Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Woedende Faber haalt uit naar PSV’ers: ‘In dertig jaar nog nooit gezien’

Laatste update:

Ernest Faber was donderdag woedend na de uitschakeling van PSV in de TOTO KNVB Beker tegen NAC Breda (2-0). “Dit was PSV onwaardig. Je moet trots zijn om voor PSV te spelen. Straal dat uit. Natuurlijk ben ik pissig”, gaf de oefenmeester in gesprek met FOX Sports te kennen. “We spelen verdomme voor een mooie prijs, voor je eer en je geweten. We waren veel te angstig.”

“De eerste helft was nog acceptabel, maar van achteruit was het te angstig om te voetballen”, analyseerde Faber. “We hebben het wel over PSV 1 en niet over DBS 5, waarin ikzelf voetbal. Daar kun je zulke dingen laten zien. We worden allemaal goed beloond. Dan moet je een bepaalde verantwoordelijkheid nemen. Je ziet dan alles wegvallen. We krijgen nog wat mogelijkheden, maar hebben niet de scherpte om het af te ronden.”

“Je hebt dan nog een domme overtreding en een domme rode kaart, dan valt bijna alles in elkaar”, verwees hij naar de rode prent van Timo Baumgartl. “Ik zit nu bijna dertig jaar bij deze club en dit heb ik nog nooit gezien.” Het bekertoernooi moest juist nog iets van het seizoen van PSV maken. Dat was niet te zien, vond Faber. "Je kon nu als spelers laten zien wat je werkelijk waard bent. Ik heb de trots en de uiterste wil gemist om er nog iets van te maken. Dat moeten ze laten zien in de komende wedstrijden.”

Faber erkende dat PSV karakters mist, leiders in de selectie die zijn team erdoorheen slepen op moeilijke momenten. “Ik heb nu in de selectie dat soort types niet voorradig. Misschien wel in de toekomst, maar ik kan nu niet zeggen dat ik er een of twee klaar heb die snel opstaan. Er wordt hard gewerkt en hard getraind. Daar hebben we niet over te klagen. Maar het omzetten in daden is een ander verhaal.”

Nu staat hij voor de ondankbare taak om het seizoen vol te maken zonder zicht op een prijs. “Het enige wat we nu moeten doen is ons kapot schamen. We kunnen nu wel blijven analyseren, maar het is nu terug naar alles waar het om gaat in het voetballen. Je eer en trots, dat soort dingen zijn veel belangrijker om weer nieuwe ambitie naar boven te brengen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Schrijnend dat je van toppers als Propper, Van Ginkel, Wijnaldum en Guardado nu zit te kijken naar Thomas, Hendrix en Rosario met als dieptepunt Schwaab natuurlijk. Het is nu zaak dit seizoen gewoon uit te spelen, schade te beperken en flink door selecteren in de zomer. Je verlies gewoon accepteren op miskopen als Baumgartl en Bruma.

24 januari 2020 om 00:12

Hij (schwaab) zat bij het begin van het seizoen met kind, allebei in PSV shirt, prominent op de tribune. Net weer binnengehaald, want niemand wilde deze transfervrije verdediger. Dan is er altijd nog John de Jong!

24 januari 2020 om 06:35

Op VZ gaven zovel Schwaab als Van Bommel een ander verhaal aan. Van Bommel zocht met hem contact en Schwaab wilde wel terug.

24 januari 2020 om 08:19

het stomme is dat ik het terug halen van Schwaab ook een goede zet vond. Ik vond het afgelopen jaren 1 van de beste centrale verdedigers in de eredivisie. Het lijkt nu alsof er een totaal andere speler in het veld staat.

24 januari 2020 om 08:32

Naja in order geval een goede back up... Maar wat is er met hem gebeurt die 3 maand. Wat speelt die slecht zeg...

24 januari 2020 om 00:33

Als je het rijtje zo naast elkaar legt is dit inderdaad wel een heeeeeeel erg grote terugval.

24 januari 2020 om 07:33

Leg dan nog De vergelijking Lozano-Bruma en Angelino-Sadilek ernaast en de ellende is helemaal compleet

24 januari 2020 om 11:25

Vergeet vooral niet de andere de Jong: Luuk. De (logische) verkoop van hem heb ik altijd een cruciaal verlies voor PSV gevonden. Los van het gemis van ook Angelino, en in mindere mate Lozano.

24 januari 2020 om 01:38

Wijnaldum was destijds nog niet de topper die hij nu is. hij ging niet voor niets naar Newcastle. Van Ginkel was gehuurd. Dus ja, Propper en Guardado waren toppers maar die kon PSV niet houden omdat hun salaris dan door het plafond zou moeten gaan. PSV heeft het niet zo breed dat ze eventjes het verlies kunnen accepteren, dit elftal moet eerst de weg omhoog terug vinden zodat de waarde van de spelers weer bijtrekt.

24 januari 2020 om 05:57

Proper en Guardado gingen naar Brighton en Betis ook geen topploegen als Newcastle dus je praat jezelf een beetje tegen

24 januari 2020 om 07:32

" Het is nu zaak dit seizoen gewoon uit te spelen, schade te beperken en flink door selecteren in de zomer. Je verlies gewoon accepteren op miskopen als Baumgartl en Bruma ". PSV heeft geen centen te makken en de kans is groot dat de CL plaats ook aan de neus van de club voorbij gaat. Waarvan wil jij dan door selecteren? Dat kan alleen door spelers als Bergwijn en Malen voor veel geld te verkopen, maar daar word je als club nog zwakker van en zulke spelers kan je niet terug kopen. Daar komt nog bij dat de transferwaarde van die twee natuurlijk niet is toegenomen door de ondermaatse prestaties. De bedragen die vorig jaar de ronde deden op de voetbalfora gaat PSV dit seizoen sowieso nooit meer binnenhalen en het is nog maar de vraag of Malen de EK haalt waar hij zijn transferwaarde eventueel nog wat zou kunnen opvijzelen. Wat PSV nu overkomt kon je al lang van tevoren zien aankomen en heb ik al meermaals voorspeld. Dat is Ajax ook overkomen en is een onvermijdelijk gevolg van een cultuuromslag of beleidswijziging en transformatie van koop- naar opleidingsclub. De kost gaat daarbij altijd voor de baat uit en er zal eerst gezaaid moeten worden voordat er geoogst kan worden. PSV heeft geen geld om weer van koers te veranderen en kostbare aankopen te doen, waardoor de supporters feitelijk niets anders overblijft dan even door de zure appel heen te bijten. Dat is ook helemaal niet erg na zoveel jaren van succes. Uiteindelijk zullen de inspanningen van de club zich uit gaan betalen als de beleidsbepalers genoeg karakter hebben om de rug recht te houden. Op twee gedachten hinken gaat sowieso niet werken, dus een keuze zal er hoe dan ook gemaakt moeten worden. Voor zover er iets te kiezen valt natuurlijk.

24 januari 2020 om 08:34

Dat is een zeer realistische blik en nog een mogelijk positief vooruitzicht...

24 januari 2020 om 11:36

Dat een goede jeugdopleiding cruciaal is, was inmiddels ook ingedaald bij Psv. Ajax heeft hierin altijd als voorbeeld en voorloper gediend. Zie wat dat in heden en verleden zowel sportief als financieel heeft opgeleverd. In combinatie met de juiste (ervaren) aankopen kan zoiets prima werken. Nu is het ene jaar niet het andere, maar als de club vast houdt aan die filosofie, kan het op zich niet verkeerd gaan. Bij AZ is men ook al een paar jaar bezig op die manier, en ook daar dient het ene na het andere talent zich aan. Natuurlijk is de ene lichting de andere niet, en moet je soms geduld hebben voordat je als club weer een juweeltje aflevert voor het eerste elftal. De strekking van het verhaal is dat PSV ook moet vasthouden aan de ingeslagen weg, maar simpel gezegd beter moet inkopen. Want ook PSV gaat natuurlijk, net als Ajax en AZ, goud verdienen aan jongens als b.v. Bergwijn, Malen en/of Ihattaren.

24 januari 2020 om 13:11

Maar om door te kunnen selecteren dan moet PSV heel diep in hun buidel gaan tasten en echte versterkingen met ervaring zijn niet goedkoop. Dit gaat aan het eind van dit seizoen nog een hele zware dobber worden voor de Jong of zijn opvolger.

Dit is een reactie die ik heel lang heb willen horen van Van Bommel maar nooit kwam. Proficiat Faber voor het bestempelen van de harde waarheden, het werd tijd.

24 januari 2020 om 00:27

Ben ik helemaal met je eens. Maar vind het wel frappant dat Faber zich zo uitlaat nadat ik in de winterstop minstens 3 artikelen heb gelezen dat er een te negatieve sfeer heerste bij PSV en dat het allemaal wel wat positiever mocht. Daardoor denk ik dat Van Bommel intern wel wat harder was. Desalniettemin is het fijn om een coach te horen die er geen doekjes om windt en net doen alsof wij supporters allemaal gek zijn na (weer) een wanprestatie. Dus, inderdaad, chapeau Faber.

24 januari 2020 om 00:52

Eens. Als het goed is krijg je complimenten, als het slecht is krijg je de wind van voren. Niks mis mee. Nu maar hopen dat de juffertjes het allemaal aankunnen, anders gooien ze de handtasjes in de ring en ga je er zondag weer af.

24 januari 2020 om 07:35

" Dit is een reactie die ik heel lang heb willen horen van Van Bommel maar nooit kwam. Proficiat Faber voor het bestempelen van de harde waarheden, het werd tijd ". Ik hoop voor jou niet dat je denkt dat de spelers daar meer zelfvertrouwen van krijgen en beter van gaan spelen. Dat is nl. niet zo al helemaal niet bij jonge spelers. Het is leuk voor jou dat je te horen krijgt wat je graag wil horen, maar er iets mee opschieten doet je club niet.

24 januari 2020 om 09:23

Op de lange termijn wel vind ik. Spelers die hier niet mee kunnen omgaan zijn geen materiaal voor een topclub. De mannen worden nu van de jongetjes gescheiden, hoe pijnlijk ook.

24 januari 2020 om 09:30

" De mannen worden nu van de jongetjes gescheiden, hoe pijnlijk ook ". Alleen vertegenwoordigen die jongetjes wel de toekomst en het kapitaal van de club en door ze in de knop te breken omdat ze nog niet volgroeid zijn, los je natuurlijk niets op. Zoals je als imker dient in te calculeren dat je wel eens gestoken kan worden, dien je er als je met jeugd werkt rekening mee te houden dat die jeugd nog kwetsbaar en instabiel is. En dat gewoon te accepteren of anders je beleid aan te passen.

24 januari 2020 om 10:26

@Woenselaar Onzin, het is bewezen dat positiviteit meer resultaat levert dan het afzeiken van een team. Je kunt beter opbouwende kritiek geven, wat ze later kunnen hebben kan me weinig interresseren. Die ploeg moet aan de praat gekregen worden en dat doe je niet door boos te worden of denk jij dat ze zelf niet pissig worden van hun prestatie?

24 januari 2020 om 07:36

Dat jij die wilde horen is prima, dan heb je nu je zin, maar ik denk dat van Bommel dit intern echt wel gedaan heeft. Na de opstelling en wissels van Faber zelf weet ik niet wat ik met deze uitbarsting richting spelers moet.

24 januari 2020 om 10:05

Inderdaad, het hoeft niet altijd alleen maar dat positieve prietpraat te zijn. Je moet elkaar ook eens goed de waarheid zeggen, al wel op een correcte wijze. Elkaar niet de grond inboren. Ik ben alleen bang dat het weinig zal veranderen en bovendien heb ik Faber nog niet kunnen betrappen op veel tactisch vernuft en spelinzicht. Ook zijn opstellingen getuigen niet van veel vertrouwen en aanvallende intenties. Je ziet dat de verdediging piept en kraakt bij praktisch elke aanval, dan zou je juist moeten zorgen dat je meer balbezit houd en meer kansen creã«ert. Nu stelt hij doodleuk weer het middenveld met Hendrix en Rosario op en daarbij middelmaat Thomas (waar 0 voetbal vanuit komt). Hopelijk kan hij de jongens wat spelpatronen en vastigheden bieden, dit word imo (naast al het andere) gemist.

Hij moet toch echt boos op zichzelf zijn hier. Hoe haal je het in je hoofd om Hendrix naast Rosario op te stellen en dan te verwachten dat ze vanuit achter op gaan bouwen!? Dan heb je het nog niet eens over het feit dat daar achter ook nog een Schwaab staat. Deze jongens kunnen niet beter en zeker niet uitvoeren wat er van ze verwacht wordt.

24 januari 2020 om 00:08

Die zelfde Hendrix en Rosario met daarbij Schwaab en Viergever daar weer achter hebben het eerste seizoenshelft van vorig seizoen wel 16 van de 17 potjes gewonnen en bijna kampioen geworden. Ze komen te kort klopt, maar een uitwedstrijd tegen NAC uit de KKD moet je wel gewoon winnen. Er is iets anders aan de hand met deze selectie wat wij niet weten denk ik. Moet wel kan niet anders, terugval is veel te groot.

24 januari 2020 om 00:31

Vooral bij Schwaab, zeg. Van meest degelijke PSV'er naar... dit?! Heel raar. En eigenlijk ingezet na die penalty tegen Ajax. Dat was wel een omslagmoment voor hem. Daarvoor was hij echt een baken van rust achterin.

24 januari 2020 om 00:36

Klopt, Schwaab is nooit een geweldige verdediger geweest maar was wel altijd betrouwbaar. Nu lijkt hij niet eens mee te kunnen met Spakenburg. Er moet wel binnenskamers iets zijn gebeurd waar door er zo’n grote terugval is ontstaan. Kan niet anders.

24 januari 2020 om 01:03

Valt me ook op dat onze verdediging zo weinig duelkracht heeft. Of beter gezegd, de wil om te duelleren ontbeert. Alsof de aanvallers van de tegenstander melaatsen zijn en ze hen niet aan willen raken. Als je dan bij NAC vanavond zag hoe ze er van alle kanten invlogen om schoten te kraken en aannames te voorkomen. Rondom onze zestien krijgen aanvallers op sommige momenten zo een meter, waar dat eigenlijk nog geen centimeter mag zijn. Erge is dat ik dat bij geen enkele eredivisieclub zie. De verdedigers van mindere clubs maken veel fouten, maar ondanks al hun beperkingen proberen ze het in ieder geval wel.

24 januari 2020 om 01:39

Mwah, je negeert wel alle rode vlaggen van vorig seizoen door alleen daar op te focussen. In dezelfde tijd werd de JC schaal verloren, werd PSV vernederd in de CL en vloog PSV uit de beker tegen een laagvlieger. Er waren echt signalen dat het niet goed ging en dat ze in de eredivisie boven hun stand leefde.

24 januari 2020 om 08:24

Met een Schwaab en ook een Hendrix ben je ook kampioen geworden. Het is dus niet alleen maar 1 seizoenshelft waar je je aan vast houdt. Schwaab heeft het lange tijd gewoon goed gedaan bij Psv. Dit jaar lijkt het een totaal andere voetballer.

24 januari 2020 om 09:18

Ben het met je eens Speedy maar dat PSV vernederd zou zijn in de CL wil ik nog wel even nuanceren. Dat is slechts een wedstrijd het geval geweest; uit bij Messi. Voor de rest was het niet goed maar vernederen is veel te overdreven imo

24 januari 2020 om 10:00

Het waren toch twee puntjes uit zes wedstrijden? Dat is toch gewoon zwak, dat moet toch beter kunnen? Niet zo lang geleden moest Atletico tot het uiterste gaan tegen Psv, lagen ze er bijna uit in de knock-out ronde.

24 januari 2020 om 10:29

Het is verre van goed maar gezien de tegenstanders vind ik het geen schande of iets in die richting.

Focus moet nu alvast op Europees voetbal en vooral vooruitkijken naar volgend seizoen.
Maar wie moet psv aanstellen?

Faber moet meer realistisch zijn en niet verwachten dat hij met deze spelers van achteruit kan voetballen en druk kan zetten. Hij lijkt wel op Stam bij Feijenoord. Tussen wat je wilt en wat je kan met je groep zit een groot verschil.

Bekijk het positief, toch nog een prijs. De gifbeker...

Faber, hou gewoon je mond. Jij stelt met Rosario, Thomas en Hendrix het meest zouteloze middenveld op dat PSV in 107 jaar ooit gehad heeft. Jij stelt een aanval op die bestaat uit een hopeloze miskoop op links, een buitenspeler in het centrum en een middenvelder op rechts. Jij kiest ervoor om vijf minuten voor tijd bij 2-0 achter een aanvallende speler (ihattaren) naar de kant te halen. Net zoals je zondag bij 1-0 achter Hendrix bracht voor Gakpo. Jij stelt gewoon weer Thomas en Bruma op, terwijl die zondag allebei een 3 verdienden. Jij hebt net zo hard gefaald als je spelers.

24 januari 2020 om 00:15

Ja die trainers wissel werpt wel zijn vruchten af , maar meneer de Jong mag blijven zitten als technisch directeur lachwekkender kan bijna niet .

24 januari 2020 om 00:29

@sloep01: PSV heeft zeker geen overdreven sterke selectie, maar er is toch echt wel een beter elftal uit samen te stellen dan Faber nu doet. En zelfs al is het allemaal PSV-onwaardig: je moet er normaal gesproken toch echt wel mee kunnen winnen van VVV en Nac...

24 januari 2020 om 00:37

Ja dat zeker maar een trainer ontslaan haalt bijna nooit wat uit en als ik zie wat er in stond vanavond dan kun je toch niet zeggen dat het allemaal koekenbakkers zijn ,maar imo moet er wel wat veranderen in de leiding je kunt toch niet verder met een de Jong want hij heeft deze selectie samengesteld en daar is v Bommel de dupe van geworden , al zet je v Gaal of Hiddink voor deze selectie dan bakken ook zij er weinig van hoor .

24 januari 2020 om 00:47

Zeiden ze ook over Feyenoord onder Stam kijk hoe Advocaat het allemaal om heeft kunnen draaien. Volgens mij onderschat je hoe belangrijk een goede trainer met de juiste visie en spelpatronen is voor een jonge ploeg zoals deze.

24 januari 2020 om 01:22

Ben het met je eens dat de impact van Advocaat gigantisch is, maar toen Stam begon had hij geen spits en van de nieuwe aankopen was er geen één wedstrijdfit. Daarbij hebben we allemaal kunnen zien hoe erg Senesi moest wennen. Nu heeft Stam er natuurlijk een potje van gemaakt, maar Advocaat doet niet veel meer dan de poppetjes op de juiste plek zetten. Daar ligt het probleem niet zo bij PSV. Ik ben het dus eens met je dat een goede trainer met de juiste visie en spelpatronen zeker de broodnodige positieve impact zal geven, maar zo groot als de impact van Advocaat bij Feyenoord denk ik niet, daar spelen ook andere omstandigheden in mee. Net als een nieuwe coach (met bovengenoemde competenties) zijn aankopen voor PSV evengoed cruciaal.

24 januari 2020 om 01:42

@el_guaje7 Absoluut een valide punt. Goede trainers weten ook met minder materiaal het beste eruit te persen. Dat laat Advocaat inderdaad zien bij Feyenoord. Ook de huidge PSV verdedigers en middenvelders moeten in staat zijn om de meeste eredivisie ploegen van scoren af te houden. Daar begint het allemaal mee. Maar ja, het gaat alleen nog maar over opbouwen en het gemis van creatieve mensen. Terwijl het erover zou moeten gaan dat men helemaal terug moet naar de basis en moet beginnen met de nul te houden. En dat is precies wat een top trainer als Advocaat doet, eerst achterin de boel dicht metselen, de linies dicht bij elkaar laten spelen om zo tegengoals te voorkomen. Daarna kan je je bezig gaan houden met het maken van doelpunten.

24 januari 2020 om 10:30

Eens over de trainer, maar iedere mafkees snapt volgens mij dat de jong gewoon geld heeft weggegooid aan spelers die niet eens echt nodig waren. Gvd geen enkele versterking op het middenveld, wat eerdee al de zwakste plek van psv waa

Die Schwaab en Baumgart zijn niveau Rot Weiss Essen. Een fatsoenlijke linksback hebben ze niet. Met Rosario, Hendrix en Thomas heb je op het middenveld minder creativiteit als een gemiddelde spaanse derde divisionist. Bruma heeft het inzicht en scorend vermogen van een blinde. Ihattaren mag je op zijn leeftijd geen wonderen verwacht en Bergwijn mag het dan maar alleen oplossen voorin. Gewoon kwaliteit dus. Heeft niks te maken met van Bommel of Faber of wie er ook voor de groep staat.

24 januari 2020 om 00:54

Ja, want de elftallen van NAC breda en menig andere clubs waartegen PSV recent punten heeft verspeeld zijn zoveel beter!

24 januari 2020 om 01:46

Wat boeit het nou of je crativiteit hebt op het middenveld. Het grootste probleem is dat tegenstanders te makkelijks coren. NAC is eerste divisie en die scoren twee maal. Dat mag niet. Daar begint het allemaal mee. NAC is de nummer zes van de Kkd, ze hebben acht punten minder dan jong Ajax. PSV moet eerst de kraan dicht krijgen voordat ze de vloer willen droog dweilen. Neem een voorbeeld aan Advocaat, die laat bij Feyenoord zien waarmee je moet beginnen. Spelers gediciplineerd kort op elkaar laten spelen en achterin de nul houden. Daar begint het mee.

24 januari 2020 om 08:27

Als je naar veel wedstrijden van PSV kijkt (van de laatste bijvoorbeeld Feyenoord en Vvv) is niet het krijgen van tegendoelpunten maar het niet maken van doelpunten het probleem. De meest gevaarlijke speler voor de goal is Dumfries, en dit op kracht en wilskracht. De echte voetballers als Bergwijn en Ihattaren missen deze wilskracht om goals te maken.

24 januari 2020 om 08:44

Dat is het inderdaad... PSV scoort gewoon zelf niet. Natuurlijk is de verdediging niet top, maar dat is niet het grootste probleem. Als PSV gewoon zelf scoort dan maakt dat niet veel uit. Nu scoort PSV niet, raakt iedereen in paniek en dan maakt er wel een keer een verdediger een foutje. Bij andere teams maken verdedigers ook wel eens een foutje en krijgen tegengoals, maar als je zelf maar meer scoort is dat geen probleem.

Nu moet Ajax toeslaan en Ihattaren halen voor een prikje. John de Jong wil best meewerken...;-))

Een beetje zelfreflectie mag ook geen kwaad. Wat voor een opstelling zeg. Je ziet toch dat het middenveld niet functioneert. En dan nog stel je gewoon de zelfde spelers op.

24 januari 2020 om 00:46

Kennelijk zien Van Bommel (+staf en Van Marwijk als adviseur) en Faber (+staf en Hiddink als adviseur) in dat het nóg slechter zal zijn als je Guti of Afellay opstelt. Van Afellay heb ik nog niet genoeg gezien om echt een eerlijk oordeel te vellen, maar wat betreft Guti ben ik het met hen eens. Wat zou jij dan doen? Faber moet net als Van Bommel roeien met de riemen die hij heeft, maar hij zit met twee schepnetten in zijn handen.

Rafael van der Vaart had het toch wel goed gezien met Baumgartl. In het begin kreeg hij veel gezeur op de terechte kritiek maar volgens mij kunnen we nu wel concluderen dat Baumgartl geen verdediger is voor welke club dan ook in de linkerrij Eredivisie.

Heb het te doen met PSVers. Die club heeft in potentie zo'n leuke voorhoede maar voor de winterstop verpestte Van Bommel het met anti voetbal en tactisch onvermogen en nu moet je het doen met Faber. Kunnen ze Hiddink of Van Gaal daar niet van stal halen om vast iets neer te zetten voor komend seizoen? Sterkte!

24 januari 2020 om 00:21

Misschien moeilijk om nu nog te geloven, maar de eerste wedstrijden van Baumgartl waren echt heel goed. Lijk erop dat bij hem (net als bij verschillende andere PSV-ers) ergens in het seizoen iets mentaal geknakt is.

24 januari 2020 om 00:28

Nou ben ik vooral afgegaan op de momenten die VDV liet zien ook bij Studio Voetbal dus ik kan er naast zitten.

Je hebt gelijk dat PSV kwalitatief nooit zo slecht kan zijn als wat we vanavond hebben gezien. Ik denk dat PSV daarom echt een sterke trainer nodig heeft. Een beetje een leraar. Van Gaal, Foppe, dat soort types uit 'mijn tijd' zouden het op de rit krijgen. Want er zit nog zoveel potentie vooral voorin.

Voor nu in ieder geval even door de zure appel heen bijten. Toen Ajax na de EL finale ineens niet wist te plaatsen voor überhaupt Europees voetbal wisten we ook niet wat het allemaal teweeg zou brengen en voor moois er aan zat te komen. Houd je daar aan vast. Slechter dan dit kan het toch niet worden.

24 januari 2020 om 00:40

Van der Vaart had wel gelijk hoor. Voetballend begon Baumgartl best goed, met de blik naar voren, indribbelen, ballen inspelen. Maar verdedigend legde Van der Vaart meteen de vinger op de zere plek. Ik zou nooit Baumgartl's begin als 'echt heel goed' bestempelen. Het enige verschil is dat de fouten nu worden afgestraft; waardoor hij nog angstiger speelt, en daardoor nóg meer achteruit gaat lopen zonder in te grijpen, en daardoor zijn voetballende kwaliteiten ook niet meer laat zien.

24 januari 2020 om 01:48

Daar lijkt het inderdaad op, de selectie is mentaal extreem kwetsbaar. Geen enkele speler met een over-mijn-lijk mentaliteit. Dat wat de zuid Amerikanen tegenwoordig bij Ajax brengen, dat is wat er bij PSV ontbreekt afgezien van de rechtsback.

24 januari 2020 om 09:22

" Daar lijkt het inderdaad op, de selectie is mentaal extreem kwetsbaar. Geen enkele speler met een over-mijn-lijk mentaliteit. Dat wat de zuid Amerikanen tegenwoordig bij Ajax brengen, dat is wat er bij PSV ontbreekt afgezien van de rechtsback.". Dat is altijd zo met jonge spelers en heeft te maken met ervaring. Ajax heeft jarenlang selecties gehad die veel talentvoller waren dan die van Psv, maar doordat de selecties van PSV veel evenwichtiger waren, ging de schaal meestal naar Eindhoven. Nu is de situatie omgekeerd en is de selectie van PSV jong en in onbalans, waardoor PSV nu het zelfde overkomt als Ajax een aantal jaar geleden met de smalende 5 - 1 bekernederlaag, waar het ook gemakkelijk 8 - 1 had kunnen zijn, als dieptepunt. Ajax heeft het beleid niet zo maar omgegooid en van buitenaf ervaring en inhoud aan de selectie toegevoegd, daar is heel goed over nagedacht. En het is ook niet toevallig dat het resultaat oplevert. PSV is maar net begonnen als opleidingsclub en ondervindt nu hardhandig dat het heel lastig is om met een elftal dat door teveel jeugdigheid en een gebrek aan ervaring en leiderschap in onbalans is, resultaat te behalen. Zoals dat ook Ajax al meermaals is overkomen.

24 januari 2020 om 17:56

@scepticus38: Ik lees vaker dat de selectie van PSV te jong en te onevervaren is, maar dat valt eigenlijk best wel mee. Met Unnerstall (29), Ruiter (32), Viergever (30), Schwaab (31), Afellay (33) en Mitroglou (31) zitten er op zich genoeg "oudjes" in de selectie.

Tegen GVVV had je al heel veel mazzel, daar blijkbaar niks van geleerd. Ook dat had je in nog geen 30 jaar gezien

En de vloek van viergever duurt voort 👀 bizar dit verval. Vorig seizoen pas na de winter, dit seizien al ervoor. Je mist echt iemand die de kar kan trekken. De routine zit achterin, maar dat zijn geen types daarvoor. Voorin zijn ze nog te jong om dat te kunnen. Affelay nog steeds niet fit om mee te hobbelen met zelfs dit niveau? 🤔

Nu het rampseizoen compleet is zou ik niet eens meer gaan voor linksback rodriquez . Kost onnodig te veel salaris. Je kan beter vanaf nu doorselecteren met jeugd. Die kunnen al aardig wat wedstrijd ritme opdoen. Juist nu heb je daar de tijd voor tot aan eind van het seizoen. Garantie om nu nog voor plek 2.3 en 4 te gaan heb je niet. Kun je beter alvast investeren en doorselexteren voor volgend seizoen.

Zowel het resultaat, als het spel en de beleving zijn dan ook abominabel slecht. Het typeert nogmaals het beleid zonder visie, waar spelers worden gehaald en mensen worden aangesteld die het elftal/spel verbeteren.

Wel interessant dat Faber aangeeft karakter te missen en er een PSV waardige uitstraling van de spelers hoort te komen. Nu zou hij kunnen beginnen met hierin het voortouw te nemen, voor wat we konden zien op TV was hij ook niet echt het uithangbord. Voor de rest compleet terechte kritiek, deze ploeg is ziek en heeft een schop onder de kont nodig.

het is allemaal zó betrekkelijk joh, een paar weken geleden was psv nog de ploeg die het Ajax heel moeilijk ging maken om de titel met de pareltjes die ze hebben en nu huilen diezelfde mensen weer met de wolven mee, het kan verkeren zal ik maar zeggen

24 januari 2020 om 09:36

Nouja, een paar weken? Daar sla je de plank mis. 29 september de laatste winst uit een uitwedstrijd en van de laatste 12 á 15 wedstrijden er slechts 3 winnen... Deze ziekte manifesteerd zich al wat langer.

24 januari 2020 om 10:06

Totale onzin wat je verkondigd. Al anderhalf jaar wint PSV geen enkel prijs, zelfs geen JC schaal, vliegen ze vroeg de beker uit, geen prestaties in Europa en zit al sinds september in een crisis. Paar week geleden stond PSV tien punten achter op Ajax, wat nou moeilijk maken? AZ maakte het Ajax nog moeilijk door in december gelijk te staan in punten, niet Psv.

24 januari 2020 om 12:07

Misschien was/is begrijpend lezen niet je allerbeste vak want ik schrijf nergens dat ik dit zeg maar de media en andere meelopers en nu is het en ploeg die er helemaal niets van bakt en lopen men daar weer achteraan dus eerst goed lezen voordat je gaat roepen

"in dertig jaar nog nooit gezien" nee denk dat niemand in 30 jaar zo een slecht middenveld zien heeft, terwijl hij ook Pereiro had kunnen opstellen of Guti. Natuurlijk hoort Ihattaran ook op het middenveld. Tegen NAC had hij ook met Hendriks als VCM kunnen spelen en Ihattran en Guti ervoor. Misschien te veel linkspoten, maar tegen NAC moet dat werken. Als hij perse Ihattaran op rechtsvoor wilde, zet dan Pereiro daar. Ook al loopt hij transfervrij, hij kan wel iets toevoegen aan het elftal. Trots opzij zetten en zorgen dat je punten haalt om Europees te halen

24 januari 2020 om 12:31

Ik had het ook nog wel aangedurfd met Affelay op "6", zoals Schöne door de jaren heen ook linies naar achter is geschoven. Affelay heeft techniek, inzicht en een goede pass, kan dus prima opendraaien, indribbelen en het spel verdelen. Ihattaren en Guti daarvoor. Lammers was volgens mij fit genoeg om te starten, is ie moe dan wissel je 'm bij een voorsprong na 60 minuten. Dan kan Bergwijn tenminste gewoon op de flank.de opstelling van gisteren was gewoon angstig, met het blok Rosario en Hendrix voor de Duitse verdediging, daar worden Schwaab en Baumgartl ook onrustig van, want die kunnen de bal niet kwijt bij spelers die zich onder de druk uit kunnen voetballen en een aanval kunnen opzetten. Het was voetballen met poep in de broek, en dat ruikt de tegenstander.

24 januari 2020 om 19:43

Pereiro en Guti zijn alleen mooi weer voetballers. Geen spelers die het elftal aan de hand kunnen nemen.

Zondag 11 andere spelers de wei in. Al moet je ze van O17 halen. Dit team moet dan verplicht ballenjongen spelen, John de Jong voorop. Wat een ongelofelijk aanfluiting was dat.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren