Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Woedende Gerbrands: ‘In dat geval stoppen wij nu de onderhandelingen’

Laatste update:

PSV-directeur Toon Gerbrands is woedend over de gang van zaken rondom de eventuele transfer van Steven Bergwijn naar Tottenham Hotspur. De Oranje-international is ondanks een verbod van zijn club afgereist naar Londen om een overstap in gang te zetten. Volgens Veronica Inside richt de woede van de algemeen directeur zich vooral op Fulco van Kooperen, zaakwaarnemer van Bergwijn.

Bergwijn nam zondagochtend telefonisch contact op met trainer Ernest Faber en gaf aan dat hij niet wilde spelen tegen FC Twente. PSV gaf hem geen toestemming om naar Londen te gaan, maar desondanks is hij toch gegaan. Gerbrands is boos over de gang van zaken. "In dat geval stoppen wij nu de onderhandelingen", zo wordt hij geciteerd door het ANP. PSV heeft geen akkoord met Tottenham. De Engelsen willen naar verluidt dertig miljoen euro betalen, maar de Eindhovenaren azen op meer.

“Hij wilde daar graag zijn aandacht op richten. Ik heb spelers nodig die gemotiveerd zijn om er hier nog iets van te maken”, reageerde Faber tegenover de NOS op de afwezigheid van Bergwijn. De trainer is niet blij met de handelswijze van de speler. "Ik ben eerder teleurgesteld dan boos. Je moet er iets van maken. Het beste is om het seizoen hier goed af te sluiten en dan een mooie transfer te maken. Dan verlaat je de club met een goed gevoel en kun je altijd weer terugkomen. Hij heeft ook lang in de jeugdopleiding gezeten. Hij maakt een andere keuze."

Aanvoerder Ibrahim Afellay, die zondag rood kreeg tegen FC Twente en geschorst is voor het duel met Ajax van volgende week, baalt van het aanstaande vertrek van Bergwijn. “Steven is een fantastische speler, onze beste speler. Je weet dat het altijd kan gebeuren dat zo'n speler verkocht wordt. Hij heeft heel veel betekend voor de club, je moet het ook vanuit de speler zien: hij krijgt zó'n mooie kans, die zou elke speler grijpen”, aldus Afellay tegenover FOX Sports.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is maar afwachten over Gerbrandt overruled gaat worden door de RvC in deze. De trainer had al toestemming gegeven, daarna werd die overruled door de Jong en Gerbrandts. Benieuwd hoe dit af gaat lopen.

26 januari 2020 om 20:40

Dit is denk gwn theater om de prijs op te drijven. Alsof spv een bedrag van 35 miljoen of dergelijke gaat weigeren

26 januari 2020 om 20:43

Ik weet niet welk bedrag er geboden of gevragd wordt. Zelf zou ik rond de 30 mio verwachten met wellicht wat clausules maar goed, PSV mag het helemaal zelf bepalen wat ze willen hebben.

26 januari 2020 om 20:44

De situatie is al een beetje onhoudbaar denk ik. Hoe reageren de supporters mocht Bergwijn wel weer voor PSV gaan spelen? Wat denkt de rest van de selectie over Bergwijn nadat hij ze in de ‘steek’ laat. Half jaar op de tribune is kapitaalsvernietiging. Wat als Bergwijn het komende half jaar gewoon gaat weigeren? Niet echt een slimme uitspraak van Toon als je het mij vraagt.

26 januari 2020 om 20:48

Haha, dit soort escalatie gaat echt niet helpen om de prijs op te drijven. Het zorgt alleen maar voor een slechte relatie tussen werknemer en werkgever. Als PSV echt de stekker eruit trekt en pertinent weigert mee te werken, kan Bergwijn zo naar de arbitragecommissie stappen en een transfer forceren. Bij een arbitragezaak wordt gekeken naar de vooruitgang die een speler in sportief en financieel opzicht kan maken en in dit geval lijkt die vooruitgang mij groot genoeg om in het gelijk gesteld te worden, zeker als er sprake is van één verstoorde arbeidsrelatie.

26 januari 2020 om 20:52

Dus als een speler iets zonder toestemming doet gaat zal de tuchtcommissie hem in het gelijk stellen. Rare gedachtengang maar goed om te weten

26 januari 2020 om 20:53

Zal zo’n arbitragecommissie zaak dat nog redden voor de transfer deadline? Wel erg kort dag.

26 januari 2020 om 20:58

Arbitrage zal Bergwijn niet helpen, dat is een beetje een wassen neus. Een gang naar de normale rechter wellicht wel, als een direct leiding gevende stelt dat je kan vertrekken, maar zijn baas hem daarna overruled, kan je spreken van verstoorde arbeidsverhoudingen. Aangezien de werkgever aantoonbaar debit is aan deze kwestie, kan de rechter besluiten een lager vergoeding toe te kennen voor het ontbinden van de arbeidsovereenkomst. Maar of Bergwijn dat voor de 31ste voor elkaar krijgt lijkt me erg lastig.

26 januari 2020 om 20:59

Toon kon het goede boekje niet vinden.

26 januari 2020 om 21:00

Ja hoor. Dat is gewoon een kort geding wat vrij snel te regelen is. Winnen lijkt me vrij klein omdat PSV best wel wou luisteren naar een transfer en zijn gedrag te wensen laat

26 januari 2020 om 21:14

@johan166 Het gaat niet om winnen, iedereen kan zijn arbeidsovereenkomst ontbinden bij de rechter. Het gaat om de hoogte van de schadevergoeding die je je werkgever moet betalen. De rechter weegt alles mee, ook de uitspraken van zijn leidinggevende o.a. van de week 'wie zich niet in wil zetten, mag vertrekken' en vandaag: De PSV-coach lijkt het niet erg te vinden dat Bergwijn tussentijds uit Eindhoven vertrekt. "we moeten snel doorschakelen naar spelers die er vol voor willen blijven gaan vandaag."

26 januari 2020 om 21:17

@messibazoer de rest van de selectie zal dit toch wel begrijpen? alsof een Hendrix en Rosario nee zouden zeggen tegen de Spurs als zo een kans voorbij kwam

26 januari 2020 om 21:20

Bergwijn gaat niks weigeren. Er staat een EK voor de deur. Ook al heeft die geen motivatie meer om voor PSV te spelen, hij heeft toch wel de motivatie om naar het EK te gaan. Een half jaar banken/slecht spelen is alleen maar in zijn eigen nadeel.

26 januari 2020 om 21:22

Dat is alleen als bewezen kan worden dat de woorden van Faber op die manier geinterpreteerd moeten worden. Probeer maar eens hard te maken in een rechtszaal dat Faber precies dat zei en dat hij meende wat hij zei en dat het niet op een moment van sportieve teleurstelling was.

26 januari 2020 om 21:26

@amazingninja als je nu denkt aan wedstrijden tegen Arsenal, Everton, City, United en Liverpool en je speelt straks weer tegen een FC Groningen en Heracles geloof ik best dat je je motivatie kan kwijt raken

26 januari 2020 om 21:40

@japie en als je denkt dat je dadelijk in de Arena tegen Oekraine Oostenrijk en nog een team speelt op een EK dan heb je die motivatie zo weer terug gevonden.

26 januari 2020 om 22:01

@amazingninja dat vraag ik me af. Bergwijn is niet eens onbetwist basisspeler in dit Oranje dus of hij veel gaat spelen op het EK dat is de vraag

26 januari 2020 om 22:17

30mio is prima maar hoop dat ze toch lastig blijven doen en nog een miljoentje of 5 eruit persen. Puur omdat Levi de bloedzuiger betreft.

27 januari 2020 om 01:16

Dost had ook een arbitragezaak tegen zijn oude werkgever toen hij naar Ajax kon en ging er sportief en financieel erop vooruit maar toch verloor hij. Ik ben bang dat hier alleen maar verliezers uit voortkomen.

27 januari 2020 om 07:58

Paniek in de tent, PSV in volledige crisis en de beste speler verlaat de cluib (en nu maar hopen voor PSV dat Itaharen en Malen er niet achteraan gaan).

26 januari 2020 om 20:43

Dat zegt dus indirect dat de verhoudingen tussen de top en de selectie niet helemaal juist is, toch?

26 januari 2020 om 20:46

Dat mag wel duidelijk zijn in deze. Spelers die weg willen mogen van de top helemaal niet vertrekken, de trainer blijkt maar wat te roepen in de pers maar heeft helemaal geen dekking van zijn bazen.

26 januari 2020 om 21:13

Wat me nog het meest tegenvalt is de reactie van Affelay. Lekker zo'n aanvoerder die het belang van de club duidelijk op het tweede plan stelt. Er heerst pure anarchie binnen PSV.Wat Bergwijn betreft: die zou ik niet eens meer hoeven zien. Voor een goede prijs meteen van de hand doen. Wegwezen maar. Volgens Affelay een heel fantastische speler en heel belangrijk voor de club? Wanneer dan?

27 januari 2020 om 09:54

Ik denk dat Affelay vooral spreekt uit eigen ervaring. Hij is zelf ook vertrokken in de winterstop van het seizoen 2010/2011 toen PSV notabene op titelkoers lag.

26 januari 2020 om 21:19

Speedy ik zie je dit nu al in meerdere topics zeggen, maar waar heeft Bergwijn toestemming gekregen om naar Londen te gaan? Er wordt letterlijk gemeld dat Bergwijn Geen toestemming heeft om naar Londen te gaan. Faber heeft echt niet de bevoegdheid om Bergwijn ergens naartoe te laten gaan. Daar heeft de TD misschien nog wel meer inspraak in.

26 januari 2020 om 21:45

AmazingNinja Faber heeft gezegd als je je eigen niet meer kan motiveren kan je beter vertrekken en daar naast heeft hij het ook persoonlijk gezegd.bergwijn zou het niet doen als er geen transfer prikkelen zijn.

26 januari 2020 om 22:38

Amazingninja, Bergwijn hoefde vandaag niet te spelen, Faber vond het prima dat hij niet speelde. Dus is Bergwijn in Londen gaan kijken op zijn vrije dag, Faber had daar geen moeite mee. Zei Faber nog in het interview voorafgaande aan de wedstrijd. Achteraf zijn er ineens enorme misverstanden en lijkt het of Bergwijn weigerde te spelen maar dat was niet zo. Een speler kan gaan en staan waar hij wil buiten werktijd.

26 januari 2020 om 22:55

In Londen gaan kijken op je vrije dag is ook weer iets anders dan een transfer regelen. Of denk je dat hij toevallig in Londen is op zijn vrije dag?

26 januari 2020 om 22:58

@amazingninja Faber zegt net in Studio Voetbal dat hij vanochtend toestemming heeft gegeven aan Bergwijn om naar Londen te gaan iv.m. zijn eventuele transfer naar de Spurs.

Puur grootspraak dit, alsof je als psv zijnde 35+ gaat weigeren. Dit is gwn een poging 35 miljoen ipv 30 miljoen te krijgen.

26 januari 2020 om 20:50

35 is nog veel te weinig midden in het seizoen.

26 januari 2020 om 21:16

In augustus nog verlengd tot 2023. Dan is 35 mil te weinig, midden in het seizoen nog wel. Dit moet boven de 45 worden, de aanhouder wint.

26 januari 2020 om 23:12

Dat kan wel zijn, maar die 40-45 miljoen was wat realistischer toen PSV met drie punten achterstand op Ajax tweede werd. Nu Bergwijn deel uitmaakt van een verbleekte topclub die nog blij moet zijn als het Europa League-voetbal afdwingt in de subtop van de competitie. Daar daalt je waarde wel van, zeker als je als speler regelmatig zelf in de mailaise meedeelt. 35 miljoen is wel max. Overigens is bovenstaande uitspraak van Gerbrands natuurlijk je reinste grootspraak; alsof de algemeen directeur het risico durft te nemen om na het drama in de komende maanden Bergwijn voor nog minder van de hand te doen.

Ja, handig. Een jongen tegen zijn zin in bij de club houden. Vooral In deze onrustige tijd. Hij gaat nooit meer 100% geven als je het nu laat klappen. Verkopen en uithuilen.

26 januari 2020 om 20:42

Nee, je moet een speler nu de macht geven. Hard aanpakken deze speler.

26 januari 2020 om 20:44

En wat lost het op? Een ongemotiveerde Bergwijn die gefrustreerd is, met deze frustratie wellicht ook andere spelers aansteekt in de spelersgroep en een Bergwijn die geen motivatie meer kan opbrengen minder presteert en aankomende zomer een transfer forceert. Dan pak je er nooit meer 30+ voor. Je hebt als PSV zijnde niet zo heel veel keuze eigenlijk.

26 januari 2020 om 20:47

Ben het wel met je eens. Jammer genoeg kan je het als club in deze nooit goed doen. En ergens heb ik wel begrip voor Bergwijn, hoewel het er op lijkt dat hij het verre van netjes speelt. Als PSV zijnde moet je misschien maar akkoord gaan met 30, dan heb je een potje beschikbaar om je vroegtijdig te versterken voor komend seizoen. Mijns inziens moet het doel zijn om bij de eerste 4 te eindigen én een schoonmaak te plannen voor de selectie. Daar kan deze eerste 30 een mooie aanzet toe vormen.

26 januari 2020 om 22:37

Daarnaast heeft psv volgens mij nog zo’n 20 a 30 over van transfers van vorig seizoen? Dus de eerste 50 miljoen voor spelers ligt er al. Met zulk geld kan je elke linie versterken.

27 januari 2020 om 08:53

Superfarmers aanpakken omdat er een grotere club dan PSV zich meldt die hoger speelt en hij daar naar toe wilt gaan? Het is toch meer dan logisch dat een speler hoger wilt spelen in zijn carriã¨re, aangezien je nooit weet hoe een carriã¨re verloopt? Wie ben jij om te bepalen dat dat niet kan en waarom heb jij een mening over hoe een ander zijn carriã¨re of leven indeelt? Wat een lef heb jij zeg Dit had letterlijk elke voetballer gedaan. Gekkigheid.

26 januari 2020 om 20:44

Als je dit toelaat gaan alle spelers het doen. Ik geloof wel dat Gerbrands zijn woord houd. Die gaat niet naar Tottenham beneden de 40 miljoen.

26 januari 2020 om 20:46

Succes met Levy dan. Die is gek genoeg om Bergwijn te beloven aankomende zomer terug te keren.

26 januari 2020 om 21:05

En dan heeft meneer nog altijd 3 jaar contract..

26 januari 2020 om 21:13

Ja, leuk. Als je het nu laat klappen dan vertrekt hij aankomende zomer. Daar ben ik van overtuigd. Dan zit je dus met een speler die een half jaar niet gepresteerd heeft. Handig.

26 januari 2020 om 21:20

@johan166 PSV moet uberhaupt blij zijn als er clubs voor deze middelmatige spelers komen. alleen Bergwijn, Ihatarren en Malen ontstijgen de middelmaat

26 januari 2020 om 20:45

Ja, handig. Je laten piepelen door een speler, die in zware tijden een vertrek wilt forceren. Als je nu toegeeft aan Bergwijn en zijn zaakwaarnemer sta je gewoon als bestuur voor Jan met de korte achternaam bekend en dan is het wachten op de volgende speler die zonder toestemming niet meer komt opdagen. Daarom dus poot stijfhouden en 40 miljoen vragen aan die Engelsen, ze kunnen het makkelijk aftikken.

26 januari 2020 om 20:47

Ik heb het ook niet over 30 miljoen maar als je hem niet verkoopt gaat dat alleen maar voor negativiteit zorgen. Dat weten Spurs en Levy, de grootste krent in Europa, ook.

27 januari 2020 om 08:56

Dat het in zware tijden betreft maakt helemaal niets uit. Tottenham meldt zich voor een PSV speler, in dit geval zou letterlijk Iedere PSV speler willen vertrekken naar Tottenham. Zo simpel is het. Snap niet waarom mensen Bergwijn maar als een slang willen behandelen, dit is gewoon ambitie. Je weet nooit hoe een carrière verloopt dus als er een kans zich voordoet moet je het met beide handen pakken. Dit is hun leven waar we over praten.

26 januari 2020 om 20:47

Je laten chanteren door spelers, dat is handig. Iedere speler die weg wil weigert dan te spelen om een transfer te forceren. Als hij ongemotiveerd is zeer je hem terug naar jong psv, maar nu heb zijn zin geven is een duidelijk signaal.

26 januari 2020 om 20:49

Lekker terugzetten naar jong en een van de weinige spelers die waarden vertegenwoordigd zijn waarden laten vernietigen. Dat zou ik nooit doen. Spurs, en geen enkel ander team, gaat 40 miljoen betalen voor een speler die een half jaar in jong PSV heeft gespeeld.

26 januari 2020 om 21:00

Eens dat het risicovol is en het is al met al wel een ontzettend dilemma waar Bergwijn PSV mee opzadelt. Voordeel is voor PSV wel dat Bergwijn eventueel, als hij ongelukkig bij PSV blijft zitten het restant van dit seizoen, tijdens het EK eventueel kan schitteren. Als hij a la Lozano gaat spelen dan vang je er makkelijk minstens 50 voor als topclubs vervolgens tegen elkaar gaan opbieden. Allemaal wel erg risicovol want dan moet hij dus wel fit zijn én speeltijd krijgen van Koeman. En natuurlijk goed presteren.

26 januari 2020 om 20:57

@dr.mario: Tegen zijn zin? Had hij zich maar moeten bedenken toen hij een half jaar geleden zijn contract verlengde. Zodra je gaat accepteren dat spelers op eigen houtje een transfer gaan forceren naar een club die niet genoeg wil betalen, dan is het einde zoek en heeft een contract amper nog waarde. Als er geen club komt die genoeg wil betalen en Bergwijn wil niet meer spelen voor Psv, dan gaat hij maar lekker op de tribune zitten. Kan hij komende zomer het EK ook wel op z'n buik schrijven.

26 januari 2020 om 21:06

Tsja, ik ben geen PSVer dus bekijk het denk ik iets objectiever, maar dan beland je als PSV zijnde van de regen in de drup. Er zijn drie spelers die echt waarden vertegenwoordigen. Malen, Bergwijn en Ihattaren. Afgezien daarvan is het een selectie waar je blij mag zijn als je een speler voor 15 miljoen verkoopt, afgezien van het potentieel van Gakpo dan wellicht. Daarvan is Malen wederom zwaar geblesseerd en moet Ihattaren het ook maar laten zien. En er lijkt weinig geld over te zijn na de teleurstellende aankopen Doan, Bruma en Baumgartl. Dan blijft voorlopig eigenlijk alleen Bergwijn over, waar dus een - matig - bod voor ligt. Dan kun je nu wachten, je trots laten spreken, en de waarden minder laten worden. Maar sportief is het allerminst rooskleurig en aankomende zomer is het maar de vraag hoeveel PSV zijnde kan investeren om weer enigszins mee te doen. Dan kun je net zo goed de 35 voor Bergwijn pakken en die herinvesteren in de selectie. Natuurlijk moet je de macht niet bij de spelers leggen maar als je hem nu niet verkoopt, is hij aankomende zomer gegarandeerd minder waard en gaat niemand meer 30+ voor Bergwijn betalen, terwijl je wel voor enig geld verlegen zit. Voor PSV is er In beide situaties gewoon weinig eer te behalen. Je pakt of een ruk transfersom, Levy is een vreselijke onderhandelaar, of je zit met een ongemotiveerde speler die met de week minder waard wordt.

26 januari 2020 om 21:12

PSV heeft geen geld nodig. Dus dat argument kan meteen in de prullenbak. Daarnaast zijn spelers als dumfries baumgartl bruma rosario en doan nog genoeg waard als je ze wil verkopen. Vergeet niet dat de markt compleet over de kop is gegaan.

26 januari 2020 om 21:13

(cabinessence)je hebt gelijk maar ik denk dat je nu nooit meer een werkbare situatie krijgt en ik vind de houding van Bergwijn erg stuitend , begin van dit seizoen zou Ajax belangstelling hebben gehad voor Bergwijn maar nu denk ik blij dat hij niet is gekomen want met zo'n mentaliteit hoef ik deze man niet bij Ajax te zien , buiten zijn voetbalkwaliteiten want die staan buiten kijf , en nu het wat minder gaat denk hij even makkelijk weg te komen.terecht dat Gerbrands daar nu een stokje voor steekt en al helemaal dat hij vandaag weigerde te spelen en in plaats daarvan in Londen was , als dat dat allemaal waar is natuurlijk nu moet je juist je club helpen om zo hoog mogelijk te eindigen maar dat is wat te veel gevraagd voor deze toch erg goede speler ,

26 januari 2020 om 21:15

Dit wordt een welles - nietus dingetje. Maar voor Dumfries, Baumgartl, Brima Rosario en Doan krijg je echt niet meer dan 15 miljoen per speler. Daar geloof ik niks van.

27 januari 2020 om 08:59

Nieuw contract getekend of niet, Tottenham meldt zich dus dan is het logisch dat een PSV speler interesse heeft om te vertrekken. Kom nou doe niet zo zuur. Letterlijk elke Eredivisie voetballer zou interesse hebben om te gaan naar Tottenham, en aangezien je niet weet hoe een carrière verloopt moet Bergwijn deze kans met beide handen aanpakken. Het is altijd heel makkelijk om je mening te geven vanuit je luie stoel, maar het is toch de toekomst van Bergwijn die op het spel staat en zeker niet de jouwe.

26 januari 2020 om 21:19

Bergwijn had t wel beter/anders kunnen aanpakken. Gewoon lekker vrijuit tegen twente spelen wetende dat je zaakwaarnemer een mooie deal in Londen aan t maken is.

26 januari 2020 om 21:25

Dr Mario, hij gaat wel 100% geven want er staat een EK voor de deur. Is het niet voor PSV dan is het wel voor hem zelf, want hij wil zijn plekje in Oranje veiligstellen. Als hij ongemotiveerd is en slecht speelt gaat hij niet mee. Als hij ongemotiveerd is en PSV zet hem op de bank/naar het tweede gaat hij ook niet naar het EK. En welke club is dan nog geinteresseerd in de zomer?

Als ik Ajax was zou ik voor de bühne dan nog mee gaan bieden. Je weet maar nooit.

26 januari 2020 om 20:47

Haha dan voer je de druk wel heel erg op als Ajax zijnde, van mij mag Overmars 😉.

26 januari 2020 om 20:47

Je realiseert je dat dat voor PSV alleen maar positief is?

26 januari 2020 om 20:52

Geld verspilling. Ik vind Bergwijn echt niet zo goed als mensen doen denken. Een mindere versie van Depay zeg maar.

26 januari 2020 om 20:55

De prijs opdrijven bedoel je. En wat moeten wij met zo'n speler, die in heel 2019 heeft stil gestaan...

26 januari 2020 om 20:58

PSV heeft een bod van 30 miljoen van Tottenham afgeslagen. Daar gaat Ajax nu echt niet overheen.

Ik heb in jaren dat ik supporter ben geweest nog nooit zo'n chaos meegemaakt, iedereen is boos op elkaar. Spelers passen niet naar elkaar terwijl er een 100% scoringskans is. Gerbrandt pak de winst, strik eromheen en door.

Jammer dat hij op deze manier waarschijnlijk weggaat, maar ik kan hem wel enigzins begrijpen. Situatie is droevig bij PSV en deze kans gaat hij niet nog een keer krijgen

Hahaha dit psv begint echt de grootste grap te worden. Tijd dat bestuurders opstappen. Niemand neemt ze meer serieus

Gebrands mag zichzelf ook wel eens achter de oren krabben. Al die managementboeken zijn leuk en aardig, maar in het voetbal ligt de enige waarheid op het veld.

26 januari 2020 om 20:44

Wellicht is Toon bezig met een nieuwe boekje, de crisis manager. Voetbal is inderdaad compleet verschillend met andere bedrijven, alleen al werknemers positie van voetballers is compleet anders.

Haha, nu de onderhandelingen stoppen is prima, maar de macht ligt tegenwoordig toch bij de spelers. Als Bergwijn naar Tottenham wil en Tottenham wil hem ook, gaat hij naar Tottenham. Lekker volwassen dit trouwens. Zowel Bergwijn als PSV lijkt een egoïstische patstelling in te nemen. Niks constructiefs. Bijzonder na enkele jaren samenwerking dat de communicatie en het gedrag over en weer nu op dit dieptepunt terecht is gekomen.

26 januari 2020 om 21:01

"als Bergwijn naar Tottenham wil en Tottenham wil hem ook, gaat hij naar Tottenham." PSV heeft een recentelijk verlengd en tot 2023 doorlopend contract liggen dat iets anders zegt.

26 januari 2020 om 21:03

Ja net zulk inhoudloze praat als Gerbrands. De stekker eruit trekken en je kapitaal vernietigen? As if en anders stapt hij toch maar de arbitrage commissie ?

26 januari 2020 om 21:08

Naar de arbitragecommissie stappen? Op grond waarvan maakt hij daar een schijn van kans? Hij heeft een doorlopend contract, dus PSV heeft het recht om zijn verkoopprijs te bepalen. Kom op man, als Tottenham met die 30 miljoen was gekomen voor Ziyech en Ziyech zou dat wel zien zitten, was jouw reactie dan hetzelfde geweest? Natuurlijk niet...

26 januari 2020 om 21:30

En wat gaat Bergwijn tegen die arbitragecommissie zeggen: Ik ben zonder toestemming van PSV naar Londen gegaan... Die arbitrage commissie is ook niet gek. PSV is bereid Bergwijn te verkopen, maar Tottenham biedt niet de juiste prijs. Stel PSV wilt 40 miljoen en Tottenham biedt 30. Dan is 35 een schappelijke prijs. Stel Tottenham wilt nog steeds die 35 niet betalen, dan gaat zo'n arbitragecommissie daar echt niet in mee. PSV stelt zich normaal op en hoeven niet zomaar tegen elke prijs ja te zeggen.

26 januari 2020 om 22:20

Vooralsnog stelt de spelers iets heel anders, dus laten we daar niet op vooruit lopen. 30 is een prima en realistisch bedrag voor een speler die al een half jaar stil staat in zijn ontwikkeling en weinig laat zien. Maar goed, hou hem inderdaad lekker met stoere taal dan vang je er helemaal niets op en dat weet PSV maar al te goed.

Verkopen nu je er nog 30+ voor kan krijgen, doe je dit niet dan is het voor beide partijen niet goed. PSV zal er dan minder voor krijgen + je zit met een ontevreden moeilijke speler.

Sterke teksten. Daar hou ik wel van. Je laat je ook wel echt piepelen in dit scenario zeg. Maar goed tussen sterke teksten en daadwerkelijk handelen zit nog een groot verschil. Dus bewijs maar hoe je hier als winnaar uit wil komen dan, Toon. Dan zal Bergwijn dus binnen nu en 5 dagen voor 35 miljoen aan een andere club dan Tottenham verkocht moeten worden 🙃

26 januari 2020 om 20:51

Oh! En dan wil ik ook minimaal 500,000 euro van Tottenham zien voor het illegaal benaderen van een speler. Dan maakt Toon die sterke teksten pas echt waar.

26 januari 2020 om 21:11

Dat kunnen ze dan meteen doorboeken naar AZ voor het illegaal benaderen van Ouwejan.

26 januari 2020 om 21:22

Oh, hebben ze die illegaal benadert ja? Wist ik niet. Wel zo eerlijk dan.

En terecht. Je moet dit als directie wel hard aanpakken. Er kunnen nu twee dingen gebeuren, 1 het klapt en Bergwijn komt terug en zal zich moeten herpakken. 2 Tottenham verhoogd hun bod en probeert het snel rond te krijgen. Wat mij betreft allebei prima,

Ga nou niet weer zo stronteigenwijs doen Gerbrands en koop van die 35 miljoen 4 nieuwe verdedigers en 2 nieuwe middenvelders.

26 januari 2020 om 21:04

Nou noem jij eens 6 spelers op die PSV beter zullen maken.. Voor dat geld heb je er 2 of 3 als je geluk hebt.

26 januari 2020 om 23:07

Ben Davies van Spurs, Ouwejan van AZ of Otto van Wolves als linksback, Koopmeiners van AZ en Eric Garcia huren van Man City. Dan heb je je selectie al flink versterkt!

27 januari 2020 om 09:02

Ben Davies die naar de Eredivisie wilt? man man man......

26 januari 2020 om 21:40

Je kunt wel verdedigers halen maar als je niet scoort wij je nooit.

Ik snap de woede helemaal, Je moet als club niet zomaar mee willen gaan in dit soort transfer praktijken, je zal je als kopende club toch ook moeten houden aan een soort transfer protocol, dus snap dat Psv nu niet zomaar een "ja en amen " geeft... aan de andere kant...zou bergwijn als de transfer afketst zich nu nog voor psv 100% kunnen geven..

26 januari 2020 om 21:31

Ja, hij wilt naar het EK. Dus het is uit eigen belang om de rest van het seizoen nog goed te presteren.

Gaat men nu ook net zo los op de trotse Fulco van Kooperen, net zoals men losgaat op Mino Raiola?

26 januari 2020 om 21:04

Of op die gast van Pereiro, dat is ook een strontkwal!

Eigenlijk is 30 miljoen wel een eerlijke prijs voor Bergwijn, sterke speler die echt wel wat kan maar deelt de laatste weken gewoon mee in de malaise en neemt PSV niet bij de hand als het tegen zit. Als je 30 miljoen vangt en je gaat goed met dat geld om kun je hele redelijke versterkingen halen.

Het is ook wel diep en diep triest in deze moeilijke tijd voor de club. Het niet kunnen opbrengen deze pot te spelen. Verkeerde keuzes maken kan altijd, als dit doorgaat zal je altijd een rare en nare nasmaak hebben aan je periode in het 1e... hij had beter PSV kunnen helpen in de jacht naar 2e plek.

Nu kan.hij over 18 maanden een stap omlaag gaan doen omdat hij geen stappen heeft kunnen máken

27 januari 2020 om 13:43

Het zit wel wat complexer in elkaar. Een aantal spelers wilde niet dat van Bommel ontslagen zou worden en zijn naar de directie gestapt. Toon heeft ze vrij arrogant laten weten dat zij er niets mee te maken hebben en dat de directie over dergelijke zaken beslist. Van Bommel werd toch ontslagen. Itaheren heeft meteen de onderhandelingen over een nieuw contract stop gezet en Bergwijn heeft via zijn zaakwaarnemer laten weten te willen vertrekken. Faber's aanstelling blijkt geen verbetering te zijn en de beste spelers zijn diep teleurgesteld. Dat had echt veel beter gekund.

Ik vind Psv erg dom bezig in de media. Eerst Faber die Psv in een uiterst slechte onderhandelingspositie zet en nu Gerbrands. Het lijkt wel of ze niet met de druk die deze crisis met zich meebrengt om te gaan. Ik geef Bergwijn gelijk wat heeft hij nu nog bij Psv te halen. Faber zegt dat hij na dit seizoen met een goed gevoel Psv kan verlaten vind ik erg doorzichtig.

Heel goed van Gerbrands! Het is ontzettend onprofessioneel en egoistisch van Bergwijn.

Hij is zelf medeverantwoordelijk voor de hele malaise waarin PSV zich bevindt, maar in plaats van dan een man te zijn en de rug te rechten, wil hij als een rat het zinkende schip verlaten (naar een ander schip dat eveneens aan het zinken is)...

Lekker die hele deal laten klappen. Dan kan Stevie kiezen om alsnog de rug te rechten, met PSV nog proberen het beste van het seizoen te maken en mogelijk dus alsnog met een goed gevoel te eindigen, of anders de rest van het seizoen op de tribune zitten en zijn kansen op het EK aanzienlijk zien slinken.

Ik vind het een enorm domme en onverwachte actie van Steven. Hoop dat het uiteindelijk met een sisser afloopt, maar gezien hoe het hele seizoen tot nog toe gaat ben ik er bang voor.

wil je als speler naar een veem betere club. laat een crisis club die 5de word van de eredivisie je niet onderhandelen over een transfer.

26 januari 2020 om 21:10

Niemand heeft gezegd dat hij niet mag onderhandelen. Maar het wordt een ander verhaal als je, zonder toestemming en zonder dat er een akkoord tussen beide clubs ligt een wedstrijd laat schieten en alvast naar Londen vliegt.

26 januari 2020 om 21:21

Heb jij ook toestemming van je baas nodig om op een zondag even op en neer naar London te vliegen? Dat hij niet hoefde te werken vandaag had hij al overlegd met de verantwoordelijke bij PSV.

26 januari 2020 om 21:35

haha wouterzo werkt het toch niet. In het contract van elke profspeler staat iets over beschikbaarheid. Een wedstrijddag valt daar sowieso onder. Bergwijn zegt dat hij niet wilt spelen (dit is gewoon werkweigering) en Faber zegt: blijf dan maar thuis, want je kunt je nu niet focussen. Bergwijn gaat dan naar Londen. Naar Londen gaan is heel iets anders dan thuis blijven. Daar heeft PSV geen toestemming voor gegeven. Vergelijk het met jouw werk: je belt je baas dat je je niet goed genoeg voelt om te werken. Je baas zegt: is goed blijf maar thuis. Vervolgens pak je het vliegtuig naar Londen om bij een ander bedrijf een sollicitatiegesprek te doen. Ja, zo werkt het niet.

26 januari 2020 om 21:43

@wout55er: PSV ontkent dat hij toestemming had om niet te spelen, volgens de club heeft hij het simpelweg geweigerd. Daarnaast loopt de vergelijking tussen Bergwijn en mij sowieso mank. Ten eerste omdat ik voor mij werkgever geen waarde van tientallen miljoenen vertegenwoordig, ten tweede omdat de fysieke en mentale belasting van even op en neer vliegen naar Londen minder invloed heeft op mijn werkzaamheden dan op die van een topsporter.

26 januari 2020 om 23:18

@amazingninja Bergwijn hoefde niet te spelen van Faber en kreeg gewoon toestemming van Faber om af te rezien naar Londen. Is door Faber letterlijk zo bevestigd in Studio Voetbal. Niks geen werkweigering, gewoon met toestemming van zijn direct leidinggevende is Bergwijn afgereist naar Londen om zich daar met zijn trasnfer bezig te houden.

26 januari 2020 om 23:19

@casbinesse Echt onzin wat je nu zegt. Faber heeft net live in Studio Voetbal bevestigd dat hij toestemming gegeven heeft vanochtend aan Faber om niet te spelen en dat hij toestemming gaf om af te reizen naar Londen.

27 januari 2020 om 09:03

Cabinessence Dit gebeurt er nou als je van alles en nog wat gelooft zonder te hebben gezien wat de partijen die ermee te maken hebben te zeggen hebben. Wat nou zonder toestemming? Hij heeft toestemming gekregen van Faber blijkt nu. Ben benieuwd of je nogsteeds zo zuur bent als gister avond.

27 januari 2020 om 11:17

@branquinho: PSV blijft bij het standpunt dat Bergwijn geen toestemming had. Faber had dus, zoals ik elders al geschreven heb, sowieso niet de bevoegdheid om hem toestemming te geven. Lijkt me ook logisch dat een trainer dat niet zomaar op eigen houtje kan.

Natuurlijk snap ik de reactie van Gerbrands. Het probleem is alleen dat de speler, oftewel de zaakwaarnemer, alle macht heeft. Ik denk dat Bergwijn z'n laatste wedstrijd voor PSV heeft gespeeld. Vroeger of later zal de club groen licht voor een transfer gaan geven. Het gaat hier wel om heel veel cash die je niet kan weigeren. Dit is absoluut niet chique wat Steven doet, maar dit komt ook door de onrust binnen de club.

26 januari 2020 om 21:36

Maar bergwijn heeft een sterke incentive om te spelen met het EK voor de deur. Als PSV de stekker eruit trekt en hem dan naar het tweede stuurt is er geen EK meer voor Bergwijn. Dus in die zin kan PSV het ook hard spelen.

Lekkere onderhandelingsstrategieën. PSV moet serieus rekening gaan houden met play offs en geen Europees voetbal. Die kunnen dan helemaal geen nee gaan zeggen tegen 30 a 35 miljoen met het risico dat Bergwijn op de tribune beland en ook geen EK gaat spelen komende zomer.

Heerlijk hoe er weer uit een mond gepraat wordt... Gerbrands gaat er met gestrekt been in, Faber vind het prima als een niet gemotiveerde speler ontbreekt in zijn selectie en de onvolprezen aanvoerder van de ploeg heeft een pleidooi voor begrip voor Bergwijn. Lekker pr-werk, Thijs Slegers!

26 januari 2020 om 21:29

Krijg je als je praat in opwellingen en emoties. Dan floept er wel eens iets uit waar je later spijt van krijgt. Is alleen niet zo handig als je eindverantwoordelijk bent voor een bedrijf, team, of club. Dan duidt het niet op menselijkheid maar op onprofessionaliteit. Gerbrands moet natuurlijk te allen tijde het hoofd koel houden.

ja de trainer gaf hem vrijstelling voor de wedstrijd is normaal. Maar Faber gaf geen toestemming naar Engeland te vliegen dat is De Jong zijn taak.

26 januari 2020 om 23:20

Faber gaf die toestemming wel, dat heeft Faber net bevestigd in Studi Voetbal.

Prima aanvoerder, die Afellay. Zijn mening staat lijnrecht tegenover die van Gerbrands. Zal ook te maken hebben met het ontslag van van Bommel. Je merkt aan alles dat een (groot?) deel van de spelersgroep dat als zeer onrechtvaardig heeft gevoeld. En is Afellay niet op voorspraak van van Bommel gehaald? In ieder geval kan dat smeulend vuurtje wel eens veranderen in een veenbrand. Een deel van de supporters zijn niet bereid de rust te bewaren. Het einde van Gerbrands en de Jong, vermoed ik.

Faber heeft ook gezegd voor de luisterende kijkers dat er 1 wijziging plaatsvond in de bespreking. Bergwijn stond anders gewoon in de basis.

Nou Faber, zo’n kans laat Bergwijn natuurlijk niey liggen. Wie weet krijgt hij een zware blessure en komt hij nooit meer terug op zijn oude vorm. Vind makkelijk om alles op Bergwijn te schuiven. En als PSV zijnde moet je het ook niet willen om een speler tegen zin wil bij de club te houden! Het is gewoon een win win situatie!

Steven Bergwijn heeft aan het begin van dit seizoen met zijn volle verstand een sterk verbeterde contractverlenging ondertekend en afgesproken met de directie dat hij dit seizoen afmaakt bij Psv. Dat hij daar in deze transferperiode op terugkomt en toch wil vertrekken is het risico dat hij nu neemt. PSV kan nu vragen wat ze willen en daarbij staat Steven dus even 'aan de zijlijn'...

Stoppen met de onderhandelingen? PSV heeft het geld veel te hard nodig. Weer een miskleun van Toon.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren