Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Seizoen PSV lijkt in januari reeds voorbij na bekereliminatie

Laatste update:

PSV heeft zich niet weten te plaatsen voor de kwartfinales van de TOTO KNVB Beker. Het dolende team van Ernest Faber verslikte zich donderdagavond in NAC Breda, dat na rust tweemaal toesloeg: 2-0. De Eindhovenaren moesten tot overmaat van ramp ook nog het laatste half uur met tien man afmaken. De Keuken Kampioen Divisie-club uit Breda speelt volgende maand uit tegen AZ, dat dinsdag met 0-2 van TOP Oss won.

NAC en PSV gingen na een bijzonder magere eerste helft met een doelpuntloze ruststand de kleedkamers in. Het spektakel in Breda was ver te zoeken, daar er maar weinig lijn in het spel van de ploegen van Willem Weijs en Faber zat. Het was gehaast voetbal zonder enige vorm van creativiteit. PSV was het duel nog wel goed begonnen toen Mohamed Ihattaren na acht minuten spelen van een meter of acht hard tegen doelman Nick Olij aanschoot.

Faber, die Gody Gakpo ten opzichte van het competitieduel met VVV had vervangen door Jorrit Hendrix, wisselde in de rust. Na maandenlang blessureleed maakte Sam Lammers zijn entree, als vervanger van Ryan Thomas, waardoor Steven Bergwijn naar de zijkant ging. Hoewel PSV gevaarlijker oogde in de openingsfase van de tweede helft, was het juist NAC dat als eerste in het Rat Verlegh Stadion tot scoren kwam.

Na een goede aanval behield Arno Verschueren het overzicht en legde hij de bal vanaf rechts panklaar voor de vrijgelopen Othman Boussaid. Lars Unnerstall kon de eerste poging nog wel keren, maar moest het antwoord op de rebound schuldig blijven: 1-0. Een goede reflex van Olij voorkwam niet veel later een gelijkmaker van Bergwijn en dat was een cruciale redding. Luutele minuten later haalde Baumgartl de doorgebroken Boussaid neer en moest PSV het laatste half uur ook nog eens met tien man afmaken.

Ivan Ilic gooide de krachtmeting een kwartier voor tijd op slot. Het gekraakte schot zette Unnerstall op het verkeerde been, waarna de 2-0 op het scorebord verscheen. Dat was tevens de eindstand. Het seizoen voor PSV dreigt er zodoende al op te zitten. De club uit Eindhoven zette alles op het winnen van de beker, daar het in competitieverband al twaalf punten minder heeft dan lijstaanvoerder Ajax.

PSV speelde beter voetbal onder leiding van Mark van Bommel

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De schaamte was al voorbij en ik heb er eerlijk gezegd geen woorden meer voor. Laat Gebrands maar een verzoek sturen naar de KNVB dat PSV de rest van het seizoen schriftelijk afdoet. En daarna John uit zijn functie zetten wegens disfunctioneren. Het is ongelofelijk hoeveel schade die man kan uitrichten. Zelfs een Klopp, Guardiola of Mourinho krijgt deze ploeg niet aan de praat. Het is een grote schande!

23 januari 2020 om 22:38

Welke spelers en trainer zou je graag zien? Realistisch gezien dan hè? Ik zou Vanhaezebrouck als trainer nemen of Slot en als spelers Koopmeiners, Wijndal en vind Borja Lopez van Gijon een goede verdediger. Bovendien fan van Klaiber en Ouwejan. Midtsjo ook leuk.

23 januari 2020 om 22:39

Ze hadden hiddink wel op de bank mogen zetten ipv een adviseur.

23 januari 2020 om 22:42

Interessante vraag Formus en één waar ik niet direct een antwoord op heb. Zeker de naam van een trainer heb ik niet paraat. Arne Slot is wellicht een optie, maar een goed half jaar AZ is absoluut geen garantie. Misschien toch een buitenlandse trainer?

23 januari 2020 om 22:42

@Formus Dit team heeft behoefte aan creatieve spelers en echte leiders. Denk daarbij aan een soort Guardado. Is niet altijd haalbaar maar het is eerder gelukt om zo'n speler naar Eindhoven te halen. Als trainer zie ik graag Slot of een andere buitenlandse trainer die voor verzorgd voetbal gaat want dat mist ook al jaren in Eindhoven. Nu de resultaten tegenvallen kun je namelijk niet terugvallen op het spel want dat is echt niet om aan te zien.

23 januari 2020 om 22:43

Sander Berge? Waar gaat PSV 20+ miljoen vandaan toveren. Leg je FIFA 20 even weg.

23 januari 2020 om 22:45

Arne Slot, ben je serieus? Die gaat echt niet naar PSV nu hoor. PSV heeft echt een probleem, kan me niet voorstellen dat een fatsoenlijke trainer zit te wachten om met deze selectie en dit beleid bij PSV aan de slag te gaan.

23 januari 2020 om 22:45

Adrie koster. Cufré, quartra, montes, eustabio

23 januari 2020 om 22:46

Dit gaat gewoon jaren duren om weer op te bouwen. Je hebt zoveel nieuwe spelers nodig. Veel kapitaal op het veld heb je ook niet wat je op korte termijn verkoopt. Hooguit Bergwijn. Daar ga je geen 7 (goede) spelers van halen.

23 januari 2020 om 22:46

Gertjan Verbeek, Jaap Stam of Danny Blind zijn misschien wel wat voor PSV

23 januari 2020 om 22:47

Die CV van River Plate, Quarta of zoiets, ook een goede indruk achter gelaten. Maar is sinds kort volgens mij international, dus zou wel wat kosten

23 januari 2020 om 22:47

Zoals ik net zei in het wedstrijd topic zag ik Vanhazebrouck afgelopen jaar al graag naar Feyenoord komen. Verder noemde ik daar Clement van Brugge samen met Simons of anders Boloni of Hecking als men meer ervaring wil. Slot is geen garantie denk ik omdat az voor hun doen nu gewoon een heel talentvolle lichting heeft, ik vind dat tricky.

23 januari 2020 om 22:49

Quancios, maar PSV is natuurlijk wel een topclub. Dat is toch een stap vooruit. En als ie zijn eigen beleid mag uitstippelen is dat natuurlijk zeker een uitdaging voor Slot

23 januari 2020 om 22:51

Feycoev, daar hadden we t idd al over. Lijkt me echt heerlijk om hem in Eindhoven te zien. Zo'n a-typische PSV trainer, misschien wel goed nu. In ieder geval leuk voor de volgers

23 januari 2020 om 22:57

Fris bloed de club in laten stromen. Ik zou Frank Wormuth, een sympathieke, representatieve trainer die met Heracles duidelijk en attractief aanvalsplan in de praktijk brengt, die bij de Duitse bond de nodige ervaring met opleiden heeft opgedaan en daardoor niet onwaarschijnlijk goed een brug kan slaan met Herdgang om de doorstroom van talenten open te houden. Intussen een ervaren TD met een netwerk aanstellen, waarbij ik Ted van Leeuwen een aantrekkelijke optie vindt. Intussen inzetten op technisch vaardige spelers die middelmaat als Rosario, Hendrix, Sadilek, Schwaab, Thomas, Baumgartl en Bruma overbodig maken. Voor de aanvallende intenties is de keuze met Lammers, Gakpo, Ihattaren, Romero, Madueke, Malen, Ledezma en Mauro Junior legio. Dus volop investeren in nieuwe spelers achterin, die met Obispo en Dumfries een solide defensie kunnen vormen. Rodriguez aantrekken voor LB, Lyanco voor CV en Viergever, reserve aanhouden en als aanstormend talent Luis Felipe aantrekken. Verder nog een volwassen middenvelder erbij en dan heb je al veel meer balans.

23 januari 2020 om 22:59

Sarcastisch neem ik aan toch?!

23 januari 2020 om 23:03

Van welk geld?

23 januari 2020 om 23:05

Dat snap ik, maar Slot is bij iets moois bezig bij AZ, met veel jonge spelers die hij kan verbeteren. Denk niet dat hij dat gauw inruilt voor de rumoer van PSV.

23 januari 2020 om 23:12

Daar heeft PSV helemaal het geld niet voor om die spelers te halen, danwel dat er PSV spelers zijn welke veel geld op leveren.

PSV heeft gewoon een heel, heel groot probleem om weer een kampioenswaardig team op te bouwen.

23 januari 2020 om 23:13

Tja en volgend seizoen zijn Stengs, Boadu en Koopmeiners weg en wat is er dan nog over? De selectie van PSV is in de breedte gewoon echt veel sterker!

23 januari 2020 om 23:17

En zeker niet met die huidige TD.

23 januari 2020 om 23:18

Als coach lijkt Preud’homme Me wel iets. Als spelers....ach je weet eigenlijk niet waar te beginnen want momenteel heeft PSV maar een stuk of 3-4 topclub waardige spelers. Alleen al in de eredivisie denk ik bv aan namen als Wijndal , Holmen, Koopmeijers, Boadu , die gast van Heracles die naar atalanta gaat, die Russische back van Vitesse die nu weer terug is naar Rusland was een goeie geweest , bryan Linssen, wellicht een Ryan Donck of zo . PSV moet eerst gewoon alle 8 de aankopen van John de Jong verkopen. Dat is allemaal belast , met hun salarissen ook voor de lange termijn . Wellicht krijg je nog de helft , 20 miljoen , terug.

23 januari 2020 om 23:24

Wat ik momenteel bij psv mis zijn zuid Amerikanen met gif. Dat heeft psv vrijwel altijd gehad maar daar ontbreekt het momenteel een beetje aan. Types als Edison Mendez. De enige zuid amerikaan die ze momenteel hebben is Perreiro en dat is tevens de slapste van het hele zootje. Ook mis ik een baas op het middenveld die de boel aanstuurt en kan uitdelen wanneer de wedstrijd erom vraagt zonder dat het ordinair wordt. Als het niet loopt heeft psv de mentaliteit niet om dat om te draaien en dat is natuurlijk zonde. Voorin loopt genoeg kwaliteit, mits fit. Het middenveld is totaal niet in balans en achterin hebben ze er een hoop van dezelfde smaak maar niet eentje die kan bekoren. Je kunt nog wel een bak geld ertegenaan gooien maar ik denk dat het verstandiger is om eerst de juiste poppetjes op de juiste plekken te zetten op bestuurlijk niveau. Psv moet echt gaan oppassen dat het niet afzakt naar het niveau Feyenoord op bestuurlijk gebied. Daar weet men al jaren niet welke kant het op wilt. Doodzonde want de eredivisie heeft een sterk Psv en Feyenoord natuurlijk keihard nodig. Overigens vreemd dat dit psv zoveel minder presteert dan het psv van vorig seizoen. Zo gek veel is er toch niet verandert tennopzichte van toen?

23 januari 2020 om 23:44

@Richardpraha top, fijn altijd dat er mensen die precies weten wat PSV uit kan geven hier roepen dat ze geen geld hebben om spelers te halen. Waarom denk jij dat spelers als Bergwijn, Malen en Ihattaren niet veel geld op leveren? Ik ga er vanuit dat je inside informatie en een glazen bol hebt anders heeft het geen zin om dit soort uitspraken te doen

23 januari 2020 om 23:49

Leuk, die kroegpraat met een lijstje namen, maar zo makkelijk werkt het niet. PSV heeft een selectie met contractspelers met salarissen die doorbetaald dienen te worden. Dat salarishuis staat op de begroting en daar kan niet meer salariskosten bij. Die ontslagen trainer moet ook doorbetaald worden, het is net alimentatie Dan hebben we het niet eens gehad over het feit dat er niet eens geld is voor transfers. PSV heeft weleenswaar kapitaal op het veld staan, maar die waarde zit in spelers die je juist niet wil verkopen, want dat zijn de bekende namen die juist meerwaaede in het veld hebben.

Dus ja, het is van de zijlijn allemaal makkelijk roepen, maar in de praktijk totaal onhaalbaar. PSV zal het moeten doen met deze selectie en hopen dat er van de zomer spelers willen vertrekken om ruimte te maken in de salarishuishouding. Maar dan nog zullen er aanvallers met kwaliteit verkocht dienen te worden, anders is er geen geld voor inkomende transfers en dan loopt psv het risico verder te verzwakken. Veel van de eigen jeugd kan men niet verwachten op korte termijn.

23 januari 2020 om 23:50

Het grote probleem voor PSV nu is dat ze een trainer en nieuwe spelers weinig te bieden hebben. Waarom zou Wijndal naar PSV komen als hij met AZ (voorrondes) Champions League kan gaan spelen. Afgezien van het feit dat AZ nu niet meer gemakkelijk mee zal werken. Hetzelfde geldt voor trainers: die zullen even afwachten of bijvoorbeeld ten Hag wel bij Ajax blijft of wat er in Rotterdam gaat gebeuren. PSV zit in een hele slechte positie. Ze hebben een asgrauw seizoen, iets wat heel erg na zal dreunen. De spelers zullen zich op moeten peppen om nog wat van het seizoen te maken.

24 januari 2020 om 01:01

Je vraagt om realistische wensen en dan kom je onder andere met de trainer en enkele spelers van AZ. Dat is niet realistisch, denk ik. Die spelers en trainer kunnen komende zomer of het seizoen daarna een grotere stap maken.

24 januari 2020 om 01:19

@ jermainejenas Ik denk dat mensen het baseren op het onlangs gedane onderzoek van Knipping en van Duren van VI, die in de jaarcijfers zijn gedoken van de Nederlandse traditionele top drie. Daar kwam een plaatje uit rollen voor PSV wat alles behalve florissant te noemen is. Volgens deze twee heren heeft PSV niet het geld heeft om nog eens flink te investeren zoals men afgelopen zomer heeft gedaan, doordat de club maar een bescheiden eigen vermogen heeft van ongeveer 40 miljoen. Ook doken zij dieper in de cijfers van PSV over meerdere jaren, waaruit ze konden opmaken dat PSV over de laatste tien jaar een negatieve transferbalans van 7 miljoen heeft. Men is er dus niet in geslaagd om de negatieve transfer balans die de club al had voordat de gemeente deal plaats vond weg te werken. In december jongstleden melde Marco Timmer voormalig PSV watcher van VI dat PSV ook al jaren kampt met een gat in de begroting. Er is dus wel degelijk reden voor enige zorg omdat PSV dringend behoefte heeft aan financiële voltreffers. En waar PSV door de jaren heen al haar buitenlandse commerciële activiteiten vroegtijdig zijn stop gezet, beginnen bij Ajax de eerste miljoenen vanuit China, Japan en Australië echt binnen te druppelen. Nu betaalde Ajax altijd al meer, maar wanneer Ajax en PSV voor dezelfde speler gaan, kan Ajax al drie tot vier keer meer salaris bieden dan Psv. Volgens deze twee heren is Ajax serieus bezig om financieel weg te lopen van Psv, en wat heel moeilijk gaat worden voor PSV om dit bij te benen als ze heel snel Champions League voetbal behalen, en/of voor veel geld spelers te verkopen. En dan daadwerkelijk daar ook een fatsoenlijk bedrag aan over te houden.bergwijn gaat ben ik bang niet zoveel opleveren zoals velen (psv'ers) denken. Europees heeft hij zich bij PSV niet genoeg laten zien, en ook bij Oranje heeft hij nog niet uitgeblonken. Ihattaren en Malen moeten zich zo ie zo nog bewijzen, dus er is nog geen zinnig woord te zeggen wat die twee talenten over een paar jaar waard zullen zijn. Zoals ik al zei, PSV heeft echt dringend behoefte aan financiële voltreffers, volgens de heren is het nog steeds mogelijk dat wanneer Feyenoord goed geleid word zij qua financiën PSV ook nog voorbij kunnen. Het verbaasd mij dat het onderzoek van Knipping en van Duren nog niet door de andere voetbalmedia is opgepakt. Overigens zijn de video's terug te vinden op hun website en Youtube kanaal, het filmpje over de jaarcijfers heet "heel De Eredivisie Jaagt Op Grootverdiener Ajax", de naam van het filmpje waarin Marco Timmer melde dat PSV al jaren met een gat in de begroting kampt kan ik mij niet meer herinneren. Alleen dat het om Ajax ging en dat het afgelopen december was.

24 januari 2020 om 01:31

Maar waarom zou Slot als hij met AZ voorronde of groepsfase CL heeft, dan naar PSV gaan met misschien EL?

24 januari 2020 om 05:26

Waarom zou Slot van een topclub maar een middenmoter gaan? Die blijft wel bij AZ. Hij is pas net hoofdtrainer, laat hem nog maar groeien bij AZ

24 januari 2020 om 06:10

Realistisch gezien zeggen en dan met zo'n lijstje komen....

24 januari 2020 om 06:47

Wim Jonk

24 januari 2020 om 07:45

" Rodriguez aantrekken voor LB, Lyanco voor CV en Viergever, reserve aanhouden en als aanstormend talent Luis Felipe aantrekken ". Lyanco heeft een contract tot 2024.

24 januari 2020 om 08:09

" Men is er dus niet in geslaagd om de negatieve transfer balans die de club al had voordat de gemeente deal plaats vond weg te werken ". Daar was dat geld ook niet voor bedoeld, sterker nog daar mocht het geld volgens afspraak ook niet voor gebruikt worden. Met dat geld heeft PSV dure leningen en een dure hypotheek afgelost en nieuwe afgesloten tegen gunstigere voorwaarden. PSV is de afgelopen jaren druk bezig geweest om zoveel mogelijk schuldenlast weg te werken en is (langlopende verplichtingen daar gelaten) bijna schuldenvrij. Schulden moet je aflossen en je moet er rente over betalen, als dat niet meer hoeft kan je dat geld aan andere zaken uitgeven. PSV heeft niet voor niets afscheid genomen van een beleid dat de afgelopen jaren heel succesvol is gebleken, dat is omdat de club daar door de op hol geslagen transfermarkt aan onderdoor dreigde te gaan en de hulp van de gemeente nodig had om dat te voorkomen. Het is niet zo dat Ajax bezig is om weg te lopen, dat is al gebeurd en het verschil in begroting wordt ieder jaar verder uitgebouwd. In 2015 had PSV nog een begroting die hoger was dan Ajax, inmiddels is het verschil al bijna 40 miljoen in het voordeel van Ajax. Dat is veel te weinig om vaneen Bayern Munchen positie te spreken, maar desalniettemin is het verschil al aanzienlijk terwijl Ajax druk bezig is om het sportieve succes van de afgelopen tijd financieel te verzilveren en de ene na de andere lucratieve deal weet af te sluiten. Ajax is een veel grotere club dan PSV en heeft dus ook veel meer mogelijkheden waardoor het niet in de lijn der verwachting ligt dat PSV de financiele strijd met Ajax bij zal kunnen houden en het veel meer voor de hand ligt dat Ajax nog verder weg loopt. Het heeft voor PSV dan ook geen enkel nut omdat te proberen, de enige manier om nog met Ajax te kunnen concurreren is door middel van een goede jeugdopleiding. Al zal ook dat een hele opgave worden omdat ook die van Ajax tot de beste ter wereld behoort en het juist de naam van die opleiding is waarmee Ajax steeds meer nieuwe geldbronnen weet aan te boren en daarmee ook publicitair steeds meer garen bij spint. Het is ook niet slim om te weigeren spelers aan Ajax te verkopen, het zou veel verstandiger te zijn om dat wel te doen en te proberen om daarbij zoveel mogelijk geld los te peuteren. Ook Feyenoord is een veel grotere club dan PSV en met veel meer financiele mogelijkheden. Feyenoord heeft een vergelijkbare begroting als PSV waar geen Europees voetbal in is opgenomen. Als je dat meerekent is Feyenoord PSV wat begroting betreft al voorbij. Terwijl daar als het nieuwe stadion er is, nog eens minimaal 25 miljoen bovenop komt. Als dat er is is ook Feyenoord gezien en zolang PSV geen nieuw en groter stadion heeft, ziet men ook die club dan niet meer terug. De bouw van een nieuw stadion kost echter ook geld en het geld dat je daar aan uitgeeft, kan je nergens anders aan besteden. PSV zit dan ook in een bijzonder precaire situatie. De enige manier om bij te blijven is volgens mij via de AZ methode met een slim en bedachtzaam beleid. De oude tijden zijn voor PSV definitief voorbij en gezien de steeds maar verder oplopende transferprijzen en een gebrek aan financiele middelen gaan die ook niet meer terug komen. Tenzij er zich rijkgevulde Arabische suikeroom in Eindhoven meldt, dan kan mijn hele verhaal de prullenbak in.

24 januari 2020 om 08:25

@dr.mario ik ga wel antwoord geven waar PSV 20+ vandaan haalt. Na dit troosteloos seizoen moeten ze wel spelers verkopen. Mijn Ajax gaat 20 miljoen exlc bonus/doorverkoopclausule bieden op Bergwijn voor opvolging Neres. Die jongen is plezier helemaal kwijt en kan lekker weer plezier terug vinden in zijn stad met zijn vriend Promes. En daarnaast gaan we 30 miljoen excl bonus/doorverkoop bieden op Ihattaren om hem als opvolger van Ziyech te halen. PSV heeft uiteraard nog wat geld en samen me 50 miljoen vanuit de mooiste stad van Nederland kunnen ze weer de markt opgaan (mijn wekker ging 2 uur geleden al maar droom nog steeds )

24 januari 2020 om 08:29

Waarin zijn ze sterker dan? Ik denk Bergwijn & Ihattaren en dan houd het ook op. Realistisch gezien hebben ze verder ook gewoon niets van niveau rondlopen in eindhoven.

24 januari 2020 om 10:50

@afdca0cbs: Geen slechte gedachte. Waarom is Jonk eigenlijk op het niveau van Volendam beland? Als opleider bij Ajax leek hij me, voordat Bergkamp hem uit het technisch hart wipte, een gewichtig en kundig figuur. Maar dat hij nu in zijn thuisdorp Volendam coach is, suggereert gemakzucht en gebrek aan ambitie als manager.

23 januari 2020 om 22:40

Hoe staan de Psv supporters eigenlijk tegenover Toon Gerbrands? Hij wordt volgens mij veelal gezien als topbestuurder, maar leidt Psv al een behoorlijk tijd meer dan waardeloos mijn insziens. Welke club bedenkt nou om v. Bommel te ontslaan en een mindere variant daarvan in de vorm van Faber aan te stellen. Iedere nitwit had kunnen bedenken dat Psv nog verder afgebroken zou worden het komende halfjaar met deze trainer aan de leiding. Ondertussen houdt ie zijn waardeloos functionerende td wel binnenboort.

23 januari 2020 om 22:44

Gebrands heeft bij mij nog wel krediet omdat hij jarenlang een succesvol PSV heeft aangestuurd vanuit zijn functie. Nu moet hij ook laten zien dat hij ballen heeft en de Jong buitenspel zetten.

23 januari 2020 om 22:48

Mwah, de vorige 5 seizoenen heeft PSV behoorlijke resultaten behaald toen de club onder leiding van Gerbrands stond. 2015 kampioen met 88 punten, 2016 kampioen met 84 punten, 2017 3de met 76 punten, 2018 kampioen met 83 punten en afgelopen jaar 2de met 83 punten. Ook nog een achtste finale van de CL behaald en 2x de JC schaal gewonnen (om het plaatje compleet te maken). Zo slecht vind ik dat eerlijk gezegd niet. Het technisch beleid lijkt sinds de wissel Brands - John de Jong tot op heden vooral de grootste achteruitgang op het gebied van aankoopbeleid en het samenstellen van een evenwichtige selectie.

23 januari 2020 om 22:49

Ik heb gebrands hoog staan. Vergeet niet dat hij ons financieel gezond gemaakt heeft en een goede fundering aan het bouwen is.
Echter ben ik van mening dat er geen duidelijk beeld is over het spel wat gespeeld moet worden. Psv wil vast blijven houden aan de counter maar heeft hier niet de spelers voor! En het gebrek aan tacktisch inzicht van het technisch hart is ook afwezig. Gebrek aan inzet, automatisme, rest verdediging of coaching. Het lijkt wel een speeltuin!

23 januari 2020 om 23:13

Gerbrands had Brands als TD en die was belangrijk. Maar dit is Gerbrands zeer aan te rekenen en hij heeft De Jong aangesteld en miljoenen doen laten verdampen. En door Bommel te ontslaan dacht hij nog buiten schot te blijven maar daar trappen mensen natuurlijk niet in.

23 januari 2020 om 23:20

Waarom roept iedereen dat de Jong weg moet? Als een club niet presteert, is de trainer de eerste die eruit vliegt. Ik ben nog niet overtuigd van de Jong, maar op papier heeft hij prima aankopen gedaan en meer geld was er niet om nog meer te doen. Overigens heeft v bommel er ook nog een stem in gehad al zegt Marwijk van niet. Maar uit dit team moet veel meer te halen zijn vind ik. Voorhoede is prima met veel talent (mits fit). Middenveld is breed bezet, guti en pereiro kunnen echt wel voetballen, maar het komt er niet uit. Dat ligt aan de trainer vind ik. Achterin schort het wel wat aan kwaliteit, maar waar wordt dat niet geroepen als een team niet presteert.. het eerste wat iedereen zegt: ja de veedediging is echt kut. Zet Advocaat (lees een sterke man met ervaring en discipline) voor het team en er kan echt meer uitgehaald worden.

23 januari 2020 om 23:24

gerbrands is de algemeen directeur toch. Eigenlijk moet je hem meer beoordelen hoe de club er organisatorisch en financieel voor staat . “Zijn†keuze om John de Jong te behouden is een merkwaardige . De man komt wordt natuurlijk door niemand meer serieus genomen en komt in een totaal onwerkbare situatie . Ook zie in het nut van Faber tov Van Bommel . Ik kan nog begrijpen dat je een soort schokeffect wilt creeeren , maar dan moet je ook een (tussen)coach aanstellen die dat teweegbrengt en dat is Faber gewoon totaal niet .

23 januari 2020 om 23:25

gerbrands is de algemeen directeur toch. Eigenlijk moet je hem meer beoordelen hoe de club er organisatorisch en financieel voor staat . “Zijn†keuze om John de Jong te behouden is een merkwaardige . De man komt wordt natuurlijk door niemand meer serieus genomen en komt in een totaal onwerkbare situatie . Ook zie in het nut van Faber tov Van Bommel . Ik kan nog begrijpen dat je een soort schokeffect wilt creeeren , maar dan moet je ook een (tussen)coach aanstellen die dat teweegbrengt en dat is Faber gewoon totaal niet .

24 januari 2020 om 00:16

@martijngerbran.. - De trainer is er al uitgevlogen, of wil je soms de interim-trainer er ook nog uitgooien voordat je tot de conclusie komt dat John de Jong afgelopen zomer fors heeft gefaald in het aankoop en selectiebeleid. En dat terwijl hij vorige zomer het stokje ook al nietovertuigend (guti, Thomas, Saintsbury, Behich) had overgenomen. De schade van afgelopen zomer is als je het nu bekijkt : een verloren JC Schaal, uitgeschakeld voorronde CL, uitgeschakeld in de groepsfase van de EL, uitgeschakeld in de achtste finales van de beker en een 4de plaats in de competitie met 12 punten achterstand (en 6 op de nummer 2). Het elftal mist leiders, het middenveld mist voetballend vermogen op de 6 positie, buitenspelers missen rendement (bruma, Doan, Gapko) en achterin is het een zooitje. Dat er meer uit dit PSV te halen is, dat lijkt me logisch als je zo tegen Gvvv, VVV en NAC speelt. Alleen de analyse dat er niks mis is met de selectie ... dat kun je toch niet meer volhouden na afgelopen maanden? Maar goed, ik vind het als Ajacied prima. Wat mij betreft gaat John de Jong nog zeker 3 jaar door op deze weg!

24 januari 2020 om 01:21

@ Andres13 Ik ben wel benieuwd hoe jullie over Gebrands gaan denken wanneer de conclusies van het onderzoek van Knipping en van Duren in de jaarcijfers van o.a. PSV meer naar buiten komen. Het is mij een raadsel dat wat zij onlangs melde bij VI dat dit nog niet opgepakt is door de overige voetbal media in Nederland, want er zijn wel degelijk weer serieuze zorg omtrent de financiã«n van Psv.

24 januari 2020 om 01:49

@ Adzevedo Klopt, maar financieel heeft PSV het niet goed gedaan, PSV had voor de gemeente deal een negatieve transferbalans, en men is er niet in geslaagd om die weg te werken. Over de afgelopen tien jaar heeft Ajax 133 miljoen verdiend/overgehouden aan transfers, tegen over een negatieve transferbalans van PSV van min 7 miljoen over dezelfde periode. Ook is men niet in staat om zonder risico dezelfde soort investeringen te doen zoals men afgelopen seizoen deed. Marco Timmer (voormalig PSV watcher van VI) melde in december dat PSV ook al jaren met een gat in de begroting kampt (al kan ik mij niet meer herinneren of hij ook het bedrag benoemde), dus ondanks die prestaties van PSV is het qua financiën een heel ander verhaal. Dit zal vroeger of later naar de voorgrond komen, want PSV heeft volgens Knipping en van Duren echt dringend behoefte aan financiële voltreffers. Ajax begint behoorlijk gaten te slaan met haar commerciële activiteiten (nationaal, maar met name internationaal), en qua merchandising verdient PSV 5 miljoen en Ajax 21 miljoen. Ook is men erbij Ajax in geslaagd om de inkomsten uit het transferbeleid te veranderen in structurele inkomsten. Voor PSV is het hopen dat men bij Feyenoord blijft aanmodderen, want volgens de twee heren kan Feyenoord PSV nog voorbij gaan wanneer de club goed geleid word. Het was al ontiegelijk belangrijk voor PSV om dit seizoen Champions League te spelen, maar voor aankomend seizoen is nog belangrijker. Zeker als Ajax wel weer in de Champions League gaat spelen, volgens de eerder genoemde onderzoeksjournalisten van VI zit PSV bij wijze van spreken op de knieën.

24 januari 2020 om 08:29

" Gebrands heeft bij mij nog wel krediet omdat hij jarenlang een succesvol PSV heeft aangestuurd vanuit zijn functie. Nu moet hij ook laten zien dat hij ballen heeft en de Jong buitenspel zetten ". Het is net zo kinderlijk naief om te verwachten dat het vertrek van De Jong de problemen bij PSV zou oplossen als het was dat het ontslag van Van Bommel dat zou doen.

24 januari 2020 om 08:34

@andres13 op basis van wat heeft Gerbrands nog krediet bij je? Zijn gok met Cocu liep toevallig goed af. Paar keer kampioen omdat vooral tegenstanders niet goed waren en PSV paar klasse spelers had. In die periode brak er helemaal niets door. Grote talenten werden gehaald zoals Maher, Ramselaar maar kregen niet echt kansen volgens mij. Uiteraard ligt ook (groot) deel aan die spelers. TG roept PSV moet bij 32e beste clubs horen, maar jaren merk ik niets van. Ze namen jaren lang EL niet serieus. Investeren laatste jaren wel in de jeugd, maar lang niet zoveel als Ajax doet. Verder geen idee hoe hij wil aansluiten. Merk niets van zijn visie. Er koemen geen mega commerciele opdrachten. Weinig. Bij Ajax merk je veel vernieuwing, gaan internationaal hard groeien. Eerlijk gezegd merk ik echt helemaal niets bij Psv. Na dit seizoen kelderen ze op de Europese lijst naar plek tussen 60 en 80 volgens mij. Plek 32 is nog veder uit zicht komende jaren. Laatste jaren zo weinig punten gehaald dat het wel aantal jaren kan duren om dat goed te maken. Daarnaast door het belabberde seizoen lijken spelers steeds minder waard te worden. begin van het seizoen zou ik Bergwijn's marktwaarde schatten op 35-40 miljoen, Dumfries rond de 20 miljoen, Rosario 12 miljoen, Hendriks 8 miljoen, Malen 50 miljoen en Zoet voor 12 miljoen voor spelers die mogelijk na dit seizoen verkocht konden worden. Als ik nu schatting moet maken kom ik op Bergwijn tussen de 20 en 25 miljoen, Dumfries 11 miljoen, Rosario 6 miljoen, Hendriks 4 miljoen, Malen gaat niet meer door zijn zware blessure en Zoet transfervrij of 2.5 miljoen. Door zo een rampseizoen miljoenen verdampt, geen CL plaatsing dit seizoen en mogelijk ook niet aankomend seizoen. Benieuwd hoe PSV gaat werken om te keren naar hun ambitie.

24 januari 2020 om 08:50

" Marco Timmer (voormalig PSV watcher van VI) melde in december dat PSV ook al jaren met een gat in de begroting kampt (al kan ik mij niet meer herinneren of hij ook het bedrag benoemde), dus ondanks die prestaties van PSV is het qua financiën een heel ander verhaal ". Als PSV een gat in de begroting heeft, heeft Ajax daar een krater in. Ajax houdt er nl. een CL begroting op na terwijl de club er van tevoren niet zeker van is dat die ook gehaald gaat worden en als dat niet gebeurt, betekent dat dus automatisch een miljoenenverlies. Een gat in de begroting kan tot problemen leiden, maar als het niet al te groot is, hoeft dat natuurlijk niet. PSV schrijft al jaren lang zwarte cijfers, zelfs veel langer dan Ajax dat een paar jaar geleden nog verlies heeft geleden. Als het gat structureel is, kan het op termijn natuurlijk wel problemen op gaan leveren als PSV zich een aantal jaren achtereen niet weet te plaatsen voor Europees voetbal. De vraag is ook wanneer dat onderzoek van Knipping heeft plaats gevonden, aangezien PSV dit seizoen volgens mijn informatie voor 36 miljoen heeft gekocht en voor 64 miljoen heeft verkocht. En dat is dus geen negatieve transferbalans van 7 miljoen, maar een positieve van 28 miljoen. Natuurlijk gaan daar nog kosten vanaf, maar zelfs als die eraf zijn schrijft de club nog een dikke plus.

24 januari 2020 om 09:08

" Ondertussen houdt ie zijn waardeloos functionerende td wel binnenboort. ". Kortzichtige conclusie. Bruma stond al hoog op de scoutingslijst van PSV toen Brands daar nog TD was. Hij was toen nog veel te duur, maar anders was hij in een eerder stadium al door Brands aangetrokken. Ook Schwaab is in eerste instantie niet door De Jong maar door Brands aangetrokken. Ook op hem is kritiek, zoals dat ook geldt voor Guti die is gehaald toen John de Jong amper in functie was, waardoor je mag aannemen dat hij die transfer niet in zijn eentje heeft beklonken en dat Brands daar nog een flink aandeel in had. John de Jong was voor zijn aanstelling als TD Hoofd scouting bij PSV en ik denk dat hem in die hoedanigheid veel meer te verwijten valt. De normale gang van zaken is dat het scoutingsapparaat kandidaten aanbrengt als een club om nieuwe spelers verlegen zit. Het is aan de TD om te beslissen of ze in aanmerking komen voor een contract en dat contract ook daadwerkelijk met ze af te sluiten. Daarom is hij ook verantwoorde;lijk voor de transfers, maar als de scouting niet met goede kandidaten op de proppen komt, kan hij geen kant op en dus kan je niet zomaar alle schuld op hem afschuiven. Als je hem vervangt terwijl het probleem bij de scoutingsafdeling zit, lost dat ontslag in de praktijk natuurlijk helemaal niets op.

23 januari 2020 om 22:42

Wie had dit voor mogelijk gehouden na de eerste 10 wedstrijden. Een kaartenhuis is nog stabieler . Noem het tactische keuzes , verkeerde opstelling , slechte coach .... of gewoon de eerste 3 maanden boven stand geleefd. Ik weet het eerlijk gezegd ook niet meer

23 januari 2020 om 22:50

Zag in de winterstop een analyse dat psv de eerste 10 wedstrijden zwaar overpresteerde op basis van een xGoal en xPoint systeem die kijkt naar het aantal kansen in een wedstrijd en de "verwachte" uitslag die daar uit zou volgen. Volgens die analyse was de ondergang geen verrassing omdat je niet het hele seizoen "halve kansen" kan afmaken en dat de tegenstander niet het hele seizoen "grote kansen" blijft missen.

23 januari 2020 om 23:39

@ Zytto34, weet je nog waar je die statistieken gelezen hebt? Ik moet vaker dat argument dat PSV heel goed begon (en dus een goede selectie heeft) ontkrachten, en normaal doe ik dat door de wedstrijden uit mijn herinneringen aan te halen. Maar als dat met cijfers en feiten kan, of een link o.i.d. scheelt dat veel nodeloos discussiëren!

23 januari 2020 om 22:42

Faber heeft de afgelopen maanden in een grot geleefd. Hij probeert alles opnieuw wat onder Van Bommel al niet werkte. Middenveld met Thomas, Rosario en Hendrix. Bergwijn spits. Het is een grote komedie.

23 januari 2020 om 22:44

@Boadurum, maar kun je hem Bergwijn in de spits echt kwalijk nemen? Al jullie opties zijn geblesseerd Lammers, oké vandaag terug, en Malen zijn langdurig geblesseerd. Dan moet je iets. Als Ajax Huntelaar, Traore en Tadic mist wordt het ook goochelen.

23 januari 2020 om 22:47

Dan zet Ajax Babel of de Jong in de spits, desnoods Brobbey. Het probleem ligt bij PSV ook echt niet op één positie, het werkt gewoon niet als collectief.

23 januari 2020 om 22:47

Jullie?? Volgens mij zaten zowel Lammers als Mitroglou bij de wedstrijdselectie en waren ze dus wedstrijdfit. En anders kun je altijd nog een vlakke 442 spelen met twee beweegelijke aanvallers. Dat past dit elftal veel beter. Bergwijn in de punt bij een 433 is kolder.

23 januari 2020 om 22:51

Dan verhuur romero/piroe niet!
Of gebruik pereiro daar!

23 januari 2020 om 22:53

A, kom op. Jij bent toch PSV-er, jou clubbie. Om die reden jullie. Ja, Lammers was er vandaag weer bij, maar heeft geen ritme, is zwaar geblesseerd geweest en daar kun je nog niet opbouwen. Mitroglou heeft het hele jaar nog geen bal geraakt, daar kun je ook niet van op aan. Natuurlijk is Hendrix op 10, Bergwijn in de spits of Sadilek op linksback dramatisch maar sommige dingen hebben ook een aantoonbare reden. Daar schaar ik Bergwijn onder.

23 januari 2020 om 23:22

Huntelaar is aan het afbouwen, Traore komt net kijken en in Tadic is geïnvesteerd.

23 januari 2020 om 23:03

Ben bang dat de Knvb dat beleefd weigert en februari weer een ring dieper in de hel zal blijken. Vier wedstrijden, waaronder tegen Ajax, Willem II en Vitesse. En ADO uit lijkt me ook geen zekerheidje. Dit wordt echt heel erg genant. Dat De Jong vroegboekvoordeel kan boeken voor zijn zomervakantie lijkt evident, maar ik ben vooral benieuwd of en hoe dit de positie van Gerbrands binnen de club aantast. De RvC zal hem natuurlijk moeten dekken, maar uiteindelijk is hij er wel verantwoordelijk voor dat op bijna elke positie onder hem middelmatig lichtgewicht zit te prutsen. Tot de selectie aan toe!

23 januari 2020 om 23:15

Ik heb het te doen met Ihattare waar zoveel van verwacht werd maar dat kan je en dat mag je ook niet verwachten van een 17 jarige.

24 januari 2020 om 08:39

"ik heb het te doen met Ihattare waar zoveel van verwacht werd maar dat kan je en dat mag je ook niet verwachten van een 17 jarige" Ik las dat Ajax 4 tot 4,4 miljoen fans in Nederland heeft. We moeten verantwoordelijkheid nemen en allemaal 10 euro storten zodat Overmars met dat geld bod moet doen op Ihattaran. Hebben we opvolger van Ziyech de komende jaren. En als Ihattran jaren erna voor 80 miljoen verkocht wordt, dan mag Ajax dat geld houden .....

24 januari 2020 om 01:46

Gewoon van Bommel terug halen. En bouwen aan het volgende seizoen. Die td eruit gooien en veder gaan. Van Bommel niet terug , kan ook , maar deze kwibus moet ook wegb(faber)

24 januari 2020 om 13:00

Helemaal terecht dat er op dit moment kritiek is op de Jong.maar dat heeft toch niets te maken met de wedstrijd van gisteren...zelfs met een slechte Baumgartl en Bruma stond er voor de Eredivisie-beker nog steeds een goed elftal met een paar Internationals. Zelfs met 10 man moet je dan gewoon van NAC winnen.

Verdiende zege voor Nac, na de 1-0 en rode kaart was het al wel afgelopen.psv heeft zeer grote problemen en Gerbrands hoort op staande voet ontslagen te worden. Waarom?gerbrands heeft John De Jong aangesteld die volkomen ongeschikt is en waardoor miljoenen zijn verdampt. Gerbrands heeft eerst van Bommel op laten offeren maar we zien allemaal wel dat de aankopen slecht zijn en PSV er financieel er flink op is achteruit gegaan. Als je in het bedrijfsleven miljoenen investeert en het verdampt krijg je doorgaans ontslag op staande voet en PSV moet ingrijpen want met Gerbrands en De Jong gaat PSV naar de afgrond. We zien allemaal hoe snel het kan gaan maar je kunt deze 2 mensen niet verder aan laten modderen.dus wil PSV uit de problemen komen zul je schoon schip moeten gaan maken en Gerbrands en De Jong vervangen. En daarnaast heb je met Zenden en Ramzi ook 2 beginnelingen die je ook niet kunnen motiveren en die ook ongeschikt lijken te zijn . PSV lijkt wel een club voor stagiars te zijn geworden en Gerbrands moet zich dit aanrekenen en moet zich dood schamen.

24 januari 2020 om 00:06

Ik gaf dit in het begin van het seizoen al aan en dat werd me kwalijk genomen. Vooral Gerbrands is nog steeds een held voor veel PSVers. Maar wat maakt hij er een puinhoop van. Kijk naar Advocaat en Arnesen bij Feyenoord. Feyenoord heeft een mindere selectie maar presteert met deze mannen top. TD en coach zijn is een vak dat je moet leren. Alleen niet bij een topclub. Nu zie je wat er dan gebeurt. Dit wordt echt even geen CL en juist dat is het waarmee je een beetje Ajax financieel kan bijhouden. Nu al twee jaar niet dat scheelt zo een 100 miljoen. Echt wanbeleid. Maar goed het is niet mijn club. Maar ik zou wel gek worden. Wat een krediet heeft Gerbrands zeg.

Lekker voor AZ ook, je hoopt natuurlijk vooraf op de makkelijke loting tegen PSV.

23 januari 2020 om 22:39

Ironisch dat vandaag in het Philips Stadion toetreding tot een Beneliga onderwerp van gesprek was... Als er een club is die die ambitie momenteel niet aankan is het PSV wel.

23 januari 2020 om 23:04

Jij leeft ook in de waan van de dag. Je hebt korte termijn beleid en lange termijn beleid. Dit seizoen gaat het slecht maar er loopt voldoende talent om het Ajax volgend seizoen misschien wel lastig te maken. Natuurlijk moeten sommige posities versterkt worden maar er staat wel een selectie die meer dan 200 miljoen waard is. Ik blijf erbij dat dit elftal veel beter kan met een goede middenvelder en een linksback erbij. Ik kan je bijvoorbeeld ook wel is een aan een seizoen herinerren waar PSV zelfs tiende stond het jaar erna werden ze kampioen en werden spelers als Wijnaldum en Depay voor recordbedragen verkocht.

23 januari 2020 om 23:15

Meer dan 200 miljoen? Op Malen Bergwijn en Mo na is er volgens mij weinig fortuin waarvan er 1 ook nog eens zwaar geblesseerd is

23 januari 2020 om 23:19

Ben het met je eens, we moeten PSV niet uitvlakken voor de komende seizoenen als het alleen dit seizoen slecht gaat. Vorig seizoen was het goed, volgend seizoen kan ook weer goed zijn. Ik vraag me alleen af waar je die 200 miljoen in ziet, want zo'n slecht seizoen als nu zorgt er niet voor dat je spelers beter worden. Bergwijn is geen 40 miljoen meer waard en Malen heeft op zijn goede begin ook nauwelijks meer iets laten zien. Hetzelfde geldt voor Ihattaren, waar genoeg potentie in zit maar het de laatste 2 maanden ook opeens niks is. Gomes1psv heeft echtef ook genoeg punten waar ik het mee eens ben, er moet wat gaan veranderen. Gerbrands is daar de juiste man voor denk ik, hij stond hoog op mijn lijstje toen hij nog bij AZ zat.

23 januari 2020 om 23:25

Je hebt inderdaad korte termijn beleid, lange termijn beleid en gewoon geen beleid. Ik ben bang dat PSV op dit moment het meest naar de derde neigt. Er zijn in paar maanden tijd gewoon miljoenen weggegooid aan overbodige aankopen en aan slecht presterende spelers. Op zich zou dat niet erg zijn als het enigszins op te vangen was, maar bij PSV is de balans zo dusdanig verstoord dat je het nog wel een seizoen of twee gaat voelen. Jullie missen een linksback, goede centrale verdediger en een controleur. Jullie hebben geen enkele leider in het team en de bank is ook niet veel soeps. Ook juist van alle linies, wordt jullie sterkste linie versterkt. Ironisch genoeg met nog twee miskopen. Ergste van alles is dat de waarde van jullie top spelers (die wel echt goed zijn) wordt door het niet verder komen in de EL, slechte prestaties in de ED gewoon minder waard. Als jullie je dan ook nog eens niet voor Europa kwalificeren volgend seizoen, dan wordt het echt een groot probleem.

23 januari 2020 om 23:48

@memphisdepay: dat doe ik juist niet! Als PSV de langetermijn in het oog zou houden zou er een goede visie liggen op de vraag hoe je spelersbudgetten en doorstroom van eigen jeugd zodanig combineert dat het resultaat op korte termijn sportief en op langetermijn financieel succesvol is. Kijk je naar de Herdgang, dan is het opleiden van aanvallende talenten geen probleem. Met Bergwijn, Malen, Lammers, Gakpo, Ihattaren, Madueke, Ledezma en Mauro Junior heeft PSV een mooi stalletje spelers dat de komende jaren een grote hoeveelheid van het gewenste 'gecreerd kapitaal' kan opleveren om Ajax bij te houden. Moet je alleen wel eens gaan nadenken hoe je die talenten tot wasdom brengt. Die jongens kunnen alleen renderen als ze zich achter gesterkt weten door een zelfsredzame, kwalitatief vaardige viermansverdediging waar grondig op is gescout en gericht in is geinvesteerd. Niet eentje die zo zwak is dat het transfervrije afdankertje van de concurrent de meest stabiele speler in die linie is en geholpen moet worden door twee loze brekers ervoor die in een te traag tempo grossieren in balletjes breed. De voetbalvisie is veel te veel gericht op behoud, tegenhouden, reactie. Met als gevolg dat het technische, ondernemende aspect volledig is ondergesneeuwd. Dit smoort de aanvallende intenties en op lange termijn de groei van je aanvallende parels. Zo lang De Jong als TD nog de lakens uitdeelt en de scouting op hetzelfde niveau van tevredenheid over zijn werk blijft zitten, heeft PSV echt een probleem hoor. Dan zijn Anderlecht en PSV het lachertje van de Beneliga zodra die in volle ambitie is gestart.

24 januari 2020 om 00:39

Ja want de selectie bestaat alleen uit Malen, Bergwijn en Mo. Ik verzin dit niet ofzo. Staat gewoon op transfermarkt hoor. Dat wil niet zeggen dat PSV 200 miljoen aan deze selectie over gaat houden maar Malen, Bergwijn, Lammers, Gakpo, Ihatarren, Dumfries etc. kunnen leuke bedragen opleveren in de toekomst. De selectie van Ajax is zelfs 430 miljoen waard denk jij dat Ajax dat bedrag op gaat halen met alle huidige selectiespelers. Natuurlijk niet!

24 januari 2020 om 07:35

Is een selectie niet waard wat juist iemand er voor wil uitgeven? En dat zal zeker geen 200 miljoen zijn. Leuk dat een website er een sticker op plakt maar dat is niet meer dan dat

23 januari 2020 om 22:41

Bruma is 15 milj. 2 milj meer als de begroting van NAC. En de enige speler op het veld die geen grassprietje voorbij komt. Zoiets noemen ze falend beleid. Een rode kaart van 10 miljoen. En Doan op de bank. Het is helaas beschamend om naar te kijken. Het word met de week slechter!

23 januari 2020 om 22:51

Hij was 12 miljoen. Kan nog oplopen maar dat lijkt me niet te gaan gebeuren.

23 januari 2020 om 23:30

Pas nou op wat je zegt. Straks gaat AZ ook nat tegen NAC

24 januari 2020 om 08:14

Hij bedoeld dat hij liever een "makkelijkere" tegenstander had gehad (psv), dan NAC

24 januari 2020 om 11:11

Zo had ik hem niet gelezen inderdaad!

Ik denk dat John de Jong nog eerder weg is bij PSV dan Gaston Pereiro. Erg benieuwd hoe Toon Gerbrands zich in deze situatie een topbestuurder gaat tonen. Als het een vent is en de doelstellingen er bij neemt, zal hij toch tot de conclusie moeten komen dat de enige juiste beslissing die John de Jong (mede) heeft genomen het ontslag van Van Bommel is geweest. Maar de TD is zelf evenzeer, of misschien nog wel in grotere mate, verantwoordelijk voor de malheur in Eindhoven. Door Basel FC uitgeschakeld in de Champions League, met forse nederlagen tegen Lask Linz(!) en Sporting Lissabon en een waardeloos gelijkspel tegen Rosenborg kansloos de Europa League uitgeknikkerd, door de nummer 5 van de Keuken Kampioen Divisie opnieuw een deceptie in de Beker en zonder hoop op verbetering 4e in de Eredivisie, binnen bereik van achtervolgers Feyenoord en Vitesse. Intussen brengt geen enkele aankoop het gewenste niveau en laten verhuurde talenten als Mauro Junior en Armando Obispo zien helemaal niet minder zijn dan de vondsten van De Jong of de lievelingen van Van Bommel op hun positie. Sportief noch financieel heeft deze samenstelling nauwelijks waarde of toekomst. Al dan niet door Gerbrands geholpen, lijkt het mij dat John de Jong op het punt staat zijn beste beslissing als TD te nemen: opstappen.

23 januari 2020 om 22:39

Ik denk dat John de Jong nu zelf op moet stappen indd, ik zie niet in hoe hij na dit debacel nog door kan bij PSV. Hoop dat ie weg is morgenochtend.

23 januari 2020 om 22:43

Ik blijf het absurd vinden dat je midden in het seizoen een middenveld van Thomas, Hendrix en Rosario speelt terwijl het meeste transferbudget is uitgegeven aan aanvallers.

23 januari 2020 om 22:55

Wie zie jij liever toe treden dan?

23 januari 2020 om 23:43

Iedere middenvelder die op de bank zat vandaag had je er beter in kunnen zetten dan wat er nu stond. Hendrix en Rosario samen op het middenveld kan echt niet, 0 creativiteit.

23 januari 2020 om 22:44

Onbegrijpelijk hoe slecht die De Jong het heeft gedaan. Geen 15 miljoen voor Berghuis willen betalen maar die Bruma die er niets van kan dat wel waard vinden. Tien miljoen voor een Duitse houten klaas was ook lachwekkend. Wat heeft die man een geld verbrand.

23 januari 2020 om 22:45

@El Fenomeno Berghuis was niet te betalen voor PSV, tja 20 miljoen of meer... Feyenoord lied hem echt niet voor een appel en een schil gaan.

23 januari 2020 om 23:04

Ja wat maakt het uit. Statistisch gezien is de kans groot dat berghuis transfervrij weg zal gaan aangezien dat met alle feyenoord spelers gaat.

23 januari 2020 om 22:57

Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat John de Jong er komende zomer nog zit als het zo door gaat. Hoewel zijn ontslag vandaag op morgen niks zal bewerkstelligen denk ik dat het vertrouwen in zijn vermogen voor volgend jaar een goede selectie samen te stellen met de week aan het slinken is. Zijn fouten heeft hij afgelopen zomer gemaakt en hoewel die in eerste instantie niet iedereen zijn opgevallen is de omvang inmiddels wel duidelijk. De schade blijkt eigenlijk al zo groot dat het herstellen in januari amper nog mogelijk is (en op dat punt is er ook nog niks gebeurd). De trainerswissel heeft in ieder geval nog helemaal niks gebracht, PSV lijkt ondanks enkele goede spelers die er zijn op een stuurloos schip wat voorlopig een speelbal van de golven is.

Gifbeker kan nog veel leger lijkt t

23 januari 2020 om 22:40

Ja, in het Gifbekertoernooi maken we nog volop kans op de winst

23 januari 2020 om 22:44

Daarin staan we keihard bovenaan!

23 januari 2020 om 22:43

Hopelijk kan die zondag nog wat leger

23 januari 2020 om 22:57

Gifbeker? Je mag nu rustig spreken over een gifteil. 😊

23 januari 2020 om 23:21

Denk dat RKC daar ook wel aardig wat slokken uit heeft

Zullen we vast even gaan oefenen? Het gaat ongeveer zo: Sjonnie rot op, Sjonnie rot op, Sjonnie Sjonnie Sjonnie rot op....... Sjonnie rot op, Sjonnie rot op...... enz, enz. Graag komende zondag inzetten. Dit is wat wanbeleid met een club kan doen. Decennia een nationale topclub..... teniet gedaan in 1!!!! zomer. Door John de Jong en consorten.Dit móet toch consequenties hebben? Als je een vent bent neem je zelf ontslag. In elk ander bedrijf was ontslag onvermijdelijk geweest. We hebben behoefte aan een zwaargewicht. Niet aan een twijfelaar zoals Faber. Ook hij is angstig gezien zijn opstelling. Dit slaat over op de groep. Nog steeds hoop ik op van Gaal. Anders een buitenlander die de zweep erover gooit. Aanpakken die handel!!!!

23 januari 2020 om 22:49

Ik vind dit een trieste reactie. Ik snap je teleurstelling maar beheers jezelf wat joh.de afgelopen anderhalf, 2 jaren zijn er ontzettend veel verkeerde keuzes gemaakt bij PSV op beleidsniveau. John de Jong had nooit aangesteld mogen worden bij een topclub en moet nu ook stoppen. Van Bommel had niet ontslagen moeten worden en er gaat voorlopig geen verbetering in komen. De spelersgroep heeft geen karakter. Het is diep triest.psv had het al lastiger om mee te komen op financieel gebied, de koers die nu bewandeld wordt is destructief. Hopelijk niet vernietigend, al zie ik nog geen lichtpunt aan de horizon momenteel.

23 januari 2020 om 23:06

Ach, het sarcasme heeft de overhand bij mij genomen. Mijn reactie is zo omdat ik het gevoel heb dat binnen de club de urgentie niet duidelijk is. Van binnenuit gaat de omslag kennelijk niet komen. Dan moet het maar van buitenaf. Het ontslag van van Bommel was volkomen terecht. Die heeft er óók een potje van gemaakt. Óók, omdat ik altijd al gezegd heb dat van Bommel niet de enige oorzaak is van de huidige situatie. Het aankoopbeleid is onthutsend de laatste tijd. Geef het geld liever aan de armen. Die hebben er tenminste nog wat aan.

24 januari 2020 om 09:34

Ja ik snap het. Ik ben ook diep onthutst. Ben al 32 jaar supporter, dit heb ik nog nooit meegemaakt. Van Bommel blijft voor mij wel een icoon die makkelijk aan de kant is gezet en wat ook niet de oplossing was. Dat zien er vooral nu wel weer.

23 januari 2020 om 22:54

Haal Erwin Koeman, een fris gezicht voor de groep en verstand van voetbal

23 januari 2020 om 23:04

Gerbrands is verantwoordelijk voor de aanstelling van De Jong. Als iemand de hoofdschuldige is, is het Toon Gerbrands wel.

23 januari 2020 om 23:24

Beetje zwak dat je PSV geen topclub meer noemt wanneer ze een slecht seizoen hebben. Psv en Ajax zijn nog steeds dé topclubs van Nederland. Het moet langer dan 1 seizoen slecht gaan wil je onderuit vallen, kijk maar naar Feyenoord.


Als je het tegen gvvv al enorm zwaar had dan is dit ook niet zo gek. 4 maanden voordat het seizoen ten einde is speel je al nergens meer voor. Het ergste is nog dat nac vrijwel simpel overeind bleef. Faber blijkt dus een betere coach dan van bommel maar niet heus😆😆

23 januari 2020 om 22:48

Zoals ik al eerder schreef moest PSV alles op de beker zetten voor de bekerwinst om het seizoen in ieder geval nog enige glans te geven. Nu speelt PSV de rest van de competitie een bijrol. Vitesse en Feyenoord hijgen PSV al in de nek en als ze niet oppassen gaat Utrecht ze ook voorbij. Op dit moment kan PSV van niemand meer winnen.

Nou wat een effect het ontslag van Van Bommel. Een clubicoon laat je niet zo vallen!

23 januari 2020 om 22:42

Dat was niet per se een verkeerde of onbegrijpelijke beslissing maar het heeft echt nog nul effect. Matige selectie ook met nul vorm en vertrouwen. Kijk die Bruma nou eens, welke trainer maakt daar wat van.

23 januari 2020 om 22:43

Hahaha ontzettend kansloos ben jij. Ik heb helemaal niemand van Bommel horen steunen toen hij ontslagen werd. Als je hier echt zo over denkt had je je hard op uit moeten spreken toen van Bommel op de schopstoel zat, maar goed Gb_k wist het al lang, alleen jammer dat je achter af pas uitspreekt!!!

23 januari 2020 om 22:58

Dan heb je niet goed rond gekeken. Ik zei direct dat het een onbegrijpelijke besluit was dat niks ging verbeteren. Toen Faber ook nog eens werd aangesteld was ik er helemaal klaar mee. En ik ben zeker niet de enige PSV’er hier die zo er over dacht.

23 januari 2020 om 23:08

Helemaal eens baloog. Ook ik heb voor het ontslag van van Bommel meerdere malen aangegeven dat het geen zin had hem weg te sturen. 1) de onevenwichtige selectie is het grootste probleem, 2) er was geen betere trainer beschikbaar. Gerbrands had met Mark moeten bespreken dat John de Jong kon kijken of ze in de winterstop wat aan de selectie toe konden voegen en dat in eind maart/begin april de balans opgemaakt zou worden met als mogelijkheid dat Mark en /of John er na het seizoen uit zou moeten. Was de situatie voor iedereen duidelijk geweest. Nu is Mark geslachtofferd maar zit John de Jong nog en aanstelling van Faber leidt ook nergens toe.

23 januari 2020 om 23:20

@baloog, precies. Ieder topic begon zowat met #vanbommelout o.i.d. maar als je iets verder naar beneden scrollde waren er genoeg mensen die hem steunden. Het is voor een significant aantal VZ PSV'ers echt niet achteraf praten. En zeker toen hij ontslagen werd waren de meesten het er zelfs mee eens dat het zinloos was. Ik denk dat die mensen daarvoor gewoon geen zin hadden om die onderbuik discussie aan te gaan.

23 januari 2020 om 23:27

Het ontslag van Van Bommel was helemaal terecht, clubicoon of niet. Het spel was slecht, de prestaties waren ondermaats en er werden rare opstellingen neergezet. Het is alleen wazig dat Faber dan de vervanger wordt, dan had je net zo goed niet kunnen ingrijpen

23 januari 2020 om 23:33

Dus was het ontslag niet terecht want de vervanger is niet beter. Als een spits 2 x scoort in 10 wedstrijden kun je dat slecht noemen en hem eruit gooien, maar als er geen betere spits voorhanden is heeft dat geen enkele zin en is het onterecht hem eruit te halen.

24 januari 2020 om 00:38

Dat de vervanger het niet beter doet betekent niet dat het ontslag niet terecht was.

Ik ben niet eens verrast.. hoe kut is dat #seizoen is over

23 januari 2020 om 22:44

Tja, dit had ik vooraf al lang verwacht inderdaad. De club is geworden tot een zielig hoopje treurnis en dat gaat echt niet snel meer veranderen. Van mij mag het hele bestuur eruit!

23 januari 2020 om 22:51

Het ergste van alles vind ik nog dat ik de wedstrijden tegenwoordig in ga met de hoop dat we niet verliezen.. en dat gaat dit seizoen niet meer veranderen.. hoop dat ze ons gaan verrassen met een leuke transfer of twee nog, zo niet dan mag er van mij echt een nieuwe td komen

Had Van Bommel lekker laten zitten. Wanbeleid in de technische staf is terug te zien op het veld.

23 januari 2020 om 22:59

Ook Van Bommel niet!
Hij is dorpsgenoot en legende van de club. Maar net als faber nu ontbreekt helaas tactisch inzicht!
Ben geen coach maar rest-verdediging, inzet, en het voetballen met een doel is aan een trainer. Als jij die corners ziet er word zomaar iets gedaan tevens als de vrije trappen. De coach zou nu net als advocaat altijd doet automatisme in moeten brengen en dit krijg je alleen met een duidelijk plan en een vaste basis selectie.

Van een stunt of verrassing kunnen we niet eens meer spreken. De afgelopen 4 maanden heeft PSV welgeteld één wedstrijd buiten Eindhoven gewonnen. Tegen het altijd lastige Gvvv welteverstaan, na verlenging. Wat een kansloze bedoeling. Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit zo'n slecht PSV heb meegemaakt.

Wat een blamage, het ontslaan van van Bommel heeft weinig nut gehad, nu is het helemaal crisis in Eindhoven, ben benieuwd of het John de Jong zijn kop gaat kosten, dit ligt niet alleen aan de trainer

Hoe zal Mark van Bommel dit hebben aanschouwen? Waarschijnlijk wel met een kleine lach...

23 januari 2020 om 23:26

Denk dat hij evengoed baalt voor 'zijn' jongens, zoals bv. Gakpo en Ihattaren die hij overgeheveld heeft. Denk dat eerder woede en frustratie overheerst dan schadenfreude.

Was niet om aan te gluren, krijg gewoon medelijden met de spelers van PSV. Het kan dus toch nog steeds slechter!

Scheelt voor PSV dat ze dit weekend mogen aantreden tegen een nog slechter team: ons FC Twente.

Ik begin nu toch echt medelijden te krijgen met Psv. Dat het geen topteam is was al wel duidelijk, maar zo slecht...

23 januari 2020 om 23:28

Ja, mijn Ajax vrienden zijn ook al een tijdje gestopt met mij uit te lachen, haha, da's een slecht teken!

HUP NAC! De cupfighter is terug van weggeweest!

Knap van psv dat ze maar met 2-0 hebben verloren van een kkd club , had natuurlijk veel erger af kunnen lopen !

Man man man... Om je te schamen. Alsof de broer van van bommel op de bank zit. Helemaal niks veranderd. Zelfde spelers, zelfde gezeik... Alsof alles al goed ging.

23 januari 2020 om 22:41

Er is toch ook niks veranderd in de selectie? PSV heeft alleen aanvallend meerder opties, maar laat daar nou net het probleem niet zitten. Verdedigend is het zo slecht, maar je hebt geen alternatieven. Gewoon een hele slechte selectie, en daar kan je de mensen op de bank niet de schuld van geven.

Prachtig dit voor voor het geplaagde NAC!
Zo’n mooie club gun je toch wel wat positiviteit in wat slechtere tijden.
Vond ze sowieso heel fris voor de dag komen.
Dus als ze dit volhouden kunnen ze misschien toch meespelen voor de KKD titel.

Tja had de fc groningen fans even gevraagd om de mening over Faber, dan had je hem direct kunnen afstrepen.

23 januari 2020 om 22:45

Lachwekkend dat je Van Bommel ontslaat en deze nietszeggende trainer dan aantrekt. Echt lachwekkend.

23 januari 2020 om 23:03

De aanstelling van Faber is lachwekkend. Het onstlag van van Bommel niet. Die heeft bijna een jaar lang mogen doen wat Faber nu doet.

24 januari 2020 om 08:46

Volgens mij werd van bommel vorig jaar bijna kampioen met een elftal dat aanmerkelijk minder was dan dat van ajax

Kunnen we al voorzichtig concluderen dat het vertrek van Mark van Bommel niet erg veel heeft geholpen?

23 januari 2020 om 22:44

Niet voorzichtig toch. Juist een trainers wissel moet een schokeffect brengen. Dat zie je totaal niet. Maar Faber is ook wel een weinig charismatische man om een gevallen topclub uit het slop te trekken.

23 januari 2020 om 23:12

Nah, als je halverwege je seizoen van trainer gaat wisselen dan is dat shockeffect veel en veel tekort over het algemeen. Een trainer eruit gooien om te hopen op een shock effect dat zie je rondom de nacompetitie wel eens gebeuren, in de hoop dat het een nieuwe impuls geeft aan de club op korte termijn. Als je een halve competitie en een bekertoernooi nog te spelen hebt dan moet je er echt van overtuigd zijn dat een nieuwe trainer met een andere aanpak een duidelijke verbetering gaat zijn aankomend half jaar. Als dat niet zo is kun je de trainer net zo goed laten zitten. In sommige gevallen is het zelfs effectiever.

Zal nog een heel gevecht voor PSV worden om Europees voetbal te halen. Iedere tegenstander zal bloed ruiken en er vol in gaan.

Denk nog altijd dat het vooral de schuld van Bommel is. Met rare ingrepen ( o.a de domme wissel van Zoet) is dit geen team meer. Oplossing alles op komend seizoen. Wellicht deze week nog twee spelers eruit

24 januari 2020 om 00:46

Zelfs als Van Bommel er niet meer is krijgt hij de schuld. Vind het maar een makkelijk excuus, het staat nu gewoon weer niet goed en dat is niet alleen omdat het geen geheel zou zijn.

Bouw die stadion maar om in woon units voor PSV fans die nog een woning zoeken. Nee even serieus wat een ellende.. heb als PSV-er nog niet eerder zo’n seizoen meegemaakt. Kan het me iig niet 1,2,3 herinneren.

John de Jong krijgt nu vaak de schuld, maar het ligt niet aan de selectie. Zoals ik vandaag al een keer schreef: dit team pakte dit seizoen tussen 8 augustus en 6 oktober (in alle competities) 38 punten uit 14 met een doelsaldo van 40-8. Sinds 19 oktober is het 17 punten uit 16 met een doelsaldo van 21-30. Op de een of andere manier zit er mentaal iets helemaal niet goed.

23 januari 2020 om 22:46

Omdat Bergwijn in vorm was en Malen niet geblesseerd. Bovendien kan het ook mee hebben gezeten. Buiten deze twee spelers stelt PSV helemaal niets voor.

23 januari 2020 om 23:04

Ik vind dat ze in het begin erg veel fortuin hadden...ook tegen Ajax bv...en nu valt het dubbeltje de andere kant op. De punten waren er, maar het spel zeer zeker niet, op een aantal potten na.

24 januari 2020 om 00:08

Het spel was onder Cocu ook al erg zwak, resultaten halen ging het om, niet het mooi voetballen, dat heeft PSV al jaren niet meer gedaan. Voor mooi voetbal moet je dan weer in Amsterdam zijn.

Aww...dit is wel erg pijnlijk...maar wat wil je met zo een zwak middenveld en verdediging. Enkel voorin als de vorm er is kunnen ze het verschil maken. Maar om eerlijk te zijn maal ik er niet echt om...leedvermaak is af en toe best leuk...en we maken het allemaal wel eens mee. Neemt niet weg dat het niet best is. Die 3e plaats zie ik ze eerlijk gezegd niet meer houden...en stel je haalt geen Europees voetbal...dat zou niet best zijn financieel gezien...ach over 2 weken kan je zo maar revanche nemen, zijn toch potten op zich...al hoop ik natuurlijk dat Ajax PSV scheel tikt...zal je net zien dat ze goed spelen...nac supporters gefeliciteerd met de kwart finale! En voor de Psvérs suc6 met het verwerken.

Ik heb nog nooit zo'n slecht PSV gezien mijn god.
Hoe komen ze hier uit.

23 januari 2020 om 23:02

Ik kijk al ruim 30 jaar voetbal, en heb PSV vaak genoeg zo zien spelen. Nu krijgen ze de deksel op de neus, omdat ze in tegenstelling tot vroeger veel mindere verdedigers hebben. Maar ik heb zoveel lelijke potten gezien van Psv, dat het eerlijk gezegd wel een beetje gerechtigheid is.uiteraard heeft PSV ook erg goede tijden gehad waar je als Nederlander trots op kon zijn zoals in ik dacht 2005. Maar meestal is het niet om aan te gluren...zeker de oude spel opvatting van ze.komen ze wel weer uit hoor...maar andersom hebben ze ook zoveel om Ajax gelachen dat ik leedvermaak op zijn tijd best leuk vind. En dat kaatst van tijd tot tijd terug bij mijn cluppie ook...

Laten we even terug gaan naar de dag dat Van Bommel wordt ontslagen. John de Jong die gewoon zonder enige schaamte zegt ik heb niet overwegen om op te stappen. Ga je heel heel diep schamen.

Schamen moeten ze zich.. Om alle supporters van PSV zo teleur stellen na wan vertoon van de bovenste plank.. In Veenendaal moeizaam winnen. En nu speel in dezelfde style maar tegen een profclub en dan wordt het afgestraft. Dumfries een waardeloze speler en een dus ook een waardeloze aanvoerder. En Faber is geen trainer van PSV maar een supporter die langs de lijn voetbal staat te kijken. Hij coacht niet en staat maar een beetje te staren in een hoekje van de dug out. Kansloos zooitje is het. Slappe hap, en ze moeten zich schamen tegenover de trouwe supporters die wekelijks op de tribunes zitten.

Juuup.... Lekker genieten van de CL en het EK... voor psv valt het niet veel eer meer te behalen. Eerder zorgen dat het niet nog pijnlijker wordt. Beter wordt er nog de weg naar boven gevonden.

Ik zie veel reacties over Gerbrands, John de Jong etc. Buiten dat ik de situatie begrijp heb ik geen begrip voor de nederlaag van vandaag. Met de selectie die Psv ook nu heeft dient er van Nac gewonnen te worden. Ik denk dat de spelers een keer aangepakt mogen worden. De voorzitter of td scoren niet in het veld. Buiten dat moeten ze kritisch gaan kijken intern voor de lange termijn. Welke spelers hebben restwaarde buiten Bergwijn en Ihhataren. Ik hoop dat Psv meer richting Ajax groeit komende jaren anders vrees ik dat dat ED komende jaren gedomineerd gaat worden door Ajax.

De enige beker die PSV dit seizoen heeft, is de gifbeker. Wat een aftakeling zeg. Zonde.

Wie zou dan een goede TD zijn? Dan moet je toch al snel kijken wie het beste aankoopbeleid heeft, en dan kom je uit bij AZ. Of voormalig AZ, earnie stewart ofzo.de TD ljkt mij ook de moeilijkste te vervullen. Er wordt niet echt voor opgeleid

24 januari 2020 om 00:51

Stewart stond zeker niet bekend om zijn goede aankoopbeleid, ik kan me de witte zakdoekjes en ‘earnie rot op’ nog wel herinneren. Joris Mathijsen zou overigens een uitstekende TD voor PSV zijn. Doet het geweldig met een minimaal budget.

24 januari 2020 om 07:19

Joris doet het zeker goed en zou zeker een goede keuze zijn. Ted van Leeuwen als wild card? Ik vind het rijtje Nederlandse td’s met potentie beperkt. Loopt er nog iets in Belgie rond?

Eigenlijk verbaast me deze verlies mij ook weer niet. Als je met zo angsthaas opstelling begint, dan verdien je het niet. Wederom weer met 2 verdedigende middenvelder's en Ihattaran zelfs op de vleugels zetten. Ja, dan hoeft het voor mij ook niet. Heb de wedstrijd zelf niet gezien omdat PSV op dit moment niet de moeite waard is om te kijken omdat het allemaal zo voorspelbaar is. In januari overal klaar. Al uit Europa, 12 punten achter op de koploper en uit de beker. Wat heb je nu te zeggen Gerbrands? Of druk bezig met boekjes? Psv, Psv. Wat een mooie club ben je, maar o zo dood. Van Guardado, Arias, Moreno, De Jong, Van Ginkel, Willems noem al die spelers maar op, naar dit zooitje. Het is 1 grote bende. Huilen tot de zomer en hopen op gigantisch veel verandering, het is niet anders. Lachertje van Nederland en dat blijft tot de zomer nog wel. Ik geef de mensen uit Amsterdam en Rotterdam groot gelijk om PSV helemaal uit te lachen.

23 januari 2020 om 23:52

Ik heb echt hekel aan PSV. Zooo wat heeft psv mij trauma bezorgd hoor. Midden 2000, zovaak pakslagen in eindhoven en amsterdam. Goal verschil cocu. Punt verschil graafschap drama. Echt zon hekelll aan PSV. Maar ik heb wel respect voor PSV. Onze enige rivaal. Iig sportief gezien. PSV is een grote club, en ze komen echt wel weer erboven op. Maar voor nu.. Man man ik geniet van de situatie. Heerlijk om een keer geen PSV dicht in de buurt te hebben. Of in onze nek te hijgen, of wat vaker is, dat wij elke keer maar weer achter jullie aan moesten. Dan weer winnen jullie in de laatste minuten, gek werd ik ervan. Dus..voor nu en volgend seizoen ook.. Ff geen PSV, maar ik verwelkom jullie straks graag weer als directe concurrent voor de titel. Our one and only rival.

Dus het lag niet aan Van Bommel. Geen enkele coach gaat noemenswaardige resultaten boeken met deze selectie.

Dit is allemaal te wijten aan hoe PSV zijn organisatie heeft opgebouwd. Het complete technische gedeelte van de club presteert in totaliteit zwaar onvoldoende. Een topclub met onervaren mensen als de Jong, scouting, trainers, ze hebben gefaald. Miljoenen zijn weggegooid aan spelers die 0,0 toevoegen aan de club. Gewaardeerde spelers, kijk Zoet is het helemaal kwijt. Het technische hart maakt de spelers van PSV kapot. Van Bommel deed hier ook aan mee. De Jong moet vertrekken want die is de eindverantwoordelijke. Gerbrands kan ik ook niet luchten met zijn mooie praatjes en boeken vol wijsheden. Ga je club managen en RvC maak schoon schip en zet bewezen personen op belangrijke posities neer. Brands was PSV en PSV was Brands. Sanders maakte de club gezond. Alle opvolgers vernietigen Psv. Ik schaam me rot voor dit klote beleid. Het is een grote vriendenclub wat elkaar niet versterkt heeft. PSV is presteren in een aangenaam klimaat. Daar is niks van over met een stel eigenwijze belerende incompetente mensen aan het roer.

Hoppa! Vier keer PSV voor de beker, vier keer winst, nul doelpunten tegen... Net wanneer ik het niet meer zag zitten in mijn club doen ze dit! Mooi man, voetbal haha

Onbegrijpelijk dat Hidding als adviseur is gehaald en niet als tussenpaus als trainer is aangesteld met Faber er naast...Faber te weinig ervaring en te weinig gewicht om hard in te grijpen in dit elftal...nu veel van het zelfde dat je ook onder van Bommel zag. De aankopen doen het niet best maar ook deze gasten kunnen beter mits goed gecoached en juiste tactiek...in ieder geval zou je zonder problemen bij de eerst 3 moeten spelen en van NAC kunnen winnen.

Ik voorspelde dit al. Let op: PSV gaat ook de beker laten lopen....En zie hier.

Hoe is dit mogelijk joh? Bedoel, er lopen toch geen koekenbakkers rond bij psv? De individuen zouden toch moeten opstaan? Wtf is er aan de hand daar...

Ik snap het niet. Tegen GVVV hadden ze al geluk en nu daadwerkelijk eruit.... bizar.

24 januari 2020 om 00:39

Dr lopen juist wel koekenbakkers bij PSV rond nu...een speler welke 2jr geleden al geen contract meer kreeg bij Ajax is nu de beste verdediger..80% vd spelers is PSV onwaardig.

PSV zit nu echt waar alle klappen vallen. Persoonlijk vond ik de rood van Baumgartl te zwaar. Weet zeker dat een Ajax en zelfs AZ verdediger hem niet had gekregen. Wanneer het crisis is krijg je dit soort beslissingen niet mee. Ook de tweede treffer van NAC is dan weer typerend voor de situatie van PSV.

In mijn mening is het een mix van te weinig talent en compleet gebrek aan zelfvertrouwen. Met een onervaren coach aan het roer zal de Titanic nog sneller zinken. Iemand als Advocaat had de schade weten te beperken. Dat zie je nu bij Feyenoord. Dit gaat nu in alle waarschijnlijkheid hele lang maanden worden.

24 januari 2020 om 02:24

ik zal het nog sterker vertellen. afgelopen vrijdag was dalmau er nog verder doorheen en had niemand voor zich maar die mafkees zei dat het een schouderduw was. dat was 10 keer erger dan deze aktie van Baumgartl. hoezo willekeur? Ik hoop dat men eens wakker word daar in zeist want het voetbal gaat gewoon kapot door deze "pannekoeken"maar goed dat is mijn mening.

24 januari 2020 om 02:41

Volgens mij was er vanavond geen VAR aanwezig. Die had Gozubuyuk moeten overrulen alhoewel ik bang ben dat ie dat niet had gedaan. Dit was weer een geval van "discutabel is acceptabel". We moeten niet vergeten dat mensen "willekeurig" zijn. PSV zit nu in de hoek waar de klappen vallen. Had de ploeg in topvorm geweest dan zou de scheidsrechter onbewust dat vanavond ook meenemen. Geloof me dat is echt iets wat mee telt. Bepaalde dingen heb je vaak in eigen hand en dit geval was absoluut eentje die beide kanten op kon.

Ik vond PSV vrij aardig spelen. Mooi combinatie spel alleen jammer van de eindpass... Kan wel genieten van spelers zoals Baumgartl, Rosario en Hendrix. Jammer jongens Nac was een maatje te groot. Fijne avond iedereen.

Dik verdiend!Ze hadden tegen GVVV al heel veel mazzel gehad en hoorden er toen al uit te vliegen

Wat een blamage boor PSV en wat een opsteker voor NAC. NAC had niet vee te verliezen en roken bloed doordat PSV voor geen meter draait, en dat heeft zijn vruchten afgeworpen. Hopen dat het de opmars naar meer succes en stabiliteit is bij NAC. Die Boussaid eerder dit seizoen een aantal keer aan het werk gezien, wat een heerlijk voetballertje is dit. Klein van postuur, maar voetballend zo sterk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren