Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Overmars komt toch in actie op transfermarkt na blessure Ziyech’

Laatste update:

Ajax gaat zich deze transferperiode mogelijk toch nog roeren op de transfermarkt. Na de komst van Ryan Babel leek trainer Erik ten Hag zijn selectie rond te hebben voor het restant van het seizoen, maar de blessure van Hakim Ziyech heeft daar verandering in gebracht. Volgens De Telegraaf valt het niet uit te sluiten dat directeur voetbalzaken Marc Overmars in de komende dagen alsnog een verrassing uit de hoge hoed tovert.

Na de komst van Babel, die op huurbasis is overgenomen van Galatasaray, lieten Ten Hag en Overmars al weten dat Ajax klaar was op de winterse transfermarkt. “Maar inmiddels zijn binnen Ajax officieus ook andere geluiden te horen”, zo schrijft de krant donderdag. De koploper van de Eredivisie is Ziyech door een kuitblessure wekenlang kwijt en dus wordt er ‘naarstig’ gekeken naar een tijdelijke versterking.

Ryan Babel en Nathaniel Will blij voor debutant Naci Ünüvar

Omdat het aantrekken van een kwaliteitsspeler misschien onhaalbaar is, zal Ajax niet hardop uitspreken dat het op zoek is naar een vervanger. Het huren van een speler is daarbij ook een optie. Het dagblad meldt derhalve dat Ajax zijn oren en ogen openhoudt voor buitenkansjes. De club meldde woensdag dat Ziyech enkele weken aan de kant staat door een scheurtje in een kuitspier. De topper tegen PSV op 2 februari lijkt hij aan zich voorbij te moeten laten gaan.

“Je weet het eigenlijk zondag al, maar dan moet je even op de bevestiging en de exacte diagnose wachten. Enkele weken, het kan snel herstellen. Het kan ook langzamer gaan, dat is afwachten”, zei Ten Hag woensdag voorafgaand aan het bekerduel met Spakenburg (7-0) over de afwezigheid van Ziyech.

Vind jij dat Ajax een tijdelijke vervanger moet aantrekken voor Hakim Ziyech?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

In dat geval zou ik alsnog mengen in de strijd om Olmo.

23 januari 2020 om 07:08

Kan je iig proberen, of die haalbaar is betwijfel ik.

23 januari 2020 om 08:53

Hate Ben Arfa is nog clubloos. Geen idee of hij haalbaar is en of hij nog iets kan maar ik denk dat hij liever bij Ajax speelt dan clubloos is.

23 januari 2020 om 08:55

@dr.mario ja dat zou je van heel veel spelers verwachten, maar valt dan toch tegen.maar je idee is niet gelijk slecht. De vraag is of hij fit is gebleven, of eerst 2 maanden nodig heeft om fit te worden

23 januari 2020 om 09:02

Of in de strijd om Christian Eriksen. Laten we eerlijk zijn Olmo is gewoon te duur. Ze willen er 30 miljoen voor hebben. Dan zou Olmo de duurste speler ooit worden. En ik vraag mij ten zeerste af of hij meteen een impact op het team kan hebben zoals Ziyech, Tadic of Blind. Dus ik weet niet of het slim is om daar 30 miljoen aan uit te geven.

23 januari 2020 om 09:23

waarom zou Eriksen die nog naar elke topcompetitie kan en nog in de bloei van zijn carriere zit naar de Eredivisie willen?

23 januari 2020 om 09:31

Was ook niet serieus bedoeld Japie. Zou leuk zijn. Maar gaat nooit gebeuren natuurlijk.

23 januari 2020 om 09:36

@kilum het zou ook mooi zijn voor de Eredivisie als dat soort spelers zouden terug keren maar dat word lastig idd. ik zie Eriksen wel terugkeren bij Ajax maar nog niet in dit stadium van zijn carriere

23 januari 2020 om 09:12

" In dat geval zou ik alsnog mengen in de strijd om Olmo ". Dat zou inderdaad wel heel logisch zijn op basis van het gegeven argument. Een speler halen van wie je bijna zeker weet dat hij tijd nodig zal hebben om zich aan te passen, terwijl je juist een directe versterking nodig hebt.

23 januari 2020 om 09:16

Het is maar voor een maandje. Dan is ziyech weer terug, kan Olmo de rest van t seizoen wennen. Ziyech in de zomer verkopen, heb je meteen zn vervanger in huis. Perfect.

23 januari 2020 om 09:27

Waarom zou je Ziyech in de zomer willen verkopen in plaats van hem ten koste van alles proberen te behouden? Die jongen is de motor van dit Ajax.

23 januari 2020 om 09:47

Inderdaad. Wat mij betreft gooien ze er nog een miljoen salaris bij voor Ziyech. Of ze plakken het bedrag wat Siem nu opstrijkt jaarlijks.

23 januari 2020 om 10:17

" Het is maar voor een maandje. Dan is ziyech weer terug, kan Olmo de rest van t seizoen wennen. Ziyech in de zomer verkopen, heb je meteen zn vervanger in huis. Perfect ". Je met afstand beste speler verkopen voor iemand van wie je nog maar moet afwachten hoe hij zal aarden en het zal doen. En dat noem jij perfect.

23 januari 2020 om 10:57

@Martijn waarom zou Olmo dat willen? Gehaald worden en dan vervolgens een half jaar nauwelijks spelen, terwijl hij nu ook naar Leipzig of Dortmund kan gaan waar hij niet gehaald wordt met het oog op 'over een half jaar (en de Bundesliga is een leukere en betere competitie)

23 januari 2020 om 11:40

Geen idee of hij dat zou willen. Ik heb het hem niet gevraagd.

23 januari 2020 om 11:41

Klopt, hoeft van mij ook zeker niet weg. Maar denk wel dat het moment steeds dichterbij komt aangezien hij al vaker heeft aangegeven hier voor open te staan.

23 januari 2020 om 09:25

dat kan je doen maar het lijkt me niet dat iemand vanuit de Servische competitie naar de Eredivisie vertrekt. dat is meer een stap opzij dan een stap omhoog. er zijn aardig wat clubs uit topcompetities die hem willen hebben

23 januari 2020 om 09:39

Hij speelt in Kroatie toch. Bij Zagreb?

23 januari 2020 om 09:44

Kroatie bedoelde ik inderdaad maar ik zie hem de stap naar de Eredivisie niet snel maken. hij kan Ajax een mooie club vinden maar ik vraag me af of de Eredivisie hem heel erg aanspreekt. ik kan me voorstellen dat hij zich na de Kroatische competitie zich nu op een hoger niveau in een topcompetitie verder wil ontwikkelen

23 januari 2020 om 10:27

" ik kan me voorstellen dat hij zich na de Kroatische competitie zich nu op een hoger niveau in een topcompetitie verder wil ontwikkelen ". Het is ook niet heel logisch om de stap vanuit Barcelona naar Zagreb te maken. Toch heeft Olmo dat gedaan. Hij is nog maar 21 en de stap naar een grote club kan tot gevolg hebben dat hij daar niet altijd aan spelen toe zal komen en zijn carriere in het slop geraakt. Als je 21 bent moet je heel veel wedstrijden spelen om beter en goed genoeg te worden om de top aan te kunnen. En bij Ajax is die kans heel groot, vooral als er zoveel geld voor je wordt betaald. Als je kijkt hoeveel spelers er de afgelopen jaren een in jouw ogen onlogische stap naar Ajax hebben gemaakt en intussen in 1 van de grote competities en/of bij een grote club spelen en hoeveel spelers die stap de komende jaren zullen gaan, maken is die stap misschien wel veel logischer dan jij nu denkt.

23 januari 2020 om 10:35

@scepticus38 ik zie de logica er persoonlijk niet in. die 6 wedstrijden CL die Ajax normaliter speelt speelt hij nu ook bij Zagreb en de stap naar de Eredivisie maken is meer een stap opzij dan een echte stap omhoog. ik geloof daarom nooit dat hij naar Ajax komt en gewoon voor een topcompetitie kiest waar de weerstand hoger ligt en hij zich veel sneller kan ontwikkelen omdat hij daar wekelijks op 100 procent moet spelen om zich te onderscheiden

23 januari 2020 om 11:31

@japieik zie de logica van jouw post eigenlijk niet in. Waarom denk je dat spelers zich in een top competitie sneller zullen ontwikkelen en iedere wedstrijd 100% zullen geven? Ik zie bijvoorbeeld genoeg Engelse wedstrijden die op hoog tempo worden gespeeld, maar met 0 strategie en totaal geen voetballend vermogen de wedstrijd proberen te winnen. Die spelers ontwikkelen zich misschien fysiek sneller, maar blijven gebrekkig op andere facetten. Weet je hoeveel technische spelers zich totaal in de vergetelheid spelen, door puur naar een 'betere competitie' te gaan? En kijk eens naar spelers zoals de Jong, de Ligt, Onana, Malen, mister Ziyech, Neres, Tagli etc die zich gewoon in de eredivisie tot een hoog niveau hebben ontwikkeld. Spelers hebben er meer baat als ze voor een team kiezen waar ze voetballend kunnen aarden, dan zich blind op een competitie staren. Zo zal een Olmo ook meer baat hebben door bij Ajax te spelen, simpelweg omdat de spelwijze hem gewoon beter ligt.

23 januari 2020 om 12:55

@regulator ik heb ook genoeg jonge spelers veel beter zien worden in een grote competitie. Malen ging als jeugdspeler naar Arsenal waar Olmo al heeft laten zien dat hij een hoog niveau aankan dus die komt heel anders binnen bij zo een buitenlandse club. een Frenkie De Jong die jij noemt is toch ook naar FC Barcelona gegaan en niet naar pakweg de Portugese competitie? dat is omdat hij zich wil ontwikkelen op een hoger niveau. waarom zou het voor Olmo dan wel een goede stap moeten zijn om van de Kroatische competitie naar de Eredivisie te gaan waar je voor internationale begrippen 80 procent van je wedstrijden weer speelt tegen B-teams? spelers als De Ligt en Frenkie zijn denk ik juist veel beter geworden van het spelen tegen teams als Bayern, Juve en Real in de CL dan tegen het spelen als teams van het kaliber Excelsior en FC Groningen

23 januari 2020 om 13:38

@Japie echt ik lees altijd graag je posts en waardeer je inbreng ontzettend, maar nu plaats je een post met allemaal dooddoeners. Ik zeg dat een speler meer afhankelijk is van een team waar die in komt te spelen, en minder van de competitie waar ze in komen te spelen. Natuurlijk heb je jongens in grotere competities zien groeien, logisch ook: je hebt in de top 5 pakweg 100 clubs zitten, met allemaal 20-30 spelers. Natuurlijk zie je spelers beter worden. Maar zie je ook hoeveel spelers eigenlijk zwakker worden als ze bij een team spelen dat totaal niet bij hun eigen spel past? Ajax speelt als team zijnde gewoon op een hoog niveau, met veel pressie en kleine ruimtes. Vooral juist als aanvaller zul je je hierin verder kunnen ontwikkelen. De progressie die alle genoemde spelers hebben gemaakt hebben ze zowel tegen de top teams, maar ook pakweg tegen Sparta en Groningen. Wat jij pakweg zegt is dat een Frenkie net zo goed naar Everton kon, want ze spelen in een betere competitie. Dit is gewoon niet waar. Hij zou zich beter bij Ajax nog meer kunnen ontwikkelen, maar als hij dan toch weg wilt, dan naar een club die sterker is. Ditzelfde geldt ook voor Olmo. Zagreb is absoluut niet het niveau van Ajax en Ajax is voor hem gewoon een stap omhoog (net zoals RB dat is) en speelt een spel dat hem ligt. In zo’n geval ben je dan beter uit bij een goed team in een slechtere competitie, dan bij een slecht team in een betere.

23 januari 2020 om 13:45

@regulator natuurlijk is het team waarin je terecht komt belangrijk maar de tegenstand is dat ook. als hij naar Red Bull gaat in de Bundesliga speelt hij ook in een aanvallend team waar hij past met zijn speelstijl en dan ook nog eens in een competitie die internationaal wat voorstelt. imo ontwikkel je je dan sneller als in de Eredivisie waar je vaak nog wedstrijden op 70 procent kan spelen

23 januari 2020 om 14:13

Red Bull is sowieso een goed team om naar toe te gaan, daar niet van.. maar dat was Ajax ook geweest. Als je de geruchten volgt en eerst AC Milan werd genoemd (sorry voor de fans), maar dan was Ajax gewoon een betere club voor hem geweest. En dat is ook nog zo’n dooddoener: 70 procent? We hebben tegen Sparta met hakken over de sloot gewonnen. Ook in de ED win je niet op 70 procent. Ook teams als Barca en Real snijden zich lelijk in de vingers als ze denken dat ze op 70 kunnen winnen. Je kunt soms mazzel hebben dat de tegenstander een open huis dag heeft, maar als ze gemotiveerd zijn dan verspeel je zo punten.

23 januari 2020 om 09:30

Olmo is best duur volgens mij. En als je hoort welke clubs er voor hem in de rij staan denk ik persoonlijk niet dat Ajax een hele grote kans maakt.

Wellicht Peirero halen wat een goedkoop alternatief is. Voor volgend seizoen een prima back up voor de breedte.

23 januari 2020 om 07:26

In dat geval geef ik mijn supporterschap van PSV op.

23 januari 2020 om 08:56

@mcvi waarom dan? PSV doet dit jaar toch niet meer mee om de titel en anders loopt ie transfervrij weg.en uiteindelijk is het zonde geld van Ajax, want peirero gaat Ajax niet beter maken. Ik zou er juist blij mee zijn als ik psver was

23 januari 2020 om 09:05

" In dat geval geef ik mijn supporterschap van PSV op. ". Vreemde reactie aangezien de PSV leiding er alles aan doet om Pereiro van de hand doen en zodoende nog wat geld voor hem te ontvangen. Het argument dat PSV geen spelers aan de concurrentie wil verkopen, gaat dit seizoen gezien de achterstand van 12 punten, niet meer op. Als Ajax Pereiro voor volgend seizoen zou willen hebben, kan de club hem volgens de Fifa regels nu al vast leggen en behoeft daarvoor niet met PSV te onderhandelen. Ajax zou PSV met het contracteren van Pereiro dus alleen maar een (financieel) plezier doen.

23 januari 2020 om 13:11

"aangezien de PSV leiding er alles aan doet om Pereiro van de hand doen en zodoende nog wat geld voor hem te ontvangen."als je supporter bent hoef je toch niet met elke beslissing van de leiding eens te zijn? en dat van financieel plezier doen, denk dat psv niet zo in financieel nood zit dat dit een laatste mogelijkheid is. Zou als Ajax zijn sowieso niet voor Pereiro gaan, veel te inconsistent. Kan je beter wat talenten uit de jeugd door laten stromen.

23 januari 2020 om 07:33

Denk je serieus dat dat een goedkoop alternatief is? Tekengeld is veel te veel dus lijkt me niet echt een optie

23 januari 2020 om 07:51

Hoeveel is dat dan?

23 januari 2020 om 09:28

Weet niemand, met die achterlijke zaakwaarnemer van hem. Ik zou me als Ajax in ieder geval niet aan Pereiro wagen, al is het maar vanwege z'n zaakwaarnemer. Die is zo wispelturig als wat.

23 januari 2020 om 08:15

Want hij wilt graag weer plaats nemen op de bank? Die wilt juist meer spelen.

Mocht dit kloppen dan hoop ik dat ze Kadioglu aantrekken. Hij is jong, kent de wetten ondertussen van spelen onder druk, tegelijk een jongen voor de toekomst en kent de Nederlandse voetbalschool. Aangezien hij niet wekelijks een basisspeler is ( en niet ondat ie niet goed is maar vooral omdat ze in Turkije talenten altijd heel rustig brengen) zal hij ook niet de allerduurste zijn.

23 januari 2020 om 07:24

Ja waarom niet als ze 25 miljoen neerleggen. Kunnen ze ons ook uit penarie helpen😂

23 januari 2020 om 07:30

Hahaha.. €25 miljoen wel genoeg dan?

23 januari 2020 om 07:44

Het scheelt dat Ajax dan toch niks hoeft te betalen. Volgens mij zit NEC ook nog steeds op de centen te wachten.

23 januari 2020 om 07:52

Dan zou dat helemaal ideaal zijn, een koopje dus..

23 januari 2020 om 08:00

Nec zit helemaal niet op centen te wachten. Het bedrag 5 ton waar nec het over heeft is vorig jaar oktober overgemaakt. Voorzitter liet bewijs zien 2 dagen terug. En @byrazz doe dan maar 50 euro😂

23 januari 2020 om 08:49

Leventu. Als NEC zegt dat zij nog steeds op het geld wachten, geloof ik dat eerder dan een voorzitter van een club die er financieel een rotzooi heeft gemaakt. Ik kan hier ook zwaaien met een papiertje waar vanalles op staat maar toch niet waar is...

Huren zou ik niet doen, nu een goede speler kopen is ideaal, aangezien ze dan als Ziyech terug is ff kunnen wennen een half jaartje, om de dan volgend seizoen als Ziyech/Neres vertrekt er meteen te staan.

Ik zou het toch heel vreemd vinden om een nieuwe speler aan te trekken omdat Ziyech 3 weken geblesseerd is...

23 januari 2020 om 07:25

Eens, er komt een hele batterij jeugd aan en die nieuwe aankoop gaat daar dan ook weer in de weg lopen...

23 januari 2020 om 07:32

Met het oog op volgend seizoen is het niet gek. Half jaartje wennen vast..
Voor alleen die paar weken voor ziyech zou ik ook raar vinden.

23 januari 2020 om 07:45

Ik zou het vreemd vinden als Ajax niets gedaan had en Ziyech blijkt langer geblesseerd of weer geblesseerd te raken. Mike Trésor Ndayishimiye mogen ze wat mij betreft al vast halen.

23 januari 2020 om 09:31

Ja maar hoe ga je die nou halen ? Hij is verhuurd aan Willem 2. Daarnaast zou het een hartstikke domme overstap van die jongen zijn. Wat moet hij bij Ajax gaan doen 3 a 4 wedstrijden spelen en dan weer op de bank gaan zitten voor spelers als Neres of Ziyech. Hetzelfde geld voor Stengs.

23 januari 2020 om 09:45

Ik denk dat wanneer Ajax een bod van 8-10miljoen bij NEC neerlegt, en het huurcontract van Willem II afkoopt,dat hij over een week in Amsterdam rondloopt. Ik weet niet precies hoe ze in deze situatie moeten handelen, maar handel is handel lijkt me.daarnaast denk ik dat Ziyech toch nog weleens ergens anders wil rondneuzen. Liefste wordt/blijft hij mr Ajax natuurlijk. Maar backup is altijd goed.

23 januari 2020 om 10:32

Ja als je zulke bedragen neer gaat leggen dan zal het wel gaan lukken. Maar zo’n Tresor zou bijvoorbeeld ook naar PSV, AZ of Feyenoord kunnen gaan waar de kans op speelminuten gewoon veel groter is. Als je dan echt voor een opvolger als Ziyech gaat dan zou ik als Ajax zijnde ook voor een betere speler gaan.

23 januari 2020 om 12:37

Willem II heeft een optie voor 5 ton, je moet met Willem II onderhandelen niet met NEC. Die optie gaat namelijk gewoon gelicht worden. Daarnaast mag je niet voor 3 clubs spelen in 1 seizoen. En waarom zou hij Willem II verlaten om op de bank te zitten bij Ajax? 3 weken geblesseerd en een nieuwe speler halen. Zou het erg jammer vinden want dat is niet het Ajax dat ik ken. Voordat een nieuwe speler er is, is Ziyech alweer terug.. heb je ook nog Babel gehaald. Zou t heel vreemd vinden. Als jullie 10 miljoen willen betalen voor Tresor in de zomer dan zou dat natuurlijk helemaal prima zijn!

23 januari 2020 om 07:56

Aan de ene kant begrijp ik je wel, maar ben het er niet echt mee eens. Ziyech is zowat de enige speler met een beetje creativiteit bij Ajax. Iemand die het spel kan verdelen. Als hij uitvalt dan wordt het lastig, want Van de Beek, Ekkelenkamp en Promes kunnen die rol niet vervullen zoals Ziyech dat doet op 10. Misschien dat Tadic het nog kan, maar ik vraag mij af of die over het loopvermogen van Ziyech beschikt. Ünüvar is een zelfde soort speler, maar is nog maar 16 jaar oud en ik vraag mij af of hij de rol van Ziyech al op zich kan nemen. Dan houdt je voor de rest niks over. Wat 'backup' creativiteit is in mijn ogen nodig bij Ajax. Een speler die op 10 en op de vleugels uit de voeten kan zou zeer welkom zijn.

23 januari 2020 om 08:34

Als dat de reden is voor een nieuwe aankoop dan is dat een teken dat je selectie uberhaupt al niet compleet was. Dan staat dat los van de blessure van Ziyech. Dat is wel wat in dit artikel wordt genoemd als reden. Wat als Ziyech dan op 1 februari die blessure opgelopen had?een spierscheurtje in de kuit is een vrij concrete blessure, waarvan je een prima inschatting kunt maken hoe lang dat zou moeten duren. Met een (bijvoorbeeld) knieblessure had ik het al heel anders gevonden.

23 januari 2020 om 09:29

" Wat 'backup' creativiteit is in mijn ogen nodig bij Ajax. Een speler die op 10 en op de vleugels uit de voeten kan zou zeer welkom zijn ". Dat is natuurlijk volstrekt onmogelijk. Een nieuwe speler die van buitenaf wordt aangetrokken, zal meer tijd nodig hebben om zich aan te passen dan Zyech om weer fit te geraken. Tenzij het een speler betreft die al bij Ajax heeft gespeld en weet wat er van hem wordt gevraagd en verwacht. En voldoende kwaliteit heeft. Dan is Eriksen de enige naam die ik kan bedenken, maar die is niet alleen financieel onhaalbaar, maar heeft ook aangegeven het nog veel te vroeg te vinden voor een terug keer. Het zou daarom veel logischer zijn om Eiting een eerlijke kans te geven en/of Victor Jensen en/of Alex Mendez bij de selectie te halen. Die missen nog wat inhoud en ervaring, maar hebben aan creativiteit geen gebrek. Vooral in Alex Mendez heb ik heel veel vertrouwen, die heb ik met passes zien strooien tijdens wedstrijden van het Amerikaanse jeugdelftal, die je zelden ziet op dat niveau.

23 januari 2020 om 09:53

Scepticus38, zowel Olmo als Eriksen zijn financieel onhaalbaar gelet op de salariseisen. Mendes heb ik nog niet zien spelen, maar als hij zo goed is, dan is het raar dat hij gisteren niet mee mocht doen. Ik sta er niet van te kijken als dadelijk Schone voor een half jaar wordt gehuurd. Die staat er direct, weet hoe er gespeeld moet worden en heeft de technische bagage om iemand direct vrij te zetten. Marin heeft dat duidelijk niet en kan dan verhuurd worden.

23 januari 2020 om 10:55

" Ik sta er niet van te kijken als dadelijk Schone voor een half jaar wordt gehuurd. Die staat er direct, weet hoe er gespeeld moet worden en heeft de technische bagage om iemand direct vrij te zetten. Marin heeft dat duidelijk niet en kan dan verhuurd worden ". Het is natuurlijk volstrekte onzin om een controleur te huren omdat een aanvallende middenvelder c.q. vleugelaanvaller geblesseerd is. Bovendien heeft Schone er zelf voor gekozen om te vertrekken en het is vrij hoogmoedig om dan te verwachten dat hij bereid zou zijn om al na een half jaar op hangende pootjes terug zou willen komen. Het is bovendien ook niet logisch dat hij dat zou willen omdat Zyech over een paar weken weer terug is en de kans groot is dat hij dan weer op de bank moet plaats nemen. Ook Marin wordt gebruikt als controleur en het is niet de taak van een controleur om spelers vrij voor de keeper te zetten. Schone heeft in zijn laatste seizoen 5 assist gegeven en 5 doelpunten gemaakt en staat daarmee nog net in de top 50 van de NL competitie. Zyech heeft drie keer zoveel assist gegeven en daaruit blijkt dat Schone niet de geeigende opvolger is. Dan zou Tadic een betere keuze zijn, die heeft er maar 1 minder gegeven dan Zyech. In het seizoen 18 - 19 heeft Marin 10 keer gescoord voor Standard en 8 assists gegeven. Het jaar daarvoor noteerde hij ook 8 assists. Dat Schone in dat opzicht een betere optie dan Marin zou zijn blijkt dus in ieder geval niet uit de cijfers. In tegendeel zelfs. Marin verhuren zou nutteloos zijn en gelijk staan aan kapitaalsvernietiging. Zolang hij niet bij Ajax traint en speelt, gaat hij nooit leren wat hij nodig heeft om bij Ajax te kunnen slagen. En heeft verhuur dus geen enkele zin. Als je de geschiedenis van Ajax er op naslaat en de succesvolle teams aan een nadere beschouwing onderwerpt, zal je tot de conclusie komen dat ze met elkaar gemeen hebben dat ze zorgvuldig zijn opgebouwd en dat er jaren aan is gesleuteld. Dat Ajax zich onderscheid van bijv. een grote club als Man United, is omdat de club zich in de perioden dat ze goed werd geleid en succes had, nooit heeft over gegeven aan een beleid dat was ingericht naar de waan van de dag, maar altijd een goed plan had. Alleen daarom heeft de club veel meer prijzen gewonnen dan United terwijl laatstgenoemde over veel meer middelen beschikt, zowel financieel als sportief. En een speler waarvan je van tevoren weet dat je hem op een andere manier gaat gebruiken en die uit een andere cultuur komt, voortijdig bij het grof vuil zetten en hem niet de tijd te geven om zich te settelen, heeft niets te maken met beleid maar komt gewoon neer op wanbeleid. Het is dan ook niet logisch om te verwachten dat Ajax dat zal doen.

23 januari 2020 om 12:19

Vesta,nee, ik vind het niet gek dat ze dit doen. Maar zolang ze een echte opvolger halen voor Ziyech! Want die zal na dit seizoen toch echt wel weg zijn denk je niet?en iemand met de kwaliteiten van Ziyech speelt altijd wel...dus mochten ze nog iemand met zijn kwaliteiten vinden is dat alleen maar goed.

Dus stengs gaan ze nu al halen??Nee ik zou perreiro huren voor een half jaar. Psv blij ajax blij.

23 januari 2020 om 07:46

Ajax blij met Pereiro? Nee dankje.

23 januari 2020 om 08:29

Ik vind hem altijd meer een ajax speler dan psver.
Maar hij zal zeker constanter moeten worden.

23 januari 2020 om 10:19

Ik snap wat je bedoelt, maar bij een winterse transfer moet een dergelijke speler er wel echt direct staan denk ik.

23 januari 2020 om 07:58

Het lijkt mij stug dat Ajax Stengs nu gaat halen, want AZ zal daar absoluut niet happig op zijn. Dat zal dan weer resulteren in een gigantische transfersom van hoogstwaarschijnlijk 20+ miljoen Euro. Neen, dankuwel.

23 januari 2020 om 09:38

Stengs is wel een geweldige speler die misschien haalbaar is en creativiteit en een uitstekende eindpass heeft hij wel. met de spelers van Ajax om hem heen zie ik hem wel excelleren daar

23 januari 2020 om 11:48

Denk dat az ook niet zo heel veel te vertellen heeft als er 15-20 miljoen geboden word en de speler wil de transfer maken.
Je kan een beetje tegenstribbelen maar uiteindelijk wil niemand een ontevreden speler en dan neem je toch je verlies.

23 januari 2020 om 12:18

Misschien werkt dat wanneer er een zomer lang aan een speler wordt getrokken, maar nu niet. AZ vroeg al 25 miljoen voor jahanbakhsh en zal voor Stengs niet snel met veel minder genoegen nemen.

23 januari 2020 om 08:05

Hoezo zou PSV blij worden als Perreiro voor een half jaar verhuurt wordt? Het hele probleem waarmee ze zitten is dat hij in de zomer transfer vrij is dus gratis de deur uitloopt. Dan zou verhuren toch het laatste zijn waar je aan zit te denken.daarnaast zie ik liever inderdaad Stengs of Ndayishimiye komen als ze dan toch iemand willen halen. Zou zeggen of het moet echt een meerwaarde zijn voor de toekomst of niet doen. Wie ze ook halen, tenzij die persoon er net zo uitzonderlijk snel staat als Martinez zal die persoon het verschil niet maken mocht Ziyech nog geblesseerd zijn tegen Getafe.

23 januari 2020 om 08:27

En daarom zouden ze blij moeten zijn dat ze er nog iets aan over houden.

Huren is dan het beste. Dan staat een speler op de lange termijn de jeugd niet in de weg en als Ziyech blijft heb je geen vervanger nodig. Ik zou kijken bij de topclubs naar spelers die niet spelen maar wel naar het EK willen.

23 januari 2020 om 07:47

Alleen is de kans groot dat Ziyech in de zomer een volgende stap in zijn carrière wil maken. Net als van de Beek en Neres. Die ook beide een van zijn posities kunnen invullen. Ik snap dat een winter aankoop duurder kan zijn dan een zomer aankoop maar niet in de vijver met presterende internationals deze zomer. Dus naar mijn idee een beetje laat gehandeld van Overmars.

23 januari 2020 om 08:09

vorig jaar leek het ook zeker dat bepaalde spelers weg zouden gaan. Kan me best voorstellen dat je daar niet op kan speculeren. Met Babel zie je dat je iemand hebt die er direct staat maar de talenten op de lange termijn niet in de weg staat.

Als het iemand is die ook volgend seizoen eventueel Ziyech moet gaan vervangen zou ik zeggen prima. Als het iemand is die voor een maand tot 6 weken de plek van Hakim moet innemen zou ik zeggen laat maar zitten. Een Ziyech vervang je qua spel niet zomaar, dus als je niks structureels hebt, zou ik het lekker intern oplossen.

Vind het raar dat er nu weer paniek is bij Overmars, maar er voor de verdediging niks wordt bijgehaald. Straks speelt Blind de komende 3 maanden niet, dan is de spoeling toch wel dun.

23 januari 2020 om 08:02

Dat vind ik ook. Volgens mij heb je voorin toch voldoende alternatieven. Traore doet het prima waardoor Tadic in een andere rol kan spelen. Ik zou echt een grote snelle linker centrale verdediger halen die ook als linksback kan spelen. Kan die nu op de positie van Blind en Martinez weer terug naar het middenveld, en als Blind terug is heb je de vervanger voor Nico. Als hij groot en kopsterk is heb je tevens een wapen bij corners. Ook gisteren, net als zondag, weer veel corners gehad, maar daar kom 0% gevaar uit. Dat moet toch eens anders.

23 januari 2020 om 08:09

Als Ziyech weg valt heb je 75% minder creativiteit. Tadic of van de Beek vullen die rol anders in. Cv's zijn er nog wel een aantal, al zijn die vaak rechtsbenig. Maar volgens mij heeft Eiting ook wel CV gestaan in Jong?

23 januari 2020 om 08:20

Er is helemaal geen paniek bij Overmars. De Telegraaf lult weer een eind heen. Mocht er wat komen wat ik niet verwacht is het niet ter vervanging van Ziyech maar voor komend seizoen.

23 januari 2020 om 08:21

Zo dun is die spoeling niet hoor, je hebt Veltman, Martinez, Alvarez, Schuurs, Timber. Allemaal centrale verdedigers. Dan tel ik Pirie niet mee.

23 januari 2020 om 08:30

Alleen Martinez is een linkercentrale verdediger, die ook daar nog niet veel wedstrijden heeft gespeeld dit jaar. Over de rest mag je je afvragen of ze überhaupt het niveau hebben wat je wil in de verdediging, al schrijf ik ze zeker niet af (vooral Schuurs en Alvarez)

23 januari 2020 om 09:51

Ook voor versterking die je haalt moet je afvragen of ze überhaupt het niveau halen dat je nodig hebt. Je hebt nooit zekerheid in de voetballerij, behalve als je Ronaldo of Messi heet. Daarbij duurt het vaak toch wel 5 wedstrijden voordat deze spelers gewend zijn aan het systeem van Ajax.

23 januari 2020 om 09:01

Het komt van de Telegraaf, zie zegt dat Overmars in paniek is, misschien zijn ze op de achtergrond al veel langer bezig met een extra middenvelder. De Telegraaf kan alles wel roepen maar of het ook waar is is een volgende.

Ik zou proberen traore terug te halen van Lyon erg bruikbaar !

In mijn ogen een van de twee versterkingen die nodig zijn om serieus mee te dingen voor de EL. Ik zou ook nog een rechter verdediger proberen te zoeken omdat ik nu wel klaar ben met Veltman en zijn geklungel en inderdaad een aangever vanaf het middenveld als vervanger van Ziyech. Dat zijn nog de twee sun bezette posities. Of ze moeten Schuurs op de plek van Veltman zetten en hem gewoon de fouten laten maken en er van leren want Schuurs of Veltman kwa niveau scheelt niets en dan kan je in mijn ogen beter tijd steken in een jonge jongen die er volgend jaar nog is.

Ik denk niet dat een vervanger nodig is gezien Ziyech maar een paar weken uitgeschakeld lijkt te zijn. Ik zou het opvangen door van de Beek weer terug te schuiven naar de 10 positie van Ziyech en dan zou mijn voorkeur liggen bij Eiting voor op de plaats van van de Beek. En anders kun je daar ook Alvarez neerzetten om Gravenbergh wat meer ruimte te geven om naar voren te gaan en ook Marin heb je nog voor die positie. En als je van de Beek op zijn huidige positie wil houden kun je ook gewoon Ziyech vervangen door Ekkelenkamp, tuurlijk boek je dan kwaliteit in, maar lijkt mij dat je voor z'n korte periode genoeg opties hebt.

23 januari 2020 om 08:32

Wij hebben geen versterking op het middenveld nodig. In ieder geval geen tijdelijke. We kunnen beter afwachten tot het einde van het seizoen, Je hebt genoeg opties. Op 10 kan: vd Beek, Promes, Tadic. Dan voorin hou je over : Traore, Babel, Neres(is op zijn weg terug) Sontje Hansen, Danilo (en dan 2 van de 3 spelers die niet op 10 komt (vd Beek, Promes of Tadic.persoonlijk zou ik dan gaan voor Promes daar. Je kunt een zeer simpele oplossing zien in mijn opstelling

Onana
Dest
Veltman
Martinez
Nicooo
Gravenberg
Promes
vd Beek
Tadic
Traore
Babel

Jammer dat net Noa Lang vertrokken is naar Twente. Persoonlijk zou ik Tadic naar 10 halen en Traore de nwe sterke wendbare spits.

23 januari 2020 om 09:41

Noa Lang mag eerst airmiles gaan verzamelen. Is nog veels te licht voor het echte werk. Mentaal eerst laten zien dat hij er klaar voor is, want hij heeft zeker zijn kans gehad en voetballen kan hij zeker. De enige voetballer in de Eredivisie die ik graag bij Ajax zie als vervanger zie van Ziyech is Stengs. Als ik naar er buitenland kijk wat relatief betaalbaar man zijn heb ik begin van het seizoen Mousa Al Tamari aan het werk gezien voor Apoel. Die liet een zeer sterke indruk tegen Ajax maar misschien een beetje onstuimig in de eindfase van zijn actie. Roberto Alvarado van het Mexicaanse Cruz Azul gaat mijn voorkeur wel naar uit.

23 januari 2020 om 12:24

Noa Lang is ook gewoon (nog) niet goed genoeg voor Ajax.hij had helemaal niet gespeeld als de de eerste 4 keuzes op de vleugels fit waren geweest. Laat hem eerst bij Twente maar laten zien dat hij nog een paar stappen kan zetten.

Geloof er niks van. Gravenberch, Traore, Ekkelenkamp, Marin, De Jong, Unuvar en Hansen zijn al enkele alternatieven. Hier en daar een beetje schuiven. De creatieve inbreng van Ziyech moet dan maar verdeeld worden over de overige spelers, zelfs dan is Ajax sterk.

23 januari 2020 om 15:17

Volgens mij gaat het dan om een tijdelijke vervanger. Die zit spelers als Unuvar en Hansen echt niet in de weg. Die jongens zullen nu als kan een paar keer invallen maar die zien we op zijn vroegst over een jaar pas echt hun opwachting maken. Best leuk om in te mogen vallen tegen telstar of spakenburg, en zo moeten die jongens ook gebracht worden, maar dat is nog iets anders dan Ziyech vervangen in een top wedstrijd. Sterker, wanneer een nieuwe speler echt een toegevoegde waarde is worden dat soort jongens er alleen maar beter van wanneer ze met hem mee kunnen trainen. Met het wegvallen van Ziyech verlies je wel een flink stuk creativiteit. Zeker wanneer je ook Blind al mist dat zijn toch de architecten van het elftal. Dat is niet iets wat spelers als de Jong, Marin of Ekkelenkamp in hun spel hebben.

Ik zou geen tijdelijke vervanger gaan halen. Tadic op 10 en Traore in de spits. Tadic is tenslotte gehaald als vervanger van Ziyech oorspronkelijk.

Lijkt me heel onlogisch om nu een vervanger te gaan halen. Promes, van de Beek en eventueel Tadic nog heb je genoeg opties om een blessure van een maand op te vangen. Met jongens als De Jong, Marin, en Traore als back-up ga je ook wel kampioen worden en tegen de tijd dat Ajax in een eventuele beslissende fase aankomt in de EL is Ziyech volgens mij alweer terug.

23 januari 2020 om 11:25

Het zou zomaar kunnen dat Ajax zonder ook Ziyech sneuvelt tegen Getafe. Ik heb de indruk dat die tegenstander een beetje () wordt onderschat.

Ik dacht aan Gutiérrez. Heeft absoluut talent en kwaliteit maar kan het bij PSV niet waarmaken (en dat ligt niet aan hem) Hij is betaalbaar en ik weet zeker dat hij in de goedlopende basis van Ajax zijn meerwaarde kan tonen. Risico's zijn er niet, hij hoeft maar een beetje beter te gaan voetballen om bij verkoop meer op te leveren dan hij nu kost. Na dit seizoen uiteraard vol inzetten op Stengs!

Mogelijk.... Dat wordt dus niks. Buiten dat heeft Overmars nou niet direct een goede naam als het om koopjes gaat. Voortaan betere kwaliteit scouten, zodat je niet opgescheept zit met b.v. Marin en Alvarez. Ziyech vervangen door Siem de Jong. Die lijkt opeens in zijn tweede jeugd te komen. En anders Martinez terug op het middenveld en van de Beek op 10. Dan kan Schuurs in het centrum spelen. Moet kunnen in Nederland. Al worden de komende wedstrijden nu juist niet makkelijk: Groningen uit, PSV thuis, Utrecht en Vitesse uit. Wel een mooi rijtje om te kijken hoe goed de selectie van Ajax daadwerkelijk is zonder Blind, Ziyech en Neres.

23 januari 2020 om 14:57

Volgens mij heeft overmars genoeg koopjes gehaald die wel geslaagd zijn toch?alleen mislukt bij elke club een deel van de aankopen, dat is bij Ajax niet anders, en voor mijn gevoel ook niet meer dan bij andere nederlandse of buitenlandse clubs. Tegenover de namen die je noemt kun je ook een paar voltreffers zetten. Daarnaast vind ik niet dat je van die twee Alvarez nu al als miskoop mag bestempelen. Hij lijkt zeker niet de beste aankoop van Overmars maar hij heeft tot nu toe te veel gespeeld (en vaak ook redelijk verdienstelijk) om hem als miskoop te beschouwen.

Ja of die blessure is erger dan ze nu vertellen of ze zien een kansje een vernanger nu all aan te trekken in plaats van komende zomer. De wedstrijd van gisteren is natuurlijk geen meetpunt en de Jong, Traore, Eiting e.d. zijn nu niet ineens klaar voor het grote werk dankzij de wedstrijd gisteren maar je hebt genoeg manieren het op te vangen in Nederland en tegen Getafe.voorin staan met Tadic en Promes twee mannen die dat zoals Ziyech kunnen invullen, althans op hun manier, maar je kunt ook vd Beek terugzetten op tien en naast hem Alvarez, Eiting, Marin, Gravenberch, Ekkelenkamp inzetten. Als je voor ervaring wilt kiezen zet je Alvarez en Marin naast Donny, bij jeugdig elan Eiting en Gravenberch en wil je je iedereen willen verassen zet je Naci op 10

Het kan zomaar dat Overs ergens een topspeler huurt die bij zijn club net buiten de boot valt. Denk aan een Odegaard of zo iets. Het is tenslotte maar voor een halfjaar.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren