Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bergwijn wil vanwege toptransfer niet in actie komen

Laatste update:

Steven Bergwijn wil vanwege transferperikelen niet in actie komen tijdens de wedstrijd van PSV tegen FC Twente, zo meldt Voetbal International. Tottenham Hotspur jaagt op de aanvaller van PSV, bevestigen De Telegraaf en het Eindhovens Dagblad twee uur voor de aftrap. Het lijkt erop dat Bergwijn zijn zinnen heeft gezet op een transfer naar de Premier League en dat PSV in de slotdagen van de winterse markt een sterspeler kan verliezen.

Bergwijn ontbreekt volgens De Telegraaf in de wedstrijdselectie voor de wedstrijd die om 16.45 uur begint in het Philips Stadion. Hij moet bij Tottenham Hotspur het gemis van Harry Kane en het ophanden zijnde vertrek van Christian Eriksen compenseren. Bergwijn heeft een contract tot medio 2023 in Eindhoven, waardoor alle geïnteresseerde clubs met een aanzienlijke transfersom over de brug moeten komen. Eerder deze week meldde transfermarktexpert Gianluca Di Marzio nog dat een andere Engelse club, Leicester City, hengelt naar Bergwijn.

Journalist Rik Elfrink van het Eindhovens Dagblad kreeg zondagochtend van PSV te horen dat er met geen enkele club een volledig akkoord is over een transfer van Bergwijn. De negenvoudig international van Oranje wordt al jaren in verband gebracht met grote buitenlandse clubs. Afgelopen zomer was Sevilla concreet in de markt voor de buitenspeler, maar de club uit LaLiga wilde niet voldoen aan de vraagprijs van PSV. Vervolgens verlengde Bergwijn in augustus zijn contract in Eindhoven.

De jonge aanvaller, 22 jaar, maakt mede door een aantal blessures een wisselvallig seizoen door. Daarnaast lijkt PSV geen kans meer te maken op de landstitel, nu de achterstand op koploper Ajax is opgelopen tot twaalf punten. Het elftal van interim-trainer Ernest Faber werd vroegtijdig uitgeschakeld in de Europa League en tot overmaat van ramp verloor PSV donderdag in de achtste finale van de TOTO KNVB Beker met 2-0 van NAC Breda.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou lekker dan!
Daar gaat zicht op eventueel Europees voetbal

26 januari 2020 om 14:55

Bergwijn deelt anders net zo hard in de malaise als de rest. Als Tottenham een mooi bedrag voor hem over heeft moet je hem gewoon van de hand doen.

26 januari 2020 om 15:03

Geef je gelijk, maar is wel een van de weinigen die iets kan met zijn individuele kwaliteiten

26 januari 2020 om 15:22

Toch konden Malen en Bergwijn uit het niets een goal maken en de wedstrijd beslissen. Die mis je nu allebei. Dat betekent dat je elke week naar Bruma mag kijken...

26 januari 2020 om 15:31

Voor ieder bod boven de 30mio zelf brengen met een strik erom heen. Bergwijn gaat net als Depay niemand voorbij komen in de PL.

26 januari 2020 om 15:47

Depay heeft niet eens echt de kans gehad

26 januari 2020 om 16:28

Hoezo niet de kans gehad? Hij heeft in zijn eerste seizoen bij man utd 29 wedstrijden gespeeld. Hij was er toen gewoon nog niet klaar voor. Als hij nu zou gaan misschien wel. En bij Bergwijn vraag ik me ook af of het wel een goede stap is.

26 januari 2020 om 16:34

Als je als aanvaller niet snel bent, heb je t gewoon moeilijk in de PL. Depay is een type Lacazette. Werkt hard maar is gewoon niet rap genoeg op de eerste meters.

Als dit echt waar is dan moet je hem gewoon verkopen. Het is een goeie speler, maar hij lijkt er niet veel zin meer in te hebben en dan kan ie maar beter gaan. Mits er wel een mooi bedrag tegenover staat.

26 januari 2020 om 14:54

Minimaal 40 miljoen en dan mag ie weg zou ik zeggen. Zou voor alle partijen het beste zijn. Wel jammer dat hij op deze manier de club gaat verlaten.

26 januari 2020 om 15:02

Ja dit is zeer pijnlijk van Bergwijn. De club die hem heeft gemaakt tot de speler dat hij nu is en waar hij al 9 jaar speelt laat hij nu zo hard vallen. Net op het moment dat ze bij PSV iedereen nodig hebben weigert hij te spelen. Dit zegt denk ik genoeg over de mentaliteit van Bergwijn. Minimaal 40 miljoen anders is het echt schandalig slecht gehandeld van John.

26 januari 2020 om 15:10

40 miljoen voor een middelmatige speler van Psv. Lol.eerder 25 miljoen omdat het een groot talent is.

26 januari 2020 om 15:18

Heb het sowieso niet meer zo op Bergwijn. In de zomer deed hij al geen enkele poging om een transfer naar Ajax de kop in te drukken. Als je echt respect hebt voor de club die je een tweede kans heeft gegeven doe je dit soort dingen niet. Het is kwalitatief gezien momenteel veruit de beste speler in de selectie. Maar neemt geen enkele verantwoordelijkheid op zich. Laat hem maar lekker voor 35 miljoen vertrekken. Zie JdJ er geen 40 meer voor vangen helaas...

26 januari 2020 om 15:26

Het is en blijft levi dus die 40 zullen ze niet krijgen. Denk dat je bij 35 al blij moet zijn.

26 januari 2020 om 14:58

Mee eens, maar dan zul je zien dat Tottenham met 20 miljoen aan komt kakken. Dan vind ik die werkweigering tenenkrommend. Zeker in deze fase van je team.

26 januari 2020 om 15:05

Meer dan 30 gaat PSV er niet aan overhouden denk ik in deze fase..

26 januari 2020 om 15:20

@messibazoer: Alsof een jonge, talentvolle speler door een paar slechte maanden (grotendeels veroorzaakt door blessures en een collectief falend team om hem heen) ineens 10-20 miljoen minder waard wordt... Als PSV hem laat gaan voor een cent minder dan 40 miljoen, dan moet het complete bestuur op staande voet ontslagen worden.

26 januari 2020 om 15:27

Als de sterren van de hemel speelt gaat de prijs omhoog...... hij speelt het hele seizoen al als een krant, kan me dan moeilijk voorstellen dat ze 40 miljoen gaan betalen voor een speler die een middelmatige seizoen speelt. Op de radio hebben ze het over 30 miljoen. Denk dat je zelfs met dat bedrag je handen mag dicht knijpen

26 januari 2020 om 15:29

@Caninessence, 100% met je eens. Maar dat is wat ik verwacht, zeg niet dat het gaat gebeuren. Maar jij verwacht wel een transfersom van 35/40?

26 januari 2020 om 15:31

@cabo, ben je Dolberg vergeten? Zo gaat dat inderdaad met de prijs van een speler.

26 januari 2020 om 15:40

@cabinessence 40m gaan ze natuurlijk Never Nooit niet krijgen.max 35m en dan mag PSV al in de handjes wrijven. Alleen hebben ze dan wel een nog groter probleem met in feite niet 1 fitte topclubwaardige aanvaller...

26 januari 2020 om 15:23

Volgens Fox is het al rond. Dus Bergwijn is dus al verkocht.

26 januari 2020 om 15:27

Voor hoeveel is dat bekend?

Lijkt me niet per se nadelig voor PSV. Speelt de laatste maanden als een krant en als een ploeg als Tottenham op je jaagt kan je wel de hoofdprijs verwachten. Kan je vervolgens investeren om die extreem lekke verdediging eens te repareren.

26 januari 2020 om 15:24

Lol Tottenham en de hoofdprijs in 1 zin. Ja als je van Tottenham naar andere club gaat..

Oei Bergwijn, inplaats van Psv bij de hand nemen ren je weg? Had hem hoger zit, maar ene kant ook begrijpelijk. Als hij het gevoel heeft dat ze op bestuurlijk niveau en coach niveau een potje van aan het maken zijn is dit het gevolg.

26 januari 2020 om 14:54

Komt hij niet ver mee met deze mentaliteit

26 januari 2020 om 14:57

Inderdaad. Tottenham Hotspur. Niet ver. Ik zou een vertrek wel begrijpen. PSV lijkt geen goed scoutingplan te hebben, de resultaten zijn teleurstellend en Malen ligt er rest van het srizoen uit. Bij PSV valt voor hem geen eer meer te behalen.

26 januari 2020 om 14:57

Niks te zoeken bij tottenham

26 januari 2020 om 15:13

Psv speelt nergens meer om, dus nogmaals ene kant begrijpelijk.

26 januari 2020 om 15:15

Ja daarom, we weten allemaal dat dit de laatste seizoen van Bergwijn bij PSV zou worden. In die seizoen wou hij prijzen pakken en zich bewijzen maar als het zo een puinhoop is bij de club en je in januari al bent uitgeschakeld voor alle prijzen begrijp ik het volledig dat je weg wilt als Spurs langskomt met een goed plan.

26 januari 2020 om 15:24

Onder contract staan bij Spurs is wat anders dan spelen bij Spurs. Vraag dat maar aan Janssen. Bergwijn is op dit moment veels te wisselvallig (lees: te weinig rendement) om bij een club als Spurs te spelen.

26 januari 2020 om 14:57

Het is nou ook niet echt een jongen van de club. Zo vreemd is het dus niet dat hij om een transfer vraagt als een club als Tottenham aan komt kloppen. Bovendien mist Bergwijn eerlijk gezegd ook de kwaliteiten om PSV bij de hand te nemen. Hij is absoluut een goede speler, maar een geweldenaar gaat hij in mijn opzicht bij lange na niet worden.

26 januari 2020 om 15:10

Maar het is wel vreemd dat hij bij slechts wat interesse al weigert te spelen, toch? Er is volgens mij nog niet eens een officieel bod bij PSV uitgebracht.

27 januari 2020 om 14:18

Absoluut en dat is ook zeer kwalijk. Zolang je op de loonlijst bij een club staat, dien je je 100 procent in te zetten. Bergwijn heeft dat niet gedaan.

Wat een vent, bah. Krijgt salaris dus gewoon lekker werken wat ze al maandennniet gedaan hebben.

26 januari 2020 om 14:55

@LionelGap Hij werkt. Wilt alleen voor een ander team werken.

26 januari 2020 om 15:27

Ja maar het is toch eigenlijk van de zotte dat je gewoon zegt: ik speel niet. Terwijl je daarvoor betaald wordt? Stel je voor je ben chirurg en je zegt: ja vandaag opereer ik niet. Of je bent leraar: ja vandaag geef ik geen les. Kan toch niet?

26 januari 2020 om 15:02

Wat is er mis met naar een andere club gaan?

26 januari 2020 om 15:25

Misschien is hij al gewoon verkocht en mag hij al niet meer meespelen. Misschien eerst de feiten afwachten?

En zo is de gifbeker officieel bijna leeg.

26 januari 2020 om 14:55

Juist niet.

26 januari 2020 om 14:58

De gifbeker is leeg als Bergwijn voor minder dan 40 miljoen vertrekt nu. Als Bergwijn nu voor een schijntje vertrekt naar Spurs heb je geen tijd om een vervanger te halen en geen geld. 40-50 miljoen en anders mag de Jong per direct vertrekken.

26 januari 2020 om 15:04

Ik verwacht eerder 25 dan 50..

26 januari 2020 om 15:09

Waarop baseer jij dat Messibazoer? Transfermarkt schat zijn waarde op 35 miljoen, het is de winterse transferperiode (hierin zijn spelers altijd duurder), Spurs is wanhopig omdat Kane is uitgeschakeld en het zijn de laatste uren van de transfermarkt dus het wordt nog een heel karwei om een vervanger toe te voegen aan de selectie. Je kan dan vanuit je onderbuikgevoelens roepen dat hij voor 25 miljoen gaat maar dat is denk ik niet realistisch gezien de situatie.

26 januari 2020 om 15:14

RomBomCu, ik denk dat John nog veel kansen krijgt van onze Toon. Helaas mag iemand 40/50 miljoen spenderen zonder consequenties.

26 januari 2020 om 15:23

@RomBomCu, ben het wel eens met je punten. Maar als Bergwijn dus echt weg wil sta je als club minder sterk. Plus het feit dat Bergwijn al 2/3 maand nou niet bepaald in topvorm is. Nogmaals, ik denk dat de vertrek wens de transfersom na beneden kan halen. Ik hoop voor PSV op een mooie som.

Wisselvallige speler. Hij heeft niks te zoeken bij de Spurs. Hij zal waarschijnlijk verzuipen net als Memphis in de PL.

26 januari 2020 om 15:02

Mephis was twee klassen beter. Bergwijn duikt over een paar jaar weer op bij een spaanse middenmoter of zo.

26 januari 2020 om 15:05

Inderdaad. Memphis heeft in zijn tijd bij PSV veel meer laten zien dan deze Bergwijn.

Niet in mee gaan Psv. Geen spelers vertrekken tussentijds. We kunnen dit seizoen gewoon nog 2e worden en vCL halen. Hopen dat Bergwijn speelt op het EK en je vangt nog meer voor hem.

Wilt niet spelen vanwege transferprikkelen? Ik had beters verwacht van Bergwijn. PSV zit in een dramatische crisis, en meneer wilt de club niet helpen vanwege transferprikkelen. Over mentaliteit gesproken. Tuurlijk, men gaan dan zeggen van: Wat als die zwaar geblesseerd raakt vandaag? Ja dat is als als. Jammer maar prima. Tottenham wilt hem hebben? 40 miljoen minstens.

26 januari 2020 om 15:02

Wat moet je dan als Bergwijn zijnde? Je ziet de hele club uiteenvallen en de nieuwe trainer uit wanhoop en paniek verwijten aan de spelers maken. Wat is hier nog te winnen voor Bergwijn?

26 januari 2020 om 15:07

Dit is toch wel enigzins werkweigering te noemen. Ik snap dat hij een transfwr zou willen maar dat kan ook anders

26 januari 2020 om 15:11

Wat is dit nou? Faber geeft toch duidelijk aan dat hij alleen wil werken met spelers die trots zijn om voor PSV te spelen en de rest maar moet opdonderen? PSV heeft hier echt helemaal zelf om gevraagd om dit gedrag.

26 januari 2020 om 15:12

Sorry, maar ik vind het gewoon bijzonder zwak van Bergwijn dat die hier zijn teamngenoten volledig in de steek laat. Als je van het spelletje houdt, dan had je vandaag gewoon gespeeld, hoe diep de crisis ook is bij Psv, en hoe graag je ook weg wilt gaan. Maar nee, meneer wilt liever thuisblijven en wachten tot die naar Engeland kan vertrekken. Top man om zo PSV te verlaten die je alles heeft gegeven nadat je werd weggestuurd bij Ajax. Zwak, maar dit past wel bij het jaar van Psv.

26 januari 2020 om 15:31

Qua tijd bij de selectie en qua kwaliteiten zou Bergwijn een van de leiders/sterkhouders van dit team moeten zijn. Dat is hij absoluut niet. Hij is gewoon een van de verantwoordelijke (net als elke andere speler in dit team) dat het zo slecht gaat. Bijv. tegen Vvv: in plaats van de 1-0 te scoren glijdt hij uit. Dat kun je iemand met zijn kwaliteiten echt wel aanrekenen. Ook denk ik dat Spurs alleen financieel een goede stap voor hem gaat zijn. Bergwijn is veels te wisselvallig en heeft veels te weinig rendement om daar van waarde te zijn.

26 januari 2020 om 15:49

Pardon? "PSV heeft hier echt helemaal zelf om gevraagd" ... dus als iemand iets verkeerd doet (of het nou werk, opvoeding of wat dan ook is) ligt het aan jezelf? ... leuke kijk heb je op dingen

26 januari 2020 om 15:06

Niet alleen de club niet helpen, maar hij laat zijn teamgenoten ook gewoon bruut in de steek. Tref je met Twente eindelijk weer eens een club die in een even slechte fase zit, wil de speler weg waar de rest als eerste naar kijkt om iets in het veld te bewerkstelligen. Als ik met hem in de kleedkamer zou zitten, zou ik wel denken 'vuile egoïst, je laat ons mooi in de steek'. En dan zou ik nog begrip kunnen opbrengen voor Tottenham, maar, kom op, speel gewoon tegen Twente.

Werkweigering mag nooit geaccepteerd worden, lekker een boete geven. Ook Bergwijn heeft een aandeel in de malaise van PSV, wil hij dan echt op deze manier vertrekken?

Tsja snap het wel. Het valt in Eindhoven helemaal in mekaar dit seizoen. Bergwijn bleef graag ondanks interesse maar snap wel dat hij nu zou willen vertrekken als er weer interesse is. Of hij ready ervoor is, is een andere vraag maarja.

En de soap gaat verder. Hoe kan je nou weigeren te spelen.. psv is vooralsnog zijn werkgever die zijn centjes stort. Triest dat sommige spelers deze weg kiezen..

Bedankt Steven, deze transfer heb je zeker verdiend na je leiderschap in de afgelopen maanden en waar je het team op sleeptouw nam. Het ga je goed!

Dat is vreemd. Volgens mij staat die jongen nog gewoon onder contract bij PSV en de club heeft 'm nodig. Gewoon voetballen. Die 90 minuten kun je wel missen in de onderhandelingen met Tottenham. Daar heeft hij een zaakwaarnemer voor. Overigens kan ik er niet mee zitten vanwege m'n clubvoorkeur, maar ik snap dit soort keuzes nooit. Hier ga je als club toch niet mee akkoord als je z'n salaris nog gewoon betaalt?!

Bij 35 miljoen of meer direct verkopen. Dit seizoen is toch al verloren. Ik hoop dat steven bij tottenham in de spits gaat spelen want dat kan hij echt! En dan kan hij dat ook mooi doen bij het nl elftal.

26 januari 2020 om 14:59

Zo goed is Bergwijn nou ook weer niet. Hij doet me denken aan een mindere versie van Depay. Verder mag het seizoen dan verloren zijn, maar het duurt ook nog lang voordat Malen weer inzetbaar is. Wie moet er dan voor rendement gaan zorgen? Het seizoen kan nog veel ernstiger worden als ze Europees voetbal mislopen, dus het kan zeker nog erger.

Volledig begrijpelijk. Het zinkend schip wordt verlaten. Verder zie ik niet in hoe Bergwijn aan veel speeltijd komt in de top van de PL, hij kam dit PSV niet eens op sleeptouw nemen. Ietwat overschatte speler. Met het oog op Oranje zie hem graag mijn ongelijk bewijzen, het is hem ook gegund.

Wat ziet Tottenham in hem? Het is een beetje een type promes, die echter in alles wat minder is. Actie, snelheid, doelgerichtheid. Wellicht alleen fysiek wat sterker. Anyway... Te licht voor de Engelse top denk ik.

26 januari 2020 om 15:25

Minder dan promes? Zou ze graag willen ruilen hoor. Bergwijn heeft iig nog een actie in huis en kan zelf nog wat creëren. Promes kan alleen wat als ie ze op een presenteerblaadje krijgt. Zelfs als ie in de diepte wordt ingespeeld red ie t niet op snelheid of hij struikelt over zn eigen adem

Ach jee, weer een voetballer die zich enorm laat kennen, wat een aanfluiting. Gaat bij de Spurs overigens echt ondersneeuwen, denk ik.

Dit zegt ook weer veel over de mentaliteit.

Kan er ook nog wel bij. Maar ik vind Bergwijn nog te licht voor Spurs. Is niet structureel een van de uitblinkers in de eredivisie en heeft een laag rendement. Depay vertrok als de absolute ster en die heeft ook gefaald bij United. Toch kun je zo’n kans plus comfortabel salaris niet laten lopen.

26 januari 2020 om 15:03

Dan moet wel gezegd worden dat Memphis vertrok uit een kampioensploeg. Bergwijn vertrekt (mogelijk) bij het slechtste PSV in misschien wel 10 jaar. Ook is er natuurlijk wel een enorm verschil tussen Tottenham en Manchester United op dat moment. Ik durf dus niet te schrijven hoe het Bergwijn zal vergaan in de Premier League, maar ik kan het zelf ook geen geweldige speler vinden.

Dit gerucht geloof ik niet. Tenminste, deels niet. Lijkt mij eerder om Leicester gaan en zou dat ook een betere club voor hem vinden. Bij Tottenham hebben ze hem nu niet nodig. Wel geinig dat Tottenham overal het hoofd van spelers op hol brengt, zodat ze niet meer willen spelen.

Tja deze jongen heeft gelijk! PSV is op alle vlakken uitgeschakeld en coach van Bommel is ook ontslagen. Wat heeft hun nut nog om tot de zomer te blijven.. Ze krijgen er geld voor hij kan zich sportief en financieel verbeteren. Voila iedereen word er beter van. Want bij psv valt er niets meer te rapen.

Enige positieve voor PSV is dat het om een Engelse club gaat en die smijten met geld. Gewoon verkopen heb je niets meer aan nu.

26 januari 2020 om 15:05

Wie moet je er dan voor in de plaats opstellen? Malen is nog maandenlang geblesseerd, Lammers is nog lang niet wedstrijdfit en ik zie Bruma ook niet ineens structureel opleven en elke week weer belangrijk worden. Daarachter heb je wat jonge talenten die nog geen ervaring hebben en een toptalent die het niet alleen kan en nog wel het 1 en ander te leren heeft. Vergeet niet dat PSV maar twee punten boven de nummer 7 staat. PSV is nog niet eens verzekerd van Europees voetbal volgend seizoen.

26 januari 2020 om 15:08

Ze hebben nog een aantal dagen, ik verwacht dat ze iets op de transfermarkt gaan doen, moet wel kan niet anders.

27 januari 2020 om 14:16

Met John de Jong weet je het maar nooit. Zou me niets verbazen als deze transferperiode in mineur eindigt. Vooral als ze Bergwijn pas in de laatste 2 dagen verkopen.

26 januari 2020 om 15:29

Zal echt niet de hoofdprijs worden, hij presteert is op t moment ook niet gruwelijk. Voor Tottenham een koopje, verbreding van selectie en als t mee zit gaat hij af en toe spelen.

Oh, dat is uit het niets. Ziet Mourinho hem misschien als evt. toekomstige spits? Tuurlijk kunnen wij een buitenspeler gebruiken maar is niet de prioriteit. Begrijp overigens wel dat Bergwijn de stap zou willen zetten. Weet iemand of hij ook als spits kan spelen?

26 januari 2020 om 15:17

Bergwijn komt tekort als enkele spits tenzij hij in een 3-5-2 speelt.

26 januari 2020 om 15:37

Maar dat is prima want Son en vooral Moura kunnen niet alles speen voorin.

26 januari 2020 om 15:17

Bij Jong Oranje en een paar keer onder Cocu vond ik hem best goed in de spits. Dit seizoen heeft die er al een paar keer gespeeld, maar dat ging wat minder.

26 januari 2020 om 15:37

Bergwijn heeft nooit onder Cocu in de spits gespeeld. Dat was altijd De Jong en die paar keer (is op een hand te tellen) dat De Jong er niet bij was stond Locadia in de spits. Bergwijn komt absoluut niet tot zijn recht in de spits. Die gast kan amper een bal tussen de palen schieten.

26 januari 2020 om 15:38

Goed om te horen, en met zijn fysiek kan hij denk ik wel mee in de PL. We wachten het af, als er maar minimaal een spits bijkomt lol.

26 januari 2020 om 16:03

Toch een aparte aankoop, mocht het waar zijn. Sowieso had ik liever eerst op andere plekken aankopen gezien. Misschien dat Lamela dan eindelijk weg kan, al vind ik beide spelers niet direct geschikt voor de groei die de club voor ogen heeft. Bergwijn vind ik namelijk ook geen uitzonderlijke speler, maar laat me graag verassen.

26 januari 2020 om 16:16

Ik denk dat hij best zou kunnen verassen bij ons, is nog jong he en volgens alle statistieken heel creatief en zijn dribbels en acties zijn erg goed en effectief. Volgens whoscored kan hij op meer dan 5 posities uit de voeten. Als hij komt we de tijd geven. Lamela blijft een impact speler, wil hij niet banken dan zeker verkopen in de zomer maar hij is wel bruikbaar en werkt hard. Hoop alleen dat wij wel echt een spits halen en een verdedigende speler (achterin of het middenveld).

Prima! Ook weggaan nu! Ben er helemaal klaar mee met die gozer. Denkt dat hij Messi is maar presteert dramatisch.

26 januari 2020 om 15:12

Precies dit. Mocht het allemaal waar zijn mag die lekker gaan daag

Ik heb dit twee weken geleden reeds voorspeld, dit biedt een uitweg en win win situatie voor iedereen. Door de verkopen van Lozano (40 miljoen euro) en Bergwijn (40 miljoen euro)is het seizoen van psv gered. Psv verliest een talent maar kan weer doorselecteren en andere spelers zoals Gakpo en Madueke en Christina Willemse voor de leeuwen gooien. Nu PSV geen CL en EL meer speelt, geen kans heeft op de titel en uit de beker ligt is dit de enige oplossing. De Spurs zullen hoe dan ook minimaal 40 miljoen op de tafel moeten leggen.
In de zomer kan er dan weer door iemand anders dan De Jong spelers worden gehaald.
Ik adviseer dan ook: Ouwejan, Lyanco,van Ginkel , Arp te halen en Mauro en Romero terughalen.
GK: Unnerstall LA: Ouwejan CV: Lyanco CV: Viergever RA: Dumfries CM: van Ginkel CM: Mauro LAM: Malen CAM: Mo RAM: Arp SP: Lammers.

26 januari 2020 om 15:30

Vind ik ook. In een seizoen waarin je nu al niets anders rest dan wonden likken, kun je Bergwijn - zeker omdat wintertransfers doorgaans duurder betaald worden wanneer het om een basisspeler gaat - maar beter verkopen om komend zomer wel direct genoeg geld in kas te hebben voor een transfer. En intussen zou ik elk verlies nemen als clubs Bruma, Baumgartl, Boscagli, Zoet, Hendrix, Rosario, Thomas, Luckassen en/of Sadilek willen overnemen. Gutierrez zou ik de kans, afhankelijk van het type trainer waar je voor kiest, nog wel gunnen en Viergever zou een hulpvaardige stand-in kunnen worden. Kijk je dan wat je nog over hebt dan heb je met Gakpo, Lammers, Malen, Romero, Ledezma, Madueke en Ihattaren het nodige aanvallende talent, plus Doan. Als je daarbovenop voor een prikkie Diego Lainez weer nieuw leven in zou kunnen blazen, zou ik het niet laten maar verder hoeft er voor de aanval niets meer bij. Op het middenveld heb je met Ihattaren natuurlijk je 10 en zou Mauro Junior de ideale 6 zijn. Voor de resterende positie op dit beter voetballende middenveld zou Gutierrez als 8 waarschijnlijk beter uit de verf komen. Ook al zou ik een directe versterking erbij halen. Marco van Ginkel lijkt me met zijn verrotte knie geen optie; ik zou ex-Vitessenaar Lewis Baker misschien eens overwegen. Voor linksback lijkt me Ouwejan geen goede optie, typische Eredivisiespeler zoals Viergever en je moet af van het halen van afdankertjes van concurrenten. Ik zou in het buitenland een speler halen; Bryan Cufré van Velez Sarsfield bijvoorbeeld. Een speler als Lyanco zou een stevige rots in de branding zijn inderdaad, om met Obispo een koppel te gaan vormen.

Unnerstal
Dumfries
LYANCO
OBISPO
CUFRÉ
Mauro Junior
Ihattaren
Guti / Baker
Malen
Lammers
Gakpo

Oranje internationals wekken nou eenmaal eerder interesse bij topclubs. Hij heeft nou geen enkele seizoen zijn stempel gedrukt in de Eredivisie.

Na vandaag is het gat 9 punten dus beetje prematuur om hem nu al te verkopen. Alles kan nog als je dan volgende week met Bergwijn in de Arena wint. Maar als ie niet meer gemotiveerd is en het 40 miljoen oplevert zullen ze hem wel verkopen.

26 januari 2020 om 15:22

Volgsns Fox is ie al verkocht

Bergwijkn is verkocht aan spurs volgens Jan Joost van Fox. Bergwijn is een goede speler, maar naar mijn mening veels te wisselvallig om bij een club al Tottenham te spelen op dit moment. Zeker als ze bij Tottenham hem als een vervanger van Eriksen zien ben ik bang dat dit veels te veel druk op zijn schouders legt. Deze jongen kan geweldig voetballen maar heeft veels te weinig rendement.

Ik zie iedereen hier praten van ja slechte mentaliteit maar als jij een jaartje bij de club word gehouden omdat ze een plan hebben waar je kampioen wilt worden en ook Europees wat wilt betekenen maar dat niet uitkomt begrijp ik het volledig. PSV is in januari al klaar en gaat geen prijzen pakken, onrust in de club en spelers spelen slecht en hun transferwaarde daalt. Als Spurs dan langskomt en dat een kans is die niet vaak gaat voorkomen begrijp ik het volledig als Bergwijn zijnde dat je weg wilt. Daarnaast, wat voor eer valt er nog te halen dit seizoen? PSV gaat geen prijzen pakken en ze zijn laatst nog uitgeschakeld in de beker door een club dat in de Keuken Kampioen divisie speelt, wat maakt het dan uit of je in de winter of in de zomer weggaat? Gun hem die transfer gewoon en probeer er wat aan te verdienen want in de zomer gaat zijn transferwaarde niet hoger komen.

26 januari 2020 om 15:39

Ah dus omdat het slecht gaat ga je weg, terwijl jijzelf niet zo veel aandeel hebt in dat slechte seizoen als de rest van het team? En welke eer is er te behalen? PSV kan nog tweede worden (en daarmee voorronde CL spelen) en een goede tweede seizoenshelft bij PSV verzekerd hem van een plek in de EK selectie. Bij Spurs heeft die grote kans op de bank terecht te komen en wat betekent dat voor zijn EK kansen?

26 januari 2020 om 15:50

Bergwijn heeft daar zeker aandeel in maar als jij heel het seizoen word opgesteld op plekken waar je niet eens hoort te spelen kan je er ook niks aan doen. Bergwijn werd nog in de spits opgesteld tegen Nac, is dat zijn positie? Spelers als Bergwijn, Ihattaren en Gakpo gaan of nu of in de zomer gewoon weg als Faber blijft.daarnaast, PSV kan 2de worden is dat een eer? En denk je dat ze nu bij PSV denken dat ze 2de gaan worden? Denk je dat de spelers daar vertrouwen in hebben? Ze hebben laatst nog verloren van NAC met 2 0 . En ja, bij Spurs is er een kans dat hij op de bank gaat komen maar dan kan hij beter heel zijn leven bij PSv blijven want als hij naar een grote club gaat is er een kans dat hij op de bank gaat komen. Spurs heeft zeker een plan met hem en ze gaan zeker hem genoeg minuten geven aangezien Kane geblesseerd is. En als hij zich laat zien in de Premier League is de kans groter dat hij word meegenomen dan als hij het redelijk doet bij Psv.

26 januari 2020 om 15:54

Tja, al je centrumspitsen waren geblesseerd, dan moet je als speler ook flexibel zijn en voor het team er gaan spelen. Dat is niks geks. James Milner, een speler die 10.000 keer meer heeft laten zien dan Bergwijn speelt op het middenveld, in de verdediging of zelfs voorin als het moet. Die heeft nog nooit geklaagd. Wie is Bergwijn dan om niet een paar wedstrijden in de spits te spelen? Lammers is nu terug, dus Bergwijn kon weer linksbuiten spelen. Bergwijn hoeft niet zijn hele leven bij PSV te blijven. Maar over een half jaar is er een EK, dan is zekerheid op speeltijd (en daarmee een plaats in de EK selectie) toch wel een sterk argument om niet naar een club te gaan waar je grote kans hebt om op de bank te belanden. Je kunt ook na het Ek gaan en misschien staan er dan nog wel mooiere clubs bij je op de stoep als je een goed EK hebt gespeeld. En inderdaad is 2de worden geen prijs, maar wel super belangrijk voor de club die jouw alles gegeven heeft. Daar zou hij zich ook in kunnen inleven.

Fox komt nu dat bergwijn verkocht is. Zal zo ook wel vz verschijnen

Bergwijn denkt zsm wegwezen daar, weg uit die puinhoop.

Psv is gezien delit seizoen genoodzaakt om enkele verkopen te doen. Bergwijn lijkt al een paar wedstrijden niet gemotiveerd meer. Beste oplossing voor beide partijen denk ik.

Hij is absoluut niet in vorm de laatste tijd maar Bergwijn is wel een speler die in zijn eentje een wedstrijd kan beslissen. Die kan PSV sowieso niet vervangen. Gakpo zou zijn plekje normaal overnemen maar die laat het ook niet zien. Madueke dan maar gaan gebruiken maar die komt echt pas net kijken. Ook erg benieuwd maar de transfersom.

Oef, niet heel erg verbazingwekkend dat ie wegloopt als t niet naar wens gaat. Vraag me wel af of hij daar wel uit de voeten kan. Misschien dat mourinho er een perfecte counterspits van kan maken, zie echter bij spurs spelers die nu veel meer kwaliteiten hebben dan bergwijn

Makkelijk dat iedereen hier roept over werkweigering, etc. Ik denk dat als je zelf weggekocht kan worden voor een mooi bedrag en betere omgeving (PL behoort tot de top competities), jezelf ook alles-op-alles zou zetten om die stap te kunnen zetten. Verder kun je als enkele speler niet het hele team op sleeptouw nemen, zelfs een Messi of Ronaldo kunnen dat niet alleen. Ik vind hem niet perse goed of slecht, geen idee of hij de top echt kan bereiken. Dan vind ik iemand als Dumfries wel meer potentie tonen.

Goede keus van Bergwijn weg te gaan. Deze jongen staat stil in zijn ontwikkeling bij PSV . Bergwijn is een goede speler maar moet wel steun hebben en goed aangespeeld worden door zijn teamgenoten. Aangezien dit ontbreekt bij gebrek aan kwaliteit op het middenveld kan hij niet brengen wat hij graag wil. PSV is al klaar dit seizoen en de vooruitzichten zijn niet al te best. Weg wezen dus. Een betere club, een betere competitie, betere spelers. Kortom voldoende reden om jezelf beter te ontwikkelen.

Dus Faber doelde op Bergwijn met die opmerking en dan speelt het dus al een tijdje.als PSV goed gescout heeft kunnen ze met het verkoop van hem de verdediging aanpakken en Gakpo kan gewoon die plek innemen.

Die club is nog te hoog gegrepen..gaat hij het EK mislopen.

Bergwijn naar Engeland. Is voor PSV geen aderlating. Pure countervoetballer. Kan met de ruimtes in Engeland waarschijnlijk beter uit de voeten. Scoort hier zelden de 1e goal. De tandem Lammers Gakpo kan een mooi duo vormen. Gakpo legt de ballen perfect neer.de hoogte van het bedrag? Elk bedrag boven de 20 miljoen is goed.

Hebben ze bij de Spurs Bergwijn gevolgd na het CL wedstrijden tegen PSV vorig seizoen. Was Bergwijn goed, heb beide wedstrijden niet gezien. Dit betekent dus geen aankopen van Mourinho. Kan zomaar op de bank/tribune belanden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren