worden.

27 januari 2020 om 10:09

De FA organiseert het wk voor clubs niet. Dus als Liverpool daar aan mee wilt doen is het niet het probleem van de FA als Liverpool een onredelijk rooster krijgt. De FA moet 4 prof divisies overzien en niet alleen Liverpool.

27 januari 2020 om 10:26

De Spaanse bond heeft de afgelopen jaren wel gewoon rekening gehouden met Real Madrid. De Engelse bond vond dat Liverpool de 3e ronde van het 2e beker toernooi had moeten spelen. En dus het WK voor clubs had moeten laten schieten. Echt complete waanzin. Ze zouden blij moeten zijn dat deze prijs weer eens in Engels bezit is. Even ter vergelijking de hoofd prijs van dit beker toernooi is £100.000 en een plek voor de EL. Liverpool heeft op het WK £6m binnen gehaald.
Maar dat terzijde, elke bond in Europa houdt rekening met dit soort dingen omdat ze trots zijn als een club de CL wint en hier aan mee kan doen.

27 januari 2020 om 10:48

Hoe heeft de spaanse bond dan rekening gehouden met real madrid? Door wedstrijden op te schuiven die ze later in een eveneens druk programma weer in moesten halen? Als je overal om mee wilt blijven doen dan zul je een druk schema krijgen. Vraag me af waneer die data al bekend waren, want je zou t ook voorafgaand kunnen vermelden en niet als je kansloos 2-0 weggeeft. Terzijde dat ik wel vind dat rust rust moet zijn, voor die spelers kan dat een wereld van verschil zijn. Heb dus ook wel vrede met de oplossing van liv

27 januari 2020 om 11:25

Er werd bij Real Madrid in ieder geval wel volgens de regels van de Fifa gewerkt, in het geval van Liverpool niet.

27 januari 2020 om 11:57

Dat is schappelijk van de Spaanse bond dan. Dat betekent niet dat de FA daarom verplicht is hetzelfde te doen. die 100k pond of 6M pond is voor BPL begrippen peanuts. Jij reageert op basis van sentiment terwijl de FA er heel rationeel naar kijkt

27 januari 2020 om 12:15

Ja. Maar goed voetbal is nog steeds voor de fans. Natuurlijk zien die liever een wereldbeker in de kast dan door naar de 4e ronde van het 2e bekertoernooi. Ze wisten bij aanvang van het seizoen al dat Liverpool die wedstrijden zou gaan spelen. En dan 24 uur voor die wedstrijd een wedstrijd plannen is gewoon ridicuul.

Had hij gewoon gisteren moeten winnen was er ook geen replay nodig. Wat een zielige reactie van Liverpool. Shrewsbury Town F.C is de nummer 16 uit League One!

27 januari 2020 om 10:43

klopt maar hij heeft niet gewonnen...dus dat gaat niet op.

Dan zou ik als ik de fa was gewoon de wedstrijd naar een van de weken erna verplaatsen. Kijken of hij dat liever heeft.

Lekker achterlijk die FA, geven ze een officiele winterstop van 2 weken en dan willen ze Liverpool laten spelen in die 2 weken.

Alles voor het geld natuurlijk maar ik vind dit een top reactie van Klopp en Liverpool om gewoon niet te spelen. Gooi er maar weer een kinderteam in

Ronduit respectloos jegens schrewsbury. Op eigen kracht hebben die een return afgedwongen op anfield en dan laat Klopp zich zo kennen.

27 januari 2020 om 10:44

hoezo respectloos. schrewsbury heeft gewoon meer kans om de volgende ronde te halen. Die zullen er echt niet wakker van liggen hoor.

27 januari 2020 om 11:59

er is een verschil tussen het doen en het in de media schreeuwen. Het is Klopps goed recht om deze wedstrijd niet serieus te nemen maar het is erg respectloos dit dan zo in de media te roepen als een veredelde rebel die tegen het systeem is. Laat de tegenstander in ieder geval voor de buitenwereld in zijn waarde

27 januari 2020 om 10:44

gaat het om de context voor je of omdat het Klopp en liverpool betreft want als United betrof stond je hier niet te klagen lijkt me

27 januari 2020 om 12:00

sterke reactie... zodra er niet inhoudelijk gereageerd wordt, het maar op clubvoorkeur gooien. En nee, ik zou in het geval van United exact hetzelfde reageren. Ik kan namelijk gewoon normaal nadenken

27 januari 2020 om 12:13

ja je zit overal klopp aan te vallen en dat alle andere trainers dit niet zouden doen terwijl iedere trainer zich hier over zou uitspreken net als Klopp ook al deed over Man City pas terug.

27 januari 2020 om 14:50

tot nu toe heeft geen andere trainer gezegd dat ze niet van de partij zullen zijn. Kritiek is iets anders dan niet willen komen opdagen.

"In April 2019 we got a letter from the Premier League, I think, where they asked us to respect the winter break, not to organise international friendlies or not to organise competitive games," said Klopp.Daar zou de FA zich ook aan moeten conformeren. Groot gelijk heeft Klopp.

FA cup is de oudste competitie ter wereld. Voor heel veel kleine ploegen is dit een fantastische kans om tegen echte profs op te nemen. Een bezoek naar Liverpool zou Shewsbery het geld opleveren waarmee ze video analyse systeem konden kopen alsook hun een drainage systeem voor hun velden. Het kan Klopp natuurlijk niets schelen aangezien hij dat bedrag in één maand zelf al heeft maar de magie van sport bestaat er ook niet dat underdogs zich opwerken of ééns in 100jaar schitteren. Deze kleine ploegen en hun supporters onderhouden ook heel de pyramide systeem waar ploegen als Liverpool van profitieren. Klopp is een irritante vent wanneer iets hem niet zint maar tradities van meer dan 100 jaar moet hij met meer respect aanpakken. Klaag de situatie voor het begin van het toernooi, zet iets in de gang bijvoorbeeld om geen replays te spelen i.p.v. angry old man te spelen.

27 januari 2020 om 15:42

Klopp was al van in het begin van zijn tijd bij Liverpool aan het argumenteren dat er een winterbreak moest komen. Nu is er één en vind jij het niet goed. Maarja, gezien je username niet verwonderlijk natuurlijk.

Eigen schuld, dikke bult. Klopp weet dat dit het systeem is en stuurt zelf een B-team het veld in op bezoek bij een ploeg die er vol voor wil gaan omdat het voor hen de wedstrijd van het jaar is. Krijgt, door minachting van de tegenstander, de deksel op de neus en gaat vervolgens koppig los dat ze dan maar niet op komen dagen. Enorm kinderachtig. Klopp probeert expres uit alle bekertoernooien te vinden, terwijl ik Engeland een van de weinige landen vind waar het bekertoernooi echt z'n charme nog heeft. De FA Cup is ook best een serieuze prijs.

Begrijpelijk en Klopp moet hier geen woorden aan vuil maken en gewoon met jeugdspelers voor de dag komen. Je werkt je met woorden in de nesten en de FA is zo eigenwijs al een stel kleine kinderen die geen snoepje krijgen. Nu krijg je allemaal van die domme reacties als, 'dan had je maar moeten winnen' en daar heb je helemaal niets aan. Klopp heeft gelijk met de redenen die hij noemt en dan een punt.

Dit is natuurlijk wel de enige manier om verandering te bewerkstelligen. Staken doen ze in zat beroepsgroepen, dus waarom niet ook hier. Dat Liverpool gisteren dan maar gewoon had moeten winnen is natuurlijk totaal irrelevant in deze. Overigens weet ik ook niet wat de afspraken waren over deze stop, maar goed.

Ik begreep Klopp met de League Cup. Dat was een uitzonderlijke situatie. Je kat sturen naar een FA Cup-replay is gewoon dikke onzin. Je mag inzetten wie je wilt, maar zelf niet eens aanwezig zijn gaat net even te ver.

Zeer betrouwbare man die Klopp en wat hij hier doet klopt zeker ook, geen discussie hierover nodig tenzij iemand gewoon voor roepie roepie wilt spelen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren